"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Het eindresultaat is best kewl geworden je kan hem hier bekijken.Op zaterdag 02 februari 2002 23:09 schreef oh,when? het volgende:
[..]
niet de mijne hoor, ik heb namelijk geen borsten.
Een ruwe schets, thnx to mijn bovenbuurjongen die me altijd weer inspiratie geeft:
Hij staat bij de brand new illustraties en tevens bij de illustarties van mr feaver.
wow!, die is vet zeg!Op maandag 11 februari 2002 19:30 schreef DarkX het volgende:
Ben nu beetje met airbrush aan't oefenen in photoshop, denk dat ik er uiteindelijk een elfje van ga maken, maar zie hier werk tot nog toe
[afbeelding]
ik ben benieuwd naar het hoofd
Stoer; Marduq
Niet alleen deze tekening is mooiOp maandag 11 februari 2002 23:02 schreef izzii het volgende:
[..]
Het eindresultaat is best kewl geworden je kan hem hier bekijken.
Hij staat bij de brand new illustraties en tevens bij de illustarties van mr feaver.
Ikke niet, ik ben izzii niet mr Feaver.Op dinsdag 12 februari 2002 11:08 schreef shakkie het volgende:
[..]
Niet alleen deze tekening is mooi! Waar maak jij die afbeeldingen mee?
Mr Feaver is de buurjongen van oh,when?
Volgens mij schetst hij die afbeeldingen eerst. Daarna kan het zijn dat ie streamline gebruikt of hij doet het gewoon helemaal zelf met de hand in illustrator.
Had je ook al bij Cosh gekeken die zijn ook erg kewl.
Nja, het hoofd is stukke moeilijkerOp dinsdag 12 februari 2002 11:00 schreef XangadiX het volgende:
[..]
wow!, die is vet zeg!
ik ben benieuwd naar het hoofd

Anoniem: 27642
dit heb ik overlaats in elkaar geflanst voor
mijn Dungeons and dragons char.
van dit plaatje: (resised x2 zo klein)

dit plaatje gemaakt:

<heb ut al gevonden>
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
* XangadiX pakt zijn schetsboek er weer bij...
Stoer; Marduq
//EDIT//
Tevens maar een update:

Anoniem: 58

mooi kruisjeOp dinsdag 12 februari 2002 23:19 schreef Jaapf het volgende:
Mijn eerste try om de superlooper style te beheersen. Is niet helemaal gelukt, maar nog wel de moeite waard om hem hier te posten.
[afbeelding]
oooh, there it is! go nelly go nelly, hmmm, je hebt wel een goede smaak aan vrouwen
|{ brrr }] |
Anoniem: 45932
Is dat ene met die baard geen manOp dinsdag 12 februari 2002 17:42 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
[afbeelding]
Anoniem: 27642
maar het elfje is behoorlijk vrouwlijk.
(of in iedergeval een geslaagde operatie)
door dit soort topics wenst * drm dat hij meer grafische dan technische kwaliteiten had

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Wat niet is kan nog komenOp woensdag 13 februari 2002 13:16 schreef drm het volgende:
eeeeerggg vette shit in dit topic, zeg
door dit soort topics wenst * drm dat hij meer grafische dan technische kwaliteiten had
Believe me, ik heb aardig oog voor wat mooi is en wat niet, maar het zelf produceren... vergeet het maar. dat wordt niksizzii:
Wat niet is kan nog komen
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Iemand tips?
die kerel ben ik dus
Anoniem: 1626
moet nu dus de juiste balans gaan zoeken in details enzow
niet teveel maar toch zorgen dat je haar erin herkend

hier alvast de eerste schets

Hier laatste versie:

Stoer; Marduq
alsin realistisch? nee. Ze staan te schuin, te ver uit elkaar, en ze hebben geen wenkbrouwenOp woensdag 13 februari 2002 18:07 schreef XangadiX het volgende:
hmmm, ik vind het hoofd niet echt heel erg geslaagd eigenlijk, kloppen die ogen wel??
Maar dat is niet zo de point, het moest er ook enigzins alien uitzien.
//EDIT//
Owja, en de evil looking pupil-less eyes. Evt variant:

Ik vind haar wang en kin rechts een beetje te weinig afgewerkt; het lijkt zo plat. Ik snap dat je haar niet helemaal symmetrisch wil maken, maar er moet wel wat diepte in zitten...Op woensdag 13 februari 2002 18:21 schreef DarkX het volgende:
[..]
alsin realistisch? nee. Ze staan te schuin, te ver uit elkaar, en ze hebben geen wenkbrouwen
//EDIT//
[afbeelding]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
topic titel was:Op woensdag 13 februari 2002 18:21 schreef DarkX het volgende:
[..]
alsin realistisch? nee. Ze staan te schuin, te ver uit elkaar, en ze hebben geen wenkbrouwen
//EDIT//
[afbeelding]
[ tekentopic ] teken mooie vrouwen!
Ze heeft iets weg van Grace Jones...RelaXXinG:
topic titel was:
[ tekentopic ] teken mooie vrouwen!

scanner brak, daarom webcam maar
Op vakantie nagetekend, bij uiterste verveling. Tis een goede vriend van me. (Sorry! dus geen mooie vrouw!

Overigens heb ik nog wel een tekening liggen... kreeg ik bij handvaardigheid een 8 voor... ff zoeken
Hier dan:

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Nja, mijn vrouw valt nog over te twisten, da lijf vin ik best lekker, maar dit is ZEKER geen mooie vrouwOp woensdag 13 februari 2002 21:57 schreef Dark Blue het volgende:
[afbeelding][afbeelding]
scanner brak, daarom webcam maar
Op vakantie nagetekend, bij uiterste verveling. Tis een goede vriend van me. Ik heb me ooit uitgeleefd op Whitney Houston en Kevin Costner, maar die tekeningen ben ik kwijt...
Overigens heb ik nog wel een tekening liggen... kreeg ik bij handvaardigheid een 8 voor... ff zoeken
Op woensdag 13 februari 2002 22:04 schreef DarkX het volgende:
[..]
Nja, mijn vrouw valt nog over te twisten, da lijf vin ik best lekker, maar dit is ZEKER geen mooie vrouw
Check mn edit ff

gewoon krassen in photoshop... krijg je dit dus.
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Anoniem: 48436
zie over een uurtjeOp woensdag 13 februari 2002 22:57 schreef Dark Blue het volgende:
Posting spree hier
[afbeelding]
[afbeelding]
Sommige dingen kloppen niet, oké... maar kep hier niet lang over gedaan.
[topic=408559/1/25]
en dan vooral 22:37
Op woensdag 13 februari 2002 23:05 schreef prod het volgende:
[..]
zie over een uurtje
[topic=408559/1/25]
en dan vooral 22:37
Damn hoe doe je dat tochOp dinsdag 12 februari 2002 23:19 schreef Jaapf het volgende:
Mijn eerste try om de superlooper style te beheersen. Is niet helemaal gelukt, maar nog wel de moeite waard om hem hier te posten.
[afbeelding]
Op woensdag 13 februari 2002 23:12 schreef Dark Blue het volgende:
[..]
gewoon goed bedoeld geintje (lees: compliment) misschien?
Hij vind je blijkbaar een lekker wijf getuigende de gave gfx in die postOp woensdag 13 februari 2002 23:12 schreef Dark Blue het volgende:
[..]
correct, maar mijn aanpak was wellicht iets subtielerOp woensdag 13 februari 2002 23:21 schreef DarkX het volgende:
[..]
Hij vind je blijkbaar een lekker wijf getuigende de gave gfx in die post
[..]
Och subtiel subtiel... een rood vlak met lekkerrrrr wijf blabla erop... ik heb wel subtielere dingen gezien.Op woensdag 13 februari 2002 23:23 schreef prod het volgende:
[..]
correct, maar mijn aanpak was wellicht iets subtieler
oww nee dat had ik er even niet uit begrepen (ben uit HK wat anders gewendOp woensdag 13 februari 2002 23:18 schreef prod het volgende:
[..]
gewoon goed bedoeld geintje (lees: compliment) misschien?

Lekker subtiel kaartje btw
DarkX: icon -->
Drububu: stipstipstipstipstipstipstipsti....

* Dark Blue gaat proberen met Photoshop wat te maken, voor dit of voor het Valentijnstopic...
Erg goed gedaan!!! mooi!!Op woensdag 13 februari 2002 23:23 schreef drububu het volgende:
[afbeelding]
Ah, issie toch niet herkenbaarOp woensdag 13 februari 2002 23:27 schreef Dark Blue het volgende:
[..]
oww nee dat had ik er even niet uit begrepen (ben uit HK wat anders gewend) maar dank je
Lekker subtiel kaartje btw![]()
ik vind hem
DarkX: icon -->
* Dark Blue gaat proberen met Photoshop wat te maken, voor dit of voor het Valentijnstopic...
is de ingekleurde variant, kan ik hier ook nog een keer groot posten, maar nu geen zin meer om em te uppen

Deze is met Paint Shop Pro 6 gemaakt, met Paint Tool, Airbrush Tool, Soften Tool en véél Eraser Tool
Nagetekend van foto.
Rara, wie is het?
.
|{ brrr }] |
Anoniem: 6818

mond is beetje gaar en linker oog te dicht bij de neus.. maar ik ben er wel tevree mee
btw, in een uur en een kwartier gemaakt
Right! Niet meteen naar de link gekeken he
Op donderdag 14 februari 2002 01:44 schreef merten het volgende:
[afbeelding]
mond is beetje gaar en linker oog te dicht bij de neus.. maar ik ben er wel tevree mee
btw, in een uur en een kwartier gemaakt

Conclusie: het tekenen van een mond is moeilijk!
Ogen btw ook.
Het erge is dat als je alles hebt getekend en je de webcam pic wil maken, je opeens zo een foutje ziet (en weer bezig gaat)

Overigens helpt het spiegelen van je tekening ook heel goed, dan zie je meteen de fouten in de symmetrie en perspectief die je anders niet ziet.
Hier de kleurenvariant:

Zitten nog wel enkele puntjes in die niet helemaal kloppen, zoals linkerschouder (denk ik hoor ben ook geen expert).
Het hoofd vind ik alleen wat minder, ik vind het nou niet echt een vrouwelijk gezicht.
Verder thumbs up!!
Maar verder echt petje af, dit is echt klasse
~ Gottfried Leibniz
Anoniem: 58
Men neme 1 pak Adobe Illustrator. Men haalt het pennetje uit het pak, en gaat aan de slag. Ik weet zeker dat jou ondertitel snel gaat veranderenOp woensdag 13 februari 2002 23:15 schreef Flaman het volgende:
[..]
Damn hoe doe je dat toch
Anoniem: 40013
ik geef je gelijk, maar hebben jullie het toevallig niet over dezelfde?Op donderdag 14 februari 2002 17:35 schreef loona35 het volgende:
Ik zeg dat de rechter schouder niet klopt, die is veel te mannelijk breed nuChange em maar naar formaatje van de linkse
Wij bedoelen in ieder geval de rechterschouder, zoals die dame het ook over haar rechterschouder zou hebben
gege, jaapf spreekt uit ervaring, trust himOp donderdag 14 februari 2002 17:36 schreef Jaapf het volgende:
[..]
Men neme 1 pak Adobe Illustrator. Men haalt het pennetje uit het pak, en gaat aan de slag. Ik weet zeker dat jou ondertitel snel gaat veranderen
Geen idee, maar the point is clear. editten die hapOp donderdag 14 februari 2002 17:49 schreef FoOL het volgende:
[..]
ik geef je gelijk, maar hebben jullie het toevallig niet over dezelfde?
Wij bedoelen in ieder geval de rechterschouder, zoals die dame het ook over haar rechterschouder zou hebben
no offence maar deze is volgens mij toch echt een combinaties van wat fotoshop pluginnetjes op een foto, en anders ben ik HEEEEEEL erg benieuwd hoe je dit gedaan hebt...Op woensdag 13 februari 2002 23:23 schreef drububu het volgende:
[afbeelding]
Stoer; Marduq
hmmm, ja ik vind het lichaam echt fantastisch, maar dat gezicht vinnik maar niks hoor, ik bedoel het is wel mooi gemaakt, maar persoonlijk vind ik het er niet echt uit zien, het is wel alien enzo, maar het is nou niet echt aantrekkelijk imho. Misschien toch maar wel een voorhoofd erin zetten?Op donderdag 14 februari 2002 14:27 schreef DarkX het volgende:
Nja, het hele gezicht ik moeilijk, maar ik moet zeggen dat ogen me tegenwoordig vrij aardig afgaan. Mond is echter nog een vrij lastig punt
Hier de kleurenvariant:
[afbeelding]
Stoer; Marduq
Op vrijdag 15 februari 2002 01:13 schreef XangadiX het volgende:
[..]
no offence maar deze is volgens mij toch echt een combinaties van wat fotoshop pluginnetjes op een foto, en anders ben ik HEEEEEEL erg benieuwd hoe je dit gedaan hebt...

Stoer; Marduq
Je ziet geen sleutelbeen zitten (is imo een stuk mooier als je die wel ziet) en hij loopt zeg maar over de monnikskap-spier te veel "omhoog"DarkX:
Nja, linkerschouder moet nog iets mee, schaduw mist daar volges mij.
Haarlijn zie ik ff niet

Kijk, het lijkt zo net of er een plak haar achter het hoofd van zit. De haren kom niet "uit het hoofd", za'k maar zeggen.
Maar ik zou ook niet weten hoe je dat effect wel creeert, en ik vind ook dat ik niet moet zeiken, want ik kan het van m'n leven niet nadoen, maar het viel me alleen op
~ Gottfried Leibniz
Anoniem: 42402
Jij moet dit haast wel voor je beroep doen.
Alhoewel ze met haar rechter oog (voor ons links) wel probeerd in d'r neus te kijken.
das pixelneuken of niet dan?Op vrijdag 15 februari 2002 15:51 schreef JvanderZj het volgende:
Wat vinden jullie hier van:
[afbeelding]
hmmm?
Met muis gedaan btw
"Luie mensen worden ook moe!"
Jah probeer met echt pixelneuken maar eens iets te tekenen wat al open vrouw _lijkt_.Op vrijdag 15 februari 2002 21:32 schreef Pindkaas het volgende:
[..]
das pixelneuken of niet dan?
Goeie voorbeelden van pixelneukerij zijn natuurlijk te vinden in pixeltown (waarvan het topic helaas al van de lijst verdwenen is, jammer genoeg!)
lekker hoorOp vrijdag 15 februari 2002 15:51 schreef JvanderZj het volgende:
Wat vinden jullie hier van:
[afbeelding]
hmmm?
Met muis gedaan btw
ze is een beetje body-builder met wespentaille, daar houdt ik wel van
* XangadiX pakt zijn rooie oortjes strips van Di Sano er bij
Stoer; Marduq
psssst!PC-Reactive:
Jah probeer met echt pixelneuken maar eens iets te tekenen wat al open vrouw _lijkt_.
Goeie voorbeelden van pixelneukerij zijn natuurlijk te vinden in pixeltown (waarvan het topic helaas al van de lijst verdwenen is, jammer genoeg!)
[topic=352319]
~ Gottfried Leibniz
heee ik wil ook naar de HKUOp dinsdag 05 februari 2002 09:41 schreef XangadiX het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
sja het zijn niet echt mooie vrouwen, maar toch...
deze zijn uiteraard zonder foto referentie
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Stoer; Marduq
Van mij ook maar een vrouwtje dan :

ogen zijn niet goed...weet ik.moet ik nog een keer overdoen. Photoreference van een aantal foto's gebruikt.
geen vrouwtje, maar mijn 2e liefde..

uiteraard is dit wel met behulp van een photoreference.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Hmm, klopt niet geheel, maar wel gaaf getekend, dat haar kan ik ook wat van overnemen hoop ikOp zaterdag 16 februari 2002 19:13 schreef sanderb het volgende:
niet bij de richting interaction design in ieder geval...
Van mij ook maar een vrouwtje dan :
[afbeelding]
ogen zijn niet goed...weet ik.moet ik nog een keer overdoen. Photoreference van een aantal foto's gebruikt.
geen vrouwtje, maar mijn 2e liefde..
[afbeelding]
uiteraard is dit wel met behulp van een photoreference.
Daarom ben ik maar begonnen aan wat braver haar voor mijn elf, niet iedereen hield van de evil look

* XangadiX gaat er ook weer eentje maken
Stoer; Marduq

ik ga van deze overigens een tutorial maken
ow en het origineel:

Stoer; Marduq
Anoniem: 23035
Echt onwijs.... Respect...Op zondag 17 februari 2002 15:14 schreef XangadiX het volgende:
yeuh!
[afbeelding]
ow en het origineel:
[afbeelding]
Echt heel mooi gemaakt!Op zondag 17 februari 2002 15:14 schreef XangadiX het volgende:
yeuh!
[afbeelding]
ow en het origineel:
[afbeelding]
Het mooiste vind ik overigens tekeningen van vrouwen die de tekenaars uit hun hoofd maken!
edit: Je tutorial url verwijst naar een 404
Anoniem: 14573
Vind ik ookOp zondag 17 februari 2002 16:40 schreef PC-Reactive het volgende:
[..]
Echt heel mooi gemaakt!
Het mooiste vind ik overigens tekeningen van vrouwen die de tekenaars uit hun hoofd maken!
Anoniem: 18338
Nu kun je OzBOz ook niet meer aanvallen over de spellingOp zondag 17 februari 2002 15:46 schreef XangadiX het volgende:
voor de liefhebbers
http://www.xanadix.net/forum/reading/tutorials/painting1/
eigen naam fout spellen is -1 (slordig)
Aha, dat is stom van mij, dat was dus de foutOp zondag 17 februari 2002 16:52 schreef Dhole het volgende:
[..]
Nu kun je OzBOz ook niet meer aanvallen over de spelling
eigen naam fout spellen is -1 (slordig)
http://www.xangadix.net/forum/reading/tutorials/painting1/
en ach fotoreferenties kunnen ook best lekker zijn, eerlijk gezegd lukt dit me niet (zo mooi) uit mijn hoofd, ik moet ergens op kunnen terugvallen.
Ik zou natuurlijk eens kunnen proberen van verschillende foto's 1 meisje te maken
Stoer; Marduq
Hoewel ik natuurlijk een veel gestyleerdere airbrush stijl heb (zonder wacom lukt denk ik zo'n gedetaileerdheid niet, met maskers werken e.d. gaat beter met muis) lukt het me vrij aardig om fantasy karakters op te bouwen. Ik heb er ook nog niet echt veel ervaring in, maar het werkt voor mij het beste om een schets op te bouwen uit foto's (verhoudingen gaan anders mis) en die dan in te vullen, evt nog met fotoreferenties. Zo kun je toch met genoeg foto's je eigen fantasie uitwerken, en ik ben best tevreden met waar het nu heen gaat.Op zondag 17 februari 2002 17:18 schreef XangadiX het volgende:
excuus:
http://www.xangadix.net/forum/reading/tutorials/painting1/
en ach fotoreferenties kunnen ook best lekker zijn, eerlijk gezegd lukt dit me niet (zo mooi) uit mijn hoofd, ik moet ergens op kunnen terugvallen.
Ik zou natuurlijk eens kunnen proberen van verschillende foto's 1 meisje te maken
Anoniem: 9542

valt nog niet mee, hoe krijg ik dat mens in godsnaam een beetje aan het lachen. Ik heb wat zitten prutsen met mondhoeken, schaduw onder de jukbeenderen en iets dichtgeknepen ogen, maar het lukt nog niet echt...
koekje voor de grote lach-tip
Leuk om die tutorial te lezen, maar nu denk ik dat het nog moeilijker is.
En of je nu een foto gebruikt of je blote bolletje, dat maakt niets uit. Ja, welk model je er voor gebruikt wel.
* PCR is op zoek naar koekjeOp zondag 17 februari 2002 18:17 schreef mophor het volgende:
[afbeelding]
valt nog niet mee, hoe krijg ik dat mens in godsnaam een beetje aan het lachen. Ik heb wat zitten prutsen met mondhoeken, schaduw onder de jukbeenderen en iets dichtgeknepen ogen, maar het lukt nog niet echt...
koekje voor de grote lach-tip
Je kunt haar kietelen, misschien gaat ze dan lachen
Nee is flauw, maar misschien dat je haar mond een beetje los moet doen en een beetje de mondhoeken omhoog, maar niet te ver want anders lacht ze nep.
Anoniem: 48708
poe das schrikken, ik hoop niet dat je haar in het echt kentOp zondag 17 februari 2002 20:06 schreef mophor het volgende:
[afbeelding]
net ontdekt dat jukbeenderen toch wel belangrijk zijn
Ik begrijp echt niet waarom je er naar streefd om het uit je hoofd te doen, echt..een mond na (niet over) tekenen is al moeilijk genoeg. In heavens name, waarom uit je hoofd?Op zondag 17 februari 2002 20:34 schreef mophor het volgende:
uit m'n blote hoofdje.
Nu wel te zien 1.
Nu wel te zien 2
Eindelijk te zien.
Als Geocities teminste wel door te linken is.

Stoer; Marduq
ik zou me de leplazerus schrikken als ik die tegenkwam!
oh dan is ie wel goed gelukt!! klasse!!Op zondag 17 februari 2002 20:58 schreef barry het volgende:
ik zat meer aan een alien te denken!
Die oppervlakkige opmerkingen mag je dan wat mij betreft dus ook voor je houden.
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

- dat gootje onder de neus geeft meer diepte, is dus belangrijk
- mond sluit in het midden en aan de zijkanten minder goed
- de onderlip is het grootste
- vanuit het midden tekenen, vorm van een M
Vooral doorgaan, dat beloofd wat.
Dit topic is gesloten.