Af/Re-mixen van een 'bestaand' nummer (studiotalk)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 469 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:02

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op vrijdag 08 februari 2002 01:19 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Wav heb je toch betere kwaliteit dat ben ik met je eens...maar alle tracks die ik nu heb zijn mono, en van MP3 terugzetten naar WAV betekent kwaliteitsverlies. Dus wil ik je van dienst zijn met full quality wavs moet ik het nog een keer opnemen :) en daar heb ik ff geen zin in.
Damn, jammer.

Maar goed, als ik vragen mag, met wat voor app mix je het dan? Want, voor zover ik weet, werken de meeste pro-mix-apps met wavs. :)

Ik ben benieuwd naar wat je aanbiedt. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Ik mix zelf ook wel met wavs tuurlijk...dat het nu mp3's zijn is alleen om de downloadsnelheid en traffic een beetje down te houden. Ik gebruik de multitrack editor van Cool Edit Pro meestal om te mixen.

• Hillie

Hillie

Cool. Nou, posten die dingen! Ik ga nu naar bed, overigens. :)

Is die multitrack optie van CoolEdit nog een beetje flexibel? Of is het echt maar een toevoeginkje? Nooit mee geprutst, dus ik weet het niet. :)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik heb een eindmixje van et bestaande al gemaakt.. me eerste productieve (nou ja..probeersel voor andere)
ik hoop dat je et wat vind

http://www.gitaarwerk.net/mastermix.mp3

sommige sampletjes waren neit helemaal ok..
stem had beetje veel clipping.. en clicks erin.. ik heb iets kunnen verwijderen, maar anders moest ik alles nog gaan bewerken..had ik geen zin in vanavond... :z
O+ is wel lief liedje vind ik :) nu ff afmaken..en er wat "bijzonders " nog tussengooien

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020
kben benieuwd wat de kwaliteit vh ruwe bronmateriaal is...

en idd, ik denk dat je de mp3s wel weer terug moet converten (althans, dat doe ik wel voor gebruik in logic..)

Ik ga misschien dit weekend ff aan de gang..

• Hillie

Hillie

Ik heb de mp3tjes gedownd, maar heb je ook kale samples? (oftewel: meer mp3tjes)

Ik hoor nu dikke reverbs overal doorheen (vox, drums, synths). Het is nu niet meer mixen, maar alleen maar mp3tjes aan elkaar plakken op het juiste volume en een beetje pannen. Ik hoop dat je ook de 'originele' samples hebt, zonder de effectenzooi er overheen.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

nou hillie..et valt wel mee.. als je mijn mix gedowned heb.. ok..tis jammer dat je de reverbs niet stereo meer kan maken..en tussen een snare zit een bassdrum,.. das ook wel jammer, want dan kan je em ook niet netjes mixen,..maar ik dacht dat ik er al een flink eind op weg zat

• Hillie

Hillie

Nog niet geluisterd. :) Maar goed, het probleem is dat het moeilijk is er wat aan te veranderen nu. Een bass-snare track waar de basses en snares in elkaar overlopen (sowieso had daar 0,0 reverb op moeten zitten, dat voegen we wel toe in de mix), dus ook de reverb-tails, dat werkt niet echt fijn. Als 'ie ook een losse bass & kick sample zou kunnen plaatsen en een soort van midi-file om de timing te bepalen, dan zou dat heel mooi zijn. En die zang... tja.... overal zit reverb op, dat vind ik persoonlijk jammer. Nu is het alleen maar levels afstemmen, je kunt het nummer niet echt anders laten klinken (bep. geluiden net even anders voor de dag laten komen), vooral omdat een hoop ook al verweven is met elkaar.

Overigens zijn reverbs uit synth bakken meestal minder dan fatsoenlijke mogelijkheden in plugins/hardware. Dan zou het toch fijn zijn om (dat klinkt op het eerste gehoor beroerd, maar alle mp3tjes klinken al gelikt, te als je het mij vraagt) kale samples te hebben. Dan kun je nl. zelf reverbs kiezen. Ik weet wat de stijl van het nummer moet zijn, dus daar hou ik wel rekening mee. (Geen afgekapte trancy snare-tails ofzo ;))

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

idd..
ik mis ook nog een diepe lage toon erin..ik vind em nogal koud klinken..ik heb geprobeerd om dat wat minder te maken

en idd die stemmen zijn brak.. teveel klicks in enzo.. en wat hillie zegt..reverbs..
ik heb trouwends een delay bij 1 drumtrackje erin gedaan, en er zacht doorheen gemixed, dat maakt de track net wat smeuiger

• Hillie

Hillie

Op vrijdag 08 februari 2002 11:32 schreef gitaarwerk het volgende:
en idd die stemmen zijn brak.. teveel klicks in enzo.. en wat hillie zegt..reverbs..
ik heb trouwends een delay bij 1 drumtrackje erin gedaan, en er zacht doorheen gemixed, dat maakt de track net wat smeuiger
*Dat* is juist het echte mixwerk. Je bronnen staan op tape/disk en dan ga je echt aan de slag. Effecten toevoegen, dynamiek bewerken, de hele mikmak. Daarom had ik liever kale bronnen gehad (misschien dat die nog komen), waarna we zelf kunnen EQ'en, compen, flangen, delayen, reverben en weet ik wat nog meer. :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jep ... idd :)
al ondertussen wat geluisterd?

Verwijderd

Hmm zo heb ik het dus al nooit bekeken :) ik neem niks 'kaal' op, ik neem het op zoals ik het op de synth heb geprogrammeerd, dus inclusief reverb, chorus, delays etc. En drums los opnemen, dan heb je meteen een vet timingsprobleem lijkt me. Ik MAAK de muziek tijdens het componeren zodanig dat het perfect klinkt, en mix het daarna alleen maar af...dat schijnt dus al een beetje naieve werkwijze te zijn als ik het hier zo allemaal eens lees. Maar goed, om de synths kaal op te nemen is niet zo'n probleem (knopje op synth: effects off -> klaar), de audiosamples kan ik niks meer aan veranderen...die heb ik een halfjaar geleden zo bewerkt dat ze goed in mijn mix passen...

Dat de "eeeeoooo" vocalen niet clean zijn is ook wel logisch, die zijn opgenomen van een 15 jaar oude tape mét begeleiding die ik er uit heb gefilterd. Onder de uiteindelijke muziek hoor je het niet.

En over de mix op de vorige pagina: ik vind hem wél mooi "ruim" gemixt, maar de hele power is wel uit het nummer. Als je mijn eigen versie pakt, dan knalt ie er echt in als de beat erbij komt...als je vergelijkingsmateriaal wil hebben, zoek het nummer "silence must be heard" van Enigma maar op...die heeft vrijwel dezelfde opbouw.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

idd.. ik ben et wel met je eens..dat de power eruit is..dat komt omdat ik niet goed nog met comperssors kan werken.. :P
geef mij de files..ik kan de opbouw maken / en fx afstellen.. EQ erop gooien..maar compressen : ho maar :)

ik probeer em ff overniew te maken als alle files erop staan, en als et kan nu dit keer clean :P

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 17:19 schreef gitaarwerk het volgende:
idd.. ik ben et wel met je eens..dat de power eruit is..dat komt omdat ik niet goed nog met comperssors kan werken.. :P
geef mij de files..ik kan de opbouw maken / en fx afstellen.. EQ erop gooien..maar compressen : ho maar :)

ik probeer em ff overniew te maken als alle files erop staan, en als et kan nu dit keer clean :P
als ik het goed begrijp gaat de voorkeur dus uit naar tracks zonder reverb/chorus, niet genormalized en als het ff kan de kick en de snare track apart? De hi-hats en de timpani op 1 track zal dan ook wel niet lekker werken? :?

De enige dingen waar ik niks aan kan veranderen zijn de audio sporen: de tablabeats, de vocals en de sfx2

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

vocals moet je misschein wat aan veranderen nog..
tabbeats zijn perfect doorg :) heel lekker..

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 15:48

w00Dy

Make soap, not war

aan gitaarwerk:

mooie mix, ik heb wat last van clipping over het geheel nummer, niet alleen de vocals...
ik ga morgen mij eerste poging ondernemen

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tnx woody! :*

clipping..over mij eindmix? mmz..vaag,.. dat zou neit moeten..
ik heb em zelfs op minder dan 0dB gemasterd..
maar er zitten veel slechte dingen in,..je hoort et clippen,.. (aan de eindmix niet als et goed is)
dat komt door et genormalize

ik ga als de rest erop staat alles overniewu doen ... dan met wat betere compressor instellingen.. (helaas kan ik men hardware niet lekekr gebruiken ivm ruis)

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 19:02 schreef gitaarwerk het volgende:
tnx woody! :*

clipping..over mij eindmix? mmz..vaag,.. dat zou neit moeten..
ik heb em zelfs op minder dan 0dB gemasterd..
maar er zitten veel slechte dingen in,..je hoort et clippen,.. (aan de eindmix niet als et goed is)
dat komt door et genormalize

ik ga als de rest erop staat alles overniewu doen ... dan met wat betere compressor instellingen.. (helaas kan ik men hardware niet lekekr gebruiken ivm ruis)
Compressor over de gehele eindmix gooien met een max van -0.2 dB zou dat altijd moeten voorkomen.

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Op vrijdag 08 februari 2002 19:02 schreef gitaarwerk het volgende:
helaas kan ik men hardware niet lekekr gebruiken ivm ruis
Behringer ?

• djazete
Op vrijdag 08 februari 2002 19:37 schreef w00Dy het volgende:

[..]

Behringer ?
ghehe :)
hm... als ik het zo lees, dan is het idd toch wel handig om eerst alles zonder fx op te nemen..
juist de kwaliteit van je effecten bepalen hoe 'open' of profi je mix klinkt.. (onder andere..)

die drumsounds apart is opzich niet noodzakelijk, maar ik zou tochw el de kick en de snare apart willen hoor!
als ik de kick wat punch wil geven klinkt anders de snare direct weer zo blikkerig, dat willen we niet natuurlijk :)

verder, gitaarwerk: compressie is ook niet alles...die term hoor je overal opduiken als het om 'power' ofwattanook gaat, maar overal compressie op is ook niet echt mooi... kan je beter goeie muzikanten hebben die een beetje met dynamiek kunnen spelen :) (en je bronnen goedopnemen natuurlijk)..

ik hoop dat mrRudi bereid is om de boel dus nog eens op te nemen, zonder effects en bepaalde sporen zeker los van elkaar:

ik zou het, globaal (kweet niet wat voor tracks er precies meedoen) zo willen zien het liefst:

snare
kick
cymbals + percussion + ..?
strings + pads
'lead' keys
gitaar los
fluiten bv. samen
koper samen
hout samen
basgitaar/bassynth los van de rest
overige prut...sjah..

denk een beetje aan hoe je track in elkaar zit qua instrumentgebruik in verhouding tot de gebruikte volumes/dynamiek in verhouding tot de frequentie gebieden en de 'belangrijkheid' van de instrumenten (dus, waar willen wij nog iets aan sleutelen omdat het een belangrijk isntrument in de song is?))

Ik ben benieuwd..

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jah.. okee..understood :)

compressie is wel erg belangrijk..dat weet ik wel.. maar ik overdrijf altijd met alles.. dus hierin ook weer :D

ik vond wel de delay netjes :)

vertel ook eens ff welke instrumenten jullie er wat duidelijker uit wil laten komen en of de drums op voor of achtergron meot..want dat is met deze style nogal verschillend

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 00:50 schreef djazete een heel verhaal met deze hoogtepunten:

snare
kick
cymbals + percussion + ..?
strings + pads
'lead' keys
gitaar los
fluiten bv. samen
koper samen
hout samen
basgitaar/bassynth los van de rest
overige prut...sjah..
Ja ik ben wel bereid het nog eens op te nemen..ik leer hier nu al van :) maarruh...es kijken, dan zou ik de volgende tracks krijgen:

- Kickdrum
- Snaredrums (zijn er 2)
- Hihats/cymbal
- Percussie (timpani & toms)
- Tabla #1
- Tabla #2
- Bassline
- Bass strings
- Strings
- Lead
- Hits
- Sfx #1
- Sfx #2
- Vocals

De percussie track zou ik dan ook apart doen, die was gecombineerd met de hihats...maar hihats/cymbal is vnl hoog, terwijl de timpani/toms vnl laag zijn....akkoord?

edit:

over dingen waar aan gesleuteld mag worden, luister altijd eerst even naar mijn opname, die is qua onderlinge volumes etc wel goed maar mist nogal wat aan dynamiek. De strings moeten heel "ruimtelijk" klinken, if you know what I mean. De hits zit een effect overheen, namelijk een Space Phaser (standaard filter van Cool Edit) die er ERG mooi mee werkt. De leadstring is belangrijk natuurlijk, mag vol klinken en een beetje random panning ofzo...verzin iets leuks :) Ook de plaats in de mix van de timpani is belangrijker dan je denkt...lekker veel reverb, en op de achtergrond. De tablabeats mag zeker wat mee gebeuren, die had ik zelf namelijk ERG kaal en centraal gemixt.

dit zijn richtlijnen he :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

is goed :)
post maar snel de neiuwe mp3 's :)

Verwijderd

Ik heb me nog niet eerder in dit topic gemengd, maar het lijtk me erg leuk, dus ben ik ook maar aan de gang gegaan...

Mjah, eigenlijk wacht ik ook liever op de tracks zonder effecten enzo, maar toch ff mijn eerste mix-poginkje:

http://www.lisk.nl/Amp-TLoM.mp3

Ga er wel meer aandacht aan besteden als de individuele tracks cleaner zijn.

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 01:16 schreef Amp het volgende:
Ik heb me nog niet eerder in dit topic gemengd, maar het lijtk me erg leuk, dus ben ik ook maar aan de gang gegaan...

Mjah, eigenlijk wacht ik ook liever op de tracks zonder effecten enzo, maar toch ff mijn eerste mix-poginkje:

http://www.lisk.nl/Amp-TLoM.mp3

Ga er wel meer aandacht aan besteden als de individuele tracks cleaner zijn.
/me likes what you did with the tabla beats, yeees, like it I do!

edit:
Het valt me wel op dat zowel jij als gitaarwerk de vocalen onder het stukje met de beat te hard zetten ;) vergelijk maar eens met het origineel

Verwijderd

Ja ik heb dat wel gehoord, maar ik vind die vocalen persoonlijk erg cool, vandaar dat ik ze wat accentueer.. Zo doe ik ook de orchestra hits een stuk zachter, want die vind ik persoonlijk niet zo geweldig..
Ieder z'n smaak denk ik..

Maar goed, ik zal er proberen bij m'n volgende mix rekening mee te houden..

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
De mijne wordt een dolby surround pro-logic © versie
( gewoon om een beetje mee te proberen, heb zoiets nog nooit eerder gedaan )

Maar was het de bedoeling dat de instrumenten enzo intact blijven en alleen de plaatsing wordt aangepakt? Of kunnen we ook op sommige delen wat instrumenten weglaten? (die kickbas begint bij mij nu later namelijk, anders zet ik dat weer ff terug)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Ik ben er bij mijn mix in elk geval vanuit gegaan dat ik niks mocht veranderen aan structuur e.d.
Ik heb alleen volumes, panning, eq en effecten aangepast.

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 01:35 schreef ShittyOldMan het volgende:
De mijne wordt een dolby surround pro-logic © versie
( gewoon om een beetje mee te proberen, heb zoiets nog nooit eerder gedaan )

Maar was het de bedoeling dat de instrumenten enzo intact blijven en alleen de plaatsing wordt aangepakt? Of kunnen we ook op sommige delen wat instrumenten weglaten? (die kickbas begint bij mij nu later namelijk, anders zet ik dat weer ff terug)
De versie die ik uiteindelijk wil hebben zal qua volgorde hetzelfde moeten zijn zoals ik ze nu heb. Het is een kwestie van smaak, mee eens, maar het is nu eenmaal MIJN compositie. Niet dat ik er problemen mee heb dat je er wat anders mee probeert hoor, al maak je er een R&B versie van :) Alleen zal ik dan niet snel bij je komen vragen om een eindmix, maar wel om een remix. Het is maar waar je zelf heen wilt. :D

• djazete
Lijkt mij prima die indeling mr-rudi
kweet niet of je die mp3's al geupload hebt..?
je kan nu eventueel ook de waves uploaden (kneem aan dat je niet direct in soundforge of cooledit naar mp3 saved..?, zowel is het een kleine moeite even naar wave te saven:)) voor mensen met een snelle verbinding (ik zou 300 meg dl-en ook geen probleem vinden als de server waar het vandaan komt tenminste een beetje te doen is :))

Als alles eropstaat zal ik vandaag es kijken hoever ik kom..

laat het maar ff weten :)

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 11:39 schreef djazete het volgende:
Lijkt mij prima die indeling mr-rudi
kweet niet of je die mp3's al geupload hebt..?
je kan nu eventueel ook de waves uploaden (kneem aan dat je niet direct in soundforge of cooledit naar mp3 saved..?, zowel is het een kleine moeite even naar wave te saven:)) voor mensen met een snelle verbinding (ik zou 300 meg dl-en ook geen probleem vinden als de server waar het vandaan komt tenminste een beetje te doen is :))

Als alles eropstaat zal ik vandaag es kijken hoever ik kom..

laat het maar ff weten :)
Ik ben nu voor het eerst weer in de studio...gisteren vrijgezellenfeest gehad (niet van mij nee) dus ik ga er nu mee aan de slag...ik zal de WAVS bewaren, maar toch eerst de mp3's available maken. De kwaliteit verschil nou ook weer niet zoveel...Hillie vroeg volgens mij een tijd terug al om 24-bits wavs, maar alles wordt 16-bits opgenomen en ik geloof niet dat ik dat ergens in kan stellen :?

edit:

Inmiddels weer online:
tabla1, tabla2, strings, lead, lowstrings, sfx2

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 11:27 schreef Hillie het volgende:
Overigens zijn reverbs uit synth bakken meestal minder dan fatsoenlijke mogelijkheden in plugins/hardware. Dan zou het toch fijn zijn om (dat klinkt op het eerste gehoor beroerd, maar alle mp3tjes klinken al gelikt, te als je het mij vraagt) kale samples te hebben. Dan kun je nl. zelf reverbs kiezen. Ik weet wat de stijl van het nummer moet zijn, dus daar hou ik wel rekening mee. (Geen afgekapte trancy snare-tails ofzo ;))
Meestal klopt dit wel ja...hoewel ik nog een software plugin heb gehoord die de reverb van de Roland XV5080 overtreft...die is écht goed.

edit:

Ook hits, bassline, percussie, hihats en sfx1 online

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

Nu alleen de kick en de Snare nog online

My Discogs

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 21:22 schreef Eraser127 het volgende:
Nu alleen de kick en de Snare nog online
Yep die moet ik alleen in de sequencer ff splitsen :P Ik heb ze namelijk op 1 track geprogrammeerd...dus das iets meer werk!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

owkee dan..waarschuw ff als alles online is!,...dan ga ik et nu eens beter proberen

Verwijderd

i'm also in, zal er van de week of in devakantie 's ff lekker mee bezig gaan, altijd leuk werk...

Verwijderd

Ik ben nu nog ff aan het werk...sound fx implementeren, ook leuk...vanavond ff de laatste twee tracks uploaden.

• Hillie

Hillie

Op maandag 11 februari 2002 18:12 schreef MrRudi het volgende:
Ik ben nu nog ff aan het werk...sound fx implementeren, ook leuk...vanavond ff de laatste twee tracks uploaden.
Toch geen effecten over je sample tracks heen he? :)

Ik wacht in spanning af :)

Verwijderd

Misschien moesten we dit topic eens hernoemen ;) "How to become a producer" :D

Maar goed, als het goed is staan alle tracks er, er is er zelfs nog 1 bijgekomen, een tweede percussie track...

Veel plezier ermee :P

• djazete
yay :)

vandaag heb ik tijd dus ik zal es aan de gang gaan, denk ik :)

kben benieuwd...
zijn er al anderen met resultaat..??

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

owkee.. ik ben er weer mee an de slag gegaan.. :)
dit keer zonder teveel compressie en wat meer dynamiek..

ik moet eerlijk zeggen dat ik van dit projectje veel heb geleerd op et gebied met men nieuwe software en mastering.

urltje :)
http://www.gitaarwerk.net/mastermix2.mp3

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Even een korte beetje offtopic vraag:
"Alle muziek is een copyright © van Project Gaia Productions, en is als dusdanig geregistreerd bij de belastingdienst te Arnhem"
staat op MrRudi's website. Op welke manier heb je dit precies laten registeren, en wanneer? Dit omdat ik mijn muziek ook op die manier wil laten registeren, maar mij niet helemaal duidelijk is hoe het precies zit met hoe je het moet inleveren (in welke vorm: bladmuziek, audio?)

Verder over het afmixen:
grappig om op deze manier verschillende dingen te horen. Maar toch mis ik over het algemeen in de mixen een volledigheid van de sound. Misschien doordat een aantal de strings wegdraaien? Jammer genoeg heb ik geen ADSL meer, dus kan ik nu zelf niet downloaden, anders was ik ook aan het mixen gegaan. Misschien kan ik een vriend van mij wat laten downloaden, dan kan ik misschien ook mee doen.

ow, misschien ff voor de duidelijkheid: hoe groot zijn alle tracks in mp3 bij elkaar in MB's?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

:9 35,4MB

et liedje afgemixt is 4,14 mb d8 ik

• djazete
Hoi allemaal

Ik heb zojuist ook een poging gedaan..ben nog niet helemaal tevreden maar kheb nu geen tijd meer.. eerst maar es ff dit luisteren en aan horen en kritiek afwachten en dan kijk ik wel of ik later de mix nog ga verbeteren..

Kritiek of lof ;) graag posten in deze thread...kben benieuwd namelijk wat beter kan enzo, enw at jullie opvattingen zijn..
ps. de ruis is (c) MrRudi ... kkan wel gaan filteren maar dr zit al zo weinig crispyness in (langleve mp3 en brakke synth outputs..), dus tis pindakaas voor de ruis..

tada: http://www2.hku.nl/~jan5/zooi/TLOM-djAzMix.mp3 (hij is nog ant uploaden @ 15.05 en leechftp zegt dat ie over 2 mins klaar is...)

btw, ik snap niet echt waarom dit nummer the language of men heet..

ps. hij is ook nog niet gefadeout enzo..

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 11:19 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
Even een korte beetje offtopic vraag:
"Alle muziek is een copyright © van Project Gaia Productions, en is als dusdanig geregistreerd bij de belastingdienst te Arnhem"
staat op MrRudi's website. Op welke manier heb je dit precies laten registeren, en wanneer? Dit omdat ik mijn muziek ook op die manier wil laten registeren, maar mij niet helemaal duidelijk is hoe het precies zit met hoe je het moet inleveren (in welke vorm: bladmuziek, audio?)
Uitprinten als bladmuziek, naam, artiestennaam etc erop vermelden. Aangetekend opsturen naar de lokale belastingdienst afdeling registratie. Zij zetten dan een paraaf op elke bladzijde en een timestamp erop.
Op dinsdag 12 februari 2002 15:04 schreef djazete het volgende:
ps. de ruis is (c) MrRudi ... kkan wel gaan filteren maar dr zit al zo weinig crispyness in (langleve mp3 en brakke synth outputs..), dus tis pindakaas voor de ruis..
Daar heb je nou goeie denoisers voor.... :P jullie wilden onbewerkte tracks, dan KRIJG je ook onbewerkte tracks :(
(ik heb nog niet geluisterd btw)
btw, ik snap niet echt waarom dit nummer the language of men heet..
Het is ook 'The Language of Man' niet 'Men' hehehe :P maar dat zou je wel snappen als de vocalen er bij zouden zitten.

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Op dinsdag 12 februari 2002 15:04 schreef djazete het volgende:
Kritiek of lof ;) graag posten in deze thread...kben benieuwd namelijk wat beter kan enzo, enw at jullie opvattingen zijn..
mja, je vat de mix wel zwaar op, veel bassen en ook je mid-tonen vind ik soms wat 'over the top'.
je houd ook wel van reverb heb ik de indruk...
heb je hem digitaal gemixed (op de computer ?)

btw ik hoor je gsm op het einde :Y)

• djazete
tnx :)
dat over die bas ben ik met je eens...daar was iko ok nog niet echt tevreden over..

welke midden tonen bedoel je..? een specifiek instrument of algeheel..(dan zou het ook aan jou speakers/setup kunnen liggen)..

Op welk instrument vind je dan dat ik teveel reverb gebruik,..? ik vind het zelf wel meevallen..iig neit geforceerd veel..door het gebruik zoals ik het nu heb vind ik hem juist lekker ruimtelijk klinken

k heb hem deels digitaal deels analoog gemixt..
grootste gedeelte digitaal..hoezo die vraag? klinkt het digitaal of juist analoog..? of..? :)
tnx iig voor je reactie

ps. mrrudi, ruis heeft nix met de bewerking te maken lijkt me.. de sounds komen toch uit je synth..? dan lijkt het me je synth of mixer die zo ruist...

heeft nix met bewerking te maken maar met de kwaliteit van je apparatuur :).. no offence verder :)

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 16:58 schreef djazete het volgende:
tnx :)
dat over die bas ben ik met je eens...daar was iko ok nog niet echt tevreden over..

welke midden tonen bedoel je..? een specifiek instrument of algeheel..(dan zou het ook aan jou speakers/setup kunnen liggen)..

Op welk instrument vind je dan dat ik teveel reverb gebruik,..? ik vind het zelf wel meevallen..iig neit geforceerd veel..door het gebruik zoals ik het nu heb vind ik hem juist lekker ruimtelijk klinken

k heb hem deels digitaal deels analoog gemixt..
grootste gedeelte digitaal..hoezo die vraag? klinkt het digitaal of juist analoog..? of..? :)
tnx iig voor je reactie

ps. mrrudi, ruis heeft nix met de bewerking te maken lijkt me.. de sounds komen toch uit je synth..? dan lijkt het me je synth of mixer die zo ruist...

heeft nix met bewerking te maken maar met de kwaliteit van je apparatuur :).. no offence verder :)
De output van de XP genereert aardig wat ruis ja, net zoals 90% van de synths trouwens. Denoisen is een standaardbewerking hoor, en ruis kun je er (nagenoeg) perfect uitfilteren zonder de kwaliteit te beinvloeden.

Dan even over je mix (alles imho):

+ Klinkt goed ruimtelijk
+ Leuk LFO effect over de hihats (en ook de timpani, hoor ik dat goed?)
+ Klinkt harmonisch goed (in mijn oren :?)

- main Strings te zacht
- Beat is niet meer te horen (snares wel) -> de power is er uit
- Vocalen te hard (zoals iedereen tot nu toe)**

zo even snel in plus- en minpuntjes... :)

edit:

** met name dan het Lappen gezang
en waar zijn m'n mofo hits!!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

wat vind je van mijnes btw?
alleen zooo vervelend toen ik et vanmiddag bij iemand anders hoorde, dat ik erachter kwam dat ik de vocals was vergeten :9
stupid me |:( |:( |:(
ik doe vanavond wel die vocals erin

• djazete
Op dinsdag 12 februari 2002 17:10 schreef MrRudi het volgende:

[..]

De output van de XP genereert aardig wat ruis ja, net zoals 90% van de synths trouwens. Denoisen is een standaardbewerking hoor, en ruis kun je er (nagenoeg) perfect uitfilteren zonder de kwaliteit te beinvloeden.
jammer is dat, dat die synths zo ruisen. kweet niet door wat voor mixer je hem heen haalt.?
denoisen kan wel, kan ook wel, maar als je al je files weer wil denoisen... dan ben je weer ff bezig.. maar goed.
Dan even over je mix (alles imho):

+ Klinkt goed ruimtelijk
+ Leuk LFO effect over de hihats (en ook de timpani, hoor ik dat goed?)
+ Klinkt harmonisch goed (in mijn oren :?)
|||<<>>||| tnx.. timpani zit een delay met modulation (licht) op, op de hihats een phaser

- main Strings te zacht
- Beat is niet meer te horen (snares wel) -> de power is er uit
- Vocalen te hard (zoals iedereen tot nu toe)**

zo even snel in plus- en minpuntjes... :)

edit:

** met name dan het Lappen gezang
en waar zijn m'n mofo hits!!

|||<<>>||| mainstrings te zacht..hm..kzal nog es goedluistren dan :), beat niet meer te horen, ligt dat niet aan jouw speakers ofzo.. want kvind de beat hier bijna te hard...zeker op bepaalde momenten... en wat betreft die vocalen.. ik vind ze niet te hard. alleen die mannetjes komen af en toe boven de rest uit, maar dat vind ik niet erg... kbedoel, er zitten nog geen andere 'lead' vocals bij dus kheb dit als leadvocals gemixt..
en die gay - hits ;) die heb ik eruit gelaten omdat ik ze echt slecht vind klinken...te statisch geluid, klinkt als een slecht getransponeerde sample..
(sterker nog, dat is het ook :))
en het heeft voor mij niet het impact die het zou moeten hebben, vandaar..
verder, tnx voor de kritiek.. kheb ff mn mix naast jw mix gelegt en kdenk dat het meer een verschil in benadering is dan een kwestie van 'slechter of beter'.

hoewel dat altijd zo is natuurlijk.. de ene benadering is beter dan de andere.. ik heb als uitgangspunt een beetje de spiritofnature feel genomen met een vleugje dreamtrance (de lage drones)

• djazete
Op dinsdag 12 februari 2002 17:16 schreef gitaarwerk het volgende:
wat vind je van mijnes btw?
alleen zooo vervelend toen ik et vanmiddag bij iemand anders hoorde, dat ik erachter kwam dat ik de vocals was vergeten :9
stupid me |:( |:( |:(
ik doe vanavond wel die vocals erin
Ik vind jou mix veel te veel op de tabla's gericht, verder alles te zacht, daardoor geen/weinig opbouw..
dat is even zo kort wat ik erover kan zeggen.. voor de rest klinkt het niet alsof je nog 'bijzondere' dingen met de andere tracks hebt gedaan..

weinig (geen?) reverb gebruikt...
maar goed, ik zal nog ff het laten bezinken en een iets gedetailleerder kritiekleveren
sorry als dit wat bot overkomt maar kheb ff haast..

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

AHAH.. neej geeft niet..hier moet je kritisch voor zijn..met me koptelefoon klinkt et allemaal goed..en die tablas zijn idd te hard..
ik hoor ineens na dat ding van jou dat ik veelste veel mis

reverb.. zit er genoeg in, maar heel weinig..
de tablas heb ik delay overheen gegooid..
enneh.. hmz.. moet de rest ietjes harder zetten..

maar qua compressie issie beter :D

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 17:24 schreef djazete het volgende:

[..]

jammer is dat, dat die synths zo ruisen. kweet niet door wat voor mixer je hem heen haalt.?
denoisen kan wel, kan ook wel, maar als je al je files weer wil denoisen... dan ben je weer ff bezig.. maar goed.
[..]

verder, tnx voor de kritiek.. kheb ff mn mix naast jw mix gelegt en kdenk dat het meer een verschil in benadering is dan een kwestie van 'slechter of beter'.

hoewel dat altijd zo is natuurlijk.. de ene benadering is beter dan de andere.. ik heb als uitgangspunt een beetje de spiritofnature feel genomen met een vleugje dreamtrance (de lage drones)
Dan is het inderdaad een verschil in benadering, het is geen spirit of nature nummer, het is een GAIA nummer :P als de beat er in komt, én de "gay" hits dan moet ie eruit blaaaaaazen! Lekker hard dus... (nogmaals de vergelijking: luister naar "Silence must be Heard") Maar vraagje, zoals ik de hits heb gemixt in mijn originele mix, vind je ze dan nog niet mooi? Ik vind ze wel roelen namelijk :D

• Hillie

Hillie

Ik heb 'em net af (post zo de link). Ik heb er ook een beetje zo'n spiritofnature-zaad-gebeuren (niet mijn stijl, maar goed, ik wilde wel meewerken, dus dan zal ik het weten ook :)) van gemaakt. Ik ga misschien nog wel even aan een vettere beukende versie werken. :)

• Hillie

Hillie

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
die panning is leuk gedaan.. maar vind het nummer eigenlijk alleen daar compleet klinken...verder beetje dun.. (ligt zeker niet alleen aan de mix).. en ik vind de bas iets te hard..dat loopje..de bas ligt meestal diep in de mix.. verder klinkt het wel lekker vind ik.....

• Hillie

Hillie

Zeikerdezeikerdezeik, maar het klinkt wel lekker? Ach ja. Probleem is dat de bronnen gewoon beroerd zijn. En dit is mijn muziekstijl niet... en ik speel bas, dus de bas is redelijk prominent ja. :)

• nikao
haha..dat wou ik serieus nog in mijn posting zetten van net ..ik dacht al zoiets :P ..
de bassist uit mijn band moet je ook echt niet bij het afmixen erbij hebben..wil altijd die bas harder :P ..

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Kben nu ook de andere bestanden aan het downloaden (die stonden er eerst nog niet op). Ik ga verder zelf dus helemaal niks veranderen aan de muziek zelf, in de vorm van effecten, echo's of weetikhetwat (daar heb ik gewoon geen ervaring mee / kennis over). Ik doe alleen de plaatsing van de instrumenten, geoptimaliseerd voor dolby sourround pro-logic, verder laat ik de boel wel beginnen waar het beginnen moet.

Je hoort het wel als ie af is, zit nu op m'n werk :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Hillie

Hillie

Op woensdag 13 februari 2002 09:04 schreef nikao het volgende:
haha..dat wou ik serieus nog in mijn posting zetten van net ..ik dacht al zoiets :P ..
de bassist uit mijn band moet je ook echt niet bij het afmixen erbij hebben..wil altijd die bas harder :P ..
Kijk, meestal staat bas gewoon normaal in een mix. Alleen is dit totaal mijn muziek niet (sorry voor de aanbieder van de hele mikmak, maar Enya-like crap is toch echt niet mijn pakkie-an), dus ik probeer er toch wat pompends uit te krijgen. :)

Ik moet ook zeggen dat ik altijd wel gecharmeerd ben van buizen-plugins over basgitaar. Wat ik hier dus wederom gedaan heb. :D

• djazete
dat het bron materiaal (zowel muzikaal als klanktechnisch) niet helemaal 100% zijn, of iig, niet wat 'wij' gewend zijn, da's idd wel duidelijk.

Ik vind hillies mix tot nu toe ook wel het meest ok, samen met de mijne, vind ik dan..

Bij hillie liggen de tabla's ook weer iets meer vooraan in de mix, en de zang en strings weer veel meer naar achteren waardoor het 'zweef' gehalte iets omlaag gaat. Ik vind mijn mix meer stereo klinken doordat ik die tabla tracks aardig uit elkaar gepant heb, en die loops er ongeveer de hele track onder zitten... maar goed..kvind trouwens opvallend dat alleen hillie en ik echt iets met stereo gedaan hebben...

welke plugins heb je gebruik hillie..? buizen plugins? TLAudio?

oja, mrrudi, die hits, die vind ik ook in jou mix toch niet zo... ze zijn namelijk een standaard GM geluid..iedereen met een roland thuis herkent die dingen..
althans, ik wel :7 ;)
maar goed, tkan ook iets persoonlijks van mij zijn.

Het lijkt me leuk om zo'n 'contest' over een tijdje nog eens te houden met een andere stijl muziek. Ik ga es kijken of ik aan wat tracks kan komen...

oja, mrRudi, nog een tip. Als je je instrumenten opneemt (dus in dit geval ieder instrument uit dezelfde bak) moet je zorgen dat het zo hard mogelijk wordt ingestuurd (verhaal van bitresolutie enzo..)
Ik merk dat bij veel van jou tracks alles heel zacht is, wat resulteert in een brakke signaal ruisverhouding...komt natuurlijk omdat je eerst je volume verhoudingen als in je midi bak geregelt had...(dat was de edit):)

ook in je mixer/geluidskaart.. dus je kunt beter gewoon zo hard insturen dat ie net niet over de zeik gaat (liefst een elcheapo compressor/limiter er tussen die je op -0.3dB zet)
maar goed, kheb al genoeg gezeikt daarover :o :)

oja, gitaarwerk, mixen op je koptelefoon is no-go he :)
tkan uiteraard wel als referentie, maar kzou nooit op mn koptelefoon afgaan...
kheb gister mijn mix ook geluisterd op een beyer dynamic (DT531 ofzo..) en toen hoorde ik uiteraard weer andere dingen dan wanneer ik hem over mn monitors hoorde, dus in pricnipe is het grappig om de details te horen.. maar je kunt hem beter wat vaker op je home stereo draaien, omdat je doelgroep vaak geen megasuperstereohifi heeft staan, laat staan studio monitors..
en als het goedklinkt in de auto (of op je auratones ;)), dan is het vaak wel aardig OK, als referentie ook weer...
en, gitaarwerk, je had het over dat jou compressie beter was, maar wat heb je, naast die tabla's gecompressed.? die tabla's klinken lekker compact, ben ik met je eens, maar voor mijn mix, met die tabla's in een boel reverb, zou dat juist niet echt passen vind ik, zoveel compressie, en dan de boel heel nat laten klinken.. maar tklinkt wel lekker voor jouw bedoeling ermee

• nikao
Op woensdag 13 februari 2002 10:07 schreef Hillie het volgende:

[..]

Kijk, meestal staat bas gewoon normaal in een mix. Alleen is dit totaal mijn muziek niet (sorry voor de aanbieder van de hele mikmak, maar Enya-like crap is toch echt niet mijn pakkie-an), dus ik probeer er toch wat pompends uit te krijgen. :)

Ik moet ook zeggen dat ik altijd wel gecharmeerd ben van buizen-plugins over basgitaar. Wat ik hier dus wederom gedaan heb. :D
i don't blame ya.. was alleen maar een opmerking hoor :)
hoe heet die plugin?... klinkt wel interessant :P

• Hillie

Hillie

De buizen plugin die ik gebruikt heb is het standaardding uit Cubase VST/32 5.1. Klinkt goed, is wat flexibeler dan een andere die ik eerst wel eens ingezet heb, Tubewarmth van 3rd Ear Audio. Die van Cubase geeft gewoon die lekkere warme brom die ik altijd al zocht.

Maar goed, iedereen heeft natuurlijk z'n eigen setje gereedschappen die hij/zij fijn vindt. Ik vind het altijd wel leuk om te lezen wat men gebruikt en waarom. Ik heb zelf overigens 1 plugin extra geinstalleerd voor het mixen (die vinyl-kraak dingen aan begin en eind) en de Waves Masters zooi voor masteren. Reverbs zijn de Cubase Reverb en Reverb32. Die klonken voor mij, in dit geval, goed genoeg.

Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik uit pure luiheid op de meest brakke speakers in de wereld heb gemixt, een Labtec Pulse 424 setje! :D :D :D :D :D Alsnog wel een behoorlijk resultaat voor die dingen. ;)

edit: Wat djazete zegt over de tabla's bij mij, dat is waar. Ik zoek vaak naar een ritmisch interessante component en dat waren (in mijn oren en ik heb het ook aardig snel gedaan) de basgitaar (klinkt gewoon goed, dat mag wel even gezegd worden, mooie ronde klank. Toch geen MIDI-ding, mag ik hopen? ;)) en de tabla's. Hoewel ik die tabla's best cheesy vond klinken (die eerder besproken hits helemaal).

• Hillie

Hillie

Op woensdag 13 februari 2002 10:37 schreef djazete het volgende:
Ik vind hillies mix tot nu toe ook wel het meest ok, samen met de mijne, vind ik dan..
Dank je. Ik heb de andere inzendingen ook even gecheckt. Ik vond eigenlijk niets echt slecht klinken. Maar goed, de ene legt natuurlijk meer de nadruk op het een, de ander op iets anders.
Bij hillie liggen de tabla's ook weer iets meer vooraan in de mix, en de zang en strings weer veel meer naar achteren waardoor het 'zweef' gehalte iets omlaag gaat. Ik vind mijn mix meer stereo klinken doordat ik die tabla tracks aardig uit elkaar gepant heb, en die loops er ongeveer de hele track onder zitten... maar goed..kvind trouwens opvallend dat alleen hillie en ik echt iets met stereo gedaan hebben...
Ik heb niet eens zoveel met stereo gedaan. Alleen ff de panning ge-automatiseerd in het breakje. Maar wat je zegt, ik heb het zweefgehalte wel een beetje omlaag gebracht. :)
welke plugins heb je gebruik hillie..? buizen plugins? TLAudio?
Wat ik hierboven zei, dat daTube ding uit Cubase (klinkt erg goed, waar ik 'em voor gebruik) en eerder die Tubewarmth van 3rd Ear Audio.
oja, mrrudi, die hits, die vind ik ook in jou mix toch niet zo... ze zijn namelijk een standaard GM geluid..iedereen met een roland thuis herkent die dingen..
althans, ik wel :7 ;)
maar goed, tkan ook iets persoonlijks van mij zijn.
Ik vond ze, eerlijk is eerlijk, ook behoorlijk cheesy. Ik heb ze er toch maar niet uit weggelaten, want tja, het moest toch redelijk richting origineel zijn.
Het lijkt me leuk om zo'n 'contest' over een tijdje nog eens te houden met een andere stijl muziek. Ik ga es kijken of ik aan wat tracks kan komen...
Liefst vette (liefst 7-/5-snarige) gitaarbeuk of drum 'n bass/jungle, mijn favo's! :)
oja, mrRudi, nog een tip. Als je je instrumenten opneemt (dus in dit geval ieder instrument uit dezelfde bak) moet je zorgen dat het zo hard mogelijk wordt ingestuurd (verhaal van bitresolutie enzo..)
Ik merk dat bij veel van jou tracks alles heel zacht is, wat resulteert in een brakke signaal ruisverhouding...komt natuurlijk omdat je eerst je volume verhoudingen als in je midi bak geregelt had...(dat was de edit):)
Dat is inderdaad waar. Niet erg goed gedaan, imho. Je kunt beter het MIDI volume hoger gooien en dan de schuif op je mixer wat lager, maar goed, dat kan ook mijn voorkeur zijn.
ook in je mixer/geluidskaart.. dus je kunt beter gewoon zo hard insturen dat ie net niet over de zeik gaat (liefst een elcheapo compressor/limiter er tussen die je op -0.3dB zet)
Dat is iig beter dan later normalizen (waarmee je de ruis dus mee omhoog pompt).
maar goed, kheb al genoeg gezeikt daarover :o :)
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden. :)
oja, gitaarwerk, mixen op je koptelefoon is no-go he :)
tkan uiteraard wel als referentie, maar kzou nooit op mn koptelefoon afgaan...
Het is vaak wel handig om even naar kleine details te gaan luisteren.
kheb gister mijn mix ook geluisterd op een beyer dynamic (DT531 ofzo..) en toen hoorde ik uiteraard weer andere dingen dan wanneer ik hem over mn monitors hoorde, dus in pricnipe is het grappig om de details te horen.. maar je kunt hem beter wat vaker op je home stereo draaien, omdat je doelgroep vaak geen megasuperstereohifi heeft staan, laat staan studio monitors..
en als het goedklinkt in de auto (of op je auratones ;)), dan is het vaak wel aardig OK, als referentie ook weer...
Gewoon mixen op je monitors. Als je je monitorsysteem goed kent, dan weet je wat wel en niet lekker gaat klinken. Daarom denk ik dat het resultaat wat ik op m'n Labtecjes bereikt heb toch best aardig is. Ik had het beter of een andere set kunnen doen, maar ach. :)
en, gitaarwerk, je had het over dat jou compressie beter was, maar wat heb je, naast die tabla's gecompressed.? die tabla's klinken lekker compact, ben ik met je eens, maar voor mijn mix, met die tabla's in een boel reverb, zou dat juist niet echt passen vind ik, zoveel compressie, en dan de boel heel nat laten klinken.. maar tklinkt wel lekker voor jouw bedoeling ermee
Bedenk altijd dat er niet een vaste norm is. Iedere mixer heeft weer z'n eigen wensen/gedachten en zal die ook toepassen. Ik heb weinig compressie gebruikt, alleen om lage niveau's wat op te krikken. Misschien toch eens op een betere set luisteren, dat ik dan wel bepaalde details pak. ;)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hmz..ik meot weer ff wat bijlezen..
ik heb tot vrijdag geen tijd..
valentijnsdag weet je wel..en ik zit nu bij men pa in gouda op de modem :'(
dus.... ik moet er nog veel aan doen

ik vond btw men delay wel lekker in de tabla's maar aan de rest...tja..nog ff wat aan doen..
ik moet inderdaad die koptelefoon eens "weggooien"niet letterlijk (sennheiser hd 565 ovation :9~ )

• nikao
wat gebruiken jullie om de ruis weg te filteren?..(plugins ofzo?)

• Hillie

Hillie

Niks. De ruis was niet overdreven en wordt wel opgevangen door dithering. Ook belangrijk: Je kunt wel ultra-clean willen afmixen, maar vaak gaat daarmee ook de lekkere 'feel' van een nummer verloren. Ook cleanheid kent z'n tijd, zogezegd. :)

Verwijderd

Hmmm de hits zijn toch echt geen GM hits :P maar goed, je vind ze gewoon niet mooi, dat kan natuurlijk. Ik heb bij 90% van de muziek trouwens wel dingen die ik herken "dat is effect 25 uit het dance board, dat is die-en-die sample uit de XV"...dus dat zie ik niet echt als een probleem :?

En over de opnames zelf, volgens mij heeft iedereen het idee dat ik hier met een volwaardige studio setup werk :) was dat maar waar, ik zit hier met een tijdelijke setup in afwachting van een nieuwe woning...dus het zijn 3 synths en 1 computer, en niks meer...dus ook geen mixer. De input (volume) heb ik dus 1 keer zo ingesteld dat ie bij de drums niet gaat oversturen (kraken) en daarna alles opgenomen, dus zachtere instrumenten zijn zachter ja :)

Denoisen schijnen enkele van jullie overbodig te vinden als ik het zo lees, voor mij is het de eerste bewerking die ik over elke opname uitvoer. De eerdere mp3's waren clean qua ruis, en deden qua geluidskwaliteit echt niks onder voor deze...kwestie van op een goede manier denoisen lijkt me.

Enfin, met al die testopnames van jullie heb ik iig enkele goede ideeen opgedaan :) zover is alles zeer leerzaam, dus ga dooooooooor :)

En hillie: dat het je muzieksmaak niet is, sjah...dat kan ik ook niet helpen...denk dat het moeilijk is om een goeie eindmix te creeeren als de muziekstijl je niet aanstaat, dus dat je vergelijkbare muziek ook weinig tot niet luistert en dus weinig referentie hebt.

• Hillie

Hillie

Op woensdag 13 februari 2002 18:00 schreef MrRudi het volgende:
En hillie: dat het je muzieksmaak niet is, sjah...dat kan ik ook niet helpen...denk dat het moeilijk is om een goeie eindmix te creeeren als de muziekstijl je niet aanstaat, dus dat je vergelijkbare muziek ook weinig tot niet luistert en dus weinig referentie hebt.
Het is meer het feit dat ik weinig referentie heb. En ik mix natuurlijk naar m'n eigen gehoor. :) Wat vond jij er eigenlijk van? Ik had wel zin in wat grappigs, dus dat vinyl effect er even overheen geklapt. :)

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 18:14 schreef Hillie het volgende:

[..]

Het is meer het feit dat ik weinig referentie heb. En ik mix natuurlijk naar m'n eigen gehoor. :) Wat vond jij er eigenlijk van? Ik had wel zin in wat grappigs, dus dat vinyl effect er even overheen geklapt. :)
Het klonk als een downloadfout :P Nee, zonder gein, ik ben niet iemand die stug blijft volhouden dat platen beter klinken dan CD's dus daar charmeer je me niet mee :)

Ik vond bepaalde dingen in je mix goed uitgedacht, het spectrum is erg mooi verdeeld met name. En, in tegenstelling tot anderen, vind ik de bass niet té prominent. Je hebt ook het snares loopje wat aangepast en dat bedoel ik niet negatief, erg leuk gedaan. De panning tijdens het intermezzo is een leuk idee, maar niet écht geweldig uitgevoerd imho, met name doordat het instrument dat je het hardst hoort niet meer in harmonie is met de rest, het komt er te hard bovenuit.

Intussen heb ik iig genoeg leuke ideeen gehoord om er zelf nog es wat mee te klooien :D Ennuh...sjah, geen referentie? Dan is het ook wel erg moeilijk om te weten waar ik heen wil, met alleen mijn eigen eerste mix kom je dan niet ver, hoewel het me wel opvalt dat niemand (nog) ervoor heeft gekozen om, net als ik, de power in het nummer te laten en de beat echt te laten dreunen. De beste referentie blijft Enigma, op het derde album na hebben alle albums ook de nadruk liggen op een vrij prominente beat (het derde album heeft vnl lo-fi drumpartijen). Ik bedoel, Sadeness kent iedereen wel lijkt me....

• nikao
Op woensdag 13 februari 2002 16:24 schreef Hillie het volgende:
Niks. De ruis was niet overdreven en wordt wel opgevangen door dithering. Ook belangrijk: Je kunt wel ultra-clean willen afmixen, maar vaak gaat daarmee ook de lekkere 'feel' van een nummer verloren. Ook cleanheid kent z'n tijd, zogezegd. :)
ik had het ook niet specifiek over deze tracks..maar over het algemeen..heb namelijk nu iets met een enorme hoeveelheid ruis..:( ..

• djazete
ik ga ook niet denoisen hoor als ik iets opneem, of opgenomen tracks krijg aangeleverd.. dan zit het maar bij het bron materiaal en dus bij de eindmix..

pindakaas.. moet je maar goed opnemen.:)

als ik nog wat tijd heb deze week zal ik mijn mix nog eens bijschuren..kheb hem nu een aantal keer geluisterd enzo..

idd, voor de volgende keer moeten we een refentie-band/sound afspreken voor zo'n 'contest'...

da's beter, nu is het te los-vast... bijna alles is nu een kwestie van smaak, dus ja..

wat voor systeempje luister jij op af trouwens mrrudi..? omdat aan jouw mening, als 'componist' vh nummer, meer waarde wordt gehecht dan aan de andere partijen, ben ik dus wel benieuwd, want de kritiek die je bv. op mij had mbt de midden tonen, kan ik echt nergens (op geen van de sets waar ik mijn mix op heb gehoord) terugvinden..

maar ok. :)

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 18:58 schreef djazete het volgende:
ik ga ook niet denoisen hoor als ik iets opneem, of opgenomen tracks krijg aangeleverd.. dan zit het maar bij het bron materiaal en dus bij de eindmix..

pindakaas.. moet je maar goed opnemen.:)
Ik had je zonder problemen ruisvrije tracks kunnen aanleveren hoor, maar ik mocht absoluut niks bewerken remember...sandwichspread, dan niet :P
als ik nog wat tijd heb deze week zal ik mijn mix nog eens bijschuren..kheb hem nu een aantal keer geluisterd enzo..

idd, voor de volgende keer moeten we een refentie-band/sound afspreken voor zo'n 'contest'...

da's beter, nu is het te los-vast... bijna alles is nu een kwestie van smaak, dus ja..
Mee eens, dat zou zeker makkelijk zijn, hoewel je met mijn eigen mix toch een aardige indicatie hebt waar het heen moet.
wat voor systeempje luister jij op af trouwens mrrudi..? omdat aan jouw mening, als 'componist' vh nummer, meer waarde wordt gehecht dan aan de andere partijen, ben ik dus wel benieuwd, want de kritiek die je bv. op mij had mbt de midden tonen, kan ik echt nergens (op geen van de sets waar ik mijn mix op heb gehoord) terugvinden..

maar ok. :)
Volgens mij was ik degene niet die iets zei over midtonen hoor :? Ik dacht dat ik wél had gezegd dat de beat niet meer zo prominent is. Ik luister trouwens met Spirit Absolute Two boxen met een Samson Servo amplifier ervoor.

• Hillie

Hillie

Op woensdag 13 februari 2002 18:31 schreef MrRudi het volgende:
Het klonk als een downloadfout :P Nee, zonder gein, ik ben niet iemand die stug blijft volhouden dat platen beter klinken dan CD's dus daar charmeer je me niet mee :)
Het was ook niet bedoeld om het als vinyl te laten klinken, maar gewoon als suf introotje :)
Ik vond bepaalde dingen in je mix goed uitgedacht, het spectrum is erg mooi verdeeld met name. En, in tegenstelling tot anderen, vind ik de bass niet té prominent. Je hebt ook het snares loopje wat aangepast en dat bedoel ik niet negatief, erg leuk gedaan. De panning tijdens het intermezzo is een leuk idee, maar niet écht geweldig uitgevoerd imho, met name doordat het instrument dat je het hardst hoort niet meer in harmonie is met de rest, het komt er te hard bovenuit.
Bedankt voor je commentaar. Dat panning ding heb ik redelijk snel gefixt. :)
Intussen heb ik iig genoeg leuke ideeen gehoord om er zelf nog es wat mee te klooien :D Ennuh...sjah, geen referentie? Dan is het ook wel erg moeilijk om te weten waar ik heen wil, met alleen mijn eigen eerste mix kom je dan niet ver, hoewel het me wel opvalt dat niemand (nog) ervoor heeft gekozen om, net als ik, de power in het nummer te laten en de beat echt te laten dreunen. De beste referentie blijft Enigma, op het derde album na hebben alle albums ook de nadruk liggen op een vrij prominente beat (het derde album heeft vnl lo-fi drumpartijen). Ik bedoel, Sadeness kent iedereen wel lijkt me....
Ik ga nog wel eens aan de slag. :) Nummer-verkrachtings-modus AAN! :) Ik wil wel eens goed experimenteren met vette sounds erop/in/over/door, ipv dicht bij het origineel te blijven. (Als je eerlijk bent, dan moet je toegeven dat niemand nog echt gekke dingen heeft uitgevreten)

• Hillie

Hillie

Op woensdag 13 februari 2002 19:02 schreef MrRudi het volgende:
Ik had je zonder problemen ruisvrije tracks kunnen aanleveren hoor, maar ik mocht absoluut niks bewerken remember...sandwichspread, dan niet :P
Ruisvrij bestaat niet. Ruisarm wel en dat had gekund door gewoon alles richting de 0dBFS (oftewel richting de digitale 0dB grens) op te nemen. En dus niet zacht opnemen, normalizen en dan ruis filteren. Dat doe ik dan nog liever zelf. Belangrijker is gewoon een harde opname. Beter een grote SNR en het schuifje in Cubase lager, dan een lage SNR en het schuifje in Cubase hoger. Want dan krijg je dus een tiet met ruis erbij. :)
Mee eens, dat zou zeker makkelijk zijn, hoewel je met mijn eigen mix toch een aardige indicatie hebt waar het heen moet.
Daar gaan we es flink aan werken. ;)
Volgens mij was ik degene niet die iets zei over midtonen hoor :? Ik dacht dat ik wél had gezegd dat de beat niet meer zo prominent is. Ik luister trouwens met Spirit Absolute Two boxen met een Samson Servo amplifier ervoor.
Ik zal een tipje van de sluier oplichten: Ik denk aan industrial (oftewel hardere beats met meer vervorming en wazigere synths. Een hoop kan geregeld worden met effecten)

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 19:43 schreef Hillie het volgende:

[..]

Ruisvrij bestaat niet. Ruisarm wel en dat had gekund door gewoon alles richting de 0dBFS (oftewel richting de digitale 0dB grens) op te nemen. En dus niet zacht opnemen, normalizen en dan ruis filteren. Dat doe ik dan nog liever zelf. Belangrijker is gewoon een harde opname. Beter een grote SNR en het schuifje in Cubase lager, dan een lage SNR en het schuifje in Cubase hoger. Want dan krijg je dus een tiet met ruis erbij. :)
[..]
Ik gebruik geen Cubase :P En inderdaad door harder op te nemen ipv normalizen kun je een stuk betere input krijgen.
Ik zal een tipje van de sluier oplichten: Ik denk aan industrial (oftewel hardere beats met meer vervorming en wazigere synths. Een hoop kan geregeld worden met effecten)
Dan ga je dus meer richting remix? Ben benieuwd :)

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Ik heb hem eindelijk ff ergens kunnen downloaden (alle tracks), dus ik zal ook nog een poging wagen. Jammer alleen dat de tracks mono zijn?

Ps, als jullie nog een nieuwe uitdaging zoeken, kan ik misschien wat met een van mijn nummers doen, enige nadeel is dat ik niet echt de mogelijkheid heb om goed te uploaden, bovendien wil ik niet dat er iets aan de compositie veranderd wordt. Het zou mij dan alleen gaan om de afmixing.
Als er behoefte aan is kan ik ff kijken of ik een demo mp3 online kan krijgen, dan kunnen jullie bepalen wat je er verder mee wilt doen. Maar nog niet gezegd dat ik het ook doe...

• djazete
mrRudi, wat betreft die ruis, hillie zei het al..dat hele ruisfilteren was niet nodig geweest als je het op een juist volume met een juiste mixer/DI had opgenomen...
maar da's dus genoeg daarover..het ging me er niet om dat je nix mocht bewerken, dat bewerken ging voornamelijk over de reverb eraf en alle andere FX...

Mja, ik heb jouw mix ook deels als referentie gebruikt, maar als ik jouw mix als reference gebruik, kan ik hem nooit 'beter'maken, omdat dat juist zo subjectief is. je kunt wel iets 'beter' laten klinken zoals bv. enigma dat zou doen..
(trouwens in de vorige of eervorige interface stond een heel artikel over die enigma producer..)

en dan als reactie op Dr. Ripsaw,
misschien, kweet niet, is het beter als we niet een nummer van jou pakken, omdat jij ook alles (voor zover ik me meende te herrinneren) uit een bakje haalt. Ik zou liever als we dit nog eens deden toch wat meer met echte drums en echte gitaren en echte bas en echte zang aan de slag gaan. ligt veel meer uitdaging in..
maar als dat niet voor handen is is een nummer van jou ook wel leuk natuurlijk..
misschien heb ik zel fook nog wel dingetjes..
(maar het meeste maak ik toch niet af...stupid me)
euh,
ja.:) en ja, dat die tracks mono zijn is idd jammer maar nix an te doen.. tis wat kleiner gewordne daardoor..
(2x kleiner;)) maar veel synth sounds zijn normaal stereo, denk ik.
toch vind ik dit project toch wel geslaagd zo op het eerste gezicht..

snel eens met iets nieuws komen.. :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

uhmz..ik emot teveel inhalen..en ik heb nu geen tijd meer om dat te doen.. ik hou me nu ff afzijdig..
moet een leuk daggie voor me vriendin verzorgen >:)

nou ja..iedereen suc6 ermee..
jammer dat ik ermee moet kappen nu..ik vidn et wel leuk om te doen

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 23:13 schreef djazete het volgende:
mrRudi, wat betreft die ruis, hillie zei het al..dat hele ruisfilteren was niet nodig geweest als je het op een juist volume met een juiste mixer/DI had opgenomen...
maar da's dus genoeg daarover..het ging me er niet om dat je nix mocht bewerken, dat bewerken ging voornamelijk over de reverb eraf en alle andere FX...
Heb jij ff een goeie mixer voor me dan? :P
Mja, ik heb jouw mix ook deels als referentie gebruikt, maar als ik jouw mix als reference gebruik, kan ik hem nooit 'beter'maken, omdat dat juist zo subjectief is. je kunt wel iets 'beter' laten klinken zoals bv. enigma dat zou doen..
(trouwens in de vorige of eervorige interface stond een heel artikel over die enigma producer..)
Het ging erom de eindmix beter te maken (meer dynamiek met name) en niet de compositie te verbeteren, aangezien een compositie te subjectief is (het is Hillie's muziekstijl niet eens bv). Een goede mix is makkelijker te definieren dan een goede compositie.

En ja dat artikel ken ik, uiteraard, ik volg Cretu al sinds de jaren 80 dus er was maar weinig nieuws te melden, behalve dan dat ie ging verhuizen ;) Niet alleen producer trouwens, maar ook componist, tekstschrijver en (bij sommige nummers) zanger. Enigma IS Michael Cretu, en andersom.

Zeker, ik heb er iig weer wat van opgestoken én wat goede ideeen opgedaan...dus das alleen maar mooi :)

Verwijderd

Heej, ik heb dit topic zo een beetje zitten volgen, en ik zie dat hier aardig wat gasten verstand hebben van afmixen. Aangezien ik heel wat nummertjes heb liggen, en deze allemaal nog afgemixt moeten worden (en ik bij een compressor een beeld voor me heb van een apparaat om banden mee op te pompen ;) ) zou ik wel wat hulp kunnen gebruiken.
Anybody uit Noord Holland (Regio Velsen) in deze draad? (verder mag ook, maar dan is het wel ver reizen lijkt mij...) Kunnen we een keertje bij mij thuis aan de mix, ik zorg wel voor eten en drinken etc. 8-)

Ik moet alleen wel eerst al mijn "oude" Tracks (juist, MODules) nog zien omte zetten naar iets bewerkbaars. Liefst met behulp van mijn Korg Triton. Zijn er ook mensen die daar ervaring mee hebben?

Verwijderd

Leuk idee zeg!
De muziek is dan niet helemaal mijn stijl, maar ik ga een poging wagen om er iets leuks van te maken (RE-MIX dus :)).

Dr.Ripsaw:
Ik wil je wel helpen met up/downloaden, je weet me te vinden :) Dan kan je me ook eens wat nuttige tips geven mischien?

• Hillie

Hillie

Rudi: wat is het oorspronkelijke tempo van het nummer?

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 23:13 schreef djazete het volgende:
en dan als reactie op Dr. Ripsaw,
misschien, kweet niet, is het beter als we niet een nummer van jou pakken, omdat jij ook alles (voor zover ik me meende te herrinneren) uit een bakje haalt. Ik zou liever als we dit nog eens deden toch wat meer met echte drums en echte gitaren en echte bas en echte zang aan de slag gaan. ligt veel meer uitdaging in..
maar als dat niet voor handen is is een nummer van jou ook wel leuk natuurlijk..
misschien heb ik zel fook nog wel dingetjes..
(maar het meeste maak ik toch niet af...stupid me)
euh,
ja.:) en ja, dat die tracks mono zijn is idd jammer maar nix an te doen.. tis wat kleiner gewordne daardoor..
(2x kleiner;)) maar veel synth sounds zijn normaal stereo, denk ik.

Dat het meeste uit 1 module komt is waar, maar dat neemt niet weg dat er nog best veel aan af te mixen valt. De opname kwaliteit is verder goed, maar dingen als EQ, compressie etc kan er nog best wel bij. Maar ik ben het met je eens, het is natuurlijk veel leuker om wat dingen live op te nemen.

Verder vind ik het ook jammer dat de tracks van MrRudi mono waren, ik heb gisteravond het een en ander uitgeprobeerd, maar ik mis de sound gewoon compleet, het nummer kan mij niet boeien, en ik denk dat dat o.a. komt door het feit dat alles mono is. Verder vind ik de compositie wat kaal.

Djazete: probeer idd nummers af te maken, dan kun je vaak een hoop meer doen ermee. Misschien kun je bepaalde dingen combineren die je eerder hebt gemaakt?

Verwijderd

Ik heb het ook maar es ff gedownd (die losse tracks). :)
Vandaag al wat mee gekloot, volgende week zal ik wel wat uppen (als het mee zit) ;)

Wel een errug leuk ideetje dit.. :P

(de rule was geloof ik dat je er niet in mocht knippen en plakken, maar je mag wel FX toevoegen toch?)

• Jag
  • Laatst online: 16:05

Jag

Ik heb ff alle versies achter elkaar geluisterd op mijn grote HiFi set, en ben tot twee conclusies gekomen;
- ik vind het geen mooie muziek :P
- en ik vind djazete's mix het beste.

Wel een leuke test dit, maar misschien een idee om eens wat "echte" zang enzo te gebruiken.

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 11:46 schreef Hillie het volgende:
Rudi: wat is het oorspronkelijke tempo van het nummer?
103 bpm....ben ff dagje ziek geweest, dus excuus voor de late reactie

Verwijderd

Ik ben er wel ff mee bezig geweest, maar ik merk al aan het verschil tussen die van mij en djazete dat onze smaak erg verschillend is. :)

Ik vindt het begin bij djazete erg mooi, alleen halverwege vindt ik de percussie (drums) niet erg mooi. Dit komt ook mede omdat de sample van de snare niet echt mooi was. Ik vindt het niet echt waardevol om mijn versie te uppen, maar zal kort proberen uit te leggen wat ik heb gedaan.

Ik heb zoals vele hier geloof ik, de tabla's naar links, respectievelijk naar rechts gepand. Ook heb ik aan de strings een 'brede' reverb toegevoegd. In mijn versie ligt het accent meer op de percussie, dit is mijn smaak maar lag volgens mij niet in de essentie van 't nummer. Toen ik mijn eigen remix afluisterde viel het mij op dat ik de bas toch nog iets te luid had staan. Ook klonk het veel minder 'open' nadat ik hem had gecodeerd naar mp3.

Sorry dat ik mijn versie niet upload, maar ik was zelf niet erg tevreden over het resultaat... ;)

Ik heb er toch teveel een 'rock' nummer van proberen te maken. :P

Verder een erg leuk ID dit *D

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 13:20 schreef Oeloe het volgende:
Ik ben er wel ff mee bezig geweest, maar ik merk al aan het verschil tussen die van mij en djazete dat onze smaak erg verschillend is. :)

Ik vindt het begin bij djazete erg mooi, alleen halverwege vindt ik de percussie (drums) niet erg mooi. Dit komt ook mede omdat de sample van de snare niet echt mooi was. Ik vindt het niet echt waardevol om mijn versie te uppen, maar zal kort proberen uit te leggen wat ik heb gedaan.

Ik heb zoals vele hier geloof ik, de tabla's naar links, respectievelijk naar rechts gepand. Ook heb ik aan de strings een 'brede' reverb toegevoegd. In mijn versie ligt het accent meer op de percussie, dit is mijn smaak maar lag volgens mij niet in de essentie van 't nummer. Toen ik mijn eigen remix afluisterde viel het mij op dat ik de bas toch nog iets te luid had staan. Ook klonk het veel minder 'open' nadat ik hem had gecodeerd naar mp3.

Sorry dat ik mijn versie niet upload, maar ik was zelf niet erg tevreden over het resultaat... ;)

Ik heb er toch teveel een 'rock' nummer van proberen te maken. :P

Verder een erg leuk ID dit *D
Die tabla's pannen is ook 1 van de ideeen hier opgedaan die ik er zeker in ga houden, en ook het phaser effect over de hi-hats vond ik een stoer idee...het is trouwens mijn bedoeling om de beat belangrijk te houden, en zeer prominent aanwezig. De meeste mixen vond ik daarom juist te zweverig gemakt, zoals ik al vaker zei, de power was eruit.

Verwijderd

Toch maar wel ff geupped... :P
(voor de liefhebbers)
gaat er volgende week weer vanaf..

Ik merk dat de dynamiek en openheid een beetje is verdwenen vanwegen de zware MP3 compressie. :{

Verder heb ik de zang wat zacht staan omdat ik die mannenstem niet erg mooi vond ;)

reacties PLZ... *D

linkje: http://www.xs4all.nl/~dellen/foto's/Mixdown%20Oeloe.mp3

edit:
dahm, ik merk dat me mp3 hardstikke mono is, foutje O+ 't gaat om t idee.. ;)

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Op vrijdag 15 februari 2002 13:30 schreef Oeloe het volgende:
Toch maar wel ff geupped... :P
(voor de liefhebbers)
gaat er volgende week weer vanaf..

Ik merk dat de dynamiek en openheid een beetje is verdwenen vanwegen de zware MP3 compressie. :{
best wel, de mp3 is 64kbps :{

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 14:43 schreef w00Dy het volgende:

[..]

best wel, de mp3 is 64kbps :{
Foutje, gecomprimeerd in cubase, geen zin om 't opnieuw te doen ;)
(het moest 160kb/s zijn)
't is om een indruk te geven, alleen dat mono is wel jammer :{

Maar wat vindt je van de 'balans'? :?

Ik heb btw eerst de mix gemaakt, en daarna pas naar de andere inzendingen geluisterd, dit om beinvloeding te voorkomen.

Ik heb ook niet te veel FX gebruikt, omdat ik het originele materiaal zo min mogelijk wou aantasten, verder heb ik de effectjes ook een beetje zachtjes staan, maar anders vond ik het storend worden ;)

Let vooral op de opbouw van dynamiek *D(hoewel dat amper te horen is in deze mp3 versie) :{

Verwijderd

Iemand nog een op/aanmerking op mijn mix? :{
http://www.xs4all.nl/~dellen/foto's/Mixdown%20Oeloe.mp3
(ook al is ie niet geweldig)

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.... *D

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Op vrijdag 15 februari 2002 18:54 schreef Oeloe het volgende:
Iemand nog een op/aanmerking op mijn mix? :{
http://www.xs4all.nl/~dellen/foto's/Mixdown%20Oeloe.mp3
(ook al is ie niet geweldig)

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.... *D
laten we bovenstaande als een klein schopje beschouwen :D

Over je mix, ik vind hem goed, maar het is bijzonder jammer dat het in zo slechte kwaliteit is... doet het even opnieuw.
toch nog wat kritiek: je hebt het tabla effect van amp proberen na te bootsen alleen jammer vind ik dat het niet goed geslaagd is, het komt wat overdreven naar boven.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 20:29 schreef w00Dy het volgende:

[..]

laten we bovenstaande als een klein schopje beschouwen :D

Over je mix, ik vind hem goed, maar het is bijzonder jammer dat het in zo slechte kwaliteit is... doet het even opnieuw.
toch nog wat kritiek: je hebt het tabla effect van amp proberen na te bootsen alleen jammer vind ik dat het niet goed geslaagd is, het komt wat overdreven naar boven.
De slechte kwaliteit is idd jammer, maar ik heb geen tijd meer om hem dit weekeind over te doen. Het gaat om het ID. :P

Welk effect, ik heb die van hem nog niet gehoord.. :{
(mijn exploier loopt nu steeds vast als ik een audiofile van intenet probeer te beluisteren :()

Ik zal die van Amp wel ff proberen te downen, in ieder geval THNX voor je reply *D

• nikao
krijgen we binnenkort nog weer zon nummer?.. lijkt me wel leuk om nu ook mee te doen :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op vrijdag 05 april 2002 11:53 schreef nikao het volgende:
krijgen we binnenkort nog weer zon nummer?.. lijkt me wel leuk om nu ook mee te doen :)
ehe... misschien wat anders... : "HELP MY, ik heb geen inspiratie meer, (al zo een geruim een jaar :( BAH!)"

• nikao
Op vrijdag 05 april 2002 12:22 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

ehe... misschien wat anders... : "HELP MY, ik heb geen inspiratie meer, (al zo een geruim een jaar :( BAH!)"
veel, heeel veel muziek luisteren.. (ook andere stylen dan je normaal doet).. dit wil mij wel es helpen..

ook films tv kijken en puur op de muziek letten..

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Ik heb ook een poging gedaan d'r iets van te maken, maar ik kwam d'r al gauw achter dat de samples niet allemaal synchroon liepen, of niet helemaal strak waren opgenomen, of te zacht, of te hard...

Ik heb d'r nog een uurtje mee zitten spelen om het strak te zetten, maar toen had ik d'r geen zin meer in. Ik dacht dat het ongeveer in 4/4 moest staan, maar het leek meer op 32-sten. Vooral de drums met de tabla's ofzo was knap verrot. Zonder de drums ging het nog wel...

Maar wie weet, misschien hebben we binnenkort wel weer iets...

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

help me out!!!

Ik moet voor de laatste fase van mijn hbo opleiding een website met communicatieplan ontwerpen. Dit is voor een nieuwe muziek studio in amsterdam. Aangezien hier veel topics zijn over afmixen, how to become a dj etc, leek het me wel ok om dit bericht op tweakers te plaatsen..

ik heb dus een online vragenlijst gemaakt waar ik meer te weten wil komen over de potentiele doelgroep

de url is

http://members.ams.chello.nl/muithoof/questionaire.htm

help me aub, en vul deze lijst in...

alvast bedankt...
Pagina: 1 2 Laatste