[EL] Infrarood-ontvanger zelf maken

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.369 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 18:01
werkt dat programma winLirc ook met die ontvanger en ab die bij de encore zitten? want die heb ik hier ook nog liggen (als iemand weet of dit werkt zou ik wel kicken vinden) en anders ga ik het later wel even uit proberne ben nu aan het leren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aP_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

aP_

Op woensdag 06 maart 2002 15:01 schreef insan1ty het volgende:
hij doet het nog steeds niet :'(

geen id waarom

moet winxp in compatibility mode draaien?
Ik draai win98se, maar ik wil wel ff achter een andere computer proberen of het in xp ook wil. :) Ik ga nu testen.

edit:

Winlirc doet het prima onder winxp. (ik heb WinXP V 5.1 Build 2600). Ik hoefde alleen de com-poort goed te zetten. Ook winamp reageerde toen goed op de signalen van Winlirc. Ik heb verder geeneen compatibiliteits modus aangezet.

Het is lastig om je specs up to date te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
ok hij doet het nog niet, ok niet met het schema van aP_... k*tzooi.
ik zal zo wel ff pics maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

effe paar vragen,
1 klopt t dat er een led kan branden wanneer je em op beide zijde van de diode zet( kan iemand testen?
2 is er een test programma oid waarmee je kan kijken of ie het doet
3 hoe kan ik controleren of het aan mijn software of aan het ding zelf ligt???

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
volgens mij ligt het idd aan die diode. je mag m niet te lang verhitten aangezien het een halfgeleider is.

Ik heb alles nu op een printje gezet en het werkt!! yay!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 06:02
Op woensdag 06 maart 2002 20:44 schreef insan1ty het volgende:
volgens mij ligt het idd aan die diode. je mag m niet te lang verhitten aangezien het een halfgeleider is.

Ik heb alles nu op een printje gezet en het werkt!! yay!!
Welk schema heb je nu gebruikt die met 1 of die met 2 condensators?? Ik heb nu dat schema met 1 condensator opgebouwd maar heb dit nog niet aan de praat.

btw ik draai win2k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
ok ik heb die met 1 condensator van aP_ en die werkt perfect...

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=3118260879

op een printje.
let wel op dat je je halfgeleiders niet te lang verwarmd, anders doen ze het nie meer!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aP_

aP_

Op woensdag 06 maart 2002 22:12 schreef insan1ty het volgende:
ok ik heb die met 1 condensator van aP_ en die werkt perfect...

op een printje.
let wel op dat je je halfgeleiders niet te lang verwarmd, anders doen ze het nie meer!!!
Ziet er wel een beetje groot uit.. Hoe groot is je printplaatje? Mijn hele connector (waar de kabel van 1m uit komt) is 3 bij 3,5 cm. Da's wel iets kleiner volgens mij. En het is afgeschermd van stof enz. Waar het eigenlijk om gaat is of hij het doet.. en dat doet ie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
ik ben m nu aant resizen
wat minder royaal met ruimte omgaan enz

ok klaar
dis al wa beter

6x3cm ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik heb ff 3 plaatjes geschoten van mijn IR ontvanger. Het lijkt me dezelfde zoals hierboven omschreven wordt en is compatible met winLirc.

Ik heb er voor gekozen een deel van de componenten in de stekker te bouwen en een deel bij de IR-ontvanger te plaatsen, ertussen heb ik zo'n 70cm kabel zitten, maar het zou ook langer moeten kunnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.lesscher.nl/~marten/ir-1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.lesscher.nl/~marten/ir-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lesscher.nl/~marten/ir-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
ik heb m in een luciferdoosje gebouwd, prutsmodus = 1.

morgen ff een genderchangertje halen zodat ie op mn 2m kabel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

zou iemand eens kunnen meten of er een ledje brand als je hem aansluit op beide zijde van de diode? en ik ken die diode toch gewoon teste door hem te verbinden met een ledje zodat deze brand, en als ik de diode omdraai dan zoyu ie toch uit motten gaan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
Net ff het schema met 1 condensator in elkaar geklust, en het werkt goed 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aP_

aP_

Op donderdag 07 maart 2002 22:39 schreef Xplosive het volgende:
Net ff het schema met 1 diode in elkaar geklust, en het werkt goed 8-)
Volgens mij staat op elk schema 1 diode. Heb je het misschien over het schema met 1 condensator :)??

edit:

Je was me voor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aP_

aP_

Op donderdag 07 maart 2002 21:03 schreef _ferry_ het volgende:
zou iemand eens kunnen meten of er een ledje brand als je hem aansluit op beide zijde van de diode? en ik ken die diode toch gewoon teste door hem te verbinden met een ledje zodat deze brand, en als ik de diode omdraai dan zoyu ie toch uit motten gaan,
Ik heb net een rood ledje parallel gezet aan de diode. Hij gaf op beide manieren geen licht. Ook niet wanneer ik het signaal van de afstandsbediening er door liet gaan. Dat lijkt me ook wel logisch, want het signaal dat naar de computer gaat is niet constant, maar heel kort.

Als je de diode wil testen kun je het beste een multimeter gebruiken. Als je die niet hebt kun je wel een diode in serie zetten met een ledje, maar dan moet je rekening houden met de polen van beide. Als je het op deze manier gaat testen, kun je het beste wel ff een voorschakelweerstand gebruiken voor de led. Je moet er ook op letten dat de drempelspanning van de led plus die van de diode niet meer is dan de bronspanning. (de drempelspanning ligt naar mijn weten vaak in de buurt van 3V. Dus dan moet het hele zaakje aansluiten op meer dan 6V. Als je het bv aansluit op je 12V van je computer moet je ff een weerstand van 470 Ohm er tussen zetten. Anders ruik je al snel een dode led.

(correct me if 'm wrong :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 11:19

Denhomer

Doh !

Net ff de grabbelton hier uitgezocht en ik heb mezelf een ir receiver gamaakt met de onderdelen, is geen 38kHz ontvanger hier, maar 36 Khz, maakt blijkbaar niet zoveel uit.
Het werkt perfect onder winxp, enkel winlirc crashed bij saven, maar dat is niet zo een ramp,
alles werkt nice hier
Ik heb het schema gebruikt van http://www.tweakhardware.com/guide/remote/
en zoals gezegd met een 36khz module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
ik ben ook bijna klaar...
moet alleen de IR zelf nog....
heb vanmiddag alle onderdelen gehaald... helaas hadden ze de IR niet meer (net gisteren de laatste verkocht... arg...) nu moesten ze em bestellen en nu duurt et minstens 4 weken :(

bij conrad hadden ze em wel, maar daar kun je pas bestellen als je voor minstens 17 € besteld.... :S

evil siqkness gaat morgen eens voor me kijken of je bij hem zoiets kunt krijgen... en dan ff sturen met de post (TNX MATE !! *D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Op donderdag 07 maart 2002 22:58 schreef aP_ het volgende:

[..]

Ik heb net een rood ledje parallel gezet aan de diode. Hij gaf op beide manieren geen licht. Ook niet wanneer ik het signaal van de afstandsbediening er door liet gaan. Dat lijkt me ook wel logisch, want het signaal dat naar de computer gaat is niet constant, maar heel kort.

Als je de diode wil testen kun je het beste een multimeter gebruiken. Als je die niet hebt kun je wel een diode in serie zetten met een ledje, maar dan moet je rekening houden met de polen van beide. Als je het op deze manier gaat testen, kun je het beste wel ff een voorschakelweerstand gebruiken voor de led. Je moet er ook op letten dat de drempelspanning van de led plus die van de diode niet meer is dan de bronspanning. (de drempelspanning ligt naar mijn weten vaak in de buurt van 3V. Dus dan moet het hele zaakje aansluiten op meer dan 6V. Als je het bv aansluit op je 12V van je computer moet je ff een weerstand van 470 Ohm er tussen zetten. Anders ruik je al snel een dode led.

(correct me if 'm wrong :))
ok bedankt, en ik heb nog een andere diode liggen, dez is ietsjes dikker, ken ik die ook gewoon proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 21:19
Op vrijdag 08 maart 2002 20:17 schreef _ferry_ het volgende:

[..]

ok bedankt, en ik heb nog een andere diode liggen, dez is ietsjes dikker, ken ik die ook gewoon proberen?
Je moet gewoon ff weten wat voor diode het is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7260

Op vrijdag 08 maart 2002 20:17 schreef _ferry_ het volgende:

[..]

Testen natuurlijk altijd, en ik denk dat het ook wel in het schema gaat werken, maar als je niet weet wat voor diode het is, weet je dat natuurlijk nooit zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

dr staat aleen 41 48 op geloof ik, maar sopldeerbbout warmt nu op..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aP_

aP_

Ik heb de behuizing van mijn IR ontvanger gister of zo ff open gehad om nog wat te testen enz, maar toen ik 'm weer dicht wilde doen is een stukje soldeer losgegaan van de com-connector. Toen ik die vanmiddag wilde solderen is het 1e pootje van de IC78L05 af is gebroken |:(. Kan ik weer een nieuwe gaan halen :(.
Op zaterdag 09 maart 2002 20:01 schreef _ferry_ het volgende:
dr staat aleen 41 48 op geloof ik, maar sopldeerbbout warmt nu op..........
De diode die ik heb gebruikt is een 1N4148, dus het lijkt me wel goed. Gewoon proberen en dan zie je het vanzelf >:)
Dat je soldeerbout aan het opwarmen was is wel een tijdje geleden... is het al gelukt? Of is ie doorgebrand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Op zaterdag 09 maart 2002 20:28 schreef aP_ het volgende:
Ik heb de behuizing van mijn IR ontvanger gister of zo ff open gehad om nog wat te testen enz, maar toen ik 'm weer dicht wilde doen is een stukje soldeer losgegaan van de com-connector. Toen ik die vanmiddag wilde solderen is het 1e pootje van de IC78L05 af is gebroken |:(. Kan ik weer een nieuwe gaan halen :(.
[..]

De diode die ik heb gebruikt is een 1N4148, dus het lijkt me wel goed. Gewoon proberen en dan zie je het vanzelf >:)
Dat je soldeerbout aan het opwarmen was is wel een tijdje geleden... is het al gelukt? Of is ie doorgebrand ;)
ik zit te chatten, dus staat wel aan maar kom er niet aan toe :( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Laatst online: 23-05 18:01
heeft iemand goeie drivers voor de ir ontvanger die bij de encore kit zat van creative? voor windows XP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op dinsdag 05 maart 2002 22:41 schreef _ferry_ het volgende:

[..]

ik heb em met winamp plugin, girder en irassistent,maar misschien is het zo dat ik die programmatjes verkeerd gebruik, bij girder selecteer je toch gewwon wat je wilt uitvoeren, klik je op toewijzen en druk je daarna eebn knop van je bediening in?
je stelt bij girder eerst een Command of een Multigroup in. bijvoorbeeld eentje om je taskbar te verbergen of je wave volume omhoog te zetten en dan selecteer je deze command/multigroup en drukt op learn event. als je winlirc server fantsoenlijk is ingesteld (dus de gewenste knopjes geleerd enzo) dan krijgt girder nu de goede event binnen. Dus je hebt nu aan de WinLIRC server geleerd dat als je op 1 drukt dat de bijbehorende event "1" is. deze krijgt girder dan binnen.

Oja, let er wel op dat je de WinLIRC plug (eerst ff downloaden) voor girder hebt aangezet in settings.

BTW. Ik ben zelf dat "geleer" met WinLIRC nu wel een beetje zat. Via de girder links pagina kom je bij UIR, een alternatief stukje zelfbouw hardware dat gebruik maakt van een microcontroller (die in hetzelfde schakelingetje ook de programmeren is). deze uC vertaalt automatisch de IR-singalen in event strings!

Voor de links betreffende UIR:
http://www.girder.nl/links.php

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Op zaterdag 09 maart 2002 22:42 schreef mpegernie het volgende:

[..]

je stelt bij girder eerst een Command of een Multigroup in. bijvoorbeeld eentje om je taskbar te verbergen of je wave volume omhoog te zetten en dan selecteer je de command/multigroup en drukt op learn event. als je winlirc server fantsoenlijk is ingesteld (dus de gewenste knopjes geleerd enzo) dan krijgt girder nu de goede event binnen. Dus je hebt nu aan de WinLIRC server geleerd dat als je op 1 drukt dat de bijbehorende event "1" is. deze krijgt girder dan binnen.

Oja, let er wel op dat je de WinLIRC plug (eerst ff downloaden) voor girder hebt aangezet in settings.
ok thanks, maar ik denk toch dat t aan het dingetje zelf licht, nou meet ik opeens nauwelijks spanning enzo, ga maar effe nieuwe diode hale ofzo, een vriend van mij (sleeping_hollow) heeft em samen met mij gekocht dus kijken we samen wel effe, ik word er nu beetje gek van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op zaterdag 09 maart 2002 22:46 schreef _ferry_ het volgende:

[..]

ok thanks, maar ik denk toch dat t aan het dingetje zelf licht, nou meet ik opeens nauwelijks spanning enzo, ga maar effe nieuwe diode hale ofzo, een vriend van mij (sleeping_hollow) heeft em samen met mij gekocht dus kijken we samen wel effe, ik word er nu beetje gek van
het is makkelijk te zoeken of je hardware het doet, check ff de raw output van je WinLIRC server software, als er geen gegevens binnen komen ligt het of aan je hardware configuratie (com-poort) of aan de hardware zelf.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op woensdag 06 maart 2002 15:04 schreef aP_ het volgende:

[..]

Ik draai win98se, maar ik wil wel ff achter een andere computer proberen of het in xp ook wil. :) Ik ga nu testen.

edit:

Winlirc doet het prima onder winxp. (ik heb WinXP V 5.1 Build 2600). Ik hoefde alleen de com-poort goed te zetten. Ook winamp reageerde toen goed op de signalen van Winlirc. Ik heb verder geeneen compatibiliteits modus aangezet.
idd, no probs in XP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 19:24

Blamm

Niet meer Smart

Degene bij wie hij het WEL doet in XP, jullie hebben zeker ook een LCD?

In WinXP kun je namelijk niet zomaar je poorten benaderen, je moet eerst DLportIO draaien ofzo. Ik weet niet of dit ook bij deze proggies het geval is en of het bij COM-poorten ook geldt, maar ik dacht ik zeg het ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op zaterdag 09 maart 2002 23:07 schreef Razorfist het volgende:
Degene bij wie hij het WEL doet in XP, jullie hebben zeker ook een LCD?

In WinXP kun je namelijk niet zomaar je poorten benaderen, je moet eerst DLportIO draaien ofzo. Ik weet niet of dit ook bij deze proggies het geval is en of het bij COM-poorten ook geldt, maar ik dacht ik zeg het ff
huh? ik draai hier winXP Pro EN en no probs en geen LCD en geen DLportIO. Owja 1 prob. als ik m'n matrox g450 TV-out aanzet onvangt WinLIRC nog wel, maar send geen event strings meer :( Dat schijnt een bekend probleem met WinLIRC te zijn.. daarom wil ik dus UIR gaan gebruiken.

hmmm.. denk.. denk..

ik kan me wel iets herrinneren van DLportIO maar dat is dan wel een aardig tijdje geleden. en ik heb laatst Xp nog overnieuw geinstalleerd en WinLIRC werkt weer ok, dus het ligt niet aan DLportIO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

maakt t uit als die 10 Uf condensator geen 16 volt is maar 63volt?? anders heb ik wel een idee waarom ie het niet doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
Op zondag 10 maart 2002 17:47 schreef _ferry_ het volgende:
maakt t uit als die 10 Uf condensator geen 16 volt is maar 63volt?? anders heb ik wel een idee waarom ie het niet doet....
nee dat maakt niet uit 63V is de maximum spanning die je condensator kan hebben zonder stuk te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Op zondag 10 maart 2002 17:51 schreef Xplosive het volgende:

[..]

nee dat maakt niet uit 63V is de maximum spanning die je condensator kan hebben zonder stuk te gaan.
jammer, anders lag het misschien wel daaraan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
Meteen maar ff me nieuwe fujifinepix 2800 getest :D

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~kruit342/irmodule_640-480.JPG

De hele zooi inelkaar gesoldeerd.

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~kruit342/irmodule_dicht_640_480.JPG

En met kapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 19:24

Blamm

Niet meer Smart

Ontvangt hij aan de kant met de bobbel of aan de platte kant? Anders zie ik het somber in voor Xplosive... hij wijst dan precies naar de pc ;)

Ik ben btw zelf ook begonnen aan zo'n ding, maar ik moet nog steeds een weerstandje hebben (ben te lui om hem te gaan halen eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
hij ontvangt met de kant met de bobbel, maar is niet anders te doen zonder heel die draden om te gooien.

btw ir signaal kaatst toch wel terug via muur/case enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
Op zondag 10 maart 2002 23:39 schreef Razorfist het volgende:
Ontvangt hij aan de kant met de bobbel of aan de platte kant? Anders zie ik het somber in voor Xplosive... hij wijst dan precies naar de pc ;)

Ik ben btw zelf ook begonnen aan zo'n ding, maar ik moet nog steeds een weerstandje hebben (ben te lui om hem te gaan halen eigenlijk)
Ja hij ontvangt met de kant van de bobbel maar zo als insan1ty al zegt is het anders een heel gedoe met solderen, en daarbij gebruik ik toch een rs232 verlengkabel zodat ik hem voor me pc kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ik krijg de mijne nog niet aan de gang, volges mij heb ik alles goed aangesloten en leeft de diode nog, maar tohc doet ie t niet :'(
Moet ik iets aan de instellingen van windows mbt de com poort veranderen?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

IS er trouwens een manier hoe ik kan testen of de onderdelen van het gevalletje nog werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

zou het lukken om 2 IR-ontvangers parallel eraan te hangen? of 3?
betere richtingen.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

eerst maar eens 1tje, ik krijg em nu al neit aan de praat, en ik wil zo graag m'n mp3tjes van afstand besturen :'(

HULP !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op dinsdag 12 maart 2002 18:43 schreef Atgast het volgende:
eerst maar eens 1tje, ik krijg em nu al neit aan de praat, en ik wil zo graag m'n mp3tjes van afstand besturen :'(

HULP !!
tja, eigenlijk kunnen we niet zoveel doen omdat het moet werken. check en double ckeck. netjes gesoldeerd? er geen zooitje van gemaakt? aansluitingen/onderdelen juist? de IR-diode juist aangesloten (zoek evt de pinout op).

en over je PC.
staat de com poort aan in de bios? ik neem aan dat je er twee hebt dus probeer wat uit met de winlirc server (zet hem op een andere poort) of druk je ontvanger in het andere contact.
En check dan elke keer of je evt raw data binnen krijgt!! das de enige manier om te zien of hij het doet. Check je windows instelling mbt de com poorten nog... etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op dinsdag 12 maart 2002 18:41 schreef Oxigun het volgende:
zou het lukken om 2 IR-ontvangers parallel eraan te hangen? of 3?
betere richtingen.
je bedoelt meerdere diodes? ik denk dat de spanning dan te laag gaat worden en dat is ook niet echt bevordelijk voor de ontvangst. en als je de diode goed in zicht plaats is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyKnife
  • Laatst online: 10-02 23:50
mischien heel stom maar kan zoiets niet op usb port? :? + :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op woensdag 13 maart 2002 01:52 schreef SkyKnife het volgende:
mischien heel stom maar kan zoiets niet op usb port? :? + :z
dan heb je ook een controller nodig en dat is niet echt simpel met 7 onderdelen te maken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Hoe moet ik trouwens meten of de diode het overleefd heeft ?
op mijn multimeter zit een
-->|-
instelling, als ik daarmee meet dan krijg ik als ik rood aan de kant van het stekkertje zet en zwart aan de kant an het zwarte randje dan krijg ik een waarde van -595
als ik de draadjes andersom zet geeft ie niks aan (duh)
betekend dit dat de diode toch gefried is?

(2e meting)
ik denk zelf overigens al van wel, want als ik de weerstand op de schaal van 2000K Ohm meet dan krijgen we een waarde van -1260... :?

dus vanmiddag even een nieuwe halen, en direkt een printplaatje erbij :)

kan ik overigens de diode omzeilen door beide kanten met elkaar te sluiten ?? dan kan ik iig even testen of de rest t doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

- 1 IrDA connector for SIR/ASKIR/HPSIR

dat zit er op me mobo. kan dit ook zo makkelijk hiervoor? ik heb welliswaar 2 COM poorten (vrij) maar dit is IN de kast. De COM poorten zijn in het ATX geheel dus geen losse connectors :(

mobo: http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=K7T266+Pro2-RU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ik ben bang dat mijn IR reciever kapot is, kheb vandaag alle onderdelen bahalve de tcop38 nogwat, want die hadden ze niet meer :(

dus overmorgen weet ik pas of het daar aan lag, tenzij iemand me kan vertellen hoe ik dat ding kan meten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Dit is zoo fokkend iri, ik heb geen idee waar het aan ligt of hoe ik moet testen waar het aan ligt :(
er lopen hier zoveel techneuten rond, kan niemand ff zeggen of er een manier is hoe je kan testen of die tcop nog wat doet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
Als je een multimeter hebt kan je het probleem makkelijk vinden.

Sluit je schema eerst aan op je serielepoort en ga dan meten.
Meet eerst is tussen pin 1 en pin 2 van je TSOP als hier geen 5 volt staat is er wat mis met je 7805.
meet daarna is tussen pin 1 en pin 3 hier hoort iets van 3 volt te staan. staat dat er niet kijk dan of je de weerstand en de diode wel goed hebt aangesloten. Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

serieele poort, das toch gewoon dezelfde als de com hè, of is serieel alleen printerpoort :?

iig, het verschil tusse pin 1 en 7 is 11,16 volt
das dus direkt wat er uit de poort komt
3,2 van tsop: 0,056 volt :'(
1,2 van tsop: 0,051 volt :'(
1,3 van tsop: blijft wisselen, maar komt niet boven 0,056

denk dat ik een DOA tsop heb :(
want de rest van de schakelijk lijkt me kloppend.
Kan de spanningsregelaar ook het loodje hebben gelegd ?
de diode en de weerstand lijken me namelijk nog functionerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

ik zit nog steedsmet 1 vraagje. ik wil de schakeling bouwen voor de IrDA poort op me mobo. Maar ij girder.nl staat dat het niet bij alle mobo's werkt. (het programma). Heeft iemand anders hier ervaringen mee of werkt een ander programma ook?

ik heb MSI K7T266 Pro2-RU als mobo

--> vandaag ga ik spullen halen dus als ik voor 1500(?) me antwoord heb kan ik het vandaag nog testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op donderdag 14 maart 2002 09:36 schreef Atgast het volgende:
serieele poort, das toch gewoon dezelfde als de com hè, of is serieel alleen printerpoort :?
de com-poorten zijn serieel, de printer-poort is parallel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-05 23:40

I

Op donderdag 14 maart 2002 09:39 schreef Oxigun het volgende:
ik zit nog steedsmet 1 vraagje. ik wil de schakeling bouwen voor de IrDA poort op me mobo. Maar ij girder.nl staat dat het niet bij alle mobo's werkt. (het programma). Heeft iemand anders hier ervaringen mee of werkt een ander programma ook?

ik heb MSI K7T266 Pro2-RU als mobo

--> vandaag ga ik spullen halen dus als ik voor 1500(?) me antwoord heb kan ik het vandaag nog testen :)
op de site over de irda die eerder was genoemt staat ergens verder op de duitse site info over de mobo's die et hebben
http://www.infrarotport.de/mobo/msi.HTML

K7T PRO (2)
(=W6330MS)
(=MS6330)
Im Bios (Ver. 1.9) unter Integrated Peripherals UART2 Mode --> HPSIR, IR Function Duplex --> Half und TX,RX enable --> No/Yes einstellen.
Erfolgreich nachgebaut. Es scheint ätere Bios-Versionen zu geben, die nicht funktionieren.
Ein Kunde berichte mir, daß er noch einen TTL-Treiber einbauen mußte. Dies ist aber nur bei einem nötig gewesen.

heb geen id wat et betekend maar denk dat et wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:10
Op woensdag 13 maart 2002 19:37 schreef Xplosive het volgende:
Als je een multimeter hebt kan je het probleem makkelijk vinden.

Sluit je schema eerst aan op je serielepoort en ga dan meten.
Meet eerst is tussen pin 1 en pin 2 van je TSOP als hier geen 5 volt staat is er wat mis met je 7805.
meet daarna is tussen pin 1 en pin 3 hier hoort iets van 3 volt te staan. staat dat er niet kijk dan of je de weerstand en de diode wel goed hebt aangesloten. Suc6
Is het erg als er 4 volt staat tussen pin 1 en 3? Mijn dingetje werkt namelijk niet echt lekker, tussen pin 1 en 2 staat iig 5,05 volt dus dat is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

die receiver voor de IrDA poort hadden ze bij piet kennis niet. ik ben NU bezig met het bouwen voor de seriele poort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

hoe kan ik de spanningsregelaar testen ?
want de hele zut weigert nog steeds iedere dienst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I
  • Laatst online: 24-05 23:40

I

Heb je et al geprobeerd met serialwatcher? (niet alles gelezen)
als er dan data langs komt ligt et aan de software niet aan het ding
spanningsregelaar kan je denk meten met multimeter + battarij
battarij op IN en GND en je multimeter op OUT en GND en kijken of er iets uit komt
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
Op donderdag 14 maart 2002 15:10 schreef Straat het volgende:

[..]

Is het erg als er 4 volt staat tussen pin 1 en 3? Mijn dingetje werkt namelijk niet echt lekker, tussen pin 1 en 2 staat iig 5,05 volt dus dat is goed.
lijkt me niet bij mij stond er 3 volt maar 4 volt lijkt me geen kwaad kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

OK hij werkt niet bij mij. (gedeeltelijk)

Ik heb alles gesoldeerd volgens de hadleiding op heatseakers en zonder testen in me com poort geduwt. winLIRC gestart en na wat rotzooien met de instellingen kon ik em iets leren.
Naam invoeren...
sensivity instellen (gewoon enter=25)
dan een knop indrukken - dat doe ik
nog een keer die knop - ook gedaan
dan 10 nieuwe knoppen.
nou dit werkt allemaal (genoeg bewijs me soldeersel werkt?)

maar verder hangt ie.

dan vraagt ie om een naam voor Button 1. Die geef ik dan moet ik button 1 indrukken en vasthouden tot ie stop zegt. Zodra ik een knop indruk stopt ie meteen met een foutmelding.

IRassistant flipt ook. bij opstarten geeft ie verkeerde drivers. ik standaard IR poort installeren maar dat hielp ook niet.

* Oxi heeft zn handen in zn haar ipv op de afstandsbediening!
OPLOSSING PLEASEEEEEEEEE! :o

PS. Ik wilde de schakeling voor de IrDA poort bouwen maar dat ging niet omdat de electroboer (piet kennis) dat optische geval niet had. voor deze schakeling wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Je moet ook niet bij Kennis gaan in Tilburg :p das zon huis tuin en keuken elektroboer... In de Gasstraat (39 dacht ik, das zon zijstraat van t Besterdplein bij Pipoos in de buurt) zit ARP elektronics. Die gast daar heeft echt alles, en is nog goedkoop ook, was zelf voor een euro of 3 en n beetje klaar. Die reciever van Heatseekerz.net is trouwes anders dan die TSOP1738 of die SFH506-38 van die duitse site (Tweakhardware.com) niet alleen in grootte en vorm, ook de pins zitten in een andere volgorde, dus ff uitkijken als je die soldeerguide van Heatseakerz volgt met de apparatuur van Tweakhardware, pin 1 en 2 moeten omgekeerd.

Weet iemand trouwes wat het text commando is in winXP om af te sluiten?

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almachtige
  • Laatst online: 30-07-2019
Op vrijdag 15 maart 2002 00:16 schreef MarK_vB het volgende:
ALT + F4 :?

Maruh bij IRassistant staat er bij submenu windows de commando "exit", een kwestie van invoeren die hap B-)

Asus CUSL-2C/Intel PIII 1000@1200 Mhz/512 MB Pc133/Asus V7100 Pro/T 64 MB/Maxtor 20 GB 7200 rpm + Maxtor 80 GB 7200 rpm LB/Creative Audigy/17" Iiyama 8617T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
Op vrijdag 15 maart 2002 01:42 schreef Almachtige het volgende:

[..]

ALT + F4 :?

Maruh bij IRassistant staat er bij submenu windows de commando "exit", een kwestie van invoeren die hap B-)
ALT+F4 om een windowtje af te sluiten ja, is een beetje een belediging te denken dat er tegenwoordig nog iemand zo dom is dat ie dat niet weet
Als t zo simpel was als "exit" bij IRa, was t mij ook wel gelukt... Probleem alleen dat t bij XP anders is... Dus in plaats daarvan het XP commandootje uitvoeren. Bij 9x was t "c:\windows\rundll.exe user.exe,exitwindows", nu bij XP is t dus blijkbaar anders.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Je moet ook niet bij Kennis gaan in Tilburg :p das zon huis tuin en keuken elektroboer... In de Gasstraat (39 dacht ik, das zon zijstraat van t Besterdplein bij Pipoos in de buurt) zit ARP elektronics. Die gast daar heeft echt alles, en is nog goedkoop ook, was zelf voor een euro of 3 en n beetje klaar. Die reciever van Heatseekerz.net is trouwes anders dan die TSOP1738 of die SFH506-38 van die duitse site (Tweakhardware.com) niet alleen in grootte en vorm, ook de pins zitten in een andere volgorde, dus ff uitkijken als je die soldeerguide van Heatseakerz volgt met de apparatuur van Tweakhardware, pin 1 en 2 moeten omgekeerd.
.... |:(

we checken t ff :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op vrijdag 15 maart 2002 11:23 schreef MarK_vB het volgende:

[..]

ALT+F4 om een windowtje af te sluiten ja, is een beetje een belediging te denken dat er tegenwoordig nog iemand zo dom is dat ie dat niet weet
Als t zo simpel was als "exit" bij IRa, was t mij ook wel gelukt... Probleem alleen dat t bij XP anders is... Dus in plaats daarvan het XP commandootje uitvoeren. Bij 9x was t "c:\windows\rundll.exe user.exe,exitwindows", nu bij XP is t dus blijkbaar anders.
maak een bat bestandje met shutdown erin :)
voor commando's: shutdown /? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ist normaal dat er over de diode een weerstand staat van 654K Ohm ????
lijkt me erlijk gezegd van niet...

[edit]
denk dat hier t probleem zit, na de diode zit er nog maar 0,6 volt ofso op de schakeling.

De diode is toch alleen maar ter beveiliging van ompoling of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

hoe moet het dan wel? piet kennis zei wel dat er meerderen met die schakeling binnen kwam lopen ;) (jullie misschien??)

verder deel 1 van het leren doet ie WEL, dat verbaast me juist. dan zou de schakeling toch moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
Op vrijdag 15 maart 2002 19:19 schreef Oxigun het volgende:

[..]

hoe moet het dan wel? piet kennis zei wel dat er meerderen met die schakeling binnen kwam lopen ;) (jullie misschien??)

verder deel 1 van het leren doet ie WEL, dat verbaast me juist. dan zou de schakeling toch moeten werken...
Nee ik ben niet bij kennis geweest, kom er wel langs uit school, maar kennis is gewoon duur en heeft niet zo heel veel. In mn post staat toch hoe het dan wel moet? Gewoon naar de ARP.

En die schakeling van jou zal ook wel werken, het moet bijna wel een OS probleempje zijn, aangezien ie pas crasht op dat specifieke moment. Maar ik had het over het soldeergidsje van Heatseekerz in combinatie met de onderdelen van Tweakhardware. Winlirc crasht bij mij (winXP build 2600) ook, maar pas na t instellen en dan heeft ie alles al opgeslaan :) Dus ff opnieuw winlirc aanzetten en geen problemen meer. En instellen hoeft maar één keer dusse... :)

En die diode dient inderdaad ter bescherming voor stroom richting die pin. De weerstand over een diode in de tegenrichting ---> |< zou onneindig groot moeten zijn (in theorie, in de praktijk gewoon heel groot dus) dus dat 654KOhm is een beetje een twijfelgevalletje. Probleem met kleine halfgeleiders bij solderen is dat je ze niet te heet mag laten worden, daar kunnen ze gewoon niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Op zaterdag 16 maart 2002 00:33 schreef MarK_vB het volgende:

[..]

Nee ik ben niet bij kennis geweest, kom er wel langs uit school, maar kennis is gewoon duur en heeft niet zo heel veel. In mn post staat toch hoe het dan wel moet? Gewoon naar de ARP.

En die schakeling van jou zal ook wel werken, het moet bijna wel een OS probleempje zijn, aangezien ie pas crasht op dat specifieke moment. Maar ik had het over het soldeergidsje van Heatseekerz in combinatie met de onderdelen van Tweakhardware. Winlirc crasht bij mij (winXP build 2600) ook, maar pas na t instellen en dan heeft ie alles al opgeslaan :) Dus ff opnieuw winlirc aanzetten en geen problemen meer. En instellen hoeft maar één keer dusse... :)
ok, voortaan langs ARP.
maar dat opnieuw opstarten heb ik al vaak geprobeerd hoor. ook opnieuw opstarten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
Wat je natuurlijk ook kunt proberen en nieteens zo heel onlogisch zou zijn:

de LIRC remote control database

Gewoon die van jouw RC opslaan in je winlirc dir en gebruiken als config, dan hoef je zelf ook niets meer in te stellen, dan sla je die stap dus al over, en misschien gaat het daarna wel allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50768

Haai Folks,

Aan de hand van dit forum hebbik ook ff zo'n IR-ontvanger gebouwd.
Werkt magnifiek! :d
Kep het schema met 1 condensator van 4,7uF gebruikt. Kan nu mn muis besturen, Winamp volledig besturen, scrollen (professorisch met links naar Up en Down van het toetsenbord dan) Kga zo ff kijken of mediaplayer of GDivX met mn remote wil werken....:D
Ik gebruik WinLIRC om de signalen om te zetten en voor Winamp, en IRassistant voor de muis en om winamp de eerste keer op te starten. (kan dmv een combinatie van IRa en WinLIRC Winamp met 1 knop opstarten EN afsluiten :D)

Weet er iemand hoe ik Win2k kan afsluiten met m'n remote?
daar ben ik namelijk nog niet helemaal uit, IRa wil niet reageren met de standaard-funcite of met de opdrachtregel "c:\windows\rundll.exe user.exe,exitwindows", dussss....

Ook wil ik eigenlijk nog een ledje op de ontvanger bouwen, zodat je kunt zien wanneer de ontvanger daadwerkelijk ontvangt. Kep al een hele tijd zitten pielen hierop, maar ook dat wil nog niet lukken. Je kunt wel een ledje over pootje 1 en 3 van je TSOP zetten, maar dan krijgt de comp dus geen signaal meer binnen...:?
Misschien maar ff met een transistor proberen, alleen zit ik dan met het probleem dat het voltage over de twee pinnen bij GEEN signaal ongeveer 4,5V is, en bij WEL signaal 3,5V.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

waarom werkt die meuk bij mij niet :'(

alles zit me tegen ;(
ik maak ff een picje van mijn soldeerbrij momento

geen smart ass comments op mijn fotografische non-kwaliteiten aub
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1315071053

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
Op zondag 17 maart 2002 13:19 schreef Atgast het volgende:
waarom werkt die meuk bij mij niet :'(

alles zit me tegen ;(
ik maak ff een picje van mijn soldeerbrij momento

geen smart ass comments op mijn fotografische non-kwaliteiten aub
Het is nogal moeilijk te zien, maar zit er wel wat verbonden aan pin 1 (links boven) van je com poort??
En zit die diode en weerstand wel verbonden met pin 3 van je voltage regulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op zondag 17 maart 2002 13:59 schreef Xplosive het volgende:

[..]

Het is nogal moeilijk te zien, maar zit er wel wat verbonden aan pin 1 (links boven) van je com poort??
En zit die diode en weerstand wel verbonden met pin 3 van je voltage regulator.
that would be a yes... maar hij doet t nog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
Op zondag 17 maart 2002 14:29 schreef Atgast het volgende:

[..]

that would be a yes... maar hij doet t nog niet :(
Nu dan weet ik het ook niet meer :'(
heb je al is een andere com-poort geprobeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Laatst online: 30-05 06:26
Maakt het uit hoeveel Watt het weerstand je is? Omdat je bij conrad van 1/4 watt tot 100 watt kan bestellen?? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
niemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29491

Op zondag 17 maart 2002 16:14 schreef Penetrator het volgende:
Maakt het uit hoeveel Watt het weerstand je is? Omdat je bij conrad van 1/4 watt tot 100 watt kan bestellen?? :S
100 watt is een beetje over the top denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
Op zondag 17 maart 2002 16:59 schreef badpinguin het volgende:

[..]

100 watt is een beetje over the top denk ik
dat was me ook wel duidelijk maar is 5 watt bijv genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
Op zondag 17 maart 2002 16:14 schreef Penetrator het volgende:
Dit kan je uit rekenen
P=U*I
U=12V
I=U/R=12/4,7K= 2,5mA.
P=12*2,5mA=0,03W.
Een kwart watt is dus ruim voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
Op zondag 17 maart 2002 17:10 schreef Xplosive het volgende:

[..]

Dit kan je uit rekenen
P=U*I
U=12V
I=U/R=12/4,7K= 2,5mA.
P=12*2,5mA=0,03W.
Een kwart watt is dus ruim voldoende :)
dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

HIJ WERKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik had eerst de config file van me remote gedownload (net iets andere versie, 5 knoppen werkten een beetje). De knoppen waren voor ook me stereo. klote dus :)
toen heb ik andere remote gevonden en die kon WEL goed leren!!!!

toen ff de files voor winamp en mediaplayer gedownload en geimporteerd.

* Oxi ligt relaxed op zn bed Lord of the Rings te kijken :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Op zondag 17 maart 2002 19:04 schreef Oxigun het volgende:
HIJ WERKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik had eerst de config file van me remote gedownload (net iets andere versie, 5 knoppen werkten een beetje). De knoppen waren voor ook me stereo. klote dus :)
toen heb ik andere remote gevonden en die kon WEL goed leren!!!!

toen ff de files voor winamp en mediaplayer gedownload en geimporteerd.

* insan1ty ligt relaxed op zn bed Lord of the Rings te kijken :7
omg bram vd vrande!?!?!
wat een kleine wereld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Op zondag 17 maart 2002 19:34 schreef insan1ty het volgende:

[..]

omg bram vd vrande!?!?!
wat een kleine wereld..
odd theresia andrew? kleine andrew?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

IK GEEF T OP :'(

ik snap het niet, en het heeft me al veelsteveel gekost :(

alles goed aangesloten, althans dat dacht ik, maar werken doet ie niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Op woensdag 20 maart 2002 20:06 schreef Atgast het volgende:
IK GEEF T OP :'(

ik snap het niet, en het heeft me al veelsteveel gekost :(

alles goed aangesloten, althans dat dacht ik, maar werken doet ie niet ;(
pics/software instelling... opgeven sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50208

Ik snape er werkelijk helemaal niks van. Ken iemand mij helpen. EEN MENSELIJK SCHEMA EN EEN WINKEL IN AMERSFOORT WAAR IK DIE ZOOI KEN HALEN.Het schema op mavo niveau techniek. DUZ GROTE LIJNEN en duidelijk aangeven wat waar moet Of izz er misschien iemand die hem voor mij wil maken (tegen vergoeding) IK KOM HEM DAN ZELF OPHALEN GEEF MAAR EEN PRIJSOPGAAF PLEAZZE

Dan nog een vraag: Ik heb een tv kaart in mijn computer met wintv2000 ken ik die msscien ook besturen (goedkoope uitvoering zonder standaar afstandsbd)
Iemand TIPS of wil hem voor mij maken mail dan, tja ik weet dat het niet mag maar toch anders mis ik het msscien.
n_zieck@hotmail.com ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb em ook ergens mar neer gepleurd, deed het niet, ben nu druk met me computer opbowen, als die klaar is ga ik er wel weer mee aan de slag,denk gewoon dat t aan die rag-p200 van mij thuis licht, al heb ik straks een mooie gemodde case gaat ie t denk vazelf al doen omdat ie aangesloten is op zon mooie case(patser modus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op woensdag 20 maart 2002 20:07 schreef Oxigun het volgende:

[..]

pics/software instelling... opgeven sucks.
het probleem is dat ie geen raw codes ontvangt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
Voor alle mensen die het nu nog niet snappen dan:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ikmark/planmakkelijk.jpg
De zwarte lijntjes zijn de pinnetjes van de onderdelen, de grijze lijntjes zijn fictief, dat zijn de verbindingen die er zouden moeten zijn. Alle onderdelen zijn grafisch weergegeven.

Veel plezier met solderen en hopelijk lukt t nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Op zaterdag 23 maart 2002 13:19 schreef MarK_vB het volgende:

[afbeelding]
De zwarte lijntjes zijn de pinnetjes van de onderdelen, de grijze lijntjes zijn fictief, dat zijn de verbindingen die er zouden moeten zijn. Alle onderdelen zijn grafisch weergegeven.

ga ik nog maar eens cheken, anders haal ik nieuwe transistror geval, moet toch al 2 halen voor mijn termostaatje, die heb ik waarschijnlijk opgebblazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op zaterdag 23 maart 2002 13:19 schreef MarK_vB het volgende:

[afbeelding]

leuk, maar wat is dat voor IR-ontvanger? ik wil dus ff zeggen dat je er wel ff op moet letten dat je de juiste pin-out bij je ontvanger hebt. anders dan haal je er ff een bij Display, dan kun je direct de pinout erbij vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
das dus juist t leuke... die pinout lijkt bij sommigen anders te zijn. maar je hebt de meeste kans op deze, waarbij pin 3 de bovenste (zeg maar de eenzame) pin is, als je met het lijstje van tweakhardware gaat shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Op woensdag 20 maart 2002 23:16 schreef skaternico het volgende:
Ik snape er werkelijk helemaal niks van. Ken iemand mij helpen. EEN MENSELIJK SCHEMA EN EEN WINKEL IN AMERSFOORT WAAR IK DIE ZOOI KEN HALEN.Het schema op mavo niveau techniek. DUZ GROTE LIJNEN en duidelijk aangeven wat waar moet Of izz er misschien iemand die hem voor mij wil maken (tegen vergoeding) IK KOM HEM DAN ZELF OPHALEN GEEF MAAR EEN PRIJSOPGAAF PLEAZZE
http://www.heatseekerz.net/index.php?page=articles&articleid=4

daar staat een stap-voor-stap beschrijving HOE het te maken. Ik weet wel degelijk wat van elektronica maar volgens dat schema is het echt een stukje koek hoor.

http://www.heatseekerz.net/images/articles/Remote%20Control/Sensor/13%20-%20Tussestap%20A.JPG
zo ziet ie er dan uit uiteindelijk.

btw. mavo niveau?? dit moet wel kunnen hoor. geloof me, ik weet wel wat de mavo is. ik geef er zelfs natuurkunde :?

edit: plaatje --> url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
Die "guide" stond ergens aan t begin van de topic ook al toch? Krijg een beetje t vage gevoel dat sommige mensen gewoon geen zin hebben 8 paginas door te lezen en gewoon maar domweg posten, dus was ik uitgegaan van de situatie waarin mensen de guide gevolgd hadden maar er nog niet uit waren. Maarja, T schema zelf was inderdaad al makkelijk genoeg. Maar ik kan me voorstellen dat mensen die weinig tot niets van elektronika afweten niet weten hoe elk onderdeeltje eruit ziet en wat precies plus en min is op die elco en diode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 22:32
Ik als elektronika n00b ben hier ook mee aan de slag gegaan. }:O

Ik kreeg um eerst echt niet werkend wat ik ook probeerde. |:(

Heb gebruik gemaakt van de guide op:
http://www.heatseekerz.net/index.php?page=articles&articleid=4

Toen maar de guide van: http://www.tweakhardware.com/guide/remote/

Met die is het wel gelukt! >:)
Ik weet niet wat precies de verschillen zijn tussen de 2 :?, maar hij werkt nu gelukkig.

Misschien een idee voor mensen waar het nog niet gelukt is.
Probeer es de andere guide!

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
  • Laatst online: 10-12-2020
Ik ben ook aan het knutsellen geslagen maar mijne wil dus niet werken :'( Ik heb het lijstje onderdelen van heatseekerz uitgeprint en ben daarmee naar de electroboer gegaan. Daar werd mij verteld dat die IR-receiver modul (IC1) TSOP1738 of SFH506-38 niet meer bestonden en dat er nu een opvolger daarvan was. Het preciese typenummer weet ik niet meer maar het was iets met 34 geloof ik :? Dus toen heb ik die maar genomen.. Maargoed ik heb dus alles volgens het schemaatje van heatseekerz gesoldeerd en aangesloten op m'n com poort. Maar met geen enkel programma krijg ik een signaal binnen van een afstandsbediening :(
Op het weerstandje wat ik heb gekregen staat trouwens de kleurcode geel paars rood goud, maar dit is toch 472 Ohm en geen 4700 Ohm?
Ik las hierboven ook dat andere mensen problemen hadden met hun ontvanger als ze het schema van heatseekerz gebruikten, ik kan dus nog proberen om het andere schema te gebruiken, alleen hier wordt een onderdeeltje minder gebruikt :? Is dit dat blauwe vierkante blokje met 2 pootjes die ik heb? :D
Hopelijk kan iemand deze electron00b verder opweg helpen.. :)

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 22:32
Weerstand met kleurcode geel paars rood goud is 4700 Ohm

Het aantal onderdelen tussen beide guides is exact hetzelfde.

Die van tweakhardware bevalt mij het best.

suc6

p.s. als je nog probs hebt of vragen, ik check dit draadje nog wel even een tijdje

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Bah net bij de lokale electroboer geweest, heeft ie de helft weer es niet :(

- IR-ontvangst module TSOP1738 of SFH06-38

wat kost dat ding nu eigenlijk ?? ben net bij de electronicaboer geweest (die em overigens niet had :'() en die meldde mij dat die dingen ronde de 30 piek kosten :?

- Spanningsregelaar (IC2) 78L05, 100mA

Iemand een idee waar ik die in sittard of maastricht zo 123 kan vinden ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Op dinsdag 26 maart 2002 13:16 schreef C.44 het volgende:
Bah net bij de lokale electroboer geweest, heeft ie de helft weer es niet :(

- IR-ontvangst module TSOP1738 of SFH06-38

wat kost dat ding nu eigenlijk ?? ben net bij de electronicaboer geweest (die em overigens niet had :'() en die meldde mij dat die dingen ronde de 30 piek kosten :?

- Spanningsregelaar (IC2) 78L05, 100mA

Iemand een idee waar ik die in sittard of maastricht zo 123 kan vinden ?
€4.60 in totaal
de serieele connector en de behuizing daarvoor waren het duurste. je hoeft niet rijk te zijn voor deze schakeling :)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.