Een amiga 500 met 512 kb ram !
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G
Verwijderd
Op de site staat: Je hebt een defecte Nokia3210 GSM nodig
LOL Ik pak gewoon de gsm van me ma
zou je mij een stukje kunnen zenden via de post? mail me op multipasser@freegates.beOp dinsdag 05 februari 2002 01:13 schreef -Dissection- het volgende:
![]()
Laat ik er hier nou net eentje hebben liggen
![]()
thanx
edit: ik heb er al gevonden denk ik. Bij elk LCD schermje zit z'n soort rubbertje met superveel kleine geleiders in. tussen de printplaat en het LCD schermpje. Ik heb een oude chronometer opgedraaid.. Ik zal het eens proberen
btw, dat plakbandje, is dat wel veilig, proc kan toch tegen de 60-70 graden worden...
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Ze zeggen ook dat het veel tijd scheelt om de gaatjes dus niet op te vullen, maar dit is toch in 1 seconde gebeurd lijkt me
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Verwijderd
Dit is DE manier om electrische signalen over te brengen van de PCB naar het kristallijne LCD... Hummm gave optie trouwens om zo je XP te unlocken!!! Misschien sloop ik mijn ouwe calculator ook maar eens binnenkort..
Verwijderd
Verwijderd
NIET Doen.
Wat heeft het te maken met dit? Simpel : In de bleubrain zit het LCD aangesloten met van die strips.
Ja maar dan heb je het over de core zelf, de core wordt het heetst de rest zal wel meevallen hoorOp dinsdag 05 februari 2002 02:03 schreef Karreman het volgende:
ik heb nog een verrote 5130 en 3210 leggen.. interesse?
btw, dat plakbandje, is dat wel veilig, proc kan toch tegen de 60-70 graden worden...
Verwijderd
Maarja de mijne is al ge- unlocked...............
Waarom wil je het perse op deze manier doen? Wat is hier anders/ beter/ mooier aan?
Dit zal zeker goed zijn voor de verkoopcijfers van casio & AMD
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
tis niet mooier oid, maar wel goedkoper en makklijker.Op dinsdag 05 februari 2002 13:33 schreef Penaa het volgende:
Waarom wil je het perse op deze manier doen? Wat is hier anders/ beter/ mooier aan?
jezus, jullie met je moooiOp dinsdag 05 februari 2002 13:40 schreef MaxKeyner het volgende:
[..]
tis niet mooier oid, maar wel goedkoper en makklijker.
Deze manier heeft alleen maar voordelen. het is pokke goedkoop, simpel en je garantie blijft gelden.
Verwijderd
niet mooi ??Op dinsdag 05 februari 2002 13:40 schreef MaxKeyner het volgende:
[..]
tis niet mooier oid, maar wel goedkoper en makklijker.
Alsof ik er de hele tijd tegenaan zit te kijken.
Er komt een vette HSF op te zitten.
Dan zie je hem nie eens meer.
Als ik soms zie wat een zooitje die gasten er van maken met
die lijm en zilverepoxy enzo.
Verwijderd
Het kussentje wordt volgens mij ook nog een paar mm ingedrukt. Kweet het niet hoor... Idd, je behoud zo je garantie, maar met goede unlock spullen op de oude manier kan het ook dat de garantie behouden wordt, dit middeltje hierboven omschreven is idd wel makkelijker.Op dinsdag 05 februari 2002 10:43 schreef -Dissection- het volgende:
Snij hem klein genoeg en hij is lager dan het "kussentje"
[afbeelding]
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
Verwijderd
Door mijn unlock specialiteiten heb ik er 1 gesloopt (denkik) want hij accepteerd nu helemaal geen sim-kaart meer
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Even tussen de rommel zoeken..
Edit: Grmbl zit al in de grote Otto (exteem grote vuilnisbak voor diegene die niet weten wat een Otto is
Wow, de OttoOp dinsdag 05 februari 2002 14:53 schreef Phreak het volgende:
OMG ik heb me Blue Brain net weggeflikkerd.
Even tussen de rommel zoeken..
Edit: Grmbl zit al in de grote Otto (exteem grote vuilnisbak voor diegene die niet weten wat een Otto is).
Ik dacht even aan iets anders
Snel even mijn Bleu brain opspeuren, die heb ik namelijk nog niet aan de grote Otto gegeven
39
Gaat dit echt goed werken btw?
Verwijderd
Je hebt een geleidend plaatje over ALLE L1 connectoren tegelijk gelegd??
Betekend dit niet iets in het idee van "keep on pumping to your CPU says PoP?"
Zo kort sluit je hem toch?
dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag
Nee, dat stripje geleid niet in z'n geheel. Zijn allemaal gleiders/isolators omste beurt en dan zo het hele strippie vol...Op dinsdag 05 februari 2002 15:38 schreef Four het volgende:
Ok. Ik ben in de war!
Die strip geleid maar in één richting (isotropic heet dat geloof ik in het engels). Lees het orginele artikel voor een mooi plaatje!Op dinsdag 05 februari 2002 15:38 schreef Four het volgende:
Ok. Ik ben in de war!
Dat spul is gewoon een soort plastic dacht ik...Op dinsdag 05 februari 2002 15:56 schreef Phreak het volgende:
Hmmm.. is dat spul ook versnijbaar? Werkt het dan nog?
Kun je gewoon haaks op de lengte (in de breedte dus) snijden dacht ik...
Verwijderd
Omdat de geleiders zo smal zijn zal als het goed is elke L1 brug door een aparte geleider worden verbonden (en de geleiders zijn onderling weer geisoleerd), en je unlock is klaar...
Ik ben benieuwd! Dit ga ik denk ik ook maar eens proberen! Ik heb nog een stuk of 10 16x2 LCD displays liggen...
Mooi plaatje hè? Hopelijk verduidelijkt het de werking van zo'n strip...

Ej! Doen die LCD's het nog? Kom ff langsbrengen dan!Op dinsdag 05 februari 2002 16:08 schreef --EasY-- het volgende:Ik ben benieuwd! Dit ga ik denk ik ook maar eens proberen! Ik heb nog een stuk of 10 16x2 LCD displays liggen...
Je kunt me mailen: wbeekhuizen@home.nl als je een stukje wilt hebben. De eerste 4 mailers krijgen zo'n stukkie van me ... gratis
1 stukje per persoon
Hmmz ... 'k kan ze ook wel in 3-en knippen zodat er 6 stukjes onstaan
Verwijderd
Mooi plaatje! nu alleen een strip vinden waarvan de isolatoren breed genoeg zijn om beide eilandjes van elke L1 brug te "halen"... maar dat zal wel, die bruggen zijn echt pietepeuterig!Op dinsdag 05 februari 2002 16:13 schreef Osiris het volgende:
* Osiris is ff bezig geweest in PSP![]()
Mooi plaatje hè? Hopelijk verduidelijkt het de werking van zo'n strip...
[afbeelding]
[..]
Let dus wel op hoe je de stip legt he, niet dwars leggen aub
Uhm ja die LCD's doen het nog wel... Allemaal verschillende types 1x16 2x16 met en zonder Backlight... Ik gebruik(te) ze veelal in embedded projectjes samen met 89C2051's enzo... Ik heb zelfs nog LCD's liggen met zo'n microtje eraan en 4 knopjes waarmee je via stringetjes naar je seriele poort kan printen op het LCDEj! Doen die LCD's het nog? Kom ff langsbrengen dan!
Dat jullie die dingen in je PC plakken hahahahaha lachen
Jawoel een LCD-speel-ding-geval-doosje

De console zelf

de achterkant

En hij is open

Oelala, wat zien we daar ?

Jawoel, 1 rode/zwart/rode plastic strip met die stroom geleidende dingetjes erin
39
[img]"http://tweakers.net/~crew/phreak/ocm/lcd-strips-3.jpg"[/img]
Zo hoort hij toch?
Kan nog niet testen of het werkt, krijg morgen mijn EPOX pas.
Edit: Ter info, aan de onderkant van dat roze zit dus van dat zwarte, zo'n 0,4mm dik.
Ik ben niet meteen van plan om veel geld aan uit te gaan geven om zo'n ding in m'n case te zetten (ben niet zo'n casemodder en ik ben er trots opOp dinsdag 05 februari 2002 16:19 schreef --EasY-- het volgende:
Uhm ja die LCD's doen het nog wel... Allemaal verschillende types 1x16 2x16 met en zonder Backlight... Ik gebruik(te) ze veelal in embedded projectjes samen met 89C2051's enzo... Ik heb zelfs nog LCD's liggen met zo'n microtje eraan en 4 knopjes waarmee je via stringetjes naar je seriele poort kan printen op het LCD
Dat jullie die dingen in je PC plakken hahahahaha lachen
* Osiris houd namelijk ook wel wat van elektronica
Ziet er goed uit. Je hebt wel een wat andere strip, dan dat je hierboven ergens ziet, niet?Op dinsdag 05 februari 2002 16:21 schreef Phreak het volgende:
Ok dan, zo is hij geworden:
Zo hoort hij toch?
Tja, als je hoogte groter is als je breedte, dan zal dat wel nut hebben hè?Op dinsdag 05 februari 2002 16:25 schreef MaxKeyner het volgende:
hey phreak, heb je nu 1 roze stuk weggesneden? Dus ipv Roze-zwart-roze gewoon roze-zwart?
(....Dit na aanleiding van de problemen die het spul mij veroorzaakte toen ik een display in mijn compu bouwde)
Hij heeft 'm over dwars doormidden gesneden zodat het geleidende oppervlak groter wordt.Op dinsdag 05 februari 2002 16:25 schreef Osiris het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Je hebt wel een wat andere strip, dan dat je hierboven ergens ziet, niet?
Verwijderd
Je moet zo'n stukje strip ook over ALLE L1 bruggen plakken. De strip zelf heeft isolatoren en geleiders waardoor de scheiding tussen de 6 bruggen vanzelf onstaat... Dus je snijd zo'n stukkie rubber op maat, legt hem op je L1 bruggen (met een goede loep kijken of alles lekker ligt zal ook nog helpen denk ik) daarna plak je een plakbandje over de gehele strip heen en KLAAR. Het lijkt me wel slim de strip iets te dik te houden zodat je koeler voor de nodige pressie zorgt. Niet te gek maken natuurlijk, want dan komt je koeler niet lekker op je XP en is het POOFOp dinsdag 05 februari 2002 16:20 schreef MaxKeyner het volgende:
en die geleider moet de L1 bruggen verbinden?? Ik heb gekeken maar het is wel heeeeeeeel klein allemaal. ik kreeg er geen plakbandje op..
Mijn handen kriebelen... Ik wou dat ik tijddddd had om dit vanaovnd te gaan doen
Yep klopt.Op dinsdag 05 februari 2002 16:25 schreef MaxKeyner het volgende:
hey phreak, heb je nu 1 roze stuk weggesneden? Dus ipv Roze-zwart-roze gewoon roze-zwart?
Eh nee, gewoon de strip uit mijn eerdere pics..Op dinsdag 05 februari 2002 16:25 schreef Osiris het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Je hebt wel een wat andere strip, dan dat je hierboven ergens ziet, niet?
zo te zien een BlueBrain strip dwars doorgesneden...Op dinsdag 05 februari 2002 16:25 schreef Osiris het volgende:
[..]
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
ja dat zal best. Maar ik zit hier met een hobbymesje te klooien, maar het goed doorsnijden wil niet! Het spul deukt alleen maar in. Mesje misschien te bot?Op dinsdag 05 februari 2002 16:26 schreef ThaWout het volgende:
[..]
Hij heeft 'm over dwars doormidden gesneden zodat het geleidende oppervlak groter wordt.
Dacht ik eens aardig te zijn, wordt het nog niet gewaardeerd
Regel zo'n operatie-mesje ... bij biologie in m'n brugklas jaren geleden hadden we die dingen ook om mee te snijden. Super scherp ...Op dinsdag 05 februari 2002 16:30 schreef MaxKeyner het volgende:
[..]
ja dat zal best. Maar ik zit hier met een hobbymesje te klooien, maar het goed doorsnijden wil niet! Het spul deukt alleen maar in. Mesje misschien te bot?
Of 'n nieuw hobby-mesje erin doen.
scalpels werken beterOp dinsdag 05 februari 2002 16:30 schreef MaxKeyner het volgende:
[..]
ja dat zal best. Maar ik zit hier met een hobbymesje te klooien, maar het goed doorsnijden wil niet! Het spul deukt alleen maar in. Mesje misschien te bot?
edit: ThaWout was me voor
Ik heb er een lineaal langs gelegd, toen gesneden en toen gleed het mesje niet van het zwarte af.Op dinsdag 05 februari 2002 16:30 schreef MaxKeyner het volgende:
[..]
Ik heb ook nog een zooi, iemand wat hebben?Op dinsdag 05 februari 2002 16:30 schreef ThaWout het volgende:
Hmmz ... heeft 'r niemand interesse in gratis stukjes? Ik krijg nog niet echt mailtjes binnen. En ik geloof niet dat iedereen nog displays heeft liggen (niet die gesloopt mogen worden).
Dacht ik eens aardig te zijn, wordt het nog niet gewaardeerdboehoe
Verwijderd
Phreak, Ziet er GOED uit man... De strip was standaard niet breed genoeg om beide kanten van de eilanden te raken? Dan is die doorsnij truuk netjes... Ook netjes gesneden trouwens... Gewoon met lineaal en hobby(breek?)mesje?Op dinsdag 05 februari 2002 16:21 schreef Phreak het volgende:
Zo hoort hij toch?
Edit: Ter info, aan de onderkant van dat roze zit dus van dat zwarte, zo'n 0,4mm dik.
Lama... antwoord staat er al
Yepzers.. damn ik wou dat het alvast morgen was.. kon ik testenOp dinsdag 05 februari 2002 16:34 schreef --EasY-- het volgende:
[..]
Phreak, Ziet er GOED uit man... De strip was standaard niet breed genoeg om beide kanten van de eilanden te raken? Dan is die doorsnij truuk netjes... Ook netjes gesneden trouwens... Gewoon met lineaal en hobby(breek?)mesje?
Nou, ik heb 'r effe 3mm vanaf gesneden en met 'n ontzettend lomp Stanley-mes geprobeerd over dwars doormidden te snijden, maar dat gaat perfect hoorOp dinsdag 05 februari 2002 16:30 schreef MaxKeyner het volgende:
[..]
Als je daaronder ook LCD's voor deze arme sloeber verstaat wel jaOp dinsdag 05 februari 2002 16:33 schreef Phreak het volgende:
Ik heb ook nog een zooi, iemand wat hebben?

Alleen hoop ik wel dat hij het iets rechter dan mij heeft gedaan
maar dit was maar even als test
39
Verwijderd
Niet al te hard aandrukken lijkt mij. Je wil inderdaad niet dat die mooie geleiders in de lasercut gedrukt worden. Maar kijk eens op de foto van Phreak hoe dicht de gouden eilandjes van alle bruggen aan het oppervlak liggen... Dat verbind zo'n strip heus wel door... met een beetje aandrukhulp van je koeler uiteraardOp dinsdag 05 februari 2002 16:26 schreef TheGuardian het volgende:
Ik vind het nog steeds vaag. Ik heb ook nog een stukkie liggen van dat spul maar je zal alsnog die gaten tussen je bruggen moeten opvullen anders duw je die geleidende sporen ook daarin en werkt het dus niet. Ook zitten die contacten van de bruggen zelf wat verdiept en zijn heel klein. Ik vraag me af of dat rubberachtige geleidende spul flexibel genoeg is om daar in gedrukt te worden. Je redt het zeker niet met een plakbandje want je moet altijd best hard drukken om ze goed contact te laten maken. Dus eigenlijk die strook zo dik mogelijk houden zodat je koelblok hem snel in die gaten drukt.
(....Dit na aanleiding van de problemen die het spul mij veroorzaakte toen ik een display in mijn compu bouwde)
Specs: AMD XP2000+(P), Asus A7V133 mb, Asus V7100Pro 32MB SDRAM, 768MB RAM 2-2-2, SB Live! Platinum, LG F900P, WD1200JB
Sorry ik moet er zelf eerst nog 1 hebbenOp dinsdag 05 februari 2002 16:38 schreef Osiris het volgende:
[..]
Als je daaronder ook LCD's voor deze arme sloeber verstaat wel ja
Shit!Op dinsdag 05 februari 2002 16:42 schreef Phreak het volgende:
[..]
Sorry ik moet er zelf eerst nog 1 hebben
Ik heb ook geen un-lockde XP 1800+. De kloksnelheid veranderde niet, toen ik hem op 12x zette.
Ben het trouwens ook niet van plan. Vind m'n Pa vast niet leuk
En al getest?Op dinsdag 05 februari 2002 16:41 schreef Homedisc het volgende:
ter illustraie van het gene wat Phreak heeft gedaan:
[afbeelding]
Alleen hoop ik wel dat hij het iets rechter dan mij heeft gedaan
maar dit was maar even als test
Verwijderd
HE FREAK!!!!!Op dinsdag 05 februari 2002 16:21 schreef Phreak het volgende:
Zo hoort hij toch?
JE HEBT HEM VERKEERD ZITTEN!
Het moet RZRZRZRZRZRZRZRZRZ zijn, roze isoleert en zwart geleidt, dus je sluit nu alle puntjes -> kortsluiting !!!
// EDIT:
Sorry ik zat fout, zie
Homedisks reactie: Homedisc - dinsdag 05 februari 2002 16:41
Graag!Op dinsdag 05 februari 2002 16:33 schreef Phreak het volgende:
Ik heb ook nog een zooi, iemand wat hebben?
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Naja als jullie nog even geduld hebben doe ik het wel zodra ik terug kom van me werk (ben dan circa 10uur thuis) doe ik het wel direct, tenzij er al andere mensen me voor zijn geweest
39
Met roze bedoelen we de twee zijkanten. Die isoleren uiteraard ook.Op dinsdag 05 februari 2002 16:52 schreef gve het volgende:
[..]
HE FREAK!!!!!
Het moet RZRZRZRZRZRZRZRZRZ zijn, roze isoleert en zwart geleidt, dus je sluit nu alle puntjes -> kortsluiting !!!
Maar in dat zwarte zitten juist de isolators/geleiders op elkaar gestapeld...
nee, phreak heeft het wel goed.Op dinsdag 05 februari 2002 16:52 schreef gve het volgende:
[..]
HE FREAK!!!!!
Kijk maar eens goed naar het plaatje van Osiris dan vat je het denk ik wel.
39
Nice all die reply's.. IK kan het ook nog niet testen.. Allee ik kan het wel maar durf het niet. Heb deadlines op school. Als mijn cpu stuk is ben ik f*cked.
Maar die dingen met dat ROZE spul heb ik ook. Die zuigen denk ik
IK heb een Chronometer gesloopt. Zo'n digitale prul. Daar zaten super brede geleiders in zonder dat roze spul. Perfecte strips

good luck breakin up every LCD thingy at your home
ps: wat is dat witte spul wat geleid?? Lijkt me toch niets metaal's ofzo. Is het een soort grafiet?
ik heb het ook ff op AMDMB gepost
kwestie van tijdOp dinsdag 05 februari 2002 17:05 schreef MaxKeyner het volgende:
maar niemand heeft het nog werkend afaik..
Dat ECS is wel een heeel slechte overclocker. Laat een EPOX user het eens proberenOp dinsdag 05 februari 2002 17:11 schreef MaxKeyner het volgende:
ik heb net een stukje goed gemaakt zoals die plaatjes, maar kan niks in mijn bios veranderen. En SOFTfsb snap ik ook niks van (kan geen FSB en MP instellen). Doe ik nu iets fout offfffff moet ik eerst speciale bios flash doen oid?
Kweenie of je mobo mp veranderingen ondersteunt.<hr>Op dinsdag 05 februari 2002 17:03 schreef MaxKeyner het volgende:
heb net een stukkie op me cpu gedaan. maar niks hoor. kan niet veranderen in bios. Kan dat aan mijn bios liggen? Hen een K7S5A..
Nog meer pics hoe het nu zit, en hoe ik het laat zitten:
[img]"http://tweakers.net/~crew/phreak/ocm/lcd-strips-4.jpg"[/img]
[img]"http://tweakers.net/~crew/phreak/ocm/lcd-strips-5.jpg"[/img]
Morgen meer.
En heb jij wel aan © & ® etc gedacht?Op dinsdag 05 februari 2002 17:04 schreef bluppy2 het volgende:
http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?s=&postid=681009#post681009
ik heb het ook ff op AMDMB gepost
* Osiris stapt naar z'n advocaat
Naar mijn advocaat bedoel jeOp dinsdag 05 februari 2002 17:18 schreef Osiris het volgende:
[..]
En heb jij wel aan © & ® etc gedacht?![]()
![]()
* Osiris stapt naar z'n advocaat![]()
![]()
Maar ff ontopic.
Dus voor jou houdt het verhaal hier op.
Zei het toch.. ECS = BADDDDD overclocker..Op dinsdag 05 februari 2002 17:28 schreef Phreak het volgende:
MaxKeyner: Ik heb het ff opgezocht en jij kan met je mobo geen multiplier wijzigen.
Dus voor jou houdt het verhaal hier op.
haal je effe een EPOX
Verwijderd
Verwijderd
Kan mijn Asus A7V266-E dat wel? Heb hem vandaag ff op Jumperless gezet (mbv een jumper
Ik neem aan dat ik dan wel m'n MP kan verzetten, niet?
Je had het stukje toch wel goed recht liggen hèOp dinsdag 05 februari 2002 17:35 schreef Got het volgende:
gotver.. ik heb het dus ook geprobeerd maar ik krijg geen beeld meer! (ook na bios clearen) het er weer afgehaald, weer teruggezet, nog steeds geen beeld. het systeem gaat wel aan maar ik krijg gewoon geen beeld meer. alle andere kaarten er uitgehaald, nog niks
. I'm scruwed...
1
2
3
4
5
6
7
8
| · · · · | | | | · · · · dit moet je hebben · · · · / / / / · · · · dit dus niet !! |
* jhead22 heeft ook een ecs K7S5A en ik ga proberen om mijn athlon xp 1700+ standaard multiplier 11 op 12 te zetten..
Dit kan door bij L3 een brug te openen en er 1 te sluiten.. Zie:
http://www.ocinside.de/index_e.html?/html/workshop/socketa/xp_painting.html Moet ik alleen wel eerst ff een lcd schermpie vinden om te slopen.. Maar dat gaat wel lukken...
Als je CPU unlocked is jah ...Op dinsdag 05 februari 2002 17:41 schreef Osiris het volgende:
Nu we het er toch over hebben (mobo's waarmee je wel en niet je MP kunt verzetten):
Kan mijn Asus A7V266-E dat wel? Heb hem vandaag ff op Jumperless gezet (mbv een jumper) en heb nu ook een lijstje met FSB's én MP's!
![]()
![]()
Ik neem aan dat ik dan wel m'n MP kan verzetten, niet?
Dit topic is gesloten.
![]()