[CM] Soyo barebone casemod - Home theatre opstel..

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 663 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Peoples,

hier is ie dan: mijn casemod van de soyobarebone (HCC; mislukte inkoopactie). Ik gebruik 'm als home entertainment opstelling; dus draai er mp3 en DIVX mee. Af en toe nog een reio 1 DVD omdat ik geen zin heb m'n Sony DVD om te laten bouwen..

PICS:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014884158
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014884188
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014884204

Was mijn eerste mod en is wel te zien (vooral DVD speler beetje last van lekrandje)... Fanguards: 1* recht boven proc. koeler (intake) en 1* boven de intake van de voeding.

Verdere specs:
Soyo LI-7000
Cel500
256MB
60 GB WD@5400RPM
Hollywood+ voor DVD
Integrated Realtek 8139
Integrated Video-out

Besturing:
WinXP
www.turnstyle.com/andromeda
WinVNC voor remote control
Marmitek Mouse Remote (www.marmitek.nl)

Hiermee heb ik dus de beschikken over circa 600 CD's en 6000 losse nummers in de huiskamer zonder dat er een vriendin loopt te zeuren over CD's

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• shreklich
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03 12:18
Het ziet er toch netjes uit voor een beginneling.

• RedruM
  • Laatst online: 09-09 16:47
ziet er zeer :9 uit.. en nog handig ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 12-09 11:51
en wat heb je gedaan met het geluid van de koelers en de DVD-speler? Dat vind ik zelf wel een nadeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaaf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er toch wel cool uit hoor.
En t staat best mooi naast die TV zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op zaterdag 02 maart 2002 11:29 schreef arjandijk het volgende:
en wat heb je gedaan met het geluid van de koelers en de DVD-speler? Dat vind ik zelf wel een nadeel
DVD speler is een toshiba van 3 jaar oud (4of6*DVD speed) en maakt gewoon weinig herrie. Gebruik ik ook alleen voor DVD; de rest komt van de HDD. Voor de koelers; de procfan draait mbv speedfan bijna altijd op 10% (2500 rpm) dus die hoor je niet. Alleen bij DIVX gaat ie iets harder. Voor de voeding heb ik er een delta in op 5 volt. Hoor je nauwelijks.

Eerst was ik van plan met always-on te werken, maar heb er nu XP op en zo getweakt dat ie in 40 sec up en running is.....:9

Dus Spyro komt thuis; player aan; versterker aan; biertje uit de koelkast en tadaa: MP3MAN (naam in het netwerk ;)) is klaar voor gebruik:)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 21:47
lijkt wel een playstation2. :)
maar de mod is wel leuk.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Had ik er nog blauwe ledjes in gezet...

maar ik zit nu eerlijkgezegd wel te denken aan een leuk window met een blauwe neon erachter. Beetje jammer alleen dat die bak zo vol zit.... (niet echt airflow) ff zoeken naar een leuk PS2 logo om uit te dremelen......

Dat op z'n kant zetten was meer het gevolg van ruimtegebrek trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

En nu ff snes emu+ roms downloaden kan je gelijk ook supernintendo spelen erop als je je verveeld ;)

netjes gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
tja zag die PS mod weer voorbijkomen vandeweek. Jammer dat dit kastje daar te klein voor is.....Kan wel altijd nog met Bleem! draaien natuurlijk....

Maargoed hoe langer ik er over denk... Volgende week een window-modje als ik wat tijd overhoud....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:47

Nicap

Tsssk....

Best eng, Nicap heeft dezelfde receiver, cd-speler en dvd-speler als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 12:02 schreef Nicap het volgende:
toeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:34
Op zaterdag 02 maart 2002 23:01 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Had ik er nog blauwe ledjes in gezet...

maar ik zit nu eerlijkgezegd wel te denken aan een leuk window met een blauwe neon erachter. Beetje jammer alleen dat die bak zo vol zit.... (niet echt airflow) ff zoeken naar een leuk PS2 logo om uit te dremelen......

Dat op z'n kant zetten was meer het gevolg van ruimtegebrek trouwens...
Eigenlijk wil ik ook wel pics van de binnenkant zien!!

Verder ziet 't er behoorlijk netjes uit!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn dvd speler staat ook zo naast me tv en ik kan er ook spelletjes op spelen en is ook zwart alleen staat daar PS2 op..

hehe nou maar wel een cool kassie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Check! Die van mij staan er nog ;) Goed spul wel toch?!?!

BTW: binnekort weer ff digicam lenen van m'n pa en dan komen er pics van de binnenkant.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op zondag 03 maart 2002 12:57 schreef Chemical_X het volgende:
mijn dvd speler staat ook zo naast me tv en ik kan er ook spelletjes op spelen en is ook zwart alleen staat daar PS2 op..
Op die van mij staat binnenkort ook PS2 en die kan meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op zaterdag 02 maart 2002 22:53 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:

[..]

Voor de koelers; de procfan draait mbv speedfan bijna altijd op 10% (2500 rpm) dus die hoor je niet.
Dus op 100% draait ie 25000 rpm? Wat voor een super fan is dat :D

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ik heb systeempje dus ook en wil er ook wat mee gaan doen, maar heb wel even de volgende vragen voordag ik ga beginnen

Ik wil trouwens deze afstandsbediening gaan kopen, lijkt me iets makkelijker dan de mouseremote:
Afbeeldingslocatie: http://www.mega-com.nl/media/siliteksm-1000.jpg
[topic=387970/1/25]

Met welk programma draai jij de dvd's?

Heb je er ook last van dat de tvout bij overscan een deel van de linker en bovenkant niet laat zien wat tot gevolg heeft dat bijvoorbeeld het "deze computer"-icoon niet zichbaar is?

Ga je er nog een lcd inbouwen voor de id3-tags van je mp3?

Heb je er 5.1 geluid bij?

Is de realmagic kaart een grote vooruitgang tov de meegeleverde tv-out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op zondag 03 maart 2002 14:01 schreef Gizz het volgende:

[..]

Dus op 100% draait ie 25000 rpm? Wat voor een super fan is dat :D
Schijnt iets met logaritmische schaal te maken te hebben......:) (enbij 100% draait ie dus 4875) (ofzow :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op zondag 03 maart 2002 18:25 schreef arjandijk het volgende:
Ik heb systeempje dus ook en wil er ook wat mee gaan doen, maar heb wel even de volgende vragen voordag ik ga beginnen

Ik wil trouwens deze afstandsbediening gaan kopen, lijkt me iets makkelijker dan de mouseremote:
Ik ben erg tevreden met de mouse-remote; deze ken ik niet. Die pad op de mouseremote daar kun je erg lekker mee muizen. Verder kun je 9 apparaten instellen :) (audio,TV,Video, SAT en 5 PC functies; bij mij MP3; DVD; WMP; Web en nog een vrije)

Met welk programma draai jij de dvd's?
De software die bij de hollywood+ zit...Realmagic DVD station...werkt erg lekker icm de presets van de Marmitek

Heb je er ook last van dat de tvout bij overscan een deel van de linker en bovenkant niet laat zien wat tot gevolg heeft dat bijvoorbeeld het "deze computer"-icoon niet zichbaar is?
Nee. ik draai wel op 800*600 en heb de intel drivers (meest recente!) geinstalleerd. Vinkje bij full screen (no border) staat UIT. Daarnaast moet je opletten met de TV. Die van mij (breedbeeld van Aristona/Philips) laat in automatisch beeldformaat ook de boven- en onderkant niet zien. Zet ik 'm op 16*9 of breedbeeld dan zie ik de randen wel. Op een oude 4*3 TV gaat het ook goed.

Ga je er nog een lcd inbouwen voor de id3-tags van je mp3?
Ja zodra die binnen is van de inkoopactie van NUT hier op GoT. Heb een seriele besteld. Weet nog niet precies hoe ik m ga gebruiken

Heb je er 5.1 geluid bij?
Ja, via de Hollywood+. Gaat erg lekker icm de Sony STR-DB940

Is de realmagic kaart een grote vooruitgang tov de meegeleverde tv-out?
Zekers. 100 keer beter als welke TV-out dan ook, maar let op: deze werkt alleen voor het weergeven van DVD op TV. M'n desktop etc doe ik via de normale TV-out van de Soyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ik ben erg tevreden met de mouse-remote; deze ken ik niet. Die pad op de mouseremote daar kun je erg lekker mee muizen. Verder kun je 9 apparaten instellen :) (audio,TV,Video, SAT en 5 PC functies; bij mij MP3; DVD; WMP; Web en nog een vrije)
Kun je functies voor elk merk instellen? Is het ding zelflerend? dan is het idd wel een optie, is er naukeurig mee te muizen?

De software die bij de hollywood+ zit...Realmagic DVD station...werkt erg lekker icm de presets van de Marmitek

Nee. ik draai wel op 800*600 en heb de intel drivers (meest recente!) geinstalleerd. Vinkje bij full screen (no border) staat UIT. Daarnaast moet je opletten met de TV. Die van mij (breedbeeld van Aristona/Philips) laat in automatisch beeldformaat ook de boven- en onderkant niet zien. Zet ik 'm op 16*9 of breedbeeld dan zie ik de randen wel. Op een oude 4*3 TV gaat het ook goed.

Ik heb een klein 4:3 tvtje en het beeld wordt wel erg klein als ik de tvout niet op overscan zet, ik heb trouwens ook redelijk recente drivers (3 maanden oud ofzo)

Ja zodra die binnen is van de inkoopactie van NUT hier op GoT. Heb een seriele besteld. Weet nog niet precies hoe ik m ga gebruiken
Ga je deze in de 3,5" drive stoppen?

Is dat optisch of spdif?

Zekers. 100 keer beter als welke TV-out dan ook, maar let op: deze werkt alleen voor het weergeven van DVD op TV. M'n desktop etc doe ik via de normale TV-out van de Soyo

Is misschien een goede reden om toch maar zo'n kaartje te kopen, maar is het ook mogelijk ac-3 geluid van divx-en naar de digitale uitgang van de realmagic kaart te laten lopen? Want anders krijg je daar weer een probleem mee

Wat voor software gebruik je voor je mp3? Een met een interface die er goed uitziet op de tv?

Ik wel zelf trouwens wel iets moois gaan doen met een gamepad en een consoleemulator (SNES, Megadrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek
  • Laatst online: 14:18

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Nu nog de MD-speler van de QS-serie die heb ik erbij *D

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik hoeg geen MD-speler.

Maareh, Spyro? Waarom gebruik je de afstandsbediening van de receiver niet? Die kun je toch ook programmeren? Ook al is het niet de fijnste afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op dinsdag 05 maart 2002 09:21 schreef Nicap het volgende:
Ik hoeg geen MD-speler.

Maareh, Spyro? Waarom gebruik je de afstandsbediening van de receiver niet? Die kun je toch ook programmeren? Ook al is het niet de fijnste afstandsbediening.
Geen offence hoor, maar ik vind die AB die erbij zit ontzettend BAGGER. Leuk die tweeweg communicatie maar elke keer dat ik op een knop druk moet ik wachten....... En voor zover ik weet kun je m niet programmeren. Wel instellen zo van TV is een philips type 18 of Aristona type 19.

Ik gebruik die marmitek vooral voor het muizen.... Zal morgen wel ff wat plaatjes posten van m'n gebruikersinterface via de TV dan wordt dat wel duidelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op maandag 04 maart 2002 22:15 schreef arjandijk het volgende:
Kun je functies voor elk merk instellen? Is het ding zelflerend? dan is het idd wel een optie, is er naukeurig mee te muizen?
Hij is NIET zelflerend. Je kunt alleen instellen dat bv de TV een philips type zus is en de VCR een aristona type zo. Werkt bij mij goed voor m'n apparatuur ondanks of dankzij het feit dat het redelijk recent is.....

Ga je deze in de 3,5" drive stoppen?
denk het niet. Zit meestal te ver weg om het te lezen. Zit te denken aan een AB met een snoer eraan met wat knopjes erop en de lcd erin. Of dat kastje ergens aan de muur

Is dat optisch of spdif?
SPDIF (via zo'n tulpstekker). Gelijk ook het enige nadeel van de STR-DB940: er zit maar 1 SPDIF-in op. M'n normale DVD speler gaat nu via optisch

Is misschien een goede reden om toch maar zo'n kaartje te kopen, maar is het ook mogelijk ac-3 geluid van divx-en naar de digitale uitgang van de realmagic kaart te laten lopen? Want anders krijg je daar weer een probleem mee
DIVX en de H+ kaart is niet zo heel makkelijk. Heb het wel geprobeerd, maar is me niet gelukt. Dit draai ik dus via de TV-out van de Soyo zelf

Wat voor software gebruik je voor je mp3? Een met een interface die er goed uitziet op de tv?
zie post hierboven. Zal morgen ff wat plaatjes neerknallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Op woensdag 06 maart 2002 07:46 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:

[..]

Geen offence hoor, maar ik vind die AB die erbij zit ontzettend BAGGER. Leuk die tweeweg communicatie maar elke keer dat ik op een knop druk moet ik wachten....... En voor zover ik weet kun je m niet programmeren. Wel instellen zo van TV is een philips type 18 of Aristona type 19.

Ik gebruik die marmitek vooral voor het muizen.... Zal morgen wel ff wat plaatjes posten van m'n gebruikersinterface via de TV dan wordt dat wel duidelijk....
Kun je met die ab ook je surroundversterker bedienen?

Ja we zijn heel benieuwd naar de plaatjes :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op woensdag 06 maart 2002 10:41 schreef arjandijk het volgende:

[..]

Kun je met die ab ook je surroundversterker bedienen?
JA

Ja we zijn heel benieuwd naar de plaatjes :9~
Komen eraan.......Helaas heb ik op mijn werk niet zo'n MP3 server draaien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:08

Skef

Ik scheer.me

Spyro: Werkt die soyo nou helemaal strak zonder monitor?

En kun je eens een screenshot/pic posten van je gebruikers-interface? (zelf geschreven, of zelf geinstalld?)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op woensdag 06 maart 2002 11:47 schreef Skef het volgende:
Spyro: Werkt die soyo nou helemaal strak zonder monitor?
Erg strak.... doe alles via TV-out...werkt alleen pas als de drivers van Win(XP) geladen zijn, dus als er iets niet werkt moet je er wel ff een monitor aan hangen. Kwestie van goed installen dus..... Verder heb ik XP zo getuned dat ie niet scandiskd enzow

En kun je eens een screenshot/pic posten van je gebruikers-interface? (zelf geschreven, of zelf geinstalld?)
komen morgen; niet zelfgeschreven, maar meer zelf-geconfigd. Voorproefje: www.turnstyle.com/andromeda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Waarmee speel je je divx-en af dan?

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op woensdag 06 maart 2002 12:25 schreef Skef het volgende:
Waarmee speel je je divx-en af dan?
Op de TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Op woensdag 06 maart 2002 12:35 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:

[..]

Op de TV
Ik bedoel, met welk proggie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je ook een foto van binnenin de divx bak :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op woensdag 06 maart 2002 12:36 schreef Skef het volgende:

[..]

Ik bedoel, met welk proggie?
OK dan had ik fff niet begrepen: heel simple: met de welbekende Windows Media Player. Werkt prima. Kan ik ook weer uitstekend besturen met de door mij zo begeerde Marmitek Mouse Remote......

Ondanks dat het maar een Cel500 is gaat ie schokvrij door de film heen....

En de binnenkant komt wellicht morgen aan de beurt....qua foto's dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Hey Spyro, ziet er netjes uit :)
Iedereen die zo'n kastje van binnen wil zien -> [topic=341368/8/25]
Dit is mijn bakkie...ben er nog wel mee bezig.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Op woensdag 06 maart 2002 07:46 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:

[..]

Je kunt de Ab wel gebruiken voor andere zaken. Er zitten idd ook codes in voor andere merken TV/RADIO en troep, maar hij is ook zelflerend. Je kunt er ook macro's mee maken. Het staat wel beschreven in de handleiding.
Maar het is idd een kloteAB. Ze hadden beter geen IR kunnen gebruiken, maar radiogolven. Je moet hem ook erg goed richten en hij is idd erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
En hier dan de besturing:
Note: de Pics zijn gemaakt via VNC op een andere compu. Normaal display ik dit dus op de TV. Alles is clickable en bestuurd met de muis :9~ die onderaan in deze post staat....

Startscherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1596620223

Playlists selecteren of direct afspelen:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1644938787

Nummers selecteren:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2215695052

Hoe werkt dit gebeuren:
Alle credits gaan zowiezo naar:www.turnstyle.com/andromeda
In het kort: in elke rootdir die je wil publiceren knal je een .ASP met wat image files. Deze maak je beschikbaar met IIS (XP/W2K) of apache of PWS (W98). De .ASP bouwt de inhoud van de dir op als webpagina (dynamisch, dus als er een file bijkomt in een dir dan zie je die de volgende keer dat je de pagina oproept). Ik heb dus een webpage gemaakt met een navbar (links) die die .ASP's opvraagt in het hoofdscherm... klaar!

Voor het kiezen van de afspeelprogs vertrouw ik ;) op de bestandskoppelingen van XP; dus MP3/M3U gaat met winamp; AVI/MPG met WMP.....

Hoe houd ik mijn procfan stil mbv speedfan:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2631946787

Zonder TV/monitor besturen kan ook. Daarvoor heb ik met de volgende AB shortcuts gemaakt naar de playlists (+/- 60 playlists, daarvoor heb ik wel een lijstje want dat onthoudt ik niet ;) ). Op die manier kan ik snel luisteren zonder TV aan.
Afbeeldingslocatie: http://www.marmitek.nl/nl_site/pictures/9064.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Kewl.....

Ziet er errug goed uit, Spyro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Hoe krijg jij die temp zo laag??
Zelfs met mn case open wordt ie minimaal 42 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
36 en 42 scheelt toch niet zoveel??? Op dit plaatje staat de proc bijna stil...... Ik denk dat je het verschil eerder moet zoeken in het "ijken" (of juist niet dus in dit geval) van de temp.meters. Verder moetje heatsink er natuurlijk wel strak opzitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op donderdag 07 maart 2002 16:00 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
36 en 42 scheelt toch niet zoveel??? Op dit plaatje staat de proc bijna stil...... Ik denk dat je het verschil eerder moet zoeken in het "ijken" (of juist niet dus in dit geval) van de temp.meters. Verder moetje heatsink er natuurlijk wel strak opzitten....
42 is ie bij mij als mn case open is, als ie dicht gaat wordt ie 50, en mn fan blijft dan 100% draaien. Koeler zit er strak op incl een heel klein beetje koelpasta.
Hoe ijk je je temp. meter van je mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn complimenten Spyro.

Errug stoer allemaal. :9~ Moet zelf ook maar eens zoeen ding gaan bouwe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
wel een proggie met veel mogelijkheden, maar het lijkt me niet het makkelijkste programma om op 4 m afstand vanaf de bank te bedienen, dan zou ik zelf liever een proggie hebben dat zonder de muisopties te bedienen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op donderdag 07 maart 2002 20:14 schreef arjandijk het volgende:
wel een proggie met veel mogelijkheden, maar het lijkt me niet het makkelijkste programma om op 4 m afstand vanaf de bank te bedienen, dan zou ik zelf liever een proggie hebben dat zonder de muisopties te bedienen is
Klopt! Daarom gebruik ik het eerlijk gezegd ook niet zo vaak. Meestal gebruik ik een playlist die ik direct met een nummer op de AB kan kiezen. Wat op zich nog wel makkelijk gaat is het kiezen van een map. Gewoon op de play button er achter drukken en klaar.... Kun je eenvoudig een enkele CD draaien. Verder heb ik ook nog wel eens de dringende behoefte een bepaald nummer te horen, die zoek ik dan ff op via deze interface...

Verder werkt die marmitek gewoon erg lekker,ook onderuitgezakt op de bank :9~
Op donderdag 07 maart 2002 17:49 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

42 is ie bij mij als mn case open is, als ie dicht gaat wordt ie 50, en mn fan blijft dan 100% draaien. Koeler zit er strak op incl een heel klein beetje koelpasta.
Hoe ijk je je temp. meter van je mobo?
Oei, das toch wel veel hoger. Of dat kan, dat ijken dat weet ik niet. Eerlijk gezegd weet ik ook niet precies waar die tempmeter zit (denk in de socket onder de proc) Wat je zou kunnen proberen om daar een andere temp meter bij te vrotten en dan vergelijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Spyro nog effe een vraagje.

Je zegt dat je de TV-out van de onboard VGA aan de TV hebt hangen en de TV-Out van je MPEG2 kaart. Is het mogelijk om het signaal van onboard kaart door te lussen naar de MPEG2 kaart en om vandaaruit naar de TV te gaan, of gebruik je de 2 S-VHS ingangen van je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op vrijdag 08 maart 2002 08:36 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Hey Spyro nog effe een vraagje.

Je zegt dat je de TV-out van de onboard VGA aan de TV hebt hangen en de TV-Out van je MPEG2 kaart. Is het mogelijk om het signaal van onboard kaart door te lussen naar de MPEG2 kaart en om vandaaruit naar de TV te gaan, of gebruik je de 2 S-VHS ingangen van je tv?
ff overzicht van de aansluitingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Mobo       ] Hollywood+     ] STR-DB940   ]  TV
_____________]_______________________]_____________]________
vga-out ---->] vga-in ---->(Monitor) ]       ]
         ]               ]       ]
svid out-----]---------------------->]Video 1   ]
         ]svid out-------------->]Video 2   ]
         ]              Video out--->]Svid in

De monitor die gebruik ik dus eigenlijk nooit... (is ook niet aangesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeer mooi gedaan... alleen had ik als jou was er een Pioneer of Aopen Slot in dvd drive in gedaan, das lekker makkelijk..

maja keep up tha good work! *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2024

GreeTz

took the red pill

ik weet niet of het van toepassing is, maar ik post het tog maar ff.
Ik heb zelf ook zo'n barebone doos van de HCC en ik ben erg blij met de release van Intels 810 chipset drivers voor WinXP (rev. 6.60) Je kunt hiermee nl de instellingen voor TVout en Monitorout apart configureren etc.

Zeker het proberen waard als je deze nog niet gebruikt!

Alleen:           DE GROETJES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op vrijdag 08 maart 2002 14:02 schreef GreeTz het volgende:
Ik heb zelf ook zo'n barebone doos van de HCC en ik ben erg blij met de release van Intels 810 chipset drivers voor WinXP (rev. 6.60) Je kunt hiermee nl de instellingen voor TVout en Monitorout apart configureren etc.

Thanks voor de tip; zal van het weekend s ff kijken of ik ze al gebruik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 14:02 schreef GreeTz het volgende:

Ik zoek deze drivers ook maar op de Intel site
http://www.intel.com/design/software/drivers/platform/810.htm
staan geen drivers voor Xp en maar tot versie 6.3.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op woensdag 13 maart 2002 09:17 schreef oki_doki het volgende:

[..]

Ik zoek deze drivers ook maar op de Intel site
http://www.intel.com/design/software/drivers/platform/810.htm
staan geen drivers voor Xp en maar tot versie 6.3.1

kwou net zeggen, van het weekend ook gezocht maar niet gevonden. Moet wel ff kijken wat nu precies de voordelen zijn want ik heb alles net lekker draaien :9~ en geen zin om de boel te verstieren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 21:02
Heb je nou eigenlijk geen slecht beeld/geluid, omdat het allemaal onboard zit?

enne...

staan al je MP3's local, of ook verspreid over je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op maandag 18 maart 2002 16:11 schreef SEFje het volgende:
Heb je nou eigenlijk geen slecht beeld/geluid, omdat het allemaal onboard zit?

enne...

staan al je MP3's local, of ook verspreid over je netwerk?
Geluid is OK; tv is prima....Zit er wel over te denken om er een betere geluidskaart in te stoppen, maar dat is gelijk het nadeel van zo'n kassie: dan moet m'n holywood+ eruit... (zit maar 1xPCI in)
Alles staat lokaal, dus met elke PC op me netwerk (laptop, eigen pc en vriendin pc) kan ik me collectie benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
dan kun je een usb geluidkaart of een kassie met digitale optische output, ook usb, ben je geen slot kwijt, als je kwaliteit wilt is de laatste oplossing denk ik het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op dinsdag 19 maart 2002 21:30 schreef arjandijk het volgende:
dan kun je een usb geluidkaart of een kassie met digitale optische output, ook usb, ben je geen slot kwijt, als je kwaliteit wilt is de laatste oplossing denk ik het beste
USB geluidskaart???? Nog niet eerder van gehoord, maar zal eens gaan kijken. Thanks voor de tip..... Heb je iig wat meer info? (fabrikant etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
hahaha, die kastjes hebben wij op school ook :D maar dan in het wit (duh :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op woensdag 20 maart 2002 23:20 schreef OverSoft het volgende:
hahaha, die kastjes hebben wij op school ook :D maar dan in het wit (duh :P)
Ik zeg: verven die handel.....

BTW: gisteren nog een mod gedaan: me fan van de voeding trilde nogal. Ik hoorde die bak gewoon... Dus die is eruit en zit nu achterop de voeding aan de buitenkant (zuigt van binnen de voeding naar buiten) en nu hoor ik m niet meer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen week ook mijn barebone binnen gekregen en nu gaat ik Spyro een beetje naäpen (sorry :)). Ik ga hem ook zwart spuiten en onder de TV plaatsen. Maar ik wilde nog een 16*2 LCD scherm achter de 3,5" zetten. En in het PCI slot een Hauppage WinTV PVR zodat ik hem ook als videorecorder kan gebruiken. En met die USB aansluitingen oppe voorkant zou het eigenlijk ideaal zijn om er ook een emulator of zoiets dergelijks op te draaien.

Ik had alleen het kastje gekregen met een Bios-batterij die nog maar 0.060 Volt aan power had |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op vrijdag 22 maart 2002 09:25 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Ik heb afgelopen week ook mijn barebone binnen gekregen en nu gaat ik Spyro een beetje naäpen (sorry :)). Ik ga hem ook zwart spuiten en onder de TV plaatsen. Maar ik wilde nog een 16*2 LCD scherm achter de 3,5" zetten. En in het PCI slot een Hauppage WinTV PVR zodat ik hem ook als videorecorder kan gebruiken. En met die USB aansluitingen oppe voorkant zou het eigenlijk ideaal zijn om er ook een emulator of zoiets dergelijks op te draaien.
In dit geval wordt na-apen gewaardeerd 8-)

Bij mij komt er ook nog een LCD bij, moet alleen ff wachten tot de inkoopactie van NUT rond is....

En met die USB aansluitingen oppe voorkant zou het eigenlijk ideaal zijn om er ook een emulator of zoiets dergelijks op te draaien.
wat bedoel je?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat je een USB gamepad eraan hangt en dan een game-emulator draait die ook USB gamepad's ondersteund. Bleem misschien???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
OK dan das een goeie... Alleen staat m'n PSX ook paraat......Maar een een goed idee. Zit te denken: misschien ene oude PSX controller ombouwen tot stop/pause/prev/next util????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Soyo nu onder mijn TV staan. Hij is aangesloten via de S-VHS connector. Maar in windows (XP) staat het beeld iets te ver naar rechts. Hierdoor staan de ondertitels naar rechts uitgelijnd op het scherm. Dit is best storend. Is daar iets aan de doen?

Ennuh je zei dat ie pas beeld gaf op het moment dat ie in windows zat? Bij mij geeft ie al beeld zogauw je hem aanzet.

En ik kan geen gebruik maken van de Onboard IR voor mijn AB. Dit is dat bekende probleem waarbij je de MSPORTS.INI zou moeten aanpassen, maar dit werkt echter niet. Het standaard Infrarood apparaat van windows blijft terug keren. Weet iemand hier nog iets voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk gemaakt :9~
maar als je r een dvd erin doet, hoe blijft ie dan erin?
vlat ie r dan niet uit omdat ie op zn zijkant staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee die Toshiba's hebben speciale "haakjes" in de lade waar je de CD verticaal in kan plaatsen zonder dat ie eruit valt. Dat hebben de meeste cd/dvd spelers tegenwoordig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op zaterdag 23 maart 2002 11:51 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Nee die Toshiba's hebben speciale "haakjes" in de lade waar je de CD verticaal in kan plaatsen zonder dat ie eruit valt. Dat hebben de meeste cd/dvd spelers tegenwoordig :)
Juistem.. werkt sans probleme

en over die onboard IR: daar ben ik eerlijkgezegd na 1 uurtje mee gekapt. Hier op het forum kreeg niemand m echt aan de praat ofzow. Heb dus gewoon zo'n Marmitek gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow naja goed. Ik bouw toch zelf een IR receiver die rechtsstreeks op de compoort gaat. Die zouden wel moeten werken.

Maar dat dat beeld te ver naar rechts staat is bijzonder irri. Ik heb nu wel de settings gevonden dat ik hem kan verschuiven, maar na een reboot staat het scherm weer op de oude plaats |:(. Dit is errug minder dus als iemand daar een oplossing voor heb, dus dat die instellingen niet meer terug gaan naar de standaardwaarde, zou ik het graag weten.

BTW de instellingen van het flickerfilter en contrast onthoud ie wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Heb je BTW de nieuwste drivers? (linkje staan ergens in deze thread...versie 6.6 geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op vrijdag 22 maart 2002 22:07 schreef XXX_AlCapone het volgende:

Ennuh je zei dat ie pas beeld gaf op het moment dat ie in windows zat? Bij mij geeft ie al beeld zogauw je hem aanzet.
Dit werkte wel toen ik m via composite had (gele tulpstekker) maar sinds ik met s-vhs (minidin) werk heb ik pas beeld op het moment dat in WinXP de drivers geladen worden.... Apart... Blijkbaar verschilt de ene barebone toch weer van de andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9~ COOL

I want more PIC's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 18:34 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Heb je BTW de nieuwste drivers? (linkje staan ergens in deze thread...versie 6.6 geloof ik)
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 11:05
Super STRAK ding man !! :P :9 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op zaterdag 23 maart 2002 21:40 schreef XXX_AlCapone het volgende:

[..]

Yep
Misschien stapje trug kwa drivers? ff proberen en je weet het. Bij de drivers die ik gebruik kun je qua PAL ook kiezen tussen een stuk of 10 PAL soorten (PAL-B gebruik ik geloof ik), misschien kun je hiermee experimenteren. Staat je jumper op PAL?(die jumper op het MOBO bedoel ik) Als je TV het aankan zou je kunnen proberen met NTSC(/NSTC?) te werken...

Wat voor TV heb je?
Op zaterdag 23 maart 2002 18:43 schreef whoeks het volgende:
:9~ COOL

I want more PIC's ;)
wat voor pics....? De onderkant en de achterkant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 23:04 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:

[..]

Misschien stapje trug kwa drivers? ff proberen en je weet het. Bij de drivers die ik gebruik kun je qua PAL ook kiezen tussen een stuk of 10 PAL soorten (PAL-B gebruik ik geloof ik), misschien kun je hiermee experimenteren. Staat je jumper op PAL?(die jumper op het MOBO bedoel ik) Als je TV het aankan zou je kunnen proberen met NTSC(/NSTC?) te werken...
Mobo staat zekers op PAL want mijn tv ken geen NTSC aan. Weet zelf ook de lettervolgorde niet helemaal, volgens mij klopt dat zo :). Ik zit ook op Pal-B en ik heb een Philips 100 Hz tv. Typenummer weet ik niet zo snel.
Op zaterdag 23 maart 2002 23:04 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:

[..]

wat voor pics....? De onderkant en de achterkant ;)
Ik denk dat ie de innerkant (:?) bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

die case blijft sweet.. maarja kheb een laptop Celly700, 192Mb, 10gig, DVD speler en externe aansluiting voor op de TV dus als ik een film wil zien op de tv dan sluit ik hem gewoon makkelijk aan..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op zondag 24 maart 2002 08:06 schreef XXX_AlCapone het volgende:

[..]

Ik zit ook op Pal-B en ik heb een Philips 100 Hz tv. Typenummer weet ik niet zo snel.
[..]
Spyro heeft een aristona (=philips) op 100hz (zie foto in dit topic trouwens). Kun je die waarden niet vastzetten dmv entries in de registry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja das een goeie.
Zal morgen eens kijken heb nu helaas geen tijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Op vrijdag 22 maart 2002 15:10 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Nou dat je een USB gamepad eraan hangt en dan een game-emulator draait die ook USB gamepad's ondersteund. Bleem misschien???
ik ben hiermee aan het kloten geweest en werd er niet blij van. Ik heb geprobeerd ipv een ir-ab een draadloze gamepade te gebruiken en daar dan powerdvd mee te bedienen. Dat was geen feest. Ik had eerst een Lidl-gamepad, werkte in spellen redelijk, maar je kon lastig de knoppen programmeren (girder, irasistant geprobeerd) daarna teruggebracht en een trustmaster gehaald; makkelijk in te stellen, slechte ontvangst, storingsgevoelig dus, ook weer teruggebracht

ff iets anders. Heeft een LCD enig nut voor DVD, of is het alleen nuttig voor mp3?

Is een cdromspeler stiller te krijgen door er isolatiemateriaal omheen te doen, of komt al het geluid toch via de voorkant naar buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat er in die LCD proggie's ook nog eens support komt voor PowerDVD / Windows Media Player. Zodat ik hem ook kan gebruiken voor DVD/DivX.

En voor die CD-Rom speler. Er zijn volgens mij ook toerentalbegrenser proggie's voor te krijgen, maar daar weet ik het fijne niet van. Ik heb een ASUS DVD in mijn Soyo. Die draait nooit op volle toeren tijdens dvd play-back. Wel als ik er iets vanaf kopieer. Mijn toshiba daarentegen (in mijn gewonen pc) draait vrijwel altijd op hoge toeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Je hebt CD Bremse wat je CD/DVD speler onder een bepaalde snelheid kan houden....werkt alleen lang niet op elk apparaat.....

Verder moet je een beetje geluk hebben of ff zoeken, mijn Toshiba DVD speler (3 jr oud) is erg stil. Laatst een Lite-on erbij gekocht (de .. 163) en die is ook lekker stil.

En over isoleren: het geluid komt er idd aan de voorkant uit. Wel eens een CD-rom eruitgehaald en in een handoek gewikkeld: -> net zoveel herrie. Wat wel kan helpen is een soort "stealth mode" - mod: dus met een klepje (plus veeeel isolatie) ervoor... Daarvoor heeft die Soyo alleen niet erg veel ruimte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook met zo'n projectje bezig. Heb laatst mijn Book pc binnen gekregen. Deze komt niet bij m'n tv, maar in de auto. 5" schermpie heb ik al besteld. 4.1 geluid aan boord dus ik kan alle 4 speakers en de sub apart aansturen. Wordt gebruikt voor mp3/dvd/divx/snes/gba/n64/psx/routeplanner/achteruitrijcamera. Wordt natuurlijk zwart gespoten en voorkant evt. bekleed met zwart kunstleer. Psx controller op de lpt poort en een kensington webracer (touchpad met virtueel keyboard) ter besturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op maandag 25 maart 2002 09:10 schreef oki_doki het volgende:
Ik ben ook met zo'n projectje bezig. Heb laatst mijn Book pc binnen gekregen. Deze komt niet bij m'n tv, maar in de auto. 5" schermpie heb ik al besteld. 4.1 geluid aan boord dus ik kan alle 4 speakers en de sub apart aansturen. Wordt gebruikt voor mp3/dvd/divx/snes/gba/n64/psx/routeplanner/achteruitrijcamera. Wordt natuurlijk zwart gespoten en voorkant evt. bekleed met zwart kunstleer. Psx controller op de lpt poort en een kensington webracer (touchpad met virtueel keyboard) ter besturing.
Pics please. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op maandag 25 maart 2002 09:10 schreef oki_doki het volgende:
en een kensington webracer (touchpad met virtueel keyboard) ter besturing.
Wat is dat? MEer info plz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 09:15 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Pics please. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.elitegroup.de/bilder_produkte/pc/bookpc_bk09.jpg

Have patience my friends ;)
Wat is dat? MEer info plz
Afbeeldingslocatie: http://static.epinions.com/images/ext/cmhd/107/cmhdMousingDevicesAllKensington_WebRacer.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens op http://www.thebookpc.com voor meer van dit soort kastjes.

Ook met afstandsbediening! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

zeer cool gedaan! je kan em bijna verkopen als playstation 2 ! *D

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
iemand een idee waar je zulke voetjes los kan kopen:
Afbeeldingslocatie: http://www.thebookpc.com/images/MS-6215%20-%20TheBookPC.jpg
(ik bedoel dus die dingen die ervoor zorgen dat je m stabiel op zijn zijkant kan zetten)
Staat weer wat mooier dan dat wat ik nu heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz geen idee. Maar op de Soyo site staat wel dat voetjes voor dat ding optioneel zijn. Er zijn dus ook "officieële" voetje te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 08:18 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Hmz geen idee. Maar op de Soyo site staat wel dat voetjes voor dat ding optioneel zijn. Er zijn dus ook "officieële" voetje te krijgen.
Weet niet voor Soyo maar bij de mijne zaten ze er gewoon bij.
Anders koop je zo'n standaard van de PS2 bij de speelgoedzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis aardig dood hier. Daarom post ik nog maar effe een update van mijn Soyo Barebone HTS en natuurlijk effe wat pics.

Heb vandaag de standaard IR-Receiver van het frontplaatje gesloopt en daar een TSOP1738 voor in de plaats gezet die ik intern heb doorgekoppeld aan pen 1 van com2 en aan de +5 en aarde van de voeding. Het werkt perfect!! Teminste geen gekloot met spanningsregelaars enzo. Heb wel een afgeschermde kabel gebruikt om hem aan com2 te koppelen, omdat het anders nog wat stoorde :) Ik gebruikt PC Remote Control en kan de muiscursor en alles besturen :) Bes lache.

Effe nog een paar (brakke webcam) pics:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/armandputs/HTS_Opstelling.jpg
En ja, hij wordt nog zwart gespoten :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/armandputs/HTS_Front.jpg
Waar nu de 3,5" zit komt nog een 16*2LCD met grote karakters!
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/armandputs/HTS_LeftSide.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/armandputs/HTS_RightSide.jpg

Joah, het wordt nog eens wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op woensdag 03 april 2002 11:46 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Tis aardig dood hier. Daarom post ik nog maar effe een update van mijn Soyo Barebone HTS en natuurlijk effe wat pics.

Heb vandaag de standaard IR-Receiver van het frontplaatje gesloopt en daar een TSOP1738 voor in de plaats gezet die ik intern heb doorgekoppeld aan pen 1 van com2 en aan de +5 en aarde van de voeding. Het werkt perfect!! Teminste geen gekloot met spanningsregelaars enzo. Heb wel een afgeschermde kabel gebruikt om hem aan com2 te koppelen, omdat het anders nog wat stoorde :) Ik gebruikt PC Remote Control en kan de muiscursor en alles besturen :) Bes lache.

Effe nog een paar (brakke webcam) pics:

[afbeelding]
En ja, hij wordt nog zwart gespoten :)
[afbeelding]
Waar nu de 3,5" zit komt nog een 16*2LCD met grote karakters!
[afbeelding]
[afbeelding]

Joah, het wordt nog eens wat :)
Wat zijn de specs?
(ik dacht dat ik een grote cooler erop had gezet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 13:07 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Wat zijn de specs?
(ik dacht dat ik een grote cooler erop had gezet :) )
Haha, ja die koeler is extreem bruut, maar hij is fluisterstil. De koeling van de voeding is degene die nog het meeste kabaal maakt, misschien moet ik er nog een weerstandje tussen zetten.
Deze is ut, alleen heb ik de fanguard eraf gehaald. Ik maak nog een rond gat in de case boven de processor, waar ik deze fanguard dan weer inplaats zodat hij toch voldoende lucht aan kan zuigen. Hij zit nou bijna met de fans tegen de case aan :P
Afbeeldingslocatie: http://www.titan-cd.com/images/d5t_b.jpg

Specs:
Intel Celeron 533
128mb 133 mhz ram
40 gb IBM 7200 rpm
16 speed asus DVD
WinXP Pro NL

Komt nog:
Hauppage WinTV PVR PCI, deze past waarschijnlijk niet omdat de kaart zo lang is dat hij de fan raakt :(
LCD 16X2 SUPERTWIST YELLOW LED BACKLIGHT
Afbeeldingslocatie: http://www.velleman.be/images/8/lcd1602l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Ziet er leuk uit AlCapone,

Die fan van de voeding kun je makkelijk op 5 volt laten draaien via je molex (of evt 7 volt) dan maakt ie veeeell minder herrie..... Je zou m ook kunnen vervangen maar dat is wat meer werk......

En dat verven: is ff wat werk maar dan heb je ook wat!

Hoe gebruik jij je IR reciever? Met een standaard remote control?

edit:

Spyro zn LCD is nu besteld, nog ff wachten maar dan heb ik er een. Denk dat ik er een lost kastje omheenmaak en ergens ga ophangen om te showen wat ie speelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh ik gebruik een Panasonic afstandsbediening van mijn oude, half dode VCR. Hij werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op woensdag 03 april 2002 13:26 schreef XXX_AlCapone het volgende:

[..]

Haha, ja die koeler is extreem bruut, maar hij is fluisterstil. De koeling van de voeding is degene die nog het meeste kabaal maakt, misschien moet ik er nog een weerstandje tussen zetten.
Deze is ut, alleen heb ik de fanguard eraf gehaald. Ik maak nog een rond gat in de case boven de processor, waar ik deze fanguard dan weer inplaats zodat hij toch voldoende lucht aan kan zuigen. Hij zit nou bijna met de fans tegen de case aan :P
[afbeelding]

Specs:
Intel Celeron 533
128mb 133 mhz ram
40 gb IBM 7200 rpm
16 speed asus DVD
WinXP Pro NL

Komt nog:
Hauppage WinTV PVR PCI, deze past waarschijnlijk niet omdat de kaart zo lang is dat hij de fan raakt :(
LCD 16X2 SUPERTWIST YELLOW LED BACKLIGHT
[afbeelding]
Mooie koeler zeg, heb je die van mij al gezien? -> [topic=341368/8/25]

Mijn LCDtje is ook besteld en ik heb van de week van mn vader gehoord dat ik ff een ontwerp voor een aluminium kast moet maken dan laat ie die maken op zn werk.... GRATIS!!
Die kast gaat dan de "buitenkant" van mn barebone vervangen.
Het wordt een DVD speler ontwerp, dus laag en 43cm breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat die van mij al schuin is aan de zijkanten hoefde ik het koelblok niet aan te passen, maar ik moest wel de 3,5" houder inzagen.

Ennuh, zelf een kassie bouwe?? Das bes lastig volgens mij, al die schroefgaten enzo :s. Ik laat hem fijn in mijn oude. Succes ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op donderdag 04 april 2002 00:29 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Mooie koeler zeg, heb je die van mij al gezien? -> [topic=341368/8/25]

Mijn LCDtje is ook besteld en ik heb van de week van mn vader gehoord dat ik ff een ontwerp voor een aluminium kast moet maken dan laat ie die maken op zn werk.... GRATIS!!
Die kast gaat dan de "buitenkant" van mn barebone vervangen.
Het wordt een DVD speler ontwerp, dus laag en 43cm breed.
[slijm on] Als je er nouw wat moois van maakt, misschien kan je vader er dan nog een laten maken [slijm off]

Maar ff zonder gekheid: maak er een mooi ontwerp van en je kunt met goede reden een topic openen hier.......

Ga je het oorspronkelijke binnenwerk gebruiken? Dus er gewoon een kap omheen maken?Hoe ga je dat met je cd/dvd speler doen? Ik vind nl dat die de boel altijd nogal ontsiert.....

PS Capone heb jij je probleem met de tv-out al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh neuh nog niet dalijk effe naar kijke.
Had al geprobeerd met PC Remote Control een macro te maken die automatisch al die vensters doorklikt om bij die instelling te komen, maar dat wilde niet echt. Je moet dan de muisaanwijzer helemaal handmatig namaken:

Ga naar (100,100) (een plaats waar geen icoon staat)
1 keer recht klikken
Wacht 1 sec (zo lang duurt het voordat het "bureaubladmenu" er komt.)
Ga zoveel pixels lager en naar rechts (eigenschappen)
1 keer links klikken
enz.

Dat is dus geen doen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Weet niet hoe storend het is bij jou??? Als het erg storend is zou ik toch ff de moeite nemen.....

Pagina: 1 2 3 Laatste