Af/Re-mixen van een 'bestaand' nummer (studiotalk)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 469 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Leuk idee zeg!
De muziek is dan niet helemaal mijn stijl, maar ik ga een poging wagen om er iets leuks van te maken (RE-MIX dus :)).

Dr.Ripsaw:
Ik wil je wel helpen met up/downloaden, je weet me te vinden :) Dan kan je me ook eens wat nuttige tips geven mischien?

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:02

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Rudi: wat is het oorspronkelijke tempo van het nummer?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 23:13 schreef djazete het volgende:
en dan als reactie op Dr. Ripsaw,
misschien, kweet niet, is het beter als we niet een nummer van jou pakken, omdat jij ook alles (voor zover ik me meende te herrinneren) uit een bakje haalt. Ik zou liever als we dit nog eens deden toch wat meer met echte drums en echte gitaren en echte bas en echte zang aan de slag gaan. ligt veel meer uitdaging in..
maar als dat niet voor handen is is een nummer van jou ook wel leuk natuurlijk..
misschien heb ik zel fook nog wel dingetjes..
(maar het meeste maak ik toch niet af...stupid me)
euh,
ja.:) en ja, dat die tracks mono zijn is idd jammer maar nix an te doen.. tis wat kleiner gewordne daardoor..
(2x kleiner;)) maar veel synth sounds zijn normaal stereo, denk ik.
toch vind ik dit project toch wel geslaagd zo op het eerste gezicht..

snel eens met iets nieuws komen.. :)
Dat het meeste uit 1 module komt is waar, maar dat neemt niet weg dat er nog best veel aan af te mixen valt. De opname kwaliteit is verder goed, maar dingen als EQ, compressie etc kan er nog best wel bij. Maar ik ben het met je eens, het is natuurlijk veel leuker om wat dingen live op te nemen.

Verder vind ik het ook jammer dat de tracks van MrRudi mono waren, ik heb gisteravond het een en ander uitgeprobeerd, maar ik mis de sound gewoon compleet, het nummer kan mij niet boeien, en ik denk dat dat o.a. komt door het feit dat alles mono is. Verder vind ik de compositie wat kaal.

Djazete: probeer idd nummers af te maken, dan kun je vaak een hoop meer doen ermee. Misschien kun je bepaalde dingen combineren die je eerder hebt gemaakt?

Verwijderd

Ik heb het ook maar es ff gedownd (die losse tracks). :)
Vandaag al wat mee gekloot, volgende week zal ik wel wat uppen (als het mee zit) ;)

Wel een errug leuk ideetje dit.. :P

(de rule was geloof ik dat je er niet in mocht knippen en plakken, maar je mag wel FX toevoegen toch?)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:05

Jag

Ik heb ff alle versies achter elkaar geluisterd op mijn grote HiFi set, en ben tot twee conclusies gekomen;
- ik vind het geen mooie muziek :P
- en ik vind djazete's mix het beste.

Wel een leuke test dit, maar misschien een idee om eens wat "echte" zang enzo te gebruiken.

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 11:46 schreef Hillie het volgende:
Rudi: wat is het oorspronkelijke tempo van het nummer?
103 bpm....ben ff dagje ziek geweest, dus excuus voor de late reactie

Verwijderd

Ik ben er wel ff mee bezig geweest, maar ik merk al aan het verschil tussen die van mij en djazete dat onze smaak erg verschillend is. :)

Ik vindt het begin bij djazete erg mooi, alleen halverwege vindt ik de percussie (drums) niet erg mooi. Dit komt ook mede omdat de sample van de snare niet echt mooi was. Ik vindt het niet echt waardevol om mijn versie te uppen, maar zal kort proberen uit te leggen wat ik heb gedaan.

Ik heb zoals vele hier geloof ik, de tabla's naar links, respectievelijk naar rechts gepand. Ook heb ik aan de strings een 'brede' reverb toegevoegd. In mijn versie ligt het accent meer op de percussie, dit is mijn smaak maar lag volgens mij niet in de essentie van 't nummer. Toen ik mijn eigen remix afluisterde viel het mij op dat ik de bas toch nog iets te luid had staan. Ook klonk het veel minder 'open' nadat ik hem had gecodeerd naar mp3.

Sorry dat ik mijn versie niet upload, maar ik was zelf niet erg tevreden over het resultaat... ;)

Ik heb er toch teveel een 'rock' nummer van proberen te maken. :P

Verder een erg leuk ID dit *D

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 13:20 schreef Oeloe het volgende:
Ik ben er wel ff mee bezig geweest, maar ik merk al aan het verschil tussen die van mij en djazete dat onze smaak erg verschillend is. :)

Ik vindt het begin bij djazete erg mooi, alleen halverwege vindt ik de percussie (drums) niet erg mooi. Dit komt ook mede omdat de sample van de snare niet echt mooi was. Ik vindt het niet echt waardevol om mijn versie te uppen, maar zal kort proberen uit te leggen wat ik heb gedaan.

Ik heb zoals vele hier geloof ik, de tabla's naar links, respectievelijk naar rechts gepand. Ook heb ik aan de strings een 'brede' reverb toegevoegd. In mijn versie ligt het accent meer op de percussie, dit is mijn smaak maar lag volgens mij niet in de essentie van 't nummer. Toen ik mijn eigen remix afluisterde viel het mij op dat ik de bas toch nog iets te luid had staan. Ook klonk het veel minder 'open' nadat ik hem had gecodeerd naar mp3.

Sorry dat ik mijn versie niet upload, maar ik was zelf niet erg tevreden over het resultaat... ;)

Ik heb er toch teveel een 'rock' nummer van proberen te maken. :P

Verder een erg leuk ID dit *D
Die tabla's pannen is ook 1 van de ideeen hier opgedaan die ik er zeker in ga houden, en ook het phaser effect over de hi-hats vond ik een stoer idee...het is trouwens mijn bedoeling om de beat belangrijk te houden, en zeer prominent aanwezig. De meeste mixen vond ik daarom juist te zweverig gemakt, zoals ik al vaker zei, de power was eruit.

Verwijderd

Toch maar wel ff geupped... :P
(voor de liefhebbers)
gaat er volgende week weer vanaf..

Ik merk dat de dynamiek en openheid een beetje is verdwenen vanwegen de zware MP3 compressie. :{

Verder heb ik de zang wat zacht staan omdat ik die mannenstem niet erg mooi vond ;)

reacties PLZ... *D

linkje: http://www.xs4all.nl/~dellen/foto's/Mixdown%20Oeloe.mp3

edit:
dahm, ik merk dat me mp3 hardstikke mono is, foutje O+ 't gaat om t idee.. ;)

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 15:48

w00Dy

Make soap, not war

Op vrijdag 15 februari 2002 13:30 schreef Oeloe het volgende:
Toch maar wel ff geupped... :P
(voor de liefhebbers)
gaat er volgende week weer vanaf..

Ik merk dat de dynamiek en openheid een beetje is verdwenen vanwegen de zware MP3 compressie. :{
best wel, de mp3 is 64kbps :{

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 14:43 schreef w00Dy het volgende:

[..]

best wel, de mp3 is 64kbps :{
Foutje, gecomprimeerd in cubase, geen zin om 't opnieuw te doen ;)
(het moest 160kb/s zijn)
't is om een indruk te geven, alleen dat mono is wel jammer :{

Maar wat vindt je van de 'balans'? :?

Ik heb btw eerst de mix gemaakt, en daarna pas naar de andere inzendingen geluisterd, dit om beinvloeding te voorkomen.

Ik heb ook niet te veel FX gebruikt, omdat ik het originele materiaal zo min mogelijk wou aantasten, verder heb ik de effectjes ook een beetje zachtjes staan, maar anders vond ik het storend worden ;)

Let vooral op de opbouw van dynamiek *D(hoewel dat amper te horen is in deze mp3 versie) :{

Verwijderd

Iemand nog een op/aanmerking op mijn mix? :{
http://www.xs4all.nl/~dellen/foto's/Mixdown%20Oeloe.mp3
(ook al is ie niet geweldig)

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.... *D

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 15:48

w00Dy

Make soap, not war

Op vrijdag 15 februari 2002 18:54 schreef Oeloe het volgende:
Iemand nog een op/aanmerking op mijn mix? :{
http://www.xs4all.nl/~dellen/foto's/Mixdown%20Oeloe.mp3
(ook al is ie niet geweldig)

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.... *D
laten we bovenstaande als een klein schopje beschouwen :D

Over je mix, ik vind hem goed, maar het is bijzonder jammer dat het in zo slechte kwaliteit is... doet het even opnieuw.
toch nog wat kritiek: je hebt het tabla effect van amp proberen na te bootsen alleen jammer vind ik dat het niet goed geslaagd is, het komt wat overdreven naar boven.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 20:29 schreef w00Dy het volgende:

[..]

laten we bovenstaande als een klein schopje beschouwen :D

Over je mix, ik vind hem goed, maar het is bijzonder jammer dat het in zo slechte kwaliteit is... doet het even opnieuw.
toch nog wat kritiek: je hebt het tabla effect van amp proberen na te bootsen alleen jammer vind ik dat het niet goed geslaagd is, het komt wat overdreven naar boven.
De slechte kwaliteit is idd jammer, maar ik heb geen tijd meer om hem dit weekeind over te doen. Het gaat om het ID. :P

Welk effect, ik heb die van hem nog niet gehoord.. :{
(mijn exploier loopt nu steeds vast als ik een audiofile van intenet probeer te beluisteren :()

Ik zal die van Amp wel ff proberen te downen, in ieder geval THNX voor je reply *D

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
krijgen we binnenkort nog weer zon nummer?.. lijkt me wel leuk om nu ook mee te doen :)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op vrijdag 05 april 2002 11:53 schreef nikao het volgende:
krijgen we binnenkort nog weer zon nummer?.. lijkt me wel leuk om nu ook mee te doen :)
ehe... misschien wat anders... : "HELP MY, ik heb geen inspiratie meer, (al zo een geruim een jaar :( BAH!)"

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
Op vrijdag 05 april 2002 12:22 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

ehe... misschien wat anders... : "HELP MY, ik heb geen inspiratie meer, (al zo een geruim een jaar :( BAH!)"
veel, heeel veel muziek luisteren.. (ook andere stylen dan je normaal doet).. dit wil mij wel es helpen..

ook films tv kijken en puur op de muziek letten..

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Ik heb ook een poging gedaan d'r iets van te maken, maar ik kwam d'r al gauw achter dat de samples niet allemaal synchroon liepen, of niet helemaal strak waren opgenomen, of te zacht, of te hard...

Ik heb d'r nog een uurtje mee zitten spelen om het strak te zetten, maar toen had ik d'r geen zin meer in. Ik dacht dat het ongeveer in 4/4 moest staan, maar het leek meer op 32-sten. Vooral de drums met de tabla's ofzo was knap verrot. Zonder de drums ging het nog wel...

Maar wie weet, misschien hebben we binnenkort wel weer iets...

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

help me out!!!

Ik moet voor de laatste fase van mijn hbo opleiding een website met communicatieplan ontwerpen. Dit is voor een nieuwe muziek studio in amsterdam. Aangezien hier veel topics zijn over afmixen, how to become a dj etc, leek het me wel ok om dit bericht op tweakers te plaatsen..

ik heb dus een online vragenlijst gemaakt waar ik meer te weten wil komen over de potentiele doelgroep

de url is

http://members.ams.chello.nl/muithoof/questionaire.htm

help me aub, en vul deze lijst in...

alvast bedankt...
Pagina: 1 2 Laatste