[ADSL/Alcatel] SIP Spoof, gebruikt de tweaker het?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-06 19:24
oké als je het zo wilt spelen. ik kan het wel testen, maar ik vind het gewoon geen prettig gevoel dat ik bepaalde IP's mis. dan zou ik liever nog terug gaan naar DHCP spoof of helemaal geen spoof.. En is het overigens ook niet zo dat 255.255.255.254 ook geen geldig windows subnetmask is?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51493

igmar schreef op 21 September 2002 @ 16:27:
[...]

Voeg aan nadelen maar toe :

- je gateway en interface IP liggen niet in hetzelfde subnet

Dat geeft vreselijk veel gezeik, vooral met het IPSEC script (eroute vindt dat niet zo erg leuk). Ik heb nog wat meer toepassingen die dat niet zo leuk vinden, maar verder werkt het hier prima : 1 keer in de afgelopen 6 maand handmatig de verbinding down / up moeten brengen.
Zou je dit nader kunnen toelichten/ Hoe fix je dit?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivion
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-07-2023

Ivion

Mame Chishiki

-ScuL- schreef op 26 November 2002 @ 21:53:
oké als je het zo wilt spelen. ik kan het wel testen, maar ik vind het gewoon geen prettig gevoel dat ik bepaalde IP's mis. dan zou ik liever nog terug gaan naar DHCP spoof of helemaal geen spoof.. En is het overigens ook niet zo dat 255.255.255.254 ook geen geldig windows subnetmask is?
Hier met W2K (ik heb het ff'tjes getest) accepteerd ie wel 255.255.255.254 als subnetmask, maar, deze pc is niet direct aangesloten op me Alcatel modempje, die Alcatel modem is aangesloten op m'n Linux router, en die accepteerd elk subnetmask adres.

This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
right; dan omzeil je het probleem dus.

anyway ik heb het nu opgelost door Win2k Advanced Server te installeren :P En in plaats van Winroute gewoon die ingebouwde Win2k routing te gebruiken. Probleem is nu verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KAR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-07-2020

KAR

Of bekijk het volgende forum, hier is een oplosseing aangedragen om er voor te zorgen dat je geen gezeik met je netmasks en gateways krijgt als je onder linux wild werken met een tweaked modem. Ik heb het zelf nu ook draaiende..:P

http://www.webforums.org....ction=display;threadid=22

Did you ever stop to think . . . and forget to start again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70744

Bij mij draait het volop rustig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78336

Wat is er het nut van om bij de PPP config in je modem het "local ip" op 192.168.255.1 te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:03
Dat het gaat werken ;) Lees ff het begin van het topic, daar staat alles uit gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Jelmer,

Ik heb het allemaal al helemaal doorgelezen, maar er staat nergens wat het nut er van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi,

Is het dus ook mogelijk om je ip 2 plekken op te schuiven??

ADSL
|
|
| 80.59.34.32
ADSL MODEM
| 10.0.0.138
|
| 10.0.0.150
DRAYTEK VIGOR 2200E
| 192.168.1.1
|
| 80.59.34.32
PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
In principe wel, echter het nut van je Draytek komt te vervallen.

Misschien kun je vertellen wat je in gedachten hebt om op te gaan zetten, misschien kan ik je dan wat meer duidelijkheid/advies geven mbt tot SIP Spoofing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Jelmer,

Ik wil het niet gaan toepassen, maar ik probeer het een beetje beter te begrijpen.
Toen ik alles aan het doorlezen was, toen dacht ik ...he.. maar het is niet zo dat het alleen werkt voor het eerst volgende apparaat. Dat klopt dus.

Een ander vraagje.
Ik gebruik voor de ppp kant nu 1.2.3.4.
Kun je misschien iets uitleggen over het volgende?
Ik weet niet of ik het goed heb, maar daar gaat het juist om.
Als iemand van bijvoorbeeld chello, iets stuurt naar mijn ip. Dan ziet de DNS server van chello van he dat moet naar planet toe. Planet ziet het ip en weet dat het op zijn lan zit,...maar dan, normaal zou hij het naar mijn ip sturen, maar nu stuurt hij het dus naar 1.2.3.4 en die routeert het weer naar mijn ip. Hoe weet planet nou dan ik achter 1.2.3.4 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
Ten eerste heeft dit niet echt veel (zeg maar gerust niets) met DNS te maken, puur routering. DNS is er puur om bijv tweakers.net om te zetten in een ip en andersom. Verder doet DNS niets.

Het werkt ook alleen maar als je zelf nog een router/server/stand-alone pc aan de verbinding hangt.

In het stukje onder het plaatje van deze posting heb ik geprobeerd duidelijk te maken wat er gebeurd: [rml]Jelmer in "[ ADSL/Alcatel] SIP Spoof, gebruikt de tw"[/rml]

Het enige wat bijv planet weet is user X is ingelogd en heeft ip a.b.c.d. Zodra er data naar a.b.c.d weet de ppp server bij planet naar welk end-point dit gestuurd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi,

Maar zit ik nu dan niet met het ip 1.2.3.4 op het planet lan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Ikzelf werk nu met een windowsbak (jaja....ik had geen zin meer in al dat geconfig :P ).

Had eerst een linux bak staan met het script van P. Schram: http://www.xs4all.nl/~pschram/index.html

Dit werkte perfect zelfs met het nwe thompson modem. Aanradertje dus.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
MFG. waar haal jij steeds die 1.2.3.4 vandaan? In mijn howto heb ik het puur gebruikt om een screenshot te maken. maar heb er onder gezet dat je het moet vervangen door het IP wat je van je provider hebt toegewezen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Jelmer,

Sorry was ik vergeten te vertellen....
Ik heb de speedtouch 510 en ik gebruik de file op deze site: http://jp.dhs.org/~jp/510.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
Aha. Dat is zeg maar de 192.168.255.1 die ik in mijn verhaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jelmer schreef op 26 February 2003 @ 16:24:
Aha. Dat is zeg maar de 192.168.255.1 die ik in mijn verhaal gebruik.
yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Jelmer,

Waarom gebruik jij 192.168.255.1 en niet 1.2.3.4
Zijn er nog regels over welke ip je wel en niet mag gebruiken?

(sorry dat ik zoveel vragen stel, maar ik wil het graag snappen....)

Je kunt dus ook ipv 192.168.255.1 10.0.0.137 gebruiken?

Waar kan ik het beste iets vinden over: "Waarom is 192.168.255.1 niet zichtbaar bij de provider"

• Jelmer
MFG, ben jou nou wel of niet degene met wie ik gemaild heb?

Yep dat ben ik en jij bent diegene die alles goed uitlegt.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:39

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hey Jelmer. Ik heb je sip spoofing vorige week toegepast bij een maat van me. Hij werd knettergek van de firewall in z'n speedtouch, en we hebben hem nu dus gespoofd naar bridge modus zeg maar. Toen er een betere firewall achter gehangen met switch, en hij is nu super blij. Was wel even knutselen en uitzoeken, maar dankzij je handleiding vonden we al vrij snel waar we naar toe moesten. Toppie dus!

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Jelmer
Anoniem: 78336 schreef op 27 februari 2003 @ 22:38:
Yep dat ben ik en jij bent diegene die alles goed uitlegt.
Wat moet ik je dan nog uit leggen :P

Nee, ff alle gekheid op een stokkie. Zoals ik al in mn mail zei, je modem doet bij het opzetten geen request meer voor het local-ip (dat is het ip dat er aan jouw kant van de ppp verbinding gehangen wordt), omdat ie er al een heeft.
Planet ziet hier niets van, maar stuurd gewoon data wat naar jouw 80.60.x.x ip moet de tunnel in omdat dit hard gespecificeerd is.

Verder wil ik je adviseren als je meer over dit onderwerp wilt weten je eens te gaan verdiepen in de materie mbv boeken/cursusen/online materiaal. Er is nl gigantisch veel over te vinden.

Microkid: blij te horen dat je die maat van je mbv mijn site hebt kunnen helpen :D

Jelmer schreef op 27 February 2003 @ 23:13:
[...]

Wat moet ik je dan nog uit leggen :P

Nee, ff alle gekheid op een stokkie. Zoals ik al in mn mail zei, je modem doet bij het opzetten geen request meer voor het local-ip (dat is het ip dat er aan jouw kant van de ppp verbinding gehangen wordt), omdat ie er al een heeft.
Planet ziet hier niets van, maar stuurd gewoon data wat naar jouw 80.60.x.x ip moet de tunnel in omdat dit hard gespecificeerd is.

Verder wil ik je adviseren als je meer over dit onderwerp wilt weten je eens te gaan verdiepen in de materie mbv boeken/cursusen/online materiaal. Er is nl gigantisch veel over te vinden.

Microkid: blij te horen dat je die maat van je mbv mijn site hebt kunnen helpen :D
In de NAT mode zal de modem dus een ip request gedaan hebben en van planet het ip 80.60.x.x hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-06 23:26
Anoniem: 78336 schreef op 27 februari 2003 @ 23:22:
In de NAT mode zal de modem dus een ip request gedaan hebben en van planet het ip 80.60.x.x hebben gekregen?
In NAT modus heb je neem ik aan dezelfde situatie als bij het zelf opzetten van een pptp verbinding. Je krijgt dan inderdaad je eigen ip 'toegewezen'.

Ik heb dit hele topic nu doorgelezen en ik denk er zelf over om het ook maar eens te proberen op m'n Linux machine. Het scheelt toch weer een pptp proces en soms gebeuren er na een reboot wel eens gekke dingen met dan ding ;) En dat is vooral lastig als je remote een herstart wilt doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

tis best simpel..
als je niet uit je modem config komt kijk dan ff op http://www.xs4all.nl/~possamai/adsl/
is wel voor FreeBSD, dus je zal je configuratie voor linux ergens anders vandaan moeten plukken, maar de config van je modem staat wel behoorlijk uitgebreid uitgelegd (als je een alcatel speedtouch hebt) met screenshots enzo.. is misschien handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
possamai schreef op 06 March 2003 @ 16:17:
tis best simpel..
als je niet uit je modem config komt kijk dan ff op http://www.xs4all.nl/~possamai/adsl/
is wel voor FreeBSD, dus je zal je configuratie voor linux ergens anders vandaan moeten plukken, maar de config van je modem staat wel behoorlijk uitgebreid uitgelegd (als je een alcatel speedtouch hebt) met screenshots enzo.. is misschien handig.
Het was inderdaad een paar minuutjes werk en het werkt nu ook prima :) Een erg mooie 'hack' moet ik zeggen. En ik heb nu ook eindelijk een 'gewoon' ip-adres op beide netwerkkaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eborn schreef op 06 maart 2003 @ 20:06:
[...]
Het was inderdaad een paar minuutjes werk en het werkt nu ook prima :) Een erg mooie 'hack' moet ik zeggen. En ik heb nu ook eindelijk een 'gewoon' ip-adres op beide netwerkkaarten.
Welk ip adres heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Anoniem: 78336 schreef op 07 March 2003 @ 18:23:
Welk ip adres heb je gebruikt?
Op de netwerk-kaart in mijn PC zit gewoon m'n statische IP. Dat is ook juist de bedoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eborn schreef op 07 March 2003 @ 18:48:
[...]
Op de netwerk-kaart in mijn PC zit gewoon m'n statische IP. Dat is ook juist de bedoeling :)
Maar je hebt het over "beide"netwerkkaarten. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Anoniem: 78336 schreef op 07 March 2003 @ 19:44:
Maar je hebt het over "beide"netwerkkaarten. :'(
Ja, mijn router heeft 2 kaarten: één voor het internet netwerk (wat dus al een normale Ethernet aansluiting was) en één die naar het modem loopt. Die had eerst dus nog het 10.0.0.x adres en daarover ging de PPTP verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-05 00:34

Ruudjah

2022

Jelmer, jij bent nogal een speedtouch kenner hier op het forum. Mijn internetvebinding loopt via eweka, en dus is mijn speedtouch ingesteld op bridging. Ik heb al op verschillende fora gevraagd of het mogelijk is om de speedtouch zo in te stelen, dat het als router fungeert (NAT). Naar het blijkt is de speedtouch niet in staat om bridging te termineren, en er vervolgens NAT overheen te gooien.

Is hier misschien toch een moouw aan te passen? (afgezien van externe hardware/software router)

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
Vrees van niet Ruudjah.. een bridge kun je eigenlijk zien als een soort switch tussen 2 netwerken. Het enige wat je kunt doen om niet een router nodig te hebben is extra ip's aanvragen om andere pc's ook gebruik te kunnen laten maken van de ADSL verbinding.

Mail je provider er anders eens over, die kunnen je waarschijnlijk meer over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Hi Jelmer,

ADSL
|
|
| externe IP
ADSL Modem Alcatel Speedtouch 510 version 4.
| 10.0.0.138
|
| 10.0.0.150
Linksys BEFSR41
| 192.168.0.1
|
-------------------
PC1 192.168.0.5
PC2 192.168.0.2
PC3 192.168.0.3
PC4 192.168.0.4
Server01 192.168.0.100
Printerserver 192.168.0.10
+ nog eens 5 virtual machines

Is het mogelijk dat de Speedtouch de verbinding in de lucht houdt. En alle poorten forward het is maar idee naar mijn router zodat ik op mijn router alles kan forwarden.
Ik wil namelijk niets op de clients hoeven in te stellen.
Alles moet dus tussen de modem en de router gebeuren.

Op je site staat wel een handleiding maar die is niet gebaseerd op speedtouch 510 version 4 of wel.

Welke configuratie file moet ik in mijn modem laden en wat moet ik dan instellen op mijn router. Dus ik wil niks in moeten stellen op de clients. De clients moeten gewoon een 192.168.x.x adres houden. en al het verkeer moet naar de default gateway namelijk 192.168.0.1 en dan mag de router alles uitwisselen met de modem. De functionaliteiten van de router heb ik nodig en kan die niet missen.

een subnetmask van 255.255.255.255 pakt de router niet zoals in de procedure staat dus is hier een oplossing voor?

Kan je me helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Movinghead op 29-04-2003 16:54 . Reden: iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Laatst online: 08:38

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Ok, oude koeien uit de sloot halen dan maar....

Ik wordt dus helemaal gek om via een getweakte Alcaltel MSN 6 met geluid, of webcam via MSN 5 of netmeeting aan de gang te krijgen. Heb alle NAT poorten openstaan maar toch, niets lijkt te lukken. Na dit verhaal gelezen te hebben lijkt het mij wel interessant, maar ik blijf met één vraag zitten..... Als ik deze SIP-Spoof heb uitgevoerd is het dan WEL mogelijk om zonder problemen mijn webcam te gebruiken onder netmeeting en MSN5+ (inclusief geluid)? Of hoop ik maar dat het kan..... Voor de goede orde, achter mijn Alcatel hangt maar 1 PC met XP en Apache.....

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Magma schreef op 20 July 2003 @ 16:15:
Ok, oude koeien uit de sloot halen dan maar....

Ik wordt dus helemaal gek om via een getweakte Alcaltel MSN 6 met geluid, of webcam via MSN 5 of netmeeting aan de gang te krijgen. Heb alle NAT poorten openstaan maar toch, niets lijkt te lukken. Na dit verhaal gelezen te hebben lijkt het mij wel interessant, maar ik blijf met één vraag zitten..... Als ik deze SIP-Spoof heb uitgevoerd is het dan WEL mogelijk om zonder problemen mijn webcam te gebruiken onder netmeeting en MSN5+ (inclusief geluid)? Of hoop ik maar dat het kan..... Voor de goede orde, achter mijn Alcatel hangt maar 1 PC met XP en Apache.....
In principe hoort dat dan geen probleem te zijn, omdat je in dat geval geen enkel gebruik maakt van NAT of PPtP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

eborn schreef op 20 juli 2003 @ 18:07:
[...]
In principe hoort dat dan geen probleem te zijn, omdat je in dat geval geen enkel gebruik maakt van NAT of PPtP.
Heb de tweak toegepast, alles werkt naar behoren. Windows messenger werkt nu met beeld en geluid, Netmeeting ook. Alleen MSN messenger 6.0 krijg ik alleen zonder geluid, webcam werkt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Aaaaargh...... alles werkte perfect. Tot ik gisteravond de modem uit en weer aan heb gezet. Ik krijg geen verbinding meer ? De lampjes van mijn modem reageren normaal, alleen ik kan a) het internet niet meer op en b) telnetten naar 10.0.0.38 gaat ook niet meer ! Vanmorgen dus bezig geweest om alles na te lopen en de PC kant gecontroleerd, maar volgens mij staat alles goed. Op de modem zelf kan ik dus niet kijken, want de homepage van mijn modem kan ik niet bereiken en telnet pakt ie niet....... :( Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
Een poging om die leuke SIP spoof te testen.
In de registry de subnet van 255.255.255.255 opgegeven in de aangegeven keys ,

gaat niet met "mijn" 2000 server sp4 , de nic start dan gewoon niet.

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Magma schreef op 25 July 2003 @ 11:36:
Aaaaargh...... alles werkte perfect. Tot ik gisteravond de modem uit en weer aan heb gezet. Ik krijg geen verbinding meer ? ... Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken ???
Doh! Sukkel! Was dus gewoon vergeten om een 'save all' in mijn modem te doen. Na het resetten van het modem stonden alle instellingen weer als vanouds terwijl in Windows alles nog in 'sip-spoof' stand stond..... Sukkeltje dus..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
Ha, het werkt heel goed nu met subnetmask 255.255.255.254
Dan valt er 1 ip adress weg, maar welke?

aaaaagh m'n oog viel op: einstürzende neubauten

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06 16:35
Maakt niet uit welke als je de handleiding volgt staat er in windows 255.255.25.254 maar in het register 255.255.255.255 en dus valt er niks weg. :-)

Anoniem: 28168

Let op, schopje!

Jelmer, is SIP-Spoof ook te gebruiken als je een hardware router/firewall hebt? Ik heb een Speedtouch 510 modem, en een Sonicwall SOHO3 hardware firewall.

Met DHCP spoofing wordt ik er elke 10 minuten uitgegooid, maar nou lees ik veel over SIP spoof. Alleen in alle tutorials en handleidingen moet je op de externe interface wat regels aanmaken voor routing, maar dat kan dus niet op een hardware router. Weet jij (of iemand anders) of er een manier is toch SIP spoof aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChecKege
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:59
Ik heb geprobeerd dat sip-spoof verhaal thuis ook aan het werken te krijgen, maar ik krijg errors als ik de .ini-file ge-upload heb. Hij zegt dan iets in de trant van "Error, wrong value for intf field" (weet de foutmelding niet precies, zit niet thuis).

Mijn eerste vraag is eigenlijk of het ook met de Thomson speedtouch 510i zou moeten werken? (dit is het ethernet modem dat KPN er nu bijleverd) (firmware versie 4.2.3.0.0) De howto's gaan eigenlijk allemaal uit van oudere getweakte modellen. (ik heb het idee dat iedereen hier ook oudere getweakte modems gebruikt)

"The generation of random numbers is too important to be left to chance." - Robert Coveyou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
ChecKege

Helaas weet ik niet veel van de 510 serie af..
In principe is het dus genoeg om de ini-file te uploaden om hetzelfde resultaat te bereiken als met de oude modems.

'k Heb even naar die sipspoof.ini van jp gekeken, ik zie daar

ifconfig intf=0 type=$HOST_SETUP

Ik heb zo'n vermoeden dat er ipv intf=0, intf=eth0 moet staan.

Silk_dude:
In principe zou elke router er mee overweg moeten kunnen. Wat je moet doen is hem op plain old IP routing zetten. Misschien dat jou router een subnet van 255.255.255.255 niet snapt, in dat geval moet je die laatste 255 steeds verder naar 0 brengen totdat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Die fouten komen door de nieuwe firmware ik heb het zojuist m`n firmware geupgrade omdat ik snmp wilde.

en nu kan ook ik de sipspoof niet meer gebruiken. Daarom wil ik jelmer even vragen of hij mischien een nieuwe config file wil maken.

Ik heb zelf al het een en ander geprobeerd maar ik kom er niet uit.

Ik hoop een van jullie wel want ik zit nu verplicht vast aan de dhcp_spoof en die werkte destijds niet lekker. Weet niet hoe het met de nieuwe firmware is.

Dit is wat ik krijg als ik intf=0 vervang voor intf=eth0

Upload result

Invalid interface name specified
Bad value for parameter 'intf'
Value of parameter intf is wrong type.
*** Configuration [1.1.0] upgraded to version [1.2.0]
*** Use "saveall" to make the conversion persistent.

*** configuration loaded successfully ***

We zoeken verder :'(

Ik heb al geprobeerd om alles handmatig te doen maar dan krijg ik de pppoa intf niet aangemaakt.

Dit is een melding die ik terug vind in de logs

PPP IPCP cannot determine local IP address (pppoa_pppoa)
PPP link down (pppoa_pppoa) [0.0.0.0]

Klein beetje positief ik heb wel snmp nu op m`n modem :-)

[ Voor 56% gewijzigd door raymonvdm op 25-11-2003 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChecKege
Dat is inderdaad de foutmelding die ik ook krijg. Krijg jij DHCP-SPOOF nog wel aan de gang? Die werkt bij mij namelijk ook niet.

"The generation of random numbers is too important to be left to chance." - Robert Coveyou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Ja die doet het bij mij wel.

Ik weet alleen niet meer of ik die config nou gewoon uit de versie 13 file van speedtouchsupport.nl heb.

Maar ik krijg daar ook wel foutmeldingen maar die config werkt dus wel.

http://speedtouchsupport.nl/downloads/510R40_config_13.exe. Heb ik staan samen met de http://speedtouchsupport.nl/downloads/510R40_config_08.exe

Maar de dhcp spoof werkt toch niet lekker. Als ik hem om prik van pc naar server dan moet ik eerst de server vast zetten op 10.0.0.150 dan de release in het modem weggooien en dan de server weer op dhcp zetten. Dan pas krijg ik m`n provider ip op m`n server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45255

wat is het verschil met DMZ host dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Anoniem: 45255 schreef op 25 november 2003 @ 10:40:
wat is het verschil met DMZ host dan :?
Waar heb jij het nou over ?

Met DMZ host krijgt je server namelijk geen buiten adres en gebruik je dubbel nat. Denk dat je dat bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28168

Jelmer schreef op 24 november 2003 @ 16:38:
Silk_dude:
In principe zou elke router er mee overweg moeten kunnen. Wat je moet doen is hem op plain old IP routing zetten. Misschien dat jou router een subnet van 255.255.255.255 niet snapt, in dat geval moet je die laatste 255 steeds verder naar 0 brengen totdat het werkt.
Bedankt voor je reply, maar m'n DHCP spoof werkt weer. De firewall stond in de originele config ingesteld zonder DPCH client, en dan gooit 'ie 'm eruit na 10 minuten (als je je ip en subnet en gateway-ip handmatig instelt that is).

Nu heb ik op de firewall de DPCH client aangezet en nu werkt het weer helemaal goed. Beetje stom dat ik dat niet eerder verzonnen heb. Voor DHCP spoofing heb ik de nieuwste config gebruikt van speedtouchsupport.nl en die werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Nog iemand die de sipspoof gaat regelen voor ons ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
Zou je de config van jou kunnen saven (die je dus NU in je modem gebruikt en die met die nieuwe firmware werkt, dus niet SIP spoof, maar een NAT setup)?

Dan zal ik eens kijken of ik kan aanpassen aan die nieuwe firmware. (Kan het echter helaas dus niet zelf doen en testen omdat ik geen 510 heb.)

• ChecKege
Ik heb mijn modem nu ingesteld op PPTP verbinding met m'n router, maar ook dat loopt niet lekker. (krijg de MTU waardes niet goed ingesteld. waarde die het ene moment nog goed werkt, is een volgende dag weer te hoog)

Heeft iemand ondestaande config-file nog? (is niet meer te downloaden bij speedtouchsupport.nl)
http://speedtouchsupport.nl/downloads/510R40_config_08.exe

@Jelmer: Heb jij ook documentatie over wat er in die ini-files moet staan, of is het trail and error werk?

• raymonvdm
Jelmer schreef op 26 november 2003 @ 00:15:
Zou je de config van jou kunnen saven (die je dus NU in je modem gebruikt en die met die nieuwe firmware werkt, dus niet SIP spoof, maar een NAT setup)?

Dan zal ik eens kijken of ik kan aanpassen aan die nieuwe firmware. (Kan het echter helaas dus niet zelf doen en testen omdat ik geen 510 heb.)
Je kan de setup tool downloaden en deze unzippen met winzip dit doe ik altijd om de losse config te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
't gaat me niet om de default kpn config, maar zoals je modem hem nu heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrael
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik krijg met de nieuwe firmware sip spoof ook niet aan de praat :(
Ik heb echt zitten klooien met de static routings maar helaas.

De oude config wordt ook niet goed overgezet.
Er is iets mis met de interface naam en iets me een static route rule.

Ik heb de modem ondertussen weer gedowngrade d.m.v. de cdrom die ik bij de modem kreeg.

Jelmer heb je de config al ? of ben je er druk mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
Ik heb geen 510 modem en dus ook geen config van zo'n modem.

Zou je m weer eens willen flashen naar die nieuwe versie, dan de running config saven en die willen posten/linken? Dan zal ik proberen m om te bouwen.

Wat betreft documentatie van de .ini files, waarschijnlijk kun je een hoop achterhalen in de CLI pdf van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
IK gebruik nu nog steeds de dhcp config.

Werkt aardig op dit moment.

Dit is de dhcpspoof config die ik uit m`n modem heb gebackuped bij het terugplaatsen geeft hij ook foutmeldingen. Maar als de modem direct aan de pc hangt met een crosskabel kan ik hem wel terug zetten. en dan werkt hij ook.

De DHCP Spoof dan.

Iemand trouwens ervaring met Mikrotik en DSL modem ? Ik heb namelijk een ip adres van m`n provider wat er zo uit ziet.

address: 62.58.242.***/8
expires: dec/02/2003 16:27:05
gateway: 195.190.240.207
primary-dns: 62.58.50.5
secondary-dns: 62.58.50.6

Alleen mikrotik (mikrotik.com) snapt die gateway niet. Kan dus alleen de 62.58.*.* reeks benaderen. De rest niet is hier wat tegen te doen ? windows snapt het weer wel namelijk.

DHCPSPOOF

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
[ language.ini ]
config language=en

[ script.ini ]
add name=autopvc_add_qos index=0 command="qosbook add name _auto_$1_$2 class $3 tx_peakrate $4 tx_sustrate $5 tx_maxburst $6 rx_peakrate $4 rx_sustrate $5 rx_maxburst $6 dynamic yes"
add name=autopvc_delete_qos index=0 command="qosbook delete name _auto_$1_$2"
add name=autopvc_add_bridge index=0 command="qosbook add name _auto_$1_$2 class $3 tx_peakrate $4 tx_sustrate $5 tx_maxburst $6 rx_peakrate $4 rx_sustrate $5 rx_maxburst $6 dynamic yes"
add name=autopvc_add_bridge index=1 command="phonebook add name _auto_$1_$2 addr $1.$2 type any dynamic yes"
add name=autopvc_add_bridge index=2 command="bridge ifadd intf _auto_$1_$2 dest _auto_$1_$2"
add name=autopvc_add_bridge index=3 command="bridge ifconfig intf _auto_$1_$2 qos _auto_$1_$2"
add name=autopvc_add_bridge index=4 command="bridge ifattach intf _auto_$1_$2"
add name=autopvc_delete_bridge index=0 command="bridge ifdetach intf _auto_$1_$2"
add name=autopvc_delete_bridge index=1 command="bridge ifdelete intf _auto_$1_$2"
add name=autopvc_delete_bridge index=2 command="phonebook delete name _auto_$1_$2"
add name=autopvc_delete_bridge index=3 command="qosbook delete name _auto_$1_$2"
add name=autopvc_add_pppoerelay index=0 command="qosbook add name _auto_$1_$2 class $3 tx_peakrate $4 tx_sustrate $5 tx_maxburst $6 rx_peakrate $4 rx_sustrate $5 rx_maxburst $6 dynamic yes"
add name=autopvc_add_pppoerelay index=1 command="phonebook add name _auto_$1_$2 addr $1.$2 type any dynamic yes"
add name=autopvc_add_pppoerelay index=2 command="ethoa ifadd intf _auto_$1_$2 dest _auto_$1_$2"
add name=autopvc_add_pppoerelay index=3 command="ethoa ifconfig intf _auto_$1_$2 qos _auto_$1_$2"
add name=autopvc_add_pppoerelay index=4 command="ethoa ifattach intf _auto_$1_$2"
add name=autopvc_add_pppoerelay index=5 command="ip ifwait intf _auto_$1_$2 timeout 15 adminstatus up"
add name=autopvc_add_pppoerelay index=6 command="pppoe relay add port _auto_$1_$2"
add name=autopvc_delete_pppoerelay index=0 command="pppoe relay delete port _auto_$1_$2"
add name=autopvc_delete_pppoerelay index=1 command="ethoa ifdetach intf _auto_$1_$2"
add name=autopvc_delete_pppoerelay index=2 command="ethoa ifdelete intf _auto_$1_$2"
add name=autopvc_delete_pppoerelay index=3 command="phonebook delete name _auto_$1_$2"
add name=autopvc_delete_pppoerelay index=4 command="qosbook delete name _auto_$1_$2"
add name=autopvc_change_qos index=0 command="$$1 ifdetach intf $2"
add name=autopvc_change_qos index=1 command="$$1 ifconfig intf $2 qos $3"
add name=autopvc_change_qos index=2 command="$$1 ifattach intf $2"
add name=autopvc_change_qos_pppoerelay index=0 command="ethoa ifdetach intf $1"
add name=autopvc_change_qos_pppoerelay index=1 command="ethoa ifconfig intf $1 qos $2"
add name=autopvc_change_qos_pppoerelay index=2 command="ethoa ifattach intf $1"
add name=autopvc_change_qos_pppoerelay index=3 command="pppoe relay add port $1"
add name=autopvc_change_qos_pppoeethoa index=0 command="ethoa ifdetach intf $1"
add name=autopvc_change_qos_pppoeethoa index=1 command="ethoa ifconfig intf $1 qos $2"
add name=autopvc_change_qos_pppoeethoa index=2 command="ethoa ifattach intf $1"
add name=autopvc_change_qos_pppoeethoa index=3 command="pppoe ifattach intf $3"
add name=autopvc_change_qos_pppoa index=0 command="pppoa ifdetach intf $1"
add name=autopvc_change_qos_pppoa index=1 command="ip ifwait intf $1 timeout 5 adminstatus down"
add name=autopvc_change_qos_pppoa index=2 command="pppoa ifconfig intf $1 qos $2"
add name=autopvc_change_qos_pppoa index=3 command="pppoa ifattach intf $1"

[ env.ini ]
set var=CONF_REGION value=Nederland
set var=CONF_PROVIDER value=Expert
set var=CONF_DESCRIPTION value="PPP over ATM - DHCP spoofing."
set var=CONF_SERVICE value="PPPoA & DHCP Spoofing"
set var=CONF_DATE value="Configuration modified manually"
set var=CONF_TPVERSION value=1.2.0
set var=HOST_SETUP value=auto
set var=UPGRADE_URL value=http://www.speedtouch.com/upgrade500.htm
set var=ATM_addr value=8.48
set var=PPP_user value=***********
set var=dummy value=**************************
set var=CONF_TEMPLATE value=spoofing.tpl
set var=CONF_USR_COMMENT value="Configuration created by Embedded Wizard (profile:/dl/spoofing.tpl)"
set var=COLUMNS value=80
set var=ROWS value=24
set var=SESSIONTIMEOUT value=120

[ wizard.ini ]
def var=ATM type=grp desc="Selecteer hier de netwerk-operator waarop u bent aangesloten. Als dit onbekend is kunt dit navragen bij uw Service Provider." alias="Netwerk operator"
def var=ATM_addr type=radioset grp=ATM alias=Netwerk-Operator default=8.48 data=0.35,8.48,0.32 dalias=BBned,KPN,Versatel
def var=PPP type=grp desc="Voor het aanmelden op het ADSL netwerk bij uw Provider hebt u uw gebruikersnaam en wachtwoord nodig." alias="PPPoA & DHCP Spoofing"
def var=PPP_user type=string grp=PPP desc="Typ uw gebruikersnaam in die u ontvangen hebt van uw Service Provider." alias=Gebruikersnaam req=yes
def var=%PPP_pwd type=passw grp=PPP desc="Typ uw wachtwoord in die u ontvangen hebt van uw Service Provider." alias=Wachtwoord req=yes max=32
def var=ST type=grp desc="U kunt hier uw SpeedTouch modem beveiligen met gebruikersnaam en wachtwoord. (is niet verplicht)" alias="SpeedTouch Modem beveiliging"
def var=%ST_SYS_USERNAME type=string grp=ST desc="Typ een gebruikersnaam in.   (NIET VERPLICHT)" alias=Gebruikersnaam
def var=%ST_SYS_PASSWORD type=passw grp=ST desc="Typ een wachtwoord in.       (NIET VERPLICHT)" alias=Wachtwoord) max=32

[ snmp.ini ]
config RWCommunity=******* ROCommunity=******* sysContact=************ sysName=Speedy510i sysLocation=ORS04

[ phone.ini ]
add name=PVC_1 addr=8*48 type=any

[ qos.ini ]
config format=bytes
add name=default class=ubr

[ oam.ini ]
config clp=1 loopbackid=6a6a6a6a6a6a6a6a6a6a6a6a6a6a6a6a
mode port=dsl0 blocking=enabled
mode port=dsl1 blocking=enabled
mode port=atm2 blocking=enabled
mode port=atm3 blocking=enabled
mode port=aal5 blocking=enabled
mode port=atm5 blocking=enabled

[ pfirewall.ini ]
chain create chain=source
chain create chain=forward
chain create chain=sink
rule create chain=source index=0 dstintfgrp=!wan action=accept
rule create chain=source index=1 prot=udp dstport=dns action=accept
rule create chain=source index=2 prot=udp dstport=bootps action=accept
rule create chain=source index=3 prot=icmp icmptype=echo-request action=accept
rule create chain=source index=4 prot=udp srcport=snmp log=yes action=count
rule create chain=source index=5 action=drop
rule create chain=forward index=0 srcintfgrp=wan dstintfgrp=wan action=drop
rule create chain=sink index=0 srcintfgrp=!wan action=accept
rule create chain=sink index=1 prot=udp dstport=dns action=accept
rule create chain=sink index=2 prot=udp dstport=bootpc action=accept
rule create chain=sink index=3 prot=icmp icmptype=echo-reply action=accept
rule create chain=sink index=4 prot=udp dstport=snmp log=yes action=count
rule create chain=sink index=5 action=drop
assign  hook=sink chain=sink
assign  hook=forward chain=forward
assign  hook=source chain=source

[ label.ini ]
chain create chain=user_labels

[ bridge.ini ]
config age=300 filter=no_WAN_broadcast

[ pptp.ini ]

[ ethoa.ini ]

[ ipoa.ini ]

[ cip.ini ]

[ pppoerelay.ini ]

[ dhcp.ini ]
config autodhcp=off scantime=10 state=enabled trace=off
policy verifyfirst=on trustclient=on
pool add name=SPOOF_pool
pool config name=SPOOF_pool intf=eth0 leasetime=30 unnumbered=yes
pool add name=LAN_private
pool config name=LAN_private intf=eth0 poolstart=10.0.0.150 poolend=10.0.0.200 netmask=24 gateway=10.0.0.138 server=10.0.0.138 leasetime=5

[ pppoa.ini ]
ifadd intf=DHCPspoof_1
rtadd intf=DHCPspoof_1 dst=0.0.0.0/0 src=0.0.0.0/0 metric=1
ifconfig intf=DHCPspoof_1 dest=PVC_1 accomp=on format=cidr pool=SPOOF_pool dnsmetric=0 idle=30
ifconfig intf=DHCPspoof_1 user=*************** password=************** status=up

[ pppoe.ini ]

[ ip.ini ]
config forwarding=on firewalling=on redirects=on sourcerouting=off netbroadcasts=off ttl=64 fraglimit=64 defragmode=always addrcheck=dynamic mssclamping=on
apadd addr=10.0.0.138/24 intf=eth0 addroute=no type=1
ifconfig intf=loop mtu=1500 group=local linksensing=off
ifconfig intf=eth0 mtu=1500 group=lan linksensing=off
ifconfig intf=DHCPspoof_1 mtu=1500 group=wan linksensing=off
rtadd dst=255.255.255.255/32 gateway=10.0.0.138
rtadd dst=10.0.0.0/24 gateway=10.0.0.138 type=1
rtadd dst=224.0.0.0/4 intf=eth0

[ autoip.ini ]
ifadd intf=eth0
ifconfig intf=eth0 addr=169.254.141.11 poolstart=169.254.1.1 poolend=169.254.254.254 netmask=16
ifattach intf=eth0

[ eth.ini ]
ifconfig intf=1 type=auto
config intf=1 state=enabled

[ diagnostics.ini ]
config pingtimeout=1000 pingpacketsize=20

[ dnsd.ini ]
domain domain=dslwan
add hostname=SpeedTouch
stop
troff

[ dhcr.ini ]
ifconfig intf=eth0 relay=on
add addr=127.0.0.1 intf=eth0 giaddr=10.0.0.138

[ dhcc.ini ]
config trace=off

[ adslisdn.ini ]
config opermode=multimode maxbitspertoneUS=13 trace=off modemoption=00000000000000000000000000000000 extendedBWmode=0

[ nat.ini ]
bind application=ESP port=1
bind application=FTP port=ftp
bind application=GRE port=1
bind application=H323 port=h323
bind application=IKE port=ike
bind application=ILS port=ldap
bind application=ILS port=ils
bind application=IP6TO4 port=1
bind application=IRC port=6660 port_end=6670
bind application=JABBER port=5222
bind application=JABBER port=15222
bind application=PPTP port=1723
bind application=RAUDIO(PNA) port=realaudio
bind application=RTSP port=rtsp
bind application=SIP port=sip

[ autopvc.ini ]
config mode=passive type=bridge opmode=partial overwrite=enabled peakrate=0

[ system.ini ]
setpassword userid=admin password=************* hash2=********************
config upnp=disabled mdap=enabled drst=enabled
config dcache=enabled

[ upnp.ini ]
config maxage=1800 defcservice=DHCPspoof_1 writemode=full safenat=disabled

[ endofarch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86415

Jelmer alsik de post lees dan hebben een aantal mensen problm met ipsec waaronder ik heb je daar mss een oplossing in je SIP_Spoof ini voor?

Het probleem is dat er nu een extra gateway inzit die er eerst niet was. Maar het verwijderen van de pppoa route heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrael
Config file van de nieuwe firmware met kpn default instellingen
http://www.xs4all.nl/~larsz/newkpndefault.ini

Config file als je die nodig hebt met sip spoof en dus op de oudere firmware
http://www.xs4all.nl/~larsz/oldsipspoof.ini

Ik hoop dat je er wat mee kunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChecKege
Ik heb geprobeerd de sip-spiif.ini zelf aan te passen, maar krijg alleen maar meer errors (misschien moet ik er wat meer tijd voor nemen ipv gewoon wat proberen :)) Maar is het iemand anders al wel gelukt?? (kick dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Ik gebruik nog steeds de dhcp spoof en dat werkt aardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:04

DDX

ff schopje, heeft iemand dit inmiddels al werkend voor de 4.2(.3) software release ?

nu krijg je nml :
Value of parameter intf [1,4] out of range
*** Configuration [1.1.0] upgraded to version [1.2.0]
*** Use "saveall" to make the conversion persistent

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrael
Ik heb het nog steeds niet voor elkaar gekregen.
Gebruik nog altijd de oude firmware.

Jelmer zou er naar kijken maar das alweer een paar maandjes geleden,
dus denk niet dat het gelukt is.
Het enigste dat werkt is dat dhcp spoof.

Dus er zit niks anders op dan of de oude firmware te gebruiken of de nieuwe
maar dan moet je dhcp spoof gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Tyrael op 17-02-2004 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

mja werkt hier ook met oude firmware

maar iemand die nu een modem krijgt met 4.2.3 firmware
(andere hardware versie)
kan die nog wel terug naar 4.0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik werk nu al geruime tijd met SIP spoofing, zeker meer dan anderhalf jaar.
Over een krappe maand ga ik overstappen van XS4ALL/KPN naar Demon/bbNed
Kan iemand mij vertellen of ik probleemloos mijn huidige set-up kan blijven gebruiken? Ik weet iig dat je voor bbNed andere DSL-instellingen moet hebben.
Iemand die ook deze actie heeft gedaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 13:41

skabouter

Skabouter

DDX schreef op 17 februari 2004 @ 22:44:
mja werkt hier ook met oude firmware

maar iemand die nu een modem krijgt met 4.2.3 firmware
(andere hardware versie)
kan die nog wel terug naar 4.0 ?
nope, heb het ff nagevraagd maar dit kan niet :<

[ Dislect ]

• raymonvdm
Kan wel terug naar eerdere firmware. Het is mij gelukt door de originele speedtouch cd te gebruiken. Dit omdat het modem alleen met versie 4.0 werkte en niet met versie 4.(die je bij kpn kan downloaden.)

• DDX

DDX

ok zijn er andere modems die zelfde resultaat geven ?
dus kpn adsl en static ip instellen op de machine achter de adsl modem
(dus niet via dhcp)

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-06 23:14

The_Scarabial

MTB for life!

Naar aanleiding van mijn topic: Combinatie XS4all Lite - Linksys BEFSX41 Router Is dat spoofing nou wat ik moet uitvoeren om mijn router gewoon te kunnen blijven gebruiken?

• Wimlem
  • Laatst online: 11:57
skabouter schreef op 22 februari 2004 @ 18:00:
[...]

nope, heb het ff nagevraagd maar dit kan niet :<
Ik weet niet waar je dat nagevraagd hebt, maar ik heb gewoon gedowngrade van v 4.2.3 naar 4.0.2 en dit werkt gewoon!!

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• skabouter

skabouter

Skabouter

Tonnetje schreef op 26 februari 2004 @ 17:55:
[...]

Ik weet niet waar je dat nagevraagd hebt, maar ik heb gewoon gedowngrade van v 4.2.3 naar 4.0.2 en dit werkt gewoon!!
welke hardware versie heb je dan ? ik heb v4 en daarbij kan het niet omdat oude firmware die nieuwe hardware niet ondersteund

[ Dislect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skabouter

skabouter

Skabouter

Tonnetje schreef op 26 februari 2004 @ 17:55:
[...]

waar heb je deze vandaan gehaald?
ik kan ze namelijk nergens vinden |:(

[ Dislect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Laatst online: 11:57
hardwareversie weet ik niet. Download upgradeST.renametoEXE, qt-mt302.dll en LLS6_40200.bin bestanden van ..................

Kwak dit in één map en run het upgradest.exe bestandje. De rest gaat zowat automatisch.

Speedtouchsupport.nl zei wel dat je dit op eigen risico doet!

[ Voor 8% gewijzigd door Wimlem op 19-04-2004 19:38 ]

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

skabouter schreef op 26 februari 2004 @ 21:25:
welke hardware versie heb je dan ? ik heb v4 en daarbij kan het niet omdat oude firmware die nieuwe hardware niet ondersteund
Zowel de 4.0.x als de 4.2.3.x werken alleen op een v4 modem en down/upgraden tussen beide is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:30

aKra

Intentionally left blank.

Geen flauw idee hoe wat en waar, maar ja, ik gebruik het :P

(Zijn er nog meer tweaks dan? Want hier werkt het prima!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Laatst online: 12:30

aKra

Correctie van hierboven ;(

M'n gateway is gecrashed omdat de UPS z'n batterijen het hebben begeven (wtf... stond toch stroom op :/)

En ik kan gewoon Internetten, maar op de gateway zelf alleen pingen maar voor de rest niks (geen ftp naar IP's bijv., alleen pingen naar IP's, DNS servers kunnen we gepingt worden, en op mijn PC doen ze het prima :/)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
root@akra:~# route
Kernel IP routing table
Destination     Gateway         Genmask         Flags Metric Ref    Use Iface
10.0.0.138      *               255.255.255.255 UH    0      0        0 eth1
localnet        *               255.255.255.0   U     0      0        0 eth0
loopback        *               255.0.0.0       U     0      0        0 lo
default         10.0.0.138      0.0.0.0         UG    0      0        0 eth1
root@akra:~# ifconfig
eth0      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:00:E8:EF:57:32
          inet addr:192.168.0.1  Bcast:192.168.0.255  Mask:255.255.255.0
          inet6 addr: fe80::200:e8ff:feef:5732/64 Scope:Link
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:34233 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:47001 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:100 txqueuelen:100
          RX bytes:3604093 (3.4 Mb)  TX bytes:45712535 (43.5 Mb)
          Interrupt:10 Base address:0xdc00

eth1      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:00:E8:EF:54:DB
          inet addr:213.84.137.152  Bcast:255.255.255.255  Mask:255.255.255.255
          inet6 addr: fe80::200:e8ff:feef:54db/64 Scope:Link
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:49526 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:37489 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:5 txqueuelen:100
          RX bytes:45665671 (43.5 Mb)  TX bytes:3634258 (3.4 Mb)
          Interrupt:11 Base address:0xe000

lo        Link encap:Local Loopback
          inet addr:127.0.0.1  Mask:255.0.0.0
          inet6 addr: ::1/128 Scope:Host
          UP LOOPBACK RUNNING  MTU:16436  Metric:1
          RX packets:939 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:939 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:0
          RX bytes:129446 (126.4 Kb)  TX bytes:129446 (126.4 Kb)

root@akra:~#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 10:53
Ik gebruik het _alleen_ als ik weet dat ik de enige ben die op internet zit, en als ik een gamespy - game wil hosten. Dat is namelijk de enige manier waarop ik het werkende heb gekregen. Wat ik ook probeer (NAT instellingen, enz), DHCP modus krijg ik het niet voor elkaar om een game te hosten.
Het nadeel bij ip spoofing is dat ik op dat moment de enige binnen het netwerk ben die het internet op kan. Tuurlijk kan je het oplossen door een gateway te installeren, maar dan zal mijn pc altijd aan moeten blijven staan. En daar heb ik niet zoveel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

BoKToR schreef op 28 maart 2004 @ 12:28:
Ik gebruik het _alleen_ als ik weet dat ik de enige ben die op internet zit, en als ik een gamespy - game wil hosten. Dat is namelijk de enige manier waarop ik het werkende heb gekregen. Wat ik ook probeer (NAT instellingen, enz), DHCP modus krijg ik het niet voor elkaar om een game te hosten.
Het nadeel bij ip spoofing is dat ik op dat moment de enige binnen het netwerk ben die het internet op kan. Tuurlijk kan je het oplossen door een gateway te installeren, maar dan zal mijn pc altijd aan moeten blijven staan. En daar heb ik niet zoveel zin in.
Denk dat je nog even het topic moet doorlezen om er achter te komen dat wat jij als nadeel (public IP op NIC) noemt juist voor anderen als voordeel wordt gezien. Zodra je een server draait die internet services aanbiedt en voor het interne netwerk zorgt voor de routering dan is SIP spoof ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swat|IA
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-07-2012

Swat|IA

FreeBSD Kicks Ass :)

Ik heb sip-spoofing draaien, en het werkt nu al ruim 2 jaar perfect!

2 keer problemen mee gehad door problemen bij de kpn/provider :)

Never sleep with anyone crazier than yourself | Now running ws @ Debian Lenny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik draai het ook al geruime tijd nu, maar ga nu overstappen van KPN naar bbNed.. Moet nu dus aanpassingen maken via de webinterface van het modem. Alleen het is al zo'n tijd geleden dat ik SIP spoofing heb ingesteld dat ik geen idee meer heb hoe ik erin moet komen.
Kortom.. hoe maak ik de spoofing (tijdelijk) ongedaan :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:25
Iemand die het al gelukt is met Alcatel Speedtouch versie 4.2.3.0.0 ?

Ik heb hem al wel een tijdje op DHCP spoof draaien maar het zou helemaal mooi zijn als ik hem op SIP-Spoof zou kunnen laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-06 23:14

The_Scarabial

MTB for life!

ik heb um op dhcp spoof draaien en me router op static ip ingesteld, werkt als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
IK gebruik dhcp spoof, omdat sipspoof toen niet werkte en ik heb geen enkel probleem gehad met de dhcp spoof dus ik denk dat het gewoon zo blijft staan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
heb em nu via bbNed op bridging mode en het werkt identiek aan SIP spoof lijkt het wel?
netwerkkaart krijgt direct IP en zelfs via DHCP! :) alle poorten woorden ook keurig netjes naar m'n server geforward. ik ga er iig niet meer aan klooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-06 20:52

lSltAlKeR

Time destroys everything!

-ScuL- schreef op 18 april 2004 @ 22:51:
heb em nu via bbNed op bridging mode en het werkt identiek aan SIP spoof lijkt het wel?
netwerkkaart krijgt direct IP en zelfs via DHCP! :) alle poorten woorden ook keurig netjes naar m'n server geforward. ik ga er iig niet meer aan klooien :)
Das toch ook hetzelfde :D :?

edit:
PS is wel een reactie op een heel erg oude }:O Tuinde erzelf ook in |:(

[ Voor 12% gewijzigd door lSltAlKeR op 18-04-2004 23:02 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGearloose
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-12-2024
ik heb niet de hele topic doorgelezen maar bij mij werkt mijn VPN (cisco vpn client 4.0.1) eindelijk(sinds gisteren ;) ). Ik heb gewoon een XS4all basic abbo en heb het Speedtouch 510i v4.2.3
Ik heb welliswaar niet het externe ip adres op mijn locale pc, maar heb het volgende gedaan.

Ga naar multi-nat:
-maak hier een rule dat er ge multi nat moet worden tussen;
intern 10.0.0.150 (locale adres van je pc waarop je wil vpnen
en extern 80.127....(externe ipadres, die van XS4all)

save all geven en het werkt als een zonnetje!!!

je maakt als het ware een soort bridge tussen je interne locale ipadress en je ip adress van xs4all. Multi -nat kijkt namenlijk niet naar welke poorten je wil forwarden en welke niet maar alleen naar de ipadressen. bridge dus!

[ Voor 11% gewijzigd door ZGearloose op 19-04-2004 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

gizzmo4u schreef op 19 april 2004 @ 13:25:
ik heb niet de hele topic doorgelezen maar bij mij werkt mijn VPN (cisco vpn client 4.0.1) eindelijk(sinds gisteren ;) ). Ik heb gewoon een XS4all basic abbo en heb het Speedtouch 510i v4.2.3
Ik heb welliswaar niet het externe ip adres op mijn locale pc, maar heb het volgende gedaan.

Ga naar multi-nat:
-maak hier een rule dat er ge multi nat moet worden tussen;
intern 10.0.0.150 (locale adres van je pc waarop je wil vpnen
en extern 80.127....(externe ipadres, die van XS4all)

save all geven en het werkt als een zonnetje!!!

je maakt als het ware een soort bridge tussen je interne locale ipadress en je ip adress van xs4all. Multi -nat kijkt namenlijk niet naar welke poorten je wil forwarden en welke niet maar alleen naar de ipadressen. bridge dus!
Dat komt op hetzelfde neer als default server toch? P.s. dit heb je ookal gepost in Alcatel 510i NAT-problemen topic zag ik O-)

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGearloose
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-12-2024
...klopt en zoals ik al zei in theorie wel ;) ... echter bij mij niet..misschien dat het aan mijn Cisco vpnclient 4.0.1 ligt of mijn werkgever. Daarom dacht ik ik vermeld dit even misschien dat het iemand helpt _/-\o_ maar dat had ik al geschreven in de post waar je naar linkt :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Yohost! schreef op 18 april 2004 @ 17:44:
Iemand die het al gelukt is met Alcatel Speedtouch versie 4.2.3.0.0 ?
epias in "SIP spoof voor linux met nieuw model tho..."

Staat er weer een poosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Die tool is ook gewoon hier te halen....
http://www.speedtouch.nl/downloads/510R42_config_03.exe
Trek die self extracting exe open met winzip of winrar of andere archiver en je hebt ook die templates.

Maar let op tis alleen voor de 4.2 lager voor de R4.0 en R2.0 werkt het niet

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
lSltAlKeR schreef op 19 april 2004 @ 20:04:
Die tool is ook gewoon hier te halen....
Daar vind je echt geen template voor sip spoof in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Was dit dan?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
[ env.ini ]
set var=CONF_REGION value="Nederland"
set var=CONF_PROVIDER value="Expert"
set var=CONF_DATE value="27/10/2003"
set var=CONF_TPVERSION value=1.2.0
set var=HOST_SETUP value=auto
set var=UPGRADE_URL value=http://www.speedtouch.com/upgrade500.htm

[ wizard.ini ]

' ATM settings
'-------------
def var=ATM          type=grp        desc="Selecteer hier de netwerk-operator waarop u bent aangesloten. Als dit onbekend is kunt dit navragen bij uw Service Provider." alias="Netwerk operator"
def var=ATM_addr     type=radioset   grp=ATM alias="Netwerk-Operator" data="0.35,8.48,0.32" dalias="BBned,KPN,Versatel" default="8.48"

' PPP=Settings
'-------------
def var=PPP      type=grp    desc="Voor het aanmelden op het ADSL netwerk bij uw Provider hebt u uw gebruikersnaam en wachtwoord nodig." alias="PPPoA & DHCP Spoofing"
def var=PPP_user type=string grp=PPP alias="Gebruikersnaam" req=yes desc="Typ uw gebruikersnaam in die u ontvangen hebt van uw Service Provider."
def var=%PPP_pwd type=passw  grp=PPP alias="Wachtwoord"     req=yes desc="Typ uw wachtwoord in die u ontvangen hebt van uw Service Provider." max=32

'ST Security
'-----------
def var=ST               type=grp desc="U kunt hier uw SpeedTouch modem beveiligen met gebruikersnaam en wachtwoord. (is niet verplicht)" alias="SpeedTouch Modem beveiliging"
def var=%ST_SYS_USERNAME type=string     grp=ST alias="Gebruikersnaam"        desc="Typ een gebruikersnaam in.   (NIET VERPLICHT)"
def var=%ST_SYS_PASSWORD type=passw      grp=ST alias="Wachtwoord)"           desc="Typ een wachtwoord in.       (NIET VERPLICHT)" max=32
def var=dummy            type=passwcheck grp=ST alias="Wachtwoord bevestigen" desc="Typ uw wachtwoord nogmaals in." linkvar=%ST_SYS_PASSWORD max=32

[ hostwizard.ini ]

[ phone.ini ]
add name=PVC_1 addr=$ATM_addr type=any
add name=USB addr=usb.0.35 type=any logging=off

[ bridge.ini ]
ifadd intf=USB dest=USB logging=off
ifattach intf=USB logging=off
config age=300 filter=no_WAN_broadcast

[ pptp.ini ]

[ dhcp.ini ]
config autodhcp=off scantime=10 state=enabled trace=off
policy verifyfirst=on trustclient=on
pool add name=LAN_private
pool config name=LAN_private poolstart=10.0.0.150 poolend=10.0.0.200 netmask=255.255.255.0 gateway=10.0.0.138 leasetime=5
pool add name=SPOOF_pool
pool config name=SPOOF_pool index=0 leasetime=30 unnumbered=yes

[ ethoa.ini ]

[ ipoa.ini ]

[ pppoa.ini ]
ifadd intf=DHCPspoof_1
rtadd intf=DHCPspoof_1 dst=0.0.0.0/0 src=0.0.0.0/0
ifconfig intf=DHCPspoof_1 dest=PVC_1 user=$PPP_user password=$%PPP_pwd accomp=on addrtrans=none format=cidr idle=30 pool=SPOOF_pool
intf=DHCPspoof_1
ifattach intf=DHCPspoof_1

[ pppoe.ini ]

[ pppoerelay.ini ]

[ cip.ini ]

[ ip.ini ]
config forwarding=on firewalling=on redirects=on sourcerouting=off netbroadcasts=off ttl=64 fraglimit=64 defragmode=always addrcheck=dynamic mssclamping=on
apadd addr=10.0.0.138/24 intf=eth0 addroute=yes type=1
ifconfig intf=loop mtu=1500 group=local linksensing=off
ifconfig intf=eth0 mtu=1500 group=lan linksensing=off
rtadd dst=255.255.255.255/32 gateway=10.0.0.138
rtadd dst=224.0.0.0/4 intf=eth0

[ dhcr.ini ]
ifconfig intf=eth0 relay=on
add addr=127.0.0.1 intf=eth0 giaddr=10.0.0.138

[ autopvc.ini ]
config mode=passive type=bridge

[ system.ini ]
config upnp=enabled mdap=enabled dcache=enabled drst=enabled
#if $%ST_SYS_PASSWORD=""
setpassword password="" userid=$%ST_SYS_USERNAME
#else
setpassword password=$%ST_SYS_PASSWORD userid=$%ST_SYS_USERNAME
#endif

[ upnp.ini ]
config defcservice=DHCPspoof_1

[ language.ini ]

[ endofarch ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
lSltAlKeR schreef op 19 april 2004 @ 22:08:
Was dit dan?

code:
1
2
3
[ env.ini ]
DHCP Spoof :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Wat is het verschil?

Ik weet wat het betekend Session Initiation Protocol en Dynamic Host Configuration Protocol maar daar houd het eigenlijk ook bij op. Volgens mij is dat SIP een beetje achterhaald, misschien iemand die daar verduidelijking in kan brengen?

[ Voor 46% gewijzigd door lSltAlKeR op 19-04-2004 22:53 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Geen DHCP client nodig op je systeem/router etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

epias schreef op 19 april 2004 @ 23:00:
[...]
Geen DHCP client nodig op je systeem/router etc.
DHCP is toch een optie heb je ook niet nodig toch?

Speedtouch freak

Pagina: 1 2 3 Laatste