Ik heb pas 2 Seagate Barracuda 7200.7 (8MB-SATA) 120 gb gekocht voor mijn nieuwe pc en die op de onboard Raid van men a7n8x-e deluxe aangesloten(raid0).
(3 partities 1 van 28gig voor windows,1 van 50gig voor temp zooi en download en 1 van 150gig voor games films etc)
1 ding viel me op tijdens het installeren namelijk dat een Hynix mem had en de andere Samsung mem.(Hynix made in Korea Samsung in Thailand d8 ik)
http://www.hardwarezone.c...ew.php?id=788&cid=10&pg=1
met Hynix mem
met Samsung mem kon ik niks vinden
Het zijn wel precies dezelfde model nummers namelijk ST3120026AS.
Nadat ik alles geinstalleerd had viel me tijdens spelen en downloaden een verschil in geluid tussen de 2 op.De een rateld en de andere hoor je bijna niet .Ik weet niet precies welke welke is want ik heb ze in raid dus zal ik al alles eraf moeten gooien en 1 voor 1 appart moeten uittesten welke nou ratelt(ik denk zelf die met Hynix ratelt maar ze zitten vlak bij elkaar dus valt niet echt goed te onderscheiden want de trilling van de ratellende laat de andere ook trillen).
En meestal als ik bezig was met iets uitpakken ofzo(in de temp partitie) dan hoorde je bijna altijd de ratelende.En tijdens downloaden allebei (ook temp partitie)
Af en toe hoor ik ook alleen de stille een tijdje zoemen terwijl ik niks doe en even later is et weer weg en na een tijdje ist er weer etc.(als ie idle is maar ook tijdens spellen soms)
zie
[url]
Seagate Barracuda 7200.7: vervelende calibratiegeluiden? [/url]
Verder loopt de pc goed alleen worden allebei de hd's nogal heet als ik aan ze voel (word nog een frontfan in de toekomst bij geplaatst ,en ik heb met dtemp proberen te meten maar zei die iets van "Temperature check capability not found")
Wat ik me nou dus afvraag ligt het aan het verschillende geheugen wat erop zit dat ie ratelten de andere niet,of aan me partities ,is een gewoon gaar,ofwat??
Is er uberhaubt verschil tussen die 2 memorys?