[GF4] Ti 4200 - hoe lang nog?

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 1.916 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 09:15 schreef Grrrrrene het volgende:
'k ben niet zo into videokaarten, maar heeft het zin mijn GF2MX (zie specs van mijn workstation PC in sig) te upgraden naar een GF4Ti4200? 'k Ga de 2 celerons nog upgraden naar dual P3-800E.
Ik denk dat het wel wat gaat uitmaken, maar ik denk niet dat het het geld waard is............

Edit: als je er 2 P 3's van maakt, dan is het wel de moeite waard denk ik.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ligt er dan vooral aan wat je er mee doet, als je niet (veel) gamed (of niet over de 1024x768x32 gaat), lijkt mij een GF4 Ti niet nodig.

(Maruh echt een search vraagje dit hoor. :P ;))

Een GF4 is altijd sneller, en heeftmeer functies (ook 2D, afhankelijk van de GF4 en je huidige GF2). Als je nu bijvoorbeeld je TV-out gebruikt dan is ie op een GF4 Ti geloof ik beter. Op een GF4MX (die ik heb) in ieder geval wel, ik kan op TV 1024x768@50Hz en op monitor 1152x864@100Hz tegelijk. Ik las dat dit met oudere GeForces niet kan (moet je dual-ramdac voor hebben).

Ik weet niet of er ook TwinView Ti 4200's komen, dacht van wel, maar dat zou dus ook een upgrade kunnen zijn.

Bij een MX staan op nvidia.com (in de product overviews) meer .functies voor de VPE (die bij Ti HDVP heet):
- zoals 1024x768 integrated Decoder (kwaliteit is dus onafhankelijk van merk kaart)
- integrated full hardware Mpeg2 decoder

Een GF4MX lijkt mij dus beter om bijvoorbeeld DVD's mee op je TV te kijken, maar ik heb me er niet heel lang in verdiep: ik vind/vond een Ti 4400 te duur, en heb geen zin om te wachten tot een Ti een beetje goedkoop is, Ti gedeelte heb ik toch niet nodig, zoveel game ik niet. Maar dat is mijn situatie.

De twee PDF's: PDF van MX, PDF van Ti, zodat je zelf kan kijken.

Verwijderd

Ik denk dat de 64 MB versie toch voordeliger is.........

Verwijderd

Ik zie bij Gainward.de een reclame add... Comming soon: Mutant.

zou dat?? *D

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 21:12 schreef Mad_Cookie het volgende:
Ik zie bij Gainward.de een reclame add... Comming soon: Mutant.

zou dat?? *D
Het zou tijd worden :D Het duurt nu al zo lang :'(

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 11:40 schreef You-Suk het volgende:

[..]

Hé rare koekdoos, bekijk eerst m'n sig en reageer daarna :(
De Radeon is een optie voor tweakers met weinig geduld en of cash

[mierenneukmodus] het is "scheer je weg" [mierenneukmodus]

* You-Suk is a happy TI 4400 user >:)
OOps...Mad_Cookster is wat uitbundig geweest, sorry ;(

Bent een Ti-User, en o ja..

[mn-modus]Ga je weg scheren is gebiedende wijs, net als scheer je weg[/mn-modus] *D

Verwijderd

/me is erg benieuwd :P.

Als in Amerika de eerste winkels op 2 mei gaan verschepen, zal de kaart misschien 1~2 weken later wel in de pricewatch staan :).
Damn, nog 2 weken :z, ik kan me opzich ook wel voor 2 weken laten invriezen >:).

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 22:38 schreef DumphuiZ het volgende:
/me is erg benieuwd :P.

Als in Amerika de eerste winkels op 2 mei gaan verschepen, zal de kaart misschien 1~2 weken later wel in de pricewatch staan :).
Damn, nog 2 weken :z, ik kan me opzich ook wel voor 2 weken laten invriezen >:).
Hehehehehe ik doe het wel voor een paar jaar, dan is de TI 4600 nog maar € 2,- :P :P

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 23:01 schreef ThaBunny het volgende:

[..]

Hehehehehe ik doe het wel voor een paar jaar, dan is de TI 4600 nog maar € 2,- :P :P
Kan je meteen je hele systeem upgraden >:)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Op maandag 29 april 2002 23:01 schreef ThaBunny het volgende:
Dit klopt wel, eerst betaalde je voor een Geforce 2 Ultra een bom geld en nu kon je ze laatst bij Eynstein voor een paar euro oppikken. Nu is 2 euro een beetje overdreven maar het klopt wel.

Ik zelf heb twee jaar gelden 599 gulden betaalt voor een Geforce 2 GTS. Tja en wat krijg je ervoor terug....75 euro!?!...

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 00:20 schreef RAID-0 het volgende:

[..]

Dit klopt wel, eerst betaalde je voor een Geforce 2 Ultra een bom geld en nu kon je ze laatst bij Eynstein voor een paar euro oppikken. Nu is 2 euro een beetje overdreven maar het klopt wel.

Ik zelf heb twee jaar gelden 599 gulden betaalt voor een Geforce 2 GTS. Tja en wat krijg je ervoor terug....75 euro!?!...
Toch wel erg he, hoe snel de prijzen van hardware kelderen. Alhoewel ik het bij Monitoren wel mee vind vallen. Heeft iemand van jullie enig idee hoe duur de VisionMaster van Iiyama (454) circa met Kerst zal zijn? Nu is ie zo'n 500 euro, voor mij is dat iets aan de hoge kant :P.

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
Op maandag 29 april 2002 21:16 schreef Mad_Cookie het volgende:

[..]

OOps...Mad_Cookster is wat uitbundig geweest, sorry ;(

Bent een Ti-User, en o ja..

[mn-modus]Ga je weg scheren is gebiedende wijs, net als scheer je weg[/mn-modus] *D
hehehehehe, LOL en wat ga je doen, wachten tot de TI4200 te koop is of ............. :D
ga je voor een 4400 of 4600

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 00:59 schreef You-Suk het volgende:

[..]

hehehehehe, LOL en wat ga je doen, wachten tot de TI4200 te koop is of ............. :D
Ti-4200. Na een overclock moet IMHO wel 300 zijn te behalen. En wat blijkt nu, de core bottlet in de meeste spellen >:). Altans op 1024x768 wel :P. Dus als je een 64mb 300/250, naast een 128mb 300/325 zet, zijn ze bijna gelijk in snelheid. En dat voor een heleboel doekoes minder :).

Verwijderd

Heeft iemand hier trouwens een idee wanneer UT 2[003] uitkomt? Want eigenlijk koop ik daarvoor deze nieuwe kaart *D

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

PLAATJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eisbar/ti4200_card.gif

Heb het plaatje maar op m'n eigen account gezet, de originele site is in een keer weg :?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Op dinsdag 30 april 2002 10:32 schreef RAID-0 het volgende:
PLAATJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:)
[afbeelding]
http://www.prolink.com.tw/new_web/products/vga/g4/GeForce4%20ti%204200.htm
Plaatje??? Is het niet KRUISJE!!!!!!!!!!!!!!!?

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 11:13 schreef Jake het volgende:Ik weet niet of er ook TwinView Ti 4200's komen, dacht van wel, maar dat zou dus ook een upgrade kunnen zijn.
Kijk maar bij de specs van die Prolink kaart. Ze hebben twee ramdacs op de GF4 kaarten zitten vanaf de MX460 in ieder geval.

Niet alleen Twinview, maar een stapje meer, Dualhead dus.. ;)
Hardware Specifications:
Graphics engine NVIDIA GeForce4 Ti 4200 GPU
GPU Clock 250MHz
Video Memory 64MB DDR 128MB DDR
Memory Clock 500MHz 444MHz
Memory Bandwidth 8.0 GB/S
7.1 GB/S
Theoretical Fill Rate 900 Mpixel/s
RAMDAC 2 x 350MHz
Max resolution 2048 x 1536
Bus standard Fast Writes AGP 4X
Connector 15-PIN D-Sub port + DVI +VIO port
(only for w/DVI, VIO Model)
Refresh Rate 60-240Hz
TV-Out Resolution 1024 x 768
//edit woepus, er stond gf5 heheheh

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 09:33 schreef ThaBunny het volgende:
Heeft iemand hier trouwens een idee wanneer UT 2[003] uitkomt? Want eigenlijk koop ik daarvoor deze nieuwe kaart *D
Ik koop hem daar ook gedeeltelijk voor :P. De demo van ut2003 komt in mei uit. Ze zeggen zelf het spel in Juni/Juli uit te brengen. Hen kennende zal het wel Juli worden :).

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 00:59 schreef You-Suk het volgende:

[..]

Ik koop een 4200, waarschijnlijk zelfs een 64MB versie..ga niet zitten wachten op games die meer eisen van de RAM modules op het plankje...ben toch verslaafd aan RTCW :P

Daarnaast koop ik een speelkubus omdat ik Mario Kart al veeeeeel te lang heb moeten missen..

o, ja die 4200 komt natuurlijk op een nieuwe mama met PC2700 en een lekkere 2000+

Verwijderd

Fok FOK FOOOOOOOOOOOK!

ik MOET :? een 4200-128 nemen??

zie hier:

Available Model
Model No: MVGA-NVG25GA (W/128M, VIO, DVI)
MVGA-NVG25GA (W/128M, TV, DVI)
MVGA-NVG25GA (W/64M,TV)
ik wil een DVI voor mijn 17"TFT |:(

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 14:14 schreef Mad_Cookie het volgende:
Fok FOK FOOOOOOOOOOOK!

zie hier:

Available Model
MVGA-NVG25GA (W/64M,TV)
Wat heb je ook alweer aan een DVI?

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 22:02
DVI is een digitale videopoort, vergelijkbaar aan een vga uitgang maar dan digitaal ipv analoog en TFT's zijn digitaal dus vandaar

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op dinsdag 30 april 2002 14:14 schreef Mad_Cookie het volgende:
Fok FOK FOOOOOOOOOOOK!

zie hier:

Available Model
MVGA-NVG25GA (W/64M,TV)
Waar heb je die info vandaan?

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 30 april 2002 14:45 schreef DeadPool het volgende:
DVI is een digitale videopoort, vergelijkbaar aan een vga uitgang maar dan digitaal ipv analoog en TFT's zijn digitaal dus vandaar
Ja dan hoeft het signaal van de videokaart niet eerst van digitaal naar analoog en dan weer digitaal te worden, daar mee verlies je een hoop beeldkwaliteit ook.

Verwijderd

Dit zijn alleen maar de kaarten van Prolink. Hoe de andere fabrikanten hun modellen indelen met DVI en zo is daar niet van afhankelijk.

Gewoon effe afwachten McFlipp .. ;)

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 14:48 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Ja dan hoeft het signaal van de videokaart niet eerst van digitaal naar analoog en dan weer digitaal te worden, daar mee verlies je een hoop beeldkwaliteit ook.
Tenzij je je filtertjes eraf sloopt :P

• Jake
  • Niet online
Dan heb je nog steeds een DA => AD conversie hoor. Geen conversie is altijd beter, maar volgens THG maakt het op die moment niet zoveel uit (ik weet het niet, ik heb geen DVI en geen TFT).

Verwijderd

Waar kan je zien dat je een TFT hebt? Want deze monitor is nu 2 jaar oud en ik was nog jong en onnozel toen me pa deze monitor kocht :P :P

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Op dinsdag 30 april 2002 17:10 schreef ThaBunny het volgende:
Waar kan je zien dat je een TFT hebt? Want deze monitor is nu 2 jaar oud en ik was nog jong en onnozel toen me pa deze monitor kocht :P :P
ROFL :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Je hebt nu waarschijnlijk een grote monitor, dat heet CRT.
En je hebt van die flatscreens, dun/plat, en dat heet TFT.

• Saekerhett
  • Laatst online: 20-08 15:29
Op dinsdag 30 april 2002 17:35 schreef rAcEr het volgende:

[..]

ROFL :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Je hebt nu waarschijnlijk een grote monitor, dat heet CRT.
En je hebt van die flatscreens, dun/plat, en dat heet TFT.
ROFL!! Wat niet!!!

Waar jij het over hebt zijn LCD's!

TFT's zijn gewoon logge zware monitoren, maar WEL met een platte beeldbuis!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 30 april 2002 18:29 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

ROFL!! Wat niet!!!

Echt niet :) Dat zijn CRT monitoren met een platte beeldbuis, bij IIyama heet het diamondtron ofzo. Heb zelf ook zo'n Piyama en werkt erg lekker dat dingetje. Maaruh als ik het goed begrijp heeft prolink al zijn ti4200 kaarten aangekondigt!?

• InSPiRE

[..]

ROFL!! Wat niet!!!

Dat zeg ik, GAMMA :Y)

• McFlipp

McFlipp

24...

Gainward GeForce4 PowerPack!Model Ultra/650 XP Golden Sample TM
Posted by overclocker at 16:03

The ultimate non-compromising bang for the buck
Gainward GeForce4 PowerPack!
Model Ultra/650 XP Golden Sample TM
Featuring NVIDIAs GeForce4 Ti-4200, 128MB of 4.0 ns DDR memory, Video-in/Video-out, DVI, nView functionality and more.

Taipei - Hong Kong - Fremont/Ca. - Munich April 30th, 2002.
Gainward Co., Ltd, a leading manufacturer of advanced, high performance 3D graphics and home entertainment accelerators, announces that it will ship the worlds best value for money 128MB 3D graphics processor first week of May 2002, the Gainward GeForce4 PowerPack! Model Ultra/650 XP Golden SampleTM.
At an expected street price of less than 350 incl. VAT the GeForce4 Ti-4200 GPU in combination with Gainwards unique High-Performance/Wide-BandwidthTM hardware design, 128MB 4.0ns DDR memory, two VGA connectors, DVI, plus video-in and video-out offers by far todays best price/performance ratio and will again easily blow away competitive products simply based on NVIDIAs reference design, commented Hans-Wolfram Tismer, Gainwards Managing Director Europe. The Gainward GeForce4 PowerPack! Ultra/650 XP Golden SampleTM will continue Gainwards tradition of offering advanced, leading edge, kick-ass products for the utmost enthusiastic 3D gaming community at a very reasonable price.
The Gainward GeForce4 PowerPack! Model Ultra/650 XP Golden SampleTM graphics card offers a complete and advanced feature-set of todays most powerful 3D technology including a large 128MB frame buffer, two VGA connectors to support nView functionality, a DVI connector plus 2 video-in and 2 video-out connectors (composite video and s-video). Featuring Gainwards High-Performance/Wide-BandwidthTM hardware design specially developed to take maximum advantage of the 128 MB of DDR display memory, the Gainward GeForce4 PowerPack! Model Ultra/650 XP Golden SampleTM is one of the most powerful and most versatile 3D graphics boards available for less than 350. Gainwards genuine Golden Sample product even guarantees outstanding stability and performance at significantly enhanced clock settings by using a hand selected GeForce4 Ti-4200 graphics processor, carefully qualified DDR memory chips, and advanced, proprietary hardware tuning techniques to offer absolute leading-edge performance for the 3D enthusiast.

nView for VGA+VGA, VGA+DVI, VGA+TV-out and DVI+TV-out
The Gainward GeForce4 PowerPack! Model Ultra/650 XP Golden SampleTM also supports two monitors simultaneously (formerly known as DualHead or TwinView technology) with two independent 350 MHZ RAMDACs for office applications, 3D gaming and professional applications such as CAD, DTP, animation, or video editing. The maximum supported resolution for both displays is 2048x1536 pixel, depending on the resolution the maximum refresh rate is up to 240 Hz.
nViewä Display Technology allows end-users to select any combination of multiple displays, including digital flat panels, analog CRTs, and TVs, and modify the display properties independently, using an intuitive software interface. In addition to two VGA connectors and a DVI connector are also provided.

Gainwards XP-feature for Video-in and Video-out
Gainwards award-winning XP feature-set, also known as VIVO, (Video-In/Video-Out) provides two video-in connectors and two video-out connectors (both composite video and s-video for PAL and NTSC) for smooth video recording and video editing including accelerated DVD playback with enhanced motion compensation in hardware. A software DVD player and a powerful package of Video-Editing-Software are also included.

More GeForce4 products from Gainward
In addition to the powerful Gainward GeForce4 PowerPack! Model Ultra/650 XP Golden SampleTM Gainward introduces a lower cost version, the Gainward GeForce4 PowerPack! Model Ultra/650 TV/DVITM featuring 64MB DDR, 2 VGA connectors, DVI, and TV-out for price sensitive system integration.

ModelUltra/650 XPGolden Sample ModelUltra/650 TV/DVI
GPU GeForce4 Ti-4200 GeForce4 Ti-4200
Memory 128MB of 4.0 ns DDR 64MB of 4.0ns DDR
Enhanced Clock Settings Yes -
Video Video-in & -out Video-out
DVI Yes Yes
Nview Yes Yes
ESP incl. VAT 350 200

EXPERToolTM Performance Tuning Utility
EXPERToolTM is Gainwards performance tuning utility that allows the user to easily adjust the engine clock and the memory clock of any Gainward product from NVIDIAs recommended default settings to even faster settings. Due to Gainwards proprietary, rock solid High-Performance/Wide-BandwidthTM hardware design, Gainward offers the end user the choice to run Gainwards Golden Sample products at Enhanced Performance Settings (both, faster engine clock AND faster memory clock) which guarantee significantly improved 3D real-world performance even for higher resolutions at 32 bit color depth.
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Ennuh de 64mb versie MET DVI EN VGA, MET Video-out kost €200!!! :9~ Damn ik denk dat ik bijna zeker dat kaartje ga halen!! Jammer alleen van dat 4.0ns geheugen.

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 18:57 schreef McFlipp het volgende:

[..]

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Ennuh de 64mb versie MET DVI EN VGA, MET Video-out kost €200!!! :9~ Damn ik denk dat ik bijna zeker dat kaartje ga halen!! Jammer alleen van dat 4.0ns geheugen.
VET!!! maar waar staat dat ie € 200,- kost :? dat kan ik niet vinduh :o

Verwijderd

[..]

ROFL!! Wat niet!!!

Blundertje:D

CRT=Cathode Ray Tube - oude vertrouwde beeldbuis dus
TFT=Thin Film Transistor - plat scherm opgebouwd uit transistoren.

Enniehouw, MCFlipp, hoe kom je bij die prijs? Er staat less than 350 en ik denk dat ze euro's bedoelen. Het is nl. een Duits bericht...

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 30 april 2002 19:16 schreef ThaBunny het volgende:

[..]

VET!!! maar waar staat dat ie € 200,- kost :? dat kan ik niet vinduh :o
At an expected street price of less than 350 incl. VAT the GeForce4 Ti-4200 GPU in combination with Gainwards unique High-Performance/Wide-BandwidthTM hardware design, 128MB 4.0ns DDR memory, two VGA connectors, DVI, plus video-in and video-out offers by far todays best price/performance ratio and will again easily blow away competitive products simply based on NVIDIAs reference design, commented Hans-Wolfram Tismer, Gainwards Managing Director Europe.

ModelUltra/650 XPGolden Sample ModelUltra/650 TV/DVI
GPU GeForce4 Ti-4200 GeForce4 Ti-4200
Memory 128MB of 4.0 ns DDR 64MB of 4.0ns DDR
Enhanced Clock Settings Yes -
Video Video-in & -out Video-out
DVI Yes Yes
Nview Yes Yes
ESP incl. VAT 350 200
Daar zie ik dat staan :) Ennuh ik heb de text gecopy-pasted, en de Euro tekentjes zijn niet meegekomen, je kan hier ff naar de originele text kijken.

Verwijderd

Ah, als dit waar is, ik zie dit namelijk niet op de Gainward site staan, ben ik heel gelukkig:-)

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 19:27 schreef RoCK-iT het volgende:
Ah, als dit waar is, ik zie dit namelijk niet op de Gainward site staan, ben ik heel gelukkig:-)
Zeer wreed nieuws, alleen is 150 euro niet een beetje groot verschil tussen de twee kaarten :? Ik had zelf zo'n 50 euro verwacht. Aan de andere kant, die 128 mb is natuurlijk ook een GS en er zit extra rommel bij, bij die 64 mb waarschijnlijk niet...

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 19:50 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

Zeer wreed nieuws, alleen is 150 euro niet een beetje groot verschil tussen de twee kaarten :? Ik had zelf zo'n 50 euro verwacht. Aan de andere kant, die 128 mb is natuurlijk ook een GS en er zit extra rommel bij, bij die 64 mb waarschijnlijk niet...
Ja idd, er zit toch niet zoveel verschil in die 2 kaarten :? Nou ja ik weet al bijna zeker dat ik de 64 MB versie ga nemen, ik hoef al die extra's niet (zeker niet als ik er € 150,- meer voor moet dokken) Maar goed nieuws dus! Ik had verwacht dat de 64 MB toch minstens € 250,- zou gaan kosten :)

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 20:01 schreef ThaBunny het volgende:

[..]

Ja idd, er zit toch niet zoveel verschil in die 2 kaarten :? Nou ja ik weet al bijna zeker dat ik de 64 MB versie ga nemen, ik hoef al die extra's niet (zeker niet als ik er € 150,- meer voor moet dokken) Maar goed nieuws dus! Ik had verwacht dat de 64 MB toch minstens € 250,- zou gaan kosten :)
Het komt natuurlijk ook door het 4.0 ns geheugen das niet zo duur ivg met 3.6 of 3.8 ofzo. De prijs van 200 euro zou best wel eens kunnen kloppen, want zie hier uit de pricewatch:
Gainward Geforce4 MX440 Pro/600 TV Golden Sample € 155,-

Deze kaart maakt ook gebruik van 64mb 4.0 ns geheugen en een geforce 2 chip. Aangezien de chip kosten niet zo hoog liggen, als die van het geheugen, is deze kaart dan ook een stuk goedkoper als de mx 460 :P.
Diz wreed :). Voor maar 200~250 euro een Gainward Gf 4-4200, helaas geen GS, maar je kan natuurlijk ook niet alles hebben. Er zit wel een enhanced setting bij, dus het geheugen, wat erop zit, zal toch wel lekker over te clocken zijn.
Ik verwacht dat ie met enhanced settings op 270/540 zal draaien en dat je hem met standaard cooling wel op 280/560 krijgt. Een beetje tweaker, krijgt hem wel verder >:).

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 30 april 2002 20:08 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

Het komt natuurlijk ook door het 4.0 ns geheugen das niet zo duur ivg met 3.6 of 3.8 ofzo. De prijs van 200 euro zou best wel eens kunnen kloppen, want zie hier uit de pricewatch:
Gainward Geforce4 MX440 Pro/600 TV Golden Sample € 155,-

Deze kaart maakt ook gebruik van 64mb 4.0 ns geheugen en een geforce 2 chip. Aangezien de chip kosten niet zo hoog liggen, als die van het geheugen, is deze kaart dan ook een stuk goedkoper als de mx 460 :P.
Diz wreed :). Voor maar 200~250 euro een Gainward Gf 4-4200, helaas geen GS, maar je kan natuurlijk ook niet alles hebben. Er zit wel een enhanced setting bij, dus het geheugen, wat erop zit, zal toch wel lekker over te clocken zijn.
Ik verwacht dat ie met enhanced settings op 270/540 zal draaien en dat je hem met standaard cooling wel op 280/560 krijgt. Een beetje tweaker, krijgt hem wel verder >:).
En nu maar hopen op de eerste benches en pics :)

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 20:15 schreef McFlipp het volgende:

[..]

En nu maar hopen op de eerste benches en pics :)
Idd, zelfs als de kaart 250 euro wordt, dan koop ik hem alsnog, ik wacht al veels te lang :P

Verwijderd

Ik heb ff een vraagje dudes...

Ik wil eigenlijk niet te lang wachten met het kopen van een nieuwe videokaart, want ik heb nu een geforce 2mx i.c.m. een duron 900 en dat werkt voor geen meter :'(

Ik was van plan om een Radeon 8500 te kopen, maar nu ik de benchmarks zie, ben ik van plan verandert en zou graag een ti 4200 willen kopen. Is het echt het wachten waard of kan ik nu beter een radeon 8500 nemen? Want ik ben erg ongeduldig en ik zou niet weten of ik uberhaupt kan wachten. Wat adviseren jullie mij? Zal ik er straks spijt van krijgen wanneer ik een radeon 8500 koop?

• InSPiRE
Op dinsdag 30 april 2002 20:50 schreef Cyberboy het volgende:
[..]
Wachten op Ti4200, zou volgens de benchmarks sneller zijn, en goedkoop(?)

• GuuZ

GuuZ

is liev

Iemand al iets van leadtek en asus gehoord over hun ti4200's?

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 20:50 schreef Cyberboy het volgende:
Ik heb ff een vraagje dudes...

Ik wil eigenlijk niet te lang wachten met het kopen van een nieuwe videokaart, want ik heb nu een geforce 2mx i.c.m. een duron 900 en dat werkt voor geen meter :'(

Ik was van plan om een Radeon 8500 te kopen, maar nu ik de benchmarks zie, ben ik van plan verandert en zou graag een ti 4200 willen kopen. Is het echt het wachten waard of kan ik nu beter een radeon 8500 nemen? Want ik ben erg ongeduldig en ik zou niet weten of ik uberhaupt kan wachten. Wat adviseren jullie mij? Zal ik er straks spijt van krijgen wanneer ik een radeon 8500 koop?
Als je geen geduld hebt moet je een Radeon kopen. Maar IK zou w8en op de TI 4200 hij is gewoon beter :) Ik zit nu ook met een MX en ik ben er nog niet eens zo ontevreden over :) Maar ja je moet wel UT 2[003] kunnen spelen 8-)

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 21:07 schreef ThaBunny het volgende:

[..]

Als je geen geduld hebt moet je een Radeon kopen. Maar IK zou w8en op de TI 4200 hij is gewoon beter :) Ik zit nu ook met een MX en ik ben er nog niet eens zo ontevreden over :) Maar ja je moet wel UT 2[003] kunnen spelen 8-)
Of ut met 6x FSAA en andere funky shit, met nog meer dan 100 fps :P. Zolang je cpu maar bottlet >:)

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 30 april 2002 21:05 schreef GuuZ14 het volgende:
Iemand al iets van leadtek en asus gehoord over hun ti4200's?
Er staat iig niets op hun sites.

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 21:42 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Er staat iig niets op hun sites.
Er komt pas info op de websites, zodra de kaarten al een week uitzijn ofzo. Altans dat was ook zo met de Geforce 4 TI/MX...

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 21:46 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

Er komt pas info op de websites, zodra de kaarten al een week uitzijn ofzo. Altans dat was ook zo met de Geforce 4 TI/MX...
Rare mensen toch die van marketing :P :P

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 21:15 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

Of ut met 6x FSAA en andere funky shit, met nog meer dan 100 fps :P. Zolang je cpu maar bottlet >:)
Hoeveel fps haal je eigenlijk met UT 2[003] met een gf 4 TI 4200 en de rest van mijn config :?

• GuuZ

GuuZ

is liev

Op dinsdag 30 april 2002 22:05 schreef ThaBunny het volgende:

[..]

Rare mensen toch die van marketing :P :P
ja behoorlijk

• Saekerhett
Op dinsdag 30 april 2002 22:07 schreef ThaBunny het volgende:

[..]

Hoeveel fps haal je eigenlijk met UT 2[003] met een gf 4 TI 4200 en de rest van mijn config :?
Zat :) Ga er maar vanuit dat je in 1024x768x32 met alles MAX wel boven de 50 fps uitkomt, ikzelf ga uit van 40+ fps op mijn systeem met een Geforce4 Ti4200 :)

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

Op dinsdag 30 april 2002 22:07 schreef ThaBunny het volgende:

[..]

mischien heb je hier wat aan?

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 23:12 schreef lange het volgende:

[..]

mischien heb je hier wat aan?
Hmmmzz lijkt me een beetje weinig fps, maar het zijn natuurlijk schattingen omdat én UT 2[003] nog niet op de markt is én omdat de TI 4200 nog niet op de markt is. :7

• GuuZ

GuuZ

is liev

Op woensdag 01 mei 2002 09:57 schreef ThaBunny het volgende:

[..]

Hmmmzz lijkt me een beetje weinig fps, maar het zijn natuurlijk schattingen omdat én UT 2[003] nog niet op de markt is én omdat de TI 4200 nog niet op de markt is. :7
:P

• McFlipp

McFlipp

24...

Op woensdag 01 mei 2002 09:57 schreef ThaBunny het volgende:

[..]

Denk ook dat niet zo'n goed beeld geeft omdat het een benchmark is. Dit zal wel een stukje zijn waarin heel veel bots alles MAX super grote view etc etc te zien zijn.

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 10:31 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Denk ook dat niet zo'n goed beeld geeft omdat het een benchmark is. Dit zal wel een stukje zijn waarin heel veel bots alles MAX super grote view etc etc te zien zijn.
Ik hoop maar dat dat zo is, want ik koop geen TI 4200 voor 30 fps in UT 2[003] En wat zullen de gemiddelde videokaarten dan wel scoren? Een gf 2 mx bijv. Ik denk niet dat deze benchmark waar is. Want als dat zo is, dan zullen maar heel weinig mensen UT 2[003] gaan kopen, omdat ze simpelweg niet de hardware hebben (een gf 2 mx bijv ik zeg maar wat)

• McFlipp

McFlipp

24...

Op woensdag 01 mei 2002 10:48 schreef ThaBunny het volgende:

[..]

Ik hoop maar dat dat zo is, want ik koop geen TI 4200 voor 30 fps in UT 2[003] En wat zullen de gemiddelde videokaarten dan wel scoren? Een gf 2 mx bijv. Ik denk niet dat deze benchmark waar is. Want als dat zo is, dan zullen maar heel weinig mensen UT 2[003] gaan kopen, omdat ze simpelweg niet de hardware hebben (een gf 2 mx bijv ik zeg maar wat)
Volgens de makers kon je het met een tnt2 nog net spelen met alles low.

• McFlipp

McFlipp

24...

Eerste pics van de gainward 128mb versie!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/ti42001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/ti42002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/ti42003.jpg

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 11:12 schreef McFlipp het volgende:
Eerste pics van de gainward 128mb versie!
:9~ :9~ Heb je dit van de Gainward site vandaan? Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de Leadtek versie 8-)ik ga zo ff op hun site kijken :9

Edit: er staat niks op hun site :'(

• McFlipp

McFlipp

24...

Op woensdag 01 mei 2002 11:16 schreef ThaBunny het volgende:

[..]

:9~ :9~ Heb je dit van de Gainward site vandaan? Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de Leadtek versie 8-)ik ga zo ff op hun site kijken :9
Nee hiervandaan:

http://www.gzeasy.com/itnewsdetail.asp?nID=2968

En ik heb ff gekeken hij heeft dezelfe layout in condensatoren enzo als die van prolink.

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 11:18 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Nee hiervandaan:

http://www.gzeasy.com/itnewsdetail.asp?nID=2968

En ik heb ff gekeken hij heeft dezelfe layout in condensatoren enzo als die van prolink.
Alleen een ander kleurtje zeker :P

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

staat vast heeel mooi bij zo'n rode MSI KT3 ultra :)

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Jammer dat dat MSI bord verder nogal lelijk is qua overclocking etc. Maar de kleur is vet. EPoX zou ook eens van dat saaie groen af meten stappen!

Wel nette layour overigens, veel ruimte rond de cooler zodat je makkelijk een grotere kan plaatsen(ik vind dat orbje er niet echt overtuigend uitzien),
Daarnaast hebben ze memsinks achterwege gelaten zodat je het kaartje vrij makkelijk ervan kan voorzien. Jammer dat je voor een voltagemod op een GF4 alsnog moet solderen(durf ik toch niet echt, helaas)

Trouwens zijn dit geen plaatjes van de 64MB variant, want er zit een sticker op een van die mem chips:

GZ1620AFP0V0
GF4 Ti4200
64 MB GS

zou toch denken dat het dus een 64MB versie is. als ik dat kan krijgen voor 200 dan ben ik best wel happy(dual monitor etc:) )

naja hopelijk dat ze snel komen

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 14:46 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Waar heb je die info vandaan?
Stond boven mijn reply een link naar prolink...daar staat dat.

• McFlipp

McFlipp

24...

Op woensdag 01 mei 2002 13:34 schreef -THaVinNY- het volgende:
Jammer dat dat MSI bord verder nogal lelijk is qua overclocking etc. Maar de kleur is vet. EPoX zou ook eens van dat saaie groen af meten stappen!

Wel nette layour overigens, veel ruimte rond de cooler zodat je makkelijk een grotere kan plaatsen(ik vind dat orbje er niet echt overtuigend uitzien),
Daarnaast hebben ze memsinks achterwege gelaten zodat je het kaartje vrij makkelijk ervan kan voorzien. Jammer dat je voor een voltagemod op een GF4 alsnog moet solderen(durf ik toch niet echt, helaas)

Trouwens zijn dit geen plaatjes van de 64MB variant, want er zit een sticker op een van die mem chips:

GZ1620AFP0V0
GF4 Ti4200
64 MB GS

zou toch denken dat het dus een 64MB versie is. als ik dat kan krijgen voor 200 dan ben ik best wel happy(dual monitor etc:) )

naja hopelijk dat ze snel komen
Hmmzz ja maarja er staat bij dat het een ti4200 met 128mb is, dus ik weet het niet.

Verwijderd

Inside information van ASUS:

Het wordt de ASUS v8420 Ti4200

Geschatte prijs is nu €309,-

• J.apiooo
  • Laatst online: 21-07 10:36

J.apiooo

FWN

is dit voor de 128 MB of voor de 64 MB 'smaak'?

Jaap

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 15:28 schreef MaDDoX het volgende:

Is dit 64 MB of 128 MB en waar heb je deze info vandaan?

Verwijderd

Ik weet niet of deze al langs is gekomen maar hier is nog een review:
http://www.tech-report.com/reviews/2002q2/geforce4-ti4200/index.x?pg=1

Hier kan je de scores zien in Q3 arena en Serious Sam enzo

Edit: ik geloof dat ie al is voorbijgekomen

• Saekerhett
Op woensdag 01 mei 2002 15:28 schreef MaDDoX het volgende:

309 euro!!!???

Da's wel errug duur :(

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

Op woensdag 01 mei 2002 16:50 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

309 euro!!!???

Da's wel errug duur :(
niet als het over de 128mb versie gaat...

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 10:13
nou Asus is meestal al heel duur dus ik denk dat je er nog wel ongeveer 40 euro vanaf kan halen voor een ander merk.

Upside down

• McFlipp

McFlipp

24...

Op woensdag 01 mei 2002 17:03 schreef Craytahar het volgende:
nou Asus is meestal al heel duur dus ik denk dat je er nog wel ongeveer 40 euro vanaf kan halen voor een ander merk.
Ja denk ik ook, asus is gewoon vreselijk duur. En dit is ook nog eens de 128mb versie denk ik, en misschien ook de deluxe versie?

Verwijderd

leuk dubbel post:-D

Een delete knop zou handig zijn.....

Verwijderd

In ieder geval weggegooid geld. 30 euro meer en je hebt een MSI Ti4400 met een bom software zoals spellen.

Ik weiger voorals nog om meer dan 230 euro aan een videokaart uit te geven.

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 17:57 schreef RoCK-iT het volgende:
In ieder geval weggegooid geld. 30 euro meer en je hebt een MSI Ti4400 met een bom software zoals spellen.

Ik weiger voorals nog om meer dan 230 euro aan een videokaart uit te geven.
Tenzij je natuurlijk de 64mb koopt, dan ben je maar 200 doekoe kwijt :P.

Verwijderd

Mijn monitor heeft een maximale resolutie van 1024 * 768. Heeft het dan nut om een geforce4 TI4200 te kopen, of is dit te weinig?
Alvast bedankt iedereen.

• Saekerhett
Op woensdag 01 mei 2002 20:59 schreef Marije het volgende:
Mijn monitor heeft een maximale resolutie van 1024 * 768. Heeft het dan nut om een geforce4 TI4200 te kopen, of is dit te weinig?
Alvast bedankt iedereen.
Post de rest van je specs eens...

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 21:01 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Post de rest van je specs eens...
Ja idd, geef eens wat meer info ;)

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 18:11 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

Tenzij je natuurlijk de 64mb koopt, dan ben je maar 200 doekoe kwijt :P.
Ik zal tog gekke Harry zijn als ik dat zou doen terwijl de Gainward Ti4200 64 MB voor 200 uitkomt....

• Saekerhett
Op woensdag 01 mei 2002 22:02 schreef RoCK-iT het volgende:

[..]

Ik zal tog gekke Harry zijn als ik dat zou doen terwijl de Gainward Ti4200 64 MB voor 200 uitkomt....
Lijkt me wel ja >:)

Aaaargghh dat ding moet HEEL snel uitkomen, heb geen zin meer om langer met mijn Geforce2 MX te gamen :'(

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 20:59 schreef Marije het volgende:
Alvast bedankt iedereen.
Yup, als je het te lelijk vind, zet je gewoon FSAA aan (alias Full scene antialising), zodat het 'trapjes'>:) effect verminderd wordt...

• Jake
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 00:41 schreef DumphuiZ het volgende:
Yup, als je het te lelijk vind, zet je gewoon FSAA aan (alias Full scene antialising), zodat het 'trapjes'>:) effect verminderd wordt...
Ja, en je beeld lekker wazig wordt, zodat je daar weer wat aan moet doen...
Op woensdag 01 mei 2002 23:35 schreef Saekerhett het volgende:
Aaaargghh dat ding moet HEEL snel uitkomen, heb geen zin meer om langer met mijn Geforce2 MX te gamen :'(
Wat draait er dan niet goed genoeg? (btw: het is niet verplicht om altijd detail=max te zetten).

Maar goed, who needs a Ti 4200:
Nvidia: Microsoft tiff tiny; new chip big (op News.com)
Also on Monday, Nvidia raised its financial outlook for the just-ended quarter, and Huang said he sees continued market share gains this year leading to more growth. Some of that will come from a new graphics chip slated to arrive in August.
Normaal moet je een half jaar wachten op een nieuwe chip, maar nu dus nog maar 3 maanden. Maar zoals altijd bij nVidia het loont dus totaal niet om videokaarten met de nieuwste features te kopen: koop een instapkaart, en tegen de tijd dat je wat beters nodig heb koop je een nieuwe instap kaart (die beter is dat state-of-the-art anderhalfjaar ervoor) voor minder geld dan het verschil.

Een Ti 4200 64 MB is dan een redelijke uitzondering: je houdt niet genoeg geld over om later een kaart van te kopen, maar daar komt bij dat ie door de 64 MB waarschijnlijk een korter nuttig leven heeft (als high-end kaart dan). Dus misschien telt een Ti 4200 wel als budget-kaart (wel een dure dan).

Dit verhaal geld natuurlijk heel sterk voor non-gamers (maar die hebben helemaal geen nVidia), maar ook voor casual-gamers. Alleen Die-Hard Gamers (en 3DMark-draaiers ...) moeten die dure kaarten te kopen. Persoonlijk vind ik 200€ eigenlijk al te veel voor een videokaart, maar wie ben ik.

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 10:26 schreef Jake het volgende:

[..]

Ja, en je beeld lekker wazig wordt, zodat je daar weer wat aan moet doen...
[..]

Wat draait er dan niet goed genoeg? (btw: het is niet verplicht om altijd detail=max te zetten).

Maar goed, who needs a Ti 4200:
Nvidia: Microsoft tiff tiny; new chip big (op News.com)
[..]

Normaal moet je een half jaar wachten op een nieuwe chip, maar nu dus nog maar 3 maanden. Maar zoals altijd bij nVidia het loont dus totaal niet om videokaarten met de nieuwste features te kopen: koop een instapkaart, en tegen de tijd dat je wat beters nodig heb koop je een nieuwe instap kaart (die beter is dat state-of-the-art anderhalfjaar ervoor) voor minder geld dan het verschil.

Een Ti 4200 64 MB is dan een redelijke uitzondering: je houdt niet genoeg geld over om later een kaart van te kopen, maar daar komt bij dat ie door de 64 MB waarschijnlijk een korter nuttig leven heeft (als high-end kaart dan). Dus misschien telt een Ti 4200 wel als budget-kaart (wel een dure dan).

Dit verhaal geld natuurlijk heel sterk voor non-gamers (maar die hebben helemaal geen nVidia), maar ook voor casual-gamers. Alleen Die-Hard Gamers (en 3DMark-draaiers ...) moeten die dure kaarten te kopen. Persoonlijk vind ik 200€ eigenlijk al te veel voor een videokaart, maar wie ben ik.
Tja maar als die dingen niet zo duur waren, dan zouden ze ook geen nieuwe kaarten kunnen ontwikkelen.

Verwijderd

Ok... ik ben nu een hele tijd aan het lezen over de ti4200 en dat is blijkbaar HET kaartje. Stel nu echter dat ik nog geen dag wil wachten met de aanschaf van een nieuwe computer. Nou ben ik een gemiddelde gamer die voornamelijk houd van spelletjes als BG2, Civ, AOW en met smart uitkijk naar Neverwinter Nights. Kan iemand mij vertellen of ik met onderstaande set-up voorlopig uit de voeten kan? Even voor de volledigheid ik ben helemaal niet handig dus:

ik wil/kan niet overclocken?
ik wil dat als ik ooit besluit die ti4200 alsnog te kopen ik deze er in kan zettem en geen (compabiliteits) problemen heb?

Ik heb het idee dat het voor mij misschien slimmer is een ti3 te kopen. Kan iemand mij kort uitleggen wat precies de voor- EN nadelen zijn van deze kaart boven die mx? en of dat consequenties heeft voor de spelletjes die ik speel?

Moederboard Asus A7V333,SocketA,KT333,3xDDR,Audio,USB2.0
Processor AMD Athlon XP 1900+, 266Mhz, SocketA, Box Harddisk Maxtor DiamondMax Plus D740X 40Gb 7200rpm U-ATA133 info
Dimm 256Mb DDR Sdram PC2100 CAS2

Grafische kaart Leadtek Winfast A170 DDR GeForce 4 MX440,TV,64Mb

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 11:08 schreef Karmacoma het volgende:
Ok... ik ben nu een hele tijd aan het lezen over de ti4200 en dat is blijkbaar HET kaartje. Stel nu echter dat ik nog geen dag wil wachten met de aanschaf van een nieuwe computer. Nou ben ik een gemiddelde gamer die voornamelijk houd van spelletjes als BG2, Civ, AOW en met smart uitkijk naar Neverwinter Nights. Kan iemand mij vertellen of ik met onderstaande set-up voorlopig uit de voeten kan? Even voor de volledigheid ik ben helemaal niet handig dus:

ik wil/kan niet overclocken?
ik wil dat als ik ooit besluit die ti4200 alsnog te kopen ik deze er in kan zettem en geen (compabiliteits) problemen
heb?

Ik heb het idee dat het voor mij misschien slimmer is een ti3 te kopen. Kan iemand mij kort uitleggen wat precies de voor- EN nadelen zijn van deze kaart boven die mx? en of dat consequenties heeft voor de spelletjes die ik speel?

Moederboard Asus A7V333,SocketA,KT333,3xDDR,Audio,USB2.0
Processor AMD Athlon XP 1900+, 266Mhz, SocketA, Box Harddisk Maxtor DiamondMax Plus D740X 40Gb 7200rpm U-ATA133 info
Dimm 256Mb DDR Sdram PC2100 CAS2

Grafische kaart Leadtek Winfast A170 DDR GeForce 4 MX440,TV,64Mb
Ga niet voor de gf 3 hij heeft gewoon minder features. Ik denk dat je beter een XP 1700+ kan kopen en dan een Geforce 4 TI 4400. Als je echt niet kan w8en. Als je wel kan w8en w8 dan tot de geforce 4 TI 4200. Maar ik zou op dit moment echt geen geforce 3 kopen. :)

Edit: koop ALSJEBLIEFT geen geforce 4 MX 440. (sorry voor caps) Maar dat ding is echt bagger in de nieuwste games.

Verwijderd

Hhhmmmmm.... met een athlon XP 1700 en dan een duurdere grafische kaart ben ik nog altijd 230 euro duurder uit... is het dat echt waard?

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 11:31 schreef Karmacoma het volgende:
Hhhmmmmm.... met een athlon XP 1700 en dan een duurdere grafische kaart ben ik nog altijd 230 euro duurder uit... is het dat echt waard?
JA! Die gf 4 mx 440 is echt bagger in de nieuwste spellen. Hij kan nog wel mee in de spellen van nu, maar hij presteert niks in de spellen van de toekomst. Hij mist gewoon de belangrijkste features daarvoor. Het is gewoon een marketingstruucje. *SIGH* marketing :P :P

• Saekerhett
Op donderdag 02 mei 2002 10:26 schreef Jake het volgende:

Nou, MoH:AA kan wel wat extra fps gebruiken in 1024. En binnenkort komen UT2003 en GTA3 er aan, en je kunt wel raden wat dat gaat vragen van je videokaart.

Verder wil ik als het kan de games van nu en die in juni/juli uitkomen vloeiend met max detail in 1024x768x32 spelen.

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 11:10 schreef ThaBunny het volgende:

[..]

Ga niet voor de gf 3 hij heeft gewoon minder features. Ik denk dat je beter een XP 1700+ kan kopen en dan een Geforce 4 TI 4400. Als je echt niet kan w8en. Als je wel kan w8en w8 dan tot de geforce 4 TI 4200. Maar ik zou op dit moment echt geen geforce 3 kopen. :)

Edit: koop ALSJEBLIEFT geen geforce 4 MX 440. (sorry voor caps) Maar dat ding is echt bagger in de nieuwste games.
Ben ik het op zich geheel mee eens.

Persoonlijk heb ik echter wel een probleem, en wel dit :
http://www.tweakers.net/pricewatch/28388
http://is41.introweb.nl/cgi-bin/salland.filereader?3cd10b9e029f5b2e2719504160430628+NL/products/1193
Nvidia Geforce3 TI 200 64Mb Tv-Out
--------------------------------------------------------------------------------
Prijs excl. BTW € 127,29
Prijs incl.. BTW € 151,48
--------------------------------------------------------------------------------
Artikel-Nr 1193
Omschrijving
Fabrikant POINT OF VIEW
Een GF3Ti200 voor 151 Euro.... ;) :D

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 11:51 schreef Hooi het volgende:

[..]

Ben ik het op zich geheel mee eens.

Persoonlijk heb ik echter wel een probleem, en wel dit :
http://www.tweakers.net/pricewatch/28388
http://is41.introweb.nl/cgi-bin/salland.filereader?3cd10b9e029f5b2e2719504160430628+NL/products/1193
[..]

Een GF3Ti200 voor 151 Euro.... ;) :D
Tja kan ook, goeie prijs. Maar ik zou toch w8en op een Geforce 4 TI 4200 of gaan voor een mindere proc en toch wat meer geld neerleggen voor die TI 4400 (als je niet kan wachten op de 4200). Een geforce 3 is natuurlijk ook gewoon een goeie kaart!! Maar ik denk niet dat dat de beste keuze is op dit moment. Want je loopt dan eigenlijk alweer achter terwijl je net een nieuwe kaart hebt gekocht! En dat wil je toch niet? :) :)

• Jake
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 10:32 schreef ThaBunny het volgende:
Tja maar als die dingen niet zo duur waren, dan zouden ze ook geen nieuwe kaarten kunnen ontwikkelen.
Valt denk ik wel mee, ze maken de winst met de wat langzamere kaarten (die weliswaar goedkoper zijn, maar ook veel minder duur om te fabriceren).

Het zijn je juist de dure kaarten die en 'niche-market' zijn. Die zijn er voor het selecte groepje mensen die het geld ervoor over heeft en om leuk te scoren in vergelijkende benchmarks van 'de bladen' e.d. (de mensen kopen vervolgens een budget versie van zo'n kaart).
Op donderdag 02 mei 2002 11:41 schreef ThaBunny het volgende:
JA! Die gf 4 mx 440 is echt bagger in de nieuwste spellen. Hij kan nog wel mee in de spellen van nu, maar hij presteert niks in de spellen van de toekomst.
Als je Unreal Performance test 2002 bedoelt, dat is geen spel maar een benchmark gemaakt om het uiterste uit kaarten te halen. Er komt natuurlijk ook een spel, maar dat zal een stuk minder zwaar zijn (of je kan een paar dingen uitzetten (of niet aanzetten), die je toch niet echt mist). Ze kunnen het echt niet maken dat het grootste deel van de PC bezitters zo'n spel niet kan draaien (anders verkopen ze er niet echt veel). Iedereen die namelijk een supersnelle PC heeft, heeft namelijk geen geld meer om dat spel te kopen (en download het dus).
Hij mist gewoon de belangrijkste features daarvoor. Het is gewoon een marketingstruucje. *SIGH* marketing :P :P
ROTFL, die features zijn juist de marketing dude.

Dat zijn features die nog niet gebruikt worden op het moment dat de kaart uit is, maar pas tegen de tijd dat er een nieuwe kaart is.
Op donderdag 02 mei 2002 11:49 schreef Saekerhett het volgende:
Nou, MoH:AA kan wel wat extra fps gebruiken in 1024. En binnenkort komen UT2003 en GTA3 er aan, en je kunt wel raden wat dat gaat vragen van je videokaart.
Je hebt inderdaad gelijk dat je GF2MX een beetje langzaam begint te worden. Ik bedoelde alleen: je hoeft niet 24/7 op de eerste rang te zitten, je kan, zeker voor die nieuwe spellen, best een weekje of wat wachten. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten, en zoals (bijna) altijd met PC's: als je langer wacht heb je wat mooiers (maar je hebt het ook pas later).
Verder wil ik als het kan de games van nu en die in juni/juli uitkomen vloeiend met max detail in 1024x768x32 spelen.
Het is moeilijk om te zeggen wat je daar precies voor nodig hebt, maar de GF4Ti lijn is toch meer voor >1024 (of alles met FSAAx4 ofzo). De Ti 4200 is daar misschien een uitzondering op (negatief tov 4400 en 4600 wel te verstaan)

• Saekerhett
Op donderdag 02 mei 2002 12:28 schreef Jake het volgende:

Het is moeilijk om te zeggen wat je daar precies voor nodig hebt, maar de GF4Ti lijn is toch meer voor >1024 (of alles met FSAAx4 ofzo). De Ti 4200 is daar misschien een uitzondering op (negatief tov 4400 en 4600 wel te verstaan)
Nou, dat weet ik zo net nog niet, aangezien de 4200 hooguit 10% langzamer is dan de 4400, en als je hem dus effe overklokt, is ie net zo snel of zelfs sneller dan de standaard 4400 :)

Magoed, ik neem genoegen met 1024 en dan 32 bits kleuren.

Kan ik tenminste nog op 85 Hz spelen :)

• Jake
  • Niet online
Dan ga je er dus vanuit dat de uiteindelijke kaarten net zo goed zijn over te klokken als de nVidia reference kaarten.

Daarnaast een 64 MB is niet te vergelijken met een 128 MB, tuurlijk is die 64 MB snel genoeg, maar juist met de o zo hoog geprezen features heb je die 128 MB nodig.

Laat het memory van die 4200 128 MB nou een stuk lager geklokt zijn dan een 4400 (444 tov 550 als ik het wel heb) en ook nog eens (ruim) duurder dan de 64 MB.

Begrijp mij niet verkeerd: die 64 MB is een (hele) goede kaart, maar (misschien wel) niet zo goed als sommigen hier hopen. Zoals ik het nu zie is die 128 MB alleen goed als je hem goed kan overklokken; wat echt niet zeker is, er zit gewoon minder goed geheugen op. Doen ze er wel goed geheugen op, wordt ie weer duurder.

Verwijderd

Voor wie niet kan wachten, net als ik...
Leadtek Winfast Ti 4400 voor 349 bij Wintelco!
Draait op 330/690 stabiel en komt daarmee redelijk overeen met een overgeklokte 4600!!!
Review:

http://www.tbreak.com/hard/grfx/leadtek_4400/index.html

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

wat ik me afvraag is wat een GeForce4 Ti4400 kost als de 4200 uitkomt...

¯\_(ツ)_/¯

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Op donderdag 02 mei 2002 14:11 schreef beschuitfluiter het volgende:
wat ik me afvraag is wat een GeForce4 Ti4400 kost als de 4200 uitkomt...
Vroeg ik me ook af..
Maar het zal wel niet zoveel schelen..
ik neem de TI4200 toch wel..

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 14:12 schreef DeX het volgende:

[..]

Vroeg ik me ook af..
Maar het zal wel niet zoveel schelen..
ik neem de TI4200 toch wel..
Het gaat idd niet veel schelen ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.