Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ik ben een Turk en ben eens met Pim Fortuyn

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.347 views sinds 30-01-2008

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Hmm, ik ken me daar, niet anders dan bij, aansluiten.

Het is toch triest om op deze manier een wit voetje te willen halen, bij diegene die je eigenhandig het land uit gaat kicken? :X :X :X
Zo van, **laat ik mee maar dezelfde mening aannemen, dan vinden ze me misschien aardig en mag ik blijven.**
Hoe dom kun je zijn :?

Dat hadden wij hier vroeger ook, de NSB.

Hmm sorry, ik bedoel dat hadden jullie hier vroeger ook, ik ben halfbloed indo O-) :P :X (NOFI)

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 15 februari 2002 07:44 schreef Phaerion het volgende:
Hmm, ik ken me daar, niet anders dan bij, aansluiten.

Het is toch triest om op deze manier een wit voetje te willen halen, bij diegene die je eigenhandig het land uit gaat kicken? :X :X :X
Zo van, **laat ik mee maar dezelfde mening aannemen, dan vinden ze me misschien aardig en mag ik blijven.**
Hoe dom kun je zijn :?

Dat hadden wij hier vroeger ook, de NSB.

Hmm sorry, ik bedoel dat hadden jullie hier vroeger ook, ik ben halfbloed indo O-) :P :X (NOFI)
Er was vast wel een indonesische variant van ;)

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 08:21 schreef Helsie het volgende:

Er was vast wel een indonesische variant van ;)
Klopt, dat was het KNIL ;)

• Helsie
  • Niet online
Op vrijdag 15 februari 2002 08:41 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Ja, die bedoelde ik :)

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Op vrijdag 15 februari 2002 09:02 schreef Helsie het volgende:

[..]

Ja, die bedoelde ik :)
Hmm, alleen zat mijn familie niet bij de knil. :P
Mijn pa was pró sukarno O-)

Maar als we zo beginnen, dan mogen jullie Poncke Princen wel terug hebben hoor ... :P :o

• stfn345
  • Laatst online: 22:59
I agree met de topicstarter, heb er ook respect voor dat hij dit naar buiten brengt.

[SEMIOFFTOPIC]

Als marokkanen / antillianen / en veel andere etnische minderheden zoals koerden het zo slecht hebben en ze zijn niet betrokken in criminele activiteiten, waar halen ze dan in godsnaam geld vandaan voor:

- Elke dag perfect kapsel
- Nieuwste gsm's
- Duurste sportschoenen
- dure truien etc. ("Diesel, Replay etc.")
- Alleen maar Bacardi Breezers bij uitgaan

Ik kan dit maar niet begrijpen, de turkse gemeenschap heeft over het algemeen toch niet veel geld zou je denken

[/SEMIOFFTOPIC]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Op vrijdag 15 februari 2002 10:18 schreef RaZoRhEaD het volgende:
[SEMIOFFTOPIC]

Als marokkanen / antillianen / en veel andere etnische minderheden zoals koerden het zo slecht hebben en ze zijn niet betrokken in criminele activiteiten, waar halen ze dan in godsnaam geld vandaan voor:

- Nieuwste gsm's
- Duurste sportschoenen

Ik kan dit maar niet begrijpen, de turkse gemeenschap heeft over het algemeen toch niet veel geld zou je denken

[/SEMIOFFTOPIC]
Is dit de afgunst die ik hoor?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

I agree met de topicstarter, heb er ook respect voor dat hij dit naar buiten brengt.

[SEMIOFFTOPIC]

- Nieuwste gsm's
- Duurste sportschoenen

[/SEMIOFFTOPIC]
Nep kleding kopen en in goedkope piepkleine huurhuisjes wonen met een grote familie, tja zo bespaar je flink.
De figuren met een rolex om hebben vaak amper behang aan de muren omdat ze dat simpelweg niet kunnen betalen.

• stfn345
Op vrijdag 15 februari 2002 10:24 schreef Cyberpope het volgende:

[..]

Is dit de afgunst die ik hoor?
Nee dit is een constatering.. Ik heb het zelf goed, maar als ik die mensen zo hoor klagen van "Wij hebben het ZO slecht in dit land , we willen meer" dan kan ik dat niet begrijpen. Ook wil ik hiermee toch wel duidelijk maken dat er wel illegale activiteit MOET zijn om deze dingen te betalen, hoe kan een gezin van 10 kinderen iedereen zoveel dure dingen geven. Ik geloof daar niets van.

PS : Ik ben het wel eens met Pim Fortuyn op het afschaffen van discriminatiewet etc. na.
Hoe komt dit onder andere?

Keer genept toen iemand me 6 8210's zou verkopen maar me dummies gaf. Inderdaad ik wilde ze illegaal kopen. Maar wie was de oplichter? Inderdaad.. degene met de replay trui (Marokkaan).
250,- is geen slechte investering voor een soort GKP die me geld hebben teruggehaald.

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

De slachterijen staan vol met ouders van dat soort jongens.
Waarvan het geld voor een groot gedeelte gewoon naar het ontdankbare en verwende gezin gaat.

En zo stoer als je voor je vriendjes wil overkomen zeg je dat je die telefoon van iemand gejat hebt.
Vette leugen maar het staat wel stoer.
Ondetussen had hij dat ding gewoon van zijn pa, maar dat is niet stoer.
want veel van zijn vrienden zijn crimineel.

En crimineel zijn is de laatste jaren steeds meer een imago geworden.
Zowel onder de nederlandse als buitenlandse jeugd.
Dat neemt niet weg dat de weegschaal niet geheel gelijk aan beide kanten doorslaat.
Maar de nederlanders hebben hier ook géén cultuurkloof.

Ik praat niemand goed of zo, want ik heb een vette hekel aan criminaliteit.
Ik heb zelf dan ook géén strafblad.
Ik ben niet de braafste, maar dat is verre van crimineel.

Maar ik heb soms het idee, dat het meer gaat om de scapegoat oftewel zondebok, dan om het werkelijke aanpakken van de werkelijke kern van de zaak.

Zoals in **the chase is better then the catch.....**

• Geert
  • Laatst online: 30-11 13:33
Op woensdag 13 februari 2002 15:44 schreef Otis het volgende:
Ieder zn mening :)

Overigens, 'vol' is NL allerminst. Ga maar eens in de kop van noordholland kijken of bv in het noordwesten van Friesland.

[edit]
Dat jij het met hem eens bent, is je eigen keuze. Ik vind het alleen jammer dat je niet verder kijkt dan je nu hebt gedaan.

Overigens is er veel meer mis met PF dan alleen zn uitspraken. Hij zegt nl. alleen wat de problemen zijn, maar niet hoe hij ze wil oplossen. Ik kan ook zeggen:

- DE FILES MOETEN WEG!
- DE WACHTLIJSTEN MOETEN WEG! HET IS GENOEG GEWEEST! MACHT AAN HET VOLK!

etc... maar ik draag constructief geen moer bij.
Uhm, Friesland lijkt wel leeg maar die weilanden worden ook heus wel gebruikt hoor...

This message was sent from a galaxy far, far away.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 10:42 schreef RaZoRhEaD het volgende:
PS : Ik ben het wel eens met Pim Fortuyn op het afschaffen van discriminatiewet etc. na.
Hoe komt dit onder andere?

Keer genept toen iemand me 6 8210's zou verkopen maar me dummies gaf. Inderdaad ik wilde ze illegaal kopen. Maar wie was de oplichter? Inderdaad.. degene met de replay trui (Marokkaan).
wat heeft dat te maken met afschaffen van de anti discriminatie wet?
wat het het uitgemaakt als je deze marokkaan wel had mogen discrimineren? had ie je dan niet opgelicht?

• stfn345
Niets .. maar ik zeg niet dat mijn post gericht is op die anti-discriminatiewet. Ik zeg dat ze wel crimineel zijn.
En dat de poster dus gelijk heeft.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Op vrijdag 15 februari 2002 11:13 schreef Phaerion het volgende:

En crimineel zijn is de laatste jaren steeds meer een imago geworden.
Zowel onder de nederlandse als buitenlandse jeugd.
Dat neemt niet weg dat de weegschaal niet geheel gelijk aan beide kanten doorslaat.

Maar ik heb soms het idee, dat het meer gaat om de scapegoat oftewel zondebok, dan om het werkelijke aanpakken van de werkelijke kern van de zaak.

Zoals in **the chase is better then the catch.....**
In mijn opinie raak je hier een belangrijke kern van de zaak. Als je de verzekering oplicht of weg kunt komen door een briefje van 200 BEF uit te geven als 200 euro, ben je de getapte jongen. Terwijl die niet meer is als diefstal! Een laptop kopen die "van de vrachtwagen gevallen is" of sigaretten bij de supermarkt halen en tussen de kartjes bier gooien zodat de kassaire ze vergeet (had ze maar op moeten letten de trut) :r

Zelf illegale (lees waarschijnlijk gestolen) telefoons kopen is geen probleem, maar als de bedrieger bedrogen wordt is de wereld te klein. Wil je minder criminaliteit in nederland? Verbeter de wereld en begin bij jezelf. Als niemand nog gestolen spullen komt, zal er minder gestolen worden. Je kunt er immers niets meer aan verdienen. Maar dat is te logisch.
Makkelijker om iemand de schuld te geven |:(

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Op vrijdag 15 februari 2002 11:58 schreef RaZoRhEaD het volgende:
Niets .. maar ik zeg niet dat mijn post gericht is op die anti-discriminatiewet. Ik zeg dat ze wel crimineel zijn.
En dat de poster dus gelijk heeft.
Bij de weg, ben jij ook een buitenlander? Het kopen van gestolen of illegale telefoons is immers ook strafbaar, dus jij bent ook een crimineel! (en je geeft zelf toe dat je dit wist!)

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
[b]
Ik wil ook opmerken dat 83% van de 3 miljoen Turken in Europa van Koerdische afkomst zijn (89% van de Turken in Duistland en 81% van de Turken in Nederland.
--> In Duitsland wonen al plus/minus 5 miljoen Turken. <--

Ik ben wel eens met wat je zegt. Ik vindt ook dat Nederland
vol (niet negatief bedoeld).

Mijn mening is ook:
als "Nederlanders", vanwege goede economie, hypotheek afbetalen en dergelijke, te weinig kinderen maken of op een latere leeftijd kinderen maken, dan is Nederland over 50 jaar bijna geheel geassimileerd door buitenlanders, volgens mijn berekeningen ( zo'n 60% van de Nederlandse bevolking is 55 plusser).

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 12:35 schreef Lord_Salo het volgende:
[..]
--> In Duitsland wonen al plus/minus 5 miljoen Turken. <--
Ik ben wel eens met wat je zegt. Ik vindt ook dat Nederland
vol (niet negatief bedoeld).
Mijn mening is ook:
als "Nederlanders", vanwege goede economie, hypotheek afbetalen en dergelijke, te weinig kinderen maken of op een latere leeftijd kinderen maken, dan is Nederland over 50 jaar bijna geheel geassimileerd door buitenlanders, volgens mijn berekeningen ( zo'n 60% van de Nederlandse bevolking is 55 plusser).
Tja, en wie gaat die bejaarden dan betalen? De werkende bevolking.

• Lord_Salo
Op vrijdag 15 februari 2002 13:01 schreef Lord_Salo het volgende:

[..]

Op dit moment is zo'n 60% van de Nederlandse bevolking 55 plusser en je weet hoeveel mensen per jaar sterven en worden geboren. Gooi alles in een formule en reken maar uit hoeveel Nederlanders over 50 jaar nog in leven zijn.

En op je antwoord: JA, de werkende bevolking moet dan gaan betalen of ze moeten pensioen afschaffen (mijn mening).
Ik vind dat mensen op dit moment te weinig sparen, terwijl de EURO zo stabiel is.

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

• LangTall
  • Laatst online: 08-10 15:41

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

[SEMIOFFTOPIC]

- Nieuwste gsm's
- Duurste sportschoenen

[/SEMIOFFTOPIC]
Vriendelijke vriend, de etnische minderheden die jij opnoemt zijn geen asielzoekers maar immigranten. En dat is een wezenlijk verschil. En over het algemeen 2e of 3e generatie immigrant. Dus die hou je niet tegen door een asielzoekersstop.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 10:55
Op woensdag 13 februari 2002 15:02 schreef QUILIX het volgende:
Ik ben van Turkse afkomst. En zoals veel Nederlanders vind ik Nederland ook 'vol'. Als Turk vind ik dus de zin "Nederland is vol" niet racistisch. Ik ben trouwens ook eens met veel uitspraken van Pim Fortuyn.

De meeste criminaliteiten wordt door asielzoekers gepleegd. De statistieken liegen er niet om. Asielzoekers komen meestal om 'criminele' of economische redenen naar Nederland. Dit is niet racistisch bedoeld, omdat ik vaak heb gewerkt bij asielzoekers centra. De meeste asielzoekers komen bijv. helemaal niet omdat ze door dat land worden bedrijgd. Neem nou bijvoorbeeld de Koerden. Na vele gesprekken met hun weet ik dat 90% van hun liegen over martelingen, om zo economisch beter te worden in Nederland. En vele 'vluchten' naar Nederland om bepaalde politieke redenen zeggen ze. Waarom vluchten mijn familie in Turkije niet naar Nederland? Men vlucht omdat ze crimineel waren in dat land (maakt niet uit wat voor nobel streven ze ook hebben, als ze tegen de (democratische) wet komen, zijn ze crimineel.

Nederland neemt dus grotendeels criminelen of economische leugenaars in het land. Door het zeggen van leugenaars generaliseer ik niet. Ik heb vaak met hun gepraat en 90% lijkt me wel duidelijk.

Mijn ouders kwamen naar Nederland in de jaren 70 als gastarbeider. Ik en mijn broertje zijn in Nederland geboren. Wij zijn dus met z'n vieren. (Nooit een familielid uit Turkije hierheen gebracht). Wij hebben ons hele leven lang rotgewerkt. Veel Turken hebben bij fabrieken gewerkt waar de meeste Nederlandse mensen niet eens voor een miljoen zouden werken. Veel Turken werken ook 80 tot 100 uur per week in hun eigen zaak, net als ik. Ik heb meer belasting betaald dan vele Nederlanders hier.

Ik wil ook opmerken dat 83% van de 3 miljoen Turken in Europa van Koerdische afkomst zijn (89% van de Turken in Duistland en 81% van de Turken in Nederland). Dit staat statistisch vast en weet iedereen. Indien zij negatieve dingen doen wordt naar hun paspoort gekeken, ze zijn dan Turk. Dus zegt men automatisch: Oorzaak Turken. Terwijl het Koerden zijn die het doen.

Ik ben er ook tegen om bijv. moskeeen te bouwen in Nederland (ook al ben ik gematigd moslim). Als je wilt bidden, doe dat dan thuis. Ok, ik begrijp dat je in een democratisch land je eigen geloof mag uitoefenen, maar niet door de hele samenleving te veranderen door een moskee te bouwen in een 'vreemd' land die helemaal niet islamitisch is. Zo gebruik je hun democratie. Multi-culturalisme is goed, begrijp me niet verkeerd. Maar iets dat goed is hoeft niet perse ook te werken. Als voorbeeld neem ik de joden voor de 2e wereldoorlog. Zij bouwden er ook op los in Duitsland. Het resultaat hebben we gezien. Of de Armeniers in Turkije voor de 1e wereldoorlog, die ook als Turk werd gezien en gerespecteerd. Zij bouwden erook op los, de resultaat hebben we ook gezien. Er zijn nog een heleboel andere voorbeelden.
Dus dit werkt niet. Ik heb ergens gelezen dat indien 1/3 van een land uit buitenlanders bestaat de vat uiteindelijk explodeerd. Een derde van de bevolking van Turkije bestond voor de 1e wereldoorlog uit buitenlanders. Een derde van de bevolking in Duitsland voor de 2e wereldoorlog bestond uit 'niet' Germaanse volkeren. Nederland zal in ongeveer 2040 een derde uit 'niet' Nederlanders bestaan. Ra ra wat er dan gebeurt.

Wat Pim Fortuyn vertelt over veel dingen ben ik mee eens (Behalve de omstreden discriminatiewet). Als Turk zeg ik Nederland is vol! Van mij mogen de meesten terug. Door gun wordt ik en mijn familie die een respectabele positie in Nederland heeft ook de dupe.

Ik als Turk stem dus voor Pim Fortuyn.
Ik ben geen uitzondering. Veel Turken in Nederland zijn met Fortuyn eens. Mijn hele Turkse omgeving bijvoorbeeld.
Ik kan niet terug naar Turkije. Ik ben in Nederland geboren, opgegroeid, heb nooit iets crimineels gedaan. In Turkije ben ik een vreemde.

Ik als Turk mag dit toch wel zeggen?
BRAVO! damn dat ik dit ooit nog eens een keer uit de mond van een turk mag horen(niet discriminerend bedoeld) ze bestaan dus toch de goede turken! BIS BIS ENCORE ENCORE!!! mijn steun heb je knul :)

Metal to the bone

Verwijderd

Ach dat sommige Turken graag wannabee-Nederlanders willen zijn moeten ze dat vooral doen.. Heb daar niks op tegen..

Wat ik heb gezien is hoe Nederlands je ook mag gedragen. je altijd als een allochtoon wordt behandeld (in negatieve zin)

integratie :) assimilatie ;(

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Op vrijdag 15 februari 2002 12:20 schreef Cyberpope het volgende:

lapje text...
Uhh ja ik ben het zeker met je eens, maar waarom quote je mij.
Ik zie even het verband niet tussen mijn verhaal en dit antwoord.

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen, dat er ook mensen zijn die zeggen dat ze iets gestolen hebben.
Terwijl pa het eigenlijk voor ze had gekocht.
Alleen vinden sommige lui het dan toch stoerder om te zeggen dat het gestolen was....alleen liegen ze dat zelfs bij elkaar.

Alleen om die criminele status te hebben.

Ik zie hier dus even niet het verband met het volgende ...
Zelf illegale (lees waarschijnlijk gestolen) telefoons kopen is geen probleem, maar als de bedrieger bedrogen wordt is de wereld te klein. Wil je minder criminaliteit in nederland? Verbeter de wereld en begin bij jezelf. Als niemand nog gestolen spullen komt, zal er minder gestolen worden. Je kunt er immers niets meer aan verdienen. Maar dat is te logisch.
Makkelijker om iemand de schuld te geven

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Op vrijdag 15 februari 2002 18:01 schreef Phaerion het volgende:

[..]

Uhh ja ik ben het zeker met je eens, maar waarom quote je mij.
Ik zie even het verband niet tussen mijn verhaal en dit antwoord.

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen, dat er ook mensen zijn die zeggen dat ze iets gestolen hebben.
Terwijl pa het eigenlijk voor ze had gekocht.
Alleen vinden sommige lui het dan toch stoerder om te zeggen dat het gestolen was....alleen liegen ze dat zelfs bij elkaar.

Alleen om die criminele status te hebben.

Ik zie hier dus even niet het verband met het volgende ...
[..]
Soory hoor: ik haakte in op het eerste gedeelte van jouw verhaal. Dat crimineel zijn stoer is!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Ah zo in die context....

Dan hoop ik dat je begreep dat mijn voorbeeld sloeg op wat uitzonderingsgevallen, die niet de standaard bepalen.
En dat ik dat gebruikte, om aan te tonen dat niet iedere crimineel ook zó crimineel is dan hij of zij doet overkomen.

Alléén om er bij te kunnen horen bij hen wél criminele vriendjes.

Verwijderd

De geschiedenis herhaalt zich. Rond 1930 was er ook een economische recessie. Daar beginnen wij nu ook weer aan. De mensen gaan weer egoïstisch denken, en willen de schuld geven aan anderen. Ze gaan op leeghoofden stemmen als Pimmetje. Als die aan de macht komen begint het met kleine maatregelen. Daarna worden de allochtonen (Dus ook Turken en Marokkanen) geweigerd in NL. De volgende stap is het vervolgen van de in Nederland geboren allochtonen. JIJ dus.
Daarna roeien we alle Turken Marrokkanen en andere "minderwaardige" rassen uit en zijn we van alle criminaliteit af.

Nadeel: We hebben geen goed voetbalelftal meer.

[stukje economie]
De gevolgen. Omdat er minder mensen in Nederland wonen neemt de vraag af. De conjunctuur verslechterd. De bedrijven gooien de salarissen omlaag omdat ze minder verkopen, mensen houden minder geld over en gaan nog minder besteden. Kettingreactie --> gevolg: Nederlandse economie naar de knoppen.
[/stukje economie]

QUILIX
Door op Pimmetje Fortuyn te stemmen teken je je eigen doodvonnis.
Eingelijk vind ik dat niet erg, want mensen zoals jij zijn toch geen toevoeging aan deze wereld. Misschien kan je beter gelijk oprotten naar Turkije als je het hier te vol vindt?

Ik ben een hele ruimdenkende (Waarschijnlijk links stemmende) Nederlander, maar door mensen zoals jij krijg ik toch een hekel aan Turken. Raar he?
Als je een land wilt verknallen doe dat dan in Turkije en niet hier.

Mzl

Verwijderd

Ik ben ook welleens anti-maatschappij geweest enzo, maar dan komen er oerhollanse meningen uit zoals het koningshuis of privatisering e.d.

Het vaak bij de 'Hollanders' nou eenmaal anders over als iets haar geboortelijke afkomst vermeld, of iemand die haar afkomst niet vermeld.

Ik ben daarom zelf niet echt voorstander van de vermelding van je 'vaderlandse' afkomst, omdat men zich dan minder concentreert op wat er gezegd wordt.

Het probleem hier in Nederland is met name dat als je je voordoet als 'buitenlander', je je mening verkondigd dat de mening is van je hele land.

Voor sommigen raar, maar waar.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 20:19 schreef Reggeaman het volgende:
Ik ben ook welleens anti-maatschappij geweest enzo, maar dan komen er oerhollanse meningen uit zoals het koningshuis of privatisering e.d.

Het vaak bij de 'Hollanders' nou eenmaal anders over als iets haar geboortelijke afkomst vermeld, of iemand die haar afkomst niet vermeld.

Ik ben daarom zelf niet echt voorstander van de vermelding van je 'vaderlandse' afkomst, omdat men zich dan minder concentreert op wat er gezegd wordt.

Het probleem hier in Nederland is met name dat als je je voordoet als 'buitenlander', je je mening verkondigd dat de mening is van je hele land.

Voor sommigen raar, maar waar.
Geef ik je gelijk in. Alleen je doet alsof!je spreekt voor het hele land.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 19:00 schreef FuTaL het volgende:
De geschiedenis herhaalt zich. Rond 1930 was er ook een economische recessie. Daar beginnen wij nu ook weer aan. Misschien kan je beter gelijk oprotten naar Turkije als je het hier te vol vindt?

Ik ben een hele ruimdenkende (Waarschijnlijk links stemmende) Nederlander, maar door mensen zoals jij krijg ik toch een hekel aan Turken. Raar he?
Als je een land wilt verknallen doe dat dan in Turkije en niet hier.

Mzl
Wat een nonsens over de economie. Wel eens van Keynes gehoord?
p.s. als het hier in Nederland te gek wordt vertrek ik zelf wel, na mij de zondvloed (niet erg constructief, maar wel opluchtend.)

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 20:42 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Je bent een Nederlander met een Turkse achtergrond.

En als alle Nederlanders met een buitenlandse achtergrond maar half zo geïntegreerd waren als jij, oh man. Dan zou ik zowaar weer naar buiten durven na 0:00! Ze hoeven geen Sinterklaas te vieren, mogen een moskee bouwen (hoort bij hun religie) en mogen schaapsvlees eten. Maar de islam kent vele wetten die in strijd zijn met onze wet. En onze Grondwet staat boven welk geloof dan ook. Lang leve de secularisatie. Daarom kan ik het niet accepteren wanneer een Marrokkaanse man zijn vrouw als slaaf behandelt, Marrokkaanse meisjes een kutleven hebben en jongeren verteld wordt dat ze tegen het gezag aan moeten schoppen. Dat is in strijd met alles waar Nederland voor staat.

Tolerantie t.o.b hoofddoekjes en moskeeën is geen probleem, vind ik. Maar mag daar ook wat respect tegenover onze normen en waarden, en vooral onze wet tegenover staan? :(
Off the topic:

Sinterklaas kwam uit Turkije.
De tulp kwam uit Turkije.
Yoghurt ook geloof ik.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 08:41 schreef BAZZA het volgende:

[..]

De KNIL was het Nederlandse bezettingsleger in Indonesie.
Ze hadden af en toe flink huisgehouden in Indonesie,
zoals de Amerikanen in Vietnam.

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 15:06 schreef QuaSi het volgende:

[..]

Off the topic:

Sinterklaas kwam uit Turkije.
De tulp kwam uit Turkije.
Yoghurt ook geloof ik.
je bent mes en vork vergeten :)

Verwijderd

De meeste criminaliteiten wordt door asielzoekers gepleegd.
Fout, de meeste delinquenten worden gepleegd door het nageslacht van allochtoonse gastarbeiders (vooral Marokkanen) en Antilianen (en dat zijn Nederlanders).
Als Turk zeg ik Nederland is vol! Van mij mogen de meesten terug.

Ik als Turk stem dus voor Pim Fortuyn.
Ik ben geen uitzondering. Veel Turken in Nederland zijn met Fortuyn eens. Mijn hele Turkse omgeving bijvoorbeeld.
Ik kan niet terug naar Turkije. Ik ben in Nederland geboren, opgegroeid, heb nooit iets crimineels gedaan. In Turkije ben ik een vreemde.

Als jullie het hier te vol vinden gaan jullie toch lekker terug met zijn allen. :D

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 10:16 schreef Otis het volgende:
Nederland heeft geen 'niet onteigende grond'. Waar. Nederland heeft echter ook excessieve landbouw, waarvan de producten voor 80% naar het buitenland gaan. Waar. Die producten zijn steevast gesubsidieerd door de EU, want nodig zijn ze lang niet allemaal. Waar.

Conclusie: de helft van het land wat voor landbouw gebruikt wordt kan worden gebruikt voor woningbouw. Die kant gaan we toch op, want over 50 jaar is onze bevolking een stukje groter alleen al door de kinderen die hier ter wereld komen en het lage sterftecijfer onder ouderen. Wrang voor de boeren, waar. C'est la vie.
Bijna de hele europese bevolking gaat afnemen na 2030 ofzo hoor. :D Check het CBS maar eens ofzo. :)

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 22:13 schreef Tweaker het volgende:

[..]

Fout, de meeste delinquenten worden gepleegd door het nageslacht van allochtoonse gastarbeiders (vooral Marokkanen) en Antilianen (en dat zijn Nederlanders).
[..]
Dus de nakomelingen van allochtoonse gastarbeiders, smokkelen ook bijna alle drugs binnen naar nederland, en zijn ook de bolletjesslikkers!! |:(

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 22:42 schreef Makaveli187 het volgende:

[..]

Dus de nakomelingen van allochtoonse gastarbeiders, smokkelen ook bijna alle drugs binnen naar nederland, en zijn ook de bolletjesslikkers!! |:(
Meestal Antilianen en Surinamers.

Zeker niet de asielzoekers want die komen het land niet direct in (gaan naar de centra) en dus kan de drugs ook niet gemakkelijk het land in. :)

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 23:49 schreef Tweaker het volgende:

[..]

Meestal Antilianen en Surinamers.

Zeker niet de asielzoekers want die komen het land niet direct in (gaan naar de centra) en dus kan de drugs ook niet gemakkelijk het land in. :)
Toen in mijn woonplaats een opvangcentrum voor asielzoekers kwam, steeg de criminaliteit opeens van 0 naar 100%!

De drugshandel werd gewoon aan de poort van het centra gedaan door van die "gasten" op gestolen scooters.

Maar ja..., zoiets zal natuurlijk wel weer een uitzondering zijn...

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 15:11 schreef QuaSi het volgende:

De KNIL was het Nederlandse bezettingsleger in Indonesie.
Ze hadden af en toe flink huisgehouden in Indonesie,
zoals de Amerikanen in Vietnam.
Rare vergelijking, we hadden het even over "een wit voetje halen" het KNIL bestond voornamelijk uit Indo's die tegen hun eigen "volk" vochten en zo een wit voetje haalden bij de Nederlanders, bij de Amerikanen was het net even wat anders.

maar dit is wel erg offtopic :Y)

• TheKHing
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-11 15:58
[...]
Wat Pim Fortuyn vertelt over veel dingen ben ik mee eens (Behalve de omstreden discriminatiewet). Als Turk zeg ik Nederland is vol! Van mij mogen de meesten terug. Door gun wordt ik en mijn familie die een respectabele positie in Nederland heeft ook de dupe.
[...]
Jij wilt dus de asielzoekersstroom naar Nederland stoppen omdat je bang bent dat je je "respectabele positie" kwijtraakt in Nederland?

Mijn mening is dat een buitenlander nooit een respectabele positie kan hebben hier in Nederland. Als een buitenlander hier in Nederland minder presteert (qua werk en school en succes) dan een gemiddelde Nederlander word die gezien als profiteur van de sociale omstandigheden of hij wordt gezien als crimineel, maar als een buitenlander beter presteert dan een gemiddelde Nederlander wordt het gezien als geluk of als een van de weinige die niet crimineel is. Dus wat een buitenlander ook doet hij wordt nooit gerespecteerd als hardwerkende en heeft hier niks te winnen. Dat is misschien wel de reden waarom allochtonen jongeren op het criminele pad gaan, ze hebben niks te winnen en ook niets te verliezen. Om dit te veranderen moet er dus volgens mij ook eens een compliment gegeven worden aan buitenlanders die wel succes hebben en moet er niet alleen gekeken worden aan die enkele jongeren die crimineel zijn. Bij de autochtonen Nederlanderds zijn ook criminelen en daar wordt ook niet de hele tijd op gewezen, maar er wordt wel altijd gewezen op de boerenzoon die het in Amerika als acteur heeft gehaald, ik weet zeker dat er ook van dit soort verhalen over allochtonen Nederlanders bestaan, kijk maar naar de voetballers, of de talloze Shoarma en Chinese restaurants die vanuit het niets zijn opgebouwd tot een succesvolle zaak en zeg niet dat ze allemaal door criminele activiteiten zijn gefinancieerd want dat is dus precies wat ik hierboven bedoel.

http://www.thekhing.cjb.net - zet iets in het gastenboek, is leuk!

• Tuumke
  • Laatst online: 14-10 20:18

Tuumke

Shingaling?

Op woensdag 13 februari 2002 15:31 schreef K-Mile het volgende:
jammer dat ie uit de partij gekicked is... ;)
dat ie uit de partij is gekicked, is waarschijnlijk alleen maar een publiciteits stunt geweest, om pim en leefbaar nederland meer naamsbekendheid te geven, zodat de linkse mensen voor leefbaar nederland stemmen, en de rechtse voor pim fortuyn.

mzzl

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 01:23 schreef TheBird het volgende:

[..]

Toen in mijn woonplaats een opvangcentrum voor asielzoekers kwam, steeg de criminaliteit opeens van 0 naar 100%!

De drugshandel werd gewoon aan de poort van het centra gedaan door van die "gasten" op gestolen scooters.

Dat heeft weinig met het bolletjes slikken te maken. :)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:19

MaDLiVe

.-Observer-.

[..]

Heerlijk :7

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Lord_Salo

[..]

Overdrijven is ook een vak...!!!

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 16:22 schreef Lord_Salo het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak...!!!
:?..., jij zult het wel beter weten! :Z

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Waarom heb ik eigenlijk nooit last met allochtonen...en andere mensen hier wel?

Ik zie er heus niet zó agressief uit dat iedereen mij zonder meer met rust laat...
En buiten alle vooroordelen om, vind ik niet dat allochtonen méér overlast veroorzaken dan autochtonen.

In mijn ogen is iedereen een even grote kl**tzak, en daarnaast is iedereen ook weer even lief :*

Noem mij naïef....prima. :P

Maar het bezorgd me een stuk minder problemen, dan andere mensen die, in hun opzicht, minder "naïef" zijn.

Verwijderd

De topicstarter noemde ondermeer:

Quote:
Ik ben in Nederland geboren, opgegroeid, heb nooit iets crimineels gedaan. In Turkije ben ik een vreemde.

Einde quote

In Nederland geboren; in Nederland opgegroeid en jezelf TOCH uitdrukkelijk positioneren als Turk
waarom toch?

Nu bedoel ik niet dat je je Turkse roots moet gaan ontkennen maar als jouw kleinkinderen zich ook nog steeds zo opstellen vraag ik me af of er ooit sprake kan zijn van integratie :(

Kijk eens naar landen als Canada en Australie; die zitten stikvol met emigranten, natuurlijk wordt er thuis soms tot 2 generaties de *moerstaal* gesproken, maar die mensen zien zichzelf WEL als Canadees of Australier.

Juist omdat er op dit ogenblik zo gefocusd wordt in de media op DE criminele allochtoon(se jongere) verhardt de mening i.p.v. een tolerante opstelling waar gekeken wordt naar werkelijke grond-oorzaken van de achterliggende problematiek en een begin maken aan oplossen hiervan.

Het sfeertje dat ik in deze, en andere discussies op GoT, zie ontstaan grenst of zelfs overschreidt imo het racistische. |:(
(Gelukkig zie je her en der een posting met gelukkig tegengas)

zo maar een paar kreten :
natuurlijk kunnen allochtone jongeren die dure truien/gsm etc niet eerlijk verkregen hebben

ehh.. waar halen al die studerende tweakers hun dikke pc vandaan ?

kwestie van prio's stellen !

Laten we eens stoppen met stigmatiseren van bevolkingsgroepen en niet bij een gekleurde huid direkt gaan gillen over asielzoekers, allochtoon en dan direkt het woordje CRIMINEEL er bij denken

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat ik wil is dat nederland, de grenzen tijdelijk sluit en in nederland zelf, alles op orde gaan zetten, (files, criminaliteit, en dergelijke) voordat ze vluchtelingen gaan accepteren.
Ook zou ik graag zien, dat de vluchtelingen die nederland binnen willen, gescreend worden, zodat ze geen criminele achtergronden hebben. Beter is ook dat de vluchtenlingen de nederlandse cultuur ook gaan (leren)accepteren in combinatie met hun eigen cultuur voor het bestaan in nederland.

Maar ik denk dat dit alleen maar in een perfecte wereld zou zijn.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 18:01 schreef nickles het volgende:

Van alles en nog wat, o.a.

Laten we eens stoppen met stigmatiseren van bevolkingsgroepen en niet bij een gekleurde huid direkt gaan gillen over asielzoekers, allochtoon en dan direkt het woordje CRIMINEEL er bij denken
In Nederland wonen 16 miljoen mensen, 1,5 miljoen daarvan is allochtoon.

De gevangenissen in ons land zijn voor meer dan de helft gevuld met allochtonen.

De gepleegde misdaden zijn voor 90% toe te wijzen aan allochtonen.

Je hoeft echt geen rekenwonder te zijn, om tot de conclusie te komen dat wat jij denken noemt, eigenlijk gewoon realiteit is. ;)

Verwijderd

Tuurlijk... laat die berekening maar eens zien :)

Ik heb namelijk laatst ook zoiets uitgerekend, en ik kwam op "iets" andere cijfers uit.

Uitgaande van de cijfers van het CBS (Meeste cijfers uit 1998: Recentere cijfers kon ik niet overal vinden)

De huidige verdeling van de bevolking is:

13,089 miljoen autochtonen, waarvan
2,775 miljoen allochtonen (waarvan 1,409 miljoen niet-westers)
15,864 miljoen totaal

De immigratie bedroeg 133000 personen - daarvan waren echter 23000 Nederlanders die na een langer verblijf in het buitenland (stages, reizen, enzovoorts) terugkeerden: Netto dus een toename van het aantal allochtonen met 110000.
Daarvan is overigens een groot deel niet als immigrant herkenbaar: Europese immigranten. In totaal waren er zo'n 67000 immigranten van buiten europa.

Maar goed, laten we niet discrimineren en het op een immigratie van 110000 personen houden :P

De autochtone bevolking nam door immigratie toe met 23000 personen, ofwel 0,176%

De gemiddelde autochtone vrouw krijgt 1,72 kinderen. Het CBS geeft geen cijfer voor de gemiddelde allochtone vrouw, maar ik heb het berekend door een gewogen gemiddelde te nemen over de cijfers voor deelgroepen van allochtonen, en dan kom ik op 1,97 kinderen per vrouw. Dit cijfer is laag omdat westerse vrouwen (die een substantieel deel uitmaken van de allochtonen) minder kinderen krijgen in Nederland dan de gemiddelde Nederlandse vrouw, omdat ze vaak slechts kort hier zijn. Nu kunnen we uitrekenen welk deel van de geboorten autochtoon is en welk deel allochtoon. Jaarlijks worden er in Nederland 199408 baby's geboren. Allochtonen krijgen gemiddeld 1,97/1,72=1,145 keer zoveel baby's. Dus is van die 199408 baby's 2,775/15,864*1,145=39939 allochtoon. Dus is 199408-39939=159469 autochtoon. De autochtone bevolking neemt dus jaarlijks met 159469/13089000=1,218% toe door geboorten, en de allochtone jaarlijks met 39939/2775000=1,439%

Ik neem aan dat allochtonen en autochtonen even oud worden, al is dat niet helemaal waar. Per jaar sterven 137462 mensen. Dat is 0,87%, voor zowel allochtonen als autochtonen.
Rest nog de emigratie. Ook dat beïnvloedt immers de bevolkingssamenstelling. In totaal emigreren er jaarlijks 36182 autochtonen en 43566 allochtonen. Ofwel, 36182/13089000=0,276% afname van de autochtone bevolking, en 43566/2775000=1,570% afname van de allochtone bevolking.

Nu hebben we alle gegevens. Laten we de integratie tussen autochtonen en allochtonen maar even buiten beschouwing laten voor het gemak (het gebrek aan integratie was toch juist het probleem? :P ), en er ook van uit gaan dat een allochtoon nooit een autochtoon wordt. Verder neem ik aan dat de immigratie jaarlijks stijgt met 0,6% (gemiddeld over de afgelopen 10 jaar was de stijging 6%), en dat de emigratie afhangt van de totale bevolking (een vast percentage emigreert ieder jaar). Dan geldt de volgende formule voor de autochtone bevolking X over n jaar: X(n+1)=X(n)+X(n)*((geboorte%-sterfte%-emigratie%)/100)+immigratie*(1,006^n)
En voor de allochtone bevolking Y: Y(n+1)=Y(n)+Y(n)*((geboorte%-sterfte%-emigratie%)/100)+immigratie*(1,006^n)

Deze formules heb ik in Excel gestopt, die op basis van deze cijfers een prognose gemaakt heeft voor de komende 1000 jaar. Afgezien dan van het feit dat zowel allochtone als autochtone bevolking absurd groot worden (lang leve exponentiele groei :P dit is voor lange termijn dan ook een absurd model, maar het is zowiezo absurd voorspellingen voor 1000 jaar te maken), zal pas over 278 jaar de autochtone bevolking ingehaald worden qua grootte door de allochtone bevolking. Dat zijn dan wel 13e generatie allochtonen, maar goed...
Overigens hebben de allochtonen ook na 1000 jaar (we hebben het nu over de 40e generatie allochtonen) nog steeds geen absolute meerderheid (42% is dan autochtoon). Die zullen ze dan ook nooit krijgen: Het evenwichtspunt, waar allochtone en autochtone bevolking even snel groeien, ligt bij 41% autochtonen. Zie ook onderstaande grafiek, die aangeeft welk deel van de bevolking autochtoon is.

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/ednmi/image001.gif

Zie voor het excel-bestand: http://people.zeelandnet.nl/ednmi/bevolking.htm

De angst dat allochtonen de meerderheid van de nederlandse bevolking gaan uitmaken, is dus absoluut ongegrond :)

edit:
Stomme typo in formule verbeterd

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 01:10 schreef Captain Proton het volgende:

Een heleboel cijfertjes en berekeningen...
Of je werkt daar, of het is de hoogste tijd dat je bij het CBS gaat solliciteren... ;)

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 01:28 schreef TheBird het volgende:

[..]

Of je werkt daar, of het is de hoogste tijd dat je bij het CBS gaat solliciteren... ;)
/me is blij met de GEGRONDE berekenwijze van captain Proton

en ik zou daar die van jou wel eens onder willen zien over je voorlaatste posting:
The bird
In Nederland wonen 16 miljoen mensen, 1,5 miljoen daarvan is allochtoon.
De gevangenissen in ons land zijn voor meer dan de helft gevuld met allochtonen.

De gepleegde misdaden zijn voor 90% toe te wijzen aan allochtonen.

Je hoeft echt geen rekenwonder te zijn, om tot de conclusie te komen dat wat jij denken noemt, eigenlijk gewoon realiteit is
rest my case

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Op zondag 24 februari 2002 01:10 schreef Captain Proton het volgende:

[..]

[..]
jahoor... meteen maar het halve archief leeggeplunderd zeker :? :P

• QUILIX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Interessante informatie van Captain Proton.
Effe alles kopieren. :)

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 18:26 schreef Ecteinascidin het volgende:
Stemmen op Pim != nieuwe concentratiekampen.
Beetje kort door de bocht lijkt me.

Verwijderd

Leuke berekening Proton. Gaat alleen volkomen voorbij aan de verschillende voortplantingssnelheden van diverse bevolkingsgroepen, en is daardoor volkomen waardeloos voor het probleem waar Fortuyn cs zich zo'n zorgen om maken.
De gemiddelde Marokkaanse vrouw krijgt 3,65 kinderen (Bron: Tijdschrift voor demografie en sociale geografie, september 2001) Cijfer is ruim boven dat van de gemiddelde Nederlandse vrouw - dat al jaren onder de vervangingswaarde ligt. Ik zou zeggen, reken dat maar eens door. Mijn ruwe schatting is dat er binnen honderd jaar, ceteris paribus, een _Marokkaanse_ meerderheid ontstaat. Dus afgezien van Turken, Somaliers, Ghanezen etc etc

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
De geschiedenis herhaalt zich: veel mensen die 69 jaar geleden op Hitler stemden dachten met hem iemand in huis te hebben gehaald die hun problemen kon oplossen.
En dat heeft ie ook gedaan: geen "werkeloosheid", meer lebensraum voor de Duitsers, iedereen een eigen auto, treinen die op tijd reden, etcetera......

En nu hebben we in Nederland een zelfde soort persoon.

Ik snap niet dat er "buitenlanders" zijn die op Fortuyn gaan stemmen, je wordt alleen maar gebruikt om hem aan de macht te helpen, daarna wordt je zonder pardon eruit geschopt of in een concentratiekamp gestopt.

Ik als "Nederlander" stem nooit op dat soort mensen en partijen, omdat ik weet wat de gevolgen zullen zijn.
[/quote]

Nee, omdat je denkt te weten wat de gevolgen zijn. Het probleem in nederland op dit moment is dat er politiek gezien een heel hoop dingen niet kloppen. Daar komt een grote ontevredenheid uit voort onder de bevolking, waardoor iedereen die opstaat en zegt er iets aan zal doen gelijk al populair wordt...

Verwijderd

De geschiedenis herhaalt zich: veel mensen die 69 jaar geleden op Hitler stemden dachten met hem iemand in huis te hebben gehaald die hun problemen kon oplossen.
En dat heeft ie ook gedaan: geen "werkeloosheid", meer lebensraum voor de Duitsers, iedereen een eigen auto, treinen die op tijd reden, etcetera......

En nu hebben we in Nederland een zelfde soort persoon.

Ik snap niet dat er "buitenlanders" zijn die op Fortuyn gaan stemmen, je wordt alleen maar gebruikt om hem aan de macht te helpen, daarna wordt je zonder pardon eruit geschopt of in een concentratiekamp gestopt.

Ik als "Nederlander" stem nooit op dat soort mensen en partijen, omdat ik weet wat de gevolgen zullen zijn.
Weet je ook wat de gevolgen zijn als er niemand op zulke partijen stemt?

Alleen al het feit dat jij in 2002 nog denkt aan concentratiekampen, geeft mij de veronderstelling dat jij de afgelopen 55 jaar hebt zitten slapen!

Als je denkt dat onze vriend Pim de aanstichter zal zijn voor een derde wereldoorlog, dan heb je echt een steekje los.
Hij zorgt hooguit voor wat "onrust" in ons eigen land, en daar is het mijns inziens ook de hoogste tijd voor. ;)

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 02:37 schreef nickles het volgende:

[..]

/me is blij met de GEGRONDE berekenwijze van captain Proton

en ik zou daar die van jou wel eens onder willen zien over je voorlaatste posting:
[..]

rest my case
Kijk zelf eens ff op de site van het CBS, dan zul je tot de ontdekking komen dat het voor onze kapitein de hoogste tijd wordt om zijn schoolgeld terug te halen.

Of lees hierboven de posting van DrStrange.

/me Een GEGRONDE waarheid is nu eenmaal niet altijd blijmakend (alhoewel de echte waarheid over de toekomst mij ook niet echt blij maakt).

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 17:15 schreef DrStrange het volgende:
Leuke berekening Proton. Gaat alleen volkomen voorbij aan de verschillende voortplantingssnelheden van diverse bevolkingsgroepen, en is daardoor volkomen waardeloos voor het probleem waar Fortuyn cs zich zo'n zorgen om maken.
De gemiddelde Marokkaanse vrouw krijgt 3,65 kinderen (Bron: Tijdschrift voor demografie en sociale geografie, september 2001) Cijfer is ruim boven dat van de gemiddelde Nederlandse vrouw - dat al jaren onder de vervangingswaarde ligt. Ik zou zeggen, reken dat maar eens door. Mijn ruwe schatting is dat er binnen honderd jaar, ceteris paribus, een _Marokkaanse_ meerderheid ontstaat. Dus afgezien van Turken, Somaliers, Ghanezen etc etc
Oei..., ik moet er niet aan denken wat een zooitje we dan krijgen. ;)

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-11 19:52

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Op donderdag 14 februari 2002 11:28 schreef Otis het volgende:

[..]

Wonderlijk dit. In dit land zijn een aantal mensen die niet WILLEN werken, die trekken een uitkering. Parasieten zeg maar (ik vind het best hoor, ze vervullen veelal vrijwilligerswerk of oid, en geen uitkering zet ze aan tot stelen, iedereen moet eten). Moeten die terug? Waarheen, als je bv geboren amsterdammer bent! :)

Dat gelul over 'je mag niet parasieteren, asielzoeker!', is zo hypocriet. Als je niet wilt dat mensen parasieteren, schaf dan de bijstand af.
[..]

Sterker: asielzoekers zijn veelal mensen met een hoge opleiding en mensen met geld (de arme plattelandsbevolking vlucht echt niet naar NL, die heeft 1 de know how niet en 2 het geld niet. Op zich is dit dubbel jammer: het oorspronkelijke land verliest kennis/kunde en iemand heeft zn vaderland moeten verlaten, iets wat je echt niet zomaar doet. (kennelijk vinden velen hier van wel).
idd, zoals ik al eerder in een andere topic schreef;
"Asielzoekers die naar Nederland komen, hebben over het algemeen een hoog opleidingsniveau en in bepaalde gevallen zelfs beroepen die hier al (bijna) uitgestorven zijn en waar wel vraag naar is.
Je zou dus kunnen stellen dat op dit punt de meeste asielzoekers een nuttige bijdrage of een verrijking voor onze maatschappij zijn. Helaas mogen ze inderdaad meestal niet werken en vaak duurt dit jaren voordat het wel mag. Dit wordt dan vaak verward met 'nutteloze profiteerders' terwijl ze het in Den Haag gewoon niet anders regelen."

Verwijderd

Allereerst heb ik duidelijk aangegeven dat dit een zinloze actie was. Dat schijnen echter weinig mensen te begrijpen... Terwijl de resultaten toch voor zich spreken, NATUURLIJK is het volkomen zinloos om te gaan spreken over trends die waar te nemen zijn in een Nederland met miljarden inwoners :)

Die berekening mag je echter eens laten zien, ik kom nog steeds uit op ruim 200 jaar met een geboortecijfer van 3.65. Het CBS geeft op hun site btw een geboortecijfer van 3.22 voor marokkanen, dat verklaart een groot deel van het verschil - Kleine verschillen in het geboortecijfer leveren enorme afwijkingen op dankzij de exponentiële groei.

Maar als we het dan toch goed aan willen pakken, moeten we nog wat meer ontwikkelingen meenemen. Allereerst wordt het model beter wanneer we meenemen dat geboortecijfers niet constant zijn. Het CBS geeft op basis van trends uit het verleden een prognose voor de ontwikkeling van het geboortecijfer in de toekomst. In die ontwikkeling zijn er over 50 jaar geen noemenswaardige verschillen tussen de allochtone en autochtone geboortecijfers. Als we dit model gebruiken, duurt het HEEL lang voordat allochtonen een meerderheid hebben: Die meerderheid moet dan namelijk vrijwel uitsluitend uit de immigratie komen.

Tot slot moet je je af gaan vragen hoe lang iemand nog een allochtoon is. Volgens de nederlandse wet is het zowiezo uitgesloten dat allochtonen ooit een meerderheid krijgen, simpelweg omdat nakomelingen van immigranten na 2 generaties ophouden allochtoon te zijn :) En als je ervan uitgaat dat iedereen die van een allochtoon afstamt, altijd allochtoon zall blijven, is iedereen allochtoon. Ik voel mij btw heel erg allochtoon, tenslotte is (tenminste) één van mijn voorouders slechts een ruime 200 jaar geleden in Nederland gekomen! :P
Kijk zelf eens ff op de site van het CBS, dan zul je tot de ontdekking komen dat het voor onze kapitein de hoogste tijd wordt om zijn schoolgeld terug te halen.

* Een GEGRONDE waarheid is nu eenmaal niet altijd blijmakend (alhoewel de echte waarheid over de toekomst mij ook niet echt blij maakt).
Waar zit dan de rekenfout? Doe het maar eens beter als je het dan toch zo goed weet... Ownee, wacht ff, jij hebt immers de GEGRONDE WAARHEID over de toekomst |:(

Deze kapitein beseft dat dit soort lange-termijn voorspellingen volmaakt zinloos zijn, daarom zijn ze ook zo leuk :9 De toestand gedurende de komende 5 jaar wordt vrij accuraat voorspeld, de 5 jaar daarna beginnen ze al behoorlijke afwijkingen te geven (en op dit gebied is winst te behalen met behulp van goede modellen tov slechte modellen), de toestand van over 50 jaar kunnen ze (afhankelijk van de kwaliteit van het model) nog heel globaal een beetje aangeven, en er is een reden waarom het CBS niet verder gaat.

Jij schijnt er echt in te geloven, en dat vind ik erg eng. Het is zorgwekkend als mensen gaan denken dat ze de WAARHEID over de (verre) toekomst weten... Als je denkt dat je de verre toekomst uit een modelletje kan halen, heb je veel teveel vertrouwen in statistiek en cijfertjes!

• r8ality
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-12-2024

r8ality

Ignorance is bling.

voorbeeld 1:
heb 4 maanden bij een laserschietcentrum in het zuiden des lands gewerkt.. alle nederlandse groepen, zelfs van die gekke skinheads hebben niets kapot gemaakt in het laserquest-gedeelte ("arena"). Toen op dezelfde dag notabene kwam er een groepje marokkanen (of turken, geen idee) ook laserschieten. ze waren zo rond de 25 allemaal, 2 meiden erbij en vrij enthousiast. ik dacht: mooi geen probleem, hop die arena in en klaar zijn ze. Na welgeteld 5 seconden: BONKERDEBONKEDERBONK.. ze waren als gekken aan het rennen, elkaar wegdouwen, allerlei vage termen aant schreeuwen enz. Ik dacht; sja hun feestje... maar ja als "arena-man" is het nou eenmaal je taak om apparatuur en gebouw te beschermen dus rennen is uit den boze enz. Ik had dus al een paar keer (lees 7x) een gastje aangesproken: "NIET RENNEN" en gewoon weer nie luisteren. Na 10 minuten: BONK trapt er een een schot volledig uit een houten frame. Ik naar buitengelopen en spel stopgezet. Iedereen kwaad naar buiten uiteraard. Ik uitleggen blabla maar ja probeer dat maar eens tegen die heethoofden. Alle bedreigingen, al dan niet in het Arabisch/Turks/Marokkaans whatever naar me kop geslingerd en zelfs nog bijna fysiek bedreigd, maar ik zei geen woord dus ja ze konden niet zoveel met mij.

Voorbeeld 2: In dat laserschietcentrum waar ook een bargedeelte bijzit staat een gokautomaat. En af en toe (lees: bijna altijd) zitten daar Turken/Marokkanen achter. En dan komen ze wisselen: flikkeren een briefje op de bar en zeggen "moentjez", meer nie.. lekker sociaal.. en de enigen die we zo nu en dan (lees: minstens 2x per dag) achter die gokkast weg moesten sturen (wegens rammen op knoppen of niet 21 zijn enz.)waren diezelfde marokkanen. Voor alle duidelijkheid: IK HEB IN DIE PERIODE NIET EEN NEDERLANDER WEGGESTUURD! en die kwamen tenminste ook fatsoenlijk wisselen...

Voorbeeld 3: Daar hadden wij ook pooltafels. En je raad het al, de enigen die meestal wegliepen zonder te betalen en met 9 bacardi breezers op de rekening waren, juist inderdaad, de allochtone laserquestbezoekers.

Statistieken genoeg?

en pIM mijn stem heb je...

[url=http://www.autofans.nl][b]AutoFans.nl !![/b][/url] Dé merk-ongebonden auto vereniging voor heel Nederland! | Hoezo kan een Sempron 2500+ niet in je auto?

Verwijderd

dit zegt niet gelijk alles, maar wel veel.
Gros van die lui zijn hufters...en lopen de boel te verzieken voor iedereen, ook voor hun landgenoten die het wel goed bedoelen.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 08:27 schreef r8ality het volgende:
voorbeeld 1:
heb 4 maanden bij een laserschietcentrum in het zuiden des lands gewerkt.. alle nederlandse groepen, zelfs van die gekke skinheads hebben niets kapot gemaakt in het laserquest-gedeelte ("arena"). Toen op dezelfde dag notabene kwam er een groepje marokkanen (of turken, geen idee) ook laserschieten. ze waren zo rond de 25 allemaal, 2 meiden erbij en vrij enthousiast. ik dacht: mooi geen probleem, hop die arena in en klaar zijn ze. Na welgeteld 5 seconden: BONKERDEBONKEDERBONK.. ze waren als gekken aan het rennen, elkaar wegdouwen, allerlei vage termen aant schreeuwen enz. Ik dacht; sja hun feestje... maar ja als "arena-man" is het nou eenmaal je taak om apparatuur en gebouw te beschermen dus rennen is uit den boze enz. Ik had dus al een paar keer (lees 7x) een gastje aangesproken: "NIET RENNEN" en gewoon weer nie luisteren. Na 10 minuten: BONK trapt er een een schot volledig uit een houten frame. Ik naar buitengelopen en spel stopgezet. Iedereen kwaad naar buiten uiteraard. Ik uitleggen blabla maar ja probeer dat maar eens tegen die heethoofden. Alle bedreigingen, al dan niet in het Arabisch/Turks/Marokkaans whatever naar me kop geslingerd en zelfs nog bijna fysiek bedreigd, maar ik zei geen woord dus ja ze konden niet zoveel met mij.

Voorbeeld 2: In dat laserschietcentrum waar ook een bargedeelte bijzit staat een gokautomaat. En af en toe (lees: bijna altijd) zitten daar Turken/Marokkanen achter. En dan komen ze wisselen: flikkeren een briefje op de bar en zeggen "moentjez", meer nie.. lekker sociaal.. en de enigen die we zo nu en dan (lees: minstens 2x per dag) achter die gokkast weg moesten sturen (wegens rammen op knoppen of niet 21 zijn enz.)waren diezelfde marokkanen. Voor alle duidelijkheid: IK HEB IN DIE PERIODE NIET EEN NEDERLANDER WEGGESTUURD! en die kwamen tenminste ook fatsoenlijk wisselen...

Voorbeeld 3: Daar hadden wij ook pooltafels. En je raad het al, de enigen die meestal wegliepen zonder te betalen en met 9 bacardi breezers op de rekening waren, juist inderdaad, de allochtone laserquestbezoekers.

Statistieken genoeg?

en pIM mijn stem heb je...
ZUCHT...... Ik ga hier niet eens meer mee in discussie.... :'(

Verwijderd

De waarheid
100% mee eens.
En ja, van mij mag je dit als Turk zeggen.
Als Nederlander ook trouwens.
Van de politiek correcten echter niet. Die doen liever oogkleppen op en bedekken alles met de mantel der liefde.

En we weten wat voor wonden zachte heelmeesters maken....

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 16:27 schreef SAPman het volgende:

[..]

ZUCHT...... Ik ga hier niet eens meer mee in discussie.... :'(
Hoeft ook niet, die jongen heeft gelijk en dat weet jij ook!

Verwijderd

met iemand die denkt dat zijn persoonlijke ervaringetjes mij ook maar enigzins boeien, en die dat durft te presenteren als STATISTIEKEN, ga ik echt niet praten - Daar heeft SAPman volkomen gelijk in.

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 10:40 schreef Captain Proton het volgende:
met iemand die denkt dat zijn persoonlijke ervaringetjes mij ook maar enigzins boeien, en die dat durft te presenteren als STATISTIEKEN, ga ik echt niet praten - Daar heeft SAPman volkomen gelijk in.
Als jij denkt dat de gemiddelde stemmer zich iets van statistieken aantrekt, dan zit je er goed naast. ;)

Al die mooie statistieken en berekeningen van jouw, daar is geen hond in geintresseerd. :Z

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 10:40 schreef Captain Proton het volgende:
T'is alleen zo jammer dat de meeste mensen zulke ervaringen met allochtonen hebben.

Jij natuurlijk niet, maar ja als je interesse ook alleen maar naar STATISTIEKEN uitgaat, dan gaat er waarschijnlijk een hoop van het "echte" leven aan jouw voorbij.

Het feit dat jij STATISTIEKEN boeiender vindt dan iemand zijn persoonlijke ervaringen, zegt iig voldoende over wat voor soort mens jij bent...

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 09:14 schreef TheBird het volgende:

[..]

Als jij denkt dat de gemiddelde stemmer zich iets van statistieken aantrekt, dan zit je er goed naast. ;)
De gemiddelde stemmer komt niet verder dan: Ik heb een keer een nare ervaring gehad met een Marokkaan, GO PIM GO. |:(
Al die mooie statistieken en berekeningen van jouw, daar is geen hond in geintresseerd. :Z
Die zijn iig een stuk interesanter dan al die andere verhaaltjes hier. :)

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 15:54 schreef Bambo het volgende:
Het feit dat jij STATISTIEKEN boeiender vindt dan iemand zijn persoonlijke ervaringen, zegt iig voldoende over wat voor soort mens jij bent...
Nee, hoor, dan bekijk je alles eens eerst voordat je met de SBS6-hart-in-actie-hype meedoet en alles baseert op een paar verhaaltjes. :)

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 08:27 schreef r8ality het volgende:
Waarom laat je mensen die je niet kent op rekening drinken? |:(

En als er zo vaak niet betaald wordt voor het poolen kun je ze beter van tevoren zorgen sat jij iets van hun hebt. :)

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:28

CasGas

.

Op donderdag 14 februari 2002 15:57 schreef wicher het volgende:

[..]

lekker voor de mensen die NU een oorlog ontvluchten, en die we voor het gemak maar even niet binnenlaten

die mensen zitten in nood hoor, die kunnen niet tussen de mijnenvelden effe een jaartje langer wachten met vluchten

ik denk eerder dat er even een lading extra mensen moet worden ingezet om de wachtduur weg te werken, niet maar even niemand toelaten

er wordt maar te makkelijk gezegd "geen asielzoekers meer binnen"
net of het toeristen zijn die even langskomen
die mensen verlaten echt niet hun huis en vaderland voor de lol, die kunnen echt niet zomaar even in het oorlogsgebied wachten
Post van een tijdje terug maar hier MOET ik even op reageren;

Alsof Nederland het enige land is waar ze naar toe kunnen vluchten?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 01:58 schreef Settler het volgende:

[..]

Post van een tijdje terug maar hier MOET ik even op reageren;

Wij zijn helaas het enigste land dat zo dom is om jan en alleman binnen te halen, en ze ook nog eens van alle kanten in de watten te leggen...

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 01:58 schreef Settler het volgende:

Zoveel nemen we nu ook weer niet op hoor. Slechts een heel klein gedeelte komt naar Europa en Nederland toe.

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 16:49 schreef Tweaker het volgende:

[..]

De gemiddelde stemmer komt niet verder dan: Ik heb een keer een nare ervaring gehad met een Marokkaan, GO PIM GO. |:(
De gemiddelde stemmer gaat uit van zijn eigen ervaring, en da's maar goed ook.
Als mensen gaan stemmen op basis van statistieken, dan zou onze staatsvorm geen democratie meer genoemd mogen worden.

De feiten zijn nu eenmaal zo dat veel mensen last hebben van criminele allochtonen, en dat de huidige regering daar tot nu toe de ogen voor heeft gesloten.
Nu is er plotseling ene Pim Fortuyn die van plan is hier wel iets aan te doen.
Alleen al zijn populariteit uitgaande de opinie peilingen, is het levende bewijs dat de meeste mensen de overlast van deze "gasten" strontzat zijn, en die gaan echt niet eerst even bij het CBS navragen of hun keuze wel past bij de statistieken...

Als jij je stem uitbrengt op basis van statistieken, dan wens ik jouw veel succes...
Die zijn iig een stuk interesanter dan al die andere verhaaltjes hier. :)
T'is maar wat je interessant vindt...

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 16:51 schreef Tweaker het volgende:

[..]

Nee, hoor, dan bekijk je alles eens eerst voordat je met de SBS6-hart-in-actie-hype meedoet en alles baseert op een paar verhaaltjes. :)
Staar jij jezelf maar fijn blind op de statistieken, dan wens ik jouw nog een fijn statistisch leven toe...

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 16:53 schreef Tweaker het volgende:

[..]

Waarom laat je mensen die je niet kent op rekening drinken? |:(

En als er zo vaak niet betaald wordt voor het poolen kun je ze beter van tevoren zorgen sat jij iets van hun hebt. :)
Dan worden ze boos, halen hun hele familie erbij, en slaan de tent kort en klein...

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 17:45 schreef Bambo het volgende:

[..]

De gemiddelde stemmer gaat uit van zijn eigen ervaring, en da's maar goed ook.
Als mensen gaan stemmen op basis van statistieken, dan zou onze staatsvorm geen democratie meer genoemd mogen worden.
Blindstaren op eigen ervaring op een punt vindt ik niet goed. De gemiddelde stemmer kent volgens mij het partijprogramma van zijn partij geeneens. |:( Een slim iemand leest eerst (bijna) alle prograama's door, kijkt naar wat hij/zij belangrijk vindt, kijkt naar feiten (statistieken) en oorzaken van problemen en of die programma's op dat punt haalbaar zijn. En gaat dan een keuze maken. In plaats van op een one-issue-partij te stemmen of op hun vaste partij (want daar heb ik altijd op gestemd).

Het wordt pas erg als mensen gaan stemmen op een mediageil iemand, zonder partij, partijprogramma of ook maar een enkel concreet plan.
De feiten zijn nu eenmaal zo dat veel mensen last hebben van criminele allochtonen, en dat de huidige regering daar tot nu toe de ogen voor heeft gesloten.
Nu is er plotseling ene Pim Fortuyn die van plan is hier wel iets aan te doen.
Alleen al zijn populariteit uitgaande de opinie peilingen, is het levende bewijs dat de meeste mensen de overlast van deze "gasten" strontzat zijn, en die gaan echt niet eerst even bij het CBS navragen of hun keuze wel past bij de statistieken...
Hard schreeuwen, inspelen op de gevoelens en leuke beloften doen kan iedereen. Ze waarmaken lukt ze niet. Dat is al jaar en dag zo in de politiek en ook LN en Pim zullen daar weinig aan veranderen.
Op vrijdag 01 maart 2002 17:48 schreef Bambo het volgende:

[..]

Staar jij jezelf maar fijn blind op de statistieken, dan wens ik jouw nog een fijn statistisch leven toe...
Ik staar mij niet blind op statistieken. :)

Staar jij je maar lekker blind op je negatieve ervaring met een allochtoon zou ik zeggen. ;)
Op vrijdag 01 maart 2002 17:54 schreef Bambo het volgende:

[..]

Dan worden ze boos, halen hun hele familie erbij, en slaan de tent kort en klein...
Sure |:(

Dan kun je ze beter meteen de kas meegeven dan kunnen ze nog een cafe van eigen keuze kiezen en zitten ze niet altijd aan dezelfde kroeg vast. :P

Verwijderd

Wat QUILIX daar zegt heb ik al eens eerder van een turks iemand gehoord. Wat wij nederlanders onder de noemer turken samenvatten, zijn voornamelijk koerden en armeniers, die in turkije als criminelen worden gezien.

Ik heb zelf jarenlang met buitenlamders gewerkt en ben tot de conclusie gekomen dat wij Nederlanders maar een vreemd volkje zijn. Wij halen alles en iedereen binnen, zonder goed te kijken wat. Veel koerden zijn lid van de PKK zitten in de wapenhandel en financieren dat weer via de drugshandel. Niet bepaald de ideale imigranten. Waarom er tienduizenden ghanezen in de Bijlmer zitten kan ook niemand mij vertellen

Hoewel wij heel veel mensen binnen laten, nemen wij nauwelijks de moeite om ze integreren. Daarbij laten we het steeds na om eisen te durven stellen aan nieuwkomers. Ik ben bang dat dit uiteindelijk leidt tot 3e wereld getthos in de grote steden. Als de de verschillen tussen arm en rijk en criminaliteit zich langs culturele en raciale lijnen gaan ontwikkelen, zal dit de solidariteit in de samenleving gaan ondermijnen. Dan krijg je net als in amerika een ieder voor zich samenleving, waarin de rijken niet meer willen betalen voor de armen, omdat ze zich er niet meer mee kunnen identificeren. Daar ben ik erg bang voor

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 19:37 schreef Tweaker het volgende:

[..]

Blindstaren op eigen ervaring op een punt vindt ik niet goed. De gemiddelde stemmer kent volgens mij het partijprogramma van zijn partij geeneens. |:( Een slim iemand leest eerst (bijna) alle prograama's door, kijkt naar wat hij/zij belangrijk vindt, kijkt naar feiten (statistieken) en oorzaken van problemen en of die programma's op dat punt haalbaar zijn. En gaat dan een keuze maken. In plaats van op een one-issue-partij te stemmen of op hun vaste partij (want daar heb ik altijd op gestemd).

Het wordt pas erg als mensen gaan stemmen op een mediageil iemand, zonder partij, partijprogramma of ook maar een enkel concreet plan.
[..]

Hard schreeuwen, inspelen op de gevoelens en leuke beloften doen kan iedereen. Ze waarmaken lukt ze niet. Dat is al jaar en dag zo in de politiek en ook LN en Pim zullen daar weinig aan veranderen.
[..]

Ik staar mij niet blind op statistieken. :)

Staar jij je maar lekker blind op je negatieve ervaring met een allochtoon zou ik zeggen. ;)
[..]

Sure |:(

Dan kun je ze beter meteen de kas meegeven dan kunnen ze nog een cafe van eigen keuze kiezen en zitten ze niet altijd aan dezelfde kroeg vast. :P
Alweer zo'n "slimme" tweaker die denkt dat tie een wereldverbeteraar is, en dat hij door het stemmen op de een of andere partij nog enige invloed kan uitoefenen op onze maatschappij.

Laat me niet lachen man!, dat hele politiek den haag is een grote corrupte oplichters bende.
Wanneer de verkiezingen in zicht zijn beloven ze je gouden bergen, maar zodra ze zich eenmaal met hun achterste op de door leugens verkregen zetel hebben laten zakken, dan laten ze de kiezers gewoon stikken.

Vind jij het gek dat na een ervaring van 8 jaar paars (waarin ons land alleen maar verder is afgezakken), er veel mensen zijn die op een "nieuwe" partij gaan stemmen?, de Nederlander zoekt een regering die iets doet aan de huidige problematiek i.p.v. zich druk te maken, en miljarden over de balk te smijten voor b.v. een duffe betuwelijn waar niemand op zit te wachten.

De huidige regering is als de dood voor meneer Fortuyn, en proberen hem op alle fronten te pakken.
Het zal ze toch echt niet lukken hem uit de politiek te houden, veel wat de man zegt is n.l. gewoon waarheid.
Dat kan bij sommige van jullie dan misschien wel hard overkomen, maar als je je kop hiervoor in het zand steekt ben je zelf ook hard bezig ons land in een grote getto te veranderen!

Of Pim zijn beloftes waar gaat maken weet ik ook niet, hij zal iig veel tegenstand kunnen verwachten.
Maar ik gun hem liever een kans dan die sufkoppen waarmee we het de afgelopen jaren hebben moeten doen...

Verwijderd

ik was toch echt even verbaasd dat ik vanavond op TV een duitse politici hoorde zeggen dat de allochtonen het werk inpikte van duitsers :? |:( :r

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 04:13 schreef Flamez het volgende:
ik was toch echt even verbaasd dat ik vanavond op TV een duitse politici hoorde zeggen dat de allochtonen het werk inpikte van duitsers :? |:( :r
Klopt wel enigzins, vanwege het Duitse sociale systeem is het voor werknemers niet aantrekkelijk oudere mensen in dienst te nemen en dan nemen werkgevers vooral bij het lager betaalde werk liever bv Polen aan ipv 1 van de vele vooral oudere Oost-Duitsers die over het algemeen een niet bijster goede werk ethiek hebben :)

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 04:13 schreef Flamez het volgende:
De economie van onze oosterburen ziet er idd niet erg rooskleurig uit, in tijden van economische recessie moeten politici nu eenmaal zaken tegen elkaar gaan afwegen, en dan is de tolerantie vaak ver te zoeken...

Ik denk dat er ook in Duitsland een hoop gaat veranderen...

Volgens sommige mensen hier moeten de "rijkere" westerse landen maar ten onder gaan omdat ze zich zo nodig moeten inzetten voor de landen die er een zooitje van maken...

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 19:37 schreef Tweaker het volgende:

[..]

T'is iig zo dat tot nu toe geen van de huidige partijen iets van hun beloftes waar hebben kunnen maken (waarschijnlijk omdat ze zich daar ook niet voor hebben ingezet), dus waarom zullen we nu een ander de kans niet eens gunnen?

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Ik heb niet alles doorgelezen maar 1 ding kan ik jullie wel vertellen.
WIJ zitten hier thuis met precies dezelfde situatie als de topic starter. En ik ben een kantonees.
Geen enkele familie-lid ooit hier naartoe gehaald, dus ik ben altijd verdomd eenzaam tijdens de feestdagen en verjaardagen.

dikzak

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 03:55 schreef TheBird het volgende:

[..]

Alweer zo'n "slimme" tweaker die denkt dat tie een wereldverbeteraar is, en dat hij door het stemmen op de een of andere partij nog enige invloed kan uitoefenen op onze maatschappij.

nog meer tekst....

Of Pim zijn beloftes waar gaat maken weet ik ook niet, hij zal iig veel tegenstand kunnen verwachten.
Maar ik gun hem liever een kans dan die sufkoppen waarmee we het de afgelopen jaren hebben moeten doen...
Waarom denk je dat Pim daar wel verandering in zal brengen?

Je vindt politici toch allemaal maar niks en ze doen idd een hoop niet van wat ze beloven, maar waarom zou pim volgens jou wel anders zijn?

Ik kan je nu al vertellen dat het ook PF en LN niet zal lukken, want dat lukt geen enkele politici op de hele wereld. Zo werkt politiek nu eenmaal. De wakkerschudders van de afgelopen decennia hebben ook weinig gepresteerd. Als je zo tegen dat wereldje bent kun je beter niet of blanco stemmen, stemmen op een nieuwkomer heeft ook weinig nut.

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 17:56 schreef Bambo het volgende:

[..]

T'is iig zo dat tot nu toe geen van de huidige partijen iets van hun beloftes waar hebben kunnen maken (waarschijnlijk omdat ze zich daar ook niet voor hebben ingezet), dus waarom zullen we nu een ander de kans niet eens gunnen?
Zie de reactie hierboven. Geen enkele politici doet dat of kan dat en ook PF zal het niet lukken.

• Jozz
  • Laatst online: 22:02
Op donderdag 14 februari 2002 10:09 schreef Rahman Advany het volgende:
Moskeeen bevorderen die samenhoorigheid en het geloof en dat is al een goede rede om er meer te bouwen !!!
Das de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Dat geld misschien voor Turken, Marokkanen en anderen die het moslim geloof aanhangen, maar voor buitenstaanders zoals ik niet dus! :(

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 20:23 schreef Tweaker het volgende:

[..]

Waarom denk je dat Pim daar wel verandering in zal brengen?

Je vindt politici toch allemaal maar niks en ze doen idd een hoop niet van wat ze beloven, maar waarom zou pim volgens jou wel anders zijn?

Ik kan je nu al vertellen dat het ook PF en LN niet zal lukken, want dat lukt geen enkele politici op de hele wereld. Zo werkt politiek nu eenmaal. De wakkerschudders van de afgelopen decennia hebben ook weinig gepresteerd. Als je zo tegen dat wereldje bent kun je beter niet of blanco stemmen, stemmen op een nieuwkomer heeft ook weinig nut.
Je kunt geen appels met peren vergelijken...

Er zijn iig drastische maatregelen nodig om bepaalde problemen in ons land op te lossen, en daar heeft de gemiddelde minister nu eenmaal de capaciteit (LEF) niet voor.
Het heeft dus wel degelijk zin op een nieuwe partij te stemmen.

Ik begrijp best wel dat figuren zoals jij liever zouden zien dat de aanhangers van Pim Fortuyn hun stem verloren laten gaan, maar zo werkt dat nu eenmaal niet.
Persoonlijk denk ik dat dit soort mensen juist door hun instelling moeilijk van de stembus weg te houden zijn... >:)

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 20:24 schreef Tweaker het volgende:

[..]

Zie de reactie hierboven. Geen enkele politici doet dat of kan dat en ook PF zal het niet lukken.
Dat zeg jij, daarom mogen we hem toch zeker wel een kans gunnen...

Politiek Den Haag is niet voor niets bang voor hem, ik denk dat hij meer in zijn mars heeft dan jij denkt, de toekomst zal uitwijzen wie er gelijk heeft...

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 16:54 schreef Bambo het volgende:

Er zijn iig drastische maatregelen nodig om bepaalde problemen in ons land op te lossen, en daar heeft de gemiddelde minister nu eenmaal de capaciteit (LEF) niet voor.
Ministers hebben nu eenmaal grote veranrwoordelijkheid. Een drastische stap nemen is nogal risicovol. En ze zitten dan ook nog vast aan hun ambtenaren ed. Ook zitten ze aan de partij en coalitieafspraken gebonden, als je je daar niet aan houdt wordt regeren nu eenmaal onmogelijk. Ministers zijn echt niet zo all-powerful zoals ze (zichzelf doen) overkomen. :)
Het heeft dus wel degelijk zin op een nieuwe partij te stemmen.
Tegen de tijd dat ze "serieus" zijn ben je waarschijnlijk weer wat verder, maar nieuwe partijen vind ik echt niet slecht. Oppositiepartijen hebben net als de nieuwe partijen altijd makkelijk praten. Als ze echt moeten gaan regeren wordt het toch wel wat lastiger. Enige verschil is dat er nu volgens mij minder vaste en meer zwevende stemmers zijn zodat nieuwe partijen iets meer kiezers kunnen aantrekken. Fortuyn heeft 18 zetels in de peilingen (ook al denk ik niet dat hij er 18 gaat halen op 15 mei), maar ook zii zullen waarschijnlijk niet snel benaderd worden want de leden en het programma is er nog niet eens.
Persoonlijk denk ik dat dit soort mensen juist door hun instelling moeilijk van de stembus weg te houden zijn.
Dat is iig een positief punt van Pim. Hij weet mensen te betrekken in de politiek. Mede door zijn duidelijkheid en simpele verwoordingen (zijn er maar weinig die dat goed en netjes kunnen), alleen zijn ideeen vind ik idd nogal inhoudsloos, aangezien er geen programma en financieel beleid is, en ben het er ook vaak niet mee eens (maar dat is natuurlijk persoonlijk).

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 17:03 schreef Bambo het volgende:

[..]

Dat zeg jij, daarom mogen we hem toch zeker wel een kans gunnen...

Politiek Den Haag is niet voor niets bang voor hem, ik denk dat hij meer in zijn mars heeft dan jij denkt, de toekomst zal uitwijzen wie er gelijk heeft...
Tuurlijk mag je ze een kans gunnen.

Ik verwacht eerlijk gezegd niet veel vaan Pim, ik denk dat het een echt oppositieman wordt die net als SP, GL, SGP en CU hard zal gaan trekken aan bepaalde onderwerpen. Een minister-president zie ik zeker niet in hem. :)

• LangTall
  • Laatst online: 08-10 15:41

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Op donderdag 07 maart 2002 17:03 schreef Bambo het volgende:
Politiek Den Haag is bang voor hem omdat hij veel stemmers wegtrekt, waardoor de huidige coalitie iig geen stand zal kunnen houden. En dan is het afwachten wat er voor regering komt.

En over Pim Fortuyn zelf:
Iemand die twee maanden voor de verkiezingen nog steeds niet op papier heeft kunnen zetten wat ie nou eigenlijk wil gaan doen als ie mag regeren, kan nog steeds met alle winden meewaaien (ergo: roepen wat op dat moment populair is). Pas als zijn programma bekend is kan ik voor mezelf een echt oordeel over hem vellen, maar tot die tijd zie ik hem als een kwajongen die buiten mocht gaan spelen.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Pim heeft 17 zetels in Rotterdam. En ik weet zeker dat ook veel Turken op hem hebben gestemd. In ieder geval met zekerheid 2 vrienden van mij in Rotterdam.

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 16:54 schreef QUILIX het volgende:
Pim heeft 17 zetels in Rotterdam. En ik weet zeker dat ook veel Turken op hem hebben gestemd. In ieder geval met zekerheid 2 vrienden van mij in Rotterdam.
Hoe ironisch ...
Overgrote deel die op Pim hebben gestemd zullen je aanzien als een vreemdeling. En door op Pim te stemmen zullen ze u niet anders bekijken. Ze zullen eerder denken dat je naief bent.

Eigenlijk is wat je deed een typische verklaarbare reactie. Een 'verstandige' vreemdeling die zich echt wil integreren en geïntegreerd is maar steeds keer op keer zich moet bewijzen bij de 'echte' Nederlanders. En door op Pim te stemmen wil je aantonen dat je zoals een rasechte Nederlanders voelt (wat heel goed kan zijn) en nu hoop je dat ze u eindelijk zullen aanvaarden.

Wat een geslijm zeg!

Kan je me nu eens goeie argumenten bovenhalen waarom je op hem hebt gestemd. Los van al die cliché's die al werden aangehaald?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Op vrijdag 08 maart 2002 16:54 schreef QUILIX het volgende:
[nag-mode]
Er hebben in 1934 ook best wel joden op Adolf gestemt hoor? Ga die maar vragen of ze er spijt van hebben. Niet dat ik Pim met hem wil vergelijk hoor, maar dit zegt toch niets.
[/nag-mode]

Heb je de rest van die types gezien van de lijst van leefbaar nederland: Straalde de slimheid vanaf :) Matje achter in de nek en veel goud om de nek. En tegen de journalist: GEEN MOEILIJKE VRAGEN STELLEN HOOR. Nee kan me voorstellen. Volgens mij was een zin met meer als 5 woorden al te moeilijk voor die man.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Aan de ene kant ben ik blij dat er aan paars :r zoals het er nu voor staat eindelijk een einde komt. Maar Pim als premier :? zie ik niet echt voor me.

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 17:09 schreef Evelien het volgende:

[..]

Kan je me nu eens goeie argumenten bovenhalen waarom je op hem hebt gestemd. Los van al die cliché's die al werden aangehaald?
- 80% (incl. criminelen komt dit op 90%) van de asielzoekers zijn economische vluchtelingen. De meeste gaan niet meer terug. Ik ben geboren en getogen in Nederland. Ik heb mij levenslang rotgewerkt (Ik ben jong maar dit hoeft niet te betekenen dat ik mij levenslang niet rot kan werken). Mijn familie ook. Als ik wegens omstandigheden werkloos wordt en een uitkering aanvraag, wordt ik automatisch bestempeld als......... Waarom? De asielzoekers hebben niets te verliezen. Dus leven ze erop los in Nederland. Door hen wordt ik en andere Turken door Nederlanders anders aangekeken. Men generaliseerd namelijk snel. Een Turkse vriendin van mij werd steeds achtervolgt in Rotterdam door een asielzoeker, omdat die persoon helemaal gefrustreerd en niets te verliezen had. Zijn doel was het stelen van de id papieren van mijn vriendin om dit dan vervolgens te vervalsen. (Werd later duidelijk toen hij werd aangegeven. Hij mocht gelukkig weer terug naar zijn geboorteland).

- 10% van de asielzoekers zijn criminelen. Ze vluchten van hun land. Niet omdat ze tegen de staat kwamen, maar echt crimineel zijn. Terrorisme vind ik ook crimineel. Neem bijvoorbeeld de PKK. Nederlanders zijn echt verkeerd voorgelicht over deze zaak. Er is een massa-leugen-campagne gaande. "Wij worden gemarteld, wij worden dit, wij worden dat". Verder zijn het engelen. Laat ik maar niet beginnen wat deze mensen doen. Want je kunt dan vanavond je maaltijd wel vergeten. Zij hebben niets te verliezen in Nederland. Als ze iets doen kijken ze naar hun paspoort. Ja het is een Turks paspoort. Dus weer generalisatie. Word ik weer anders aangekeken door de Nederlanders. (ook al vind ik van mij zelf Nederlands).

- Jongeren, overgrote deel dus Marokanen plegen misdrijven. Wordt ik weer aangekeken, want er wordt weer gegeneraliseerd. Ik ben namelijk jong en buitenlander (zo zie ik tenminste eruit).

- Extreme moslims plegen een aanslag in Amerika. Er wordt weer gegeneraliseerd. Alle moslimlanden zijn slecht. Men weet natuurlijk niet dat Turkije lid van de navo, bondgenoot van Israel en een seculier democratisch rechtsstaat is. Dat wij eigenlijk niets met de Arabische "godsdienstwaanzinnige" landen te maken hebben. (Begin nou niet hoe slecht Turkije met mensenrechten is, want er zijn veel slechtere landen. De enige reden van veel ophef over Turkije komt door teveel Turken/Koerden in Europa en omdat Turkije in de EU wil). Pim Fortuyn generaliseerd ook. Maar ik vind hem geen facist.

- Er zijn 3 miljoen Turken in Europa, waarvan 80% van Koerdische afkomst. 70% van de 3 miljoen Turken kwamen in de jaren 60 en 70 van arme bergdorpen uit Turkije. Omdat ze werkloos en arm waren. Ze waren minder of helemaal niet opgeleid. Ze waren primitief op vele gebieden. Zij vertegenwoordigen dus de Turken en Turkije. Op ten duur is er een verkeerd beeld ontstaan van Turkije. Veel Nederlanders staan raar te kijken in Turkije als ze met vakantie gaan. Omdat ze onwetend waren over veel dingen. Als dus die 'domme' Turken/Koerden in Nederland die al 20 jaar wonen en niet eens normaal Nederlands kunnen praten, gaan trouwen en een echtgenoot uit Turkije importeren, komt weer iemand die 'dom' is uit een bergdorp. Probeer hem/haar maar te integreren. Er is een enorm cultuur verschil. Men kan geen werk vinden en valt dan automatisch in de uitkering. Men generaliseerd dan weer. Pim wil dit stoppen, en ik ben ermee eens. Ik wil geen Turken/Koerden uit 'achtergestelde' bergdorpen uit Turkije. Als ik op vakantie ga hoor ik wel eens: "Turkije wordt steeds beter joh. Alle domme en achtergestelde mensen gaan naar Europa. En Europa is echt dom man. Ze nemen iedereen zonder te kijken wie die persoon is". Ik denk vaak wel eens, dat als premier Ecevit, toen hij in de jaren 60 geen toestemming had gegeven om gastarbeiders naar Europa te sturen, was er op dit moment bijna geen Turken/Koerden in Europa, en was het beeld daarvan veel positiever geweest. Want zeg nou zelf, veel Nederlanders vinden Iran een normaal land, terwijl het tientallen keren slechter is dan Turkije. Als er nou 3 miljoen Iraniers in Europa waren en als Iran nou in de EU wou, dan was het wel anders geweest. Begrijpen jullie waar ik heen wil. Maar dit heeft weer niets met de topic te maken :)

Ben ik een gefrustreerde wannabe-Nederlander van Turkse afkomst? Nee. Ik ben trotst op het feit dat ik EN Nederlander ben EN Turkse afkomst. Ik en mijn familie (en veel andere Turken) werken sinds de 60'er jaren keihard voor hun bestaan. Veel Turken hebben hier dan ook iets bereikt. Ik heb een eigen bedrijf in de IT sector. Loopt goed. Heb Nederlandse werknemers. Mijn ouders kennen Nederlands en zijn geintegreerd. Hierdoor stemmen we dus op Pim. Hij heeft grotendeels gelijk.

Verwijderd

Wow... :)

• Morgoth
  • Laatst online: 22-11 00:21
Op vrijdag 08 maart 2002 17:52 schreef QUILIX een heel verhaal
Ten eerste wil ik je vragen om wat bronvermeldingen, niet dat ik je wantrouw... maar ik zie graag wat cijfers bij je verhaal, wat harde data.

Verder snap ik niet dat je het eens kan zijn met iemand die puur wat stellingen deponeert zonder dat hij nog een partijprogramma heeft en dus oplossingen aanbied.

Wat Pim zegt is: "sluit de grenzen!". Dat is natuurlijk een van de domste dingen die je kan doen, indien je een oplossing op _lange_termijn_ zoekt die zinvol is voor heel de wereld, ipv alleen nederland. De grenzen sluiten is alleen zinvol voor nederland, niet voor andere landen. Een internationaal probleem moet internationaal aangepakt worden.

Verder heb ik pim nog geen een keer concreet horen zeggen wat hij nu wilt, alleen wat hij denkt, maar niet wat zijn oplossingen concreet inhouden.

Verder wil Pim de WAO afschaffen voor mensen die bijvoorbeeld kanker hebben. Dit vind ik te dwaas voor woorden, die mensen gaat toch al dood, dus laat ze de laatste dagen van hun leven maar lekker rotten? Kom op zeg, die mensen zou je _juist_ een wao moeten geven, laat die mensen nog een beetje van hun leven genieten (als dat nog kan), ipv dat ze zich ook nog is zorgen moeten gaan maken over hun primaire levensbehoeften.

Verder weet ik eigenlijk weinig wat Pim wil. Oja nog iets wat ik weet, hij wil de zorg drastisch aanpakken. Op dit punt ben ik het met hem eens. Maar ja, iedereen moet het hier wel met hem eens zijn, want hij heeft verder nog totaal niet gezegd hoe hij dit wilt gaan aanpakken, in tegenstelling tot de andere partijen.

Verder vind ik Pim wel een mooie gast, in de zin van: "ik kan wel om hem lachen". En nu hoor je vaak van: "Ik vind pim wel een koele gast, ik ga op hem stemmen, ben het verder niet met hem eens hoor". Maar dat vind ik apart, ik stem op iemand waarvan ik denk dat hij het beste kan regeren, ik ga niet stemmen op iemand die ik wel koel vind, want koel zijn en regeren hebben niets van met elkaar van doen.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.