[ADSL/Alcatel] SIP Spoof, gebruikt de tweaker het?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrael
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik heb eindelijk sip spoof aan de praat gekregen met de nieuwe firmware van alcatel.
Dit doordat er een template file beschikbaar is gekomen op jelmer's site.

Het enige kleine probleempje dat ik nu heb is dat ik de alcatel modem niet meer kan benaderen.

Op de oude firmware (4.0.0.9) kon ik deze op 1.2.3.4 benaderen.

Maar met de nieuwe firmware (4.2.7) lukt het helaas niet. :(

Iemand hier enig idee wat de oplossing hiervoor zou kunnen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tyrael schreef op 10 juni 2004 @ 20:17:
Op de oude firmware (4.0.0.9) kon ik deze op 1.2.3.4 benaderen.
Je kunt 'm nu op 10.0.0.138 benaderen, mits je dit adres niet hebt gewijzigd.

Als het nog niet werkt, dan even het OS vermelden. Eventueel een
route table: `netstat -rn' of iets dergelijks en die van de modem: `:ip rtlist'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrael
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2024
10.0.0.138 had ik al geprobeerd maar dat is niet gelukt zou even alles wat beter uitleggen.

De alcatel 510v4 single port is aangesloten op een draytek 2300 en die is weer aangesloten op een switch en daar achter pc's enzo :)

De alcatel heb ik geconfigureerd d.m.v. die template. Het ip van de modem heb ik gewoon op 10.0.0.138 gelaten met subnet 255.255.255.0

Op de draytek staat de wan poort ingesteld op
ip = isp ip
sub = 255.255.255.255
gate = 10.0.0.138

en ik heb een static route ingesteld op
des = 10.0.0.138
sub = 255.255.255.255
gate = isp ip

Zoals je al gelezen had werkt dit alles gewoon goed. Heb gewoon een perfecte i-net verbinding en ik ben verders geen bijzonderheden tegengekomen.

Het enige is gewoon dat ik die alcatel modem niet kan benaderen ?
Zou het misschien kunnnen dat het subnet van de modem ook op 255.255.255.255
ingesteld moet worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Tyrael schreef op 10 juni 2004 @ 21:31:
Het enige is gewoon dat ik die alcatel modem niet kan benaderen ?
Ik ken de draytek niet, maar ik denk dat ie een soort van ingress en/of Egress filtering toepast. 1.2.3.4 is gewoon een routable adres, daarom werkte het in die situatie wel. Met andere woorden: je draytek blocked waarschijnlijk 10.0.0.0/8 adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb met behulp van dit document:

http://jp.dhs.org/~jp/

mijn thompson speedtouch 510 'transparant' gemaakt. Ik internet via een linux Debian bak die als router fungeert. Ik heb alleen 1 (logisch) probleem, ik kan nu mijn webconfig van de speedtouch niet meer bereiken. Dat is een beetje irritant, weet iemand hoe ik dat op kan lossen??

Ik kan ook mijn modem niet pingen vanuit de router bak :/

[ Voor 10% gewijzigd door FreakNL op 15-07-2004 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-06 11:11
FreakNL schreef op 15 juli 2004 @ 23:00:
Ik heb met behulp van dit document:

http://jp.dhs.org/~jp/

mijn thompson speedtouch 510 'transparant' gemaakt. Ik internet via een linux Debian bak die als router fungeert. Ik heb alleen 1 (logisch) probleem, ik kan nu mijn webconfig van de speedtouch niet meer bereiken. Dat is een beetje irritant, weet iemand hoe ik dat op kan lossen??

Ik kan ook mijn modem niet pingen vanuit de router bak :/
2de IP aan je eth0 hangen dat in zelfde subnet als je ethernet interface van je speedtouch zit. (bij 10.0.0.10/255.255.255.0)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 21:27

FreakNL

Well do ya punk?

bjck schreef op 16 juli 2004 @ 00:28:
[...]

2de IP aan je eth0 hangen dat in zelfde subnet als je ethernet interface van je speedtouch zit. (bij 10.0.0.10/255.255.255.0)
En hoe doe ik dat precies???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70098

Hier dus hetzelfde probleem :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:17

RC2

Resistance is futile

Wat is nu het beste om te gebruiken, de SIP spoof, DHCP spoof of het modem in te stellen als briged modem?

Ik heb een Speedtouch home/pro aan een KPN ADSLlijn en een Asus WL500g wireless router. Ik wil de functies van de router gebruiken en het modem alleen laten inbellen.

Ik heb de SIP spoof geprobeerd. Als ik er een pc aan hang gaat het goed, hang ik de asus eraan ipv van de pc dan krijg ik verbinding met het inet.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119088

ik reageer even op de vraagsteller:
waar gaat dit allemaal over ? dit is toch gewoon een BRIDGED verbinding ? geen firewall functionaliteit dus op de router.

nee. geef mij maar NAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

The_Scarabial

MTB for life!

RC2 schreef op 27 augustus 2004 @ 20:53:
Wat is nu het beste om te gebruiken, de SIP spoof, DHCP spoof of het modem in te stellen als briged modem?

Ik heb een Speedtouch home/pro aan een KPN ADSLlijn en een Asus WL500g wireless router. Ik wil de functies van de router gebruiken en het modem alleen laten inbellen.

Ik heb de SIP spoof geprobeerd. Als ik er een pc aan hang gaat het goed, hang ik de asus eraan ipv van de pc dan krijg ik verbinding met het inet.
ik zou DHCP spoof gebruiken en dan in je router alles op static IP zetten, werkt perfect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

Anoniem: 119088 schreef op 27 augustus 2004 @ 20:58:
ik reageer even op de vraagsteller:
waar gaat dit allemaal over ? dit is toch gewoon een BRIDGED verbinding ? geen firewall functionaliteit dus op de router.

nee. geef mij maar NAT
Nee niet briged, dat zou betekenen dat hetgene wat aan het modem hing nog in moest bellen. Nu doet het modem dat zelf. En voor sommige applicaties is het makkelijker om geen NAt te gebruiken. In mijn geval wil ik er dus een router achter hangen dus dan wil ik niet de NAT van het modem gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:11
Slikt je Asus het /32 (255.255.255.255) netmask wel? Ik vermoed het niet, aangezien het eigenlijk onzin is voor ethernet en gewoon een semi-ranzige samenloop van mogelijkheden van IP+ethernet ;) is. Wat je kan proberen is /31 (255.255.255.254) of nog lager te gaan zitten. Hoe lager het laatste octet, hoe minder mensen je in (meestal) jouw woonplaats kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

de asus doet niet vervelend bij het invoeren van de route, wel krijgt tie een subnet mask 0.0.0.0 als ik 255.255.255.0 invoer bij de static ip aan de wan kant.
Welke manier is nu het beste om mijn modem in te stellen? SIP spoof, DHCP spoof of bridiging. Laatste lijkt me niet het beste aangezien dan de router ook nog eens moet gaan inbellen en dus meer werk moet verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

The_Scarabial

MTB for life!

zoals ik hierboven heb beschreven, werkt het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

Eindelijk heb ik het dan ook aan de praat. Thanx met DHCP spoof werkt het wel. Snap nog steeds niet wat er hiervoor fout ging maar nu draait het dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:07
Ik heb het ook aan de praat, maar NAT via m'n OpenBSD-server wil nog niet echt...

net.inet.ip.forwarding staat op 1, en deze regel staat in pf.conf:
nat on rl0 from rl1:network to any -> rl0
rl0 is m'n externe nic, rl1 intern.

Ik kan vanaf m'n pc in het interne netwerk (via rl1 dus) niet pingen naar buiten. Vanaf de OpenBSD-server zelf kan ik wel op internet komen.

Iemand een idee?

edit:
Ik zat wel heel stoer 'pfctl -f /etc/pf.conf' te doen, maar 'pf=yes' moest nog in rc.conf :X

[ Voor 15% gewijzigd door Glival op 03-09-2004 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

Zucht, Om alles netjes op zijn plaats te zetten moest de stroom van de router af. Hierna deed tie dus weer niets, Van alles geprobeerd, de Asus krijgt wel het externe ip adres en interne netwerk doet het ook alleen als ik dan een extern ip wil pingen geeft tie niet thuis. Ik begin een hekel aan dit ding te krijgen. Zou de Asus defect kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg het (op dit moment) nog steeds niet voor elkaar om sip_spoof aan de praat te krijgen.
Heb een debian router (stable 2.4.18) met 2 netwerkkaarten.

Mijn oude situatie was dat eth0 het ip kreeg van chello en dit doorlustte naar m'n interne netwerk. De clients krijgen automatisch een ip adres toegewezen. De gateway verliep via 192.168.0.1

Nu heb ik het bestand sipspoof.tpl de onderstaande regels aangepast:

---------------

' PPP=Settings
'-------------
def var=PPP type=grp desc="Voor het aanmelden op het ADSL netwerk bij uw Provider heeft u uw gebruikersnaam, wachtwoord en publieke IP adres nodig." alias="Inloggegevens"
def var=PPP_user type=string grp=PPP alias="tchelder@xs4all.nl" req=yes desc="Voer uw gebruikersnaam in die u ontvangen heeft van uw Service Provider."
def var=%PPP_pwd type=passw grp=PPP alias="wachtwoord" req=yes desc="Voer uw wachtwoord in die u ontvangen heeft van uw Service Provider." max=32
def var=PPP_ip type=ipaddr grp=PPP alias="82.92.1.180" req=yes desc="Voer uw publieke IP adres in die u ontvangen heeft van uw Service Provider."

'IP group
'-----------
def var=IPGrp type=grp desc="U kunt hier het IP adres en subnet masker voor uw modem wijzigen." alias="Modem IP"
def var=IP_MODEM_ADDRESS type=ipaddr grp=IPGrp alias="10.0.0.138" req=yes desc="Voer het modem IP adres in. Bijv. 10.0.0.138 (RFC1918)"
def var=IP_MODEM_NETMASK type=ipmask grp=IPGrp alias="255.255.255.0" req=yes desc="Voer het modem subnet masker in. Bijv. 255.255.255.0"

---------------

en dit geupload naar m'n modem.

en de instructies opgevolgd vanaf de site van jelmer (http://jp.dhs.org/~jp/)

Toen m'n /etc/network/interfaces aangepast naar het volgende :

-- interfaces --

# /etc/network/interfaces --configuration file for ifup( 8 ), ifdown( 8 )

# The loopback interface
auto lo
iface lo inet loopback

# The first network card - this entry was created during the Debian installation
auto eth0
iface eth0 inet static
address 81.92.9.180
netmask 255.255.255.255
pointopoint 10.0.0.138
broadcast 255.255.255.255
gateway 10.0.0.138

auto eth1
iface eth1 inet static
adress 192.168.0.1
netmask 255.255.255.0
network 192.168.0.0

--------------------------------

toen options aangepast:

-- options --
ip_forward=yes
spoofprotect=no
syncookies=no

-------------------------------

en toen de opdracht gegeven : /etc/init.d/networking restart
hierna verscheen de volgende melding:

"Reconfiguring network interfaces: SIOCDELRT: No such process
Don't seem to be have all the variables for eth0/inet.
done."

Zoals jullie hierboven zien heb ik up en down weggelaten. Ik kreeg hier ook foutmeldingen van. (weet ff niet meer precies welke, niet genoteerd... sorry)

Ik zit toch goed als ik enkel dat bestand moest uploaden(eerst bovenstaande gevens aanpassen in die .tpl) en dan het resterende gedeelte uitvoeren???

Ik kom er dus echt nier meer uit na veel zoeken en puffen...

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 70098 op 07-09-2004 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Anoniem: 70098 schreef op 06 september 2004 @ 17:19:
Ik zit toch goed als ik enkel dat bestand moest uploaden(eerst bovenstaande gevens aanpassen in die .tpl) en dan het resterende gedeelte uitvoeren???
Die template file moet je niet editen, maar uitvoeren met de ingebouwde wizard. Dat doe met de webinterface onder: advanced -> easy setup. Wel eerst de juiste template (.tpl file) uploaden naar de Speedtouch modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke, maar is dat het enige dan?
dus als ik hem niet van te voren edit en hem via de wizard invul dan moet het werken?
Ik probeer het ff..., maar dit lijkt me niet echt de oplossing van bovenstaande errors?

trouwens... username is natuurlijk met @xs4all erachter. staat hierboven verkeerd.(ge-edit).

//edit
hoe zit het met m'n tweede NIC? Want die heeft ip 192.168.0.1 en figureerde eerst als m'n gateway. Maar als ik het nu goed begrijp is die 10.0.0.138 m'n gateway?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 70098 op 06-09-2004 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 25-06 06:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb net ook de SIP_Spoof uitgevoerd en ik ben er erg tevreden mee. Eén ding wel: als ik flink aan het downloaden ben en er komt iemand op mn FTP-server dan zakt de download-snelheid helemaal in. Onder de normale NAT-tweak had ik hier geen last van. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Ja.

Dat het niet werkt komt waarschijnlijk door de typo in `/etc/network/interfaces' - adress i.p.v. address.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
jfeelders, dan moet je met Quality of Service (QoS) gaan werken om de tcp-ack pakketjes voorrang te geven op alles. Een goed script hiervoor is wondershaper welke default al een hoop regelt. http://lartc.org/wondershaper/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

epias schreef op 06 september 2004 @ 20:16:
[...]
Ja.

Dat het niet werkt komt waarschijnlijk door de typo in `/etc/network/interfaces' - adress i.p.v. address.
dat is het dus niet (typo had ik ook gezien idd ;) )

m'n '@' op het modem brandt wel, maar kan niet pingen naar een naam : unknown host www.google.nl of ip: network is unreachable

wordt er een beetje roar van?

heeft het er niet mee te maken dat die gateway nu 10.0.0.138 is ipv 192.168.0.1?
zolang ik niet van de server naar een ip kan pingen (behalve naar interne netwerk...dat lukt wel) heeft het natuurlijk ook geen nut om op een client te proberen of je inet hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Anoniem: 70098 schreef op 06 september 2004 @ 22:42:
zolang ik niet van de server naar een ip kan pingen (behalve naar interne netwerk...dat lukt wel) heeft het natuurlijk ook geen nut om op een client te proberen of je inet hebt...
Nee, maar kun je wel 10.0.0.138 pingen en ziet je route table (netstat -rn) er goed uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit probeer ik morgen wel
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-06 11:11
jfeelders schreef op 06 september 2004 @ 20:16:
Ik heb net ook de SIP_Spoof uitgevoerd en ik ben er erg tevreden mee. Eén ding wel: als ik flink aan het downloaden ben en er komt iemand op mn FTP-server dan zakt de download-snelheid helemaal in. Onder de normale NAT-tweak had ik hier geen last van. Iemand een oplossing?
Dat is normaal bij een TCP/IP verbinding. Als je upload vol zet gaat je download vertragen aangezien er dan geen ruimte is voor de controlle pakketjes. Door je FTP server in maximale snelheid te limiteren (houd iets van 5KBps over) heb je er minder tot geen last van.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

bjck schreef op 07 september 2004 @ 07:49:
[...]

Dat is normaal bij een TCP/IP verbinding. Als je upload vol zet gaat je download vertragen aangezien er dan geen ruimte is voor de controlle pakketjes. Door je FTP server in maximale snelheid te limiteren (houd iets van 5KBps over) heb je er minder tot geen last van.
Maar waarom had ik er onder de oude NAT-alcatel-tweak dan geen last van? Daar liepen upload en download gebroederlijk naast elkaar en beïnvloedden ze elkaar niet zo extreem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het werkt :9~ (thanks to freak_nl )

hoe?

Upload tpl (http://jp.dhs.org/~jp/sipspoof.tpl)
Draai easy setup
Verander modem ip naar 192.168.0.150 netmask 255.255.255.0

### etherconf DEBCONF AREA. DO NOT EDIT THIS AREA OR INSERT
TEXT BEFORE IT.
auto lo eth0 eth1

iface lo inet loopback

iface eth0 inet static
address ip_adres
netmask 255.255.255.0
pointopoint 192.168.0.150
broadcast 255.255.255.0
gateway 192.168.0.150

iface eth1 inet static
address 192.168.0.10
netmask 255.255.255.0
gateway

enkel wat me nu opvalt is dat als ik /etc/init.d/networking restart doe hij bij eth1 de melding geeft: unknown host

geen idee hoe dat komt.. maar hé adsl werkt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 70098 op 08-09-2004 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
Ik zou bij netmask /32 (dus 4x 255) ipv /24 opgeven, anders kun je niemand uit jouw range (80.127.40.) bereiken..

Anoniem: 12535

Ziet erg goed uit deze sip spoof tweak, en erg duidelijk uitgelegd op de website van Jelmer.

Ik wil van het weekend deze sip spoof gaan instellen op mijn Speedtouch "pro" en deze laten werken in combinatie met M0n0wall. Dit is een op Freebsd gebaseerde router met erg veel mogelijkheden. (traffic shaping e.d.) Probleem is alleen dat je met dit pakket niet bij een soort command prompt kan komen zodat ik alles kan instellen zoals hiervoor is beschreven.

Zo ver mogelijk zal ik dus alles moeten instellen via de web interface van M0n0wall.
Ik heb al een id op welke manier dit zou moeten gaan werken maar zou dit graag nog even bevestigd willen zien van de experts. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dnd/sipmono/interfaces_wan.png
De Wan interface stel ik in op static ip.
Bij de static ip configuration vul ik bij ip adress mijn ip in die ik van mijn provider heb gekregen. 213.84.*.*. In het voorbeeld plaatje staat een subnetmask van /31, ik zal kijken of ik deze op /32 kan krijgen.
Gateway stel ik in op 10.0.0.138 (ip van mijn modem)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dnd/sipmono/system.png
Hier vul ik bij de DNS Servers de dns adressen in van Xs4aLL.
in dit geval dus 194.109.6.66 en 194.109.9.99.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dnd/sipmono/addstaticroute.png
Nu moet ik op de m0n0wall bak nog een route aanmaken wat ik volgens mij met deze functie kan uitvoeren.
Interface = WAN
Destination network = 10.0.0.138 (ip van modem) en mask op /32
Gateway = eigen externe ip (213.84.*.*

Van de laatste instellingen ben ik echter niet 100% zeker.
Iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12535

Schopje.

Niemand die ervaring heeft met de combinatie m0n0wall en Sip spoof?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 12535 op 10-09-2004 20:00 ]

• epias
  • Niet online
bjck schreef op 07 september 2004 @ 07:49:
Dat is normaal bij een TCP/IP verbinding. Als je upload vol zet gaat je download vertragen aangezien er dan geen ruimte is voor de controlle pakketjes.
Wat je zegt klopt. Echter heeft de laatste speedtouch firmware (4.2.7) IP Qos, welke door het gebruik van sipspoof.tpl gedisabled wordt. IP Qos zorgt ervoor dat de download niet in elkaar zakt tijdens het uploaden. Door het prioriseren van ACK packets wordt de uploadsnelheid automatisch verminderd op het moment dat je downloadt.

Ik heb de Sip Spoof template iets aangepast waardoor IP Qos nu wel werkt. Alleen te gebruiken met firmware 4.2.7.16.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

ff ter info:
als de SIP SPOOF gebruikt dan werkt de nvidia/forceware firewall niet (bij mij dan)

[ Voor 8% gewijzigd door HENNESSY op 26-10-2004 06:45 ]

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116039

hoi, ik heb op verschillende how-to's voor sip spoofing geprobeerd, maar ik krijg het niet aan de praat. waar het bij mij fout gaat is wanneer ik "route -p add 10.0.0.138 mask 255.255.255.255 <externe ip>" in mn command prompt uitvoer. ik krijg dan de volgende foutmeldingen:

C:\>route -p add 10.0.0.138 mask 255.255.255.255 82.92.74.201
Fout: kan het databasebestand rt van het netwerk niet openen
Fout: kan het databasebestand rt van het netwerk niet openen
Kan niet toevoegen aan de route: De interface-index is onjuist of de gateway bev
indt zich niet in hetzelfde
netwerk als de interface. Controleer de IP-adrestabel van de computer.

ik kom er niet meer uit :/ ik draai xp sp2, xs4all adsl, speedtouch 510. er zit nog een sitecom dc-202 router tussen die fungeert als hub. (kan dus niet de service-pagina benaderen via zijn 192.168.0.1 ip) internet werkt normaal prima op deze manier. ik gebruik dan statische ip adressen. ik kan de modem benaderen (10.0.0.138) en de andere pc's.

op google vind ik nix over een niet te vinden rt databasebestand...
iemand hier ervaring mee of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
Sethzor, het kan dus niet als er nog een router tussen je modem en pc zit. Dus of router weg of geen public ip op je windows bak.

('t kan wel, maar dan moet je toch echt redelijk inzicht hebben in zaken als routering, ip en ethernet)

[ Voor 32% gewijzigd door Jelmer op 14-10-2004 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116039

het is dus niet mogelijk om meerdere pc's via sip spoofing op 1 modem aan te sluiten? of moet je modem dan een router functie hebben d.m.v. meerdere utp poorten?

/edit
hoe werkt het wanneer ik geen public ip gebruik? dan kan ik wel meerdere pc's aansluiten? dus dan krijgen de pc's gewoon ip's bijv. in de 10.0.0.x range

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 116039 op 18-10-2004 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129776

Anoniem: 12535 schreef op vrijdag 10 september 2004 @ 20:00:
Schopje.

Niemand die ervaring heeft met de combinatie m0n0wall en Sip spoof?
heeft iemand de combinatie van SIP_Spoof in combinatie met de M0n0wall reeds geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 23:00
Anoniem: 129776 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:13:
[...]

heeft iemand de combinatie van SIP_Spoof in combinatie met de M0n0wall reeds geprobeerd ?
zou idd gewoon moeten werken, default gateway is echter gewoon 10.0.0.138 (je modem).
Probeer het anders gewoon (als het niet werkt is het zo weer teruggezet) en laat je bevindingen aan ons weten :)

Ben zelf net een maand overgestapt van een speedtouch 330 (usb modem) naar een ethernetmodem met sip_spoof, wat een enorme vooruitgang ! Nog geen één keer de verbinding kwijt geweest, geen reboots, geen usb fouten, heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-06 20:09

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

en als je nou al een netwerk hebt? met een thomson 510v4 -> 3com superstack 3 (3824) -> 6 computers op switch en ip van router alles doorstuurd naar mijn eigen computer met firewall enzo, dan is dit toch niet de moeite?

wat ik hier dus uit begrijp is dat ik er eigenlijk een extra pc moet neerzetten als "server" die dus eigenlijk mijn internet IP krijgt. persoonlijk zie ik daar het nut niet echt van in.

als iemand mij de voordelen kan geven die je hiermee krijgt zie ik dat graag.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129776

Mitch schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:07:
[...]
zou idd gewoon moeten werken, default gateway is echter gewoon 10.0.0.138 (je modem).
Probeer het anders gewoon (als het niet werkt is het zo weer teruggezet) en laat je bevindingen aan ons weten :)
Vandaag geprobeerd, echter zonder succes. De sip spoof van het modem lukt echter bij het instellen van de wan op de M0n)wall kan geen 255.255.255.255 (alleen 255.255.255.254) ingeven worden.
Dus bij de wan heb ik mijn statische isp adres + subnet /31 ingegeven met als gateway 10.0.0.138

Tijdens het bekijken van de netwerkaarten heeft de netwerkaart waar het modem aan vast zit mijn isp adres met subnet 255.255.255.254 en mijn LAN netwerkaart ip 192.168.1.1 met subnet 255.255.255.0.

Volgens mij moet ik nu nog een statische route ingeven, echter hier wordt het geheel donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvd-nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:39
Ik probeer SIP Spoofing te gebruiken met m'n Speedtouch home (getweaked of course) en WinXP Pro SP2 met Winroute 6.0. Dat laatste vormt het probleem: het lijkt erop dat winroute niet mee wil werken.

Het volgende gebeurt wanneer winroute actief is:
- Ik kan pingen vanaf m'n router-pc naar bv google.com, maar vanuit elke andere pc in het netwerk werkt dit niet.
- Websites bezoeken en andere diensten lukt niet, wel kan ik m'n speedtouch telnetten (ook alleen via de router zelf).

Winroute inactief:
- De computers in het netwerk hebben natuurlijk totaal geen internet
- Op de router-pc werkt alles naar behoren.

Voorheen gebruikte ik DHCP Spoofing, maar de stabiliteit hiervan liet veel te wensen over, maar het werkte met dezelfde winroute-instellingen wel. Ik heb in winroute-configuratie helemaal opnieuw opgebouwd, maar ook dit mocht niet baten. Heeft iemand een mogelijke oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ik gebruik SIP_spoof op mijn SpeedTouch tweaked Pro nu bijna een jaar tot tevredenheid. Eén nadeel/probleem is wel dat de verbinding vaak wegvalt. Het modem is dan de inlognaam+pass en Local IP op het PPP-tabblad kwijt en kan niet automatisch weer verbinding maken...

Hebben meer mensen hier last van (gehad)? Is er een oplossing voor?

Anoniem: 47510

Ik heb zelf een windows systeem en heb de tutorial http://www.mixfix.nl/helpfiles/alcatel/sipspoof.asp gebruikt. Geen probleem gehad.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 10:08

boesOne

meuh

Ok, ik wordt een beetje debiel van mijn speedtouch 510 icm wanadoo-lite.
Zodra ik emule aanzet crashed ie zo om de 2 uur [warm reboot].
Binnen mule de verbindingen gelimiteerd naar 100. Zelfde probleem. De speedtouch is nu router met 1 kabel naar de Wan van een asus WL530G wifi router. Ze doen beide nat.

Vroegah zat ik bij Demon en was mijn modem een bridge.
T liefst wil ik dus mijn speedtouch laten inbellen, maar toch de boel laten bridgen richting wifi router.

vraag: kan dit met sip spoofing?

en vso zegt hier:
vso schreef op vrijdag 16 juli 2004 @ 01:37:
ff een update betreft de 510 het is mogelijk om het inbellen door het modem te laten doen maar het ip door te geven aan het apparaat er achter .. deze techniek heet ETHoA of bridiging ethernet over ATM (kan ook voor PPPOE of tewel ETHoE of Bridging over Ethernet
Wat is dit ?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Pagina: 1 2 3 Laatste