Radeontopic contines:)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.500 views sinds 30-01-2008

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 02:37
Ik heb vaak gelezen dat dealers (USA/Canada) zelf niet op de hoogte zijn van het feit dat OEM Radeons op 166/166MHz lopen, zodat een hoop mensen teleurgesteld raken als ze Powerstrip draaien op hun gloednieuwe "183MHz OEM Radeon" .. is het een OEM dan loopt ie gewoon op 166/166MHz, nomatter wat de leverancier beweerd. De enige kaart waarvan nu zeker is (durf ik te zeggen 100%) is de Retail Radeon 64MB DDR ViVo .. sorry ppl.

En Rookstar ik heb zowel een GTS (32MB) als een Radeon gehad (net als Edward btw) en de Radeon bevalt me nog steeds beter. Na een tijdje ben je de benchmarks beu en begint beeldkwaliteit steeds zwaarder te tellen (Radeon is echt geen slak;)). En geloof me de 3D kwaliteit is echt een stuk beter dan welke kaart ook (G400 is gelijk). Maar dat is mijn zicht op het hele gedoe. Als je een speedfreak bent (niks mis mee) ben je beter af met de GTS 64MB met Detonator3 drivers ...

(dat van die Radeon 2/2 Maxx was een joke man, ik dacht dat dat toch wel duidelijk was;)).

PC Specs

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

rage3d forum, maar daar komen jullie ook ;)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>the flickering comes from the detail textures in the d3d section of the ini. if you set to false in the ut or deus ex ini's
the texture flashing should stop.[/quote](gaat dus over die laatste drivers)

en heeft iemand al powerstrip 3 ? Thanx bomberman found youre link at Rage3d ;)

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik gebruik in UT detailedtex al niet, dus daar ligt het niet aan.

Niet op voorraad.

• hjs
  • Niet online

hjs

En heeft TwisteR de kaart al op de post gedaan ?

Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/big/disturbed.gif

Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/net6/RotCol.gif Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/monsieurboo/ptitmartien.gif Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/dvv/burn.gif

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Dat weet ik nog niet hjs, dus TwisteR?

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik lees trouwens op gamers.nl, dat in openGL S3TC werkt!, lukt jou dat ook Bomberman, ik zit op m'n werk dus dat wordt vanavond pas.

Niet op voorraad.

• Bomberman
S3TC heeft toch altijd al gewerkt in OpenGL ??

[edit]

Aaah je bedoelt in UT;). Weet ik niet, straks ff proberen ...

PC Specs

• Bomberman
Vet engels praat je op Rage3D Rookstar;):<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>But why is the OEM version running on a lower clockspeed?
I think the oem uses slomer DDR memory....[/quote]Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/net5/biglaugh.gif

PC Specs

• hjs
  • Niet online

hjs

Had jij pstrip 3 aan de praat gekregen bomberman?

wat ik begrepen heb bij R3D is dus dat je al een geregistreerde pstrip moet hebben staan en dat je dan Pstrip 3 erover heen moet installeren????

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ja, ik bedoelde in UT, ff vergeten erbij te zetten, ik heb de vraag ook op Rage3d gezet.

Niet op voorraad.

• Rookstar
  • Laatst online: 02-06-2016

Rookstar

Rookt niet....

Bomberman:

ja, goed he :) LOL

Ik heb mijn Radeon hier liggen. Jammer genoeg hadden ze dus alleen 6ns modellen @ 166/166. 't is wel Hyundai DDR, dus ik hoop dat ik er 182/182 en evt 200/200 mee trek ;)

Gadgeteer

• Bomberman
Ik heb 2.73 wel geinstalleerd maar 3.0 doet het ook als 2.73 niet geladen is (misschien gebruikt het files van 2.73?). Iig het laat m'n computer crashen, dus ik gebruik voorlopig maar weer 2.73 ..

PC Specs

• hjs
  • Niet online

hjs

TwisteR ???

en en en en en en en en en ?????

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik heb nog niks gehoord hjs, zodra dat ik weet dat TwisteR hem vandaag op de post heeft gedaan, dan haal ik die van mij er morgen gelijk uit en stuur ik hem naar je op.

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Hoe bevalt tie Roockstar?

Niet op voorraad.

• Arzie
  • Nu online
Hmm, laat ik mij hier ook eens in mengen. Na het ruilen van mijn Geforce DDR tegen de Elsa Geforce2 32 MB ben ik overtuigd van de neerwaartse beweging van de 2D kwaliteit van nVidia kaarten ;) Ik draai op 1600x1200x32bx85 Hz en daar is het beeld dus een stuk achteruitgegaan sinds die Elsa.

Vandaar mijn vraag: ik wil ook wel een Radeon, maar dan wel meteen een 183 MHz versie, de hoeveelheid geheugen maakt me niet zoveel uit. Met S3TC aan merk je toch niet zoveel verschil in FPS. Wie weet waar dergelijke Radeons te koop zijn momenteel of binnenkort?

• Bomberman
Alleen Retail 64MB ViVo Radeons zijn geklokt op 183/183MHz, dus je keuze is nogal beperkt;). Of/wanneer ze hier verkocht zullen gaan worden weet ik niet (TwisteR?).

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Narwal heeft iig Retail's in de prijslijst staan.

Niet op voorraad.

• hjs
  • Niet online

hjs

Toevallig nog aan Eynstein gevraagd vandaag en die verwachten hem aan het eind van de maand (de radeon) ze waren zeer benieuwd naar de kaart :)

Verwijderd

bij narwal

ATI Radeon 32MB SDR Retail 639
ATI Radeon 32MB SDR TV Retail 669
ATI Radeon 64MB DDR TV OEM 899
ATI Radeon 64MB DDR TV Retail 1.099
ATI Radeon 64MB DDRi DVI Retail 939

wat is het verschil bij de laaste twee?

johan

• Bomberman
Ik denk dat de eerste (van de laatste twee) een ViVo model is en de laatste een DVI model (zonder ViVo).

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Als je niet bekend zou zijn met videokaarten zou je onderhand denken dat het om sportwagens ging, GTI 16V, ddri:)

Niet op voorraad.

• Rookstar

Rookstar

Rookt niet....

Ik heb nu dus die 64 MB VIVO Radeon OEM (166/166). Hij heeft 6ns Hyundai DDR Ram.

O/C houdt ie niet echt van. 180/180 vind ie in Quake 3 niet leuk na een bepaalde tijd. Ik ga nog ff doorproberen......hopelijk pakt ie 175/175......

Maar ja......retail kost wel een heel wat meer dan de oem.......865 heb ik voor mijn oem betaald. Je betaald voor de retail versie dus gewoon bijna 200 piek meer.

Wat heb je dan eik nog meer extra ipv een snellere clock en mem speed?

ps. Beeldkwaliteit van de Radeon rocks enorm! Ik heb nog nooit zulke mooie 3d beelden gezien eik.

Gadgeteer

• hjs
  • Niet online

hjs

RAGE3D<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>I noticed something weird with Powerstrip.
Using 2.74 I was unable to overclock the Radeon 64mb VIVO OEM to anything other than default 164/164. If I change the clock, the system would soon freeze and I had to press Reset.

But with the new 3.0 beta I can overclock to 220/220. I know it's really overclocked because if I go too high I see artifacts.

So if you can't get your Radeon to o/c with 2.7x, try the 3.0 beta[/quote]http://www.rage3d.com/forum/ubbhtml/Forum13/HTML/000540.html

en dan nog maar ff de link naar powerstrip 3 beta http://www.tweakers.net/meuktracker.dsp?ID=184

• hjs
  • Niet online

hjs

http://3dchipset.com/news.asp<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>DirectX 8.0 on ATi Radeon - 12:41:33 PM
Microsoft DirectX was shown in Meltdown Tokyo 2000 today. A demostration of the power of the DirectX 8.0 on ATi Radeon card was shown as well. You can see a movie of DirectX 8 running on the Radeon. You need to have quicktime installed as the microsoft media player would not show the movie.

Here is the download link for the DX8 movie:
- Click here for movie of DX8 on the Radeon

Interesting how they use the Radeon for the DirectX 8 showing as Epic earlier announced that they will release the new Unreal Tech Engine, once hardware is available that can run DirectX 8. Unless they mean unless the API is released. In my opinion I think Epic is sort of biased for Nvidia. Considering the XBox and all. The Radeon never gets enough respect because of past experiences with ATi cards. Funny how they do not run the new Unreal Tech Engine on a Radeon card as Epic stated to Anandtech in their review of the GeForce2 Ultra that the Nvidia drivers can not handle large textures. Is it me or is Unreal Tournament all about large textures? That is why I personally think they are in Nvidias court. It is either Nvidia or nothing for them... Sad, as the Radeon is the best card for Unreal Tournament in 32-bit color. Funny how Epic does not see it that way.[/quote]

Verwijderd

Zo das mooi. Als Directx8 uit is blaast radeon denk ik de GF2 vierkant eruit. Je moet het zo zien GF2 heeft Detonator3 om zijn kracht te showen en Radeon moet het van Directx8 hebben en ik denk toch dat directx8 veel meer krachtpotentieel kan showen met de huidige drivers en als ze eens de drivers goed (ik zeg niet dat het slecht) optimaliseren is het helemaal een feest:)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Hjs de kaart is binnen, met dank aan TwisteR, dus die van mij gaat vanmiddag nog op de post, dan heb je hem als het goed is morgen.

Niet op voorraad.

• hjs
  • Niet online

hjs

Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/big/bigsmirk4.gif

• hjs
  • Niet online

hjs

voor insane <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Perhaps newer drivers can give the Radeon a performance boost ala NVIDIA's recent Detonator3 drivers, but for now we're holding our breath until a killer MAXX version of the Radeon arrives, complete with two Rage6 accelerator chips on one board. That card will scream, and from what we've heard it might actually be made available before the year 2001 arrives...We'll keep you posted. [/quote]http://www.planethardware.com/reviews/videocards/shootout_sep00/index4.shtml

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 29-07 21:57
Hallo, ik zie hier vele Radeon fans, zelf wil ik er ook eentje kopen, maar ik weet nog niet precies welke het nu gaat worden:
  • <li>ATI Radeon 64MB DDR TV OEM 899 <li>ATI Radeon 64MB DDR TV Retail 1.099 <li>ATI Radeon 64MB DDRi DVI Retail 939
Ok, welke kaarten hiervan draaien nu op 183 Mhz? Ik hoorde dat de OEM versie alleen op 166 Mhz draait, klopt dat? Kan iemand mij het verschil duidelijk maken tussen de TV retail versie en de DDRi DVI Retail versie? De eerstgenoemde is de VIVO? Maar kan die VIVO dan meer dan de gewone kale ATI Radeon 64 Mb DDR. En dan die DVI versie, wat houd dat in? Waar staat die i voor (DDRi) of is dat gewoon een typefoutje?

The Flying Dutchman

• Rookstar

Rookstar

Rookt niet....

Ik vind trouwens mijn 3DMARK2000 score erg tegenvallen met mijn Radeon VIVO OEM (175/175....hoger trekt ie niet).

Haal ongeveer 4100 (1024x768x32....tripple buffering en de hele shit ingeschakeld)

En JA, ik heb met Powerstrip 3 HyperZ ingeschakeld (bij de nieuwste drivers staat dat om de een of andere reden automatisch uit).

Mijn systeem:

AMD Athlon Thunderbird 800 Mhz
Asus A7V (ja, ik gebruik de nieuwste via drivers)
128 MB PC133 3-2-2
ATI Radeon 64 MB DDR VIVO OEM @ 175/175
Diamond Monster Sound MX300

Gadgeteer

• Bomberman
Dutchman, alle antwoorden op de vragen die je stelt staan al (achter) in deze post ...

PC Specs

• Bomberman
Rookstar, das wel een beetje laag ja. Als ik jou was zou ik gewoon de 3056 drivers gebruiken (zie mijn posts op Rage3D onder 'discuss drivers' oid). Die presteren op mijn machine namelijk hoger. Als je rond de 4700 zit met jou machine zit je rond de max score voor een Radeon en moet je 3DMark het raam uit flikkeren .. 3DMark is een benchmark voor mensen met een GeForce kaart en een Pentium3, derest van de mensen kan maar beter games gaan spelen ...

PC Specs

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
hoor net op de radio dat de PTT grote bezorgproblemen heeft in het Zuiden en Oosten van het land door de vrachtwagenblokkades

ben bang dat ik mijn Radeon dan misschien toch niet voor het weekend ga zien ... :(

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Dan hoop ik voor jou het beste HJS, ik heb em om 1600 op de post gedaan.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Zo de net effe Sanity gespeeld ziet er wel mooi uit (gespeeld op v550 16 mb die ik geleend heb van een maat was voorheen trident 9440 1mb:(
Kan echt niet wachten op de radeon maxx en ik moet ook een tbird 750(beste te overklokken):)
Ik ga ook strax star trek elite force effe checken;)

• Rookstar

Rookstar

Rookt niet....

Nou, als ik alle background software uit zet dan haal ik 4292 3DMarks. Ow, das trouwens met 256 MB PC133, omdat ik er nog een reepje 128 bij gestouwd heb :)

Met welk progjes (en hoe) kan ik de Radeon het beste op snelheid doormeten? Tot nu toe ben ik namelijk verre van tevreden met het resultaat. Beelkwaliteit is wel super, maar snelheid is GeForce DDR niveau, of lager zelfs)

Mensen met hetzelfde systeem als ik en een V7700 (GF232mb) halen gewoon 6000 3Dmarks..........en andere mensen met een Radeon halen ook 4500 of meer.

Gadgeteer

• Rookstar

Rookstar

Rookt niet....

Ik ga nu even Villagemark binnenhalen. Die schijnt accurater te zijn voor een Radeon. Zijn er hier mensen waar ik scores mee kan vergelijken?

Gadgeteer

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Hoe moet je nou met powerstrip3 beta de performance settings activeren, moet je dan eerst 2.74 installen en dan 3beta erover heen?
Als ik dat doe kan ik wel in 3 beta de snelheid regelen, maar er gebeurt niets maw de clockspeeds worden niet gewijzigd??!

Niet op voorraad.

• Rookstar

Rookstar

Rookt niet....

Mijn villagemark scoort 42fps.

Dat is met de volgende regel toegevoegd aan de command line:

Width=1024 Height=768 Bpp=32 VSyncOFF Benchmark=2

Weet niet of het een goeie score is. Wie kan ff vergelijken?

Gadgeteer

• Bomberman
Schakel trilineare filtering maar ff uit, dan zie je wat de Radeon kan ;) (zie Readmefile) ... ik haal 67fps.

PC Specs

• Rookstar

Rookstar

Rookt niet....

Sorry, maar ook al draait deze Radeon "maar" op 175......HIJ IS F*CKING MOOI!

Draai alsjeblieft allemaal die Radeon ARK demo........die draait gewoon vloeiend en laat echt supermooie effecten zien!

En ik haal trouwens 70 fps met bilinair filtering (maar Bomberman haalde net ook 71).....Mijn Radeon is dus niet echt langzamer dan andere Radeon's :)

Gadgeteer

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik snap er geen ruk van, ik krijg maar geen grip op de clock speed met powerstrip 3, leg eens stap voor stap uit hoe je dat voorlekaar hebt gekregen om die beta 3 te draaien?
Volgens mij doet powerstrip3 bij mij niets?
En met villagemark lukt het ook niet de wijzigingen door te voeren zoals trillinear off ect., dat doe je toch door in verkenner de naam te wijzigen, door die commands achter Villagemark te zetten?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Rechtsklikken op een bv de Shortcut 'Benchmark 1' en dan eigenschappen/properties. Onder het tabje 'shortcut' staat een regel; 'target'. Daar staan al een paar commands achter 'VillageMark.exe'. Hier plak je dus die TrilinearOFF oid achteraan:). Let wel op spaties.

[edit] ->

Shit vergeet ik nog Powerstrip 3 (die GVD elke keer als ik het opstart m'n computer laat crashen met een BSOD :( ). Je kunt gewoon de 'PS3.exe' file draaien .. dan bij 'performance profile' oid kiezen voor config (weet het niet precies maar ga ook niet kijken .. geen zin om m'n compu weer te laten crashen;)). Daar kun je van alles instellen. Zou gewoon moeten werken ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
OK bedankt, draai jij nog steeds met powertrip 2.73?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ja, zie edit vorige post waarom:). Ik gebruik het toch alleen om te overclocken ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Nou ik heb gevonden waar de fout ligt bij ps beta3, je moet asynchroon instellen bij de verhouding mem/core ipv syn, 180/180 73 fps in village 1024x768x32 vsysn off t&l of triln off.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
We zitten allemaal rond de 70fps .. CPU speed heeft er weinig invloed op zo te zien.

Welke kaart heb je nu eigenlijk Edward (heb het niet meer allemaal gevolgd ;) )?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
De 64 mb'er, hjs als het goed is die 32 mb morgen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Dezelfde als ik heb of een ViVo model?

[off-topic] ->

Deze thread gaat weer lekker lang worden ;) .. alleen de link naar die thread gestart door mij werkt niet meer ('Radeon is binnen')!? Wasup with that ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke Radeon draait nu eigenlijk op 183 Mhz? + Is dit de hoogst geclockte Radeon?

Heb geen goesting meer om de hele thread te doorworstelen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Luie ass ;) .. wij moeten voor die info het hele internet af en jij bent niet eens bereid deze thread door je lezen !? Dan zal ik het maar weer zeggen (voor de 3e of 4e keer!); alleen de Radeon 64MB ViVo Retail loopt op 183MHz. En dit is de hoogst geklokte Radeon op dit moment ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx Bomberman, je bent eigenlijk veel te goed voor deze wereld. ;)

1) Weet iemand soms hoeveel ik in 3D Mark 2000 en VillageMark zou moeten halen met deze kaart?
Heb een PIII 450 en 128 MB SDRam.

2) Zal m'n processor niet de bottleneck zijn wanneer ik deze kaart ik m'n case prop? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Edward heeft exact de zelfde kaart als jij Bomberman, hij heeft van TwisteR de andere pre-prod-mod gekocht toen TwisteR een final kreeg. Toch edward?

op Rage3d heb ik ook veel goede dingen gelezen over een Radeon in een "traag" systeem meneer TheCore, zelf heb ik ook maar een C333@500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Klopt hjs, ik heb trouwens de CD meegegeven waarop ook de Ark demo staat, die moet je ook eens gezien, hebben echt waanzinnig.
Ik viel echt steil achterover van het feit wat de Radeon kan met 3 textureunits, ruim 70 fps in Villagemark, damn wat zou het mooi zijn als UT of Q3 herschreven zouden worden daarvoor.
Weet iemand of er al games komen die hier gebruik van maken.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Thnx, ik durf bijna niet naar de WC te gaan vandaag :)

Villagemark ook gedownload net

juiste settings zijn:
Width=1024 Height=768 Bpp=32 VSyncOFF Benchmark=2 TrilinearOFF ???

:9~

Ik zie een TNT wagen voor de deur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

YES
Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/big/biggrin.gif

kan er wel van Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/big/cry.gif van blijdschap

Mijn dank is groot
thnx Edward en TwisteR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Hehe, nou vanmiddag vrij nemen zeker:)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Helaas, het aantal vakantie dagen is nog erg beperkt

(8> :? |:( 8-) (leuk die nieuwe iconen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 09:29
Heb je hem nu eindelijk HJS ?? En, hoe bevalt ie ????

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Nou, hij licht heel mooi in de doos hier naast me mark.
Nu thuis nog zorgen dat de kids van de pc afblijven<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Biko rot op van die wipkip nu is papa[/quote]:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plz, kan er a.u.b. iemand op m'n bovenstaande reply reageren?

Dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

1) Weet iemand soms hoeveel ik in 3D Mark 2000 en VillageMark zou moeten halen met deze kaart?
Heb een PIII 450 en 128 MB SDRam.

http://www.rage3d.com/forum/ubbhtml/Forum13/HTML/000542.html

2) Zal m'n processor niet de bottleneck zijn wanneer ik deze kaart ik m'n case prop

http://www.rage3d.com/forum/ubbhtml/Forum13/HTML/000532.html

KNOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx hjs.

Misschien toch nog één vraagje:
Wat is de hoogst geclockte en dus beste ;) 32 MB versie van de Radeon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

je hebt de keus uit 166 of 166 |:(
Geloof dat Bomberman het ook al minimaal 6x heeft gezegd alles loopt op 166 behalve de RETAIL 64MB versie VIVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel ns geheugen heeft de 32 MB versie?
Heb geen tv-out of Digital Video Interface nodig, welke 32 Mb versie moet ik dan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

6ns
er zijn volgens mij 4 32mb versie

32mb sdram
32mb sdram met tv uit (geloof ik)
32mb ddr sdram (6ns)
32mb ddr sdram a-i-w vi vo tv-tuner

en dit is het laatste wat ik meld de rest zoek je maar in deze draad, bij rage3d of bij ati. 8-)

hier een link over de laatste beta drivers:
http://www.pcmonkey.net/Hardware/Radeonbeta1/radeonbeta1.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Heb ff in de cdfoon gids gekeken waar je woont edward (omdat vrienden van me ook in zwijndrecht hebben gewoond) maar volgens mij zit je wel mooi zo aan de buitenkant van het stadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Yes, lekker aan de rand van de bebouwing, je kijkt zo de polder/natuur (devel= klein riviertje) in en das wel een lekkere afwisselling na een aantal uurtjes tweaken:)
Ik heb trouwenws windows ME upgrade gekocht en ik zie op de site van ATI dat er speciale drivers zijn voor ME, iemand ervaring, je kan die andere W9xx toch ook gebruiken?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Zijn dezelfe drivers, ze heten allebei iets met ...win9x... Je kunt gewoon de laatste win9x-gebruiken, no problemo. En die TheCore .. niet te geloven zeg :'( ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn besluit staat vast, ik ga voor de "ATI Radeon 32MB DDR RETAIL".

Verder wil ik jullie allemaal nogmaals van harte bedanken voor jullie bereidwillige hulp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga voor de Radeon 64mb Vivo retail...

als die ooit te koop is in ned.????????
damm duurt dat lang zeg....
ik denk dat ze hem op de pcbeurs in eindhoven
ook niet zullen hebben ,fuck....
heb al een paar demos gedownload maar deze
werken niet met een voodoo2 ,must have that
Radeon ...................

johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Bomberman, zou jij nog een keertje powerstrip 2.73 willen mailen, ik heb een paar dagen geleden een hd crash gehad en beta3 en 2.74 geven na een tijdje artefacten ook op defaultspeeds, die z buffer werkt maar geeft ook artefacten, jammer, want het scheelt best wel.
Of als iemand een link weet waar 2.73 nog staat.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik heb ook al overal gezocht naar een link voor Powestrip 2.73 alleen nergens gevonden ... ik zal de files zo ff mailen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Bedankt,( djeez ik blijf aan jou vragen:))
Nu ik WinMe heb, loopt driver 3063 wel goed, zonder de eerdere textureverkleuringen, bovendien is ie weer een tikkie sneller in UT, een paar fps, maar goed in DeusEx scheelt het wel meer voor m'n gevoel, maar ik moet eens ff opzoeken hoe ik ook al weer in de console kan komen.
En hjs, hoe loopt hij?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Werkt perfect, nog weinig kunnen testen maar wat ik heb gezien bevalt me prima :)

• koen
  • Niet online
[happy-mode]
koen heeft gisteren zijn Radeon ook mogen ontvangen :)
[/happy-mode]

kaartje net geinstalleerd, moet vandaag alleen gaan werken :'(

maar vanavond dan eindelijk tijd om te gaan testen, 2d is trouwens op het eerste gezicht super te noemen...

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik heb nou, na een install van WinMe, drivers 3063 weer geinstalleerd en het loopt echt zeer goed, vooral UT en DeusEx zijn er een stuk op vooruit gegaan met deze combo.

Niet op voorraad.

Verwijderd

ik denk dat ik binnenkort ook maar een
playstation II koop voor mijn vriendin (en mezelf ofcours)
hoe moet ik de playstation II zien,is deze
net zoals de atiradeon of veel beter?????

johan

Verwijderd

O,dus als ik straks de radeon heb dan kan ik het beste winme installeren ?

ik kan toch gewoon w98 update naar winme?
en alles blijft toch gewoon werken, ik heb geen zin om alles opnieuw te installeren.......
en ik kan die voodoo II toch ook nog wel laten zitten....

johan

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Driver 3063 liep slecht toen ik W98 had, maar of dat nou kwam doordat W98 een beetje "vuil" was of dat WinMe gewoon beter loopt met 3063 laat ik ff in het midden, het loopt gewoon uitstekend op dit moment, zelfs met detailed textures in deusEx en dat ziet er echt heel goed uit.
Enne wat de graphics betreft die een PSX2 tov een Radeon neerzet, ik heb er nog nooit eentje zien spelen, maar ben wel nieuwsgierig ofdat het nog loont er ooit eentje naast te zetten:)
Dat hangt een beetje af wat voor games erop verschijnen en of er een muis aansluiting mogelijk is, want ik speel meestal fps'en en dan heb ik een muis nodig, maar ik wil dat ding wel eens zien spelen.

Niet op voorraad.

• hjs
  • Niet online

hjs

Nog steeds weinig tijd gehad om te testen maar ik heb wel het idee dat mijn win98 "vuil" is en nu weer die ati drivers erboven op, moet maar snel aan win me nl zien te komen (nl ivm vrouw en kids) :)
verder ben ik nog steeds zeer blij. Morgenavond verwacht ik eindelijk wat tijd voor mezelf :)

• TwisteR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 14:52
Zo dan..! Ik ben dr weer. Was even een paar daagjes niet te bereiken, maar TwisteR is back. Het is een goed gevoel dat deze draad nog steeds loopt :) En dat er al meerdere mensen de Radeon in het bezit hebben via de winkel/TwisteR >:) (LOL) HJS, laat eens wat horen! Ik wil wel ff weten dat het allemaal goed gaat met je kaartje.

Kan iemand even een link neer planten waar ik dat mooie Villagemark kan neerhalen? Kan ik dat ook eens testen met mijn final Radeon 64DDR.

Voor de mensen die het nog niet weten, hier komen voor de laatste maal de versies vd Radeon's (incl. snelheden)

- Radeon 32Mb SDR OEM (166/166)
- Radeon 32Mb SDR TV Retail (183/183)
- Radeon 32Mb DDR OEM (166/166)
- Radeon 32Mb DDR Retail (183/183)
- Radeon 64Mb DDR DVI OEM (166/166)
- Radeon 64Mb DDR DVI Retail (183/183)
- Radeon 64Mb DDR VIVO Retail (183/183)

DVI= Digital Video In (Voor LCD-schermen)
VIVO= Video In Video Out

Dit zijn ALLE versies welke beschikbaar komen via mijn aankopen bij ATI. Misschien dat andere distributeurs hiervan afwijken.

Veel plezier met je Radeon, and enjoy life!

• koen
  • Niet online
hej allemaal,

ik had nu al wel wat benchmarks willen posten, maar ben daar helaas nog niet aan toe gekomen.
reden?
ik krijg de radeon niet stabiel lopen op mijn systeem :(
bij het opstarten van windows me komt nog netjes het bureaublad in beeld, maar na enekele seconden springt mijn monitor op zwart. hij gaat niet standby ofzo, maar het hele beeld is compleet verdwenen. enige wat helpt is ctrl+alt+delete of de reset-knop. vreemde is dat wanneer winme nu voor de tweede keer opstart dit verschijnsel zich niet afspeelt???

weet misschien iemand raad :?

system specs:

AMD Athlon TB 800
Gigabyte GA-7ZX KT133
128MB PC133
ATI Radeon 64MB VIVO

(nieuwste via en ati drivers zijn reeds geinstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RE TwisteR:

VillageMark is te downloaden op www.beyond3d.com/articles/VillageMark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check dit

ATI Radeon Beta Driver Comparison

www.pcmonkey.net/Hardware/Radeonbeta1/radeonbeta1.shtml

Ziet er goed uit wat betreft driver updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twister weet je zeker dat die 32 mb ddr retail op 183/183 geklokt is, want ik had gehoort dat alleen de 64 mb ddr op 183/183 was geklokt. Natuurlijk kan je wel die 32 mb ddr altijd overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

ja Twister toch alleen de 64mb is 183/183, deze 32mb van mij is in iedergeval 164,55/329,11 volgens powerstrip 3
Wel leuk trouwens dat in ps3 nu die halt instructies hebben in gebouwd en een mem optimizer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iedereen de discussie op de pagina omtrent de kloksnelheden van OEM en Retail Radeons gelezen bij [H]ard OCP?

De OEM 64Mb ViVo die momenteel in Nederland worden aangeboden (bijv. SWW) zijn dus 166/166 geklocked. Of zie ik dit verkeerd? Zijn de kaarten trouwens wel VideoIn VideoOut, of alleen maar DVI? Twister e.a. weten deze vragen vast wel te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik heb zojuist weer eens de demo van Startrek Deep Space 9 geinst. en het is echt ongeloofelijk hoe soepel dat speelt op de Radeon, alle toeters en bellen aan (incl. trillinear in het pref menu ect. 1280x1024x32
Eindelijk naast de voodoo nog een kaart die goed met Unrealengine overweg kan, dat zegt toch iets over de drivers in d3d:)
I'am ready for Duke4ever:)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
zo chello werkt weer, ken ik eindelijk mijn benchmarks posten :)

moet zeggen dat de radeon nu redelijk stabiel loopt, heb agp4x terug moeten zetten naar agp2x maar na horen zeggen merk je dat verschil toch niet.

3dmark2000, 1024x768x16 -> 4602
3dmark2000, 1024x768x32 -> 4307
villagemark, 1024x768x16 -> 32fps
dragoth moor demo -> 71.3fps
MDK2 1024x768x32 -> 76fps
UTbench opengl 1024x768x16 -> 29fps

dit met de laatste 3063 versie drivers geinstalleerd, iemand nog tips/tweaks voor betere performance, alles staat nu zo'n beetje op standaard ingesteld...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel bizarre zeg.
de pre-production versie werkt beter dan de final echt vaag, want bomberman haalt +4700 meen ik. Zo dan moet mijn radeon maxx pre-production ook beter werken:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
denk dat de rest van bomberman's systeem ook wel wat invloed heeft op die hogere prestaties :)

die deep space nine "the fallen" demo is trouwens errug cool, edward. gaat bij mij niet hoger als 1024x768 op 32bit maar dan loopt het geheel super smooth :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor systeem heb je zelf. Vandaag met alle moeite mij duron 600 op 865mhz overgeklokt kreng gaat niet hoger(heb echt alle goede shit zoals FOP32+artic silver cpu wordt max 42C). Met viper550 haal ik 1924 niet slechte he voor een TNT1:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is best een flink topic aan het worden ;)

zo ie de records gaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Wie weet ... Insane, op welk voltage draai je nu? Mijn Athlon Classic 650 draait nu op 950MHz met een voltage van 1.9V .. Met die koeler zou je toch denken dat ie 900MHz met gemak haalt ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We gaan voor de record!!
Anyway Bomberman klopt ja. Alleen deze cpu is niet goed overklokbaar. Was een unlocked versie ik denk toch de locked versie beter overklokken. Ik ken een gozer had een locked duron600 en haal 900mhz met 1.65V de mijne draait op 1.85V en trekt het niet eens aan me cooling zal het niet liggen. Ik had gewoon een locked versie moeten halen(sommige locked duron600's halen zelf over de 1Ghz). Anway ben erg te vrede vooral met de memory performance die haalt met sandra 620/520 dat is ongekend goed (VEEL beter dan de 1Ghz) komt er van als je 7,5x115 draait:)
8x110 pakt die ook niet boot wel op 950mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Je moet villagemark eens op deze settings zetten: Width=1024 Height=768 Bpp=32 VSyncOFF Benchmark=2 TrilinearOFF
Evtueel T&Loff en met powerstrip fast z-Buffer enablen.
Btw ik kan nog steeds niet, met welke powerstrip versie dan ook, m'n kaart overklokken, beta 3 gaat wel maar vertoont sneller artefacten, ik dacht eerst dat de kaart niet overklokkings gezinds was, maar ik had m'n twijfels over de synchrooninstelling van powerstrip, dus onder klokte ik hem, met als gevolg weer artefacten, het ligt dus waarschijnlijk aan powerstrip, ook fastz-buffer geeft dit na een tijdje.
Volgens mij loopt de synchrooninstelling na korte tijd uit de pas, helaas wachten op een volgende versie van powerstrip, misschien kan er iemand een tweakroggie in elkaar zetten:)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Edward, werkt PS 2.73 ook niet dan? Da's de enige versie waar ik geen problemen mee heb. Bij mij crashed 2.74 na een tijdje en 3.0 crashed binnen een paar seconden ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Nee helaas, om de een of andere reden pikt hij de clocksettings niet op, want na een vergelijk in q3 blijven fps gelijk.
Het is wel vreemd dat de 32 mb versie het wel deed, misschien een andere bios?

Niet op voorraad.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.