Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ik was geen racist. They make me!

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 798 views sinds 30-01-2008

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

(jarig!)
Op vrijdag 01 februari 2002 13:24 schreef coelho het volgende:
Oplossingen zijn in mijn ogen het aantal uitkeringen beperken, relateren aan het aantal jaren dat iemand een
Nederlands staatsburger
Dat geldt voor de bv AOW al sinds jaar en dag.
Een tweede oplossing is criminaliteit VEEL HARDER aanpakken. Het idee gepakt te worden moet afschrikken, en de kans om gepakt te worden moet stukken groter zijn.
Vraag maar aan de Amerikanen of dat helpt. Ze hebben een keihard systeem en ze hebben ongeveer de hoogste criminaliteit in de wereld.

Ze doen daar dingen als 'three striks is out' Dat houdt in dat als je drie keer betrapt wordt op het stelen van een rol koekjes uit de 7eleven dat je voor 20 jaar de bak in gaat. Er zijn nog steeds winkeldiefstallen. Je kan de doodstraf krijgen voor moord, er worden veel meer moorden gepleegd dan in Nederland (Per hoofd van de bevolking). Mensen denken helemaal niet na over de gevolgen van hun handelen. Dat gaat pas gebeuren als de sociale klasse omhoog gaat.

Dan gaan ze nadenken: Hoe kan ik mijn auto zo voor de belasting opvoeren dat ik een aftrekpost krijg. Of: Als ik de waarde van mijn huis wat omlaag kan praten, dan betaal ik minder WOZ en de inkomstenbelasting is ook gunstiger. Daar zitten ze dan op verjaardagen over op te scheppen. En iedreen grijnst en zegt: Wat een slimme vent. Maar bedenk wel dat dat dus ook ten koste gaat van andere mensen. Net zo goed als die opgeschoten puber die je je pinpas afpakt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:50
Kom jij dan eens met oplossingen, want zo te zien besef je ook wel dat we moeten proberen te voorkomen om de tweedeling in de maatschappij groter te laten worden.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

(jarig!)
Op vrijdag 01 februari 2002 14:40 schreef coelho het volgende:
Kom jij dan eens met oplossingen, want zo te zien besef je ook wel dat we moeten proberen te voorkomen om de tweedeling in de maatschappij groter te laten worden.
Die tweedeling moet inderdaad worden voorkomen. Maar een van de dingen die jij als oplossing noemde werd al gedaan. En de andere helpt niet.

Ik kan ook niet zomaar een oplossing geven. Maar hij zal hoe dan ook moeten liggen in het verbeteren van de omstandigheden waarin bepaalde groepen mensen leven. En ja...ze mogen er zelf ook wat aan doen. Maar het moet ook mogelijk worden gemaakt. De gemiddelde Turkse kruidenier zie je geen overvallen plegen, die heeft het veel te druk met werken. Maar een onhandelbaar puberend Marokkaans knulletje doet dat wel. Dat komt voor een deel uit frustratie omdat hij bij voorbaat al weet dat ze hem er toch op aankijken en omdat hij weet dat hij een dikke kans op 'geen werk' heeft. Die effecten versterken elkaar. Hij gaat lopen klieren, 'wij' zien dat het toch een etter is en daarna gaat zijn broertje weer...Zijn zusje heeft waarschijnlijk een beter opleiding dan hij en ze heeft nog een baan ook. Daar heb je dus geen last van. Het is dus een kwestie van opleiden. Maar hoe stimuleer je dat bij mensen die niet zien dat ze er wat aan hebben.

• coelho
Op vrijdag 01 februari 2002 14:54 schreef Ortep het volgende:

[..]

Die tweedeling moet inderdaad worden voorkomen. Maar een van de dingen die jij als oplossing noemde werd al gedaan. En de andere helpt niet.

Ik kan ook niet zomaar een oplossing geven. Maar hij zal hoe dan ook moeten liggen in het verbeteren van de omstandigheden waarin bepaalde groepen mensen leven. En ja...ze mogen er zelf ook wat aan doen. Maar het moet ook mogelijk worden gemaakt. De gemiddelde Turkse kruidenier zie je geen overvallen plegen, die heeft het veel te druk met werken. Maar een onhandelbaar puberend Marokkaans knulletje doet dat wel. Dat komt voor een deel uit frustratie omdat hij bij voorbaat al weet dat ze hem er toch op aankijken en omdat hij weet dat hij een dikke kans op 'geen werk' heeft. Die effecten versterken elkaar. Hij gaat lopen klieren, 'wij' zien dat het toch een etter is en daarna gaat zijn broertje weer...Zijn zusje heeft waarschijnlijk een beter opleiding dan hij en ze heeft nog een baan ook. Daar heb je dus geen last van. Het is dus een kwestie van opleiden. Maar hoe stimuleer je dat bij mensen die niet zien dat ze er wat aan hebben.
Opleiden zou inderdaad kunnen helpen om sociale klasse te verbeteren. Maar helaas is niet iedereen van goeie wil. Wat doe je met die mensen?
En wat doe je met de mensen die nu nog naar Nederland komen omdat ze denken of gehoord hebben dat het hier een groot sociaal en economisch paradijs is? Moet je die ook allemaal binnenlaten, om ze vervolgens te vertellen dat ze een opleiding moeten nemen? Of mag je tegen deze mensen zeggen dat je als overheid liever je geld geeft aan mensen die wel een gegronde reden hebben om hun vaderland te verlaten (zoals oorlog etc.)?

Verwijderd

oplossing zit hem niet helemaal in straffen hoger maken, tuurlijk zal het er een beetje aan bijdragen, maar het is niet de oplossing van het probleem. je moet het probleem bij de wortel aanpakken, criminaliteit is een oorzaak van een ander probleem (lagere sociale klasse) dus daar moet je wat aan doen. anders krijg je hetzelfde als in de VS, grote ghetto's!!

De jeugd komt in die wijken bij elkaar omdat ze zich vervelen en omdat hun 'lotgenoten' allemaal in dezelfde wijk wonen, dat roept een soort van samenhorigheids gevoel op waar ze zich prettig onder voelen. ieder mens wil zich een beetje belangerijk voelen, iig wat voor stellen. op deze manier doet die jeugd dat omdat ze niet veel meer hebben. ze trekken zich naar elkaar toe, de groep is belangerijk, en je weet dat je tussen die groep veilig bent.

Je moet die jeugd het gevoel geven dat ze wat voorstellen en zorgen dat ze zich niet vervelen.

dat kan!!

maar eerst dit.
zolang de lagere klasse bij elkaar in dezelfde wijk word geplaats/woond en VOORAL de dezelfde Nationaliteiten ook nog naast elkaar worden geplaatst hou je groepsvormingen, hoe groter die groepen worden, hoe meer ellende.
het is duz zaak om Nationaliteiten door elkaar te mixen, dus niet daar een 2 flats vol met marrokaanse gezinnen, daar 2 flats vol met antilliaanse gezinnen. NEE das fout. die flats moeten gemixt worden. dus Nederlanders/marrokanen/antillianen/surinamers/turken/somaliers/armenen/russen enz enz. in dezelfde flat. je lost daar het probleem nog steeds niet helemaal mee op, maar je verkleind het wel aanzienlijk! de oplossing ligt em in het helemaal verdelen, dus de lagere klassen over de hele stad verdelen en dus het begrip 'achterstandswijk' uit de wereld helpen..

Verder moet je jeugd het gevoel hebben dat ze erbij horen, en ook belangerijk gevonden te worden.

dat doe je door ze een verantwoordelijkheid op de schouders te geven, iets waar ze achter staan, wat ze leuk vinden en waarvoor ze dus verantwoordelijk zijn.
bv een discotheekje in zo'n wijk zetten en die laten runnen door de jongeren zelf. zij moeten zorgen voor het reilen en zeilen van die discotheek. ontstaan er problemen rond die discotheek dat moet ie dicht, vechtpartijen oid is direct dicht. wat je hiermee bereikt zijn 2 dingen. 1. je haalt in de avond hangjeugd van de straat 2. ze voelen zich belangerijk en verantwoordelijk voor het goed lopen en behouden van iets wat ze leuk vinden. en daarbij komt dat ze elkaar in de gaten houden met het voorkomen van rotzooi om en rond die disco.
en daarbij komt dat ze er nog wat van opsteken ook en een bezigheid hebben.
en zo zijn er zat leuke en goed werkende dingen te verzinnen.

sportgelegenheden doe vaak ook een wonder.. zo kwam er bij ons in de wijk 2 voetbalvelden, een basketbalplein en een kleine sportzaal waar s'avonds ge-zaalvoetbald werd. ging er iets stuk of kwam er ellende dan ging de zaal dicht. NOOIT ellende geweest, en er werd me toch wat afgevoetbald en gesport.. het houd de jeugd van de straat, ze hebben lol in wat ze doen en ze hebben een verantwoordelijkheid.

het draait veel om gevoel, gevoel ergens bij te horen, en gevoel iets voor te stellen en te kunnen bereiken. geef je ze dat gevoel, dan zijn het de meest gemotiveerde mensen die er zijn!! tuurlijk zal het bij sommigen niet goed komen, maar dat hou je altijd.

het probleem is groot, de oplossing is moeilijk maar niet onmogelijk denk ik. alleen wil je het probleem oplossen dan moet daar veel geld ingestoken worden en MOET HET bij de wortel worden aangepakt, en niet verder in het traject! :)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Op donderdag 31 januari 2002 17:39 schreef Fused het volgende:

[..]

Dat is zo ontzettend slecht aan dit forum en de frontpage! :( Tik je wat, vergeet je even het naar je klembord te copy-pasten, gaat het mis en BAM, kwijt. Zo moeilijk is het toch niet om na een mislukte submit de user terug te laten keren naar het edit scherm waarvan het misging, met inhoud.
Idd, heb je net een hoop lettertjes lopen te typen, weg post :(

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Verwijderd
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik moet even op deze thread reageren maar weet nie precies hoe, mijn hoofd ligt namelijk positief op holt en ik ben keihard aan het rennen dus blijf een poosje bij me.

Waar de topic mee begon is gewoon pure generalisatie en een makkelijk denkbeeld van mensen die net iets hoger op de maatschappelijke ladder staan dan hun onderwerpen en een makkelijke oplossing zoeken.

Later is het een stuk beter vergaan vandaar dat ik niet met een hoofdshud post kom, ik wil gewoon nu mijn 2 centimes toevoegen over een eventuele oplossing voor het "probleem"

Het probleem is dat we in een spirituele circel zitten; aan de ene kant zijn "wij" (lees blanke Hollanders, vergeef me voor deze generalisatie maar ik ga het even heel zwart-wit opsplitsen in twee kampen die daarna weer in stof verwaaien) weer verwachten van de "anderen" (allochtone Nederlanders) omdat ze zich maar af moeten zetten tegen de "slechte" kant van hun groep.

Aan de andere kant staan de allochtonen die elke keer weer tegen deze muur van verwachtingen aanlopen en daar na de zoveelste keer de brui aan geven. Ik zal het denk ik een stuk minder lang vol houden als de meeste van hen.

Hierdoor groeit naar mijns inzien de kloof steeds een stukje verder en worden de problemen allengs groter. Nu is het makkelijkste natuurlijk om de tegenovergestelde groep zwart te maken door de standaard dingen te zeggen die we allemaal wel kennen (ik moet 10x mijn best doen voor hetzelfde VS. waarom zou ik hem vertrouwen als zijn "vriend" me net heeft bedreigd) allemaal erg voor de hand liggend maar dit is niet erg rationeel en helpt ons natuurlijk geen donder verder.

Ik voorzie geen oplossing behalve deze dat we allemaal inzien dat we er samen aan moeten werken en goed moeten openstaan voor elkaar, en ik zie uit alle kanten dat dit steeds verder in een hoekje wordt gedreven die ons geen steek verder gaat helpen. "De boel een beetje opschudden" je weet geloof ik wel waar ik het over heb, gaat hier ook niets aan veranderen ten goede.

Als je het niet met me eens bent allah, maar ga eens goed en van een afstandje bij jezelf ten rade, dat doe ik elke dag. :{

Verwijderd

toch vreemd dat de vele Chinezen en andere Aziaten die naar Ned. gekomen zijn in de loop van de vorige eeuw zich niet in de criminaliteit bevinden, komt dat nou alleen door hun kookkunsten ?

of zou er toch iets (genetisch bepaald) zijn waardoor de ijver om te werken/leren bij hun wel aanwezig is...

just a thought..

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 02:18 schreef Tw^st3D het volgende:
toch vreemd dat de vele Chinezen en andere Aziaten die naar Ned. gekomen zijn in de loop van de vorige eeuw zich niet in de criminaliteit bevinden, komt dat nou alleen door hun kookkunsten ?

of zou er toch iets (genetisch bepaald) zijn waardoor de ijver om te werken/leren bij hun wel aanwezig is...

just a thought..
er is toch al een sociologische factor die op een strict klassen(soms kasten)stelsel gebaseerd is. de volgzaamheid zit er ingeprent, en die gaat er moeilijk uit. maar er zullen chinezen in de criminaliteit zitten ook, net als nederlanders, marrokanen, fransen, engelsen, turken, of oezbeken of ik weet niet wat. aziaten zijn waarschijnlijk beter inalles in groep op grote schaal te doen (zie naar hun oorlogen, en nu naar hun industrieën). Weten jullie dat een doorsnee japanner 14 u per dag op school zit. Ze doen gewoon wat de grote groep wil. en volgens mij ook als de 'kudde' nou niet bepaald etisch verantwoorde bedoelingen heeft.

denk ik toch :?

Verwijderd

Ik zie dat er een duidelijke lijn wordt getrokken tussen allochtonen en autochtonen. Wij hebben in NL een heleboel van de eerste en nog meer van de tweede, toch zijn sommige mensen bang dat de cultuur (en dan bedoel ik met name de islam, maar niet als enige!) van de eerste groep langzaam maar zeker die van ons overneemt. Ik geloof daar niet in; de mensen de hierheen komen hebben enige houvast nodig in een onbekend land, maar de rede dat zij hun eigen land verlaten is omdat het systeem niet werkt; wat zou het dan voor een rede hebben om dat systeem (onbewust) in NL te introduceren, zij komen hier omdat het geld hier zit (ik doel op geld als zodanig en dus niet op uitkeringen). De rede daarvan, is dat het geld in de westerse wereld blijft hangen en dus niet verplaatst, mensen worden dan gedwongen het te komen halen, ten koste van ons en met als gevolg een cultuurmenging die niet altijd zonder slag of stoot verloopt. Het zou dan dus beter zijn om dat geld zelf te "brengen" zoals we in Afrika doen (we hebben dan ook veel minder Afrikanen in NL). Men heeft dan geen rede meer om hierheen te komen. Wel kunnen we dan nog oorlogslachtoffers asiel aanbieden, onder voorwaarde dat zij (en hun gevolg/kinderen) terug keren zogauw als de situatie is op gelost (en dan dus niet zeuren dat je al bent geintregeerd, wnt ik vind hoe dan ook dat iedereen in NL ook Nederlands moet spreken; geen Engels, geen Turks, geen Duits maar Nederlands!) evenals ik van mening ben dat als wij mensen in nood asiel aanbieden zij ook moeten werken voor de kost (wat mij part in het leger). En het interesseert me dan verder niet of iemand een kleurtje heeft en of dat allochtonen meer criminaliteit plegen dan autochtonen, want dat heeft geen van beide een toegevoegde waarde. Het gaat om de criminaliteit als zodanig en in welke buurten die het meest voorkomt; dan kun je die buurt aanpakken en of de meeste mensen in die buurt nou toevallig voor het merendeel allochtonen zijn doet er dan verder niet toe, zij willen gezien worden als Nederlanders (ze komen hier immers wonen), dus dan zullen ze ook behandeld worden als Nederlanders: in onze taal, volgens onze normen en waarden en als je het niet met die normen en waarden eens bnet moet je niet naar dit land komen en jezelf een Nederlander noemen.

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 13:50 schreef Ortep het volgende:

[..]

Dat geldt voor de bv AOW al sinds jaar en dag.
T'is inderdaad zo dat die lamzakken in Den Haag onze oudjes (die onze welvaart hebben opgebouwd), aan alle kanten proberen te pakken.
Echte helden daar in Den Haag... :r
Vraag maar aan de Amerikanen of dat helpt. Ze hebben een keihard systeem en ze hebben ongeveer de hoogste criminaliteit in de wereld.

Ze doen daar dingen als 'three striks is out' Dat houdt in dat als je drie keer betrapt wordt op het stelen van een rol koekjes uit de 7eleven dat je voor 20 jaar de bak in gaat. Er zijn nog steeds winkeldiefstallen. Je kan de doodstraf krijgen voor moord, er worden veel meer moorden gepleegd dan in Nederland (Per hoofd van de bevolking). Mensen denken helemaal niet na over de gevolgen van hun handelen. Dat gaat pas gebeuren als de sociale klasse omhoog gaat.

Dan gaan ze nadenken: Hoe kan ik mijn auto zo voor de belasting opvoeren dat ik een aftrekpost krijg. Of: Als ik de waarde van mijn huis wat omlaag kan praten, dan betaal ik minder WOZ en de inkomstenbelasting is ook gunstiger. Daar zitten ze dan op verjaardagen over op te scheppen. En iedreen grijnst en zegt: Wat een slimme vent. Maar bedenk wel dat dat dus ook ten koste gaat van andere mensen. Net zo goed als die opgeschoten puber die je je pinpas afpakt.
Als de Amerikanen er geen keiharde aanpak op na zouden houden, dan was de criminalitiet daar nog vele malen hoger.

Je kunt natuurlijk heel makkelijk een delict per geval bekijken, da's helemaal niet zo moeilijk.

Verwijderd

Dat komt nou mooi uit dat we binnenkort verkiezingen hebben. Kan een ieder de partij stemmen die hetgene beloofd wat de desbetreffende persoon aanspreekt. En als niets je (genoeg) aanspreekt, kan je altijd nog een partij oprichten (LN was U voor...uh ik ben niet zo voor LN).
Mijn visie op de zaak: stel duidelijke regels op. Laat mensen uit het buitenland (groen, geel of paars) weten dat ze hier in Nederland zijn (When in Rome, do as the Romans). Als die jongens in/op hun eigen plekkie hun eigen dingen willen doen, okee. Ik kan ook naakt joelend door me eige flatje rennen zonder dat m'n buren er last van hebben (gesteld dat mijn geluids-productie <80dBA is, en de gordijnen dicht zijn). In normaal Nederlands heet dit: je eigen zijn zonder dat je overlast veroorzaakt. Ik geeft het toe, de problematiek is complex en ABSOLUUT NIET met simpele kreten op te lossen. Maar ik vindt wel dat we eerlijker moeten zeggen wat ons dwars zit en op die manier proberen een eerlijke en reele discussie te starten. Ik denk dat een discussie nodig is om duidelijk te maken wat eerlijk/reeel is om te vragen van Nederlanders en Medelanders (p.s. ben wel blank, maar schijn allochdingus te zijn.... (kreeg ut verwijt ook al van Said(van ut blanke dan)))

Djeez, net vreselijk domme typo gecorrigeerd...

Verwijderd

ik kan de topicstarter grotendeels gelijk geven. Ik ben geen racist, ik heb helemaal niks tegen mannen die een andere kleur hebben of dergelijke, daar gaat het helemaal niet om. Ik heb enkel iets tegen turken en marokkanen. En dat is gewoon een persoonlijke mening, en zij hebben mij zo doen denken als ik nu denk. Ik ben in mijn leven al verschillende keer lastiggevallen, bestolen, geslagen terwijl ik gewoon rondliep. Laatste keer kwamen we langs een jeugdhuis gewandeld, niks geprovoceerd, niets verkeerd gedaan... Ze begonnen gewoon uit te schelden en we keken ernaar en ze sloegen godverdomme gewoon een meisje dat bij ons was op haar gezicht... Ik ben nog nooit zo woedend geweest. Ik heb toen wel lekker mijn voet in één van die hun gezicht gezet, dat was wel heerlijk. Nee, je kan wel zeggen: het zijn toch niet allemaal dezelfde, dat is ook niet zo, maar ik heb er godverdomme toch altijd maar mee te maken. Ook op party's ed: altijd in groep (alleen nooit he), en ruzie maken. Niet verkeerd kijken of het is boemboem. Ik hekel dit echt zo. Ik kots ervan. En je kan zeggen wat je wil, het probleem ligt niet bij mij maar bij hun. Denk er maar eens over

Verwijderd

Ik neem je mening zeker zo als hij is. Maar, ik ben het er niet mee eens; jij hebt een hekel aan alle turken en marrokanen (kun je ze eigenlijk uit elkaar houden?!?) net als er mensen zijn die een hekel hebben aan alle Duitsers vanwege WO2.
Stel nou dat ze een turks/marrokaans-meisje in haar gezicht slaan (net als bij het meisje uit je tekst), zou dat je dan niets doen (ik heb het niet over ingrijpen hoor, maar over een emotionele reactie), zou het je blij zijn omdat zij tuks/marrokaans is?? Volgens je tekstje wel; je hebt immers een hekel aan ze...
(als je iemand niet voor de daden van zijn/haar ouders verantwoordelijk kan houden, waarom dan wel voor die van landgenoten)

Verwijderd

Ik wil verder helemaal niet racistisch zijn, maar als er weer eens een marrokaan, of wat dan ook (zijn er voortaan zoveel :'(), WEER iets doet, dan vind ik, dat die marokaan/turk/jappanner/belg/whatever naar zijn of haar eigen land teruggestuurd moet worden MET ZIJN gezin!!!
ik denk dat de buitenlanders over het algemeen dan wel wat rustiger zullen worden.
hetzelfde geld voor nederlanders hoor, als zij iemand vermoorden, met een groep, dan krijgen ze allemaal 3 dagen ofzo, ik vind ook dan dat gewoon iedereen die mee heeft geschopt 15 jaar ofzo moet krijgen!!

Verwijderd

Ach ja, het blijft natuurlijk altijd verkeerd om te zeggen dat je een schurfthekel aan marokkanen hebt, wat overigens niet hoeft te betekenen dat je totaal geen marokkanen in je vriendenkring hebt. Maar als je maar vaak genoeg wordt lastiggevallen, in elkaar geslagen en/of beroofd door deze bevolkingsgroep, ben je toch geneigd dergelijke dingen te zeggen.

Mensen die dit niet snappen, wonen waarschijnlijk ergens op een hutje in de hei, komen nooit buiten de deur, of zijn toch echt te beschermd opgevoed. Het is voor sommige mensen bijna onmogelijk om ongestoord over straat te lopen in een stad als Rotterdam. Mijn zusje had het er laatst nog over: overal waar ze komt wordt ze nagekeken door marokkanen, die het dan vervolgens wenselijk vinden haar lastig te vallen met allerlei dom gelul, waar ze niet op zit te wachten. Dus loopt ze door en wordt ze vervolgens gebombardeerd tot 'hoer' of iets dergelijks. En dan heeft ze nog mazzel, want als je niet uitkijkt wordt je door tien marokkanen tegelijk ff verkracht in het fietstunneltje, hebben zij hun puntje ook weer gescoord, scheelt weer een bezoekje aan de hoeren :r :r :r

Ja, iedereen weet ook wel: 'er zijn ook autochtone nederlanders die stoute dingen doen'. Kijk je wel eens naar 'Opsporing Verzocht'? Het is niet zo moeilijk om in dit programma de profeet uit te hangen, je voorspelt gewoon bij elk onderwerp dat de daders 'van Noord-Afrikaanse' afkomst waren. Zit je 9 van de 10 keer goed :'(

Verwijderd

Buitenlanders die zien alle rijkdom en welvaart van de nederlanders. En hun willen ook aan die welvaart meedoen. Ze zien ons met dikke bmws rijden, met een vette gms bellen,
grote tv in je huiskamer, genoeg spelcomputers.
Buitenlanders die hier net zijn die willen dat gelijk en gaan ze stelen. Ik vind ook dat allechtonen die een misdaad begaan terug gestuurd moeten worden.

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 02:02 schreef Capitol_Gee het volgende:
Buitenlanders die zien alle rijkdom en welvaart van de nederlanders. En hun willen ook aan die welvaart meedoen. Ze zien ons met dikke bmws rijden, met een vette gms bellen,
grote tv in je huiskamer, genoeg spelcomputers.
Buitenlanders die hier net zijn die willen dat gelijk en gaan ze stelen. Ik vind ook dat allechtonen die een misdaad begaan terug gestuurd moeten worden.
Ik zie in mijn omgeving eerlijk gezegd meer allochtonen met èn een dikke bmw èn een vette gsm. Rara hoe ze daar aan komen, met hun leeftijd van 20 jaar en levende van een uitkering...

Verwijderd

Ik zie het gewoon allemaal heel simpel:

- Straffen omhoog, langere, hardere straffen en de doodstraf invoeren.
- Ben je assielzoeker en is je land weer veilig dan ga je direct weer terug naar je land. Je krijgt voor 1 week geld mee voor voedsel.
- Assielzoekers die hier in nederland "Tijdelijk verblijven" mogen geen Kindertjes maken, zodat zij een excuus hebben om in Nederland te blijven.

Gewoon simpel houden dus :)

Verwijderd

Allochtonen zien ons inderdaad met een dikke Volvo ( ;) ) en een GSM. Dat willen zij ook wel! Dus komen ze hier, dan is er geen werk en krijgen ze een uitkering (dat vinden "wij" terecht klote). Maar omdat ze van die uitkering niet veel luxe hebben vervallen ze in de misdaad; en dan zouden jullie ze terug sturen. Ik vind persoonlijk dat je ze al direct uit de Nederlandse maatschappij moet weren.

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 14:59 schreef ti_mon3aan het volgende:
Ik zie het gewoon allemaal heel simpel:

- Straffen omhoog, langere, hardere straffen en de doodstraf invoeren.
- Ben je assielzoeker en is je land weer veilig dan ga je direct weer terug naar je land. Je krijgt voor 1 week geld mee voor voedsel.
- Assielzoekers die hier in nederland "Tijdelijk verblijven" mogen geen Kindertjes maken, zodat zij een excuus hebben om in Nederland te blijven.

Gewoon simpel houden dus :)
Ik ben het met je eens.
Alleen ben ik tegen de doodstraf, plus dat ik me afvraag wat het met de kleine criminatilteit te maken heeft (waar het toch vaak om gaat).

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zondag 03 februari 2002 19:26 schreef jackmcfox het volgende:
Allochtonen zien ons inderdaad met een dikke Volvo ( ;) ) en een GSM. Dat willen zij ook wel! Dus komen ze hier, dan is er geen werk en krijgen ze een uitkering (dat vinden "wij" terecht klote). Maar omdat ze van die uitkering niet veel luxe hebben vervallen ze in de misdaad; en dan zouden jullie ze terug sturen. Ik vind persoonlijk dat je ze al direct uit de Nederlandse maatschappij moet weren.
Ja, dit is absoluut waar, al de asielzoekers die hier komen, zijn hier naartoe gekomen voor alle mooie GSM's en al die dure auto's die jullie mogen beteugelen.

Waarom vind jij dat je allochtonen uit de samenleving moet weren?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 02:21 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik zie in mijn omgeving eerlijk gezegd meer allochtonen met èn een dikke bmw èn een vette gsm. Rara hoe ze daar aan komen, met hun leeftijd van 20 jaar en levende van een uitkering...
Was ik dus niet de enigste die dat opgevallen was. ;)

Verwijderd

En kijk je ook niet even op als er een Turk of Marrokaan van net geen twintig in een Mercedes langs je heen scheurt!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zondag 03 februari 2002 02:21 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik ken ook veel allochtonen waarvan de ouders het kunnen betalen, of allochtonen van rond de 20 die er hard voor hebben gewerkt.

• coelho
Op maandag 04 februari 2002 11:02 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

Ik ken ook veel allochtonen waarvan de ouders het kunnen betalen, of allochtonen van rond de 20 die er hard voor hebben gewerkt.
Wat is voor deze mensen dan het excuus om naar Nederland te komen? Het zijn geen asielzoekers (een aantal mensen blijken hier niet door te hebben dat asielzoekers en allochtonen niet aan elkaar gelijk is...). Zij hebben dus waarschijnlijk redenen om in Nederland hun geluk te gaan beproeven. Indien de ouders genoeg geld hebben om hun kinderen nieuwe, dure auto's cadeau te doen, dan hadden ze beter in hun vaderland kunnen blijven, dan hadden ze waarschijnlijk meer status gehad, vanwege de arm/rijk kloof in vele landen.

Ik weet ook wel dat Nederland een groot aantal allochtonen naar Nederland heeft gehaald in de jaren 60 en 70. Dit was omdat er hier toen haast teveel banen waren, en de autochtonen selectief werden en liever geen smerig werk wilden doen. Echter waar deze mensen dus naar Nederland kwamen om hard te werken voor weinig geld (maar nog altijd meer dan in het land van herkomst) daar LIJKT het alsof een groot deel van hun nazaten het werken nog steeds niet uitgevonden hebben.

Ik kon me vroeger behoorlijk irriteren aan nederlandse klasgenoten die op hun 16e een splinternieuwe scooter hadden van ruim 5000 piek. Ik had een zaterdagbaantje en een krantenwijk vanaf mijn 13e, maar ik kon het me niet veroorloven. Veel van die mensen op een nieuwe scooter hadden nog nooit gewerkt. Zij kregen die scooter van hun ouders.
Nu is 5000 piek een redelijk bedrag, waar (ook door ouders) toch een tijdje voor gewerkt moet worden. Maar hoe je op je 18e als allochtoon, behorende tot een lage sociaal economische klasse, aan een (vb.) Mercedes 500 SLK komt, blijft voor mij een raadsel. Dan moet je toch heel wat uren gewerkt hebben...
Nu weet ik wel dat voor een aantal culturen uiterlijk vertoon erg belangrijk is als statussymbool, maar blijf het vreemd vinden dat ik nooit de (vakantie)baantjes heb kunnen vinden waar ik genoeg geld mee kon verdienen om een dergelijke auto op m'n 18e aan te kunnen schaffen. Als je dan nog eens beseft dat veel van deze (vooral) allochtone mensen inderdaad in achterstandswijken wonen, dan ziet zelfs een blind paard toch dat er meer aan de hand moet zijn???

Verwijderd

Mijn collega is een "allochtoon" van 21 en die heeft net een BMW 325i cabriolet gekocht. Een dure wagen, nietwaar? Hij belt met een super-kleine Nokia van zo'n 800 piek, draagt dure kleren.....

En dus? Hij is zeker weten geen crimineel. Hij verdient evenveel als ik, maar toch rij ik niet in zo'n auto. Waardoor komt dat? Vrij simpel, ik geef geld uit aan andere dingen als hij. Doordat hij in een dure auto rijdt heeft hij weinig geld over voor andere zaken. Maar wie zijn wij om dat te bekritiseren?

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 11:59 schreef SAPman het volgende:
Mijn collega is een "allochtoon" van 21 en die heeft net een BMW 325i cabriolet gekocht. Een dure wagen, nietwaar? Hij belt met een super-kleine Nokia van zo'n 800 piek, draagt dure kleren.....

En dus? Hij is zeker weten geen crimineel. Hij verdient evenveel als ik, maar toch rij ik niet in zo'n auto. Waardoor komt dat? Vrij simpel, ik geef geld uit aan andere dingen als hij. Doordat hij in een dure auto rijdt heeft hij weinig geld over voor andere zaken. Maar wie zijn wij om dat te bekritiseren?
Maar ik vond het gewoon vreemd dat ze dat soort spullen kunnen veroorloven. Ik bedoel andere mensen werken net zo hard. Verdienen even veel. Maar die hebben daar echt geen geld voor. De normale onkosten die je maakt om normaal te leven zijn al veelste duur.

Dus ik blijf het me nog steeds afvragen"hoe doen ze dat nou?"

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

(jarig!)
Voor een deel is dat een kwestie van prioriteiten. Toen ik nog studeerde woonde ik een een bijna sloop pand in een stadsvernieuwings wijk. Ik kon nauwelijks mijn fiets betalen. Mijn buurman, ongeveer even oud als ik, had een auto ging lekker op vakantie had een mooie TV en een prachtige video. Hij had een baan als postbode. Dat is hij nu nog steeds. Ik kan inmiddels wel meer dan een fiets betalen. Hij vond mij volkomen geschift dat ik studeerde. Veel moeite doen terwijl ik nu al geld kon vangen. Tja...ik heb het eens nagerekend. Hij had nog gelijk ook als je alleen naar het geld keek. Het duurt onveveer tot je 40-45ste voor je de kosten van een studie er uit hebt. En daarna pas kan je meer gaan verdienen. Maar ik vind dat ik NU leuker werk heb. Dat zijn dus persoonlijke dingen.

En sommige culturen hebben geen enkele behoefte aan een bankstel van 2500 gulden in de huiskamer en plavuizen van 5000 piek op de vloer. Je kan knap veel geld besparen als je niets uitgeeft aan je woninginrichting. En je kan aardig indruk maken door een vette Mercedes te kopen op afbetaling en die na een half jaar weg te doen.

Een oom van mij werkte bij Van Gent en Loos. Gewoon in het magazijn. Hij heeft altijd in een nieuwe Mercedes gereden. Dat was zijn lust en zijn leven. Aan zijn huis gaf hij niets uit en op vakantie ging hij niet.

• coelho
Ik zou haast om een berekening willen vragen...
Heb tijdens mijn studie jarenlang bij mijn ouders gewoond. Dat kostte dus niks. Gaf ongeveer 250 piek per maand uit, kreeg 600 piek stufi, had een bijbaantje waar ik 150 piek per week mee verdiende... Al met al iets meer dan 1000 gulden sparen per maand. Dan heb je na 1 jaar 12.000 piek. Zo'n SLK kost ongeveer een ton?? Hebben deze mensen (die dus geen stufi hebben en dus nog minder te besteden hebben) dan voor hun 18e jaar al 10 jaar gewerkt of zo??

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 13:38 schreef coelho het volgende:
Hebben deze mensen (die dus geen stufi hebben en dus nog minder te besteden hebben) dan voor hun 18e jaar al 10 jaar gewerkt of zo??
Goede vraag.........

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 00:36
Op dinsdag 29 januari 2002 13:10 schreef RoeLz het volgende:

[..]

* rewind. is van mening dat buitenlanders die de wet overtreden zonder parden terug moeten naar hun eigen land.

En kom niet met het argument dat je nederlanders ook uit moet zetten, dat kan nl. niet, dat is ons probleem en zullen we hier op moeten lossen.

En als ze weten dat er zo'n beleid is denken ze hoop ik wel twee keer na voor ze iemand in elkaar meppen.
ben ik het helemaal mee eens eigenlijk zouden ze bij de NS ook is een onderzoek moeten doen naar welke mensen geen kaartje hebben.

tot nu toe wat ik heb gezien was dat 90% allochtoon en zeg nauw niet ze weten niet dat ze een kaartje moeten kopen dat weten ze donders goed!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

(jarig!)
Op maandag 04 februari 2002 13:38 schreef coelho het volgende:
Ik zou haast om een berekening willen vragen...
Vraag je dat aan mij? Ik liet alleen zien dat er verschillen in prioriteiten zijn.

Ik kan je wel de berekening laten zien tussen de postbode en mij. Dat is niet zo moeilijk. Tel alle kosten op die je maakt om per jaar te leven als je studeert en zet dat aan de uitgave kant. Geef die postbode 10% meer dan het minimuum loon. En hou dat vol van bv 18->25 jaar. Dan heeft hij al een dikke 50000 Euro ontvangen en jij hebt ongeveer zoiets uitgegeven. Eten, drinken en slapen moet je immers ook. Boeken zijn duur en college geld ook. Daarna ga jij werken op je 25ste, met een achterstand van ongeveer 100000 Euro. Dan verdien je meer dan hij, maar het is er geen veelvoud van. Het kost je dan bv 5 jaar om de eerste 7 in te lopen. En ondertussen krijgt de postbode ook nog steeds geld. Inmiddels meer omdat hij een aantal periodieken heeft gekregen. Voor je die 100000 Euro hebt ingelopen ben je heel wat jaren verder. Laat staan voor je er echt goed voorbij bent. Zeker als je ook nog studie schulden moet afbetalen.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op maandag 04 februari 2002 11:53 schreef coelho het volgende:

[..]

Wat is voor deze mensen dan het excuus om naar Nederland te komen? Het zijn geen asielzoekers (een aantal mensen blijken hier niet door te hebben dat asielzoekers en allochtonen niet aan elkaar gelijk is...).
Idd, dat verschil is bij sommige mensen idd niet duidelijk, anyways, ik ben dus een allochtoon.....dus je wilt zeggen nu ik het eigelijk goed heb (mijn ouders hadden het ook goed in land van herkomst) eigelijk helemaal geen recht heb om hier te zijn ?!, of zie ik het nou verkeerd :D
Zij hebben dus waarschijnlijk redenen om in Nederland hun geluk te gaan beproeven. Indien de ouders genoeg geld hebben om hun kinderen nieuwe, dure auto's cadeau te doen, dan hadden ze beter in hun vaderland kunnen blijven, dan hadden ze waarschijnlijk meer status gehad, vanwege de arm/rijk kloof in vele landen.
Status interesseert me geen reet.....maar ik weet dat mijn ouders keihard hebben gewerkt voor datgene wat ze mij en mijn gezin verschaffendus hebben ze net zoveel recht als ome Jan en tante Katrien om hier te wonen en te leven.
Ik weet ook wel dat Nederland een groot aantal allochtonen naar Nederland heeft gehaald in de jaren 60 en 70. Dit was omdat er hier toen haast teveel banen waren, en de autochtonen selectief werden en liever geen smerig werk wilden doen. Echter waar deze mensen dus naar Nederland kwamen om hard te werken voor weinig geld (maar nog altijd meer dan in het land van herkomst) daar LIJKT het alsof een groot deel van hun nazaten het werken nog steeds niet uitgevonden hebben.
Inderdaad veel van hun werken niet, maar of de volle 100% daarvan zich ook op het criminele pad bevindt, ehhh dat betwijfel ik te sterkste....het is een kleine geisoleerde groep..
Ik kon me vroeger behoorlijk irriteren aan nederlandse klasgenoten die op hun 16e een splinternieuwe scooter hadden van ruim 5000 piek. Ik had een zaterdagbaantje en een krantenwijk vanaf mijn 13e, maar ik kon het me niet veroorloven. Veel van die mensen op een nieuwe scooter hadden nog nooit gewerkt. Zij kregen die scooter van hun ouders.
Waarom erger je je aan die jongeren omdat je jaloers bent?
Ik bedoel hun ouders kunnen het zich permiteren, boeiend ze zullen later wel merken dat werken voor de dingen veel meer voldoening geeft.
Nu is 5000 piek een redelijk bedrag, waar (ook door ouders) toch een tijdje voor gewerkt moet worden. Maar hoe je op je 18e als allochtoon, behorende tot een lage sociaal economische klasse, aan een (vb.) Mercedes 500 SLK komt, blijft voor mij een raadsel. Dan moet je toch heel wat uren gewerkt hebben...
Ik heb nog nooit een allochtoon op zijn 18de, komend uit een laag sociale klasse, in zo een auto zien rijden....en ik kom denk ik wat vaker in achterstands wijken dan jij zo te horen.......
Nu weet ik wel dat voor een aantal culturen uiterlijk vertoon erg belangrijk is als statussymbool, maar blijf het vreemd vinden dat ik nooit de (vakantie)baantjes heb kunnen vinden waar ik genoeg geld mee kon verdienen om een dergelijke auto op m'n 18e aan te kunnen schaffen. Als je dan nog eens beseft dat veel van deze (vooral) allochtone mensen inderdaad in achterstandswijken wonen, dan ziet zelfs een blind paard toch dat er meer aan de hand moet zijn???
Ten eerste kijk goed naar je eigen cultuur de westerse samenleving is uitermate gefixeerd op status dmv. matrealisme....tsja, en niet iedereen kan zich aanpassen aan zijn eigen stand.....
Nogmaals je voorbeeld van een allochtoon die op zijn 18de in een slk rijdt is zwaar overdreven....
Lees de punten van Ortep en Sapman er maar op na...staat duidelijk omschreven dat iedereen zijn prioriteiten ergens anders legt.

En als laatste punt op dit gedeelte...ik word moe van jou (eigelijk zijn er nog meer mannetjes :D)generaliserende opmerkingen. Ik zou je ten sterkste willen aanraden om wat meer aan sociale activiteiten te gaan doen, en zo het werkelijk probleem onder ogen te gaan zien.
Als jullie er klaar voor zijn zal ik jullie nogmaals een aantal theorien voor dit probleem geven....

Verwijderd

MMMM 99% van alle overvallen door buitenlanders? Zou dat niet betekenen dat er 100 keer minder straatovervallen zouden plaatsvinden als we alle buitenlanders eruit schoppen? Is maar een idee... B-)

P.S. voor degene die dit nog niet doorhadden: dit is maar een grapje: ik ben geen racist... Ik vind alleen dat ze wel eens posters mogen ophangen bij de NS: LET OP: IEDEREEN, *ZELFS BUITENLANDERS* ZIJN VERPLICHT OM EEN KAARTJE TE KOPEN!!!
Ik heb al vaker meegemaakt dat een allachtoon in de trein geen kaartje had en aggresief de conducteur begon uit te schelden voor racist omdat hij hem een boete had gegeven.... dat slaat toch nergens op?

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Op dinsdag 29 januari 2002 10:33 schreef SICdude het volgende:

Ik was echt geen racist, maar als die gasten zo door gaan wil ik het best worden!

Jullie mening?
Ik was niet echt een heiden en een heiligschenner en een ongelovige job.
The devil made me do it.

Ja zo ken ik er ook nog wel een. >:)

edit:

Het mag idd wel eens wat beter geregeld worden, maar om nu gelijk maar een racist te worden omdat het niet zo goed geregeld is lijkt mee gewoon een beetje stompzinnig.

Dan kun je beter gelijk een hakenkruis op je voorhoofd tattoeëren.
Dan ben je tenminste herkenbaar >:)
nofi

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

(jarig!)
Op maandag 04 februari 2002 16:14 schreef Phaerion het volgende:
The devil made me do it.

Ja zo ken ik er ook nog wel een. >:)
Bedoel je deze?

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=15559

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Op maandag 04 februari 2002 16:18 schreef Ortep het volgende:

[..]

Bedoel je deze?

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=15559
Nou zo zie je dan maar weer...
Ze komen alletwee hun woord niet na :o

edit:

oh verkeerd antwoord....was even met een religieus topic in de war.
Maar ja zo ken ik ook wel alle schuld van mijn daden op een ander afschuiven ja.

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 16:07 schreef MaDLiVe het volgende:
Nogmaals je voorbeeld van een allochtoon die op zijn 18de in een slk rijdt is zwaar overdreven....
Is niet overdreven, alleen rijden ze er meestal maar een dag of twee in voordat de auto naar het oostblok verdwijnt. Hij is namelijk gejat. Ga maar eens kijken in de Schilderswijk ofzo.
En als laatste punt op dit gedeelte...ik word moe van jou (eigelijk zijn er nog meer mannetjes :D)generaliserende opmerkingen. Ik zou je ten sterkste willen aanraden om wat meer aan sociale activiteiten te gaan doen, en zo het werkelijk probleem onder ogen te gaan zien.
Als jullie er klaar voor zijn zal ik jullie nogmaals een aantal theorien voor dit probleem geven....
Heb je er wel eens bij stil gestaan dat je met je ideeën misschien, in tegenstelling tot enkele jaren geleden, inmiddels wel een minderheid vormt in Nederland? Daar gaat heel dit topic namelijk over: veel mensen die vroeger helemaal niet racistisch waren (zoals ik, integendeel zelfs), zijn het (door ervaringen in het echte leven) inmiddels zat geworden om het nog langer voor allchtonen op te nemen en beginnen ideeën te krijgen die sterk naar racisme neigen. Denk je dat die mensen daar zelf blij mee zijn ofzo? Die hadden het ook liever anders gezien, maar de realiteit kun je nu eenmaal niet blijven ontkennen. Bereid je maar alvast voor op nog veel vermoeiender gesprekken >:)

Ohja, kom maar op met je theorieën, ik denk dat ze sterk zullen lijken op theorieën die ik nog niet zo heel lang geleden op fora postte :Z

Verwijderd

Toch is het nog steeds vreemd dat als bijna alle straatroven door allochtonen wordt gepleegd er nog steeds mensen roepen dat het ook autochtonen dit doen. Hoe lang houden we onszelf nog voor de gek door dit te zeggen. Het is immers duidelijk hoe het er nu voor staat. Feiten zijn feiten. Maar met statistieken help je geen mensen. Dus er moet wat gebeuren. Blij ben ik dat er nav Pim Fortuyn op dit forum hier vrij over gediscusieerd kan worden.

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 23:19 schreef 100%TUKKER het volgende:
Toch is het nog steeds vreemd dat als bijna alle straatroven door allochtonen wordt gepleegd er nog steeds mensen roepen dat het ook autochtonen dit doen. Hoe lang houden we onszelf nog voor de gek door dit te zeggen. Het is immers duidelijk hoe het er nu voor staat. Feiten zijn feiten. Maar met statistieken help je geen mensen. Dus er moet wat gebeuren. Blij ben ik dat er nav Pim Fortuyn op dit forum hier vrij over gediscusieerd kan worden.
Da's nogal duidelijk, of ze hebben een plaat voor hun knar, of ze zijn zelf allochtoon, en bang voor hun eigen haggie.

Ik ben er van overtuigd dat er nog veel meer mensen zijn die er zo over denken, maar die toch hun mening niet durven geven omdat ze bang zijn om voor racist uitgemaakt te worden.

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Toch is het nog steeds vreemd dat als bijna alle straatroven door allochtonen wordt gepleegd er nog steeds mensen roepen dat het ook autochtonen dit doen.
Ik ben op gegroeid in een volksbuurt en geloof me...ik ken heel wat nederlanders die nog lagere dingen geflikt hebben dan de meeste buitenlanders.

Maar als je alleen de verhalen verteld over buitenlanders die wat flikken, ja....
Dat doet amerika ook, die stopppen meer zwarten dan blanken in de gevangenis.

Niet omdat er daar meer van schuldig zijn, nee om duidelijk te maken dat een zwarte altijd schuldig is, en een blanke heeft nog de kans om vrijgesproken te worden.
En zo gaat het vooral in het zuiden.

• coelho

Als je wat beter had gekeken en het hele topic had gelezen, had je gezien dat ik helemaal niet zo generaliserend ben als jij nu denkt. Generaliseren betekent namelijk dat je iedereen over een kam scheert. Ik heb onder andere gezegd dat er een groot verschil is tussen mensen die hier komen omdat hun eigen land onveilig is, mensen die hier komen en met hard werken hun bestaan en verblijf hier rechtvaardigen en mensen die naar nederland komen vanwege het gunstige sociale klimaat, en daar graag een graantje van meepikken (en dus aanspraak willen maken op uitkeringen e.d.). De eerste twee groepen zijn van harte welkom (waar ik wel bij wil zeggen dat een asielzoeker om TIJDELIJK asiel vraagt, voor de periode dat zijn land onveilig is). De derde groep moet geweerd worden. Dit zijn gewoon regelrechte PROFITEURS.

En juist over deze laatste groep ging het in de laatste paar posts. Er zijn heel veel van deze mensen, die door de nederlandse staat gesponsord worden, die op de een of andere manier nog niet genoeg krijgen, en dus nog eens criminele activiteiten ontplooien (het onnodig aanspraak maken op een uitkering is ook strafbaar, dus eigenlijk moet ik zeggen dat ze meerdere criminele activiteiten ontplooien). Jij kunt het dan misschien niet met me eens zijn, maar de groep asielzoekers is niet van Noord-Afrikaanse afkomst, de groep harde werkers heeft het te druk met andere bezigheden dus ligt het voor de hand dat het de groep allochtone uitkeringstrekkers is, die de hele dag toch geen bezigheden hebben.

Of wou je beweren dat er ook Noord Afrikaanse kaboutertjes bestaan??? :?

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Blij ben ik dat er nav Pim Fortuyn op dit forum hier vrij over gediscusieerd kan worden.
Pim fortuin die vandaag, in een artikel in de krant, de vrouwen ervan beschuldigde dat ze eerst in de WAO gaan, en vervolgens ineens een kinderwens hebben.
Zodat de werkgever moet opkomen voor de kosten die zo'n zwangerschap met zich meedraagt.

Erg foute opmerking, dacht ik zo...
En wel héél erg sexistisch voor iemand die zo openlijk voor zijn homofiele geäardheid uitkomt.

Verwijderd

Dat kun je veel beter aan Pim Fortuyn overlaten... ;)

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 10:55
Ik ben dus echt nooit racistisch geweest. Ik vond het allemaal wel prima dat er allochtonen in Nederland waren. En er zijn er ook echt wel genoeg die zich 'normaal' gedragen (dwz: naar onze mening normaal, naar hun mening is dat vreemd), maar er is ook een gedeelte dat zich geroepen voelt de Nederlandse veiligheid naar de hel te helpen.

Zo is gebleken dat 99% van de straatroven in Rotterdam werd gepleegd door allochtonen. Sorry hoor!!

Bovendien is een vriend van me van de week overvallen en ze hebben zijn 6210 en z'n portemonnee meegenomen na bedreigd te hebben met een mes.

Ik was echt geen racist, maar als die gasten zo door gaan wil ik het best worden!

Jullie mening?
ben het hier echt volkomen mee eens!!! momenteel wordt je zo gemaakt!! die gasten weigeren zich aan te passen aan deze maatschappij!!! en natuurlijk het is het rotte stuk in de appel dat iedereen ziet! en natuurlijk zitten er wel een paar goede gasten bij(ik moet ze alleen nog ontmoeten) het is momenteel zo(ik woon in omgeving amsterdam) dat de nederlanders zich hier de buitenlanders gaan voelen ipv andersom! ik heb op zich echt geen probleemen met die gasten heb zelf ook een paar buitenlandse vrienden(mauritius,polen,Zuid afrika,fillipijnen enz enz) maar die mensen hebben echt totaal geen problemen met zich aan te passen maar die turken, marokkanen en negers die willen zich vaak nie aan passen want ze zijn o zo trots op hun land! dan heb ik zoiets van WAT DOE JE HIER IN GODSNAAM DAN OPROTTEN DAN!! JE BENT ZO TROTS OP JE ACHTERGESTELDE LANDJE MOEVE MET DIE HAP!!!heb in amsterdam oost op school gezeten en zat daar in de klas met een stel die bij de grijze wolven zaten nou dat soort gasten motten we echt nie hier hebbuh!!! maar ja dit soort dingen mag je dan weer nie zeggen want dan ben je meteen weer een nazi... BOEIE!!>:)

Metal to the bone

• BOCmetalhead
Op maandag 04 februari 2002 11:59 schreef SAPman het volgende:

een allochtoon die een dikke BMW rijd dan zou ik toch maar eens gaan na vragen wat hij 'savonds en in het weekend doet!! is nie te vertrouwen!!

Metal to the bone

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

(jarig!)
Op dinsdag 05 februari 2002 09:02 schreef BOCmetalhead het volgende:
een allochtoon die een dikke BMW rijd dan zou ik toch maar eens gaan na vragen wat hij 'savonds en in het weekend doet!! is nie te vertrouwen!!
En een autochtoon die ook in zo'n auto rijdt? Wat doen we daar mee?

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 09:02 schreef BOCmetalhead het volgende:

[..]

BWAHAHAHAHAHAHA!!!!!!! Dan zit hij bij zijn NEDERLANDSE vrienden met zijn NEDERLANDSE vriendin in het NEDERLANDS (Ja, hij spreekt vloeiend Nederlands. In iede rgeval beter als jij!) over NEDERLANDSE politiek en NEDERLANDSE sport te praten terwijl hij NEDERLANDS varkensvlees eet en NEDERLANDS bier drinkt.
En dat voor iemand die op zijn 11e naar Nederland is gekomen... Ik vertrouw die jongen door en door.

Ik vind dit een smerige, laag-bij-de-grondse opmerking en maak hier verder geen woorden meer aan vuil. Nou ja, nog 1 vraagje dan...

Wat the fuck betekent "BOC"metalhead? Bullshitter On a Crusade of zo? |:(

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 10:58 schreef Ortep het volgende:

[..]

En een autochtoon die ook in zo'n auto rijdt? Wat doen we daar mee?
Ortep, hiermee moeten we eigenlijk niet in discussie gaan..... Maar goed: ik heb de jongen in kwestie effe gesproken en hij woont dus nog bij zijn ouders, werkt zich de tyfus en geeft al zijn geld uit aan die kar. Zoals hij zelf zegt: "Bas, ik ben nu eenmaal gek van mooie auto's en toen ik de kans kreeg om dit ding te kopen heb ik dat meteen gedaan. Wat maakt het uit dat ik aan het einde van de maand geen geld over heb? Ik voel me in ieder geval lekker als ik vanaf thuis naar mijn wekr rij!"

Dus... het is een kwestie van prioriteiten stellen.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

(jarig!)
Op dinsdag 05 februari 2002 11:36 schreef SAPman het volgende:
Ortep, hiermee moeten we eigenlijk niet in discussie gaan.....
.
.
.
Dus... het is een kwestie van prioriteiten stellen.
Ik weet het, net als de oom van mij die zijn hele leven Mercedes reed. Zelfs in de jaren 60 al toen er nog helemaal niet veel mensen waren die een auto hadden. Maar het was nu eenmaal zijn hobby. Peperduur, maar dat maakt niet uit.

Ik ben trouwens ook allochtoon, opgegroeid in Bospolder en later Spangen. Het is alleen zo dat niemand het aan me ziet (blauwe ogen enzo) of aan me hoort.

Ik heb me het eigenlijk nooit gerealiseerd dat ik allochtoon was. Maar door dat eeuwige gehak op allochtonen krijg ik steeds meer de neiging om me ook als zodanig te profileren.

Verwijderd

Ik zag laatst een docu op TV over oudere generaties Turken en Marrokanen. Deze waren bang voor de nu opkomende generatie omdat deze crimineel en opstandig zou zijn. Ik heb met verbazing gekeken naar deze docu. Ik had zoiets van waarom doen jullie dan niks als ouderen maar het bleek dat zij ook constant slaag kreeg met als gevolg dat deze jongeren niet gecontroleerd of gecorrigeerd werden gevolg:crimineel gedrag. Het kan blijkbaar allemaal zo door blijven gaan en de overheid doet er niks aan!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op dinsdag 05 februari 2002 01:03 schreef coelho het volgende:

[..]

Als je wat beter had gekeken en het hele topic had gelezen, had je gezien dat ik helemaal niet zo generaliserend ben als jij nu denkt. Generaliseren betekent namelijk dat je iedereen over een kam scheert.
Ik dank je voor deze verheldering :?
Ik heb onder andere gezegd dat er een groot verschil is tussen mensen die hier komen omdat hun eigen land onveilig is, mensen die hier komen en met hard werken hun bestaan en verblijf hier rechtvaardigen en mensen die naar nederland komen vanwege het gunstige sociale klimaat, en daar graag een graantje van meepikken (en dus aanspraak willen maken op uitkeringen e.d.). De eerste twee groepen zijn van harte welkom (waar ik wel bij wil zeggen dat een asielzoeker om TIJDELIJK asiel vraagt, voor de periode dat zijn land onveilig is).
Stel dat zijn land 10 jaar onveilig is, dan moet hij na 10 jaar hier te hebben gewoont wegwezen? En het in zijn eigen land maar uitzoeken? Uitermate onlogisch....
De derde groep moet geweerd worden. Dit zijn gewoon regelrechte PROFITEURS.
Wie bepaalt het verschil tussen de profiteur en degene die wel hier een bestaan komt opbouwen?
En juist over deze laatste groep ging het in de laatste paar posts. Er zijn heel veel van deze mensen, die door de nederlandse staat gesponsord worden, die op de een of andere manier nog niet genoeg krijgen, en dus nog eens criminele activiteiten ontplooien (het onnodig aanspraak maken op een uitkering is ook strafbaar, dus eigenlijk moet ik zeggen dat ze meerdere criminele activiteiten ontplooien).
Nogmaals dit is een kleine groep....en die kleine groep moet je aanpakken, kijk eens goed wat jullie reacties teweeg brengen bij het onjuist formuleren....
Jij kunt het dan misschien niet met me eens zijn, maar de groep asielzoekers is niet van Noord-Afrikaanse afkomst, de groep harde werkers heeft het te druk met andere bezigheden dus ligt het voor de hand dat het de groep allochtone uitkeringstrekkers is, die de hele dag toch geen bezigheden hebben.
Idd, feitelijke cijfers, er zijn veel allochtonen die geen reet doen, en een uitkering trekken, maar dit probleem moet je oplossen ipv. erna te verwijzen, en ik denk dat het oplossen van dit probleem een stuk verder ligt dan bij het uitwijzen van zulke mensen. Als je het trouwens in dit opzicht bekijkt, zou het helemaal niet eerlijk zijn aangezien er ook veel autochtonen die geen ruk uitvoeren.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Probleem analyse nav. discussie "wat te doen met criminele allochtonen."

Het gaat hier om allochtone jongeren deze maken dus deel uit van onze maatschappij.
Laten we alsjeblieft niet vergeten dat onze media tegenwoordig tot de commerciëlen behoord, kwantiteit gaat dus voor kwaliteit. Laten we in deze discussie dus enigszins proberen objectief (in deze context) te blijven.

Het probleem ligt enigszins in cultuur en in de vele misverstanden die in alle bevolkingsgroepen bestaan. Misverstanden op grote schaal leiden tot onvoorziene omstandigheden oftewel een vorm van chaos.

"Het niet en niet willen begrijpen van elkaar leidt tot grote problemen in onze grote moderne maatschappij"

Ik denk dat we het probleem maares moeten gaan analyseren,

Is het een feit dat criminaliteit hoger is onder allochtonen?

Ja dat is een feit, en daar zijn we het allen over eens?

Ik ben zelf een allochtoon, en daarom voel ik me bij elk krantenbericht (positief/negatief) lichtelijk aangesproken.
Dat is natuurlijk mijn probleem, maar dat is natuurlijk een foute gedachte. Ik denk namelijk nog steeds dat elk probleem onder een bepaalde bevolkingsgroep binnen een bepaald land, een probleem van de gehele bevolking is.
En de praktijk bewijst deze theorie omdat we er allemaal last van hebben.

Weer een punt waar we het allen over eens kunnen zijn.

Om een probleem te kunnen verhelpen zul je de bron van het probleem moeten vinden.
Over de bron van het probleem valt natuurlijk veel te twisten. Maar ik zal jullie mijn gedachtegang omtrent het probleem geven.

Ik ben een allochtoon die heeft tot zijn 6de jaar in een buurt gewoond waar de criminaliteit vrij hoog was. "Gelukkig" was ik een persoon die vaak ziek was en dus vrijwel nooit buiten kwam en de tijd had om met mijn transformers, Mask en GiJoe de tijd door te brengen, terwijl de meeste van de jongeren hun tijd op straat door brachten. Dit gold voor zowel de allochtone als autochtone
jongeren. Wat ik later op jongeren leeftijd begon te merken was dat buiten spelen in de straten een soort taboe kreeg door alle misdrijven die er werden gepleegd, door wie weet ik niet, en ga ik ook niet over speculeren.

Anyways na mijn 6de ben ik in een nieuwbouwwijk gaan wonen waar opzich alleen maar kleine kinderen woonden tot 13 jaar en daar was er dus helemaal geen criminaliteit werd vredig met elkaar op straat gespeelt.

Nu woon ik nog steeds in deze wijk en is de criminaliteit op sommige fronten naar gewoon de maat uitgegroeid maar het rare is dus dat de criminaliteit nu door jongeren ten uitvoer gebracht die vroeger die lieve 7 tot 13 jarige waren.

Criminaliteit onder jongere allochtonen is specifiek hoog tijdens een bepaalde leeftijd met name de pubertijd.

Als we deze groep statistisch isoleren zal blijken dat criminaliteit onder allochtonen en autochtone niet verschilt met een al te hoge factor.

Doelgroep vastgelegd
"Criminele Allochtone jongeren in de pubertijd, jongeren die dus last hebben van hun hormonen."

Hoe komt het nou vragen we ons dus af?
Hoe komt het dat deze jongeren in een bepaalde fase van hun leven overmatig de fout ingaat en er op een latere leeftijd weer uitkomt? (over het algemeen).

Ik heb wel een idee en enkele wilde speculaties natuurlijk.

Deze jongeren kunnen moeilijker met hun ouders communiceren wat tijdens deze leeftijdsfase heel belangrijk is. Deze jongeren proberen op een belachelijke manier aandacht te vragen door criminele delicten te gaan plegen.

Deze jongeren zie je ook vaak op straat "rondslenteren" een duidelijk bewijs dat ze hun tijd niet nuttig kunnen opvullen, de tijd die ik samen met mijn ouder doorbreng om de dagelijkse dingen te bespreken brengen de meeste van deze probleem jongeren door op straat.

Oplossing van het probleem?

In ieder geval mogen we het probleem niet ontkennen en moeten we er zeker niet meer van maken dan het is.
Het uitzonderlijke van het probleem doet zich voornamelijk voor onder allochtone jongeren in de leeftijdscategorie 13/19. Omdat de generatie voor onze huidige jongen (onze ouders)in ronduit de meeste gevallen (Turkse/Marokkaanse) de Nederlandse taal amper machtig is vormt dit grote communicatie problemen, daarbij vormen de verschillen en misverstanden betreffende de culturen ook een struikelblok.

We kunnen dit probleem alleen oplossen door er gerichte aandacht aan te besteden, daar bedoel ik mee dat we dit probleem moeten duidelijk maken aan iedereen voor zover dit nog niet duidelijk was, de personen die voorop staan zijn natuurlijk de ouders van deze probleem jongeren. Kunnen de ouders dit niet dan is het de taak van onze overheid om dit te doen in de vorm van buurthuizen met gerichte begeleiding. Niemand kan mij vertellen dat dit niet werkt want ik weet uit uitgebreide ervaring dat dit werkt.

Elk kind, elke volwassene heeft een uitlaatklep nodig waar hij zijn gedachten en zorgen kwijt kan, lukt dit niet leidt dit tot opgekropte frustratie die er vroeg of laat uitkomt, en al helemaal in een groepsvorm kan dit grote bedreigingen vormen.

Maar voor alsnog is dit een probleem van ons allen, of je jezelf nou als wel of geen Nederlander beschouwd je woont wel in dit land en dat maakt jou net zo verantwoordelijk voor de dingen die om je heen gebeuren als ieder ander.

Ehh, dit was wat ik een paar mnd'en geleden in een ander topic heb gepost.->http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/298474/4?limit=25

Ben er maar mee gestopt omdat iedereen dezelfde argumenten naar voren gooide die al tig keer waren weerlegt...

Ik wil iedereen er nogmaals op attenderen dat je met uitspraken als: "Allochtonen zijn crimineel, dus als ze iets naars doen gelijk naar hun eigen land schoppen" absoluut geen oplossing bieden.

Een punt waar we het ook over een moeten zijn, is dat ons asielbeleid nog wat bijgeschaaft moet worden (mensen moeten binnen 3 weken al te horen krijgen of ze mogen blijven of dat ze terug worden gestuurd) en gevallen moeten uitermate kritisch bekeken worden, we praten immers over mensen levens.

Tevens moet iemand die een crimineel delict pleegt er goed attent op worden gemaakt wat hij nou eigelijk heeft gedaan, hij moet zich bewust worden van zijn daad, dit geld met name voor jongeren.

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 11:55 schreef Ortep het volgende:

[..]

Ik weet het, net als de oom van mij die zijn hele leven Mercedes reed. Zelfs in de jaren 60 al toen er nog helemaal niet veel mensen waren die een auto hadden. Maar het was nu eenmaal zijn hobby. Peperduur, maar dat maakt niet uit.

Ik ben trouwens ook allochtoon, opgegroeid in Bospolder en later Spangen. Het is alleen zo dat niemand het aan me ziet (blauwe ogen enzo) of aan me hoort.

Ik heb me het eigenlijk nooit gerealiseerd dat ik allochtoon was. Maar door dat eeuwige gehak op allochtonen krijg ik steeds meer de neiging om me ook als zodanig te profileren.
Dat ken ik. Mijn familie leeft al sinds 18-zoveel in Nederland (m.u.v. mijn moeder d'r oma, die was Belgisch) maar zelfs ik heb tegenwoordig de neiging me een allochtoon te noemen :) ! Al was het alleen maar om mensen te laten schrikken... >:)

Verwijderd

MADlive, geweldig!!!!! Helemaal mee eens!

***APPLAUS***

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 13:23 schreef 100%TUKKER het volgende:
Ik zag laatst een docu op TV over oudere generaties Turken en Marrokanen. Deze waren bang voor de nu opkomende generatie omdat deze crimineel en opstandig zou zijn. Ik heb met verbazing gekeken naar deze docu. Ik had zoiets van waarom doen jullie dan niks als ouderen maar het bleek dat zij ook constant slaag kreeg met als gevolg dat deze jongeren niet gecontroleerd of gecorrigeerd werden gevolg:crimineel gedrag. Het kan blijkbaar allemaal zo door blijven gaan en de overheid doet er niks aan!
De overheid doet er juist heel veel aan. Helaas probeert de overheid allerlei dingen die niet werken.... :(

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

(jarig!)
Op dinsdag 05 februari 2002 15:14 schreef SAPman het volgende:
Dat ken ik. Mijn familie leeft al sinds 18-zoveel in Nederland (m.u.v. mijn moeder d'r oma, die was Belgisch) maar zelfs ik heb tegenwoordig de neiging me een allochtoon te noemen :) ! Al was het alleen maar om mensen te laten schrikken... >:)
Heel simpel, je moeder is volgens de officiele definitie een allochtoon. Jij bent dus het kind van een allochtoon :) Welkom bij de club...

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 15:48 schreef Ortep het volgende:

[..]

Heel simpel, je moeder is volgens de officiele definitie een allochtoon. Jij bent dus het kind van een allochtoon :) Welkom bij de club...
HAHAHAHA!!!! Oh ja, zo ken ik er NOG wel een! :)

Mijn vriendin d'r oma d'r oma was een franse. Dan was haar oma dus ook een allochtoon? Dou, dan is mijn Belletje dus ook een allochtoon!

Kortom: ALLE FRANSEN HET LAND UIT, WANT HET ZIJN TOCH ALLEMAAL CRIMINELEN! :)

Toch erg he, dat we hierom kunnen lachen? Zouden eigenlijk tranen met tuiten moeten huilen. :'(

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

(jarig!)
Op dinsdag 05 februari 2002 15:58 schreef SAPman het volgende:

Mijn vriendin d'r oma d'r oma was een franse. Dan was haar oma dus ook een allochtoon? Dou, dan is mijn Belletje dus ook een allochtoon!
Nee, de moeder van je vriendin is een allochtoon.
http://www.nidi.nl/public/demos/dm98021.html
Volgens de ruime definitie is iedereen die in het buitenland is geboren allochtoon. Bovendien is iedereen die in Nederland is geboren uit ouders van wie er ten minste één in het buitenland is geboren ook allochtoon in de ruime zin.
Dat heeft hele leuke consequenties. Stel je hele familie is sinds 1275 al woonachtig in Nederland. En je grootmoeder van moederskant ging in de 8e maand van haar zwangerschap nog even een dagje winkelen in Antwerpen. En OEPS...daar kwamen plotseling de weeen. Snel naar het ziekenhuis en ze bevalt daar van je moeder. Diezelfde middag was ze weer thuis in Rotterdam. Dan is je moeder allochtoon, maar jij ook. Want een van je ouders is in het buitenland geboren.

Er zijn nog wel wat dingen. Neem nu bv Limburg waar Aken en Vaals ongeveer tegen elkaar aan liggen. Stel een Nederlands meisje komt een Duitse jongen tegen. Ze trouwen en krijgen 2 kinderen. Als ze in Aken gaan wonen zijn we een Nederlandse kwijt. Gaan ze in Vaals wonen dan hebben we er 3 allochtonen bij. Dus zelfs als dat heel netjes gaat zo van iedere 1000 Nl/Du stellen gaan er 500 in Duitsland en 500 in Nederland wonen, dan neemt het aantal allochtonen zeer snel toe. Voor iedere Nederlander die je zo kwijt raakt krijg je 3 allochtonen terug. Hetzelfde gebeurt natuurlijk langs heel de Nederlandse grens. En wat denk je van Baarle Hertog en Baarle Nassau. Ik denk dat daar ongeveer iedereen allochtoon is. De grenzen lopen daar soms dwars door de slaapkamer. Dan hangt het er van af aan welke kant van het bed de vrouw lag tijdens de (thuis)bevalling.

Zo komen de 'Pimmetjes' ook aan van die extreem hoge cijfers voor het aantal buitenlanders. Het is niet gelogen, maar een tikje uit zijn verband gerukt

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-11 22:30
Hoe zit dat dan dus nu?

Mijn oma is in Duitsland geboren (in de crisisjaren daar hierheen gekomen als oudste dochter on in NL geld te verdienen). Als ik het goed heb was mijn oma dus een allochtoon (in beperkte zin) en mijn vader is dan een allochtoon in ruime zin. Maar uit het stukje van het NIDI maak ik op dat ik dus geen allochtoon ben (mits ik in NL geboren ben).

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
Ik ben dus echt nooit racistisch geweest. Ik vond het allemaal wel prima dat er allochtonen in Nederland waren. En er zijn er ook echt wel genoeg die zich 'normaal' gedragen (dwz: naar onze mening normaal, naar hun mening is dat vreemd), maar er is ook een gedeelte dat zich geroepen voelt de Nederlandse veiligheid naar de hel te helpen.

Zo is gebleken dat 99% van de straatroven in Rotterdam werd gepleegd door allochtonen. Sorry hoor!!

Bovendien is een vriend van me van de week overvallen en ze hebben zijn 6210 en z'n portemonnee meegenomen na bedreigd te hebben met een mes.

Jullie mening?
Ik denk dat die nederlanders de buurt beter kennen en minder snel gepakt worden :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op dinsdag 05 februari 2002 15:41 schreef SAPman het volgende:
MADlive, geweldig!!!!! Helemaal mee eens!

***APPLAUS***
Dank :D

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 16:36 schreef The_Tzar het volgende:

[..]

Nee, ik moest snel een woning hebben, verder ben ik heel braaf *D.

Weet niet iemand een soort onderzoek, waar ook rekening is gehouden met sociale klasse?
Ik heb ooit iets gezien of gelezen, maar was al een tijdje geleden. En daar kwam idd uit dat alleen de Marokkanen en Antilianen (en dat zijn eik Nederlanders) crimineler waren dan Nederlanders.

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 02:18 schreef Tw^st3D het volgende:

just a thought..
Je moet eens weten wat er voor zwart geld omgaat in die kookkunst van ze. :)

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 14:29 schreef MaDLiVe het volgende:
...een goed overdacht maar helaas een beetje gedateerd betoog...
Man, je bent 15 jaar te laat geboren! Dergelijk slap gelul kraamde men in de jaren 80 ook uit en toen slikte iedereen het nog omdat het zo lekker politiek correct was :r . Helaas heeft het allemaal niets geholpen en is het probleem met criminele allochtonen helemaal uit de hand gelopen :( . Zoals ik zelf al wel dacht (en een paar postings terug schreef) heb je echt niets nieuws te melden. Buurthuizen????? Die waren er ooit genoeg, maar zijn allemal gesloten omdat ze zijn leeggeroofd :'(

Ga nu maar ff een nieuw theorietje bedenken, want dit was echt niet origineel :Z

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op dinsdag 05 februari 2002 20:22 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Man, je bent 15 jaar te laat geboren! Dergelijk slap gelul kraamde men in de jaren 80 ook uit en toen slikte iedereen het nog omdat het zo lekker politiek correct was :r .
Helaas heeft het allemaal niets geholpen en is het probleem met criminele allochtonen helemaal uit de hand gelopen :( . Zoals ik zelf al wel dacht (en een paar postings terug schreef) heb je echt niets nieuws te melden. Buurthuizen????? Die waren er ooit genoeg, maar zijn allemal gesloten omdat ze zijn leeggeroofd :'(

Ga nu maar ff een nieuw theorietje bedenken, want dit was echt niet origineel :Z
Weet je wat orgineel is dat correcte geblaat }:O van jou....kom met argumenten, want ik heb er nog geen 1 gezien op mijn politiek correcte post.....en ik durf te wedden dat je hem niet omver kunt krijgen simpelweg omdat ik goed over dit probleem heb nagedacht.

Allemaal leeggerooft, ik vraag me af kom je buiten? Of haal je informatie van een searchengine met de gebruikte keywords: niet objectief, criminele allochtonen, sla serieuse artikelen over?

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 21:46 schreef MaDLiVe het volgende:
Weet je wat orgineel is dat correcte geblaat }:O van jou....kom met argumenten, want ik heb er nog geen 1 gezien op mijn politiek correcte post.....en ik durf te wedden dat je hem niet omver kunt krijgen simpelweg omdat ik goed over dit probleem heb nagedacht.

Allemaal leeggerooft, ik vraag me af kom je buiten? Of haal je informatie van een searchengine met de gebruikte keywords: niet objectief, criminele allochtonen, sla serieuse artikelen over?
En waar moet ik dan argumenten voor geven dan? Moet ik soms een argument geven voor de vaststelling dat het in Nederland stikt van de criminele Marokkanen? Dat is geen stelling hoor, maar een feit |:(. Ik ben niet degene die beweert een oplossing voor het probleem te hebben. Jij wel, kom maar op dan :P. Trouwens daar gaat dit draadje ook helemaal niet over, het gaat erover dat mensen vanzelf racistisch worden door alles wat ze om hen heen zien. Dat is dus een vaststelling, verder niks. Jij probeert er een voor/tegen buitenlander-draadje van te maken, waarschijnlijk omdat je je aangesproken voelt >:).

Dit topic gaat er dus over, dat mensen die zich wel altijd objectief met de problematiek hebben beziggehouden (zoals ik dus), zolangzamerhand ook verkeerde ideeën krijgen en daar zelf ook niet blij mee zijn. Hoe dit komt? Lees mijn eerste posting in dit draadje maar. Dan kan jij nog wel weer aankomen met slap gelul, maar daar hebben we zolangzamerhand wel genoeg van gehoord :Z. Waarom denk je dat al die mensen op LN of VVD gaan stemmen? Ik stem trouwens SP, moet :r van partijen als LN en VVD. Ik heb lang volgehouden dat het allemaal wel meeviel en wel weer goed zou komen met allochtonen, maar door bepaalde dingen die er het afgelopen jaar zijn gebeurd ben ik het gewoon zat :r.

En nee, ik surf niet naar rechts-radicale sites. Buiten krijg ik al genoeg info :'(. En al die simpele zielen die blèren van 'alle allochtonen het land uit' |:( mogen van mij ook wel ergens anders gaan posten, ik kan me voorstellen dat je daar kwaad van wordt.

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Nu we ongeveer 90% "Nederlanders" hebben gehoord vraag ik me af wat een marokaan of een antiliaan er van denkt. Iemand ?

Nog iets. Een timmerman die een goede boterham verdiend zal niet zo snel naar nederland komen. Met andere woorden de middle class heeft het goed, en zal niet zo die behoefte te hebben om te gaan migireren. De lower class daar in tegen wel, en het is nu eenmaal zo (ook in nederland) dat in de lowerclass meer gewelddadig (vechten en zo, niet cd's kopieren of witteboorden criminaliteit) is. Get the point.

Laatste wat ik me afvraag. Dit type geweld van deze jeugdige groep. Doen ze dit enkel in Nederland, of doen ze dit ook in het land van herkomst.

Wat ik dus niet zeg. Het land uit. Alle buitenlanders zijn slecht. Eén ding wat ik wel wil zeggen, of eigenlijk twee:

1. Pas je aan.
2. Leer de taal.

"Is your mother proud of you ?"

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

(jarig!)
Op dinsdag 05 februari 2002 17:54 schreef Sassie het volgende:
Als ik het goed heb was mijn oma dus een allochtoon (in beperkte zin)
.
.
en mijn vader is dan een allochtoon in ruime zin.
.
.
Maar uit het stukje van het NIDI maak ik op dat ik dus geen allochtoon ben (mits ik in NL geboren ben).
Ja dat klopt. Je oma is gewoon een Duitse vrouw en dus een allochtoon. Dat kan nooit veranderen. Je vader is om twee redenen een allochtoon: Zijn moeder was een Duitse en ze is ook in het buitenland geboren.

Jij bent geen allochtoon via je vader.

Je kan dus allochtoon zijn als een van je ouders in het buitenland geboren is. Zelfs als ze die de Nederlandse nationaliteit heeft. En als je familie al 500 jaar in Nederland woont, maar nog steeds bv de Franse nationaliteit heeft, ben je ook een allochtoon.

Er wordt trouwens ook onderscheid gemaakt tussen westerse en niet westerse allochtonen. En er is ook een definitie die kijkt naar bv cultuur en godsdienst. Maar vooral bij die laatste kan je heftig in de problemen komen. Want dan is bv een streng gereformeerde uit Bennekom die in het streng katholieke Urk gaat wonen ook een allochtoon.

Er word vreselijk met cijfers gegoocheld. Mensen die willen aantonen dat:
Op woensdag 06 februari 2002 00:18 schreef Lemmeb het volgende:
En waar moet ik dan argumenten voor geven dan? Moet ik soms een argument geven voor de vaststelling dat het in Nederland stikt van de criminele Marokkanen? Dat is geen stelling hoor, maar een feit |:(.
denken wel dat ze feiten gebruiken maar dat is niet zo. Ze gebruiken de cijfers van de ruime omschrijving van allochtonen. Daar valt je vader dus onder en ik bv ook. En dan zeggen ze zie je wel het zijn er veel. En daarna laten ze zien dat een deel van de Marokaanse pubers onhandelbaar zijn. En dan zeggen ze zie je wel....We zijn overspoeld

Verwijderd

jaar 0 = Barbaar
jaar 1000 = heiden
jaar 1935 = Untermensch
jaar 1960 = gastarbeider
jaar 1970 = buitenlander
jaar 1980 = medelander
jaar 1990 = immigrant
jaar 2000 = allochtoon

De naam verandert, maar de gedachte blijft gelijk: Anders, dus eng.

Verwijderd

Ach ik heb een ruzie meegemaakt in rotterdam, twee automobilisten hadden ruzie, de voorste stapt uit en rent op de auto van die andere af die andere zegt van, owh wil jij vechten, en doet knal schiet die vent voor onze ogen zo kapot.

Vreemd... Waren beide nederlanders trouwens :)

En zo heb ik altijd lopen stoeien met mol (ukkers) die altijd en iedereen aan het mollen waren. Dat zijn idd geen aardige mensen als ze jong zijn, maar he boeiend als ze later groot zijn dan is 50 procent ook weer normaal. Net zoals iedereen.

En tja of ik nou racist daarvan word? Neuh niet echt. Ze moeten alleen die grens is dicht gooien en de kerk gangers condooms aanbieden! En elke crimineel paars,zwart,wit,rose,groen weet ik veel wat voor een kleur gewoon opsluiten en bij erge delicten gewoon zwaar straffen. Onmenselijkheid keihard de kop indrukken door hetzelfde terug te doen alleen 2 * zo zwaar.

En ja dat in rotterdam nou veel buitenlanders de crimineel uithangen, dan is het verstandig als het gebeurd op zo een jonge leeftijd gewoon heel hard fysiek te straffen zodat diegene een jaar uit de roelatie is.

Maar ja wij weldenkende nederlanders vinden dit dan opzich weer crime. Mietjes!

Owh ja ben zelf wel rose :) haha.

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 09:41 schreef Ortep het volgende:
Er word vreselijk met cijfers gegoocheld. Mensen die willen aantonen dat:
[..]

denken wel dat ze feiten gebruiken maar dat is niet zo. Ze gebruiken de cijfers van de ruime omschrijving van allochtonen. Daar valt je vader dus onder en ik bv ook. En dan zeggen ze zie je wel het zijn er veel. En daarna laten ze zien dat een deel van de Marokaanse pubers onhandelbaar zijn. En dan zeggen ze zie je wel....We zijn overspoeld
Jij bent echt erg zeg. Wat een bullshit, er is er hier maar één die met cijfers goochelt en dat ben JIJ |:(. ROTFLMAO de ruime en enge omschrijving van allochtonen. Als ik de enge omschrijving gebruik, wordt het alleen maar erger, hangt er maar net vanaf wat je daaronder verstaat. Dat is dus een wel heel erg subjectief begrip |:(.

Er zijn gewoon cijfers bekend over criminaliteit onder de allochtone bevolkingsgroepen, daar moet je verder niet moeilijk over doen. En nee, ik scheer niet alle allochtonen over één kam, ik had het hier dus specifiek over Marokkanen. Dat jij het weer nodig vindt om dit uit z'n verband te rukken :(, laat alleen maar zien dat je verder blijkbaar geen fatsoenlijke argumenten kunt bedenken :'(.

• BOCmetalhead
Op dinsdag 05 februari 2002 11:31 schreef SAPman het volgende:

[..]

BWAHAHAHAHAHAHA!!!!!!! Dan zit hij bij zijn NEDERLANDSE vrienden met zijn NEDERLANDSE vriendin in het NEDERLANDS (Ja, hij spreekt vloeiend Nederlands. In iede rgeval beter als jij!) over NEDERLANDSE politiek en NEDERLANDSE sport te praten terwijl hij NEDERLANDS varkensvlees eet en NEDERLANDS bier drinkt.
En dat voor iemand die op zijn 11e naar Nederland is gekomen... Ik vertrouw die jongen door en door.

Ik vind dit een smerige, laag-bij-de-grondse opmerking en maak hier verder geen woorden meer aan vuil. Nou ja, nog 1 vraagje dan...

Wat the fuck betekent "BOC"metalhead? Bullshitter On a Crusade of zo? |:(
BOC staat voor Black Oak Clan (CS clan)
en ten 2de mag hij van zijn moslim geloof wel een nederlandse vrouw hebben... krijgt ie vast problemen mee!
en waarom het nie te vertrouwens is ga bij je zelf na je zegt dat hij het zelfde verdient als jij... kan jij een nieuwe BMW veroorloven??? NEE want anders reed je er wel in 1 rond! en zeg niet dat je het niet zou doen want ik weet als iemand zich er 1 kan veroorloven doet ie het!!

en wij nederlanders hebben (kans op) een goede baan! turken marrokanen en negers niet! simpelweg om het feit dat ze in die landen of een opleiding waardeloos vinden omdat je toch je vader z'n boerderij over neemt om geiten te fokken of omdat ze er geen geld voor hebben! sterker nog in sommige gebieden van turkije en marrokko zijn geen eens scholen! en dat terwijl er toch mensen wonen!

ik ben nog geen enkele turk of marrok tegen gekomen die een goede opleiding gevolgd heeft/een goede baan heeft! ze hebben allemaal laag opgeleid werk als schoonmaker of in een magazijn orderpikker!!! en ik woon in omgeving amsterdam dus we hebben genoeg van die gasten hier!!! teveel al eigenlijk! maar ja dat mag je dan weer nie zeggen want dan discrimineer je weer... BULL!!!!!!!!!

kortom als er zo'n figuur in een dikke BMW of Audi of een andere dergelijke auto rond ziet rijden ga hem eerst maar eens na vragen wat hij in zijn vrije tijd doet want ergens klopt er dan toch iets niet!!!ze behoren een brakke kadet te rijden ofzo waar ze dan met 20 man in proberen te komen!!

Metal to the bone

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 11:17 schreef SAPman het volgende:
jaar 0 = Barbaar
jaar 1000 = heiden
jaar 1935 = Untermensch
jaar 1960 = gastarbeider
jaar 1970 = buitenlander
jaar 1980 = medelander
jaar 1990 = immigrant
jaar 2000 = allochtoon

De naam verandert, maar de gedachte blijft gelijk: Anders, dus eng.
Weer zoeen die met geblaat uit de jaren 70 aan komt zetten. Het tijdperk dat we allochtonen eng vonden omdat ze 'anders' waren, hebben we zo langzamerhand wel achter ons gelaten :Z. Tegenwoordig vinden mensen allochtonen eng, omdat er zoveel criminelen tussen zitten. Dus je weet niet zeker of je danwel beroofd, in mekaar gemept, verkracht of alledrie tegelijk wordt, als je midden in de nacht op straat een groepje Marokkanen of Antillianen tegenkomt en dat vinden veel mensen eng. Gek hè :?

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

(jarig!)
Op woensdag 06 februari 2002 12:26 schreef Lemmeb het volgende:
Jij bent echt erg zeg. Wat een bullshit, er is er hier maar één die met cijfers goochelt en dat ben JIJ |:(. ROTFLMAO de ruime en enge omschrijving van allochtonen. Als ik de enge omschrijving gebruik, wordt het alleen maar erger, hangt er maar net vanaf wat je daaronder verstaat. Dat is dus een wel heel erg subjectief begrip |:(.
1) Die omschrijvingen zijn niet van mij maar de officiele omschrijvingen van het CBS. Ik bedenk niets, ik zeg niets subjectiefs. Ik kom met de officiele gegevens.

2) Rekenen is moeilijk. Als je de enge omschrijving gebruikt dan neemt het aantal allochtonen alleen maar af. Met zeker 50-60%. En het wordt nog minder als je alleen kijkt naar de niet westerse allochtonen. Want dan raak je er nog eens een 30% kwijt. En wordt het dus niet 'erger' maar minder erg met het overspoelen van Nederland. Om je een idee te geven, hier zijn de cijfergoochelaars van het CBS weer. Nu met de gegevens over 'al die Marokkanen' in Nederland die ons hele land hebben overgenomen.
1996 225 088
1997 232 841
1998 241 982
1999 252 493
2000 262 221
2001 272 752
© Centraal Bureau voor de Statistiek, Voorburg/Heerlen 2002-02-06
Zoals je ziet alle Marokkanen samen vormen zo'n 1.7 % van de bevolking. (Dit is trouwens de ruime definitie dus hier zitten ook kinderen uit gemengde huwelijken bij. Of kinderen van ouders die zelf al 30 jaar geleden Nederlander zijn geworden.)

3) Als je het hele topic ook echt gelezen had, dan had je kunnen zien dat ik ergens op de 2e pagina al alle cijfers van Rotterdam al liet zien. En niet alleen de koppen die in de Telegraaf en de Spits stonden. Maar ook de rest van de cijfers. Het is inderdaad zo dat 99% van de straatroven in Rotterdam door allochtonen worden gedaan. Maar dat is heel wat anders dan zeggen dat 99% van de misdrijven door allochtonen worden gedaan. En hij de echte cijfers blijkt dat het slechts twee groepen zijn die het doen. En inderdaad, één ervan zijn de Marokkaanse puber jongens. Ze staan trouwens op de tweede plaats, niet eens op de eerste terwijl er veel meer van zijn dan van Antillianen.

Pubers zijn hooguit 10% van de bevolking. En meisjes zijn zelden of nooit geweldadig. Reken nu zelf maar uit hoeveel Marokkaanse jongens van 14-18 er zijn. En daarvan is slechts een deel een probleem. Het grootste deel zit gewoon op school of werkt.

4) Als je dan zegt dat je gegevens hebt die afwijken van de gegevens die ik heb, laat ze dan vooral eens zien. Bij voorkeur uit een onverdachte bron. Zoals de ministeries van Justitie, Sociale zaken en het CBS.

5) Meningen komen wat serieuzer en minder puberachtig over als er niet te pas en te onpas met smileys en stoere afkortingen wordt gesmeten.

6) Bedenk dat (verbaal)geweld het laatste redmiddel is van diegene die de discussie niet meer beheersen.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

(jarig!)
Op woensdag 06 februari 2002 12:57 schreef BOCmetalhead het volgende:
kan jij een nieuwe BMW veroorloven??? NEE want anders reed je er wel in 1 rond! en zeg niet dat je het niet zou doen want ik weet als iemand zich er 1 kan veroorloven doet ie het!!
Ik zou er wel twee kunnen kopen. Maar ik heb niet echt de behoefte om er een te kopen. Ik ben zelfs iets kleiner gaan rijden. Ik vind het makkelijker met parkeren en bovendien jatten ze mijn Toyota'tje niet zo snel. Ik vind een auto absoluut geen status symbool. Eerder het omgekeerde.
ik ben nog geen enkele turk of marrok tegen gekomen die een goede opleiding gevolgd heeft/een goede baan heeft! ze hebben allemaal laag opgeleid werk als schoonmaker of in een magazijn orderpikker!!! en ik woon in omgeving amsterdam dus we hebben genoeg van die gasten hier!!!
Misschien zijn Rotterdammers in het algemeen beter opgeleid dan Amsterdammers, want ik heb hier op mijn werk ( en ik ken zeker niet iedereen) twee Marokkaanse ING's en een Turkse HLO-er. Bovendien ken ik via mijn vriendin een Turkse anesthesist en een Marokkaanse OK assistent (Dat is ook een HBO functie). Bij haar zijn op dit moment in opleiding zeker nog 5-6 Turkse en Marokkaanse verpleegkundigen. En nu spreek ik over dit jaar. Dat gaat al jaar in jaar uit zo. De hele groep is iets van 18-20 mensen. Dus het is een zeer hoog percentage dat deze bovengemiddelde opleiding volgt.

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 13:54 schreef Ortep het volgende:
1) Die omschrijvingen zijn niet van mij maar de officiele omschrijvingen van het CBS. Ik bedenk niets, ik zeg niets subjectiefs. Ik kom met de officiele gegevens.
Het begrip allochtonen in enge zin, zoals door het CBS gedefinieerd, is net zo subjectief, als elke andere definitie.
2) Rekenen is moeilijk. Als je de enge omschrijving gebruikt dan neemt het aantal allochtonen alleen maar af. Met zeker 50-60%. En het wordt nog minder als je alleen kijkt naar de niet westerse allochtonen. Want dan raak je er nog eens een 30% kwijt. En wordt het dus niet 'erger' maar minder erg met het overspoelen van Nederland. Om je een idee te geven, hier zijn de cijfergoochelaars van het CBS weer. Nu met de gegevens over 'al die Marokkanen' in Nederland die ons hele land hebben overgenomen.

Zoals je ziet alle Marokkanen samen vormen zo'n 1.7 % van de bevolking. (Dit is trouwens de ruime definitie dus hier zitten ook kinderen uit gemengde huwelijken bij. Of kinderen van ouders die zelf al 30 jaar geleden Nederlander zijn geworden.)

3) Als je het hele topic ook echt gelezen had, dan had je kunnen zien dat ik ergens op de 2e pagina al alle cijfers van Rotterdam al liet zien. En niet alleen de koppen die in de Telegraaf en de Spits stonden. Maar ook de rest van de cijfers. Het is inderdaad zo dat 99% van de straatroven in Rotterdam door allochtonen worden gedaan. Maar dat is heel wat anders dan zeggen dat 99% van de misdrijven door allochtonen worden gedaan. En hij de echte cijfers blijkt dat het slechts twee groepen zijn die het doen. En inderdaad, één ervan zijn de Marokkaanse puber jongens. Ze staan trouwens op de tweede plaats, niet eens op de eerste terwijl er veel meer van zijn dan van Antillianen.

Pubers zijn hooguit 10% van de bevolking. En meisjes zijn zelden of nooit geweldadig. Reken nu zelf maar uit hoeveel Marokkaanse jongens van 14-18 er zijn. En daarvan is slechts een deel een probleem. Het grootste deel zit gewoon op school of werkt.
We lullen duidelijk een beetje langs elkaar heen. Jij quote mij om aan te tonen dat sommigen verkeerde cijfers zouden gebruiken. Blijkbaar doelde jij daarbij op cijfers over het totaal aantal allochtonen in Nederland. Ik heb echter nooit gezegd dat er teveel zijn, en dat zul jij mij niet horen zeggen ook. Die cijfers zijn voor mij in het geheel niet relevant. Hier zat je dus duidelijk fout en daarom reageerde ik ook zo fel. Ik zeg alleen dat de criminaliteit onder allochtonen schrikbarend hoog is, iets dat nota bene je eigen cijfers ook laten zien. En als cijfers laten zien dat er minder allochtonen in Nederland zijn, dan menigeen denkt, is dat alleen maar een teken dat de criminaliteit onder allochtonen veel schrikbarender is dan men denkt. 99% van de straatroven in Rotterdam wordt door zo'n kleine bevolkingsgroep gedaan!
4) Als je dan zegt dat je gegevens hebt die afwijken van de gegevens die ik heb, laat ze dan vooral eens zien. Bij voorkeur uit een onverdachte bron. Zoals de ministeries van Justitie, Sociale zaken en het CBS.
Nee hoor, die gegevens heb ik niet. Ik heb dezelfde gegevens die jij ook hebt en die laten precies zien wat ik wil zeggen, namelijk dat er veel criminaliteit onder allochtonen is.
5) Meningen komen wat serieuzer en minder puberachtig over als er niet te pas en te onpas met smileys en stoere afkortingen wordt gesmeten.
Ik had het idee dat jij een pubertje was en mijn posting niet zou lezen als ik niet voldoende smileys zou gebruiken. Blijkbaar heb je mijn postings ook niet goed gelezen, anders had je mij nooit qequote. Maar ach, speciaal voor jou een hele posting zonder smileys. Hopen dat je het nu wel goed leest.
6) Bedenk dat (verbaal)geweld het laatste redmiddel is van diegene die de discussie niet meer beheersen.
Als je dit al verbaal geweld noemt... Je hoort mij niet schelden hoor.

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 10:45 schreef The_Tzar het volgende:
Het is misschien beter om allochtonen en nederlanders in dezelfde klasse met elkaar te vergelijken. Want allochtonen zitten vaak in de onderste klasse, en nederlanders vaak niet. Als je echter enkel de allochtonen en de nederlanders uit de onderste klasse met elkaar zou vergelijken, zie je dat nederlanders idd ook geen lievertjes zijn.
Hier kan ik het erg goed mee vinden!!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

(jarig!)
Op woensdag 06 februari 2002 14:24 schreef Lemmeb het volgende:
Het begrip allochtonen in enge zin, zoals door het CBS gedefinieerd, is net zo subjectief, als elke andere definitie.
Nee, het is niet subjectief...het is keihard omschreven. Je kan er glashard mee rekenen.
Ik zeg alleen dat de criminaliteit onder allochtonen schrikbarend hoog is, iets dat nota bene je eigen cijfers ook laten zien. En als cijfers laten zien dat er minder allochtonen in Nederland zijn, dan menigeen denkt, is dat alleen maar een teken dat de criminaliteit onder allochtonen veel schrikbarender is dan men denkt. 99% van de straatroven in Rotterdam wordt door zo'n kleine bevolkingsgroep gedaan!
Ik kom weer terug op de cijfers, je laat ze niet echt tot je doordringen. Die cijfers uit Rotterdam tonen juist niet aan dat de criminaliteit onder allochtonen schrikbarend hoog is. Ze tonen alleen aan dat er twee en slechts twee zeer kleine groepen zijn die één probleem veroorzaken, de straatroof. Die groepen zijn Antilliaanse en Marokkaanse puberjongens. Natuurlijk moet daar wat aan gedaan worden. Maar je mag absoluut niet uit deze cijfers concluderen dat de criminaliteit onder allochtonen hoog is. Ik ben het met je eens dat hij hoger is dan onder de autochtonen. Maar daarbij moet je wel corrigeren voor de sociale klasse. En dan is er plotseling nog maar heel weinig verschil. In de jaren 20 van de vorige eeuw hadden we exact dit soort problemen met de 'asocialen'. Die werden in aparte wijken opgesloten en de criminaliteit was daar ook veel hoger dan onder 'nette' Nederlanders. Trouwens...wat was ook alweer de afkomst van dat gezin waarvoor ze ergens een hele stadswijk aan het slopen zijn? Niemand wil ook maar bij ze in de wijk wonen. Met de cijfers in de hand kan ik nu aantonen dat de criminaliteit in die wijk extreem hoog is. Zo'n 100% van de manelijke bewoners heeft in de bak gezeten. En het zijn autochtonen. Dus????

Dat ik op jou reageerde was juist omdat je hier duidelijk laat zien dat je de cijfers niet kent. Je draait hier de dingen om.
Ik had het idee dat jij een pubertje was en mijn posting niet zou lezen als ik niet voldoende smileys zou gebruiken.
Ik ben al zeker een 30 jaar geen puber meer. Dat had je misschien kunnen bedenken als je mijn eerdere postings in dit topic gelezen had. Ik loop hier niet echt zomaar wat te roepen. Iemand hoeft het niet met me eens te zijn, maar ik kom wel met argumenten en (officiele)gegevens.
Als je dit al verbaal geweld noemt... Je hoort mij niet schelden hoor.
Het volgende valt bij mij onder verbaal geweld zonder argumenten. Jij hebt blijkbaar hele andere ideeen dan ik
Jij bent echt erg zeg. Wat een bullshit, er is er hier maar één die met cijfers goochelt en dat ben JIJ |:( . ROTFLMAO de ruime en enge omschrijving van allochtonen.

Dat jij het weer nodig vindt om dit uit z'n verband te rukken :(, laat alleen maar zien dat je verder blijkbaar geen fatsoenlijke argumenten kunt bedenken :'(.

• BOCmetalhead
Op woensdag 06 februari 2002 14:03 schreef Ortep het volgende:

[..]

Ik zou er wel twee kunnen kopen. Maar ik heb niet echt de behoefte om er een te kopen. Ik ben zelfs iets kleiner gaan rijden. Ik vind het makkelijker met parkeren en bovendien jatten ze mijn Toyota'tje niet zo snel. Ik vind een auto absoluut geen status symbool. Eerder het omgekeerde.
[..]

Misschien zijn Rotterdammers in het algemeen beter opgeleid dan Amsterdammers, want ik heb hier op mijn werk ( en ik ken zeker niet iedereen) twee Marokkaanse ING's en een Turkse HLO-er. Bovendien ken ik via mijn vriendin een Turkse anesthesist en een Marokkaanse OK assistent (Dat is ook een HBO functie). Bij haar zijn op dit moment in opleiding zeker nog 5-6 Turkse en Marokkaanse verpleegkundigen. En nu spreek ik over dit jaar. Dat gaat al jaar in jaar uit zo. De hele groep is iets van 18-20 mensen. Dus het is een zeer hoog percentage dat deze bovengemiddelde opleiding volgt.
ik moet ze nog tegen komen

Metal to the bone

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 14:57 schreef Ortep het volgende:
Nee, het is niet subjectief...het is keihard omschreven. Je kan er glashard mee rekenen.
Het is wel subjectief, het CBS is geen alwetende organisatie. Jij vindt het misschien niet subjectief, dat is heel wat anders.
Ik kom weer terug op de cijfers, je laat ze niet echt tot je doordringen. Die cijfers uit Rotterdam tonen juist niet aan dat de criminaliteit onder allochtonen schrikbarend hoog is. Ze tonen alleen aan dat er twee en slechts twee zeer kleine groepen zijn die één probleem veroorzaken, de straatroof. Die groepen zijn Antilliaanse en Marokkaanse puberjongens. Natuurlijk moet daar wat aan gedaan worden. Maar je mag absoluut niet uit deze cijfers concluderen dat de criminaliteit onder allochtonen hoog is. Ik ben het met je eens dat hij hoger is dan onder de autochtonen. Maar daarbij moet je wel corrigeren voor de sociale klasse. En dan is er plotseling nog maar heel weinig verschil. In de jaren 20 van de vorige eeuw hadden we exact dit soort problemen met de 'asocialen'. Die werden in aparte wijken opgesloten en de criminaliteit was daar ook veel hoger dan onder 'nette' Nederlanders. Trouwens...wat was ook alweer de afkomst van dat gezin waarvoor ze ergens een hele stadswijk aan het slopen zijn? Niemand wil ook maar bij ze in de wijk wonen. Met de cijfers in de hand kan ik nu aantonen dat de criminaliteit in die wijk extreem hoog is. Zo'n 100% van de manelijke bewoners heeft in de bak gezeten. En het zijn autochtonen. Dus????
Dus je onderkent het probleem wel? Gelukkig maar, dan staan je oogkleppen tenminste nog een beetje op een kier. Als jij vindt dat je uit het feit dat 99% van de straatroven (je eigen woorden...) niet mag concluderen dat de criminaliteit onder allochtonen erg hoog is (waarmee ik dus niet zeg dat alle criminaliteit door allochtonen wordt gepleegd, daar gaan we weer, leer nu eens lezen), dan zijn we bij deze uitgepraat, dan is er naar mijn idee geen ruimte voor discussie meer en kun je alles wel blijven ontkennen.
Dat ik op jou reageerde was juist omdat je hier duidelijk laat zien dat je de cijfers niet kent. Je draait hier de dingen om.
En welke dingen draai ik dan om? Ik zei alleen maar dat het in Nederland stikt van de criminele Marokkanen, ik noem verder helemaal geen cijfers. Blijkbaar vind ik dus uit eigen ervaring dat er teveel criminele Marokkanen rondlopen (met de nadruk op dat criminele). Dat is mijn mening en dat mag ik dus gewoon zeggen.
Ik ben al zeker een 30 jaar geen puber meer. Dat had je misschien kunnen bedenken als je mijn eerdere postings in dit topic gelezen had. Ik loop hier niet echt zomaar wat te roepen. Iemand hoeft het niet met me eens te zijn, maar ik kom wel met argumenten en (officiele)gegevens.
Ik heb er helemaal geen zin in om jouw postings te lezen. Jij begon er zomaar mee mijn posting onterecht te quoten en compleet uit zijn verband te rukken. Daarmee gaf je duidelijk blijk dat je juist mijn postings niet goed gelezen gad. Daarom reageerde ik zoals ik reageerde, jij probeert mij op een heel vervelende manier te stigmatiseren en daar ben ik niet van gediend.

Ik 'loop' ook niet zomaar wat te roepen (ook al probeer jij dat wel te doen voorkomen), ik ken de cijfers, en blijkbaar zijn mijn conclusies anders dan de jouwe. Jij vindt mij misschien dom, ik jou naïef.
Het volgende valt bij mij onder verbaal geweld zonder argumenten. Jij hebt blijkbaar hele andere ideeen dan ik
Precies, is daar wat mis mee dan?

Nogmaals, dit 'verbale geweld' was terecht, dan moet je maar geen postings quoten zonder dat je ze goed gelezen hebt. Dat laatste noem ik namelijk 'verbaal geweld'.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

(jarig!)
Op woensdag 06 februari 2002 15:12 schreef BOCmetalhead het volgende:
ik moet ze nog tegen komen
We verkeren blijkbaar in andere kringen

Verwijderd

DISCLAIMER/FLAME-ALERT!!!

BOCmetalhead beledigde in zijn vorige post een vriend/collega van mij. Dat ga ik nu in een constructieve post rechtzetten. Maar er zouden weleens wat scherpe randjes aan mijn post kunnen zitten..... Niets persoonlijks! Zie ook beneden...
Op woensdag 06 februari 2002 12:57 schreef BOCmetalhead het volgende:

[..]

BOC staat voor Black Oak Clan (CS clan)
en ten 2de mag hij van zijn moslim geloof wel een nederlandse vrouw hebben...
krijgt ie vast problemen mee!
BOCmetalhead, trek je kop nou eens uit je aars en vraag eerst even informatie voordat je je conclusies trekt..... Mijn collega een moslim? Wat een CRAP! Hij is net zo'n atheist als jij en ik.
(Ter informatie, en om even een vooroordeel uit de weg te ruimen: 50 % van de inwoners van het midden-oosten is GEEN moslim. Je hebt heeeeeel veel christenen, joden (niet alleen in Israel!) en zoroastranisten in die regio.)
en waarom het nie te vertrouwens is ga bij je zelf na je zegt dat hij het zelfde verdient als jij... kan jij een nieuwe BMW veroorloven??? NEE want anders reed je er wel in 1 rond! en zeg niet dat je het niet zou doen want ik weet als iemand zich er 1 kan veroorloven doet ie het!!
Hmmmm.... Waarom rij ik geen BMW? Omdat ik het niet kan betalen natuurlijk! Fout..... Ik heb geeneens een rijbewijs, nergens voor nodig. En zelf al had ik er een, dan nog woont mijn collega bij zijn ouders en heb ik een huis met hypotheek, een vriendin die studeert en steek ik erg veel geld in zaken die ik interessanter vind als een mooie auto.

Life is all about priorities!
en wij nederlanders hebben (kans op) een goede baan! turken marrokanen en negers niet! simpelweg om het feit dat ze in die landen of een opleiding waardeloos vinden omdat je toch je vader z'n boerderij over neemt om geiten te fokken of omdat ze er geen geld voor hebben! sterker nog in sommige gebieden van turkije en marrokko zijn geen eens scholen! en dat terwijl er toch mensen wonen!
Hmmmmmmm..... Die collega van mij heeft anders wel de HTS gedaan. Net zoiets als Ethem, een Turkse vriend van me die inmiddels zijn studie rechten aan de Erasmus-universiteit heeft afgemaakt en nu bij het OM werkt. Of die 6000 marokkaanse vrouwen die dit jaar op de universiteit zijn begonnen (dat zijn dus procentueel gezien MEER mensen als onder de Nederlandse mannen EN vrouwen). Nogmaals:

- eerst onderzoeken
- dan de stront uit je oren peuteren
- dan weer onderzoeken
- DAN PAS die beerput die jij (en alleen jij) een mond noemt opentrekken.

BEGONE!
ik ben nog geen enkele turk of marrok tegen gekomen die een goede opleiding gevolgd heeft/een goede baan heeft! ze hebben allemaal laag opgeleid werk als schoonmaker of in een magazijn orderpikker!!!
Zie boven. I rest my case.
*Slaps BOCmetalhead with a trout*
en ik woon in omgeving amsterdam
moet ik nu onder de indruk zijn soms? :? Ik woon in Rotterdam (niets "omgeving", HARTJE BINNENSTAD)
dus we hebben genoeg van die gasten hier!!!
IK OOK! And I love it!!!!!!

Gezellig toch? Shoarma, dondurma, lahmacun, doner, en cous-cous eten, "seni sevyorum" zeggen tegen mooie Turkse dames, samen met je Ethiopische buurman naar de marathon van Rotterdam gaan kijken......
teveel al eigenlijk! maar ja dat mag je dan weer nie zeggen want dan discrimineer je weer... BULL!!!!!!!!!
Ik ben blij dat je je eigen shit herkent, bullshitter.
kortom als er zo'n figuur in een dikke BMW of Audi of een andere dergelijke auto rond ziet rijden ga hem eerst maar eens na vragen wat hij in zijn vrije tijd doet want ergens klopt er dan toch iets niet!!!
BWAHAHAHAHAHAHA! LEES DAN EERST, OETLUL! Er zijn genoeg buitenlanders met een goede baan! (Oh, ik ben mijn buurman vergeten, een Surinamer die leraar op de Hogeschool Rotterdam & Omstreken is......)
ze behoren een brakke kadet te rijden ofzo waar ze dan met 20 man in proberen te komen!!
Misschien vindt je dat omdat je zelf in een ouwe kut-auto rijdt en dus gewoon jaloers bent?

Nog drie (meer persoonlijke) dingen, BOCmetalass:
- Het valt me overigens tegen dat je niets te zeggen had over mijn opmerking dat die collega van mij (die dus net 8 jaar in Nederland woont, ik dacht dat het langer was) beter Nederlands spreekt als jij. Je had toch zo'n grote waffel over "al die buitenlanders die geen woord Nederlands lullen"? Heb je zelf ook door dat je toch wel een behoorlijke hypocriete sufkut bent soms.....?
- Metalhead? OK, dus jij bent een "metalhead". Luister je ook wel eens naar Napalm Death? Of naar ouwe Metallica? Sepultura misschien? Stuck Mojo? Soulfly? Heerlijke anbti-discriminatie-songs hebben die gasten. Maar ja, jij kent Skullhead, SSquadron en Endlosung zeker beter.....

BELANGRIJK!
- Ik heb niets tegen je persoonlijk, BOCmetalhead. Maar die collega van mij is een toffe gozer, en als jij zo op hem gaat lopen schelden pak ik je terug, en bij deze. Don't flame me if you don't want to get your ass burnt....
No offense!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 15:56 schreef SAPman het volgende:
wauw!
Tsjongejonge, wat laat jij je opnaaien, zeg...

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 15:58 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Tsjongejonge, wat laat jij je opnaaien, zeg...
Yeah, I know :) Maar kom niet aan mijn maten, dan word ik boos.

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 15:59 schreef SAPman het volgende:
Yeah, I know :) Maar kom niet aan mijn maten, dan word ik boos.
Kan ik me wel een beetje voorstellen, ja. Laat voortaan maar lekker lullen joh...

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 16:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Kan ik me wel een beetje voorstellen, ja. Laat voortaan maar lekker lullen joh...
Ik heb me af kunnen reageren, dus ik ben weer cool. Lemmeb, jij kunt ook HEERLIJK ongenuanceerd uit de hoek komen bij dit soort onderwerpen (no offense meant! :) ) , maar daar stoor ik me toch minder aan. Jij voegt nog tenminste nog iets toe aan de discussie, wat we van BOCmetalhead niet kunnen zeggen. >:)

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 16:06 schreef SAPman het volgende:
Ik heb me af kunnen reageren, dus ik ben weer cool. Lemmeb, jij kunt ook HEERLIJK ongenuanceerd uit de hoek komen bij dit soort onderwerpen (no offense meant! :) ) , maar daar stoor ik me toch minder aan. Jij voegt nog tenminste nog iets toe aan de discussie, wat we van BOCmetalhead niet kunnen zeggen. >:)
Ja lekker hè, dat ongenuanceerde ;)

Maar op de persoon spelen heb ik ook een hekel aan, zeker als je die persoon helemaal niet kent.

Verwijderd

NOu, Lemmeb.... Mag ik je citeren? :)
Dus je onderkent het probleem wel? Gelukkig maar, dan staan je oogkleppen tenminste nog een beetje op een kier.
Jij vindt mij misschien dom, ik jou naïef.
Jij kan er ook wel wat van hoor! Maar dat is denk ik juist je charme!

Oh, en back on topic: ik heb vanavond een gesprek met een Surinamer die bij ons wil komen werken. Weer een buitenlander in een BMW!!!!!

• ilyc
  • Laatst online: 13-11 14:08
''ik ben nog geen enkele turk of marrok tegen gekomen die een goede opleiding gevolgd heeft/een goede baan heeft! ze hebben allemaal laag opgeleid werk als schoonmaker of in een magazijn orderpikker!!!''

Man, wat een CRAP! Ik zit op een HAVO/VWO middenin Rotterdam, en 93% van de leerlingen is allochtoon, waarvan weer ongeveer de helft (schatting) Turks of Marokkaans is.
Het slagingspercentage onder hen is op onze school ook niet lager dan andere leerlingen, dus je lult echt enorm.
En weet je, dit zijn FEITEN!

Btw, ik woon ook in het hart van Rotterdam :9

Wat ik wel even kwijt wil, is dat het cultuurverschil nog weleens voor botsingen wil zorgen. In Turkse/Marokkaanse/weetikveelwat culturen, lijken dingen als agressie en rangen en standen van een veel groter belang dan bij ons. Daar moeten we met z'n allen wat aan doen. IK vind al die culturen namelijk heel leuk en interessant.

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 16:38 schreef ilyc het volgende:
''ik ben nog geen enkele turk of marrok tegen gekomen die een goede opleiding gevolgd heeft/een goede baan heeft! ze hebben allemaal laag opgeleid werk als schoonmaker of in een magazijn orderpikker!!!''

Man, wat een CRAP! Ik zit op een HAVO/VWO middenin Rotterdam, en 93% van de leerlingen is allochtoon, waarvan weer ongeveer de helft (schatting) Turks of Marokkaans is.
Het slagingspercentage onder hen is op onze school ook niet lager dan andere leerlingen, dus je lult echt enorm.

Wat ik wel even kwijt wil, is dat het cultuurverschil nog weleens voor botsingen wil zorgen. In Turkse/Marokkaanse/weetikveelwat culturen, lijken dingen als agressie en rangen en standen van een veel groter belang dan bij ons. Daar moeten we met z'n allen wat aan doen. IK vind al die culturen namelijk heel leuk en interessant.
YES!!!!!! The gap widens!!!!!! :) Ilyc, thanks for the suppport!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 16:20 schreef Lemmeb het volgende:
Maar op de persoon spelen heb ik ook een hekel aan, zeker als je die persoon helemaal niet kent.
Ik doelde hiermee op BOCmetalhead, niet op jou. Als ik een beetje op de persoon speel, is dat alleen omdat ik het enigszins met die persoon gehad heb, zoals jij met BOCmetalhead (niet zó erg gelukkig).
Oh, en back on topic: ik heb vanavond een gesprek met een Surinamer die bij ons wil komen werken. Weer een buitenlander in een BMW!!!!!
Pas je wel op? Misschien heeft hij wel en mes bij zich! :D >:) ;)

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 16:38 schreef ilyc het volgende:

Ook helemaal mee eens, behalve dat 'Daar moeten we met z'n allen wat aan doen.'. Wat dacht je ervan als ze er eerst zelf eens mee zouden beginnen? Een beter milieu begint toch ook bij jezelf?

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

(jarig!)
Op woensdag 06 februari 2002 15:46 schreef Lemmeb het volgende:
Dus je onderkent het probleem wel? Gelukkig maar, dan staan je oogkleppen tenminste nog een beetje op een kier.
Ik heb er helemaal geen zin in om jouw postings te lezen.
Je leest ze echt niet he? Dat heb ik namelijk al ongeveer een keer of vier vermeld.
Als jij vindt dat je uit het feit dat 99% van de straatroven (je eigen woorden...) niet mag concluderen dat de criminaliteit onder allochtonen erg hoog is
Zucht...ik zal het je nog een keer voorrekenen. Zo'n 45% van de straatroven werd door enige 10tallen Antiliaanse pubers gepleegd en 38% door enige 10tallen Marokkaanse pubers. De rest viel onder alle andere groepen.

Is de criminaliteit nu extreem hoog onder allochtonen? Dat mag je uit deze cijfers NIET afleiden.

Er zijn in het totaal iets van 200 jongeren uit de hand gelopen. Het draait hier om een enkel soort misdrijf die door een zeer kleine groep wordt gepleegd. En dat op een bevolkingsgroep van (Rotterdam 40% allochtoon) 0.4*650000= 260000 mensen. Dat noem ik niet extreem hoog. Sterker nog, als dit je enige cijfers zijn komt er zelfs uit dat het extreem LAAG is, slechts 1:1300. Natuurlijk is dat onzin, er is noig wel meer misdaad dan alleen straatroof. Maar het geeft heel goed aan dat deze cijfers onbruikbaar zijn om mee te rekenen. Je mag die cijfers niet gebruiken om conclusies uit te trekken.

En dit is de enige reden dat ik je de eerste keer in een quote gebruikte. Niet om te suggereren dat je een rascist bent, niet om te suggereren dat je vreemdelingen haat. Maar wel om te laten zien dat he oh zo eenvoudig is om cijfers die op zich correct zijn, op een volkomen verkeerde manier te gebruiken. Daarbij geholpen door een zeer suggestief krantenartikel. Heel Nederland liep over van verontwaardiging.

Een soortgelijk verkrachten van statistiek stond een paar jaar geleden in de Telegraaf over AIDS. De kop luidde: AIDS belangrijkste doodsoorzaak voor mannen!!! Daar onder stond in iets kleinere letters: in Amsterdam...en daaronder ergens verstopt in het artikel: In de leeftijdsgroep van 20-40. Dat was helemaal waar. Maar betekent dat nu dat onder mannen AIDS een belangrijke doodsoorzaak is? Welnee...mannen van 20-40 gaan bijna nergens aan dood, behalve zo nu en dan een ongeluk. Er waren in totaal 20 mannen aan AIDS gestorven in een jaar tijd tegen 18 aan alle andere doodsoorzaken. En bovendien Amsterdam heeft een Academisch ziekenhuis met als een van de specialismen AIDS. Dus uit heel Nederland komen ze daar om in het laatste stadium in het zieknhuis te liggen.
(waarmee ik dus niet zeg dat alle criminaliteit door allochtonen wordt gepleegd, daar gaan we weer, leer nu eens lezen), dan zijn we bij deze uitgepraat, dan is er naar mijn idee geen ruimte voor discussie meer en kun je alles wel blijven ontkennen.
Ik ontken niets....ik zeg alleen dat je juist uitgerekend deze zeer sensationele cijfers niet op deze manier mag gebruiken.
Ik zei alleen maar dat het in Nederland stikt van de criminele Marokkanen, ik noem verder helemaal geen cijfers.
Ik noem wel cijfers...en daar blijkt dus uit dat maar 1.7% van de bevolking van Marokkaanse afkomst is. Dat is niet erg veel. Zeker niet als je in rekening brengt dat het alleen draait om de groep jongens van 14-18 en dat slechts weer een deel daarvan crimineel is. Zelfs al zou 50% van die knullen crimineel zijn dan praat je over een groep van ongeveer 0.04% van de hele bevolking. En dat noem ik niet 'stikken' van. Lokaal kan dat trouwens hoger zijn. Als je met één van die knullen in één kamer zit is het zelfs 100%.
Ik 'loop' ook niet zomaar wat te roepen (ook al probeer jij dat wel te doen voorkomen), ik ken de cijfers, en blijkbaar zijn mijn conclusies anders dan de jouwe. Jij vindt mij misschien dom, ik jouw naïef.
Laat dan eens zien met welke cijfers jij kan aankomen, ik heb nog niets gezien. De conclusies die je tot zover uit dat ene krantenartikel trekt zijn aantoonbaar incorrect.

Als het trouwens netjes verdeeld was over de bevolkingsgroepen/leeftijden dan had ongeveer 56% van de straatroven door allochtonen moeten zijn gedaan. Ze zijn immers 56% van de schoolbevolking in Rotterdam. Je kan hier ook mee aan het rekenen. Zijn allochtone jongeren nu net geen 2 keer slechter dan gemiddeld? Dat valt eigenlijk best mee. Zeker als je de sociale klasse meetelt. Of zijn 'Hollandsche' jongeren 44 keer beter? Straatroof op de West Kruiskade is makkelijker, er lopen meer mensen, dan op de Burgemeester Lefevre de Montigny laan. Je mag drie maal raden waar er meer allochtonen wonen.

• ilyc
  • Laatst online: 13-11 14:08
Jah, maar zoals je waarschijnlijk wel weet is de wil er vaak niet van hun kant. Daar moet de regering ofzo dus inspringen. Nee, vraag me niet hoe :)

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 16:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ook helemaal mee eens, behalve dat 'Daar moeten we met z'n allen wat aan doen.'. Wat dacht je ervan als ze er eerst zelf eens mee zouden beginnen? Een beter milieu begint toch ook bij jezelf?
Ik denk dat grote veranderingen altidj van twee kanten moeten komen... Sommige buitenlanders gedragen zich niet nejtes (understatement), dat is waar. Maar een grote groep Nederlanders is net zo fout door alle buitenlanders over 1 kam te scheren..... :'(

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op woensdag 06 februari 2002 00:18 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En waar moet ik dan argumenten voor geven dan? Moet ik soms een argument geven voor de vaststelling dat het in Nederland stikt van de criminele Marokkanen? Dat is geen stelling hoor, maar een feit |:(.
Heb ik iets anders gezegt dan?
Volgens mij kwam er meerdere malen in mijn post naar voren dat het probleem niet ontkent mag worden....misschien beter lezen in de toekomst..
Ik ben niet degene die beweert een oplossing voor het probleem te hebben. Jij wel, kom maar op dan :P.
Oplossing?
Eerder een beschaamde analyse van het probleem, trek je conclusies daar maar uit.
Trouwens daar gaat dit draadje ook helemaal niet over, het gaat erover dat mensen vanzelf racistisch worden door alles wat ze om hen heen zien. Dat is dus een vaststelling, verder niks.
Dat toont aan hoe slim de gemiddelde nederlander wel niet is. Omdat we enkele dingen in de media constateren gaan we gelijk maar onze vooroordelen part laten spelen, dat is uitermate objectief, lijkt me echt slim, zo lossen we problemen op....
Jij probeert er een voor/tegen buitenlander-draadje van te maken, waarschijnlijk omdat je je aangesproken voelt >:).
O, o, o je kon er niet erger naast zitten....
Dit topic gaat er dus over, dat mensen die zich wel altijd objectief met de problematiek hebben beziggehouden (zoals ik dus), zolangzamerhand ook verkeerde ideeën krijgen en daar zelf ook niet blij mee zijn. Hoe dit komt? Lees mijn eerste posting in dit draadje maar. Dan kan jij nog wel weer aankomen met slap gelul, maar daar hebben we zolangzamerhand wel genoeg van gehoord :Z.
Slap gelul....nu heb je me nog steeds niet vertelt waarom het slap is, laten we doen alsof ik een semi-intellectueel ben en mijn fouten niet kan inzien, vertel mij wat hier niet aan klopt en wat ik in mijn eigen post tot zwak gelul mag rekenen.
Waarom denk je dat al die mensen op LN of VVD gaan stemmen?
Waarom denk jij dat ze op die partijen gaan stemmen, vertel mij hoe makkelijk we de massa kunnen beinvloeden en hoe objectief dit de massa maakt, daarna praten we verder.
Ik stem trouwens SP, moet :r van partijen als LN en VVD. Ik heb lang volgehouden dat het allemaal wel meeviel en wel weer goed zou komen met allochtonen, maar door bepaalde dingen die er het afgelopen jaar zijn gebeurd ben ik het gewoon zat :r.
Ik zeg ook niet dat het vanzelf goed komt, het enigste wat ik zeg is dat we serieus op dit probleem moeten inspelen, want het probleem is er.
En nee, ik surf niet naar rechts-radicale sites. Buiten krijg ik al genoeg info :'(.
:D, take my word for this, ik ken meer allochtonen die relxt zijn en gewoon doen wat iedereen behoort te doen, dat het stelletje op drift geraakte zielen die voor dit soort discussies zorgen.
En al die simpele zielen die blèren van 'alle allochtonen het land uit' |:( mogen van mij ook wel ergens anders gaan posten, ik kan me voorstellen dat je daar kwaad van wordt.
Helaas heeft iedereen recht op een mening...

Verwijderd

Ik krijg het druk :'(

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 16:56 schreef MaDLiVe het volgende:

Helaas heeft iedereen recht op een mening...
In je signature staat iets heeeeel anders! :)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.