Ik heb ook 2 Maxtor 40GB, en ik heb het volgende gemerkt. Van de benchmarks van Sisoft Sandra 2002 klopt geen barst. Ik heb 3 partities, 1 van 20, 2 van 40GB. Als ik de verschillende partities benchmark, krijg ik compleet verschillende uitslagen. Met de kleinste krijg ik maar een schamele 30.000 en met de 2 grote een score van 36.000. Ik vraag me dan ook af of deze scores niet iets te maken hebben met de partitie grote !!! Mijn advies, trek je niet teveel aan van de Sisoft scores, maar gebruik een programma als Atto. Sisoft, daar klopt geen fluit van !!!!
Ik kan echt niks vinden.Op donderdag 11 juli 2002 16:06 schreef [Elite]Hippie het volgende:
www.amdmb.com en dan forums en dan ff zoeken. Daar zijn genoeg oplossingen te vinden! Als je alle corecte patches instalereert heb je een lekkere raid draaien hoor. En met een aparte controller al helemaal.
Kheb het veel te druk om dat hele forum af te struinen.
Is er dan niemand die hier iets van weet?
Het draait op een 440BX chipset dus ik heb helemaal geen Via patch nodig.
*update*
Ik geef het op, ik vind alleen patches voor VIA chipsets en integraded RAID controllers.
Ik haal ongv 46000
punten met sisoft sandra. Alleen kan geen plaatje posten omdat het een doc bestand is wanneer ik hem met printScrn in word plak. Hoe kan ik dit anders doen?
printscreen en van CTRL V in paint maar ik heb een KT 333 chipset dan hoef ik die latenci patch toch niet teinstallen ?Op donderdag 11 juli 2002 17:16 schreef amdrulezzz het volgende:
Ik haal ongv 46000punten met sisoft sandra. Alleen kan geen plaatje posten omdat het een doc bestand is wanneer ik hem met printScrn in word plak. Hoe kan ik dit anders doen?
edit:
Atto ? waaroh downen ?
Atto ? waaroh downen ?
Juist wel.Op donderdag 11 juli 2002 17:37 schreef RS_003 het volgende:
[..]
printscreen en van CTRL V in paint maar ik heb een KT 333 chipset dan hoef ik die latenci patch toch niet teinstallen ?
edit:
Atto ? waaroh downen ?
en atto ?Op donderdag 11 juli 2002 17:57 schreef Brakius het volgende:
[..]
Juist wel.
nou leuk ik heb de via patch 0.29b geinstalled ( much beter raid performance and ssci ) wow ik ben zelfs 2000 punten gezakt en ik heb nu rond de 21000 punten

echt $%#$$%&$%
[edit] nja soms ben ik 2 mb sneller in write uit cache wow !!! daar doe je het voor sorry hoor maar via
nog 1 edit nu heb ik hddtach en is winxp niet suported in free version ....
RS_003 test het eens met Atto, hoe zijn de performance dan?
yup en hier de resultsOp donderdag 11 juli 2002 18:26 schreef Brakius het volgende:
RS_003: je hebt mail.
Das toch redelijk of niet?
Ik heb betere leesperformance, echter mijn schrijfperformance is slechter. Wanneer de Maxtors ongeveer een uurtje gedraaid hebt, daalt de schrijfperformance met ongeveer 20%.
Ik heb betere leesperformance, echter mijn schrijfperformance is slechter. Wanneer de Maxtors ongeveer een uurtje gedraaid hebt, daalt de schrijfperformance met ongeveer 20%.
is dit goedOp donderdag 11 juli 2002 18:45 schreef Brakius het volgende:
Das toch redelijk of niet?
Hoe plaats jij dit plaatje?
Op donderdag 11 juli 2002 20:07 schreef RS_003 het volgende:
computer zijn vaag draai ik winamp + msn krijg ik dit [afbeelding] en nu ik dit typ met ie en winamp aan haal ik op de 64mb maar 27 write en op de 1024 34 write
Op donderdag 11 juli 2002 20:10 schreef amdrulezzz het volgende:
Hoe plaats jij dit plaatje?
[..]
code:
1
| [img]www.plaatje's.com/rs003/plaatje.JPG[/img] |

Ik heb een veel hogere score dan jou maar het plaatje is 1 mb en die kan ik niet uploaden
weet iemand waar dat wel kan? ff linkje als het kan. Sisoft score is 46000 
Op donderdag 11 juli 2002 20:12 schreef RS_003 het volgende:
[..]
code:
1 [url=www.plaatje's.com/rs003/plaatje.JPG][afbeelding][/url]
zo dus ene ik had nu weer constant 44 mb's write op alles boven de 64 en op 1024 43mb het is maar vaag zal ik die screen ook uppen ?
[afbeelding]
Verwijderd
Matched: maxtor, raid
Nou ik heb dus geen goede performance met mijn Maxtors 80GB (D740X,7200rpm) in Raid0 op een Promise Fasttrak TX2000 Ultra ATA/133 Raid Kaart ik heb geen Block Stripe ingesteld (Default?)
ik post een paar benchies
deze benchmarks zijn zonder en met de Via PDF Driver wel met de Via Latency Patch
heb ook zonder de Patch getest maar geen groot verschil

Nu met de Via PDF Driver

Maar ja dit is nog niet wat ik hebben wil
iemand ideen ?
deze benchmarks zijn zonder en met de Via PDF Driver wel met de Via Latency Patch

Nu met de Via PDF Driver

iemand ideen ?
Waar upload jij? ik wil ook mijn score posten!
Op donderdag 11 juli 2002 21:34 schreef SIPRUS het volgende:
Nou ik heb dus geen goede performance met mijn Maxtors 80GB (D740X,7200rpm) in Raid0 op een Promise Fasttrak TX2000 Ultra ATA/133 Raid Kaart ik heb geen Block Stripe ingesteld (Default?)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu met de Via PDF Driver
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
iemand ideen ?
Verwijderd
Geen matches
Dit heb ik bij mijn provider gepostOp donderdag 11 juli 2002 21:35 schreef amdrulezzz het volgende:
Waar upload jij? ik wil ook mijn score posten!
[..]
Waar kan ik plaatjes van ongv 1mb uploaden? Normaal doe ik het hier
Op donderdag 11 juli 2002 21:38 schreef SIPRUS het volgende:
[..]
Dit heb ik bij mijn provider gepost
erm jij wil toch niet bmp's uploaden heOp donderdag 11 juli 2002 21:41 schreef amdrulezzz het volgende:
Waar kan ik plaatjes van ongv 1mb uploaden? Normaal doe ik het hier
[..]

[ontopic] zijn mijn score's nou goed of niet want die andere gast onder me heeft wel ff 60 mb+ score's en ik niet
Verwijderd
Matched: maxtor
Om ook ff voor jullie wat vergelijkings materiaal te posten.
Benchmarks :

Voor meer pc specs/zooi zie sig en :
My benchmark ftp dir
[edit]ow ik heb trouwens een ibm 120gxp geen maxtor..[edit]
Benchmarks :

Voor meer pc specs/zooi zie sig en :
My benchmark ftp dir
[edit]ow ik heb trouwens een ibm 120gxp geen maxtor..[edit]
dit is mijn score 

plaatjes zijn beetje vaag met dat witte erbij maar het gaat om de score natuurlijk. En die is

plaatjes zijn beetje vaag met dat witte erbij maar het gaat om de score natuurlijk. En die is
Verwijderd
Hmms was niet mijn bedoeling om het hier : post je benchmark scores
. Gaat dus om de prestaties van de nieuwe maxtor disks.
Verwijderd
dan kom je toch automatisch bij benchmarks uit hoe moet ik anders meten hoe ie presteertOp donderdag 11 juli 2002 23:42 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Hmms was niet mijn bedoeling om het hier : post je benchmark scores. Gaat dus om de prestaties van de nieuwe maxtor disks.
Doe mij die 18GB SCSI schijf maar 
IDE?
IDE?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
En dit is met maxtors D740 modelen in raid 0 ? en zo ja op welke raid controler ? onboard ? en what heb jij allemaal psies geinstalled want dit is phucking traag hieroOp donderdag 11 juli 2002 22:24 schreef amdrulezzz het volgende:
dit is mijn score
[afbeelding]
[afbeelding]
Gisteren voor de grap ook even Sandra gedraaid, en ik kwam zo rond de 43000 kb/s uit. Verschilde per partitie per keer, maar goed.
Dit is overigens met de volgende configuratie:
* 2 x Maxtor D740x 40GB in Stripe
* Promise Fasttrack Tx2000
* Asus A7V266-E
* Rpp-patch van VIA geinstalleerd
* Acoustic management off
* SMART off
* Disk write cache on
Dit is overigens met de volgende configuratie:
* 2 x Maxtor D740x 40GB in Stripe
* Promise Fasttrack Tx2000
* Asus A7V266-E
* Rpp-patch van VIA geinstalleerd
* Acoustic management off
* SMART off
* Disk write cache on
Rpp patch ? xplain want als dat maybe wel helpt wil ik graag van de 33 mb avg op een 256 mb file af
Da's een Raid Performance Patch van VIA.Op vrijdag 12 juli 2002 09:53 schreef RS_003 het volgende:
Rpp patch ? xplain want als dat maybe wel helpt wil ik graag van de 33 mb avg op een 256 mb file af
Te vinden op: http://www.viaarena.com/?PageID=66.
Eerlijk gezegd heb ik niet gebenched voor en na die patch, maar misschien scheelt het. Overigens is er ook nog een VIA PCI Latency patch ergens, maar die vertraagde de boel bij mij alleen maar.
Ik heb alleen die patch van via geinstalleerd. Ik heb trouwens vorige week windows opnieuw geinstalleerd en heb deze keer fat32 gekozen , daarvoor haalde ik ook steeds rond de 30000 punten met sisoft
misschien dat het daar aan ligt. Ben nu errug tevreden
. Zie m'n specs.
btw wel de maxtors D740 modellen
btw wel de maxtors D740 modellen
Op vrijdag 12 juli 2002 09:13 schreef RS_003 het volgende:
[..]
En dit is met maxtors D740 modelen in raid 0 ? en zo ja op welke raid controler ? onboard ? en what heb jij allemaal psies geinstalled want dit is phucking traag hiero( nja 30 mb avg is weer niet super slecht aleen het kan dus veel beter )
Mhzzz instal wel een vage patc een fout melding start ik het op nieuw op en meteen installed dus ik rebooten en zie wat ik nu heb ( laatse screenie
) die ander 2 zijn er voor en nu kan je ook goed zien dat het erg verschilt want ik heb ze na elkaar genmomen

En nu met die patch
En nu met die patch
Kan iemand verklaren waarom rs_003 schrijf snelheid hoger ligt dan de leessnelheid?
Gebruik je wel dejuiste ultra dma-kabel (80 pol.)?
- Hazel6
- Registratie: Maart 2000
- Laatst online: 01-07 14:12
Was het maar mijn vader
Ik begrijp er ook niets meer van !!! Zit nu bij amdmb te lezen, en daar hebben ze scores van 46000+ met Sisoft en belachelijk hoge scores in Atto. Ik heb ook alles geprobeerd om de scores hoger te krijgen, maar hoger dan 33000 kom ik echt niet in Sandra. Ik heb 2 Maxtor 40Gig liquid bearing. Ik ervaar wel dat alles sneller gaat met Raid, maar het kan kennelijk nog veel sneller. Ik wacht met stille hoop af dat iemand een oplossing heeft voor dit ellendige probleem !!
ja coolermaster flat cable's ATA 100 ( dus ook 133Op vrijdag 12 juli 2002 16:55 schreef Brakius het volgende:
Kan iemand verklaren waarom rs_003 schrijf snelheid hoger ligt dan de leessnelheid?
Ik heb nu de twee maxtor d70x-6l apart op de onboard raid controler (asus a7v333) gezet als master-master (dus ieder een aparte kabel). De performance is er totaal niet op verbeterd!!!
Het ziet eruit dat de maxtor d70x-6l harde schijven slecht presteren qua schrijven. Met Atto zijn de leessnelheden redelijk (tussen 40.000 - 45.000), echter de schijfperformance ligt ver beneden peil namelijk gemiddeld 16.000 (mijn single schijf haalt 2x deze snelheid...).
Ik heb in de bios de pci op 128 gezet. Dat hielp heel iets, niet veel. Daarna heb ik fastchek monitor utility van Promise geinstalleerd en bij opties heb je een scrollbar m.b.t. PCI Bus Utilization. Ik heb deze half gezet en walla mijn schrijfperformance verbeterd sterk; het is wisselvallig maar heeft uitschieters van 27.000. Ik ga morgen nog eens verder testen met deze util.
Hoe is de schrijfperformance van jullie maxtor d70x-6l in raid?
Het ziet eruit dat de maxtor d70x-6l harde schijven slecht presteren qua schrijven. Met Atto zijn de leessnelheden redelijk (tussen 40.000 - 45.000), echter de schijfperformance ligt ver beneden peil namelijk gemiddeld 16.000 (mijn single schijf haalt 2x deze snelheid...).
Ik heb in de bios de pci op 128 gezet. Dat hielp heel iets, niet veel. Daarna heb ik fastchek monitor utility van Promise geinstalleerd en bij opties heb je een scrollbar m.b.t. PCI Bus Utilization. Ik heb deze half gezet en walla mijn schrijfperformance verbeterd sterk; het is wisselvallig maar heeft uitschieters van 27.000. Ik ga morgen nog eens verder testen met deze util.
bij mij niet hoor. kijk maar bij pagina 5 (van dit topic) , mijn score is
(vind ik zelf met onboard-raid config)
Op zaterdag 13 juli 2002 00:18 schreef Brakius het volgende:
Ik heb nu de twee maxtor d70x-6l apart op de onboard raid controler (asus a7v333) gezet als master-master (dus ieder een aparte kabel). De performance is er totaal niet op verbeterd!!!
Jongens, ik word wakker en raad eens! Mijn raid performance is super!!!! Gemiddeld leessnelheid met Atto 55.000-60.000 en schijfsnelheid gemiddeld over de 40.000.
Mijn probleem wordt dus veroorzaakt dat de harde schijven te warm worden.
Ben effe langs de computerwinkel geweest en volgens hun is een van de maxtors niet goed. Dinsdag ga ik met de computer erheen en wordt bepaald welke vervangen moet worden. Ik ben benieuwd.
Ben effe langs de computerwinkel geweest en volgens hun is een van de maxtors niet goed. Dinsdag ga ik met de computer erheen en wordt bepaald welke vervangen moet worden. Ik ben benieuwd.
nou dat zal wel niet bij mij zijn want ik heb een 80mm fan er voor hangenOp zaterdag 13 juli 2002 07:48 schreef Brakius het volgende:
Jongens, ik word wakker en raad eens! Mijn raid performance is super!!!! Gemiddeld leessnelheid met Atto 55.000-60.000 en schijfsnelheid gemiddeld over de 40.000.
hebbie een linkie voor dat maxtor diag proggie
Op zaterdag 13 juli 2002 13:02 schreef RS_003 het volgende:
[..]
nou dat zal wel niet bij mij zijn want ik heb een 80mm fan er voor hangenmaar waar heb jij die util vandaan ? ow en over dat andere topic ik heb dat maxtor diag progje ge-downed en ze zijn zelfs nog 100% fabric goed
Verwijderd
Fijn om te horen brakiusOp zaterdag 13 juli 2002 07:48 schreef Brakius het volgende:
ik mail het je wel moet je ff je mail postenOp zaterdag 13 juli 2002 13:58 schreef amdrulezzz het volgende:
hebbie een linkie voor dat maxtor diag proggie
[..]
kan jij me nu ff die util mailen of een urltje geven ?Op zaterdag 13 juli 2002 00:18 schreef Brakius het volgende:
mooi op tijd dit topic...ga namelijk 2 Maxtor's D740X 80GB schijven aan een Promise FastTrack TX2000 hangen in RAID 0+1
Hier dit is vaag me comp staat nu al 7 uur aan en ik heb nu juist veel apzz aan ( 2x fpt progje's winamp en nog wat andere dingen op de 8er grond )
en chek me score nu
als ik zonder aps bench zit ik avg op 40 mb write en 35 read en chek me score nu !
wat doe ik fout ? des temeer ik doe wordt me comp sneller ?
volgens mij ben ik de enigste die dat ooit heeft gehad
en chek me score nu
als ik zonder aps bench zit ik avg op 40 mb write en 35 read en chek me score nu !
wat doe ik fout ? des temeer ik doe wordt me comp sneller ?
volgens mij ben ik de enigste die dat ooit heeft gehad
Niemand die dat ook heeft dat des temeer aps je draait je comp beter gaat draaien.
Wat jij hebt is echt vreemd.... Probeer eens zo min mogelijk programma's in het geheugen te hebben (vooral virusscanners uit etc.). Draai dan nogeens Atto.
tja als ik alles uit zet kom ik maar op 33mb somsOp zondag 14 juli 2002 12:24 schreef Brakius het volgende:
Wat jij hebt is echt vreemd.... Probeer eens zo min mogelijk programma's in het geheugen te hebben (vooral virusscanners uit etc.). Draai dan nogeens Atto.
Die patch van VIA is bij v0.20 aangekomen. Is nog wel beta. Via deze site te downloaden: http://www.networking.tzo.com/net/software/
Powered by KPN
heb jij hem al geprobeerd?
Op zondag 14 juli 2002 18:16 schreef Packardhell het volgende:
Die patch van VIA is bij v0.20 aangekomen. Is nog wel beta. Via deze site te downloaden: http://www.networking.tzo.com/net/software/
Ik heb hem geprobeerd; in Sandra iets meer dan 1.000 punten voor mijn raid erbij (maar zoals je hierboven kunt lezen is 1 van de 2 maxtor schijven gaar, want na 15 minuten begint mijn raid performance trager te worden en de schrijfsnelheden dalen met 50%).
bij mij wordt het hoger maar welke driver gebruikte je nu voor het pci gedoe kan je me die ff mailen ? ( mail is in profile ) want ik ga hier echt om iedere punt vechtenOp zondag 14 juli 2002 19:24 schreef Brakius het volgende:
Ik heb hem geprobeerd; in Sandra iets meer dan 1.000 punten voor mijn raid erbij (maar zoals je hierboven kunt lezen is 1 van de 2 maxtor schijven gaar, want na 15 minuten begint mijn raid performance trager te worden en de schrijfsnelheden dalen met 50%).
mijn score blijft ongeveer het zelfde met deze patch 

Ik gebruik de 19 versie, omdat ik nu voor safe ga. Ik gebruik de normale raid lite drivers die bij de Asus zit, omdat de overige drivers geen performance boots gaf.Op zondag 14 juli 2002 19:27 schreef RS_003 het volgende:
[..]
bij mij wordt het hoger maar welke driver gebruikte je nu voor het pci gedoe kan je me die ff mailen ? ( mail is in profile ) want ik ga hier echt om iedere punt vechten
Dinsdag wordt een van de twee maxtors vervangen en dan ga ik opnieuw benchen. Jullie horen het nog van mij!
ja maar waar kan je die pci driver's vinden ( maybe ben ik een beetje lui maar ik ben druk bezig met een casmod terealizerenOp zondag 14 juli 2002 20:01 schreef Brakius het volgende:
[..]
Ik gebruik de 19 versie, omdat ik nu voor safe ga. Ik gebruik de normale raid lite drivers die bij de Asus zit, omdat de overige drivers geen performance boots gaf.
Dinsdag wordt een van de twee maxtors vervangen en dan ga ik opnieuw benchen. Jullie horen het nog van mij!
kwa write zit ik toch erg bij jou in de buurt soms zelfs hoger aleen read is bij jou 30 mb hogerOp zondag 14 juli 2002 19:45 schreef amdrulezzz het volgende:
mijn score blijft ongeveer het zelfde met deze patch
[afbeelding]
ja maar waar haal jij die patch nou vandaan ?Op zondag 14 juli 2002 20:01 schreef Brakius het volgende:
[..]
Ik gebruik de 19 versie, omdat ik nu voor safe ga. Ik gebruik de normale raid lite drivers die bij de Asus zit, omdat de overige drivers geen performance boots gaf.
is dat niet deze raid patch? een andere kan ik namelijk ook niet bedenken.
- mydogisgone
- Registratie: Februari 2002
- Laatst online: 18:02
Watskeburtwithmydog
:strip_icc():strip_exif()/u/48126/cats-animals-glasses-boss-schrodingers-cat-monochrome1.jpg?f=community)
ik heb eigenlijk al een Maxtor D740X-6L 80 gb...
maar ik wilde er nog een kopen en die dan op raid 0 zetten.
en die dan aansluiten op mijn MSI K7T266 PRO2a Mobo.
en die heeft een Promise 20265R Raid Controller on board.
is dat een goede combinatie of kan ik ze beter gewoon via de ide bus gebruiken???
is dat een goede combinatie of kan ik ze beter gewoon via de ide bus gebruiken???
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
dat weet je nooit met die maxtors in raid. Ik heb dan misschien geluk dat het bij mij wel goed werkt maar ook bij veel mensen hier niet. Maar 1 ding is zeker het is altijd sneller dan 1 losse schijf.
Op maandag 15 juli 2002 17:25 schreef mydogisgone het volgende:
ik heb eigenlijk al een Maxtor D740X-6L 80 gb...
neej das volgens mij niet voor raid want die patch vind me raid niet hoor dat is voor onbaord driver's en die rpp patch heb ik al maar daar kan je nixx instellenOp maandag 15 juli 2002 17:04 schreef amdrulezzz het volgende:
is dat niet deze raid patch? een andere kan ik namelijk ook niet bedenken.
- Apache
- Registratie: Juli 2000
- Laatst online: 09-09 21:49
amateur software devver

2 x maxtor 5 T040H4 - 40GB - 7200RPM - ATA100
highpoint 370 op een kg7-raid
If it ain't broken it doesn't have enough features
WTF over de 200mb schrijven kan niet eens op een ATA 100 hdd maar goed wel nice score's op je 1e screen maar weet iemand waar/welke patch het dan was want ik kom niet boven de 45 mb ( na de 64 mb test )Op dinsdag 16 juli 2002 20:17 schreef Apache het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
2 x maxtor 5 T040H4 - 40GB - 7200RPM - ATA100
highpoint 370 op een kg7-raid
ik wil die patch ook wel eens proberen...
wie geeft ons ff een link
wie geeft ons ff een link
Op dinsdag 16 juli 2002 21:20 schreef RS_003 het volgende:
[..]
WTF over de 200mb schrijven kan niet eens op een ATA 100 hdd maar goed wel nice score's op je 1e screen maar weet iemand waar/welke patch het dan was want ik kom niet boven de 45 mb ( na de 64 mb test )
Direct I/O afgevinkt, cache dusOp dinsdag 16 juli 2002 21:20 schreef RS_003 het volgende:
[..]
WTF over de 200mb schrijven kan niet eens op een ATA 100 hdd maar goed wel nice score's op je 1e screen maar weet iemand waar/welke patch het dan was want ik kom niet boven de 45 mb ( na de 64 mb test )
Waar en zoals amdrulzz zij waar is die patch !!!Op dinsdag 16 juli 2002 23:20 schreef Apache het volgende:
[..]
Direct I/O afgevinkt, cache dus
K'heb helemaal geen patch gebruikt, heb een amd northbridgeOp woensdag 17 juli 2002 09:18 schreef RS_003 het volgende:
[..]
Waar en zoals amdrulzz zij waar is die patch !!!
hebbie de link al? 
Op zondag 14 juli 2002 20:01 schreef Brakius het volgende:
[..]
hehe heb hem gevonden. alleen is het gewoon de via latency patch
0.19
http://www.networking.tzo.com/net/software/
score weer gelijk gebleven
http://www.networking.tzo.com/net/software/
score weer gelijk gebleven
Heb nu ook eindelijk een lekkere score met Sandra.

En dit met ATTO

En nogmaals ATTO zonder Direct I/O aangevinkt.

En dit met ATTO

wat heb je eraan veranderd dan?
Op woensdag 17 juli 2002 18:36 schreef Hurricane het volgende:
Heb nu ook eindelijk een lekkere score met Sandra.
[afbeelding]
En dit met ATTO
[afbeelding]
[afbeelding]
Jah dat wil ik ook wel weten want die score's zijn zekerzz wel liev zelfs beter dan somige ibmsOp woensdag 17 juli 2002 18:47 schreef amdrulezzz het volgende:
wat heb je eraan veranderd dan?
[..]
ike ook maar een gebenched zonder dat I/0 aan maar chek me score nu eens
Toen ik dit topic starte had ik ook gewoon alle patches van dat moment geinstalleerd. Heb al meerdere malen windows opnieuw geinstalleerd en had er verder geen aandacht meer aan geschonken totdat ik zag dat mijn oude topic weer nieuw leven was ingeblazen. Ik heb net dus even meerdere topics nagelezen en ook bij AMDZONE. Hier kwam ik erachter dat er weer een nieuwe beta patch was die heb ik gedraaid en nu heb ik dus deze scores.
Experimental Version 0.20 beta 4 7/3/02
Download
This version is designed to improve the performance of RAID IDE and SCSI controllers, while maintaining compatibility with sound cards and other multimedia devices. Please use this on a trial basis only, and report your findings in the forums at viahardware.com. Be sure to mention which version of the patch you are trying, and what model of motherboard is in your computer.
Experimental Version 0.19d 2/11/02
Download
This version is designed to maximize the performance of RAID IDE and SCSI controllers. It has not been tested for compatibility with sound cards. Please use this on a trial basis only, and report your findings in the forums at viahardware.com. Be sure to mention which version of the patch you are trying, and what model of motherboard is in your computer.
Be especially careful when using these patches on the Asus A7V and A7V133 motherboards! Avoid installing the 0.19d version on either of these motherboards unless you are an Extreme Experimenter.
Mijn performance na vervangen van de kapotte schijf (de computerwinkel had de hd getest met een tool van maxtor echter "er was niets aan de hand"; gelukkig had ik te maken met een SUPER aardige persoon en hij verving de hd welke ik dacht dat niet goed was):
Lezen: gemiddeld 72.000 Schrijven: constant 24.000

De raid array is hierbij gekozen voor A/V Editing.
Bij de asus a7v333 lite onboard raid kun je kiezen tussen desktop, server of a/v editing. Wat is volgens jullie het beste om te kiezen?
Lezen: gemiddeld 72.000 Schrijven: constant 24.000

De raid array is hierbij gekozen voor A/V Editing.
Bij de asus a7v333 lite onboard raid kun je kiezen tussen desktop, server of a/v editing. Wat is volgens jullie het beste om te kiezen?
die 0.19d heb ik alOp woensdag 17 juli 2002 19:33 schreef Hurricane het volgende:
Toen ik dit topic starte had ik ook gewoon alle patches van dat moment geinstalleerd. Heb al meerdere malen windows opnieuw geinstalleerd en had er verder geen aandacht meer aan geschonken totdat ik zag dat mijn oude topic weer nieuw leven was ingeblazen. Ik heb net dus even meerdere topics nagelezen en ook bij AMDZONE. Hier kwam ik erachter dat er weer een nieuwe beta patch was die heb ik gedraaid en nu heb ik dus deze scores.
[..]
Nouw ike heb nog steeds 23664 sisoft punten en
niet echt goed lijkt me dus ik down zo ff die patch version 0.20
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Bufferd read 66mb sequential read 33mb Random read 4mb !!!! Buffer write 44mb sequential write 41 mb random write 9mb acces time 12mb |
niet echt goed lijkt me dus ik down zo ff die patch version 0.20
Ik heb dus ook zo een bagger score <20000 met 2x dx740 in raid0 op een highpoint 372. Ik probeer net de patch te downen maar de link is down. Kan iemand hem misschien mirroren ?
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ik had eerst een Sandrascore van 27000 en met de nieuwe 0.20 heb ik een score van 33397.
Wel vreemd dat de score op een andere partitie van de zelfde array bijna 3000 punten minder is.
Wel vreemd dat de score op een andere partitie van de zelfde array bijna 3000 punten minder is.
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Ik heb de pci latency in de bios van 32 verhoogd naar 128:

met welke patch doe jij dat nou ??? / hoe doe je het ?Op woensdag 17 juli 2002 22:13 schreef Brakius het volgende:
[afbeelding]
Niet met een patch. Bios-instelling!!!Op woensdag 17 juli 2002 22:48 schreef RS_003 het volgende:
[..]
met welke patch doe jij dat nou ??? / hoe doe je het ?
Ik heb ook de PCI-latency timer verhoogd van 64 naar 128Op woensdag 17 juli 2002 22:13 schreef Brakius het volgende:
[afbeelding]
en ik ben van sandra 33397 naar 44094 gegaan.
Dit scheeld echt een slok op een borrel, bedankt Brakius!
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Ik zit hier @ school maar onder welke tab zit het want ik ben maar heel ff thuis als het goed is dusse kan je zeggen onder welke tab het zit dan doe ik het ff en alvast bedankt.Op woensdag 17 juli 2002 22:52 schreef Brakius het volgende:
[..]
Niet met een patch. Bios-instelling!!!
Heb jij een celeron 333, dan heb je waarschijnlijk geen baat bij deze verhoging. Het is zo dat de VIA chipset een PCI latency bug heeft. Daarvoor installeer je de PCI-patch. Daarnaast kun je de pci latency in de bios veranderen (dit zit bij de bios waar ook de pci irq's geregeld worden).Op donderdag 18 juli 2002 12:53 schreef RS_003 het volgende:
[..]
Ik zit hier @ school maar onder welke tab zit het want ik ben maar heel ff thuis als het goed is dusse kan je zeggen onder welke tab het zit dan doe ik het ff en alvast bedankt.
Krijg je dan geen problemen met je geluidskaart als je dat veranderd?
Ik merk geen verschil... zelfs heb ik gelezen dat wanneer je gekraak had bij geluid je de pci latency kunt aanpassen om dit op te lossen.Op donderdag 18 juli 2002 13:07 schreef Hurricane het volgende:
Krijg je dan geen problemen met je geluidskaart als je dat veranderd?
Hier wat info over de pci-latency:
First off, "latency" is a condition where something is "present yet hidden". In technology, "latency" describes a time when data is needed but not yet available. "PCI latency" is the case where the PCI bus is not yet available.
PCI devices must share the PCI bus fairly. A PCI device must give up shortly after it is told to do so. The amount of extra time that each device spends before releasing the PCI bus is the measure of latency in the PCI bus.
W00t jij maakt een fout chek me game-sys maar : en BTW het is een Celly 300aOp donderdag 18 juli 2002 13:06 schreef Brakius het volgende:
[..]
Heb jij een celeron 333, dan heb je waarschijnlijk geen baat bij deze verhoging. Het is zo dat de VIA chipset een PCI latency bug heeft. Daarvoor installeer je de PCI-patch. Daarnaast kun je de pci latency in de bios veranderen (dit zit bij de bios waar ook de pci irq's geregeld worden).
maar ff zeereneus chek me game sys dan en niet mijn computer
Ok, dan effe serieus! Heeft de Epox USB 2.0? Dan moet je deze uitzetten (via jumpers op jouw moederbord, tenminste als het kan). Daarnaast natuurlijk de pci-latency patch en via raid patch geinstalleerd hebben. PCI-latency verhogen in de bios van 32 naar 128.Op donderdag 18 juli 2002 14:56 schreef RS_003 het volgende:
[..]
W00t jij maakt een fout chek me game-sys maar : en BTW het is een Celly 300aiemand nog intrese ?
![]()
maar ff zeereneus chek me game sys dan en niet mijn computer
Ik zat eigenlijk ook aan RAID te denken, maar als ik zo die scores zie word ik daar niet echt warm van...
Ik haal met 1 schijf al een score van 30.000+ in Sandra...
Bnet pindle#2913
Hhmmm... Test jij maar eens met Atto!! Sandra is niet echt geloofwaardig.Op donderdag 18 juli 2002 15:30 schreef porn het volgende:
Ik zat eigenlijk ook aan RAID te denken, maar als ik zo die scores zie word ik daar niet echt warm van...
Daarnaast voelt het gewoon lekkerder aan! Windows en apps zijn gewoon sneller qua starten.
Ik vraag me af of ik e pci latency kan verhogen op mijn kr7a-raid.
Ik heb de optie iig nog nooit gezien onder pnp/pci configuration. Kan iemand dat bevestigen?
Ik heb de optie iig nog nooit gezien onder pnp/pci configuration. Kan iemand dat bevestigen?
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Nouw .... liev in 64 used hij me cpu voor min 5 min + booten duurt veel langer je ziet het windows logo vaag op de 8er grond en geen HDD activetie en nu draai ik in 16 en chek me score's nu weer
blijk baar is 32 nog het beste
( ook moet ik zeggen dat hij daar de laatse tijd ook gek doet met booten )
dit is met dat I/0 gedoe aan en nu met dat uit ( vaag dat hij later terug valt in speed )
dit is met dat I/0 gedoe aan en nu met dat uit ( vaag dat hij later terug valt in speed )
En waar DL ik dat? Ik heb op de pagina zelf gekeken (http://www.attotech.com) en ik zie wel wat util packs, maar die zijn alleen voor hun kaarten?Op donderdag 18 juli 2002 15:50 schreef Brakius het volgende:
[..]
Hhmmm... Test jij maar eens met Atto!! Sandra is niet echt geloofwaardig.
Daarnaast voelt het gewoon lekkerder aan! Windows en apps zijn gewoon sneller qua starten.
Edit: * porn* is weer down to earth. Ach best aardig toch? Maar als ik zo in de post hierboven kijk is dit programma ook lang niet bugvrij want doorvoorsnelheden van honderden MB's per sec. geloof ik niet helemaal
Ok ik zie het idd met die Direct IO. Slaat dus nergens op?

Best aardig toch voor 1 schijf?
Linkie voor de medetweakers!
C/P van een site: enter a name and e-mail address. Then choose the "Select" button to the right of "ATTO ExpressPCI HostAdapter Utilities" and select to download the "Windows SCSI Utilities Version 1.63" from the drop down menu at the bottom of the page. The file that begins to download should be EPT163.exe.
Bnet pindle#2913
Waar gevonden? Misschien een link wel makkelijk voor je medetweakers.Op donderdag 18 juli 2002 17:47 schreef porn het volgende:
[..]
En waar DL ik dat? Ik heb op de pagina zelf gekeken (http://www.attotech.com) en ik zie wel wat util packs, maar die zijn alleen voor hun kaarten?
Edit: * Hurricane is weer down to earth. Ach best aardig toch? Maar als ik zo in de post hierboven kijk is dit programma ook lang niet bugvrij want doorvoorsnelheden van honderden MB's per sec. geloof ik niet helemaal
[afbeelding]
Die honderden mb's per seconde is alleen wanneer ze direct i/o uitzetten (Op donderdag 18 juli 2002 17:47 schreef porn het volgende:
[..]
Maar als ik zo in de post hierboven kijk is dit programma ook lang niet bugvrij want doorvoorsnelheden van honderden MB's per sec. geloof ik niet helemaal :P[/me]

Jou schijf is inderdaad aardig, echter bij twee is het echt wel sneller, echter het zou nooit dubbel zo snel zijn.
In plaats van altijd maar het standaard rijtje benchmarks (atto/sandra/hdtach) zou ik wel eens willen weten hoe snel jullie configs in real-life zijn.
Ik stel voor een test met virtualdub. Neem een divx van precies 700 MB en zet video en audio op direct copy en save vervolgens het resultaat op dezelfde schijf als het origineel.
Dit geeft een vrij goed beeld van hoe snel je config leest en schrijft. In mijn geval doet hij er 45 seconden over. Ben benieuwd hoe lang dit bij jullie duurt.
Ik stel voor een test met virtualdub. Neem een divx van precies 700 MB en zet video en audio op direct copy en save vervolgens het resultaat op dezelfde schijf als het origineel.
Dit geeft een vrij goed beeld van hoe snel je config leest en schrijft. In mijn geval doet hij er 45 seconden over. Ben benieuwd hoe lang dit bij jullie duurt.
Ik heb effe een avi gepakt van 700 mb. Op raid duurt dat 1:11 en op mijn single hd duurt dat 1:30.
Wanneer ik een file van 700 mb kopieer van raid naar single hd dan duurt dit 21 seconden. Van single hd naar raid duurt dit 26 seconden.
Wanneer ik een file van 700 mb kopieer van raid naar single hd dan duurt dit 21 seconden. Van single hd naar raid duurt dit 26 seconden.
Booten duurt veel langer sinds ik die latency heb verandert + hij start soms windows niet helemaal niet op dus dan kan ik weer rebooten
Bij Lumberjacker kun je Promise Fast-Check Tool downloaden. Bij opties kun je S.M.A.R.T. uitzetten en kun je spelen met PCI Bus Utilization.
[url="http://www.lumberjacker.de/Downloads/downloads.html"]http://www.lumberjacker.de/Downloads/downloads.html[/url]
[url="http://www.lumberjacker.de/Downloads/downloads.html"]http://www.lumberjacker.de/Downloads/downloads.html[/url]