[GF4] Ti 4200 - hoe lang nog?

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 1.916 views sinds 30-01-2008

• LaitSolaire
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 10:32
Na het bekijken van de door Nvidia aangeboden modelllen en de modellen die we uiteindelijk in de winkels kunnen gaan zien is mij tot nu toe één ding opgevallen, te weten het ontbreken van de Ti 4200 modellen bij o.a. MSI en ASUS!

Ik vroeg me af waarom dat zo was. Het lezen van de volgende drie artikelen(*1) heeft me echter wel een hint gegeven.

Nvidia concurreert namelijk stevig met haar eigen kaarten met de 4200 en volgens mij zal die 4200 voor de meeste mensen de meest antrekkelijke kaart zijn, immers hij biedt voor een acceptabel bedrag heel erg veel. Je bent wat dat betreft niet echt verstandig als je voor € 30 (Prijsverschil Gforce 4 Ti 4200 vs Mx 460) een Mx 460 neemt.

Ik vraag me dan ook stevig af wanneer en in wat voor vorm de 4200 uiteindelijk op de markt zal komen. Voordat ik wist dat het aan Nvidia lag, dacht ik dat het een marketingbeslissing was geweest van de individuele eindfabrikanten die bang waren dat de hogere modellen slechter verkocht zouden gaan worden, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

Conclusie: Voor mij is maar één Nvidia kaart interessant en dat is de 4200. Mocht die echter te ver uitgekleed gaan worden, dan moet ik me eens beter gaan verdiepen in andere modellen van andere fabrikanten die DirectX 8.1+ ondersteunen.

---
(*1)
1. http://hardware.earthweb.com/main/article/0,,12108_969571,00.html
While ATI is already sniping about "GeForce3.5," the new name is at least partly deserved for the true GeForce4 cards. The new boards' prices will be welcome news, with the GeForce4 Ti 4200 undercutting GeForce3 Ti 500 prices, while the higher-speed models stay competitive with Nvidia's previous performance-card pricing. So bleeding-edge game crazies get higher performance at the same price, while the rest of us get a new midrange board that's likely to be popular with a far larger market segment. It may be rather like Intel hypothetically introducing the Northwood as the Pentium 5, but as long as price/performance improves, the label is largely inconsequential.
2. http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1583&p=6
Remember the GeForce4 Ti 4200 we mentioned earlier? That's your third option. NVIDIA realizes that at the $199 price point the clear recommendation would be to stay far, far away from a GeForce4 MX as you wouldn't be buying any future performance at all. At the same time, ATI realized the weakness in NVIDIA's product line (they've known about it for a while now) and positioned the 128MB Radeon 8500LE at a very similar price point as the GeForce4 MX 460. When picking between the two, the Radeon 8500LE clearly offers better support for the future and would be the better option of the two. In order to prevent the Radeon 8500LE from completely taking over the precious $150 - $199 market, NVIDIA will be providing the GeForce4 Ti 4200 at the $199 price point. This part will offer full DX8 pixel and vertex shader support, yet it will be priced at a very competitive level.

Although this effectively makes the GeForce4 MX 460 pointless as it is priced only $20 less, it does solve the issue of getting too many new non-DX8 compliant cards into the hands of the end users. The important task now is to make sure that all serious gamers opt for at least the GeForce4 Ti 4200 and not a GeForce4 MX card. Again, the GeForce4 4200 won't be available for another 8 weeks or so but it's definitely worth waiting for if you're going to be purchasing a sub-$200 gaming card.
3. http://firingsquad.gamers.com/hardware/geforce4/page18.asp
In terms of availability, the GeForce4 Ti boards should begin to hit retail shelves in early March. Ti 4200 boards may take a bit longer as the product was only recently approved. In fact, some details on the board may change over the course of the next few weeks. NVIDIA has launched it to square off against ATI's brand new 128MB RADEON 8500 LE announced earlier this week, and will be priced to compete. Until this model is available, most consumers will probably be best off with the Ti 4400, with a bit of overclocking hardcore users will be able to squeeze a bit more performance out of their Ti 4400 board and pay 38% less. Of course, for the gamer that must have the latest and greatest, nothing but the Ti 4600 will do.

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

heb je het nou nog niet door dat niemand het zeker weet en de datums alleen maar op geruchten baseren? :P

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Verwijderd

Intereseert me niet de GF4 is een grote FOUT

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 13:58

Da_RoNiN

Oclama?

Geforce 4 is eigenlijk niets meer dan een SUPER GEforce 3.
Ik denk dat over een klein maandje asus en msi wel met hun stokpaardjes komen.

Kenners weten waarom

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 15:34 schreef MasterDisaster het volgende:
ja

• LaitSolaire
Op vrijdag 08 februari 2002 15:34 schreef RoadKill21 het volgende:
heb je het nou nog niet door dat niemand het zeker weet en de datums alleen maar op geruchten baseren? :P
Ahem, ik verdiep me er het laatste half uur pas in en heb nog geen geruchten vernomen. Welke zijn dat dan? :P

Wat de grote GF4 fout betreft, lees de eerste link die ik geef, die vond ik wel boeiend. Indien je een eigen mening hebt, gaarne een link naar de post waarin je je nader verklaart *D

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 15:41 schreef LaitSolaire het volgende:

Ahem, ik verdiep me er het laatste half uur pas in en heb nog geen geruchten vernomen. Welke zijn dat dan? :P
[topic=399598/1/25] :)

• LaitSolaire
Op vrijdag 08 februari 2002 15:43 schreef Pjoeloe het volgende:

[..]

[topic=399598/1/25] :)
Haha, die had ik al gezien. Lekker :P

Misschien dat deze post wel verplaatst/verwijderd wordt naar een andere thread, maar toen ik hem erin gooide had ik zoiets van... shit maar die 4200 vind ik wel de moeite van het vrijdagmiddagfilosoferen waard ;)

(EDIT)
Overigens zie ik net [topic=405688/1/25] waarin je op een soortgelijke vraag antwoord hebt gegeven. Ik voel me een blaatkannon en een noob... zum :r

Verwijderd

Mja, beetje zonde van de webspace. Niet dat mij het boeit ofzo, maar ze hebben hier al 5 topics lopen, zoniet 6. Dus.....

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

excuses geacepteert >:)

• LaitSolaire
Op vrijdag 08 februari 2002 16:01 schreef RoadKill21 het volgende:
excuses geacepteert >:)
tja, zo kun je het ook bekijken ;)

Maar de links - voor zover nog niet gelezen - bevatten interessante informatie en voedsel voor gedachten vandaar de vrijdagmiddagfilosofie *D

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

wil ik best wel aan meedoen hoor :)
[/edit]msn of icq is handiger hiervoor :P[\edit]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:30
Ik meen gelezen te hebben 6 weken na 't op de markt komen v/d andere Gf4 Ti's komt de 4200

Nadat ik de specs had gelezen was 't voor mij ook binnen 5 seconden duidelijk:
"die Ti4200 moet ik hebben"(aangezien ik nog zit te kloten met een gf2mx). Maar na het zien in de Pricewatch wat ze in nederland weer eens vragen voor de Ti4400 bennik alweer veel minder enthiousiast over voor welke prijs de Ti4200 zal binnenkomen eind Maart.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:17

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Zou graag willen dat je dit zou onderbouwen. Als ik hier ga roepen "Ford ZUIGT"..... Heeft toch totaal geen nut |:(

Ik ben van plan de asus versie van de Geforce ti4600 te gaan halen, dus ik ben het niet met je eens ;)

Geen flame tegen ford bedoelt ;)

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 14:26 schreef Sjah het volgende:
Maar na het zien in de Pricewatch wat ze in nederland weer eens vragen voor de Ti4400 bennik alweer veel minder enthiousiast over voor welke prijs de Ti4200 zal binnenkomen eind Maart.
Je vergeet erbij te zeggen dat het gaat om de Asus 4400, en Asus is altijd veel ste duur vind ik persoonlijk. De moederborden EN de videokaarten. OK, je krijgt kwaliteit, dat is zeker. Maar een te dure kwaliteit voor de prijs.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:17

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op dinsdag 19 februari 2002 15:04 schreef Pjoeloe het volgende:

[..]

Je vergeet erbij te zeggen dat het gaat om de Asus 4400, en Asus is altijd veel ste duur vind ik persoonlijk. De moederborden EN de videokaarten. OK, je krijgt kwaliteit, dat is zeker. Maar een te dure kwaliteit voor de prijs.
Das misschien wel. Kwaliteit, maar kost een hoop...Maar ik heb ook gehoord dat het top model van Asus iets sneller geclocked zou zijn?? Heb het ergens gelezen in de geforce topics ;)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:30
Op dinsdag 19 februari 2002 15:04 schreef Pjoeloe het volgende:

[..]

Zie jij ergens staan dat die Asus een DeLuxe versie is? Ik ga ervan uit dat 't om een Pure gaat, en die vond ik nooit te duur ivm bijv. Leadtek of Hercules.

Verwijderd

Asus maakt prachtmoederborden de videokaarten vind ik zwaar overgewaardeerd...ze zijn duur en echt niet beter dan Herculessen (ook duur) en Leadteks (niet duur..)

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Maar we dalen weer een beetje offtopic....(gebeurt heel vaak op de gathering :P )

Hebben we nu een gokdatum of tasten we in het duister... :?
Ikzelf ga namelijk ook voor dee volle 200% voor de GF4Ti4200 !!! Ik denk dat zijn entree prijs zo'n 250 eurokes zal zijn.
Heeft iemand hier gezeik op of nog iets aan te te voegen :? :P thnx dan.

stay ontopic people ;)

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 15:26 schreef Sjah het volgende:
Zie jij ergens staan dat die Asus een DeLuxe versie is? Ik ga ervan uit dat 't om een Pure gaat, en die vond ik nooit te duur ivm bijv. Leadtek of Hercules.
Omgerekend 1000 piekies vind ik wel veel geld hoor voor een 4400. Ik meen dat de leadtek kaarten maar 800 piekies gaan kosten, dan praat ik dus nog steeds over de 4400. Was zelf niet van plan eigenlijk om meer dan 8 meiers (voor de zeikerd 362 euro) voor mijn leadtekje te gaan dokken. En de Pure gf3 was ook duurder dan de Hercules en Leadtek. Niet veel duurder, maar toch wat. Idd, je moet niet naar geld kijken als je zoveel investeerd in een videokaart.

Verwijderd

hoe komt het trouwens dat ik op de site van, nvidia zelf geen Ti 4200 terugvind?

Verwijderd

Ik wil deze eigenlijk ook halen....

ff w88 dus nog... :Z

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op dinsdag 19 februari 2002 23:17 schreef carnman het volgende:
hoe komt het trouwens dat ik op de site van, nvidia zelf geen Ti 4200 terugvind?
om te voorkomen dat mensen er op gaan wachten :) het is dat tomshardware hem erbij had staan, anders had ik niet eens geweten dat dat ding er aan komt

• Mennootje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 16:12
Is er al wat meer bekend over de releasedatum van deze kaart?

Ik moet hem nl. eigenlijk deze maand hebben vanwege pc-privekortingen...

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Die gast heeft een kwartier ofzo op zijn topic zitten typen en er staat best wat interessants in en we krijgen dit. Lekker dankbaar, gaat dit altijd zo?
Wat een botte reactie zeg.
Intereseert me niet
Je zegt het zelf al, als iets je niet interesseerd hou je er lekker buiten.

Om maar ontopic te blijven, mij viel het ookal op dat het prijsverschil tussen de Ti4200 en de MX460 maar 20 dollar was. Ti4200 presteerd nog een schepje boven de Ti500 op, waarschijnlijk wordt dat verschil nog iets groter in de toekomst. Mooie kaart voor de toekomst, dat gebrek aan features. Ach... Ik houdt het niet eens meer bij. Voordat spellen alles ondersteund. Bovendien speel ik toch amper D3D spellen, eigenlijk allemaal OpenGL.

Verwijderd

als het je niet interesseert, waarom lees je het dan en reageer je dan ? zout lekker op naar de ati forums :(

Verwijderd

Mja dan wacht ik ook maar op die 4200, vond die cardexpert(gf3 ti500 128mb) bij gistron ook wel interessant voor 290 E, mja als die ti4200 evenveel gaat kosten heb ik die liever.
Wanneer is die kaart nu precies te krijgen?, begin april?

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ben je niet in de war met de GF4mx?

De GF4 is wat de GF3 eigenlijk had moeten zijn, eindelijk bruikbare fsaa, voldoende vertexpower door een extra unit.

Niet op voorraad.

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 13:47
al ergens te krijgen?

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
Ja ik ben ook wel benieuwd... het verbaasd me eigenlijk dat al deze topics nog zo'n beetje uit februarie zijn. Eigenlijk zou de 4200 hier dus al moeten zijn hoewel ik slechts mondjes maat Ti 4400's en 4600's bij pricewatch toegevoegd zie worden...

Ik heb wel behoefte aan een nieuwe video kaart dus ben zeer benieuwd of iemand nu iets meer weet...

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 10:26
mmhhh toch maar een gf4 ti4400 voor maar 295 euro ;)

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• Palmboom
Dat is ook nog wel betaalbaar zeg voor een 4400. Ik wil nu toch echt binnen 2 weken een nieuwe kaart halen en heb mijn oog laten vallen op de Ti4200. Ik had verwacht dat deze zo'n 300 euro zou gaan kosten maar als je hier al een Ti4400 voor kunt krijgen ga ik dat anders misschien maar doen.

• Saekerhett
  • Laatst online: 15:29
Op maandag 08 april 2002 16:01 schreef Palmboom het volgende:
Dat is ook nog wel betaalbaar zeg voor een 4400. Ik wil nu toch echt binnen 2 weken een nieuwe kaart halen en heb mijn oog laten vallen op de Ti4200. Ik had verwacht dat deze zo'n 300 euro zou gaan kosten maar als je hier al een Ti4400 voor kunt krijgen ga ik dat anders misschien maar doen.
Nee, een Ti4200 gaat iets van 200 euro kosten :9

Ik moet ook nodig een nieuwe hebben :)

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

* McFlipp moet ook een nieuwe vidkaart hebben!!

Ik denk dat ik voor een goede kwaliteit ti4200 ga. Met tv-ou dvi, etc etc. Dus alles erop en eraan. Kwaliteits geheugen erop en goede cooling. Ik denk dat dat wel een leadtek zal zijn :P
Ik koop liever een "dure" ti4200 dan een goedkope ti4400 zonder fratsen, een c1000 ti4400 zeg maar, doe mij dan maar een AHti4200 :7

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• SEFje
  • Laatst online: 09-03 11:51
offtopic:

hehehe, vandaar al die populariteit voor de Radeon 8500 en Ti 4200... De geforce 2 MX generatie stapt over op een nieuwe kaart :)

Zat er natuurlijk wel een beetje aan te komen.

ontopic:

Heeft er iemand al iets van concrete info over waar en wanneer de Ti 4200 te verkrijgen zal zijn en voor welke prijs? Ik kan namelijk nauwelijks wachten met het kopen van een radeon 8500 maar ik wil daar geen spijt van hebben...

• McFlipp

McFlipp

24...

Hebben eigenlijk merken zoals leadtek of asus, al een g4ti4200 aangekondigd??

• Saekerhett
Op maandag 08 april 2002 23:04 schreef SEFje het volgende:
offtopic:

hehehe, vandaar al die populariteit voor de Radeon 8500 en Ti 4200... De geforce 2 MX generatie stapt over op een nieuwe kaart :)
Duidelijk :7

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:25

Glorificationer426

come we hero rush yes?

ach, ik heb nu een gf2 gts en wacht wel op de Gf5 toch maar, was eerst van plan een gf4ti4600 te kopen, maar het wordt toch een Gf5, dat zal ook wel niet zo lang meer duren :D

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op dinsdag 09 april 2002 15:00 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Duidelijk :7
ZEKER, das echt waar hoor, alle mensjes met een kleine Geforce2 MX gaan over op de krachtigere kaarten, want wij hebben centjes over :P

Ik heb alleen net (moest ff snel) een Geforce2 Pro besteld met 5ns geheugen van Leadtek, die moet het nog maar 4 maandjes uithouden, zal wel lukken met wat tweaking ;)

8-) maar kijk ook met enorme spanning naar die Titanium 4200 uit !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

5 ns op een geforce 2 pro, das niet liev :+. Hoever krijg je het geheugen? 405~415 >:)?? 1000/5 * 2 = 400. Draait je geheugen Uberhaupt op 400 of 366 :?, dat kwam dacht ik ook nog wel eens voor. De Geforce 2 Ti heeft net als de Ultra 4 ns -> 500 MHZ, tenminste als je geen chaintech hebt :P.

Verwijderd

Heeft iemand nou al concrete informatie over wanneer en hoeveel de GF 4 Ti 4200 in Nederland gaat kosten :?

• Kolder
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 19:50

Kolder

Raaarrrr

Op dinsdag 09 april 2002 15:41 schreef lauretmichiel het volgende:
Heeft iemand nou al concrete informatie over wanneer en hoeveel de GF 4 Ti 4200 in Nederland gaat kosten :?
Minimaal 1 euro *D

Whatever........

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op dinsdag 09 april 2002 15:34 schreef DumphuiZ het volgende:
5 ns op een geforce 2 pro, das niet liev :+. Hoever krijg je het geheugen? 405~415 >:)?? 1000/5 * 2 = 400. Draait je geheugen Uberhaupt op 400 of 366 :?, dat kwam dacht ik ook nog wel eens voor. De Geforce 2 Ti heeft net als de Ultra 4 ns -> 500 MHZ, tenminste als je geen chaintech hebt :P.
Mijn Creative GF2Pro had ook 5ns hoor...
Weet je trouwens of de Sparkle GF2Ti ook 4ns heeft? die's wel lekker geprijsd nu (99 euro bij Alternate)

Specs

• WimB
  • Laatst online: 30-03-2024
Er zijn 2 reviews over de GeForce4 Ti4200 online gekomen:

De eerste op Tom's Hardware.
Hier de conclusie:
With the GeForce4 Ti4200, NVIDIA has thrown the gauntlet at the feet of the competition. For $199, consumers will get a card that is second only to the other members of the GeForce4 Ti line. It leaves both, the more expensive GeForce3 Ti500 and the ATi 8500, in the dust. When using FSAA, the card can even extend this lead. Finally, the card seems to offer great overclocking capabilities - at least our review sample did.

Competition, as they say, is good for the consumer. We are eagerly awaiting ATi's answer to this challenge. The downside to the wealth of cards that is currently available is that it's hard for the interested buyer to keep all of the cards and product lines straight. The best example is the GeForce4 MX 460, whose right to exist is basically called into question by the Ti4200. Even if prices for GeForce4 MX based cards were to drop even further, a consumer buying an MX 460 is making a poor choice - for the same price you could get the Ti4200, a card that is often twice as fast. (Recommended sales prices according to NVIDIA: GeForce4 MX 460: $179; Ti4200 64MB: $179; Ti4200 128MB: $199.)

Obviously, a good hard look at benchmark tables and price lists should be well worth your time! Otherwise, how would one make an informed and intelligent buying decision? What about ATi, you ask? The Radeon 8500 is selling for as low as $150 in the US - please note, these are street prices, not recommended sales prices. (Quick reminder: at its introduction in November, ATi still recommended a retail price of $299 for the Radeon 8500!!!)

ATi is not just sitting on their collective thumbs, though. The next generation of cards is already being prepared for launch. As always, the video card arena remains an exciting arena. With its GeForce4 Ti4200, NVIDIA currently has the most attractive offer on the shelves, by far.
De tweede op The Tech Report.
Hier hun conclusie:
NVIDIA isn't accustomed to making missteps, and the GF4 MX 460 was arguably a misstep. Fortunately, NVIDIA is still pretty nimble, and the GF4 Ti 4200 is one helluva recovery. When they hit store shelves in late April, GF4 Ti 4200 cards will be our graphics cards of choice for value-minded folks. Thanks to a GPU that makes very effective use of memory bandwidth, Ti 4200 cards can outrun Radeon 8500LE cards with the same hardware spec. Heck, the Ti 4200 outruns the faster and more expensive Radeon 8500 cards, too.

In fact, the Ti 4200's closest competition in terms of performance is the GF3 Ti 500. At nearly the same core and clock speeds, the GF3 Ti 500 and GF4 Ti 4200 perform very similarly. The only things that really distinguish the GF4 Ti GPU from its predecessor are its second vertex shader, better antialiasing performance, some minor pixel shader tweaks, and slightly more efficient use of memory. Only now, you're getting GF3 Ti 500-class performance for quite a bit less cash.

Of course, it's possible ATI will continue to compete aggressively on price, and rumor has it ATI's newest beta drivers are delivering some decent performance gains. If so, Radeon 8500/LE cards may still be worth a look.

As present, the Ti 4200 looks like the new price-performance leader. NVIDIA has plugged up the gaping hole in its product line with just the card we were hoping to see. And if all of these puppies overclock like our review card, folks will be buying 'em by the truckload.

• Saekerhett
Op dinsdag 09 april 2002 15:04 schreef Glorificationer het volgende:
ach, ik heb nu een gf2 gts en wacht wel op de Gf5 toch maar, was eerst van plan een gf4ti4600 te kopen, maar het wordt toch een Gf5, dat zal ook wel niet zo lang meer duren :D
Kun je lang wachten, Geforce5 komt niet >:)

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Ik ben op dit moment bezig een nieuwe computer samen te stellen, en ik was eigenlijk van plan er een GeForce 3 Ti 200 in te zetten.
Ik zit me nu af te vragen of ik niet beter kan wachten tot de GeForce 4 Ti 4200 uit komt, of gaat dat nog maanden duren?

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Packardhell
  • Laatst online: 23:16
Op dinsdag 19 februari 2002 15:02 schreef We Are Borg het volgende:

[..]

Zou graag willen dat je dit zou onderbouwen. Als ik hier ga roepen "Ford ZUIGT"..... Heeft toch totaal geen nut |:(

Ik ben van plan de asus versie van de Geforce ti4600 te gaan halen, dus ik ben het niet met je eens ;)

Geen flame tegen ford bedoelt ;)
Ik denk dat hij bedoelt dat de Geforce 4 eigenlijk een beetje een tussen versie is. Het is een beetje wachten op de DirectX 9.0/9.a/9.1 kaarten. En aangezien er volgens Nvidia geen Geforce 5 meer zou komen en er voor de nieuwe serie kaarten een totaal vernieuwde techniek wordt gebruikt is het misschien wel interessant om te wachten.

Powered by KPN

• WimB
  • Laatst online: 30-03-2024
Op dinsdag 09 april 2002 16:52 schreef The_Surfer het volgende:
Ik ben op dit moment bezig een nieuwe computer samen te stellen, en ik was eigenlijk van plan er een GeForce 3 Ti 200 in te zetten.
Ik zit me nu af te vragen of ik niet beter kan wachten tot de GeForce 4 Ti 4200 uit komt, of gaat dat nog maanden duren?
Ik denk dat de GeForce4 Ti4200 binnen 1 à 2 maanden wel in de Nederlandse winkels zal liggen

Kijk ook eens hier. Daar staat tegen eind april, maar de ervaring leert dat je daar wel enkele weken kan bijtellen.

• McFlipp

McFlipp

24...

Hmmzz dat overclocking-gedeelte in die THG review van de ti4200, ziet er goed uit! Bijna ti4600 niveau!! (en dat met de 128mb versie! dus van 444 -> 510, wat zou de gewone dan doen >:) 500 -> 575 >:) )

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45
Op maandag 08 april 2002 15:26 schreef Ordos20 het volgende:
mmhhh toch maar een gf4 ti4400 voor maar 295 euro ;)
Waar zie jij die :?
De goedkoopste 4400 is 340 euro van MSI :)

The devil is in the details.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Bij de FOK! shop staat een ti-4400 128 meg voor 365 euro's.

Ik krijg morgen me nieuwe sys, met een 4 MX 460, ik zit te twijfelen over een ti-4200/4400, of een Radeon 8500 275/275. Dis best wel een kl*te keuze eik. :( Ik wil niet wachten :P

Ohja, dit is alleen als die 4 MX 460 niet echt bevalt ;)

Verwijderd

Ik zit ook beetje te wachten op die Ti4200. Ik game wel vrij veel, maar ben ook pas 17 dus om nou meteen 350 op tafel te gooien lukt me niet.

Ik vind het wel verdacht dat er naast dat er nog niks in de pricewatch staat ook nog niks aangekondigd is. Ach ik heb nog een maand, dan wil ik mn systeem gaan bouwen.

• Palmboom
Op maandag 08 april 2002 23:04 schreef SEFje het volgende:
Jij slaat de spijker op zijn kop. Geforce2MX was toen ik hem kocht prima prijs/kwaliteit, tot Medal of Honour nooit problemen gehad met spellen maar je merkt dat het nu te langzaam aan het worden is. Als ik een Geforce2Ultra had gekocht ipv mijn MX had ik nu nog steeds hetzelfde probleem, dus ben nog steeds van mening dat ik de goede keuze gemaakt hebt.

De ti4200 lijkt mij op dit moment weer de verstandigste kaart om aan te schaffen. Als hij over 1,5 jaar weer vervangen moet worden is dat prima, was ingecalculeerd. Ik ben benieuwd wat tegen die tijd weer beste prijs/kwaliteit gaat worden.

Verwijderd

Ik w8 ook maar op de Gf 4 Ti4200. Mijn Diamond iper II Z200 is een beetje slecht. Vooral onder winxp. Nu nog meer ram erin proppen over een jaartje een nieuwe processor (momenteel 733) dan ben ik weer up-to-date :)

• Saekerhett
Ik heb nu een Athlon 1,0 met een Geforce2 MX, als ik die MX vervang door een Ti4200, denk ik dat ik alle spellen die dit jaar uitkomen goed in 1024 kan spelen :)

• McFlipp

McFlipp

24...

Nog nieuwtjes? En welke fabrikanten gaan nou eigenlijk een ti4200 maken?

Verwijderd

ja he, jij weet het, jij bent de master :r :r

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 18-08 20:36
valt wel mee hoor, met die grote fout
gewoon in de 3dmark database kijken bij jouw processor
en dan zien welke videokaart daar het hoogst scoort
als het weinig scheelt neem je een goedkopere
dus bijv. bij p3 1000 scoren de GF4's het best, maar zijn nogal duur
ook blijkt dat een 4400 niet lager scoort dan een 4600
dus het lijkt erop dat mensen met een langzamere proc. heel goed uit zijn met een 4200, die waarschijnlijk ook niet veel lager zal scoren
sterker nog: de hoogste 3dmark bij 1000 mhz is een 4400
ik ben wel benieuwd naar die 4200 scores :9~

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Ik zie het al....meer mensen met de ti4200 wensen :D

Ik ga voor de ti4200 64MB + DVI en eS-viedeejoo out (hopelijk een te verkrijgen combinatie), maar i.i.g een DVI voor mijn TFTje

Ik zal eens gaan browsen bij mijn kanalen voor de te verwachten prijs, ten opzichte van de adviesprijs in $-koers van 179,- volgens Tom en Innemini http://www6.tomshardware.com/graphic/02q2/020409/index.html

Eindelijk weer normale prijzen hopelijk, want die GF serie ligt al bijna 2 jaar op geweldig hoog prijs niveau :(

plus puntje voor mij is eind mei is het weer Vakantietoeslaguitkeringsdag :P

Verwijderd

Welk merkt Ti 4200 gaan jullie halen? Asus, Creative, Gainward, Hercules (:?), Leadtek of MSI?? (Chaintech en Club3d, gaan die ook 4200's produceren?).

Ik iig ga voor de 4200 van Gainward, als het kan een GS :P.

Verwijderd

Das ook een leuke vraag...

ik hoe i.i.g. niet de snelste te hebben, maar wel de stabielste.. ik heb nu een Asus kaart en daarme heb ik nog geen trubbels gehad. De LeadTeks schijnen minder te zijn de laatste tijden, de Gainward is ook een mooie..

we moeten gaan zien welke er snel op de markt gaan komen, meestal zijn de kaarten die daarna op de markt komen beter :)

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 18:23 schreef epo het volgende:

[..]

ja he, jij weet het, jij bent de master :r :r
offtopic:
En dat is 2.. Epo heeft geheugen verlies?? LOL :+ Stukkie hoger staat ook al een reply van je..

Ik heb toch sterk het idee dat die 4200 iets anders gaat worden dan dat hij nu is.. Denk dat nvidia niet 2 kaarten met elkaar laat concureren en al helemaal niet als de 1 2x zo snel is.. Maar goed, laten we hopen dat ik niet gelijk heb ;) Ik wil ook dat kaartje namelijk..gehehe

Verwijderd

De 4200 serie gaat een aantal kaarten uit de markt gooien om zo een kleiner aanbod met een algehele marktvraag overlapping te creeren. De 4200 wordt onder de ti500 geprijsd,dat genoeg zegt over de levensduur van deze kaarten op verkoopgebied ;)

Dat de 4200 weer in een 64-fast en een 128-stable breathing variant komt moge duidelijk zijn. die 128MB denkt nVidia op ander gebied mee te scoren dan op fast gaming performance gebied.

met het uitfaseren van een aantal modellen in oudere lijnen komen ze dan ook wer tot 1 soortnaam de GF4 serie, van MX420 tot ti4600 superplusextramegacooledition with 5 games packed versie :D en faseren dus zo de GF2MX to GF3ti500 uit zonder marktaandeel te verliezen door deze kaarten uit de handel te halen. (ik had marketing manager moeten worden!)

Met het oog op de opvolger, die geen GF naam mee gaat krijgen, maar hoogstwaarschijnlijk The Omen serie wordt blijft daardoor tevens het beeld in nVidia stuf duidelijk. Iets wat ATI ongetwijfeld ook zal gaan doen ;)

• McFlipp

McFlipp

24...

Op vrijdag 12 april 2002 13:26 schreef DumphuiZ het volgende:
Welk merkt Ti 4200 gaan jullie halen? Asus, Creative, Gainward, Hercules (:?), Leadtek of MSI?? (Chaintech en Club3d, gaan die ook 4200's produceren?).

Ik iig ga voor de 4200 van Gainward, als het kan een GS :P.
Waar bazeer je dat op? Hebben een aantal van die fabrikanten hun ti4200's al aangekondigd dan? Want ik kon nog nergens iets vinden over een ti4200 anders dan het reference bordje van nvidia.

Verwijderd

Mhh,
eigenlijk denk ik dat de Ti4200 de directe concurrent van de goedkope ATI 8500LE gaat worden, voor ca.200 Euro dus.

En de Ti4400 tegen de 8500PRO.

Of zoiets,
want de GF4MX serie redt het daar niet echt tegen?

De hele TNT/GF2 serie loopt er dan uit tegen de GF4MX 400/460 serie.

(Als je overigens kijkt naar de GF3 prestaties tegen een GF4MX-440 zie je dat je niet op een goedkope GF3-Ti200 hoeft te wachten, echt niet hoor.. Kijk maar naar de Pixelshader/High Polygon en Texture benches, dat valt vues tegen bij de GF3'tjes)

Leve de Ti4200 dus, als die ooit nog komt.. ;)

• McFlipp

McFlipp

24...

Op vrijdag 12 april 2002 18:00 schreef Hooi het volgende:
Mhh,
eigenlijk denk ik dat de Ti4200 de directe concurrent van de goedkope ATI 8500LE gaat worden, voor ca.200 Euro dus.

En de Ti4400 tegen de 8500PRO.

Of zoiets,
want de GF4MX serie redt het daar niet echt tegen?

De hele TNT/GF2 serie loopt er dan uit tegen de GF4MX 400/460 serie.

(Als je overigens kijkt naar de GF3 prestaties tegen een GF4MX-440 zie je dat je niet op een goedkope GF3-Ti200 hoeft te wachten, echt niet hoor.. Kijk maar naar de Pixelshader/High Polygon en Texture benches, dat valt vues tegen bij de GF3'tjes)

Leve de Ti4200 dus, als die ooit nog komt.. ;)
Nou die 8500LE raced die er makkelijk uit :) En de 8500 @275/275 is ook een eitje met een heel klein beetje oc'en en in de meeste gevallen al zonder oc'en!

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 16:04 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Waar bazeer je dat op? Hebben een aantal van die fabrikanten hun ti4200's al aangekondigd dan? Want ik kon nog nergens iets vinden over een ti4200 anders dan het reference bordje van nvidia.
Tja ik gok ook maar wat, ik verwacht in ieder geval dat Asus, Leadtek en Gainward ze gaan produceren, dat kan toch gewoon niet anders :?. Hij komt er, dat is voor mij het belangrijkst >:). Ik vraag me btw ook af wat de prijsverschillen tussen de verschillende merken gaan worden.

/me hoopt dat hij een Gainward TI-4200 GS kan krijgen voor circa 275 euro :P

• McFlipp

McFlipp

24...

Op vrijdag 12 april 2002 21:36 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

Tja ik gok ook maar wat, ik verwacht in ieder geval dat Asus, Leadtek en Gainward ze gaan produceren, dat kan toch gewoon niet anders :?. Hij komt er, dat is voor mij het belangrijkst >:). Ik vraag me btw ook af wat de prijsverschillen tussen de verschillende merken gaan worden.

/me hoopt dat hij een Gainward TI-4200 GS kan krijgen voor circa 275 euro :P
Nou als ie in amerika 170 dollar is, dan hoop ik dat ie echt niet meer dan 250euro gaat kosten hoor!
Jij zegt dus dat hetzelfde kaartje in Amerika 200gulden (voor het besef :) ) goedkoper is dan in europa? dat zou ik echt belachelijk vinden!

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Op vrijdag 12 april 2002 21:44 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Nou als ie in amerika 170 dollar is, dan hoop ik dat ie echt niet meer dan 250euro gaat kosten hoor!
Jij zegt dus dat hetzelfde kaartje in Amerika 200gulden (voor het besef :) ) goedkoper is dan in europa? dat zou ik echt belachelijk vinden!
dat zou het zeker zijn!

jullie zijn niet de enigsten die tot eind april op die kaarten zitten te w8en

* GuuZ w8 ook opp een van Leadtek

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 21:44 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar helaas is het een FEIT dat de Nvidia kaartjes in Amerika gewoon een stuk goedkoper zijn. Voor een beetje up to date info voor de prijzen uit Amerika, check de www.pricewatch.com. Als de import en verzendkosten niet zo hoog waren, zou ik hem zo uit Amerika importeren. Hij wordt zowiezo 250 euro in Nederland en voor een van een goed merk, kan je er waarschijnlijk nog zo'n 10~45 euro bij op tellen :(...

Verwijderd

Als je naar een makkelijk produkt kijkt, een ASUS GF3Ti200 DeLuxe, scheelt het maar de BTW.

Waarschijlijk zal je die aan de postbode moeten betalen, hah !

Vergeet niet dat er op dit moment ook nog zo'n 40 dollar handling en verzending bij komt voor internationale orders, als ze die al accepteren....

Verwijderd

Van het weekend ff zitten rekenen met de huidige beschikbare kaartenrange.

Hoe je het ook keert of draait :? de prijzen in dollars en in euro zijn iedere keer van gelijk niveau, dus een kaart die in USD 299,- kost is hier rond de 340 pleuros.

dat houdt in dat de basic 64MB ti4200 die $179,- gaat kosten, hier voor 201 pleuro over de toonbank moet gaan.

Voor mij geldt dan een DVI en TV out (S-video) erbij zit ik naar verwachting op 280 euro :(, je bent wild en je jongt wat!..ehhhh andersom!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op maandag 15 april 2002 12:35 schreef Mad_Cookie het volgende:

Hoe je het ook keert of draait :? de prijzen in dollars en in euro zijn iedere keer van gelijk niveau, dus een kaart die in USD 299,- kost is hier rond de 340 pleuros.

dat houdt in dat de basic 64MB ti4200 die $179,- gaat kosten, hier voor 201 pleuro over de toonbank moet gaan.

Voor mij geldt dan een DVI en TV out (S-video) erbij zit ik naar verwachting op 280 euro :(, je bent wild en je jongt wat!..ehhhh andersom!
79pleuro voor alleen tv-put en dvi? Dat vindt ik wel errug duur hoor!

Verwijderd

ik ook! ;) heb typ fout gemaakt, moet zijn 39 euro :D

Tis nog vroeg! maar....HET IS WEER BIJNA WEEKEND

Verwijderd

Wat is dit voor een domme opmerking |:(

Verwijderd

[topic=403481/1/25]

Daar staat ook nog veel info over de GF4ti4200

Hij komt anyway binnen 2 weken in de winkel
de 64MB versie die je als gamer het best kan kopen, richtprijs $179 en de 128MB die duidelijk trager is $199

• McFlipp

McFlipp

24...

Op maandag 15 april 2002 12:59 schreef -KOD- het volgende:
[topic=403481/1/25]

Daar staat ook nog veel info over de GF4ti4200

Hij komt anyway binnen 2 weken in de winkel
de 64MB versie die je als gamer het best kan kopen, richtprijs $179 en de 128MB die duidelijk trager is $199
Leuk, waar heb je die info vandaan want er is tot op dit moment pas 1 fabrikant die de ti4200 heeft aangekondigd (een of andere vage aziatische firma), dus lijkt me een beetje raar als ze dan over 2 weken in de winkel liggen.
Dusse plz vertel ons je bron :)

Verwijderd

Op meerdere websites heeft al gestaan dat de 4200 eind april verkrijgbaar is... Dus de info komt van diverse Websites... heeft ook nog laatst op tweakers gestaan inc. prijs.

Ook zie je dat op de NVidia site de 4200 er al bij staat, dus dat betekend dat die er snel is, want nvidia is niet zo om heel snel voor lancering alle info over een kaart vrij te geven
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=geforce4ti

Ook zie je dat de theoretische performance winst van een 4200 naar 4600 20% bedraagt... die 20% kost je mooi 350 Euro... en 10-15% overclocken lukt wel

• McFlipp

McFlipp

24...

Op maandag 15 april 2002 13:04 schreef -KOD- het volgende:
Op meerdere websites heeft al gestaan dat de 4200 eind april verkrijgbaar is... Dus de info komt van diverse Websites... heeft ook nog laatst op tweakers gestaan inc. prijs.

Ook zie je dat op de NVidia site de 4200 er al bij staat, dus dat betekend dat die er snel is, want nvidia is niet zo om heel snel voor lancering alle info over een kaart vrij te geven
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=geforce4ti

Ook zie je dat de theoretische performance winst van een 4200 naar 4600 20% bedraagt... die 20% kost je mooi 350 Euro... en 10-15% overclocken lukt wel
Ja dat wist ik wel, maar ik bedoel nvidia kan wel zeggen "ja eind april in de schappen" en een heleboel websites mogen dat ook wel zeggen, alleen degene die die kaarten daadwerkelijk in de schappen moeten brengen hebben nog niets gezegt... Ik bedoel kunnen ze het nog zo hard roepen, als leadtek of asus of gainward of weet ik veel welke firma, hun ti4200 pas in mei klaar hebben komt ie echt niet eerder hoor....

Verwijderd

Totdat UT2 of iets van soortgelijke zwaarte er is, kan ik nog wel ff wachten :P

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb het er toevallig met Noud van eynstein over gehad.
hij heeft er al plenty in backorder, maar zowel Leadtek als Acal wisten nog geen datum te noemen.

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Mijn geld ligt al bijna klaar dus als die uit komt is ie van mij. >:)

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 13:58 schreef BronX het volgende:
Mijn geld ligt al bijna klaar dus als die uit komt is ie van mij. >:)
Dus niet! er zijn nog 16 wachtenden voor je ;)

Ik ben nummer 1 :O

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 13:59 schreef Mad_Cookie het volgende:

[..]

Dus niet! er zijn nog 16 wachtenden voor je ;)

Ik ben nummer 1 :O
Denk t niet ;)

Ik wil de Gainward GF4 ti4200 64MB versie en dan wel de Golden Sample

Verwijderd

Zo....die heb ik zojuis op HOLD laten zetten totdat mijn DVI model er is ;)

Verwijderd

Maar als die TI 4200 ongeveer $200,- in Amerika gaat kosten, dan zal die hier in DUUR Nederland toch wel voor € 300,- geintroduceerd worden :? |:(

• McFlipp

McFlipp

24...

Op maandag 15 april 2002 21:42 schreef lauretmichiel het volgende:
Maar als die TI 4200 ongeveer $200,- in Amerika gaat kosten, dan zal die hier in DUUR Nederland toch wel voor € 300,- geintroduceerd worden :? |:(
Op maandag 15 april 2002 12:35 schreef Mad_Cookie het volgende:

Le-zen (schijnt toch lastig te zijn)

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 13:21 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Ja dat wist ik wel, maar ik bedoel nvidia kan wel zeggen "ja eind april in de schappen" en een heleboel websites mogen dat ook wel zeggen, alleen degene die die kaarten daadwerkelijk in de schappen moeten brengen hebben nog niets gezegt... Ik bedoel kunnen ze het nog zo hard roepen, als leadtek of asus of gainward of weet ik veel welke firma, hun ti4200 pas in mei klaar hebben komt ie echt niet eerder hoor....
Dat Nvidia wel en de kaartfabrikanten nog nix bekent hebben gemaakt komt volgens mij omdat NVidia hun GF3 chips niet meer hoeft te slijten en de kaartfabrikanten hun oude kaartjes nog wel zou ik zo denken.:-) Wanneer de Ti4200 pas in mei uitkomt zou dat mij nix verbazen. En hoewel ik em nu graag zou willen kopen, kan ik heus nog wel 1 of 2 maandjes wachten. Mijn 3D Prophet SE voldoet nog zolang UT2003 nog niet uit is:-)

Verwijderd

Psies ;)

Het enige dat ik hoop is dat ze besluiten de prijs concurrerend te houden met een RADEON8500LE, zodat de prijs niet ver boven de 200/230 Euro uitkomt .. ;)

Persoonlijk vind ik een GF3 niet zo int6eressant, omdat die wel een snelle pixelpomp heeft, maar de andere 3D functies zijn niet sneller dan een GF2, en ze hebben geen Twinciew mogelijkheden, die elke GF4 wel heeft...

Daarbij zijn die dingen met FSAA aan zo wazig als een dronken kikker ... :+

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 22:53 schreef McFlipp het volgende:

[..]

[..]

Le-zen (schijnt toch lastig te zijn)
;)

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 12:24 schreef Hooi het volgende:
Psies ;)

Daarbij zijn die dingen met FSAA aan zo wazig als een dronken kikker ... :+
Oooooo,

Hebben ze die kikkerhokken weer niet op slot gedaan? :+

Hoe dan ook, mijn portomonee begint steeds harder te springen in mijn binnenzak...het geld kan haast niet wachten op die ti4200's

....

8500?? :r die haalt het bij lange na niet op een degelijke GF4 kaart... Op de Cebit in Hannover hadden ze de stand ook direct naast de nVidia stand laten reserveren...niet om te laten zien wat een mooie kaarten ze wel niet hebben, maar volgens mij dachten ze zo makkelijk architetuur samples te stelen om zelf te verkopen :7

Verwijderd

Yesssss!

Precies op de Game waaran ik mijn verslavingscredits :? uitgeef..

http://www.tweakers.net/nieuws/21443

Wie ziet hier de waarheid in?:
Provided that availability isn't an issue, the 128MB GeForce4 Ti 4200 cards should be sought after instead of the 64MB cards. While you should be able to overclock the 128MB cards to the 64MB speeds, you can never add additional memory to a 64MB card which will hurt you down the road. We are already seeing that in some of our tests today and games will only become even more demanding on memory sizes going forward

Ik zie er eigenlijk wel iets in, maar moet ik dan mijn kaart ver OC-en om de 64MB results te halen?? Of is er tegen de tijd dat games minimaal 128MB ram op je GPU vergen al een vettere low budget kaart op de markt?

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 16 april 2002 15:01 schreef Mad_Cookie het volgende:
Yesssss!

Precies op de Game waaran ik mijn verslavingscredits :? uitgeef..

http://www.tweakers.net/nieuws/21443

Wie ziet hier de waarheid in?:
Provided that availability isn't an issue, the 128MB GeForce4 Ti 4200 cards should be sought after instead of the 64MB cards. While you should be able to overclock the 128MB cards to the 64MB speeds, you can never add additional memory to a 64MB card which will hurt you down the road. We are already seeing that in some of our tests today and games will only become even more demanding on memory sizes going forward

Ik zie er eigenlijk wel iets in, maar moet ik dan mijn kaart ver OC-en om de 64MB results te halen?? Of is er tegen de tijd dat games minimaal 128MB ram op je GPU vergen al een vettere low budget kaart op de markt?
Ik denk dat tegen de tijd dat je die 128mb echt nodig zal hebben er al wel weer een veel betere low budget kaart uit is! MAAR als je een ti4400 met 128mb en 3.6ns geheugen kan vinden, dan zou je die toch wel op moeten kunnen klokken naar 555mhz! En dan lijkt me dat wel een goede keuze, maarja de benchmarks zullen het uitwijzen :)
Eerst maar eens afwachten tot hoever de 64mb's en de 128mb's te oc'en zijn, dan bepaal ik welke versie ik koop.

Verwijderd

Daar zat ik dus ook aan te denken, maar tegen die tijd is de Omen serie er wel en heb ik een 887DDR versie van mijn board nodig..Naast het feit dat ik niet zonder DVI en TV out wil/kan denk ik genoeg te hebben aan een 64MB versie met retesnelle reactie tijden ;)

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 16 april 2002 15:36 schreef Mad_Cookie het volgende:
Daar zat ik dus ook aan te denken, maar tegen die tijd is de Omen serie er wel en heb ik een 887DDR versie van mijn board nodig..Naast het feit dat ik niet zonder DVI en TV out wil/kan denk ik genoeg te hebben aan een 64MB versie met retesnelle reactie tijden ;)
hehe, ja ik denk ook dat ik gewoon een 64mb ga halen, met dvi en tv-out en goede koeling en snel geheugen.

Verwijderd

Ik heb net ook dat artikel op anandtech gelezen. Kut ik wist het eerst zeker "Ti-4200 64 MB", maar nu zit ik toch zwaar te twijfelen. Stel je neemt die van gainward, dat langzamere geheugen (4.0 ns) wordt massaal geproduceerd en heeft een vet goede yield. De 3.8 ns daarentegen (denk ik) heeft een wat minder goede yield, maar is dan ook hoger geclockt. Ik verwacht dat de 128 mb versie van gainward RELATIEF verder over te clocken is dat de 64 mb versie. Bijvoorbeeld: 128 mb 444-> 530 =19%. 64 mb 500-> 580=16%. Die 128 mb is nu toch wel verder te oc'en :P (tis maar een gokje). 16% of 19%, klein verschil.

Ik koop de kaart hoogstwaarschijnlijk ook voor de 4SFAA of 6x FSAA. Als de FSAA bij de 128 mb versie, minder bandbreedte vreet, dan weet ik het wel :). Iemand misschien meer info hierover?
(ipv dat zo'n reviewer EN de 128 mb EN de 64 mb meeneemt |:( in zijn artikel...)

Verwijderd

En bedankt!

Nu zit ik ook weer midden op het perron om uit te maken of het nou de linker trein of de rechter trein wordt :(

Je hebt wel een GOED PUNT aangehaald...

Een ding is wel opvallend: bij hen is de 64MB versie niet meegenomen in de test...dus hebben we daar geen output van

Verwijderd

Misschien toch maar de Ti-4400 halen :+. Als de prijs zakt naar de 300 euro (wat het toch niet zal doen), dan koop ik die misschien... En 128 MB en snel :P.

Verwijderd

kijk hier dan ff gasten voor de 4200 vs andere kaarten en ook overclocked

[topic=403481/9/25]

Verwijderd

Nee,

Niet zo gaan denken, want dan hebben wij niets meer aan jouw input... en prijs jij jezelf aan als beter dan wij :( ;)

Nee dan kunnen we net zo goed een inkoop actie beginnen voor de 4600 512MB 1,2 ns :O wanneer komt die!

dus positief blijven heh! ;)
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.