[OC] Athlon XP unlocking zonder zilverpen (pics)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.157 views sinds 30-01-2008

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Idd Epox 0wnz bigtime en is nog spotgoedkoop ook >:) iets duurder dan ECS, maar toch!

Lijkt me wel een praktische tweak, lekker simpel, geen gepriegel :9

* AaroN wacht toch eerst even af op de eerste 'gelukte' unlocking :?

JayGTeam (213177)

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Ik ben behoorlijk benieuwd of dit werkt... Dan ga ik mijn XP ook zo unlocken. Lijkt mij een hele handige methode!

Maar eerst even afwachten of Phreak zijn XP niet laat exploderen :P

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 14:31

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
begrijp alleen niet waarom TWEAKERS.NET dit niets als een nieuws-item aanziet!

Heb het gisteren ingegeven. Lijkt me toch iets interessant voor de tweakers.

* multipasser wacht ook tot de eerste overclocker. Trouwens die Taiwanezen konden het toch of niet? Misschien zijn die spullen uit de 3210 beter geleidend dan die uit andere lcd-prullaria

slu

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
LOL! :D

Iedereen wacht op Freeky! :P

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-01 09:48

Bluppy2

Hip!

Op dinsdag 05 februari 2002 17:18 schreef Osiris het volgende:

[..]

En heb jij wel aan © & ® etc gedacht? >:) >:) >:)

* Osiris stapt naar z'n advocaat :P :D :+
roep je advocaat maar weer terug :)
(heb ik het zo rechtgezet??)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• Osiris
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 17:58 schreef bluppy2 het volgende:

[..]

roep je advocaat maar weer terug :)
(heb ik het zo rechtgezet??)
Hoe bedoel je? Heb je hem eraf gehaald ofzo?

Dat hoefde nou ook weer niet. Alleen een bedrag van x euro op m'n bankrekening was ook goed geweest hoor :P

Ik ga ff kijken...

Edit: LOL! 'Most pictures are by Phreak© & Osiris©'
Is er maar eentje van mij :P :P :P

* Osiris is helemaal trots van binnen :D

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op dinsdag 05 februari 2002 18:01 schreef Osiris het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Heb je hem eraf gehaald ofzo?

Dat hoefde nou ook weer niet. Alleen een bedrag van x euro op m'n bankrekening was ook goed geweest hoor :P

Ik ga ff kijken...
je vroeg om © & ®'s.. die staan er nu :)

• Osiris
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 18:02 schreef bluppy2 het volgende:

[..]

je vroeg om © & ®'s.. die staan er nu :)
Edit ^^^^^

Was eigenlijk helemaal niet serieus bedoelt :P

• bartvdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
uhm kan iemand de goede pagina vinden op de originele site dus www.oc.com.tw ik wou daar ook ff plaatjes kijken, maar ik kan het niet zo goed vinden.Ik ben misschien een beetje onderontwikkeld qua talen ;)

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op dinsdag 05 februari 2002 18:04 schreef Osiris het volgende:

[..]

Edit ^^^^^

Was eigenlijk helemaal niet serieus bedoelt :P
dat weet ik best... als je het serieus had bedoelt had ik mijn advocaat ook alvast gebeld ;)

/einde offtopic :)

• Osiris
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 18:07 schreef bluppy2 het volgende:
/einde offtopic :)
Whoops, da's waar ook :P

* Osiris heeft altijd veel neigingen om off-topic te gaan :P

You heard the man! On-topic! :P :+

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 11:01
Op dinsdag 05 februari 2002 18:06 schreef bartvdl het volgende:
uhm kan iemand de goede pagina vinden op de originele site dus www.oc.com.tw ik wou daar ook ff plaatjes kijken, maar ik kan het niet zo goed vinden.Ik ben misschien een beetje onderontwikkeld qua talen ;)
http://www.oc.com.tw/article/0201/readgoodarticle.asp?id=541

Rechtboven staat een zoekmachientje met een knopje "Go". Even Athlon gevuld en 3e link gepakt, meteen raak :) FYI: ik kan ook geen Chinees/Japans/Taiwanees ;)

Zo te zien is het hun wel gelukt want ze hebben een plaatje van WCPUID met mp van 12,5.

Verwijderd

dat ziet er perfect uit. kheb alleen geen XP. Dus wie doet er een xp 1800+ voor een paar 10tjes van de hand :) kennen we hier verder gaan met balen want hier kan ik geen mp veranderen. (f*cking ECS bord). dus dat word een dezer jaren nog een epox ep8kha+ dan ken het eindelijk :D. verder mijn proc is niet te overtuigen dat ik zijn bruggen heb verandert. zie krachtig procje. dus gewoon een nieuw mobo. een geocde 1133 naar 1318 (155 fsb) die presteerd als een pIV 1.6 hahaha volgens SeeSoft. dus heb ik al een 1600+. Nu ga ik mij terug trekken in de schuilkelders voordat ik vermoord word met oaf (Overmatig Agressief Flammen) Nieuwe afkorting hhhh :D over mijn uitspraken. maar goed lekker gevonden

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op dinsdag 05 februari 2002 18:12 schreef jurian het volgende:
dat ziet er perfect uit. kheb alleen geen XP. Dus wie doet er een xp 1800+ voor een paar 10tjes van de hand :) kennen we hier verder gaan met balen want hier kan ik geen mp veranderen. (f*cking ECS bord). dus dat word een dezer jaren nog een epox ep8kha+ dan ken het eindelijk :D. verder mijn proc is niet te overtuigen dat ik zijn bruggen heb verandert. zie krachtig procje. dus gewoon een nieuw mobo. een geocde 1133 naar 1318 (155 fsb) die presteerd als een pIV 1.6 hahaha volgens SeeSoft. dus heb ik al een 1600+. Nu ga ik mij terug trekken in de schuilkelders voordat ik vermoord word met oaf (Overmatig Agressief Flammen) Nieuwe afkorting hhhh :D over mijn uitspraken. maar goed lekker gevonden
oei, ooit van lopende zinnen gehoord???

ontopic:
zo issie al beter te lezen:
http://babelfish.altavista.com/urltrurl?lp=ja_en&url=http%3A%2F%2Fwww.oc.com.tw%2Farticle%2F0201%2Freadgoodarticle.asp%3Fid%3D541

• Daan
Topictitel mooier gemaakt :)

• Osiris
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 18:12 schreef jurian het volgende:
• Een: Pas pech :P

• Twee: Weer een lekkere duidelijke post, Jurian! (mep je morgen op school wel in mekaar :P )

• Nogmaals: Balen voor jou >:)

Allemaal NOFI uiteraard, of niet Jurian :D

• Osiris
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 18:17 schreef Phreak het volgende:
Ehh, gingen we eigenlijk niet gewoon off-topic? :P

Het ging in het begin om die Nokia 3210 :D

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op dinsdag 05 februari 2002 18:17 schreef Phreak het volgende:
nu wil ik ook copyrigt!! bijna lettelrijke vertaling van mijn titel op AMDMB :P :) :+

• bartvdl
nou je hoeft je errecsson a1018s niet uit elkaar te schroeven want daar zit het niet in. ik ga weer verder zoeken

• Osiris
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 18:22 schreef bartvdl het volgende:
nou je hoeft je errecsson a1018s niet uit elkaar te schroeven want daar zit het niet in. ik ga weer verder zoeken
LOL!

Heb jij niet zo'n kewl spelletjes-ding die je uit mekaar kan slopen ofzo :?

* Osiris heeft er nog wel een stuk of drie liggen ofzo!

Iig wel twee Casio-rekenmachines uit de 2e of 3e :D

• Kapitein Edward
  • Laatst online: 19-02-2024
ik heb niet alles gelezen hoor, maar kun je dat spul niet gewoon bij de elextroboer kopen :?

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 11:08

The Guardian

I'll keep an I on you

Misschien in één van die euro calculators waar je mee dood gegooid werd?

• Daan
Op dinsdag 05 februari 2002 18:26 schreef TheGuardian het volgende:
Misschien in één van die euro calculators waar je mee dood gegooid werd?
Daar zijn er idd zat van.

• Matroxcool
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 14:31
heb net ook m'n 5 jaar oude casio rekenmachine uit elkaar gehaald.
Zit het ook niet in, type weet ik zo niet meer. Volgens mij een fx-82 ofzo?
Die waren toen verplicht (zo'n lang ding met een klep).
Het plaatje waar opstond wat voor type het was had ik er toen es afgesloopt >:)

• bartvdl
moij casiotje van de mavo heeft dat niet, die heeft zo'n flexibel plat hard-plastic ding met een stuk of 40 lijntjes naar de display

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

ik heb mijn casio fx82 ook ff opengschroeft... daar zit er idd geen in :(

• Matroxcool
Op dinsdag 05 februari 2002 19:06 schreef bluppy2 het volgende:
Dat zeg ik.

Verwijderd

lol, net te laat je bericht gelezen.. Ik heb hem ook gesloopt :)

• Osiris
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 18:32 schreef bartvdl het volgende:
moij casiotje van de mavo heeft dat niet, die heeft zo'n flexibel plat hard-plastic ding met een stuk of 40 lijntjes naar de display
* Osiris gaat zijn twee toch ff uit mekaar schroeven. Misschien heb ik een andere...

Iig heb ik nog wel een euro-calculator liggen, of zo'n mini-gameboy :D

En als we helemaal nix vinden, dan hebben we m'n TI-83 nog :D Openschroeven; dingen eruit; dichtschroeven; zeggen dat ie het niet doet en een nieuwe ontvangen :P :+

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
* jhead22 begrijpt niet dat ze dit niet ff op de frontpage zetten.

Dit is toch super nieuws voor tweakers :?
Het valt me trouwens wel vaker op dat ze interresante onderwerpen niet posten en dat er weinig leuk nieuws is... Verder vind ik tweakers.net de beste site op Inet !

Is het trouwens al iemand gelukt om op deze methode de laatste L11 bridge te sluiten voor 1,85 Vcore of een paar L3 bridges voor een andere multiplier ?

• Osiris
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 19:33 schreef jhead22 het volgende:
* jhead22 begrijpt niet dat ze dit niet ff op de frontpage zetten.

Dit is toch super nieuws voor tweakers :?
Het valt me trouwens wel vaker op dat ze interresante onderwerpen niet posten en dat er weinig leuk nieuws is... Verder vind ik tweakers.net de beste site op Inet !

Is het trouwens al iemand gelukt om op deze methode de laatste L11 bridge te sluiten voor 1,85 Vcore of een paar L3 bridges voor een andere multiplier ?
Men wacht allemaal op de probeerselen van Phreak :D

• Daan
Idd :+
Nah ik denk dat als dit werkt er wel wat te regelen valt met de menschen van T.net.

Verwijderd

Ik ben zwaar aan het slopen knippen plakken en resetten, maar ik krijg die mp niet omhoog, heb diverse geprobeerd. Was het niet zo dat diverse mp's bij een xp sowieso niet werkte?? Zie sign voor specificaties.

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Xp's zijn wel unlocken qua multiplier hoor dus het zou moeten werken als je goed contact maakt.

Verwijderd

Kutverdekut. M'n pc start niet meer op! Alles draait en brandt maar het beeldscherm springt niet meer aan. Hoe kan dit in godsnaam? M'n XP is toch niet dood hoop ik.

Verwijderd

kweet niet wat jij doet oor maar ik heb een 1700+@2000+(1667) zonder UNLOCK! m.p:11 vcore:auto mem:2.7
op een msi k7t266 pro 2

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 20:43 schreef BasBono het volgende:
Kutverdekut. M'n pc start niet meer op! Alles draait en brandt maar het beeldscherm springt niet meer aan. Hoe kan dit in godsnaam? M'n XP is toch niet dood hoop ik.
Ff alles verwijderen en orgineel maken... bios resetten en dan zou ie t moeten doen.. Of is je core zwart en verbrand ???

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Op dinsdag 05 februari 2002 20:43 schreef BasBono het volgende:
Waar heb ik dat eerder gehoord:
Op dinsdag 05 februari 2002 17:35 schreef Got het volgende:
gotver.. ik heb het dus ook geprobeerd maar ik krijg geen beeld meer! (ook na bios clearen) het er weer afgehaald, weer teruggezet, nog steeds geen beeld :'(. het systeem gaat wel aan maar ik krijg gewoon geen beeld meer. alle andere kaarten er uitgehaald, nog niks :(. I'm scruwed...

Verwijderd

offtopic:
[quote]
Op dinsdag 05 februari 2002 16:19 schreef --EasY-- het volgende:

[..]
Uhm ja die LCD's doen het nog wel... Allemaal verschillende types 1x16 2x16 met en zonder Backlight... Ik gebruik(te) ze veelal in embedded projectjes samen met 89C2051's enzo... Ik heb zelfs nog LCD's liggen met zo'n microtje eraan en 4 knopjes waarmee je via stringetjes naar je seriele poort kan printen op het LCD :P
Dat jullie die dingen in je PC plakken hahahahaha lachen
[/quote]

Heb je er nog 1 over die ik hier in m'n pc kan bouwen? Temp enzo weergeven, alst tenminste zo'n HD4**** chip is?? Ennuh, hoeveel wil je er voor hebben ? :)

Verwijderd

Ik heb de het hier uitgeprobeerd met een cpu van een vrijwillger :) een athlon 1700 xp Ik heb een oude siemens mobiel uitelkaar gesloopt waar zon dingetje in zat.

Alle instructies gevolgd netjes vastgeplakt cooler pasta erop (artic silver 2) en de powerknop ingedrukt : gevolg lichte rookontwikkeling en een verbrande lucht !!! :( ik heb hier pics(core ziet er niet gefikt uit) van maar weet echter niet hoe ik deze hier moet plaatsen !!

Mischien werkt het dus alleen met en padje van de 3210. Ik ben benieuwd of meer mensen dit gaan proberen. Mijn conclusie is als je geld te veel heb probeer het !!!

Anders als je net een nieuw duur systeem hebt laat maar! de xp1700 is al snel genoeg en anders heb je de fsb nog !!!

• Matroxcool
Op dinsdag 05 februari 2002 21:22 schreef yardcure het volgende:
Ik heb de het hier uitgeprobeerd met een cpu van een vrijwillger :) een athlon 1700 xp Ik heb een oude siemens mobiel uitelkaar gesloopt waar zon dingetje in zat.

Alle instructies gevolgd netjes vastgeplakt cooler pasta erop (artic silver 2) en de powerknop ingedrukt : gevolg lichte rookontwikkeling en een verbrande lucht !!! :( ik heb hier pics(core ziet er niet gefikt uit) van maar weet echter niet hoe ik deze hier moet plaatsen !!

Mischien werkt het dus alleen met en padje van de 3210. Ik ben benieuwd of meer mensen dit gaan proberen. Mijn conclusie is als je geld te veel heb probeer het !!!

Anders als je net een nieuw duur systeem hebt laat maar! de xp1700 is al snel genoeg en anders heb je de fsb nog !!!
Als je de pics ff naar me toe mailt: sbrinke@quicknet.nl
dan zal ik ze ff posten voor je.

Verwijderd

[..]

Als je de pics ff naar me toe mailt: sbrinke@quicknet.nl
dan zal ik ze ff posten voor je.
[/quote]

nog 5min en me batterijen zijn vol dan maak ik ze en mail ik ze

Verwijderd

De pics zijn verzonden !!!!!!!!

• Matroxcool
Ok hier zijn de pics van yardcure:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/matrox.warez/amd/amd1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/matrox.warez/amd/amd2.jpg

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Ik heb mijn XP1600+ nu zo'n beetje 5* geunlocked, krijg hem wel op MP 11 i.p.v. de 10,5 orgineel maar krijg hem niet verder :? Ik heb van die Loctite gelijdende lijm, volgens mij is dat niet optimaal.

Zat eerst te denken aan solderen maar dat is haast niet te doen, ook al heb je vaste handen. Deze optie leek daarom wel de moeite van het uit proberen waard, helaas zijn de drie hiervoor ondernomen pogingen mislukt :(

OK, who's next, ik, ik heb nu nog even geen tijd ... 8-)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

He matroxcool bedankt voor het posten !! Kun je meschien een mailtje sturen hoe ik dit in de toekomst kan doen ?

• Matroxcool
Yardcure,

Had je geen pics van dat je de L1 bruggen had verbonden?

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 21:50 schreef Matroxcool het volgende:
Yardcure,

Had je geen pics van dat je de L1 bruggen had verbonden?
Daar had ik geen pics van nee, er valt ook niet veel meer te zien dan op de andere foto's dit is slechts de cpu na het mislukken ervan

• Matroxcool
Op dinsdag 05 februari 2002 21:49 schreef yardcure het volgende:
He matroxcool bedankt voor het posten !! Kun je meschien een mailtje sturen hoe ik dit in de toekomst kan doen ?
Je kan beter de faq's even doorlezen.
Daar staat het duidelijker dan ik het je kan vertellen denk ik.

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

..Misschien is het toch handig om de lasergaten wat dicht te maken..

Ik heb ook eens zitten kijken en snijden op zo'n geleidend dingetje uit een zak japanner. Als je meet, zie je dat het zwarte alleen van onder naar boveen geleidt. Het rubber zou dan inderdaad geplakt moeten worden zoals Phreak al eerder in zijn plaatje aangaf. Daarom is het dubbelraar als er al drie mensen zijn waarbij het geheel toch niet werkt.

Tenzij zij allen hun lazergaten nog opene hebben en het rubber door de druk toch kortsluiting maakt..

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 21:57 schreef Matroxcool het volgende:

[..]

Je kan beter de faq's even doorlezen.
Daar staat het duidelijker dan ik het je kan vertellen denk ik.
oh, wist ik niet doe ik !!!!!

Verwijderd

Waar blijven de successen? Ik zie drie vern**kte systemen maar nog niet een succesvolle unlock! :'(

Phreak, kom op! Ik vertrouw op jouw om te tonen dat het kan!

Zelf kan ik het uiteraard niet, ik heb een cel 700 @ 904. Een 1800+ oid overklokken gaat minder goed maar is wel leuker.

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 21:22 schreef yardcure het volgende:

Alle instructies gevolgd netjes vastgeplakt cooler pasta erop (artic silver 2) en de powerknop ingedrukt : gevolg lichte rookontwikkeling en een verbrande lucht !!! :(
Ik wil je allereerst met oprechte deelname condoleren met het verlies van je XP, but let his death not be invain mede tweakers !

maar ff ontopic, rond de core was het helemaal zwart, was ook die pad verbrandt of is er iets anders verbrand ?

Kunnen we namelijk ff door gaan en dingen uitsluiten. :Y)

Verders sterkte met het verlies.

Verwijderd

Ik heb nu een 3210... die ga ik nu slopen...
kijken of het lukt!!

wens me succes!!!

(of zal ik mijn webcam aanlaten :)

Verwijderd

Ik weet het niet hoor met die strips. Tot nu toe al 3 cpu's naar de klote. En als je naar die page van het artikel gaat en je kijkt op de laatste page dan staat er nog een plaatje. Wat is dit?
Afbeeldingslocatie: http://www.oc.com.tw/article/0201/imgs/012.jpg

Verwijderd

Hoe moet ik die strip nou omhouden dan? welke kant moet ik afsnijden? Ik wil best wel mijn XP unlocken, maar liever niet dattie kappot gaat :)

weet iemand hoe het precies zit met die gelei? welke kant op de L1 bruggen leggen en zo>

Verwijderd

Lijkt wel alsof ze er een brugje om heen getekend hebben.

Dus ipv

.
|
.

.
)
.

Dus langs de pit en die blauwe rotzooi lijkt wel op zilverlijm of iets anders wat ook wordt gebruikt voor auto ruiten.
Iemand met taiwanese achtergronden en die het verhaal kan uitleggen, babelfish zwamt maar vage taal ?

Verwijderd

[treurig]
BasBono en yardcure, ik weet wat jullie voelen, en ook dat de geur van een doorgefikte XP onverdragelijk is :'(...
[/treurig]

Ik denk dat ie toch kortsluiting heeft gemaakt.. dus een tip is om het stukje daartussen af te dekken met een plakbandje ofzo..

Ik ga hem morgen nog even in een ander mobo proberen om zeker te weten dat ie stuk is en dan een aanslag op mijn geweten plegen...

Verwijderd

Als dit op een XP lukt,dan lukt het ook met die
kant en klaar verbindingstape die eigenlijk voor een
Duron of Athlon bedoeld zijn.

Hebben jullie geld teveel?

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 22:02 schreef DragonLord het volgende:

[..]

Ik wil je allereerst met oprechte deelname condoleren met het verlies van je XP, but let his death not be invain mede tweakers !

maar ff ontopic, rond de core was het helemaal zwart, was ook die pad verbrandt of is er iets anders verbrand ?

Kunnen we namelijk ff door gaan en dingen uitsluiten. :Y)

Verders sterkte met het verlies.
De padjes waren al een keer losgegaan door slechte cooler te veel hitte - later vervangen door betere cooler, dit had dus niks te maken met het unlocken

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

tips voor blubbies tekst bij AMDMB.

Anyway, it's a stip with many small electronic conductors in it..

typo: moet zijn strip

I found this one in a old free device of the local bank
Dit ziet erg voor een native speaker erg vreemd uit, hij/zij denkt dat je iets bij de abn/amro hebt gevonden.
dus : I found this one in an old device located around the lcd.
Then, give it the good proportions until it looks this way and it's not too big to hit the cooler...
Is nederlands slaat nergens op je moet way weglaten.
dus: Then cut it into the right format so it looks like this (pic) and.....
Take a piece of tape and you are finished....!!!
tape is vaak voor video of audiomateriaal in hun dagelijks taal gebruik maak er: cellotape van.
This is how a strip looks
Tis geen fotomodel, gewoon: this how the strip works.

Verder puik werk!

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Het moet toch mogelijk zijn om even met een multimeter na te meten of je per brug een heel lage ohmse weerstand meet en tussen de verschillende bruggen een hoge.
Als dat allemaal klopt dan zou het moeten lukken.

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 22:54 schreef frisian het volgende:
Het moet toch mogelijk zijn om even met een multimeter na te meten of je per brug een heel lage ohmse weerstand meet en tussen de verschillende bruggen een hoge.
Als dat allemaal klopt dan zou het moeten lukken.
Dit lijkt mij tot nu toe het meest zinnege wat je kan doen voordat je je cpu (lees=geld in je mobo propt scheelt weer een ritje naar de store. Ook bij het unlocken met silver is een multimeter een must, dit zou voor dit ook moeten gelden (zie de pics ik heb ervaring)

• Daan
Oei 3 niet-werkende systemen na de unlock..
Hmmm ik zie morgen hoe het verder gaat.. :{

• compubink
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-02 21:40

compubink

...====...

Maar kan je niet gewoon een heel smal plakbandje over de lasercuts leggen zodat het rubber geen kortsluiting kan veroorzaken?

Dus zoiets als:

0 0 0 0 contactpunten
--------
-------- plakband
0 0 0 0 contactpunt

En maakt het niet uit met welk materiaal je de 2 contactpunten verbind?

En maakt het nog wat uit of het geluidende materiaal de package raakt?

• Daan
Ik heb het net met een multimeter geprobeerd met het "piep feature" en ben erachter gekomen dat hij alleen begint te piepen als je beide pootjes van de multimeter de zijkant doet, en niet allebei op het brede vlak.

:{

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
ik vraag me af of het wel werkt met niet-3210 stukjes spul (sorry weet er ff geen woord voor)

Verwijderd

/me begint een beetje het idee te krijgen dat dit gewoon niet werkt.

3 dode systemen, 0 gemelde gevallen van geslaagde pogingen

ik hoopte dat dit wel werkte nadat ik zonet weer mijn xp niet succesvol heb ge-unlocked...

helaas... maar volgens mij ruikt dit niet alleen naar verbrande cpu's maar ook naar een hoax..

Verwijderd

Ik heb het net geprobeerd... AMD 1800+ eruit, nokia 3210 slopen, Geleide shit eruit halen... erop geplakt... goed gemeten en alles...
nu mulitplier verhoogd... wat denk je? doet het niet...
de MP blijft gewoon op 11.5 staan... Ik heb het gevoel dat : of die chinezen mij genaaid hebben, of die dingen in een 3210 zijn net te kort om die L1 bruggen te fixen... iemand tips??

• 418O2
  • Nu online
ik denk ook niet dat het werkt. heb alles zo bekeken en het lijkt er op dat die chinezen mass0l hebben gehad of eel de wereld voor de gek houden. Dus nu meot ik een andere manier vinden om te unlocken!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 00:54 schreef MaxKeyner het volgende:
ik denk ook niet dat het werkt. heb alles zo bekeken en het lijkt er op dat die chinezen mass0l hebben gehad of eel de wereld voor de gek houden. Dus nu meot ik een andere manier vinden om te unlocken!
Ik heb alles ook zo bekeken en eigenlijk moet het werken...
ik heb het ook aan een vriend van me gevraagd die elektro-man is.. en hij zegt dat het heel goed mogelijk is... Maar mischien heb ik hem er wel fout opgeplakt...
:(

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:13
Hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar om een 3210 naar de kloten te helpen met unlocken?
Dat is mij nog nooit gebeurd.
Kwestie van het juiste kabeltje tussen je handy en je pc en een progje van http://mobile.box.sk ofzow downen.

Over unlocken gesproken...
(en begin nou niet meteen te zeiken van: oowww, weet je dat niet?! Nee, ik weet het niet, althans nog niet... :P )
Wat en waarom een XP unlocken?
Kun je m anders niet overklokken ofzow???

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 01:07 schreef FlowDesign het volgende:
Hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar om een 3210 naar de kloten te helpen met unlocken?
Dat is mij nog nooit gebeurd.
Kwestie van het juiste kabeltje tussen je handy en je pc en een progje van http://mobile.box.sk ofzow downen.

Over unlocken gesproken...
(en begin nou niet meteen te zeiken van: oowww, weet je dat niet?! Nee, ik weet het niet, althans nog niet... :P )
Wat en waarom een XP unlocken?
Kun je m anders niet overklokken ofzow???
Funmode on>>>

Ik heb geen 3210 meer... heb een t68.... Had die telefoon nodig om mijn XP te unlocken.... weet je nu wat ik bedoel *D

Funmode off>>>

Verwijderd

Volgens mij is de kans maar klein dat het werkt, de oude manier is gewoon een tikkie veiliger mits je een multimeter hebt en het zooitje daarna goed vastzet zodat het niet meer wegkan :) . F*ck die shit met 3210 gedoe :( het wordt steeds gekker met het unlocken van een xp, ben benieuwd wat de volgende weer verzint (8> ,,, een ding :ik probeer het niet meer uit, doe het gewoonmet silver . :)

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:13
Op woensdag 06 februari 2002 01:11 schreef kariem112 het volgende:

[..]

Funmode on>>>

Ik heb geen 3210 meer... heb een t68.... Had die telefoon nodig om mijn XP te unlocken.... weet je nu wat ik bedoel *D

Funmode off>>>
Ik bedoelde eigenlijk ook st33n die schreef dat ie er eentje had gemold |:( Wat een dokus :P

Maar ik ben er nu achter (hèhè) dat schijnbaar de mp niet hoger gaat dan 11 zonder die unlock.
Misschien zou een programmeur ff gedeeltelijk de BIOS kunnen herschrijven waardoor dit euvel is opgelost ipv al die rotzooi op je proc te pleuren...
Mijn advies: doe het niet. De kans dat het werkt is minimaal en de schade weegt niet op tegen de baten.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

Verwijderd

Werkt een duronnetje 800 ofzo ook op een 266 bordje? Wil graag wel ff testen wat er nou precies stuk is. Of dat m'n XP is doorgebrand of dat m'n mobo'tje verrot is. Zal wel niet, maar wil het toch graag zeker weten. Want m'n XP ziet er nog normaal uit. Geen rare plekken rond de core (behalve dan dat van de koelpasta) Kan het ook zijn dat m'n mobo het begeven heeft? En hoe kan ik zoiets het beste testen?

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 01:49 schreef BasBono het volgende:
Werkt een duronnetje 800 ofzo ook op een 266 bordje? Wil graag wel ff testen wat er nou precies stuk is. Of dat m'n XP is doorgebrand of dat m'n mobo'tje verrot is. Zal wel niet, maar wil het toch graag zeker weten. Want m'n XP ziet er nog normaal uit. Geen rare plekken rond de core (behalve dan dat van de koelpasta) Kan het ook zijn dat m'n mobo het begeven heeft? En hoe kan ik zoiets het beste testen?
Als je mijn pics bekijkt dan zie dat mijn cpu ook geen rare brandplekken of iets dergelijks heeft. Ik heb hem getest in een mobo wat zeker werkt en de cpu is zo dood als wat. Als op een of andere manier de l1-bruggen verkeerd contact maken of dubbel, dan ruik je een raar luchtje, mischien zelfs lichte rook als die wat langer aan staat wat bij mij het geval was, dan zie je niet veel aan de cpu, maar binnen in is er genoeg kapot gegaan. Kortom vergeet deze truc de kansen van slagen zijn gewoon te klein

Verwijderd

Gecondoleerd trouwens :'( XP 2000+???

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 02:12 schreef BasBono het volgende:
Gecondoleerd trouwens :'( XP 2000+???
nee, een 1700+ maar das ook kut...... en de jouwe was dat ook een 1700 ? gecondoleerd maat !

Verwijderd

De mijne een 1800+ en leeft nog....

EN DIE 3210 WAY OF UNLOCKING SUCKS!!
Ik heb alles uitgevoerd, doet ut gewoon even niet!! KUTZOOI

4 mensen is het niet gelukt, waarvan
er 3 zijn die hun PROC gemolt hebben.
(de mijne leeft nog >:) )
Zullen we die Taiwanezen aanklagen? damn you chinkeye!! :P

Verwijderd

Beste mensen, helaas heb ik deze Topic telaat gelezen
Maar veel van die strips hebben tussen de geleidende delen
een weerstand zitten!!
Verder maak je te snel sluiting met de bruggen of coolblok
Preak ik had jou wel slimmer geacht, dit bedoel ik niet als flame.
Jongens ik vind het echt heel erg wat er is gebeurt.
Maar toen de eerste berichten binnen kwamen dat de proccesor het niet meer deed, ga je het toch ook niet probeeren?
of ben ik nou gek.

De feiten

Drie kappote Proccesoren een dikke 1000,- weggebrand!!!

Graag een waarschuiwing Dat dit echt niet werkt bij de FAQ ofzo
Ik kan wel :`( ;( ;(

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 02:33 schreef larry_ellison het volgende:
Beste mensen, helaas heb ik deze Topic telaat gelezen
Maar veel van die strips hebben dussen de geleidende delen
een weerstan zitten!!
Verder maak je te snel sluiting met de bruggen of coolblok
Preak ik had jou wel slimmer geacht, dit bedoel ik niet als flame.
Jongens ik vind het echt heel erg wat er is gebeurt.
Maar toen de eerste berichten binnen kwamen dat de proccesor het niet meer deed, ga je het toch ook niet probeeren?
of ben ik nou gek.

De feiten

Drie kappote Proccesoren een dikke 1000,- weggebrand!!!

Graag een waarschuiwing Dat dit echt niet werkt bij de FAQ ofzo
Ik kan wel :`( ;( ;(
Waarom zeg je dat tegen Preak? Waarom geef je mij geen complimente dat mijn proc nog wel heel is >:)

Maar zijn die weerstanden er niet uit te halen dan?

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Morgen ga ik het denk ik ook maar is proberen :)

Heb ik meteen een goede reden om in plaats van die XP1500 een XP2000+ te kopen :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 02:35 schreef kariem112 het volgende:

[..]

Waarom zeg je dat tegen Preak? Waarom geef je mij geen complimente dat mijn proc nog wel heel is >:)

Maar zijn die weerstanden er niet uit te halen dan?
Een Complimentje voor Kariem112 omdat hij als einge zijn Proccesor door puur geluk niet heeft gesloopt.
Mijn mening is dat Preak veel eerder had moeten ingrijpen
bij nr 5 of 6 was het al heel duidelijk dat dit niet ging werken.
Er zijn toch veel makkelijker manieren om je Xp te onlocken, waarom moeilijk met blokjes die gaan schuiven doen?
Aan de andere kan wat kon Preak doen...
Maargoed zand er over(hehe>:) )
Nope in Somige blokjes zit eenmaal een Condesator of weerstant tussen de geheel gelijdende delen.
Staat in mijn onderdelen boek.

Verwijderd

Damn...

Nou ja goed... nu maar wachten tot de Bison Elektro binnen is.. en tot mijn seconde lijm gekocht is :)

Bedankt voor je complimentE >:)

.me gaat rusten

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 02:37 schreef Reind het volgende:
Morgen ga ik het denk ik ook maar is proberen :)

Heb ik meteen een goede reden om in plaats van die XP1500 een XP2000+ te kopen :)
Ben je gek geworden ofzo, DIT GAAT NOOIT WERKEN!!!!
en als het zou lukken kan de stripmakkelijk gaan schuiven, heb je wel eens gezien hoe klein die ruimte tussen de bruggen zijn!!!
Gebruik gewoon de normale manier met bison elektro lijm ofzo
Ik heb op grote engels taalige site`s gezocht en gepost.
niemand die het op deze manier gelukt is.
P.S. wat wil je hebben voor die 1500?

Verwijderd

[/quote]

• Daan
Haha waarom geven jullie mij nou op de kop? :D Ik heb niks fouts gedaan.
Hoe kon ik nou weten dat het niet zou gaan werken? Ik heb het zelf niet geprobeerd en ga ook maar af op de artikelen van born2oc.be en oc.com.tw, ik weet net zo min als jullie of het ging werken of niet en voor mij zou het ook een gok worden.

Trouwens.. het is Phreak, geen Preak.

• 418O2
  • Nu online
Misschien tijd voor een GoT-Knokploeg en die richting china sturen? Ik ben zooooooooo blij dat mij cpu nog leeft !! Ik ben nl een arme student en ik was fukkked als mijn cpu kapot was !!! Dan had ik gewoon GEEN pc meer, en dat suckt. Moest ik eerst w88 tot eind van de maand en dan kon ik weereen duron kopen. maar dat is gelukkig niet zo. Maargoed.. het was eigenlijk ook iets TE makkelijk om te werken

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 08:36 schreef Phreak het volgende:
Haha waarom geven jullie mij nou op de kop? :D Ik heb niks fouts gedaan.
Hoe kon ik nou weten dat het niet zou gaan werken? Ik heb het zelf niet geprobeerd en ga ook maar af op de artikelen van born2oc.be en oc.com.tw, ik weet net zo min als jullie of het ging werken of niet en voor mij zou het ook een gok worden.

Trouwens.. het is Phreak, geen Preak.
Sorry Freek :*

P.S. Het is altijd makkelijk om jou de schuld te geven want je naam valt zo lekker op in dat rood.
Iemand moet toch het zwarte schaap zijn ;)
:)

Verwijderd

Toch denk ik nog steeds dat deze truck werken kan... Zit er hard over te denken om toch mijn 1600+ te riskeren :P

Alleen... Hoe kan een XP doorfikken? Als een L1 brug contact maakt met de kuil in de lasercut, dan gaat je XP in ieder geval niet dood toch, alleen de unlock komt niet tot stand.

Het enige risico wat er dan nog overblijft volgens mij, is dat de L1 bruggen onderling contact gaan maken. En precies DAT kun je met een multimeter perfect nameten, toch?

Ook de mate van isolatie tussen 2 geleiders wil ik wel eens meten, als deze 10K of hoger is lijkt het me sterk dat hier genoeg stroom doorheen kan gaan om iets te laten roken...

Dus volgens mij is alles perfect door te meten alvorens je overgaat tot het echte inschakelen?

Heeft iemand zijn stripje doorgemeten op weerstand en/of capaciteit alvorens te gaan unlocken?

Verwijderd

Het risico wat je loopt is denk ik het verschuiven en samendrukken van de strip. Meten voordat de koeler geplaatst is, kan een goede uitslag geven. Eenmaal geplaatst kun je er niet meer bij met je meetpennen en dan kan het (verschuivings)leed al gebeurd zijn.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Vanavond ga ik het ff proberen met zo'n strip.

Ik heb hier al een multimeter e.d bij de hand liggen + een nieuwe XP2000+ als het fout mocht gaan :) (die 2000+ heb ik vanochtend maar ff gekocht -> je weet maar nooit ;) Maar tot nu toe is er nog nooit iets fout gegaan bij mij dus dit gaat ook helemaal goed komen :) )

Oh en als het werkt -> dan ga ik het daarna is een keer met een zilverpen proberen want ik heb nu toch al een XP2000 :)
Oftewel als die 1500+ het overleefd -> dan issie te koop :)
Overleefd ie het niet -> heb ik eindelijk een mooie sleutelhanger van AMD :+

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 10:49 schreef frisian het volgende:
Het risico wat je loopt is denk ik het verschuiven en samendrukken van de strip. Meten voordat de koeler geplaatst is, kan een goede uitslag geven. Eenmaal geplaatst kun je er niet meer bij met je meetpennen en dan kan het (verschuivings)leed al gebeurd zijn.
Zie de andere draad die hier nu over loopt: [topic=403364/1/250]

Hierin schrijf ik al dat ze meesten hier een belangrijke stap vergeten: Er staat duidelijk dat de strip geschoven wordt totdat een geleider PRECIES op een brug valt. Dit kun je goed zien omdat de Nokia strip een doorzichtige gel tussen de geleiders heeft. Gebruik je dus een ondoorzichtige strip (zoals in de meeste LCDs te vinden is) en je plettert die er gewoon op heb je dikke kans dat je OFWEL een geleider precies tussen 2 bruggen plaatst (en dus de 2 bruggen kortsluit) OF dat een geleider de ene brug verbind met een schuintegenoverliggende ander verbind!

De doorzichtigheid garandeerd juist een goede optische controle, bij een ondoorzichtige strip moet ik er nog eens goed over slapen of ik zo'n strip wel positioneren kan en of ik gemeten krijg of hij goed ligt (ik moet dan op de eilandjes kunnen meten terwijl de strip er al op ligt)

Daarna afplakken met plakband en dan moet ik dus HOPEN dat hij niet schuift... In het geval van transparante isolatie tussen de geleiders kun je zelfs na het plakken van plakband nog zien of je geleiders goed zitten!

Als ik een doorzichtige vinden kan ga ik het ZEKER testen...

Anders weet ik het zo net nog niet :P

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-01 11:18
Hoe kunnen die L1 lijnen eigenlijk je cpu laten doorfikken? Het zijn toch gewoon datalijnen? Je MB trekt die toch ook gewoon naar massa on dingen in te stellen? Kortsluiting met je koeler en dus ook de core zou ook kunnen maar dan had mijn CPU ook al moeten roken want mijn koeler is geaard. Wat rest is dat de koeler er niet goed op zit en de cpu dus affikt door oververhitting, maar dan moet er meer rook uitkomen zou je zeggen. die Data lijnen onderling door verbinden moet ook niet veel uitmaken dacht ik want mijn MP Selector trekt sommigen gewoon naar massa en verbind ze dus ook met elkaar. Wat wel kan is dat de laag onder je mantel, dus de bodem van die laser cuts, geen massa is!! Als dit bv, je vCore laag is dan maak je dus goed kortsluiting en fikt een deel van je voedingslijnen in je cpu weg en dat rookt heel even of niet eens. Als je gaat unlokken dus ALTIJD die gaten opvullen. Neem een speld en secondenlijm en je kunt hele kleine beetjes aanbrengen in de gaatjes.

Ik heb nog geen XP maar mischien over een paar maanden wel, dan ga ik heb unlocken op alle manieren die mogelijk zijn want ergens moet het toch gelukt zijn...

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 11:42 schreef Tadango het volgende:
Hoe kunnen die L1 lijnen eigenlijk je cpu laten doorfikken? Het zijn toch gewoon datalijnen? Je MB trekt die toch ook gewoon naar massa on dingen in te stellen?
*KNIP*
Of het "gewoon" datalijnen zijn weet ik niet, wel had ik gelezen ooit dat de bodem van de lasercuts aarde is en onschadelijk voor de XP als een brug daarmee verbodnen wordt. Daarom vermoed ik ook dat de schade ontstaat omdat twee bruggen onderling verbonden worden!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 14:31

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 11:28 schreef Reind het volgende:
Vanavond ga ik het ff proberen met zo'n strip.

Ik heb hier al een multimeter e.d bij de hand liggen + een nieuwe XP2000+ als het fout mocht gaan :) (die 2000+ heb ik vanochtend maar ff gekocht -> je weet maar nooit ;) Maar tot nu toe is er nog nooit iets fout gegaan bij mij dus dit gaat ook helemaal goed komen :) )

Oh en als het werkt -> dan ga ik het daarna is een keer met een zilverpen proberen want ik heb nu toch al een XP2000 :)
Oftewel als die 1500+ het overleefd -> dan issie te koop :)
Overleefd ie het niet -> heb ik eindelijk een mooie sleutelhanger van AMD :+
Freakz... verkoop toch gewoon die 1500+.. Geld teveel ofzo? :))

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 11:55 schreef multipasser het volgende:

[..]

Freakz... verkoop toch gewoon die 1500+.. Geld teveel ofzo? :))
http://www.freakers.net
http://gathering.freakers.net
>:)

• Wouter!
  • Laatst online: 19:46
Heldere ingeving:

Als het mislukt is met deze stip-methode, en je CPU werkt niet meer ... dan ga je toch gewoon terug naar de winkel en gooi je het op de garantie (als je die nog hebt). Er zijn immers geen sporen van unlocking :)

Of is dat nou zo krom gedacht van mij :? ...

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 12:57 schreef ThaWout het volgende:
Heldere ingeving:

Als het mislukt is met deze stip-methode, en je CPU werkt niet meer ... dan ga je toch gewoon terug naar de winkel en gooi je het op de garantie (als je die nog hebt). Er zijn immers geen sporen van unlocking :)

Of is dat nou zo krom gedacht van mij :? ...
Dat is zeker het proberen waard, blijkbaar zijn er ook totaal geen sporen van "doorfikken" op deze cpu's zichtbaar (wat op een verkeerd geplaatste koeler zou kunnen duiden). Dus geen user abuse, dus garantie lijkt me jaah

Wel een beetje smerig natuurlijk, AMD laten opdraaien voor je eigen stomme fout |:(
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.