Grand Prix Legends

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 6.412 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:34
stefijn schreef op 26 mei 2004 @ 10:26:
[...]

Die auto;s rijden nou eenmaal als een dweil, het is geen 2004 F1..je zit in een sigaar met 400pk en radiaalbanden.
Ver geet daarbij ook nog eens dta je geen Spoilers heb.
Dus echt iets van Grip moet je zelf maken.
En wordt niet door hulp middellen gedaan.

Maar GP L is ook niet echt een sim waar je even achter gaat zitten en wel even snel een rondje rijd.

Zo als de meeste Sim/arcade zooi.
Want alleen de echte Die hards doen deze sim nog.

Maar kan je wel verzekeren als je ooit een wedstrijd wil dan ben je ook echt zeer happy.

Het is me een paar keer gelukt om een full race tewinnen :)
Alleen dat had meer te maken met de uit vallers dan met mijn rij kunsten :P

Meestal was het al een hoopje schroot bij de start, en zetten de AI bakken elkaar klem waardoor ik flink kon weglopen.
Maar met Multy play is dit zeker en gave sim.
Mist iedereen een goed stuur heeft.

Ik ga er zo ook weer even een halen.
Weet alleen nog niet welke.

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat ik hier nog niet vermeld zag is de 2004 demo. De demo uitgebracht door BHMS, compleet uptodate met de patches van de community.
Je kunt hem hier halen. Ik zag de demo en heb m geprobeerd en hij is geweldig. Toen ik een paar jaar terug GPL speelde kreeg ik t niet voor elkaar om m lekker te draaien en vond ik m iets te lastig maar nu draait t perfect en gaat t racen prima.

De 65 mod doet t overigens ook met deze demo alleen heb je dan nogsteeds alleen Watkins Glen als track. De demo wordt enorm vaak gedownload en ik denk ook dat de GPL community weer een flinke boost krijgt hiermee.

Ik ben ook (weer) met GPL begonnen dus. Had de full nog wel ergens liggen dacht ik maar geen idee waar. Ik heb hem nu origineel besteld bij Bol.com voor 9 euro (5 zelfs voor de budget versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik heb 'm een paar maanden geleden ook (alsnog) opgepikt voor 5 euro maar hij blijft niet lekker draaien. Vooral bij een racestart is het gewoon een diashow terwijl ik een xp2400 met 9800pro heb. Ik heb dan wel alle GPLEA wagens en diverse track updates (Monaco Rocks is verplichte kost!) maar dan nog moet het beter kunnen draaien volgens mij.
Het blijft wel een geweldige sim maar mijn favoriet is het nooit geweest en zal het ook niet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
kNarf schreef op 01 juni 2004 @ 20:04:
Ik heb 'm een paar maanden geleden ook (alsnog) opgepikt voor 5 euro maar hij blijft niet lekker draaien. Vooral bij een racestart is het gewoon een diashow terwijl ik een xp2400 met 9800pro heb. Ik heb dan wel alle GPLEA wagens en diverse track updates (Monaco Rocks is verplichte kost!) maar dan nog moet het beter kunnen draaien volgens mij.
Het blijft wel een geweldige sim maar mijn favoriet is het nooit geweest en zal het ook niet worden...
Hmm heb je alle juiste patches? De fast-CPU patch bijvoorbeeld?

Probeer anders de demo eens en kijk of die goed draait. Als dat zo is heb je een bepaalde update over het hoofd gezien denk ik.

Het was ook niet mijn favoriet maar nu ik het weer ns probeer vind ik m ineens toch wel heel gaaf.

Ik heb ook een 9800 Pro maar bij mij draait ie echt als een zonnetje 1600x1200 en 4x FSAA. En ik ook met 20 GPLEA wagens bij de start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Ja ik heb alle patches. Maar ik zal idd die demo eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97951

Ik heb laatst eens die GPL2004 demo gedraait en was enigzins verrast door het geluid. Ik heb dan ook geprobeerd om die geluid files te gebruiken voor mijn legale versie maar dat scheen niet te werken. Ik heb toen geprobeerd om met een carsound patch de boel te patchen, maar dat werkte ook niet. Heeft iemand enig idee hoe ik die geluiden van de 2004 demo draaiende krijg op mijn volledige GPL installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
NU die GPL 2004 Demo uit is kunne hier mee ook een re relaese verwachten van het spel.
Of zijn er geen plannen om deze game opnieuw uit tebrengen?

Want deze Demo ziet er erg goed uit veel meer detail en zo.
En veel scherper.

Maar weet ieamnd waar ikdzulke casr kan DLL want hij ziet er erg goed uit.
Dus nu maar hopen dar eer eens een remake kom van dit spel / sim

[ Voor 65% gewijzigd door ravw op 02-06-2004 10:53 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Iemand die weet waar ik dit proggie van daan kan halen?

Shutaro's carset changer.

Want ik heb nu wel de menu's van de 69 MOD maar nog neit de auto's :(
Dus als iemand mij kan helpen ... dan hoor ik het grag

[ Voor 46% gewijzigd door ravw op 02-06-2004 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-04 22:07
Voor alle vragen kun je terecht op: http://forum.rscnet.org/forumdisplay.php?f=36
Daar kun je de meeste antwoorden wel vinden en anders de vragen stellen in de betreffende fora.
GPL is moeilijk, maar als je er voor gaat zitten geeft het heel erg veel voldoening als je het onder de knie krijgt. En met enig patchen zijn het geluid en de graphics ook zeker de moeite waard.
Bij de GPL65 mod moet je gewoon een paar goeie setups downloaden, anders gebruikt ie de default '67 setups en dat werkt idd niet.

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 97951 schreef op 02 juni 2004 @ 10:08:
Ik heb laatst eens die GPL2004 demo gedraait en was enigzins verrast door het geluid. Ik heb dan ook geprobeerd om die geluid files te gebruiken voor mijn legale versie maar dat scheen niet te werken. Ik heb toen geprobeerd om met een carsound patch de boel te patchen, maar dat werkte ook niet. Heeft iemand enig idee hoe ik die geluiden van de 2004 demo draaiende krijg op mijn volledige GPL installatie?
Nog niet waarschijnlijk, ook zijn deze geluiden de basis voor een nieuwe versie die binnenkort zullen verschijnen voor de Full.
Blackhole schreef op 02 juni 2004 @ 11:59:
Iemand die weet waar ik dit proggie van daan kan halen?

Shutaro's carset changer.

Want ik heb nu wel de menu's van de 69 MOD maar nog neit de auto's :(
Dus als iemand mij kan helpen ... dan hoor ik het grag
Kijk even op het forum van RSC, daar staan ook links naar diverse carsets, updates en utilities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
VincentH schreef op 02 juni 2004 @ 12:07:
Voor alle vragen kun je terecht op: http://forum.rscnet.org/forumdisplay.php?f=36
Daar kun je de meeste antwoorden wel vinden en anders de vragen stellen in de betreffende fora.
GPL is moeilijk, maar als je er voor gaat zitten geeft het heel erg veel voldoening als je het onder de knie krijgt. En met enig patchen zijn het geluid en de graphics ook zeker de moeite waard.
Bij de GPL65 mod moet je gewoon een paar goeie setups downloaden, anders gebruikt ie de default '67 setups en dat werkt idd niet.
Ach dta GPL moeilijk is dat weet ik :D
Want ik heb hem gelijk bij de release gekocht omdat ik de demo al erg goed vond.
Dus loop al vanaf het eerste uur mee.

Maar ben hem gewoon een tijd uit het oog verloren.
maar nu heb ik er weer eesn zin in.

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 02-06-2004 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 09:39
Ik heb het spel al bijna sinds het uitkwam en heb het toen al stuk gespeeld.
Vandaag even heel wat moois aan updates/carsets/tracks geinstalleerd en dus de replay analyzer...

edit: aha... je slaat dus niet losse rondes op maar gewoon een heel blok met rondes achter elkaar aan.. sorry.. mijn vraag die hier stond was onzin :)

[ Voor 37% gewijzigd door MindWarp op 02-06-2004 18:56 ]

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb bij de gpl2004 demo gewoon de originele tracks van de originele GPL kunnen gebruiken dus ik rijd nu lekker op zandvoort bv. >:)
Deze demo rijdt trouwens inderdaad een stuk lekkerder dan het origineel.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Nieuws .......

1969 MOD voor GPL ..

Hier weg tehalen

http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=146540

Screenshots.

Afbeeldingslocatie: http://aitp.simdeparture.nl/ss5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aitp.simdeparture.nl/ss7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aitp.simdeparture.nl/ss9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aitp.simdeparture.nl/ss11.jpg

Alleen helaas werken die spoilers niet ..
Ze zijn echt super vet die bakken.

[ Voor 190% gewijzigd door ravw op 02-06-2004 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Downforce kan niet gesimuleerd worden in GPL.

Een optie is om het grip level in z'n geheel te verhogen. Dus ongeacht de snelheid heb je evenveel grip.

Ik had met toeval vorige week nog wat gevonden met google over een mogelijke 1969 mod (zelfde modellen als hierboven)
69PHYSICS ! yes that genius of the 65mod physics Richard Coooke has already made several 69 exe's that are being tested, higher grip levels and loads of extra drag to simulate the downforce given by the winged cars, plus more power from the 69 engines.
http://www.m4driving.sm/content/gpl/news/1/12666.html

Kijk vooral naar de laatste regel in dat artikel :)

Ik had zelf die 1969 mod vandaag ook even geprobeerd. Mooie modellen en ziet er leuk uit met die vleugels :D Alleen jammer dat het gewoon de physics van 67 zijn.

Wat me trouwens opviel bij die GPL 2004 demo is dat het geluid van de piepende banden sterk verbeterd is. In de readme werd daar niets over gezegt kan iemand mij vertellen welke patch ik daarvoor nodig heb? En met eventuele andere musthave patches :P

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
The_FrankO schreef op 02 juni 2004 @ 22:17:
Downforce kan niet gesimuleerd worden in GPL.

Een optie is om het grip level in z'n geheel te verhogen. Dus ongeacht de snelheid heb je evenveel grip.

Ik had met toeval vorige week nog wat gevonden met google over een mogelijke 1969 mod (zelfde modellen als hierboven)

[...]

http://www.m4driving.sm/content/gpl/news/1/12666.html

Kijk vooral naar de laatste regel in dat artikel :)

Ik had zelf die 1969 mod vandaag ook even geprobeerd. Mooie modellen en ziet er leuk uit met die vleugels :D Alleen jammer dat het gewoon de physics van 67 zijn.

Wat me trouwens opviel bij die GPL 2004 demo is dat het geluid van de piepende banden sterk verbeterd is. In de readme werd daar niets over gezegt kan iemand mij vertellen welke patch ik daarvoor nodig heb? En met eventuele andere musthave patches :P
Hmmja een carset maakt nog geen mod.

Docwolf komt een dezer dagen met de v5.0 soundset uit, deze is tot nu toe nog exclusief voor de 2004 Demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Maar waarom is er een 2004 demo uitgegeven?

Of komt er een remake uit van GPL daar zou ik echt super blij van worden , want ik zie allemaal nieuwe dingen in die demo .
Die ik niet in mijn standaard versie tegen komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
Weet iemand misschien het lijstje van alle updates in die demo? Want dan download ik die ff handmatig en zet ik ze in mijn eigeninstallatie. Ik wil namelijk GPL gewoon spelen met 67 carset (standaard dus ;)) alleen dan wel alle textures (autos, tracks) en soundupdates alleen weet ik niet wat ik precies waar vandaan moet halen en welke de ubergoede zijn :X

Ik ken wel die wagens van gplea maar hebben zij uitsluitend 67 wagens? Want zelf zou ik namelijk niet weten uit welk jaar verscheidene wagens komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Benotti op 03-06-2004 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
Die screenies zijn slechts van de 1969 carset, dus geen mod. Er is wel een echte mod in voorbereiding voor seizoen 1969, met gewijzigde physics, maar het schijnt dat GPL geen downforce can simuleren, dus hoe goed dat wordt zou ik niet weten.
Er zijn overigens 2 carsets voor 1969. Eentje van voor en eentje van na de FIA regulaties betreffende vleugels en verder zijn er nog 1966 en 1968 carsets, maar allemaal zonder gewijzigde physics; de verandering is puur optisch.
De GPLEA wagens zijn allemaal verbeteringen van de orriginele 7. In de demo zitten dus alleen 1967 modellen.
Er bestaat maar een echte GPL mod en dat is GPL65, die sinds 30 april uit is. Die is dan ook zeker de moeite waard. Het einige wat daarbij overigens gemod is zijn de wagenmodellen, geluiden en physics.
Als je de tracks wil updaten, zoals in de demo, dan zijn er twee mogelijkheden: 1. ik denk (heb de demo zelf niet gedownload, omdat ik met mijn tracks al helemaal bij ben) dat je de trackfolders uit de demo gewoon in je gewone install kan pasten. 2 Je zoekt zelf de updates uit die je aanstaan. Dan is een goeie site om mee te beginnen die van Fred Faster (http://gpladdons.m4driving.sm/main_eng.htm) Verder kun je op de RSC fora nog 1001 updates vinden. De belangrijkste track update threads zijn "Monaco Rocks" en "a small update for Monza".

De GPL 2004 Demo is helemaal gemaakt door de GPL community op Race Sim Central met als doel nieuwe mensen enthousiast te maken voor GPL (dat je nog steeds voor 7,50 als Sold OUt bij V&D kan kopen!!!) en oude rotten te laten zien dat het spel nog "leeft" en beter is dan ooit tevoren. De soundset is (nog) exclusief voor de demo, maar Ducwolf, de maker, komt binnenkort met een reguliere release.
De Demo is dus geen voorbode van een remake of een sequel, het is in feite nog altijd die fantastische Sim uit 1998, na een 5 jaar durende make-over.

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Ik heb dit spel in totaal iets van 2x gekocht voor 15-30 gulden/euro ofzo :P

Khoop dat ik nog weet waar die CD ligt anders kan ik weer naar de media markt want daar zag ik hem voor 5 euro :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
ZAMoRANo schreef op 02 juni 2004 @ 22:21:
[...]

Hmmja een carset maakt nog geen mod.

Docwolf komt een dezer dagen met de v5.0 soundset uit, deze is tot nu toe nog exclusief voor de 2004 Demo.
Deze sound zijn onder tussen al uit hoor :)

http://gplea.racesimcentral.com/

En ga naar sounds :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97951

Blackhole schreef op 03 juni 2004 @ 11:20:
[...]

Deze sound zijn onder tussen al uit hoor :)

http://gplea.racesimcentral.com/

En ga naar sounds :D
Die sounds staan er al jaren.... :) Dat zijn dus niet die van Duc Wolf.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Anoniem: 97951 schreef op 03 juni 2004 @ 12:11:
[...]

Die sounds staan er al jaren.... :) Dat zijn dus niet die van Duc Wolf.....
OKe dan weet ik dat ook weer :)
Maar omdat ik dacht dat het deze versie 5 was, en ook omdat er gezegt werd dat hij een deze dagen uit moest komen .

Maar hier nog even een bewerkte plaatje van mijn kant.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/3K8F9HLG6LB0

Een Ferrari in aktie in Frankrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Blackhole ik zou eens een andere resize toel opzoeken. Volgens mij is het niet helemaal goed :P

Ik heb net even de Monaco Rocks v1.6 update geprobeerd van GPLEA. Ziet er zeer mooi uit. Binnenkort de Monza track ook maar eens updaten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
The_FrankO schreef op 03 juni 2004 @ 20:37:
Blackhole ik zou eens een andere resize toel opzoeken. Volgens mij is het niet helemaal goed :P

Ik heb net even de Monaco Rocks v1.6 update geprobeerd van GPLEA. Ziet er zeer mooi uit. Binnenkort de Monza track ook maar eens updaten dan :)
Nee hier op mijn buroblad is hij gewoon mooi en die is ook verkleind.
Maar ik heb hem op het forum zelf laten verkleinen.
Dus ik denk dat het daar aan ligt.

Want denk wel dat PSP 8 genoeg is om een foto tever kleinen.

Mar jier heb je hem zonder dta hij verkleind wordt.

http://picserver.org/view_image.php/3K8F9HLG6LB0

Oja AA krijg ik ook nog steeds niet aan.

PS: weet iemand of er ook een MOd komt van GPL tussen 1970 en 1975 ?

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 04-06-2004 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
Schrijf mods voor gpl maar op je buik ;) Ze kunnen wel mods van terug in de tijd maken sinds 67 maar niet verder, zoals gezecht omdat gpl geen downforce simuleert, en het enige wat men kan veranderen zijn de waardes van de diverse variabele die de physics vormen.

De 65 mod vind ik geinig, (F2 van 67 is nog sneller) maar absoluut niet geschikt voor de nwat normale banen zoals watkins glen. Monaco is er al wat idealer voor maar in zijn huidige vorm zijn baantjes als crystal palace en castle combe. Ik rijd met de cooper (veruit de langzaamste in de 65 mod) en het is pas 1x gelukt om wheelspin te krijgen :+ Te weinig power voor mijn rijstijl.

Dat GPL nog elk jaar nieuwe rijders erbij krijgt, is niks nieuws, hopelijk kan door deze demo het aantal hoger leggen en zelfs wat diehard f1 racers ook eens naar de oudheid te lokken :P

Rijden met gpl 67 is nog altijd een genot. Zeker als je in een gevecht bent. Misschien eens wat racejes organiseren? :P ;)

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
siggy schreef op 04 juni 2004 @ 08:24:
Schrijf mods voor gpl maar op je buik ;) Ze kunnen wel mods van terug in de tijd maken sinds 67 maar niet verder, zoals gezecht omdat gpl geen downforce simuleert, en het enige wat men kan veranderen zijn de waardes van de diverse variabele die de physics vormen.

De 65 mod vind ik geinig, (F2 van 67 is nog sneller) maar absoluut niet geschikt voor de nwat normale banen zoals watkins glen. Monaco is er al wat idealer voor maar in zijn huidige vorm zijn baantjes als crystal palace en castle combe. Ik rijd met de cooper (veruit de langzaamste in de 65 mod) en het is pas 1x gelukt om wheelspin te krijgen :+ Te weinig power voor mijn rijstijl.

Dat GPL nog elk jaar nieuwe rijders erbij krijgt, is niks nieuws, hopelijk kan door deze demo het aantal hoger leggen en zelfs wat diehard f1 racers ook eens naar de oudheid te lokken :P

Rijden met gpl 67 is nog altijd een genot. Zeker als je in een gevecht bent. Misschien eens wat racejes organiseren? :P ;)
Ja dat klopt, maar mods uit de jaren 60 zijn nogsteeds erg leuk. '66 zou ook leuk zijn. De overgang naar sterkere motoren was toen nog in volle gang.

Ik heb de '65 mod even snel geprobeerd en ja ze hebben een hoop minder power maar ze lijken ook minder grip bij hoge snelheden en dus lekker te driften.

BTW: Wat voor tijden doe jij op de Glen met de '67-ers?
Ik zit nu in de hoge 1:07 maar ik denk dat ik nog bij een aantal bochten een flink stuk kan winnen, vooral bij t aansturen van the Loop en the Bend. Wat jammer dat er toen nog geen Telemetrie was, daar ben in inmiddels wel een beetje aan gewend. :7
De toppers rijden 1:03/1:04 geloof ik. Maargoed ik heb ook pas 2 dagen geoefend nog. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
ZAMoRANo schreef op 04 juni 2004 @ 08:48:
[...]

Ja dat klopt, maar mods uit de jaren 60 zijn nogsteeds erg leuk. '66 zou ook leuk zijn. De overgang naar sterkere motoren was toen nog in volle gang.

Ik heb de '65 mod even snel geprobeerd en ja ze hebben een hoop minder power maar ze lijken ook minder grip bij hoge snelheden en dus lekker te driften.

BTW: Wat voor tijden doe jij op de Glen met de '67-ers?
Ik zit nu in de hoge 1:07 maar ik denk dat ik nog bij een aantal bochten een flink stuk kan winnen, vooral bij t aansturen van the Loop en the Bend. Wat jammer dat er toen nog geen Telemetrie was, daar ben in inmiddels wel een beetje aan gewend. :7
De toppers rijden 1:03/1:04 geloof ik. Maargoed ik heb ook pas 2 dagen geoefend nog. :+
Op the glen rijdt heb ik met de cooper een pr van 1:04.861 net geen top 50 tijd (van cooper tijden op wg). Als je in de 6 bent ben je al flink snel, dus dat komt wel goed ;)

Het driften met die 65 sigaren is met de cooper dodelijk in veel bochten. Op watkins glen is het zelfs zo dat je voor de loop ff remt en terugschakelt en dan weer vol op het gas gaat. Ik denk zelf dat de physics erg veel met de f3 overeen komen omdat ze zo weinig power hebben. Bandjes zijn ook niet warm te krijgen ;)

/edit/
Als je tijden wilt zien, moet je maar eens op gplrank kijken : http://gplrank.schuerkamp.de

[ Voor 6% gewijzigd door siggy op 04-06-2004 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
Oeps dubbelpost

[ Voor 91% gewijzigd door VincentH op 04-06-2004 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
siggy schreef op 04 juni 2004 @ 09:11:
[...]

Op the glen rijdt heb ik met de cooper een pr van 1:04.861 net geen top 50 tijd (van cooper tijden op wg). Als je in de 6 bent ben je al flink snel, dus dat komt wel goed ;)
En dan dacht ik dat ik op watkins glen hard reed :( 1:11 (oke dit wel met een joystick.

Maar hopen dat ik nu snel een stuur heb want dan kunnen alle tijden wel met 10% naar beneden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Blackhole schreef op 04 juni 2004 @ 11:09:
[...]

En dan dacht ik dat ik op watkins glen hard reed :( 1:11 (oke dit wel met een joystick.

Maar hopen dat ik nu snel een stuur heb want dan kunnen alle tijden wel met 10% naar beneden :P
Hmm dan zou je op een lage 1:04 zitten. Ik denk dat dat je nog wel eens tegen kan gaan vallen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Blackhole schreef op 04 juni 2004 @ 11:09:
[...]

Zoiets haal ik ook op Watkins. Mijn overige tijden vind je hier: http://gplrank.schuerkamp...user.php?showDriver=13340

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
Ik zit op 1:07.380 in de Lotus, maar hoe ik dat gedaan heb weet ik ook niet meer :P In de Brabham zit ik ook nog in de 1:11. Vind dat dus best een knappe tijd met een joystick! (niet dat ik nou zo snel ben, maar relatief dan) Maar er kan dus nog wel wat af: succes!

O en de rest van mijn ranks: http://gplrank.schuerkamp...user.php?showDriver=15961

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
VincentH schreef op 04 juni 2004 @ 13:40:
Ik zit op 1:07.380 in de Lotus, maar hoe ik dat gedaan heb weet ik ook niet meer :P In de Brabham zit ik ook nog in de 1:11. Vind dat dus best een knappe tijd met een joystick! (niet dat ik nou zo snel ben, maar relatief dan) Maar er kan dus nog wel wat af: succes!

O en de rest van mijn ranks: http://gplrank.schuerkamp...user.php?showDriver=15961
ja ik rijd dus ook in de brabham :(
en nog geen goed stuur gevanden :(

Tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
Ik ben zelf de trotse eigenaar van een Logitech Momo Force (de rode) :*) , maar die zijn helaas al een tijdje niet meer te krijgen en tweedehands behoorlijk onbetaalbaar.
Maar ik geloof dat veel mensen ook zeer tevreden zijn over hun Logitech Momo Racing Force of de nieuwe Logitech Drivingforce Pro. Deze laatste is een PS2 stuur (voor GT4), maar via usb ook aan te sluiten op PC.
Met andere merken heb ik zelf geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik heb de hele dag op mn werk al na zitten denken hoe ik mn lijnen op the Glen kon verbeteren en misschien mn setup iets aan kon passen.

Net ben ik aan de slag gegaan en na een paar testrondjes om de lijnen neer te zetten reed ik in mn 1e hotlap meteen 1:06:7, das weer even ruim 1 seconde van mn PB af. :)
Echt gaaf als je meteen beloond word voor het denkwerk wat je erin stopt.
Ik ga zo weer ff verder, dit is verslavend aan het worden. :7

BTW: ik gebruik een Logitech Formula Force (de oude rode) icm ActLabs Performance Pedals en USB Shifter. Voor mij een heerlijke combinatie voor de meeste sims. Het Logitech stuur heb ik al een jaar of 6 (ik begon met TOCA2 en Viper Racing) en er is nooit wat stuk aan gegaan in die tijd (knocking on wood).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Even een vraagje is het mogelijk om FFB tekrijgen in GPL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
Blackhole schreef op 05 juni 2004 @ 17:21:
Even een vraagje is het mogelijk om FFB tekrijgen in GPL.
Uiteraard :)
in je core.ini:

code:
1
2
3
4
5
6
7
[ Hack ]
steer_ratio=1                            ; Enable low speed ratio override

[ Joy ]
allow_force_feedback = 1                    ; Use FF if device has it   
force_feedback_damping = 25.000000          
force_feedback_latency = 0.02           ; force feedback latency (secs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik heb inmiddels een paar weken geleden de full version ontvangen en de meeste tracks wat geupdate, Monaco- en Monza-rocks en een aantal goede updates voor de andere tracks. De wagens en geluiden heb ik gecopieerd uit de demo.

En ik moet zeggen, ik vermaak me er prima mee. Vooral veel op Silverstone en Monza gereden.

Aangezien er zoveel extra tracks zijn voor dit spel ben ik even gaan kijken wat mogelijkheden zijn om een nieuwe baan te maken. Er is gelukkig een stuk betere documentatie dan voor F12002/F1C.

Zijn hier nog mensen die editten aan GPL eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77587

Voor de mensen die nog een exemplaar van GPL zoeken......

Dimensionplus heeft ze gewoon

http://www.dimensionplus.nl of http://www.dimplus.nl

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
ZAMoRANo schreef op 21 juni 2004 @ 23:05:
Ik heb inmiddels een paar weken geleden de full version ontvangen en de meeste tracks wat geupdate, Monaco- en Monza-rocks en een aantal goede updates voor de andere tracks. De wagens en geluiden heb ik gecopieerd uit de demo.

En ik moet zeggen, ik vermaak me er prima mee. Vooral veel op Silverstone en Monza gereden.

Aangezien er zoveel extra tracks zijn voor dit spel ben ik even gaan kijken wat mogelijkheden zijn om een nieuwe baan te maken. Er is gelukkig een stuk betere documentatie dan voor F12002/F1C.

Zijn hier nog mensen die editten aan GPL eigenlijk?
Nee ik edit niet. Over die Monza Rocks is daar een site van waar een compleet pakket ervan staat of moet ik dat hele topic door bladeren van > 250 pages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
The_FrankO schreef op 28 juni 2004 @ 21:21:
[...]

Nee ik edit niet. Over die Monza Rocks is daar een site van waar een compleet pakket ervan staat of moet ik dat hele topic door bladeren van > 250 pages?
De website met downloads van Monza Rocks vind je hier.

In deze volgorde downloaden en installeren:

- de update van 18 juni 2003 (16-bit D3d)

- het bestandje "all updates since 18 june 2003"

- de "latest compilation 16 bit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32443

Na Drie jaar eindelijk de snelheid te pakken :9 Doe mee aan de dsz competitie, die deze keer alle originele tracks rijdt. Nu aan het trainen voor monaco, zit op 1.27 hoog (die vervloekte aliens rijden 1.25)

Doel : aan het eind van dit seizoen negatief (vooral de ring blijft een ramp), maar recht zo die gaat :)

• Benotti
Ik heb GPL twee keer gekocht, maar nooit echt serieus geprobeerd. Bovendien heb ik het nooit gespeeld sinds ik een stuurtje heb, maar vandaag wil ik het wel weer eens proberen :9
Ik heb al de 1.2 patch, cpu speedfix en de d3dpatch maar ik heb geen idee waar ik de rest vandaan moet halen :? (heb de community nooit zo gevolgd)

Wat zoek ik dan? Ik zoek eigenlijk de mooiste/beste (grafische) updates om voor gpl (maar wel seizoen 1967). Ik weet dat gpl mooie wagens heeft gemaakt, maar ten eerste weet ik niet precies welke wagens van 67 zijn en welke niet en bovendien doet hun site het niet, evenals rsc :(
Ik zoek ook de mooiste trackupdates (weer 67) maar ik heb dus geen aanknopingspunten waar ik dit zou moeten vinden. Enige wat ik kan bedenken is rsc, maar die zijn dus offline :(

Anoniem: 32443

wat de cars betreft pak ik die van de nieuwe demo, die zijn al erg goed. Track updates enzo, verzamelen en heel goed bewaren, want er zijn echt honderden banen voor gpl. (mijn install is zo ondertussen een gig of twee zonder replays). pribluda en racing groove zijn verder nog erg nuttige programmatjes ;)

• Zamorano
  • Niet online
Schumi4ever schreef op donderdag 30 december 2004 @ 16:55:
Ik heb GPL twee keer gekocht, maar nooit echt serieus geprobeerd. Bovendien heb ik het nooit gespeeld sinds ik een stuurtje heb, maar vandaag wil ik het wel weer eens proberen :9
Ik heb al de 1.2 patch, cpu speedfix en de d3dpatch maar ik heb geen idee waar ik de rest vandaan moet halen :? (heb de community nooit zo gevolgd)

Wat zoek ik dan? Ik zoek eigenlijk de mooiste/beste (grafische) updates om voor gpl (maar wel seizoen 1967). Ik weet dat gpl mooie wagens heeft gemaakt, maar ten eerste weet ik niet precies welke wagens van 67 zijn en welke niet en bovendien doet hun site het niet, evenals rsc :(
Ik zoek ook de mooiste trackupdates (weer 67) maar ik heb dus geen aanknopingspunten waar ik dit zou moeten vinden. Enige wat ik kan bedenken is rsc, maar die zijn dus offline :(
Qua auto's kun je het best gewoon de demo gebruiken idd. Demo installeren en de hele inhoud van de demo-map over je GPL installatie copieren.
Dan heb je alle auto's, patches, en een geupdate Glen.

Extra tracks

Een hoop utilities en andere dingen vind je op GPL The Add-ons.

Have fun ;)

• Yonni
  • Laatst online: 25-05 21:22
Schumi4ever schreef op donderdag 30 december 2004 @ 16:55:

Ik zag opeens dat het Grand Prix Legends topic gekickt was, wie doet zoiets nou hier op GoT? 8)
Mooi dat je 'm kickt hoor, haha :) . Geweldige simulatie!
Maar genoeg gepraat, even wat nuttige informatie voor jou!
Je zegt dat je de 1.2 patch + cpu speed fix hebt gedaan, ook de d3d patch. Goezojei! :)

Updaten? ja!

auto's : http://www.gplea.org , de befaamde hele mooie auto's , evt ook een track update
tracks : http://stevelife.m4driving.sm/ , geweldig mooie track updates, echt een aanrader!

Beide gebruik ik, de auto's van GPLEA zijn gewoon echt heel mooi. De track updates van Steve Life zijn mooi, heel erg mooi, ook wat groot... maar volgens mij niet alle.

Rsc is down zoals je al zei (baal dr zelf ook erg van :o , 1 van mn 3 regular forums down, opeens heb je tijd voer :+ ) , daarom is de site van Monaco Rocks ook down, dat is een grote update voor Monaco, heel mooi, echt heel mooi!

Dan nog natuurlijk dat je moet gaan oefenen, zorg dat je Force Feedback aan hebt staan in je gpl.ini, is zo gaaf, ik weet niet wat voor stuurtje je hebt. Ik zelf heb een Logitech Momo Force Racing, met force, heerlijk gevoel bij rijden, glijden en powersliden!! Maar het oefenen, ik weet niet hoeveel je al hebt gereden, serieus om tijden, maar ga eens een GPL Rank account aan maken. Erg leuk en dat maakt je scherp! Dat kan hier :)

Dan, als je een beetje denkt te kunnen rijden, moet je eens proberen, als het je blijft trekken en de simulatie je niet afschrikt, online te racen. Dat kan met VROC , www.vroc.net .

Ik hoop je te hebben geholpen! En schrik niet, GPL is niet easy, maar geeft zo een voldoening als je het begint te kunnen! En als eerste auto, als je niet al te veel wagenbeheersing hebt, zou ik voor de Cooper gaan (Coventry als de game nog in originele staat is). De Cooper rijd heel neutraal maar kan je al lekker mee boenderen. Zet tidjens de eerste ritjes ook al meteen alle rij-hulp uit! Zelf schakelen, zelf gas en rem kracht bepalen en gewoon gaan dan hè, rustig beginnen, steeds een trapje harder! :)

(ja, ik ben enthousiast, maar deze sim is gewoon rock steady 8) )

en vergeet niet deze site, super handig met allemaal links! http://www.gpllinks.org/

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Benotti
Leuk enthousiasme idd :P

Maar ik had zelf al deze site gevonden. Ik ben van plan om eerste op deze manier seizoen 67 even 'recht' te trekken en vervolgens alle gplea autos te installeren en de tracks van Steve Life.
Nu heb ik hierover echter nog wel twee vraagjes: verschillende wagens hebben verschillende versies op gplea, welke raad jij me aan te installeren? En welke sound update? Ik heb begrepen dat iemand een keer een soundupdate had gemaakt zodat alle autos andere sounds hadden en ook rpm low-high etc, enig idee waar ik die kan vinden?

Verder heb ik uiteraard ook de logitech momo force :7 Staat ff standaard aan of uit?
Bovendien was ik wel van plan om zonder hulpjes te rijden :) Ik ben zeker geen newbie, genoeg ervaring met f1c zonder hulpjes en gtr lukt ook zonder hulpjes dus dan ga ik ze absoluut niet aanzetten bij gpl, neemt de helft van de fun weg :Y)

edit: ff laaste vraag: de updates van deze pagina, zijn die Italiaans of gewoon Engels :?

[ Voor 9% gewijzigd door Benotti op 30-12-2004 20:13 ]

• Zamorano
  • Niet online
De GPLEA wagens die je nodig hebt zitten al in de demo (samen met alle nodige patches), echt veel makkelijker om het zo te doen dan ze allemaal individueel handmatig te updaten.
Ook de soundupdate zit daar in alleen weet ik niet of er inmiddels een nieuwere versie is.

• Benotti
ZAMoRANo schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:30:
De GPLEA wagens die je nodig hebt zitten al in de demo (samen met alle nodige patches), echt veel makkelijker om het zo te doen dan ze allemaal individueel handmatig te updaten.
Ook de soundupdate zit daar in alleen weet ik niet of er inmiddels een nieuwere versie is.
Is die demo compatible met de updates van [urlhttp://www.legendsof67.free-online.co.uk/]deze[/url] site? (en moet ik dan eerst de demo installeren en daarna de updates van die site of andersom? Of is die demo al geupdate?)

• Zamorano
  • Niet online
Schumi4ever schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:36:
[...]

Is die demo compatible met de updates van [urlhttp://www.legendsof67.free-online.co.uk/]deze[/url] site? (en moet ik dan eerst de demo installeren en daarna de updates van die site of andersom? Of is die demo al geupdate?)
Ik heb de updates van die site nog nooit geprobeerd maar de patches heb je dus al niet nodig, de car updates ook niet, alleen de track updates (de demo heeft alleen Watkins Glen) en misschien wat team-data updates zoals wat andere coureurs als je dat zou willen.

De coureurs blijft altijd een compromis, je kunt nooit een realistische weergave van het '67 seizoen in elke race hebben.

Ik zou iig eerst GPL installeren, dan de Demo en de track-updates. Misschien kun je daarna t best een backupje maken zodat je altijd terug kunt.

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Wah, toeval?
Ik was vanmiddag bij de Mediamarkt, zat wat door de uitverkoopbak te graaien en kwam GPL tegen. Ik heb af en toe zeer positieve dingen over GPL gehoord hier op GoT en dus heb ik GPL maar aangeschaft. 5 Euro is niet gek.
Komt mooi uit dat dit topic weer leeft :D

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

• Benotti
Inmiddels gpl geinstalleerd+patches+die 67 update uitgevoerd+die track updates geinstalleerd en alles werkt perfect _/-\o_

ff een paar ronden gereden op Zandvoort in een Ferrari en daarna op Monzo in een lotus. Mijn allereerste ronde (en ik heb dus nauwelijks gpl ervaring, al helemaal niet met stuur :+) was een 1:36.99. Wel ff 7 seconden langzamer dan de pole, maar toch sneller dan een aantal anderen. Niet slecht, voor mijn eerste ronde :+

Nu alleen nog ergens een Monaco update vinden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Schumi4ever schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:25:
Inmiddels gpl geinstalleerd+patches+die 67 update uitgevoerd+die track updates geinstalleerd en alles werkt perfect _/-\o_

ff een paar ronden gereden op Zandvoort in een Ferrari en daarna op Monzo in een lotus. Mijn allereerste ronde (en ik heb dus nauwelijks gpl ervaring, al helemaal niet met stuur :+) was een 1:36.99. Wel ff 7 seconden langzamer dan de pole, maar toch sneller dan een aantal anderen. Niet slecht, voor mijn eerste ronde :+

Nu alleen nog ergens een Monaco update vinden :Y)
Zodan, toe maar, netjes! Op dit moment is 1.22.969 het snelste, volgens GPL rank, op Monaco ;) . Ik met mijn 1.31 ben ook traag :> . Haha.

Maar voor de Monaco track updates moet je echt Monaco Rocks hebben, die zijn echt heel mooi. Wel erg groot en staan alleen gehost bij RSC volgens mij. Dus die zijn nu ook down :( .
Ik wil de files wel even online zetten, maar het is wel 49 mb totaal. Mn email staat in mn profiel.

Veel plezier met rijden! Ik vind het echt een genot om een korte hotlap sessies te doen, gewoon een paar ronden hard gaan, de auto voelen, erachter komen waar het fout gaat en het verbeteren en verbeteren en verbeteren. Dat is wat je gaat doen met GPL 8) .

Had ik je al succes gewenst? (ookal zit het met je racegame achtergrond wel goed :7 )

\/ \/ \/ Monaco Rocks \/ \/ \/

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~btracing/gpl_monaco.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Yonni op 31-12-2004 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
[quote]Yonni schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 00:42:
[...]

Zodan, toe maar, netjes! Op dit moment is 1.22.969 het snelste, volgens GPL rank, op Monaco ;) . Ik met mijn 1.31 ben ook traag :> . Haha./quote]

Ik had het over Monza ;)

Maar ik heb je toegevoegd aan MSN en je bent net online gekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Yonni, kan je eens een link geven naar je GPL Rank driver page? Dan kan ik mijn trage tijden eens met die van jou vergelijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Fuelke schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 09:32:
Yonni, kan je eens een link geven naar je GPL Rank driver page? Dan kan ik mijn trage tijden eens met die van jou vergelijken :P
Ben ook niet snel hoor! Ik zit maar op + 42.648 , maar heb het wel bere naar mn zin als ik rij :D .

http://gplrank.schuerkamp...user.php?showDriver=12281

Niet bijzonder dus ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Yonni op 31-12-2004 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Ah patsen met je GPL Rank :P http://gplrank.schuerkamp...user.php?showDriver=11973

Ik ben er nog niet echt serieus mee bezig geweest het zijn oude tijden die ik daar heb staan. Monza bijvoorbeeld is mijn persoonlijke record een 1:27.8*
De tijd die bij Mexico staat is natuurlijk helemaal niet juist :P

Vorige maand was ik begonnen met de GPL65Rank. Die is knap lastig al mijn tijden zijn rood terwijl ik voor mijn gevoel echt niet zo langzaam ging :P (Spa bijvoorbeeld 95% volgas en dan 4 seconden telangzaam?)

Rijden jullie niet met de 65 mod? Echt een aanrader, ik vind het leuker dan de 67 autos :)

[edit]
die monza tijd ben ik dus kwijt. geloof het of niet ;)

[ Voor 7% gewijzigd door The_FrankO op 02-01-2005 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Wat maakt 65 beter dan 67? Wat maakt het anders?

Is gewoon serieuze vraag :P Beide wagens hebben nog geen vleugels ed, dus waar moet ik het verschil zoeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Schumi4ever schreef op zondag 02 januari 2005 @ 16:42:
Wat maakt 65 beter dan 67? Wat maakt het anders?

Is gewoon serieuze vraag :P Beide wagens hebben nog geen vleugels ed, dus waar moet ik het verschil zoeken? :)
65 wagens hebben 1.5 liter motoren vergeleken met de 3 liter van 67. Maken ook wat meer RPM. De Honda maakt er volgens mij uit mijn hoofd 14.000 rpm

Ze zijn dus lichter kortere remweg sneller door de bochten alleen op het rechte stuk is ie langzamer. Probeer het gewoon echt de moeite waard :)

http://fp.gplegends.plus.com/65mod.htm

[ Voor 7% gewijzigd door The_FrankO op 02-01-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Ik concentreer me voorlopig wel ff op 67 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Hehe, 65 mod heb ik nog niet geprobeerd. Wel al veel over gelezen, maar durf het nog niet aan, zeker ook omdat ik '67 nog niet eens helemaal master. En heb nog steeds bere lol met '67 , niks is beter dan zo een auto te sturen over het circuit, gas en rem en het stuur om de totale auto op koers te brengen.

Had ik al gezegd dat Grand Prix Legends geweldig is? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Weer een kickje :+

Monaco Rocks 2 Beta is uit. Je kunt hem hier vinden: http://www.dixierunners.speedgeezers.com/mrocks/
Paar screenshotjes van mijn kant:
Ferrari 512 (65mod)
Tabac is stuk verbeterd:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/The_FrankO/monaco-00.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/The_FrankO/monaco-01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/The_FrankO/monaco-02.jpg

Laatste bocht en het rechte stuk daarvoor is ook verbeterd:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/The_FrankO/monaco-03.jpg

Nog een vraagje. Als jullie met je GPLRank bezig zijn speed shiften jullie dan? Ik doe dat nooit altijd netjes van het gas af. Viel me op in replays dat heel veel mensen dat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Ook dan maar een kicke :o , had niet gezien dat er gereageerd was in het topic. Sorry! Maar voel me gewoon verplicht om te reageren ;)

Nieuwe Monaco Rock ziet er zeker goed uit! Nadat RSC down ging was het eventjes beetje stil geworden rondom GPL, maar nu leeft het weer helemaal! Steve Life heeft ook z'n nieuwe website up met zn photoreal track-updates :) .

Om dan op de vraag te komen over speedshift, nee, ik doe dat niet, sommige wel.... Je kan het doen als je geen damage aan hebt staan, maar als dat aan staat dan mol je gewoon je motor na een aantal ronden. Ook vind ik het gaver om van mn gas af te gaan, naar beneden schakelen, dot gas, en weer naar beneden ;) . Voor opschakelen geld het zelfde, de voeten beweging en het geluid. Op de een of andere manier komt het "echter" over voor mij. Je bent dan echt bezig, niet als de moderne auto's (voor mijn gevoel dan hè)

btw, nog meer mensen het artikel gezien in PCgamer UK ? (blauwe voorkant met STALKER erop, oa in de Bruna te zien) Wel vet, heb het artikel niet gelezen, maar wel "gezien / gecheckt"

en om het leuk te houden, even een picje erbij natuurlijk :9 (om mensen te lokken bijv. die geinteresseerd kunnen raken door het nieuwe racing-hardware topic :Y) )

Afbeeldingslocatie: http://www.stevelife.com/screenshots/galleria/Nurb1_JPG.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.stevelife.com/screenshots/galleria/Silverstone1_JPG.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Yonni op 21-02-2005 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 13:12

Booster

Superuser

Kun je ook rijden met die topcam van dat laatste plaatje? Dat is nml. mijn favo camerastandpunt. ;)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Ja, ik dacht het wel! Dacht dat het met gpl-shift aan te passen was. Je kan in ieder geval met bepaalde programma's je point of view veranderen, sommige gaan wat verder van het stuur of juist dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Lekker kicken :P

Maarrrr, met een reden ook hè :) We gaan niet nutteloos kicken B) .

De Thundercars mod is gereleased! Check http://thundercars.beep.de
En ook het topic zelf op RSC http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=200457

Het ziet er in ieder geval heel gaaf uit, heb zelf nog niet gereden, ff geen tijd.

Preview movie -> http://jason.speedgeezers.com/TCPreview.zip

Screenies hier onder :) :) :)

Afbeeldingslocatie: http://www.beepworld.de/memberdateien/members85/magic_colors/sc1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.beepworld.de/memberdateien/members85/magic_colors/sc3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.beepworld.de/memberdateien/members85/magic_colors/sc2.jpg

8) , GPL leeft nog steeds en de 69 mod komt er ook aan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Ow goed nieuws :D Ik had 2 weken terug die preview movie al gedownload. Het is me niet helemaal duidelijk of de downforce gesimuleerd is zoals dat bij de 69Mod wel het geval zou worden. Las overigens in het 69Mod progress report dat het op 50% compleet bevindt. Nou vind ik dat niet bemoedigend aangezien ze al een aardige tijd bezig zijn. Ze denken wel het dit jaar te kunnen uitbrengen :)

Persoonlijk kijk ik het meest uit naar de 55Mod _/-\o_ Die zal nog een hele tijd op zich laten wachten ben ik bang. De carset is nog verre van compleet ;(

Volgend weekend deze mod maar eens proberen :) Ik denk dat ik het niet echt lang zal spelen daar is de 65Mod veels te verslavend voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Jupz, 69 komt er aan, niet snel, maar dat is het volgende wat komt. :) Maar ik had ergens gelezen dat downforce er niet in zat, maar dat het bij de update komt. En die update komt pas als de 69mod klaar is. Kortom, er wordt aan gewerkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Zojuist geinstalleerd en geprobeerd :Y)

Eerste indruk: Gaan die dingen hard :D op monza zit je zo op de 350.

Verder doet deze mod me vrij weinig. De 65Mod ziet er mooier uit heeft mooier geluid en veel beter menu.

Ik raad de mensen aan die nog niet de 65Mod hebben geprobeerd dat zeker eens te doen. De 65 autos lijken makkelijk te rijden en dat zijn ze zeker maar probeer er maar eens snel mee te zijn dan zijn ze al een stuk anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:57

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb sinds een paar daagjes ook weer GPL op mijn pc staan, het spel blijft :9~ :9~ :9~
Helemaal met mijn Thrustmaster Force GT (de eerste TM ffb stuur). Heerlijk sterke en realistische effecten (heb altijd kramp in mijn armen na het rijden).

Ik zit alleen met 2 (of eigenlijk 3) probleempjes...
De eerste twee zijn van technische aard.

Het eerste en meest irritante probleem is het geluid. Ik heb een SB!Live en daar komt af en toe zwaar vervormt geluid uit... Vooral als ik perongeluk te veel toeren maak als de wagen in z'n vrij staat. Het is geen sample, maar een soort van oversturen van de kaart. Het gebeurt helemaal als ik meer dan 4 geluidskanalen aanzet, dan is het niet meer om aan te horen. Wie kent dit probleem en is er een oplossing voor?

Het tweede punt is, dat ik de frame-rate wel erg laag vind. Ik heb een Duron 1600 met een GeForce2 GTS, en die zouden samen toch in staat moeten zijn om 1024x768 soepel weer te kunnen geven (helemaal omdat het spel nog 16bits kleuren is). Uiteraard draai ik versie 1.2.0.1 met DX7 patch, daar mag het dus niet aan liggen.
De framerates die ik haal zijn op een lege baan 30 - 35 fps maar bij een start daalt die tot onder de 10 fps, wat gewoon veelste laag is.

Het laatste probleempje is meer op het vlak van wagen afstelling. Ik heb bijzonder veel moeite de wagens op de baan te houden. Met als gevolg dat ik gewoon 6 tot 10 seconden langzamer ben op bijvoorbeeld Monza. De bron hiervan is de wagen afstelling, alleen heb ik op het moment nog geen flauw idee hoe ik de afstelling structureel moet aanpassen en welke invloed verschillende instellingen hebben op het rij gedrag. Heeft iemand hier tips voor, of weet iemand een site waar een goede uitleg te vinden is?

Verder, spellen als GPL zouden meer gemaakt moeten worden. De ffb is officieel experimenteel in het spel (toen het uitkwam was ffb nog nauwelijk of niet bekent), maar het is gelijk wel de beste die ik tot nog toe heb gevoelt in een spel. Grandioos gewoon hoe het stuur slap wordt bij het optrekken om vervolgens compleet te locken bij hard aanremmen. Dit maakt het spel realistiser dan welke graphics ook in mijn ogen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 19:35

BM

Moderator Spielerij
Probleem met geluif zou je kunnen proberen te verhelpen door in DirectX (start - run - dxdiag) je hardwareacceleratie wat omlaag te zetten.
2e punt kan ik je niet bij helpen :+

3e punt dan maar:
Laat ik je maar uit de droom helpen, je setup is niet de reden dat jij 6 tot 10 seconde te langzaam bent, de echte reden ben je zelf :)
Ik ben met zo ongeveer elke redelijk setup in staat om rondjes 1.28/1.30 te rijden. Met een goede setup kan het natuurlijk wel sneller, maar daar win je geen 6 seconde mee, en al helemaal niet op een baan als monza.
Mijn advies: rijden, rijden, en nog eens rijden. GPL is een sim die gewoon enorm veel tijd nodig heeft. Ik heb ongeveer 2,5/3 jaar behoorlijk enthousiast gereden, en na 3 jaar ging ik nog steeds sneller, en zat ik nog steeds niet aan mijn limiet.
Je moet gewoon veel rijden, leren wat de wagen doet, en nog belangrijker... wat jij moet doen, om de wagen de goede kant op te krijgen (en te houden :+)

Veel succes ermee _/-\o_

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Nu dit topic toch al zo gekicked is zal ik maar meteen hier melden dat het met de 1969Mod goed gaat. Tevens is de 1955 Mod aangekondigd waar ik persoonlijk ook erg naar uit kijkt. Mooie motor voorin mooie autos, toen waren F1 autos tenminste nog mooi *D

1969Mod screens: http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=208221

1955Mod screens: http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=205772
nog niet echt veel screenshots maar blader die thread eens door er staan een aantal mooie foto's in van echte autos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:57

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ok, ik snap dat ik met rijstijl tijd kan winnen, maar een belangrijk deel zit toch ook in de afstelling van de auto. Als ik een computerrijder probeer te volgen, dan merk ik dat die gewoon veel harder door de bochten kan. Ik heb verschrikkelijk veel last van onderstuur als ik zijn snelheid probeer aan te houden.
Ik vroeg me dan ook voornamelijk af of iemand een tutorial weet over het afstellen van een (race-)wagen. Ik heb in het verleden ook veel gereden met GP3, GP4 en andere realistische F1-sims en zat daar eigenlijk ook altijd te klooien met de afstelling van de wagen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 19:35

BM

Moderator Spielerij
Ja, ik kan me voorstellen dat je ze niet kan volgens, maar geloof mij maar, dat licht echt voor een groot deel aan je rijstijl.
Zorg iig dat je van de standaardsetup (als je die gebruikt), een dot benzine eruit haalt, dat scheelt al een stukje snelheid.

Verder kan ik je weinig tips geven, behalve veel rijden, en steeds eens wat anders proberen, bochten wat later aansnijden, wat later remmen, etc. Daar zou je al een heel eind mee kunnen komen.

Als je toch wat andere setups wilt hebben zijn de setups van Alison Hines (ja, een dame), de 1e serie setups van Greger Huttu (te herkennen aan GH vooraan de filename, pas op met de GH2, die zijn niet voor beginners ;)), en Roland Ehnstrom (beginnend met RH), aan te raden. Deze zijn aardig snel, en behoorlijk stabiel.

En als je denkt die te beheersen mag je overstappen naar GH2 setups, kun je weer opnieuw beginnen met leren ;)

Succes ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Vergeet ook de setups van Andreas Wilke niet ;)
http://www.sim-replays.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Mensen... ik heb een wel heel bijzonder probleem naar mijn idee... Dacht met mijn nieuwe notebook (acer aspire 5024 :9~ ) wel weer eens leuk GPL te kunnen spelen... zo gezegd zo gedaan, installeren liep vlotjes alles ingesteld zoals vroeger (qua spel dan, heb nu geen voodoo meer). In de Ferrari gestapt, zandvoort opgestart en gaan... framerate van +/- 40 fps alleen loopt het spel heel traag! alsof alles in slow motion gaat! heel bjzonder aangezien het wel "soepel" in slow motion gaat... iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Bij voorbaad dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
xvanwaart schreef op maandag 11 juli 2005 @ 21:39:
Mensen... ik heb een wel heel bijzonder probleem naar mijn idee... Dacht met mijn nieuwe notebook (acer aspire 5024 :9~ ) wel weer eens leuk GPL te kunnen spelen... zo gezegd zo gedaan, installeren liep vlotjes alles ingesteld zoals vroeger (qua spel dan, heb nu geen voodoo meer). In de Ferrari gestapt, zandvoort opgestart en gaan... framerate van +/- 40 fps alleen loopt het spel heel traag! alsof alles in slow motion gaat! heel bjzonder aangezien het wel "soepel" in slow motion gaat... iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Bij voorbaad dank!
Je hebt denk ik niet alle patches geinstalleerd, het makkelijkste is om de GPL2004 demo te downloaden en die over je gewone GPL installatie heen te kopieren, dan heb je meteen alle nodige updates (behalve voor de banen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Laatst online: 08:40
Ik meen dat ik iets dergelijks ook gehoord heb met andere spellen icm. laptops. Dacht dat het te maken had met power saving, geen idee waar het uit te schakelen is, maar gebruik de search en gij zult vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
Het probleem klinkt dat wat ik had met N2003 met een nieuwe pc. Wat bleek, als ik C&Q aan had, zat ie continu de processor etrug te klokken en weer omhoog. De fps 'leek' goed, maar alles was in slowmotion. Ik ken die laptop niet, dus mocht ie ook automatisch terugklokken (wat waarschijnlijk is), disable dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
Dank u beide voor de snelle reactie... ik zit nu te leren in de bieb maar zodra ik thuis kom ga ik het meteen proberen met die demo, als ik die ergens kan vinden! Er zit inderdaad powerplay op mijn notebook maar die heb ik wanneer ik op netstroom ben aangesloten automatisch uitstaan dus daar kan het ook niet aan liggen, bovendien is de framerate prima... Ook heb ik dat het spel af en toe wel snel loopt om de volgende bocht weer in slowmotion door te gaan. Wel goeie tijden nu! Het spel loopt omgeveer op 1/3e van de normale snelheid en de tijden lopen langzaam mee dus is mijn reactietijd ook nog maar 33% van wat die vroeger was... ik hoef geen 2 seconden afstand meer te houden dus. Ik heb trouwens na dit spel allemaal andere racespellen gekocht en gespeeld als alle gran turismo's (incl.concept en die voor GT4 :r ), Collin McRae 1 tm 104 ofzo, GTR FIA blah blah maar echt niets haalt het bij GPL... laatste ronde driftend en gierend "bos-uit" je concurrent inhalen en dan winnen... kippenvel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Probeer meteen de 65 mod. Het lijkt makkelijk totdat je naar je tijden kijkt en je toch wat harder moet :P dan wordt het ook pas echt moeilijk. Die wagens zijn erg lastig op de limiet :) http://fp.gplegends.plus.com/65mod.htm

en GT4 :r ? Ik denk dat jij dan GT4 met de verkeerde gedachten hebt gekocht. GT4 is gewoon een arcade game dat meer naar de simulator richting gaat. Zeker geen slechte game GT4 en je kan er heel veel lol mee hebben.

En idd er komt niets boven GPL uit. Als je voor het eerst een wedstrijd wint voel je je heel trots :D

Die demo overigens zijn alweer nieuwe geupdate modellen voor uit geloof ik. Kun je hier vinden: http://gplea.rscsites.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
Ho Ho! begrijp me niet verkeerd... GT4 is geweldig! ik doelde op die prologue of hoe die dan ook heette... ik heb destijds bijna 50 euro betaald voor een demo naar mijn idee... maar naar mijn idee staat GT4 qua beleving bijna gelijk aan GPL, het feit dat het geluid veranderd als je dichter achter iemand gaat rijden enzo... heerlijk... en het feit dat je in een Golf 4 kan rijden!!! (Wat zou ik nou voor auto hebben?) Thuis ga ik meteen aan de slag met GPL en al die mods, nu eerst nog even wat medische microbiologie leren... saai! Nog 2 tentamens!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Even een schopje :)

Er is een nieuwe mod beschikbaar. De 1969Mod :)

Je kunt het gratis downloaden hier: http://1969gpl.speedgeezers.com

Part 1 is met de hoge vleugels. De downforce is ook gesimuleerd. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar zal het zo snel mogelijk proberen zodra ik er tijd voor heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-05 00:26
heb het al gevonden...

[ Voor 97% gewijzigd door Jeroenit op 14-12-2005 23:44 ]

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
Even een schop.

Zojuist heb ik maar weer eens een poging gedaan GPL te installeren. Ooit heb ik een demo'tje gehad waar ik absoluut niet mee uit de voeten kon. De graphics waren heel slecht en de besturing was totaal niet te doen.
Een jaartje later heb ik de volledige versie nogmaals eens geprobeerd met mijn toenmalige stuur, een microsoft sidewinder FF. De graphics waren nu wel prima, maar nog steeds kreeg ik het stuur niet goed.

Sinds kort heb ik de Logitech DFP en na een tijdje rfactor te hebben gespeeld heb ik nogmaals een poging gedaan GPL uit te proberen. En met succes! Was een geweldig vet spel is dit zeg! Ik heb nu de besturing goed gekregen, een goede lineaire beweging van het stuur, alleen het rempedaal kan misschien nog wat beter.
Wat ik vooral erg gaaf van dit spel vind is het driften door de bocht met deze wagens. Dat is zoooo ontzettend kicken als je er goed doorkomt! Op Monaco heb ik nu een tijd staan van 1:32.nogwat in de Brabham, is dat een beetje een redelijke tijd?

Trouwens, ik heb wat in mijn player.ini file lopen hacken om zelf te kunnen schakelen en dat alle hulpjes uitgeschakeld zijn. Ben ik hardstikke scheel, of is dit niet binnen het spel aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Betreffende het vergelijken van tijden

http://gplrank.schuerkamp.de/php-pub/gplrank.php

http://gplrank.schuerkamp...user.php?showTrackSelect2

[ Voor 15% gewijzigd door Fuelke op 29-09-2006 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Wat ik vooral erg gaaf van dit spel vind is het driften door de bocht met deze wagens. Dat is zoooo ontzettend kicken als je er goed doorkomt!
Probeer eens de 65Mod. Als je daarmee op de limiet rijdt en dan een goed rondje eruit perst dat geeft je pas een kick. De 65 autos zijn vrij makkelijk te rijden echter wanneer je echt snel gaat worden ze knap lastig :)

Hier mijn GPLRank tijden (eigelijk nooit echt de 67Rank gedaan dus kijk meer naar de 65Rank :) ): http://gplrank.schuerkamp...user.php?showDriver=11973

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-01 10:42
H FrankO, jij ook hier? Heb net GPL2004 DEMO geinstalleerd, en daar de originele tracks weer overheen. Werkt SUPER!

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 4090 | Varjo Aero | 32GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Even een gigantische schop maar ik vond dit toch even het posten waard.

Vorige week is er een nieuwe versie uitgebracht van de 1967 Spa-Francorchamps:

Hier te downloaden: http://spa67.gplworld.eu

Ziet er toch prachtige uit. GPL kun je natuurlijk niet vergelijken met de nieuwste games wat graphics. In GPL blijven het voornamelijk 2D objecten met textures die een 3D effect proberen te creeeren.

Het is niet dat ik nu per direct GPL ga installeren, maar het is toch erg gaaf om te zien dat een spel uit 1998 nu nog steeds een actieve community heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:43
Heel tof. Brings back memories...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Toch wil ik nog een keer de persoon zijn die dit topic een schop geeft. GPL is nog niet dood!

Altijd al tegen Fangio willen racen? Eerder deze week is de 1955 mod uitgebracht:

Paar leuke features:
  • brake fade, remkracht neemt af door oververhitting
  • front engine blow up, bij een engine blowup zie je dit voor je, immers de motor ligt voorin
  • 50s style track side objects, de mode van de jaren 50 in het publiek zichtbaar
Wat uitgebreidere review:

Wat race beelden:

Hier te vinden: http://55f1.gplworld.de

Wie had dat gedacht, 19 jaar na release nog steeds een actieve community

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 11:35
En nu precies 20 jaar oud. Wat een bakermat was dit voor het huidige simracen. Zelf niet meer actief, maar wat waren dat toen tijden

https://ravsim.com/2018/1...fCNk1o2xKP5El928pFwyurvk8
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste