de argumenten die jij bedoeld kan ik niet geven. ik kan je wel de gedachtegang geven die me hiertoe bracht.Op woensdag 27 februari 2002 14:35 schreef BadRespawn het volgende:
[..]
hallo zeg, 2 berichten terug staat nog een reactie van mij aan jou waarin ik oa zeg dat als ik zou vinden dat ik boven je sta, ik niet met je zou discusseren. dat ik niet direct dezelfde dag reageer wil niet zeggen dat ik nooit maar zal reageren.
maar verdere discussie heeft weinig zin als je geen argumenten geeft voor je ideeen. en het heeft een paar posts geduurt voordat je zei dat je het "zeer moeilijk vind om uit te leggen" waarom je denkt wat je denkt.
deze discussie stopt wat mij betreft als je geen argumenten kan geven. dan stopt de discussie dus daarom, en niet omdat ik vind dat ik boven je sta ofzo.
Het begon op school. je hebt dit systeem:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| O ....................... ....................... ....................... ....................... ....................... |
0 is de leraar. . = leerling. Ik zag duidelijk dat er 1 persoon was die zich hoger achtte dan de anderen. En waarom? 'jullie zijn nog kinderen'.
verolgens zie je het zelfde weer: 0 = rector .= leraar. de rector staat daar ver boven? maar waarom? waarom zou de ene meer bereiken dan de ander? waarom geen anarchie? 'omdat dat niet goed gaat bij mensen' ok, dat is zo, maar waarom is dat? waarom wil een mens macht? om beter te zijn dan een ander en om zodoende een 'hogere plaats' te halen.
Dit is grofweg de gedachtegang en dit alles gaat onbewust. ik betrap mezelf er ook vaak op. als er verduidelijking nodig is zeg je dat maar. en sorry dat ik zo uithaalde tegen je, ik had even een hele rare gedachte kronkel