Ik denk dat het bijde is ...Op zondag 24 februari 2002 22:30 schreef cgok het volgende:
hoe krijgen jullie zulke mooie beelden.heb jullie daarvoor een speciale programma ofzo,want de beelden zijn heel erg mooi.groot verschil met de mijne.
Ik gebruik gewoon FSscreen (proggie)
Maar ook heel veel updates die er over heen gaan ...
Bijv. Dreamfleet , Airport 2000 vol3 , London 2000 , Lago 2002 (schiphol), Bremen Airport , Downunder2002 { die genoemd hier voor zijn PAYWARE) en nog wat landupdates , en natuurlijk de vliegtuigen die ik van het inet afhaal.
en dan nog een aardige pc om best hoog de grafX te draaien ..
Gelijk ff een vraagje als je nu eens zelf Foto's wil maken voor Splash Screen , dan kan dat gewoon in BMP ?
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Ja, 800x600 bmp en dan met Imagetool (staat in je Fs2002 dir als je de prof. versie hebt) converteren naar 16 bit(555) via Image --> Format --> 16 bit(555).Op zondag 24 februari 2002 22:40 schreef Blackhole het volgende:
[..]
Gelijk ff een vraagje als je nu eens zelf Foto's wil maken voor Splash Screen , dan kan dat gewoon in BMP ?
En nu zzzzzzlapen. Mzzl.
Nee ik heb niet de Pro maar die komt er over een paar weken wel ..Op zondag 24 februari 2002 23:05 schreef biobak het volgende:
[..]
Ja, 800x600 bmp en dan met Imagetool (staat in je Fs2002 dir als je de prof. versie hebt) converteren naar 16 bit(555) via Image --> Format --> 16 bit(555).
En nu zzzzzzlapen. Mzzl.
Hier gelijk ff een vertrek van MROC
Maar ik heb ff een vraagje gelijk .. hoe krijg je die dubbele landings banen weg ( daar bedoel ik mee dat er 2 over elkaar heen liggen
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
4600nm voor de boeg dus morgen de landing
ik ga nu slapen mensen...:Z
tot morgen
tampert, kriminalpolizei
ene rico, de vnav werkt nog steeds nie ,ook nie in de standaard pic kiste
OF er is geen oplossing voor, OF je moet een aantal exclude en flatten regels toevoegen aan scenery.cfg ... staat meestal in de readme een beschrijving van.Op zondag 24 februari 2002 23:08 schreef Blackhole het volgende:toon volledige bericht
[..]
Nee ik heb niet de Pro maar die komt er over een paar weken wel ..
Hier gelijk ff een vertrek van MROC
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar ik heb ff een vraagje gelijk .. hoe krijg je die dubbele landings banen weg ( daar bedoel ik mee dat er 2 over elkaar heen liggen(zie foto 4 )
Grmbl, heb ik ook eindelijk eens wat (PIC 767), krijg ik een uberwazige foutmelding tijdens de installatie.
http://www.fsproject.com/2002/jan/mroc.zipOp maandag 25 februari 2002 00:50 schreef KIMBLE het volgende:
blackhole wat voor scenery is dat?
ene rico, de vnav werkt nog steeds nie ,ook nie in de standaard pic kiste
en hij is 1.60 mb
Verwijderd
Goedemorgen,
Gelijk een lastige vraag op de vroege ochtend:
Wat voor videokaart gebruiken jullie Geforce6???
Videokaart speelt een minder belangrijke rol bij flightsim.. hier geld meer de regel: Hoe meer MHz-en hoe meer FPSOp maandag 25 februari 2002 08:01 schreef dutchplanet het volgende:
Hi group,
Goedemorgen,
Gelijk een lastige vraag op de vroege ochtend:
Wat voor videokaart gebruiken jullie Geforce6???
* Bolk gebruikt een PowerColor GeFORCE II GTS 64 MB TV-out.. en dat werkt goed
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Ik heb nog steeds dat ILS probleem met verschillende kisten.. zodra ik de ILS intercept en de G/S pak.. dan zakt de neus veel te ver door. Dan trekt ie zichzelf wel weer recht. Eerst zakt ie wel 1000 ft en gaat dan weer horizontaal vliegen totdat ie de G/S weer pakt. Weet iemand wat ik fout doe?
Heb je wel de aircraft.cfg's aangepast? Zie link in ondertitel voor een mogelijke oplossing.Op maandag 25 februari 2002 09:21 schreef bolk het volgende:
Ik heb nog steeds dat ILS probleem met verschillende kisten.. zodra ik de ILS intercept en de G/S pak.. dan zakt de neus veel te ver door. Dan trekt ie zichzelf wel weer recht. Eerst zakt ie wel 1000 ft en gaat dan weer horizontaal vliegen totdat ie de G/S weer pakt. Weet iemand wat ik fout doe?
Je moet niet met 100% aan Fuel landen, wat dan gaat niet, moet je een keer proberen met 10 % in links en rechts, en 0% in center aan fuel.Op maandag 25 februari 2002 09:21 schreef bolk het volgende:
Woei cool. Das een end vliegen
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Doe ik ook.. ik doe soms EHAM -EHRD om een full stop landing te oefenen.. maar met 10% - 5% - 10% (W-C-W) gaat het ook fout..Op maandag 25 februari 2002 09:31 schreef ND het volgende:
[..]
Je moet niet met 100% aan Fuel landen, wat dan gaat niet, moet je een keer proberen met 10 % in links en rechts, en 0% in center aan fuel.
Ik zit al wel meestal op 130 Kts als ik de G/S pak
verloop van de situatie (overdreven):
Copyright © Bolk
Verwijderd
Is dit de PIC767??Op maandag 25 februari 2002 09:17 schreef rdluca het volgende:toon volledige bericht
En na een vlucht van 4600nm arriveren de eerste Olympische sporters weer in Nederland...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
YupOp maandag 25 februari 2002 10:01 schreef terwee het volgende:
[..]
Is dit de PIC767??
Nope. POSky'tjeOp maandag 25 februari 2002 10:03 schreef bolk het volgende:
[..]
Yup
Panel nietOp maandag 25 februari 2002 10:08 schreef DroogKloot het volgende:
[..]
Nope. POSky'tje
Ik denk dat jij weinig fout doet. De autopilot van FS2002 is gewoon beroerd. In FS2000 was die veel beter en volgde de glide slope veel beter als de autopilot van FS2002.Op maandag 25 februari 2002 09:21 schreef bolk het volgende:
Woei cool. Das een end vliegen
Hopelijk wordt dit net als in FS2000 door een patch verholpen.
Het blijft me dan ook verbazen dat DF en PSS de autopilot van FS2002 gebruiken waardoor een deel van de kwaliteiten verloren gaat. PIC is de enige met een eigen autopilot en die is superieur ten opzichte van de standaard a/p.
Belangrijkste is natuurlijk de fuel: center tanks leeg en in de wings ongeveer 25-30%
Daarnaast zijn er ook verschillen per type vliegtuig.
De 747 en 777 moeten op het moment van glide slope capture al in de landing configuration zijn: gear down, Vref+5 en flaps al volledig in de juiste stand.
De Dreamfleet is misschien wel het beste voorbeeld van hoe het niet moet: bij glide slope capture duikt die met -2000 v/s naar beneden en je zit meteen een stuk onder de glide slope. Neem een slechte air-file zoals die van de AFG Transavia en je snelheid neemt ook meteen fors toe die ook niet meer is terug te brengen.
Wat ik doe: op het moment van glide slope capture breng ik speed met 10-15 knots terug, als de v/s weer terugloopt en je een halve dot boven de glide slope zit de flaps een stap verder uit en als je nog teveel onder de glide slope blijft zitten nog meer flaps. Vervolgens speed weer 10-15 knots terug en flaps in de volgende stand uitdraaien, dit herhalen tot je op Vref+5 zit.
Zo land ik de DF en dat gaat erg goed.
Om precies de zijn:Op maandag 25 februari 2002 10:08 schreef DroogKloot het volgende:
[..]
Nope. POSky'tje
Panel is de PIC767
Plane is de Feel Real AA767 met de Posky FS2002 PIC air-file en aircraft.cfg.
Daarnaast heb ik de strobes en navlights in de aircraft.cfg gewijzigd.
Die site doet het niet weet je ook waneer hij het weer doetOp zondag 24 februari 2002 22:16 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
1e week van Maart komt hij uit, hou http://www.phoenix-simulation.co.uk in de gaten.
Aha, dus ik ben niet de enige met dit probleem.. Wat wel zo is, is dat ik met de hand de neus wel weer omhoog kan brengen en zo handmatig op de ILS landen (wazig maargoeOp maandag 25 februari 2002 10:15 schreef rdluca het volgende:toon volledige bericht
[..]
Ik denk dat jij weinig fout doet. De autopilot van FS2002 is gewoon beroerd. In FS2000 was die veel beter en volgde de glide slope veel beter als de autopilot van FS2002.
Hopelijk wordt dit net als in FS2000 door een patch verholpen.
Het blijft me dan ook verbazen dat DF en PSS de autopilot van FS2002 gebruiken waardoor een deel van de kwaliteiten verloren gaat. PIC is de enige met een eigen autopilot en die is superieur ten opzichte van de standaard a/p.
Belangrijkste is natuurlijk de fuel: center tanks leeg en in de wings ongeveer 25-30%
Daarnaast zijn er ook verschillen per type vliegtuig.
De 747 en 777 moeten op het moment van glide slope capture al in de landing configuration zijn: gear down, Vref+5 en flaps al volledig in de juiste stand.
De Dreamfleet is misschien wel het beste voorbeeld van hoe het niet moet: bij glide slope capture duikt die met -2000 v/s naar beneden en je zit meteen een stuk onder de glide slope. Neem een slechte air-file zoals die van de AFG Transavia en je snelheid neemt ook meteen fors toe die ook niet meer is terug te brengen.
Wat ik doe: op het moment van glide slope capture breng ik speed met 10-15 knots terug, als de v/s weer terugloopt en je een halve dot boven de glide slope zit de flaps een stap verder uit en als je nog teveel onder de glide slope blijft zitten nog meer flaps. Vervolgens speed weer 10-15 knots terug en flaps in de volgende stand uitdraaien, dit herhalen tot je op Vref+5 zit.
Zo land ik de DF en dat gaat erg goed.
neem de airfile van de AFG 737-700 Continental of Lauda Air, deze is veel beter dan de air-file die bij de Transavia zit.Op maandag 25 februari 2002 10:24 schreef bolk het volgende:
[..]
Aha, dus ik ben niet de enige met dit probleem.. Wat wel zo is, is dat ik met de hand de neus wel weer omhoog kan brengen en zo handmatig op de ILS landen (wazig maargoe). Ik gebruik nu de AFG 737-700 van Transavia met een DF panel erin..
Ok thnx, doe ik.Op maandag 25 februari 2002 10:37 schreef rdluca het volgende:
[..]
neem de airfile van de AFG 737-700 Continental of Lauda Air, deze is veel beter dan de air-file die bij de Transavia zit.
Performance: Max cruise, 486 kts (900 km/h) at 39000 ft (11900 m); economical cruise, 459 kts (850 km/h) at 39000 ft (11900 m); range with design payload, 4000 naut mls (7415 km); range with design payload, high gross weight option, 4260 naut mls (7895 km).
hoe kan dit dan
tampert, kriminalpolizei
Ja, dit is al de performance van de 767-300ER.....Op maandag 25 februari 2002 10:53 schreef DroogKloot het volgende:
Extended Range versie waarschijnlijk
tampert, kriminalpolizei
maar je hebt gelijk
Notes: Launched February 1983, the 767-300 has 21 ft 1 in (6,42 m) increase in fuselage length, higher weights and more powerful engine options than original -200. Extended range -300ER has more fuel and take-off weights up to 407000lb (184600 kg), for ranges up to 6000 naut mls (11120 km).

tampert, kriminalpolizei
Ik dacht al, Martinair vliegt wekelijks van Amsterdam naar LA met een B767-300ER.Op maandag 25 februari 2002 10:59 schreef Evilernie het volgende:
oh....er stond onderaan een "notes" waar het over de ER ging en bovenaan stond dat het ook over de ER ging lekker vaag dus:
maar je hebt gelijk
Notes: Launched February 1983, the 767-300 has 21 ft 1 in (6,42 m) increase in fuselage length, higher weights and more powerful engine options than original -200. Extended range -300ER has more fuel and take-off weights up to 407000lb (184600 kg), for ranges up to 6000 naut mls (11120 km).
![]()
![]()
opstijgen in eham
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Een MD-11 of een Boeing 767 of 757Op maandag 25 februari 2002 12:04 schreef jos_zwa het volgende:
ik ga in de zomer naar turkije met martinair.. iemand die weet wat voor vliegtuig ik dan waarschijnlijk ga krijgen ?
opstijgen in eham
ik hoop een md-11 het schijnt dat die motor op de staart nogal een kabaal maaktOp maandag 25 februari 2002 12:10 schreef rellehenk het volgende:
[..]
Een MD-11 of een Boeing 767 of 757
en dan hopen dat je nie achteraan zitOp maandag 25 februari 2002 12:30 schreef jos_zwa het volgende:
[..]
ik hoop een md-11 het schijnt dat die motor op de staart nogal een kabaal maakt
Ben vorig jaar ook geweest met martinair naar turkije en toen zat ik in een boeing 767, in de onweer met lekker veel turbulatieOp maandag 25 februari 2002 12:04 schreef jos_zwa het volgende:
ik ga in de zomer naar turkije met martinair.. iemand die weet wat voor vliegtuig ik dan waarschijnlijk ga krijgen ?
opstijgen in eham
Terug reis met een turkse maatschappij : Airantolia, ofzo iets
dat was in een airbus maar ik weet niet welke volgens mij de a 300
Fuckkie! De site van PSS is nog steeds down dus ik kan de manuals niet dlOp maandag 25 februari 2002 12:57 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
en dan hopen dat je nie achteraan zit
ja, die turken proppen echt zoveel mogellijk in die airbussen. Een a300 met iets van 400 passagiers is daar echt geen uitzonderingOp maandag 25 februari 2002 13:14 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Ben vorig jaar ook geweest met martinair naar turkije en toen zat ik in een boeing 767, in de onweer met lekker veel turbulatie
Terug reis met een turkse maatschappij : Airantolia, ofzo ietsdaar zat je pas krap
dat was in een airbus maar ik weet niet welke volgens mij de a 300
tampert, kriminalpolizei
Het vliegtuig was half leeg dus ben ik dwars op de stoelen voor me gaan zitten.Op maandag 25 februari 2002 13:26 schreef Evilernie het volgende:
[..]
ja, die turken proppen echt zoveel mogellijk in die airbussen. Een a300 met iets van 400 passagiers is daar echt geen uitzondering
Het was wel een rag vliegtuig want het plafont kwam naar beneden met de landing en het opstijgen
MUAHAHAHAOp maandag 25 februari 2002 13:32 schreef The_FrankO het volgende:
Het was wel een rag vliegtuig want het plafont kwam naar beneden met de landing en het opstijgen
ik ging een keer naar turkije met air pegasus.. damn volgens mij deed hij een manual landing.. ik kon heel goed aan de vleugels zien dat hij op het laatst nog druk aan het corrigeren was.
Mwihihihi! Ik heb twee keer met Air Tanzania gevlogen... moet ik verder gaan?Op maandag 25 februari 2002 13:49 schreef jos_zwa het volgende:
[..]
MUAHAHAHAairanalotia is ook zo waardeloos...
ik ging een keer naar turkije met air pegasus.. damn volgens mij deed hij een manual landing.. ik kon heel goed aan de vleugels zien dat hij op het laatst nog druk aan het corrigeren was.
JA! vooral doorgaanOp maandag 25 februari 2002 14:05 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Mwihihihi! Ik heb twee keer met Air Tanzania gevlogen... moet ik verder gaan?
Air Tanzania is zeker nèt iets minder onveilig als Kamikaze Airways zeker ?¿?!Op maandag 25 februari 2002 14:05 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Mwihihihi! Ik heb twee keer met Air Tanzania gevlogen... moet ik verder gaan?
HeheheOp maandag 25 februari 2002 14:09 schreef jos_zwa het volgende:
[..]
JA! vooral doorgaan
Nou ja kijk, het logistiek verhaal is in Afrika niet zo goed geregeld als hier om het maar zacht uit te drukken, zelfs niet op de nationale trots: de 'luchthaven' (wel met aviobruggen) van Dar es Salaam, de hoofdstad van Tanzania.
Ik ging vanaf daar naar Kilimanjaro in het noorden van Tanzania.
"Krijg ik geen boarding pass?" Nee nee dat was niet nodig.
Goed. Het was zo ongeveer tijd om in te stappen (nergens een bord met 'now boarding', er kwam een of andere vage employee aan die mij in het Swahili uitlegde dat ik kon gaan).
Wat ik aantrof was een 737-200 met aan alle kanten afgebladderde verf, zodat je op voorhand al even slikt en denkt: "Haal ik het?"
Naar binnen.
"Je kon gewoon gaan zitten waar je wilde als het maar niet in de eerste klas was (pffffft)."
Het leukste waren de wandpanelen.
Ze trilden al heftig heen en weer bij het opstarten van de motoren ik dacht wat gaat dit worden bij take off en op CRZ Level en waarom krijgt niet iedereen bij het inchecken een gratis opblaasbare grafkist mee. Daar zal Air Tanazania overheidshalve wel geen subsidie voor krijgen dacht ik maar.
Gelukkig had ik in de vertrekhal een ervaren Nederlandse globetrotter ontmoet die dezelfde vlucht moest hebben, mij vergezelde tijdens de reis en mij uitlegde dat dit alles volkomen normaal was. Een goedbedoelde doch niet volkomen effectieve geruststelling.
De meest weirde take off uit m'n leven. Van de 737 was ik steile climbs gewend maar dit ging echt omhoog als een Space Shuttle op een 1-takt pruttelaartje.
Mijn leven flitste aan me voorbij, en voor de tweede maal die dag kwam ik tot die ene zelfde gedachte: "Haal ik het"?
We vlogen de eerste paar Legs op hooguit 3000 voet. Volgens mijn reisgenoot vanwege de weersomstandigheden, volgens mij omdat de piloten hun raampjes nog open moesten houden om te kunnen navigeren op de tam tam geluiden en rooksignalen vanuit de hutjes op de onder ons voorbijglijdende steppe. "Jambo jambo habari habari": gewoon een Tanzaniaanse SID in Swahiliaanse morse code.
Nu geef ik mijn reisgenoot gelijk, maar ik vond hem destijds zo blassé dat ik hem niet geloofwaardig achtte.
Goed, eenmaal op kruishoogte (ik vind dit zo'n dubbelzinnig woord, zeker in Afrika) kwam er uit het niets opeens cabinepersoneel tevoorschijn! Geloof het of niet maar er werd zelfs Amstel bier geserveerd. In blikvorm.
Niet genomen. Ik dacht als ik toch moet gaan dan wel graag bij m'n volle verstand.
Alléz, de daling was opnieuw een avontuur. Een ware duikvlucht. Vermogen in 1 ruk tot nul teruggebracht, en zo ook het geluid van de airco. Uit de vleugels kwamen onderdelen tevoorschijn die ik tot dan toe nog nooit bij een 737-200 had gezien (houten spoilers ofzo ik weet het ook niet).
Maar we zijn NIET tegen de Kilimanjaro aangeknalt, NIET door ons landingsgestel gegaan bij touchdown en zelfs de hydrauliek heeft het gehouden, wat ik van de PH-BUP op St.Maarten niet kan zeggen (zie vorig deel xx).
Aan alle Tam Tam (toch Swahili voor VOR DME
amenOp maandag 25 februari 2002 15:20 schreef Rateltje een proefschrift:
[..]
blaat
tampert, kriminalpolizei
Misschien over een jaar. Ik hoop van ganser harte opnieuw naar Oost Afrika te gaan, 't is daar echt fantastisch! (dat meen ik)Op maandag 25 februari 2002 15:25 schreef rdluca het volgende:
LOL
we want more!!!!
Verwijderd
Met behulp van flight-planner die standaard in FS2002 zit of via GPS alleen?
Ik zoek iets waardoor je goed voor een landingsbaan uitkomt.
Weet iemand iets?
mag payware zijn.
En wat is ILS??
Verwijderd
Wat kan je daar precies mee is het een beetje easy of niet?Op maandag 25 februari 2002 16:38 schreef DroogKloot het volgende:
FSNavigator.
Dat plane in je icoon hoe heet die?
Ik gebruik FSBuild (gratis). Dat exporteer ik dan naar FS2002 format, laadt ik in de FMC en dan pas ik de SID's en STAR's aan. Lekker makkelijkOp maandag 25 februari 2002 16:36 schreef dutchplanet het volgende:
Hoe maken jij een vlucht plan???
Met behulp van flight-planner die standaard in FS2002 zit of via GPS alleen?
Ik zoek iets waardoor je goed voor een landingsbaan uitkomt.
Weet iemand iets?
mag payware zijn.
Verwijderd
zo klinkt het nietOp maandag 25 februari 2002 16:42 schreef biobak het volgende:
[..]
Ik gebruik FSBuild (gratis). Dat exporteer ik dan naar FS2002 format, laadt ik in de FMC en dan pas ik de SID's en STAR's aan. Lekker makkelijk
waar vind ik dat, avsim
FSN is een soort zwitsers zakmes voor het plannen van vluchten. Het ondersteunt b.v. SIDs en STARs, je kunt zonder moeite meerdere legs aan elkaar knopen (i.t.t. het omslachtig met waypoints kloten in de standaard plotter), etc.Op maandag 25 februari 2002 16:39 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
Wat kan je daar precies mee is het een beetje easy of niet?
Dat plane in je icoon hoe heet die?
Icoon is een SR-71... een mach 3+ Strategic Reconnaisance vliegtuig.

mar ik ga nu dit ff volge
Verwijderd
AI Traffic Flight Plans
en kan je gedownloade vliegtuigen ook rond laten rijden op een vliegveld ipv een landmark
Verwijderd
Is dat PIC panel nieuw? En hoe vind je het ten opzichte van de DF? (Ik ben er ff tussen uitgeweest, dus sorry als dit al eerder gevraagd was...)Op maandag 25 februari 2002 10:19 schreef rdluca het volgende:
[..]
Om precies de zijn:
Panel is de PIC767
Plane is de Feel Real AA767 met de Posky FS2002 PIC air-file en aircraft.cfg.
Daarnaast heb ik de strobes en navlights in de aircraft.cfg gewijzigd.
pic bestaat allang hoor denk 1a2jaar ofzoOp maandag 25 februari 2002 16:56 schreef hellogoodbye het volgende:
[..]
Is dat PIC panel nieuw? En hoe vind je het ten opzichte van de DF? (Ik ben er ff tussen uitgeweest, dus sorry als dit al eerder gevraagd was...)
kijk maar op mijn en ratel's site (bij 767-300er) daar staan er pics van
ja je moet een database maken , heb geen idee waarom maarjaOp maandag 25 februari 2002 16:57 schreef ND het volgende:
Ik ga ook ff die FSNavigator proberen, maar hij moet toch zo'n databees maken? (deed op mijn vorige PC een uur)
Verwijderd
Maar het is wel wat?Op maandag 25 februari 2002 16:58 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
ja je moet een database maken , heb geen idee waarom maarja
Kan je dat tijdens de vlucht bijstellen???
Ik heb gelijk een vraagje ..
Een bekende van mij is van de week terug gekomen uit Mexico en heeft gevlogen met Martin Air (767)
Maar wat hij wilde weten waarom hij heen er 11 uur over deed en op de terug weg maar 8 uur .
Hij zei dat hij op de heen weg anders heeft gevlogen dan op de terug weg ..
Heen hadden ze volgens hem anders moeten vliegen van wegen de wind .
Dus via ierland richting de noordpool en dan over naar Canada zo via de VS naar Mexico.
en op de terug weg ging hij wel iets korten en vloog daar dooor ook veel rechter op Eham af ..
Maar nu is mijn vraag waarom gaat een vliegtuig zo ver om alleen voor de wind ..
of dat hij dat alleen om brandstof uit tesparen omdat het teveeel kost als ze tegen de vind ingaan ..
want ik vond het wel vreemd ..
heen 11 uur en terug 8 uur ..( ps deze tijden zijn in de lucht )
dus kan iemand mij eens vertellen waarom ze dat doen .
de omweg was dus meer economisher (of weet ik veel hoe ze het noemen maar dus goedkoper) dan tegen de wind in , dus dan gaan ze de omweg nemenOp maandag 25 februari 2002 17:00 schreef Blackhole het volgende:toon volledige bericht
Goede avond allemaal ..
Ik heb gelijk een vraagje ..
Een bekende van mij is van de week terug gekomen uit Mexico en heeft gevlogen met Martin Air (767)
Maar wat hij wilde weten waarom hij heen er 11 uur over deed en op de terug weg maar 8 uur .
Hij zei dat hij op de heen weg anders heeft gevlogen dan op de terug weg ..
Heen hadden ze volgens hem anders moeten vliegen van wegen de wind .
Dus via ierland richting de noordpool en dan over naar Canada zo via de VS naar Mexico.
en op de terug weg ging hij wel iets korten en vloog daar dooor ook veel rechter op Eham af ..
Maar nu is mijn vraag waarom gaat een vliegtuig zo ver om alleen voor de wind ..
of dat hij dat alleen om brandstof uit tesparen omdat het teveeel kost als ze tegen de vind ingaan ..
want ik vond het wel vreemd ..
heen 11 uur en terug 8 uur ..( ps deze tijden zijn in de lucht )
dus kan iemand mij eens vertellen waarom ze dat doen .
Dus voor de brandstof uite sparen en het geheel niet teveel opz'n kop tegeven ?Op maandag 25 februari 2002 17:02 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
de omweg was dus meer economisher (of weet ik veel hoe ze het noemen maar dus goedkoper) dan tegen de wind in , dus dan gaan ze de omweg nemen
Verwijderd
Nou als je tijdens de vlucht wil veranderen van landingsbaan of via een ander punt vliegen.Op maandag 25 februari 2002 17:03 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
fsnav is wel handig met vluchtplanne
en hoe bedoel je bij de vlucht bijstelle?
yep want minder brandstof is ook goedkoperOp maandag 25 februari 2002 17:05 schreef Blackhole het volgende:
[..]
Dus voor de brandstof uite sparen en het geheel niet teveel opz'n kop tegeven ?
Verwijderd
ik ga het even proberen.Op maandag 25 februari 2002 17:06 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
yep da kan ja , heel simpel
Kan je in FS2002 autopiloot landingen maken?
of is dat een apart programman?
ils bedoel je, mijn ils faq'jeOp maandag 25 februari 2002 17:07 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
ik ga het even proberen.
Kan je in FS2002 autopiloot landingen maken?
of is dat een apart programman?
tampert, kriminalpolizei
Ja hoorOp maandag 25 februari 2002 16:52 schreef dutchplanet het volgende:
en kan je gedownloade vliegtuigen ook rond laten rijden op een vliegveld ipv een landmark

Kan je alvast deel 1 en 2 van de PSS manual naar me mailen, de PSS site is nog steeds down dus kan ze op me werk niet dl.Op maandag 25 februari 2002 17:40 schreef KIMBLE het volgende:
das een beetje erg lange rij zeg
Zaterdag en Zondag is de site wel open geweest hoor!Op maandag 25 februari 2002 13:21 schreef rdluca het volgende:
[..]
Fuckkie! De site van PSS is nog steeds down dus ik kan de manuals niet dlen dus ook niet printen

Ik heb 4 van de 5 delen van de manual.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
ik heb ze nie opgeslagen dus ik heb gekeke of ze nog in tempory inet files staan maar neeOp maandag 25 februari 2002 17:45 schreef rdluca het volgende:
[..]
Kan je alvast deel 1 en 2 van de PSS manual naar me mailen, de PSS site is nog steeds down dus kan ze op me werk niet dl.
rdluca@consumentenbond.nl
Ik heb ze thuis al maar hier op me werk staat een HP Laserjet 8150 te wachten op werk.Op maandag 25 februari 2002 17:47 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Zaterdag en Zondag is de site wel open geweest hoor!
[afbeelding]
Ik heb 4 van de 5 delen van de manual.
* KIMBLE is nu heel treurig dat die ze nie hebOp maandag 25 februari 2002 17:51 schreef rdluca het volgende:
[..]
Ik heb ze thuis al maar hier op me werk staat een HP Laserjet 8150 te wachten op werk.
ik mail ze vanavond van huis naar me werk en met een beetje geluk doet de site het vanavond nogOp maandag 25 februari 2002 17:52 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
* KIMBLE is nu heel treurig dat die ze nie heb
* KIMBLE is een stukje blijerOp maandag 25 februari 2002 17:57 schreef rdluca het volgende:
[..]
ik mail ze vanavond van huis naar me werk en met een beetje geluk doet de site het vanavond nog
als jullie pics wille van mn (singleplayer) avontuur van vanmiddag hiero: http://home.planet.nl/~nieu1076/screen.zip
Tot hoelaat werk je? Ik kan wel proberen een mirrortje te bouwen. Alleen die grote file van 6 MB wordt lastig.Op maandag 25 februari 2002 17:57 schreef rdluca het volgende:
[..]
ik mail ze vanavond van huis naar me werk en met een beetje geluk doet de site het vanavond nog
(ik zal maar weer eens aan mijn Proefwerken leren
Part 1: Flight Manual
Part 2: Airbus Aircraft Operating Manual
Part 3: Charts and Tables
Part 4: Tutorial Flight
Part 5: Systems Manual
woohoo grote dankOp maandag 25 februari 2002 18:20 schreef Tourniquet het volgende:
Tijdelijke mirror voor de pss manuals:
Nu het vliegtuig nogOp maandag 25 februari 2002 18:20 schreef Tourniquet het volgende:
Tijdelijke mirror voor de pss manuals:
Is nog niet uitOp maandag 25 februari 2002 18:25 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Nu het vliegtuig nog
hint hint
En is payware
Ik weet dat het payware is daarom juist maar ik wil hem zelf wel gaan kopen namelijk.Op maandag 25 februari 2002 18:31 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Is nog niet uit
En is payware
Hij komt geloof ik in maart uit of niet
Volgens PSS de eerste week van maart ja.Op maandag 25 februari 2002 18:33 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Ik weet dat het payware is daarom juist maar ik wil hem zelf wel gaan kopen namelijk.
Hij komt geloof ik in maart uit of niet
Verwijderd
df 727Op maandag 25 februari 2002 18:42 schreef hellogoodbye het volgende:
Als de de DF gewend bent, wat is dan het vliegtuig waarop je nu wacht? En waarop ik dus ook zal gaan wachten? Een andere DF? PSS? PIC?
nie op een pss gaan w8ten want:
• altijd brakke ap
• pss is bekent om zn vele patches
• van alle knopjes werkt altijd 40%
enz enz..
en ik denk da pic nie met een nieuwe bezig is of heb ik het mis
en df is
goeie ap ,mooie plane's, goeie fmc , bijna alle knopjes werken etc..
dus dat wordt weer sparen...zuchtOp maandag 25 februari 2002 19:15 schreef KIMBLE het volgende:toon volledige bericht
[..]
df 727
nie op een pss gaan w8ten want:
• altijd brakke ap
• pss is bekent om zn vele patches
• van alle knopjes werkt altijd 40%
enz enz..
en ik denk da pic nie met een nieuwe bezig is of heb ik het mis
en df is
goeie ap ,mooie plane's, goeie fmc , bijna alle knopjes werken etc..
voor die 727?Op maandag 25 februari 2002 19:27 schreef nealzie het volgende:
[..]
dus dat wordt weer sparen...zucht
www.lhshop.nlOp maandag 25 februari 2002 19:34 schreef ND het volgende:
Eyz, er is toch ook een luchtvaarthobby shop in Eindhoven?(Ben ik weleens geweest) Weet iemand hoeveel die DF daar kost? (in Euro's
)
Dit topic is gesloten.