© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Volgens testpiloten van KNAAPO heeft de Flanker serie (1.0, 1.5, 2.0, 2.5) juist een zeer goede avionics engine, dat is ook de reden dat daar weinig aan veranderd is in Lomac.
Carrier ops zijn hetzelfde gebleven, zoals Wags al diverse keren heeft geschreven ligt de nadruk op land-base operations, de carrier is bijzaak.
Die TrackIR werkt hier prima, misschien zit je er te ver vandaan ofzo, of moet je nog ff een beetje met je instellingen rommelen.
Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are
Verwijderd
Hm ja maar daar ligt nou precies het verschil tussen ieders flightsim beleving.ocf81 schreef op 28 September 2003 @ 23:38:
F4SP3 heeft een veel betere Avionics implementatie. GFx zijn natuurlijk wel ongelofelijk goed in LOMAC, maar verder is te t.o.v. flanker 2.x voor mij te weinig veranderd om het te gaan kopen. F4 heeft verouderde GFx, maar uiteindelijk is het wel leuker. Mede door het real time dynamische slagveld systeem. Dat is iets wat ik ook mis in IL-2 BTW. Daar zijn ook te weinig avionics geïmplementeerd om het echt een sim te kunnen noemen, maar helaas is er weinig anders wat ook nog veel gespeeld wordt. Ik moet nog zien of carrier ops zijn verbeterd in Flanker 3.0 (LOMAC is gewoon Flanker 3.0 wat mij betreft)
F4SP3 is nog steeds king of the jetsim world wat mij betreft.
Over die views: Ik kan geen keypad commando's gebruiken als ik Track IR gebruik. Ik ben dus gelimiteerd tot deze hoek:
[afbeelding]
Voor de een is een super realistisch avionics systeem noodzakelijk om het een SIM te kunnen noemen en voor de ander is dat een super realistische flight model.
Wat ik belangrijk vindt is de sensatie van het vliegen, daarom heeft bij mij de flightmodel altijd voorang boven de avionics. Kortom persoonlijke voorkeur dus.
Helaas JoeKurr, ik kan het niet met je eens zijn. er zitten in die pit tienallen knopjes die niet gemodelleerd zijn. ik wil elk knopje kunnen indrukken. Dit naast een bepaald gevoel dat ik vlieg, maar dat is toch neit na te bootsen op een computer, dus dat moet alleen enigzins goed geregeld zijn met de GFx. Lomac doet dit idd aardig, maar daar draait het voor mij niet om als je elkaar met geleide raketten gaat bestoken op een afstand van 100 km. Als ze eens alle avionics 1 op 1 modellen met de GFx engine à la lomac en redelijke AI en FM zouden uitrusten zouden we heel dicht bij de ultieme sim kunnen komen. Een hedendaagse flightsim zal voorlopig niet 1 op 1 kunnen worden gemaakt omdat er dingen geheim zijn. Verder is het hoe realistischer hoe beter wat mij betreft. (Alleen moeten we wel een betere interface krijgen dan het keyboard + hotas, die is nl nogal gelimiteerd)JoeKurr schreef op 29 September 2003 @ 00:28:
Avionics kun je niet over oordelen, je hebt nog nooit in een echte MiG-29 gevlogen (ik ook niet, mischien volgend jaar)
Volgens testpiloten van KNAAPO heeft de Flanker serie (1.0, 1.5, 2.0, 2.5) juist een zeer goede avionics engine, dat is ook de reden dat daar weinig aan veranderd is in Lomac.
Carrier ops zijn hetzelfde gebleven, zoals Wags al diverse keren heeft geschreven ligt de nadruk op land-base operations, de carrier is bijzaak.
Die TrackIR werkt hier prima, misschien zit je er te ver vandaan ofzo, of moet je nog ff een beetje met je instellingen rommelen.
Asl ik FS 2k4 speel ze ik eerst ook de moroten etc uit om alles dan weer volgens checklist aan te zetten. Dat wil ik ook met mij combat sims kunen doen. en niet alleen opstarten en afsluiten, maar ook vechten etc.
[EDIT]
Nog ff over die TrackIR. ik heb het gevoel aslof ik in dei demo slechts schuin omhoog kijk en niet bijna recht omhoog. Ik heb liever de angles van IL-2 welke IMO dichter bij de werkelijkheid komen. en ook target tracking veel makkelijker maken. je zit al met een cherm war je slechts een beperkte FOV hebt (al kan je die aanpassen, jet is nog steeds beparkt foor gebrek aan een volledig omringende monitor omgeving) Ik heb wel volledige range BTW. maar ik heb ondertussen al gelezen dat het bij beta 10 beter was geworden. (t.o.v. beta 5 waar de demo op is gebaseerd)
[ Voor 16% gewijzigd door ocf81 op 29-09-2003 01:44 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Lockon is een FLIGHT-sim, dus met de nadruk op het flightmodel (wat ik bij Falcon erg tegen vind vallen)
De reden dat de TrackIR hier goed werkt kan zijn dat wij van Ubi (onze sponsor) een beta toegeschoven hebben gekregen, waarin dit misschien beter werkt.
Neem van mij aan dat deze sim Flanker ver overtreft. Multiplayer werkt iig veel beter!
Voordat ik naar bed ga nog een paar screenies van een lowlevel vluchtje met de A-10 in de demo. Ik heb mijn HOTAS op dit moment niet aangesloten, dus dit heb ik gedaan met het toetsenbord: (onderweg wat AAA tegengekomen, dus mijn staart is een beetje gammel, maar dat mag de pret niet drukken

Leuk detail: Kijk in de cockpit naar links / rechts, en schakel dan naar external (F2)
Het hoofd van de piloot draait mee met de richting waar je naartoe kijkt
[ Voor 7% gewijzigd door JoeKurr op 29-09-2003 01:49 ]
Jij wilt een vlieggevoel sim, maar die bestaan niet zolang wij de zwaartekracht niet kunnen beheersen. Het kan binnen de FS wereld meerdere kanten op qua benadering van het vleigen. Aangezien met IMO het gevoel toch slechts zeer beperkt kan nabootsen is dat in eerste instantie een punt waar men nu op z'n top zit qua beleving. Als daar nog surround screens bij komen we zijn wel kaar. Meer detail in de FM's kan men toch niet herkennen denk ik. GFx zorgen nog wel voor verbeterde immersie gevoelens daarentegen. ik zei niet voor niets dat ik best die GFx engine erbij wil hebben, maar avionics moeten gewon 3x beter wil het nog een echte benadering van de besturing vna een vliegtuig worden
Mooie low level flight BTW.
[ Voor 30% gewijzigd door ocf81 op 29-09-2003 02:24 . Reden: major overhaul ]
© ocf81 1981-infinity
want ik ben wel benieuwd wat het verschil zal zijn tussen deze demo en de officiele
ik zou het wel leuk vinden als ze er een trainingsmissie in doen
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
Zit wat in, maar ik vind een cockpit waarbij je alle buttons met de muis moet bedienen ook niet realistisch, een RL piloot zit ook niet te muizen in zijn cockpit.
Hiervoor zou je een touchscreen moeten hebben, dan is een klikbare cockpit wel goed, maar zolang die niet betaalbaar zijn, hou ik het toch bij de combinatie HOTAS / keyboard.
@joostve:
Dit is de officiele demo.
In de officiele versie kun je alle vliegtuigen (Su-25, Su-27, Su-33, MiG-29A, MiG-29S, A-10A, F-15C) kiezen en er zitten per vliegtuig een stuk of tien trainings missies in, met uitleg en instructeur (a la Flanker 2.5)
Dat komt omdat de demo al een tijdje op de plank ligt.Verwijderd schreef op 29 september 2003 @ 09:50:
Idd, deze 'demo' is van Beta build 5. Men is inmiddels bij build 10 of 11.
De release ervan is begin september door Ubisoft tegen gehouden, om de tijd tussen release-demo en release-game klein te houden.
De build die ik hier heb bevat al trainings missies.
[ Voor 9% gewijzigd door JoeKurr op 29-09-2003 10:39 ]
Maar is er dan ook een verbetering tegen over DEZE demo . en die jij heb qua FPS ?JoeKurr schreef op 29 September 2003 @ 10:38:
[...]
Dat komt omdat de demo al een tijdje op de plank ligt.
De release ervan is begin september door Ubisoft tegen gehouden, om de tijd tussen release-demo en release-game klein te houden.
De build die ik hier heb bevat al trainings missies.
want ik wil dit spel graag hebben.
Maar omdat hij hier voor geen meter draaid.
Wil ik wel eerst even zeker weten of het verbeterd is .
Want ik heb Flanker hier ook , en die loopt vol open zonder een probleem .
Daarom hoop ik dat deze demo niet als eind res gezien kan worden.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik kan lang niet alles open zetten, maar wel genoeg om het er goed uit te laten zien.
Ik draai op 1024x768, met de settings iets boven gemiddeld (weet ze zo ff niet uit mijn hoofd) en alles loopt soepel.
Het water lijkt bij mij de grootste FPS killer te zijn. Als ik die maximaal zet, halveert de framerate.
Het is natuurlijk logisch dat deze sim veel zwaarder is dan Flanker, want die is alweer 4 jaar oud.
Voor een celly 1300 , 512 mb ram en geforce 2mx viel het me alles mee. (17-20 fps)
Ik mis trouwens wel de mini hud erg. Omdat ik met flanker inmiddels geen moeite meer heb met dogfights, heb ik 'm maar gelijk op ace gezet.
Maar door het ontbreken van de mini hud raakte ik gedesorienteerd en werd ik tot mijn grote schaamte de eerste twee keer neergeschoten en zat ik de derde keer zo lang te klooien dat na hem wel neergeschoten te hebben, zonder brandstof moest landen op een landweggetje.
Kan die mini hud niet aangezet worden? Een echte mig29 A heeft er toch ook al een?
Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes
Voorzover ik weet hebben alleen de nieuwere versies van de MiG-29 een mini HUD.
De MiG-29A wordt een beetje gezien als de export versie, en daarom door Mikoyan ook wel aangeduid als "apenversie" (men onderschatte daar de buitenlandse piloten)
De meest minimale versie van de MiG-29 is de Duitse MiG-29G (zit ook in Lockon).
hier nog een plaatje
werd weer eens neergehaald door die mirage 2000

Verwijderd
Hoe schiet jij iemand neer dan? Mij lukt het echt niet, kan niet eens locken. Kan jij misschien zeggen welke knoppen je indrukt bij de Mig-missie..?zeikstraal schreef op 29 September 2003 @ 12:15:
Omdat ik niet al te beste specs heb, heb ik gelijk alles maar op low gezet, op de resolutie na. (1024x768)
Voor een celly 1300 , 512 mb ram en geforce 2mx viel het me alles mee. (17-20 fps)
Ik mis trouwens wel de mini hud erg. Omdat ik met flanker inmiddels geen moeite meer heb met dogfights, heb ik 'm maar gelijk op ace gezet.
Maar door het ontbreken van de mini hud raakte ik gedesorienteerd en werd ik tot mijn grote schaamte de eerste twee keer neergeschoten en zat ik de derde keer zo lang te klooien dat na hem wel neergeschoten te hebben, zonder brandstof moest landen op een landweggetje.
Kan die mini hud niet aangezet worden? Een echte mig29 A heeft er toch ook al een?
Modes die ik vaak gebruik zijn:
1 - Nav Mode (om je vliegveld terug te vinden)
2 - BVR Mode (voor luchtdoelen die je niet kan zien)
5 - Helmet Mode (kun je locken door naar je tegenstander te kijken, erg handig)
7 - Ground-attack Mode
Als je in BVR mode zit, kun je met de i je radar aan en uit zetten, en met +/- je range instellen.
[edit]
Oja, met D wissel je tussen je wapens en met C kies je je gun.
[ Voor 9% gewijzigd door JoeKurr op 29-09-2003 13:31 ]
Ik heb m'n toetsen gemapt op m'n stick. Maar als je dat niet doet, moet het als volgt.Verwijderd schreef op 29 september 2003 @ 13:19:
[...]
Hoe schiet jij iemand neer dan? Mij lukt het echt niet, kan niet eens locken. Kan jij misschien zeggen welke knoppen je indrukt bij de Mig-missie..?
5 ==> helmet mode, je krijgt een circel in het midden van zicht en als je daar je tegenstander in hebt kun je hem locken zodra hij schuin voor je is (kruis over circel verdwijnt)
numpad .==> Padlock (zit hij gelijk midden in de circel)
Tab==>locken
schieten zit vast al op je trekker
Zo, nu hoef je alleen nog maar even te zorgen dat je achter 'm komt
Edit: Ik was weer niet snel genoeg. Maar ik raad je dus aan om in dit geval de helmet mode te gebruiken.
[ Voor 10% gewijzigd door zeikstraal op 29-09-2003 13:45 ]
Verwijderd
Hoe kom je trouwens het snelste/makkelijkste achter de tegenstander? Gewoon truckjes uithalen enzo? Ik raakte ongeveer 10x in een stall en spin waar ik gelukkig ook weer uitkwam en heb hem toch neergeschoten..
Ik merk trouwens wel dat de meeste FP/S zitten in het landschap. Zolang ik boven zee vloog ging het heel soepel en met de A-10 en boven land vliegen met de Mig gaat het een stuk langzamer
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 14:18 ]

voor de mensen die het al gespeeld hebben:
zal het een beetje draaien op
Athlon XP 2000+
512mb ddr266 cas2
Radeon 9800SE @ 9800Pro
1024 hoop ik dan zeker wel?
Ik heb bijna hetzelfde systeem, alleen cas2.5 geheugen, en een GF4 Ti4400, en hier draait ie redelijk.
Kan niet alles open zetten, maar op 1024 loopt het soepel.
Als ik thuis ben zal ik mijn settings ff posten.
Er is geen truukje om snel achter iemand te komen, dat verschilt per situatie natuurlijkVerwijderd schreef op 29 September 2003 @ 14:16:
danku beide! Voordat ik dit heb gelezen is het mij trouwens gelukt om hem neer te halen, alleen ik vloog heel laag achter hem en raakte het water dus de boel ging gelijk uit
Hoe kom je trouwens het snelste/makkelijkste achter de tegenstander? Gewoon truckjes uithalen enzo? Ik raakte ongeveer 10x in een stall en spin waar ik gelukkig ook weer uitkwam en heb hem toch neergeschoten..
Ik merk trouwens wel dat de meeste FP/S zitten in het landschap. Zolang ik boven zee vloog ging het heel soepel en met de A-10 en boven land vliegen met de Mig gaat het een stuk langzamer
probeer de air combat library op www.simhq.com maar eens als je lichtere texten zoekt.
[ Voor 9% gewijzigd door ocf81 op 30-09-2003 16:29 . Reden: ff een amazon link toegevoegd ]
© ocf81 1981-infinity
het is me een paar keer gelukt maar in die korte tijd dat ik hem in me vizier heb kan ik hem niet locken
vanuit de cockpit is je vijand ook niet te volgen
ik zet dan altijd de externe camera aan (F5 dacht ik) zo kan je hem tenminste goed zien
maar zodra ik hem voor me krijg spring ik naar de cockpit en probeer hem te locken maar dan is het dus al te laat.
Ik heb dan ook geen moeite om na een lange bocht de mirage al te locken en te laten branden.
[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 29-09-2003 17:47 ]
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Zet mouse cockpit aan, kan je dan als je je muis beweegt het gezichtsveld van de piloot nabootsen. Is alleen niet echt handig want je hebt dan dus 3 handen nodig: toetsenbord, joystick en muis..joostve schreef op 29 september 2003 @ 17:41:
ik vind het al erg moeilijk om achter die Mirage 2000 te komen
het is me een paar keer gelukt maar in die korte tijd dat ik hem in me vizier heb kan ik hem niet locken
vanuit de cockpit is je vijand ook niet te volgen
ik zet dan altijd de externe camera aan (F5 dacht ik) zo kan je hem tenminste goed zien
maar zodra ik hem voor me krijg spring ik naar de cockpit en probeer hem te locken maar dan is het dus al te laat.
Audio:

Difficulty:

Graphics:

Cockpit:

Mijn systeem:
AMD Athlon XP 2000+
512MB DDR cas 2.5
GeForce 4 Ti 4400 128MB
Nog een sfeerplaatje om af te sluiten:

welke keus qua wapens etc..
Verwijderd
Ik zelf spring helemaal niet naar de cockpit, maar kijk af en toe even, vooral om te kijken hoeveel brandstof je nog hebt. Dit doe je met ins op het num pad. Ondertussen laat je die mirage gewoon padlocked.Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 17:59:
[...]
Zet mouse cockpit aan, kan je dan als je je muis beweegt het gezichtsveld van de piloot nabootsen. Is alleen niet echt handig want je hebt dan dus 3 handen nodig: toetsenbord, joystick en muis..
thxJoeKurr schreef op 29 September 2003 @ 18:14:
Zoals beloofd zijn hier mijn settings:
Audio:
[afbeelding]
Difficulty:
[afbeelding]
Graphics:
[afbeelding]
Cockpit:
[afbeelding]
Mijn systeem:
AMD Athlon XP 2000+
512MB DDR cas 2.5
GeForce 4 Ti 4400 128MB
Nog een sfeerplaatje om af te sluiten:
[afbeelding]
Verwijderd
'k wou net zeggen, is er niemand die 'Schlem' gebruikt? Grofweg achter de gast gaan hangen, kijken & locken...BOOM, Archer ownage.ocf81 schreef op 29 September 2003 @ 17:46:
met track ir werkt die HMS modus gewoon buitengewoon goed
Ik heb dan ook geen moeite om na een lange bocht de mirage al te locken en te laten branden.
(Ik heb de demo nog niet geprobeerd dus mischien denk ik te simpel)
Verwijderd
Verwijderd
Naja hier dan een plaatje waar je goed de heat blur kan zien.

de shilka, bmp en trucks doe ik altijd met het boordcannon of de clusterbommen.Maxow schreef op 29 September 2003 @ 18:20:
wat is de beste manier om die gronddoelen af te schieten (dus niet de Mirage2000 missie)
welke keus qua wapens etc..
de T80 die naast de Shilka staat gaat niet kapot van clusterbommen die beschiet ik dan ook met me ongeleide raketten
Om Nadia het zwijgen op te leggen moet je een paar x op Shift-M drukken.Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 18:47:
Hmm, ik krijg de master caution niet uit... Iemand tips? Dat vrouwke blijft maar aan het blaaten... Raken jullie trouwens vaak in een spin? Ik probeer zo min mogelijk max angle of attack te krijgen, maar het lukt op de een of andere manier iedere keer weer. En idd, waar is die demo met trainingsmissies te halen?
Dit werkt alleen als ze zeurt over iets wat kapot is ofzo.
Waarschuwingen over max AoA, max G, enz. blijven, dat is aan jou om op te lossen
Wat die trainings missies betreft waar ik het een paar posts terug over had:
Ik heb een volledige beta versie gekregen van Ubisoft, omdat zij sponsor zijn van de Lowland Display Tigers (zie mijn sig)
Als ik vanavond nog tijd heb, maak ik nog wel wat screenies.
Als je je PC echt wil laten werken, moet je ff op F2 drukken, je vliegtuig recht van voren bekijken en dan een aantal keer op Q rammen (met Q drop je chaff / flares).
Verwijderd
Verwijderd
Maar wat vindt jij van het spel/sim? Het kopen waard?JoeKurr schreef op 29 September 2003 @ 19:51:
[...]
Om Nadia het zwijgen op te leggen moet je een paar x op Shift-M drukken.
Waarschuwingen over max AoA, max G, enz. blijven, dat is aan jou om op te lossen
Wat die trainings missies betreft waar ik het een paar posts terug over had:
Ik heb een volledige beta versie gekregen van Ubisoft, omdat zij sponsor zijn van de Lowland Display Tigers (zie mijn sig)
Als ik vanavond nog tijd heb, maak ik nog wel wat screenies.
Als je je PC echt wil laten werken, moet je ff op F2 drukken, je vliegtuig recht van voren bekijken en dan een aantal keer op Q rammen (met Q drop je chaff / flares).
(maar ik heb een voorliefde voor alles wat vliegt, en dan met name het Russische spul, dus misschien beetje biased
als ik mijn mening ook even mag gevenVerwijderd schreef op 29 september 2003 @ 21:19:
[...]
Maar wat vindt jij van het spel/sim? Het kopen waard?
ik vind dit spel juist het kopen waard
wanneer komt er nou zo'n flightsim als dit op de markt?
het enige wat op dit moment een beetje populair is is Microsoft flight simulator
maar dat is alleen een beetje van a naar b vliegen.
een spel als lock on is in deze tijd echt uniek, gevechts vliegtuigen, mooie special effects en de geweldige graphics.
ik volg de website nu al een hele tijd en het is leuk om elke keer weer wat nieuws te zien van deze sim, het is dan ook elke keer weer een hele grote teleurstelling als er donderdag weer geen nieuw filmpje uitkomt
dit spel hoort gewoon echt in mijn verzameling naast F-22 ADF, Falcon 4 en USAF thuis
Inderdaad, ik ben juist heel tevreden dat er nu een sim (die een redelijk realisme kent) binnenkort uitkomt met goede multiplayer ondersteuning, want ik vlieg toch liever tegen mensen.joostve schreef op 29 September 2003 @ 22:08:
[...]
als ik mijn mening ook even mag geven
ik vind dit spel juist het kopen waard
wanneer komt er nou zo'n flightsim als dit op de markt?
het enige wat op dit moment een beetje populair is is Microsoft flight simulator
maar dat is alleen een beetje van a naar b vliegen.
een spel als lock on is in deze tijd echt uniek, gevechts vliegtuigen, mooie special effects en de geweldige graphics.
ik volg de website nu al een hele tijd en het is leuk om elke keer weer wat nieuws te zien van deze sim, het is dan ook elke keer weer een hele grote teleurstelling als er donderdag weer geen nieuw filmpje uitkomt
dit spel hoort gewoon echt in mijn verzameling naast F-22 ADF, Falcon 4 en USAF thuis
Ik heb comanche 1 2 en 3 gehad, en was dan ook verrukt om te horen dat 4 er aan zat te komen.
Man wat een baggerspel was dat zeg, ja whoehoe het ziet er mooi uit! En dan nog? Wat een verkrachting van de serie zeg.
Lof voor de makers omdat de markt voor dit soort spellen toch relatief klein is.
LOMAC vind ik persoonlijk eindelijk weer een leuk spel in dit genre dat toch een redelijk gehalte aan realisme kent
Ik heb nu 256 MB PC 2100 DDR geheugen en een Point of View Geforce 4 Ti 4200 64MB lopent op Ti 4600 snelheid.
Dus wat zou die meer nodig hebben 512MB geheugen of een andere grafische kaart ?
Want het is niet leuk spelen als die stotterd hoor je leuk pull up pull up terwijl je niet eens weet waar je heen vliegt en hoe.
Ben net ook nog ff bezig geweest met een 'fotovlucht'
Beetje met flares spelen...

© ocf81 1981-infinity
Je moet een aantal keren achter elkaar op die knoppen drukken.
Om allebei je motoren in een keer uit te zetten, druk je op PgDn (eventueel herhalen als er niets lijkt te gebeuren)
Verwijderd
Bij jouw loopt ie lekker omdat je weinig/geen Anti-aliasing aan hebt zie ikJoeKurr schreef op 29 September 2003 @ 23:20:
Tsja, lijkt mij een kwestie van een andere grafische kaart (128MB) én meer geheugen.
Ben net ook nog ff bezig geweest met een 'fotovlucht'
Beetje met flares spelen...
[afbeelding]
[afbeelding]
True, maar men moet toch ergens de nadruk op leggen bij het maken van een flightsim, altijd dient er toch een afweging gemaakt te worden? Het is natuurlijk mooi als je elk knopje kan benutten, maar volgens mij ligt hier de nadruk op meer combat / flightmodel dan de avionics, zou natuurlijk mooi zijn als alles er in zou zittenocf81 schreef op 29 September 2003 @ 23:38:
Hmm. ik zit nog te twijfelen. De GFx zijn wel realistischer en verhogen immersiveness, maar er zit zo weinig avionics in. Ik heb de motoren geprobeerd af te sluiten, maar die functie lijkt niet te werken. misschien druk ik de verkeerde knoppen in ofzo? ik gebruik gewoon engine off left en engine off right. Is het dan power down ofzo?
Alhoewel ik de demo nog niet gespeeld heb
Thnx, dit lijkt het idd wel te doen. maar waarom de motoren individueel niet kunnen worden afgesloten is voor mij een raadsel. Ik had de functies op Dx 15-18 van mijn X-36 gezet. (Cougar is ff op bezoek bij de fabrikant voor een grote wissel truc)JoeKurr schreef op 29 September 2003 @ 23:40:
Hangt van je throttle setting af, heb ik gemerkt.
Je moet een aantal keren achter elkaar op die knoppen drukken.
Om allebei je motoren in een keer uit te zetten, druk je op PgDn (eventueel herhalen als er niets lijkt te gebeuren)
© ocf81 1981-infinity
In iedergeval met de versie die ik hier heb (met Alt en Shift PgUp/PgDn)
Maar ik las net op het Lockon forum dat er meer zijn met dat probleem.
Volgens Carl 'Stormin' Norman klopt de key chart niet op dit punt.
© ocf81 1981-infinity
Het probleem is inmiddels bekend bij Eagle Dynamics, dus in de volledige versie zal dit wel opgelost zijn.
Verwijderd
Die bakvis houdt dan idd even haar mond dicht, maar ik kan me toch van andere vluchtsimulatoren herinneren iig F/A-18 CSF, dat je gewoon de master caution ff indrukt en het gemekker is afgelopen. Bij Lock On begint het gewoon weer overnieuw na 3 secondenOm Nadia het zwijgen op te leggen moet je een paar x op Shift-M drukken.
Is het trouwens al iemand van jullie gelukt bij te tanken of wapens aan te vullen (dus niet op novice zetten)? Ik ben al eens leuk bij zo'n tankwagen gaan staan, maar ik heb niet het idee dat ie nou echt bijvulde als ik op R druk. Foute knop zeker?

Gaaf trouwens dat je eindelijk eens het doorbreken van de geluidsbarriere terug hoort

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 12:19 ]
Om te zien wat de Cobra (officieel: Kobra Pugacheva) inhoudt: zorg dat je snelheid tussen 350 en 450 km/h zit, druk op K en trek de stick naar achteren.
Je moet als de neus stopt met omhoogkomen wel gas geven, anders val je uit de lucht.
Verwijderd
Met de MiG-29 lukt dit ook, net als een tail-slide (vertikaal omhoog, gas dicht, en achteruit terug).
Misschien dat ze dat ooit nog es veranderen, maar voorlopig zullen we het hiermee moeten doen.
Supermaneuver is een geval apart: de eerste sim waar thrust-vectoring goed gemodelled (?) is.
Voor degenen die niet weten waar zeikstraal en ik het over hebben:
Supermaneuver is een simulator waarin je met de Su-30MKI kan vliegen.
Hier heb ik hem gemirrored, op de officiele site ontbreken nu een paar files.
Verwijderd
Verwijderd
Het heeft ook geen nut behalve dan de aerodynamische superioriteit van de Rusische jets te laten zien.Verwijderd schreef op 30 september 2003 @ 15:22:
linkje naar filmpje werkt niet, maar ik begrijp het idee. Wat is daar alleen technisch gezien het voordeel van? Je wil toch geen zittende eend zijn in de lucht? Wordt je helemaal snel ge'sidewinder'd volgens mij... Komt er trouwens ook een Tweakers Online Squadron? Dan ga ik dat spel dus echt wel ff op de kop tikken

Volgens mij heeft het ook echt niet veel nut, want een Flanker zou het alleen gebruiken in close combat en op niet te hoge snelheid en als een piloot met zo'n vliegtuig in die situatie terecht komt heeft hij toch iets verkeerd gedaan.
De Flanker piloot zet voor de Cobra een limiter van het fly-by-wire systeem uit en in de praktijk is gebleken dat de Cobra niet werkt op hoge snelheid. Een testpiloot is overleden nadat hij dit wilde uitproberen; Zijn Flanker schoot met 15G omhoog, waardoor hij buiten westen raakte en niet meer op tijd bijkwam.
Verwijderd
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Ik ben momenteel meer met IL-2 bezig en zit bij Stab/JG54 a.k.a. the Greenhearts. (Ik vlieg luftwaffe
© ocf81 1981-infinity
Daar komen ruim 100 virtuele vliegers verdeeld over 23 squadrons bij elkaar voor een weekendje flightsimmen.
Echt. Hartstikke leuk die vliegspellen maar (en dit geldt voor alle spellen), ik heb er een hekel aan om superveel knoppen uit je hoofd te leren.
Vergelijk Delta Force en XII-->XII daar hoef je maar 10 knoppen voor te kennen, en voor Delta Force 200 oid, maar met XII heb ik toch minstens evenveel plezier..(de demo dan hè...)
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door ocf81 op 30-09-2003 21:44 ]
© ocf81 1981-infinity
Dan vind je vast wel Comanche 4 en F22 raptor leukleokennis schreef op 30 september 2003 @ 21:37:
*Leo hoopt dat z'n Primax joystick met kapotte POV wordt ondersteund*
Echt. Hartstikke leuk die vliegspellen maar (en dit geldt voor alle spellen), ik heb er een hekel aan om superveel knoppen uit je hoofd te leren.
Vergelijk Delta Force en XII-->XII daar hoef je maar 10 knoppen voor te kennen, en voor Delta Force 200 oid, maar met XII heb ik toch minstens evenveel plezier..(de demo dan hè...)
@Raffel:
Deelnemen gaat helaas niet meer, we zitten vol, maar je kunt gewoon langskomen hoor.
We zitten in het Militaire Luchtvaart Museum in Soesterberg, en het museum is tijdens de Lowland Tiger Meet gewoon open.
Er zijn altijd mensen vrij die je het een en ander willen vertellen over hun squad.
nu vraag ik me af of het zin heeft om hem te downloaden aangezien ik de (beta) demo al heb
zou deze weer anders zijn of zouden er dingen aan toegevoegd zijn?
Verwijderd
Wat ik begrepen heb is het gewoon de zelfde.joostve schreef op 01 October 2003 @ 10:18:
de demo is officieel gereleasedhttp://www.lo-mac.com/#news0
nu vraag ik me af of het zin heeft om hem te downloaden aangezien ik de (beta) demo al heb
zou deze weer anders zijn of zouden er dingen aan toegevoegd zijn?
Dat iedereen hem al gedownload heeft, komt doordat een Duits magazine de CD met de demo te vroeg heeft verspreid.
Verwijderd
Zonet even een bvr gevecht geprobeerd met de mirage en het viel me op dat de doppler notch er nu wel in zit. Voor mijn smaak wel iets te fanatiek trouwens. Die mirage was in een draai, toen ie een moment haaks op mijn richting bewoog en de lock was al weg.
De raketten die hij op mij af stuurde mistten ook jammerlijk, zonder dat ik de in flanker gebruikelijke toeren uit moest halen. (heb de missle effectiveness slider op standaard laten staan)
Al met al ging ie niet neer voordat ik een r73 recht op z'n exhaust schoot.
Als een lock zo makkelijk te breken is (de tailslide zou nu ook moeten werken) Zullen de meeste online gevechten wel op dogfights uitlopen. Als liefhebber van russische vliegtuigen weet ik niet of ik daar wel zo rouwig om ben
© ocf81 1981-infinity
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
BVR radar zit onder 2.ND schreef op 01 oktober 2003 @ 15:24:
Oke, ik snap hoe het werkt met de mode '5' werkt. Maar wat is nou de procedure voor met radar werken? (Mig29) Je haalt em van de pause af, drukt op 4 en drukt op I, en dan?
De flanker 2 manual is op sommige plekken gehost, misschien dat je daar wat aan hebt.
Verwijderd
Nee, maar die optical sensor werkt eigenlijk alleen fatsoenlijk als je eigen "MK-1 eyeball" 'm ook ziet.ocf81 schreef op 01 oktober 2003 @ 15:22:
Met Opticals is het niet zo makkelijk neem ik aan?
Ik heb wel wat ervarimg met die Cam2Pan software, maar het drift wat makkelijker en is zeer gevoelig voor omgevingslicht. TIR werkt echt stukken fijner IMO. Je kan gewoon een lampje aan laten staan en tracking is veel zekerder en ook wat preciezer. Verder is de kwaliteit van de werking het vrij afhankelijk welke webcam je hebt.Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 15:44:
http://forums.ubi.com/mes...sp?name=lomac_gd&id=zufhm Ook een interessant topicje, ook ff proberen straks
@ zeilstraal: Dat is meestal vanaf zo'n 20 km. Maar boven die afstand gebruik ik BVR modus. De close combat modi (dus VS, Bore en HMSD) zijn allen vrij WVR georiënteerd. Alleen in een mistige omgeving zal optical minder gaan werken. (Ik denk dat ze luchtvochtigheidsgraad wel niet hebbne gemodelled. dat is IRL een ban de grootste factoren in de werking van IR sensors)
[ Voor 35% gewijzigd door ocf81 op 01-10-2003 16:58 . Reden: reactie zeikstraal teogevoegd ]
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 17:57 ]
Het enige nadeel kan zijn dat je maar een meter van de "camera" af kan zitten, maar dit heb ik opgelost door in plaats van een reflecterende stip een IR led aan mijn hoofdtelefoon te maken.
Nu kan ik er zelfs 3 meter vandaan zitten
Verwijderd
Die leveren de TrackIR in Nederland.
Verwijderd
Nee hoor, maar het moet eenvodiger worden, bijv:tja dan zou je wat meer het arcade idee krijgen. En dat is denk ik wat veel mensen juist niet willen. Liever een mengeling van arcade en simulatie...
met 1 t/m 0 kies je verschillende menu's (radar/wapens/waypoint enz.) en als je in zo'n menu bent, kun je bijv. met 5 vaste knoppen daar dingen in aanpassen. Bijvoorbeeld: p is altijd volgende, volgende waypoint, volgende soort raket, volgende doel enz.
leoaq.fm // Jeune Loop
Dit topic is gesloten.