Ik heb gisteren de demo even wat grondiger gespeeld, maar nu met een kleurenprint van de officiele key chart erbij, en ik moet zeggen... da's wel aardig! Het spel is echt TE lastig om zomaar ff uit te proberen: maar als je een beetje weet welke knoppen je nodig hebt om in ieder geval wat bommen te kunnen gooien, wordt het toch wel leuk!
Nu dacht ik (zo begreep ik uit een Amerikaanse review) dat het spel goedkoper is dan normaal (10 dollar). Maar ik heb ff bij de gebruikelijke winkels gekeken (Dynabyte, FRS, Bart Smit), maar daar kost het overal 49,95! Natuurlijk. Stelletje smeerlappen... Je wordt genaaid waar je bijstaat.

Bij computercollectief kost 'ie wel 39,95. Zoals het dus hoort. Dus ik denk dat ik 'm maar online ga bestellen.
Overigens, die 'nieuwe' manual lijkt me ook niet alles: ik heb wat voorbeeld pdf's bekeken en dan krijg je bijvoorbeeld 1 pagina waarop niets anders staat dan drie grote foto's van een vliegtuig met daar op pijltjes en de woorden 'pitch axis', 'roll axis' en 'yaw axis'. Nou, ik ga dus niet ik weet niet hoeveel geld betalen voor iets met zulke beginners info én voor iets wat Ubi dus gewoon GRATIS zou moeten verstrekken!
Edit:
Wat ik eigenlijk wilde zeggen...

Ik mis het ook wel dat je niets kunt klikken! Het is net alsof je handen geamputeerd zijn: je ziet een prachtige, schitterende, realistische cockpit voor je, maar ja 'mag' nergens aankomen! Nou hou ik wel van toetsenbord commando's, maar het idee is toch wel spijtig... Het is nu niet echt een VC, zal ik maar zeggen. En ik moet er ook ERG aan wennen dat er geen extra views zijn voor de instrumenten, radar, tv, etc. Je hebt echt alleen maar de cockpit... Op zich wel realistisch natuurlijk, maar wel ff wennen.
Ja, je kunt dus inzoomen, maar dat werkt ook niet echt lekker tenzij je op de AP vliegt. Maar in the middle of a battle kan ik dus echt niet ff inzoomen op de RWR of de Maverick tv om dat ff goed te bekijken!
Maar... toch heeft het spel wat. Bovendien is het echt de enige nieuwe air combat sim en hij is 'open', dus je kan van alles en nog wat verwachten (add-ons en zo).
Ik heb overigens geen ervaring met Falcon 4: toen die uitkwam had ik niet de goede computer er voor, en op een of andere manier heb ik nooit echt zin gehad er in te duiken.
Tot slot (anders blijf ik bezig

): vliegt iedereen hier met alle planes? Ik zelf heb het idee dat ik alleen met de A-10 en de F15 zal gaan vliegen. Misschien zelfs wel met één van tweeën alleen. Die andere doen me niet zo veel. Bovendien zijn dit twee planes die echt goed zijn uitgewerkt (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Migs). Bovendien kost het me veel te veel tijid en moeite om ze allemaal onder de knie te krijgen. Denk ik.
[
Voor 42% gewijzigd door
Verwijderd op 19-12-2003 09:18
]