Problemen in P&W: lite-mods

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.812 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Problemen in P&W:

Zoals jullie weten gaat het al een tijdje niet goed met P&W. Als mod's hebben we er in principe steeds minder zin in aangezien we zoveel tijd kwijt zijn met alles in goede banen leiden dat we minder tijd hebben om aan leuke discussies deel te nemen waar het eigenlijk om gaat.

Om dit op te lossen hebben we in overleg met een aantal users besloten om 2 lightmods aan te nemen voor P&W. Deze lightmods kunnen dadelijk topictitels editen, topics sluiten en topics moven. Verder krijgen zij geen toegang tot de crewfora en geen mogelijkheid tot het geven van OW's en NOW's. De lightmods vallen onder verantwoordelijkheid van de mods. De lightmods handelen naar het beleid opgesteld door de mod's en hebben geen directe invloed op dit beleid hoogstens adviserend.

De lightmods zullen door de users genomineerd en gekozen worden. En zullen voor een periode van 3 maanden worden aangesteld waarna de procedure opnieuw opgestart wordt.

de procedure:
Er is een enquete: http://gathering.tweakers.net/~acm/enquete/index.php?action=viewenquete&enqueteid=2 waar je onder andere
mensen kunt nomineren voor het modschap, je mag ook jezelf nomineren maar dan moet je ook iemand anders nomineren. Verder kun je aangeven of je zelf in aanmerking wilt komen voor het light mod schap. Deze enquete wordt semi-anoniem ingevuld.

Ander users kunnen niet zien wie jij nomineerd de crew echter wel. Van alle genomineerden worden degene met de meeste stemmen en die aangegeven hebben het lightmodschap wel te zien zitten verkiesbaar. Dan volgen er verkiezingen alles users mogen dan stemmen op degene die zij het meest geschikt vinden. Aan de hand van deze uitkomst beslist de crew welke personen lightmod worden. De crew heeft dus altijd het laatste woord!

We hebben er expres voor gekozen om de users zoveel mogelijk bij dit proces te betrekken, om te zorgen dat de nieuwe mods een groot draagvlak hebben onder de users.

Wij hopen op deze manier de problemen op te kunnen lossen, alvast bedankt voor jullie medewerking,

Tom, ACM, chem en wasigh

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
dit topic is er dus om in te reageren :)

eerste bericht is er ter referentie!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 17:41
Ik heb het even ingevuld en ik vind het een zeer goed idee. Dit zal de echte mods ontlasten en zo kunnen zij zich meer op andere dingen gaan richten. Nu duren bepaalde dingen nog te lang in PW (sluiten topics, wijzigen titels, moven ed.) en met het aannemen van deze mods zal dit volgens mij een stuk beter worden.
Alleen die 3 maanden lijkt me misschien een beetje raar. Aan de andere kant blijf je wel de users de keus geven, wat misschien wel weer goed is. Als een mod het in jullie ogen goed doet, maar de users vinden hem/haar niets, dan kan dat zo toch nog veranderd worden.

Verwijderd

Ik vind dat litemods herkenbaar moeten zijn. Af en toe een topic moeten binnenvallen om de boel tot orde te roepen, dat helpt over het algemeen goed. Puur sloten leggen lost niet veel op. [edit:] Qua sfeer dan, wel qua ontlasting van de 'echte' mods :)

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
de reden dat we litemods willen instellen (vind die naam toch l33ter :)) is omdat de moderators nu tot in hun oren verzuipen.

Indien 1 van de mods niet 'kan' op een bepaalde dag is een andere mod er vrijwel fulltime mee bezig. Als je dan ook nog SU, LA en je ICQ/MSN client en je Mailbox moet beantwoorden ivm. vragen van users (bv.: waarom is m'n topic dicht) en verzoeken... dan is het domweg teveel.

Daarom willen we litemods daarvan ontlasten: zij zullen vaak vaste bezoekers zijn en veelal de mods nu al inlichten dat een topic wel dicht kan, of een title verandert moet worden etc. De litemods zijn dan vooral als een extra muisknop aanwezig.

• WFvN
  • Laatst online: 23:39

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 20 januari 2002 15:33 schreef chem het volgende:
dit topic is er dus om in te reageren :)

eerste bericht is er ter referentie!
Je hebt ook totaal geen geduld he?

Nog binnen een minuut omhoog schoppen...

BOEFJE.... FOEI :P

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zo te zien krijgen zij dus het vieze werk: slotjes zetten en alles beantwoorden van users.

Het leuke werk achter de modschap loopt dus dan onder hun neus voorbij :)

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 15:50 schreef Zef het volgende:
Ik vind dat litemods herkenbaar moeten zijn. Af en toe een topic moeten binnenvallen om de boel tot orde te roepen, dat helpt over het algemeen goed. Puur sloten leggen lost niet veel op.
een kleurtje krijgen ze zeker :)

De litemods zullen niet in staat zijn iemand 'officieel' te waarschuwen. Dit omdat dat vaak weer verantwoord moet worden.

Wel lijkt het me vanzelfsprekend dat litemods vooral hunzelf zijn, met extra bevoegdheid... en niet litemods die toevallig hier toch al waren ;)

• Glock
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik vind het een goed idee. zo zal het ook ff wat rustiger voor de mods worden en is er wat meer controle...

echter vind ik wel dat die litemod mag blijven zolang als hij wil tenzij hij niet aan de wensen voldoet van de echte mod...

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 15:53 schreef robinvreuls het volgende:
Zo te zien krijgen zij dus het vieze werk: slotjes zetten en alles beantwoorden van users.

dat is niet waar. litemodjes zijn nl. niet 'verplicht' aanwezig te zijn, of iets te doen.

Totale afwezigheid is ook niet de bedoeling :+ maar litemodschap is aanzienlijk vrijwilliger dan gewoon modschap.

'alles beantwoorden' etc. is juist wat we de litemods NIET mee willen opschepen!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 20 januari 2002 15:53 schreef robinvreuls het volgende:
Ik vind een topic "sturen" (juist wat we graag door litemods zien gebeuren, omdat dat redelijk veel tijd kost) aanmerkelijk leuker dan OW's uitdelen en bans zetten hoor...

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 15:53 schreef chem het volgende:

[..]

een kleurtje krijgen ze zeker :)

De litemods zullen niet in staat zijn iemand 'officieel' te waarschuwen. Dit omdat dat vaak weer verantwoord moet worden.
Begrijp ik, hoeft ook niet. Toch zal een kleurtje helpen :)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Zal eens een campagne starten..

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Ik vind dat light mods niet mogen slotten!! Orde houden en behoud van een goede sfeer is belangrijker!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op zondag 20 januari 2002 16:14 schreef dusty het volgende:
Zal eens een campagne starten..
te laat :) :X O-)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• MikeN
Op zondag 20 januari 2002 15:55 schreef chem het volgende:

[..]
'alles beantwoorden' etc. is juist wat we de litemods NIET mee willen opschepen!
Nee, idd niet. Maar ik vind wel dat je een litemod een redelijke verantwoordelijkheid moet kunnen geven. Dit vooral aangezien hij toch ook zal moeten kunnen zeggen waarom hij een slotje heeft gegeven. Natuurlijk zijn de gewone mods ook verantwoordelijk voor de litemods, maar de litemods moeten zelf ook wel wat verantwoordelijkheid hebben/krijgen.

• dusty
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op zondag 20 januari 2002 16:14 schreef GDOG het volgende:
Ik vind dat light mods niet mogen slotten!! Orde houden en behoud van een goede sfeer is belangrijker!
Voordat je een goede sfeer kan behouden moet je eerst weer een goede sfeer hebben |:( ;)

Juist de mogelijkheid van slotjes zetten zal een kracht middel zijn om de mensen te laten gedragen, anders krijg je toch een reactie van "jij bent toch geen mod, want jij kan toch niets sluiten."

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 20 januari 2002 16:14 schreef GDOG het volgende:
Dan is er helemaal geen verschil tussen lightmods en users...

• D2k

D2k

ACM : Dan is er helemaal geen verschil tussen lightmods en users...
zoiets wou ik ook al replyen
waarom dan al die moeite?

Verwijderd

Ik ben bang dat als een lightmod mag slotten het nog wel eens uit de hand kan lopen.. geven van waarschuwingen is beter..

• Mithrandir
  • Laatst online: 14-09 20:56
Ik denk dat dit een prima! Oplossing is!

Wie willen jullie als litemod?

Ik:
[censuur]

Verbouwing

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 16:22 schreef GDOG het volgende:
Ik ben bang dat als een lightmod mag slotten het nog wel eens uit de hand kan lopen.. geven van waarschuwingen is beter..
als een litemod zich niet gedraagt krijgt hij van de zwarte roe :+

• MikeN
Tja, maar als het uit de hand loopt, zijn de gewone mods er ook nog hoor....

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 16:22 schreef DinoRaptor het volgende:

Ik:
Dusty
D2k
Mbravenboer
Daar is dat formuliertje voor ;)

• Mithrandir
Wat is dan het verschil tussen een litemod en een user?

't probleem is namelijk dat er teveel 'kuttopics' zijn, die GEWOON OP SLOT MOETEN... Die je niet meer kunt sturen.
Daar wringt de schoen...
Dus DAAR moet je ingrijpen.

Verbouwing

Verwijderd

Daar is toch die poll voor..

• Mithrandir
Op zondag 20 januari 2002 16:26 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Daar is toch die poll voor..
ja, maar ik weet niet wat de anderen willen :)

dus dat als 'openbare' pol

Verbouwing

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Uiteraard is het niet de bedoeling dat je zomaar als mod een slot zet.
Als je een kans ziet om een topic in een goede richting te schoppen moet je dat doen. Ook users zien we dat graag doen.

Daaar heb ik die prachtige enquete voor lopen bouwen :P
Op zondag 20 januari 2002 16:24 schreef MikeN het volgende:
Tja, maar als het uit de hand loopt, zijn de gewone mods er ook nog hoor....
Precies, nog een voordeel van een litemod (voor de crew voornamelijk) hij is wat makkelijker "in goed overleg" te sturen of zelfs te stoppen.

Uiteraard gaan we ervanuit dat dat niet nodig zal zijn, maar het blijft een laatste oplossing.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op zondag 20 januari 2002 16:18 schreef ACM het volgende:

[..]

Dan is er helemaal geen verschil tussen lightmods en users...
Tuurlijk wel :), Lite-Mods (hoeveel verschillende manier van schrijven zijn er :) ) zullen IMO toch gebruikers zijn die meer kennis en aanzien hebben dan de 'normale' gebruikers.

Maar natuurlijk moeten ze een topic op slot kunnen zetten!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik:
Dusty
D2k
Mbravenboer
mmja, dat rijtje had ik dus ook in me hoofd :) (ik geloof trouwens dat ik mbravenboer ooit eens heb horen zeggen dat ie niet wilde modden omdat dat hem teveel tijd kostte... klopt dat mbravenboer?)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 16:26 schreef DinoRaptor het volgende:

ja, maar ik weet niet wat de anderen willen :)

dus dat als 'openbare' pol
Resultaten worden aan het eind duidelijk gamaakt, zodat er geen andere invloeden zijn als je stemt.

Ik vind dat er helemaal geen openbare poll moet zijn.

• Mithrandir
Op zondag 20 januari 2002 16:28 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Resultaten worden aan het eind duidelijk gamaakt, zodat er geen andere invloeden zijn als je stemt.

Ik vind dat er helemaal geen openbare poll moet zijn.
oh.

ok

Verbouwing

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
OiSyN: ik geloof trouwens dat ik mbravenboer ooit eens heb horen zeggen dat ie niet wilde modden omdat dat hem teveel tijd kostte... klopt dat mbravenboer?
Ja, ik zou geen mod willen worden. Light-mod is echter iets anders: dat is een gewone gebruiker die tijdens zijn normale bezoekjes corrigerend kan optreden. Je hoeft dus niet naar /14 te komen om te modden. Eventueel wil ik dat dus wel doen als veel mensen graag willen dat ik dat ga doen.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Tenzij het nu al heel duidelijk is wie wie wil, komt er een 2e stemmingsronde met de "meest gekozen" mensen.

Tussenresultaten krijg je niet ;)
Die zie je bij de 2e stemming dan wel.

Hoe we die 2e ronde precies gaan aanpakken weten we nog niet.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op zondag 20 januari 2002 16:34 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Ja, ik zou geen mod willen worden. Light-mod is echter iets anders: dat is een gewone gebruiker die tijdens zijn normale bezoekjes corrigerend kan optreden. Je hoeft dus niet naar /14 te komen om te modden. Eventueel wil ik dat dus wel doen als veel mensen graag willen dat ik dat ga doen.
then litemod it is ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Mithrandir
Op zondag 20 januari 2002 16:36 schreef OiSyN het volgende:

[..]

then litemod it is ;)
then litemod it is

Verbouwing

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ACM:
Als je zelf graag wilt mag je jezelf hier ook bij noemen.
Noem wel minstens 2 personen als je jezelf noemt, liefst zowiezo een stuk of 3 mensen.
sowieso schrijf je met 2 s'en :)

• Mithrandir
Op zondag 20 januari 2002 16:44 schreef OiSyN het volgende:
ACM:
[..]

En OiSyN met 3 hoofdletters :) :P

Verbouwing

• Blue-eagle
  • Niet online
Waarom zou je iemand die zich voor een "lightmod" aanstelt, niet direct full-mod maken? Dat hele lightmod gedoe vind ik zo vaag. Je hebt meer aan een full-mod. Zo`n iemand hoeft toch niet persè4 uur per dag te modden lijkt me?

Gewoon 1 of 2 extra mods in de devschuur moet voldoende zijn lijkt me. Verder is iedere user die hier vaak genoeg komt, en serieus is imho geschikt voor het modschap.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 20 januari 2002 16:44 schreef OiSyN het volgende:
ACM:
Damn, was ik die nog vergeten? :)

Er waren wel al 2 anderen waar ik op gewezen werd ;)

• MikeN
Op zondag 20 januari 2002 16:52 schreef Blue-eagle het volgende:
Waarom zou je iemand die zich voor een "lightmod" aanstelt, niet direct full-mod maken? Dat hele lightmod gedoe vind ik zo vaag. Je hebt meer aan een full-mod. Zo`n iemand hoeft toch niet persè4 uur per dag te modden lijkt me?
Niet mee eens, er moet onderscheid zijn tussen mods die heel veel doen, gewone mods dus, en mods die af en toe wat doen, lite mods.
Verder is iedere user die hier vaak genoeg komt, en serieus is imho geschikt voor het modschap.
Daar heb je wel een beetje gelijk in en op die manier zijn er meteen een heleboel mensen die litemod kunnen worden. Maar uiteindelijk beslissen de users zelf....

Verwijderd

Wat zijn het nou? Lightmods of Litemods....? of zullen we ze gelijke DietMods moeten noemen?

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 17:03 schreef vicz het volgende:
Wat zijn het nou? Lightmods of Litemods....? of zullen we ze gelijke DietMods moeten noemen?
Daar mag je ook nog op stemmen :) Ze hebben echt overal al aan gedacht ;)

• D2k

D2k

Op zondag 20 januari 2002 17:03 schreef vicz het volgende:
staat een keuze voor in de enquete :)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

jaja, we gaan niet over 1 nacht ijs ;)

Verwijderd

litemods aanstellen is symptoombestrijding, iets wat men veelvuldig tot schoonheid verheft binnen GoT.

"Er zijn teveel topics, dus stellen we meer mods aan". Zo werkt het niet, want het lost het probleem niet op: het water wat uit een kraan die open staat je keuken instoomt kun je met meer dweilen wel wegwerken, maar de kraan zal er nooit door dichtgaan.

Ik denk dat het beter is te gaan nadenken of P&W niet wat te vol is doordat er teveel onderwerpen kunnen worden besproken. Wellicht is het beter dat P&W opgesplitst wordt tot 3 fora, bijvoorbeeld: serverside webapplication development, algemeen programmeren en clientside programmering. (ik noem maar iets, het idee is duidelijk). In algemeen programmeren kun je dan bv ook zeveren of je .net leuk of niet leuk vindt, zodat de discussie-pipo's daar hun hart kunnen ophalen en niet gestoord worden door de hordes Petje Pietamientjes die 1 uurtje PHP hebben gesnoven en nu vastlopen (joh) met het 1e de beste moeilijke stukje code.

Meer mods helpt geen moer. Je kunt ze aanstellen, maar over een tijdje heb je hetzelfde probleem.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

splitsing hebben we geprobeerd heeft niets geholpen.

Verwijderd

Hoe log ik in op die enquetepage :?
Hij pakt m'n gebruikersnaam - wachtwoord niet...

Mag ik niet stemmen oid ??

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zondag 20 januari 2002 17:21 schreef Otis het volgende:
knipperdeknip enzo
De vergelijking dwijl/mod ... :)

Maar je hebt imho helemaal gelijk, al is het zo dat de laatste splitup met dit forum helemaal niet is bevallen bij de modjes... Dan krijg je te weinig topics blijkt :{

Imho moet er een andere oplossing komen. Een enorm uitgebreide FAQ. En bij iedere nieuwe post moet er eerst gekeken worden of er al zulk soort topics zijn. Dat voorkomt een hele hoop onzin.

Zie verder mijn idee in LA voor dat nieuwe forum.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

we willen in de 1e plaats de lol bij de mods terugbezorgen en _dat_ is wel op te lossen met meer mod's

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 17:21 schreef Otis het volgende:
litemods aanstellen is symptoombestrijding, iets wat men veelvuldig tot schoonheid verheft binnen GoT.
Gedeeltelijk eens, gedeeltelijk oneens.

Meer blauw op straat is ook symptoombestrijding. MAar het gaat ook om het veranderen van de instelling van de bezoekers. Als ik als burger iemand aanspreek zal dat in veen gevallen geen moer uitmaken. Maar als ik daarentegen in uniform zou lopen, zou men veel beter luisteren naar wat ik zeg.

Als ik als student zeg tegen anderen zeg (lees: netjes vraag) dat ze op school het geluid van hun pc uit moeten zetten, dan helpt dat niks. Komt 3 minuten later de docent dat zeggen, dan luisteren ze wel. (recentelijke gebeurtenis als voorbeeld)

Ok, dat is aan de ene kant nog steeds symptoombestrijding, maar als je maat consistent bent zullen de gebruikers wel moeten veranderen. Mensen kun je opvoeden door als gezaghebbende iets tegen die persoon persoonlijk te vertellen.

De users moeten gewoon opgevoed worden (helaas).

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:45
Op zondag 20 januari 2002 17:29 schreef Blue-eagle het volgende:
Imho moet er een andere oplossing komen. Een enorm uitgebreide FAQ.
Nee, dat gaat werken. Kijk nu eens hoeveel mensen er zijn die hun post eigengen met
groeten,
...
Dat gaat dus gewoon niet werken. Iedereen ziet de faq hier blijkbaar als iets dat iedereen ook daadwerkelijk doorleest, omdat de mods dat graag zo willen zien. Helaas is dat gewoon een idee wat dus niet klopt.

Een faq is over het algameen ook bedoeld om vragen in te beantworden, niet om een regelement in op te nemen. Dat die je gewoon in een apart regelement. Dat klinkt idd. wat zwaarder dan faq, maar is tenminste wel de goede benaming.
En bij iedere nieuwe post moet er eerst gekeken worden of er al zulk soort topics zijn. Dat voorkomt een hele hoop onzin.
Implementatie-teschnisch lijkt me dat lastig worden. Dan zou je bij elke nieuwe post eerst een search moeten laten doen, wat natuurlijk ook weer een zooi server-load erbij creeerd.

Verwijderd

Ik vind al heel lang dat er wat mods bij moeten.
En toen ACM en daarna Chem werden aangesteld vond ik ook dat Tomato,Dusty en Mbravenboer daar recht op hadden..
Democratisch kiezen zoals het nu gaat vind ik een zeer goed initiatief en zal denk ik ook goed zijn voor de sfeer in /14.

Hoop echter wel dat er ook gekeken wordt naar;
* lengte van lidmaatschap
* kennisniveau
* eigen mening in posts.

Met die laatste bedoel ik dus dat de anuslikkers geen MOD worden.

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 17:28 schreef wasigh het volgende:
splitsing hebben we geprobeerd heeft niets geholpen.
Misschien was die splitsing niet goed uitgevoerd? (ik vond btw de splitsing wel een goede oplossing en erger me nu echt kapot aan de hoeveelheid crap die elke dag in dat forum wordt gekieperd wat imho best in een ander forum kan, bv webscripting apart. )

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zondag 20 januari 2002 17:42 schreef Tizzwat het volgende:

Hoop echter wel dat er ook gekeken wordt naar;
* lengte van lidmaatschap
* kennisniveau
* eigen mening in posts.

Met die laatste bedoel ik dus dat de anuslikkers geen MOD worden.
Daar heb je zelf invloed op, je moet uiteindelijk kiezen voor de persoon die jouw het beste lijkt. Het moet raar lopen willen wij afwijken van de voorgedragen personen.
(stel lunatic laat heel de HK op hem stemmen dan steken we daar een stokje voor ;) )

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zondag 20 januari 2002 17:49 schreef Otis het volgende:

[..]

Misschien was die splitsing niet goed uitgevoerd? (ik vond btw de splitsing wel een goede oplossing en erger me nu echt kapot aan de hoeveelheid crap die elke dag in dat forum wordt gekieperd wat imho best in een ander forum kan, bv webscripting apart. )
Mja maar toen kreeg je een forum met een heel laag nivo en eentje met een heel hoog nivo. Nu hangt ie er mooi tussen in.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Tizzwat: En toen ACM en daarna Chem werden aangesteld vond ik ook dat Tomato,Dusty en Mbravenboer daar recht op hadden..
Er stond eerst iets anders in je post >:)

Maar recht hebben op moderatorschap is natuurlijk iets heel anders dan dat iemand mod moet worden. Er zijn een aantal mensen hier waarvan ik vind dat ze (light)mod kunnen worden, maar als ze dat allemaal worden krijgen we een modforce die euh... te groot is :)

'Aanwezigheid' lijkt me naast de punten die je noemt ook belangrijk. Annie bijvoorbeeld voldoet wat mij betreft zeer ruim aan alle punten, alleen is hij hier vrijwel nooit meer te vinden. Zelfde geldt tegenwoordig voor Arien natuurlijk.

Daar naast moeten de personen er zelf wel iets voor voelen, maar dat moet denk ik maar bekeken worden als er enkele uit de enquete naar voren zijn gekomen.

Verwijderd

Vele handen maken licht werk..

• mbravenboer
GDOG: Vele handen maken licht werk..
Ah, dus daar komt light-mod vandaan! *D .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Ik heb er één genomineerd. Snapte toch al nooit waarom hij geen mod was...

He who knows only his own side of the case knows little of that.

Verwijderd

/me heeft de enquete ingevulled :)

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 20 januari 2002 17:53 schreef wasigh het volgende:

[..]

Daar heb je zelf invloed op, je moet uiteindelijk kiezen voor de persoon die jouw het beste lijkt. Het moet raar lopen willen wij afwijken van de voorgedragen personen.
(stel lunatic laat heel de HK op hem stemmen dan steken we daar een stokje voor ;) )
goh ik denk dat jij mn invloed op HK lichtelijk overdrijft :P

maar ik zou niet eens in deze bende mod willen worden man :+

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 18:00 schreef tomato het volgende:
Zelfde geldt tegenwoordig voor Arien natuurlijk.
Jah, waar hangt die Mozilla en Python freak ergens uit ??

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 18:08 schreef mbravenboer het volgende:
Ah, dus daar komt light-mod vandaan! *D .
:D ja ja.. ik neem mijn vorige stelling terug.. ik vind dat light mods idd moeten kunnen slotten, misschien met een limiet, verder moeten ze herkenbaar zijn (kleur ofzo)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ja waarvoor kun je niet op de kleur stemmen?

Ik stem voor roze! :P

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zondag 20 januari 2002 19:03 schreef OiSyN het volgende:
ja waarvoor kun je niet op de kleur stemmen?

Ik voor zwart!

[/offtopic]

• Blue-eagle
  • Niet online
Maak lightmods dan onzichtbaar ipv. zo`n rare kleur.

Verwijderd

*zucht* dat bedoelde ik niet! maar vooruit ik stem op geel

• [ti]
  • Niet online
Ligt het aan mij of bugt die 'poll-page' enorm? Ik heb hele verhalen lopen tiepen bij wie ik wel danwel geen litemod zou willen hebben. Kom je op de confirmatie pagina is 't verhaaltje daar weg?! Raar.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zondag 20 januari 2002 19:35 schreef [ti] het volgende:
Ligt het aan mij of bugt die 'poll-page' enorm? Ik heb hele verhalen lopen tiepen bij wie ik wel danwel geen litemod zou willen hebben. Kom je op de confirmatie pagina is 't verhaaltje daar weg?! Raar.
mmm dat zou aan een ' kunnen liggen?Ik heb ACM al geroepen :)

• [ti]
  • Niet online
Hmmpf. En m'n mooie verhaaltjes zijn nu zeker opgeslagen op /dev/null ? ;(

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

kunnen we misschien een grafiekje van de stemming krijgen zoals jullie ook doen voor die andere polls? Moet voor onze php guru`s toch geen probleem zijn? ;)

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 16:34 schreef ACM het volgende:
Tenzij het nu al heel duidelijk is wie wie wil, komt er een 2e stemmingsronde met de "meest gekozen" mensen.

Tussenresultaten krijg je niet ;)
Die zie je bij de 2e stemming dan wel.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 20 januari 2002 19:35 schreef [ti] het volgende:
Humm, kan zijn dat ie wat lastig doet met '' ;)

Even uitvogelen.

Zo te zien wel, ik meende dat mysql str_replace("'", "''", $string); wel goed genoeg vond |:(

[mental note]
Nooit iets aannemen bij mysql
[/mental note]

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 19:03 schreef OiSyN het volgende:
..
Als jij gekozen wordt stem ik ook voor roze! :)

• [ti]
  • Niet online
Zo te zien wel, ik meende dat mysql str_replace("'", "''", $string); wel goed genoeg vond |:(
Ehr.. addslashes()? :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 20 januari 2002 20:10 schreef [ti] het volgende:
Ehr.. addslashes()? :)
Mja, nu maar mysql_escape gedaan...

Anyway, je bent inderdaad je lange lap tekst kwijt |:(

• [ti]
  • Niet online
Anyway, je bent inderdaad je lange lap tekst kwijt |:(
Morgen nog maar een poging doen dan, nu geen zin meer :P

Verwijderd

Laat ik dan ook nog even serieus reageren.

Wat betreft het modbeleid valt er absoluut niets te klagen: de mods doen mijns inziens prima hun werk. Lamme (noob) topics worden meestal gesloten en zo niet dan wil ik ze (als ik er op tijd bij ben) ook best nog wel helpen; ik gun iedereen wat programmeerervaring en als je net begint weet je gewoon nog niet zo goed waar je moet zoeken (standaard naamgeving voor bepaalde functies enzo).

Waar ik wel lichtelijk geirriteerd van raak zijn de mensen die een error hebben, een vage omschrijving geven van wat het stuk code doet waar de fout in voorkomt en dan vragen wat er fout kan zijn. Het is voor de mensen die je willen helpen gewoon 10 keer makkelijker als je een stuk code ziet (liefst het goede stuk), en de scope en de error(code) erbij wordt vermeld.

Bij zulke topics kost het eerst 5 keer vragen + 5 verschillende antwoorden waar het heeeel misschien aan zou kunnen liggen, voordat de topicposter op het idee komt eens wat nuttige dingen te vermelden.

En dan raken ze ook nog geirriteerd als je ze vraagt wat meer info te geven.. :?

Beetje jammer. Maargoed wat doe je hier aan.

[edit] dit had ik overigens in die andere topic willen posten :)

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Op zondag 20 januari 2002 18:00 schreef tomato o.a. het volgende:
'Aanwezigheid' lijkt me naast de punten die je noemt ook belangrijk. Annie bijvoorbeeld voldoet wat mij betreft zeer ruim aan alle punten, alleen is hij hier vrijwel nooit meer te vinden.
Ik ben er nog steeds, maar ben volgens de definitie van 1 van de vorige polls een Lurker :)

Volgens mij is dit al vaker aan de orde geweest en alle 'oplossingen' tot nu toe (meer mods, harder modden, faq-uitbreidingen, opsplitsen, ...) hebben niet veel uitgehaald als ik sommigen moet geloven.
Als het probleem al vaker aan de orde is geweest en de oplossingen hebben niet geholpen dan kunnen er imho maar 2 dingen aan de hand zijn:
1. iedereen leeft hier intussen op voet van oorlog met elkaar,
2. het probleem is niet zo groot als men denkt.

Ik ga voor optie 2.
* Annie gaat nu weer effe lurken

Today's subliminal thought is:

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 20 januari 2002 22:20 schreef Annie het volgende:
Ik ga voor optie 2.
* Annie gaat nu weer effe lurken
* ACM denkt dat optie 2 NOG wel waar kan zijn.

Echter zijn er natuurlijk ook allerlei andere zaken die wij, als mods, wel mee kunnen (moeten zelfs) nemen, waardoor wij denken dat het binnenkort WEL een groot probleem kan zijn.

Dat willen we voorkomen, dus proberen we zoiets maar eens. Straks moet een nieuw forum geimplementeerd worden (in de "in gebruik genomen" variant) etc, waardoor mijn mod-tijd zeer minimaal gaat zijn (kan je nagaan, nog minder dan nu) etc etc.

• The - DDD
  • Laatst online: 03-09 16:40
Denk wel dat het met light-mods belangrijk is dat je een mooie verdeling krijgt wat betreft interesse's van Light-mods.

Stel dat je alleen een aantal PHP-ers of Java-ers als lightmod hebt.

Worden fijn alle PHP OF Java topics gemod en de rest blijft hetzelfde (of erger).

Ook moet het aan de normale mods zijn om te bepalen wie daadwerkelijk light-mod worden. Want zeg nou zelf, je wordt light-mod en je treed een paar keer op, geheid dat je populariteit daalt en dat niemand je meer als light-mod wil. Uiteraard kunnen er wel nominatie polls gehouden worden. Alleen als er gegronde klachten komen moet een light-mod eruit gezet worden. Of hij/zij moet zelf willen kappen.

(Had m'n enquete al ingevuld en wou dit nog even kwijt.)

• Mart!
  • Laatst online: 15-09 10:30
Ik vindt het lite-mod idee wel ok. Denk dat het de taak van de mods zeker kan verlichten en idd hoeft een dergelijke mod niet zo gek veel te kunnen. Wat wel belangrijk is, is dat de litemods goed op de hoogte zijn van wat de normale mods wel goed en niet goed vinden, zodat er op een zelfde manier wordt gemodereerd. Ik vindt trouwens dat, wanneer deze manier van (extra) modden goedgaat, de lite-mods in andere fora ook wel ingevoerd kunnen worden. Bij de SU meldingen staan sommige topics soms te lang open (no offence), litemods zouden een goede uitkomst zijn om de overduidelijk foute topics (illegaal, FAQ/Search topics) te closen... Bovendien is een paar extra ogen in de fora ook gewenst om zo nu en dan een discussie weer op de rails te zetten.
Is het litemod verhaal iets dat alleen voor P&W gaat gelden, of is dit een 'pilot' voor eventuele invoering op het hele forum?

• Gerco
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Oeps... per ongeluk chem als lite-mod genomineerd... :+

Ach, een mens kan zich vergissen he.

Verder lijkt het me een goed idee, aangezien een topic even een zwaai in de goede richting geven beter is dan sluiten, maar daar hebben de "echte" mods niet altijd tijd voor.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

ik heb mbravenboer, dusty als top genomineerd ik denk dat dezen twee mensen het verschil kunnen maken.

Ik zou ook wel willen maaar jah wie wilt mij nou als lite mod ;)

Verder vind ik dit een prima initiatief

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Goed plan.
Meer rollen en meer mensen met verantwoordelijkheden geeft een grotere betrokkenheid.

Niet teveel verbeteringen doorvoeren hoor, anders kan ik straks nooit meer met jullie concurreren :o ;)

Succes met de selectie!
(mijn (waarschijnlijk ietwat afwijkende) bijdrage is zojuist gesubmit) :Y)

Who is John Galt?

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb een zekere GoTTerrorist genomineerd, samen met een TurkeyBoy en een GalatasarayBoy :+

• toraq
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

OiSyN for Lite-Mod ! :)

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

• Orphix
  • Niet online
Ik heb 4x orphix ingevuld. Ik vind mezelf namelijk de allerbeste hier van iedereen!!! :P

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 23:43 schreef Orphix het volgende:
Ik heb 4x orphix ingevuld. Ik vind mezelf namelijk de allerbeste hier van iedereen!!! :P
hehe je vergeet mij nog :+ 8-)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op zondag 20 januari 2002 23:35 schreef toraq het volgende:
OiSyN for Lite-Mod ! :)
aars :)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

* drm vindt het een goed idee :)

Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen :Y)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

In eerste instantie is het alleen bedoeld voor P&W. Mocht het erg succesvol zijn dan zullen andere subfora misschien meegaan :)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Wat is trouwens het tijdschema :?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
tijdschema?
asap he :)

btw we zullen zeker kijken naar wat mensen 'doen' qua interesse (als we bv. Alarmnummer en mbravenboer instellen wordt het Java + XML/XSLT gehalte wel erg hoog hier :+), en als er nog een subenquete nodig is, dan zullen we achter de namen vermelden 'wat ze doen' zodat je daar rekening mee kan houden..

• mbravenboer
chem: wordt het Java + XML/XSLT gehalte wel erg hoog hier :+)
Ja, wat willen jullie nu eigenlijk? Niveau toch? >:) ;) .

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Vind het gewoon een goed idee en heb niks toe te voegen

Elke user moet ff naar ze bankafschift kijken, ik heb een klein cadeautje gestort ;) :P

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

De rest inderdaad op slot ;)

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 21 januari 2002 09:26 schreef chem het volgende:
tijdschema?
asap he :)

btw we zullen zeker kijken naar wat mensen 'doen' qua interesse (als we bv. Alarmnummer en mbravenboer instellen wordt het Java + XML/XSLT gehalte wel erg hoog hier :+), en als er nog een subenquete nodig is, dan zullen we achter de namen vermelden 'wat ze doen' zodat je daar rekening mee kan houden..
Gek genoeg heb ik daar helemaal geen problemen mee 8-) ;)

Verwijderd

2 litemods aanstellen of 10 aanstellen gaat niet werken. Het probleem zit um niet in de afwezigheid van moderaties of het slecht modereren van de threads, maar in het feit dat er zo'n inmense hoeveelheid threads wordt gestart per dag, dat je er tureluurs van wordt. Als je NIET in php-mysql troep bent geinteresseerd is dit forum al gauw een hell, je moet het continu bijhouden anders zie je leuke topics al snel verdwijnen zonder dat je de kans krijgt er op te reageren.

Nogmaals: NEEM de tijd, ga nadenken over een verdeling van dit forum over meerdere fora. Alleen dan krijg je op den duur een goed modereerbaar geheel en ook: een goed overzichtelijk en leuk setje fora voor de gebruiker.

Dat de splitsing die is 'mislukt' (ik vond het een verademing, en baalde dat het werd teruggedraaid), waar lag dat aan? Enig idee? Indien JA: wellicht kun je dat idee toepassen op het huidige probleem, want 10 tegen 1 dat het ook hier de oorzaak is van de ellende.

Maar goed, maak die litemods maar aan, ik geef je op een briefje dat het geen zier helpt.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste