Ik krijg het (op dit moment) nog steeds niet voor elkaar om sip_spoof aan de praat te krijgen.
Heb een debian router (stable 2.4.18) met 2 netwerkkaarten.
Mijn oude situatie was dat eth0 het ip kreeg van chello en dit doorlustte naar m'n interne netwerk. De clients krijgen automatisch een ip adres toegewezen. De gateway verliep via 192.168.0.1
Nu heb ik het bestand sipspoof.tpl de onderstaande regels aangepast:
---------------
' PPP=Settings
'-------------
def var=PPP type=grp desc="Voor het aanmelden op het ADSL netwerk bij uw Provider heeft u uw gebruikersnaam, wachtwoord en publieke IP adres nodig." alias="Inloggegevens"
def var=PPP_user type=string grp=PPP alias="tchelder@xs4all.nl" req=yes desc="Voer uw gebruikersnaam in die u ontvangen heeft van uw Service Provider."
def var=%PPP_pwd type=passw grp=PPP alias="wachtwoord" req=yes desc="Voer uw wachtwoord in die u ontvangen heeft van uw Service Provider." max=32
def var=PPP_ip type=ipaddr grp=PPP alias="82.92.1.180" req=yes desc="Voer uw publieke IP adres in die u ontvangen heeft van uw Service Provider."
'IP group
'-----------
def var=IPGrp type=grp desc="U kunt hier het IP adres en subnet masker voor uw modem wijzigen." alias="Modem IP"
def var=IP_MODEM_ADDRESS type=ipaddr grp=IPGrp alias="10.0.0.138" req=yes desc="Voer het modem IP adres in. Bijv. 10.0.0.138 (RFC1918)"
def var=IP_MODEM_NETMASK type=ipmask grp=IPGrp alias="255.255.255.0" req=yes desc="Voer het modem subnet masker in. Bijv. 255.255.255.0"
---------------
en dit geupload naar m'n modem.
en de instructies opgevolgd vanaf de site van jelmer (
http://jp.dhs.org/~jp/)
Toen m'n /etc/network/interfaces aangepast naar het volgende :
-- interfaces --
# /etc/network/interfaces --configuration file for ifup( 8 ), ifdown( 8 )
# The loopback interface
auto lo
iface lo inet loopback
# The first network card - this entry was created during the Debian installation
auto eth0
iface eth0 inet static
address 81.92.9.180
netmask 255.255.255.255
pointopoint 10.0.0.138
broadcast 255.255.255.255
gateway 10.0.0.138
auto eth1
iface eth1 inet static
adress 192.168.0.1
netmask 255.255.255.0
network 192.168.0.0
--------------------------------
toen options aangepast:
-- options --
ip_forward=yes
spoofprotect=no
syncookies=no
-------------------------------
en toen de opdracht gegeven : /etc/init.d/networking restart
hierna verscheen de volgende melding:
"Reconfiguring network interfaces: SIOCDELRT: No such process
Don't seem to be have all the variables for eth0/inet.
done."
Zoals jullie hierboven zien heb ik up en down weggelaten. Ik kreeg hier ook foutmeldingen van. (weet ff niet meer precies welke, niet genoteerd... sorry)
Ik zit toch goed als ik enkel dat bestand moest uploaden(eerst bovenstaande gevens aanpassen in die .tpl) en dan het resterende gedeelte uitvoeren???
Ik kom er dus echt nier meer uit na veel zoeken en puffen...
[
Voor 15% gewijzigd door
Anoniem: 70098 op 07-09-2004 18:05
]