Toon posts:

De islamiet, De christen en de wetenschap

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 450 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-01 18:43
Op woensdag 27 februari 2002 14:35 schreef BadRespawn het volgende:

[..]

hallo zeg, 2 berichten terug staat nog een reactie van mij aan jou waarin ik oa zeg dat als ik zou vinden dat ik boven je sta, ik niet met je zou discusseren. dat ik niet direct dezelfde dag reageer wil niet zeggen dat ik nooit maar zal reageren.

maar verdere discussie heeft weinig zin als je geen argumenten geeft voor je ideeen. en het heeft een paar posts geduurt voordat je zei dat je het "zeer moeilijk vind om uit te leggen" waarom je denkt wat je denkt.

deze discussie stopt wat mij betreft als je geen argumenten kan geven. dan stopt de discussie dus daarom, en niet omdat ik vind dat ik boven je sta ofzo.
de argumenten die jij bedoeld kan ik niet geven. ik kan je wel de gedachtegang geven die me hiertoe bracht.

Het begon op school. je hebt dit systeem:
code:
1
2
3
4
5
6
7
      O

.......................
.......................
.......................
.......................
.......................

0 is de leraar. . = leerling. Ik zag duidelijk dat er 1 persoon was die zich hoger achtte dan de anderen. En waarom? 'jullie zijn nog kinderen'.
verolgens zie je het zelfde weer: 0 = rector .= leraar. de rector staat daar ver boven? maar waarom? waarom zou de ene meer bereiken dan de ander? waarom geen anarchie? 'omdat dat niet goed gaat bij mensen' ok, dat is zo, maar waarom is dat? waarom wil een mens macht? om beter te zijn dan een ander en om zodoende een 'hogere plaats' te halen.
Dit is grofweg de gedachtegang en dit alles gaat onbewust. ik betrap mezelf er ook vaak op. als er verduidelijking nodig is zeg je dat maar. en sorry dat ik zo uithaalde tegen je, ik had even een hele rare gedachte kronkel

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 14:45 schreef Goedkoop het volgende:

[..]

de argumenten die jij bedoeld kan ik niet geven. ik kan je wel de gedachtegang geven die me hiertoe bracht.

Het begon op school. je hebt dit systeem:
code:
1
2
3
4
5
6
7
      O

.......................
.......................
.......................
.......................
.......................

0 is de leraar. . = leerling. Ik zag duidelijk dat er 1 persoon was die zich hoger achtte dan de anderen. En waarom? 'jullie zijn nog kinderen'.
verolgens zie je het zelfde weer: 0 = rector .= leraar. de rector staat daar ver boven? maar waarom? waarom zou de ene meer bereiken dan de ander? waarom geen anarchie? 'omdat dat niet goed gaat bij mensen' ok, dat is zo, maar waarom is dat? waarom wil een mens macht? om beter te zijn dan een ander en om zodoende een 'hogere plaats' te halen.
Dit is grofweg de gedachtegang en dit alles gaat onbewust. ik betrap mezelf er ook vaak op. als er verduidelijking nodig is zeg je dat maar. en sorry dat ik zo uithaalde tegen je, ik had even een hele rare gedachte kronkel
Zoets heet hierachie :) en dat hebben de meeste kudde dieren om de orde er een beetje in te houden.

En dat betekend niet dat we in een videospelletje zitten.

edit..

Het doorgeven van je genen ligt hieraan ten grondslag, hoe succesvoller (hoger in de hieracie/meer macht) des te meer kans heb je om je DNA door te geven. En daar gaat het in princiepe allemaal om in de natuur.

• Thijsch
Op woensdag 27 februari 2002 16:32 schreef jona het volgende:

[..]

Zoets heet hierachie :) en dat hebben de meeste kudde dieren om de orde er een beetje in te houden.

En dat betekend niet dat we in een videospelletje zitten.
Maar WAAROM is er anders geen orde? omdat iedereen heerschappij wil. WAAROM? omdat iedereen de beste wil zijn en wil winnen

als je meer kans hebt genen door te geven krijg je meer nageslacht, en heb je dus een grotere kans dat jij hoger op de lijst komt.

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Op dinsdag 26 februari 2002 19:41 schreef Goedkoop het volgende:
om het even te zeggen: ik DENK dat wij in een schijnwereld leven. een soort van 3D-videogame. Alles wat we zien LIJKT dus echt maar dat is het niet. Wat voor bewijzen wil je zien? wetenschappelijke? dan kunnen we beter meteen ophouden. wetenschap is iets van dit systeem en ik DENK dat dat pure onzin is.

snap je wat ik bedoel?
Alles om ons heen is DATA, wat ons hersenen verwerken. Het beeld wat je ogen te zien krijgen, wordt als data naar
de achterkant van je hersenen vezonden.
Hier wordt wat dat data een beeld gecreerd.

Stel dat je hersenen in een bak doet en je sluit een
computer aan die hersenen. Dan verzend je vanaf de computer data naar hersenen. De hersenen ontvangen de data en verwerken dat als beeld of geluid.

Met andere woorden, we hebben geen ogen of oren nodig,
om te zien of te oren. Alles om ons heen is data, dus schijnwereld.

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 16:55 schreef Lord_Salo het volgende:

[..]

Alles om ons heen is DATA, wat ons hersenen verwerken. Het beeld wat je ogen te zien krijgen, wordt als data
naar de achterkant van je hersenen vezonden. Hier wordt wat dat data een beeld gecreerd.

Stel dat je hersenen in een bak doet en je sluit een computer aan die hersenen.
Dan verzend je vanaf de computer data naar hersenen. De hersenen ontvangen de data en verwerken dat als beeld of geluid.

alles om ons heen is data en dus nep?

halloooo wordt eens wakker!

• Thijsch
Op woensdag 27 februari 2002 16:55 schreef Lord_Salo het volgende:

[..]

Alles om ons heen is DATA, wat ons hersenen verwerken. Het beeld wat je ogen te zien krijgen, wordt als data naar
de achterkant van je hersenen vezonden.
Hier wordt wat dat data een beeld gecreerd.

Stel dat je hersenen in een bak doet en je sluit een
computer aan die hersenen. Dan verzend je vanaf de computer data naar hersenen. De hersenen ontvangen de data en verwerken dat als beeld of geluid.

dat is ook heel goed mogelijk

• Thijsch
Op woensdag 27 februari 2002 16:57 schreef jona het volgende:

[..]

alles om ons heen is data en dus nep?

halloooo wordt eens wakker!
:? dat kan toch goed. wat jij vind en wat ik vind ik maar een stroompje in een hoop cellen. en ik denk dat we ook maar virtueel zijn. dus we zijn niets

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 16:59 schreef Goedkoop het volgende:

[..]

:? dat kan toch goed. wat jij vind en wat ik vind ik maar een stroompje in een hoop cellen. en ik denk dat we ook maar virtueel zijn. dus we zijn niets
stroompjes in zenuwcellen zijn toch iets?

Onze hersenen draaien inderdaad een programma met de naam "ik" :) maar dat betekend nog niet dat we "nep" zijn omdat het alleen maar stroompjes zijn.

• Thijsch
Op woensdag 27 februari 2002 17:02 schreef jona het volgende:

[..]

stroompjes in zenuwcellen zijn toch iets?

Onze hersenen draaien inderdaad een programma met de naam "ik" :) maar dat betekend nog niet dat we "nep" zijn omdat het alleen maar stroompjes zijn.
ik denk dat we nep zijn omdat iedereen probeerd de beste te zijn. de natuur probeerd de sterksten te laten overleven e.d Daarom DENK ik dat we in een schijnwereld leven

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 17:05 schreef Goedkoop het volgende:

[..]

ik denk dat we nep zijn omdat iedereen probeerd de beste te zijn. de natuur probeerd de sterksten te laten overleven e.d Daarom DENK ik dat we in een schijnwereld leven
de "natuur" probeerd niks.. het gebuert gewoon dat de sterktste overleefd, want die heeft de meeste overlevings kans en dus meer kans om te overleven. :)

Je gaat je zitten afvragen "waarom" er bepaalde aspecten aan "onze wereld" zitten en je komt tot de conclusie dat we in een schijnwereld zitten.

Dat is het gevaar van "waarom" vragen. Ze zijn met elk antwoord te beantworden dat je maar wil. En als je maar genoeg "waarom" vragen kan beantworden met een samenhangend verhaal hoe sterker het allemaal zo lijkt te zijn. En uit eindelijk krijg je dan een religie.

Maar ofvragen "waarom" dingen gebeuren of zijn zoals ze zijn heeft weinig zin omdat je geen "input data" heb om een antwoord te formuleren.

Ga je eens afvragen "hoe" alles in elkaar zit ipv waarom. Daar kun je teminste normale antwoorden op vinden.

Verwijderd

de natuur probeerd de sterksten te laten overleven e.d Daarom DENK ik dat we in een schijnwereld leven
LOL... de sterksten zijn PER DEFINITIE degenen die de beste zijn in het overleven! Vreemd he, dat die dan ook het best overleven? |:(

Verwijderd

knip
<verkeerde post>

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-01 23:41

OMX2000

By any means necessary...

Ik was in eerste instantie nieuwsgierig naar dit topic, maar ik moet zeggen dat het nu een beetje geblaat is geworden (no offense)...
Maar hoe dan ook, filosoferen is altijd leuk (filosofie is ook de wetenschap der wetenschappen)...

Het leuke is dat alle wetenschappers onderzoeken, en alles willen bewijzen, maar dat daar toch een limiet aan zal zijn. Ik denk niet dat wij in staat zullen zijn om alles te weten en te verklaren.

Waar ik nog steeds een vraagteken bij heb is hoe de wetenschap verklaart dat er uit een Big-Bang alles is ontstaan. Dat ie er is geweest geloof ik zeker, maar waardoor is deze Big-Bang gestart?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Waar ik nog steeds een vraagteken bij heb is hoe de wetenschap verklaart dat er uit een Big-Bang alles is ontstaan. Dat ie er is geweest geloof ik zeker, maar waardoor is deze Big-Bang gestart?
In den beginne was er niets, en dat ontplofte :)

Serieus, er zijn aanwijzingen dat een heelal waarin er helemaal niets is, niet stabiel is. We kunnen ons de situatie dat er niets is niet voorstellen... Maar dat komt vaker voor in wetenschap :)
Anyway, in de explosie van dat niets zijn ruimte en tijd gevormd. Dat is volgens de theorie een proces waarbij energie vrijkomt, en die energie nemen wij dagelijks waar in de vorm van, naja, alles.
De vraag wat er voor de big bang gebeurde, is dus niet te beantwoorden - er was geen tijd. Op dezelfde manier is ook de vraag wat de big bang veroorzaakt heeft, niet te beantwoorden: Voor causaliteit is tijd een vereiste.

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 17:15 schreef ik oa het volgende:

Dat is het gevaar van "waarom" vragen. Ze zijn met elk antwoord te beantworden dat je maar wil. En als je maar genoeg "waarom" vragen kan beantworden met een samenhangend verhaal hoe sterker het allemaal zo lijkt te zijn. En uit eindelijk krijg je dan een religie.

Maar ofvragen "waarom" dingen gebeuren of zijn zoals ze zijn heeft weinig zin omdat je geen "input data" heb om een antwoord te formuleren.
is dit nou zo'n onzin of niet? Ik heb zoiets al een paar keer eerder gepost maar ik krijg nooit en reactie er op ofzo.. (aangezien deze tread toch al op zn eind loopt kan ik deze post denk wel ff tussendoor posten)

• Thijsch
Op woensdag 27 februari 2002 18:33 schreef jona het volgende:

[..]

is dit nou zo'n onzin of niet? Ik heb zoiets al een paar keer eerder gepost maar ik krijg nooit en reactie er op ofzo.. (aangezien deze tread toch al op zn eind loopt kan ik deze post denk wel ff tussendoor posten)
ik ben van mening veranderd. ik gelooof nu weer puur in de wetenschap.

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 19:31 schreef Goedkoop het volgende:

[..]

ik ben van mening veranderd. ik gelooof nu weer puur in de wetenschap.
okee dan :)

• Thijsch
ff ontopic: binnen het systeem (onze waarnemingen) is wetenschap het beste. het kan dingen goed verklaren. klopt iets niet. dan stel je het bij. Wetenschap ontwikkeld ook nieuwe dingen. daarom denk ik dat WEtenschap wel goed is.
Pagina: 1 2 3 Laatste