Misschien tijd voor een dual monitor FAQ?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 6.771 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
Riegstar schreef op 25 July 2003 @ 08:46:
Heeft iemand ervaring met de ASUS V9560 VideoSuite?

[afbeelding]

Deze kaart heeft o.a. dual dvi en daar gaat het me juist om.

Ik wil deze kaart ook gebruiken voor gamen.
Dat is toevallig.

Deze kaart (Asus V9560 VS) ga ik vandaag ophalen.
Deze wil ik gebruiken om mijn twee Samsung SyncMaster 172T's :P mee aan te sluiten.

Als ik heb kunnen testen post ik wel even wat resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riegstar
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Riegstar

Wadapatja!

Mooi... dan wacht ik dat af... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:56
Sjah schreef op 24 July 2003 @ 20:32:
In XP kan je op verschillende resoluties draaien, in 98 ook.
Maar let op: in 2000 kan het niet!
Huh, juist in 2000 wel en in 98 niet toch :?

Heb tijden in W2k met op het ene scherm 1024 en op het andere 800 gedraaid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 06:54
Diamong Stealth II S220 (PCI), wilde bij mij alleen werken met Rendition v2200 drivers, dus misschien voor sommigen van jullie een tip :)

Maakt soms wel eens een foto ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:42
pimlie schreef op 25 July 2003 @ 09:29:
[...]

Huh, juist in 2000 wel en in 98 niet toch :?

Heb tijden in W2k met op het ene scherm 1024 en op het andere 800 gedraaid :)
huh, zit ik me dan te vergissen? Ik heb dat van 2000 van lezen hoor (op de ultramon site), maar er was iets met 2000, en ik dacht het niet-verschillende resoluties draaien was. 98 heb ik nog wel 1 dag met duaL-monitor gedraaid, en werkt met verschillende resoluties, alleen die had een ander zwaar nadeel: je kon de primaire monitor niet veranderen (was greyed out bij mij). Xp kent voor mij geen van deze nadelen.

edit: ik heb het opgezocht en je hebt gelijk, tis geen probleem meer in win2k sind al een tijdje. 't Was wel een probleem met de oude drivers icm dualhead kaarten van Ati en nVidia. In andere reactie die opmerking verwijdert. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 25-07-2003 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
Riegstar schreef op 25 July 2003 @ 09:25:
Mooi... dan wacht ik dat af... :*)
Nou ik heb mijn ASUS V9560 VS opgehaald en geinstalleerd. (fresh install).

Ik moet zeggen dat het beeld erg goed is. Ook als ik de dvi => vga adapters gebruikt.

3D prestaties nog niet getest maar die zullen wel redelijk zijn.

ik draai nu de 44.03 Detonators maar ik ga ook nog even 44.71 etc. uitproberen of die misschien iets beter zijn.

Prima kaart met erg veel cd-tjes met games, software en utilities.

Is er eigelijk al een quadro softmod voor de FX serie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riegstar
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Riegstar

Wadapatja!

Oke dan... Dan weet ik genoeg. :9~

Video In/Uit nog getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
Ik draai hier dual dual screen setup :P
4x Philips 150S3H Zwart, 2 op Ati 9800 PRO, en 2 op Asus GF4 4600.
Mijn ervaring is dat Nvidia nog weleens irritant wil doen met bepaalde monitoren in dual setup maar is middels force detection screens vaak te verhelpen met een reboot. Dat was ook met mijn "rappe" GF2 MX Twin View.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik ben zelf ook met zo'n setup bezig, maar ik krijg het niet voor elkaar :(
Wanneer ik in de BIOS instell dat de pc vanaf de PCI moet opstarten krijg ik bij mijn Hercules 8500LE een code12. }) Bij een boot vanaf de AGP krijg ik een code10 bij de S3 kaart. |:(

overige specs :
Hecules 8500LE (ati-biosflash) @ 275,275
S3 (type weet ik niet exact, ik ben niet thuis namelijk)
Win XP pro

In de search kon ik er weinig over vinden, dus misschien kan hier iemand het verlossende antwoord geven _/-\o_

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Schop O-)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52542

Hoi,

Mijn Asus 9600XT werkt redelijk met dual monitor. Heb al Ultramon geprobeerd maar het enige wat niet goed werkt is Extended Windows. Mijn taakbalk bevriest dan als het ware en kan ik er niets meer mee doen.

Heb het nog niet op kunnen lossen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambert
  • Niet online
Steve schreef op 24 juli 2003 @ 19:59:
Een punt dat de topicstarter reeds aanhaalde maar waar, voor zover ik zie, nog geen reactie op gekomen is: is het mogelijk om verschillende resoluties op de monitors te draaien?

Zit namelijk met twee TFT's met verschillende beelddiameters - 19" en 15". Zou nogal vervelend zijn als ik op 1024x768 op de 19" moest werken.

Kaart is een ATi 9700, de ene zit op DVI en de andere op D-sub.
Yup dat kan makkelijk.

- Ik heb een 17" TFT@1280x1024@D-Sub en een 15" TFT@1024x768@DVI.
- De VGA kaart is een Club3D ATi Radeon 9700 Pro
- 17" is primary, 15" sec.
- WinXP Pro en ik gebruikt het al vanaf de 3.8 drivers.
- Geen problemen met gamen, maar als de game op een andre res. loopt als de desktop res. dan is je sec. monitor qua uitlijning niet 100%.
- Ik gebruikt het vaak om op de sec. monitor TV te kijken en de pri. monitor te hobbieen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

2de schop, hup naar boven :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:11

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

vraagje (en stiekum schopje :P )

ik heb men ouwe 15" monitortje maar weeres onder het stof vandaan gehaald, en aan men 9700pro gehangen
alles werkt goed enzo, maar de refreshrate vna men 21"HP monitor is nu 60HZ
koppijn dus.
van die 15"kan ik het begrijpen dattie op 60Hz draait, dat is nou eenmaal een oud brak ding...
maar kan waarom moet men 21"dan ook op 60hz gaan draaien??
is dit op te lossen? of moet ik het hier maar mee doen??

als ik hier mee moet doen trap ik die ouwe 15"weer lekker onder het stof ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
Per scherm kan je de refresh rates aanpassen, als je bij de display properties kijkt zie je 2 schrmen, per scherm kan je nu die refreshrates aanpassen door met de muis erop te gaan en en rechtermuis knop te drukken

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 21:11

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

2Cool2Rule schreef op 19 mei 2004 @ 14:26:
Per scherm kan je de refresh rates aanpassen, als je bij de display properties kijkt zie je 2 schrmen, per scherm kan je nu die refreshrates aanpassen door met de muis erop te gaan en en rechtermuis knop te drukken
hmm, that did the trick...

ik had eerst steeds die monitor geselecteerd en op geavanceerd gedrukt.

thanx iig :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51988

eigenlijk heeft dit heel veel te maken met wat er ook in de tv-out faq staat, misschien een id om deze en die van de tv-out te combineren tot, dualmonitor en tv-out faq??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vroeger heb ik wel eens 2 PCI S3 Virge 2 mb en 1 Voodoo 3500 AGP allemaal aan de praat gekregen met Windows 98. Ik had toen nog een aantal oude 15 inch monitoren en dat ging perfect op een P166MMX. Ik kon gewoon NFS3 spelen en daarnaast mijn tempratuur bekijken. Op het andere scherm ging ik dan interneten. Dat was nou leuk.

Daarna ben ik met 5 PCI kaarten en 1 AGP kaart aan de slag gegaan maar dat was niet echt een succes maar wel leuk.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64324

Ok, ik kom er nu echt niet meer uit. Heb net een Asus 6600 GT aangeschaft met een DVI en VGA aansluiting, en nu probeer ik een dual monitor setup werkend te krijgen. Mijn TFT ondersteunt 1280 x 1024 en mijn CRT (sony) wil ik op 1024 x 768 hebben. De sony ondersteunt wel hogere resoluties maar dan gaat ie irritant knipperen dus dat wil ik niet. Nu selecteer ik Horizontal Span als optie in de nView manager maar ik krijg het niet voor elkaar de resoluties voor de schermen afzonderlijk te wijzigen. Als ik naar de basis scherminstellingen ga beschouwt hij de twee schermen als één groot scherm met een resolutie van 2048 x 1024. Deze kan ik wel omlaag zetten maar dan gaat de resolutie van de TFT automatisch ook omlaag!
Ik heb me suf gespit in de driver opties, forums en websites maar ik kan het nergens vinden.
Help aub!!

** update **

ik heb het zelf al opgelost (en gepost in het verkeerde forum zie ik net) 8)7 ; maargoed wat heb ik gedaan; laatste nvidia drivers eraf geflikkerd en de laatste Asus drivers erop gezet. Bij de reboot gaf ie gelijk al aan dat er een tweede scherm aanwezig was; ik kreeg een wizard die me netjes de resoluties afzonderlijk liet instellen.... Gelukkig 8)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 64324 op 27-04-2005 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10-2024
[quote]nixx schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:12:
Ok, ik kom er nu echt niet meer uit. Heb net een Asus 6600 GT aangeschaft met een DVI en VGA aansluiting, en nu probeer ik een dual monitor setup werkend te krijgen. Mijn TFT ondersteunt 1280 x 1024 en mijn CRT (sony) wil ik op 1024 x 768 hebben. De sony ondersteunt wel hogere resoluties maar dan gaat ie irritant knipperen dus dat wil ik niet. Nu selecteer ik Horizontal Span als optie in de nView manager maar ik krijg het niet voor elkaar de resoluties voor de schermen afzonderlijk te wijzigen. Als ik naar de basis scherminstellingen ga beschouwt hij de twee schermen als één groot scherm met een resolutie van 2048 x 1024. Deze kan ik wel omlaag zetten maar dan gaat de resolutie van de TFT automatisch ook omlaag!
Ik heb me suf gespit in de driver opties, forums en websites maar ik kan het nergens vinden.
Help aub!!

** update **

ik heb het zelf al opgelost (en gepost in het verkeerde forum zie ik net) 8)7 ; maargoed wat heb ik gedaan; laatste nvidia drivers eraf geflikkerd en de laatste Asus drivers erop gezet. Bij de reboot gaf ie gelijk al aan dat er een tweede scherm aanwezig was; ik kreeg een wizard die me netjes de resoluties afzonderlijk liet instellen.... Gelukkig 8)[/
quote]
En ?
Hoe bevalt de 6600GT nu?
Misschien kun jij me helpen hiermee:
Stabiele Graka voor Stabiel systeem

[ Voor 6% gewijzigd door gerbruggeman op 28-04-2005 05:25 ]

Help Java!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:08
*kick* (hoop dat het mag)
Ik heb nu 2monitoren op 1videokaart (Aopen Geforce6200 128MB AGP),
Ik zat te denken is het nu beter voor de prestaties van mijn beeld om een Nvidia TNT2 (32MB) kaartje erbij te zetten voor mijn tweede monitor?

• Phyth0n
* Phyth0n trapt nog maar eens tegen dit topic >:)

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:47
Amd4all schreef op woensdag 14 september 2005 @ 15:33:
*kick* (hoop dat het mag)
Ik heb nu 2monitoren op 1videokaart (Aopen Geforce6200 128MB AGP),
Ik zat te denken is het nu beter voor de prestaties van mijn beeld om een Nvidia TNT2 (32MB) kaartje erbij te zetten voor mijn tweede monitor?
In 2D (windows) merk je er niets van qua prestaties, en met 3D heb je het 3D beeld alleen op je primaire monitor, dus je zou, als je aansluitingen en drivers de mogelijkheden geven gewoon met je huidige kaart afkunnen. Ook zal een tnt2 kaartje niet de allerbeste beeldkwaliteit geven...

• Phyth0n
maar is het niet beter voor de grafishe mb's?
want 128+32 is 160 en dan kunnen ze allebij apart geheugen gebruiken?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:48
Waarom zou een beeldscherm geheugen nodig hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127468

Kick.
Mijn prim. monitor wordt herkent als sec.
Dit is erg verveled als je een film wilt kijken omdat ik dat op me "werk" beeldscherm full de film zie, en op me scherm waar ik een film op wil niet.
Ik kan nergens de schermen opwisselen.
Ook als ik identifi doe, krijg me 1 scherm een 2 (prim) en me 2e scherm een 1(sec.)
Ik kan dit echt nergens veranderen zover ik zie, kan iemand mij helpen :(

Tweede beeldscherm er uithalen werkt ook ziet. Zo gauw die er weer bij aan staat wordt die weer geven als 1e.

Kaart. 9800pro
Driver: 5-10_xp-2k_dd_cp_wdm_27256

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 127468 op 05-11-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42987

Ik heb een probleem.....ik hoop dat ik hiervoor in het goeie topic zit.....

Ik heb een dual screen configuratie:

AMD 2000+ op een gigabyte bordje met 1Ghz ddr 333mhz geheugen
met daar op een
Geforce bladiebla kaartje met 64mb en een vga, dvi & tv uitgang

nu heb ik er altijd 2 schermen op gehad tot een maand geleden want toen kon ik er tijdelijk maar 1 scherm op aansluiten ivm ruimte gebrek, toen heb ik (voor de gein) geprobeert m`n tv out aan de gang te krijgen want dat had ik nog nooit gebruikt....dit lukte niet maarja ik gebruik het ook verder niet...

Nu sluit ik van het weekend het hele zooitje weer aan (incl. 2de scherm) en nu is het zo dat als ik een divx film of dvd afspeel in een player (maakt niet uit welke bs player, media player, vl player) dat hij op het ene scherm een klein venster met de divx daarop afspelend en op het andere scherm hem op full screen weergeeft, ik snap er echt niks van hoe dat in 1 keer komt, ik heb verder niks aan de instellingen veranderd.

Ik heb al druk gezocht in m`n instellingen van m`n beeldschermen (ik heb btw de nieuwste driver van nvidia) ik heb al gezocht bij de instellingen van de divx codec maar ik kom er niet uit :?
zie ik nou iets heel stoms over het hoofd?

Er hangen overigens 2 vga schermen aan de pc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

AMD 2000+ op een gigabyte bordje met 1Ghz ddr 333mhz geheugen
1GHz ddr 333 geheugen :?
Nu sluit ik van het weekend het hele zooitje weer aan (incl. 2de scherm) en nu is het zo dat als ik een divx film of dvd afspeel in een player (maakt niet uit welke bs player, media player, vl player) dat hij op het ene scherm een klein venster met de divx daarop afspelend en op het andere scherm hem op full screen weergeeft, ik snap er echt niks van hoe dat in 1 keer komt, ik heb verder niks aan de instellingen veranderd
Overlay uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42987

Anoniem: 58485 schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:43:
[...]

1GHz ddr 333 geheugen :?

[...]

Overlay uitzetten :)
hehe 1Gb offcourse Afbeeldingslocatie: http://www.crapforum.nl/images/smilies/emo.gif

ennuh thanks! ik ga het proberen, ik heb thuis nog geen internet dus kan vanmiddag pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:23
Ik werk ook met een dual opstelling, ik vind het echt heerlijk werken!!! echt een aanrader als je meerdere dingen tegelijk doet... _/-\o_ (dus niet echt nodig voor op het werk dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
OCTiMod schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:10:
(dus niet echt nodig voor op het werk dus)
Poe! Ik zou echt niet zonder kunnen op m'n werk. Op de ene monitor een spreadsheet met grafieken, op de andere de tekst die ik erover aan het schrijven ben, of een powerpoint presentatie in aanbouw. Ik zou echt niet meer zonder 2e scherm willen werken...

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:21

JorisPenders

Designer & Coder

Beste Tweakertjes,

Heb vanavond Sinterklaas gevierd en hij heeft me 2x17" gebracht

Aangesloten en werkt geweldig!!
Ultramon geinstalleerd etc

Nu had ik een vraagje:
Zou ik de klok en de systray naar de andere monitor kunnen zetten, zodat het echt verspreid wordt?
dus zo:
Afbeeldingslocatie: http://image-upload.webarea.nl/systray_thumb.JPG

*click on the pic*

[ Voor 18% gewijzigd door JorisPenders op 04-12-2005 00:20 ]

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DJ_Jorizzz schreef op zondag 04 december 2005 @ 00:10:
Beste Tweakertjes,

Heb vanavond Sinterklaas gevierd en hij heeft me 2x17" gebracht

Aangesloten en werkt geweldig!!
Ultramon geinstalleerd etc

Nu had ik een vraagje:
Zou ik de klok en de systray naar de andere monitor kunnen zetten, zodat het echt verspreid wordt?
dus zo: [afbeelding]
(sorry voor de grote afbeelding, maar anders wordt het onduidelijk ;-)
verklein dat plaatje eens en maak hem clickable ofzo ;)

Verder, aan wat voor videokaart hangt het ding? Bij de meeste kaarten (als je 1 kaart gebruikt) kun je namelijk gewoon de span optie gebruiken. En waar heb je die wallpaper vandaan? die is vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Terw_Dan schreef op zondag 04 december 2005 @ 00:13:
[...]

verklein dat plaatje eens en maak hem clickable ofzo ;)

Verder, aan wat voor videokaart hangt het ding? Bij de meeste kaarten (als je 1 kaart gebruikt) kun je namelijk gewoon de span optie gebruiken. En waar heb je die wallpaper vandaan? die is vet.
Je wallpaper:
*hit it*

GF 5500 128mbram
ééntje via DVI en ééntje via VGA
fotootje

Ik kan m inderdaad strechen, maar dan kan ik niet meer zeg maar links een aantal programma's en rechts een aantal programma's. Het wordt dan echt als 1 monitor gezien en dan wordt je soms toch wat scheel van (foutmeldingen middenin het scherm e.d.)

[ Voor 9% gewijzigd door JorisPenders op 04-12-2005 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je startbalk wil maar op 1 monitor (per default) dus als je kist voor span heb je idd 1 monitor zodat je startbalk op die manier doorloopt (iets waar ik zelf ovrigens een hekel aan heb, ik stuur mijn dual monitor altijd aan als 2 verschillende scherm). Voor zover ik weet kun je ergens in Ultramon ook settings veranderen voor de startbalk. Heb het zelf echter nog nooit echt gebruikt omdat ik vind dat win2000 er beter mee overweg kan dan ultramon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Terw_Dan schreef op zondag 04 december 2005 @ 12:20:
Je startbalk wil maar op 1 monitor (per default) dus als je kist voor span heb je idd 1 monitor zodat je startbalk op die manier doorloopt (iets waar ik zelf ovrigens een hekel aan heb, ik stuur mijn dual monitor altijd aan als 2 verschillende scherm). Voor zover ik weet kun je ergens in Ultramon ook settings veranderen voor de startbalk. Heb het zelf echter nog nooit echt gebruikt omdat ik vind dat win2000 er beter mee overweg kan dan ultramon.
ik denk dat je Smart Taskbar bedoeld
Die heb ik, zoals je kunt zien op mijn printscreen, al aanstaan
Je kunt hier vanalles mee instellen, maar volgens mij niet het klokje en de systray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 04-07 23:41
DJ_Jorizzz schreef op zondag 04 december 2005 @ 12:40:
[...]

ik denk dat je Smart Taskbar bedoeld
Die heb ik, zoals je kunt zien op mijn printscreen, al aanstaan
Je kunt hier vanalles mee instellen, maar volgens mij niet het klokje en de systray
Volgens mij moet je je monitoren omdraaien en dus de rechter als primair aangeven. Daar staat de 'echte' taakbalk. Maar dan zit dus je startknop ergens in het midden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

DaCoTa schreef op zondag 04 december 2005 @ 12:45:
[...]

Volgens mij moet je je monitoren omdraaien en dus de rechter als primair aangeven. Daar staat de 'echte' taakbalk. Maar dan zit dus je startknop ergens in het midden :)
dat bedoel ik dus ook weer niet :)
helemaal links op linkerscherm --> start
helemaal rechts op rechterscherm --> systray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 10:39
is het ook mogelijk (op een ati) direct 3d naar een bepaalde monitor te sturen? en dus niet dat je die monitor dan primary maakt, dat wil ik niet.
wil dat als ik een direct3d spel start dat ie naar mn tv gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153260

Hebben mensen ervaring met deze opstelling?

videokaart 1: 2 monitoren aanstuurt (werkt perfect)
videokaart 2: 1 monitor aansturen (strepen op het beeld)

Ik wil 3 monitoren op 1 systeem hebben, als ik videokaart 1 eruit haal werkt kaart 2 perfect. maar als ze samen erin zitten geeft kaart 2 strepen op het beeld.

In windows geeft hij aan dat alle drivers en apparaten correct zijn geinstalleerd.

Ben benieuwt of jullie tweakers hier een oplissing op hebben ;)

mexx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elTigro
  • Laatst online: 04-05 13:01

elTigro

Es un Gringo!

heb je niet gewoon een hele brakke kabel op die derde monitor zitten?
Ik had dat een keer, en de strepen en interferentie waren niet van de lucht...
Ik heb dat nl. wel al een keer gehad, en bij mij werkte het redelijk goed (alleen had ik later het
tft-tje dat aan de tweede kaart hing opgeblazen)

[ Voor 34% gewijzigd door elTigro op 03-01-2006 11:14 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope, omdat ik het met twee andere monitoren getest heb,

en zoals je gelezen hebt. heb ik de videokaart ook alleen in het systeem getest en dan gaf hij WEL beeld.

mvg

mexx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

Anoniem: 153260 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:05:
en zoals je gelezen hebt. heb ik de videokaart ook alleen in het systeem getest en dan gaf hij WEL beeld.
Nou ja, rustig maar ;)
Heb je misschien een gedeelde interupt (irq) voor beide kaarten (of voor een andere kaart (netwerk kaart bijvoorbeeld)?
Anders kan het wel eens helpen om die tweede kaart een eigen ongedeelde irq te geven (in het bios van je pc)

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope dat is ook niet het probleem, omdat hij in windows bij divice manager gewoon hoort te werken. Er staat geen uitroepteken of iets voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

volgens mij moet je dat even bij het booten bekijken wanneer ie zo'n status lijstje geeft van al je interne devices. In de device manager moet je het ook wel kunnen zien, maar zo kan het ook:
Afbeeldingslocatie: http://www.strw.leidenuniv.nl/~bot/temp/jantje.JPG
bij mij zie je dus meerder apparaten op o.a. irq 11 zonder dat overal een uitroeptekentje bij staat. Sommige apparaten kunnen namelijk hun irq sharen. Je hebt kans dat het zoiets is...

[ Voor 19% gewijzigd door elTigro op 03-01-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

Als monitoren "verkeerd om" zitten (prim is sec en sec is prim) dan moet je de kabeltjes omwisselen, klinkt te makkelijk maar het werkt wel. (bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Laatst online: 06-07 10:50

krouwen

Hardware Enthusiast

Verander dit topic maar in FAQ Dual Monitor Deel 1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:16:
Als monitoren "verkeerd om" zitten (prim is sec en sec is prim) dan moet je de kabeltjes omwisselen, klinkt te makkelijk maar het werkt wel. (bij mij)
Als alle poorten aangesloten zitten op 3 monitoren zouden ze alledrie gewoon beeld moeten geven, maar een daarvan doet het niet. dus maakt niet uit primair of secondair omdraaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:35

J-P

Syntax erro....

Ik heb een dual opstelling met een Ati 9600Pro kaart met twee TFTŽs (1 daarvan DVI en de secundair anoloog)

Nu wil ik een TV aansluiten op de S-video out, hoe kan ik dan het beeld van de secundaire monitor klonen naar de TV. >:)

Als het handig is hoef ik niet percé al de drie de schermen tegelijkertijd aan te hebben staan, dus als ik een film ga kijken via de TV mag het beeld van de secundaire monitor op zwart. (Maar dan wil ik dus niet kabeltjes achterin gaan verwisselen :P )

Wie weet het antwoord???? _/-\o_ _/-\o_

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bogey Dope schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:43:
Ik heb een dual opstelling met een Ati 9600Pro kaart met twee TFTŽs (1 daarvan DVI en de secundair anoloog)

Nu wil ik een TV aansluiten op de S-video out, hoe kan ik dan het beeld van de secundaire monitor klonen naar de TV. >:)

Als het handig is hoef ik niet percé al de drie de schermen tegelijkertijd aan te hebben staan, dus als ik een film ga kijken via de TV mag het beeld van de secundaire monitor op zwart. (Maar dan wil ik dus niet kabeltjes achterin gaan verwisselen :P )

Wie weet het antwoord???? _/-\o_ _/-\o_
Beetje jammer dat je zelf niet zoekt, want dit is al best vaak voorbij gekomen :/
Anyway, je videokaart heeft 2 ramdac's. Daarvan is er 1 gedeeld: die switcht tussen de DVI en de S-video aansluiting. Dus 3 tegelijk gaat je zowieso niet lukken.
Wat je doet: Zorg dat je beeldscherm niet uitgebreid is naar je 2e monitor. Dan via eigenschappen naar het tabblad weergaves. Daar schakel je de 2e monitor uit en de TV in. Dan zou je al beel dmoeten hebben. Als dat niet zo is moet je even met je overlays kloten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:35

J-P

Syntax erro....

The_Eagle schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:51:
[...]

Beetje jammer dat je zelf niet zoekt, want dit is al best vaak voorbij gekomen :/
Anyway, je videokaart heeft 2 ramdac's. Daarvan is er 1 gedeeld: die switcht tussen de DVI en de S-video aansluiting. Dus 3 tegelijk gaat je zowieso niet lukken.
Wat je doet: Zorg dat je beeldscherm niet uitgebreid is naar je 2e monitor. Dan via eigenschappen naar het tabblad weergaves. Daar schakel je de 2e monitor uit en de TV in. Dan zou je al beel dmoeten hebben. Als dat niet zo is moet je even met je overlays kloten :)
Ja sorry dat ik het vroeg, maar ik kon door de bomen het bos niet meer zien.

Maar zodra ik dus TV wil gaan kijken moet ik even de tweede monitor software matig uitschakelen, kan het dan kwaat als ik in de normale opstelling wel alles heb aangesloten (dus ook de TV)?
En wat bedoelde je met de overlays??

Alvast bedankt voor je uitleg, wordt hier een stuk wijzer van _/-\o_ _/-\o_

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
ik geloof dat het niet mogelijk is, maar toch ff vragen.

is het mogelijk om een spel te spelen (ra2) op het primaire beeldscherm, te kunnen chaten/browsen/foobaren op de secundaire monitor?

somige spellen kom je niet eens om de secundaire monitor. mocht het wel lukken dan minimaliseerd het spel waneer ergens klikt.

is hier software voor om dit te omzeilen, of het het compleet onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ik heb dus een oud MSI GF4 440MX kaartje, met zowel een VGA als een DVI connector. Je zou dus denken dat je hier met een DVI => VGA connectortje een dual monitor setup kunt opzetten, maar niets is minder waar. Er wordt gewoon totaal geen beeld gegeven of whatever.

Nergens op internet heb ik hierover informatie kunnen vinden (gek genoeg), kan iemand mij vertellen of deze kaart dit uberhaupt ondersteund ? S-Video out werkt perfect.

Afbeeldingslocatie: http://images.techtree.com/ttimages/story/g4mx440_large_main.jpg

Die dus..

[ Voor 22% gewijzigd door mcdronkz op 03-02-2006 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:12
GoVegan schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:47:
ik geloof dat het niet mogelijk is, maar toch ff vragen.

is het mogelijk om een spel te spelen (ra2) op het primaire beeldscherm, te kunnen chaten/browsen/foobaren op de secundaire monitor?

somige spellen kom je niet eens om de secundaire monitor. mocht het wel lukken dan minimaliseerd het spel waneer ergens klikt.

is hier software voor om dit te omzeilen, of het het compleet onmogelijk?
Kan je RA2 niet gewoon in een window runnen? Dan kan het zelfs op 1 scherm. Vet spel trouwens! :P

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
coptician schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:23:
[...]

Kan je RA2 niet gewoon in een window runnen? Dan kan het zelfs op 1 scherm. Vet spel trouwens! :P
hehe ja best nog wel tof spel he, maar nop zo ver ik weet niet mogelijk in een window :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
mcdronkz schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 02:58:
Ik heb dus een oud MSI GF4 440MX kaartje, met zowel een VGA als een DVI connector. Je zou dus denken dat je hier met een DVI => VGA connectortje een dual monitor setup kunt opzetten, maar niets is minder waar. Er wordt gewoon totaal geen beeld gegeven of whatever.

Nergens op internet heb ik hierover informatie kunnen vinden (gek genoeg), kan iemand mij vertellen of deze kaart dit uberhaupt ondersteund ? S-Video out werkt perfect.

[afbeelding]

Die dus..
Het je wel gezegt dat je het beeld wil uitbreiden naar de 2e monitor ? En run anders even het tooltje van nvidia. Dan zou het ook moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
geforce5_guy schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 00:41:
[...]

Het je wel gezegt dat je het beeld wil uitbreiden naar de 2e monitor ? En run anders even het tooltje van nvidia. Dan zou het ook moeten werken.
Ook dat heb ik gedaan. Maar als ik naar de eigenschappen van de Nvidia driver ga zie ik alleen een analoog beeldscherm, en een TV. Terwijl ik 'm toch echt in de DVI plug heb zitten ! Al met al begint het er sterk op te lijken dat 'ie het niet ondersteund...

[ Voor 33% gewijzigd door mcdronkz op 04-02-2006 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164237

Ik heb nu op mijn 2e beeldscherm mijn bureaublad weer gegeven (vinkje aanvinken bij je instellingen).
Als ik nu een scherm daarheen sleep komt hij dus daar te staan in de tv resolutie 800x600.

Alleen wat ik nu heb is als ik op een emulator een spelletje speelt, en die meesleep naar mijn tv beeld dat hij het extreem moeilijk krijgt en helemaal gaat happeren en stotteren.
Hoe zou dit kunnen?

Als ik hem terug sleep naar mijn bureaublad loopt hij wel vloeiend.

Kaart is een radeon 9800xt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124620

ik wil nu in het hok ook 2 schermen op 1 pc aansluiten.. thuis heb ik gewoon een dubbele vga etc.. dus dat is allemaal geen probleem.

In het hok staat een desktop pc met 1 onboard vga.
Ik had hier nog een ouwe vga kaart ligen en bij gestopt, in de bios kan ik dan kiezen welke ik aan.. en welke ik uit wil. Dus niet allebij tegelijketijd!

is hier iets voor? want dat is dus wel de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:47
Anoniem: 124620 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 19:45:
ik wil nu in het hok ook 2 schermen op 1 pc aansluiten.. thuis heb ik gewoon een dubbele vga etc.. dus dat is allemaal geen probleem.

In het hok staat een desktop pc met 1 onboard vga.
Ik had hier nog een ouwe vga kaart ligen en bij gestopt, in de bios kan ik dan kiezen welke ik aan.. en welke ik uit wil. Dus niet allebij tegelijketijd!

is hier iets voor? want dat is dus wel de bedoeling.
Wanneer de onboard videokaart gebruik maakt van de agp-bus wordt hij automatisch uitgeschakeld wanneer een andere videokaart wordt geplaatst, omdat de agp-bus (meestal/altijd?) niet voor 2 videokaarten geschikt is en je dus een pci-kaart zal moeten plaatsen om je doel te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
*bump

Sorry, maar ik heb een probleempje met mijn vaders multi monitor setup.
Het gaat over de command prompt. Als ik deze open in een normaal venster krijg ik een mooi gecloned beeld. Maar als ik het in fullscreen start, krijg ik maar op één beeld fullscreen command prompt.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Dit is namelijk zijn order inboekingsprogramma en dat is meestal nogal belangrijk ;)

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02 17:22
Ik heb nu 2 beeldschermen op een 7900 GT maar ik wil eigenlijk als ik aan het game ben dat ik met me muis naar links ga en dat ik dan op het andere beeld zit alleen dat werkt niet weet iemand hoe je dat wel kunt doen of kan het gewoon weg niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196271

even een paar vraagjes:

ik heb een 17inch iiyama tfttje(geen breedbeeld) en een 27inch lcd tvtje (breedbeeld) en ik zou graag clone screen willen werken en eventueel gamen. Is dit eigenlijk wel mogelijk om 2 exact dezelfde schermen te hebben bij het gamen? zo ja, welke videokaart ondersteunen het?

of moet ik dan een breedbeeld iiyama kopen zodat de maten meer overeen komen?

ik hoor het graag, alvast bedankt voor de reacties !

mvg Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 196271 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:09:
even een paar vraagjes:

ik heb een 17inch iiyama tfttje(geen breedbeeld) en een 27inch lcd tvtje (breedbeeld) en ik zou graag clone screen willen werken en eventueel gamen. Is dit eigenlijk wel mogelijk om 2 exact dezelfde schermen te hebben bij het gamen? zo ja, welke videokaart ondersteunen het?

of moet ik dan een breedbeeld iiyama kopen zodat de maten meer overeen komen?

ik hoor het graag, alvast bedankt voor de reacties !

mvg Jelle
Wat jij wilt kan niet, bij clonen heb je uiteraard evenveel pixels op het ene als op het andere scherm. Je kunt dus nooit op 1 scherm een 16:9 verhouding en op het andere een 4:3 hebben als je gaat clonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196271

Terw_Dan schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:42:
[...]

Wat jij wilt kan niet, bij clonen heb je uiteraard evenveel pixels op het ene als op het andere scherm. Je kunt dus nooit op 1 scherm een 16:9 verhouding en op het andere een 4:3 hebben als je gaat clonen.
en wat als ik dan dus een breedbeeld erbij koop is het dan allemaal opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 196271 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:04:
[...]

en wat als ik dan dus een breedbeeld erbij koop is het dan allemaal opgelost?
Als die dezelfde reso aankan als je andere breedbeeld monitor dan kan het prima ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162780

Ik heb nog een vraagje waar ik eigenlijk nergens antwoord op kon vinden.
Ik heb sinds kort een 2e scherm tot mijn beschikking, namelijk een Samsung Syncmaster 320PX.
Ik gebruik Ultramon voor alle instellingen van de 2 beeldschermen (1e is overigens een Samsung Syncmaster 930BF). Die 930BF mijn standaart monitor. Overigens gebruik ik Windows XP.

Het probleem is het volgende. Ik kan op beide schermen met elke willekeurig programma's filmpjes kijken die al op mijn computer staan of die ik op internet afspeel. Ook heb ik een tv-kaart en ik kan op beide schermen gewoon goed tv kijken. Nou wil ik net een dvd gaan kijken op het 2e scherm. Nou speelt geen enkel programma van mij een dvd af behalve PowerDVD. Verplaats ik PowerDVD dan naar het 2e scherm, word het beeld zwart, maar de film gaat gewoon door. Als ik hem dan terugschuif naar het eerste scherm gaat het ook gewoon verder en heb ik wel beeld.

Ik krijg dus geen beeld met PowerDVD als ik iets op het 2e scherm afspeel en dus rechtstreeks van een dvd; alles wat ik dus al gewoon op me computer heb staan speelt PowerDVD wel gewoon af.
Een dvd afspelen met een ander programma lukt niet. Sommige geven wel beeld maar ze blijven allemaal wel ergens tussen de menu's in hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dit heeft te maken met de overlay die PowerDVD gebruikt. Je zou eens kunnen kijken met VLC, die geeft hier eiggenlijk nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162780

Terw_Dan schreef op zondag 23 maart 2008 @ 12:57:
Dit heeft te maken met de overlay die PowerDVD gebruikt. Je zou eens kunnen kijken met VLC, die geeft hier eiggenlijk nooit problemen.
Nee, ik had VLC ook al geprobeerd. Die komt ook niet door de dvd menu's heen (ongeacht hoeveel schermen ik gebruik).

Ach iig bedankt, ik kan er best mee leven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 20:03

superwashandje

grofheid alom

hey ik weet niet zeker of ik het hier moet vragen maar ik kon niets beters vinden

ik heb sinds kort een erg oude laptop gekregen waar ik net divx films mee kan kijken. gezien mijn pc nu ff uit elkaar ligt ivm te late levering van mijn hd4850 wou ik het beeld van de laptop doorspelen naar mijn samsung 940bf om hier wat films op te kijken (toch veel mooier beeld). nu heb ik het normale beeld doorgestuurd en kan ik op beide schermen zien wat ik doe, alleen als ik films wil kijken via vlc werkt het niet op mijn 940bf. een beetje alsof je een screenshot van zon film wilt nemen (met prt scr)en daarna in kijkt hoe het gelukt is: alleen maar zwart. de rest werkt dus wel gewoon. kan ik dat nog aan het werk krijgen?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Zet je externe monitor eens als primaire monitor. Dan zou je daar gewoon beeld op moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

hoe doe ik dat? als ik naar de eigenschappen van het beeldscherm ga en dan naar de instellingen hoor ik dan geloof ik zon drop down menu te zien te krijgen om een monitor te selecteren maar die is er niet. ik krijg gewoon "(meerdere monitors) op ATI RAGE Mobility" te zien (8 mb geheugen :P).

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als kijkt naar de eigenschappen van de monitor, dan zie je daar 2 naast elkaar staan. Daar kies je je externe monitor en zet je hier het vinkje "use this device as my primairy monitor"

Afbeeldingslocatie: http://askbobrankin.com/dual-monitor-setup.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

ja ik geloof dat dat de normale weergave is maar ik kan daar niet uit kiezen. ik geloof niet dat ik een screenshot kan oploaden (toch?) maar ik krijg dus alleen een plaatje van de monitor te zien waar ik de resolutie in kan stellen. ook is de desktop dus niet extended maar gewoon een kopie.

edit: plaatje gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.askdavetaylor.com/0-blog-pics/windows-xp-display-properties-settings.png

[ Voor 17% gewijzigd door superwashandje op 23-09-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDuckeers
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-11-2024
Beste tweakers,

Ik heb momenteel een dual monitor opstelling, en deze functioneert prima met mijn pc. Daarnaast heb ik ook een laptop van werk met alleen een VGA-aansluiting. Deze laptop heb ik nu aangesloten op 1 van beide monitoren. Hierbij moet ik ook telkens alle kabels wisselen. Ik wil dus toe naar een situatie waarin ik ook voor de laptop gebruik kan maken van beide monitoren zonder allerlei kabels (toetsenbord, internet, muis) te wisselen.

Nu heb ik gelezen dat het lastig is om op een VGA-aansluiting 2 beeldschermen aan te sluiten, maar ik heb gezien dat er wel USB 3.0-docking stations bestaan waarop je meerdere monitoren kunt aansluiting. Nu vroeg ik mij af om mensen hiermee al ervaring hebben en kan ik op dit docking station ook tegelijkertijd mijn pc aansluiten? Of moet ik dan telkens de aansluitkabel wisselen?

Verder vroeg ik mij of in hoeverre het mogelijk is om 2 schermen door te linken door middel van een Display Port aansluiting? Ik hoorde dat het dan niet nodig is om 2 stekkers in de computer te hebben, maar dat je schermen door kunt linken. In hoeverre hebben jullie hier ervaring mee?

Ik verneem graag jullie reactie. Ook als nog meer verduidelijking nodig is.
Pagina: 1 2 Laatste