Hoi allemaal.
Ik heb een week of 2 een dual setup gebruikt.
Dit zijn mijn ervaringen...
De gebruiken onderdelen
AMD1200@1412 Mhz (geen verhoogde bus snelheid)
Asus a7a 266 met 1 reepje 256 mb samsung ddr.
Asus Geforce 2 TI V7700 de luxe 64 mb ddr (tv in/out) & een(pci) TnT 2 32 sdram.
Kenwood 350 Watt Comp.voeding (30 amp)
2 monitoren; 1x Menion(aldi) 19" gecombineerd met de Asus Gf 2 de 2e monitor is een 15" simens
gecombineerd met de TnT2 pci kaart.
Set-up was makkelijk, standaard boot hij automatisch op de PCI kaart, en Win XP zet hem bij het
opstarten zelf naar AGP, de pci kaart is dan de 2e monitor(rechts van je neer zetten dus!)
Het werkt heerlijk, ik verbaasde me erg dat ik ooit zonder had gekund !
Super veel ruimte om alles neer te gooien, de pci kaart presteert goed met games, dit bewijst de nut van een goede pci Jkaart.
Ik had totaal geen last van gekraak of zo iets op mijn speakers.
Wat erg goed werkt en dat verbaaste me, dat als je een Mp3the op media player afspeeld dat je dan geheel vloeiend je visulasatie van de ene monitor naar de andere kan slepen, natuurlijk kan dit oop met een film ofzo.
De nadelen zijn een onstabiel systeem, WinXP begint soms zomaar te *Booten.
tip10:
gaat mijn performance achter uit met dual monitor?
ze zeggen van wel maar ik merk er iig niets van
Het systeem wordt merkbaar langzamer, dit is niet echt erg maar wel genoeg dat je het soms merkt.
Denk hierbij niet aan een beetje surfen, maar meer bij opstarten van toepassingen.
**Soms duurte het minuten voor dat een divix start, dit een een probleem waar mee ik 2x mee ben geconfronteerd bij het gebruik van een dualsetup.
Ik denk dat ik best een ideale combi van onderdelen heb gebruikt en dat een snelle pci kaart van belang is.
Verder vermoed ik dat een mobo niet echt gemaakt is voor ondersteuning van een 2e monitor via 2 videokaarten met 1 AGP&1 PCI.
Ik mis de 2e monitor enorm, maar ik hecht toch meer aan een stabiel systeem en snelheid.
Al met al toch leuk mee kunnen werken, misschien dat ik van de week het met mijn Millennium 16 mb kaartje nog eens zal proberen.
Een dual setup FAQ is trouwens een machtig idee
uit leg van *&**
*Deze Boot functie van XP kan je wel uitzetten in XP, dan gaat hij niet zomaar booten)
** Waarschijnlijk wat met IRQ of dat het misschien wat met een spontane driver conflict te maken heeft.
(geen fouten trouwens in systeem beheer)