[3d] Groepsproject: trein-animatie *KLAAR*

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:
  • 8.385 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

Atgast schreef op 22 February 2003 @ 12:37:
ik zeg ook niet dat het niet kan, maar áls Oogst en ik een topic zouden openen zonder uitleg, dan waren we ook weer de sjaak, laten we eerst iedereen ideeen opperen, en vervolgens met een eigen idee aan komen wandelen.... niet erg netjes

nu is t uitgelegd, en is die mogelijkheid er dus weer :)

u sjnap ?
Jep, snap het dilemma..

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind, luchtshow, museum en ruimte zooi de leukste ideeen.
Hier kan denk wel weer een leuk project uitkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

ik vind het filmpje super geworden, en als er een tweak city komt (wat voor mij n00b niet al te lastig is) ga ik zeker meedoen. ik vind tweak city dus een goed idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:07

lordsnow

I know nothing

AtGast: je kondigt gewoon een nieuw animatie-project aan. Dat begint 1 Maart. Tot dan hebben mensen de tijd om ideeen te opperen. Op 1 maart kondig jij aan wat het project is, en wie wat gaat doen. Oftewel, zelf de beslissingen maken en delegeren.

btw: dat idee van de museum lijkt mij vrij.. statisch... en ik ben bang dat de kijker gaat denken, 'kamertje in, kamertje uit.. kamertje in kamertje uit... gangetje... kamertje in, kamertje uit...' Ad Infinum.

Op zich vond ik het idee over de leukste plekken/attracties van Nederland wel leuk. Een soort Madurodam idee. Je kan ook nog andere sites er in verwerken, bv de Efteling, Deltawerken, de Wallen,...

Dit alles kan je dan per trein bezoeken. Met nieuwe wagons met daarop typisch Nederlandse dingen... tulpen, kaasmeisje, klompen, molens, Nederlands Elftal, (ouderwetse) Schaatsers, de Amsterdam (VOC schip dus), DJ Tiesto met draaitafel en disco lichten (een herkansing voor de lichten), een Grolsh beugel, echte NS wagon, ... etc etc.

Langs / over het spoor kan je mooie (klassieke) borden hebben met aankondigingen van het volgende punt van aankomst (attractie / plaats).

Dit alles begeleid met een toepasselijk achtergrond muziekje, en voor elke plaats/attractie de juiste sound effects.

[ Voor 8% gewijzigd door lordsnow op 22-02-2003 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

hier dan maar een poll want als iedereen door elkaar zit te tikken worden we nog niet veel wijzer...

Poll: Nieuw groepsproject
Luchtshow met vliegtuigen
Museum
Ruimteschepen
3d tweak city

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=6955&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

wdekreij

Mag mijn idee (Nederlandse attracties per Tweaker-trein) ook in de poll?

En je vergeet nog een optie: "geen van deze".

[edit: reactie op beany's post beneden]
Sorry beany. Ik wou niet doen net alsof het MIJN idee was. Wat ik eigenlijk bedoelde was, het idee wat ik hier boven verder omschreef. Oftewel, het idee waar ik zelf (tot nu toe tenminste) de voorkeur voor heb. Excuus :)
[/edit]

[ Voor 55% gewijzigd door lordsnow op 22-02-2003 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:55

beany

Meeheheheheh

lordsnow schreef op 22 February 2003 @ 13:17:
wdekreij

Mag mijn idee (Nederlandse attracties per Tweaker-trein) ook in de poll?

En je vergeet nog een optie: "geen van deze".
Nederlandse bezienswaardigheden jouw idee? hmm

Maar hij moet wel in de poll ja :7

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Misschien een grote bloemenveld, iedereen maakt zijn eigen bloem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

lol... ik zie 't al voor me.. een groot veld met weed ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

hoe verander ik de poll zonder dat de scores weggaan...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we niet allemaal een auto modelen en dan de autoRAI nadoen? :P
ik weet nog niet hoe dat gerenderd zou moeten enzo, maar met kleine zaaltjes a 4 of 5 auto's moet dat toch wel lukken :) en dan kan je ook van die leuke nfs filmpjes maken :)

ik weet dat het nogal hoog gegrepen is, maar vaak door te hoog gegrepen ideeen aan te passen krijg je de beste plannen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

zou kunnen... maar is volgens mij wel te hoog gegrepen jah.. k kan dat iig niet..(nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 14:30:
Kunnen we niet allemaal een auto modelen en dan de autoRAI nadoen? :P
ik weet nog niet hoe dat gerenderd zou moeten enzo, maar met kleine zaaltjes a 4 of 5 auto's moet dat toch wel lukken :) en dan kan je ook van die leuke nfs filmpjes maken :)

ik weet dat het nogal hoog gegrepen is, maar vaak door te hoog gegrepen ideeen aan te passen krijg je de beste plannen...
Klinkt koel :)

Ik zat zelf te denken aan een soort mortal kombat film, waarin iedereen dus een character maakt die special moves heeft en speciale wapens, en dan zouden we ze tegen elkaar kunnen laten vechten. "Think of all the special effects we could use!" Lijkt mij erg koel 8)

Dan wordt mijn robot misschien ooit nog nuttig :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:49
Wt dachten jullie van allemaal oorlogschepen, veel variatie mogelijk. Kan ventueel icm een stad die word aangevallen gebeuren. Of zelfs vliegdekschepen met daarop natuurlijk vliegtuigen. Huhm word denk ik te groot, als ik eens een goed idee heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:13
er zijn zoveel mogelijkheden

btw het filmpje is erg cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 00:40
* DTorro pakt zijn 3dmax uit de kast en gaat als n00b aan de slag om genoeg te kunnen leren voor het volgende GoT 3d project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskimootje schreef op 22 February 2003 @ 14:36:
Wt dachten jullie van allemaal oorlogschepen, veel variatie mogelijk. Kan ventueel icm een stad die word aangevallen gebeuren. Of zelfs vliegdekschepen met daarop natuurlijk vliegtuigen. Huhm word denk ik te groot, als ik eens een goed idee heb...
zoiets als het begin filmpje van red alert 2 is ook erg stoer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Of een *soort* RAI, maar dan niet alleen met auto's. Een soort "Museum of the 21st Century"... daar kan je van alles en nog wat in kwijt, zo'n beetje alles wat - vliegtuigen, ruimteschepen, huisjes met gazon, auto's, fictieve machines, levensgrote vliegdekschepen in een overdekte hal.. of buiten in een groot meer of bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Ik zie hier boven een poll staan over het onderwerp en dat vind ik jammer, want we hebben nog lang niet alle leuke onderwerpen genoemd. Als we nou eerst nog eens lekker door gaan brainstormen, noemen wat in je opkomt, dan komt er misschien nog een veel leuker idee boven dan in die poll.

En aangezien de discussie over het onderwerp heel erg levendig is, zal ik me ook maar eens verder in de strijd gooien. :P Just my two cents dus...

Wat mij wel een leuk idee lijkt is het maken van een stad zoals op Coruscant (stadplaneet, hoe schrijf je die naam?) in Star Wars. Dit lijkt me leuk, omdat daar veel meer inzit: ruimteschepen die voorbij vliegen, andere architectuur bovenin dan op de grond, dat soort dingen. Het bied veel mogelijkheden en zorgt dat ook andere dingen dan huizen gemaakt moeten worden.

Maar eigenlijk: iets simpels met een wat leukere opzet (verhaal mogelijk? zou ik leuker vinden).
LiToKi schreef op 22 February 2003 @ 00:04:
Space scene is wellicht wel te doen, als je wat mensen op animeren zet. Ik bedoel zo moeilijk is het animeren van een ruimtegevecht, mits je 't simpel houdt ('t hoeft geen Star Wars Episode XIIIV te worden) niet (wat een zin :p).

Je kan desnoods animaties opslaan en voor meerdere schepen gebruiken als iemand fightertjes maakt. Van die enorme schepen bewegen weinig/niet zo snel...

Kan je ook mensen planeten, basissen etc. laten maken....

Probleem; kost veel meer management :(
Je moet dit niet onderschatten, LiToKi, als je n00bs op animatie zet, krijg je een filmpje zoals hier op GoT een paar dagen geleden is gepost. Heel mooi, maar de animatie is enorm n00b (nofi). Overigens knap dat ze dat in zo'n korte tijd geleerd hebben, even tussendoor. Maar het is niet het niveau waarop ik er nog iets aan vind om mee te doen. Ik wil toch wel graag dat het resultaat zelf ook mooi en aantrekkelijk is, minstens het niveau van deze trein dus. (n00bs die nog weinig kunnen, kunnen uiteraard geholpen worden, das geen probleem) En vette explosies, ik heb ze hier nog nooit gezien op GoT (ook niet van mezelf).
Museum-idee
Dit vind ik echt een heel erg leuk idee, maar dan moet het niet gepresenteerd worden als een filmpje. Eerder een website waar je zelf doorheen kan lopen/klikken en bij elk object dan een filmpje oproepbaar met Quicktime of zo. Ook dan een beetje statisch, das wel jammer.
ramp/aardbeving namaken
Dit is onmogelijk te doen, want het is gewoon echt niet lekker te verdelen.
Tweaktown-idee
Leuk idee, maar ik zeg het nog een keer: hier was de vorige keer geen enkele interesse voor.
oorlog/legertjes/veldslag/scenes uit Lord of the Rings
Veel te ambitieus, dit kunnen we hier helemaal niet maken. Een oorlog die er écht luguber uitziet is heel moeilijk te maken en enorm veel animeerwerk. Zoals je misschien hebt gezien, is er nog steeds maar één serieuze animator die zich heeft aangemeld. En ook al waren er meer, het is gewoon veel te ambitieus.
onze ontwerpen in 3d-engine samen met /14
Lijkt me ook over-ambitieus, dat komt nooit van ons leven af. En daar komt nog bij dat de 3d-modellers hier bijna allemaal high-poly pre-rendered doen, en dit zou werken voor low-poly real-time zijn. Wel uitdagend op zich, maar erg moeilijk en misschien niet zo leuk als gewoon iets real-times.
Atgast schreef op 22 februari 2003 @ 12:26:
Over al deze ideeen heb ik nog wat minder leuks te vertellen...
Ik vond t dan ook jammer te zien dat oogst had geopperd om ideeen aan te dragen en wel om de volgende reden:

Er word niks gemaakt, tenzij er sprake is van dictatoriaal gedrag.[...]
Er moet inderdaad duidelijk gezag zijn bij zo'n project, maar niet nu al en niet per definitie door ons. Eerst moeten we met zijn allen een leuk idee vinden waar iedereen zich in kan vinden. Daarna moeten we kijken wie we met zijn allen goed vinden als leiding. Ik wil dat best doen samen met jou, maar er zijn waarschijnlijk veel meer mensen die dat willen doen, dus zo maar gaan roepen dat wij dat gaan doen vind ik voorbarig. Eerst maar eens met zijn allen een opzet uitdenken, dan komt leiding aan bod. En bedenk wel: we zijn pas één dag bezig over het onderwerp, wat mij betreft hoeft er nog niet binnen een week een definitieve opzet gekozen te worden.
Op zich vond ik het idee over de leukste plekken/attracties van Nederland wel leuk. Een soort Madurodam idee. Je kan ook nog andere sites er in verwerken, bv de Efteling, Deltawerken, de Wallen,...
Dat betekent dus het namaken van bestaande dingen. Dan kunnen we toch net zo goed gewoon foto's gaan maken ter plekke. Ook leuk, maar dat is niet virtueel 3d.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:51
Mijn idee van robotwars vind ik ook niet al te slecht, als we toch ieder wat ideeën op gaan noemen. iedereen maakt zijn robot, die het tegen elkaar opnemen in de arena. De betere 3d-ers maken bijvoorbeeld de "huisrobots", de robots van de minder ervaren 3d-ers worden afgeslacht :P. Alleen een probleem zou kunnen zijn hoe ze worden afgeslacht, en de animatie :/

Maar een vliegshow vind ik ook niet een slecht idee :) Daar zou ik ook gemotiveerd voor zijn om mee te doen. Alleen zo'n museum....... Als dat 't nou uiteindelijk zou worden, zou er wel door iemand een tutorial gemaakt moeten worden over animatie en dergelijke, want ik weet zeker dat ik niet de enige ben die daar niks van afweet (ja, ik weet ook wel hoe je iets kan roteren, maar constant dezelfde beweging herhalen, geen idee)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ooit 's met 3 klasgenoten die ook redelijk goed met 3dsmax overweg kunnen een virtueel museum gemaakt van al onze gemodelde dingen, dit hadden we met director aan mekaar gesleuteld in een mooie interactieve rondwanderling door het museum. Uiteindelijk hadden we 650mb aan data geproduceerd en dat kon mooi op een cd'tje :)

moraal van het verhaal: als je iets interactiefs wilt maken met filmpjes wordt het ENORM groot. er zat geloof ik voor ruim een uur aan filmmateriaal in.
ik zal zo wat screenshotjes laten zien...

Verder wil ik jullie erop wijzen dat we hard mogen gaan leren animeren als we iets willen maken in de trend van robotwars of een mortal kombat achtig -iets...
dat lijkt me dus ook vrijwel onmogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.b.meijer/plaat/museum1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.b.meijer/plaat/museum2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.b.meijer/plaat/museum3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.b.meijer/plaat/museum4.jpg

Eh heb ze perongeluk door een std fotoverklein batch gehaald ..'

maar het idee is lijkt me duidelijk...
en ja...het is al meer dan een jaar oud... (bijna 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 00:13
mooie foto's :P

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Oogst schreef op 22 februari 2003 @ 15:16:
Dat betekent dus het namaken van bestaande dingen. Dan kunnen we toch net zo goed gewoon foto's gaan maken ter plekke. Ook leuk, maar dat is niet virtueel 3d.
Tsja.. ik was eigenlijk niet van plan 100% trouw te blijven aan het origineel. Je kan zoveel creatieve aanpassingen maken en iets toch duidelijk herkenbaar laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Het museum zouden we als volgt kunnen maken:
http://conitec.net/a4info.htm

voorbeeldje, let aub niet op de wanhopige lage texture kwaliteiten van de maker: http://www.conitecserver.com/gallery.exe

voor meer/betere voorbeelden: http://conitec.net/a4update.htm

Ik heb met deze engine al een beetje geexpirimenteerd, maar het probleem is dat ik de moddels uit max niet goed naar het programma geconverteerd kreeg. Voorderest zou t prima mogelijk moeten zijn om een deftig museum te bouwen.

en voor diegene onder ons die geen dikke 3d kaart hebben * Arjan zouden we dan een filmpje kunnen renderen :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij echt mega gaaf lijkt is om een spelletje te maken! Wat waarschijnlijk niet echt haalbaar is, maar een soort Dark ages of Camelot in het klein ofzo lijkt me super gaaf. Of gewoon iets vrij primitiefs.

Het lijkt me in ieder geval leuk om met een ander vakgebied (zoals /14) te gaan samenwerken. Dan kunnen we onze krachten proberen te combineren. Wat het wel weer een stuk moeilijker maakt, maar misschien ook een stuk leuker en leerzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Een update van "Hall Of The Things" of "Thrust" lijkt me ook wel grappig, en moet toch niet ZO moeilijk zijn? Allemaal 2D en sprites tho... nix met 3D te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog maar een idee het grote vat in te gooien of eigenlijk twee :

1. Een "tempel"/TombRaider
Ik zie voor me bekeken door de ogen van Lara Croft ze loopt een tempel binnen door hallen, grote kamers, kamers met sarcofagen tot ze uiteindelijk in de laatste schatkamer komt.
Animeren is een vloeiende bewegen door alle kamers heen.... En iedereen kan een kamer of hal maken in de grootte die ze zelf willen. Dus erg veel artistieke vrijheid.

2. Alcatraz.
Dezelfde setting, kijk door de ogen van Sean Connery in The Rock and werk je een gebouw/gevangenis in. Onderwater naar binnen en dan door nauwe gangetjes naar binnen. Door grote ruimtese met cellen.
Minder creatieve vrijheid. Animeren niet heftig moeilijk weer en weer goed te verdelen.

Zelf ben ik meer voor idee 1. Gathering Jones and the Forum of Doom.

Voor alle mensen die meegwerkt hebben : ik vond het een eer jullie werk te mogen renderen en de volgende keer doe ik graag mee ne heb zeeen tijd om erin te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

spellen maken lijkt mij niet echt iets..

heb het zware voorgevoel dat dat zwaar gaat floppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen spel (optie 1) maar om maar de setting min of meer aan te geven ... denk meer aan indiana Jones and the raiders of the lost ark. De eerste scene waar in hij naar binnen loopt naar dat kleine gouden beeldje toe..... denk meer aan zoiets.

PS is het niet handiger dit brainstormen te doen in een separaat topic?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
Jongens ik wil niet een spelbreker zijn...
Het was de bedoeling dat ik het filmpje zou mirror-en zodat de mensen die dit topic gevolgd hadden het filmpje ook konden bekijken.
Van de ruim 1250 downloads zijn er 245 die van dit topic afkomstig zijn. Oftewel naast de mensen die een download accelerator gebruiken, zijn er ook nog de nodige hits vanaf elders.
Dat was niet helemaal de bedoeling. Mocht iemand dus de link ergens anders vinden terwijl die daar niet gehost wordt, zou het mischien een goed idee zijn die persoon daarop te wijzen.

Ik verwacht dat 'ie nou wel voldoende overal te krijgen is, dus ik rename de file hier zodat mijn mirror (voorlopig) niet meer beschikbaar is.
Ik denk dat systeembeheer niet zo blij is met 30+ GB aan traffic per dag.

Nogmaals het was dus de bedoeling dat mensen die dit topic volgden het filmpje ook makkelijk konden bekijken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

niet allemaal gaan via deze topic, k heb bijv ook aan een paar mensen via msn de link gegeven, dan gaf k dus EN de link van de topic EN de link van ut filmpie

dan zijn ze dus idd niet via ut forum..

mag dat dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer ideeën!

Of beter, een uitbreiding op een idee. Mijn idee is om het tweaktown idee verder uit te diepen, door er bepaalde eisen aan te stellen. Er kunnen bijvoorbeeld bepaalde thema's voor straten zijn, en of zelfs verplichte kleuren. Daardoor wordt het meer één geheel en kunnen mensen toch hun creatieve ei kwijt...

btw. Ja, ik ben nieuw in gathering. Maar kwil graag een steentje bijdragen voor het volgende project. En ik kan al aardig 3dsmaxen, maar uitsluitend modelling. Bovendien stel ik ook rekenkracht beschikbaar (gezamelijk 5 Ghz en 1,5 Gig ram)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Laatst online: 24-08 19:18

we_are_borg

You will Comply

Ik heb even de beloofde mirror aangemaakt.

Mirror 1
Mirror 2

Mirror 2 alleen a.u.b. gebruiken als mirror 1 niet werkt.
Ik weet dat de files tot einde van de maand gehost mogen worden daarna moet ik even kijken hoe en wat.

[ Voor 2% gewijzigd door we_are_borg op 23-02-2003 00:30 . Reden: Mirror 1 link gemaakt was een S vergeten ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
wdekreij schreef op 22 February 2003 @ 22:51:
niet allemaal gaan via deze topic, k heb bijv ook aan een paar mensen via msn de link gegeven, dan gaf k dus EN de link van de topic EN de link van ut filmpie

dan zijn ze dus idd niet via ut forum..

mag dat dan niet?
Tuurlijk mag dat wel. Het gaat me alleen om de downloads die vanaf een andere site komen, oftewel die een referer opgeven van een andere site.
Dat vind ik op z'n minst niet netjes.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst wil ik even kwijt dat het resultaat van het afgelopen project geweldig is te noemen! Mijn complimenten naar de mensen die hier aan meegewerkt hebben.

Misschien hebben jullie ook nog wat aan mijn idee voor een volgend project, iets vergelijkbaars is al genoemd, namelijk; Een attractiepark (een soort Efteling ofzo). Er kunnen door de deelnemers verschillende attracties gemaakt worden die samen één park vormen. Ik bedenk me net dat de trein van het afgelopen project dan weer een grote rol kan spelen.

Het kan natuurlijk ook beperkt blijven tot het maken van één grotere attractie, bijvoorbeeld zoiets als 'Droomvlucht', 'Fata Morgana' of 'Carnaval Festival' (om maar weer de Efteling als voorbeeld te nemen). Het komt er dan dus op neer dat iedereen een apart wereldje maakt waar je als bezoeker doorheen geleid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg cool gedaan! Heel mooi!

Jullie filmpje is trouwens ook al gespot @ Fok!
In dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Allereerst mijn complimenten aan jullie, superdik gedaan :D
Die muziek is ook heel goed gekozen en getimed...
Goed, nu mijn idee voor het volgende project, waar ik best aan mee zou willen doen (hoewel ik absoluut beginner ben en waarschijnlijk niet zo bar veel tijd zou hebben)...
Misschien is het leuk om een soort villa te maken, waar je verschillende kamers afgaat die dan helemaal volzitten met tweak-stuff/ gadgets (die uiteraard door iedereen zelf bedacht mogen worden)...
Of is dat niet inspirerend genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

SUPER STRAK RESULTAAT !!!!!!!!!!!!!!!!

Ben tijdje afwezig geweest op GOT maar nu ben ik er weer
Mijn id voor een volgend project:

Het maken van een object van heel veel losse onderdelen,
je kunt hierbij denken aan het maken van een Racewagen van losse Lego blokjes of gewoon het PowerRanger idee. Dit gaat samen het het hoofd idee, om iedereen wat te laten ontwerpen wat onderdeel is van een groter iets. Najah .. just my idea.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dit topic net pas voor het eerst heb het filmpje gedowload ziet er echt SUPER uit....

maaar ik heb geen geluid alles al geprobeerd nieuwst mediaplayer gedownload divx codec 5.03 etc.... geen geluid jammeer :'(

wat doe IK fout...

ziet er wel top uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
TD-er schreef op 22 February 2003 @ 23:33:
[...]

Tuurlijk mag dat wel. Het gaat me alleen om de downloads die vanaf een andere site komen, oftewel die een referer opgeven van een andere site.
Dat vind ik op z'n minst niet netjes.
hij stond op Fok! maar wel met een verwijzing naar dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb naar de poll gekeken, en vraag me eigen af (aan oogst) waarom er word gedacht dat er te weinig intresse is voor een tweakcity.
en ik denk dat zelfs de grootste noobs op 3d gebied nog wel een huisje kunnen maken, dus dat je toch wel een flinke stad krijgt, en het hoeft natuurlijk ook geen hele stad te zijn, maar bijv. eenflinke straat is ook al leuk he, en dan uit de ogen van iemand gekeken er doorheen lopen ofzo... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
CRiMiNaL schreef op 23 februari 2003 @ 11:21:
SUPER STRAK RESULTAAT !!!!!!!!!!!!!!!!

Ben tijdje afwezig geweest op GOT maar nu ben ik er weer
Mijn id voor een volgend project:

Het maken van een object van heel veel losse onderdelen,
je kunt hierbij denken aan het maken van een Racewagen van losse Lego blokjes of gewoon het PowerRanger idee. Dit gaat samen het het hoofd idee, om iedereen wat te laten ontwerpen wat onderdeel is van een groter iets. Najah .. just my idea.
Opzich wel leuk idee ja, maar hoe ga je dit in beeld brengen? Ik weet niet of hier goed een filmpje van te maken is.
Ja je kunt elk onderdeel stukje voor stukje toevoegen ja... maar das dan weer niet zon origineel idee...

Een tweaktown lijkt me supercool, dit kun je jook goed visualiseren door er iemand doorheen te laten lopen ja, en dan hem bijvoorbeeld in een helikopter te laten stappen zodat je ook eens zicht krijgt vanuit een ander perspectief :) Maar dat zal niet makkelijk worden denk ik...

[ Voor 17% gewijzigd door Thanatos op 23-02-2003 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 09:50

No13

/me was here

Ik vind het ook een zeer mooi resultaat!!

Ik zelf ben helaas helemaal niet zo goed in 3d modellen maar wil er toch wel eens wat meer tijd in gaan steken om het te leren. Heb enkele maanden geleden wat met blender zitten spelen en heb nu een studenten licentie voor 3dmax te pakken kunnen krijgen :D

Nu op zoek naar goede tutorials en handleidingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst heeft goeie nederlandse tutorial
http://home.hccnet.nl/w.v...orial%20huis%20deel1.html
kun je meteen leren hoe je een huisje kunt maken voor tweak-town :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 00:03:
Misschien hebben jullie ook nog wat aan mijn idee voor een volgend project, iets vergelijkbaars is al genoemd, namelijk; Een attractiepark (een soort Efteling ofzo). Er kunnen door de deelnemers verschillende attracties gemaakt worden die samen één park vormen. Ik bedenk me net dat de trein van het afgelopen project dan weer een grote rol kan spelen.

Het kan natuurlijk ook beperkt blijven tot het maken van één grotere attractie, bijvoorbeeld zoiets als 'Droomvlucht', 'Fata Morgana' of 'Carnaval Festival' (om maar weer de Efteling als voorbeeld te nemen). Het komt er dan dus op neer dat iedereen een apart wereldje maakt waar je als bezoeker doorheen geleid wordt.
Geweldig idee _/-\o_

Lijkt me heel wat leuker dan zo'n tweaktown. Kan je wat meer creativiteit in kwijt. Zo'n rolllercoastertycoon achtig iets lijkt me geweldig :) . Blijft natuurlijk net zoals bij andere ideeën de animatie een probleempje. Maar je kan natuurlijk ook nog altijd een ijskraampje, een toiletgebouw, of weet ik veel modellen :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Ik heb geen idee of ik het hier mag posten maar het woord kippenvel zal wel volstaan denk ik.

Echt super mooi gemaakt, *wou dat ik dat ook kon maken*
maarja, geen tijd/kennis/doorzettingsvermogen genoeg.

iig, super mooi gemaakt _O_

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Veel leuke ideeën, maar iets met meer samenhang lijkt me leuker. Een stad bijvoorbeeld heeft weinig samenhang: iedereen maakt gewoon een huis en hoeft geen rekening te houden met anderen. Das gemakkelijk, maar ook minder leuk mijns inziens.

Een idee met een stuk meer samenhang waar ik op kwam, voorbeeld-scriptje ervoor:

Een ruimteschip komt aan vliegen naar een ruimtestation, koppelt daaraan vast, klein voertuigje met piloot gaat uit ruimteschipje en vliegt vliegveld-deel uit, groot overkoepelt ruimtestation in. Daar vliegt ie gewoon een stukje rond, tussen grote gebouwen, enorm veel andere vliegtuigen en drukte, dat soort werk. Misschien vliegt ie daarna nog ergens heen waar die landt, of gaat ie een tunnelsysteem in, weet ik veel.

Dit is slechts een voorbeeld-scriptje en het lijkt me een stuk leuker om iets als dit te doen, omdat er echt een hoop meer samenhang in zit dan wanneer je werkt vanuit alleen maar het idee "ieder een huis". Want nu moet, nadat een basic script is vastgesteld, van alles gemaakt worden:
-ruimteschepen;
-ruimtestation zelf;
-vliegveld-deel;
-gebouwen in het ruimtestation;
-allerlei voertuigjes die rond vliegen;
-eventueel dingen die daarna nog gebeuren;
-enz.

Dit is gemakkelijk te verdelen, gemakkelijk te animeren, relatief gemakkelijk te maken. Het resultaat lijkt me echt heel erg vet kunnen worden en iedereen kan er zijn fantasie in kwijt in zijn eigen deel. En doordat alles wel een geheel (het ruimtestaiton en het filmpje) moet vormen, wordt het veel meer een echt groeps-project, i.p.v. een aantal bij elkaar gestopte individuele projecten.

Volgens mij zou dat echt heel erg vet kunnen worden... :P

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja het is wel een heel leuk verhaal, maar het nadeel bij zo'n film is dat iedereen die mee wil doen flink wat ervaring moet hebben met 3d.
terwijl met een dorpje/stadje/pretpark zelfs de noobs (like me) mee kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

lijkt me idd erg kewl project Oogst. Al denk ik dat je het dan zelfs nog in 2 verschillende delen kan opdelen:

Deel 1:

Ruimte schepen, Ruimte station. Docking gedeelte.

Deel 2 : (een compleet ander MAX project)

Vliegveld, gebouwen enzz.

Hiermee zorg je ook voor meer activiteit in het ruimte station ..... ik denk daarbij aan schepen die stil liggen/staan in het docking gedeelte. Plus het maken/texturen van een massief station lijkt me veel makkelijker dan een die al hol moet zijn met gebouwen erin.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
@oogst: je hebt gelijk dat een groepsproject een groepsproject moet zijn en niet een verzameling van models die je bij elkaar neerzet. Maar houdt er wel rekening mee dat mensen een stuk minder gemotiveerd zijn als je gaat zeggen: "Ja, het is wel leuk dat jij een ruimteschip wilt maken, maar die hebben we al zat, ga maar een ruimtestation maken". Als je zo beperkt in vrijheid zou 't voor mij in ieder geval al een stuk minder leuk zijn. :/ Maar goed dat ben ik dan weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er idd zo'n sci-fi groepsproject komt, count me in :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 15:04:
ja het is wel een heel leuk verhaal, maar het nadeel bij zo'n film is dat iedereen die mee wil doen flink wat ervaring moet hebben met 3d.
terwijl met een dorpje/stadje/pretpark zelfs de noobs (like me) mee kunnen doen.
Een low-poly huisje maken is ong. net zo moeilijk/simpel als een low poly ruimteschip. Het enigste verschil is dat je met andere vormen gaat werken.
Mocht je alvast willen oefenen voor het komende project, check Oogst link naar z'n tutorial voor het bouwen van een simpel huisje in MAX.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 15:04:
Nee hoor, juist niet! Het maken van een aardig-uitziend ruimte-gebeuren is juist heel erg gemakkelijk! Ik heb dit idee juist daarom geopperd: de animaties die er in zitten zijn wel veel, maar allemaal heel eenvoudig (gewoon vliegtuigjes die rond vliegen en zo). Dat is dus gemakkelijk. En modeling kun je zo eenvoudig en zo moeilijk maken als je zelf wilt.
inquestos schreef op 23 February 2003 @ 15:08:
@oogst: je hebt gelijk dat een groepsproject een groepsproject moet zijn en niet een verzameling van models die je bij elkaar neerzet. Maar houdt er wel rekening mee dat mensen een stuk minder gemotiveerd zijn als je gaat zeggen: "Ja, het is wel leuk dat jij een ruimteschip wilt maken, maar die hebben we al zat, ga maar een ruimtestation maken". Als je zo beperkt in vrijheid zou 't voor mij in ieder geval al een stuk minder leuk zijn. :/ Maar goed dat ben ik dan weer :P
Je wordt altijd beperkt, want het is tenslotte een groepsproject. Als we een stad zouden gaan doen en jij wilt graag een ruimteschip maken, dan kan dat ook niet. En dit laat meer mogelijkheden, want er zijn ruimteschepen, gebouwen, dingen, van alles, juist veel meer keuzemogelijkheden dan in een Tweaktown. Alleen ja, je moet je wel aanpassen aan de anderen ja, niet allemaal hetzelfde deel willen maken, dat soort dingen. Maar dat is juist wat mij leuk eraan lijkt, zelf dingen maken doe ik zelf wel, daar heb ik toch geen groepsproject voor nodig?!?!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, daar heb je wel een beetje gelijk in. maar als we nou gewoon weer zo'n poll neerzetten, en nou met 4 of 5 ideeën die het meest zijn voorgekomen, en we kijken gewoon waar de meeste intresse licht. want jah, wat we ook willen, voor elk project ist toch leuk als er een hoop mensen mee zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

geen poll ..... Oogst heeft met suc6 vorige project georganiseerd dus met enig overleg moet Oogst ook maar het Basis project kiezen. Zodat wij aan het basis idee nog onze eigen ideen kunnen toevoegen.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Alleen maar ruimteschepen doen lijkt mij ff helemaal niks :( Niet dat ik iets tegen sci-fi of ruimteschepen heb.

Op zich kan het wel mooi worden, maar iedereen kent zoiets al van Film, TV, en spellen. Erg origineel is 't dus niet, en die kwaliteit haal je toch nooit. Zoiets is gewoon niet te evenaren... wat je ook maakt, t wordt altijd een slap aftreksel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak is wat een beetje fantasy achtig :D Zoals een mooie ongeving, met mensies enzo :P
// denk aan Final Fantasy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Of een tweakers.net TV reclame-spotje.. combo van 2d, 3d, tekst, gfx, sfx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 15:43:
Maak is wat een beetje fantasy achtig :D Zoals een mooie ongeving, met mensies enzo :P
// denk aan Final Fantasy :)
Wat mij wel cool lijkt, is zo'n soort dragothic-gebeuren, zoals in 3DMark2001.
Maar dan niet zo kort waarbij de draak komt aanvliegen, maar bijv een fight tussen wat draken en zow.
Is wel moeilijk te maken denk ik, zo'n draak. (ben MAX-n00b |:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Je wordt altijd beperkt, want het is tenslotte een groepsproject. Als we een stad zouden gaan doen en jij wilt graag een ruimteschip maken, dan kan dat ook niet. En dit laat meer mogelijkheden, want er zijn ruimteschepen, gebouwen, dingen, van alles, juist veel meer keuzemogelijkheden dan in een Tweaktown. Alleen ja, je moet je wel aanpassen aan de anderen ja, niet allemaal hetzelfde deel willen maken, dat soort dingen. Maar dat is juist wat mij leuk eraan lijkt, zelf dingen maken doe ik zelf wel, daar heb ik toch geen groepsproject voor nodig?!?!
Ja, natuurlijk heb je wel vrijheid, maar alleen binnen het sci-fi gedoe. En net als lordsnow ben ik daar niet echt zo'n fan van, om 't zo maar uit te drukken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRiMiNaL schreef op 23 February 2003 @ 15:31:
geen poll ..... Oogst heeft met suc6 vorige project georganiseerd dus met enig overleg moet Oogst ook maar het Basis project kiezen. Zodat wij aan het basis idee nog onze eigen ideen kunnen toevoegen.
Dat vind ik onzin, Oogst heeft dit project inderdaad goed tot een einde gebracht, maar dat wil niet zeggen dat hij de beste ideeen heeft. We kunnen allemaal nadenken over een mogenlijk volgend project.

Het ruimte idee spreekt mij niet echt aan, ik zie er niet echt een flitsend filmpje uitkomen, en het ruimte idee klinkt mij jammergenoeg nogal "standaard" in de oren.

Ik ben het wel met Oogst eens dat er veel samenhang in moet komen. Het uitbeelden van een verhaal lijkt me hierdoor ook een goed idee. Toch moet het verhaal zo abstract zijn dat je nog je eigen creativiteit erin kwijt kan.

Misschien is een mini-wereld een idee? Ik stel me voor: Hoge graspolen, kleine huisjes tussen het gras, ruimtescheepjes die net boven het gras vliegen, door de brievenbus heen naar de kattenbak waar het vliegtuigje word opgegeten door een reuze kat, die vervolgens buiten in het gras alle kleine huisjes platstampt >:) Je kunt een mini-wereld een heel leuk perspectief geven mbv een 3d programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het idee van dat sci-fi project van oogst staat mij wel aan. Ook een rondleiding door een space station is wel leuk. Als iedereen een ruimteschip wil maken kan dat... staan er gewoon tig schepen in de hangar en zijn er alleen maar hangars op dat space station. Als ieman een lab wil maken kan dat ook zonder problemen..... maak wat je wil en het station word aangepast aan alles wat binnenkomt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2003 @ 17:25:
Het idee van dat sci-fi project van oogst staat mij wel aan. Ook een rondleiding door een space station is wel leuk. Als iedereen een ruimteschip wil maken kan dat... staan er gewoon tig schepen in de hangar en zijn er alleen maar hangars op dat space station. Als ieman een lab wil maken kan dat ook zonder problemen..... maak wat je wil en het station word aangepast aan alles wat binnenkomt....
lijkt mij ook wel vet, ook nog van die gare robotjes rond lopen/vliegen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen! ben nieuw hier maar bezoek dit forum al een tijdje :P Mij lijkt het wel vet om een soort van mansion in elkaar te bouwen. Ieder een eigen kamer weer. Maar dan in een bepaald thema, ikzelf vind horror wel leuk. *resident evil* ofzo. En dat dan in de uiteindelijke animatie ook schrikmomenten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Errug mooi! Ik ga m'n modeling skills maar eens opvijzelen en met 3D Max aan de gang... POV-Ray is best lastig voor een trein, en lightwave is best ****... als je versie 2 hebt zoals ik :+

Wanneer komt het volgende project? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 14-09 20:50

ThaHandy

Discovery Channel

lijkt me een nieuwe topic niet beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 08:15

Sport_Life

Solvitur ambulando

Als het volgende project weer een jaar duurd kan ik misschien wel wat mini dingen maken :). Ik heb nog nooit met 3d maxx gewerkt (heb het net binnen ;)), maar met de totorial van Oogst moet ik een heel eind komen :). (k heb genoeg vrije tijd :))

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 23-02-2003 23:54 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 14:24

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

Oogst schreef op 23 February 2003 @ 15:20:
[...]
Nee hoor, juist niet! Het maken van een aardig-uitziend ruimte-gebeuren is juist heel erg gemakkelijk! Ik heb dit idee juist daarom geopperd: de animaties die er in zitten zijn wel veel, maar allemaal heel eenvoudig (gewoon vliegtuigjes die rond vliegen en zo). Dat is dus gemakkelijk. En modeling kun je zo eenvoudig en zo moeilijk maken als je zelf wilt.

[...]
Mijn persoonlijke voorkeur zou ook uitgaan naar een sci-fi setting, al is het alleen al omdat de '3D-noobs' (zoals ik) dan ook iets kunnen maken wat dan niet perse vooraan hoeft te zitten in de scene...

Als je uitgaat van een scifi setting zoals in Startrek, waarin dus vele verschillende rassen in het helal voor komen, maakt het ook niet uit als de schepen niet op elkaar lijken. Het ruimte station wordt dan een groot interplanetair handels centrum. Je zou dan voor de animatie een vrachtschip kunnen volgen (als subtiele verwijzing naar de trein bv.) die langs allerlei andere schepen vliegt. bv. Vracht schepen, slagschepen, ruimte fighters en wat mensen maar kunnen bedenken.

Maar in iedergeval een leuk id om met een volgend project te beginnen... :)

In times of war the law falls silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
Maak alsjeblieft niet weer dezelfde fout als bij tweaktown. 3 puntjes voor een groepsproject:
- Origineel (Doe alleen maar een groepsproject met een origineel idee.)
- Iedereen maakt wat verschillends, maar met een goede samenhang.
- Je moet iedereen vrij laten in wat ie maakt.
Oogst je idee is leuk. Maar het treinproject voldeed meer aan deze drie puntjes. Je bent eigenlijk verplicht om te maken wat je opgelegd word. Daarom denk ik dat een museum een beter idee is.
BTW als er de volgende keer geanimeerd moet worden wil ik daar ook wel aan mee werken.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

HawVer schreef op 24 februari 2003 @ 10:21:
Maak alsjeblieft niet weer dezelfde fout als bij tweaktown. 3 puntjes voor een groepsproject:
- Origineel (Doe alleen maar een groepsproject met een origineel idee.)
- Iedereen maakt wat verschillends, maar met een goede samenhang.
- Je moet iedereen vrij laten in wat ie maakt.
Oogst je idee is leuk. Maar het treinproject voldeed meer aan deze drie puntjes. Je bent eigenlijk verplicht om te maken wat je opgelegd word. Daarom denk ik dat een museum een beter idee is.
BTW als er de volgende keer geanimeerd moet worden wil ik daar ook wel aan mee werken.
Huh? Wat is er fout gegaan bij Tweaktown? Volgens mij had de ontwikkelaar (ben z'n nick even kwijt) gewoon geen zin meer om er nog tijd in te stoppen....

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Laatst online: 06-09 21:54
Mijn vader heeft voor deze week (nu ik ziek ben) toestemming gegeven om zijn pc de hele week te gebruiken, dus ik ben 'even' het hele trein project in 800x600 aan het renderen, mijn bedoeling is om ongeveer 300 tot 600 frames per dag te gaan doen...
Hoe kan ik die raytracing bij het water aanzetten zodat dat er mooier uitziet ? (aangezien ik nogal een max n00b ben)

Het enige probleem is dat mijn webruimte nog maar 8 gb dataverkeer overhebt, dus als ik eenmaal klaar ben moet eerst nog even iemand muziek toevoegen en dan ff kijken of we ergens mirrors ervoor kunnen maken.
Ik render hem in Divx 5.03, op dit moment duurt het ongeveer 41 sec/frame :D

(Ik ben benieuwd of ik het binnen een week af kan krijgen)

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
bloasfist schreef op 24 februari 2003 @ 11:42:
[...]

Huh? Wat is er fout gegaan bij Tweaktown? Volgens mij had de ontwikkelaar (ben z'n nick even kwijt) gewoon geen zin meer om er nog tijd in te stoppen....
Sorrie Ik bedoel Tweakville. Je weet wel.. Waar iedereen in 3d een huisje moest maken.

Linkje: [rml][ 3d] TweakVille 3d project[/rml]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 14-09 19:07
HawVer schreef op 24 February 2003 @ 12:01:
[...]

Sorrie Ik bedoel Tweakville. Je weet wel.. Waar iedereen in 3d een huisje moest maken.

Linkje: [rml][ 3d] TweakVille 3d project[/rml]
wow you remembered :D
denk dat de grootste fout bij die was dat ik t in de vakantie deed.. dus dat mensen een paar weken weg gingen.. en ja als je dan de deadline ook in die vakantie plaatst gaat het niet goed :P

of heb ik een andere reden over het hoofd gezien?

Het idee van een Museum of stuff klinkt wel leuk.. je hebt dan ook erg veel vrijheid.
het ruimte station lijkt me op zich ook wel leuk.. iets minder vrijheid maar je kan erg veel maken (meerdere schepen, robots, onderdelen, debri).

wat er ook uitkomt.. im in :)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

Voordat iemand er weer overheen kijkt: de poll:

Poll: Nieuw groepsproject
Luchtshow met vliegtuigen
Museum
Ruimteschepen
3d tweak city

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=6955&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:48
3d tweak city lijkt mij erg leuk, ook omdat mensen met minder ervaring (zoals ik bijvoorbeeld) ook nog mee kunnen doen met een echt eigen ontwerp :)

met een luchtshow wordt dat al een stuk minder, ruimteschepen vind ik ook een erg leuk onderwerp maar dat kan altijd nog :) museum wordt ook al weer erg pittig...

als het by 3d tweak city maar niet allemaal Oogst huisjes worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Museum leek me wel leuk.... kreative kunst voorwerpen, en mooi als die camera langs het glas gaat.... mooie weerspiegelingen!!
Jammer, de Poll zegt wat anders :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Laat Oogst een onderwerp selecteren... dat lijkt mij het handigst. Misschien met einddatum, dat hij voor 1 Maart een nieuwe thread opent met een mooie first post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

k denk dat we er eerst even moeten over discusseren voordat 1 persoon een onderwerp voor ons allemaal kiest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

wdekreij schreef op 25 februari 2003 @ 08:50:
k denk dat we er eerst even moeten over discusseren voordat 1 persoon een onderwerp voor ons allemaal kiest..
Eerder in het topic staat beschreven waarom dat misschien juist geen goed idee is.

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Ik heb totaal geen idee of dit al eerder genoemd is ja dus :), maar mij lijkt het wel leuk om een soort van theme park / kermis te maken o.i.d.

Als variatie op het "Tomb Raider" idee kun je misschien een soort van reis door een computer maken o.i.d. Dus dat je de circuits gaat volgen van de printplaten etc. Volgens mij iets te moeilijk en niet haalbaar, maar lijkt me wel leuk.

Dat ruimte idee is wel heel goed haalbaar, maar ik weet niet of het resultaat wel erg spectaculair zal zijn.

[ Voor 59% gewijzigd door dawuss op 25-02-2003 10:01 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Laatst online: 14-09-2024
offtopic:
kijk hier eens, iemand die met jullie werk zit te patseren of heeft die er echt aan meegedaan :?
hij is 13 daarom begin ik te twijfelen (het gaat om Abnormaaltje)

[ Voor 6% gewijzigd door 4Real op 25-02-2003 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryn
  • Laatst online: 01-12-2021
Hij zegt daar het volgende:
voor de mensen die 3d kunnen maken, misschien kunnen we een groepsproject maken met 3d...

tweakers had ook zo'n groepsproject en ik vind het effect super

ik zelf kan het (nog) niet maar leren doe ik zowiezo :P

als het filmpje klaar is met uploaden op mijn site zal ik de url geven en kunnen jullie het bekijken (die van tweakers dan he)
Uit dat stukje blijkt toch duidelijk dat hij er niet aan mee gewerkt heeft maar dat hij het gewoon een cool project vind.

Ik vind dit niet patsen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aangezien ik een totale n00b ben en toch ook wel eens wilt gaan klooien met MAX maar het geen n00b project moet worden lijkt me een nieuwe tweakville toch een goed idee, ik heb het de vorige keer elke keer weer met plezier zitten lezen, en of je nu een Iglo of een villa met zwembad bouwt iedereen kan zijn gevoel en inspiraties er in kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Om een 3d city te maken lijkt me nog het allertofst. <-- bestaat dat woord?
Iedereen heeft wel eens gedroomt over een droomhuisje voor later. Alles d'r op en er aan. Nu kan je dat "werkelijkheid" maken.
Kon niet meer meedoen aan de Poll, maar mijn stem heb je zowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

beter laat dan nooit maar echt.. dit is werkelijk het beste nederlandse render werkje wat ik heb gezien.
heel erg mooi heren!!!!

GEFELICIFLAPSTAART!!

ik hoop trouwens dat jullie hier een vervolg op maken, en ik ben dan wel insaat om mee te helpen met renderen (mischien wel alles in een keer op deze pc) ik heb een geile 3.4ghz cpu met 1024mb ECC binnekort.. dus

voor dit soort projecten wil ik mijn power wel op offeren

[ Voor 48% gewijzigd door pt0x op 25-02-2003 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4Real schreef op 25 February 2003 @ 12:37:
offtopic:
kijk hier eens, iemand die met jullie werk zit te patseren of heeft die er echt aan meegedaan :?
hij is 13 daarom begin ik te twijfelen (het gaat om Abnormaaltje)
Valt volgens mij ook best wel mee

Ff nix tegen mensen die 13 zijn hè :) (ben ik zelf ook, dus......)

Ik vind dat idee van die ruimteschepen erg cool! (ook erg haalbaar)
Ook die van zo'n attractie park vind ik wel geinig, da is toch allemaal niet zo moeilijk te maken, of wel soms?

Ik doe zeker mee, welk project het dan ook wordt! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 09:41
dawuss schreef op 25 February 2003 @ 09:11:
Ik heb totaal geen idee of dit al eerder genoemd is ja dus :), maar mij lijkt het wel leuk om een soort van theme park / kermis te maken o.i.d.

Als variatie op het "Tomb Raider" idee kun je misschien een soort van reis door een computer maken o.i.d. Dus dat je de circuits gaat volgen van de printplaten etc. Volgens mij iets te moeilijk en niet haalbaar, maar lijkt me wel leuk.

Dat ruimte idee is wel heel goed haalbaar, maar ik weet niet of het resultaat wel erg spectaculair zal zijn.
kermis lijkt me ook vet
dat iedereen zijn/haar eigen attractie/kraampje maakt

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

❤ 

Mm.. kermis is leuk..schiet mij ineens in mn hoofd dat we natuurlijk ook met zn allen een achtbaan kunnen maken. Lijkt wel een beetje op het treinproject alleen.

-Iedereen maakt een eigen karretje voor in de achtbaan

en/of

-Iedereen maakt een eigen stukje achtbaan, een loop, een schroevendraaier, tunneltje, weetikveelwat

-Scenery er omheen kan ook goed verdeeld worden.

Blijft alleen wel dat er iemand razend goed moet zijn in animeren, het in elkaar zetten van de achtbaan, en daar de camera leuk omheen wikkelen...

Oogst heeft al laten zien dat ie dat goed kan, maar in hoeverre heeft ie daar weer zin in :? :P

Ik denk dat als je een hele kermis maakt, met iedereen een eigen attractie, dat dat te lastig is. Te groot om in elkaar te zetten, en te groot om een mooie animatie van te maken. Dan moet je stuk voor stuk alle kraampjes af, met een achtbaan gaat dat natuurlijk makkelijker...

Overigens ben ik ook nog steeds voor het Museum hoor, maar die achtbaan lijkt me toch ook wel leuk :9

[ Voor 25% gewijzigd door Zoefff op 25-02-2003 16:39 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Laatst online: 21:36
Een achtbaan lijkt teveel op het vorige project.

Ik heb nog niet eens gereageerd... maar het filmpje is echt heel mooi geworden! Ik doe de volgende keer zeker weer mee. Een pretpark kan best. Alleen denk ik dat er dan ook veel mensen moeten rondlopen... en dat wordt al snel te gecompliceerd.

Een museum zou ook kunnen... maar daar ben ik nog niet echt helemaal wild van. Ik denk er nog ff over na.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een achtbaan waar iedereen een stukje baan maakt schiet niet op.. iedereen maakt het op een andere manier, met andere kleur met andere structuur in de opbouw MAW onmogelijk om alles aanelkaar te kopelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjah, heb net nog ff gekeken naar het vorige project van tweaktown, en als ik kijk hoeveel mensen er nou enthousiast over zijn denk ik dat we als we dit starten hiermee zeker moet en kunnen slagen!
maarjah, als we een ander project gaan doen, moeten we dat maar accepteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

ik ben op dit moment eigenlijk geen voorstander meer voor tweaktown.. eerst wel maarja.. mensen veranderen.. meningen ook..

Ik denk dat dit geen mooi resultaat zal opleveren, en totaal geen groepsverband zal zijn...

Ik denk dat we het ruimte-idee verder moeten gaan uitbreiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 14-09 19:07
wdekreij schreef op 25 February 2003 @ 17:23:
ik ben op dit moment eigenlijk geen voorstander meer voor tweaktown.. eerst wel maarja.. mensen veranderen.. meningen ook..

Ik denk dat dit geen mooi resultaat zal opleveren, en totaal geen groepsverband zal zijn...

Ik denk dat we het ruimte-idee verder moeten gaan uitbreiden...
idd.. je krijgt dan geen samen hangend geheel..
als je idd die ruimte vlucht maakt zoals oogst voorstelde heb je nog erg veel vrijheid.. en alles komt in 1 mooie omgeving :)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 12-09 14:15
Zoefff schreef op 25 February 2003 @ 16:37:
Mm.. kermis is leuk..schiet mij ineens in mn hoofd dat we natuurlijk ook met zn allen een achtbaan kunnen maken. Lijkt wel een beetje op het treinproject alleen.

-Iedereen maakt een eigen karretje voor in de achtbaan

en/of

-Iedereen maakt een eigen stukje achtbaan, een loop, een schroevendraaier, tunneltje, weetikveelwat

-Scenery er omheen kan ook goed verdeeld worden.

Blijft alleen wel dat er iemand razend goed moet zijn in animeren, het in elkaar zetten van de achtbaan, en daar de camera leuk omheen wikkelen...

Oogst heeft al laten zien dat ie dat goed kan, maar in hoeverre heeft ie daar weer zin in :? :P

Ik denk dat als je een hele kermis maakt, met iedereen een eigen attractie, dat dat te lastig is. Te groot om in elkaar te zetten, en te groot om een mooie animatie van te maken. Dan moet je stuk voor stuk alle kraampjes af, met een achtbaan gaat dat natuurlijk makkelijker...

Overigens ben ik ook nog steeds voor het Museum hoor, maar die achtbaan lijkt me toch ook wel leuk :9
Voor een achtbaan heb je binnen een dagje met een path contraint de standaard animatie, daarna een beetje kloten met de ease-in en out en klaar ben je. Camera-beweginkjes erbij... klaarrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

LiToKi schreef op 25 February 2003 @ 18:46:
[...]

Voor een achtbaan heb je binnen een dagje met een path contraint de standaard animatie, daarna een beetje kloten met de ease-in en out en klaar ben je. Camera-beweginkjes erbij... klaarrrr.
is idd vrijmakkelijk ik ben ook bezig geweest met automatisch sturen bij een auto maar dat is nog aardig lastig :D

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbath
  • Laatst online: 09-09 20:32
Hehe, ik heb het filmpje aan m'n moeder laten zien, en die heeft hem nu al ongeveer 20keer gezien.. :)

Ik hoor trouwens wat over een nieuw project?? Dan doe ik ook mee! :)
(als het mag :p)

[ Voor 7% gewijzigd door Sabbath op 25-02-2003 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Ok, ik heb een hele tijd niet gepost, maar dit verdient het.
Erg mooi gedaan, petje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ik ga even een van de modjes benaderen ivm het starten van een nieuw project, jullie horen het nog wel, als ik een topic open zal ik de link ook even hierneer zetten :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eventueel om die 2 projecten te combineren ( tweakcity en ruimtestation)
zo een ruimtekolonie misschien, kan je ook veel mee doen
ik zeg maar wat
Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Dit topic is gesloten.