Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
OK snap nu wat je bedoelt. Je kaarten zitten dan verkeerd om in je compu... get te point. Voor spyro no problem want ik heb m'n custom case...Op maandag 03 juni 2002 11:20 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Ik bedoel de schotjes in de 2 nieuwe pci sloten op de riser, als je daar een pci kaart (geluid, video netwerk etc.) in wil stoppen kan dat dus niet omdat die altijd het gaatje achteraan hebben en als je de riser omdraait zitten de schotjes vooraan
* Gutteguttegut is zeer happy met HOTTOPIC!
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Ok ben blij dat het nu duidelijk is..Op maandag 03 juni 2002 11:22 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
[..]
OK snap nu wat je bedoelt. Je kaarten zitten dan verkeerd om in je compu... get te point. Voor spyro no problem want ik heb m'n custom case...
Weet je al wanneer je hm gaat bestellen/binnen krijgt?
The birds turned into The Flying Dutchmen!
nee, zal nog wel een tijdje duren, reken zelf op een maand of twee..... en zag net de rekening van de LCD..... oepserdefloeps... is ook wat duurder uitgevallen.....dus ff relaxed aan met de inkoop van compushit de komende tijd denk ik....Op maandag 03 juni 2002 11:23 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Ok ben blij dat het nu duidelijk is..
Weet je al wanneer je hm gaat bestellen/binnen krijgt?
Ja ik heb mezelf ook maar een inkoop stop op gelegd (ook al is er op 29 juni weer een pc dumpdagOp maandag 03 juni 2002 11:25 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
[..]
nee, zal nog wel een tijdje duren, reken zelf op een maand of twee..... en zag net de rekening van de LCD..... oepserdefloeps... is ook wat duurder uitgevallen.....dus ff relaxed aan met de inkoop van compushit de komende tijd denk ik....
Maar kan nu wel lekker aan het werk met mn lcdtjes en draadloos netwerkje
Verwijderd
Het spuiten gaat lekker, morgenavond is ie klaar....
Dan dus ook pics.
show us pics! o nee, da's vanavond pas......Op maandag 03 juni 2002 12:01 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Oei, hevige discussies hiero
Het spuiten gaat lekker, morgenavond is ie klaar....
Dan dus ook pics.
Verwijderd
Verwijderd
Uiteraard hebben wij allen WinXP officiëel gekochtOp dinsdag 04 juni 2002 17:01 schreef henkie_fraser het volgende:
Ga je er ook een keer Linux opzetten? Is misschien een goed alternatief voor de wat armere tweaker(zoals ik).
Waarom? Gewoon 800*600 omdat de tv niet hoger aankanOp dinsdag 04 juni 2002 17:01 schreef henkie_fraser het volgende:
Enne, draai je nou ook XP in een zo laag mogelijke resolutie?
er zijn berichten over mensen die er linux mee draaien in wat andere topics (ff zoeken naar HCC soyo barebone etc etc)Op dinsdag 04 juni 2002 17:01 schreef henkie_fraser het volgende:
Ga je er ook een keer Linux opzetten? Is misschien een goed alternatief voor de wat armere tweaker(zoals ik). Enne, draai je nou ook XP in een zo laag mogelijke resolutie?
En XP: 800*600 voor de TV idd.
Ja .. tijd!!Op woensdag 05 juni 2002 17:38 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Pics commin'up om 18.15
Hij is errug stoer geworden
Verwijderd
Moest Ulead Photo Express nog installe maar heb effe geen serienummer bij de hand.... Nog even geduld
Op woensdag 05 juni 2002 18:24 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Ghehe oei
Moest Ulead Photo Express nog installe maar heb effe geen serienummer bij de hand.... Nog even geduld
* Gutteguttegut hoopt dat dit een grapje is....
Erg mooiOp woensdag 05 juni 2002 18:44 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Lang verwacht en toch gekomen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De laatste stap wordt dan nu de Hauppage WinTV PVR en dan is ie helemaal klaar
En ik heb trouwes nog PC-AnyWhere 10.5 erop gezet, das makkelijker voor het configge van de videorecorderfunctie strax.
* Gutteguttegut gebruikt trouwens VNC omdat dat gratis is en via je browser werkt
Ik heb zelf al een miro DC10+, ik moet alleen nog ff een nieuwe harde schijf kopen. Het moet 40/60 gb wezen en geschikt voor videobewerking, dus ik dacht aan 7200 rpm, maar het mag niet te veel herrie maken, dus wat voor schijf raden jullie aan
Op woensdag 05 juni 2002 18:44 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Lang verwacht en toch gekomen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De laatste stap wordt dan nu de Hauppage WinTV PVR en dan is ie helemaal klaar
En ik heb trouwes nog PC-AnyWhere 10.5 erop gezet, das makkelijker voor het configge van de videorecorderfunctie strax.
Vooral een mooie paintjob zo te zien, strak in de lak.....
Mooi hoor, zo'n matzwarte bak
en PC Anywhere en VNC.... is mij om het even. Gebruik ze allebij.... werkt wel lekker, dat remote control toch?
Ik heb er een Maxtor D540X in; 60 GB op 5400 toeren... hoor je nauwelijks.... is een van de stillere samen met een bepaalde seagate reeks, maar die is duurder.Op woensdag 05 juni 2002 22:54 schreef arjandijk het volgende:
He, ik heb ff een paar vraagjes, mijn barebonesysteempje gaat in de zomer mee naar mn nieuwe kamer in enschede (op de campus, campusnet) en nu moet het natuurlijk wel een beetje bruikbaar systeem wezen, ondertussen moet het nog wel bruikbaar zijn voor dvd/divx/mp3. Ik wil er wat mee gaan videobewerken, internetten, en natuurlijk filmpjes kijken.
Ik heb zelf al een miro DC10+, ik moet alleen nog ff een nieuwe harde schijf kopen. Het moet 40/60 gb wezen en geschikt voor videobewerking, dus ik dacht aan 7200 rpm, maar het mag niet te veel herrie maken, dus wat voor schijf raden jullie aan
Als je perse een 7200 rpm wil; zou je eens kunnen kijken naar de Maxtor D740X Liquid. Die heeft liguid bearing ipv ball bearing en schijnt erg stil te zijn. Is een eurotientje of twee duurder dan de D540X.....
voor videobewerking zou ik idd een 7200 rpm nemen
Verwijderd
Idd. Zekers over een 100 mb/s netwerkje. Dan is het bijna realtimeOp donderdag 06 juni 2002 08:07 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
ERG STRAK
Vooral een mooie paintjob zo te zien, strak in de lak.....
Mooi hoor, zo'n matzwarte bak![]()
en PC Anywhere en VNC.... is mij om het even. Gebruik ze allebij.... werkt wel lekker, dat remote control toch?
Ik zweer nog steeds bij IBM, maar das een persoonlijke kwestie. Zijn ook best stil, maar misschien niet zow stil als die die jij aanraadt.Op donderdag 06 juni 2002 08:07 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Ik heb er een Maxtor D540X in; 60 GB op 5400 toeren... hoor je nauwelijks.... is een van de stillere samen met een bepaalde seagate reeks, maar die is duurder.
Als je perse een 7200 rpm wil; zou je eens kunnen kijken naar de Maxtor D740X Liquid. Die heeft liguid bearing ipv ball bearing en schijnt erg stil te zijn. Is een eurotientje of twee duurder dan de D540X.....
edit:
voor videobewerking zou ik idd een 7200 rpm nemen
laten we het idd niet gaan hebben over welke HDD je beter kan nemen, daarover zijn genoeg eindeloze discussies elders op GoTOp donderdag 06 juni 2002 08:12 schreef XXX_AlCapone het volgende:
[..]
Ik zweer nog steeds bij IBM, maar das een persoonlijke kwestie. Zijn ook best stil, maar misschien niet zow stil als die die jij aanraadt.
Maar Capone: mijn complis... strakke paintjob. Ik krijg vandeweek mijn LCD binnen BTW. Komt alleen niet in de kast....
Verwijderd
Ik krijg de Intel Application Accelerator Software nooit goed geinstalled. Als ik dat doe werkt de netwerkkaart en de audio controller niet meer
Welk OS? Nieuwste versie?Op donderdag 06 juni 2002 08:36 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Hellluupppp,
Ik krijg de Intel Application Accelerator Software nooit goed geinstalled. Als ik dat doe werkt de netwerkkaart en de audio controller niet meer.
Er was wel iets met een bepaalde volgorde.... maar daar moet ik thuis ff naar kijken (zit nu op me werk te Gotten
hmmwzzz dat heb ik ook......Op donderdag 06 juni 2002 08:43 schreef XXX_AlCapone het volgende:
XP Prof en de laatste versie van de accelerator.
OJA heb je deze:
INF Update Utility [INFINST_ENU.EXE]?????
de volgorde uit me hoofd:
- VGA drivers
- INF Update
- Appli Acceli
- Netwerk/SOund etc
maar dat weet ik niet zeker..... maar vooral die INF Update Utility is belangrijk
een hele belangrijke !Op donderdag 06 juni 2002 11:03 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Euh was dat voor een patch?
http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/filter_results.asp?strOSs=44&strTypes=DRV%2CUTL&ProductID=179&OSFullName=Windows*+XP+Professional&submit=Go%21
uit de notes van de apli acceli:
1
2
3
| 4. Installation of the Intel(R) Chipset Software Installation Utility prior to loading the Intel(R) Application Accelerator. |
hiermee bedoelen ze dus:
INF Update Utility [INFINST_ENU.EXE] (1331KB) 4.00.1011 Download 5/20/2002
This utility installs INF files that inform the operating system how to properly configure the chipset for specific functionality such as USB and AGP.
[edit]
ik zou dus de volgende volgorde doen:
1. INF Update utility
2. VGA
3. Appli Acceli
4. Network etc
of
3. Network etc
4. Appli Acceli
Verwijderd
hmmm ff denken of ik dat ook gezien heb een maand of wat terug.... volgens mij.... weet ik dat niet meer. Wel vreemd dat ie gewoon in de intel download lijst staat; ook voor winXP......Op donderdag 06 juni 2002 11:37 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Hmz, tijdens de install zegt ie dat WinXP alle Intel Apparaten ondersteunt en dat er daarom geen update noodzakelijk is. Hierna kan ik hem alleen maar afsluiten.
Verwijderd
Dinsdag ga ik die WinTV PVR halen in Aachen. En op dit moment is het kistje een Divx aan het maken van een DVD van mij. Dat doe ik nu nog effe met DVDEO. Moet me ook nog gaan verdiepen in dvd ripping. En ik moet nog dat verschuiven van het scherm van detv oplossen.
Oei nog genoeg te doen
Waarom in Aachen? En wat kost ie dan....en welke versie?Op donderdag 06 juni 2002 20:10 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Dinsdag ga ik die WinTV PVR halen in Aachen.
* Gutteguttegut heeft weer wat vragen
Verwijderd
En ik ga daar nog een Plextor 40 speed hale voor €160,-
En nog een dimmetje van 256-133 voor iemand anders voor €43,-
Duitsland roeleert, af en toe
EDIT
Owja de gewoon de hardwarematige PCI versie
Maar hoeveel kost ie daar dan?Op vrijdag 07 juni 2002 08:25 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Owja de gewoon de hardwarematige PCI versie
En er zijn 2 3 PCI versies de "pci", de 250 en de 350 zie hier -> linkje.
Verwijderd
Doet eens ff een Aachen linkje plaatsen. Kan ik kijken of ze ook nog andere erg leuke dingen hebben.Op vrijdag 07 juni 2002 08:25 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Nou dat scheelt "slechts" 60 Euro
.....
Duitsland roeleert, af en toe
Verwijderd
250 = Software Encoder
Deze laatste is er later bij gekomen, die hebben ze 250 genoemd en daarom hebbe ze de PCI voor het gemak maar 350 genoemd.
In Aachen: €270,- (PCI=350)
Computer Cash&Carry Hier gaat ik altijd.
[EDIT]
Moet alweer wat Duits gaan oefenen
uuh..nee hoor...Op vrijdag 07 juni 2002 11:40 schreef XXX_AlCapone het volgende:
PCI = 350 = Hardware Encoder
250 = Software Encoder
PCI = Hardware encoder + software decoder
250 = Hardware encoder + software decoder
350 = Hardware encoder + hardware decoder
Verwijderd
Naja dan heb ik aan de PCI toch genoeg, want ik doe wel softwarematig decode.
En er zit FM Radio op de PCI versie
Op de 350 ook maar ga je dat gebruiken dan???? Anders is de 250 ook goed genoeg maar wel een stuk goedkoper.Op vrijdag 07 juni 2002 15:44 schreef XXX_AlCapone het volgende:
...
En er zit FM Radio op de PCI versie
Hmmm..ok laat ff weten hoe je ervaringen zijn... ben erug benieuwdOp maandag 10 juni 2002 08:35 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Joah ik denk ut wel, want ik heb nog geen radio hierbove
Verwijderd

Maargoed weer een probleem om op te lossen
[EDIT]
Hmz frequenties scanne duurt laaaaaangggg.......
Maar ik begrijp dat er nog maar 1 is
* Gutteguttegut werkt daar dus niet...
Verwijderd
De radiofunctie werkt in elk geval al perfect, maar ik heb het idee dat de tv nogal wat storingsgevoelig is. Daar ga ik nu nog effe naar kijke.....
Ook wel een mooi beestje idd... kun je wel iets meer performance uitslepen als de soyo denk ik.....Op dinsdag 11 juni 2002 18:51 schreef Gutteguttegut het volgende:
Voor mensen die ook aan zo'n project willen beginnen -> http://www.gigacomputers.net/index.html?target=dept_86.html&lang=nl
Maar ik begrijp dat er nog maar 1 is
* Gutteguttegut werkt daar dus niet...
Verwijderd
Zeker als je Soyo op de TV hangt is het zeer relaxed....
Meer info plz..... wat is er zo relaxed aan? Wat doe je ermee?Op vrijdag 14 juni 2002 12:46 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Effe over die Hauppauge: KOPEN!!!!!
Zeker als je Soyo op de TV hangt is het zeer relaxed....
Verwijderd
Het is wel zo dat je signaal van de kabel zeer goed moet zijn. Dat wil dus zeggen: je moet gebruiken maken van de dikste soort coaxkabel en als je soyo ver van de hoofdaansluiting weg staat zul je een huisversterker moeten installeren. Is dit niet het geval zul je geheid last krijgen van storingen.
Maak ik ben zeer blij met het kaartje.
Verwijderd
Verwijderd
Misschien afscherming van de kabel?
En zitten er ook geen kleureninstellingen in de vid drivers van intel (dus niet in Windows, maar echt in de drivers) en anders zou je daar evt powerstrip voor kunnen gebruiken?
Verwijderd
Heeft die kaart die je hebt een eigen vid-out? en kun je daarvoor apart instellingen qua kleur doen?
Verwijderd
1) Ik heb hier PAL.
2) Ik heb het NIET over de Hauppauge kaart, die heeft geen tv out (werkt via overlay).
3) Het betreft dus de TV-Out van de onboard kaart, die een te rood beeld geeft.
OK, dus alles is te rood??? behalve de films?Op dinsdag 18 juni 2002 17:10 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Wacht effe mense we lopen alles door elkaar te schreeuwen.
1) Ik heb hier PAL.
2) Ik heb het NIET over de Hauppauge kaart, die heeft geen tv out (werkt via overlay).
3) Het betreft dus de TV-Out van de onboard kaart, die een te rood beeld geeft.
maar wat bedoel je dan met HTS? (zie quote hieronder)
Op maandag 17 juni 2002 09:27 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Joah, alleen is mij opgevallen dat het beeld van mijn hts een stuk roder is dan mijn normale tv beeld. In windows heb ik dit opgelost door de kleur rood terug te draaien, maar dit helpt niet bij het afspelen van films. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen???
Verwijderd
HTS is gewoon Home Theatre System
OOOOWWWWWW...Op dinsdag 18 juni 2002 18:51 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Euh nee, juist de films zijn te rood, maar in windows kan ik het aanpassen met de drivers. Het windows beeld wordt dan minder rood, maar het heeft geen effect op de films.
HTS is gewoon Home Theatre Systemoftwel de soyo.....
maar dat komt omdat die films (DIVX? iig DVD) via overlay werken.. dat is iets aparts wat ik niet kan uitleggen, maar werkt onafhankelijk van je "normale" windows beeld..... Dus je moet dan naar die overlaysetttings kijken, die dan te vinden zijn in de settings van je player (proggie waarmee je DVD/DIVX afspeelt)
Hoeveel meegabyte/minuut moet je hier ongeveer voor rekenen?Op vrijdag 14 juni 2002 18:07 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Euh ja gewoon mijn videorecorder vervange. Kan dus gewoon mijn soyo programmeren dat ie op een bepaald tijdstip opneemt en dan slaat ie dat gewoon op op de harde schijf. Met zeer goede beeldkwaliteit.
Verwijderd
12 megabits per seconde -> 1,25 megabyte per seconde -> 75 megabyte per minuut.
Verwijderd
Zoekt en gij zult vindenOp maandag 24 juni 2002 18:48 schreef Hermanator het volgende:
heeft er iemand ervaring met die Realmagic Xcard toevallig? deze lijkt mij nou weer heel leuk http://www.sigmadesigns.com/products/xcard.htm#
Heb ik ook wel eens last van gehad, zet de BRIGHTNESS wast hoger van je kaart, dan is het ergste weg.Op maandag 17 juni 2002 09:27 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Joah, alleen is mij opgevallen dat het beeld van mijn hts een stuk roder is dan mijn normale tv beeld. In windows heb ik dit opgelost door de kleur rood terug te draaien, maar dit helpt niet bij het afspelen van films. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen???
[o.t.]Op woensdag 26 juni 2002 18:23 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Ok zal er strax eens mee experimentere
* Gutteguttegut ziet dat XXX_AlCapone ook een nieuw logotje heeft
[/o.t.]
Op woensdag 26 juni 2002 18:28 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Haha, jaja die is best koewl. Komt van deze pic af:
Plaatje
Lekkere site! Sex met berenOp woensdag 26 juni 2002 18:28 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Haha, jaja die is best koewl. Komt van deze pic af:
Plaatje
Maar dat logo van gutteguttegut? Is dat van Zwitsal Babyshampoo ?
Onderandere ja..Op donderdag 27 juni 2002 08:06 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
[..]
Lekkere site! Sex met beren
Maar dat logo van gutteguttegut? Is dat van Zwitsal Babyshampoo ?
jah.. die heb ik toen nog eens opnieuw ge-upload... sommige mensen kijken niet ff naar de datum van die eerste post....Op donderdag 04 juli 2002 07:49 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Lees het topic een helemaal door, dan kom je vanzelf die pix tegen......
Maargoed, ik kom hier ff om reclame te maken voor me vervolg-mod omdat ik me Soyo wat te groot (lees: lomp; sorry Gutteguttegut
hier is ie dan, de VIA Epia Mod:
[topic=541770]