Grand Prix Legends

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 6.489 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nja maar ik heb gelezen dat monza een goed circuit was voor beginners dus ik dacht 'ik begin daar maar en ik blijf daar maar rijden tot het een beetje lukt en dan vind ik het wel best' ;-) al is constant rijden nog wel erg moeilijk =) en met hulpjes uit word het wel heel moeilijk, daar moet ik nog wel ff voor oefenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 18:36
Monza is absoluut een goed circuit om te beginnen. Daarna zou ik naar Watkins Glen gaan (kort, maar wat uitdagender door de bochtencombinaties en de hoogteverschillen), en vervolgens Kyalami (erg technisch circuit) en Zandvoort (leren glijden is hier het devies ;) ).

Mensen die niet eenvoudig willen winnen moeten maar eens meedoen aan het Dutch.GPL :D

Assistant Professor New Media & Digital Culture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Heb je verder nog goede tips voor het rijden? Bepaalde dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
Niet te wild de bocht in, niet te snel en te hard op het gas bij het uitkomen. Netjes en geleidelijk sturen, geen bruukse bewegingen. De auto's hebben niet zo'n superwegligging nll zonder spoilertjes en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

stefijn schreef op 06 november 2002 @ 13:25:
Niet te wild de bocht in, niet te snel en te hard op het gas bij het uitkomen. Netjes en geleidelijk sturen, geen bruukse bewegingen. De auto's hebben niet zo'n superwegligging nll zonder spoilertjes en zo
Daar ben ik inmiddels achter gekomen :D

Veel meer tips zijn er verder niet denk he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
urf schreef op 06 november 2002 @ 14:53:
[...]

Daar ben ik inmiddels achter gekomen :D

Veel meer tips zijn er verder niet denk he?
Het echt belangrijkste is om de auto op de baan te houden:

Netjes remmen
rustig terug schakkelen. (als je snel doet rem je op de moter, als je weinig ervaring hebt dan sta je zo achterstevoren)
rustig de bocht in
en voorzichtig met het gas >:)
en natuurlijk geen rare stuur bewegingen
staat hierboven eigelijk ook al

En voor de rest om je wat plezier tegeven ga zelf schakkelen :) Ik weet niet wat voor stuur je hebt maar met een pook is erg leuk. Je moet namelijk tussengas geven :)

En totslot. Word niet tesnel gefrustreerd. Als het eventjes niet lukt kun je beter even stoppen.

ps
rij met een lege tank dit rijd vele male makkelijker :)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat mij toch wel redelijk begint te irriteren dat als je de ene x met 20 kilometer per uur perongeluk tegen de muur oid komt, je auto bijna onbestuurbaar is (afwijking naar rechts/links) en de volgende x neem je in belgie de bocht te hard, beland in een hekje, word gelanceerd, slaat 5 keer over de kop en glijd 20 meter over het asfalt en maakt nog net 1 buiteling zodat je weer op 4 wielen komt te staan en dan kan je normaal doorrijden alsof er niets gebeurt is..... is er niet iets om dat te veranderen/verbeteren? (schade staat op realistisch ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-04 19:36
Ik heb nu na een jaar GPL weer geinstalleerd. Voorheen draaide het perfect op win98, maar nu hapert het beeld elke 3s heel even. Heel irri weet iemand hier een oplossing voor???
Mn systeen:
P4 1.6; GF2mx400; winXP...de erst is nie zo interessant
ik heb trouwnes alle patches geinstalleerd die nodig zijn...v1.2 en D3D patch

Steam: McKluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
dubbel post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly
Voor zover ik weet werkt de schade alleen in races. Als je dus in de training hard crasht zal je daar niets van merken.

Kluit: heb je ook de Speedfix geïnstalleerd? Verder zou ik alle onnodige op de achtergrond lopende programma's (virusscanners, firewalls, norton-achtige zaken etc) uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens de schade nog niet gezien. Is die wel mooi?
Of kan er geen schade komen. BTW mooie pics. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 November 2002 @ 08:53:
Ik heb trouwens de schade nog niet gezien. Is die wel mooi?
Of kan er geen schade komen. BTW mooie pics. :)
Schade is gewoon een kromme stuur stang ofzo. Als je tegen een muur op knalt dan gaat hij bv de heletijd naar links.

En natuurlijk de moter opblazen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja jezus dat schakelen is moeilijk man :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
mn probleem ligt totaal niet aan de graphics....heb alles op min gezet en nog steeds blijft ie even hangen elke 3s. heel vreemd....kan het er aan liggen dat ik een US patch heb gebruikt in plaats van bijv. de UK versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Heb je ook de d3dpatch al geinstaleerd? Of de openGL patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kluit schreef op 07 november 2002 @ 11:09:
mn probleem ligt totaal niet aan de graphics....heb alles op min gezet en nog steeds blijft ie even hangen elke 3s. heel vreemd....kan het er aan liggen dat ik een US patch heb gebruikt in plaats van bijv. de UK versie
Als je de US patch gebruikt met een UK GPL versie dan installeert hij niet. Je krijgt dan alleen een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
ik zal straks even de originele versie er op zetten, want dit si een twiluight versie...misschien ligt het hier aan.
Heb je veel voordeel met een force feedback stuur in vergelijking met een gewoon stuur (zonder force)??????...oftewel kun je snellere tijden rijden..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja lijkt me niet want door de schokken kan je minder precies sturen (denk ik) maar kweenie zeker ;) maar de FF is wel heel erg cool :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:33

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Ik heb ff een vraagje.. Weet iemand waar je dit spel nog kan KOPEN en dan bedoel ik echt kopen. Ik had net al ff op de site van de free record shop gekeken maar daar stond dar hij niet meer leverbaar was ofzo? En bij de Dynabyte konden ze er ook al niet meer aankomen:(

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Sneller hoeft niet perse, ik ben er wel consistenter mee gaan rijden.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
dennis1x schreef op 07 november 2002 @ 14:43:
Ik heb ff een vraagje.. Weet iemand waar je dit spel nog kan KOPEN en dan bedoel ik echt kopen. Ik had net al ff op de site van de free record shop gekeken maar daar stond dar hij niet meer leverbaar was ofzo? En bij de Dynabyte konden ze er ook al niet meer aankomen:(
je hebt kijken en zoeken ;) [url="http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?ProductID=40567"]€2,99[/url] kan eraf :P

sorry zie net dat hij tijdelijk niet leverbaar is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan

The DenMan

The_FrankO schreef op 07 november 2002 @ 15:21:
[...]

je hebt kijken en zoeken ;) [url="http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?ProductID=40567"]€2,99[/url] kan eraf :P

sorry zie net dat hij tijdelijk niet leverbaar is |:(
Hmzzz jah jammer:(, dus als iemand anders me zou kunnen helpen zou het fijn zijn!!

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.pompert/gpleaP115deluxe8.jpg

De nieuwe BRM P115 met de Allmighty H16:)

16 cylinders aan geilheid.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
is dat dan een dubbele v8 ? net zoals de w8 / w16 van volkswagen? maar dan zegmaar in boxervorm? als ik het goed zie.. :D :D :D ownage :) ..

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:34
he is dat de P115 van mn broer? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
hi guys

ik heb gpl maar weer s uit de kast gehaald,en nu wil ik m installen,krijg ik elke keer error 117.Ik word gek!!!Ik heb versie 1.000 en ik draai op winxp pro english.Wie weet misschien wat t probleem is?

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer es de patches te downloaden en te installeren op www.papy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
ik heb net ff GPL bij de FRS besteld voor 2.99... ik wilde er 2, maar er was er blijkbaar nog maar 1..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 14:51:
Nou wat ik begrijp krijgt hij hem niet eens geinstalleerd.

Mischien moet je even proberen om alle programma's af te sluiten of even de pc op nieuw starten. Dit laatste wil wel eens werken.

En voor onze beginners :P

Met welke auto rijden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 14:51:
Ik heb de patches al ged/l,maar hoe moet ik patchen als ik niet eens het spel krijgt geinstalled.Ik heb geprobeerd om de cd via copy/paste in een map te zetten,maar dat lukt ook niet.Ik denk dat ik t spel maar weer terug doe in mijn cd kast,dit hoeft van mij ook niet,en ik heb geen zin om win 98 te installen,mijn pc draait eindelijk lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

The_FrankO schreef op 08 November 2002 @ 16:31:
[...]

Nou wat ik begrijp krijgt hij hem niet eens geinstalleerd.

Mischien moet je even proberen om alle programma's af te sluiten of even de pc op nieuw starten. Dit laatste wil wel eens werken.

En voor onze beginners :P

Met welke auto rijden jullie?
Ik rij met de Ferrari. Tsja, als ferrari liefhebber moet je toch wat he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
urf schreef op 08 November 2002 @ 23:57:
[...]

Ik rij met de Ferrari. Tsja, als ferrari liefhebber moet je toch wat he? ;)
:D dat meen je niet :D

Rij nu eens in de lotus dan ben je stukke sneller ;)

Die Ferrari is erg aantrekkelijk (onderandere doordat ik ook een ferrari fan ben) maar ook om het geluid natuurlijk. Alleen dat ding rijd echt zo beroerd.

1 nadeel is als je nu naar de lotus gaat dat je telaat op schakkeld aangezien dat dat ding maar 9000rpm kan draaien ipv bij ferrari 12000 rpm |:(

Volgens mij is de lotus de beste auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly
Lotus is inderdaad de beste wagen. Tien van de elf wereldrecords op de originele banen zijn met de Lotus gereden (op Spa is de Eagle door zijn hoogste topsnelheid de beste keus).

Ik ben echter wel verbaasd dat je de Ferrari beroerd vindt rijden, door de meesten wordt deze (en de Cooper) aangeraden als je net begint, vanwege de handelbaarheid. De Ferrari gaat lekker hard, stuurt heerlijk in en reageert subtiel op lichte gas- en remcorrecties. My kind of car :)

Corona: waarom lukte het kopieëren van de map niet? Het daadwerkelijk neerzetten van de files gaat toch wel? Daarna alles van Read-Only afhalen, uiteraard. Zoek ook eens op racesimcentral.com naar GPL en XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik heb het gisteren weer gespeeld en stond er versteld van hoe goed het eigenlijk is.

Sturen doe je niet alleen door je stuur naar links of rechts te bewegen in de bocht, ook extra gas geven of juist afremmen laat je auto van koers wijzigen. Een geweldig gevoel als je met topsnelheid al driftend door een bocht suist... Je hebt echt het gevoel dat je één bent met de wagen, zeker met Force Feedback. Je handen en je voeten controleren iedere beweging van de auto, elke goede bocht is jouw verdienste en elke fout is jouw fout.

Schitterend.

Trouwens, Big Scale Racing is ook niet gek :9

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Superfly schreef op 09 november 2002 @ 01:08:
Lotus is inderdaad de beste wagen. Tien van de elf wereldrecords op de originele banen zijn met de Lotus gereden (op Spa is de Eagle door zijn hoogste topsnelheid de beste keus).

Ik ben echter wel verbaasd dat je de Ferrari beroerd vindt rijden, door de meesten wordt deze (en de Cooper) aangeraden als je net begint, vanwege de handelbaarheid. De Ferrari gaat lekker hard, stuurt heerlijk in en reageert subtiel op lichte gas- en remcorrecties. My kind of car :)
Nou ik ben ook begonnen met de Ferrari vanwege het geluid natuurlijk :9~

Toen ik daarna in de Lotus ging rijden ging het een stuk makkelijker. Maarja ieder zijn eigen smaak natuurlijk ;)

Ik moet wel zeggen dat de ferrari wel een lekker gevoel geeft. Mede door het aantal toeren dat hij draait :)
Captain Pervert schreef op 09 november 2002 @ 01:13:
Ik heb het gisteren weer gespeeld en stond er versteld van hoe goed het eigenlijk is.

Sturen doe je niet alleen door je stuur naar links of rechts te bewegen in de bocht, ook extra gas geven of juist afremmen laat je auto van koers wijzigen. Een geweldig gevoel als je met topsnelheid al driftend door een bocht suist... Je hebt echt het gevoel dat je één bent met de wagen, zeker met Force Feedback. Je handen en je voeten controleren iedere beweging van de auto, elke goede bocht is jouw verdienste en elke fout is jouw fout.

Schitterend.

Trouwens, Big Scale Racing is ook niet gek :9
Dat vind ik nou zo leuk aan monaco :D Die bocht na de tunnel _/-\o_ Tip voor de mensen die het proberen: ga niet van het gas want dan ben je hem kwijt >:) 8)

En Big Scale Racing is idd ook erg grappig alleen totaal niet tevergelijke met gpl. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 17-09 14:16
weet iemand of het mogelijk is om die stats die onder je scherm staan als je in de cameraview zit die achter de auto hangt (dan staat er onder je scherm fuelpressure, oiltemp, oilpressure, rpm, speed en gear ook geloof ik), om die ook in beeld te krijgen in de incar view?? Ik vind die stats namelijk wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 10:09

BM

Moderator Spielerij
The_FrankO schreef op 09 november 2002 @ 12:06:
[...]

Nou ik ben ook begonnen met de Ferrari vanwege het geluid natuurlijk :9~

Toen ik daarna in de Lotus ging rijden ging het een stuk makkelijker. Maarja ieder zijn eigen smaak natuurlijk ;)

Ik moet wel zeggen dat de ferrari wel een lekker gevoel geeft. Mede door het aantal toeren dat hij draait :)
Mijn mening, als je de lotus makkelijker vind rijden als de ferrari, doe je niet genoeg te best om snel te zijn ;)
Lotus reageer een stuk agresiever op gas en rem als de ferrari, en is daardoor een stukkie lastiger imho. Maar hij is overall wel een stukkie sneller dan de ferrari.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Ik zal alle auto's na verloop van tijdt wel es proberen :) Maar voorlopig eerst ff oefenen en tjsa, het blijft een ferrari natuurlijk he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Superfly schreef op 05 november 2002 @ 17:24:
Monza is absoluut een goed circuit om te beginnen. Daarna zou ik naar Watkins Glen gaan (kort, maar wat uitdagender door de bochtencombinaties en de hoogteverschillen), en vervolgens Kyalami (erg technisch circuit) en Zandvoort (leren glijden is hier het devies ;) ).

Mensen die niet eenvoudig willen winnen moeten maar eens meedoen aan het Dutch.GPL :D
Na wat voor rondetijden (ongeveer) zou het verstandig zijn om het volgende circuit (Watkins Glen) te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Denk niet dat je je moet gaan focussen op bepaalde rondetijden, die komen vanzelf wel.
Als je het id hebt dat je de wagen op de baan kan houden, redelijk constant kunt zijn, lijkt het me sowieso tijd ff naar een andere baan te gaan.
Als je je op rondetijden gaat focussen zou ik een 1.27 als richtlijn pakken ;) Als je die hebt kun je door naar watkins glen ;)
Nah, ff zonder gekheid, als je met stuur rijd lijkt een tijd van 1.32 oid me voor de 1e paar keren niet heel slecht.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

SpeedAddict schreef op 10 november 2002 @ 21:50:
Denk niet dat je je moet gaan focussen op bepaalde rondetijden, die komen vanzelf wel.
Als je het id hebt dat je de wagen op de baan kan houden, redelijk constant kunt zijn, lijkt het me sowieso tijd ff naar een andere baan te gaan.
Als je je op rondetijden gaat focussen zou ik een 1.27 als richtlijn pakken ;) Als je die hebt kun je door naar watkins glen ;)
Nah, ff zonder gekheid, als je met stuur rijd lijkt een tijd van 1.32 oid me voor de 1e paar keren niet heel slecht.
Ach, ik ga voorlopig nog ff oefenen met mn ferrari :)
btw, zonde dat je icoon een beetje onscherp is, is errug vet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Ik zag net dat mn snelste tijd tot nu tot 1.43.xx was ;)
Nog ff oefenen geloof ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
urf schreef op 10 November 2002 @ 23:24:
Ik zag net dat mn snelste tijd tot nu tot 1.43.xx was ;)
Nog ff oefenen geloof ik :D
Op Monza? Met de Ferrari? Met stuur? Zonder hulpjes?

zoja: zou ik me zorgen gaan maken.

zonee: geef eens rondetijden van Monza. Rij in de Ferrari. Koop een stuur is echt nodig voor deze game. Zet hulpjes uit dit is alleen maar langzamer.

Denk als je 1:31.XX rijd je in de buurt komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
welke afstelling van je lotus gebruik je bij je ronde tijd van 1.27???
ik reed 1.32 op zn snelst, met een gedownloade setup....en daar moeten dus nog zo 5s af kunnen..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Zelf haal ik geen 1.27 (nog niet ;) ). Maar goed, je kunt setups wel downloaden, maar als je net begint zul je niet in de buurt van de snelle tijden komen, tenzij je een natuurtalentje bent.
De snelheid komt imho samen met de ervaring, meer ervaring en je kunt net iets soepeler een bocht door, net wat later remmen, en daar blijf je tijd mee winnen.
Sowieso zijn setup niet megabelangrijk, ja, ze helpen wel, maar je moet het toch zelf doen (damned ;))

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

The_FrankO schreef op 11 November 2002 @ 10:30:
[...]

Op Monza? Met de Ferrari? Met stuur? Zonder hulpjes?

zoja: zou ik me zorgen gaan maken.

zonee: geef eens rondetijden van Monza. Rij in de Ferrari. Koop een stuur is echt nodig voor deze game. Zet hulpjes uit dit is alleen maar langzamer.

Denk als je 1:31.XX rijd je in de buurt komt ;)
Ja, op Monza, met de Ferrari, met stuur en zonder hulpjes :)
Naja, toen had ik nog schakelhulp aan. Tegenwoordig rij ik zonder maar dat is nog ff wennen. Ik kom telkens die 3e bocht niet goed door :( (zal de naam ff opzoeken :) )

De bocht heet lesmos. Ik rij trouwens met alle standaard auto's en tracks enzo. Heb ook nog nix aan de setup veranderd. Zou niet zo goed weten waar alles voor is enzo :)

[ Voor 0% gewijzigd door urf op 11-11-2002 12:29 . Reden: meer info :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
degene die zonder schakel hulp rijden..gebruiken jullie je clutch of laten jullie ff gas los bij het overschakelen of doen jullie net als ik gewoon vol gas blijven houden.. :?
met schade aan kan ik ook maar een paar rondes rijden voordat mn moter gaar is.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Kluit schreef op 11 november 2002 @ 12:37:
degene die zonder schakel hulp rijden..gebruiken jullie je clutch of laten jullie ff gas los bij het overschakelen of doen jullie net als ik gewoon vol gas blijven houden.. :?
met schade aan kan ik ook maar een paar rondes rijden voordat mn moter gaar is.. :(
Ik gebruik zelf geen clutch. Ik zie het nut niet echt van dat knopje :)

owja, heb net weer ff 4 rondjes gereden. En ik had meteen een 1.40.xx ertussen zitten dus ik moet gewoon ff oefenen en niet naar 1 of 2 rondjes stoppen zoals meestal :) Er zat zelf nog een behoorlijke spin in (net geen crash) bij het aanremmen van de eerste bocht na start-finish dus ik kom er wel :)

Ga weer ff verder rijden, wilde ff verslag uitbrengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
ik zou graag de telemetrie data wel willen hebben van een rondje onder de 1.30.. :)
met GPL raplay analyser is dan makkelijk te zien waar ik mezelf nog moet verbeteren...handig dus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Ik had net een rondje 1.37.09
Gaat steeds sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Wat voor dingen moet ik eigenlijk allemaal downloaden om GPL optimaal te zien?
Welke auto's? Welke tracks? Liefst met directe links want ik heb geen zin om mn GPL te verneuken en alles opnieuwe te moeten instaleren :)

En wat is die replay analizer voor iets? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
die replay analyser is een programma waarmee je de replay kan analyseren...je kan dan replays met elkaar vergelijken..
je kan dan mooi grafieken zien met bochtensnelheden enz... en welke lijn er is gereden over het circuit..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
hij is te downloaden van: http://www.bonetweb.com/grandprix/gplra/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
urf schreef op 11 November 2002 @ 12:27:
Ja, op Monza, met de Ferrari, met stuur en zonder hulpjes :)
Naja, toen had ik nog schakelhulp aan. Tegenwoordig rij ik zonder maar dat is nog ff wennen. Ik kom telkens die 3e bocht niet goed door :( (zal de naam ff opzoeken :) )

De bocht heet lesmos. Ik rij trouwens met alle standaard auto's en tracks enzo. Heb ook nog nix aan de setup veranderd. Zou niet zo goed weten waar alles voor is enzo :)
Schakelhulp moet je echt uit zetten dat is veel leuker :D

Over lesmos: Neem hem in ze 2. In ze 1 dan remt hij teveel op de moter en raakt de auto in ombelans. Het zijn echt niet de moeilijkste twee bochten op het circuit ;)

Over setup: Ik rij ook met standaard auto en standaard setup. Alleen haal ik heel veel brandstof eruit. Ik neem altijd het aantal rondjes + 2 brandstof mee. Dit scheeld behoorlijk in tijd en zeker in handing.
Kluit schreef op 11 November 2002 @ 12:37:
Ik schakel zelf ja :) Ik heb geen derde pedaal dus heb ik de clutch op het stuur dmv een knopje. Ik gebruik de clutch alleen bij de start. Om met het schakelen de clutch tegebruiken vind ik moeilijker.

En je moet idd gas terug nemen als je schakeld :D Doe je dit niet gaat het 2 keer goed en dan begint je moter te roken zoniet hoor je een harde knal 8)

Het verijst enige oefening. Met terug schakken na een hevige drif bv. dan wilt het nog wel eens gebeuren dat ik net tesnel het gas er weer op gooi waardoor je als nog dat "nare" geluid hoort :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
Er is geloof ik een progje waarmee je inderdaad een soort van HUD in je cockpit kan toveren, even zoeken op forum.racesimcentral.com

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 1na laatste bocht in monza is echt zooo heerlijk, kan je zo relext op volle snelheid doorheen glijden, echt meesterlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Ik heb schakelhulp tegenwoordig ook uit staan hoor :) Ik zal es kijken naar die benzine of dat veel scheelt. Lesmos gaat tegenwoordig ook goed :) Nu ff werken maar vanavond weer ff lekker rijden :) (goede oefening voor mn autorijexamen morgen (2e keer) :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-07 13:27

7th

Car set die jij zeker moet heb.
Jij zeker mooi vinden.
Erg gooee

http://jfcarsets.cjb.net/

Thy will see the light...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly
Die jfcarset link is inderdaad al eens eerder langsgekomen. Zelf zou ik de updates van de GPLEA (http://gplea.racesimcentral.com, zie 'Cars' in het menu links in beeld) nemen.

Tips voor de net beginnende rijder: zet meteen *alle* hulp uit. Echt. Het is misschien heel wat lastiger in het begin, maar later zal je er alleen maar baat bij hebben. Want om echt snel te worden zal je toch zonder hulp moeten rijden, en als je daar eenmaal aan gewend bent is de overstap alsnog een hele schok. Dus: meteen the hard way :)
Verder zou ik de setups van Alison Hine (zoek in google op eaglewoman) nemen, die zijn misschien niet al te snel maar wel lekker stabiel. Bovendien is daar bij de meeste ook meteen de enorme hoeveelheid brandstof uitgehaald. En dat scheelt een boel, kan ik je verzekeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Had net ff gereden met minder bezine. Dat rijdt echt heel anders. ff wennen :)
Heb inmiddels wel een rondje 1.33.xx gereden terwijl ik in de laatste bocht bocht nog spinde dus er komen snellere tijden aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm denet voro het eerste die gpl replay analyser gebruikt, was wel grappig, ik laad mn eigen replay en degene die bij gpl zit van Monza en het blijkt dat ik precies dezelfde lijn had gereden en op ongeveer dezelfde punten had geschakelt enzo :) kging wel 20km/h langzamer op de rechte stukken en wat langzamer in de bochten...uiteindelijk tog nog 5 seconden verschil, best veel :-/ (ik wel met andere setup natuurlijk en andere auto (ferrari))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Hmm, ik zal die replay analiser is downloaden.
Heb ik weer wat te doen als ik op school zit zonder stuurtje en ik niet kan racen :D

• urf
  • Niet online

urf

Komop mensen, laat dit topic niet weer doodgaan he? :)

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
neuh :)

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Als ik een race wil beginnen krijg ik dat ie het replay system niet kan initializen...... Iemand een idee hoe dat op te lossen???

Stay safe

• twit
  • Laatst online: 10:14
Ok noob vraag maar heeft dit spel iets te maken met de , naar mijn mening beste gp sim ooit, Grandprix 3 ?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 17-09 14:16
GP3 een sim? Ja een treinsim ja... lijkt net of je op rails rijd man.

Nee dus, dit spel heeft daar, afgezien van een deel van de naam, niks mee te maken. :P

• The_FrankO
  • Niet online
RonaldMcDonald schreef op 14 november 2002 @ 22:02:
GP3 een sim? Ja een treinsim ja... lijkt net of je op rails rijd man.

Nee dus, dit spel heeft daar, afgezien van een deel van de naam, niks mee te maken. :P
Je kunt het ook overdrijven :/ Kijk eens naar je instellingen in gp 3 voordat je gaat zeggen dat je op een rails rijd of ben je daar te lui voor :/

Maar deze game/sim (gpl) is over Formule 1 uit de 1967 :) En is ook niet door de zelfde makers als gp3 gemaakt.

Verwijderd

GPL is ook niet perfect. veel dingen in gp3 waarover ik GPL-hardcore fans over hoor klagen merk ik ook in gpl, met welke setup dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly
"Veel dingen" NocSup? Dat betwijfel ik :)

Master FX: je hebt waarschijnlijk meer dan 512 MB geheugen? Als het goed is heb je, nadat je GPL onder andere met de D3D patch hebt geupdate, een file genaamd core.ini (of core.ini.sample, rename de file dan naar core.ini) in je GPL map staan. Open die file, en voeg er aan het einde van de file dit aan toe:

[Replay]
ReplayMemoryOverride = 58000

Voor 58000 mag je ook een ander groot getal invoeren, als het maar meer is dan ik dacht 17600. Dit geeft de grootte van je replay file aan die wordt opgeslagen. Bij systemen met veel RAM zal je ook veel moeten toewijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja okee veel is misschein een beetje overdreven maar toch, soms zitten er moeilijk irritante dingen in, laatst remde ik een beetje vroeg voor de laatste bocht op monza, knalt er bv. zo een AI auto vol op me! of dan breek je uit in een bocht en dan is de enige manier om niet te slippen oid door vol op je rem te gaan drukken en aan je stuur te trekken.. maar ok das niet zo vaak (gelukkig)

het aller irritatste vind ik nog de schade.. die staat dus gewoon altijd aan in een raceweekend, maar is verschillend... de ene x rij je met 50 km/h tegen een muurtje en er zit zo een afwijking aan je auto dat je een bocht van 360 graden kan maken op het circuit zonder je stuur aan te raken en de volgende x raak je de muur met 200 km/h en gebeurt er nix! :/ :? zelfs een keer nog bijna tijd gewonnen ergens toen ik een hele langzame bocht perongeluk vol nam en zwaar hard crashte en 5x over de kop ging en toen weer op mn wielen stond en normaal door kon rijden alsof er nix aan de hand was :(

maar verder is het zo een relext spelen, er zit ook geen enkel saai circuit in en het geeft ook zo'n kick als je weer es harder gaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 11:02:
ja okee veel is misschein een beetje overdreven maar toch, soms zitten er moeilijk irritante dingen in, laatst remde ik een beetje vroeg voor de laatste bocht op monza, knalt er bv. zo een AI auto vol op me! of dan breek je uit in een bocht en dan is de enige manier om niet te slippen oid door vol op je rem te gaan drukken en aan je stuur te trekken.. maar ok das niet zo vaak (gelukkig)

realisme ;) , moet jij eens doen als je met 250+ over het circuit jakkert met Schumi of Rubbinio vlak achterje... als je dan ff remt...met dat rem vermogen..geven zij nog gas en knallen ze gewoon op je...dat is gewoon logisch... en die bakken, hebben haast geen downforce hè...dus ze plakken ook niet zo aan de weg..dus dat slippen is ook wel logisch eigenlijk :9

het aller irritatste vind ik nog de schade.. die staat dus gewoon altijd aan in een raceweekend, maar is verschillend... de ene x rij je met 50 km/h tegen een muurtje en er zit zo een afwijking aan je auto dat je een bocht van 360 graden kan maken op het circuit zonder je stuur aan te raken en de volgende x raak je de muur met 200 km/h en gebeurt er nix! :/ :? zelfs een keer nog bijna tijd gewonnen ergens toen ik een hele langzame bocht perongeluk vol nam en zwaar hard crashte en 5x over de kop ging en toen weer op mn wielen stond en normaal door kon rijden alsof er nix aan de hand was :(

vaag, maar soms kan dat toch? :P

maar verder is het zo een relext spelen, er zit ook geen enkel saai circuit in en het geeft ook zo'n kick als je weer es harder gaat :D

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly
Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 11:02:
ja okee veel is misschein een beetje overdreven maar toch, soms zitten er moeilijk irritante dingen in, laatst remde ik een beetje vroeg voor de laatste bocht op monza, knalt er bv. zo een AI auto vol op me!
Laat me raden... dat was John Surtees in de Honda. Die is erom bekend en berucht dat 'ie ultralaat remt voor de Parabolica. Met hem achter je kan je maar beter op de alternatieve lijn gaan remmen ;)

Dat je je wagen uit een slip weer recht krijgt door op je rem te trappen is overigens ook niet zo vreemd. Dat is bij dat soort wagens (zonder aerodynamica) juist *de* manier. Het gewicht wordt naar voren (en dichterbij het draaipunt) gebracht, waardoor de slip sneller onder controle is te krijgen. Hard tegensturen en vol gas erop geeft vaak juist het tegenovergestelde effect.

De schade die je rijdt is afhankelijk van het niveau en de lengte van de race. Bij "Novice" is er geen schade, bij "Int(ermediate)" races is er willekeurige schade en bij "Pro(fessional" races is het realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het was idd john surtees, goed geraden ;)

nee het probleem van de schade juist is dat het hier niet uit maakt of die op "int" of "pro" staat, de schade lijkt altijd willekeurig... denet had ik zelfs dat ik was gespind midden op de weg en bijna stilstond, toen liet ik de auto een beetje uitrollen en rij met 24km/h tegen een muurtje aan, en gelijk springt mn auto zo'n 10 centimeter de lucht in en maakt een aggresieve draai van 270 graden... dat kan tog niet!? :) (was met pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 16:00:
toen liet ik de auto een beetje uitrollen en rij met 24km/h tegen een muurtje aan, en gelijk springt mn auto zo'n 10 centimeter de lucht in en maakt een aggresieve draai van 270 graden... dat kan tog niet!? :) (was met pro)
Dit is idd erg dom :D Heb ik ook regelmatig van die dingen waarvan je zegt :?

Heb het ook meegemaakt dat je een beetje zit te klooien en je moter opblaast terwijl je met de achterkant op een schuine berm staat en je auto met een enorme knal een aantal kilomter de lucht in knalt en je blijft tollen en na een tijdje je op de grond komt :D :z

Heb de replay helaas niet meer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Jaa dan kan ik ook beginnen over die heg op Monza, ergens aan de linkerkant na een rechtsbocht (vraag me niet hoe die heet). Als je daar met een wiel in rijdt vertoont de auto soms ook rare kuren, maar goed, je moet dan ook niet in de heg rijden 8-)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 20:13

Erw

Wat voor stuur gebruiken jullie ? (onder XP)

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Act Labs Force RS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
oud goedkoop thrustmaster formula pro stuur.

waar dat thrust op slaat weet ik niet. Je kan hem iig niet vertrouwen :/

Stuur je naar rechts, stuur hij eerst vol naar links en dan naar rechts :? tja en dat gaat vaak fout in gpl :X B) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Als ik GPL opstart , is het hoofd menu een beetje veel naar rechts geschoven hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
The_FrankO schreef op 17 November 2002 @ 12:16:

Stuur je naar rechts, stuur hij eerst vol naar links en dan naar rechts :? tja en dat gaat vaak fout in gpl :X B) :/
Hej, ik heb precies hetzelfde |:(
(zelfde stuur, met pedalen... zelfde fout)

Bij het calibreren in Windows moet ik heel voorzichtig naar links en rechs bewegen, dan gaat alles goed.
Wanneer ik snel naar links en rechts beweeg ( de snelheid die je normaal hebt bij een rondje rijden), dan schiet ie ook van rechts naar links en weer terug naar rechts...

ergens zit een contactje verkeerd :(

Misschien een open maken?

[ Voor 0% gewijzigd door Speed24 op 17-11-2002 20:31 . Reden: regel toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
The_FrankO schreef op 17 november 2002 @ 12:16:

Dan zijn je contactpuntjes waarschijnlijk vuil.
Ik had dat probleem ook [ander stuurwiel trouwens].
Je hebt van die ronde ehm potjes in je stuurcase, spuit daar wat contactspray in en dan je stuur even heen en weer bewegen en het probleem zou opgelost moeten zijn.
Gebeurt met name als je je stuur een tijdje niet gebruikt hebt.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Erw schreef op 17 november 2002 @ 20:25:
Als ik GPL opstart , is het hoofd menu een beetje veel naar rechts geschoven hoe kan ik dit verhelpen?
Tijdens het racen ook dus,alle patches geinstalleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Erw schreef op 17 november 2002 @ 21:15:

Tijdens het racen ook dus,alle patches geinstalleerd!
verander je instellingen van je monitor :X

over dat stuur van me:
Ik gebruik hem wel vaak. Zal wel een keertje die contact puntjes schoonmaken (hoewel ze altijd aangesloten zijn dus hoe het vuil moet worden :? )

Wat langzamer kalibreren ook maar eens proberen B)

Tja ik wil ook eigelijk een nieuw stuur kopen. Die act labs lijkt me erg gaaf 8) heb alleen het geld er niet voor over €330,-- :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

The_FrankO schreef op 17 november 2002 @ 21:24:
[...]

verander je instellingen van je monitor

:/
Hoe bedoel je ""ïnstellingen""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Erw schreef op 17 november 2002 @ 22:11:

Hoe bedoel je ""ïnstellingen""
menutje van je monitor waar je je beeld kan verschuiven/verkleinen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
The_FrankO schreef op 17 november 2002 @ 12:16:

ehm,
thrust = stuwkracht
to trust = vertrouwen
Ik gebruik zelf met volle tevredenheid een ACT Force RS met shifter && performance pedals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

The_FrankO schreef op 17 november 2002 @ 22:16:
[...]

menutje van je monitor waar je je beeld kan verschuiven/verkleinen etc.
Maar past dat niet meteen mn beeld in Windows aan?,niet dat ik steeds zit teveranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
_-= Erikje =-_ schreef op 17 november 2002 @ 22:19:

ehm,
thrust = stuwkracht
to trust = vertrouwen
Ik gebruik zelf met volle tevredenheid een ACT Force RS met shifter && performance pedals.
ow mijn fout |:(

Je hebt trouwens wel een leuk stuur >:) Hoeveel heeft het je in totaal gekost?
Erw schreef op 17 november 2002 @ 22:21:

Maar past dat niet meteen mn beeld in Windows aan?,niet dat ik steeds zit teveranderen
Dit is bij iedere hz en resolutie anders. Dus probeer het maar. Ik ga ervan uit dat het geen gevolgen heeft in windows *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan

The DenMan

Ik heb sinds gister ook GPL tot mijn beschikking, dit spel is echt veel beter dan de EA F1200x serie. Alleen wil het nog niet zo lukken met de tijden. op Kylami, kwam ik niet verder dan 1:28:16. Of is dit normaal voor een beginner???

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das wel redelijk normaal ja vind ik ;) zit ik nu ook ongeveer op, maar rij er niet zo vaak...

ach maar zo goed ben ik ook niet hoor dus misschien ist wel heel slecht ;) al heb ik in 6 dagen mn gplrank van 398 naar 137 weten te verlagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whahhaha ik crashte denet en gpl ging flippen: (geen fake!) :D :D

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~bvand/snel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
nieuw wereld record voor snelheid op de grond B)

ongeveer Mach 33 B) :P

• Superfly
Het collision model van GPL is inderdaad niet altijd even correct, dat is een bekende 'bug'.

Vandaag weer heerlijk kunnen rijden in de BRM. Flink wennen aan 6 versnellingen en andere tractie, maar heb er denk ik wel zin in dit chassis te nemen voor aankomend Dutch.GPL.F1 kampioenschap. Speaking of which, de inschrijving sluit aanstaande maandag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
ik zit nu al 2 weken op mn GPL te w88, besteld bij de FRS.....
hopen dat ie nog ooit komt.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
Kluit schreef op 22 November 2002 @ 19:32:
ik zit nu al 2 weken op mn GPL te w88, besteld bij de FRS.....
hopen dat ie nog ooit komt.. :'(
frs heeft ze compleet niet...... of wel soms???

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
ik kon hem bestellen op internet...
zou 2 dagen duren, maar na een paar dagen kreeg ik een mailtje waarin stond dat GPL besteld moest worden en dat het waarschijnlijk een week zou duren...niet dus..:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan

The DenMan

heej dat heb ik ook gehad, zekers ook bestelt bij de Free Record Shop?
Nouja nu heb ik hem al via andere wegen thuis liggen :D

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
weet iemand waar GPl nog te koop is...wil hem nu wel heel graag snel hebben..:)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste