volgens mij als we dit filmpie gaan renderen kan je het beste dmv een server starten een x aantal mensen vragen mee te doen met beetje capiciteitspc's en dus het werk verdelen....
hmmmm ik heb/had eventueel nog 2 p4's 2ghz met 512DDR hier staan. *zucht*
Maar Oogst, kunnen we al mee renderen??
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Yo mensen, het heeft geen zin deze topic iedere keer weer omhoog te schoppen. Ik moet hem nog afmaken en dat doe ik echt wel, maar het gaat niks sneller door iedere keer dit soort dingen te posten. Het is gewoon erg veel werk en ik heb ook nog andere bezigheden in mijn simpele leventje. Als het zover is, laat ik het echt wel weten.
En voor wie geërgerd is over hoe lang het duurt: dat is terecht! Ik heb de hoeveelheid werk zwaar onderschat en mijn hoeveelheid tijd overschat. Sorrie. Maar voor het landschap heb ik slechts enkele models mogen ontvangen, dus erg veel medewerking heb ik ook niet gehad met het afwerken tot nu toe.
Nogmaals mijn excuses dat het nog niet af is, maar iedere keer dit topic omhoog kicken helpt in ieder geval niet.
En voor wie geërgerd is over hoe lang het duurt: dat is terecht! Ik heb de hoeveelheid werk zwaar onderschat en mijn hoeveelheid tijd overschat. Sorrie. Maar voor het landschap heb ik slechts enkele models mogen ontvangen, dus erg veel medewerking heb ik ook niet gehad met het afwerken tot nu toe.
Nogmaals mijn excuses dat het nog niet af is, maar iedere keer dit topic omhoog kicken helpt in ieder geval niet.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ik heb nog een leuk boerderijtje gemaakt voor de opvulling.
Ik hoop dat meer mensen mijn voorbeeld volgen (hint!)

totaal is het ongeveer 1500 poly's (incl landschap)
Ik hoop dat meer mensen mijn voorbeeld volgen (hint!)

totaal is het ongeveer 1500 poly's (incl landschap)
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Ah, kijk, ik kreeg hem niet geopend vanwege de RAR-versie, zoals ik je al had gemaild, maar zo ziet ie er dus uit. Netjes, dankjewel!
Overigens ben ik afgelopen week weer hard aan het animeren geslagen en komt er één dezer dagen een flink lange preview (hopelijk twee van de drie minuten in totaal vandaag nog, maar dat wordt even flink doorpezen).
Overigens ben ik afgelopen week weer hard aan het animeren geslagen en komt er één dezer dagen een flink lange preview (hopelijk twee van de drie minuten in totaal vandaag nog, maar dat wordt even flink doorpezen).
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Trouwens, messie, als je hem van textures voorziet kan ie op de voorgrond komen, zoals ie nu is, is ie helaas meer geschikt voor iets verder weg. De mesh is namelijk behoorlijk gedetaileerd en dus goed voor dicht bij, maar dat vereist wel textures.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ik zal zoekken naar goeie texturesOogst schreef op 03 november 2002 @ 14:54:
Trouwens, messie, als je hem van textures voorziet kan ie op de voorgrond komen, zoals ie nu is, is ie helaas meer geschikt voor iets verder weg. De mesh is namelijk behoorlijk gedetaileerd en dus goed voor dicht bij, maar dat vereist wel textures.
offtopic:
tsjek je meel
tsjek je meel
Kheb je mail gehad, messie, dankdankdank.
Als meer mensen huisjes willen maken, of straatjes, of zoiets: graag! Ik heb er al tich keer om gevraagd, maar helaas is de oogst nog steeds gering. Houd wel rekening met de polycount. De 1500 polies van messie zijn eigenlijk al aan de hoge kant (net acceptabel).
Ik heb net een wireframe preview gemaakt en leuk genoeg doet mijn pc over een wireframe preview van 1851 frames (zoveel is af) al ruim twee uur. Lang dus. Erg veel frames ook.
Dinsdag komt een smooth preview hier te staan.
Als meer mensen huisjes willen maken, of straatjes, of zoiets: graag! Ik heb er al tich keer om gevraagd, maar helaas is de oogst nog steeds gering. Houd wel rekening met de polycount. De 1500 polies van messie zijn eigenlijk al aan de hoge kant (net acceptabel).
Ik heb net een wireframe preview gemaakt en leuk genoeg doet mijn pc over een wireframe preview van 1851 frames (zoveel is af) al ruim twee uur. Lang dus. Erg veel frames ook.
Dinsdag komt een smooth preview hier te staan.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Kun je niet met meerdere mensen renderen, ik heb hier bijvoorbeeld nog een pc staan die uit z'n neus staat te vreten (MUON crashed de hele tijd
)
ik wil dan best wel meehelpen...
ik wil dan best wel meehelpen...
Renderen wel, een preview maken op viewport-kwaliteit verspreiden schiet niet op, jouw helemaal goed ingesteld krijgen (file sturen en ontvangen en zo) kost meer tijd dan doorrekenen. 'Tis alleen irritant, omdat ik in de viewports geen vloeiend beeld meer krijg (gek hè, met een paar honderd duizend polygonen...) en ik dus een preview moet maken om te zien of het loopt zoals het bedoelt is. Gelukkig valt het mee en zijn bijvoorbeeld de 10 seconden die ik vanmiddag maakte helemaal perfect (naar mijn maatstaven dan), zo zie ik nu.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
hoe zie ik hoeveel poly's ik gebruik ?
was bezig met een bouw-plaats maar ik gok dat die veel hoger uit gaat komen
was bezig met een bouw-plaats maar ik gok dat die veel hoger uit gaat komen
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
klik op het hamertje in de rechter werkbalk en dan extra ofzo en dan poly counter.
Er is bij de utitlities (meest rechtse tabblad rechts in beeld) ook een polygon counter floater te vinden.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
hmmm 8000 poly's ietwat veel van het goede
en dan zitten me vracht autotje's er nog niet eens bij
en dan zitten me vracht autotje's er nog niet eens bij
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
hm denk dat ik een beetje laat ben....
Leuk idee, alleen toen ik het onderstel wilde downloaden scheen de link dood te zijn. Zou het wel leuk vinden om ook ff een wagonnetje te maken. Het probleem: ik werk met truespace 3.0.
Hellaas kan ik alleen objecten saven als:
*.cob
*.asc
*.dxf
*.can
*.rsd
objecten importeren:
*.cob
*.3ds
*.prj
*.asc
*.dxf
*.lwb, lwo
*.geo
*.obj
*.iob
*.sob
*.ai
*.ps
*.eps
scenes saven:
*.wrl
*.scn
scenes openen:
*.wrl
*.scn
*.wrz
Hier is een voorbeeld van wat ik kan:
Leuk idee, alleen toen ik het onderstel wilde downloaden scheen de link dood te zijn. Zou het wel leuk vinden om ook ff een wagonnetje te maken. Het probleem: ik werk met truespace 3.0.
Hellaas kan ik alleen objecten saven als:
*.cob
*.asc
*.dxf
*.can
*.rsd
objecten importeren:
*.cob
*.3ds
*.prj
*.asc
*.dxf
*.lwb, lwo
*.geo
*.obj
*.iob
*.sob
*.ai
*.ps
*.eps
scenes saven:
*.wrl
*.scn
scenes openen:
*.wrl
*.scn
*.wrz
Hier is een voorbeeld van wat ik kan:

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
De inleverdatum is nog maar een half jaar verstreken hoor!
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Oogst schreef op 05 november 2002 @ 17:48:
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Verwijderd
Oh mooi dan ben ik nog op tijdOogst schreef op 05 november 2002 @ 17:48:
Wat is het maximum aantal poly's dat ik mag gebruiken??
Lezen...Oogst schreef op 03 november 2002 @ 22:49:
Kheb je mail gehad, messie, dankdankdank.
Waar blijft de preview?Dinsdag komt een smooth preview hier te staan.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Ik heb de animatie nu grofweg voor heel het filmpje af. Alles moet nog gefinetuned worden, vooral het volgen van de maat van de muziek is nu in de tweede helft van de animatie bijzonder bagger, maar dat is dus nu aan de beurt.
Helaas heb ik nu niet heel de animatie online kunnen zetten (nog niet in zijn geheel gepreviewd) en is de resolutie ongeveer postzegelformaat (160*90 pixels). DivX is namelijk niet blij met complexe wireframes, waardoor die anders wel erg groot (22mb) werd en nu dus 'maar' 5mb voor een filmpje van zo'n twee minuten.
Een wireframe-preview van 2 minuten op 160*90 à 5mb.
En voor de liefhebber wat renders van hoe het er uit gaat zien (op de uiteindelijke resolutie en kwaliteit):

(Emperor: ik heb je schermen een sel-illumination van 90 gegeven, dan komen ze namelijk een stuk beter uit en het zijn tenslotte schermen hè.)
Wat er nu nog moet gebeuren zijn de volgende dingen:
-De kop van Knorretje in messie's wagon moet nog steeds aangepast worden met zijn mesh (die ik al lang binnen heb).
-De animatie moet gefinetuned worden.
-De omgeving moet van zooi worden voorzien. Dit doe ik als laatste, omdat dan zeker is waar de camera allemaal naar kijkt en ik dus alleen de noodzakelijke plekken hoef op te vullen.
-Er moet gerenderd worden.
-Er moet een aftiteling komen.
Helaas heb ik nu niet heel de animatie online kunnen zetten (nog niet in zijn geheel gepreviewd) en is de resolutie ongeveer postzegelformaat (160*90 pixels). DivX is namelijk niet blij met complexe wireframes, waardoor die anders wel erg groot (22mb) werd en nu dus 'maar' 5mb voor een filmpje van zo'n twee minuten.
Een wireframe-preview van 2 minuten op 160*90 à 5mb.
En voor de liefhebber wat renders van hoe het er uit gaat zien (op de uiteindelijke resolutie en kwaliteit):

(Emperor: ik heb je schermen een sel-illumination van 90 gegeven, dan komen ze namelijk een stuk beter uit en het zijn tenslotte schermen hè.)
Wat er nu nog moet gebeuren zijn de volgende dingen:
-De kop van Knorretje in messie's wagon moet nog steeds aangepast worden met zijn mesh (die ik al lang binnen heb).
-De animatie moet gefinetuned worden.
-De omgeving moet van zooi worden voorzien. Dit doe ik als laatste, omdat dan zeker is waar de camera allemaal naar kijkt en ik dus alleen de noodzakelijke plekken hoef op te vullen.
-Er moet gerenderd worden.
-Er moet een aftiteling komen.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Daar bleef de preview dus.
-----------
1500 is idd al erg veel, maar dat is voor betrekkelijk kleine backdrops (huis, boerderij, dat soort werk). Als jij toevallig een complete straat maakt, of een groot fabrieks-terein, dan mag je natuurlijk meer gebruiken. Maar dan geldt: 10000 is erg veel. Neem een voorbeeld aan Hawver die door slim te texturen in minder dan 100 polygonen een prachtig huis in elkaar zette.Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 19:28:
[...]
Oh mooi dan ben ik nog op tijd
Wat is het maximum aantal poly's dat ik mag gebruiken??
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ik ben echt enorm benieuwd naar de final.
Heej misschien een leuk ideetje mijn boot erbij te doen?

lemme know!!
ps, deze is niet af hoor, maar voor bij dat water misschien wel leuk.
Heej misschien een leuk ideetje mijn boot erbij te doen?

lemme know!!
ps, deze is niet af hoor, maar voor bij dat water misschien wel leuk.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Hallo meneer, heeft u mijn vorige post wel gelezen? Hoeveel polies heeft dit bootje nou wel niet? Waarschijnlijk ongeveer evenveel als ik had aangegeven voor een complete straat, of schat ik dat nou verkeerd in?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Voor zo`n omgeving als dit wordt ie natuurlijk lowpoly he!
Dit is een iteratie van 4 ofzo.
Dit is een iteratie van 4 ofzo.
aarhh neem een andere icon 
en het ziet er heel goed uit Oogst!
ik kan niet wachten op de full versie!
en misschien is een camera standpunt dat de trein voorbijraasd ook wel leuk
(zoiets als in het begin bij het station) of dat de camera op de rails ligt
en het ziet er heel goed uit Oogst!
ik kan niet wachten op de full versie!
en misschien is een camera standpunt dat de trein voorbijraasd ook wel leuk
XLerator: low poly kan je boot er natuurlijk wel in.
messie: ik denk dat ik mijn laatste camera-standpunt (nog niet zichtbaar in de preview) ga vervangen door zo'n op-de-rails-camera, dat is leuker dan de snelle afstandscamera die ik nu heb.
Overigens zijn de rendertijden voor frames zonder water op mijn pentium III 500 mhz 640mb RAM minder dan een minuut, lekker weinig dus. Voor de reflecties van het water wordt een dure prijs betaald: ruim 4 minuten renderen per frame. Maar dat is slechts 10% van de frames van de totale animatie, dus de rendertijden zijn zeer acceptabel en er kunnen nog heel wat backdrops bij zonder excessieve rendertijden te krijgen.
messie: ik denk dat ik mijn laatste camera-standpunt (nog niet zichtbaar in de preview) ga vervangen door zo'n op-de-rails-camera, dat is leuker dan de snelle afstandscamera die ik nu heb.
Overigens zijn de rendertijden voor frames zonder water op mijn pentium III 500 mhz 640mb RAM minder dan een minuut, lekker weinig dus. Voor de reflecties van het water wordt een dure prijs betaald: ruim 4 minuten renderen per frame. Maar dat is slechts 10% van de frames van de totale animatie, dus de rendertijden zijn zeer acceptabel en er kunnen nog heel wat backdrops bij zonder excessieve rendertijden te krijgen.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Heb altijd nog een P4 2.0 ghz beschikbaar
oogst
ik denk eigenlijk dat je je wat minder druk hoeft te maken over de rendertijden
want er is al door ik weet niet hoeveel mensen render-tijd aangeboden
(zet mij er trouwens ook maar bij duron 1200 24/7. en een athlon 1400)
en ondertussen loopt dit project al zo lang, dat of het renderen nou een dag, week of een maand kost ook niet zo gek veel meer uitmaakt.......
just my 2 cnts
ps hoeveel poly's mogen er in een auto zitten ?
en ondertussen loopt dit project al zo lang, dat of het renderen nou een dag, week of een maand kost ook niet zo gek veel meer uitmaakt.......
just my 2 cnts
Verwijderd
Ben begonnen aan een huisje, dus hier de WIP,

Hij is nu 168 poly's dus valt nog mee.
Ideeen en opmerkingen zijn natuurlijk welkom

Jaja, jullie project begint er op te lijken. erg mooi gaat dat worden als'k dat zo zie 
(Hopelijk komt er ook een high-res versie
)
(Hopelijk komt er ook een high-res versie
Leuk huisje, precies wat ik bedoel zoiets! Ik heb wel een nuttige tip voor je: verminder de blur in al je bitmaps. Die dakpannen worden ze vaag van de zijkant, doordat de blur gewoon op 1,0 staat. Zet hem op 0,5 en het wordt een stuk beter.Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 14:17:
Ben begonnen aan een huisje, dus hier de WIP,
[afbeelding]
Wel een erg leuk huisje voor het aantal polies hoor!
Vindt je 640*360 niet high-res genoeg? Spellen hebben die resolutie vrijwel altijd voor hun cutscenes (Warcraft III heeft ook iets in die trand, misschien wel exact dit zelfs).
Klopt, dat had ik me in eerste instantie niet zo beseft, maar de renderpower is wel zeer huge: een complete farm onderhand. Daarom heb ik de schaduwen ook al flink omhoog gekrikt en kan er dus lekker veel omgeving ingezet worden.heuveltje schreef op 06 november 2002 @ 11:36:
oogst
just my 2 cnts
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
als je nog een boot nodig hebt, dees hak nog ligge, roep maar ofzo 
750 pollies

Verwijderd
huisje is natuurlijk niet zo mooi als het mogelijk is, maar anders heb je weer duizende poly's.
heb je trouwens ook een kerk nodig? want ik zag wat mooi kerk textures
heb je trouwens ook een kerk nodig? want ik zag wat mooi kerk textures
Dark-Pheonix, leuk huisje. Met wat meer schaduw randen kan je de ramen en de deuren wat verder naar binnen laten vallen. lijkt't meer relief.
Als je dat gedaan hebt zou je het aantal poly terug kunnen brengen naar 22.
-2 voor ieder vierkant valak van het huis en de garage = 14
-2 voor de grote vlakken van het dak = 4
-1 voor ieder driehoekig vlak van het dak = 2
-2 voor het dak van de garage = 2 + 2 + 4 + 14 = 22
dan heb je nog een stapel poly's over voor een tuinhekje, schoorsteen, windwijzer, hondehok enz.
Als je dat gedaan hebt zou je het aantal poly terug kunnen brengen naar 22.
-2 voor ieder vierkant valak van het huis en de garage = 14
-2 voor de grote vlakken van het dak = 4
-1 voor ieder driehoekig vlak van het dak = 2
-2 voor het dak van de garage = 2 + 2 + 4 + 14 = 22
dan heb je nog een stapel poly's over voor een tuinhekje, schoorsteen, windwijzer, hondehok enz.
Al teveel schepen heeft weinig zin, een simpel kerkje daarentegen is wel zeer wappie. Overigens: mail me die boot sowieso maar, twee schepen kan ik wel wat mee.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Ik wil er best meer relief in gooien maar dan is het probleem dat ik bagger slecht ben met photoshop/bumpmapRunaR schreef op 06 november 2002 @ 20:19:
Dark-Pheonix, leuk huisje. Met wat meer schaduw randen kan je de ramen en de deuren wat verder naar binnen laten vallen. lijkt't meer relief.
....
905 polies 

is goed, ziet er idd een stuk beter uitOogst schreef op 05 november 2002 @ 22:14:
...
(Emperor: ik heb je schermen een sel-illumination van 90 gegeven, dan komen ze namelijk een stuk beter uit en het zijn tenslotte schermen hè.) ...
Yo XLerator, zodra je voor je gevoel klaar bent met je bootje, ontvang ik hem dolgraag in mijn mailbox! 
Ik heb nu het hele filmpje op hetzelfde postzegelformaat als eerst:
Wireframe preview van bijna 3 minuten op 160*90 van ruim 7 mb
Inclusief de op-de-rails-camera die messi voorstelde.
Ik heb nu het hele filmpje op hetzelfde postzegelformaat als eerst:
Wireframe preview van bijna 3 minuten op 160*90 van ruim 7 mb
Inclusief de op-de-rails-camera die messi voorstelde.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Idd leuke anim, geinige sound eronder, alleen nog ff wat Tweaken
en hijs vet-koel
Verwijderd
VRAAG:

Ik leuk een hondehuis bijmaken
zie ik dat er geen schaduw bij is, even als bij het hek. kan iemand mij vertellen waarom niet??

Ik leuk een hondehuis bijmaken
kijk ff bij je licht offie wel ray traced shadows doet ofzo, of kijk bij je renderopties
Sjek je mail maar Oogst
Omdat je de schaduwen uit hebt staan voor die objecten? Omdat de sides vreemd geflipped zijn?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Kheb mijn mail gecheckt XLerator. Overigens heb ik een potentieel probleem: jullie maken die models zeker allemaal in MAX 5? Dan moet ik namelijk wel overstappen van MAX 4 om ze erin te kunnen zetten. Ach ja, dat was ik toch al van plan. Damn, daar gaat mijn spaargeld weer...
Ik heb nu een weer aangepaste preview van het filmpje met betere timing en wat kleine aanpassingen, maar nu is dus wel smooth ipv wireframe.
Alleen nog steeds op postzegelformaat, maar dat is niet zo erg, want in smooth is het allemaal vele malen beter te zien dan in wireframe. Leuk is ook dat de enorm foute Z-buffer van mijn dierbare voodoo 5 5500 64mb er lekker uitspringt. Vooral bij de grote lampen van Erikje klopt er werkelijke geen hout van.
Smooth preview van bijna drie minuten op 160*90 van ruim 7 mb
Ik zag hier nu in dat er ergens gras over het spoor groeit, dat moet dus nog gewijzigd.
Aanmerkingen over camera-bewegingen zijn natuurlijk welkom, zolang ze niet te rigoreus zijn, want een heel stuk herzien is een rotwerk waar ik geen zin in heb (en dus ook niet aan begin).
Ik heb nu een weer aangepaste preview van het filmpje met betere timing en wat kleine aanpassingen, maar nu is dus wel smooth ipv wireframe.
Smooth preview van bijna drie minuten op 160*90 van ruim 7 mb
Ik zag hier nu in dat er ergens gras over het spoor groeit, dat moet dus nog gewijzigd.
Aanmerkingen over camera-bewegingen zijn natuurlijk welkom, zolang ze niet te rigoreus zijn, want een heel stuk herzien is een rotwerk waar ik geen zin in heb (en dus ook niet aan begin).
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
um hoe kun je nu je video kaart terug zien in een render ?
die boeit toch helemaal niet ?
maar iig ziet het er goed uit
alleen de wielen van je loc draaien niet onder het rijden
die boeit toch helemaal niet ?
maar iig ziet het er goed uit
alleen de wielen van je loc draaien niet onder het rijden
2 puntjes oogst.
1. Het einde. Dat moet mooier, dat mag eigelijk wel een dikke 10 sec. duren. Dat ie langzaam afremt ofzo. Maar ik neem aan dat dat nog niet af is en dat dat nog komt?
2. Op een gegeven moment zit je met de camera dicht bij dat grote kanon. Zou volgens mij kei gaaf zijn om daar in te gaan, en als het helemaal zwart is ergens anders uit te komen
Of iig er ff in te gaan.
Verder, hoelang duurt deze render nou?
1. Het einde. Dat moet mooier, dat mag eigelijk wel een dikke 10 sec. duren. Dat ie langzaam afremt ofzo. Maar ik neem aan dat dat nog niet af is en dat dat nog komt?
2. Op een gegeven moment zit je met de camera dicht bij dat grote kanon. Zou volgens mij kei gaaf zijn om daar in te gaan, en als het helemaal zwart is ergens anders uit te komen
Of iig er ff in te gaan.
Heren tis een preview, geen render, maar het ziet er nochtans zeer cool uit !
Anything goes !!
Een tijd geleden heb ik deze thread gevonden. De previews waren veelbelovend. En ik vind hem nu nog mooier. Ik ben zelf een 3D-n00b, maar dit is best goed.
Ligt het trouwens aan mn codec (avifile linux) of zijn de kleuren behoorlijk fout soms?
En het zal wel eraan liggen dat het een preview is, maar de (kleine) lichten van die disco-wagon gaan door de 'vloer' heen, ik zeg het maar...
Edit:
kun je trouwens niet iets leuks met dat kanon doen? Het einde nu is zeker leuk. Maar om iets kapot te blazen aan het eind is ook leuk. Of laat er iets in de weg staan ofzo. Dat de trein daarvoor stopt en dat kanon dat wegschiet, weet ik het...
Ligt het trouwens aan mn codec (avifile linux) of zijn de kleuren behoorlijk fout soms?
En het zal wel eraan liggen dat het een preview is, maar de (kleine) lichten van die disco-wagon gaan door de 'vloer' heen, ik zeg het maar...
Edit:
kun je trouwens niet iets leuks met dat kanon doen? Het einde nu is zeker leuk. Maar om iets kapot te blazen aan het eind is ook leuk. Of laat er iets in de weg staan ofzo. Dat de trein daarvoor stopt en dat kanon dat wegschiet, weet ik het...
[ Voor 0% gewijzigd door ArmEagle op 08-11-2002 01:28 . Reden: ideetje ]
Het probleem daarvan is dat het kanon niet geanimeerd is, dat zou dan ook moetten gebeuren, en die kleuren die fout zijn, het is een preview dus zonder teuxtures enzo.
en die lichten die door de vloer heen gaan daar zie je zometeen niets meer van
en die lichten die door de vloer heen gaan daar zie je zometeen niets meer van
t klinkt misschien stom, maar waarom zou je dat gras weghalen van t spoor? staat juist realistisch? beetje overwoekerd spoor
is wel koel denk ik
Op het einde gaat die Henk overfaden in vast plaatje van Henk waarna de aftiteling komt. Dat wordt dus post editing met Premiere.XLerator schreef op 07 november 2002 @ 23:17:
2 puntjes oogst.
Of iig er ff in te gaan.
De reden dat ik dat grote kanon niet in ga of dichterbij kom, is dat het door de op dat punt extreem donkere texture en de belichting die vanaf een andere kant komt van deze afstand al een donker plaatje is.
Ideeën voor spectakel in dit filmpje zoals schieten en zo zijn al vaker geopperd, maar zijn veel te veel werk, vind ik. Ik heb ook al wel eens voorgesteld dat iemand anders dat dan zou maken, maar, zoals verwacht, was er niemand die dat aanbood en dacht mooi te kunnen doen.
Deze 4061 frames op smooth preview-kwaliteit duurden ongeveer 5 uur om te renderen, dus dat is ongeveer 4,5 seconde per frame.
Dat is wel mooi, maar niet met dat lelijke solid gras dat ik nu gebruik. Dan zou ik daar een ander soort gras van moeten maken, wat wel leuk is om te proberen.[BO]Legolas schreef op 08 November 2002 @ 12:58:
t klinkt misschien stom, maar waarom zou je dat gras weghalen van t spoor? staat juist realistisch? beetje overwoekerd spooris wel koel denk ik
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
PessimistOogst schreef op 08 november 2002 @ 14:35:
Ideeën voor spectakel in dit filmpje zoals schieten en zo zijn al vaker geopperd, maar zijn veel te veel werk, vind ik. Ik heb ook al wel eens voorgesteld dat iemand anders dat dan zou maken, maar, zoals verwacht, was er niemand die dat aanbood en dacht mooi te kunnen doen.
Maar bij deze, als men dat nog graag spektakel wil en specifieke wensen en ideeen heeft ?
Ik heb vrij veel ervaring met max en animaties, dusseh laat maar horen.
Anything goes !!
OK, nou heb ik heel de animatie praktisch af en nou komt er eindelijk iemand die bereid is dat te doen? Je bent me lekker betoeterd joh! Was daar een paar maanden eerder mee gekomen...
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Ziet er leuk uit zo op 't eerste gezicht. Elke wagen wordt goed in beeld gebracht, maar er is wel heeeel weinig scenery te zien (terwijl ik in 't topic wel 't een en ander aan low-poly scenery heb zien langskomen... wat is daar mee gebeurd?). Ben ik de enige die een beetje 'zeeziek' wordt van de wat onregelmatige beweging van de camera? Wat minder variatie in de camerasnelheid is denk ik mooier.......
Mag wel wat vriendelijker...Oogst schreef op 08 November 2002 @ 19:57:
OK, nou heb ik heel de animatie praktisch af en nou komt er eindelijk iemand die bereid is dat te doen? Je bent me lekker betoeterd joh! Was daar een paar maanden eerder mee gekomen...
Zoals je misschien weet heb ik niet meegedaan aan het modellen in dit project, dientengevolge volg ik het topic niet zo nauw maar ben ik wel erg benieuwd wat het wordt. Zo wist ik niet dat die vraag er al eerder was geweest en uit jouw oorspronkelijke opmerking dacht ik op te maken dat er nog wel ruimte/tijd voor was, dus vandaar mijn aanbod.
Zoniet dan niet.
Anything goes !!
Sorrie, was niet onvriendelijke bedoeld, MoodSwing. De reden dat ik zo reageerde, is dat het hier sinds dit project draait al over gaat en elke keer hadden veel mensen schitterende ideeën, maar was er niemand die ze uit wilde werken/ er tijd voor had/ het kon. Nou heb ik dus een enorme bende tijd in het animeren gestoken en nu dat af is, is er opeens wel iemand bereid. Vandaar dus niet.
Edit: voor de liefhebbers een compositie van een heleboel renders uit de animatie:
12 renders bij elkaar op 1280*960
Edit: voor de liefhebbers een compositie van een heleboel renders uit de animatie:
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Iets zegt mij dat je straks heel veel render power kan gebruiken
1 tip daarbij, als er op meerdere machines gerenderd wordt, laat deze dan per machine complete scenes renderen. Er kunnen vrij lelijke verschillen (afrondingfouten etc) optreden tussen 2 frames die op verschillende pc's gerenderd zijn.
Anything goes !!
Hmmm, liefst doe ik gewoon een standaard aantal frames per persoon, maar ik zal daar eens wat tests mee gaan doen om te zien of dit inderdaad problemen oplevert. En anders moet het maar per camerawisseling, ook geen probleem.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
wreedOogst schreef op 09 November 2002 @ 16:06:
[...]
Oogst schreef op 09 november 2002 @ 16:06:
Wat voor spul heb ik nodig om 2 windows (2k pro en xp pro) machines en 1 linux machine (liefst in console mode) mee te laten renderen ?
Verwijderd
Dit ziet er echt vet uit. Stuit toevallig op dit topic en heb het eerder gezien maar ik ben te veel wanna-bee 3D modeller haha.
Verkeerde beroep gekozen.
Dit ziet er zeer professioneel uit en de wagonnetjes zien er ook heel goed uit. Denk dat een hoop mensen hier hun weekend hebben opgegeven voor het modeleren van dit stukje diamond-op-de-rails. Het fijnslijpen zal tijd in beslag nemen maar dan heb je ook wat!
Petje af hoor voor alle medewerkers! Mijn aandacht hebben jullie!
Verkeerde beroep gekozen.
Dit ziet er zeer professioneel uit en de wagonnetjes zien er ook heel goed uit. Denk dat een hoop mensen hier hun weekend hebben opgegeven voor het modeleren van dit stukje diamond-op-de-rails. Het fijnslijpen zal tijd in beslag nemen maar dan heb je ook wat!
Petje af hoor voor alle medewerkers! Mijn aandacht hebben jullie!
Ziet er weer errug mooi uit hoor, heel benieuwd naar het eindresultaat!!Oogst schreef op 09 november 2002 @ 16:06:
Sorrie, was niet onvriendelijke bedoeld, MoodSwing. De reden dat ik zo reageerde, is dat het hier sinds dit project draait al over gaat en elke keer hadden veel mensen schitterende ideeën, maar was er niemand die ze uit wilde werken/ er tijd voor had/ het kon. Nou heb ik dus een enorme bende tijd in het animeren gestoken en nu dat af is, is er opeens wel iemand bereid. Vandaar dus niet.
En ik zeg het nog maar weer ns, ik wil ook wel helpen met renderen, heb een P4 1,4 @ 640MB ram en 3DSMax 4 en 5....
Misschien handig om een keer een lijstje te maken met potentiele renderers?
Verwijderd
1ste post van een n00b op dit gebied, maar is het misschien een idee om bij de boerderijtjes enzo planes met een soort 'akker' texture te zetten? Als je wat verschillende kleuren gebruikt (bv mais, tarwe, etc.) kan je met heel weinig polygonen toch het landschap, vooral op de achtergrond, behoorlijk afwisselen.
Sorry als het id al genoemd is
Sorry als het id al genoemd is
Oogst, zeg eens wat je nog kan gebruiken?
Aanallerlei dingen: huizen, hutjes, natuur, bomen, vogels... ik wil wel wat leuks maken nu
Aanallerlei dingen: huizen, hutjes, natuur, bomen, vogels... ik wil wel wat leuks maken nu
Hij kan alle landschap vulling gebruiken, met name o pde grond rond het spoorXLerator schreef op 10 November 2002 @ 22:57:
Oogst, zeg eens wat je nog kan gebruiken?
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Ik ben zelf bezig met wat low-polie-boompjes en struikjes, maar dat is erg moelijk. Als je dat lukt: goddelijk, maar ik moet zeggen dat ik het niet goed kan, dus ik hoop jullie wel.
Verder is dat boerderijtje-idee met die planes erbij wel goed, maar zorg dan voor planes die ik zelf nog bij kan stellen wat polie-count betreft, want ze moeten dus wel even met de compound-modifier over het landschap getrokken worden. Dat geldt dan ook voor hekjes en alle objecten groter dan huizen (huizen zijn verhoudingsgewijs nog niet groot): maak ze zo dat ik de polie-count kan tweaken
Verder: als iemand nou een enorm low-polie dorpje kan maken, dat zou helemaal geweldig zijn. Een huisje hoeft maar 14 polygonen te hebben, als je er slim moddelt en texturet, dus een dorpje van een paar duizend polygonen moet goed te doen zijn.
Voor de renderers ga ik, zodra alles af is, gewoon een heleboel mensen mailen. Volgens mij zijn in dit topic al minstens vijftig (!) potentiële renderers voorbij gekomen. Een complete renderfarm dus.
Verder is dat boerderijtje-idee met die planes erbij wel goed, maar zorg dan voor planes die ik zelf nog bij kan stellen wat polie-count betreft, want ze moeten dus wel even met de compound-modifier over het landschap getrokken worden. Dat geldt dan ook voor hekjes en alle objecten groter dan huizen (huizen zijn verhoudingsgewijs nog niet groot): maak ze zo dat ik de polie-count kan tweaken
Verder: als iemand nou een enorm low-polie dorpje kan maken, dat zou helemaal geweldig zijn. Een huisje hoeft maar 14 polygonen te hebben, als je er slim moddelt en texturet, dus een dorpje van een paar duizend polygonen moet goed te doen zijn.
Voor de renderers ga ik, zodra alles af is, gewoon een heleboel mensen mailen. Volgens mij zijn in dit topic al minstens vijftig (!) potentiële renderers voorbij gekomen. Een complete renderfarm dus.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Kix 
Ik doe zeker mee. Ik ga morgen eens zien naar die bomen
En een paar huisjes is ook leuk
Ik doe zeker mee. Ik ga morgen eens zien naar die bomen
Net ontdekt, maar het ziet er wel ontzettend gaaf uit tot nu toe....ik wacht met geduld op het eindresultaat
Yo Oogst is heb nog een vliegtuigje gemaakt! Interesse? Dan mail ik hem morgen!
Als je het kan gebruiken doe ik er ook nog een vliegveld bij.
Als je het kan gebruiken doe ik er ook nog een vliegveld bij.
http://hawvie.deviantart.com/
En hoe gaan jullie dat dan doen met seinpalen enzo? Ik neem aan dat er ook wat stoplichten en seinpalen enzo langs het spoor moeten...
Ik las net dat er iemand voorstelde om een lijst te maken met potentiële render mensen + eventueel hun machines. Dat lijkt me op zich ook niet zo'n gek idee. Vraagje: hoe ga je dit project over meerdere mensen uitsmeren Oogst?
Hmz... ik doe zeker ook mee met renderen. Misschien moet ik nog wat seinpalen + stoplichten in elkaar flansen...?
Ik las net dat er iemand voorstelde om een lijst te maken met potentiële render mensen + eventueel hun machines. Dat lijkt me op zich ook niet zo'n gek idee. Vraagje: hoe ga je dit project over meerdere mensen uitsmeren Oogst?
Hmz... ik doe zeker ook mee met renderen. Misschien moet ik nog wat seinpalen + stoplichten in elkaar flansen...?
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Oogst, als je bij dat mailtje een howto zet doe ik wel mee 
kep 2 pc's die kunnen renderen, 1 thuis en 1@work
3dsmax4.2 btw
XLarator, je mist nog een "s" in je ondertitel
trouwen moet trouwens zijn neem ik aan
kep 2 pc's die kunnen renderen, 1 thuis en 1@work
XLarator, je mist nog een "s" in je ondertitel
Bier, Whiskey en Metal!!
ik wil ook wel meehelpen renderen als dat nodig is, ik heb 3ds max 4.2
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Heb je een model waarvan je denkt dat het nuttig is en low-poly en van textures voorzien voor toch een leuk resultaat: ZIP dan het geheel van textures en MAX-file en mail dat naar mij. Wel geZIPped, want mijn mailbox wil gespaard worden. Een compleet vliegveld lijkt me lichtelijk overkill.
Voor het renderen maak ik gewoon één ZIP-file met daarin de MAX-file en alle textures. Dan komt er ergens een schema te staan van wie welke frames moet renderen (per camerawisseling verdeeld) en waar de file is geüpload en die kan ieder dan downloaden, renderen op de door mij aangegeven compressie en resolutie, en uploaden naar een eigen domein of sturen naar mij.
Voor het renderen maak ik gewoon één ZIP-file met daarin de MAX-file en alle textures. Dan komt er ergens een schema te staan van wie welke frames moet renderen (per camerawisseling verdeeld) en waar de file is geüpload en die kan ieder dan downloaden, renderen op de door mij aangegeven compressie en resolutie, en uploaden naar een eigen domein of sturen naar mij.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
je gebruikt gewoon de standaard max renderaar? dus geen vage plugins enzo ernaast? anders is het handig die er ook bij te doen.. omdat je anders dingen als gras (fur plugin) gaat missen (als je die gebruikt)
Bier, Whiskey en Metal!!
Ben al weer bezig geweest met wat toevoegingen. Ik heb ze gemaild, maar ik weet niet of ze low-poly genoeg zijnOogst schreef op 11 November 2002 @ 11:01:
Heb je een model waarvan je denkt dat het nuttig is en low-poly en van textures voorzien voor toch een leuk resultaat: ZIP dan het geheel van textures en MAX-file en mail dat naar mij. Wel geZIPped, want mijn mailbox wil gespaard worden. Een compleet vliegveld lijkt me lichtelijk overkill.

edit: layout goed doen
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Damn, volgens mij krijg ik er nog een flinke kluif aan om al die dingen in het landschap te plaatsen... 
Nee ff serieus, die kerk is echt goed, zulke inbrengen zijn precies wat het landschap nodig heeft.
En nee, er wordt niet met plug-ins gerenderd. Shag:fur bleek niet toerijkend voor dit soort grote scenes door een chronisch tekort aan camera-afstands-afhankelijke gras-density.
Nee ff serieus, die kerk is echt goed, zulke inbrengen zijn precies wat het landschap nodig heeft.
En nee, er wordt niet met plug-ins gerenderd. Shag:fur bleek niet toerijkend voor dit soort grote scenes door een chronisch tekort aan camera-afstands-afhankelijke gras-density.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Oogs >> ik zie nu pas dat mijn allereerste 3d werk er toch bijzit..... Bedankt 
Ik heb de trein ooit gemaakt in Cinema 4D XL . Denk dat er tijdens het exporteren iets mis is gegaan. Ik meen dat ik in Cinema 4d versie op iets van 15000 polygonen zat...
Maar zou je me de file van mijn wagon kunnen sturen???? ben deze nl kwijtgeraakt door een hd crash........
Ik heb de trein ooit gemaakt in Cinema 4D XL . Denk dat er tijdens het exporteren iets mis is gegaan. Ik meen dat ik in Cinema 4d versie op iets van 15000 polygonen zat...
Maar zou je me de file van mijn wagon kunnen sturen???? ben deze nl kwijtgeraakt door een hd crash........
Jo oogst, is een Red Baron 3 dubbeldekker vliegtuigje ook mogelijk om erin te doen?
edit
Oh ja, ik heb ook al een leuk boerdereitje
edit
Oh ja, ik heb ook al een leuk boerdereitje
Deze heeft exact 300 polies.

Huuske van 16 poly's.
<knip> zie boven
<knip> zie boven
Anything goes !!
16 polies 
Kan in 10 hoor
Kan in 10 hoor
Dat huisje kan ik toch niet in minder dan 14 hoor. Maak maar eens in 10 dan, XLerator.
Maareuh: ik wil alleen complete models, dus zet wel ff textures op het dak.
Baumans: hoe kan ik jou iets sturen als ik je e-mail-adres niet heb?
Maareuh: ik wil alleen complete models, dus zet wel ff textures op het dak.
Baumans: hoe kan ik jou iets sturen als ik je e-mail-adres niet heb?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Check, kan in 14 poly als ik de bodem er haal.
Alleen sommige renderers vinden objecten met errors/open edges niet gaaf, vandaar.
En ik poste het maar vast, wellicht heeft er iemand een dakpan texture over ?
Als ik tijd heb wil ik er wel een dorpie van maken als dit goed genoeg is ?
edit: ben inderdaad wel benieuwd hoe je dat in 10 wil doen. (deze vorm dan)
2 poly's per muur, totaal 8
2 poly's per schuin dak, totaal 4
1 poly voor de dakdrager, totaal 2
Alleen sommige renderers vinden objecten met errors/open edges niet gaaf, vandaar.
En ik poste het maar vast, wellicht heeft er iemand een dakpan texture over ?
Als ik tijd heb wil ik er wel een dorpie van maken als dit goed genoeg is ?
edit: ben inderdaad wel benieuwd hoe je dat in 10 wil doen. (deze vorm dan)
2 poly's per muur, totaal 8
2 poly's per schuin dak, totaal 4
1 poly voor de dakdrager, totaal 2
Anything goes !!
Verwijderd
dakpan texture zit ook standaard in 3d studio, maar dan is wel het probleem dat dan ongeveer het hele dorpje de zelfde dakpannen zal hebben.
Het huisje ziet er trouwens wel zeer goed uit.
Het huisje ziet er trouwens wel zeer goed uit.
Oogst, 10 lukt wel hoor.
4 onderkant muur, 4 bovenkant muur, 2 top van het dak.
edit
Maar wat van mijn vliegtuig?
edit2
Mijn final @ 282 polies
4 onderkant muur, 4 bovenkant muur, 2 top van het dak.
edit
Maar wat van mijn vliegtuig?
edit2
Mijn final @ 282 polies

Ook, inderdaad texture gevonden, kijk eigenlijk nooit meer in de max dir 
Gelijkenis los ik wel op met een noise multiplier die world xyz afhankelijk is.
(XL laat dat huis van 10 poly's eens zien)
wip :

(let niet op het gras he
)
Gelijkenis los ik wel op met een noise multiplier die world xyz afhankelijk is.
(XL laat dat huis van 10 poly's eens zien)
wip :

(let niet op het gras he
Anything goes !!
Dit topic is gesloten.