Maxtor 4K060H3 en 96147H6 (allemaal 60GB@5400rpm) zijn echt fluisterstil. Ze staan met zijn 4-en tesamen naast het hoofdeinde van mijn bed. Ik heb mijn server compleet getweaked op geluid, geluidsschim er in, fans van cpu, videokaart, cd-writer allemaal verwijderd, de tempgestuurde fan van mijn voeding is nu het enige hoorbare. Als je heel goed luistert dan hoor je de drives nog net ratelen, maar dan lig je echt met je oor
tegen de kast en ze staan nog in raid-opstelling ook, dus ze ratelen met zijn 4-en precies tegelijk. Alleen bij het uitschakelen geven ze een vreemd harde tik. Als je ze met het acoustic management tooltje op 'speed' zet dan hoor je ze wel duidelijk ratelen, (gewoon zoemen van de schijven hoor je dan nog niet) maar mijn raid-controller heeft een 64MB buffer en mijn netwerkkaart is maar 100mbit, dus dat is nergens voor nodig
mijn 7200rpm schijven zijn allemaal even grote herrieschoppers, voor mij alleen nog maar 5400rpm die zijn tegenwoordig ook snel zat voor videobewerking, ik heb eigenlijk nooit meer dan die 26MB/s nodig die mijn 5400rpm schijven leveren. En in raid zijn ze helemaal al niet te verslaan
NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty