Zoals sommigen hier misschien wel weten is het mogelijk om je modem zo te tweaken dat je dus zonder PPTP, NAT-over-NAT of DHCP Spoof op internet kan! Deze manier is simpelweg SIP (Static IP) Spoof gedoopt. Het komt er op neer dat je modem al het verkeer voor jouw externe IP op de ethernet interface gooit en je server/router (of als je maar 1 pc hebt, je eigen pc dus) dit verkeer ontvangt. Het grote voordeel is nl dat je server gewoon het externe IP krijgt en je verbinding altijd UP is! Het heeft dus iets weg van DHCPSpoofing maar het hele gebeuren is stabiel.
Hier even de voor- en nadelen:
pptp:
+min of meer statisch ip
+onder windows weinig werk
-extra drivers nodig (voornl onder linux)
-je verbinding is niet altijd up
nat:
+verbinding altijd up
-NAT die slecht geimplementeerd is (vergeet instellingen soms)
-portforwarding...
-met een server ertussen moet je dubbel 'NATten' (NAT-over-NAT)
DHCP:
+'static' ip
-verbinding niet altijd up
-wil nogal eens 'kapot' gaan
-voor linux moet je je DHCP client patchen
De nieuwe manier (SIP Spoofing):
+static ip
+verbinding altijd up
+tot nu toe niet kapot gegaan (modem uit/aan, interface down/up en gewoon weer werken)
-wat lastiger configen (mn windows, maar daar ben ik al een oplossing voor aan het zoeken)
Nu vraag ik me dus af of er hier nog meer mensen zijn die het gebruiken. Ik zelf heb het nu bijna 2,5 week draaiende en ben er zeer tevreden mee
(PS. als je wil weten hoe je dit moet doen, zie mijn website. Daar heb ik een uitgebreide HowTo staan die ik een dezer dagen weer ga bijwerken voor andere windows versies.)
Hier even de voor- en nadelen:
pptp:
+min of meer statisch ip
+onder windows weinig werk
-extra drivers nodig (voornl onder linux)
-je verbinding is niet altijd up
nat:
+verbinding altijd up
-NAT die slecht geimplementeerd is (vergeet instellingen soms)
-portforwarding...
-met een server ertussen moet je dubbel 'NATten' (NAT-over-NAT)
DHCP:
+'static' ip
-verbinding niet altijd up
-wil nogal eens 'kapot' gaan
-voor linux moet je je DHCP client patchen
De nieuwe manier (SIP Spoofing):
+static ip
+verbinding altijd up
+tot nu toe niet kapot gegaan (modem uit/aan, interface down/up en gewoon weer werken)
-wat lastiger configen (mn windows, maar daar ben ik al een oplossing voor aan het zoeken)
Nu vraag ik me dus af of er hier nog meer mensen zijn die het gebruiken. Ik zelf heb het nu bijna 2,5 week draaiende en ben er zeer tevreden mee

(PS. als je wil weten hoe je dit moet doen, zie mijn website. Daar heb ik een uitgebreide HowTo staan die ik een dezer dagen weer ga bijwerken voor andere windows versies.)