nu nog ff een fatsoenlijke animatie in elkaar parkeren
Thats one hell of a twisted lightshow u got thereOp donderdag 07 maart 2002 20:45 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
WIP
[afbeelding]
[afbeelding]
nu nog ff een fatsoenlijke animatie in elkaar parkeren
haha der word ook een wakkerOp donderdag 07 maart 2002 19:05 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
[..]
Hee, 't is mijn projectormap
Todo:
* ff die laser (op de grond dus) aanpassen
* me Parren ff goed richten
* Meer gobo's in de scanners doen
* Movinghead bouwen
alleen die volumelights zijn een beetje slecht voor je rendertijd
@ Massie Bummer man... ik vind je wagon echt phat..
en een vriendin van me ook al
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Verwijderd
Vriendin? VRIENDIN?... MaSsiE kijkt geinteresseerd in de richting van Angeldusts vriendinOp vrijdag 08 maart 2002 00:11 schreef AngelDust het volgende:
[..]
haha der word ook een wakker
@ Massie Bummer man... ik vind je wagon echt phat..![]()
en een vriendin van me ook al![]()
Hehe.. EEN vriendin..Op vrijdag 08 maart 2002 00:26 schreef MaSsiE het volgende:
[..]
Vriendin? VRIENDIN?... MaSsiE kijkt geinteresseerd in de richting van Angeldusts vriendinHoewel je natuurlijk nooit weet wat voor vriendin het is he
Ehmmm neejOp vrijdag 08 maart 2002 10:11 schreef _-=Erikje=-_ het volgende:
eentje die je moet opblazen voor in bed ?
Bier fan Fryske grûn!
zo duur zijn die drankjes niet tegenwoordig
[/offtopic :P]
Ik volg het topic nog steeds; SUPER cool!!
damn, bestaat niet
heheOp vrijdag 08 maart 2002 12:38 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
hmm, www.koopeennietzeurendevriendinmetverstandeninteresseinenvancomputersendievanzelfaankomtlopen.nl
damn, bestaat niet
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
* dawuss heeft overigens wel een vriendin
[/off-topic]
micheljansen.org
Op vrijdag 08 maart 2002 12:42 schreef dawuss het volgende:
[off-topic]
* dawuss heeft overigens wel een vriendin
[/off-topic]
* AngelDust niet meer
Erikje.. lukt het al wat met je animatie???
Bier fan Fryske grûn!
Op vrijdag 08 maart 2002 13:13 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
jajaja, nu nog wat rendertijd en gaan
Bier fan Fryske grûn!
he verorieOp vrijdag 08 maart 2002 13:38 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
ja maar ik ben pas om 21.30 thuis vanavond, dan nog een animatie maken en renderen
Bier fan Fryske grûn!
Ja, WIP-pics! Van de vriendinnen bijvoorbeeld.Op vrijdag 08 maart 2002 13:32 schreef AngelDust het volgende:
[..]
PICS PICS PICS... of FILMPJE!!!!
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Hmmm... WIP-Pics van vriendinnenOp vrijdag 08 maart 2002 17:35 schreef Oogst het volgende:
[..]
Ja, WIP-pics! Van de vriendinnen bijvoorbeeld.(Ja, misschien zit er een 3d-modelende vriendin bij.
)
Verwijderd
1000x4100x25 wassut he?
mooi, ik kom dan wel ergens in de n00b trein terecht oid, weet nog niet wat/hoe ik ga maken, maar 't is altijd leuk om weer eens blender op te pakken (meesterlijk 3d pakket btw, voor 0,00 euro...)
BTW erikje, moest dat nou die paarse doppen op je wielen
* Paarsche wieldopchen fixschen
Verwijderd
Op vrijdag 08 maart 2002 20:04 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
todo:
* Paarsche wieldopchen fixschen
alleen kan ik niet renderen en internetten / renderen na internetten / internetten na renderen want dan reset me PC
tot strax
Rendertijd: Jammer, héél jammer ??
oogst en ik ons uitleven op ene snel te renderen boom, kom jij met zoiets
We moeten wel rekening houden met rendertijden, ik denk dat we ongeveer 2 minuten per frame mogen nemen, en dan heb je al een rendertijd van een week.... (10080 min.)
Dus probeer het geheel zo goed mogelijk te optimaliseren qua rendertijd.
En verder: Keep up the good work
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Verwijderd
20000 Poly's dat zijn toch 40000 Faces he ?-De wagon mag maximaal 20000 polygonen zijn, het onderstel niet meegerekend.
Kwaliteit: AgreedKwaliteit: Prima, echt mooi
Rendertijd: Jammer, héél jammer ??
Rendertijd: Och. Als 'ie 1.5 uur rendert voor een filpmje als dit (6 seconden @ 30 fps) duurde het dus een 30 sec per frame (6*30 = 180. 1.5hr = 90min. 90/180=0.5
Och ... Tijd zat hoorWe moeten wel rekening houden met rendertijden, ik denk dat we ongeveer 2 minuten per frame mogen nemen, en dan heb je al een rendertijd van een week.... (10080 min.)
battle bunny: whoopsAMD Xp 1800 +, 640 meg ram
micheljansen.org
* Creesch heeft namelijk al de creaties gezien en vind ze echt cool
Verwijderd
Uhm... als iemand een divx kan decompressen naar iets simpelers, dan host ik dat welOp zaterdag 09 maart 2002 18:05 schreef craze_ het volgende:
uhm ik heb even een vraagje. als de het filmpje af is zou er dan ook een filmpje beschikbaar kunnen worden gesteld zonder divx compressie? dit ivb met een zeer trage computer aan mijn kant (ik wil wel wat webruimte beschikbaar stellen of even op zoek gaan naar snelle gratis hosts (reclame maakt toch nix uit dan?)
/me heeft namelijk al de creaties gezien en vind ze echt coolen is nog nieuwsgieriger naar het uiteindelijke resultaat
Dude.. SWEETOp zaterdag 09 maart 2002 01:46 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
al klaar
FILMPJE 2, nu 2x zo lang :P
@ Massie.. waar blijven jou WIP-ies?????
Bier fan Fryske grûn!
Verwijderd
Bij IBM in de RMA afdeling ergensOp zaterdag 09 maart 2002 20:01 schreef AngelDust het volgende:
[..]
Dude.. SWEET![]()
@ Massie.. waar blijven jou WIP-ies?????![]()
alvast bedanktOp zaterdag 09 maart 2002 19:59 schreef Atgast het volgende:
we kunnen eventueel een ongecomprimeerde avi inpakken met winace, dat levert ook behoorlijk goede resultaten op.
* Creesch bedenkt dat er ook wel wat screenshots van het filmpje kunnen worden gemaakt voor mensen die ff nieuwsgierig zijn maar nog niet weten of ze wel zo'n heel filmpje willen downen
Cool, maar er zit bij mij een weirde complete schok in rond frame 50, die volgens mij aan je animatie ligt, kan dat?Op zaterdag 09 maart 2002 01:46 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
al klaar
FILMPJE 2, nu 2x zo lang :P
Een normale polygoon volgens eigenlijk alle programma's (hardware berekend het met triangles) heeft 3 hoeken (hoewel 'poly' gewoon 'veel' betekend), dus die 20000 slaat op de faces, 3d max wil soms nog wel eens van polygonen spreken bij vierhoeken, maar daar zitten dus 2 faces in en dus 2 polygonen.Op zaterdag 09 maart 2002 12:10 schreef MaSsiE het volgende:
Toch nog fkes een vraagje waar ik al langer over nadenk... maar ik wil het nu eigenlijk wel zeker weten
[..]
20000 Poly's dat zijn toch 40000 Faces he ?want ik zit geloof ik ergens rond de 30000 faces... (Ik kan het nie opzoeken want ik heb mijn nieuwe HD nog nie binnen
)
Dus die 30000 is teveel. En ik denk dat het zeer goed mogelijk is om jouw Tijgetje-wagon met een beetje goed tweaken omlaag te brengen, daar heb je echt geen 20000 polygonen voor nodig.
Daarom een algemene tip: het geheel wordt zeker niet boven de 640*480 gerendered, dus details die je alleen op extreme resoluties ziet kun je weglaten of met textures doen (voor de realistische feel).
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Uhmm weet je zeker dat een polygoon niet uit twee faces bestaat? want bij het mesh-editing van 3dsmax is een poly vierkant en een face een driehoek, en ik dacht altijd dat een poly uit twee faces bestond... en over dat tweaken heb je dan inderdaad gelijk... Ik heb omdat ik toch nog niet aan de 40000 zat gewoon de meshsmoother een extra irriteration(of hoe die dingen dan ook mogen heten) gegeven... Als het dus teveel is zal ik er eentje weghalenOp zaterdag 09 maart 2002 21:52 schreef Oogst het volgende:
[..]
Cool, maar er zit bij mij een weirde complete schok in rond frame 50, die volgens mij aan je animatie ligt, kan dat?
[..]
Een normale polygoon volgens eigenlijk alle programma's (hardware berekend het met triangles) heeft 3 hoeken (hoewel 'poly' gewoon 'veel' betekend), dus die 20000 slaat op de faces, 3d max wil soms nog wel eens van polygonen spreken bij vierhoeken, maar daar zitten dus 2 faces in en dus 2 polygonen.
Dus die 30000 is teveel. En ik denk dat het zeer goed mogelijk is om jouw Tijgetje-wagon met een beetje goed tweaken omlaag te brengen, daar heb je echt geen 20000 polygonen voor nodig.
Daarom een algemene tip: het geheel wordt zeker niet boven de 640*480 gerendered, dus details die je alleen op extreme resoluties ziet kun je weglaten of met textures doen (voor de realistische feel).
Een paar daagjes????? Maak daar maar een paar weekjes van. Ik heb al twee keer 10 weken moeten wachten, tot ik mijn 45 GB hd met een headcrash terugkreeg. De eerste keer kreeg ik een "used" schijf die het nog geen twee weken heeft uit gehouden. Ik weer tien weken kunnen wachten en heb nu een nieuwe 60 GB gekregenOp zaterdag 09 maart 2002 20:07 schreef MaSsiE het volgende:
[..]
Bij IBM in de RMA afdeling ergensKan nog wel een paar daagjes duren voor ik weer een HD heb
Damn.. bummerOp zaterdag 09 maart 2002 20:07 schreef MaSsiE het volgende:
[..]
Bij IBM in de RMA afdeling ergensKan nog wel een paar daagjes duren voor ik weer een HD heb
Bier fan Fryske grûn!
Whoops indeed. Dan mag er inderdaad iets van dat model af (qua polycount enzo)...battle bunny: whoops
Verwijderd
Zolang die HD een beetje optijd terug is lukt dat wel jahOp zondag 10 maart 2002 17:21 schreef Battle_Bunny het volgende:
Just wondering, btw. Gaat het, zoals het er nu voorstaat, iedereen lukken om die "deadline" te halen?
bestaat wel, helaas al bezet door een php freakOp vrijdag 08 maart 2002 12:38 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
hmm, [url="http://www....nl"]www....nl[/url]
damn, bestaat niet
Ik vind ze echt heel mooi, wat ik tot nu toe gezien heb... errug
En dan nog; midden op de stage staat een superklein wagonnetje... en daz'alles
ennuh, craze_ ... render jij tegenwoordig ook? met jouw bak? :x
Ik wil wel eens screenshotjes zien... ik heb gehoord van een boompje, maar is er verder al een landschap? En gaat de trein ook echt rijden of komt ie stil te staan?
Hoelang gaat het uiteindelijke renderen eigenlijk duren en wie stelt er zijn superbak voor ter beschikking...?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
het hele ding is nl de wagon....
[edit] zo dus

Alleen.....
Rendertijd wip5.jpg = 16 seconden
1
2
3
4
| Filestats:
Filename: Wagon_2_75.max
Vertices: 27317
Faces: 53248 |
Ik denk dat me truss ietwat te veel faces opslurpt
Verwijderd
Volgens mij is zo'n beetje alles wat je vraagt al beantwoord in dit draadje. Misschien moet je eens gaan lezenOp zondag 10 maart 2002 18:56 schreef Dark Blue het volgende:
[..]
Ik wil wel eens screenshotjes zien... ik heb gehoord van een boompje, maar is er verder al een landschap? En gaat de trein ook echt rijden of komt ie stil te staan?
Hoelang gaat het uiteindelijke renderen eigenlijk duren en wie stelt er zijn superbak voor ter beschikking...?
Hint!!! Lees de eerste post maar eens! Worden al veel vragen van je beantwoord!
Volgens mij boeit dat niet zo heeel erg. De bedoeling van die polylimiet was dacht ik dat je niet te hoge render tijden krijgt... Aangezien je er 16 sec over deed, en dat is inclusief reflecties e.d., denk ik dat het niet zo'n probleem is, right?Rendertijd wip5.jpg = 16 seconden
code:
1 2 3 4Filestats: Filename: Wagon_2_75.max Vertices: 27317 Faces: 53248
Hoelang doet 'ie er over zonder die reflecties (dus zonder grond+muur)?
Euh... Geen commentaar.. rebooten, renderen, rebooten ...
geen woorden voor :Op zondag 10 maart 2002 19:53 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
hehe, ik zal wel ff iets uitzoomen
het hele ding is nl de wagon....
[edit] zo dus
[afbeelding]
[afbeelding]
Alleen.....
code:
Bier fan Fryske grûn!
Verwijderd
ik heb nl met het modellen opzich niet zo heel veel problemen meestal, en de vormen aan elkaar plakken (ben nog nie zo goed in curves en animaties...)
maar bij mij (in blender) komt het dan niet verder dan een standaard texture maken, want hoe maak je zo'n tijgertje texture oid? of een texture die dus mooi om de hoeken van je object heen valt, hoe bepaal je dan waar de hoeken komen en hoe de vorm moet zijn (zo'n beetje als texturen van skins in UT oid)
ik vraag het maar ff hier want ik heb het nodig voor m'n wagonnetje (nog geen WIP pics btw) dus is wel ontopic
[quote]
Scene Totals:
- Objects: 299
- Shapes: 6
- Cameras: 1
- Lights: 0
- Helpers: 14
- Space Warps: 0
- Total: 320
Mesh Totals:
- Verts: 13518
- Faces: 25595
[/quote]
http://hawvie.deviantart.com/
Hij is nog wel erg simpel, dus als je meer tijd en poly's hebt dan zou ik nog wat toevoegen. Maar ziet er wel leuk uit. Alleen de zuigers zijn voor echt te simpel bevestigd aan die stang, daar moet nog iets meer komen. Het is wel cool met die reflecties, hoe lang renderen was dit filmpje?Op maandag 11 maart 2002 09:08 schreef Atgast het volgende:
Ok, jullie tips graag, en anders laat ik em zo en is ie dus af: filmpje van Atgast's loc
[..]
Het filmpje renderde 1,5 uur, maar de instellingen van fR waren niet helemaal ok.
1
2
3
4
| 30fps 300frames 640x360 nofsaa teveel photons |
Tips zijn gewenstOp maandag 11 maart 2002 10:28 schreef gladiool het volgende:
Alleen de zuigers zijn voor echt te simpel bevestigd aan die stang, daar moet nog iets meer komen.
Verwijderd
hmmm... zitten die zuigers niet achter op de loc aan de ketel?? dus aan de kant van het karretje?Op maandag 11 maart 2002 10:50 schreef Atgast het volgende:
[..]
Tips zijn gewenstik weet zo snel nog niks
dat dacht ik, kijk eens op inet voor plaatjes van locs zou ik zeggen...
edit:

zoiets? het lijkt een beetje op dat van jou, het probleem bij de jouwe is alleen dat de wielen zo erg naar voren zitten, dus misschien kan je die 'trommel' op een andere plek doen? want het lijkt me wel stoer als dat schoorsteentje+een bumbpertje helemaal de voorkant is, dus niet die stangen er nog voor...
In principe wilde ik de aandrijving enzo qua plaatsing laaten zoals het nu is, maar ik ben nog op zoek dat het geheel een beetje invulling geeft

het moet dus nog een hijskraan worden.... trouwens nog tips voor de arm straks? dat ding zal wel aardig poly's vreten, dus ik was van plan driehoekige balken te gebruiken.
PS: ik moet nog van alles chamferen en nog veel meer doen, maar ik werk nu in 3dsmax 2.5 wegens gebrek aan snelheid op m'n pc, dus dit is alleen om een ideetje te geven van het ding.
PS2: het is dus de bedoeling dat de hijskraan op een korte wagon met 6 wielen komt te staan, en dat d'r nog een tweede wagon bijkomt om de haak (hoe heet zo'n ding officieel) op neer te leggen + supplies etc. Dus ik zou nog wel willen weten of dit straks een beetje in te passen is etc?
Only dead fish go with the flow
en ff een WIPje van mijn kant:
Dat gele ding bovenop wordt een kraan als je het er niet in zag
Iemand nog tips oid? Die zijn natuurlijk altijd welkom
Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.
t zou geen probleem moeten zijn... als je er maar rekening mee houdt dat de wagons onafhakelijk van elkaar bochten moeten kunnen nemen
@GeniusDex:
je kraan mist een contragewicht
kijk, dat soort dingen zijn nou duidelijkOp maandag 11 maart 2002 15:46 schreef Atgast het volgende:
@toiletman:
t zou geen probleem moeten zijn... als je er maar rekening mee houdt dat de wagons onafhakelijk van elkaar bochten moeten kunnen nemen
@GeniusDex:
je kraan mist een contragewicht
zo weer ff verder sleutelen
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.
Genius dex ik wil niet erg lullig zijn, maar is ie niet een beetje hoog? Ik weet niet of het erg uitmaakt. Maar het zou lulig zijn als de kraan straks dwars door een brug heen gaat.-Hij moet gebouwd worden op het onderstel dat je bij deze post vindt en mag in de lengte niet meer dan 5% langer zijn dan het onderstel. In de breedte niet meer dan 20% dan de breedte van het onderstel en de hoogte is maximaal één derde van de lengte van het complete onderstel.
Die 16 seconden zeggen niks, want het gaat hier dus niet om een finalRender-render en ook niet om een complete scene en in de praktijk zijn die lichten van je met fR juist extreem lang renderen. Maar dat is niet zo erg.Op zondag 10 maart 2002 19:53 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Alleen.....
code:
De faces zijn op zich wel te overleven, we zijn niet zo dat we dingen daarom sowieso maar gaan weigeren, maar in dit geval zou ik het dus wel weigeren, want je gebruikt 53248 faces voor een scene die met 10000 gemaakt kan worden. Voor de image-quality die jij hebt heb je lang niet zo veel faces nodig! Probeer nog eens een beetje te tweaken en uit te zoeken waar die extreme polygoon-aantallen in zitten, want dit is niet nodig hoor!
K-Mile
Er zijn veel verschillende manieren om te texturen, afhankelijk van wat je wilt.
-Voor simpelweg materiaal-weergave gebruikt je gewoon een foto van het materiaal die je er met een UVW-map opplakt.
-Voor specifieke textures voor je eigen object die je zelf wilt tekenen kun je kiezen uit een aantal mogelijkheden, zoals het programma Texporter. Mijn methode is om een perspectief-loze zijkant-render te maken, daar in een nieuwe layer met Photoshop op te tekenen en die dan met een planar UVW-map op het object te plakken. Voor details die op de z-as van de UVW-map staan, gebruik ik dan een nieuwe texture+uvw-map die ik mix.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
hij's idd 22,5 hoog. Ik kan hem wel inkorten als ik daar een keertje zin in heb hoorOp maandag 11 maart 2002 17:01 schreef GoTzilla het volgende:
[..]
Genius dex ik wil niet erg lullig zijn, maar is ie niet een beetje hoog? Ik weet niet of het erg uitmaakt. Maar het zou lulig zijn als de kraan straks dwars door een brug heen gaat.
Verwijderd
ja oke, die loc van jou is idd wel een beetje fantasierijker dan de standaard loc, en dat vind ik ook wel mooier/leuker, maar wat ik vond is dat die stangen aan de voorkant zo 'loos' uitsteken....
Oogst:
thanx, ik ga gewoon wat proberen, ik moet nog ff uitzoeken hoe het allemaal in blender werkt, maar ik weet zeker dat het gaat lukken zo, en voor een plee heb je toch niet echt custom-made textures nodig dacht ik zo dus het gaat wel lukken met dat texturen, voorlopig kom ik nog niks ingewikkelds tegen...
ik zal als ik thuis ben een rendertje maken van de pleepot compleet, kunnen jullie het ff beoordelen
oh nog 1 ding: de rondingen, zoals in de loc of in die detail van erikjes disco trein, zijn dat echt afzonderlijke faces of heeft het renderproggie daar een leuke optie voor om het met curves ofzo te doen zodat het low-poly/heel-rond kan??
Verwijderd

is nie helemaal wat ik wilde, maar aangezien het blender is en ik nog geen k*nt snap van blender (maar nog minder van 3ds ed).....
maarja, ik blijf wel aanmodderen, en misschien wordt het nog wat...
wat kan ik hieraan doen om het wat realistischer/mooier te maken??
Tijdens het rijden... BOEM!!
Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D
Verwijderd
Op dinsdag 12 maart 2002 13:26 schreef MaSsiE het volgende:
Het zou opzich wel leuk zijn als er iets heel onverwachts zou gebeurenDus inderdaad dat een wagon opgeblazen word, of dat ergens de rails ophoudt en alle wagons het water in vallen ofzo
Zoiets maakt een filmpje wel leuk denk ik, een beetje humor erin
Bier fan Fryske grûn!
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Of stokmannetjes, met pasfoto's van de makers als kop?
Maar da's allemaal een beetje lam, voorlopig zijn we daar nog lang niet aan toe.
Ik ben trouwens weer fijn verder gegaan met modelen, alleen kwam ik een probleempje tegen.... ik dacht dat als je met boolean met bijvoorbeeld een box een gat in je mesh maakt, dat je dan automatisch ook een intererior krijgt (faces met normals naar het midden van je mesh dus zeg maar). Alleen nu probeerde ik ff wat gaten te knippen in m'n mesh, maar d'r wordt verdorie alleen maar een gat in de skin geknipt, dus ik kijk gewoon dwars door m'n mesh heen... errug vervelend, want als ik alle faces in het interieur met de hand moet gaan maken dan ben ik nog wel ff bezig....
dusseh tips?
In principe is het juist de bedoeling van Boolean dat 'ie dit dus wél doet. Als het zoals bij jou misgaat, moet je een beetje klooien met de instellingen van je objects tot 'ie het goed doet. Een goede tip daarbij: Boolean werkt het beste als de polygoonconcentratie op beide stukken van de te knippen objects ongeveer gelijk is.Op dinsdag 12 maart 2002 17:48 schreef Toiletman het volgende:Ik ben trouwens weer fijn verder gegaan met modelen, alleen kwam ik een probleempje tegen.... ik dacht dat als je met boolean met bijvoorbeeld een box een gat in je mesh maakt, dat je dan automatisch ook een intererior krijgt (faces met normals naar het midden van je mesh dus zeg maar). Alleen nu probeerde ik ff wat gaten te knippen in m'n mesh, maar d'r wordt verdorie alleen maar een gat in de skin geknipt, dus ik kijk gewoon dwars door m'n mesh heen... errug vervelend, want als ik alle faces in het interieur met de hand moet gaan maken dan ben ik nog wel ff bezig....
dusseh tips?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
ik kan me herinneren dat ik ooit bij het maken van een gebouwtje ook gewoon de buitenkant eerst hol had gemaakt door em te scalen, en dan te booleannen, maar een holle ruimte maken in m'n mesh wil nu dus ook niet lukken... zou dat misschien kunnen betekenen dat m'n mesh niet dicht is?Op dinsdag 12 maart 2002 17:52 schreef Oogst het volgende:
[..]
In principe is het juist de bedoeling van Boolean dat 'ie dit dus wél doet. Als het zoals bij jou misgaat, moet je een beetje klooien met de instellingen van je objects tot 'ie het goed doet. Een goede tip daarbij: Boolean werkt het beste als de polygoonconcentratie op beide stukken van de te knippen objects ongeveer gelijk is.
verrek denk idd dat dit het probleem is, intersection levert ook alleen maar een skinnetje op ipv een blok.... iemand enig idee hoe ik kan checken waar m'n mesh 'lek' is?
Deze vind hem een beetje heel erg vaag. Een beetje doffe kleuren zijn het geworden. Niet echt fel meer zo als eerst.
Maja dat is mijn mening.
Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D
ehm.. zijn alle meshes niet gewoon hol van binnenOp dinsdag 12 maart 2002 18:18 schreef Toiletman het volgende:
[..]
ik kan me herinneren dat ik ooit bij het maken van een gebouwtje ook gewoon de buitenkant eerst hol had gemaakt door em te scalen, en dan te booleannen, maar een holle ruimte maken in m'n mesh wil nu dus ook niet lukken... zou dat misschien kunnen betekenen dat m'n mesh niet dicht is?
edit:
verrek denk idd dat dit het probleem is, intersection levert ook alleen maar een skinnetje op ipv een blok.... iemand enig idee hoe ik kan checken waar m'n mesh 'lek' is?
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Een mesh is sowieso nooit solide, want hij bestaat uit polygonen en die zijn altijd plat. De rede waarom meshes ook niet altijd hol zijn, is omdat polygonen normaal gesproken slechts eenzijdig zijn en dus van binnenuit niet zichtbaar. Je kijkt er dan dwars doorheen.Op dinsdag 12 maart 2002 21:39 schreef MayaFreak het volgende:ehm.. zijn alle meshes niet gewoon hol van binnenIk heb iig nog geen solide mesh meegemaakt.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Dat wist ik wel.Op dinsdag 12 maart 2002 21:52 schreef Oogst het volgende:
[..]
Een mesh is sowieso nooit solide, want hij bestaat uit polygonen en die zijn altijd plat. De rede waarom meshes ook niet altijd hol zijn, is omdat polygonen normaal gesproken slechts eenzijdig zijn en dus van binnenuit niet zichtbaar. Je kijkt er dan dwars doorheen.
Ik vond het al een beetje raar wat hier werdt vertelt
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Bier fan Fryske grûn!
Ik ga nu de grote pilaar omlaag brengen (tot ong. 15 á 20 eenhedendingetjes denk ik) en een contragewicht maken
als een mesh 'closed' is wordt hij volgens mij als solide opgevat, alhoewel hij technisch gezien natuurlijk altijd hol is...Op dinsdag 12 maart 2002 21:52 schreef Oogst het volgende:
[..]
Een mesh is sowieso nooit solide, want hij bestaat uit polygonen en die zijn altijd plat. De rede waarom meshes ook niet altijd hol zijn, is omdat polygonen normaal gesproken slechts eenzijdig zijn en dus van binnenuit niet zichtbaar. Je kijkt er dan dwars doorheen.
als je met boolean een stuk uit een solid mesh knipt, wordt er een holle ruimte in de mesh gevormd als het goed is, als je mesh niet 'closed' is, wordt d'r alleen een gat in de skin geknipt, waardoor je dus door je mesh heenknipt, omdat de normals naar buiten wijzen. Alleen is mijn mesh nu niet solid, terwijl ie dat wel zou moeten zijn
En bij dat ik heb nog geen kans gezien om fR te downloaden. Moet er veel omgezet worden voor fR? En dingen die ik met de normale rendering van 3dsmax gerenderd heb zien die er in fR erg veel anders uit?
Dit topic is gesloten.
![]()