Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
jah is een helmp met een gekleurd vizierOp zondag 10 maart 2002 18:12 schreef [MYC]CBS het volgende:
check er nu niemand de eigenschappen van die foto.
Een Helm !!
Wel een goed gepoetste !
Ah... Clevy's back...Op zondag 10 maart 2002 18:54 schreef clevy het volgende:
heb het idee dat er niet genoeg blauw te definieren viel voor deze zonnespiegeling..
[afbeelding]
nu kan je pas echt goed de ruis zien... bovenaan de foto helemaal.... definitief GEEN fuji voor mij
I love watercooling
De eerste is zonder zoom en met flits, de 2e met 3x zoom en zonder flits.(Powershot G2)
Verwijderd
Kerk torens en zoomOp vrijdag 08 maart 2002 18:56 schreef PASware het volgende:
damn, 10x zoom rules best wel heel erg.
* PASware is jaloers
Verwijderd
Verwijderd
[*url=urlgroot][*img]urlklein[*/img][*/url]
alle *'tjes weg laten
Een link is misschien wel handig.Op zondag 10 maart 2002 21:43 schreef Hyphylus het volgende:
Euhh is het erg als de lay-out een beetje vernaaid wordt want ik heb wel een mooie panorama van de tuin gemaakt vanmiddag maar die is nogal breed... ???
Edit> te laat, dan maar een fototje erbij
ik weet nu onderhand wel dat je mijn cam nie geweldig vindt, kun je nie wat positiefs over de compositie zeggen ?Op zondag 10 maart 2002 19:58 schreef Garrett het volgende:
[..]
Ah... Clevy's back...
nu kan je pas echt goed de ruis zien... bovenaan de foto helemaal.... definitief GEEN fuji voor mij
a word to the wise is more often the start of an argument than the help it ought to be
Maar uuhrr.. Clevy, is er iets mis met die url's oid ? als ik erop klik krijg ik niet de grotere versie voor m'n neus?
Maar de foto op zich is leuk genomen
-edit-
wat wel veel helpt tegen ruis (bij mij dan) is met acdsee enhance kiezen, dan despeckle, en dan resizen... 2 x zo klein werkt erg goed
-edit-
I love watercooling
't Is geen ruisOp zondag 10 maart 2002 22:57 schreef Garrett het volgende:
Nah dat is het niet... XQ6 als het zo overkomt, maar ik zoek namelijk een nieuwe digicam en ik stoor me erg aan ruis... vandaar
Maar de foto op zich is leuk genomen
-edit-
wat wel veel helpt tegen ruis (bij mij dan) is met acdsee enhance kiezen, dan despeckle, en dan resizen... 2 x zo klein werkt erg goed
-edit-
yep, geen stabilisator en geen statief!Op zondag 10 maart 2002 21:37 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Kerk torens en zoomZeker. En dat zonder stabilisator en nog gewoon goed scherp. Zonder statief genomen?!?
Helpt ook wel als je niet teveel hebt gezopen de avond tevoren!
als ik er op klik dan opent ie http://download.tripodnet.nl:81/clevy/tw/4.jpg (das niet precies wat ik als url ingevoerd heb, maar eoa redirect) en dan verschijnt de grote in een nieuw venster.. misschien lag tripod er uit..Op zondag 10 maart 2002 22:53 schreef Raymond v/d H het volgende:
Maar uuhrr.. Clevy, is er iets mis met die url's oid ? als ik erop klik krijg ik niet de grotere versie voor m'n neus?
a word to the wise is more often the start of an argument than the help it ought to be
fotoos komen zo uit camera, kan ik iets tegen die te hoge compressie doen dan ? heb de cam op "1600 fine" staan das 2.1 mpixel 1600x1200. volgens het boekje is de verdeling zo:Op zondag 10 maart 2002 23:06 schreef MetHod het volgende:
[..]
't Is geen ruisGewoon iets te zware JPG compressie...
fine compressie 1/5 760kb, normal compr. 1/10 390kb, basic compr 1/20 200kb
Zo uit de cam? Zo klein?Op maandag 11 maart 2002 09:48 schreef clevy het volgende:
[..]
fotoos komen zo uit camera, kan ik iets tegen die te hoge compressie doen dan ? heb de cam op "1600 fine" staan das 2.1 mpixel 1600x1200. volgens het boekje is de verdeling zo:
fine compressie 1/5 760kb, normal compr. 1/10 390kb, basic compr 1/20 200kb
Ik denk dat je 'm i.i.g. geresized hebt. En dan ook weer opnieuw opgeslagen, als JPG (dus met compressie instelling).
nee geinponem, die hierboven staat is natuurlijk verkleind maar die je krijgt als je er op klikt is nix mee gedaan, niet geresized, niet gesharpened of wat dan ook. usb aan camera, copy naar hdd, kleine versie erbij maken, posten, klaar.Op maandag 11 maart 2002 09:52 schreef MetHod het volgende:
[..]
Zo uit de cam? Zo klein?![]()
Ik denk dat je 'm i.i.g. geresized hebt. En dan ook weer opnieuw opgeslagen, als JPG (dus met compressie instelling).
oftewel ik heb niets aan de jpg compressie veranderd, dat heeft de camera zo opgeslagen. ik heb wel het idee dat als ik foto's knip op 1.3 mpixel (ipv 2.1) dat de blokkerigheid relatief minder is.. maar dat kan optich bedrog zijn.
Jij spaart ook truckjes?Op zondag 10 maart 2002 21:46 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Een link is misschien wel handig.
Edit> te laat, dan maar een fototje erbij
[afbeelding]
Of heb je er toevallig gewoon eentje?
gemaakt met canon s30
alleen geresized
iso=200

zoom op blad (weet niet meer precies hoeveel)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Dit zijn voorbeeldjes van het verschil tussen de interne flitser van m'n Minolta dImage en met een losse flitser (5600HS).
Voor meer voorbeelden en de full-size versies: http://vink.interstroom.nl/gallery/flits/
Voorbeeldje:
2x vergroot uit een foto van je:
deels jpg compressie.Op maandag 11 maart 2002 14:55 schreef Yokozuna het volgende:
Ey molybdenum, wat zit er veel ruis in je lucht mon!of is het jpg compressie? (ik doel op je foto's van de wolken).
Voorbeeldje:
2x vergroot uit een foto van je:
[afbeelding]
bij het nemen van de foto heeft de camera volgens mij zichzelf ingesteld op een hoge ISO waarde, dan krijg je automatisch een flinke bak ruis. klopt wel de originele foto's bevatten wel wat ruis...
als ik de ISO 100 setting gebruikt, ben ik vrijwel uitgesloten van ruis. (zie latere foto's)
dus tegenwoordig stel ik altijd in op ISO100, mits de situatie dan nog aanvaardbare sluitertijden toelaat.
Met zoom functie heb je weles last van chromatische vervorming zie ik
Iets wat ik in reviews ookal slightly zag met een zoom van 10x. Btw. welke zoom waarde kun je instellen? of gebeurd dat traploos?
de chromatische aberratie die je in deze plaat ziet, komt niet door de zoom, maar juist door de overbelichting van de wijzerplaat: de zon weerkaatste in de glimmende wijzers: hierdoor krijg je soms die aberratie.Op maandag 11 maart 2002 15:02 schreef Yokozuna het volgende:
ISO waarde, iets wat ik over het hoofd zag
Met zoom functie heb je weles last van chromatische vervorming zie ik(ze zijn wel altijd lekker scherp!)
[afbeelding]
Iets wat ik in reviews ookal slightly zag met een zoom van 10x. Btw. welke zoom waarde kun je instellen? of gebeurd dat traploos?
let wel: bij deze camera moet je proberen overbelichte delen in een verder donkere foto te voorkomen. in het geval van deze wijzerplaat had de sluitertijd miniem minder moeten zijn.
bij 10x zoom heb je idd meer last van deze aberratie dan bij lage zoom. volgens mij heeft de c-700 dezelfde lensen als de c2100, dus let daar op bij het maken van je keuze!
extreem voorbeeld (de foto is niet helemaal scherp, maar dat kwam door mijn eigen geprust)
aberratie bij deels overbelicht:
Hier zie je rechts, aan de randen van het witte vlak een paarse rand. Dit is de typische chromatische aberratie waar deze cammert last van heeft.
In dit geval heb ik een te lange sluitertijd genomen. De camera registreert een gem. lichtsterkte, maar eigenlijk had ik een spot-meting op het witte vlak moeten doen. Of handmatig de sluitertijd langer instellen.
I love watercooling
hoge isowaarde: lichtgevoelig, minder resolutie, bij ccd's vaak meer thermische ruis zichtbaarOp maandag 11 maart 2002 16:15 schreef Garrett het volgende:
Hoe zit dat ook alweer met die ISO waardes? wanneer moet je een hogere of lagere nemen?
lage isowaarde: bij veel licht, altijd scherpere foto's
50 is wanneer je een vaste hand hebtOp maandag 11 maart 2002 16:15 schreef Garrett het volgende:
Hoe zit dat ook alweer met die ISO waardes? wanneer moet je een hogere of lagere nemen?
100 is gebruikelijk voor de meeste foto's
200 is bij nacht en zeer donkere omgevingen
400 en 800 zou ik niet gebruiken ivm met vele ruis
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Hogere ISO-waarde betekent dat je camera gevoeliger is voor licht. Vaak gaat dat gepaard met meer ruis (of bij film: korreligere beelden); je wilt de ISO-waarde dus zo laag mogelijk houden.Op maandag 11 maart 2002 16:15 schreef Garrett het volgende:
Algemene richtlijn: om "bewogen" beelden te voorkomen gebruik je het 35-mm equivalent van hoe ver je ingezoomd bent (dus je moet de zoom van je digicam vergelijken met een "tradidionele" camera). Bij mijn dImage dus 28-200 millimeter.
Dat getal neem je dan; de sluitertijd moet minimaal 1/<zoom> seconde zijn. Dus helemaal ingezoomd minimaal 1/200 seconde, en helemaal uitgezoomd minimaal 1/28 seconde.
Als je iets bewegends fotografeert moet je altijd op minimaal 1/180s gaan zitten, anders wordt de foto niet bewogen omdat jij beweegt maar omdat hetgene dat je fotografeert beweegt.
Als je die sluitertijden niet haalt (te weinig licht) moet je of een flitser gebruiken of een hogere gevoeligheid (ISO-waarde) instellen.
Ik spaar ze niet, mijn oom wel.Op maandag 11 maart 2002 11:31 schreef Lampje het volgende:
[..]
Jij spaart ook truckjes?
Of heb je er toevallig gewoon eentje?
Hij heeft er niet eentje, maar meer dan 250.
Ik was vergeten om macro te gebruiken, want ik was eigenlijk een beetje bang dat dat beest met zijn snavel tegen mijn lens zou tikken. (hij is wel een beetje gecropped, resized en sharpen.)
hehehe ja, die beesten pikken op alles wat glimt!Op maandag 11 maart 2002 18:44 schreef Virus.NL het volgende:
[afbeelding]
Ik was vergeten om macro te gebruiken, want ik was eigenlijk een beetje bang dat dat beest met zijn snavel tegen mijn lens zou tikken. (hij is wel een beetje gecropped, resized en sharpen.)
maar deze foto is toch ook mooi dichtbij? ik vind hem goed gelukt.
Denk je dat je oom interesse heeft er 150 over te nemen?Op maandag 11 maart 2002 18:09 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Ik spaar ze niet, mijn oom wel.
Hij heeft er niet eentje, maar meer dan 250.
[afbeelding]
Allemaal scaniaas van tekno. Mijn vader gaat stoppen met zun hobby (hij kan ze namelijk niet mooi displayen. En om 150 truckjes in hun dozen op zolder te laten zitten is doodzonde)
You've got mail!Op maandag 11 maart 2002 19:36 schreef Lampje het volgende:
[..]
Denk je dat je oom interesse heeft er 150 over te nemen?
Allemaal scaniaas van tekno. Mijn vader gaat stoppen met zun hobby (hij kan ze namelijk niet mooi displayen. En om 150 truckjes in hun dozen op zolder te laten zitten is doodzonde)
Psst... ICQOp maandag 11 maart 2002 19:36 schreef Lampje het volgende:
[..]
Denk je dat je oom interesse heeft er 150 over te nemen?

Gemaakt met een Kodak dx 3900. De plaatjes zijn geresized naar 640 bij 427. Orgineel zijn ze 2160 bij 1140
Het is FRIET!

gemaakt met een HP Photosmart 215 van slechts FL 480,- !!
letwel, dit is een van de betere foto's vooral bij vreemd licht, buiten en afstand word het hard minder (zie hieronder) Bovenstaande foto is enkel 50% kleiner gemaakt.
onderstaande is bijgesneden en 50% kleiner gemaakt.
(ja slechte kwaliteit!)
die daar weer onder laat zien dat Adobe fotoshop 5.5 voor een leek aardig wat in huis heeft !! (auto colorlevel = Ctrl + Shift + L)
uitdaging: kan iemand deze foto NOG beter laten lijken ?? en mij vertellen hoe hij het exact gedaan heeft.

tips van Mooooody opgevolgd, ziehier het iets betere resultaat.

ok nog een ook origineel uit de camera, enkel 50% verkleind.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Zeg maar zoiets als dit:Op zondag 10 maart 2002 15:48 schreef ddc het volgende:
Deze twee foto's heb ik gisteravond genomen met zonsondergang, toen zware donderwolken boven in de lucht hangen en fel werden verlicht door de laagstaande ondergaande zon. Helaas werden de foto's niet zo mooi als dat het er in het echt uitzag.
Is wat betreft kleur goed gelukt iig.
Later nog ff een paar andere plaatjes geschoten:
Logisch
Maar waarom ik vooral naar dat punt toeging was dit "wolkje":
Toen ik eerst langreed zonder camera was ie nog groter...
(uiteraard alle drie aanklikbaar voor 1600x1200)
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
Je moet de hele URL tussen gebruiken in beide tags.
1
2
| [url=http://www.planet.nl/~kruit342/sidewinder.JPG] [img=640,480]http://www.planet.nl/~kruit342/sidewinder.JPG[/img][/url] |
foutje, dubbelpost, splatter was me voor.

Dit plaatje kan zo uit een digicamreview komen

Dit bootje....

... zie je bovenop dit gebouw

Dit beest bewaakt die auto

Dit is een nepkat gemaakt van een echt konijn

Even een paar foto's in de tuin van mn oom. Die eerste van het lieverheersbeestje is echt raar, het lijkt niet of ie zweeft ofzo. Verder vind ik ze wel aardig
Verwijderd
1 zoom en 1 macro...
macro
zoom
geresized van 1600*1200 naar 640*480
en ik had nog een vraagje hoe kan ik op een object focussen zodat dat object scherp wordt en de achtergrond/voorgrond wazig wordt??
dat vin ik nl. wel een cool effect
dat gaat vanzelf met macro-mode wanneer je een achtergrond hebt minimaal een paar meter achter het object (dus niet tegen het object aan of er vlak achter)Op dinsdag 12 maart 2002 17:19 schreef MagicMark het volgende:
en ik had nog een vraagje hoe kan ik op een object focussen zodat dat object scherp wordt en de achtergrond/voorgrond wazig wordt??
Heel simpel. Hoe groter je diafragma hoe waziger je achtergrond. Dus met F1.8 heb je een wazigere achtergrond dan bijvoorbeeld met F8.0Op dinsdag 12 maart 2002 17:19 schreef MagicMark het volgende:
Nou alleen nog zonder enters en spaties (heb ik wel gedaan in mijn post omdat anders de layout "verneukt" wordt).Op dinsdag 12 maart 2002 14:32 schreef MagicMark het volgende:
thnx splatter dat stond zo niet in de faq
ok ff proberen
nog steeds geen thumbnail
Erhmm. niet om lullig te doen hoor... maar zou het niet handiger zijn om je foto's wat te resized ipv de [img=550,413] tag te gebruiken?? 490KB voor een foto vind ik een beetje groot voor op een forum..
[edit]en dan doorlinken naar het origineel..
Verwijderd

Dit is een schaalmodel, let op het stof
Allemaal 7,5x zoom met macro mode

ik heb helaas een jpg-compressie van 5 in fotoshop moeten gebruiken ivm serverspace
¯\_(ツ)_/¯
alvast bedankt..
ga d'r maar vanuit... kijk maar eens bij een van de review sites: www.dpreview.com www.megapixel.net www.stevesdigicams.comOp dinsdag 12 maart 2002 19:38 schreef MrWizzard het volgende:
Ik zie iedereen hier over de macro-mode praten, maar zit die ook op een Sony DSC-S70?
alvast bedankt..
¯\_(ツ)_/¯
wie? ik?!Op dinsdag 12 maart 2002 19:53 schreef miles het volgende:
<offtopic> ben jij kampioen tandepoetsen van Enschede? <offtopic>
¯\_(ツ)_/¯
de orginele foto's waren groter dan 1mb, dus kon ze niet uppen bij endoria.net
Koffiezet-apparaat van Philips en DE (volgens mij Senseo Crema)
MS Natural Keyboard Pro
Dus verwacht binnekort ook foto's van mij
(of ze mooi worden weet ik nog niet?
Ik moet nog beginnen, heb een paar maal een wegwerptoestel gehad,
en dit is dus mijn eerste die echt meetelt
Sorry, ik heb totaal geen verstand van fototoestellen. Ik probeer gewoon zo leuk mogelijke foto's te schieten.Op dinsdag 12 maart 2002 21:47 schreef Yokozuna het volgende:
Kzou de diafragma opening wat meer openzetten.
Wat is het nut van de diafragma meer openzetten, en hoe doe ik dat? (Sony DSC-S70)
However, heb nog wel 2 mooie waterkraan/douchekopshot's:
Als je hier het orgineel (2048*1536) van wilt hebben, moet je ff mailtje sturen naar: stefan@stefan.nl
Mag ik vragen naar je motivatie om de S70 aan te schaffen?Op dinsdag 12 maart 2002 21:55 schreef MrWizzard het volgende:
[..]
Sorry, ik heb totaal geen verstand van fototoestellen. Ik probeer gewoon zo leuk mogelijke foto's te schieten.
Wat is het nut van de diafragma meer openzetten, en hoe doe ik dat? (Sony DSC-S70)
Sinds waneer moet je verstand van fototoestellen hebben om foto's te maken?Op dinsdag 12 maart 2002 22:01 schreef LoneGunman het volgende:
[..]
Mag ik vragen naar je motivatie om de S70 aan te schaffen?
Ik bedoelde daarmee de technische kant... artistiek ben ik wel
Ok, er zat niet echt een goede diafragma stand tussen, voor de foto's die ik nam. Er zitten wel speciale standen op, voor maan/zon/landschap/gebergte/1-punts etc...Op dinsdag 12 maart 2002 21:47 schreef Yokozuna het volgende:
Kzou de diafragma opening wat meer openzetten.
Ik vind die bovenste erg mooi, maar mensen wees toch eens wat zuiniger met water! Jullie spoelen liters drinkwater door de gootsteen voor een paar cliche-fotootjes. Ik vind het effect wel mooi hoor, daar niet van.Op dinsdag 12 maart 2002 21:55 schreef MrWizzard het volgende:
[..]
Sorry, ik heb totaal geen verstand van fototoestellen. Ik probeer gewoon zo leuk mogelijke foto's te schieten.
However, heb nog wel 2 mooie waterkraan/douchekopshot's:
Als je hier het orgineel (2048*1536) van wilt hebben, moet je ff mailtje sturen naar: stefan@stefan.nl
[afbeelding]
[afbeelding]

beetje corny reply misschien, maar wel op zijn plaats vind ik
zannik niet
ik verspil zoveel op een dag en niet alleen water!
hap hap..Op woensdag 13 maart 2002 00:15 schreef gjrebels het volgende:
Tjéézus man
zannik niet
Wat wil je hier nou mee zeggen? Ben je boos op jezelf omdat je zoveel verspilt? Ik snap het niet...Op woensdag 13 maart 2002 00:15 schreef gjrebels het volgende:
wat nou verspillen??? we betalen er toch voor?Op woensdag 13 maart 2002 00:15 schreef gjrebels het volgende:
Tjéézus man
zannik niet
Zeg Leipie, die lucht shots kunnen beter hoor !
Geschoten in twente :

Geschoten in friesland :

Olympus C2040Z
Verwijderd
Zie ik eindelijk het verschil tussen twente en frieslandOp woensdag 13 maart 2002 12:10 schreef _Spark_ het volgende:
Jow !
Zeg Leipie, die lucht shots kunnen beter hoor !
Geschoten in twente :
[afbeelding]
Geschoten in friesland :
[afbeelding]
Olympus C2040Z
Verwijderd
Alle foto's zijn 800 bij 600
Zet er ff [img] tags omheen. Wat? [img] tags? Zie faq.Op woensdag 13 maart 2002 14:44 schreef Nomolus het volgende:
Ik, Dj Just (Broertje (18) van Nomolus en eigenaar van de ixus V), heb afgelopen weekend wat foto's gemaakt van mijn dj gear.
't Kan best want ze zijn 600p breed.
Verwijderd
Ze zijn niet allemaal 600 breed, en ik weet heus wel wat [img] tags zijn hoor, check mijn super cewle foto's op pagina 11.Op woensdag 13 maart 2002 14:51 schreef MetHod het volgende:
[..]
Zet er ff [img] tags omheen. Wat? [img] tags? Zie faq.
't Kan best want ze zijn 600p breed.
het resizen moet nog komen voor als ik ze hier ga zetten.
Eerst ff mijn huiswerk maken.
Ik ben net terug van school
Daar komen de meeste foto's vandaan ook
Verwijderd
Alles 2 x ...? Lekker irriOp woensdag 13 maart 2002 14:44 schreef Nomolus het volgende:
Ik, Dj Just (Broertje (18) van Nomolus en eigenaar van de ixus V), heb afgelopen weekend wat foto's gemaakt van mijn dj gear.
Alle foto's zijn 800 bij 600
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja en wederom een bijzonder laag percentage aan interessante fotos. Misschien dat het toch een idee is om nog eens na te denken over een topic waar wat kwalitatief betere fotos worden getoond. Een topic waar dan dus niet zozeer over digitale cameras wordt gesproken, maar meer over compositie, belichting en technieken die kunnen leiden tot betere, interessantere fotos.Op woensdag 13 maart 2002 17:42 schreef Binne het volgende:
[..]
Alles 2 x ...? Lekker irri
precies!Op woensdag 13 maart 2002 18:07 schreef _Spark_ het volgende:
[..]
Ja en wederom een bijzonder laag percentage aan interessante fotos. Misschien dat het toch een idee is om nog eens na te denken over een topic waar wat kwalitatief betere fotos worden getoond. Een topic waar dan dus niet zozeer over digitale cameras wordt gesproken, maar meer over compositie, belichting en technieken die kunnen leiden tot betere, interessantere fotos.
ik erger me ook rot aan die oninteressante foto's
als je je oma of je nieuwe platenspeler wil promoten, doe dat dan in HK ofzo
hier moet je juist laten zien wat je digicam allemaal kan (of wat jij met je digicam kan)
straat bij nacht met langzame shutter, duidelijke nachtshots, mooie composities, scherpe sportfoto's, creatieve landschapfoto's...dat soort dingen....
dus vanaf nu maar weer zinvolle foto's?

Ga ik ook maar weer es wat posten!

haal ff weg man die dubbelen ofzo

Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
Wij gaan toch ook niet op jou foto's zitten pissen

inderdaad! ik ben de zonsondergangen en de close-ups van toetsenborden ook een beetje zat.Op woensdag 13 maart 2002 18:07 schreef _Spark_ het volgende:
[..]
Ja en wederom een bijzonder laag percentage aan interessante fotos. Misschien dat het toch een idee is om nog eens na te denken over een topic waar wat kwalitatief betere fotos worden getoond. Een topic waar dan dus niet zozeer over digitale cameras wordt gesproken, maar meer over compositie, belichting en technieken die kunnen leiden tot betere, interessantere fotos.
hoe zouden we dit moeten aanpakken? er moeten een aantal regels worden opgesteld voor zo'n nieuw topic.

Voor de rest zijn foto's van toetsenborden/hardware niet echt relevant.
Whatever.
Dit topic is gesloten.