[3d] Groepsproject: trein-animatie *KLAAR*

Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste
Acties:
  • 8.399 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een heel lichte self-illumination kan uitkomst bieden in donkere scenes.

edit: 1000e post op dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

dit de 1001ste :)

we kunne altijd nog met fR lightmaps gaan maken per wagon, das ook erg mooi

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Zeg, het landschap waar hij doorheen rijdt mag toch ook wel een stukje zwitsers berglandschap hebben? Zoiets zwaar Sound of Music achtigs? Een beetje diepte, glooiing, riviertje in een dal?

Ja, ik commandeer eigenlijk alleen maar hoor... ;)
moi, ex Vue d'Esprit'er

en... kunnen jullie nog wat plaatjes posten? dan geen WIPjes, maar screenshotjes..van mij part aan elkaar gesoept..van hoe het gaat worden (ja ik heb die op de vorige page al gezien)... want ut lijkt me erg mooi :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Atgast, mij viel het op dat mijn wagon nogal overdreven glanst (alleen het hokje) Dat mag van mij wel ietsjes minder. Alvast bedankt :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 15:33
Hoe gaat het nou ? Is de movie al af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op donderdag 18 april 2002 18:25 schreef Kris het volgende:
Hoe gaat het nou ? Is de movie al af ?
das een goeie :)

als ie al helemaal gemoddeld en geanimeerd is, dan duurt t nog minimaal een week voordat ie gerenderd is, het antwoord is dus nee :P

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 21:09 schreef Atgast het volgende:

[..]

das een goeie :)

als ie al helemaal gemoddeld en geanimeerd is, dan duurt t nog minimaal een week voordat ie gerenderd is, het antwoord is dus nee :P
Atgast kan ik nog wat veranderen aan het hoofd van knorretje? Want ik vind hem toch wel HEEL ERG mislukt ;'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schopje

ik wil niet dat dit super topic vergaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 17:28 schreef handige_harrie het volgende:

[..]

Ok maar hoe krijgen ze dit uit een 160x160 plaatje (en dit is nog maar een klein gedeelte van de hele lucht)
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2563391843
1024x768
als het van een spelletje is, dan kun je tussen de files rommelen voor die lucht, of een betere screenshot met meer lucht pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:51

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Op zaterdag 20 april 2002 22:01 schreef Geqxon het volgende:

[..]

als het van een spelletje is, dan kun je tussen de files rommelen voor die lucht, of een betere screenshot met meer lucht pakken
Ik heb het bestandje met de lucht (zoals je kan lezen), zie in een van mijn eerdere posts, daar staat een link waar je hem kunt downloaden. Het plaatje is echter een .mip die als je opent met zo'n converterprogje maar 160x160 is. Hoe krijgen ze in hemelsnaam dat detail in 160x160 :? Als iemand weer de kwaliteit zoals op de screenie kan halen uit dat 160x160 plaatje dan mag ie me dat vertellen.

Om screenshots van het spel zelf te maken heeft weinig zin lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-06 20:44
Het plaatje is echter een .mip die als je opent met zo'n converterprogje maar 160x160 is. Hoe krijgen ze in hemelsnaam dat detail in 160x160 :? Als iemand weer de kwaliteit zoals op de screenie kan halen uit dat 160x160 plaatje dan mag ie me dat vertellen.
Hoe groot (dus in bytes :P) is dat .MIP dinkie? Misschien is het namelijk geen plaatje, maar een soort instructies, waaruit de engine de lucht generate?

[EDIT]: Als iemand zin heeft, mag 'ie even op deze site en op deze site kijken :+

[EDIT2]:
"How to create a realistic (!!!) sky in Maya"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Atgast en ik gebruiken geen MAYA maar MAX en aan die tutorial te zien gaat het niet om een algemene 3d-techniek, maar om een specifieke MAYA-tool. Ik vind het resultaat dat ik op die plaatjes zie trouwens sowieso niet echt bijzonder, dan vind ik die foto die ik zelf al had nog altijd beter, eerlijk gezegd.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:14
Hoe staat het inmiddels met het landschap? hebben jullie misschien als schetsjes ofzo?

Ik ben bijna klaar met modellen van m'n kraan, texturen moet nog steeds gebeuren... zo ziet hij er op het moment iig uit:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/r.c.wit/KraanScreenie.jpg
Dit moet d'r van buiten en met textures uitzien als een motor:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/r.c.wit/KraanMotor.jpg

Weinig substantiele bijdrage dit verder, maar ja, hij moest toch een bump hebben 8-)

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Op maandag 22 april 2002 19:18 schreef Toiletman het volgende:
Hoe staat het inmiddels met het landschap? hebben jullie misschien als schetsjes ofzo?

Ik ben bijna klaar met modellen van m'n kraan, texturen moet nog steeds gebeuren... zo ziet hij er op het moment iig uit:
[afbeelding]
Dit moet d'r van buiten en met textures uitzien als een motor:
[afbeelding]

Weinig substantiele bijdrage dit verder, maar ja, hij moest toch een bump hebben 8-)
Volgens mij heb je niet echt gebruik gemaakt van het onderstel, of wel?

Ook een beetje laat trouwens :D

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik ben hard bezig aan het landschap, maar heb nog geen geschikte renders, want ik ben ff aan het klooien geweest met belichting.

Een landschap moet namelijk in zijn geheeld verlicht worden, maar een lamp die heel het landschap verlicht heeft natuurlijk veel te vage shadow-maps (tenzij je die extreem hoog instelt, maar dat duurt weer te lang renderen).

Dus heb ik een leuk systeempje bedacht: vijf lampen die samen een flink oppervlak beschijnen. Vier ervan zijn rond een middelste gepositioneerd en hebben een lage shadow-map-size (64 in dit voorbeeldje). De middelste heeft een hogere shadow-map-size (256 in dit geval) en moet gelinked worden aan de camera, zodat de camera altijd kijkt naar een deel met scherpe schaduwen. Maar kijk gewoon naar de plaatjes en je ziet wat ik bedoel.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Lampen%20test%20render.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Lampen%20test%20viewports.jpg

Waarschijnlijk kan het ook anders, maar dit werkt en ik ken geen betere techniek om dit effect te bereiken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
oogst, je hebt ook een optie "overshoot" dan belicht hij alles, en heeft hij geen fallof. Maar de schaduwen worden alleen berekend binnen de fallof parameter radius, die je dus relatief klein kunt houden.

dan maak je lampen voor de rest van de objecten, met schaduw, en exclude je de hoofd objecten. Dan kloon je psies dezelfde lampen, maar zet schaduwen uit, en hun multiplier op - het getal van de kloon. Zo krijg je alleen schaduwen zonder extra belichting.

maar wel een gekloot, misschien loont het om gewoon ray-traced schaduwen te gebruiken voor alles, komende uit 1 zon, en dan wat spots voor de dome light ofzo.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ray-traced lights zijn gewoon veel te lang renderen, dat werkt niet.

De oplossing met overshoot die jij noemt ken ik inderdaad nog niet, maar heeft als nadeel dat het gebied buiten de overshoot helemaal geen schaduw meer heeft en dat is toch ook wel weer jammer.

Verder geldt dat de ondergrond voor het landschap (groen gras dus) één groot object is en dus niet normaal valt te excluden uit de ene lamp en te includen in de andere, want hij valt onder iedere lamp.

Dus ik zou dan de ondergrond kunnen verdelen in stukken, maar aangezien de trein over een behoorlijke afstand rijdt, werkt dat ook niet echt, want dan zou ik de include- en exclude-instellingen moeten doorwisselen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
In ieder geval hier eindelijk een WIP van het landschap waar ik aan bezig ben. Het begint een beetje ergens op te lijken, maar wat valt dat tegen zeg!

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Render%20Landschap%2001.jpg

Ik heb op het moment trouwens weinig voor handen om dit landschap mee te vullen: alleen een spoor, station, brug, tunnelingang (nog te modellen) en boompjes. Zijn er nog mensen die wat dingen als eenvoudige huisjes en gebouwtjes en windmolens en zo op vooraad hebben? Met extreem lage polygon-counts, uiteraard. 2000 Vind ik echt al erg veel. Voor rond het station kunnen wat grotere gebouwtjes (mini-flats) ook nog wel, maar dus ik extreem low-poly.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 07:31

WOmBaT

Nyaaa!!!

Op maandag 22 april 2002 22:08 schreef Oogst het volgende:
In ieder geval hier eindelijk een WIP van het landschap waar ik aan bezig ben. Het begint een beetje ergens op te lijken, maar wat valt dat tegen zeg!

[afbeelding]
:9 :9~ Het ziet er echt heel erg mooi uit!! Misschien een of andere }:O (DPC) in het landschap zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
oogst, stel je hebt een lamp, en op diezelfde plaats kloon je de lamp. De originele met multiplier 1 en schaduwen naar keuze, en de kloon met multi -1 en geen schaduwen. Nu heb je een schaduw ONLY werpende lamp. Deze lampen pas je toe op al je objecten. De hoofd objecten een mooie schaduw, die verder naar achter/onbelangrijk een minder mooie. Dan kun je een direct met overshoot over alles heen gooien, met schaduwen, maar de objecten die al schaduwen hebben exclude je dan. Dan nog een simpel domepje/extra lampen met lage shadow maps/geen shadow voor het strooilicht.

Dan heb je dus een egaal belicht landschap, met schaduwen die van alle objecten regelbaar zijn en zit je dus niet met 1 grote shadow map of raytracen.

Verder is er een scriptje wat objecten buiten de camera verstopt, zodat het "preparen" van de objecten minder lang duurt.

EN (jaja nogmeer) Je kunt je landschap slim modeleren, zodat na de meshsmooth (ik neem aan dat je het zo doet) er detail dicht bij de camera is, maar minder ver weg (door dus de dichtheid van de originele mesh te varieren met de afstand)

leuk brugje trouwens (zwaar?) Beetje tiling in het gras.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

* dawuss gaat wat huisjes modelen

de tiling in het gras vind ik eigenlijk wel mooi, lijkt net of het pas gemaaid is :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kunnen die walewein dingen niet in de verte een beetje rondrijden en battelen?
dan zie we die ook eens in actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

ik heb even een half uurtje zitten klooien, maar ik post vast even een WIP, want als jullie het helemaal niets vinden, is het niet zoveel verloren werk :)

Afbeeldingslocatie: http://www.luneven.nl/dawuss/huisje1.jpg
aantal polygonen: minder dan 400
hij is natuurlijk nog zonder textures, zonder mooie materials en het belangrijkste: zonder deur :P

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

In ieder geval hier eindelijk een WIP van het landschap waar ik aan bezig ben.
[afbeelding]
Beetje winXP look ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 15-09 14:23
Misschien ff MS trainsim rippen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
screenie ziet d'r alvast mooi uit... die brug is echt strak. Verder moet d'r natuurlijk nog veel gebeuren... maareh als jullie nou eens een schetsje maken met een plattegrond van de route en dergelijke... en eventueel al camerapaths enzo... dan kunnen we wat beter beoordelen waar nog detail moet komen enzo... en dan misschien ook met wat meer mensen gebouwtjes, koeien, planten (gewoon alpha-mapped patches?) en dat soort spul maken... zo'n landschap in mekaar zetten is zeker geen kattenpis, dus misschien wel handig om het ook weer met wat meer mensen te doen en ff goed plannen te maken.

Over mijn kraanwagon:
Ben al zwaar over de deadline natuurlijk, dus of jullie em nog willen hebben ofzo moeten jullie maar zien, ik maak em iig wel af omdat ik het inmiddels leuk vind. Onderstel is zelfgemaakt omdat die kraan ook een stuk kleiner (in lengte) is dan het standaard onderstel. Voorlopig is hij nog niet af, maar tegen de tijd dattie af is kan ik eens kijken wat d'r gescript moet worden, alsie d'r nog in mag. Anders is het misschien leuk om em de aftiteling te laten ophijsen ofzo. Er moet in ieder geval nog veel werk gebeuren aan m'n hijskraan, tegen de tijd dattie af kunnen we wel kijken of iemand em nog wil hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
We zijn al best een eind, in dit landschap ligt heel de route al, hij moet alleen nog gevuld worden. Dus het is heel simpel: iedereen die iets low-poly wil maken, zoals dawuss, is welkom. Rond het station kan ook wat kleine industrie misschien, maar alles dus erg low-poly en laat het een beetje passen bij het type landschap.
Op maandag 22 april 2002 22:46 schreef gladiool het volgende:
geblaat over lampen

Verder is er een scriptje wat objecten buiten de camera verstopt, zodat het "preparen" van de objecten minder lang duurt.

EN (jaja nogmeer) Je kunt je landschap slim modeleren, zodat na de meshsmooth (ik neem aan dat je het zo doet) er detail dicht bij de camera is, maar minder ver weg (door dus de dichtheid van de originele mesh te varieren met de afstand)

leuk brugje trouwens (zwaar?) Beetje tiling in het gras.
Geniaal, ik was al bezig geweest met negatieve lampen, maar dit is inderdaad de oplossing die ik zocht, maar nog niet had gevonden. Dank je!

Dat scriptje ken ik nog niet, maar met een beetje creatief omgaan met de lampen (zie jou systeem) is de prepare-tijd vrij beperkt. Een object als die brug werpt trouwens over zo'n grote afstand schaduw dat die altijd meegerekend moet worden.

Mijn landschap is nu al zo gemoddeld dat de grond dichtbij het spoor een veel dichtere polygon-density heeft dan die verder weg.

Brugje is slechts 20000 polygonen of zo, best wel weinig dus.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Ik heb ff boompje gemaakt hij is 508 polygonen dus zie maar wat je ervan vind.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2827640936
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2467906493

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

zal ik nu nog verder gaan met mijn huisje of niet?

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kvind die boom meer op een lolly lijken :) volges mij kan je wel wat mooiers maken dan dat .. no offence offcourse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Eerlijk gezegd vond ik die van oogst wat mooier.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Op dinsdag 23 april 2002 13:31 schreef Oogst het volgende:
Rond het station kan ook wat kleine industrie misschien
Mijn idee hoor: Maar als je nou alleen wat bitmaps gebruikt (zoals ze ook in filmen een decor maken) en er voor zorgen dat je niet eng dichtbij komt. Kan je het dan eventueel ook mooi krijgen?

verder: smoooooth :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Ik heb op het moment trouwens weinig voor handen om dit landschap mee te vullen: alleen een spoor, station, brug, tunnelingang (nog te modellen) en boompjes. Zijn er nog mensen die wat dingen als eenvoudige huisjes en gebouwtjes en windmolens en zo op vooraad hebben? Met extreem lage polygon-counts, uiteraard. 2000 Vind ik echt al erg veel. Voor rond het station kunnen wat grotere gebouwtjes (mini-flats) ook nog wel, maar dus ik extreem low-poly.
pfff, oogst, hoe heb je dat water zo mooi gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
WoW! Gasten.... Jullie roeleren allemaal ERG hard!!! :9~ Wat een creaties! :9

Echt MOOOOOOI!!!! :9~
Daar kan je echt knaken mee verdienen, met CAD.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Op dinsdag 23 april 2002 20:14 schreef Plague het volgende:
WoW! Gasten.... Jullie roeleren allemaal ERG hard!!! :9~ Wat een creaties! :9

Echt MOOOOOOI!!!! :9~
Daar kan je echt knaken mee verdienen, met CAD.... :D
eehm, bedankt? :D

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Op dinsdag 23 april 2002 15:49 schreef dawuss het volgende:zal ik nu nog verder gaan met mijn huisje of niet?
Graag, ik noemde je juist omdat ik je werkje mooi en nuttig vond en hoopte dat meer mensen dat zouden doen!
Op dinsdag 23 april 2002 16:32 schreef Mir het volgende:Mijn idee hoor: Maar als je nou alleen wat bitmaps gebruikt (zoals ze ook in filmen een decor maken) en er voor zorgen dat je niet eng dichtbij komt. Kan je het dan eventueel ook mooi krijgen?
Ik denk niet dat dat werkt, om een aantal redenen:
-het is 2d en dus sowieso een stuk minder mooi;
-het hele object werpt schaduwen, niet alleen de onderdoorzichtige delen, want we gebruiken shadow maps;
-bitmaps hebben de neiging om door filtering extreem vaag en ongedetaileerd te gaan lijken op flinke afstand.
Op dinsdag 23 april 2002 17:14 schreef Junt het volgende:pfff, oogst, hoe heb je dat water zo mooi gekregen?
Heel simpel: gewoon een grote plane. De material bestaat uit:
-Op de reflection een fall-off map met donker-blauw aan de recht-erop-kijk-kant en een raytrace reflection map op de schuin-erop-kijk-kant.
-De golven zijn een bump map: een mix-map van een grote noise voor de golven en een kleine noise voor de kleine onregelmatigheden.
-En je moet natuurlijk de glossiness nog netjes instellen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik heb op dit moment geen 3dsmax thuis, dus kan ik alleen op school werken. Maar dan heb ik vaak andere dingen te doen.
Anyways, als ik tijd heb zal ik kijken of ik een low-poly huisje kan maken. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 16:32 schreef Mir het volgende:Mijn idee hoor: Maar als je nou alleen wat bitmaps gebruikt (zoals ze ook in filmen een decor maken) en er voor zorgen dat je niet eng dichtbij komt. Kan je het dan eventueel ook mooi krijgen?
In DirectX 8 zit daarvoor een speciale functie, hartstikke snel en nog best mooi. Als je bijvoorbeeld een zwitsers landschap hebt met honderden bomen doe je dat daarmee, dat heet billboarding, ik weet niet of jullie er wat aan hebben, maar ik vondt het vermelden wel waard.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Helaas, MAX heeft lak aan DirectX tijdens het renderen en gebruikt zijn eigen compleet-van-alles-losstaande scanline-renderer.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 15-09 14:23
Silo:

312 faces

Afbeeldingslocatie: http://svi.cs.hro.nl/~erikje/3d/silo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Boom nummer 2 :) deez is maar 136 polygonen :D

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/3152731014
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1657799288

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
ziet d'r goed uit dat spul, mooie landschapvulling...
ik ben bijna klaar met modelling van mijn kraan... alleen vind ik m'n 'kraanarmhouder' nogal lelijk... met textures d'r op wordt het misschien anders, maar ik vind het d'r niet echt uitzien... ik had al een vierkante geprobeerd, maar zo'n cylinder is net iets mooier... verder weet ik niet echt een andere vorm... iemand ideeen?
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/r.c.wit/KraanModel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behind_You
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 20:24

Behind_You

Kijk altijd achter je

Mischien iets van een driehoek constructie maken ipv. die pilaar?

Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik heb ook nog even de achterste wagon van de trein gemodelled gisteravond/vanmorgen. Hij is ongeveer 17.500 polygonen.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Render%20Wagon%2002%20zij.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Render%20Wagon%2002%20schuin.jpg

Voor iedereen die niet direct hieruit kan halen wat het nou eigenlijk is: het is gebaseerd op een effect dat Dali in een kamer en regelmatig in schilderijen gebruikt en als je nou gewoon dit filmpje (DivX 5 en 1,1mb) bekijkt wordt elk vraagteken uitgewist.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 15:16 schreef Oogst het volgende:
Ik heb ook nog even de achterste wagon van de trein gemodelled gisteravond/vanmorgen. Hij is ongeveer 17.500 polygonen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor iedereen die niet direct hieruit kan halen wat het nou eigenlijk is: het is gebaseerd op een effect dat Dali in een kamer en regelmatig in schilderijen gebruikt en als je nou gewoon dit filmpje (DivX 5 en 1,1mb) bekijkt wordt elk vraagteken uitgewist.
nice!
[edit]
dat dali effect, was dat met dat gezicht? (die kamer). Cewl filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik blijf gewoon gezellig WIP's posten:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Render%20Landschap%2002.jpg

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woei, dat wordt cool, je had toch al wat boompjes? gooi er eens wat neer dan, misschien ook wat braak liggend / akkerland hier en daar?

je mist wat leven, koeien, vogels (ik maak wel effe een 10 poly vogel ofzo), eenden, brugwachtershuisje (?), bootje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een id: een typisch nederlands akker/weiland??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

[afbeelding]

[afbeelding]

WOW.. regelrecht WOW

echt een meesterlijke wagon Oogst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

interesse in een vogel van 118 faces?
ik maak effe plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://www.rikkertkoppes.com/birdclose.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rikkertkoppes.com/birdver.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oogst, die wagon van je is prachtig!!

die vogel is ook subliem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Yo Mophor, das een nette vogel, als je hem ff mailt kan ik hem gebruiken. Niet meteen natuurlijk, het landschap is nog niet af, maar dan kan straks in de animatie een kudde vogels voorbij denderen!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

waarom bouwen jullie het traject a'dam<-----> den helder niet na? :P

details over Castricum <---> Alkmaar kan ik jullie wel geven...zowat elke dag reis ik dat af;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Op woensdag 24 april 2002 20:43 schreef Oogst het volgende:
Yo Mophor, das een nette vogel, als je hem ff mailt kan ik hem gebruiken. Niet meteen natuurlijk, het landschap is nog niet af, maar dan kan straks in de animatie een kudde vogels voorbij denderen!
moet je de treinen wel van ruiten wissertje voorzien >:)

of laat je die gunner er een paar neer schieten... :?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mail voor oogst, ik denk dat je die texture niet eens nodig hebt op grote afstand

wel een grappig idee om er een paar af te laten schieten ja >:)

zet er meteen een boel elektriciteitspalen neer, waar die beesten opzitten, ook als landschapsvulling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Aangezien dit toch even gaat duren denk ik:

is er niet iemand die een boot in elkaar kan flanzen?

desnoods een roei bootje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Over vogels op electriciteitsdraden, kunnen we dan niet gelijk zoiets maken zoals For the birds? Of gaan we dan toch een klein beetje te ver van het hele trein-idee af? :P

Een boot is inderdaad nuttig. Ik stel voor dat in het algemeen iedereen die in de komende dagen tijd en zin heeft wat low-poly zut in elkaar zet, want het is tenslotte een groeps-project. Probeer voor het landschapsspul niet al te belachelijke zut te bouwen, gewoon wat meer logisch spul, dan valt die idiote trein van ons meer op.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Op woensdag 24 april 2002 21:01 schreef Oogst het volgende:
Over vogels op electriciteitsdraden, kunnen we dan niet gelijk zoiets maken zoals For the birds? Of gaan we dan toch een klein beetje te ver van het hele trein-idee af? :P
heb nog wel een leuk scriptje voor die vogels >:)
www.partbeelden.com/public/vogels.exe :P

[edit]
tnx!!

dat filmpje had ik net even nodig voor een depri vriendin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]

Ben je het sikje niet vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.rikkertkoppes.com/koe.jpg
is dit iets?

ik vind hem opzich niet zo, maar hij is wél errug low-poly
die linker is iets van 400 faces, die rechter iets van 1000

edit: deze is misschien duidelijker:
Afbeeldingslocatie: http://www.rikkertkoppes.com/koe2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Laatst online: 16-09 22:07
Die texture op die koeien zou niet met vierkanten moeten. (standaard checker ofzo?)

Ik post meteen mij creatie ff:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/koe.jpg

276 faces...

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha :P die texture is idd standaard checkers, ik had geen zin om nog een texture te gaan verven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Op donderdag 25 april 2002 10:58 schreef mophor het volgende:
haha :P die texture is idd standaard checkers, ik had geen zin om nog een texture te gaan verven
Gewoon noise... heel simpel... even klooien met de size en treshold, maar dan ben je al klaar.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Op woensdag 24 april 2002 21:30 schreef Ann0 het volgende:

[..]

Ben je het sikje niet vergeten?
Het sikje is er wel degelijk, maar het ligt in de schaduw van de gele cylinder, dus het valt niet op.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 20:43 schreef Mir het volgende:
[..]

details over Castricum <---> Alkmaar kan ik jullie wel geven...zowat elke dag reis ik dat af;)
Ik ken er nog eentje :) alleen gaat ik door naar Alkmaar Noord en zoveel bijzonders valt er niet te zien hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Op donderdag 25 april 2002 15:10 schreef Draxs het volgende:

[..]

Ik ken er nog eentje :) alleen gaat ik door naar Alkmaar Noord en zoveel bijzonders valt er niet te zien hoor :P
* Mir kijkt meestal naar de mensen binnen de treinen... (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:24

Zoefff

❤ 

Ik volg dit topic al vanaf het begin, wou toch ff een post doen....

===>> :9~ !!!!!!

Ik hoop dat ik ooit ook nog zo goed kan max'en, ben net begonnen...misschien kan ik een poging doen om n seinpaaltje te maken ofzow?! ;( :)
respect voor dit project iig!!

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2532244177 Bruikbaar? Op de kop af 80 faces. :Y)

Er moeten nog wel wat dingen aan de textures veranderd worden. En de deur is nog niet goed.
Maar Oogst als ie bruikbaar is dan maak ik er ook nog wel een schuur bij :)

Edit: raampjes zijn helemaal :r maar dat word beter :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej, ik volg dit project al heel lang, en heb zelf nog niet de tijd gehad om eraan mee te werken. Maar ik heb wel een aantal tips.

Wil je veel bomen plaatsen en wil je deze fotorealistisch hebben en zeer weinig faces! Dan moet je eens kijken op volgende link:

Itoosoft

Afbeeldingslocatie: http://www.itoosoft.com/images/gallery/house.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.itoosoft.com/images/gallery/mountain2.jpg

Voor meer tips voor echte 3D mensen in het landschap, ook weer niet als 3D model maar als RPC-figuur, zie:
RPC

Afbeeldingslocatie: http://www.rpcnet.com/gallery/atr50001.jpg

Ik kan eventueel wel voor figuren zorgen. Voor meer info kun je me mailen.

suc6 met het project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Op vrijdag 26 april 2002 09:21 schreef HawVer het volgende:
[afbeelding] Bruikbaar? Op de kop af 80 faces. :Y)

Er moeten nog wel wat dingen aan de textures veranderd worden. En de deur is nog niet goed.
Maar Oogst als ie bruikbaar is dan maak ik er ook nog wel een schuur bij :)

Edit: raampjes zijn helemaal :r maar dat word beter :)
WOEI! :9~ Vet zeg, ideaal! Ik zou zeggen: werk af en mail naar mij, dat zou perfect zijn!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Op vrijdag 26 april 2002 12:46 schreef Gaitje het volgende:
Heej, ik volg dit project al heel lang, en heb zelf nog niet de tijd gehad om eraan mee te werken. Maar ik heb wel een aantal tips.

Wil je veel bomen plaatsen en wil je deze fotorealistisch hebben en zeer weinig faces! Dan moet je eens kijken op volgende link:

http://www.itoosoft.com/english/frameset.html

Voor meer tips voor echte 3D mensen in het landschap, ook weer niet als 3D model maar als RPC-figuur, zie:
http://www.rpcnet.com

Ik kan eventueel wel voor figuren zorgen.
Voor meer info kun je me mailen.
Op zich een leuke techniek met best aardige resultaten, maar ik persoonlijk heb een enorme hekel aan dit soort bomen (en eigenlijk alles met deze techniek), omdat ik het er erg lelijk, leeg, ongeïnspireerd en vooral doods uit vind zien. Ik persoonlijk vind het dus gewoon oerlelijk. Maar als de anderen hier wel sprites willen, overtuig me maar. :P

Ik blijf ondertussen trouwens gewoon doorWIPpen, deze keer voor de beweging van het water: DivX filmpje van slechts 163kb. Jammer alleen dat de compressie-kwaliteit te laag was gekozen, waardoor de key-frames zichtbaar zijn.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het is wel een foto realistische techniek...
Dat krijg je met een 3d-model niet zo snel klaar, zeker niet met renderen. Deze techniek is erg snel met renderen. Ik heb er inmiddels plaatjes bijgezet, om je toch ietjes te overtuigen :*

Als je nog meer tips wilt hebben moet je et zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 13:55 schreef Oogst het volgende:

[..]

Op zich een leuke techniek met best aardige resultaten, maar ik persoonlijk heb een enorme hekel aan dit soort bomen (en eigenlijk alles met deze techniek), omdat ik het er erg lelijk, leeg, ongeïnspireerd en vooral doods uit vind zien. Ik persoonlijk vind het dus gewoon oerlelijk. Maar als de anderen hier wel sprites willen, overtuig me maar. :P
Sprites zijn soms mooi voor op plaatjes, maar voor in een animatie is het niet echt de goede oplossing denk ik, omdat je vrijwel meteen ziet dat het een plat ding is en geen 3d voorwerp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig hebben ze nu ook wandelende mensen ontwikkeld. Deze kun je dus erg goed in een animatie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Geef mij maar alles zelfgemaakt. Dat is het mooiste :)
Op vrijdag schreef Oogst het volgende:
Ik blijf ondertussen trouwens gewoon doorWIPpen, deze keer voor de beweging van het water: DivX filmpje van slechts 163kb. Jammer alleen dat de compressie-kwaliteit te laag was gekozen, waardoor de key-frames zichtbaar zijn.
Is dat niet een techniek die nogal zwaar moet renderen? Heb je het met de noise modifier gedaan?
Huis plus schuur mail ik maandag wel :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Ik vind sprites vies. Al is het realistischer... vaak past het niet mooi bij elkaar. Bovendien vind ik het weinig creatief, een beetje plaatjes plakken. Dan liever low-ploy modellen die er wat minder uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 14:15 schreef Gaitje het volgende:
Toevallig hebben ze nu ook wandelende mensen ontwikkeld. Deze kun je dus erg goed in een animatie gebruiken.
Ik zeg ook niet dat de plaatjes niet kunnen bewegen, ik zeg alleen dat de plaatjes plat zijn, en dat zie je vrijwel meteen. Of je zou van één voorwerp 30 verschillende plaatjes moeten hebben en die dan zo gebruiken dat het echt lijkt :9

Ik vind het overigens bij een gewoon plaatje mooier dan zo'n slecht in elkaar gezet poppetje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om een klein idee te geven van zo'n model van RPC hier een kort filmpje(gemaakt in 5 seconden) dus verder niks aan bewerkt. Oordeel zelf maar.. suc6

Peugeot 406

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Best een aardig filmje.. maar met schaduw gaat het feest niet door denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 15:18 schreef Gaitje het volgende:
Om een klein idee te geven van zo'n model van RPC hier een kort filmpje(gemaakt in 5 seconden) dus verder niks aan bewerkt. Oordeel zelf maar.. suc6

Peugeot 406
Ik vind het een beetje op die auto's van A2 Racer lijken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Op vrijdag 26 april 2002 15:18 schreef Gaitje het volgende:

Peugeot 406
HAHAHA! Weet je hoe die sprite gemaakt is? Door een 3d-model te renderen! En als je dit dus als sprite in een omgeving zet, dan worden inderdaad de schaduwen verneukt en probeer vooral niet om de camera te draaien, dat wordt echt :r.
Op vrijdag 26 april 2002 14:19 schreef HawVer het volgende:
Is dat niet een techniek die nogal zwaar moet renderen? Heb je het met de noise modifier gedaan?
Nee joh, ik ben niet helemaal tureluurs, dat kost veel teveel polies. Dit water is maar 2 polygonen, dit is een bump-map, met daarin een mix-map van een grote en een kleine noise-map. En die rendertijden zijn laag: op een pentium III 500mhz 640mb RAM is dit slechts 20 seconde per frame. Dat valt dus wel mee.

Wel ga ik dit water na een tip van Mercarra nog wat wateriger maken, hij is nu iets te plastic.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij kan zekers schaduw geven en ook ontvangen! Je kunt zelfs een hoge resolutie krijgen. Het is echt geen 3d-model en hier van een sprite gemaakt of zo..

Maar goed, je mag ook een hele auto tekenen en in het landschap plaatsen :) Kost heel veel meer rendertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Op vrijdag 26 april 2002 15:45 schreef Gaitje het volgende:
Hij kan zekers schaduw geven en ook ontvangen! Je kunt zelfs een hoge resolutie krijgen. Het is echt geen 3d-model en hier van een sprite gemaakt of zo..

Maar goed, je mag ook een hele auto tekenen en in het landschap plaatsen :) Kost heel veel meer rendertijd.
Ja, wat jij wil. Als je een auto in het landschap zet ipv jou sprite zal het enige honderdsten per frame langer duren. Bovendien wordt het realistischer, aangezien een spite zeker uit duizenden plaatjes moet bestaan wil je per frame uit je film de sprite anders zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/auto.jpg

60 auto's in 3 seconden. Natuurlijk kan er meer detail in... maar dan maken we er 5 seconden van.

Dat is nog geen 9 hondersten per auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scheelt zekers geen hondersten maar minuten tot uren in een complete scene.

Hier heb ik nog een filmpje gemaakt van lopende vrouw. Ik wil echt dit product niet promoten of zo hoor :)

Ik heb er zelf al vaak mee gewerkt, en komt bij de mensen over het algemeen zeer fotorealistisch over. :P
Lopende vrouw

say me if you can make it faster or better *D

Gerenderd in 3 minuten. total van 100 frames.
Render het maar eens met een compleet 3D model die ook nog eens kan lopen...

ps. overigens bestaat 1 figuur(niet bewegend) uit 360plaatjes. Van een bewegend figuur weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 12:52

Bosmonster

*zucht*

Op vrijdag 26 april 2002 16:09 schreef Gaitje het volgende:

Ik heb er zelf al vaak mee gewerkt, en komt bij de mensen over het algemeen zeer fotorealistisch over. :P
Lopende vrouw
Ze heeft een soort spikes aan der enkels :P Of komt dat door de compressie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Dit ziet er netjes uit. Maar nu de kernvraag: waarom maken we deze animatie?

Om zelf een wereldje te creeren, om samen iets te maken. Daarom maken we models en een complete scene. Zouden we sprites gebruiken, dan is dat gewoon jatwerk... heel simpel.

Zou je trouwens die vrouw ook kunnen laten zien met schaduwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de kernvraag: Ja natuurlijk is de bedoeling samen een complete animatie te maken. Met EIGEN gemaakte figuren en objecten. Maar om niet teveel werk te besteden aan bomen/auto's/mensen kan deze sprite's gebruikt worden. Al het andere kan wel gemoddeld worden.

Ik kan die vrouw weleens met schaduw maken, maar ik krijg net weekend, dus ik kan je dit niet meer maken. Als ik thuis tijd heb zal ik het hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Op vrijdag 26 april 2002 16:13 schreef mercarra het volgende:
Dit ziet er netjes uit. Maar nu de kernvraag: waarom maken we deze animatie?

Om zelf een wereldje te creeren, om samen iets te maken. Daarom maken we models en een complete scene. Zouden we sprites gebruiken, dan is dat gewoon jatwerk... heel simpel.
Snik. Mijn gemoed schiet vol... :'( Mooier had het niet gezegd kunnen worden...

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 16:23 schreef Oogst het volgende:

[..]

Snik. Mijn gemoed schiet vol... :'( Mooier had het niet gezegd kunnen worden...
hehe, ben ik het ook mee eens hoor, maar het is eik allemaal beginnen met suggesties geven. Met als gevolg een discussie, dat vind ik ook wel leuk eik. Maar het moet inderdaad geen jatwerk worden. Ik was even de bedoeling vergeten van het project.

keep on working!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01 17:02

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Ik zal zo ook wel ff blender induiken om wat landschapsdingen te maken. Wat electriciteitspalen oid

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
En eindelijk weer wat WIP's van het landschap als geheel. Ik heb een chemische fabriek naast het station gezet en een (beetje vreemde) tunnelingang gemaakt, want het filmpje eindigt ermee dat de trein een tunnel inrijdt.

Het station met de chemische fabriek:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Render%20Landschap%2005%20station.jpg

De tunnelingang:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Render%20Landschap%2005%20tunnelingang.jpg

En een shot vanaf afstand van de brug:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Render%20Landschap%2005%20brug%20afstand.jpg

De schaduwen heb ik toch gewoon op mijn manier gedaan, want zoals op deze plaatjes te zien is zjin de schaduwen flink scherp en is er een lichte dome-of-light gebruikt. Toch liggen de rendertijden op mijn pentium III 500mhz 640mb RAM tussen de één minuut en vier minuten (als er veel water in beeld is). En aangezien degenen die hebben aangeboden te willen renderen bijna allemaal minstens een dubbel zo snelle en soms zelfs een vijf maal zo snelle pc als ik hebben, zijn de rendertijden dus zeer acceptabel.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woeierdewoeierdewoei :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusDex
  • Laatst online: 24-01 17:02

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Op vrijdag 26 april 2002 17:54 schreef Oogst het volgende:
En eindelijk weer wat WIP's van het landschap als geheel. Ik heb een chemische fabriek naast het station gezet en een (beetje vreemde) tunnelingang gemaakt, want het filmpje eindigt ermee dat de trein een tunnel inrijdt.

[afbeelding]

De tunnelingang:
[afbeelding]

[afbeelding]

De schaduwen heb ik toch gewoon op mijn manier gedaan, want zoals op deze plaatjes te zien is zjin de schaduwen flink scherp en is er een lichte dome-of-light gebruikt. Toch liggen de rendertijden op mijn pentium III 500mhz 640mb RAM tussen de één minuut en vier minuten (als er veel water in beeld is). En aangezien degenen die hebben aangeboden te willen renderen bijna allemaal minstens een dubbel zo snelle en soms zelfs een vijf maal zo snelle pc als ik hebben, zijn de rendertijden dus zeer acceptabel.
Ziet er allemaal zeer netjes uit! Ik heb geen inspiratie meer om iets te modellen, maar mebe krijg ik nog wel iets :P

BTW: waarom laten eindigen als 'ie een tunnel inrijdt? Je kunt 'm ook na de tunnel nog ff door laten rijden naar een station oid. Dat zou al wat beter zijn imo.

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

En aangezien degenen die hebben aangeboden te willen renderen bijna allemaal minstens een dubbel zo snelle en soms zelfs een vijf maal zo snelle pc als ik hebben, zijn de rendertijden dus zeer acceptabel.
Ik wil ook wel helpen met renderen ik heb een amd 1600 xp+ met 512 mb geheugen dus...

owh en die tunnel aan het eind das nie echt een tunnel maar een geripte tempel uit je Forum Trajani 3D-reconstructie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Volg dit al vanaf het begin, en het begint er nu echt wel flex uit te zien! complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

owh trouwens ik heb max 4.0 ik weet nie of dat uit maakt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman

[afbeelding]

De tunnelingang:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet d'r mooi uit man... materials van dat landschap moet nog wel wat meer aan gebeuren IMHO... dat tilende gras vind ik toch een beetje te... Chemische fabriek is zeer cool... ik wil trouwens niet zeiken, maar zijn die bochten niet veelste scherp voor een trein?
Zou je trouwens ff een schetsje willen maken van de plattegrond ofzo? lijkt me wel errug handig om ff te plannen waar wat voor soort dingen komen te staan (al het spul richting horizon kan toch echt wel bestaan uit een sprite, of anders 4 faces ofzo.
Maareh, neem mijn gezeik maar niet te serieus want ik heb me eigen wagon nog niet eens af |:(
Zit een beetje te kloten met mapping nu, maar daar post ik zo wel ff een topic over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 16-09 18:55
ik wil t toch ff weten hoe maak je zo'n landschap??

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
Op vrijdag 26 april 2002 20:04 schreef Lord_Mithril het volgende:
ik wil t toch ff weten hoe maak je zo'n landschap??
denk een variatie op deze techniek:
http://max3d.3dluvr.com/tutorials/nterrain/

Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.