Problemen in P&W: lite-mods

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.817 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 21 januari 2002 10:01 schreef Otis het volgende:

Maar goed, maak die litemods maar aan, ik geef je op een briefje dat het geen zier helpt.
Tuurlijk weten we dat het niet "de" oplossing is. maar het is wel een oplossing die ons even lucht biedt om alles te analyseren en rustig te overdenken.

we hebben "meer handen aan het bed" nodig puur om het hoofd boven water te kunnen houden. Voor de discussie daarna: "hoe verder" nodig ik je graag uit.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Btw, de lightmods moeten wel php'ers zijn, en geen XML XSLT bikkels, want het enige waar problemen mee zijn is natuurlijk PHP :)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Maar er mag best een ASP/Vb freak tussenzitten :)
want daar is wel een schaarste aan.... :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Op maandag 21 januari 2002 10:01 schreef Otis het volgende:
Dat de splitsing die is 'mislukt' (ik vond het een verademing, en baalde dat het werd teruggedraaid)
Daar ben ik het 100% mee eens. Er werden wel wat minder topic geopend in P, maar dat zou mijns inziens na een paar maanden vanzelf bijtrekken zodra meer mensen (van buiten GoT) het nieuwe forum ontdekten.

Als men niet WEET dat hier ook een "echt" programmeerforum is, komen ze ook niet, zoiets heeft tijd nodig, meer dan 3 maanden (of hoe lang het ook duurde).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Gerco
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Op maandag 21 januari 2002 10:09 schreef chem het volgende:
* Gerco is wel VB-enthousiast en een n00b met PHP mag ik me ook niet noemen (hint, hint).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Nielsz
  • Niet online
En sinds wanneer zijn litemods er om talen te spammen? Ze zijn er toch om bestaande topics te regelen :)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Op maandag 21 januari 2002 10:01 schreef Otis dat hij liever een splitsing dat litemods heeft
ben ik het niet zo erg mee eens....

Hmm, ik heb net in dat andere topic een post gedaan, die ik hier ook ff zal quoten (gaat meer in op deze discussie dan de discussie daar :z)
  • [sub][b]quote uit [topic=385918][/b][/sub][sup]________________________________________________[/sup] [b]over splitsing:[/b] Als je graag een overzichtje wilt van alleen C++ of voor mijn part alleen regex topics ofzo, dan is het helemaal niet zo ingewikkeld een klein portaltje te schrijven in javascript die de boel filtert. Start er een topic over, zou ik zeggen ;) [b]over "[i]een goede mod[/i]"[/b] Is een cliche, waarschijnlijk, maar ik denk dat het belangrijkste is dat een mod de sfeer aanvoelt. Als een topic de verkeerde kant opgaat (flamen, trollen, er worden verkeerde antwoorden gegeven) is het aan de mod om daar wat aan te doen. En slotjes zijn imo daarvoor meestal niet de oplossing, maar er zal blijken dat litemods meer invloed hebben dan "gewone" users. Misschien dom, maar ik denk dat het een heel groot psychologisch effect heeft. Mensen die hier net nieuw zijn of niet vaak komen, kunnen vaak niet de waarde van een post van de regulars hier inschatten. En de "regulars" zijn meestal wel de mensen met de meeste kennis. Terwijl wanneer je een kleurtje op je naam hebt staan het waarschijnlijk toch een beetje zal gaan van "[i]oh, nou, hij/zij is litemod, dus die zal het wel weten[/i]". Dat is veel beter voor de sfeer, en ik denk dat de meeste regulars hier wel min of meer dezelfde insteek hebben over wat een interessant, nuttig of nutteloos topic is. Dus dan zal er ook niet gauw onenigheid bestaan over of een topic nou de goeie kant op gaat of niet. Ik ben alleen bang dat er een soort politiestaat ontstaat, maar het zal nog steeds de verantwoordelijkheid van alle users zijn om het forum leuk en interessant te houden. Ik weet uit ervaring dat zo nu en dan eens een topic starten voor de wat ervaren lui hele interessante dingen op kan leveren. Het is ook een beetje wishful thinking om van newbies te verwachten dat zij interessante topics zullen openen... 'nuf said, zo onderhand, gok ik :) [sup]________________________________________________[/sup]
chem>
met tijdschema bedoelde ik, wanneer sluit de poll en begint de verkiezing :?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

De enquete eindigt dinsdag avond 0:00
(staat in de topic start ;) )

Verder geven we geen tussentijdse standen. Over het precieze verloop van de rest berichten we nog.
Mijn doelstelling is om maandag met de lite-mods te beginnen

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op maandag 21 januari 2002 10:14 schreef drm het volgende:
met tijdschema bedoelde ik, wanneer sluit de poll en begint de verkiezing :?
Stond bij de poll geloof ik.
Poll sluit woensdag om 23:59.

Who is John Galt?

Verwijderd

Ik hoop in ieder geval op een verstandige keuze, en niet de selectie van iemand die van toeten noch blazen weet. :) Je ziet altijd dezelfde namen terugkomen, terwijl er veel betere kandidaten beschikbaar zijn.

Zo vind ik het bijvoorbeeld jammer dat RM-RF er niet zo vaak is, deze zou de positie uitstekend kunnen invullen en heeft hem imo ook verdient door de moeite die hij elke keer weer voor een uistekend onderbouwd antwoord neemt.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 21 januari 2002 10:23 schreef Gordijnstok het volgende:
Ik hoop in ieder geval op een verstandige keuze, en niet de selectie van iemand die van toeten noch blazen weet. :)
Dat is helemaal aan jullie :)
Jullie kiezen wie je wilt :)

• drm

drm

f0pc0dert

wasigh:
Mijn doelstelling is om maandag met de lite-mods te beginnen
ok, thnx :)

* drm is erg benieuwd wat het wordt

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Is het misschien geen idee om topics wel in te delen in verschillende categorieen maar ook in een algemene vergaarbak zoals /14? Je post dan je topic bij de taal bv java, maar hij komt ook automatisch hier te staan.

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 10:30 schreef Alarmnummer het volgende:
Is het misschien geen idee om topics wel in te delen in verschillende categorieen maar ook in een algemene vergaarbak zoals /14? Je post dan je topic bij de taal bv java, maar hij komt ook automatisch hier te staan.
Dan kun je wel aan de gang blijven...
Geen optie dus

• drm

drm

f0pc0dert

Tizzwat:
Geen optie dus
Hoezo aan de gang blijven? Ik vind het niet zo'n gek idee.
Dat idee is btw ook al geopperd toen de splitsing bezig was volgens mij: [topic=325561]

Ik denk alleen dat je dan met de topix-software in de knoop komt...

~ Gottfried Leibniz

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op maandag 21 januari 2002 10:33 schreef Tizzwat het volgende:

[..]

Geen optie dus
Ik bedoel het volgende:

opsplitsen van /14 in

/14
/14/java
/14/c
/14/php
etc

en je post dan je topic in /14/java en komt hij ook meteen te staan in /14 Wil je alleen java zien, dan ga je naar /14/java. En wil je zoals het altijd was dan ga je naar /14

Verwijderd

Moet je dan voor alle talen een aparte directory ??
VB
ASP
C++
COBOL
LINGO
ASSEMBLER
DELPHI
PASCAL

Tjah..

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Op maandag 21 januari 2002 10:41 schreef Alarmnummer iets over opsplitsen
Ten eerste ondersteunt Topix dit vast niet.
Ten tweede blijven de problemen dan bestaan, ze worden alleen onzichtbaar voor mensen die ze niet willen zien.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

En het lijkt me wel het fijnste voor een litemod dat hij alleen de dingen hoeft (niet eens hoeven) te doen waar hij goed in is. Dus per taal een paar litemods aanstellen. Zo blijven de litemods ook een beetje actief.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op maandag 21 januari 2002 10:44 schreef Tizzwat het volgende:
Moet je dan voor alle talen een aparte directory ??
VB
ASP
C++
COBOL
LINGO
ASSEMBLER
DELPHI
PASCAL

Tjah..
Misschien dat je ieder dialect niet uitgesplits hoeft te worden

/14
/14/programming
/14/webscripting
/14/database

misschien dat dit ook al heel veel ellende bespaard..

En misschien dat topic het niet ondersteund maar anders maak je er een nieuwe topic bij

/14/algemeen

en als je dan in /14 komt krijg je alleen een lijst te zien met alle topics uit de sub onderdelen. Volgens mij moet dit wel kunnen zonder al te veel aanpassingen.

LINGO?? Wist niet dat je daar ook al in kon proggen :)

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 10:49 schreef Alarmnummer het volgende:
/14
/14/programming
/14/webscripting
/14/database
Niet doen! Ik vind dat dit /14 juist net zo gezellig maakt, verschillende talen, verschillende mensen..

• drm

drm

f0pc0dert

Alarmnummer>
zoals ik al eerder postte, een dergelijk idee is in Javascript heel eenvoudig te realiseren, gezien je de topics uit kan filteren mbv. regexen.
(topics en posts etc. worden in javascript gegenereerd).

Ik heb al een tijdje het idee daar wat voor te bouwen, maar helaas ligt de tijd niet voor het oprapen ;(

edit:
  • [sup]_______________________________[/sup] [b]Op maandag 21 januari 2002 11:00 schreef GDOG het volgende:[/b] Niet doen! Ik vind dat dit /14 juist net zo gezellig maakt, verschillende talen, verschillende mensen..
Je leest niet goed :{

~ Gottfried Leibniz

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op maandag 21 januari 2002 11:00 schreef GDOG het volgende:

[..]

Niet doen! Ik vind dat dit /14 juist net zo gezellig maakt, verschillende talen, verschillende mensen..
Als ik eerlijk ben stoor ik me ook niet aan die andere topics :) zo lang maar duidelijk beschreven is om welke taal het gaat en zo nu en dan ga ik ook nog wel eens vreemd met c of pascal ofzo :)

• chem
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 10:45 schreef Alarmnummer het volgende:
En het lijkt me wel het fijnste voor een litemod dat hij alleen de dingen hoeft (niet eens hoeven) te doen waar hij goed in is. Dus per taal een paar litemods aanstellen. Zo blijven de litemods ook een beetje actief.
dat is dus ook wat ik bedoelde met 'er moet ook een asp/vb-er komen'.... :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Gerco: Daar ben ik het 100% mee eens. Er werden wel wat minder topic geopend in P, maar dat zou mijns inziens na een paar maanden vanzelf bijtrekken zodra meer mensen (van buiten GoT) het nieuwe forum ontdekten.

Als men niet WEET dat hier ook een "echt" programmeerforum is, komen ze ook niet, zoiets heeft tijd nodig, meer dan 3 maanden (of hoe lang het ook duurde).
* mbravenboer denkt dat Gerco hier weleens gelijk zou kunnen hebben.

Overigens heeft Nielsz hier ook een zeer goed punt:
Nielsz: de lightmods moeten wel php'ers zijn, en geen XML XSLT bikkels, want het enige waar problemen mee zijn is natuurlijk PHP :)
De light-mods zouden in principe niet topics hoeven te openen, die ze normaal niet zouden openen (dan openen ze deze immers vanwege het modden). Feit is echter dat XML/XSLT/C++/Java/C# topics over het algemeen geen enkel probleem vormen en zelfs op een vrij eenzaam niveau staan.

Je moet dus kwalitatieve mensen hebben die toch geinteresseerd zijn in de topics die wel een probleem vormen: PHP/ASP/SQL .

edit: tikfouten

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• drm

drm

f0pc0dert

mbravenboer:
Je moet dus kwalitatieve mensen hebben de toch geinteresseerd in de topics die wel een probleem vormen: PHP/ASP/SQL .
check :X ;)

ben ik het wel mee eens.
* drm heeft bij nomineren hier ook aan gedacht

~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Ik heb bij het nomineren ook expliciet namen genoemd die ik niet als mod zou willen zien. Personen die luidkeels pretenderen wel mod te willen zijn, maar niet antwoorden geven op problemen, of er dik op liggend, lopen te lobbien bij mods en admins om dat extra beetje macht wat ze denken uit te stralen in de praktijk teweeg te brengen.

Zowiezo hangt er veel te veel een sfeer van mod = macht op de forums. Zie het hier op GoT ook en helaas zijn het de mods die het zover hebben gebracht. (Beetje te gegeneraliseerd maar dit geld natuurlijk niet voor alle mods) ;) Ja heel hard, maar helaas is het zo. :)

• Nielsz
  • Niet online
Op maandag 21 januari 2002 11:07 schreef mbravenboer het volgende:

Overigens heeft Nielsz hier ook een zeer goed punt:
[..]
*D 8-) ;)

We kunnen idd natuurlijk een litemod zetten op alle C++gameprogramming topics, maar dat ene topic per jaar met inhoud: "Hoe maak ik een game in 24 uur"; dat kan iedereen wel sluiten :)

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 11:13 schreef Gordijnstok het volgende:
Ik heb bij het nomineren ook expliciet namen genoemd die ik niet als mod zou willen zien. Personen die luidkeels pretenderen wel mod te willen zijn, maar niet antwoorden geven op problemen, of er dik op liggend, lopen te lobbien bij mods en admins om dat extra beetje macht wat ze denken uit te stralen in de praktijk teweeg te brengen.
Heb ik ook gedaan :)

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 10:30
Is inderdaad wel een idee, om een beetje spreiding in interesse's te krijgen bij de lite-mods. nb. niet elke php/mysql freak zal een asp/mssql/vb topic interessant vinden en/of daar voldoende over weten om deze ook te kunnen modereren
Mart! weet wel redelijk wat van VB/ASP en andere MS producten, maar ziet zichzelf meer als lurker...
maar mocht je me nodig hebben, give me a call..

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
ik zat te denken,
waar komt oa het probleem vandaan dat newbee's maar in het wilde weg requests doen voor alles en nog wat wat al dan niet mag.

omdat ze waarschijnlijk niet faq's lezen.

ik heb het al wel een paar keer gezien dat zo'n persoon erg geirriteerd raakte door de 'natuurlijk' irritante antwoorden van de regulars,
echter, als ze worden gewezen op de faq en de regels reageren ze meestal van: ahhh, dat wist ik niet.

ik weet niet of dit al nu zo is,
maar mischien is het een idee om bij het registreren een hele duidelijke verwijzing naar de faq's te geven?

ook vraag ik me af in hoeverre mensen maar wat onzin posten om maar aan de benodigde tech punten te komen voor de HK?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op maandag 21 januari 2002 11:14 schreef Nielsz het volgende:

[..]

*D 8-) ;)

We kunnen idd natuurlijk een litemod zetten op alle C++gameprogramming topics, maar dat ene topic per jaar met inhoud: "Hoe maak ik een game in 24 uur"; dat kan iedereen wel sluiten :)
dat zijn nou net weer de topics die ik open zou laten als ik lite-mod was *D

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Scorpion
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Op maandag 21 januari 2002 15:53 schreef OiSyN het volgende:

[..]

"in 24-uur" is wel wat overdone. vraag dan gericht zoals:

"hoe kan ik zien of mijn object de muur raakt"

of

"hoe kan ik er voor zorgen dat mijn texture goed op mijn model komt, want ..."

etc...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

uhm, hello, * .oisyn knock *, het was een grapje enzo :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Scorpion

Scorpion

Op maandag 21 januari 2002 16:00 schreef OiSyN het volgende:
uhm, hello, * Scorpion knock *, het was een grapje enzo :)
now you're telling us... volgens mij was het gewoon bloedserieus van jou, maar kom je er nu gewoon op terug ;)

• Nielsz
  • Niet online
Op maandag 21 januari 2002 15:53 schreef OiSyN het volgende:

[..]

Ik doelde op een topic een tijdje geleden van een jongen die ff een spel ala mortal kombat wilde maken, hij had alleen nog geen programmeer ervaring :D

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Op maandag 21 januari 2002 11:13 schreef Gordijnstok het volgende:

Zowiezo hangt er veel te veel een sfeer van mod = macht op de forums. Zie het hier op GoT ook en helaas zijn het de mods die het zover hebben gebracht. (Beetje te gegeneraliseerd maar dit geld natuurlijk niet voor alle mods) ;) Ja heel hard, maar helaas is het zo. :)
Helemaal mee eens. Laat litemod een ervaringsniveau van een gebruiker zijn. Gebruikers krijgen dan een kennis-niveau-cijfer en zij kunnen dan modden. Een soort karma uit T.Net

• GiLuX
Op maandag 21 januari 2002 16:06 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Ik doelde op een topic een tijdje geleden van een jongen die ff een spel ala mortal kombat wilde maken, hij had alleen nog geen programmeer ervaring :D
toch knap dattie het voorelkaar kreeg om er 250 replies op te krijgen,
was toch die appotjewijd figuur?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• Nielsz
  • Niet online
Op maandag 21 januari 2002 17:12 schreef GiLuX het volgende:

[..]

Geen id, maar dat was wel een mooi topic :)

• Orphix
  • Niet online

[..]

Ja nou uiteindelijk viel het best wel mee. Hij had wel wat kennis alleen was het nogal een luiden-klepel idee. En die 250 replies kwamen doordat hij zowat elk wissewasje ging vragen. Maar ik heb me vooral de eerste pagina's wel kapot gelachen :)

• Nielsz
  • Niet online
Op maandag 21 januari 2002 17:30 schreef Orphix het volgende:

[..]

Ja nou uiteindelijk viel het best wel mee. Hij had wel wat kennis alleen was het nogal een luiden-klepel idee. En die 250 replies kwamen doordat hij zowat elk wissewasje ging vragen. Maar ik heb me vooral de eerste pagina's wel kapot gelachen :)
NEE!
Dit was 'm!
[topic=350043/1/25]

Verwijderd

</offtopic>

Goed, ik ben benieuwd of het litemod idee gaat functioneren, ik hoop het van harte :) Proberen kan in ieder geval geen kwaad.

• D2k
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Zef: </offtopic>

Goed, ik ben benieuwd of het litemod idee gaat functioneren, ik hoop het van harte :) Proberen kan in ieder geval geen kwaad.
<cliche mode>
niet geschoten is altijd mis
wie niet waagt wie niet wint
baad het niet dat schaad het niet
</cliche mode>

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Janoz
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 21 januari 2002 17:30 schreef Orphix het volgende:

[..]

Maar ook vooral omdat ie niets las eigenlijk... Hij bleef koppig over bepaalde reacties heenlezen..

Voor de geïntreseerden : [topic=348173]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Mithrandir
  • Laatst online: 14-09 20:56

[..]

250 reacties? ik zie d'r maar een stuk of 20 ofzo :(

Verbouwing

• GiLuX
Op maandag 21 januari 2002 20:42 schreef DinoRaptor het volgende:

[..]

250 reacties? ik zie d'r maar een stuk of 20 ofzo :(
[topic=348173]

en dat zijn 7x50 replies(bij mij) = 350 replies.

• Mithrandir
  • Laatst online: 14-09 20:56
Op maandag 21 januari 2002 20:47 schreef GiLuX het volgende:

[..]

[topic=348173]

en dat zijn 7x50 replies(bij mij) = 350 replies.
whahaha!! >:) :'( :)

Verbouwing

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

[cross, met MED]
Voor diegenen die het niet gezien hadden, de enquete sluit om 0.00 zometeen

Dus als je nog je ingevulde enquete "af moet maken", graag nog even doen :)
[/cross, met MED]

• Nazgul
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Dus om 0.01 stats? ;)

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• GraasGast
  • Laatst online: 03-09 17:11

GraasGast

Analogue Heaven

hmmm...ben benieuwd wat de uitslag is...

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 21 januari 2002 23:45 schreef Nazgul het volgende:
Dus om 0.01 stats? ;)
Statistieken van de MPC-vragen zijn idd direct zichtbaar dan.

Statistieken van de open vragen niet, die moeten we, voorzover we die al tonen, zelf even in een leuk overzicht draaien.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

spannend hè :P

oh van een van die open vragen kan ik trouwens nu al de uitslag geven: iedereen heeft natuurlijk mij verkozen tot lite-mod :+

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

* ACM is niet wakker...

De enquete sluit woensdag om 0.00, dinsdag om 24.00 dus |:(

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op maandag 21 januari 2002 23:55 schreef OiSyN het volgende:

oh van een van die open vragen kan ik trouwens nu al de uitslag geven: iedereen heeft natuurlijk mij verkozen tot lite-mod :+
Jij had waarzegger moeten worden en in Tiel moeten wonen :P

• Crazy D
  • Laatst online: 15-09 19:11

Crazy D

I think we should take a look.

Op dinsdag 22 januari 2002 00:05 schreef ACM het volgende:
* ACM is niet wakker...

De enquete sluit woensdag om 0.00, dinsdag om 24.00 dus |:(
Dat kan de beste overkomen Dat overkomt de beste :+

Exact expert nodig?

Verwijderd

Ik denk dat de litemods niet allemaal die-hard profi P&W'ers moeten zijn die alles van scripten en proggen weten, maar misschien juist geinteresseerde "middenklassers"..

Soms denk ik dat de mods e.d. een beetje beperkt in hun eigen wereldje blijven hangen als ik sommige reacties en motivaties van b.v. een slotje oid lees...

In mijn ervaring ben ik bv. vaak goed geholpen door mensen die hetzelfde "traject" aan het doorlopen zijn op het gebied van een bepaalde taal of methode!

Ze zitten er meer in en kunnen je problemen enigzins anticiperen..

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 22 januari 2002 00:12 schreef Crazy_D het volgende:
Dat kan de beste overkomen Dat overkomt de beste :+
Wheheh, slijmbal :P

• Crazy D
  • Laatst online: 15-09 19:11

Crazy D

I think we should take a look.

Op dinsdag 22 januari 2002 00:14 schreef ACM het volgende:
Wheheh, slijmbal :P
Viel het op? :X :P

Exact expert nodig?

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:53
Op maandag 21 januari 2002 17:08 schreef Goodielover het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Laat litemod een ervaringsniveau van een gebruiker zijn. Gebruikers krijgen dan een kennis-niveau-cijfer en zij kunnen dan modden. Een soort karma uit T.Net
Daar zat ik ook al aan te denken, gewoon een karma systeem instellen hiero en wanneer je een bepaald niveau berijkt hebt je ook meer rechten toegewezen kunt krijgen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op dinsdag 22 januari 2002 00:41 schreef Jelmer Barhorst het volgende:

[..]

Daar zat ik ook al aan te denken, gewoon een karma systeem instellen hiero en wanneer je een bepaald niveau berijkt hebt je ook meer rechten toegewezen kunt krijgen.
dan zit je weer met het probleem van het inbouwen van dat systeem in topix, wat dus weer niet gaat :)

een 7.7 voor 3sspr1? whaahahaha, pansy-ass :P (wij hebben datzelfde vak als 5sspr1)

• dusty
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 22 januari 2002 00:14 schreef mbitnl het volgende:
Ik denk dat de litemods niet allemaal die-hard profi P&W'ers moeten zijn die alles van scripten en proggen weten, maar misschien juist geinteresseerde "middenklassers"..
[..]
Of zelfs een beginneling..

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

ff een update tussendoor :)
we hebben nu ruim 180 reacties binnen en dat is mooi :)

Verder stemmen op mensen die nooit in P&W komen heeft absoluut geen zin ;)

Hoe de 2e ronde er precies uit gaat zien weten we nog niet :)

• Scorpion

Scorpion

Op dinsdag 22 januari 2002 11:07 schreef wasigh het volgende:
ff een update tussendoor :)
we hebben nu ruim 180 reacties binnen en dat is mooi :)

Verder stemmen op mensen die nooit in P&W komen heeft absoluut geen zin ;)
hoe bedoel je? is er nog iets anders dan P&W ? :?

• Scorpion

Scorpion

Op maandag 21 januari 2002 23:55 schreef OiSyN het volgende:

Ja inderdaad! in dat onderste hokje..
volgens mij stond er bij: Wie wil je absoluut niet als lite mod.. :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

in dat onderste hokje kon je je comments plaatsen... ooh kan je dan ook helemaal niets goed doen? :P

• Scorpion

Scorpion

Op dinsdag 22 januari 2002 14:31 schreef OiSyN het volgende:
in dat onderste hokje kon je je comments plaatsen... ooh kan je dan ook helemaal niets goed doen? :P
daar heb ik het nog eens ter verduidelijking gebracht ;)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Ik kan weer 2 mensen van het lijstje afstrepen zie ik ;) lite-mods die flamen hebben we natuurlijk niets aan :)

• Scorpion

Scorpion

Op dinsdag 22 januari 2002 14:47 schreef wasigh het volgende:
Ik kan weer 2 mensen van het lijstje afstrepen zie ik ;) lite-mods die flamen hebben we natuurlijk niets aan :)
hahaha :)

het hoeft voor mij niet zo dringend hoor. je zult mij niet zien overnachten voor de eerste kaartjes om lite-mod te worden ;)

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 14:52 schreef Scorpion het volgende:

[..]

hahaha :)

het hoeft voor mij niet zo dringend hoor. je zult mij niet zien overnachten voor de eerste kaartjes om lite-mod te worden ;)
Nou dan niet :( Ik pas mijn stem wel weer aan hoor :( ;)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op dinsdag 22 januari 2002 14:56 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Nee dat mag niet, ik heb jouw stem al verwerkt!

• Scorpion

Scorpion

Op dinsdag 22 januari 2002 14:56 schreef Nielsz het volgende:

[..]

:P als je het zo graag wilt, dan wordt ik het wel hoor :P

• D2k

D2k

Scorpion: :P als je het zo graag wilt, dan wordt ik het wel hoor :P
nee dan doe ik het lekker gewoon zelf joh :(
als jij niet wil ;)

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Zo net ff gestemd!
Damn Scorpion, als ik wist dat jij ook geintereseerd was had ik ook wel jouw nick er ff bijgezet. ;(

Nog n idee voor t tellen van de stemmen: neem een "gewogen" gemiddelde. Iemand die veel posts per dag heeft in /14 heeft natuurlijk meer recht van spreken dan een incidentele bezoeker.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op dinsdag 22 januari 2002 15:05 schreef Tsjipmanz het volgende:
Zo net ff gestemd!
Damn Scorpion, als ik wist dat jij ook geintereseerd was had ik ook wel jouw nick er ff bijgezet. ;(

Nog n idee voor t tellen van de stemmen: neem een "gewogen" gemiddelde. Iemand die veel posts per dag heeft in /14 heeft natuurlijk meer recht van spreken dan een incidentele bezoeker.
Er zijn een flink aantal lurkers die best kunnen modden... Probleem is: Hoe weet je wie een lurker is bij PW :?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Scorpion

Scorpion

Zo net ff gestemd!

tss tsjip... ik had beter van je verwacht ;)
trouwens, rotaten van een image is me gelukt :) heb echt een smooth resultaat. janoz heeft em wel gezien.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op dinsdag 22 januari 2002 15:08 schreef LuCarD het volgende:

[..]

Er zijn een flink aantal lurkers die best kunnen modden... Probleem is: Hoe weet je wie een lurker is bij PW :?
DUH! dat zijn natuurlijk gewoon de mensen die niet posten :Z :P
Op dinsdag 22 januari 2002 15:15 schreef Scorpion het volgende:

[..]

trouwens, rotaten van een image is me gelukt :) heb echt een smooth resultaat. janoz heeft em wel gezien.
heej ik nog niet!

ik voel me buitengesloten

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Op dinsdag 22 januari 2002 15:15 schreef Scorpion het volgende:

[..]

:? ow ja, in dit soort topics wordt altijd meer offtopic gepraat, dat is ook zo! ;) Kan je m mij ook laten zien?
enne, ga je bij je toekomstige helpdesk-baan ook GoTTen? :)

- Soulseek rulez -

• dusty

dusty

Celebrate Life!

[..]
iemand die 1 goede post en 55 onzinnige posts plaatst heeft meer recht van spreken dan iemand die slechts 5 goede posts per dag plaatst ?

:+

Back In Black!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Op dinsdag 22 januari 2002 15:19 schreef dusty het volgende:

[..]
iemand die 1 goede post en 55 onzinnige posts plaatst heeft meer recht van spreken dan iemand die slechts 5 goede posts per dag plaatst ?
Nee. Dat denk ik niet. Maar om nou ook nog de kwaliteit van de posts mee te nemen zou wel erg veel werk zijn. Mijn voorstel kan nog geautomatiseerd. Bovendien wordt iemand die 55 onzinnige posts per dag plaatst op den duur vast wel gebanned! :)

- Soulseek rulez -

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ik loop hier anders nog vrolijk rond :+

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 15:24 schreef OiSyN het volgende:
Jij bent een uitzondering >:)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

zijn jullie allemaal zo gespannen of wat is het? ;)

• Scorpion

Scorpion

Op dinsdag 22 januari 2002 15:16 schreef OiSyN het volgende:
heej ik nog niet!
ik voel me buitengesloten
ik pass je vanavond de url wel ff als ik je tref.
Op dinsdag 22 januari 2002 15:17 schreef Tsjipmanz het volgende:

[..]

:? ow ja, in dit soort topics wordt altijd meer offtopic gepraat, dat is ook zo! ;) Kan je m mij ook laten zien?
enne, ga je bij je toekomstige helpdesk-baan ook GoTTen? :)
helpdesk gaat niet door! :) :) (thank god for that) ik zal em je wel ff mailen (url)
ze krijgen subsidie voor jou van de overheid ;)

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 13-09 20:19
Op dinsdag 22 januari 2002 15:31 schreef wasigh het volgende:
Gespannen mwoa, maar wel erg benieuwd :)

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Dan hebben de litemods direct wat te doen als ze hier komen :P .

edit: Litemods kunnen niet bannen... |:(

Maar gelukkig zijn er nog andere mods... >:)

disclaimer: no flame intended...

• Scorpion

Scorpion

Gespannen?!?! gespannen?!?!? ik zit hier aan de valium!!!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op dinsdag 22 januari 2002 15:32 schreef Scorpion het volgende:
ze krijgen subsidie voor jou van de overheid ;)
Oh is dat het waar die Jurjen Katsman zulke problemen mee heeft ;)

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Op dinsdag 22 januari 2002 15:35 schreef Scorpion het volgende:

[..]

Gespannen?!?! gespannen?!?!? ik zit hier aan de valium!!!
Hee laat me ff op je ICQ-lijst. Ik WEET dat je dat op je werk gebruikt. Ben jij al genomineerd? EN wie heb jij genomineerd?

- Soulseek rulez -

• D2k

D2k

voor wat??

*vingers op eet*
*koffie aan sleept*
*valiumpje neemt*
*prozakje erachteraan*
*cognac voor bij de koffie*
edit>
oops
RdeTuinman: Vergeet je de Red-Bull niet? :P

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 07:25
Op dinsdag 22 januari 2002 15:39 schreef D2k het volgende:

[..]

voor wat??

*vingers op eet*
*koffie aan sleept*
*valiumpje neemt*
*prozakje erachteraan*
Vergeet je de Red-Bull niet? :P

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Morgenochtend de finale deadline, En nog ongeveer 24 uur programmeerwerk te doen. ;)

Back In Black!

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 15:37 schreef OiSyN het volgende:

[..]

Denk niet dat die subsidie nodig heeft ;)

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 15:39 schreef D2k het volgende:
*vingers op eet*
*koffie aan sleept*
*valiumpje neemt*
*prozakje erachteraan*
Is het een nieuwe rage om raar verwoorde acties te posten?
*eet vingers op*
*sleept koffie aan*
*neemt valiumje*

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op dinsdag 22 januari 2002 15:46 schreef dusty het volgende:

[..]

Morgenochtend de finale deadline, En nog ongeveer 24 uur programmeerwerk te doen. ;)
zal ik maar een ipban voor je regelen dan? ;)

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 22 januari 2002 15:37 schreef OiSyN het volgende:
[..]
Exacte naam komt mij bekend voor... echter geen idee waarvan...

Back In Black!

• Scorpion

Scorpion

Op dinsdag 22 januari 2002 15:37 schreef Tsjipmanz het volgende:

[..]

Hee laat me ff op je ICQ-lijst. Ik WEET dat je dat op je werk gebruikt. Ben jij al genomineerd? EN wie heb jij genomineerd?
Ik gebruik icq niet op werk (serieus)

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 15:47 schreef Zef het volgende:

[..]

Is het een nieuwe rage om raar verwoorde acties te posten?
*eet vingers op*
*sleept koffie aan*
*neemt valiumje*
Nee het is:

*Vingers op eet*
*Koffie aan sleept*
*valiumpje neemt*

Welbekend op fokforum :)

Neemt niet weg dat dit ook voor mij geldt hoor, ik ben ook zooo gespannen, zou er iemand op leefbaar P&W stemmen?

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op dinsdag 22 januari 2002 15:48 schreef dusty het volgende:

[..]

Exacte naam komt mij bekend voor... echter geen idee waarvan...
aka NIX:

http://www.scene.org/sponsors.php

• D2k

D2k

Op dinsdag 22 januari 2002 15:50 schreef mbitnl het volgende:
Nee het is:

*Vingers op eet*
*Koffie aan sleept*
*valiumpje neemt*

Welbekend op fokforum :)
zie je wel
ik post daar gewoon niet genoeg
kan het niet :(
Neemt niet weg dat dit ook voor mij geldt hoor, ik ben ook zooo gespannen, zou er iemand op leefbaar P&W stemmen?
O-)
<op het randje mode>
tis hier te druk
</op het randje mode>

dit is dus een grapje

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 15:50 schreef wasigh het volgende:

[..]

aka NIX:

http://www.scene.org/sponsors.php
Hey, op die page sta ik ook! :D