Toon posts:

Phreak is back, helaas?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Phreak is terug van vakantie en begint weer vrolijk met zijn idee hoe het er uit moet zien op een vervelende autoritaire manier van topics sluiten waar de mensen van tweakers dacht ik wel plezier aan hebben Kijk maar eens naar de lijst slotjes b.v. fietsmod antwoord van freek is
ONZIN en beng slot er op. Ook als iets al is geweest moet het volgens hem maar zo snel mogenlijk dicht.
De afgelopen week is het naar mijn idee helemaal goed gegaan en is er heus niet zoveel onzin geplaatst.
Voor mij is het binnenkort over op deze manier en zal je mijn mods en dergenlijke niet meer vinden op Tweakers ik wordt het echt zat met deze manier van doen.

IK VIND DAT TWEAKERS VOOR ONS(TWEAKERS) IS en dat het niet op deze manier hoeft te worden verziekt.

Je hoeft het hier niet mee eens te zijn maar dit is mijn mening. En ik vind dat als iemand iets wil vragen,hij dat waarschijnlijk doet omdat hij het niet kan vinden wat hij zoekt help hem daarmee en in mijn ogen doe je dat niet met een slotje. Als het topic niet interresant is dan loopt het er vanzelf uit.

WAT IK ZOU WILLEN IS DAT HIJ WAT SOEPELER WORDT.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
--> LA :?

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11 09:26
Komt me bekend voor.. maar 'k weet niet of 't Phreak was die mijn topics sloot in Videoplanken & Beeldkanonnen.

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:38

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

--> LA lijkt me
ik heb even de gesloten topics onderaan de OCM indexpagina bekeken en ik vind er geeneen tussenstaan die niet terecht is dussss...

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Tja, opzich lullig om te zeggen, maar ik ben het er eigenlijk best wel mee eens. :|

En voor de rest zal ik mijn mond maar houden... :X

Verwijderd

Zom erg is het toch niet? En als het al zo erg is laat je je plezier er toch niet door verzieken?

Mail hem anders om te vertellen wat je er van vindt en misschien te overleggen.

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Phreak sloot inderddaad snel topics. TOen ik vroeg hoe een p1 te overclocken zei die: lees FAQ en bam dicht was mn topic.
Ik bedoelde dus het unlocken p1 en jumpers etc.

Samen staan we sterk!

Verwijderd

Toch vind ik dat er wel een kern van waarheid in zit.

Topics worden tegenwoordig, als het de mods niet aanstaat, extreem gauw gesloten, vooral door Phreak...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 14:26 schreef MrTinux het volgende:
--> LA lijkt me
ik heb even de gesloten topics onderaan de OCM indexpagina bekeken en ik vind er geeneen tussenstaan die niet terecht is dussss...
Waar schijnlijk weet jij al aardig hier de weg maar niet iedereen weet dat ,en ik vind dat je de weg niet op die manier moet wijzen.
Ook deze topics zijn voor de een niet zinnig maar voor de ander wel. En we zijn hier om het ALLEMAAL leuk te hebben.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 14:28 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Waar schijnlijk weet jij al aardig hier de weg maar niet iedereen weet dat ,en ik vind dat je de weg niet op die manier moet wijzen.
Niet zo zeuren :P

Gewoon de FAQ doorlezen.

Verwijderd

ja ik ben ook nog van plan om mijn kast naar PHREAK te modden en te OC'en :?

Verwijderd

[..]

helemaal mee eens...

er zitten nog heeeel veel nieuwelingen tussen, die willen zo graag een antwoord, weten niet waar ze moeten zoeken en voor je het weet word je topic gesloten...

• MrTinux

MrTinux

[..]

Je hoeft niet nieuw te zijn om te kunnen verzinnen dat even de search te gebruiken of de faq te lezen je al een eind op weg helpt (tevens heeft ieder subfora ook nog specifieke faqs waar veel in staat)...

Verwijderd

Woei!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 14:28 schreef McD_Rulz het volgende:
Toch vind ik dat er wel een kern van waarheid in zit.

Topics worden tegenwoordig, als het de mods niet aanstaat, extreem gauw gesloten, vooral door Phreak...
Ja en dat hoeft naar mijn mening niet want als een topic niks is gaat het vanzelf weg

• RedruM
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ivdt/Heren/phreak/me2.jpg

Zat ff op Gallery of Tweakers... enneh zag deze foto van ene 'phreak'.. is dat DE Phreak ? :)

Verwijderd

lezen info zoeken alles eerst zelf doen kom je er dan niet uit dan kan je een topic openen (TOCH?) :P

//off topic phreak hoe was je vakantie?

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 14:31 schreef RedruM het volgende:
[afbeelding]

Zat ff op Gallery of Tweakers... enneh zag deze foto van ene 'phreak'.. is dat DE Phreak ? :)
lol :o

• The Dolf
  • Niet online
Ik wil best zijn plaats innemen hoor.

Misschien een poll maken?
>:) >:)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• RedruM
Op zaterdag 23 februari 2002 14:32 schreef ScHrOeFjE het volgende:
lezen info zoeken alles eerst zelf doen kom je er dan niet uit dan kan je een topic openen (TOCH?) :P

Och heb vaak genoeg gehad dat een modje mijn l337 topic sluit.
Als ik vraag bijvoorbeeld welke videokaart 't maximale uit m'n CPU trekt (GF2ti sluit mooi aan op 1 Ghz CPU... een GF3Ti500 is overkill ed).. krijg ik een slotje en een verwijzing naar een tabel met wat specs van de kaarten.
Wat moet ik daar nou mee.. ik vraag om ervaringen enzo.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:58
Op zaterdag 23 februari 2002 14:31 schreef RedruM het volgende:
[afbeelding]

Yups dat ben ik :P
Maar das een ouwe foto.
Op zaterdag 23 februari 2002 14:32 schreef ScHrOeFjE het volgende:

Goei :)

>> [forum=15].
Mensen spuugt uw gal :D

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 14:33 schreef thedolf het volgende:
Ik wil best zijn plaats innemen hoor.

Misschien een poll maken?
>:) >:)
mij best :P

(lekker positieve feedback over de mods!) :D

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 14:30 schreef MrTinux het volgende:

[..]

Je hoeft niet nieuw te zijn om te kunnen verzinnen dat even de search te gebruiken of de faq te lezen je al een eind op weg helpt (tevens heeft ieder subfora ook nog specifieke faqs waar veel in staat)...
En juist als je de weg weet vind ik het fijn om mensen te kunnen helpen die het nog niet weten .Wees blij dat er tweakers zijn zoals Dabit die hun zeer grote kennis willen delen met iedereen maar ook deze moeilijkere dingen roepen vragen op voor mensen die nog nieuw zijn en die help je niet op deze manier.

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 14:35 schreef Phreak het volgende:

[..]

Yups dat ben ik :P
Maar das een ouwe foto.
[..]

Goei :)

>> [forum=15].
Mensen spuugt uw gal :D
LOL! Phreak is een jonkie! :P

met dat gal spuwen zijn we al bezig, Phreak...

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 18:31
Er is altijd wel iets te klagen over Modjes en Adjes, dat krijg je op grote fora. Vergelijk dit maar eens met kleine fora, Hetis daar gewoon gezellig.

Ik heb wel het idee dat Phreak gewoon zijn best doet, dus heeft het geen enkele zin om op hem te zijken. Misschien is dit wel gewoon modbeleid hier.

Ik heb nog nagedacht wat te gaan zeggen op dit topic. Eigenlijk moet je dat niet doen. maar ik kon het niet laten. Ben gewoon stil over modjes en adjes, Zij zeiken, en wij ook. Dan is het toch goed. En dit topic hoort hier helemaal niet.

Je moet gewoon vragen of het modbeleid aangepast kan worden, of denk mee om de sfeer te verbeteren, niet zo.

En a.p. versteeg zet alsjeblieft wel je mods op dit forum. Als iedereen zijn mod op een ander forum zet is de lol er ook zo af.

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Ik ben het met MrTinux eens. De mod zal wel beter weten dan jullie wat er fout is, mede daarom is hij mod geworden: omdat hij er eerder was dan jullie.

De Mod kent het reilen en zeilen op de forums en herinnert zich vervelende periodes, irritante lamers en de status van veel posterst (ik-wil-zo-vlug-mogelijk-in-de-huiskamer-om-onzin-te-lullen-de-rest-interesseert-me-niet gozers, mensen die drie keer hetzelfde vragen, en nog veel meer catergorieen)

Het lijkt me logisch dat je als je nieuw bent op een forum dat je eerst de FAQ leest en dan, zoals daar staat, eerst de search gebruikt om antwoord te vinden en als het er niet instaat dan pas posten.

Of ben ik de enige die altijd eerst de FAQ leest en zich via mail of prive voorstelt aan de Admin (zodat die zijn mods in kan lichten) :? Dacht het niet...

Flap

Verwijderd

Nou Phreak,

Lijkt me duidelijk he ;)

• The Dolf
  • Niet online
Dat valt mij ook op. De sommige modjes lezen dus absoluut het volledige topic voordat ze hem sluiten. Ik heb al vaak gehad dat mensen mijn vraag niet begrepen en UTFS riepen. Modje bl44t rustig mee en als gevolg dat mijn topic dicht is zonder bevredigend antwoord.

Dit heb ik al vernomen van Jotti, Phreak en Traag.

Gezocht!
Router

Verwijderd

Zeg phreak, je kan wel zeggen dat we kunne spugen, maar wat vind je er nou van om eigenlijk best wel afgezeken te worden?

Waarom doe je met topic`s enz zo haastig?
Is daar een (goede) reden voor of zo?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 14:36 schreef McD_Rulz het volgende:

[..]

mij best :P

(lekker positieve feedback over de mods!) :D
nee geen pol tegen of voor iemand want dan doe ik het zelfde ,het enige wat ik al vaker aan hem heb gevraagt is wat beter te lezen en misschien wat soepeler te zijn .
Dat is alles wat ik zou willen.

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 14:39 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

nee geen pol tegen of voor iemand want dan doe ik het zelfde ,het enige wat ik al vaker aan hem heb gevraagt is wat beter te lezen en misschien wat soepeler te zijn .
ik ook, iets meer 'slack' zou fijn zijn!

• MrTinux

MrTinux

Op zaterdag 23 februari 2002 14:36 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

En juist als je de weg weet vind ik het fijn om mensen te kunnen helpen die het nog niet weten .Wees blij dat er tweakers zijn zoals Dabit die hun zeer grote kennis willen delen met iedereen maar ook deze moeilijkere dingen roepen vragen op voor mensen die nog nieuw zijn en die help je niet op deze manier.
Het is hier geen helpdesk waar je als nOOb (no personal flame) komt en waar achter de balie een aantal wijzen zitten die je verder wijzen (leuke woordspeling :P )...

ik ben absoluut geen überGoTter ofzo en ook ik ben als nOOb begonnen. Toch heb ik nauwelijks topics geopend, simpelweg omdat ik zo ontzettend veel kan vinden als ik zelf even op zoek ga. En dat zoeken kan ook bijv. bij Google enzo, er is zóvéél te vinden zonder dat er een nieuwe topic hoeft te worden geopend...
Op zaterdag 23 februari 2002 14:38 schreef UDuckling5 het volgende:
Ik ben het met MrTinux eens.

• JvS
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 23 februari 2002 14:38 schreef thedolf het volgende:
Dat valt mij ook op. De sommige modjes lezen dus absoluut het volledige topic voordat ze hem sluiten. Ik heb al vaak gehad dat mensen mijn vraag niet begrepen en UTFS riepen. Modje bl44t rustig mee en als gevolg dat mijn topic dicht is zonder bevredigend antwoord.

Open dan een topic in LA :z.

Zonder onderbouwing kom je nergens...

Dit hele topic gaat nergens over trouwens. Laat iemand dan eens met specifieke voorbeelden komen, als het echt overhaast gedaan is, wordt het slot gewoon teruggedraaid, dat is altijd al zo geweest :z.

Dus, zolang niemand met iets concreets aan komt zetten, vind ik dit topic enigszins nutteloos... Dat er topics verkeerd / gehaast op slot gaan, kan inderdaad gebeuren, maar dat is geen reden voor een "flame op phreak" topic ofzo..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:14
Nou om eerlijk te zijn heb ik geen onterecht gesloten topics gezien van Phreak.

Wel van andere mod's maar dat zie ik te weinig om me er druk over te maken.
MAARRRr af en toe mag er wel subtieler worden omgegaan met nieuwe mensen.

• The Dolf
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 14:39 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Van die poll was ook maar een geintje hoor.

Nogmaals, Niet alleen PHREAK maakt zich hier schuldig aan.

Gezocht!
Router

Verwijderd

IK VIND DAT TWEAKERS VOOR ONS(TWEAKERS) IS
Je en niet voor luie mensen die niets zelf uitzoeken of niet eens de moeite nemen in de FAQ of search te kijken.

Er komt hier bijna wekelijks een discussie over en elke keer worden er geen voorbeelden gegeven en de voorbeelden die gegeven worden zijn allemaal te verklaren.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 14:41 schreef MrTinux het volgende:

[..]

Het is hier geen helpdesk waar je als nOOb (no personal flame) komt en achter de balie een aantal wijzen zitten je verder wijzen (leuke woordspeling :P )...

ik ben absoluut geen überGoTter ofzo en ook ik ben als nOOb begonnen. Toch heb ik nauwelijks topic geopend, simpelweg omdat ik zo ontzettend veel kan vinden als ik zelf even op zoek ga. En dat zoeken kan ook bijv. bij Google enzo, er is zóvéél te vinden zonder dat er een nieuwe topic hoeft te worden geopend...
Dan wist jij al de weg.
Alles wat ik vraag is dat hij wat soepeler wordt.
En ik denk dat TWEAKERS ook voor mensen is die nog helemaal NIKS weten.

• Daan
Op zaterdag 23 februari 2002 14:38 schreef Allanzoet het volgende:
Zeg phreak, je kan wel zeggen dat we kunne spugen, maar wat vind je er nou van om eigenlijk best wel afgezeken te worden?

Waarom doe je met topic`s enz zo haastig?
Is daar een (goede) reden voor of zo?
Wat ik ervan vind? Nou ik verheug me niet op dit soort topics hoor ;) maar al die kritiek doet me niet zoveel. Tuurlijk kijk ik wat voor kritiek men heeft op mij en dan kijk ik hoe ik dat kan verbeteren.

Maar wat jij zegt over haastig zijn, ik weet niet precies wat je daarmee bedoeld. Ik sluit haast nooit topics te haastig, ja heel toevallig vandaag eentje. Maar ik zou zeggen wijs me er eens wat aan, dan kijk ik daar even naar :)

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 14:43 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Dan wist jij al de weg.
nee, daar is forum.computeridee.nl voor

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 14:40 schreef McD_Rulz het volgende:

[..]

ik ook, iets meer 'slack' zou fijn zijn!
IS DIT TE VEEL GEVRAAGT

• Buzzman
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 14:45 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

IS DIT TE VEEL GEVRAAGT
Zet alsjeblieft je caps lock uit en blijf redelijk, kom met argumenten, etc.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 14:44 schreef Phreak het volgende:

[..]

Wat ik ervan vind? Nou ik verheug me niet op dit soort topics hoor ;) maar al die kritiek doet me niet zoveel. Tuurlijk kijk ik wat voor kritiek men heeft op mij en dan kijk ik hoe ik dat kan verbeteren.

Maar wat jij zegt over haastig zijn, ik weet niet precies wat je daarmee bedoeld. Ik sluit haast nooit topics te haastig, ja heel toevallig vandaag eentje. Maar ik zou zeggen wijs me er eens wat aan, dan kijk ik daar even naar :)
Neem mijn topic over Cebit ,ik zoek dan overclockers en case modders en geen hardware algemeen mensen ,maar mensen die case modden en overclocken net zo leuk vinden als ik.

Verwijderd

[..]

Dan wist jij al de weg.
Een tweaker is niet iemand die niets van computers afweet hoor. Dan moet je bij computeridee of computertotaal wezen.

Een tweaker hoort al wat ervaring met computer te hebben en moet bereid zijn moeite te doen om tot een oplossing te komen en vooral dat laatste schort het de laatste tijd nogal aan.

• MrTinux

MrTinux

[..]

Dan wist jij al de weg.
Ik zeg toch dat ik hier ook ooit als nOOb ben gekomen. Maar door gewoon die grijze brij in je hoofd even rationeel te gebruiken kan je toch gewoon bedenken dat even wat rondzoeken helpt? Vaak wordt je dan ook nog sneller geholpen: als je ergens zoekt en je vind het antwoord ben je met een paar minuten klaar terwijl het bij een nieuw topic soms uren kan duren tot je bruikbare antwoorden krijgt.

Sowieso vind ik dat je als je ergens komt je eerst alleen moet meekijken en niet gelijk blaatblaatblaat-probleem-blaatblaatblaat-nieuwtopic-blaatblaatblaat moet gaat doen. Dan leer je snel genoeg de weg kennen zonder je de woede van collega-tweakers op de hals te halen.

[bijdehandje]
Op zaterdag 23 februari 2002 14:46 schreef Buzzman het volgende:

[..]

Zet alsjeblieft je caps lock uit en blijf redelijk, kom met argumenten, etc.
En eindig 'gevraagd' voortaan met een 'd'
[/bijdehandje]

Verwijderd

Ik ben het zekerz eens met a.p.versteeg en idd nogmaals, het is geen topic om ALLEEN phreak de f*cken, maar andere mods doen het ook. (nou vind ik wel dat phreak het meeste opvalt met overhaasten enz.) Men zegt ook niet dat ALLE topic`s die gesloten worden onterecht zijn.

Dit topic is waarschijnlijk alleen maar geopend om phreak enz. te verzoeken om minder overhaast te werk gaan zoals de topic`s GOED te lezen en om na te denken over wat de topicstarter eigenlijk bedoeld, duz niet meteen oordelen en BAM, slot erop.

• d-Frag
  • Laatst online: 15-08 16:36

d-Frag

74% completed

Even de gesloten topics doorgelezen, maar op 1 topic na : [topic=419366/1] (deze had imho naar /7 gemoved kunnen worden) vind ik het terechte slotjes.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:14
Op zaterdag 23 februari 2002 14:48 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Neem mijn topic over Cebit ,ik zoek dan overclockers en case modders en geen hardware algemeen mensen ,maar mensen die case modden en overclocken net zo leuk vinden als ik.
IDD die topic's horen niet in Hardware Algemeen want dikke kans dat daar geen CM'ers komen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 14:48 schreef Sinterklaas het volgende:

[..]

Een tweaker is niet iemand die niets van computers afweet hoor. Dan moet je bij computeridee of computertotaal wezen.

Een tweaker hoort al wat ervaring met computer te hebben en moet bereid zijn moeite te doen om tot een oplossing te komen en vooral dat laatste schort het de laatste tijd nogal aan.
Fijn dat jullie het niveau bepalen, wanneer je hier iets mag vragen.

Verwijderd

Welcome back Phreak.. :)

Goed werk, maareh.. kan het niet wat strenger pls? Al die onzintopics.. ik bedoel, wat heeft het 'modden van een fiets' met messen aan de voorvork etc. te zoeken op een computerforum?

Tegenover elke gebruiker die zegt dat het soepeler moet staat ook wel een gebruiker welke het strenger wil.

//edit
A) Dit is niet alleen door hun bepaald, noch zijn zij de enigen die er zo over denken.
B) Het is _hun_ forum. Mogen zij dan ook besluiten welke kant ze ermee op willen?

Je moet ook goed voor ogen houden welke consequenties het hebben van een 'laag niveau' heeft; nl. dat de ervaren gebruikers weglopen (wat al gebeurd is min of meer).

En, je kunt lang lullen en kort lullen maar tweaker != nOOb. Er zijn genoeg fora welke ruimte hebben voor nOObs. Een tweaker is iemand die het uiterste uit zijn configuratie wil halen, hetzij op functioneel gebied hetzij op estetisch gebied.

• Daan
Op zaterdag 23 februari 2002 14:48 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Waarom staat dat er niet bij dan?
Jij vraagt in je topic of er nog tweakers naar Cebit gaan, en niet of er nog Casemodders en Overclockers gaan. Ik hoef er toch niet vanuit te gaan dat jij je topic altijd op de goede plek plaatst?
Op zaterdag 23 februari 2002 14:49 schreef Allanzoet het volgende:
Ik ben het zekerz eens met a.p.versteeg en idd nogmaals, het is geen topic om ALLEEN phreak de f*cken, maar andere mods doen het ook. (nou vind ik wel dat phreak het meeste opvalt met overhaasten enz.) Men zegt ook niet dat ALLE topic`s die gesloten worden onterecht zijn.

Dit topic is waarschijnlijk alleen maar geopend om phreak enz. te verzoeken om minder overhaast te werk gaan zoals de topic`s GOED te lezen en om na te denken over wat de topicstarter eigenlijk bedoeld, duz niet meteen oordelen en BAM, slot erop.
Voorbeelden graag :) Hier kan ik niets mee.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 14:49 schreef Allanzoet het volgende:

Juist dank U

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 14:52 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Het heet toch Gathering of Tweakers hier. Niet Gathering of luie mensen die niet weten hoe windows geinstalleerd moet worden.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 14:53 schreef Phreak het volgende:

[..]

Waarom staat dat er niet bij dan?
Jij vraagt in je topic of er nog tweakers naar Cebit gaan, en niet of er nog Casemodders en Overclockers gaan. Ik hoef er toch niet vanuit te gaan dat jij je topic altijd op de goede plek plaatst?
[..]

En dat is nou juist wat ik bedoel ,jij bepaald dan even of ik wel/niet weet wat ik wil.
Ik had hem op voor mij(en niet voor jou) de juiste plek gezet.
En omdat ik case modders en overclockers zocht zet ik hem daar en niet bij hardware algemeen.

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 14:54 schreef Sinterklaas het volgende:

[..]

Het heet toch Gathering of Tweakers hier. Niet Gathering of luie mensen die niet weten hoe windows geinstalleerd moet worden.
.. opf Gathering of luie mensen die niet een normaal antwoord kunnen geven.

• Daan
Op zaterdag 23 februari 2002 14:56 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

En dat is nou juist wat ik bedoel ,jij bepaald dan even of ik wel weet wat ik wil.
Zet dat dan ff in je topic. Ik ga niet met elke topicstarter contact opnemen om te weten te komen wat hij nou EXACT met zijn topic wil, dat snap je toch wel?

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 14:53 schreef Phreak het volgende:

[..]

[..]

Ja HALLO!, ik ga een beetje heel Got afzoeken voor een voorbeeldje (hoewel die makkelijk te vinden zijn...)
sorry hoor, maar als je niet begrijpt wat wij willen/bedoelen moet je wel heel erg dom zijn, |:(
Denk is 1 keer (2 keer mag ook) in je leven na, en ga wat soepeler om met O/CM. Je weet best wat we bedoelen!

zo, verder geen persoonlijke shit, gaat alleen om "werk"

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 14:58 schreef Phreak het volgende:

[..]

Zet dat dan ff in je topic. Ik ga niet met elke topicstarter contact opnemen om te weten te komen wat hij nou EXACT met zijn topic wil, dat snap je toch wel?
Ik wel maar als je alles bij voorbaat op deze manier benaderd jij niet.

• Buzzman
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 15:01 schreef Allanzoet het volgende:

[..]

Ja HALLO!, ik ga een beetje heel Got afzoeken voor een voorbeeldje (hoewel die makkelijk te vinden zijn...)
sorry hoor, maar als je niet begrijpt wat wij willen/bedoelen moet je wel heel erg dom zijn, |:(
Denk is 1 keer (2 keer mag ook) in je leven na, en ga wat soepeler om met O/CM. Je weet best wat we bedoelen!

als de voorbeelden makkelijk te vinden zijn dan kan je ze toch zo laten zien? :)

• The Dolf
  • Niet online

[..]

Komt een beetje grof uit zijn bek maar heeft wel gelijk

Gezocht!
Router

• Arnout
  • Laatst online: 19-11 21:03
Ik ben blij dat er gemodereerd wordt. Wordt i.i.g. het niveau enigzins gewaarborgd.

Ander puntje: het lijkt wel of dit soort topics schering en inslag worden. Users die hoog van de toren blazen, geen respect tonen, geen argumenten aandragen enz enz. :Z

Mensen ga eerst eens bij jezelf te rade, en probeer geen splinter uit een mod zijn oog te halen terwijl je zelf met een balk in je oog kampt (hé waar ken ik dat toch van ;)).

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 15:01 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

en weer een punt erbij! :P

• The Dolf
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 15:02 schreef Buzzman het volgende:

[..]

als de voorbeelden makkelijk te vinden zijn dan kan je ze toch zo laten zien? :)
Vind je dit niet een klein beetje kinderachtige opmerking? Zo kan ik aan zoveel posts komen.

Gezocht!
Router

Verwijderd

Topicstarter
Phreak ik heb al eens een mailtje hierover met je gewisseld.
Wordt wat soepeler en het is voor iedereen gezellig.
Hoe meer zielen hoemeer mensen die jullie sponsors zien.

• Buzzman
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 15:03 schreef thedolf het volgende:

[..]

Vind je dit niet een klein beetje kinderachtige opmerking? Zo kan ik aan zoveel posts komen.
onzin.. Jullie zitten allemaal te zeggen van "Er zijn voorbeelden genoeg te vinden!", maar laten niks zien.. Wat zijn die voorbeelden dan :?

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Op zaterdag 23 februari 2002 14:56 schreef Bladiebla het volgende:

[..]

.. opf Gathering of luie mensen die niet een normaal antwoord kunnen geven.
Dit vind ik persoonlijk een regelrechte flame op mijn collega. Tweakers.net / Gathering of Tweakers is een community van mensen die er verstand van hebben. Geen school. Het is dus niet de bedoeling dat hier alle vragen beantwoord worden, aangezien er altijd een mafketel tussen zit die niets weet en denkt dat je hier veel van kan leren. Dat kún je ook, maar dan moet je wel gaan zoeken. De vragen opnieuw stellen wekt irritatie en haalt het niveau drastisch omlaag. Als ik af en toe reacties hier bekijk vind ik toch echt dat het niveau dalend is. Ik geef daar niemand de schuld van, dit valt gewoon op. En ik vind het logisch als mijn GoT-collega's middelen inzetten om dit te remmen.

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 15:02 schreef thedolf het volgende:

[..]

Komt een beetje grof uit zijn bek maar heeft wel gelijk
ja, ik bent wat grof, maar zo ben ik nou eenmaal, ik weet ff geen andere manier om het te zeggen.

• Arnout
Op zaterdag 23 februari 2002 15:04 schreef a.p.versteeg het volgende:
Wordt wat soepeler en het is voor iedereen gezellig.
Laten we dat maar niet doen. Je zit op het verkeerde forum.

• Daan

[..]

Nou, ik wacht...
Op zaterdag 23 februari 2002 15:01 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Ik kijk gewoon naar het topic of het al eens langs is geweest of het gewoon in de FAQ staat. Is dat zo, dan gaat het topic dicht, heel simpel.

• The Dolf
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 15:04 schreef Buzzman het volgende:

[..]

onzin.. Jullie zitten allemaal te zeggen van "Er zijn voorbeelden genoeg te vinden!", maar laten niks zien.. Wat zijn die voorbeelden dan :?
Jullie? Ik ook dus?

Dan is dit toch een perfect voorbeeld? Zie je nu wel dat jullie niet alles lezen (of begrijpen >:))

Gezocht!
Router

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 15:03 schreef MetHod het volgende:
Ik ben blij dat er gemodereerd wordt. Wordt i.i.g. het niveau enigzins gewaarborgd.

Ander puntje: het lijkt wel of dit soort topics schering en inslag worden. Users die hoog van de toren blazen, geen respect tonen, geen argumenten aandragen enz enz. :Z

Mensen ga eerst eens bij jezelf te rade, en probeer geen splinter uit een mod zijn oog te halen terwijl je zelf met een balk in je oog kampt (hé waar ken ik dat toch van ;)).
Je hoeft toch geen topics te lezen die voor jou allang gesneden koek zijn, maar dit is niet voor iedereen het geval en ook die mensen zijn hier om hulp en gezelligheid.
Ook jij bent eens gestart en vond het toen ook fijn als jij met die eigenlijk foute vraag toch nog geholpen werd.

• Buzzman
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 15:06 schreef thedolf het volgende:

[..]

Jullie? Ik ook dus?

Dan is dit toch een perfect voorbeeld? Zie je nu wel dat jullie niet alles lezen (of begrijpen >:))
you get the point :P ;)

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 15:05 schreef SONiCB00M het volgende:

[..]

Dit vind ik persoonlijk een regelrechte flame op mijn collega. Tweakers.net / Gathering of Tweakers is een community van mensen die er verstand van hebben. Geen school. Het is dus niet de bedoeling dat hier alle vragen beantwoord worden, aangezien er altijd een mafketel tussen zit die niets weet en denkt dat je hier veel van kan leren. Dat kún je ook, maar dan moet je wel gaan zoeken. De vragen opnieuw stellen wekt irritatie en haalt het niveau drastisch omlaag. Als ik af en toe reacties hier bekijk vind ik toch echt dat het niveau dalend is. Ik geef daar niemand de schuld van, dit valt gewoon op. En ik vind het logisch als mijn GoT-collega's middelen inzetten om dit te remmen.
Het komt er duz volgens een paar mods eigenlijk op neer dat gasten die geen verstand van pc`s ofzow hebben hun bek moeten houden?

bijna iedereen die hier gekomen is kwam als nOOb, als die allemaal hun bek hielden was er niet eens een forum, Duz het is toch goed al er gevraagd word?
ok, de search moet wat vaker gebruikt worden maar het niet DE oplossing, niet alles staat erin.
Als niemand iets vraagt of beantwoord is er geen search/forum enz.

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 15:08 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Je hoeft toch geen topics te lezen die voor jou allang gesneden koek zijn, maar dit is niet voor iedereen het geval en ook die mensen zijn hier om hulp en gezelligheid.
Ook jij bent eens gestart en vond het toen ook fijn als jij met die eigenlijk foute vraag toch nog geholpen werd.
Mensen met foute vragen worden ook gewoon gewoon geholpen als ze duidelijk laten zien dat ze moeite gedaan hebben om een oplossing te vinden.

Ik laat zelfs de meest simpele vragen open als ze op een normale manier gesteld zijn.

En in alle FAQ's staat dat je duidelijk moet zijn als je een vraag stelt en zo'n grote moeite is dat nou ook weer niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 15:11 schreef Allanzoet het volgende:

[..]

Het komt er duz volgens een paar mods eigenlijk op neer dat gasten die geen verstand van pc`s ofzow hebben hun bek moeten houden?

bijna iedereen die hier gekomen is kwam als nOOb, als die allemaal hun bek hielden was er niet eens een forum, Duz het is toch goed al er gevraagd word?
ok, de search moet wat vaker gebruikt worden maar het niet DE oplossing, niet alles staat erin.
Helemaal wat ik bedoel.

• The Dolf
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 15:11 schreef Buzzman het volgende:

[..]

you get the point :P ;)
UPG noemen ze dat :)

Gezocht!
Router

Verwijderd

[..]

Als ze zelf geen moeite doen wel ja.
bijna iedereen die hier gekomen is kwam als nOOb, als die allemaal hun bek hielden was er niet eens een forum,
Toen ik hier begon ging ik eerst mensen helpen en daarna pas topics openen, een groot gedeelte van de nieuwe mensen denken dat het hier een helpdesk is en dat is het absoluut niet.
Duz het is toch goed al er gevraagd word?
Da's waar ja, maar vragen die letterlijk in de FAQ staan of snel met google/search zijn gevonden mis ik niet hoor.

• Flake

[..]

Misschien zou ik het fijn vinden, maar dan bleek maar weer dat ik niet thuis hoor. Hier zitten mensen tussen die gespecialiseerd zijn op diverse gebieden (neem bijvoorbeeld DaBit met electronica). Dat soort mensen zijn een goeie aanwinst voor dit forum. Samen ondernemen ze diverse projecten, zoals bijvoorbeeld helpen bij een rheobus. Als jij vragen gaat stellen van "Hoe sluit ik mijn IDE-kabel aan" of "Wat is het verschil tussen master/slave?" dan hoor je hier gewoon niet thuis. Dit soort basis wordt je van geacht te kennen. Als je dat wil leren moet je wederom niet hier zijn. Daar zijn talloze tutorials voor die duizenden mensen op gang hebben geholpen. Daar hoef jij geen uitzonderingspositie voor te creëren.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 15:12 schreef Sinterklaas het volgende:

[..]

Mensen met foute vragen worden ook gewoon gewoon geholpen als ze duidelijk laten zien dat ze moeite gedaan hebben om een oplossing te vinden.

Ik laat zelfs de meest simpele vragen open als ze op een normale manier gesteld zijn.

En in alle FAQ's staat dat je duidelijk moet zijn als je een vraag stelt en zo'n grote moeite is dat nou ook weer niet.
Voor jullie niet ,maar voor anderen wel en dan is een slotje niet het antwoord wat je zoekt.

• Daan

[..]

Nee die moeten de search gebruiken en de FAQ's lezen alvorens een topic te openen.

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 15:14 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Voor jullie niet ,maar voor anderen wel en dan is een slotje niet het antwoord wat je zoekt.
Als je al niet in de FAQ/search/google kunt kijken kun je beter jezelf meteen inschrijven voor het bejaardentehuis hoor, beetje loze opmerking dit.

Verwijderd

Een eigenlijk foute vraag zou ik dus niet op GoT stellen. Niet nadat ik eerst had gezocht en zelf vanalles had uitgeprobeerd.

Ik vind trouwens dat Phreak vreselijk coulant reageert, als je jouw reactie op hem in dat Cebit-topic ziet.
En jij geeft toch ook aan: ik zoek Tweakers, en daarom wil je je topic in OCM hebben, en niet in Hardware :? Dus versta jij ook onder Tweakers mensen die weten waar ze het over hebben. Lijkt mij :?

/me bemoeit zich er tegen aan omdat ze vindt dat de laatste tijd er wel erg veel ongenuanceerde en ongegronde kritiek over de modjes heen gestort wordt |:(

edit:
En tijdens het typen werd mijn standpunt al door anderen gegeven ;)

• Arnout
Op zaterdag 23 februari 2002 15:16 schreef Sinterklaas het volgende:

[..]

Als je al niet in de FAQ/search/google kunt kijken kun je beter jezelf meteen inschrijven voor het bejaardentehuis hoor, beetje loze opmerking dit.
De hele thread heeft wat een hoog :Z gehalte.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 15:14 schreef SONiCB00M het volgende:

[..]

Misschien zou ik het fijn vinden, maar dan bleek maar weer dat ik niet thuis hoor. Hier zitten mensen tussen die gespecialiseerd zijn op diverse gebieden (neem bijvoorbeeld DaBit met electronica). Dat soort mensen zijn een goeie aanwinst voor dit forum. Samen ondernemen ze diverse projecten, zoals bijvoorbeeld helpen bij een rheobus. Als jij vragen gaat stellen van "Hoe sluit ik mijn IDE-kabel aan" of "Wat is het verschil tussen master/slave?" dan hoor je hier gewoon niet thuis. Dit soort basis wordt je van geacht te kennen. Als je dat wil leren moet je wederom niet hier zijn. Daar zijn talloze tutorials voor die duizenden mensen op gang hebben geholpen. Daar hoef jij geen uitzonderingspositie voor te creëren.
Waarschijnlijk hoor ik bij de mensen die heelveel van comps weten en daar ook diploma`s voor hebben ,hoe komt het toch dat ik het leuk en fijn vind als ik mensen echt kan helpen.

• Exirion
  • Laatst online: 23:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Helaas is het overgrote deel van de nieuwe users inderdaad een echte noob ja. In principe is Gathering of Tweakers een site voor mensen met kennis en ervaring, en NIET voor al die noobs die alleen maar kennis en ervaring komen _consumeren_.

Het forum bloedt dood omdat 5% van de mensen alle antwoorden moet geven op de vragen die door de overige luie en onwetende 95% gesteld worden.

Het klinkt cru, en dat is het ook. Maar het is wel de waarheid.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 15:06 schreef thedolf het volgende:

[..]

Jullie? Ik ook dus?

WOOT, die is hard... ga zo door, enne phreak, is dat het enige wat je kan zeggen?: geef voorbeelden enz...
maargoed je bent duz best wel dom want je schijnt het nog steeds niet te begrijpen...

is het nou zoveel gevraagd om ff wat soepeler en menselijker te zijn ofzo? :r

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09

Arno

PF5A

Op zaterdag 23 februari 2002 14:38 schreef thedolf het volgende:
Ken ik jou :?

PS: Ik ben al een half jaar geen crew meer :+

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 15:18 schreef Allanzoet het volgende:

[..]

WOOT, die is hard... ga zo door, enne phreak, is dat het enige wat je kan zeggen?: geef voorbeelden enz...
maargoed je bent duz best wel dom want je schijnt het nog steeds niet te begrijpen...

Nee kom met voorbeelden.

Elke keer is het hetzelfde gezeik hier.

"Weeeeehh dat k*tmodje heeft mijn topic gesloten dat doet hij elke keer!"

En als er dan geen voorbeelden komen schiet je ook niets op.

En je eten mag je binnenboord houden hoor.

• Arnout
Je schijnt het niet te begrijpen. Ik ben wel blij dat er gewoon regels zijn en dat je je daar gewoon aan moet houden...

"Aaahh Agent kunt u niet wat menselijker zijn en deze keer mijn snelheidsovertreding door de vingers zien... ik hinderde er niemand mee..."

Zie hier de vergelijking... :Z :Z

• Daan

[..]

Moet dat :r er nou bij? Ik zou je hier gewoon een NOW Flame voor kunnen geven, maar laat ik dat nou maar niet doen he ;) En dat jullie voorbeelden moeten geven lijkt me wel duidelijk, niet? Het is anders gewoon kritiek zonder fundering, en laat ik daar nou geen aandacht aan schenken :)

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik wil ook ff een duit in het zakje doen:
Ik vind dat Phreak z'n werk prima doet. Punt. (kleine opmerking: als dit topic bedoeld was om serieuze kritriek te leveren..dan slaat de ietwat venijnige titel de plank volledig mis wat mij betreft. Beetje simpel hoor...)
Ik vind OCM een van de interessantste fora van GoT en dat moet ook zo blijven. De consequentie daarvan is dat er variatie en vernieuwing moet zijn, zodat het voor de vaste bezoekers interessant blijft om langs te komen. Dus: de nadruk ligt op nieuwe dingen....en voor de 'oude', bekende dingen zijn er uitstekende FAQ's en search die bulkt van de info. De topicstarter wordt hier ook altijd netjes op gewezen als er een slotje wordt gelegd. En als iemand te beroerd is om de FAQ te lezen en te searchen...tjah dan moet ie gewoon niet op GoT komen. Simpel.
Ik wil nieuwe, koele dingen zien op OCM...en als ik iedere dag door een berg 'ik wil m'n pc overclocken hoe moet dat'-topcis moet klikken verlies ik vrij snel m'n interesse...
Je kan van GoT-ers toch best verwachten dat ze zoch aan bepaalde gedragscodes houden???

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 15:17 schreef Exirion het volgende:

[..]

Helaas is het overgrote deel van de nieuwe users inderdaad een echte noob ja. In principe is Gathering of Tweakers een site voor mensen met kennis en ervaring, en NIET voor al die noobs die alleen maar kennis en ervaring komen _consumeren_.

Het forum bloedt dood omdat 5% van de mensen alle antwoorden moet geven op de vragen die door de overige luie en onwetende 95% gesteld worden.

Het klinkt cru, en dat is het ook. Maar het is wel de waarheid.
Het forum is hier voor zo`n groot mogenlijk publiek en anders moet je eerst maar een copie van diploma`s opvragen en ik denk dat je sponsors niet blij zijn met deze opmerkingen daart er dan zeer weinig mesen zullen overblijven.En ja dan bloed tweakers dood en niet wanneer wij zelf onze kennis willen delen en zo zorgen voor voortzetting van tweakers.
BTW ik ken wat sponsors van jullie en ik weet zeker als ik het hier over heb dat zij het niet eens zijn met jullie manier van opstellen.

• Flake
Op zaterdag 23 februari 2002 15:17 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hoor ik bij de mensen die heelveel van comps weten en daar ook diploma`s voor hebben ,hoe komt het toch dat ik het leuk en fijn vind als ik mensen echt kan helpen.
Dan kun je dat toch waarschijnlijk ook? Er zijn altijd mensen die meer ervaringen hebben op een specifiek gebied.

Verwijderd

ik vind ook idd dat topic`s waar vragen instaan die letterlijk op te zoeken zijn op slot kunnen maar de rest nioet. en phreak gooit te veel topic`s opslot waarin vragen staan die op vragen in de search LIJKEN maar niet hetzelfde zijn. De topicstarter weet dan nog steeds het antwoord niet, en zijn topic is dan gewoon dicht.

Dit soort dingen vind ik ronduit belachelijk.

Verwijderd

enne phreak, is dat het enige wat je kan zeggen?: geef voorbeelden enz...
En jij snapt niet dat hij voorbeelden nodig heeft òm te begrijpen wat hij fout doet volgens jou :? Want hij vindt dat hij het goed doet en weet pas wat er niet goed zou zijn als iemand dat laat zien.

Logisch toch :? Ik zeg niet dat je dom bènt, kan ik niet over oordelen, maar je dóet het iig wel...

• Daan
Op zaterdag 23 februari 2002 15:22 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Het forum is hier voor zo`n groot mogenlijk publiek en anders moet je eerst maar een copie van diploma`s opvragen en ik denk dat je sponsors niet blij zijn met deze opmerkingen daart er dan zeer weinig mesen zullen overblijven.En ja dan bloed tweakers dood en niet wanneer wij zelf onze kennis willen delen en zo zorgen voor voortzetting van tweakers.
Sorry maar dan heb je echt een verkeerd idee van GoT.

• Flake
Op zaterdag 23 februari 2002 15:21 schreef _sNaRs_ een flink verhaal
Hier ben ik het compleet mee eens. Dit zijn mensen waar ik respect voor heb.

Verwijderd

[..]

Laat ik dan even omdraaien.

De echte experts rennen weg omdat het niveau hier zo enorm laag aan het worden is. De sponsors hebben een bepaalde doelgroep en als je doelgroep wegrent rennen ook je sponsors weg.

• Exirion
  • Laatst online: 23:16

Exirion

Gadgetfetisjist

En ja dan bloed tweakers dood en niet wanneer wij zelf onze kennis willen delen en zo zorgen voor voortzetting van tweakers.
Als het hier zo doorgaat dan valt er over een jaar geen kennis meer te delen. De kennis is immers steeds verder te zoeken. Ik schat dat hoogstens 10% van het GoT-publiek een niveau heeft wat je van een Tweaker zou verwachten, en met de huidige mentaliteit van nieuwe bezoekers zal de daling van het niveau alleen maar rap toenemen :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Flake
Op zaterdag 23 februari 2002 15:23 schreef Allanzoet het volgende:
ik vind ook idd dat topic`s waar vragen instaan die letterlijk op te zoeken zijn op slot kunnen maar de rest nioet. en phreak gooit te veel topic`s opslot waarin vragen staan die op vragen in de search LIJKEN maar niet hetzelfde zijn. De topicstarter weet dan nog steeds het antwoord niet, en zijn topic is dan gewoon dicht.

Dit soort dingen vind ik ronduit belachelijk.
Noem es een voorbeeld. Bij zo'n omschrijving kan ik er moeilijk mijn commentaar op leveren.

• Daan
Leuke terugkomst trouwens *kuch*..
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.