Nieuwe Homemade RPG (online)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Op zondag 10 februari 2002 14:12 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

[..]

Kan niet echt kwaad, forum is forum he ;)
er is ook iets wat YaBB heet, dat moet je even op een server klappen, site is www.yabb.nl het programme is door een stel nederlanders inelkaar gemaakt... het is gratis en geen reclame

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Op zondag 10 februari 2002 14:13 schreef The Will het volgende:
Kan niet echt kwaad? Nou Soccubus en ik weten wel beter ;)

Daarbij komt namelijk ook nog eens dat reggen super lang duurt soms, en het forum soms ontiegelijk traag is.,
Hmm...

• lvh
Op zondag 10 februari 2002 14:14 schreef Soccubus het volgende:

[..]

er is ook iets wat YaBB heet, dat moet je even op een server klappen, site is www.yabb.nl het programme is door een stel nederlanders inelkaar gemaakt... het is gratis en geen reclame
Nice.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Mocht er ruimte nodig zijn dan stel ik mijn plekje Trueserver webspace ter beschikking. Das echter non-php, daar kan ik eventueel later wel voor zorgen maar nu nog niet.

• White Dust

White Dust

Op zondag 10 februari 2002 14:20 schreef IceStorm het volgende:
Mocht er ruimte nodig zijn dan stel ik mijn plekje Trueserver webspace ter beschikking. Das echter non-php, daar kan ik eventueel later wel voor zorgen maar nu nog niet.
thx Ice... maar YaBB is een non-PhP forum... :)

• lvh
Op zondag 10 februari 2002 14:20 schreef IceStorm het volgende:
:*
Nonphp? No biggie. Dan doen we het wel met standaard HTML ofzo, zal zekers wel lukken. Hoeveel plaatz?

• lvh
Op zondag 10 februari 2002 14:21 schreef Soccubus het volgende:

[..]

thx Ice... maar YaBB is een non-PhP forum... :)
"maar"? Hij zegt juist dat het nonphp is dus dan macheert YaBB toch?

• White Dust

White Dust

Op zondag 10 februari 2002 14:23 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

[..]

"maar"? Hij zegt juist dat het nonphp is dus dan macheert YaBB toch?
yup :)

• lvh
Op zondag 10 februari 2002 14:24 schreef Soccubus het volgende:

[..]

yup :)
Mijn fout, ik dacht dat die "maar" negatief was :+

Anyway, Ice, hoe groot is die plaats? Wie weet kunnen daar de chars zelfs ook op :)

• White Dust

White Dust

Zo, kaart v1.0 is klaar

Afbeeldingslocatie: http://home01.wxs.nl/~tuinh021/got/kaart.jpg

Het 3e eiland boven de grote landmassa is het eiland van de Elfen die de éne God eren :)

v2.0 wil ik de kaart gekleurd hebben, daarna ga ik wel zitten kloten met steden, woud, woestijn enz.

Maar ik dacht laat me hem maar eerst posten voor reacties :) ik vind hem wel aardig gelukt :)

éh... wat was de naam van de wereld ook al weer :?

Verwijderd

whow! :D

• lvh
Op zondag 10 februari 2002 14:26 schreef Soccubus het volgende:
Zo, kaart v1.0 is klaar

[afbeelding]

Het 3e eiland boven de grote landmassa is het eiland van de Elfen die de éne God eren :)

v2.0 wil ik de kaart gekleurd hebben, daarna ga ik wel zitten kloten met steden, woud, woestijn enz.

Maar ik dacht laat me hem maar eerst posten voor reacties :) ik vind hem wel aardig gelukt :)

éh... wat was de naam van de wereld ook al weer :?
Vet :)

De naam? Staat in firstpost, Kul'El. Kan nog veranderd worden natuurlijk :)

• lvh
Nog iets: Ingame Music ofni?

• White Dust

White Dust

Op zondag 10 februari 2002 14:31 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

[..]

Vet :)

De naam? Staat in firstpost, Kul'El. Kan nog veranderd worden natuurlijk :)
ok, ga ik maar es verder... hoe veel steden moeten er ongeveer komen, is er in de grote landmassa een duidelijk verschil tussen de goede en kwade machten:? en dan heb je natuurlijk dorpjes, kastelen ruienes enz, enz, enz... ach, ik vermaak me nog wel even :)

• lvh
Nieuw idee: Game in flash maken?
Of kan je daar geen dingen mee lezen van HD?

• White Dust

White Dust

Op zondag 10 februari 2002 14:33 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Nog iets: Ingame Music ofni?
zou wel erg leuk zijn, maar dan hebben we ook mensen nodig in iedergeval heb je niets aan mij als het om muziek gaat :P

Verwijderd

ja hele vette Prodigy zonder text bij een vette battle :D

• lvh
Maar, terug naar hoe we dit gaan realiseren. HTTP begin ik toch over te twijfelen. HTTP is daar gewoon niet voor gemaakt ;(

• White Dust

White Dust

Op zondag 10 februari 2002 14:40 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Maar, terug naar hoe we dit gaan realiseren. HTTP begin ik toch over te twijfelen. HTTP is daar gewoon niet voor gemaakt ;(
bestaat er ook een makkelijk te gebruiken engine waar je dit mee kunt realiseren ???

• lvh
Op zondag 10 februari 2002 14:45 schreef Soccubus het volgende:

[..]

bestaat er ook een makkelijk te gebruiken engine waar je dit mee kunt realiseren ???
Vrees ik voor. Goede engines van goede games worden spijtig genoeg bijna nooit opensource gemaakt, en als dat gebeurt is de engine al ver verouderd.

Zelf bouwen?

Verwijderd

das wel allemaal pokke werk...

• White Dust

White Dust

Op zondag 10 februari 2002 14:46 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

[..]

Vrees ik voor. Goede engines van goede games worden spijtig genoeg bijna nooit opensource gemaakt, en als dat gebeurt is de engine al ver verouderd.

Zelf bouwen?
Er bestaat wel een aantal opensource 3D engines... niet zoveel een voorbeeld is Blender, kun je op http://www.blender3d.com/ krijgen... ik ben verder niet zo goed in deze dingen...

• lvh
Op zondag 10 februari 2002 14:48 schreef Soccubus het volgende:

[..]

Er bestaat wel een aantal opensource 3D engines... niet zoveel een voorbeeld is Blender, kun je op http://www.blender3d.com/ krijgen... ik ben verder niet zo goed in deze dingen...
FF kijken, kan je er een adventure mee maken? :? Dit is toch enkel een graphical engine? Het is hetgeen dt over netwerken werkt dat zo moeilijk is :( (multiplayer dus)

• White Dust

White Dust

http://www.thefreecountry.com/developercity/graphicslibraries.shtml hier staan een aantal engines op... mischien staat er wel iets tussen, ik heb er verder nog niet zoveel tussen geblader...

Verwijderd

He is het niet leuk om er nog een waterras bij te doen? een ras datonder water leeft,maar wel beschikt over longen en kieuwen. een soort kikkers dus ;).

Verwijderd

een soort van piranjas die kleine pootjes ehbben en het land op kunnen

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:33
Het hoeft natuurlijk niet meteen een vis op poten te zijn hoor. Ik denk dat het idd, zoals Westpark al zei, een kikker ofzo moet zijn.

There is no magic.

• White Dust

White Dust

Op zondag 10 februari 2002 16:00 schreef The Will het volgende:
Het hoeft natuurlijk niet meteen een vis op poten te zijn hoor. Ik denk dat het idd, zoals Westpark al zei, een kikker ofzo moet zijn.
of een hagedis achtige ...

Verwijderd

ja een soort van vissen en kikkers (de vissen met pootjes) die het watervolk vormen mischien is dat een reden waarom je niet bij het water moet komen (een level bij de kust tegen het watervolk mischien)

Verwijderd

[..]
of een hagedis achtige ...
zoiets ja :)

• lvh
Op zondag 10 februari 2002 15:41 schreef Soccubus het volgende:
http://www.thefreecountry.com/developercity/graphicslibraries.shtml hier staan een aantal engines op... mischien staat er wel iets tussen, ik heb er verder nog niet zoveel tussen geblader...
Dat zijn graphics libraries geen multiplayer engines ;(

Verwijderd

Ja ik dacht wel aan een soort lizardmen. Maar wel een meer originele vorm zoals blauwe huid met schubben beetje elfachtige of mensachtige trekjes. Verhaallijn zou kunnen zijn dat het een elven/mensenstam was die naar de kust vluchte in de grote oorlog en zich langzaamaan aanpaste aan onderwaterleven. Grotehagedissen vind ik weer zo cliche.(zie everquest bijvoorbeeld). Meer een beetje een verdere evolutie van kevin costner in waterworld ;)

• lvh
Op zondag 10 februari 2002 17:50 schreef -WestPark- het volgende:
Ja ik dacht wel aan een soort lizardmen. Maar wel een meer originele vorm zoals blauwe huid met schubben beetje elfachtige of mensachtige trekjes. Verhaallijn zou kunnen zijn dat het een elven/mensenstam was die naar de kust vluchte in de grote oorlog en zich langzaamaan aanpaste aan onderwaterleven. Grotehagedissen vind ik weer zo cliche.(zie everquest bijvoorbeeld). Meer een beetje een verdere evolutie van kevin costner in waterworld ;)
Idd, mooi ;)

• lvh
[brightideamodus]
Wie heeft er al MUD's gespeelt? Eik hetzelfde als wat wij doen, maar werkt met Telnet. Aangezien Telnet onveilig is zouden we SSH kunnen gebruiken! (= Telnet met encriptie)

Met een Linux server, een hoop aliasjes en een clientside GUI best te doen denk ik zo... Alhoewel het realtime idee dan wel kaduuk is (je kan zo moeilijk iets realtime doen)

[/brightideamodus]

• White Dust

White Dust

Op zondag 10 februari 2002 18:56 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
[brightideamodus]
Wie heeft er al MUD's gespeelt? Eik hetzelfde als wat wij doen, maar werkt met Telnet. Aangezien Telnet onveilig is zouden we SSH kunnen gebruiken! (= Telnet met encriptie)

Met een Linux server, een hoop aliasjes en een clientside GUI best te doen denk ik zo... Alhoewel het realtime idee dan wel kaduuk is (je kan zo moeilijk iets realtime doen)

[/brightideamodus]
Mud is idd een goed id... maar dan moeten we wel beslissen of we kleur doen of gewoon zwart wit, Telnet kan ondersteund geen kleur maar er zijn genoeg (gratis) mud clients die wel kleur ondersteunen... of wou je er ook nog graphs bij gebruiken, ik heb oot een mud gespeeld waar ook nog graphics in zat, alle commandos gingen gewoon met de toetsen maar er was wel een window waar je zag in wat voor omgeveng je was...

• lvh
Op zondag 10 februari 2002 19:01 schreef Soccubus het volgende:

[..]

Mud is idd een goed id... maar dan moeten we wel beslissen of we kleur doen of gewoon zwart wit, Telnet kan ondersteund geen kleur maar er zijn genoeg (gratis) mud clients die wel kleur ondersteunen... of wou je er ook nog graphs bij gebruiken, ik heb oot een mud gespeeld waar ook nog graphics in zat, alle commandos gingen gewoon met de toetsen maar er was wel een window waar je zag in wat voor omgeveng je was...
Als je een beetje kloot moet het kunnen. Dus, clientside een GUI. Technisch gezien perfect mogelijk.

• lvh
Oplossing voor kleurtjes probleem:

User -> proggy -> SSH client -> SSH server
En omgekeerd
Ff duidelijk maken. De SSH server/client gebruiken *geen* kleurtjes. Maar, clientside zet het proggy alle signalen om. Snappie?

• White Dust

White Dust

ff nog op een wat oudere reply terug komend, die over het spel in flash maken... ik heb hier wel iets anders, een 3D chatroom in een middeleeuwse setting (chat room is meestal leeg :+ ) wat in Shockwave 3D is gemaakt... nu weet ik niet of Shockwave gratis is maar kijk maar es --> http://www.maidmarion.com/

• lvh
Op zondag 10 februari 2002 19:23 schreef Soccubus het volgende:
ff nog op een wat oudere reply terug komend, die over het spel in flash maken... ik heb hier wel iets anders, een 3D chatroom in een middeleeuwse setting (chat room is meestal leeg :+ ) wat in Shockwave 3D is gemaakt... nu weet ik niet of Shockwave gratis is maar kijk maar es --> http://www.maidmarion.com/
Nice.
Very nice. Maken we toch ook ff ;)

Ik zou persoonlijk een chatroom op IRC maken ;)

• lvh
Ideetje: op een paard kunnen rijden?

• White Dust

White Dust

Op zondag 10 februari 2002 19:29 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

[..]

Nice.
Very nice. Maken we toch ook ff ;)

Ik zou persoonlijk een chatroom op IRC maken ;)
ja, das wel wat makkelijker... maar mischien is het een id om het spel daar op te draaien :)

• lvh
Op zondag 10 februari 2002 19:34 schreef Soccubus het volgende:

[..]

ja, das wel wat makkelijker... maar mischien is het een id om het spel daar op te draaien :)
Hmm, maybe ja :)
Kleurtjes daaro is ook simpel

• White Dust

White Dust

ff een update... Kaart v1.5 :+

Afbeeldingslocatie: http://home01.wxs.nl/~tuinh021/got/kaartv15.jpg

Ik zal proberen om een perkament achtige structuur aan te brengen... :)

Ik kap er voor vandaag mee... morgen ga ik wel verder met de kaart :)

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:40
Nice, ik zou alleen roze vervangen met bruin-geel

• White Dust

White Dust

Op zondag 10 februari 2002 20:11 schreef loona35 het volgende:
Nice, ik zou alleen roze vervangen met bruin-geel
ja... maar de kleuren in paint is zo moeilijk in te stellen :P

/edit/
goed... dan toch maar ff veranderd :P
Kaart v1.6
Afbeeldingslocatie: http://home01.wxs.nl/~tuinh021/got/kaartv16.jpg

Nu stop ik echt voor vandaag... :P

• lvh
Op zondag 10 februari 2002 20:13 schreef Soccubus het volgende:

[..]

ja... maar de kleuren in paint is zo moeilijk in te stellen :P

/edit/
goed... dan toch maar ff veranderd :P
Kaart v1.6
[afbeelding]

Nu stop ik echt voor vandaag... :P
VEEETTTTT :9~

• White Dust

White Dust

Op zondag 10 februari 2002 21:36 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

[..]

VEEETTTTT :9~
Dus m'n kaart kan er tot nu toe mee door ;)

Verwijderd

Lambda moo core aanpassen??

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:33
Wie :?

Wtf is Lambda moo als ik vragen mag?

There is no magic.

Verwijderd

telnet hermes.antoniuscollege.nl poort 4444

Wil je zoiets hebben maar dan met characters ala d&d en met items ala d&d

Het is een soot database server waarin allemaal scripts objecten en verbs in staan

Hint: tik CO guest
Opmerking: Deze server is niet up-to date en er wordt niets meer mee gedaan.

• Lord Daemon
  • Laatst online: 03-11 12:57

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ok, hier ben ik weer - gebeurt hier veel in een dag. :) Ik weet niets van programmeren af, dus ik laat het computergedeelte volledig aan jullie over ;) , maar ik denk dat ik wel een redelijke bijdrage kan leveren in de vorm van bijvoorbeeld game-mechanics. Ik ga in deze posts vanaf nu 'wij' en 'we' zeggen, maar R4C00N_SL4Y3R heeft wat mij betreft wel een veto aangezien het zijn RPG is.

Ten eerste de vraag of we een class-based of een skill-based systeem willen. In een class-based systeem ben je bijvoorbeeld een knight, en dan kan je dus alleen maar vechten en geen spells casten. In een skill-based systeem heb je allerlei skills die bepalen hoe goed je ergens in bent. Je zou je character dus zowel 'fire magic' als 'melee combat' kunnen leren (ff wat random voorbeeldjes) en zo een soort battle mage kunnen creëren. Omdat je zelf kan bepalen in welke stats je character beter wordt ben je veel vrijer dan in een class-based systeem, en kunnen de characters ook veel meer van elkaar verschillen. Mij lijkt dat een veel leuker idee. Logische manieren om je skills te verhogen zijn: ze gebruiken, trainen, speciale items die je ergens beter in maken.

In een skill-based systeem heb je ook niet echt 'levels' nodig. Het kan wel, maar het hoeft niet. Eigenlijk lijkt het me ook leuker en origineler om het zonder te doen - je wordt beter doordat de skills beter worden, niet doordat je XP moet verzamelen om level up te gaan. Dat zorgt er ook voor dat je niet per se grote monsters hoeft te battelen om beter te worden. Als je beter wil worden in melee vechten wel, maar als je beter wil worden in een non-combat skill is dat dan helemaal niet nuttig.

Een lijstje met wat ideeën voor skills: Melee Fighting, Ranged Fighting, Dodging, *** Magic (bijvoorbeeld Fire, maar we moeten even nadenken over het magic system), Haggling, Diplomacy, etc. Met behulp van het laatste soort skills kan je bijvoorbeeld een merchant of een diplomat gaan spelen.

Ook leuk is als sommige skills elkaar tegenwerken. Als je bijvoorbeeld beter wordt in Fire Magic wordt je automatisch slechter in Water Magic. :)

Primary Stats dan - ik blijf een fan van de 10 stats van Eternal Worlds: Strength, Health, Dexterity, Balance, Perception, Beauty, Charisma, Wisdom, Willpower, Intelligence - maar wellicht hebben jullie betere ideeën. Alle primary stats kunnen beter worden door speciale items.

Character Creation moet natuurlijk (althans, wat mij betreft natuurlijk), non-random zijn. Gewoon een aantal punten dat je over je character mag verdelen. (Primary stats, ras, etc.) Je primary stats bepalen dan hoe goed je starting scores zijn in je skills (en wellicht ook een maximum, om super-character te voorkomen). Bijvoorbeeld: Strength en Dexterity bepalen Melee Combat, Perception bepaalt Ranged Fighting, etcetera.

Nou ja, voor ik nog veel meer ga bedenken wil ik graag jullie mening over deze onderwerpen horen.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• White Dust

White Dust

Op zondag 10 februari 2002 22:38 schreef Lord Daemon het volgende:
*knipperde knip knip*
Een skill-based systeem is inprinciepe wel leuk maar ik persoonlijk voel ook wel wat voor XP points, ik heb een tijdje RuneScape gespeeld wat een combinatie was van XP en skill-based, als je veel een bepaalde skill gebruikt dan werdt je daar beter in, bv. als je veel vecht met melee wapens kreeg je xp (afhankelijk van het monster) en als je een bepaald xp level berijkte ging je een lvl op de skil vooruit zodat je betere wapens kon gebruiken en sterkere slagen kon uitdelen.

Zelf vind ik een uitgebreide stats altijd wel leuk :)

Maar zoals Lord Daemon al zei, het is R4C00N_SL4Y3R z'n RPG... ik ga wel verder met de kaart :)

• lvh
Ik stel voor dat we het gros van de combat eruit rammen. Het is gewoon veel te moeilijk (lees:technisch zo goed als onhaalbaar) om dat ff als amateur te flikken. Dus, simpele, turnbased combat, meer focussen op spells.

Daarom hoeven we natuurlijk niet ons oude verhaal eruit te flikkeren. Where we left off:the two forces finally decided to give up. In the beginning: the Gods where foolish to think that lesser beings would decide the outcome of the final battle. Good and Evil where made after their Gods, and, since the Gods where equal, so was their offspring. Even though they did not fight anymore, they where far from freindly to eachother.

Zo dus. Kan je nogsteeds gevechtjes krijgen en nog steeds Orcs uitmoorden, maar is het al wat vrediger ;)

• lvh
Op zondag 10 februari 2002 22:50 schreef Soccubus het volgende:

[..]

Een skill-based systeem is inprinciepe wel leuk maar ik persoonlijk voel ook wel wat voor XP points, ik heb een tijdje RuneScape gespeeld wat een combinatie was van XP en skill-based, als je veel een bepaalde skill gebruikt dan werdt je daar beter in, bv. als je veel vecht met melee wapens kreeg je xp (afhankelijk van het monster) en als je een bepaald xp level berijkte ging je een lvl op de skil vooruit zodat je betere wapens kon gebruiken en sterkere slagen kon uitdelen.

Zelf vind ik een uitgebreide stats altijd wel leuk :)

Maar zoals Lord Daemon al zei, het is R4C00N_SL4Y3R z'n RPG... ik ga wel verder met de kaart :)
Dus, jij bedoelt, als je bv een Sword Mastery skill hebt op grandmaster krijg je meer XP als je iets met een zwaard afmaakt dan met een lans of boog? Lijkt me logisch ja :)
Zekers in verwerken!

En, het is idd mijn RPG, maar ik vinnut belangrijk dat jullie minstens evenveel inbreng als ik hebben.

• lvh
Op zondag 10 februari 2002 22:38 schreef Lord Daemon het volgende:
Ok, hier ben ik weer - gebeurt hier veel in een dag. :) Ik weet niets van programmeren af, dus ik laat het computergedeelte volledig aan jullie over ;) , maar ik denk dat ik wel een redelijke bijdrage kan leveren in de vorm van bijvoorbeeld game-mechanics. Ik ga in deze posts vanaf nu 'wij' en 'we' zeggen, maar R4C00N_SL4Y3R heeft wat mij betreft wel een veto aangezien het zijn RPG is.

Ten eerste de vraag of we een class-based of een skill-based systeem willen. In een class-based systeem ben je bijvoorbeeld een knight, en dan kan je dus alleen maar vechten en geen spells casten. In een skill-based systeem heb je allerlei skills die bepalen hoe goed je ergens in bent. Je zou je character dus zowel 'fire magic' als 'melee combat' kunnen leren (ff wat random voorbeeldjes) en zo een soort battle mage kunnen creëren. Omdat je zelf kan bepalen in welke stats je character beter wordt ben je veel vrijer dan in een class-based systeem, en kunnen de characters ook veel meer van elkaar verschillen. Mij lijkt dat een veel leuker idee. Logische manieren om je skills te verhogen zijn: ze gebruiken, trainen, speciale items die je ergens beter in maken.

In een skill-based systeem heb je ook niet echt 'levels' nodig. Het kan wel, maar het hoeft niet. Eigenlijk lijkt het me ook leuker en origineler om het zonder te doen - je wordt beter doordat de skills beter worden, niet doordat je XP moet verzamelen om level up te gaan. Dat zorgt er ook voor dat je niet per se grote monsters hoeft te battelen om beter te worden. Als je beter wil worden in melee vechten wel, maar als je beter wil worden in een non-combat skill is dat dan helemaal niet nuttig.

Een lijstje met wat ideeën voor skills: Melee Fighting, Ranged Fighting, Dodging, *** Magic (bijvoorbeeld Fire, maar we moeten even nadenken over het magic system), Haggling, Diplomacy, etc. Met behulp van het laatste soort skills kan je bijvoorbeeld een merchant of een diplomat gaan spelen.

Ook leuk is als sommige skills elkaar tegenwerken. Als je bijvoorbeeld beter wordt in Fire Magic wordt je automatisch slechter in Water Magic. :)

Primary Stats dan - ik blijf een fan van de 10 stats van Eternal Worlds: Strength, Health, Dexterity, Balance, Perception, Beauty, Charisma, Wisdom, Willpower, Intelligence - maar wellicht hebben jullie betere ideeën. Alle primary stats kunnen beter worden door speciale items.

Character Creation moet natuurlijk (althans, wat mij betreft natuurlijk), non-random zijn. Gewoon een aantal punten dat je over je character mag verdelen. (Primary stats, ras, etc.) Je primary stats bepalen dan hoe goed je starting scores zijn in je skills (en wellicht ook een maximum, om super-character te voorkomen). Bijvoorbeeld: Strength en Dexterity bepalen Melee Combat, Perception bepaalt Ranged Fighting, etcetera.

Nou ja, voor ik nog veel meer ga bedenken wil ik graag jullie mening over deze onderwerpen horen.
I'm starting to like this :9

Kga nu ff naar TV kijken, zal es ff een kladblad erbij pakken en wat dingen optekenen :9

• lvh
Normal (non-magic damage) ingame physics
rnd is random number btw ;)

a = De damage die uiteindelijk gedaan wordt
b = Chance to block of target
c = de damage van het wapen
d = de damage resistance van target
e = de effecten van skills
f = de effecten van vloeken bij de aanvaller
g = de effecten van vloeken bij target
h = de effecten van weaknesses van target tegen wapen of char class (zie beneden)
code:
1
2
3
4
5
rnd(0->100)
if < b then goto attack
else block
:attack
a = (c - d) + e - f + g . h

Zou het niet leuk zijn btw als sommige classes beter zijn vs sommige classes? En dat good vs evil meer dam doet ivm haat tegenover de ander dan bv tegen een neutral?

• lvh
Ik denk dat het best is dat we dit over IRC doen. Met een scriptie moet dat perfect lukken (denk ik).

• lvh
Vindt een modje het erg als we een kanaal op irc.tweakers.net gebruiken?

• lvh
Heeft iemand nog een naam? Kunnen we eindelijk een "echt" topic beginnen

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ok, ik ga nu wat gedetaileerder in op primary stats en skills - en magic. Ik ga er even van uit dat we de 10 stats nemen die ik zei. Dan heb je dus:

Strength, Health, Dexterity, Balance, Perception, Beauty, Charisma, Wisdom, Willpower, Intelligence

Wat mij betreft nemen we de AD&D schaal, waar alles tussen 1 en 25 zit. Je standaardscore in iedere stat is 10, hoewel er racial modifiers zijn. (Ff checken wat natuurlijk.) Je kan ze tijdens character creation allemaal omhoog en omlaag halen, dat kost punten volgens de EW regels (waarom opnieuw verzinnen als ik 't ook uit m'n eigen RPG kan jatten ;) ):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Score   Cost
3   -13
4   -10
5   -8
6   -6
7   -4
8   -2
9   -1
10  0
11  1
12  2
13  4
14  6
15  8
16  10
17  13
18  16

Hier wordt dan je racial bonus bij opgeteld, dus als je ras +1 Strength heeft kan je voor 16 punten op 19 komen, als je ras -1 Strength heeft kan je voor 16 punten op 17 komen.

Ik verzin nu een aantal skills. De startwaarde van een skill, het maximum van een skill en hoe snel je er XP in verdient hengt af van de relevante primary stats die ik erbij heb gezet:

Melee Fighting - Strength, Dexterity
Ranged Fighting - Perception, Strength
Dodging - Balance, Dexterity
Toughness - Health (deze skill bepaalt je hitpoints)
Fire Magic - Balance, Intelligence
Earth Magic - Strength, Intelligence
Water Magic - Beauty, Intelligence
Air Magic - Perception, Intelligence
Life Magic - Health, Intelligence
Death Magic - Willpower, Intelligence
Mental Magic - Charisma, Intelligence
Conveyance Magic - Dexterity, Intelligence
Nature Magic - Wisdom, Intelligence
Haggling - Beauty, Charisma
Diplomacy - Intelligence, Charisma

Er moeten er nog wel wat meer komen, maar dit is een leuk begin. Zoals je ziet heb ik 9 schools of magic verzonnen: voor iedere primary stat behalve intelligence 1. Ik heb ook een leuk idee wat betreft magic, zeg maar wat je er van vindt. Het lijkt mij een goed idee als je niet voor iedere school een lijst spells maakt, maar als je voor iedere school 1 spell maakt, en voor iedere combinatie van 2 schools 1 spell maakt. Afhankelijk van je skill in die twee schools wordt die spell dan effectiever of minder effectief.

Je hebt dan in totaal niet minder dan (9 * 8 / 2) + 9 = 45 spells, best een leuk aantal. Eventueel kan je er nog voor iedere school een superspell bij stoppen, zodat het totaal op 45 + 9 = 54 spells komt, maar daar moeten we nog maar naar kijken. Wat voorbeelden:

Fire: Fireball. This spell does Skill * 2 points of Fire Damage.
Nature: Summon animal. The summoned creature depends on your skill.
Fire + Nature: Summon Fire Sprite. The strength of the sprite depends on your skill levels.

Etcetera, zo kan je best veel spells erin stoppen. Mij lijkt het een leuk systeem, maar zeg het maar.

(Voordat je voorstelt om geen 2 maar 3 schools te laten combineren wil ik je er even op wijzen dat je dan op (9 * 8 * 7 / 6) + (9 * 8 / 2) + 9 = 129 spells zit, dat wordt al best veel.)

Als jullie mij vrij spel geven zal ik een complete lijst met spells voorstellen waarover we dan kunnen discussieren. (Eigenlijk zie ik plotseling best veel in het idee om voor iedere spell ook een geheime variant te maken, die je pas kan casten als je in beide schools heel goed bent en die dan veel powerfuller is. Dan moet je het wel zo doen dat zelfs een goede tovenaar maar een paar van die superspells kan, namelijk alleen van de schools waar hij ontzettend goed in is.)

-------------------------

Hoezo een echt topic? Is dit topic niet echt genoeg? Als je liever een forumpje hebt waarin je een redelijk aantal draden tegelijk open hebt staan kan ik trouwens wel een extra forum aanmaken op http://www.avidgamers.com/EternalWorlds , zeg het maar. Over IRC hebben wij als modjes niet te zeggen overigens. :)

Het lijkt me trouwens wel gaaf om wat politiek in het spel te brengen, dat je bij verschillende factions kan gaan en dat die vrede met elkaar kunnen sluiten (player killen, bestelen etc. onmogelijk), neutraal tegenover elkaar kunnen staan (je kan niet killen maar wel stelen ed.) of oorlog met elkaar hebben (player killen toegestaan). :) Moeten we even over nadenken.

• White Dust

White Dust

Er zijn wel een aantal mogelijkheden voor een naam maar aangezien er niet echt een verhaallijn in een MUD of MMORPG zit zal er weinig indrukwekkende titels komen

even een paar voorbeelden

-Between Gods and Peasents
-Kul'El
-World of Kul'El

Zelf vind ik de eerste wel leuk, aangezien het (als ik de rest van de topic goed heb gelezen) toch zoiets is dat je karakter vanaf een gewone boer het tot een godheid kan schoppen. :) als anderen betere ideeën heeft.

* White Dust gaat nu slapen

• lvh
Op zondag 10 februari 2002 23:49 schreef Soccubus het volgende:
Er zijn wel een aantal mogelijkheden voor een naam maar aangezien er niet echt een verhaallijn in een MUD of MMORPG zit zal er weinig indrukwekkende titels komen

-Kul'El
-World of Kul'El

Zelf vind ik de eerste wel leuk, aangezien het (als ik de rest van de topic goed heb gelezen) toch zoiets is dat je karakter vanaf een gewone boer het tot een godheid kan schoppen. :) als anderen betere ideeën heeft.

* lvh gaat nu slapen
BG&P, zie je het al staan naast D&D en AD&D en alle andere grootheden ;) :D :9

• lvh
Op zondag 10 februari 2002 23:43 schreef Lord Daemon het volgende:
Kaboutertjes hebben de tekst gejat
Damz man, jij bruuuiiist van de goede ideen :9~

Moet ik al wat skills bijeendoen? Enneuh, hoort Lightning (zijn gewoon grave spells IMHO 8-)) bij Air en Ice bij Water Magic?

• lvh
Op zondag 10 februari 2002 23:49 schreef Soccubus het volgende:

-Kul'El
-World of Kul'El

* lvh gaat nu slapen
God van de Boeren? Moet mogelijk zijn. Goeie oogsten, sprinkhanenplagen ;)

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 13:38 schreef mr.oncreatief het volgende:
vleesetende plant(of een boom die op zijn wortels kan lopen!)
Een Ent :)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op maandag 11 februari 2002 09:01 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

Damz man, jij bruuuiiist van de goede ideen :9~
I'll take that as a yes. :+
Moet ik al wat skills bijeendoen? Enneuh, hoort Lightning (zijn gewoon grave spells IMHO 8-)) bij Air en Ice bij Water Magic?
Lightning kan denk ik idd het beste een solo-Air spell zijn.

• lvh
Op maandag 11 februari 2002 09:37 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

I'll take that as a yes. :+
[..]

Lightning kan denk ik idd het beste een solo-Air spell zijn.
En Ice?

• lvh
Op zondag 10 februari 2002 23:43 schreef Lord Daemon het volgende:
Ok, ik ga nu wat gedetaileerder in op primary stats en skills - en magic. Ik ga er even van uit dat we de 10 stats nemen die ik zei. Dan heb je dus:

Strength, Health, Dexterity, Balance, Perception, Beauty, Charisma, Wisdom, Willpower, Intelligence

Wat mij betreft nemen we de AD&D schaal, waar alles tussen 1 en 25 zit. Je standaardscore in iedere stat is 10, hoewel er racial modifiers zijn. (Ff checken wat natuurlijk.) Je kan ze tijdens character creation allemaal omhoog en omlaag halen, dat kost punten volgens de EW regels (waarom opnieuw verzinnen als ik 't ook uit m'n eigen RPG kan jatten ;) ):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Score   Cost
3   -13
4   -10
5   -8
6   -6
7   -4
8   -2
9   -1
10  0
11  1
12  2
13  4
14  6
15  8
16  10
17  13
18  16

Hier wordt dan je racial bonus bij opgeteld, dus als je ras +1 Strength heeft kan je voor 16 punten op 19 komen, als je ras -1 Strength heeft kan je voor 16 punten op 17 komen.

Ik verzin nu een aantal skills. De startwaarde van een skill, het maximum van een skill en hoe snel je er XP in verdient hengt af van de relevante primary stats die ik erbij heb gezet:

Melee Fighting - Strength, Dexterity
Ranged Fighting - Perception, Strength
Dodging - Balance, Dexterity
Toughness - Health (deze skill bepaalt je hitpoints)
Fire Magic - Balance, Intelligence
Earth Magic - Strength, Intelligence
Water Magic - Beauty, Intelligence
Air Magic - Perception, Intelligence
Life Magic - Health, Intelligence
Death Magic - Willpower, Intelligence
Mental Magic - Charisma, Intelligence
Conveyance Magic - Dexterity, Intelligence
Nature Magic - Wisdom, Intelligence
Haggling - Beauty, Charisma
Diplomacy - Intelligence, Charisma

Er moeten er nog wel wat meer komen, maar dit is een leuk begin. Zoals je ziet heb ik 9 schools of magic verzonnen: voor iedere primary stat behalve intelligence 1. Ik heb ook een leuk idee wat betreft magic, zeg maar wat je er van vindt. Het lijkt mij een goed idee als je niet voor iedere school een lijst spells maakt, maar als je voor iedere school 1 spell maakt, en voor iedere combinatie van 2 schools 1 spell maakt. Afhankelijk van je skill in die twee schools wordt die spell dan effectiever of minder effectief.

Je hebt dan in totaal niet minder dan (9 * 8 / 2) + 9 = 45 spells, best een leuk aantal. Eventueel kan je er nog voor iedere school een superspell bij stoppen, zodat het totaal op 45 + 9 = 54 spells komt, maar daar moeten we nog maar naar kijken. Wat voorbeelden:

Fire: Fireball. This spell does Skill * 2 points of Fire Damage.
Nature: Summon animal. The summoned creature depends on your skill.
Fire + Nature: Summon Fire Sprite. The strength of the sprite depends on your skill levels.

Etcetera, zo kan je best veel spells erin stoppen. Mij lijkt het een leuk systeem, maar zeg het maar.

(Voordat je voorstelt om geen 2 maar 3 schools te laten combineren wil ik je er even op wijzen dat je dan op (9 * 8 * 7 / 6) + (9 * 8 / 2) + 9 = 129 spells zit, dat wordt al best veel.)

Als jullie mij vrij spel geven zal ik een complete lijst met spells voorstellen waarover we dan kunnen discussieren. (Eigenlijk zie ik plotseling best veel in het idee om voor iedere spell ook een geheime variant te maken, die je pas kan casten als je in beide schools heel goed bent en die dan veel powerfuller is. Dan moet je het wel zo doen dat zelfs een goede tovenaar maar een paar van die superspells kan, namelijk alleen van de schools waar hij ontzettend goed in is.)

-------------------------

Hoezo een echt topic? Is dit topic niet echt genoeg? Als je liever een forumpje hebt waarin je een redelijk aantal draden tegelijk open hebt staan kan ik trouwens wel een extra forum aanmaken op http://www.avidgamers.com/EternalWorlds , zeg het maar. Over IRC hebben wij als modjes niet te zeggen overigens. :)

Het lijkt me trouwens wel gaaf om wat politiek in het spel te brengen, dat je bij verschillende factions kan gaan en dat die vrede met elkaar kunnen sluiten (player killen, bestelen etc. onmogelijk), neutraal tegenover elkaar kunnen staan (je kan niet killen maar wel stelen ed.) of oorlog met elkaar hebben (player killen toegestaan). :) Moeten we even over nadenken.
Ik snapput niet helemaal van die AD&D schaal. Dus, je hebt 16 puntjes nodig om van 17 naar 18 in STR bijvoorbeeld te gaan, maar hoe werkt het met die negatieve getallen? Krijg je dan extra punten ofzo?

• lvh
Wat dacht je van een playable Demon (zo'n beest dat uit die vulkaanportal komt)?

• lvh
Op maandag 11 februari 2002 09:20 schreef liquidlizard het volgende:

[..]

Een Ent :)
Tadaa, nog een ras erbij :)

• lvh
Wat als we van een monk nu es een monk, Holy Monk, en een Dark Monk maakten? Dan kunnen we preist apart maken, en dan is er een preist voor elke God :)

• lvh
Nieuw ras: Half-Dwarf

Kleine sterke wezens, minder str dan dwarf maar meer intelligence en beauty enzo.

Rijdt graag op een Tilloa, een soort paard.

• lvh
Nieuwe class: Rouge
Evil rouge = Thief
Good rouge = Assassin

• lvh
Nu ook: Gargoyles en Golems als ras :P
Ik heb hooopen ideen vandaag :)

• lvh
Op zondag 10 februari 2002 23:43 schreef Lord Demonneke

Knippie
WTF is conveyance magic ofzoiets?

Verwijderd

Racoontje: dat mag best allemaal in 1 post hoor :)

Verwijderd

Aargh, ga ik die kaart van Soccubus bewerken, zie ik later dat er een nieuwere versie is... anyways ik heb ook wat met de kaart gedaan :D niet dat het er uitziet maarja, ik wil ook best meehelpen als dat kan. Maar dit is dus alleen een voorbeeld en ik zeg niet dat het zo moet.
Hier dan een kaart van mij :P De rode (onduidelijke) vierkantjes zijn steden en de rest begrijp je wel.
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013417360

Het evil eiland stelde ik mij een beetje voor als Mordor, geen begroeiing, veel steen, bergen, heel donker, je kent het wel. De rode vlekjes zijn een soort lava rivieren, als je moet je daar zoiets bij voorstellen als de River of flame in Diablo 2.

Het elven eiland is een en al pracht en perfectie, mooie oerwouden (oude wouden dus, geen jungle) met in dat woud allerlei nederzettingen van verschillende stammen elven met prachtige bouwwerken in en om de bomen. Het is moeilijk om in het woud te komen als buitenstaander want de grenzen worden bewaakt door de beste boogschutters van Kul'El. Buiten het woud zijn grote stranden met hoge duinen die er voor zorgen dat de elven vijandelijke schepen van ver zien aankomen.

Dan het mainland, de gigantische lap grond waar tientallen rassen, bekend en onbekend bij de mens, wonen. De linkerkant van het land is verscheurt door de vele oorlogen en vijandelijkheid heerst overal. Er zijn ook een aantal grootmachten die hun kleine landje met hun collosale leger wisten uit te breiden tot een groot land. De grootmachten strijden tegen elkaar en onderdrukken de kleine staatjes die ook weer onderling oorlog voeren. Er is een ding belangrijk in die streken : macht. Er is geen respect voor de natuur en het enkele bos dat er nog is word in een hoog tempo vernield, het hout dient om wapens en forten van te bouwen.

Dan linksonder in het water de Drijvende Stad, zoals hij in de noordelijke mensentaal genoemd word (ik weet niet of jullie dit idee leuk vinden...) een groot eiland dat voornamelijk bestaat uit een enorme stad met miljoenen inwoners. Nog nooit is het iemand gelukt om deze stad te overwinnen. Torens met de hoogte van 5 cyclopen kijken ver uit over de zee en 20 boogsschutters per toren doden elke naderende vijand. De bewoners van dit eiland zijn niet goedaardig, maar ook niet kwaadaardig te noemen. Uitbreiding van macht is daar onbelangrijk, de mensen leven vreedzaam onder elkaar maar in 1000 jaar tijd heeft geen van de volkeren in oorlog met de Stedelingen het overleefd.

In het midden van het vaste land ligt een groot bos, er vele stammen bosmensen, orcs en andere rassen in. Er zijn vaak kleine conflicten tussen de verschillende stammen maar dat is vooral in het westen. Soms werken orcstammen samen om een mensendorp over te nemen maar omdat ze erg ongeorganiseerd en dom zijn worden de legers nog voordat ze bij de vijand zijn aangekomen door menseljke boogschutters gedood. De laatste jaren zijn er dan ook geen orclegers meer richting het oosten getrokken.

Dan de andere kant van het vaste land. Deze streek heeft een ongerepte natuur met volop bossen, rivieren, meren en heuvels met grote graslanden. De mensen hier zijn zeer goedaardig, oorlog is er niet hoewel de laatste jaren de volkeren daar een groot leger aan het bouwen zijn omdat er een grote dreiging uit het westen komt, de grootmachten hebben nu ook interesse in de grote bossen en steden van het westen.

Rechtsonder ligt het goede eiland, volgens velen nog mooier dan het elveneiland. Veel liederen over dit land vertellen over de eenhoorns die er leven en over de harmonie en goedheid die er heerst. Er wonen alleen een aantal sterke witte tovenaars die hun goedheid in de strijd hebben bewezen.
Dat was dan de hele kaart, alle credits gaan natuurlijk naar Soccubus voor het maken van die mooie kaart. Het enige dat ik een beetje kan is groene vlekjes en kronkelende lijntjes maken :+

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 10:02 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Evil rouge = Thief
Good rouge = Assassin
Je bedoelt Rogue. ;)
WTF is conveyance magic ofzoiets
Het zal wel convenience magic zijn, denk ik.

• lvh
Op maandag 11 februari 2002 10:20 schreef liquidlizard het volgende:
Aargh, ga ik die kaart van Soccubus bewerken, zie ik later dat er een nieuwere versie is... anyways ik heb ook wat met de kaart gedaan :D niet dat het er uitziet maarja, ik wil ook best meehelpen als dat kan. Maar dit is dus alleen een voorbeeld en ik zeg niet dat het zo moet.
Hier dan een kaart van mij :P De rode (onduidelijke) vierkantjes zijn steden en de rest begrijp je wel.
[afbeelding]

Het evil eiland stelde ik mij een beetje voor als Mordor, geen begroeiing, veel steen, bergen, heel donker, je kent het wel. De rode vlekjes zijn een soort lava rivieren, als je moet je daar zoiets bij voorstellen als de River of flame in Diablo 2.

Het elven eiland is een en al pracht en perfectie, mooie oerwouden (oude wouden dus, geen jungle) met in dat woud allerlei nederzettingen van verschillende stammen elven met prachtige bouwwerken in en om de bomen. Het is moeilijk om in het woud te komen als buitenstaander want de grenzen worden bewaakt door de beste boogschutters van Kul'El. Buiten het woud zijn grote stranden met hoge duinen die er voor zorgen dat de elven vijandelijke schepen van ver zien aankomen.

Dan het mainland, de gigantische lap grond waar tientallen rassen, bekend en onbekend bij de mens, wonen. De linkerkant van het land is verscheurt door de vele oorlogen en vijandelijkheid heerst overal. Er zijn ook een aantal grootmachten die hun kleine landje met hun collosale leger wisten uit te breiden tot een groot land. De grootmachten strijden tegen elkaar en onderdrukken de kleine staatjes die ook weer onderling oorlog voeren. Er is een ding belangrijk in die streken : macht. Er is geen respect voor de natuur en het enkele bos dat er nog is word in een hoog tempo vernield, het hout dient om wapens en forten van te bouwen.

Dan linksonder in het water de Drijvende Stad, zoals hij in de noordelijke mensentaal genoemd word (ik weet niet of jullie dit idee leuk vinden...) een groot eiland dat voornamelijk bestaat uit een enorme stad met miljoenen inwoners. Nog nooit is het iemand gelukt om deze stad te overwinnen. Torens met de hoogte van 5 cyclopen kijken ver uit over de zee en 20 boogsschutters per toren doden elke naderende vijand. De bewoners van dit eiland zijn niet goedaardig, maar ook niet kwaadaardig te noemen. Uitbreiding van macht is daar onbelangrijk, de mensen leven vreedzaam onder elkaar maar in 1000 jaar tijd heeft geen van de volkeren in oorlog met de Stedelingen het overleefd.

In het midden van het vaste land ligt een groot bos, er vele stammen bosmensen, orcs en andere rassen in. Er zijn vaak kleine conflicten tussen de verschillende stammen maar dat is vooral in het westen. Soms werken orcstammen samen om een mensendorp over te nemen maar omdat ze erg ongeorganiseerd en dom zijn worden de legers nog voordat ze bij de vijand zijn aangekomen door menseljke boogschutters gedood. De laatste jaren zijn er dan ook geen orclegers meer richting het oosten getrokken.

Dan de andere kant van het vaste land. Deze streek heeft een ongerepte natuur met volop bossen, rivieren, meren en heuvels met grote graslanden. De mensen hier zijn zeer goedaardig, oorlog is er niet hoewel de laatste jaren de volkeren daar een groot leger aan het bouwen zijn omdat er een grote dreiging uit het westen komt, de grootmachten hebben nu ook interesse in de grote bossen en steden van het westen.

Rechtsonder ligt het goede eiland, volgens velen nog mooier dan het elveneiland. Veel liederen over dit land vertellen over de eenhoorns die er leven en over de harmonie en goedheid die er heerst. Er wonen alleen een aantal sterke witte tovenaars die hun goedheid in de strijd hebben bewezen.
Dat was dan de hele kaart, alle credits gaan natuurlijk naar Soccubus voor het maken van die mooie kaart.
Yup, ik en al de rest dachten ongeveer hetzelfde, maar, bij het elveneiland is het iets anders. Ook prachtig enzo, maar op enorme klippen, ze zitten bijna in de wolken. Zij eren de ene oppergod waarvan de goede en slechte god het bestaan van ontkennen.

Hmm, als we van dat onderste nu eens een echt tovenaarseiland maken? Dus met hoge torens enzo, ook met eenhoorns enzo. Of wat dacht je van een speciaal item ofzo, die erg belangrijk zou zijn voor de oorlog tussen goed en kwaad. De ene oppergod heeft de tovenaars daar gezet om zijn item te beschermen van de goede en slechte god.

Verwijderd

Een ring die alle andere ringen overheerst ;)
Op zich best een goed idee, en ook van dat tovenaarseiland, maar dat zijn dat wel echte elites die op dat eiland zitten, Gandalf figuren om het zo te zeggen.

• lvh
Op maandag 11 februari 2002 10:37 schreef liquidlizard het volgende:
Een ring die alle andere ringen overheerst ;)
Op zich best een goed idee, en ook van dat tovenaarseiland, maar dat zijn dat wel echte elites die op dat eiland zitten, Gandalf figuren om het zo te zeggen.
Yup, zoiets. Zou pas echt leuk worden als goed en kwaad daar allemaal naar toe gaan, das een beetje a la Q3:Tribal CTF, 3 "partijen" die allemaal mekaars koppies op een zilveren plaatje willen :)

Verwijderd

Dan moet je er een setting als het begin van LoTR bij denken.... :9~

Verwijderd

he in die wulkaan kan een soort gesmolten golems doen lavagolems :) die zijn dan nog gevaarlijker maar als ze eens in lava zijn veranderet kunnen ze niet weer golum worden (als ze te veel afkoelen houden ze die vorm)
is dit mischien een leuk idee :7

Verwijderd

Of dat je als golem begint en na verloop van tijd een quest naar die vulkaan doet en dan kunt veranderen in een lava golem die meer damage doet maar minder intelligence heeft ofzo.

• lvh
Op maandag 11 februari 2002 11:03 schreef liquidlizard het volgende:
Of dat je als golem begint en na verloop van tijd een quest naar die vulkaan doet en dan kunt veranderen in een lava golem die meer damage doet maar minder intelligence heeft ofzo.
Da's wel leuk ja :)

En dat er ook al Lava Golems INZITTEN. Vergeet niet dat die portal de enige weg naar de Spiritual Realm is, dat moet goed bewaakt worden!

Verwijderd

he het word best wel msaterlijk :)

• lvh
Hij moet niet noodzakelijk minder intelligence hebben, maybe gewoon een quest oplossen.
==============================================
Anyway, laten we ff wat we al aan verhaal en quests hebben bijeen plakken...
==============================================
Kom naar irc.tweakers.net #BP&G

edit: FF duidelijk gemaakt. OFFICIELE #BP&G kanaal @ irc.tweakers.net, iedereen die hier post komen! Al de mensen die hier veel hebben geholpen (Daemon, Scubbus) krijgen ops

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op maandag 11 februari 2002 09:48 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Ik snapput niet helemaal van die AD&D schaal. Dus, je hebt 16 puntjes nodig om van 17 naar 18 in STR bijvoorbeeld te gaan, maar hoe werkt het met die negatieve getallen? Krijg je dan extra punten ofzo?
Dat is geen AD&D schaal maar een EW (Eternal Worlds) schaal, die je gebruikt bij character creation. Je mag bijvoorbeeld in totaal 40 punten over je character verdelen. Al je stats beginnen op 10, en je kan extra punten krijgen door sommige stats te verlagen.
Op maandag 11 februari 2002 10:02 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Evil rouge = Thief
Good rouge = Assassin
Mag ik uti het feit dat je nog steeds classes zit te bedenken afleiden dat je mijn skill-based systeem toch geen goed idee vond? :? (Doet me er aan denken dat er nog minstens 2 thief-skills bij moeten komen, Pickpocket en Open Lock.) Het idee van die skills was nu juist dat je geen classes meer nodig had, zoals ik er ook duidelijk bij heb gezegd.
Op maandag 11 februari 2002 10:06 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
WTF is conveyance magic ofzoiets?
Conveyance = verplaatsing. De super conveyance spreuk is natuurlijk een spreuk waarmee je instantaan van de ene naar de andere plaats in de wereld kan portallen.

Uhm trouwens, mensen - voordat we nu echt gigantisch veel dingen gaan verzinnen kunnen we ons beter eerst even concentreren op de game mechanics en de praktische uitvoering. Allerlei rassen en lokaties ed. is heel leuk, maar dat is toch het laatste wat je erin hoeft te bouwen.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op maandag 11 februari 2002 11:28 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
edit: FF duidelijk gemaakt. OFFICIELE #BP&G kanaal @ irc.tweakers.net, iedereen die hier post komen! Al de mensen die hier veel hebben geholpen (Daemon, Scubbus) krijgen ops
Ik heb hier op de Uni geen IRC, en ik zit thuis ook bijna nooit op IRC ivm telefoonkosten. Daarnaast lijtk IRC me helemaal geen goed medium om een RPG op te ontwerpen - een forum waar je alles na kan lezen is veel nuttiger.

• lvh
Op maandag 11 februari 2002 13:08 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Ik heb hier op de Uni geen IRC, en ik zit thuis ook bijna nooit op IRC ivm telefoonkosten. Daarnaast lijtk IRC me helemaal geen goed medium om een RPG op te ontwerpen - een forum waar je alles na kan lezen is veel nuttiger.
Ik bedoel IRC als medium om de RPG te gebruiken :)

• lvh
Op maandag 11 februari 2002 13:06 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Dat is geen AD&D schaal maar een EW (Eternal Worlds) schaal, die je gebruikt bij character creation. Je mag bijvoorbeeld in totaal 40 punten over je character verdelen. Al je stats beginnen op 10, en je kan extra punten krijgen door sommige stats te verlagen.
[..]

Mag ik uti het feit dat je nog steeds classes zit te bedenken afleiden dat je mijn skill-based systeem toch geen goed idee vond? :? (Doet me er aan denken dat er nog minstens 2 thief-skills bij moeten komen, Pickpocket en Open Lock.) Het idee van die skills was nu juist dat je geen classes meer nodig had, zoals ik er ook duidelijk bij heb gezegd.
[..]

Conveyance = verplaatsing. De super conveyance spreuk is natuurlijk een spreuk waarmee je instantaan van de ene naar de andere plaats in de wereld kan portallen.

Uhm trouwens, mensen - voordat we nu echt gigantisch veel dingen gaan verzinnen kunnen we ons beter eerst even concentreren op de game mechanics en de praktische uitvoering. Allerlei rassen en lokaties ed. is heel leuk, maar dat is toch het laatste wat je erin hoeft te bouwen.
1.OK
2. ? Sommige classes hadden toch bepaalde extra bonusses? Bv, een dwarf xtra str enzo, dus how about dat een thief beter kan pickpocketen als een knight? Da's toch logisch, of niet?
3. OK
4. OK

Verwijderd

IRC zuigt en ik kan het niet uninstall'en en ik snap nuet hoe het werkt (kan iemand me uitleggen zodat ik met jullie mee kan lezen?)

• lvh
Op maandag 11 februari 2002 13:58 schreef mr.oncreatief het volgende:
IRC zuigt en ik kan het niet uninstall'en en ik snap nuet hoe het werkt (kan iemand me uitleggen zodat ik met jullie mee kan lezen?)
Je snapt het duidelijk niet :P

IRC is een MEDIUM. Das het protocol enzo. Om op IRC te komen heb je een CLIENT nodig zodat je met dat MEDIUM kan praten, bv, mIRC.

www.mirc.com
mIRC downloaden en installen. Nickname enzo invullen
en dan in die "status" box typ je /server irc.tweakers.net
en dan /j #BP&G

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-10 11:41
Op maandag 11 februari 2002 13:55 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

[..]

Ik bedoel IRC als medium om de RPG te gebruiken :)
Kan IRC dan dingen zoals de stand van zaken op je wereld opslaan? Je zult toch een aantal zaken op de server moeten opslaan. Misschien kan je beter kijken naar een MUD-server.

Verder mooie ideeën. Ik zou je aanraden om eens een alfa-versie te maken waarin je 2 of 3 rassen, classes, spells, monsters e.d. te maken, en die uit te bouwen. Dus niet meteen proberen alle ideeën erin te proppen, maar eerst een werkende basis maken.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• lvh
Op maandag 11 februari 2002 14:06 schreef Coffeemonster het volgende:

[..]

Kan IRC dan dingen zoals de stand van zaken op je wereld opslaan? Je zult toch een aantal zaken op de server moeten opslaan. Misschien kan je beter kijken naar een MUD-server.

Verder mooie ideeën. Ik zou je aanraden om eens een alfa-versie te maken waarin je 2 of 3 rassen, classes, spells, monsters e.d. te maken, en die uit te bouwen. Dus niet meteen proberen alle ideeën erin te proppen, maar eerst een werkende basis maken.
Dat moet eik wel ;)
Maar, dat gaat eik perfect. Ik heb nog niet naar een MUD server gezocht, maar met IRC moet dat lukken met scriptjes :)

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Op maandag 11 februari 2002 14:18 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

[..]

Dat moet eik wel ;)
Maar, dat gaat eik perfect. Ik heb nog niet naar een MUD server gezocht, maar met IRC moet dat lukken met scriptjes :)
Maar hoe weet je zeker dat mensen niet gaan cheaten, en zichzelf onsterfelijk maken. Met scriptjes is dat heel makkelijk...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• lvh
Op maandag 11 februari 2002 14:24 schreef Paitor het volgende:

[..]

Maar hoe weet je zeker dat mensen niet gaan cheaten, en zichzelf onsterfelijk maken. Met scriptjes is dat heel makkelijk...
Omdat de SERVER alles doet en de char staat op de server.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

2. ? Sommige classes hadden toch bepaalde extra bonusses? Bv, een dwarf xtra str enzo, dus how about dat een thief beter kan pickpocketen als een knight? Da's toch logisch, of niet?
Mijn idee was juist dat je niet beter bent in pickpocket omdat je een thief bent, maar dat je een thief bent omdat je beter bent ik pickpocketen - als je snapt wat ik bedoel. :) Iedere combinatie van skills moet je kunnen krijgen, je hebt dus geen restricties zoals je dat bij een class wel hebt. Als jij je eerst heel erg gaat specialiseren in wapens maar dan later besluit dat Nature Magic veel koeler is, dan moet je gemakkelijk over kunnen stappen - wat met een class-systeem niet kan, omdat je nu eenmaal een 'fighter' oid bent.

Eventueel kan je mensen in een class indelen afhankelijk van hun skills, dat is zelfs nog wel leuk (sterker nog, daar kan je wel wat creatiefs mee doen :) ) - maar dat is dan alleen een naampje, niet iets dat game invloed heeft.

• lvh
Op maandag 11 februari 2002 16:11 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Mijn idee was juist dat je niet beter bent in pickpocket omdat je een thief bent, maar dat je een thief bent omdat je beter bent ik pickpocketen - als je snapt wat ik bedoel. :) Iedere combinatie van skills moet je kunnen krijgen, je hebt dus geen restricties zoals je dat bij een class wel hebt. Als jij je eerst heel erg gaat specialiseren in wapens maar dan later besluit dat Nature Magic veel koeler is, dan moet je gemakkelijk over kunnen stappen - wat met een class-systeem niet kan, omdat je nu eenmaal een 'fighter' oid bent.

Eventueel kan je mensen in een class indelen afhankelijk van hun skills, dat is zelfs nog wel leuk (sterker nog, daar kan je wel wat creatiefs mee doen :) ) - maar dat is dan alleen een naampje, niet iets dat game invloed heeft.
Nu ik snap :)

Leuk jah, dat kan idd nog wat worden :)
Pagina: 1 2 3 Laatste