Niet op voorraad.
Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal
Nu thuis nog zorgen dat de kids van de pc afblijven<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Biko rot op van die wipkip nu is papa[/quote]:)
Heb een PIII 450 en 128 MB SDRam.
http://www.rage3d.com/forum/ubbhtml/Forum13/HTML/000542.html
2) Zal m'n processor niet de bottleneck zijn wanneer ik deze kaart ik m'n case prop
http://www.rage3d.com/forum/ubbhtml/Forum13/HTML/000532.html
KNOR
Verwijderd
Misschien toch nog één vraagje:
Wat is de hoogst geclockte en dus beste
Geloof dat Bomberman het ook al minimaal 6x heeft gezegd alles loopt op 166 behalve de RETAIL 64MB versie VIVO
Verwijderd
Heb geen tv-out of Digital Video Interface nodig, welke 32 Mb versie moet ik dan nemen?
er zijn volgens mij 4 32mb versie
32mb sdram
32mb sdram met tv uit (geloof ik)
32mb ddr sdram (6ns)
32mb ddr sdram a-i-w vi vo tv-tuner
en dit is het laatste wat ik meld de rest zoek je maar in deze draad, bij rage3d of bij ati.
hier een link over de laatste beta drivers:
http://www.pcmonkey.net/Hardware/Radeonbeta1/radeonbeta1.shtml
Ik heb trouwenws windows ME upgrade gekocht en ik zie op de site van ATI dat er speciale drivers zijn voor ME, iemand ervaring, je kan die andere W9xx toch ook gebruiken?
Niet op voorraad.
Verwijderd
Verder wil ik jullie allemaal nogmaals van harte bedanken voor jullie bereidwillige hulp.
Verwijderd
als die ooit te koop is in ned.????????
damm duurt dat lang zeg....
ik denk dat ze hem op de pcbeurs in eindhoven
ook niet zullen hebben ,fuck....
heb al een paar demos gedownload maar deze
werken niet met een voodoo2 ,must have that
Radeon ...................
johan
Of als iemand een link weet waar 2.73 nog staat.
Niet op voorraad.
Nu ik WinMe heb, loopt driver 3063 wel goed, zonder de eerdere textureverkleuringen, bovendien is ie weer een tikkie sneller in UT, een paar fps, maar goed in DeusEx scheelt het wel meer voor m'n gevoel, maar ik moet eens ff opzoeken hoe ik ook al weer in de console kan komen.
En hjs, hoe loopt hij?
Niet op voorraad.
koen heeft gisteren zijn Radeon ook mogen ontvangen
[/happy-mode]
kaartje net geinstalleerd, moet vandaag alleen gaan werken
maar vanavond dan eindelijk tijd om te gaan testen, 2d is trouwens op het eerste gezicht super te noemen...
Niet op voorraad.
Verwijderd
playstation II koop voor mijn vriendin (en mezelf ofcours)
hoe moet ik de playstation II zien,is deze
net zoals de atiradeon of veel beter?????
johan
Enne wat de graphics betreft die een PSX2 tov een Radeon neerzet, ik heb er nog nooit eentje zien spelen, maar ben wel nieuwsgierig ofdat het nog loont er ooit eentje naast te zetten:)
Dat hangt een beetje af wat voor games erop verschijnen en of er een muis aansluiting mogelijk is, want ik speel meestal fps'en en dan heb ik een muis nodig, maar ik wil dat ding wel eens zien spelen.
Niet op voorraad.
verder ben ik nog steeds zeer blij. Morgenavond verwacht ik eindelijk wat tijd voor mezelf
Kan iemand even een link neer planten waar ik dat mooie Villagemark kan neerhalen? Kan ik dat ook eens testen met mijn final Radeon 64DDR.
Voor de mensen die het nog niet weten, hier komen voor de laatste maal de versies vd Radeon's (incl. snelheden)
- Radeon 32Mb SDR OEM (166/166)
- Radeon 32Mb SDR TV Retail (183/183)
- Radeon 32Mb DDR OEM (166/166)
- Radeon 32Mb DDR Retail (183/183)
- Radeon 64Mb DDR DVI OEM (166/166)
- Radeon 64Mb DDR DVI Retail (183/183)
- Radeon 64Mb DDR VIVO Retail (183/183)
DVI= Digital Video In (Voor LCD-schermen)
VIVO= Video In Video Out
Dit zijn ALLE versies welke beschikbaar komen via mijn aankopen bij ATI. Misschien dat andere distributeurs hiervan afwijken.
Veel plezier met je Radeon, and enjoy life!
ik had nu al wel wat benchmarks willen posten, maar ben daar helaas nog niet aan toe gekomen.
reden?
ik krijg de radeon niet stabiel lopen op mijn systeem
bij het opstarten van windows me komt nog netjes het bureaublad in beeld, maar na enekele seconden springt mijn monitor op zwart. hij gaat niet standby ofzo, maar het hele beeld is compleet verdwenen. enige wat helpt is ctrl+alt+delete of de reset-knop. vreemde is dat wanneer winme nu voor de tweede keer opstart dit verschijnsel zich niet afspeelt???
weet misschien iemand raad
system specs:
AMD Athlon TB 800
Gigabyte GA-7ZX KT133
128MB PC133
ATI Radeon 64MB VIVO
(nieuwste via en ati drivers zijn reeds geinstalleerd)
Verwijderd
ATI Radeon Beta Driver Comparison
www.pcmonkey.net/Hardware/Radeonbeta1/radeonbeta1.shtml
Ziet er goed uit wat betreft driver updates
Wel leuk trouwens dat in ps3 nu die halt instructies hebben in gebouwd en een mem optimizer
Verwijderd
De OEM 64Mb ViVo die momenteel in Nederland worden aangeboden (bijv. SWW) zijn dus 166/166 geklocked. Of zie ik dit verkeerd? Zijn de kaarten trouwens wel VideoIn VideoOut, of alleen maar DVI? Twister e.a. weten deze vragen vast wel te beantwoorden.
Eindelijk naast de voodoo nog een kaart die goed met Unrealengine overweg kan, dat zegt toch iets over de drivers in d3d:)
I'am ready for Duke4ever:)
Niet op voorraad.
moet zeggen dat de radeon nu redelijk stabiel loopt, heb agp4x terug moeten zetten naar agp2x maar na horen zeggen merk je dat verschil toch niet.
3dmark2000, 1024x768x16 -> 4602
3dmark2000, 1024x768x32 -> 4307
villagemark, 1024x768x16 -> 32fps
dragoth moor demo -> 71.3fps
MDK2 1024x768x32 -> 76fps
UTbench opengl 1024x768x16 -> 29fps
dit met de laatste 3063 versie drivers geinstalleerd, iemand nog tips/tweaks voor betere performance, alles staat nu zo'n beetje op standaard ingesteld...
Verwijderd
de pre-production versie werkt beter dan de final echt vaag, want bomberman haalt +4700 meen ik. Zo dan moet mijn radeon maxx pre-production ook beter werken:))
die deep space nine "the fallen" demo is trouwens errug cool, edward. gaat bij mij niet hoger als 1024x768 op 32bit maar dan loopt het geheel super smooth
Verwijderd
Verwijderd
Anyway Bomberman klopt ja. Alleen deze cpu is niet goed overklokbaar. Was een unlocked versie ik denk toch de locked versie beter overklokken. Ik ken een gozer had een locked duron600 en haal 900mhz met 1.65V de mijne draait op 1.85V en trekt het niet eens aan me cooling zal het niet liggen. Ik had gewoon een locked versie moeten halen(sommige locked duron600's halen zelf over de 1Ghz). Anway ben erg te vrede vooral met de memory performance die haalt met sandra 620/520 dat is ongekend goed (VEEL beter dan de 1Ghz) komt er van als je 7,5x115 draait:)
8x110 pakt die ook niet boot wel op 950mhz.
Evtueel T&Loff en met powerstrip fast z-Buffer enablen.
Btw ik kan nog steeds niet, met welke powerstrip versie dan ook, m'n kaart overklokken, beta 3 gaat wel maar vertoont sneller artefacten, ik dacht eerst dat de kaart niet overklokkings gezinds was, maar ik had m'n twijfels over de synchrooninstelling van powerstrip, dus onder klokte ik hem, met als gevolg weer artefacten, het ligt dus waarschijnlijk aan powerstrip, ook fastz-buffer geeft dit na een tijdje.
Volgens mij loopt de synchrooninstelling na korte tijd uit de pas, helaas wachten op een volgende versie van powerstrip, misschien kan er iemand een tweakroggie in elkaar zetten:)
Niet op voorraad.
Het is wel vreemd dat de 32 mb versie het wel deed, misschien een andere bios?
Niet op voorraad.
Q3 high quality 1024*768@32 loopt lekker soepel (maar hoe doe je een benchmark??? met mijn viper550 durfde ik dat niet
Villagemark Width=1024 Height=768 VSyncOFF Benchmark=2 TrilinearOFF bijna 60 fps
Driver (
3dmark iets van 2800 zoveel punten in de standaard benchmark (C333@500)
Leuk om te weten dat ik nu een reuzestap voorruit ben gegaan en dat er nog ruimte voor verbetering is zodra er een snellere proc. in komt
en Mikael een record aantal wordt het niet meer wat bij 255 replies gaat ie vreemd doen, net als de voorganger van deze draad
Oja, die demo op de cd kreeg ik niet aan de praat, halverwege het laden klapte ie terug naar de desktop, zou dat ook de Celeron zijn?
(btw posting 200 alweer
Een C2-566@850 is toch ook ongeveer zo snel als een P3-700 ?
en een 850 zal rond de 700 zitten.
http://www.sharkyextreme.com/hardware/reviews/video/ati_radeon_32mb/17.shtml
dit is het stukje over overklokken, gedaan met ps3. Ik denk dat ik dat ook maar eens moet gaan doen scheelt toch zo'n 10%
[edit] ->
Ik heb ff die vergelijking op Sharky erop nageslagen ...

(100 / 119.4) * 84.8 = 71.02
(850 / 100) * 71.02 = 603 ->
Hieruit zou dus komen dat een Celeron II met 66MHz bus op 850MHz ongeveer net zo snel is als een Coppermine 603MHz ... tel daar nog wat bij voor de 100MHz bus die gebruikt wordt bij een 850MHz Celeron en we zitten allebij in de buurt. Maar zo 'hot' is een 650/700MHz Coppermine nou ook weer niet tegenwoordig
Maar het blijkt nu sinds dat ik de kaart heb, hij toch op sommige punten sneller is dan m'n GeForce2, die ik eerst had.
Het zijn meestal de games met de UT-engines.
Oja hjs, die Arkdemo vraagt extreme veel geheugen, zet de AGP aperturesize in je bios als het kan op min 128, die demo moet je echt gezien hebben.
Niet op voorraad.
Mail me maar even als je interesse hebt.
--------------------------------------------
On Topic: Ik ben het verhaal even aan het uitzoeken bij ATI betreffende de 32Mb DDR.
Voor alsnog ga ik ervan uit dat alle OEM producten gelocked zijn op 166/166 en alle retail versies op 183/183.
Bij Sharky hebben ze ook een 32mb versie getest (volgens mij een retail 32mb) en die draaide ook op 166/166<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Both versions of PowerStrip lock the core and memory frequencies to operate synchronously, keeping the ratio 1:1 (or 1:2 if you count DDR). According to ATI, this is the most efficient way for the RADEON to operate, but just to make sure, we unlocked the sliders on our retail board (that we purchased online), and tested the overclocking capabilities. The unlocked scores were slower than the locked scores so we did not include them in the results. [/quote]Thnx edward, ik zal eens kijken hoe hoog dat kan, ik heb een BH6, wel 128mb geheugen maar dat is ook al de ondergrens
Niet op voorraad.
Verwijderd
heb al een duron600, maar wil tbird 750
http://www.gotapex.com/reviews/radeon/rad2.htm
Check wat hij zegt over de 2D kwaliteit:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>2D Image Quality
It is well know in the industry that the measuring stick for 2D performance has long been based upon comparisons to Matrox products. On the other hand the same can be said for Ati and their reputation for DVD playback, but we will come back to that later. In terms of 2D image quality I was not overly impressed by the control Ati affords the user over various image settings, such as gamma etc. Perhaps I have just become too accustomed to the intuitive Nvidia interface. Overall the 2D image quality was crisp but still fell short of its competitors, the Gf2 and of course the Voodoo 5. Since we have pussy footed around the driver here a bit lets further explore the driver suite and installation.[/quote]Muwhahahahaaaa .. sorry moest ff lache >:)>:) ...
Je kunt je natuurlijk afvragen of je iemand die zulke windows-kleuren ...

... en zulke foto's ...

... gebruikt sowieso wel serieus kunt nemen
Ik heb het al eerder gezegd maar toen liep het nog niet optimaal, maar met deze aanpassingen in de ini-file gaat het als de brandweer!
By now, you've most likely heard the raves of peopel who can finally use the S3TC textures packaged with Unreal Tournament. Any why not? The textures noticeably improve the look of the game. Previously, they were not available to anyone except those running the S3 Metal drivers, which obviously only work with S3 cards. Now, with the work of Pangcake and Loki, you can run the S3TC textures under Linux and Windows. However, since many users have run into trouble installing them and using them under Win9x, I've written this guide which will tell you how to run the game smoothly and effectively.
First off, I'm using a GeForce2 GTS board, but all GeForce256 and GeForce2 GTS/MX users should be able to use the textures, as well as ATI Radeon users. I believe the ATI Rage128 Pro also supports the S3TC textures as well, so it may be worth a shot for you guys too. For GeForce users, driver versions 5.32 and 6.26 were tested in-house, and they both work fine. TNT2 users ask this a lot, so I'll mention it here: you can't use the textures (well, you can, but at less than 5fps). Sorry.
Now, to begin this, you must be running Unreal Tournament 402. Yes, this patch has latency problems, but for those with enough HDD space, you probably can install a second single player install, or just deal with the lag. Since most users have trouble finding patch 402, you can grab it right @ Blues News here. In addition to the patch, you will need:
Both Unreal Tournament CDs
Pangcake's UT S3TC OpenGL Driver
A Supported Video Board / Chip
Make sure you've got all the files now! Let's begin installation. First off, do a fresh install of the Unreal Tournament. Install the first CD, then install the second CD. Next, patch the game to version 402. You can install the Bonus Pack if you want to now, as well. It doesn't matter. Now, let's move to the fun stuff.
Unzip the special driver from Pangcake to a directory, and copy the included OpenGLDrv.dll file to UnrealTournament/System. Now, we need to modify the .ini. Find the UnrealTournament.ini file, which is located in UnrealTournament/System, and replace the existing OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice info in the file with this:
[OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]
Translucency=True
VolumetricLighting=True
ShinySurfaces=True
Coronas=True
HighDetailActors=True
DetailTextures=True
MinLogTextureSize=0
MaxLogTextureSize=10
MaxLogUOverV=10
MaxLogVOverU=10
UseZTrick=0
UseMultiTexture=1
UsePalette=1
DoPrecache=1
ShareLists=1
AlwaysMipmap=1
UseS3TC=1
UseModulatedGamma=1
UseGammaExtension=1
You know have enabled the S3TC texturing. Despite the fact that it says to just enter UseS3TC=1, copy all of that. If you don't, you will have white textures in some spots, and lots of corruption. All those entries fix the problems.
hier is de link:
http://www.rizenet.com/articles/uts3tc/
Niet op voorraad.
Het heeft even geduurd, maar ook de Radeon ontkomt niet aan de gebruikelijke ATI problemen. (Uitkomen met een goed product, alleen te weinig voorraad maken.)
Wanneer ze in ons magazijn zijn aangeland laat ik jullie de prijzen even weten. (Nu moet de USD $ nog even zakken..)
Weet iemand hoe je dat wel doet.
Bomberman ik heb UT 2x maal geinstalleerd een met patch 4.28 voor multiplay en 4.02 voor offline sightseeing:)
Niet op voorraad.
Verwijderd
zoals triangles per seconde en fillrate en dergelijke
want mijn geforce komt in multitexturing op 465MTexels, zitten die radeons ook zo dicht tegen hun limiet? of juis niet?
de 800 is iets sneller dan de 650p3 en de 850 is iets langzamer dan de p3-700 don't ask me why. Heb het laatst getest met een gozer. maar aan de andere kant maakt die cpu power geen bal uit al sje videokaart niet snel genoeg is. boven de 1074 zal de bottleneck aan je videokaart liggen, en dan heeft een p3-1000 of hoger geen zin.
Verwijderd
ik moet zo'n radeon 64mb vivo retail
hebben .......
ik heb nu een athlon 600mhz 256mb geheugen
moet ik die 600mhz overclocken of is dit snel genoeg voor die radeon ??
Johan
Verwijderd
Verwijderd
Mail me even wil je?
Thanx,
Gilbert
machine loopt zo vast als een huis.
suggesties ?
alvast bedankt.
Systeem Specs:
Amd 750 OC 950 Mhz
256MB PC133 (2-2-2)
Abit KA7
Bomberman, ik heb met powerstrip 2.73 de Radeon op 189/189 laten draaien. 3DMark2000 geeft 300 extra punten, dus ik was er wel gelukkig mee. Ook Quake3 loopt gewoon. Alleen wanneer ik D3D games speel (Need For Speed Porsche) dan hangt het systeem binnen 2 minuten.....suggesties?
(Of kan Powerstrip niet overweg met D3D)
of wil iemand me die mailen?
versie 2.74 en hoger lopen "een beetje" vast op mijn computer
bij mij is dus duidelijk de cpu de bottleneck<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>CPU Intel Celeron A 416MHz
3D Accelerator Radeon DDR
Chipset ATI RADEON DDR
Resolution 1024*768*16
Z-Buffer Depth 16-bit
Frame Buffer Triple
Refresh Rate V Sync.Off
CPU Optimization D3D Hardware T&L
3DMark Result 2688 3D marks
CPU Speed 189 CPU 3D marks
Game 1 - Helicopter - Low Detail 49.58 FPS
Game 1 - Helicopter - Medium Detail 8.04 FPS
Game 1 - Helicopter - High Detail 22.81 FPS
Game 2 - Adventure - Low Detail 65.32 FPS
Game 2 - Adventure - Medium Detail 30.10 FPS
Game 2 - Adventure - High Detail 18.18 FPS
Fill Rate (Single-Texturing) 213.03 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 432.45 MTexels/s
High Polygon Count (1 Light) 4569 KTriangles/s
High Polygon Count (4 Lights) 3066 KTriangles/s
High Polygon Count (8 Lights) 2414 KTriangles/s
8MB Texture Rendering Speed 188.78 FPS
16MB Texture Rendering Speed 121.59 FPS
32MB Texture Rendering Speed 67.02 FPS
64MB Texture Rendering Speed Not Supported
Bump Mapping (Emboss, 3-pass) 82.66 FPS
Bump Mapping (Emboss, 2-pass) 106.21 FPS
Bump Mapping (Emboss, 1-pass) 156.40 FPS
Bump Mapping (Environment) 98.73 FPS
Published No [/quote]
Niet op voorraad.
Ik heb trouwens wel het gevoel dat mijn systeem minder stabiel is met die AGP TS op 128
Niet op voorraad.
TwisteR is the third high-performance Shared Memory Architecture (SMA) chipset borne from the S3 Graphics and VIA Technologies joint venture. This ground-breaking solution combines VIA's Apollo Pro133A chipset with S3 Graphics' award-winning, high performance Savage4(TM) graphics architecture in a mobile offering. Twister works seamlessly with the companion South Bridge chip and delivers cost-effective and energy efficient performance to Intel® Pentium® III, Celeron(TM) and VIA Cyrix® based mobile PCs[/quote]Of je hebt veel connecties of je moet snel je nick veranderen
(meer info http://biz.yahoo.com/bw/000919/ca_s3_grap.html )
Verwijderd
met mijn geforce SDR kom ik op 465MTexels en een hogere 3d mark score, ik heb een PII 350 met 128MB, en als jij die radeon niet had genomen kon ik em waarschijnlijk nemen,
Verwijderd
wacht maar totdat ik me Radeon maxx heb
ik haal 1924 met viper 550 niet slecht voor zo'n gare videokaart:)
* Bomberman zou wel zijn GTS gehouden hebben als hij wilde patsen met 3DMark-scores ...
Verwijderd
Just kidding. Ik wil gewoon ook zo'n ding voor die prijs die jij hebt betaald;)
Gaan we de record breken?:)
/me zou zijn 1 mb trident 9440 te voorschijn halen al wou die patseren
btw, nieuwe officiele drivers
Windows 98/ME Display Driver build 4.12.3056 http://support.ati.com/drivers/winme_4123056.html
en ik snap nu ook waarom de ark demo het niet doet<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>approximately 600MB of free disk space (165MB for installation and 400MB for the Windows swap file)
The Radeon's Ark Demo attempts to allocate over 400MB of memory (both physical and virtual) when run. If Windows has been configured for a fixed amount of virtual memory which is insufficient, then a warning regarding low virtual memory may be received when launching the demo.
To correct this issue ensure that the Windows virtual memory settings are set to "Let Windows manage my virtual memory settings. (Recommended)".[/quote]
Ik heb TwisteR al in gebruik sinds 1997...dus ik denk dat ik wel ga winnen (Nu nog even alle andere TwisteR's op de wereld mailen....maken we als groep misschien iets meer kans, en kunnen we de advocaten kosten splitsen)
Ik zal vanavond mijn volledige resultaten neer planten van 3DMark2000.
Helaas is hij door de extreem hoge USD$ niet goedkoop.
Helaas kan ik op GoT de prijzen niet meer aangeven. Ivm het feit dat ik geen problemen wil op mn werk.
De mensen welke mij hebben gemaild voor een bestelling krijgen vanavond reactie met de prijs.
Winkels als SWW hebben hem ook binnen (zo ver ik heb gehoord)......
o ja en geen permanente swap meer (ivm ark demo)
Suc6.
Ik gebruik trouwens geen PS 3 (dus ook geen asynchrone core/mem-bus) maar PS 2.73.
Niet op voorraad.
Radeon 64Mb DDR OEM (189/189)
3DMark results 5028
Fill Rate (single) 290 Mtexels/s
Fill Rate (Multi) 606.3 Mtexels/s
Niet slecht dacht ik zelf.
swapfile door windows, AGP TS op 256 en mem/core op 185<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>3DMark Result 2989 3D marks
CPU Speed 203 CPU 3D marks
Game 1 - Helicopter - Low Detail 55.00 FPS
Game 1 - Helicopter - Medium Detail 41.86 FPS
Game 1 - Helicopter - High Detail 26.70 FPS
Game 2 - Adventure - Low Detail 72.22 FPS
Game 2 - Adventure - Medium Detail 33.42 FPS
Game 2 - Adventure - High Detail 19.91 FPS
Fill Rate (Single-Texturing) 288.85 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 606.89 MTexels/s
High Polygon Count (1 Light) 5474 KTriangles/s
High Polygon Count (4 Lights) 3849 KTriangles/s
High Polygon Count (8 Lights) 3077 KTriangles/s
8MB Texture Rendering Speed 172.64 FPS
16MB Texture Rendering Speed 132.29 FPS
32MB Texture Rendering Speed 69.72 FPS
64MB Texture Rendering Speed N/A
Bump Mapping (Emboss, 3-pass) 93.45 FPS
Bump Mapping (Emboss, 2-pass) 130.65 FPS
Bump Mapping (Emboss, 1-pass) 184.38 FPS
Bump Mapping (Environment) 104.24 FPS [/quote]dat is beter, oja cpu gewoon op 416 net als eerst
Ff BS mode aan -> deze thread zit al bijna aan de 255
Niet op voorraad.
Dit topic is gesloten.
![]()
van blijdschap