Erikje:Op zondag 10 maart 2002 19:53 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Alleen.....
Rendertijd wip5.jpg = 16 seconden
code:
1
2
3
4
| Filestats:
Filename: Wagon_2_75.max
Vertices: 27317
Faces: 53248 |
Ik denk dat me truss ietwat te veel faces opslurpt

Die 16 seconden zeggen niks, want het gaat hier dus niet om een finalRender-render en ook niet om een complete scene en in de praktijk zijn die lichten van je met fR juist extreem lang renderen. Maar dat is niet zo erg.
De faces zijn op zich wel te overleven, we zijn niet zo dat we dingen daarom sowieso maar gaan weigeren, maar in dit geval zou ik het dus wel weigeren, want je gebruikt 53248 faces voor een scene die met 10000 gemaakt kan worden. Voor de image-quality die jij hebt heb je lang niet zo veel faces nodig! Probeer nog eens een beetje te tweaken en uit te zoeken waar die extreme polygoon-aantallen in zitten, want dit is niet nodig hoor!
K-Mile
Er zijn veel verschillende manieren om te texturen, afhankelijk van wat je wilt.
-Voor simpelweg materiaal-weergave gebruikt je gewoon een foto van het materiaal die je er met een UVW-map opplakt.
-Voor specifieke textures voor je eigen object die je zelf wilt tekenen kun je kiezen uit een aantal mogelijkheden, zoals het programma Texporter. Mijn methode is om een perspectief-loze zijkant-render te maken, daar in een nieuwe layer met Photoshop op te tekenen en die dan met een planar UVW-map op het object te plakken. Voor details die op de z-as van de UVW-map staan, gebruik ik dan een nieuwe texture+uvw-map die ik mix.