tampert, kriminalpolizei
Paar korte antwoorden op vragen:
- GPL is gelocked op 36 fps. Maakt dus verder niet uit hoe goed je systeem is, 36 fps is de max.
- De foutmelding "Could not load track" wordt veroorzaakt doordat er verschillende graphics met elkaar in conflict zijn. Sommige carsets vinden het niet fijn om tegelijk geïnstalleerd te zijn. Mijn tip: installeer alleen stand-alone updates (die van GPLEA, http://www.sportplanet.com/gpl), of alleen een complete carset (die van JF, http://www.jfcarsets.racesim.net/, lees bij deze GOED de instructies!). CTD's (Crash To Desktop) vinden plaats als je teveel 16-bits updates gebruikt, probeer dan de 4-bits versies van updates.
- Ik weet niet of anti-alias wel mogelijk is met de D3D patch, en het voorkomt sowieso dat je goed online kunt rijden. De graphics in de screenshots zijn nu eenmaal erg goed gedaan, misschien dat het daarom op anti-alias lijkt
- voor de lol online meerijden kan altijd. Wanneer je WinVROC hebt geïnstalleerd krijg je een overzicht van alle servers die races hosten, waarvan er ook een aantal vrij toegankelijk zijn. De DSZ server draait vaak off-season races waar je zou kunnen oefenen. Afspreken op het DSZ forum is tevens een mogelijkheid.
- wagens editen gaat niet zo makkelijk. Ze moeten naar .3do en .mip formaat geconverteerd worden. Utils hiervoor vind je ook op de GPLEA site.
Assistant Professor New Media & Digital Culture
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
pcies bedoel ik dus
Die shots zien er toch wel vet uit zeg, ik vond het allang leuk dat ie uberhaupt in d3d DRAAIDE, maar nu ik dit zie ga ik m eens goed patchen en meer spelen
voodoo 3 3000
384mb sdram
yamaha geluidskaart
windows xp pro nl
genoeg zo?
Ik hoop toch echt dat ik m hoger kan krijgen dan 460x640 met me GF3, maar ik zag iig een patch voor GF3 ondersteuning
En anders heb ik nog een voodoo 2 liggen
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik heb een d3d-patch geinstalleerd, maar ik kom niet hoger dan 640x480, misschien heeft iemand een betere patch?
Anoniem: 25206
In het menutje begint het beeld te flitsen en dan springt ie terug naar windows.
winxp nl pro
duron 800
msi k7t pro
geforce 2 mx 400 64mb
320 mb mem
Je moet zowieso een d3d of opengl patch installeren voor je gf2, spel ondersteunt geen d3d of opengl. Check de links aan het begin van deze threadOp vrijdag 01 maart 2002 13:03 schreef Numb1 het volgende:
Bij mij doet ie het ook niet(direct3d EN opengl)
In het menutje begint het beeld te flitsen en dan springt ie terug naar windows.
winxp nl pro
duron 800
msi k7t pro
geforce 2 mx 400 64mb
320 mb mem
dat d3d7 staat in de optie's daar ik kan kiezen 3dfx direct3d7 en rendition.Op vrijdag 01 maart 2002 13:10 schreef stefijn het volgende:
[..]
Misschien 2e monitor uitschakelen?
(PS. rally)
en wat is d3d7? D3d onder dx7?
en die 2e monitor moet nie zoveel uitmaken, elke spel doet het met die 2e monitor.
maar wat zou dit nou met geluid te maken hebbeb
oeps wist nie dat jij hem ook had maak wel ff een nieuwe w8 ffOp vrijdag 01 maart 2002 13:54 schreef Frank128 het volgende:
lekker mijn icoon gejat...
edit: gefixt
Andere spellen gaan beter iig
GPL met D3D7 patch werkt hier erg goed, alleen geluid is bagger en geen idee hoe ik dat goed krijg... (SBlive)
Wat voor hardware, drivers en updates gebruik jij?Op donderdag 28 februari 2002 01:12 schreef keldon het volgende:
Ik heb het naar aanleiding van deze thread ook maar weer eens ge-installeerd en het bevalt idd prima. Rete moeilijk maar daar hou ik wel van.
Enige vreemde wat ik heb is dat ik 1600x1200 in widescreen speel (heb dus boven enonder zwarte balken). Kan dat ergens uitgezet worden of hoort dat zo?
En anti-aliasing krijg ik ook niet voor elkaar. De screenshots in deze thread zien er namelijk uit alsof ze dat wel gebruiken, bij mij ziet het er stukken minder mooi uit.
Maakt me niet uit of ik d3d of opengl moet geburiken, als ik maar minimaal 800x600 of hoger aankanOp vrijdag 01 maart 2002 15:37 schreef siggy het volgende:
opengl werkt bij somiggen slechts, als je per se opengl wilt dan moet je helemaal terug gaan voor de detenator 2 drivers en dan zo ver mogelijk proberen te komen totdat het fout loopt. Maar d3d7 ziet er wel wat beter uit.
JA en NEE want dat doet hij dus nietOp vrijdag 01 maart 2002 19:24 schreef stefijn het volgende:
Btw, draait iemand GPL onder winXP?
* The_FrankO vindt dit spel echt irritant te vinden want hij doet het nooit
Nu nog effe de d3d en opengl rasterizers installen
Ik, en hij werkt goed, op mijn geluid na, dat is brak.Op vrijdag 01 maart 2002 19:24 schreef stefijn het volgende:
Btw, draait iemand GPL onder winXP?
Uiteraard, dat is het eerste wat ik doe bij een installatie.Op zaterdag 02 maart 2002 19:16 schreef siggy het volgende:
Heb je de nieuwste drivers?
Na die tijd zit ik dus in de pits, doorklikken naar de auto zelf duurt dan ook weer effe.
Het is een grafisch probleem, want als ik zo naar de pits ga, dan blijkt alles gewoon door te lopen. De auto's van de computer zijn dan nl. al aan het rijden, terwijl je ze normaal weg ziet rijden.
Het is ook sinds ik de laatste d3dpatch heb geinstalleerd.
Er is wat HD-activiteit, maar verder niet veel
Iemand hier misschien ideeen over of oplossingen voor?
Teveel ruis en kraak?GPL met D3D7 patch werkt hier erg goed, alleen geluid is bagger en geen idee hoe ik dat goed krijg... (SBlive)
Probeer eens wat verschillende settings voor de hardware-acceleratie van je geluidskaart. Dit is een schuifbalk met 4 settings ofzo en dit lost bij veel mensen de kraakproblemen op.
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU
ettertjeOp woensdag 13 maart 2002 07:20 schreef siggy het volgende:
bump
bestaat er eigenlijk een grote update ofzo met allemaal berbeterde auto's en circuits?
ik bedoel gewoon dat je 1 x een setup uitvoert en niet 100x iets moet uitpakken want ben een beetje lui
en het wil nog wel is verkeert gaan en moet dan meteen gpl opnieuw instaleren.
zon beetje links naar alle addons
1 grote update met een redelijk goede carset is de JFCarsets (ff zoeken met google, ik geloof: http://jfcarsets.racesim.net )Op woensdag 13 maart 2002 13:41 schreef kRyPtO het volgende:
[..]
ettertje
bestaat er eigenlijk een grote update ofzo met allemaal berbeterde auto's en circuits?
ik bedoel gewoon dat je 1 x een setup uitvoert en niet 100x iets moet uitpakken want ben een beetje lui
en het wil nog wel is verkeert gaan en moet dan meteen gpl opnieuw instaleren.
Maar de GPLEA (http://www.gplea.org) Eagle is mooier dan de JF Eagle.
Circuits moet je allemaal los installeren. Gewoon naar de link die Siggy gaf
Dat is dus niet zo maar de site is toch afgesloten.
Nee, niet echt, het geluid lijkt in 'trapjes' te gaan... Dus niet vloeiend maar een beetje oldskool game achtig, met trapjes gaat het geluid omhoog als ik accelereer.Op dinsdag 05 maart 2002 02:38 schreef Lister_Storm het volgende:
Teveel ruis en kraak?
Dit heb ik geprobeerd, alleen het heeft niet mogen baten.Probeer eens wat verschillende settings voor de hardware-acceleratie van je geluidskaart. Dit is een schuifbalk met 4 settings ofzo en dit lost bij veel mensen de kraakproblemen op.
Terwijl de winnaars van de drie Dutch.GPL.F1 divisies zich nog in champagne baden, zijn de voorbereidingen voor het tweede seizoen alweer in volle gang. Testsessies worden in hoog tempo afgewerkt, er wordt druk onderhandeld over teamposities en chassiskeuzes, en de organisatie werkt hard aan verbetering, uitbreiding en automatisering van de competitie.
De DutchSimracingZone wil je graag uitnodigen mee te doen aan het tweede seizoen, dat over een week of vijf (de precieze data worden nog bekend gemaakt) van start zal gaan. Er zal in ieder geval gereden worden op donderdagavond, maar we zijn aan het bekijken of we de divisies ook over twee dagen (donderdag en vrijdag) kunnen verspreiden. De aanmeldingsprocedure is als volgt:
-----
* Als je aan het eerste seizoen hebt deelgenomen, zal je inschrijving AUTOMATISCH verlengd worden. Wil je NIET meedoen, laat dit dan via mail aan Imar weten.
* Als je nog niet eerder hebt meegedaan, zal je een aantal stappen moeten ondernemen:
1. Als je er nog geen hebt, maak dan een FILSCA account aan op http://www.filsca.com/fmi/
2. Log met dit account in op http://dutch.simracingzone.net/grandprixlegends/ranking.php. Lukt dit niet, dan zal je account eerst nog aan DSZ bekend gemaakt moeten worden. We werken eraan dat dit automatisch gebeurt, maar voor de zekerheid zal je nog een mail naar Imar moeten sturen.
3. Kies onder het kopje 'Competitie' voor de optie 'Aanmelden/Chassis'. Kies vervolgens het chassis waarmee je wilt deelnemen aan de competitie. Je keuze kan je tot een week voor de start nog veranderen.
De indeling van de divisies zal gebeuren op basis van TWEE factoren:
1. Je GPLRank (voor wie niet weet wat dit is: GPL bevat een aantal standaard replays voor de 11 originele circuits. De tijden die hierop zijn gereden worden in GPLRank bij elkaar opgeteld, en vergeleken met de optelsom van JOUW tijden op die circuits. Ben je overall sneller, dan heb je een negatieve GPLRank. Ben je langzamer, dan is je GPLRank positief. Ga naar http://gplrank.schuerkamp.de om te kijken hoe snel je bent).
2. De tijden die je in je gekozen chassis kan rijden op de circuits die in het tweede seizoen op de kalender staan. De kalender voor de vierde divisie staat al vast, voor de 1e tot en met 3e divisie is er een circuitpoll gemaakt waarin je kan aangeven op welke circuits je wilt gaan rijden. Ben je nieuw in GPL-land, stem dan niet, want de kans is groot dat je in Divisie 4 komt (zie
http://dutch.simracingzone.net/forums/viewtopic.php?mode=viewtopic&topic=1058&forum=2&start=0).
Voor een EVENWICHTIGE indeling is het dus van groot belang dat je veel gaat testrijden in het chassis van je keuze, op de circuits die we (waarschijnlijk) zullen aandoen. Bewaar replays van je snelste tijden, en gebruik de GPL Replay Analyser om een overzicht van je PB's te maken. Dit overzicht (per default is dit GPLLapTimes.ini) kan je vervolgens uploaden naar de DSZ ranglijst, zodat de organisatie kan bekijken wat de niveauverdeling is.
Als je vragen hebt, stel ze dan in het DSZ forum.
Laat die motoren grommen!
Namens de Dutch.GPL.F1 organisatie,
Imar de Vries
nog wat pics van de nieuwe honda en de aankomende ferrari:
Honda

ferrari

en dan nog zijn er van die domme mensen die dit spel lelijk durven te noemen.....
talking about n00bs...
Human Bobby
En 2.99??
Mooi,
ik heb nog 30 Euro in mijn portemonnee, ik ga er morgen gelijk 10 halen

Nee, hou die 30 Euro maar in je zak.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Helaas durf ik mezelf niet op zo'n startgrid van een competitie te zetten... Te bang dat ik brokken maak, en dat gaat ten kosten van het plezier van anderen.
Anoniem: 52154
waar kan ik de updates en dergelijke vinden zodat ik ook van bovenstaanden graphics kan genieten?
lees ff topic doorOp vrijdag 12 april 2002 09:51 schreef CUBiST het volgende:
sorry maar ik heb gpl al een aantal jaren proberen te spelen maar hij wil gewoon niet draaien
waar kan ik de updates en dergelijke vinden zodat ik ook van bovenstaanden graphics kan genieten?
eerst ff wachten tot free record shop mijn gpl heeft bezorgd.
en wat ik wel dom vind, is dat ze geen secure verbinding gebruiken voor creditcard transacties bij FRS, sorry voor de offtopic
als ik jouw was zou ik ook niet met creditcard bestellen (ok het is geodkoper, maar toch) ik doe zoiets altijd via rembours, kun je het nog altijd weigeren als er zon tnt gastje voor de deur staatOp vrijdag 12 april 2002 10:22 schreef CUBiST het volgende:
jep sorry again heb t al gezien...
en wat ik wel dom vind, is dat ze geen secure verbinding gebruiken voor creditcard transacties bij FRS, sorry voor de offtopic
ja dat komt omdat je nog niet betaald.. beetje zinloos om secure te betalen als je geen creditcard info e.d moet invullen toch? of mis ik iets? hij bezorgt fijn af bij de dichtsbijzijnde FRS en daar betaal je dan?Op vrijdag 12 april 2002 10:22 schreef CUBiST het volgende:
jep sorry again heb t al gezien...
Human Bobby
hmm nou ik heb gekozen om het naar de dichtsbijzijnde filiaal te laten brengen en dan hoef je nog niet te betalen. als je het thuisbezorgt wilt krijgen blijkbaar welOp vrijdag 12 april 2002 10:55 schreef CUBiST het volgende:
je moet wel betalen, en dan wordt t thuisbezorgd...
Human Bobby

http://www.vpaddock.com/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=viewsdownload&sid=50
Ronnie Bresich has released his latest Austrian track project; Salzburgring. It is available in full and "lite" versions, and also in both the 1974 and 1976 configurations. The latter added a final chicane. This is a very quick track with great flow ... and great graphics.
Human Bobby
die heb ik nog niet
http://gplea.racesimcentral.com/Op vrijdag 12 april 2002 11:36 schreef siggy het volgende:
hey!!!
die heb ik nog niet
daar staat ie bij
Human Bobby
toch maar rije straks, wat voor rank heb jij?Op vrijdag 12 april 2002 11:42 schreef Justice het volgende:
[..]
http://gplea.racesimcentral.com/
daar staat ie bij
binnen 2 werkdagen kan ik het spel ophalen bij de FRS *grin* zat me te orienteren verder kan ik nog niks doenOp vrijdag 12 april 2002 11:56 schreef siggy het volgende:
[..]
toch maar rije straks, wat voor rank heb jij?
Human Bobby
euh....Op vrijdag 12 april 2002 18:24 schreef CUBiST het volgende:
hij wil niet installen onder win2k?
invalid cd? en ja het is een legale versie
heb winxp en doe het prima hoor, heb hem wel nog noooit geinstalleerd, eigenlijk alleen uitgepakt.
http://www.racesimcentral.com/
forums> search>>"probleem "
aargh zware irritatie...
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
en als je anti-aliasing aanzet in je settings bij windows, zoals ik, dan ziet het er echt vet uit!
en toch nog 36 fps
klopt het dat het niet te spelen is met gamepad
ow en ik heb standaard geen core.ini? klopt dat? ik heb dus die sample als ini gemaakt?
Human Bobby
cést correctOp vrijdag 19 april 2002 12:14 schreef Justice het volgende:
heb 'm dus opgehaald bij de FRS.. maar er zit nergens een handleiding enzo? ik heb alleen een cdtje met hoesje gekregen (binnenkant is getting started guide).
klopt het dat het niet te spelen is met gamepadik probeerde gewoon, maarja het is natuurlijk erg moeilijk dit spel, maar anders kan ik beter een logitech formula gp zonder FF kopen voor 89 euro ofzo?
ook voor colin mcrae maar dat speelt wel redelijk.
ow en ik heb standaard geen core.ini? klopt dat? ik heb dus die sample als ini gemaakt?
mooi.. intrigerend spel dat wel, helemaal met de community eromheen natuurlijk..Op vrijdag 19 april 2002 12:32 schreef siggy het volgende:
[..]
cést correct
ey trouwens is het zinvol om 30 euro meer uit te geven aan een force feedback stuur dan aan een normale.. zoveel games speel ik oo kweer niet?
Human Bobby
het is wel aan te raden. Als je het geld hard nodig heb moet j ehet natuurlijk niet doen maar ik kan het je wel aanraden.Op vrijdag 19 april 2002 12:38 schreef Justice het volgende:
[..]
mooi.. intrigerend spel dat wel, helemaal met de community eromheen natuurlijk..
ey trouwens is het zinvol om 30 euro meer uit te geven aan een force feedback stuur dan aan een normale.. zoveel games speel ik oo kweer niet?
Als het goed is staan de manual en het boekwerk '4-wheel drift' als pdf op de cd.Op vrijdag 19 april 2002 12:14 schreef Justice het volgende:
heb 'm dus opgehaald bij de FRS.. maar er zit nergens een handleiding enzo? ik heb alleen een cdtje met hoesje gekregen (binnenkant is getting started guide).
Zoniet, dan is hij geloof ik ook nog wel ergens online beschikbaar. Laat maar even weten als hij er niet opstaat.
Anoniem: 30105
Anyone?
Ze behandelen alles, van niets tot een track.
tortural?mexwall schreef op 28 augustus 2002 @ 13:17:
Op deze site http://home.online.no/~bi-knu/editing/ kun je de tortural vinden.
Ze behandelen alles, van niets tot een track.
is dit een SM pagina ofzo?
Ik heb het spel nog steedsVisionist schreef op 02 november 2002 @ 15:02:
Heeft iemand dit spel nog in zijn bezit? Zo ja, zou ik het dan mogen overnemen of weet iemand een winkel waar het nog te krijgen is? Bedankt Alvast
Heb het net weer geinstalleerd en zie ik dit topic weer
Ik zou hem niet kwijt willen is echt een game wat je blijft spelen.
Hij is [url="http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?ProductID=40567"]hier[/url] tevinden
Kijk maar eens in de Sold Out reeks, daar heb ik hem ook uigehaald.Visionist schreef op 02 november 2002 @ 15:02:
Heeft iemand dit spel nog in zijn bezit? Zo ja, zou ik het dan mogen overnemen of weet iemand een winkel waar het nog te krijgen is? Bedankt Alvast
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Gewoon meteen hele versie halen
Jammer dat men dat niet ziet, maar in plaats daarvan de simpele uitweg kiezen.
En trouwens, wat boeit het ook, het gaat toch wel goed met DSZ en de echte liefhebbers weten het wel te vinden. Op GoT zitten hooguit wat flightsimmers, racen doet men hier liever met Need for Speed en pijltjestoetsen
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Captain Pervert schreef op 02 november 2002 @ 20:48:
Tsja. Ik weet het niet, spam is voor mij: het aanlokken van hits naar een website, maar dat is niet wat je doet, je wilt interesse wekken voor de GPL competitie. Een dienst voor GPL-fans en die hebben er recht op om kennis te nemen van het bestaan daarvan.
Jammer dat men dat niet ziet, maar in plaats daarvan de simpele uitweg kiezen.
En trouwens, wat boeit het ook, het gaat toch wel goed met DSZ en de echte liefhebbers weten het wel te vinden. Op GoT zitten hooguit wat flightsimmers, racen doet men hier liever met Need for Speed en pijltjestoetsen
Ik denk als hij gewoon dit topic omhoog had geschopt met dezelfde rede er niets aan de hand was. Als iedereen zo'n nieuw topic opend met zogenaamde SPAM dan word het wel een grote rotzooi.
voor de rest ga ik hier niet over
En ik moet er wel even bij zeggen dat ik zelf echt wel naar realiteit verlang. Zoals bij GPL en Nascar
Na het spelen van Need For Speed (ja met pijltjestoetsen) ben ik hier helemaal van overtuigd. Need For Speed is wel eens grappig voor online maar dat is alles

Maar wie ben ik
Hebben jullie ook nog tips over het rijden. Hoe het beste oefenen (kan vast slimmer dan alleen veel rijden lijkt me, kan het alleen zelf niet verzinnen
Best veel vragen in 1 keer maar er zijn vast wel mensen die me kunnen helpen
Dat en andere updates, waaronder tracks kun je hier http://gplpp.com/ vinden

En nog een heel mooi filmpje, dit is GPL anno 2002; http://gplea.racesimcentr...i_312/laPassioneRossa.avi
Lister_Storm schreef op 04 november 2002 @ 15:40:
Stefijn, probeer eens de wagens van GPLEA.org, die zien er echt nog 10x beter uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
En nog een heel mooi filmpje, dit is GPL anno 2002; http://gplea.racesimcentr...i_312/laPassioneRossa.avi
Anoniem: 52261
Zet hulpjes uit en rij met lege tank en je bent gauw 2 seconden snellerAnoniem: 52261 schreef op 04 november 2002 @ 16:51:
mja ik ben ook begonnen aan dit spelgaat al redelijk, nog maar 3 seconden langzamer als de top op monza met alle hulpjes aan
*grin* maar wat zijn nog aanraders qua downloads? ik heb alle patches op papy.com en de jf carset al...:)
En rij niet alleen op Monza. Het is zeker niet het makkelijkste circuit wat men meestal wel denkt. Als je "vrij eenvoudig" wilt winnen moet je monaco nemen
En dan leg ik mijn dunk echt niet hoog. Ik heb daar in een short race 18 seconden voor de tweede man gewonnen
En ik ben niet eens een echt super talent