[Ervaringen] post hier je stille harddisks

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf een 80 Gb Maxtor D740X-6L. Deze was erg stil alleen af en toe een harde tik. Deze is vorige week overleden (bad sectors) :( .

Nu een WD 40 Gb gekocht. Deze hoor je absoluut niet.

Ik dacht dat er nog garantie op de Maxtor zat na 14 maanden, maar helaas. Dus nog maar een 40 Gb WD erbij.

Dus voor mij geen Maxtor meer

Verwijderd

ik heb dus een van de 1e 60 gigs 5400 rpm dingen van maxtor, dat ding maakt een herrie!, zelfs mn oude 15 gig 7200rpm van maxtor is nog stiller..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 21:07:
Ik dacht dat er nog garantie op de Maxtor zat na 14 maanden, maar helaas. Dus nog maar een 40 Gb WD erbij.
Op die D740X serie zit naar mijn weten nog 3 jaar fabrieksgarantie.
Had je het serienummer op de maxtorsite zelf ook al ingevuld?

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 08:48
Ik ga jullie waarschijnlijk niks nieuws vertellen, maar ik zag het hier nog niet eerder vermeld, dus... Iedereen mag dan wel zo lovend zijn over de stilte van Seagate, maar in de laatste CT kwam de Samsung als zijnde het stilt uit de bus (die ook nog eens prima prestaties levert).

Echter, helaas was de test alleen gericht op prestaties en waren er ook dus geen vermeldingen van decibellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:12
Ik ben ook de trotse eigenaar van de Seagate Barracuda IV 80GB 7200RPM 8MB

die van mij maakt echter een pokkeherrie de laatste tijd, mn hele case trilt, maar als ik mn case een stukje kantel is het voornaamste aanloopgeluid weg....

zou er dan toch iets stuk zijn :X :'(

Ik zit nog wel in de garantieperiode, maar helaas is Digiworld failliet. :'(

Ik verwacht dat het niet al te lang zal duren voordat mijn schijf overlijdt, en dus aan een nieuwe toe ben. Zou je eigenlijk een low-noise garantie op stil vermeende schijven kunnen krijgen?

Nu heb ik trouwens ook een 120GB 7200RPM 8MB Maxtor erbij gezet, die ook aardig wat herrie maakt. Die schijf gebruik ik echter alleen voor data, en mn windows draai ik nog vanaf mn Seagate. Als je bij Power options je harde schijven uit laat gaan na bijv. 3 minuten, in hoeverre gaan ze dan eigenlijk uit? En gaan ze dan sowieso allebei uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:52
Seagate schijven kun je gewoon RMA aanvragen via de seagate site. FF je schijf naar schiphol-rijk sturen en binnen een paar dagen heb je een nieuwe. SIM-PEL.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:12
dominator schreef op 13 december 2003 @ 20:02:
Seagate schijven kun je gewoon RMA aanvragen via de seagate site. FF je schijf naar schiphol-rijk sturen en binnen een paar dagen heb je een nieuwe. SIM-PEL.... :)
ok, moet ik nog ff doen dan, maar hoe zit dat dan precies met die power options? En is dat eventueel dan ook anders in te stellen dat je wel 1 schijf uit/hybernate/stil laten draaien/whatever kan gooien? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een Maxtor 6Y080L0 (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Geen idee hoeveel cache :/
M'n WD400BB was stuk gegaan (tenminste, maakte vreselijke herrie), teruggegaan naar de winkel. 6 weken later :( :
"Nee hoor we hebben hem getest en er is niets mis mee"
"Hoe lang geleden was dat?"
"Nou toch wel een week of 2 geleden"
"Sluit hem dan nu eens aan..."
"Oke omdat je het vraagt..."
paar minuten later...
"Ehm, ja hij maakt vreselijke herrie"
"Ja daarom heb ik hem ook terug gebracht"
"Oh nou ja hij is door m'n collega kapot verklaard, wij geven je 50 euro voor het ding terug"
"Nou ok dan, beter dan niets"

En gelijk deze gekocht :Y)
Ik sluit hem aan, ik schrik me kapot :/
Oh nee, hij staat wel in de post :D
Dat is wel ff een verschil met die WD zeg :o Idle hoor je hem helemaal niet, alleen read/write hoor je (wat ik niet storend vind) :9
Die WD hoorde je echt heel erg, een hoge fluittoon en read/write klonk als een koffiezetter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op jacht naar de ultieme stille pc.
Wat is nuttiger voor een stille harde schijf?
60GB platters of 80GB platters?

http://www.xbitlabs.com/a...isplay/4-maxtor-hdds.html
De snelheid spreekt voor de 8MB cache en 80GB platter (hoge dichtheid)
maar wat is er stiller?

Ik heb nu een lawaaisaus WD 40GB en een langzaam desintegrerende Quantum fireball 13,6GB die zo nu en dan tikgeluiden maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Licht er aan hoe groot ie moet zijn. Stel hij moet 240GB groot zijn....dan heb je met 80 GB/platter maar drie platters nodig en bij 60 GB/platter hb je er 4 nodig. Dan zal de 80GB/platter stiller zijn als de rest hetzelfde is. Maar als je hetzelfde aantal platters hebt dan maakt het qua geluidsproductie volgens mij niks uit of er nou 60 of 80 gb op past. Je moet gewoon op het model letten.....je hebt lawaaige en stille modellen.

Je kan hier kijken en dan sorteren op idle noise.

[ Voor 11% gewijzigd door zimbab op 20-12-2003 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vooral het type motor is belangrijk, vloeistofgelagerd is nagenoeg onhoorbaar, kogellagers wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de link zimbab. ik begrijp het nu iets beter.
Een 'slim' deelsommetje van grootte van de schijf en grootte van de platters geeft je het aantal platters dat je nodig hebt. Hoe minder platters, hoe minder geluid.
Maar idd, veel factoren spelen mee: lagering, motor, aantal RPM, enz.

Ik denk dat ik wel een Maxtor koop.
En wel een van deze twee
- Maxtor Diamondmax Plus 9 160GB
80GB/platter, 8MB cache, ATA133, Idle noise 41dB/A @ 0.7"
- Maxtor Diamondmax Plus 9 80GB
80GB/platter, 8MB cache, ATA133, Idle noise < 41dB/A @ 0.7" ??

Alhoewel de Seagate Baracuda's ATA V er wel heel goed vanaf komen qua geluidsproductie zijn ze ook meestal een stuk langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Wat ook een hele mooie schijf is is de IBM 180GXP. Is heel erg snel en nog stiller dan de Maxtor. De Maxtor is wel stil in normale spin, maar als de koppen gaan lezen of schrijven dan 'knetteren' de Maxtors nogal.....de IBM daarentegen is ook dan erg stil. Dat knetteren is soms wel vervelend als je aan het downloaden bent als je ligt te pitten (altijd dus :P ). Ik heb een paar Maxtors gehad (heb nu de Atlas 10K4 en nog een DMAX 60+) en twee IBM's waaronder de 180GXP 120GB met 8MB cache en ik was altijd heel erg tevreden met die. Had hem verkocht aan een collega toen ik de Atlas 10K4 kocht, maar misschien dat ik hem binnenkort weer terug krijg.....hij weet niet of ie de ruimte wel nodig heeft en ik vond de schijf dusdanig fijn dat ik hem maar weer gewoon naast de Maxtor hang als extra data-opslag en back-up.

[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 20-12-2003 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
zimbab schreef op 20 december 2003 @ 15:08:
Wat ook een hele mooie schijf is is de IBM 180GXP. Is heel erg snel en nog stiller dan de Maxtor. De Maxtor is wel stil in normale spin, maar als de koppen gaan lezen of schrijven dan 'knetteren' de Maxtors nogal.....de IBM daarentegen is ook dan erg stil. Dat knetteren is soms wel vervelend als je aan het downloaden bent als je ligt te pitten (altijd dus :P ). Ik heb een paar Maxtors gehad (heb nu de Atlas 10K4 en nog een DMAX 60+) en twee IBM's waaronder de 180GXP 120GB met 8MB cache en ik was altijd heel erg tevreden met die. Had hem verkocht aan een collega toen ik de Atlas 10K4 kocht, maar misschien dat ik hem binnenkort weer terug krijg.....hij weet niet of ie de ruimte wel nodig heeft en ik vond de schijf dusdanig fijn dat ik hem maar weer gewoon naast de Maxtor hang als extra data-opslag en back-up.
Die IBM Deskstar wordt nog wel eens de Deathstar genoemd, die keuze zou ik misschien nog eens heroverwegen.

Het is jammer dat ze bij storagereview nog zo weinig SATA schijven er in op hebben genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathstar omdat ie er mee kapt? ;)
hij wordt wel wat aan de warme kant..
genoeg ventilatie is dus nodig.
extra koeling zou weer voor meer lawaai zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ik wist dat deze reacties zouden komen, maar de 180GXP is tot nu toe (zo ver ik weet) niks mis mee gebleken. De 75GXP en de 60GXP waren inderdaad een ander verhaal. De 120GXP heb ik ook nog gehad, maar die maakte veel lawaai en echt heel veel vertrouwen had ik er niet in. De 180GXP is echt wel van een andere orde. Bij mij stond er trouwens een 8cm enermax fan voor die op de allerlaagste stand stond en die fungeerde meteen als systeemfan intake, dus extra lawaai had ik niet. Gewoon een kwestie van HDD er achter monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Devilsown schreef op 20 december 2003 @ 20:44:
Het is jammer dat ze bij storagereview nog zo weinig SATA schijven er in op hebben genomen.
Dat valt best wel mee .. Zoveel SATA schijven zijn er ook nog niet ;)

Head-to-head comparison of SATA disks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje geleden was de Seagate Barracuda IV de stilste. Zo schreef bijvoorbeeld hardwareanalysis. Er zijn nu echter ook andere (grotere) stille schijven die je zou kunnen overwegen.

Zoals ik net zag heeft Tweakers.net zelf ook een Vergelijking van high-performance desktop ATA-schijven gedaan en de idle noise levels geven een ander beeld dan die van storagereview. :?
Hoe kan het nou dat de Seagate Barracuda .7 stiller is dan de Barracuda V? Hebben ze een nieuwe firmware ofzo? daar was bij X-bit labs sprake van. En de Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB is het stilst... hm... :/ neh... of is het eentje met 80GB platters?

Update: Okee en nu de fransen van hardware.fr nog. Voor de duidelijkheid: een Mo is een mega-octet en dat noemen wij ook wel een megabyte. Dat lost trouwens direct de ambiguiteit tussen bits en bytes op... slimme jongens die fransen ;) Hier hebben ze de vergelijking tussen de noise levels.

Er wordt uiteindelijk gekozen voor de Barracuda V 120Go als beste stille schijf. En niet omdat hij in idle mode het stilst is! (i.t.t. wat storagereview.com zegt)
Neen. Omdat hij met AM (acoustics management) aan veel minder ms toegangstijd hoeft in te leveren dan de concurenten.

Femme heeft denk ik in zijn Vergelijking van high-performance desktop ATA-schijven wel gelijk. De Maxtor Diamondmax is (objectief) gezien stiller in Idle mode. En zelfs met AM aan is hij (objectief) stiller dan de Barracuda V. Alleen zijn z'n toegangstijden dan zo'n 5 ms (ongeveer 35%) slechter.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ervaringsdeskundigen die beweren dat de Barracuda IV stiller is krijgen van hardware.fr gelijk. ik twijfel nu aan storagereview.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
BalusC schreef op 20 december 2003 @ 21:34:
[...]
Dat valt best wel mee .. Zoveel SATA schijven zijn er ook nog niet ;)

Head-to-head comparison of SATA disks
Eh, die idle noise is 0 dB bij o.a. Seagate&Maxtor..!?

Ook wel leuk: http://www.hardwarezone.c.../print.hwz?cid=10&aid=885
Misschien is die deskstar nog niet zo'n gekke keuze dan (met in het hoofd de idle noise dB van storagereview).

Het probleem is inderdaad, zoals al eerder opgemerkt werd, dat sommige schijven idle wel heel stil zijn, maar aan het werk een pokke herrie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah, die 0dB is een niet ingevuld vakje denk ik. als in null dB. komt wel vaker voor daar bij storagereview. volgens mij zijn ook niet alle waarden heel precies, als je het vergelijkt met andere bronnen.

volgens mij is de Seagate Barracuda ATA V 120Go, 8Mo cache snel genoeg voor normaal gebruik. z'n idle noise level is netjes en z'n acces noise level is goed als AAM aan staat terwijl z'n acces-time er weinig onder lijdt. _/-\o_

nu nog wachten tot na de vakantie tot de faculteitscomputershop weer open is :|

ik ben het trouwens met jullie eens dat de IBM 180GXP 120Go ook een goede keuze is. Z'n idle noise level is goed. z'n acces noise level is al redelijk goed als AAM niet aan staat. AAM aanzetten levert nog meer stilte op maar ten koste van een hoop acces-time. De hoge snelheden die deze schijf haalt zijn een voordeel.

ik baseer dit op de eerder genoemde bronnen: Tweakers.net hd vergelijking, Storagereview.com hd vergelijking, Hardware.fr hd vergelijking, Silentpcreview.com aanbevolen hd's, Xbit-labs over Barracuda .7 en natuurlijk de ervaringsdeskundigen uit deze thread.

update: de wijze woorden van Zimbab wijzen ook op de 7K250 de opvolger van de 180GXP als een alternatief.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:20

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Omdat ik toch het vermoeden heb dat niet iedereen het gehele topic leest, hier voor over hd's en kabaal:
- [rml]NiPiN in "[ Ervaringen] post hier je stille harddis..."[/rml]

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
Tsja, die SilentPc dingen had ik ook gezien.. ik vind het wel een beetje een nadeel als ze dingen gaan lopen becijferen, nogal subjectief.

Die 180GXP schijnt trouwens wel een tsjirp geluid te maken: http://forums.silentpcreview.com/viewtopic.php?t=3237

Maar evengoed wel een goede balans tussen performance&noise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net als m'n wijlen WD dus :/
Eens zien hoe dat bij die IBM's gaat uitpakken, bij mij is er 1 WD400bb aan gestorven en een andere WD400bb half dood.
Maargoed, niet te hard roepen dat m'n Maxtor zo stil is, zul je zien dat deze straks ook gaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm.... ik heb een seagate 80 gieg 7200.7 en hij is duidelijker stiller dan me oude schijfje quantum fireball 13 gieg. ik heb het standaard gelaten.

ik lees hier en daar van verschillende posters dat maxtor een allesbehalve stil schijfje is. in computertotaal was bij de conclusie een extra mededeling toegevoegd aan de review van de beste sata schijven dat maxtor toch wel een hoop kabaal maakte. de winnaar van die review was raptor uiteraard die met zijn 10.000 toeren een oneerlijk spel speelt.

in femme review heeft iemand ergens aangegeven dat ondanks de gemeten geluidsdruk dat maxtor stil is het niet daadwerkenlijk stil hoeft te zijn. wat de meter amper opvangt maar wij een irritande geluid vinden lijkt het hard en irriteren we ons meer en meer eraan. oke maxtor is volgens de femme review de stilste maar volgens meningen van users en andere reviews de winnaar met irritande geluidjes....

uit balusc linkje lees ik dat de schijven qua prestatie/geluid niet dramatisch van elkaar verschillen. maxtor heeft een goede rma en geeft langer garantie dan de vrekkige seagate. wd heeft op zijn beurt geen liquid bearing en dan is een irrigeluid misschien op termijn te horen? wd is wel de koploper met zijn 10.000 toeren. allemaal voor en nadeeltjes....

@paulman de meeste mensen die hun hdd lawaaig vinden hebben het opgelost door een sterkere voeding drin te douwen. aangezien je beide hdd lawaai maken zou het kunnen dat het je voeding is.

@mudcrawler 14 maanden??? op zijn minst toch 2 jaar garantie? sommigen zoals maxtor geven volgens mij 3 jaar garantie?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 23:44:
[...]

Net als m'n wijlen WD dus :/
Eens zien hoe dat bij die IBM's gaat uitpakken, bij mij is er 1 WD400bb aan gestorven en een andere WD400bb half dood.
Maargoed, niet te hard roepen dat m'n Maxtor zo stil is, zul je zien dat deze straks ook gaar is...
Bedoel je te zeggen dat zodra het tsjirp geluid zich voordoet het een kwestie van aftellen is?! Bedoel je daarmee ook dat sommige GXP's het geluid helemaal niet produceren? Dat is niet wat ik begrijp van dat forum.

Over Maxtor kunnen we volgens mij kort zijn: iedereen vindt het een herrie ding (of dat nou idle, seek of wat dan ook is). Ik twijfel nooit aan Tweakers, maar in dit geval ga ik toch zeker niet voor een Maxtor.

Ik sta zelf op het punt een P4P800 Deluxe aan te schaffen, en wilde dus eigenlijk een SATA schijf, maar tot mijn verbazing presteert die GXP 180 ATA niet veel minder (en is wel stiller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
me harde schijven (maxtor 10 gb 5400 rpm) en/of maxtor 60 gb 7200 rpm make n bij het aanzetten van de pc (kouwe start) een gigantisch lawaai, net alsof het motortje ergens tegenaan loopt.. als het opstarten gedaan is, heb ik er de hele dag geen last meer van.. is me hdd aan het overlijden???? :X

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devilsown schreef op 23 december 2003 @ 11:11:
[...]

Bedoel je te zeggen dat zodra het tsjirp geluid zich voordoet het een kwestie van aftellen is?! Bedoel je daarmee ook dat sommige GXP's het geluid helemaal niet produceren? Dat is niet wat ik begrijp van dat forum.
1 WD sloeg gewoon vast tijdens dat snerpen en kon niet meer opspinnen en die andere heb ik teruggebracht voordat dat opnieuw gebeurt. Ik weet niet of dat bij IBM ook het geval is, ik heb de betreffende reeks niet.
Over Maxtor kunnen we volgens mij kort zijn: iedereen vindt het een herrie ding (of dat nou idle, seek of wat dan ook is). Ik twijfel nooit aan Tweakers, maar in dit geval ga ik toch zeker niet voor een Maxtor.
Ligt aan de serie, vooral de 'kleinere' zijn stiller (heb de 80 GB Fluid bearing). De grotere hebben volgens mij een platter meer waardoor ze dus meer herrie maken.
Ik sta zelf op het punt een P4P800 Deluxe aan te schaffen, en wilde dus eigenlijk een SATA schijf, maar tot mijn verbazing presteert die GXP 180 ATA niet veel minder (en is wel stiller).
Naar mijn weten zijn de meeste s-ata schijven gewoon ata schijven met een convertor ingebouwd, dus nauwelijks snelheidswinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 20:27:
Naar mijn weten zijn de meeste s-ata schijven gewoon ata schijven met een convertor ingebouwd, dus nauwelijks snelheidswinst.
daar kan ik kort over zijn: Klopt!

ik dacht door een sata schijf te kopen een enorme snelheidsverbetering te krijgen door van oude schijfje ata66 naar sata150 te gaan. hij levert maar 55 mb/s en dat is normaal volgens reviews. ik had net zo goed een goedkopere schijfje ata100 of ata133 kunnen kopen met dezelfde grootte. omdat ze toch hetzelfde zijn behalve de aansluiting.

ik had hogere verwachtingen die bij 150 mb/s in de buurt lagen.

affijn hij is sowiezo sneller dan me oude schijfje (van 15 naar 55 gegaan) en de grootte van 13 gieg naar 80 gieg en hij is duidelijk stiller dan de oude, ik kan later iets met raid gaan doen zonder softwarematige forceer methodes. dat zijn al 4 pluspunten.....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook opzoek naar een stil schijfje.
Ik twijfel tussen de Seagate 40GB 7200.7 en de Barracuda V.
Welke is stiller?
Of mischien de IV maarja die is al wat ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 20:48:
Welke is stiller?
volgens mij de Barracuda V.
off topic: speel je ook Risk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope :) :?

Maar ik ik ga voor een andere hd denk ik:
Ik twijfel nu tussen de Maxtor Diamon plus9 80gb 8mb cache.
En de Seagate 7200.7 80gb 8MB cache.

Welke is sneller en welke is stiller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 23:18:
Maar ik ik ga voor een andere hdd denk ik:
Ik twijfel nu tussen de Maxtor Diamond plus9 80gb 8mb cache.

foei!

als je terugleest lees je een boel reviews en meningen welke sneller en welke stiller is.

hup hup steek die handjes uit je mouwen....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Maxtor 6L040J2, 7200rpm, 40GB: Alsof er een slijptol op volle toeren draait, hoort het ding superduidelijk draaien.

Maxtor 6L120J2 , 7200rpm 120GB: je hoort hem niet, het gezoem van de voeding is lawaaieriger.

Ik weet wel dat ik voortaan geen maxtor meer neem ivm die slecht geregelde garantie (moet de hdd naar ierland sturen voor garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fludizz schreef op 24 december 2003 @ 01:07:
Ik weet wel dat ik voortaan geen maxtor meer neem ivm die slecht geregelde garantie (moet de hdd naar ierland sturen voor garantie)
wat is daar erg aan? de kosten? de wachttijd? velen prijzen de RMA van maxtor. van de RMA van seagate hoor ik nix. en je kan hem tog via je winkel RMA sturen?

hoe denk jij dat het met andere merken geregeld is? waar zou mijn schijf seagate heen moeten gestuurd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 20:27:

Ligt aan de serie, vooral de 'kleinere' zijn stiller (heb de 80 GB Fluid bearing). De grotere hebben volgens mij een platter meer waardoor ze dus meer herrie maken.

Precies, ik heb momenteel een 40 gig Maxtor U133 Liquid B. en idle is dat ding vrij stil, tijdens seek hoor je hem alleen wat ratelen he. Maar goed, mijn fan maakt ook dermate veel lawaai in deze oude pc dat het weinig opvalt. ;)

Na het nodige gelezen te hebben ben ik er ook achter dat SATA in weze nix anders is dan marketing, ik vergelijk wel benchmarks tijdens m'n keuze.

Inmiddels is het of de 7200.7 of de 180 GXP voor mij, waarbij de tweede wel een aantrekkelijke performance heeft (het blijft toch de bottleneck van je pc he).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devilsown schreef op 24 december 2003 @ 11:58:
[...]
Inmiddels is het of de 7200.7 of de 180 GXP voor mij, waarbij de tweede wel een aantrekkelijke performance heeft (het blijft toch de bottleneck van je pc he).
uit de conclusie van Xbit-labs over de Seagate Barracuda 7200.7
I would like to point out that this Seagate family doesn't boast that revolutionary quietness, which was a big advantage of Barracuda ATA IV hard drives. The rotation noises as well as the heads positioning noises have become much more audible and I can't find a suitable explanation for that. Nevertheless, Barracuda 7200.7 don't yield to any of the competitors in the noise level. Only its Serial ATA modifications are somewhat louder. But this is not at all surprising: fast seek cannot be noiseless. I was a little bit upset about no acoustics management options, though.
de nieuwste Barracuda zet de traditie dus niet voort.
uit wat ik gelezen heb zou ik dan de 180 GXP kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik twijfel tussen de barracude 7200.7 80gb of de Diamond Plus9 80gb 8MB.
Welke is stiller van de twee? Ik lees verschillende dingen hierover en weet het nog niet dus.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Devilsown schreef op 24 december 2003 @ 11:58:

Ik weet dat ik degene ben geweest die de 180GXP heeft aanbevolen, maar wat dacht je anders van de 7K250? Dat is de opvolger ervan en is weer wat sneller. De reden dat ik er niks over heb gezegd is omdat ik er persoonlijk geen ervaringen mee heb en met de 180GXP wel, maar je leest over die 7K250 ook wel goede verhalen:
Combining the first significant performance increase in over a year with whisper-quiet operation, Hitachi's Deskstar 7K250 proves that there's a lot of life left in the venerable 7200 RPM design. Western Digital's three-year run with the 7200 RPM ATA title has finally come to a close. Available across a wide range of capacities in both parallel and serial ATA interfaces, the 7K250 should top the list of all performance-oriented users seeking a new drive for their desktop rig.

Hitachi has easily managed to impress. We look forward to seeing what's next!
bron: http://storagereview.com/...007HDS722525VLSA80_1.html
Uit de overige tests blijkt dat zowel de ATA als de Serial ATA-versie van de Deskstar 7K250 van Hitachi het snelst zijn. Daarnaast produceert deze schijf weinig geluid. De Diamond Max Plus 9 van Maxtor en de ATA-versie van de 7200.7-serie van Seagate presteren daarentegen het slechtste. Hierbij heeft de Seagate schijf echter het voordeel dat hij extreem stil is. De S-ATA-versie daarentegen is een stuk sneller, maar maakt ook veel meer geluid. De WD1200JB en JD schijven van Western Digital bieden een goede performance die in de buurt komt van die van Hitachi, maar maken echter veel geluid. De uiteindelijke winnaar van de test is dan ook de 7K250 van Hitachi die een goede performance neerzet, zonder al te veel geluid te produceren.
bron: nieuws: Hardware.fr test acht 120GB harde schijven
From a subjective point of view, the drive runs very quietly and stays only minimally cooler than its predecessor. True, it does not come out unscathed by its main rivals in the high-end Winbench 99 2.0 and in write performance, but otherwise it is almost always faster. Higher maximum and average transfer rates, shorter access time, higher I/O performance and better performance in business applications.
bron: http://www6.tomshardware.com/storage/20031001/index.html

hier een vergelijkingstabel van Storagereview tussen de 180GXP en de 7K250. En dit is ook nog wel interessant dacht ik (als je voor de 8MB versie gaat tenminste):
Hitachi warrants 8 MB units for three years; 2 MB drives come with a one-year warranty.
En de 120GB versie is maar 3 euro duurder dan de 180GXP.

Ik opteer deze schijf even omdat er wel wat aardigs over geschreven wordt zo hier en daar en omdat ik me afvraag of je die überhaupt wel in overweging hebt genomen.......

Zou ik er op dit moment 1 moeten kiezen dan zou ik persoonlijk voor die gaan, natuurlijk ook vanwege mijn goede ervaringen met zijn voorganger.

Edit: Ik zie trouwens dat wat betreft garantie je bij de DMAX ook 3 jaar krijgt als ie 120Gb of groter is en een 8MB buffer heeft. Bij Seagate is het een beetje wazig....bij de 7200.7 geldt ook >120GB + 8MB= 3 jaar, maar bij de cuda V geldt het wel voor de parallele versie, maar niet voor de SATA versie, die heeft maar 1 jaar....beetje weird. Bij WD ook iets vaags: de Caviar SE heeft drie jaar als je de losse drive koopt, maar koop je een retailverpakking dan heb je maar 1 jaar....na ja...zal wel.

[ Voor 8% gewijzigd door zimbab op 24-12-2003 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 18:51:
Welke is stiller van de twee? Ik lees verschillende dingen hierover en weet het nog niet dus.. :(
en jij denkt dat wij eenduidig antwoord kunnen geven?

heb je eigenlijk wel op zijn minst 1 review gelezen of alleen maar de postjes? hoever heb je teruggelezen eigenlijk? als je ze echt gelezen had hoefde je deze vraag niet 2 keer te herhalen en maakte je zelf een besluit met wat je gelezen hebt?

:z

Verwijderd

Mijn maxtor 120 gb 7200 rpm kraakt aan één stuk door, zelfs in stand-by mode, echt heel vervelend.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 03:40:
Mijn maxtor 120 gb 7200 rpm kraakt aan één stuk door, zelfs in stand-by mode, echt heel vervelend.
waarom ga je niet als de wiederweerga je schijf RMA inleveren? en hoe sterk is je voeding? bij iemand stopte de hinderlijke geluiden uit een maxtorschijf na een sterkere voeding geplaatst te hebben....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 08:52 ]

Verwijderd

De allerstilste schijf die ik tot nu toe ben tegengekomen is de Barracuda IV van Seagate. Die hoor je gewoon ECHT niet (kan ook onhandig zijn: als laadtijden wat langer duren maak je je soms zorgen of de PC niet is vastgelopen).....De nieuwe 7200.7 is hoorbaar maar nog steeds een van de, zo niet de stilste die je nu kunt kopen. Al mijn maxtors maken een hoog piepgeluid (ERG irritant aaarrghh), ook die met FB.

De laatste Western Digitals zijn idle vrij stil, maar je hoort hem bij het schrijven/lezen...hoewel veel minder dan een maxtor. Ze worden alleen tyfusheet (vergeleken met mijn andere schijven dan).

Met Hitachi/IBM heb ik geen ervaring.

Verwijderd

weet iemand hoe dat zit met de RMA bij maxtor, ik heb twee Maxtor 4K040H2 DiamondMax D540X die een rotherrie maken (heel erg luide zoemtoon).

Valt dat onder garantie?!

Gewoon bij het aanmelden noisy aanvinken ofzo?

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ja

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• Devilsown
zimbab schreef op 24 december 2003 @ 20:55:

Ik weet dat ik degene ben geweest die de 180GXP heeft aanbevolen, maar wat dacht je anders van de 7K250? Dat is de opvolger ervan en is weer wat sneller. De reden dat ik er niks over heb gezegd is omdat ik er persoonlijk geen ervaringen mee heb en met de 180GXP wel, maar je leest over die 7K250 ook wel goede verhalen:
De 7k250 was mij natuurlijk ook opgevallen. Zijn performance is inderdaad nog iets beter dan de 180GXP, maar hij maakt ook wel meer herrie. En tsja, je moet ergens een lijn trekken he? Ik blijf het moeilijk vinden, maar heb gelukkig alle tijd om m'n keuze te maken. :)

De 180GXP heeft overigens ook 3 jaar garantie.

Een directie vergelijking tussen deze twee zou wel leuk zijn, maar kon ik zo snel niet vinden op het net.

Verwijderd

Ik word eigenlijk niet echt wijzer van dit topic. Dan is die weer stiller, dan wie die, dan is de maxtor sneller, later wordt dat weer tegengesproken? Lees ook dat vele mensen twijfelen tussen de cuda IV en een maxtor diamond 9 8mb cache. Ik dus ook. Het gaat mij niet om snelheid, maar om prestatie. Is het mogelijk hier een antwoord op te krijgen?!?!

Sorry sorry sorry, het gaat me dus niet om stilte, maar om prestatie :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 23:40 ]

Verwijderd

ik heb zelf 2 seagate's en 4 maxtor's wel 80 gb maar zijn super stil, het enige wat ik hoor zijn mijn 80mm fans :( ik heb hiervoor ook 40gb seagate's gehad cuda's mijn voorkeur gaat uit naar seagate's die zijn bij mij net ff wat stiller nog dan mijn maxtor's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 23:27:
Ik word eigenlijk niet echt wijzer van dit topic. Dan is die weer stiller, dan wie die, dan is de maxtor sneller, later wordt dat weer tegengesproken? Lees ook dat vele mensen twijfelen tussen de cuda IV en een maxtor diamond 9 8mb cache. Ik dus ook. Het gaat mij niet om geluidsproducie, maar om prestatie. Is het mogelijk hier een antwoord op te krijgen?!?!
er staat overal dat cuda IV langzamer is en juist daarom stiller is. das net zoiets als dat de maxtor met een proggie stiller gemaakt is, dan is ie ook trager geworden.

en voor een antwoord moet je zelf op zoek gaan naar 2 of 3 review (niet die van de fabrikant maar van toms hardware bijv of computer totaal enz enz) en ze naast mekaar leggen. als je het aan GoT users vraagt dan heeft iedereen wel een uiteenlopende mening maar niemand had de kans 10 verschillende merken harde schijven naast mekaar te leggen en ze met 1 systeem te testen.... en dat keer op keer want systemen veranderen continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:10

DkF

Ik heb onlangs 2 Hitachi 7K250's van 80GB aangeschaft.
Daarvoor had ik een Seagate Barracuda IV van 60GB.

Na ze geplaatst te hebben in de daarvoor bestemde unit van een Chieftec miditower, merkte ik dat ze een soort fluittoon opwekten. Terwijl ik in diverse reviews gelezen had dat de Hitachi's dit niet zouden doen... Ze zouden alleen wat luidere seekgeluiden maken dan de Seagate, maar daar heb ik geen problemen mee...

Na lang denken, proberen, wat ge-hobby en wat suggesties van mede-tweakers zijn dit mijn bevindingen:

Het is resonantie die veroorzaakt wordt doordat 2 bronnen met dezelfde frequentie elkaar versterken. Het vervelende is dat de resonantie steeds weer wisselt van volume, dan weer harder, dan weer zachter.

Als ik 1 schijf verwijder uit de kast is er totaal geen probleem en moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben over het geluidsniveau.
Het is wat ik verwacht had toen ik de schijf aanschafte.

Dan nog een paar oplossingen:

Resonantie weg:
- Kast aan de voorkant dicht maken met isolatie-materiaal (bijv. BeQuiet matten)
Da's alleen minder voor de temperatuur van de schijven natuurlijk
- Slechts 1 schijf in je kast gebruiken, is nog goedkoper ook ;)

Resonantie verminderen:
- 1 Schijf uit de unit halen en op een andere plaats in de kast monteren.
De resonantie wordt zo minder luid en het volume is constant ipv wisselend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben hier van de week een 2de hands Seagate Barracuda IV 40 GB 7200 van 1,5 jaar oud gekocht. Die hebben we in ons systeem gezet waar ook een IBM 60 GB 7200 in zit. Daar hadden we altijd een map op staan met 4.7 GB aan mp3's. Als je die opende dan begon die IBM te ratelen als een gek. Nu staat die map op die Seagate en als je die nu opent dan blijft het verdomd stil 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik ben dus op zoek naar een 80 of 120 gb schijf die erg stil is. Prestaties boeien niet extreem (moet wel een 7200 rpm zijn). Nu las ik in een review dat de seagate 7200.7 erg stil is, en dat de maxtor daimondmax een goede tussenweg is. Maar weet niet of dit met Accoustic Audio Management aan of uit is (seagate ondersteund dat niet volgens mij?).

Ik erger mij altijd het meeste aan de fluittoon van de hd's, daar wil ik gewoon vanaf zijn en het liefste zo min mogelijk geluid bij schrijfactiviteit.

Welke zou ik moeten nemen? De seagate, de maxtor of toch de samsung p80 die ook heel erg stil schijnt te zijn.

ik leg de nadruk op de stilte, prestaties zijn een tweede maar zie door de bomen het bos niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 01:30:
[...]

wat is daar erg aan? de kosten? de wachttijd? velen prijzen de RMA van maxtor. van de RMA van seagate hoor ik nix. en je kan hem tog via je winkel RMA sturen?

hoe denk jij dat het met andere merken geregeld is? waar zou mijn schijf seagate heen moeten gestuurd worden?
Als de winkel zijn 1 jaar garantie heeft gehad, heb je daar niets aan, ookal heb je 3 jaar garantie op je schijf. ik moet die roestbak naar ierland opsturen nu... Verder zijn de opstuurvoorwaarden van Maxtor me te strak... "Maxtor Approved packaging" vereist... bah, mag je dat ook nog eens gaan betalen...

nee, ik heb et gehad met Maxtor schijven :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Fludizz schreef op 27 december 2003 @ 18:44:
[...]

Als de winkel zijn 1 jaar garantie heeft gehad, heb je daar niets aan, ookal heb je 3 jaar garantie op je schijf. ik moet die roestbak naar ierland opsturen nu... Verder zijn de opstuurvoorwaarden van Maxtor me te strak... "Maxtor Approved packaging" vereist... bah, mag je dat ook nog eens gaan betalen...

Welke had je dan willen kopen? Denk je dat je de HDD's van Seagate ofzo zomaar in een envelop mag versturen ofzo? Kijk eens even verder dan je neus lang is. De eisen die Maxtor stelt zul je bij de andere fabrikanten ook vinden. De "Maxtor Approved packaging" is een richtlijn, maar als je gewoon zorgt dat er niks mis mee kan gaan dan doen ze echt niet moeilijk over een andere dan hun voorgeschreven verpakking en ik kan het weten want ik heb al eens zo'n RMA uitgevoerd. Ging perfect....binnen 3 weken een nieuwe en da's niet langzaam gezien het feit dat ik het per standaard post heb verstuurd. Kostte ook niet zo heel veel....ik geloof toen 28 gulden voor een verzekerd pakket....reken maar eens uit in euro's...kom je gewoon op webwinkel-rembourskosten. Je moet gewoon zorgen dat je een beetje stevige doos hebt (gewoon postpakketje van postkantoor), veel bubbeltjesplastic dusdanig dat het geheel niet kan schuiven in de doos en uiteraard moet je hem even in een 'anti-static-shielding-bag' doen....als het goed is heb je er daar wel een van liggen......ik heb er toen 1 van een oud 56k6 modem gebruik

[ Voor 6% gewijzigd door zimbab op 27-12-2003 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel ook nog tusse een 7200.7 en een Diamon plus 9.
Ik denk dat ik voor de Maxtor ga ivm stilte en meer prestaties dan de Seagate.
En geluid scheelt toch niet zoveel zo te horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fludizz schreef op 27 december 2003 @ 18:44:
[...]

lijkt me toch logisch dat maxtor wil dat jij je schijf een een goede verpakking opstuurt?
Lijkt mij niet dat die andere merken het wel accepteren als je een flinke postzegel op de schijf plakt en in de brievenbus mikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 20:48:
Welke is stiller?
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 23:18:
Nope :) :?

Maar ik ik ga voor een andere hd denk ik:
Ik twijfel nu tussen de Maxtor Diamon plus9 80gb 8mb cache.

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 18:51:
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 22:59:
Ik twijfel ook nog tusse een 7200.7 en een Diamon plus 9.
Ik denk dat ik voor de Maxtor ga ivm stilte en meer prestaties dan de Seagate.
En geluid scheelt toch niet zoveel zo te horen?
heb je een bord voor je kop of zo??? 8)7

ik ben echt geneigd te geloven dat je totaal je handen niet uit je zak steekt maar een voorgekauwt antwoord wilt.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

waar zijn maxtors dm +9 met 8 mb cache te koop met 80 gb platters? ik weet dat ze er zijn van de 80 en 160 gb versie. Het 2e getal in je serienummer geeft het aantal platters weer zegt men.

Bestaan ze ook bij de 120 gb versie 8 mb cache, en waar zijn die te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
Ik ben op zoek naar de ultieme stille schijf. Prestaties boeien me niet omdat de schijf in principe alleen maar via een netwerk beschreven gaat worden.

Ik ben al tot de conclusie gekomen dat ik dan een samsung moet hebben, maar zij leveren ook nog 5400 rpm schijven, zijn deze nou ook stiller als ze bezig zijn? Ik heb bij oude schijven van 5400 rpm namelijk het idee dat ze duidelijker hoorbaar ratelen dan een 7200 schijf.

Stilte heeft dus absolute prioriteit, want de schijf zal alleen maar bezig zijn terwijl ik slaap, en dan moet ie natuurlijk wel stil zijn.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 01:40:
[...]

[...]

[...]

[...]

heb je een bord voor je kop of zo??? 8)7

ik ben echt geneigd te geloven dat je totaal je handen niet uit je zak steekt maar een voorgekauwt antwoord wilt.
lol, heb ik zovaak gereplyd :? is me neit eens opgevallen :)
is ook groot topic. maar ik ga voor de maxtor denk ik.
ik kan alleen geen goede revieuw vinde over de 8mb en de 2mb versie.
ik weet niet of het veel uitmaakt op mijn systeem (TB1.33ghz 512MB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hierzo 2X Fujitsu Ultra-Wide SCSI 4.55GB @ 7200RPM
Model: MAB3045SP allemaal erg snel maar maakt nog meer herrie dan een stoepboor :P

dan heb ik nog 2X Maxtor DiamondMax Plus 60, IDE 60GB @ 7200RPM U-ATA100
Model: 5T060H6 deze is echt lekker stil je kan een speld horen vallen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 16:44:
ik heb hierzo 2X Fujitsu Ultra-Wide SCSI 4.55GB @ 7200RPM
Model: MAB3045SP allemaal erg snel maar maakt nog meer herrie dan een stoepboor :P

dan heb ik nog 2X Maxtor DiamondMax Plus 60, IDE 60GB @ 7200RPM U-ATA100
Model: 5T060H6 deze is echt lekker stil je kan een speld horen vallen :*)
Ik heb hier ook een dm plus 60 (40 gb 5t040h4) maar die maakt toch echt een jankend geluid (lichtelijk overdreven) maar wel irritant (schrijven is wel vrij stil). (geen liquid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 16:10:

Als je dan voor de Maxtor gaat zou ik als ik jou was voor de 120GB versie gaan met 8MB. De 120GB is maar 15 euro duurder dan de 80GB en zoals ik eerder al had gepost krijg je op die 80GB maar 1 jaar garantie en op de 120GB/8MB wel 3 jaar. Dus samenvattend: 40GB meer en 2 jaar extra garantie voor slechts 15 euro......kan je niet omheen lijkt me.
zandpaddo schreef op 28 december 2003 @ 16:47:

Ik heb hier ook een dm plus 60 (40 gb 5t040h4) maar die maakt toch echt een jankend geluid (lichtelijk overdreven) maar wel irritant (schrijven is wel vrij stil). (geen liquid).
Ik heb precies dezelfde ook nog ja en die dingen maken echt wel herrie ja. Vroeger dacht ik ook dat ie stil was, maar dat ding is echt wel luidruchtig. Ik denk dat AMDBOY andere dingen in zijn computer heeft die herrie schoppen waardoor de Maxtor niet zo opvalt. Ik heb mijnes trouwens alleen nog maar als back-up en gewoon in mijn la liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

zimbab schreef op 28 december 2003 @ 17:27:
[...]

Ik heb precies dezelfde ook nog ja en die dingen maken echt wel herrie ja. Vroeger dacht ik ook dat ie stil was, maar dat ding is echt wel luidruchtig. Ik denk dat AMDBOY andere dingen in zijn computer heeft die herrie schoppen waardoor de Maxtor niet zo opvalt. Ik heb mijnes trouwens alleen nog maar als back-up en gewoon in mijn la liggen.
Ja, voor toen was hij stil maar is nu met de FDB achterhaald.

Sinds gister heb ik nu het kleine fannetjes van Northbridge en de cooler van mijn ti4200 vervangen door passief zalman spul. (nog 3x enermax uc8fab @ laagst en 1x voedingfan over aan fans)

Nu komt die hd dus duidelijk naar boven ga morgen het avontuur aan door een samsung P80 120 gig 8mb cache te bestellen (na aanraden op een ander forum). Deze schijnt superstil te zijn en snel (itt tot de seagate die niet echt snel is en de maxtor die toch net niet stil schijnt te zijn). Ik hou jullie op de hoogte zodra die binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op 28 december 2003 @ 17:27:
Ik heb precies dezelfde ook nog ja en die dingen maken echt wel herrie ja. Vroeger dacht ik ook dat ie stil was, maar dat ding is echt wel luidruchtig. Ik denk dat AMDBOY andere dingen in zijn computer heeft die herrie schoppen waardoor de Maxtor niet zo opvalt.
zo kan je alles wel tegenspreken in dit topic he? daarom wil ik ook dat neophyte zich richt op reviews want ook al beweert iemand: pangwangschijfje is superstil, er is altijd iemand die roept dat dat de luidruchtigste schijf is die hij ooit heeft meegemaakt en hij voor een wongkwokschijfje gaat wat weer door anderen wordt tegengesproken.

ik sta elke keer een beetje verbaasd te lezen als iemand seagate niet stil noemt.

wat betreft de samsung schijfje, post je later een ATTO benchmarkje? ik ben benieuwd hoeveel het scheelt en of ie volgens jou stil is en wat je ervoor betaald hebt. ik ben ZEER nieuwsgierig

offtopic:
voordat men gaat googlen naar pangwang en wongkwok, het zijn maar voorbeeld namen. ;) :+ ik wilde niemand voor zijn hoofd stoten door een merk af te kraken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is weer een nieuwe review over harde schijven. wel een kleine test want er worden maar 6 schijven getest.

Deelnemers zijn de Maxtor DiamondMax +9, de Western Digital WD2500JD, de Barracuda 7200.7 van Seagate en de Hitachi Desktar 7K250

nieuws: Zes harde schijven vergeleken

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 04:54:
[...]

zo kan je alles wel tegenspreken in dit topic he? daarom wil ik ook dat neophyte zich richt op reviews want ook al beweert iemand: pangwangschijfje is superstil, er is altijd iemand die roept dat dat de luidruchtigste schijf is die hij ooit heeft meegemaakt en hij voor een wongkwokschijfje gaat wat weer door anderen wordt tegengesproken.

ik sta elke keer een beetje verbaasd te lezen als iemand seagate niet stil noemt.

wat betreft de samsung schijfje, post je later een ATTO benchmarkje? ik ben benieuwd hoeveel het scheelt en of ie volgens jou stil is en wat je ervoor betaald hebt. ik ben ZEER nieuwsgierig

offtopic:
voordat men gaat googlen naar pangwang en wongkwok, het zijn maar voorbeeld namen. ;) :+ ik wilde niemand voor zijn hoofd stoten door een merk af te kraken :Y)
ja dat doe ik ook, maar ik zie bijna alleen reviews met 180gb+ schijven..
en ik moet de 80gb variant hebben. en daar zijn niet zoveel reviews over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Maar het gaat meer om het model....het boeit meestal niks hoe groot ie is...tenzij ze in de grotere modellen grotere platters gebruiken, maar over het algemeen garanderen de fabrikanten eenzelfde performance binnen dezelfde lijn. Dus je kan rustig de 180GB reviews lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

zimbab schreef op 29 december 2003 @ 12:37:
Maar het gaat meer om het model....het boeit meestal niks hoe groot ie is...tenzij ze in de grotere modellen grotere platters gebruiken, maar over het algemeen garanderen de fabrikanten eenzelfde performance binnen dezelfde lijn. Dus je kan rustig de 180GB reviews lezen.
Belangrijk is het aantal platters, en het aantal loopt op naarmate de schijf groter wordt, tenzij er een andere dichtheid gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

NiPiN schreef op 29 december 2003 @ 12:40:
[...]

Belangrijk is het aantal platters, en het aantal loopt op naarmate de schijf groter wordt, tenzij er een andere dichtheid gebruikt wordt.
Ik volg je even niet.....waarom zou het aantal platters belangrijk zijn? Daar wordt ie toch niet sneller van? Alleen iets luidruchtiger misschien. Zoals ik zelf al zei zou het alleen boeien als de platters groter worden in de grotere modellen (Maxtor had toch 60GB en 80GB platters in de DMax 9). Maar ook bij Maxtor zeiden ze dat het geen invloed zou hebben op de performance hoewel je dat natuurlijk wel zou/mag verwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 29-12-2003 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 16:10:
[...]

bij WD schijven maakt het in de praktijk geen zak uit (WD400 2mb en 8mb had ik), zal bij maxtor ook niets uitmaken lijkt mij (heb zelf 2mb cache schijf, m'n broertje 8 mb, merk geen noemenswaardig verschil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

zimbab schreef op 29 december 2003 @ 13:27:
[...]

Ik volg je even niet.....waarom zou het aantal platters belangrijk zijn? Daar wordt ie toch niet sneller van? Alleen iets luidruchtiger misschien. Zoals ik zelf al zei zou het alleen boeien als de platters groter worden in de grotere modellen (Maxtor had toch 60GB en 80GB platters in de DMax 9). Maar ook bij Maxtor zeiden ze dat het geen invloed zou hebben op de performance hoewel je dat natuurlijk wel zou/mag verwachten.
Topic titel: [Ervaringen] post hier je stille harddisks...

En het aantal platters zal, denk ik ook wel van invloed zijn op de performance, denk bijv. aan fragmentatie over verschillende platters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ok, ik heb deze ook gelezen. de maxtors kwamen er goed uit.
maar ik zoek nog tests met het verschil tussen 8 en 2mb maar die kan ik niet vinden.
ik hoorde btw dat bij de 80gb de 2mb versie sneller is dan de 8mb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSlider
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nadat ik al mijn fans door Papst 8412-N/2GL's vervangen heb bleef alleen het geluid van de harddisks nog over. Het idle fluit geluid van mijn 2 Maxtor's D740X Ball Bearing (40 GB) begon me de laatste tijd steeds meer te irriteren. Na veel leeswerk heb ik besloten om ze te vervangen voor 2 Seagate's 7200.7 (120 GB 8MB cache). Mijn ervaring is dat de idle fluittoon totaal niet aanwezig is bij de Seagate. Het lees en schrijf geluid is minder geworden, maar is nog goed hoorbaar.

Een probleem waar ik wel tegenaan liep is dat de Seagate's veel meer trillen, wat er voor zorgt dat de kast eerder gaat trillen/resoneren. In mijn Aopen H600A kast had ik ze eerst in de harddisk bay op de bodem van de kast gezet. Het resultaat was een zeer irritante brom van 1/0.5 Hz. Met als gevolg dat die brom ook doorgegeven werd aan het bureau en de vloer. Vervolgens heb ik ze allebei naar de middelste 3,5 inch bay verplaatst (welke dus hangt in de kast en niet op de bodem geschroefd zit) en weg was de brom. Wel iets om rekening mee te houden dus dat de Seagate's meer trillingen doorgeven. Afhankelijk van welke kast je hebt zul je hier dus last van hebben.

Conclusie is dat ik zeer tevreden ben en eindelijk kan ik genieten van de stilte :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
[...]

Als je naar de topictitel had gekeken dan had je kunnen weten dat dat álle verschil maakt. Persoonlijk ben ik veel meer geïnteresseerd in het geluid dat ie produceert dan een marginaal snelheidsverschil van een paar procent.

Juist meerdere platters kunnen voor meer geluid zorgen. Wat ik echter niet weet is wat meer herrie zal maken bij I/O operations 5400 rpm of 7200 rpm :? iemand daar een mening over? :?

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
TheSlider schreef op 29 december 2003 @ 16:40:

Een probleem waar ik wel tegenaan liep is dat de Seagate's veel meer trillen, wat er voor zorgt dat de kast eerder gaat trillen/resoneren. In mijn Aopen H600A kast had ik ze eerst in de harddisk bay op de bodem van de kast gezet. Het resultaat was een zeer irritante brom van 1/0.5 Hz. Met als gevolg dat die brom ook doorgegeven werd aan het bureau en de vloer.
Om dit soort dingen te voorkomen ben ik van plan mijn nieuwe pc op de soort houtendoosje, met doorop een stukje vloerbedekking ofzo, op de vloer te plaatsen. Elk harddiskrecoverybedrijf zal het afraden (op de grond plaatsen), maar het scheelt wel herrie. :) Zou op z'n minst niet gewoon een stukje vloerbedekking onder je pc een hoop schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

cryforhelp schreef op 29 december 2003 @ 17:55:

Als je naar de topictitel had gekeken dan had je kunnen weten dat dat álle verschil maakt. Persoonlijk ben ik veel meer geïnteresseerd in het geluid dat ie produceert dan een marginaal snelheidsverschil van een paar procent.

Juist meerdere platters kunnen voor meer geluid zorgen. Wat ik echter niet weet is wat meer herrie zal maken bij I/O operations 5400 rpm of 7200 rpm :? iemand daar een mening over? :?
*Zucht*

Zal ik het maar weer even uitleggen dan? NiPiN snapte het ook al niet en jij blijkbaar ook niet.

Neophyte88 wilde graag reviews lezen van de 80GB schijven en niet van de 180GB schijven. Hij wilde weten hoe het met de performance zat. Ik zei tegen hem dat het perfomancetechnisch nauwelijks verschil maakt of je nu een kleine of een grote schijf uit dezelfde serie hebt, tenzij de grotere schijven ook grotere platters hebben (met een hogere dichtheid dus). Dan kan het in het voordeel zijn van de grote schijven.

Dan komt NiPiN er aan met "Belangrijk is het aantal platters......."

Dat volgde ik dus niet, want op de performance heeft dat niet zo'n invloed en dat is waar Neophyte88 en ik het over hadden. Dat meerdere platters meer lawaai geeft snap ik zelf ook wel...ik zeg het immers zelf:
Ik volg je even niet.....waarom zou het aantal platters belangrijk zijn? Daar wordt ie toch niet sneller van? Alleen iets luidruchtiger misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

zimbab schreef op 30 december 2003 @ 01:22:
[...]

*Zucht*

Zal ik het maar weer even uitleggen dan? NiPiN snapte het ook al niet en jij blijkbaar ook niet.

Neophyte88 wilde graag reviews lezen van de 80GB schijven en niet van de 180GB schijven. Hij wilde weten hoe het met de performance zat. Ik zei tegen hem dat het perfomancetechnisch nauwelijks verschil maakt of je nu een kleine of een grote schijf uit dezelfde serie hebt, tenzij de grotere schijven ook grotere platters hebben (met een hogere dichtheid dus). Dan kan het in het voordeel zijn van de grote schijven.

Dan komt NiPiN er aan met "Belangrijk is het aantal platters......."

Dat volgde ik dus niet, want op de performance heeft dat niet zo'n invloed en dat is waar Neophyte88 en ik het over hadden. Dat meerdere platters meer lawaai geeft snap ik zelf ook wel...ik zeg het immers zelf:

[...]
Achso, jullie zaten OT te kleppen dus? ;)

Sorry, maar ik vind dat geluidsproductie, of eerder het ontbreken er van, ook eigenlijk tot de performance van een schijf hoort.

En wat ik zo in Neophyte88's posts terug lees is toch dat ie op zoek is naar een stille schijf met toch een redelijke speed-performance. Dat plus het feit dat dit topic over geluidproductie bij HD's gaat maakt mijn reactie toch niet al te vreemd?

Neophyte88, ik weet niet of je deze review al gezien hebt:
- Review op SilentPCReview.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

NiPiN schreef op 30 december 2003 @ 09:56:
[...]

Achso, jullie zaten OT te kleppen dus? ;)

Sorry, maar ik vind dat geluidsproductie, of eerder het ontbreken er van, ook eigenlijk tot de performance van een schijf hoort.

En wat ik zo in Neophyte88's posts terug lees is toch dat ie op zoek is naar een stille schijf met toch een redelijke speed-performance. Dat plus het feit dat dit topic over geluidproductie bij HD's gaat maakt mijn reactie toch niet al te vreemd?

Neophyte88, ik weet niet of je deze review al gezien hebt:
- Review op SilentPCReview.com
Nee...op zich is het inderdaad niet zo vreemd, daar heb je gelijk in, maar het ging wel net ff over iets anders. En het lijkt me trouwens wel verstandig om performance en stilte als twee aparte dingen te beschouwen voor de duidelijkheid. Maar goed....we snappen elkaar weer en dus maar weer on-topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 20:12
Ik volg je even niet.....waarom zou het aantal platters belangrijk zijn? Daar wordt ie toch niet sneller van? Alleen iets luidruchtiger misschien.
Minder platters = grotere datadichtheid = sneller :)

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

ShotGun schreef op 30 december 2003 @ 13:24:
[...]

OH MY GOD!!!!!

Lees nou even wat ik zelf al geschreven heb. |:( |:(
zimbab schreef op 30 december 2003 @ 01:22:
En met minder platters werd bedoeld minder platters van dezelfde dichtheid. Het ging bijvoorbeeld om het verschil tussen een IBM180GXP van 120GB (2 platters) en die van 180GB (3 platters).

[ Voor 6% gewijzigd door zimbab op 30-12-2003 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

ShotGun schreef op 30 december 2003 @ 13:24:
[...]

Correctie:
- Minder platters ≠ grotere datadichtheid ≈ sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 20:12
zimbab schreef op 30 december 2003 @ 14:06:
OH MY GOD!!!!!

Lees nou even wat ik zelf al geschreven heb. |:( |:(
Nou sry hoor :{.

Ik heb idd niet de moeite genomen om laaste 50 reply's in dit topic allemaal te lezen. Mijn excuses voor mijn ondoordachte debiele reply :).

[ Voor 7% gewijzigd door iets op 30-12-2003 14:38 ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

ShotGun schreef op 30 december 2003 @ 14:38:
[...]

Nou sry hoor :{.

Ik heb idd niet de moeite genomen om laaste 50 reply's in dit topic allemaal te lezen. Mijn excuses voor mijn ondoordachte debiele reply :).
No prob. Soms bouwt de frustratie zich een beetje op bij mij....te meer omdat ik het net met twee anderen er over had en dacht het afgehandeld te hebben. Als er dan iemand komt die weer van voren af aan begint dan wordt je soms gek. Maar het grootste probleem is wel de moeilijke manier van communiceren via dit medium....je ziet en hoort elkaar niet en dus begrijpen mensen elkaar vaak verkeerd.....ondanks de eventuele smileys.

Maar goed....nú maar weer on-topic dan? Ben namelijk best wel benieuwd naar die Samsung schijf.....je hoort niet zo heel vaak dat iemand een Samsung koopt, maar het schijnt wel een aardig goed ding te zijn, dusss....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

zimbab schreef op 30 december 2003 @ 15:01:
[...]
Maar goed....nú maar weer on-topic dan? Ben namelijk best wel benieuwd naar die Samsung schijf.....je hoort niet zo heel vaak dat iemand een Samsung koopt, maar het schijnt wel een aardig goed ding te zijn, dusss....
Ik hoop jullie van t weekend te kunnen verblijden met benchmarks e.d. Kreeg gister bevestiging dat het pakketje klaarlag, maar dat het postkantoor al dichtzat 8)7. Dus gaat ie vrijdag op de post en is die zaterdagochtend hier (als het goed is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

de sp1213n (oftwel Samsung Spinpoint p80 120 gb 8mb cache) is binnen.

Heb hem even snel aangesloten maar hij is erg stil als die gewoon idle draait. Mijn 3 enermaxen (uc-8fab) op laagste toerental komen er ver boven uit.

Tijdens schrijven en zoeken heb ik hem nog niet kunnen testen.

Straks even in hardeschijfunit zetten formatteren en benchmarken. Hopen dat ik geen last van resonaties ga krijgen.

Tot nu toe een toppertje

[edit]

ondertussen xp erop staan, en hij is echt ongelofelijk stil. Ik heb er zeker geen spijt van!!! Nu de performance nog even vergelijken met de concurrentie.

[ Voor 17% gewijzigd door zandpaddo op 03-01-2004 11:26 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mensen ik wil graag een hdd kopen, alleen ik zit te twijfelen over maxtor 120 gig 8mb cache en een seagate barracuda 120 gig 8mb cache.
natuurlijk heb ik eerst gezocht: op tweakers.net staat een test met hdd's en daar staan ze tussen, maar nou zie ik dat de maxtor 120 gig minder herrie maakt dan de seagate barracuda, terwijl ik iemand ken die juist zegt dat ik een seagate moet nemen omdat die onmerkbaar langzamer is, maar wel veel stiller.
wie kent het verschil nog meer, en wie raadt mij welke hdd aan?
alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 13:44:
hey mensen ik wil graag een hdd kopen, alleen ik zit te twijfelen over maxtor 120 gig 8mb cache en een seagate barracuda 120 gig 8mb cache.
natuurlijk heb ik eerst gezocht: op tweakers.net staat een test met hdd's en daar staan ze tussen, maar nou zie ik dat de maxtor 120 gig minder herrie maakt dan de seagate barracuda, terwijl ik iemand ken die juist zegt dat ik een seagate moet nemen omdat die onmerkbaar langzamer is, maar wel veel stiller.
wie kent het verschil nog meer, en wie raadt mij welke hdd aan?
om te beginnen zit je al in de goede topic, nu nog de handjes uit je mouwen en terug lezen. heb je geen zin in zoveel leeswerk? lees dan op zijn minst 2 paginas terug en je zult heel wat meer weten

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, ik was inderdaad te lui om te lezen, maar ik had tenminste gezocht in de reviews :P
wel raar dat ze de irritante geluiden van maxtor niet meenemen in de review, das toch belangrijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 13:44:
maxtor 120 gig 8mb cache en een seagate barracuda 120 gig 8mb cache.
wie raadt mij welke hdd aan?
Simpel, geen van beide nemen, ik heb beide gehad/test en ze maken alle2 van die zwaar irritante bijgeluiden. Ik heb nu 2x Hitachi 7k250 schijven en die hoor ik amper, alleen met lezen hoor je het heel zacht maar verder geen bijgeluiden.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:03
Huigie schreef op 04 januari 2004 @ 03:33:
[...]

Simpel, geen van beide nemen, ik heb beide gehad/test en ze maken alle2 van die zwaar irritante bijgeluiden. Ik heb nu 2x Hitachi 7k250 schijven en die hoor ik amper, alleen met lezen hoor je het heel zacht maar verder geen bijgeluiden.
Mmm ik wil ook een nieuwe HD kopen, denk dat et toch een Seagate wordt. Die is toch echt heel stil.

Jullie hebben et wel hele tijd over snelheid en geluidsproductie, maar toch vergeten jullie 1 belangrijk ding en dat is betrouwbaarheid. En die Hitachi (oftewel het oude IBM) schijven zijn best wel berucht betreft het kapotgaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 07:11
dat was dan met name met de oude 75/60/120 gxp serie, dat probleem hebben ze nu kunnen oplossen met een firmware update voor die schijven, het is natuurlijk afwachten of de nieuwe hitachi 7k250's wel goed blijven werken, maar ik heb er vertrouwen in..

Alle schijven kunnen kapot gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt een 160 GB Sata skijf aan te skaffen, weet iemand hoe het met die dingen is qua lawaai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lawtje.com schreef op 04 januari 2004 @ 04:05:
Mmm ik wil ook een nieuwe HD kopen, denk dat et toch een Seagate wordt. Die is toch echt heel stil.

Jullie hebben et wel hele tijd over snelheid en geluidsproductie, maar toch vergeten jullie 1 belangrijk ding en dat is betrouwbaarheid. En die Hitachi (oftewel het oude IBM) schijven zijn best wel berucht betreft het kapotgaan :/
daar haal je iets interessants aan. daar ben ik nog niet bij stilgestaan. ikzelf heb
daarom sta ik altijd met open mond al die reakties te lezen dat maxtor stiller zou zijn volgens een boel review terwijl hier elke week weer wordt gepost over de maxtorschijven die kabaal zouden maken.

computertotaal was de enige, echt de enige die zei dat het hun opviel zonder geluidsmeter en daar ging die test ook niet over dat de maxtor veel lawaai maakte.
de seagate 7200.7 en ik vind het stil zat, tijdens read and write hoor je hem wel maar echt zachies krsk zeggen. dat is dan ook alles. geen rare hoge fluittonen enz enz.

maar mensen? wacht ff de review van zandpaddo af die een samsungschijf gaat halen. de verhalen die erover de ronde doen klinken goed.....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 08:51:
[...]
daarom sta ik altijd met open mond al die reakties te lezen dat maxtor stiller zou zijn volgens een boel review terwijl hier elke week weer wordt gepost over de maxtorschijven die kabaal zouden maken.
[...]
maar mensen? wacht ff de review van zimbab oeps zandpaddo af die een samsungschijf gaat halen. de verhalen die erover de ronde doen klinken goed.....
ik heb ook met verbazing zitten kijken naar maxtor diamondmax plus 9 reviews. er
het kan best zijn dat ze objectief (dat wil zeggen met een gemeten aantal decibel) erg stil zijn maar als een gebruiker / ervaringsdeskundige zegt dat er wel lawaai of (zacht) irritant geluid ervaren wordt dan zou ik die subjectieve meting / mening / evaring niet zomaar negeren. sterker nog, als er vele van deze meningen zijn hecht ik daar meer waarde aan dan een objectieve meting. en op deze manier zijn de reviews en meningen dus niet persee tegengestelden van elkaar! alleen de conclusie over stilte van de schijf.
heej zijn zimbab en zandpaddo broertjes dan? :+ of een een-eiige-eenling?
ben ook nieuwsgierig naar de samsung.

aan allen die een bijdrage willen leveren aan deze thread: niet om te flamen hoor maar houdt het niveau een beetje op pijl. d.w.z. doe wat research, onderbouw een mening en stel geen vragen waarop niemand hier een eenduidig antwoord kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:28
Via een RMA is mijn lawaaiige Maxtor Diamondmax Plus 60 (5T-serie, ATA100) omgeruild voor een Diamondmax 8 Plus (6E-serie, fluid bearing, ATA133) en ik moet zeggen dat deze schijf zeer stil is, maar dat de prestaties tegenvallen. De schijf is ook een stuk platter. Voor een stille stripe set in een kast met beperkte ruimte zou dit een goede hard disk zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door biobak op 04-01-2004 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 16:22:
[...]
heej zijn zimbab en zandpaddo broertjes dan? :+ of een een-eiige-eenling?
ben ook nieuwsgierig naar de samsung.
Ik dacht dat jullie de review wel gezien hadden, maar ik heb er een apart topic voor geopend.

[rml][ short review]Samsung 120 gb 8 mb cachen 7200 rpm (sp1213n)[/rml]

Wil jij liever een specifieke benchmark zien die daar niet tussen staat, kan altijd geregeld worden (kees-jan at kjz.tmfweb.nl

Let wel op, mijn drive kreeg ik zo snel niet op udma6 (ata133), dus de benches zijn gedaan op ata100, ook heb ik nog niets gedaan met AAM, ik weet niet waar die standaard (zal wel tussenweg tussen geluid en performance zijn) op staat maar samsung heeft ook nog een tooltje zag ik waarmee het veranderd kan worden.

[ Voor 34% gewijzigd door zandpaddo op 05-01-2004 06:35 . Reden: edit quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja ik zou wel eens willen weten hoe ik mijn schijf sneller krijg en of MIJN AAM aan of uit staat? de mijne loopt ook niet op 133 maar dat is een gebrek van mijn mobo die maar tot 100 gaat.....

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de seagate 40 gb@7200rpm bevalt mij goed
hij trilt niet eens als hij het druk heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg 't niet voor elkaar een Seagate Barracuda ATA V (120GB,8MB cache) te kopen. daarom zoek ik nu maar weer verder naar stille harde schijven...

de Hitachi 7K250 die uit de geluidmetingen zeer positief naar voren komt (zowel op hardware.fr als op storagereview.com) heeft kennelijk ook geluids-nadelen.
hardare.fr (google-badly-translated):
Update It should be noted that the 7K250 have a function ITF (Idle Time Function) which makes make movements with the arm of the read head after 10 minutes of inactivity (that can however be variable). If our disc of test, resulting from the trade, does not make particular noise during this function, it is unfortunately not the case of all the 7K250 and of the users discs have which make a noise enough génant within the framework of a quiet configuration whose disc is inactive lasting certain periods. This noise can last from 0.5 to 1.5 seconds.
en in dezelfde review valt de Barracuda .7 (ATA 100) mij tegen qua stilte. De performance is iets dat ze wel verbeterd hebben maar kennelijk ten koste van stilte (en stilte vind ik belangrijker).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 16:13 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste