Ik ga hem zeer waarschijnlijk kopen, de 4200 versie dan, in mijn nieuwe comp, maar als nvidia te lang wacht met uitbrengen ga ik voor de radeon 8500Op maandag 11 februari 2002 19:18 schreef FMS het volgende:
kijk hier
vriend van mij heeft de GeForce4 750 XP al besteld. k'zit nog na te denken.
Wie gaat die GF4 nog meer kopen? zoja, welke versie?
De 4600 is naar mijn mening beetje Te, maar de 4400 is wel te doen.
Ik ben benieuwd.
En Zonder de mooie features van een GF3 waardoor beeldkwaliteit in 3dgames Minder mooi is van de GF4mx dan de GF3. En ze zijn nog duurder ook...Op maandag 11 februari 2002 18:15 schreef CB het volgende:
Heb bij Nvidia gekeken volgens mij heeft de GF4Mx geen NfiniteFX engine...dus is het een opgefokte GF2, met wel een veel beter geheugenmanagement. Stuk efficientere kaart.
Je moet wel heeeel erg dom zijn wil je een GF4MX kopen...
Op de 4200 kan je nog wel lang wachten... anders zou je voor de 4400 moeten kiezen die vanaf volgende week in de schappen ligt.Op maandag 11 februari 2002 19:23 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
Ik ga hem zeer waarschijnlijk kopen, de 4200 versie dan, in mijn nieuwe comp, maar als nvidia te lang wacht met uitbrengen ga ik voor de radeon 8500
Als je die van Gainward Golden Sample kiest kan je ervan uitgaan dat de prestaties zeer dicht in de buurt komen bij de 4600 van andere merken. Ook heeft de Gainward kaart wat extra leuke dingetjes zoals 3dbril DVI in etc...
ik heb vandaag het genoegen gehad om een mooie GF4 van leadtech te mogen testen (kwam vers van de importeur)
twas een A170 van leadtech met een 440 chippie.
mijn test systeempje was een
Abit KR7A-Raid
XP1900+ (groene)
512Mb cas2-2-2 DDR
een maxtor dl740 (or watever) 40-7200
met natuurlijk de A170 van leadtech
ik draaide niet al te veel tests want ik moest ook nog mijn werk doen
kep 3DM2000 en 2001 gedraaid en toen de kaarten oc-ed naar het max haalbare 305core en 505mem.
met de standaard snelheden haalde ik:
8892 3DM2000
4632 3DM2001
en als ik de kaart ocde
9712 3DM2000
5756 3DM2001
alles ziet er verder heel erg netjes uit aan de kaart en ook de beeld kwaliteit is hoger dan het gemiddelde dat ik van Nvidia gewend ben.
jammer alleen dat deze kaart alle features van de GF3 mist geen Bumpmapping enz.
maar voor 189 (bij ons dan) vind ik het een heel mooi kaartje :
twas een A170 van leadtech met een 440 chippie.
mijn test systeempje was een
Abit KR7A-Raid
XP1900+ (groene)
512Mb cas2-2-2 DDR
een maxtor dl740 (or watever) 40-7200
met natuurlijk de A170 van leadtech
ik draaide niet al te veel tests want ik moest ook nog mijn werk doen
kep 3DM2000 en 2001 gedraaid en toen de kaarten oc-ed naar het max haalbare 305core en 505mem.
met de standaard snelheden haalde ik:
8892 3DM2000
4632 3DM2001
en als ik de kaart ocde
9712 3DM2000
5756 3DM2001
alles ziet er verder heel erg netjes uit aan de kaart en ook de beeld kwaliteit is hoger dan het gemiddelde dat ik van Nvidia gewend ben.
jammer alleen dat deze kaart alle features van de GF3 mist geen Bumpmapping enz.
maar voor 189 (bij ons dan) vind ik het een heel mooi kaartje :
Volgens betrouwbare bronnen heb ik kunnen concluderen dat de gf4 slechter presteert dankzij de drivers die er zijn.Op maandag 11 februari 2002 19:55 schreef -KOD- het volgende:
[..]
En Zonder de mooie features van een GF3 waardoor beeldkwaliteit in 3dgames Minder mooi is van de GF4mx dan de GF3. En ze zijn nog duurder ook...
Als ze beter gaan richten op de drivers dan zou er een grote vooruitgang geboekt kunnen worden.
Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR
Ja dat weet iedereen...
Maar de GF4MX is gewoon simpelweg niet interessant door zijn relatief hoge prijs vergeleken met de GF3ti200. Zijn prestaties meestal lager zijn (op enkele tests na). En bepaalde features die die mist waardoor een MX kaart NEVER de beeldkwaliteit kan neerzetten van een GF3
Dat die MX GF4 mag heten...
puur marketing trucje...
Als je slim bent koop je een GF3ti200 of een GF4 4200 of 4400
Maar de GF4MX is gewoon simpelweg niet interessant door zijn relatief hoge prijs vergeleken met de GF3ti200. Zijn prestaties meestal lager zijn (op enkele tests na). En bepaalde features die die mist waardoor een MX kaart NEVER de beeldkwaliteit kan neerzetten van een GF3
Dat die MX GF4 mag heten...

Als je slim bent koop je een GF3ti200 of een GF4 4200 of 4400
Ik heb laatst een Powercolor Geforce3 Ti200 gekocht voor 199,- bij Gistron. Echt prima kaartje! Ik heb em inmiddels ook overgeclocked van 175/400 naar 230/520 en superstabiel. Dit is ongeveer Ti500 niveau. En hij is een stuk sneller dan die GF4mx kaarten en met veel meer features zoals pixel- en vertexshaders.
In 3dmark2001 haal ik hiermee met mijn Thunderbird950 een score van 4998 op standaard snelheid, en 5785 overclocked. Das dus meer als een GF4mx op een XP1900
Dus als jullie verstandig zijn, koop dan een GF3Ti200 als je voor weinig geld een rap kaartje wil hebben, en een GF4Ti4x00 als je het maximum uit je bak wil halen.
In 3dmark2001 haal ik hiermee met mijn Thunderbird950 een score van 4998 op standaard snelheid, en 5785 overclocked. Das dus meer als een GF4mx op een XP1900
Dus als jullie verstandig zijn, koop dan een GF3Ti200 als je voor weinig geld een rap kaartje wil hebben, en een GF4Ti4x00 als je het maximum uit je bak wil halen.
hoezo ben je dan heel erg dom, ik heb hem, en hij loopt echt goed voor wat ik er mee doe. dat is dus niet 12 uur per dag gamen enzo, want anders moet je een ti ofzo nemen, die zijn er beter voorOp maandag 11 februari 2002 19:55 schreef -KOD- het volgende:
[..]
En Zonder de mooie features van een GF3 waardoor beeldkwaliteit in 3dgames Minder mooi is van de GF4mx dan de GF3. En ze zijn nog duurder ook...
omdat de prijs van een GF4mx veel te hoog is voor de prestaties die die levert...Op maandag 18 februari 2002 10:54 schreef jelle11 het volgende:
[..]
hoezo ben je dan heel erg dom, ik heb hem, en hij loopt echt goed voor wat ik er mee doe. dat is dus niet 12 uur per dag gamen enzo, want anders moet je een ti ofzo nemen, die zijn er beter voor
Verwijderd
Allemaal leuk en aardig die Geforce 4. Het is goed dat de ontwikkelingen bij Nvidia zo snel gaan, ik hoop dat Ati het allemaal een beetje bij kan houden. De consument iig. niet. Nu de Geforce 3 betaalbaar wordt is deze naar mijn mening de beste kaart om momenteel aan te schaffen. Of je moet een echte DieHard gamer zijn en altijd het nieuwste willen hebben. Maar je loopt echt achter jezelf aan te hollen als je iedere keer het nieuwste wil. Eigenlijk zijn deze mensen een beetje zielig. Alhoewel ik dit eigenlijk niet zeggen mag. Maar het is wel zo. Zelf heb ik een Geforce 2 Pro en die heb ik een beetje overgeklokt. Gewoon voor de lol. En als ik dan die benchmark plaatjes zie dan lag ik me kapot. Leuk hoor zo'n Geforce 4 mx, maar die is dus langzamer als mijn overgeklokte GF2PRO 64 MB DDR. Maar die GF4mx zal zeker goed gaan lopen dat weet ik wel zeker. De GF2MX had namelijk ook een goede naam onder de budget gamers. Nu hopen dat deze kaart een goede opvolger wordt.
Hmz maar als je kijkt... zie je dat de GF 4400 goedkoper is dan een GF3ti500
Dus die gF4 is toch zeker een goede koop...
Dus die gF4 is toch zeker een goede koop...
Volgens mij is dat lulkoek. Uit de meeste benches blijkt dat de prestatie van een gf4mx 440 boven die van de gf2ti ligt (op een heeeeel enkele uitzondering na)... Komt dus overeen met de prijs die er net boven ligt of gelijk is.Op maandag 18 februari 2002 16:32 schreef -KOD- het volgende:
[..]
omdat de prijs van een GF4mx veel te hoog is voor de prestaties die die levert...
De GF3Ti200 is weer zo'n 50 euro duurder dan de GF4MX440.
Ik zeg: voor een klein beetje euro's meer krijg je er een paar foefjes bovenop.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
en mijn p 3 700 mhz en geforce 2 gts loopt sneller als een p 4 1.8 ghz met een geforce 3 ti 200 HU hU HU light gewoon aan de sukkel die er achter zit je moet natuurlijk wle een beetje nieuwe drivers er op zetten en een beetje met je drivers klote en beetje mem opkrikken en hij loopt stukke beter als een standaard ding maar als ik die p 4 1.8 en gefoce 3 ti 200 onder mijn handen heb dan draait dat stukkeOp maandag 18 februari 2002 16:59 schreef Neverevermind het volgende:
Allemaal leuk en aardig die Geforce 4. Het is goed dat de ontwikkelingen bij Nvidia zo snel gaan, ik hoop dat Ati het allemaal een beetje bij kan houden. De consument iig. niet. Nu de Geforce 3 betaalbaar wordt is deze naar mijn mening de beste kaart om momenteel aan te schaffen. Of je moet een echte DieHard gamer zijn en altijd het nieuwste willen hebben. Maar je loopt echt achter jezelf aan te hollen als je iedere keer het nieuwste wil. Eigenlijk zijn deze mensen een beetje zielig. Alhoewel ik dit eigenlijk niet zeggen mag. Maar het is wel zo. Zelf heb ik een Geforce 2 Pro en die heb ik een beetje overgeklokt. Gewoon voor de lol. En als ik dan die benchmark plaatjes zie dan lag ik me kapot. Leuk hoor zo'n Geforce 4 mx, maar die is dus langzamer als mijn overgeklokte GF2PRO 64 MB DDR. Maar die GF4mx zal zeker goed gaan lopen dat weet ik wel zeker. De GF2MX had namelijk ook een goede naam onder de budget gamers. Nu hopen dat deze kaart een goede opvolger wordt.

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 16:51
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Leestekens zijn een oud gegevenOp maandag 18 februari 2002 21:42 schreef BruceLee het volgende:
[..]
en mijn p 3 700 mhz en geforce 2 gts loopt sneller als een p 4 1.8 ghz met een geforce 3 ti 200 HU hU HU light gewoon aan de sukkel die er achter zit je moet natuurlijk wle een beetje nieuwe drivers er op zetten en een beetje met je drivers klote en beetje mem opkrikken en hij loopt stukke beter als een standaard ding maar als ik die p 4 1.8 en gefoce 3 ti 200 onder mijn handen heb dan draait dat stukke
[afbeelding]
Leestekens wasdaOp maandag 18 februari 2002 21:47 schreef We Are Borg het volgende:
[..]
Leestekens zijn een oud gegeven
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
pics van tbreak - ASUS V8460 GeForce4 Ti4600

nou veel plezier ermee

nou veel plezier ermee
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Verwijderd
Hoe is de kwaliteit van TV-OUT van zon geforce 4 (geen mx), is dat veel beter dan de gef 2/3 of valt dat vies tegen?
Verwijderd
Hmm, wat ik interssant vind is dat de ultra van Asus niet zo heel veel meer presteerd als de standaard gf4.
mensen, vertel mij waarom ik maar 2935 3dmarx haal met een mx440, heb een cel. 1100 mhz, 256 geheug. aopen mobo

Hoi.
Verwijderd
omdat die mx440 nou eenmaal niet instaat is om meer te halen in combinatie met een cellie 1100Op dinsdag 26 februari 2002 21:15 schreef PLeX het volgende:
mensen, vertel mij waarom ik maar 2935 3dmarx haal met een mx440, heb een cel. 1100 mhz, 256 geheug. aopen mobo
![]()
een ander figuur hield met dezelde kaart maar met een Athlon XP 1900 een score van +/- 4500 dus dat klot wel aardig
met een geforce DDR en een athlon xp1700 haalde ik al 3634 in 3Dmark 2001 (default). dus vind wel dat je een erg lage score hebt voor zo'n kaartje. maar hoe dat komt weet ik niet, experimenteer wat met drivers en bios instellingen. misschien dat dat helptOp dinsdag 26 februari 2002 21:15 schreef PLeX het volgende:
![]()
Ik vraag me iets af over die v8460.Op maandag 25 februari 2002 17:38 schreef edward2 het volgende:
Hier nog een review van de V8460U;
http://www.amd3d.com/review/v8460ultra/
Er zit dus een VGA en een DVI-uitgang op. Als ik naar de foto's kijk ziet die DVI er uit als een DVI-D, dus met het kruisje voor een analoge uitgang.
Dus zou je er met een adapter zoals geleverd bij sommige ATI-kaarten een 2e VGA-uitgang van moeten kunnen maken, lijkt me. En dat zoek ik. Iemand een idee?
Op de websites van Asus is er helaas nog niks over te vinden.
Yeah well. The Dude abides.
in de resultbrowser van 3dmark vond ik alleen een celly 1320 die 4416 3dmarks haalde, wat toch zou moeten betekenen dat je met een celly 1100 4000 wel moet kunnen halen, dan hoop ik maar voor je dat die geforce4 kaart goedkoper was dan een geforce2 Ti want daarmee moet je wel over de 4000 heen kunnen komen
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Verwijderd
Met een AMD XP 2000+@2200+ / Ati Radeon 8500 overgekloktOp maandag 11 februari 2002 15:50 schreef MartNL het volgende:
Ik ben niet echt tevreden met mijn radeon8500.
Haal nl maar 9000 punten met 3dmark2001 ik wil er graag 10000.
En in unreal haal ik maar 200fps.
Denken jullie dat het met de GF4 wel lukt met deze bak?
red je de 10.000 3dmark2001 echt wel.
Koop een andere CPU ofzo.
Waarover ben je niet tevreden
Ik heb wat ge expirimenteerd met drivers en overclocken van mijn celeron. Nu haal ik 3989 3dmarks, en dan staat me 1100 op 1200. In verhouding klopt het dus wel, en jah, ik had 3dmark 2001 se ook ff geinstalleerd
Dat was het hele heuvel
DJ
Dat was het hele heuvel
DJ

Hoi.
Verwijderd
Veel zinvolle en vooral ook kritische info over de GF4 is hier te vinden: http://www.tech-report.com/etc/2002q1/geforce4/index.x?pg=1

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Wat wel een dikke baler is... dat de Gainward 4600 steeds duurde blijft worden hij is nu 650 Euro en dat is voor geen enkele gamer aanvaardbaar lijkt me...
Leuk is wel dat je een FIrewire en 3D bril voor al dat geld erbij krijgt. Maar in de states kost die kaart rond de 400 Dollar... dus scheelt nogal
Leuk is wel dat je een FIrewire en 3D bril voor al dat geld erbij krijgt. Maar in de states kost die kaart rond de 400 Dollar... dus scheelt nogal
Here we ge again... nou maar hopen dat die GF4 kaarten ooit nog in de winkel gaan liggen en de benches van de tweakers kunnen zien 

Ik heb zelf laatst even wat benchmarks gedraaid met een GeForce4 MX440 en heb deze even naast een aantal andere kaarten gelegd:
- GeForce2MX
- GeForce2Ti
- GeForce4MX440
- GeForce3Ti200
Helaas wel op een erg traag systeempje (P3 500 met 128mb), maar geeft wel een beetje aan hoe de verhoudingen liggen:
- GeForce2MX
- GeForce2Ti
- GeForce4MX440
- GeForce3Ti200
Helaas wel op een erg traag systeempje (P3 500 met 128mb), maar geeft wel een beetje aan hoe de verhoudingen liggen:

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal
En wie heeft weer dee brakke GF2MX --> ikke
De meeste mensen deugen!
Dit vraag ik me dus ook af... kan een GF4mx TV-out gebruiker hier meer over vertellen. Huidige kaart is een GF2mx Asus V7100T.Op maandag 25 februari 2002 15:00 schreef tolga het volgende:
Hoe is de kwaliteit van TV-OUT van zon geforce 4 (geen mx), is dat veel beter dan de gef 2/3 of valt dat vies tegen?
Jaap
Ik weet wel dat het TV-out gedeelte van de GF4 een stuk beter van kwaliteit is dan de GF3 en GF2. Ik zoek effe op waar ik dit oa heb gelezen.
Verwijderd
Ik zie die benches jezus wat slecht
Ik haal met me systeem zie sig gewoon in de 8000Het is wel OC maar een GF4 Moet em toch inhalen
Ik haal met me systeem zie sig gewoon in de 8000Het is wel OC maar een GF4 Moet em toch inhalen
Het is ook geen gF4... maar een opefokte GF2ti.... GEnaamd GF4MX... laat je niet misleiden door de naam... domme verkooptruc die je een hoop geld kostOp donderdag 07 maart 2002 19:57 schreef MasterDisaster het volgende:
Ik zie die benches jezus wat slecht
Misschien omdat het getest is met een P4 1.4GHz? Maakt geloof ik nogal wat uit...Op donderdag 07 maart 2002 20:21 schreef MasterDisaster het volgende:
Ja duh weet ik maar die GF4 Ti4600 scoort ook niet echt hoog
Verwijderd
Ow niet gezienOp vrijdag 08 maart 2002 09:27 schreef VinnieM het volgende:
[..]
Misschien omdat het getest is met een P4 1.4GHz? Maakt geloof ik nogal wat uit...

Ben ik de eerste die een Geforce4 Ti4600 in mijn bezit heb?
Ik heb de GAINWARD Geforce4 ULTRA/750 XP "Golden Sample" en heb deze maandag ontvangen van Gainward.de (na bijna een maand wachten!).
Hier vind je mijn eerste benchmark niet overclockt (dus geen Enhanced setting) in 3D Mark 2001SE:
http://service.madonion.com/compare?2k1=2979536 (3D Mark 2001 SE)
Dit is op mijn "oude" ELSA GLadiac 920 (overclockt op 230/540MHz!):
http://service.madonion.com/compare?2k1=2758555
Tevens wil ik er nog even bij vermelden dat de 2D & 3D een stuk beter zijn (2D zeer zeker!) Deze kaart wordt geleverd met een extra 3D bril en een losse IEEE1394 Firewaire PCI kaart en 2 DVI converters van hoge kwaliteit (aangezien de kaart als enigste GF4 van 2 DVI uitgangen is voorzien in plaats van "gewone" uitgangen...
Verder krijg je er een driver CD bij met de Detonator 27.50 drivers (op de site staan echter alleen de 27.20!!) en de EXPERTtool (die de kaart in Enhanced Mode op 311MHz Core/675MHz Geheugen clockt), een CD met WinDVD 2000 (Fullversion), Serious Sam-The First Encounter, WinProducer/WinCoder (voor
realtime MPEG1/2 opname op je HD). Ook is de S3TC bug eindelijk gefixt!
Ook leuk om te weten is dat de kaart zowel FastWrite als Side Band Adressing ondersteund (mijn eerste kaart van Nvidia die dus Side Band Adressing ondersteund en dit zelfs PROBLEEMLOOS op een VIA chipset: KT266A!!!)
Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel...
Ik heb de GAINWARD Geforce4 ULTRA/750 XP "Golden Sample" en heb deze maandag ontvangen van Gainward.de (na bijna een maand wachten!).
Hier vind je mijn eerste benchmark niet overclockt (dus geen Enhanced setting) in 3D Mark 2001SE:
http://service.madonion.com/compare?2k1=2979536 (3D Mark 2001 SE)
Dit is op mijn "oude" ELSA GLadiac 920 (overclockt op 230/540MHz!):
http://service.madonion.com/compare?2k1=2758555
Tevens wil ik er nog even bij vermelden dat de 2D & 3D een stuk beter zijn (2D zeer zeker!) Deze kaart wordt geleverd met een extra 3D bril en een losse IEEE1394 Firewaire PCI kaart en 2 DVI converters van hoge kwaliteit (aangezien de kaart als enigste GF4 van 2 DVI uitgangen is voorzien in plaats van "gewone" uitgangen...
Verder krijg je er een driver CD bij met de Detonator 27.50 drivers (op de site staan echter alleen de 27.20!!) en de EXPERTtool (die de kaart in Enhanced Mode op 311MHz Core/675MHz Geheugen clockt), een CD met WinDVD 2000 (Fullversion), Serious Sam-The First Encounter, WinProducer/WinCoder (voor
realtime MPEG1/2 opname op je HD). Ook is de S3TC bug eindelijk gefixt!
Ook leuk om te weten is dat de kaart zowel FastWrite als Side Band Adressing ondersteund (mijn eerste kaart van Nvidia die dus Side Band Adressing ondersteund en dit zelfs PROBLEEMLOOS op een VIA chipset: KT266A!!!)
Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel...
It's a plane, its a bird..no it's super tweaker
Hier heb ik nog de scores in 3D Mark 2000 van beide kaarten:
GF4 Ti 4600 (standaard):
http://service.madonion.com/compare?2k=2320433
ELSA Gladiac 920 (230/540MHz):
http://service.madonion.com/compare?2k=2290030
Ook noemen ze 4x-S FSAA in de multilanguage drivers nu 6x FSAA....
GF4 Ti 4600 (standaard):
http://service.madonion.com/compare?2k=2320433
ELSA Gladiac 920 (230/540MHz):
http://service.madonion.com/compare?2k=2290030
Ook noemen ze 4x-S FSAA in de multilanguage drivers nu 6x FSAA....
It's a plane, its a bird..no it's super tweaker
Hee jongens, ik heb wat cijfers gezien en die stellen me niet erg gerust. Kan iemand mij helpen aan benchmarks waarin de Radeon 8500 met de Ti500 en de Ti4600 vergeleken word? En dan een heel belangrijk punt, de nieuwste drivers moeten gebruikt worden voor de kaarten, vooral voor de Radeon.
Ik heb namelijk benchmarks gezien waarbij de Radeon 8500 de Ti500 voorbij raast en dicht in de buurt komt van de Ti4600. Klinkt erg vreemd maar als dat klopt zeg ik even een bestelling af!
Voor de benchmark die ik bedoel:
http://www.ocworkbench.com/2002/msi/gf4ti4600/gf4ti4600p0.htm
En een plaatje:
Ik heb namelijk benchmarks gezien waarbij de Radeon 8500 de Ti500 voorbij raast en dicht in de buurt komt van de Ti4600. Klinkt erg vreemd maar als dat klopt zeg ik even een bestelling af!
En een plaatje:

Het kan zijn dat de reviewer met de instelling "quality"heeft getest, SS2 maakt dan "automatisch" een config aan, aniso staat dan ook aan, en de R8500 heeft dan een erge lage performancehit..Op donderdag 14 maart 2002 08:24 schreef obsidian het volgende:
Hee jongens, ik heb wat cijfers gezien en die stellen me niet erg gerust. Kan iemand mij helpen aan benchmarks waarin de Radeon 8500 met de Ti500 en de Ti4600 vergeleken word? En dan een heel belangrijk punt, de nieuwste drivers moeten gebruikt worden voor de kaarten, vooral voor de Radeon.
En een plaatje:
[afbeelding]
Niet op voorraad.
Daarom wil ik ook heel erg graag een bevestiging zien van deze cijfers. Want als dat klopt, dan ga ik dus echt niet extra geld uitgeven voor die GF4.Op donderdag 14 maart 2002 10:29 schreef edward2 het volgende:
[..]
Het kan zijn dat de reviewer met de instelling "quality"heeft getest, SS2 maakt dan "automatisch" een config aan, aniso staat dan ook aan, en de R8500 heeft dan een erge lage performancehit..
Ik wil trouwens toch nog eens een keer alle voor en tegens van de beide series zien. (dus van de Radeon 8500 serie en de GF4 serie) En vooral ook waarin die dingen zich uiten. Kijk, die extra features van de Radeon 8500 zijn leuk, maar die hebben alleen nut bij oudere spellen. (en die speel ik niet) Maar hoe zit het met de FSAA performance, en de filteringtechnieken enzo...
Nou, dat weet ik dus nog niet zo zeker of ik dat wel wil. Als die cijfers kloppen ga ik dus voor een Radeon 8500. Gelijkwaardige performance maar wel 100 euro minder in kosten. Is een makkelijke keuze voor mij.Op donderdag 14 maart 2002 10:44 schreef D-Angel het volgende:
1 ding weet ik wel,15 maart heb ik lekkuh mijn Geforce 4 Ti 4400
Omdat ie op één bench op één amateuristische site wat minder scoort? Dude, kijk naar alle benchmarks overal. De Radeon is een prima kaart, maar de GF 4 Ti's slachten hem.
Of zoals Tom over een Q3 bench zegt: "In the FSAA arena, the GeForce4 Ti4600 delivers impressive results. With an activated 2x FSAA and Quincunx, it is almost neck and neck with the RADEON 8500 and Ti500 withouth FSAA (ja hij kan niet spellen, ja..)
Of zoals Tom over een Q3 bench zegt: "In the FSAA arena, the GeForce4 Ti4600 delivers impressive results. With an activated 2x FSAA and Quincunx, it is almost neck and neck with the RADEON 8500 and Ti500 withouth FSAA (ja hij kan niet spellen, ja..)
Weet ik wel, maar in alle benches is ie getest met de oude drivers. En iedereen weet wat voor performanceboost drivers kunnen geven...
Ik heb zelf een R8500 en heb ook een GF3Ti500 gehad, met aniso aan, verpletterde de R8500 de GF3Ti500 in de meeste spellen.
Het verschil was in SS2 15%-20% in 1280x1024x32 aniso op 4x
In de kreedtechdemo haalt de R8500 60 fps vs 20 voor de Gf3Ti500 in 1152x864x32 4x aniso
Echter geen enkele reviewsite kijkt daarnaar, alleen XBitLabs en DigitLife, het lijkt wel of dit er bewust buiten gelaten wordt, want ik vind aniso meer impact hebben dan FSAA..
Als ik m'n GF4Ti4600 binnen krijg gaat de R8500 naar een pc op m'n werk, dat ding gaat voorlopig echt niet weg.
Het verschil was in SS2 15%-20% in 1280x1024x32 aniso op 4x
In de kreedtechdemo haalt de R8500 60 fps vs 20 voor de Gf3Ti500 in 1152x864x32 4x aniso
Echter geen enkele reviewsite kijkt daarnaar, alleen XBitLabs en DigitLife, het lijkt wel of dit er bewust buiten gelaten wordt, want ik vind aniso meer impact hebben dan FSAA..
Als ik m'n GF4Ti4600 binnen krijg gaat de R8500 naar een pc op m'n werk, dat ding gaat voorlopig echt niet weg.
Niet op voorraad.
En wat deed de aniso voor de beeldkwaliteit? Ik wil dus weggeblazen worden door de beeldkwaliteit maar wel kunnen spelen op een goede/hoge framerate. Ik speel meestal op 1280x960 btw.
Dus wat is dan het beste? FSAA 2x/4x? Aniso filtering? Bilinear/Trilinear? What?
Dus wat is dan het beste? FSAA 2x/4x? Aniso filtering? Bilinear/Trilinear? What?
Aniso is de slagroom op de taart wat beeldkwaliteit betreft.Op donderdag 14 maart 2002 11:20 schreef obsidian het volgende:
En wat deed de aniso voor de beeldkwaliteit? Ik wil dus weggeblazen worden door de beeldkwaliteit maar wel kunnen spelen op een goede/hoge framerate. Ik speel meestal op 1280x960 btw.
Dan wint de R8500 met vlag en wimpel van de GF3Ti500 kwa performance.
Met de GF4Ti4600 moet ik het nog zien, het wordt steeds niet of weinig getest..maar ik denk dat de pure kracht van de GF4 het gaat winnen, zie anandtech unreal2 bench.
Niet op voorraad.
Mmm, maar als ik voor beeldkwaliteit ga, en maar een 17 inch monitor heb (dus niet boven de 1280x960 ga spelen) dan is de Radeon 8500 een betere keuze dan de Ti4400 die ik nu in bestelling heb staan?
Dat durf ik nog niet te zeggen, juist als je in een lagere res. speelt kan FSAA nuttig zijn, daar is de GF4TI weer heer en meester.Op donderdag 14 maart 2002 11:32 schreef obsidian het volgende:
Mmm, maar als ik voor beeldkwaliteit ga, en maar een 17 inch monitor heb (dus niet boven de 1280x960 ga spelen) dan is de Radeon 8500 een betere keuze dan de Ti4400 die ik nu in bestelling heb staan?
Aniso freaks ->ATI FSAA-> GF4Ti.
Niet op voorraad.
heeft er iemand nog een link waar staat dat de ti 4600 niet op een epox 8 KHA+ mobo past ?
4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 16:51
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Ik heb gelezen op GoT dat "het ding" (ben de naam ff kwijtOp donderdag 14 maart 2002 12:51 schreef Gamer het volgende:
heeft er iemand nog een link waar staat dat de ti 4600 niet op een epox 8 KHA+ mobo past ?

Thx.
4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
Nog een review van 1 van de vetste merken, hoe is het mogelijk dat zij er toch weer wat meer uit meten te halen de Visiontek, kortere banen?
http://www.gamersdepot.com/hardware/video_cards/leadtek/winfast_a250/001.htm
Niet op voorraad.
Dit is ook wel interessant van Anandtech, dit is de Unreal Performance Test 2002 - Build 856 en laat dus zien hoe de kaarten straks met deze nieuwe egine ongeveer zullen scoren

Dan ebn je toch een onwijze #$^^$# als je dus nog durft te beweren dat een GF4MX goed is... zelfs de 460 presteert hier minder dan een GF2ti... ik zei het al eerder GF4MX is weggegooid geld

Dan ebn je toch een onwijze #$^^$# als je dus nog durft te beweren dat een GF4MX goed is... zelfs de 460 presteert hier minder dan een GF2ti... ik zei het al eerder GF4MX is weggegooid geld
He Edward bedankt voor de link!Op donderdag 14 maart 2002 16:30 schreef edward2 het volgende:
Nog een review van 1 van de vetste merken, hoe is het mogelijk dat zij er toch weer wat meer uit meten te halen de Visiontek, kortere banen?
Ja dit is ook mijn uiteindelijke keuze geworden
Verwijderd
iemand ervaring met de Creative 3D Blaster GeForce2 Titanium 64MB DDR TV ?
ik zie bij informatique dat deze kaart 177 € kost
een asus kost 199 €
zit daar nog verschil in qua kwaliteit?
groeten peter
een asus kost 199 €
groeten peter
Nou dat zou ik nooit doen! Ff wachten dan op de Geforce 4 ti4200 die gaat iets van €250 kosten, en die is ongeveer 3x zo snelOp vrijdag 22 maart 2002 16:20 schreef peterbek het volgende:
een asus kost 199 €
groeten peter
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
De vraag is maar of deze kaart echt uitgebracht gaat worden en zoals je ziet zijn de prijzen van de GF4 ontzettend hoog en veel hoger dan in de states.Op vrijdag 22 maart 2002 16:25 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Nou dat zou ik nooit doen! Ff wachten dan op de Geforce 4 ti4200 die gaat iets van €250 kosten, en die is ongeveer 3x zo snel
Je kan beter als je nu een kaart wil een ATI kopen of een GF3ti200
Verwijderd
ik ga toch nog even wachten denk ik kan niet kwaad dan nog maar even behelpen met mn tnt2 deluxe
als die ti4200 inderdaad plm 250 € gaat kosten is dat wel interresant
heb net even links en rechts de prestaties bekeken en die zijn wel goed genoeg
by the way welke ati bedoel je?
grtn peter
als die ti4200 inderdaad plm 250 € gaat kosten is dat wel interresant
heb net even links en rechts de prestaties bekeken en die zijn wel goed genoeg
by the way welke ati bedoel je?
grtn peter
8500 natuurlijk
al zijn de drivers nog steeds buggy ervoor maar okay... hij kost evenveel als een GF3ti200 van de betere merken... en is toch meestal sneller...
Ok als de 4200 uitkomt voor 250 zou ik hem zeker kopen... van gainward beetje verder clocken en voila, snelheid van een 4400-4600
Ok als de 4200 uitkomt voor 250 zou ik hem zeker kopen... van gainward beetje verder clocken en voila, snelheid van een 4400-4600
ehm.. zoiezo, wat doet dat in dit topic?Op vrijdag 22 maart 2002 16:20 schreef peterbek het volgende:
een asus kost 199 €
groeten peter
En dan: Voor 115 euro kan je een VisionTek GF2Titanium kopen, en ik heb ergens gehoord dat daar 4ns op zou zitten, maar dat lijkt me erg sterk.
Voor 178 euro heb je een GF3Ti200 en voor 185 euro een Radeon 8500 LE, dus ik zie niet in waarom je zoveel geld uit zou willen geven aan een GF2Ti.
alvast een leuke score met een leadtek ti4600 op mijn systeempje.
een score van 10456 is een aantal waar ik best blij mee ben.
http://service.madonion.com/compare?2k1=3060560
een score van 10456 is een aantal waar ik best blij mee ben.
http://service.madonion.com/compare?2k1=3060560
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
Hier een zootje benchmarks met een Gainward GeForce4Ti4600. Sorry voor de modem gebruikers, btw:

Dit alles op een Tbird geclocked op 1.4 met 512 DDR.

Dit alles op een Tbird geclocked op 1.4 met 512 DDR.
En nog ff een week of 2 wachten en dan ligt de ti4200 toch nog in de winkel... was niet eerst helemaal zeker of deze wel zouden komen...
Maar gelukkig voor rond de 300Euro een kaart die je clocked als een 4400 in fast modus heb je dus veel voor je geld
Maar gelukkig voor rond de 300Euro een kaart die je clocked als een 4400 in fast modus heb je dus veel voor je geld
Correctie eind April zijn ze er... even wachten nog of een ATI kopenOp woensdag 27 maart 2002 14:47 schreef peterbek het volgende:
waar staat dat?
zoja dan zie ik toch nog maar even af van een radeon 8500 128 mb 275/275
Hier nog wat Ti4400 vs Ti4600 benchmarks die ik heb gedraaid. Het valt op dat de Ti4400 vaak sneller is dan de Ti4600. Alleen wanneer het echt moeilijk gaat worden is de Ti4600 sneller:
3DMark2001SE:

GL Excess:

GLMark

RTCW:

3DMark2001SE:

GL Excess:

GLMark

RTCW:

vaag hoe kan die 4400 in een paar testen nou sneller zijn dan een 4600... lijkt me een vreemd verschijnsel
Binnen 3 weken komt de GF4ti4200 uit, deze kaart zal in een 64MB variant komen en 128MB variant.
GF4ti4200 64MB: 250MHz/ 500 MHz: $179
GF4ti4200 128MB: 275MHz/ 444 MHz: $199
VOor de benches kijk hier: http://firingsquad.gamers.com/hardware/ti4200/default.asp
Wat interessant is om te zien dan de 64MB versie altijd de hoogste scores neerzet... dit puur door de hogere MEM. speed... de vraag is dus maar heb je die 128MB nodig voor het komend jaar in games...
je kan natuurlijk als compression toepassen dus de beschikbare hoeveelheid RAM is theoretisch ruim meer dan de 64MB...
Alleen mensen die de GF4 kaart willen gebruiken voor modelling is de 128MB variant denk ik wel het beste.
Ook zal de 64MB variant van Gainward, makkelijk op 275/550 lopen maar denk eerder na wat goede en simpele tweaks, dat deze kaart op 290/580 zal draaien wat duidelijk sneller is dan een standaard GF4ti4400 van 275/550
Ook leuk om te zien dat de GF4MX440 bijna overal onderaan scoort en dat terwijl de kaart bijna evenveel kost als een GF4ti4200 64MB
Of als iemand zo vriendelijk wil zijn de images te uploaden... graag en post ze dan hier
GF4ti4200 64MB: 250MHz/ 500 MHz: $179
GF4ti4200 128MB: 275MHz/ 444 MHz: $199
VOor de benches kijk hier: http://firingsquad.gamers.com/hardware/ti4200/default.asp
Wat interessant is om te zien dan de 64MB versie altijd de hoogste scores neerzet... dit puur door de hogere MEM. speed... de vraag is dus maar heb je die 128MB nodig voor het komend jaar in games...
Alleen mensen die de GF4 kaart willen gebruiken voor modelling is de 128MB variant denk ik wel het beste.
Ook zal de 64MB variant van Gainward, makkelijk op 275/550 lopen maar denk eerder na wat goede en simpele tweaks, dat deze kaart op 290/580 zal draaien wat duidelijk sneller is dan een standaard GF4ti4400 van 275/550
Ook leuk om te zien dat de GF4MX440 bijna overal onderaan scoort en dat terwijl de kaart bijna evenveel kost als een GF4ti4200 64MB
Of als iemand zo vriendelijk wil zijn de images te uploaden... graag en post ze dan hier
Waarom niet de GAinward??? die is goedkoper... krijg je Firewire kaart enbij + 3D bril 2x DVI... en beter te clocken...Op vrijdag 05 april 2002 13:20 schreef FMS het volgende:
Ik ga vandaag of morgen een Geforce4 4600ti halen. leadtek of MSI.
Alleen de leadtek is 0.5% sneller maar daar betaal je ook weer meer voor zonder al deze leuke spullen + extra lawaai door dubbele fan...
Enne GF4ti4400 presteert na overclock zowat hetzelfde als een 4600 voor HEEEEL wat minder geld
Ik kan de MSI goedkoop krijgen, en leadtek is gewoon geil, ik koop altijd leadtek Geforce kaarten.
verder kun je een 4600 TI nog verder Overclocken.
dat is waar maar de GAINWARD kaart is DE BESTE... en je krijg het meest voor je geld...Op vrijdag 05 april 2002 13:39 schreef FMS het volgende:
Ik kan de MSI goedkoop krijgen, en leadtek is gewoon geil, ik koop altijd leadtek Geforce kaarten.
De LEADTEK betaal jeteveel voor en het geluid wat die produceert is NIET fijn...
voor de 4600 betaal je iets van 200 Euro meer en dat voor een 10% extra performance... als je geld teveel hebt moet je het gewoon doen... maar kijk nou echt ff naar de GAINWARD... het is niet voor niks dat dit merk sinds de GF2 overal geprezen wordt...
Pffft je hoort die 2 mini fannetjes echt niet boven de CPU en PSU fans uit hoor (ja ik heb een Leadtek 4400)Op vrijdag 05 april 2002 13:45 schreef -KOD- het volgende:
[..]
De LEADTEK betaal jeteveel voor en het geluid wat die produceert is NIET fijn...
En die Gainward is vast een prima kaart, maar persoonlijk zou ik niet extra willen betalen voor een 3D bril die je toch nooit gebruikt, en voor FireWire hoogstens als ik het nodig zou hebben..wat niet het geval is.
Maar de Gainward IS goedkoper dan de Leadtek... dus as I said je krijgt het gewoon kadoOp vrijdag 05 april 2002 13:52 schreef Meister het volgende:
[..]
Pffft je hoort die 2 mini fannetjes echt niet boven de CPU en PSU fans uit hoor (ja ik heb een Leadtek 4400)
En die Gainward is vast een prima kaart, maar persoonlijk zou ik niet extra willen betalen voor een 3D bril die je toch nooit gebruikt, en voor FireWire hoogstens als ik het nodig zou hebben..wat niet het geval is.
Als ik de pricewatch goed lees is de goedkoopste Gainward 4600 586 euro (er staat niet bij of de 3d bril er bij zit) vs. 519 euro voor de Leadtek. Waar zie jij die prijsverschillen die je noemt?
nou even over het geluid van die twee fans.
ik heb ook die leadtek ti4600 kaart en wat die ene persoon al zei het geluid komt echt niet boven het geluid uit van die cooler van mijn amd.
ik heb een erge grote cooler op die amd zitten en maakt nog best wat geluid....niet zo erg dat ik er gek van wordt maar gewoon normaal...en die andere van leadtek zijn daarbij zowat geruisloos.
en ja ik vind het een heerlijk kaartje ...op klokken tot 250/745 mhz en een mooi coolingsysteem de ene blaast er lucht in en de andere eruit erg top.
van mijn kant ben ik erg tevree met deze kaart.
ik kan de mensen deze kaart echt aan raden.
al wilde ik eerst ook die gainward kopen...altijd een goed merk geweest.
ik heb ook die leadtek ti4600 kaart en wat die ene persoon al zei het geluid komt echt niet boven het geluid uit van die cooler van mijn amd.
ik heb een erge grote cooler op die amd zitten en maakt nog best wat geluid....niet zo erg dat ik er gek van wordt maar gewoon normaal...en die andere van leadtek zijn daarbij zowat geruisloos.
en ja ik vind het een heerlijk kaartje ...op klokken tot 250/745 mhz en een mooi coolingsysteem de ene blaast er lucht in en de andere eruit erg top.
van mijn kant ben ik erg tevree met deze kaart.
ik kan de mensen deze kaart echt aan raden.
al wilde ik eerst ook die gainward kopen...altijd een goed merk geweest.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
Verwijderd
a.s woensdag krijg ik mijn asus geforce ti 4400 binnen 
nu alleen nog wachten op mijn tualatin 1266mhz
en mijn pc is weer in orde
ben benieuwd wat voor score 3dmark 2k1 ik zal halen met een p3 1gig en een asus ti4400.
nu alleen nog wachten op mijn tualatin 1266mhz
en mijn pc is weer in orde
ben benieuwd wat voor score 3dmark 2k1 ik zal halen met een p3 1gig en een asus ti4400.
Verwijderd
Koop alles behalve een Asus. Prima kaarten maar duurrrrrr en onzinnige dingen die je erbij krijgt. Neem de goedkoopste de Gainward dus, of een Leadtek, geen MSI..dat zijn geen top videokaarten vind ik. Heb er eentje gehad was niet best kaartje..
Verwijderd
Die score boven je is met een MSI GeF4 TI 4600, laat zich goed OC`n.Had eerst Asus(niet lekker)Op zaterdag 06 april 2002 13:33 schreef CB het volgende:
Koop alles behalve een Asus. Prima kaarten maar duurrrrrr en onzinnige dingen die je erbij krijgt. Neem de goedkoopste de Gainward dus, of een Leadtek, geen MSI..dat zijn geen top videokaarten vind ik. Heb er eentje gehad was niet best kaartje..
Het is een feit dat de LEADTEK en de GAINWARD het best zijn te overclocken...
Gainward en LEadtek blinken beiden uit in beeldkwaliteit...
Alleen krijg je bij die gainward voor het geld meer...
Wat hij bedoelde niet dat MSI geen hoge score haalt maar dat het beeldkwaliteit relatief van mindere kwaliteit is van de MSI kaartjes
Gainward en LEadtek blinken beiden uit in beeldkwaliteit...
Alleen krijg je bij die gainward voor het geld meer...
Wat hij bedoelde niet dat MSI geen hoge score haalt maar dat het beeldkwaliteit relatief van mindere kwaliteit is van de MSI kaartjes
MSI GeForce4 Ti4400 voor 339.- euro wel erg verleidelijk.
vandaag zou iemand komen en mijn Radeon kopen maar die komt denk ik niet, de seconden dat mijn Radeon verkocht is neem ik de MSI Ti4600.
vandaag zou iemand komen en mijn Radeon kopen maar die komt denk ik niet, de seconden dat mijn Radeon verkocht is neem ik de MSI Ti4600.
Ik vind de 4200 64MB versie die je sneller kan clocken dan de 4400 voor ietsjes meer dan 200 PLeuro van Gainward toch wel interessanterOp zaterdag 06 april 2002 14:02 schreef FMS het volgende:
MSI GeForce4 Ti4400 voor 339.- euro wel erg verleidelijk.
Verwijderd
Is asus dan slecht
ik bedoel de kwaliteit van de kaart en de prestaties
met msi heb ik zelf een slechte ervaring(sinds dien heeft msi afgedaan)
zeg niet dat msi slecht is in het algemeen
maar krijg de rillingen al als ik de naam msi hoor
gainward heb ik nog geen ervaringen mee
asus wel v6800 en de v7700 waren prima kaartjes
trouwens iemand hier met een asus ti 4400
hoe bevalt de kaart?
welke asus had je dan??"Die score boven je is met een MSI GeF4 TI 4600, laat zich goed OC`n.Had eerst Asus(niet lekker)"
hoe bevalt de kaart?
Verwijderd
Op zaterdag 06 april 2002 15:14 schreef 3Clips het volgende:
Is asus dan slecht
[..]
welke asus had je dan??
De TI4600 versie .
hoe bevalt de kaart?
Ik heb vandaag mijn MSI TI4600 opgehaald, opzicht een mooi kaart, met een uitgebeid pakket, netjes koeler. maar software matig heb ik veel problemen.
ik heb ff 3Dmark gedraaid en wat opviel was dat het beeld steeds stotterde, voorral bij de Fillrate tests, maar ook bij de Matrix demo en Nature test. heel vaag...
als ik de MSI overclocking scherm wil openen krijg het volgende meldin: "an erro occourred while windows was working with the Control Panet file c:\WINNT\systeem32\desk.cpl" daar zet ik een dikke
achter. Dit probleem had ik niet voor de driver update. Ik draai nu de 27.52 drivers er op zitten
Iemand enig idee?
ik heb ff 3Dmark gedraaid en wat opviel was dat het beeld steeds stotterde, voorral bij de Fillrate tests, maar ook bij de Matrix demo en Nature test. heel vaag...
als ik de MSI overclocking scherm wil openen krijg het volgende meldin: "an erro occourred while windows was working with the Control Panet file c:\WINNT\systeem32\desk.cpl" daar zet ik een dikke
Iemand enig idee?
YUb MSI terugbrengen naar de winkel... koop ontbinden... en een GAINWARD Halen...
GAINWARD is echt HET merk voor GForce Kaarten
GAINWARD is echt HET merk voor GForce Kaarten
Dit topic is gesloten.