Epox 8KHA+ PERFECT

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na verschillende asus moederborden te hebben gebruikt voor het eerst een epox 8kha+.
Dit op mede advies van tweakers.
Ik moet zeggen het is echt een perfect moederbord.
Zeker de cijferleds op het moederbord is een uitkomst.
Bij de eerste keer opstarten kreeg ik C1 meteen gekeken in het boekje en deze gaf geheugen probleem.
Module eruit en erin en opgelost.
De snelheid is perfect, bios info ook heel goed.
En dan nog wel een stuk goedkoper dan de ASus.
Jongens bedankt voor jullie advies, dit is een perfect moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 10:29 schreef johnbjohn het volgende:
.........
dit is een perfect moederbord.
mooi zo. Weer een epox gebruiker erbij.
Ben erzelf ook heel :) :) :) :) :) mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 14:27

IvoB

Prutst er rustig op los

om deze reden wacht ik nog even op een Epox Kt333(A) bordje :9~ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 14:42

Unagi

Always aware...

* Unagi couldn't agree more :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

EPOX, the best there is!

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jullie hebben helemaal gelijk :P zie sign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 23:11
Als het goed is krijg ik hem vandaag binnen, nu maar hopen dat ie voor mij net zo perfect is als voor jou :) Wel jammer dat ze nog geen raid versie hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Mijn epox 8kha+ werkt ook perfect op 1 ding na de fan op de northbridge is kapot. Ik heb de fan teruggebracht nu maar hopen dat ze snel een nieuwe sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Epox 8kha+ is geweldig en al. Maar sommige mensen waaronder ik hebben problemen met de board in combinatie met de R8500. Dat haperend beeld gedoe.

En als ie nog de extra mogelijkheid had van extra voltage ipv de standaard 1.85 volt, was het perfect geweest. Dit heb ik trouwens ook naar Epox Taiwan gemaild.

Voor de rest is het zeker een goed board, en goedkoop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zelf heb ik ook de radeon 8500 250/250
Ik heb mooi en goed beeld alleen de drivers die ze uitbrengen mag nog wel een wat scherper beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook helemaal gelukkig met de epox, ik wilde eerst wachten op de (veel duurdere) Abit, maar toch (gelukkig!) maar niet gedaan!!

Damn, stabiel, snel.. alles.. wat wil je nog meer?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:06
Heb nu een MSI, maar mijn volgende moederbord wordt denk ik ook een Epox. Niet dat ik klachten heb over mijn K7T Turbo, maar als ik de verhalen mag geloven is Epox nóg beter :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Geinig! Heb ik net 3 uur geleden een EPoX 8KHA+ besteld, wordt dit topic geopend! :9

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik sluit me bij de vorige poster (de Cubaanse sigaar :P ) aan. Mijn TB900@1Ghz op mijn Abit kT7 (UL BIOS) doet het nog prrrrrima hoor.

Maar als de AMD XP 2500+ uit is, dan zit ik wel te denken aan een upgrade .. een 2500+ op een Epox KT333A bordje (als die uitkomt) lijkt me ook een prima idee. :)

Maar voorlopig zal mijn Tbtje en KT7tje nog even mee moeten. Niet te geloven hoe snel dat spul verouderd.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Raid: Epox HA8-KA2

Eind januari in nedeland, begin februari in de winkels.

De winkelprijs wordt helaas door de winkelier bepaald, moederbordfabrikanten
hebben tot op heden nog nooit bruto adviesprijzen gehanteerd.

Het prijsverschil kan je het beste bepalen door de prijzen tussen de 8KTA3
PRO en de 8KTA3+ PRO en het verschil tussen de 8K7A en de 8K7A+.

Met vriendelijke groeten,

Raoul Stasse
Sales Manager
EPoX Europe

:) Ik w8 maar je kan blijven w88, de 333 komt er ook aan en dan...
Dus ik probeer het vol te houden nog 3 weekjes

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Laatst online: 15-09 23:12

flexje

got-father

EpoX ownage!!! need 2 say more?
ben er ook heel tevreden mee!

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hier nog een happy happy Epox 8KHA+ gebruiker....:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epox HA8-KA2 begin februari? Laatste keer dat ik daarover mailde zou ie in november er zijn. Volgens mij hebben ze wat hinder ondervonden met de 4e dimm gleuf of de hpt372 controller.

en ja de epox ruled voor mij geen dure asus zooi meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:26

Convoy

g44p

Op donderdag 17 januari 2002 15:21 schreef --EasY-- het volgende:
En hier nog een happy happy Epox 8KHA+ gebruiker....:P
me2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlabakje90
  • Niet online
zie sign. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me 3
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kermi011
  • Laatst online: 27-06 06:59
zie sign :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

oh yeah :)
Epox ruled
(zie sig)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog 1 !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-08 23:30
Ikke ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ook zonder + is hij wel okeej :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een happy user vooral de support is meer dan ok word tenminste naar de gebruiker geluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Over het algemeen krijgt dit moederbord erg weinig aandacht.
Asus / Msi / Abit kom je heel vaak tegen.
Voor oc érs is dit een moederbord wat ze echt moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allardie
  • Laatst online: 13-09 13:33

Allardie

AT..

hier nog iemand die hem heeft

alleen nog niet ingebouwd, maar kan bijna niet wachten.. (moet wachten op geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Superplank!!! :) Heb hem nu een maandje erin hangen met een XP 1600+ en alles draait als een trein. Nog geen probleem gehad of tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 13-09 14:38
Vandaag het bordje gehaald, ik ben bijzonder benieuwd wat ik ervan mag verwachten, ik hoop dattie zo goed is als iedereen zegt.

Iemand nog tips wat betreft geheugen, ik had nog 512 MB Kingston willen halen, maar daar was ik wat te laat voor, en nou zag ik dat het weer 30 euro omhoog was gegaan. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allardie
  • Laatst online: 13-09 13:33

Allardie

AT..

voordat rick het roept doe ik het wel :)

crucial is heel goed, en niet echt duur als je het direct bij www.crucial.com/uk bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie
  • Laatst online: 06-09 09:19

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik ben nog voorlopig tevreden met dit boardje... maar ik wil ook welles kijken hoe die Epox is. gezien op de test op tweakers.net blijkt ie heel goed te zijn :)

kwacht wel op de KT333(A) versie van Epox.
kep
MSI gehad = :r
Abit gehad = pretty nice.. deed wa wazig toen ik 2 hdd's aansloot maar na een bios update weer goed.
asus gehad en nu nog steeds = zeer lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Prijs van dat Crucial is wel redelijk ja, maar hoe zit dat eventueel met garantie mocht het reepje rot zijn?

En is 1X 512 MB een goed idee, of neem ik beter 2X 256 MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razoon
  • Laatst online: 11:37

razoon

"Keep on keeping on"

Zeeeeer tevreden. Stabiel, snel, stabiel, snel, stabiel, snel............etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik geld heb komt er ook een Epox :0
nu nog wachten op het geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
  • Laatst online: 24-08-2024
dankzij onze medetweakers zit ik hier nu ook met een rete RELEKSTE 8kha+ :7

epox = ownage (hoe schreef je dat ook al weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Alle mainboarden die ik tot nu toe gehad heb waren zeer stabiel. Enige uitzondering van dit, en mijn vorige EPOX board (8K7A+) is dat ze ontzettend hoog kwa FSB in combinatie met stabiliteit kunnen samenwerken.
Natuurlijk komt het ook op het geheugen aan en een goeie voeding, maar buiten het ABIT KR7A(raid) board heb ik nog geen enkel board gezien dat ook echt boven de 170MHz FSB stabiel kan draaien zonder problemen.
Het EPOX board is dus 'the best bang for your bucks !' >:)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

ik wil geen party pooper zijn, maar ik denk dat de iWill R-333 board toch een hoger FSB kan halen dan welk KT266a based board dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op donderdag 17 januari 2002 23:15 schreef FMS het volgende:
ik wil geen party pooper zijn, maar ik denk dat de iWill R-333 board toch een hoger FSB kan halen dan welk KT266a based board dan ook.
Hmm ja oke dan ,maar alleen om het feit dat hij een 1/5 divider heb he :)
correct me if i'm wrong.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op donderdag 17 januari 2002 23:15 schreef FMS het volgende:
Ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik heb een FSB van 217MHz gedraaid. Het IWILL board heeft dan wel een 1/5 en 1/6 divider, maar deze heeft geen divider voor je memory als je boven de 200MHz gaat. Er is namelijk erg weinig geheugen nog, wat stabiel boven de 200MHz kan draaien. Ik heb inderdaad benchmarks gezien van het IWILL op een FSB van 207MHz, maar toch heb ik een hogere memory score op 180MHz. Dit komt dan weer door de KT266A chipset wat gewoon een beter memory management controller heeft dan de ALI chipset. :)
Een hoge FSB is dus niet het allerbelangrijkste.
Overigens als ik zonder extra cooling al 217MHz kan halen, dan weet ik ook wel zeker dat ik nog wel wat hoger kan komen met wat geforceerdere cooling op mijn northbridge. >:)
Misschien bedoel je wel dat het IWILL in de bios tot 233MHz kan gaan. Dan heb je gelijk. Maar ik heb een utility voor het EPOX board om je FSB tot 350MHz omhoog te schroeven. Dus hoger kan het EPOX ook wel. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 15-09 23:09

Fuelke

Forza Ferrari

Epox wordt ook mijn toekomstige mobo

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Dat de hoogte van de FSB niet de belangrijkste is, is natuurlijk waar. Maar als het om stabiliteit gaat op hoge FSB snelheid, zal de iWill hoogstwaarschijnlijk beter uit de test dan Epox (dat is ook gebleken). Daar zijn die Boarden ook voor gemaakt.

Ik heb nog niet de kans gehad om met die iWill te werken, maar als ik kon kiezen zou ik voor de iWill gaan ivp Epox.
Jij toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op donderdag 17 januari 2002 23:32 schreef FMS het volgende:
Dat de hoogte van de FSB niet de belangrijkste is, is natuurlijk waar. Maar als het om stabiliteit gaat op hoge FSB snelheid, zal de iWill hoogstwaarschijnlijk beter uit de test dan Epox (dat is ook gebleken). Daar zijn die Boarden ook voor gemaakt.

Ik heb nog niet de kans gehad om met die iWill te werken, maar als ik kon kiezen zou ik voor de iWill gaan ivp Epox.
Jij toch ook?
Ik had nog wat benchmark verschillen bekeken, en ik zou niet de keuze laten vallen op het IWILL board. Had ik eerst ook in gedachte dat dat het zou zijn, maar kwa performance presteerd het gewoon minder en dan ga ik liever voor een iets lagere FSB snelheid maar wel veel speed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Tja, tis maar wat je wil. Ik zou voor de iWill gaan omdat ie heel compleet is, raid, 6canaal audio, ATA133, ga zo maar door.

We kunnen wel goede dingen verwachten van Epox, hun KT333 based board zal zeker interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgende week = loon = nieuw mobo = epox :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kunnen jullie me vertellen of het EPOX bord kieskeurig is mbt de voeding. Heb nu een 300 Watt PSU, noname. Draait m'n ECS K7S5A met TB 1200@266 zeer stabiel mee. Omdat ik echter regelmatig al m'n biosinstellingen kwijtraak ga ik RMA'en, én iets nieuws uitzoeken. De EPOX 8KHA+ is kandidaat No 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 08:06 schreef kleine_beer het volgende:
kunnen jullie me vertellen of het EPOX bord kieskeurig is mbt de voeding. Heb nu een 300 Watt PSU, noname. Draait m'n ECS K7S5A met TB 1200@266 zeer stabiel mee. Omdat ik echter regelmatig al m'n biosinstellingen kwijtraak ga ik RMA'en, én iets nieuws uitzoeken. De EPOX 8KHA+ is kandidaat No 1.
Hoi! Ook ik heb een noname 300W voeding... met een Epox, een Geforce3ti200, 3 HDD's enz enz dus mijn systeem lust best wat stroom. Mijn +5V hangt ook op 4.85V te zwabberen, maar toch loopt alles retestabiel. In principe moet het tot 4.75V wel stabiel werken, maar op 4.85 istie het dus zeker weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjit dubbelpost :P (neej ligt n iet aan die 4.85V ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als het een kwalitatief goede voeding is werkt hij prima met dit moederbord.
Heb het zelf ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Vandaag ook mijn epox'je binnen gekregen. Ik hem niet echt de tijd gehad om te testen, maar ik heb een 3dmarkje gedraait en die liep perfect. 7600pnt dat zijn er weer 400 meer dan op mijn MSI KT266 Pro 2 Ru ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, ik zei vanmiddag nog tegen iemand dat ik een asus mobo wou ipv een epox :)

nu ga ik me bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Laatst online: 15-09 09:33
Ben ook overgestapt van 'altijd' Asus naar Epox

geen spijt van >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

Op vrijdag 18 januari 2002 23:29 schreef paragon het volgende:
Vandaag ook mijn epox'je binnen gekregen. Ik hem niet echt de tijd gehad om te testen, maar ik heb een 3dmarkje gedraait en die liep perfect. 7600pnt dat zijn er weer 400 meer dan op mijn MSI KT266 Pro 2 Ru ding.
zou je je sig niet is aanpassen dan!!!

(en wat moet je voor die msi hebben?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Mijn sig wordt aangepast en dat msi plankje zit in een pc die ik voor iemand moest bouwen. Ik heb wel waarschijnlijk binnenkoort een asus a7v133-raid in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grub
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-02-2024
Oké omdat dit blijkbaar het grote Epox 8KHA+ topic is... :)
Er zullen vast wel een hoop tweakers zijn met een Epox 8KHA+ die me met dit probleempje kunnen helpen:

Mijn moederbord was kaduuk. Dus ik besloot om mijn 4 jaar oude systeem dan maar eens te upgraden en kocht een XP 1700+ en bovengenoemd mobo en 256MB DDR.
Oké ik hem helemaal in Sinterklaas stemming in elkaar gezet, en het werkt. Tot op zeker hoogte tenminste.

Omdat ik windoos opnieuw moet installeren heb ik meteen maar de hele harddisk geformatteerd, en nu kan ik niet meer windoos installeren omdat ik geen cdrom ondersteuning heb.
Er gebeurt namelijk dit: als ik kies voor 'computer opstarten met cdrom ondersteuning', hangt hij wanneer hij het cdrom device in wil stellen met OAKCDROM.SYS. Dus kan ik niet van de win98 cdrom booten, want dan hangtie halverwege, en bij winXP gaat hij vage meldingen geven bij het kopieren van bestanden. Dan vraagt hij of ik asjeblieft de goede cd erin wil proppen.
Ik heb geen verstand van IRQ's en dat soort dingen, maar verder heb ik alles zoon beetje geprobeerd. Brander op master, DVD op master, brander eruit, dvd eruit, op secundair IDE, enzovoort. Ik heb zelfs geprobeerd te booten vanaf de Epox driver cd... :D

De harddisk is trouwens redelijk oud, volgens mij ondersteunt die alleen ATA33. Misschien dat daar het probleem ligt, want ik heb ook nog een of andere vage ide kabel gekregen van Epox.

Heeft er iemand een idee waar het aan ligt? En ja, de voedingskabels zijn allemaal aangesloten....
Oké nu ga ik de Win2000 cd nog ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grub
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-02-2024
... volgens mij ben ik de enige nerd hier die op zaterdagavond met zijn pc aan het rommelen is...:?

nou ik ga een biertje pakken, ik lees de reply's maandag wel. Truste. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op zaterdag 19 januari 2002 21:27 schreef Grub het volgende:
Oké omdat dit blijkbaar het grote Epox 8KHA+ topic is... :)
Er zullen vast wel een hoop tweakers zijn met een Epox 8KHA+ die me met dit probleempje kunnen helpen:

Mijn moederbord was kaduuk. Dus ik besloot om mijn 4 jaar oude systeem dan maar eens te upgraden en kocht een XP 1700+ en bovengenoemd mobo en 256MB DDR.
Oké ik hem helemaal in Sinterklaas stemming in elkaar gezet, en het werkt. Tot op zeker hoogte tenminste.

Omdat ik windoos opnieuw moet installeren heb ik meteen maar de hele harddisk geformatteerd, en nu kan ik niet meer windoos installeren omdat ik geen cdrom ondersteuning heb.
Er gebeurt namelijk dit: als ik kies voor 'computer opstarten met cdrom ondersteuning', hangt hij wanneer hij het cdrom device in wil stellen met OAKCDROM.SYS. Dus kan ik niet van de win98 cdrom booten, want dan hangtie halverwege, en bij winXP gaat hij vage meldingen geven bij het kopieren van bestanden. Dan vraagt hij of ik asjeblieft de goede cd erin wil proppen.
Ik heb geen verstand van IRQ's en dat soort dingen, maar verder heb ik alles zoon beetje geprobeerd. Brander op master, DVD op master, brander eruit, dvd eruit, op secundair IDE, enzovoort. Ik heb zelfs geprobeerd te booten vanaf de Epox driver cd... :D

De harddisk is trouwens redelijk oud, volgens mij ondersteunt die alleen ATA33. Misschien dat daar het probleem ligt, want ik heb ook nog een of andere vage ide kabel gekregen van Epox.

Heeft er iemand een idee waar het aan ligt? En ja, de voedingskabels zijn allemaal aangesloten....
Oké nu ga ik de Win2000 cd nog ff proberen.
Dat probleem heb ik ook...
Maak een bootfloppy man ,cable select pakken op je cdrom speler wil ook wel eens helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-09 13:21

Paddo

¿Ik hier?

Ben hardstikke blij met mijn 8KHA+,

Maar helaas krijg ik mijn FSB niet hoger dan 148 :( Met goed geheugen en goede cooler.

Zie [topic=384957/1/50]

ehh hebben meerdere mensen problemen met hun Radeon 8500 op dit bord? Zou ik toch graag willen weten want het leek me wel een leuke vervanger van me Viper550 :P

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 23:43 schreef Paddo het volgende:
Ben hardstikke blij met mijn 8KHA+,

Maar helaas krijg ik mijn FSB niet hoger dan 148 :( Met goed geheugen en goede cooler.

Zie [topic=384957/1/50]

ehh hebben meerdere mensen problemen met hun Radeon 8500 op dit bord? Zou ik toch graag willen weten want het leek me wel een leuke vervanger van me Viper550 :P
Zelfde probleem heb ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Laatst online: 07-09 21:16

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Is die Epox 8kha+ echt veel beter dan een asus a7v266-e?
Ik zat tussen deze twee te twijfelen, met name omdat de asus raid heeft. Is raid echt veel sneller dan gewoon ide?
Dan koop ik een epox warschijnlijk...
Heb wel gezien dat epox eind januari een raid mobo heeft, maar geen zin om te wachten daarop.
Kijk anders hier eens, tussen de epox en de asus zit niet veel verschil zo te zien: http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q4/011126/kt266a_nforce-17.html

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op zondag 20 januari 2002 15:14 schreef Glorificationer het volgende:
Is die Epox 8kha+ echt veel beter dan een asus a7v266-e?
Ik zat tussen deze twee te twijfelen, met name omdat de asus raid heeft. Is raid echt veel sneller dan gewoon ide?
Dan koop ik een epox warschijnlijk...
Heb wel gezien dat epox eind januari een raid mobo heeft, maar geen zin om te wachten daarop.
Kijk anders hier eens, tussen de epox en de asus zit niet veel verschil zo te zien: http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q4/011126/kt266a_nforce-17.html
Dat er weinig verschil in zit is alleen maar omdat er niet wordt overclocked zoals wij tweakers wel willen.
Er zijn maar 2 mainboarden wat stabiel op 170MHz FSB of hoger kunnen draaien zonder problemen.
Dat is altijd nog het EPOX 8KHA+ en het ABIT KR7A(raid) board.
Dus trek je conclusies. Als je niet of nauwelijks overclocked, dan doet elk board het wel goed genoeg. Als je ver wilt overclocken zul je toch moeten kiezen uit bovenstaande 2 boarden.
Op de default snelheid zijn alle boarden vrijwel gelijk kwa snelheid. Scheelt altijd maar een paar % onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niet w88 tot ik de mijne kan kopen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn a7v266-e ook ingeruild voor een epox, maar toch merk ik wel waarom asus het duurdere bord was, sommige dingen zijn gewoon beter, er is meer aandacht aan besteed.
Maar het epox bordje is wel flex, gewoon basic met geen rommel. Alleen kom ik niet verder dan een fsb van 149 :(
dus dat is weer erggg jammer. Moet nu waarschijnlijk een mod uitvoeren op mijn voeding, zo blijf je bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:54
Op zondag 20 januari 2002 15:18 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Dat er weinig verschil in zit is alleen maar omdat er niet wordt overclocked zoals wij tweakers wel willen.
Er zijn maar 2 mainboarden wat stabiel op 170MHz FSB of hoger kunnen draaien zonder problemen.
Dat is altijd nog het EPOX 8KHA+ en het ABIT KR7A(raid) board.
Dus trek je conclusies. Als je niet of nauwelijks overclocked, dan doet elk board het wel goed genoeg. Als je ver wilt overclocken zul je toch moeten kiezen uit bovenstaande 2 boarden.
Op de default snelheid zijn alle boarden vrijwel gelijk kwa snelheid. Scheelt altijd maar een paar % onderling.
Die epox mag dan wel geen raid hebben, maar hijs wel veeel goedkoper dan zijn directe concurrenten zoals ABIT en ASUS.
Epox = mijn volgende moederbord :P

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Laatst online: 07-09 21:16

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Op zondag 20 januari 2002 15:34 schreef epo het volgende:
ik heb mijn a7v266-e ook ingeruild voor een epox, maar toch merk ik wel waarom asus het duurdere bord was, sommige dingen zijn gewoon beter, er is meer aandacht aan besteed.
Maar het epox bordje is wel flex, gewoon basic met geen rommel. Alleen kom ik niet verder dan een fsb van 149 :(
dus dat is weer erggg jammer. Moet nu waarschijnlijk een mod uitvoeren op mijn voeding, zo blijf je bezig :)
Dan wordt het denk ik toch de asus, voor de extra opties, een onboard ethernet geval is toch wel handig en die 0.3 fps verschil in q3a met een epox maakt me toch geen reet uit.

Thx peepz!

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00t, wel heel veel positieve reacties! maar ik ben helemaal niet bekend met Epox 8KHA, dus zou iemand me ff wat kunnen vertellen:

Hoe zit het met de multiplyer en FSB? kan je dat allemaal in de bios instellen als je proc (in dit geval een AMD Duron 800) geunlockt is?

Heeft het board alleen maar DDR ondersteuning? of ook SDRAM?

Hoe zit het met de support bij Epox?

thx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vergeet ook de goede ondersteuning niet.
Gewoon Nederlands epox.nl
nieuw bios nodig, ook dat is gewoon te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 16:42 schreef The_YellowDog het volgende:
W00t, wel heel veel positieve reacties! maar ik ben helemaal niet bekend met Epox 8KHA, dus zou iemand me ff wat kunnen vertellen:

Hoe zit het met de multiplyer en FSB? kan je dat allemaal in de bios instellen als je proc (in dit geval een AMD Duron 800) geunlockt is?

Heeft het board alleen maar DDR ondersteuning? of ook SDRAM?

Hoe zit het met de support bij Epox?

thx alvast!
sorry hoor, maaruh:

www.epox.nl misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRedGuy
  • Laatst online: 15-11-2024
Duidelijk dat dit Epox bord mijn plankje gaat worden, enige nadeel is dat er geen raid op zit, iets bekend dat dit bord met raid uit komt? Epox heeft wel raid borden... maar die hebben geen KT266A chipset:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb begrepen dat er ook 1 met raid uitkomt en anders gewoon kaartje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 16:49 schreef Limited het volgende:

[..]

sorry hoor, maaruh:

www.epox.nl misschien?
dat snap ik: maar ik wil ervaringen met die dingen van mensen horen: de site van epox beschrijft alles heel mooi enzo.. maar nu wil ik het uit de praktijk horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Ik heb dus ook sinds vrijdag dat plankje alleen nu zit ik met een vraag. levert een nieuwe biosversie performance winst, want ik zit nu volgens mij met een bios van 2nov 2001. Maar heb geen stotter problemen in 3d en dat met een R8500:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
ik vond epox ook altijd chill met socket7

USDM manager etc etc ;)
handige multiplier jumpersettings

perfect ;)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Op zondag 20 januari 2002 17:11 schreef The_YellowDog het volgende:

[..]

dat snap ik: maar ik wil ervaringen met die dingen van mensen horen: de site van epox beschrijft alles heel mooi enzo.. maar nu wil ik het uit de praktijk horen!
tja, maar de vragen die jij stelden zijn feiten (zoals heeft die DDR ??) en die zijn op epox.nl te vinden
maar toch...die EpoX rulez

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Ja, wat wil je nog meer horen over dit board ?
Bij mij loopt het met 2 CRUCIAL 256Mb modules op 180MHz FSB stabiel met de maximale settings.
Mijn 1800+ loopt stabiel op 1775MHz op dit mainboard.
Uh, ja dit board is gewoon stabiel als je een goeie voeding en goed geheugen hebt.
Wat wil je nog meer weten dan ?

Oh, de maximale FSB die ik gedraaid heb op dit board is 217MHz (434MHz DDR dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Op zondag 20 januari 2002 16:42 schreef johnbjohn het volgende:
Vergeet ook de goede ondersteuning niet.
Gewoon Nederlands epox.nl
nieuw bios nodig, ook dat is gewoon te bestellen.
En ze zitten op 2 Km van mijn huis, in Waddinxveen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Vandaag mijn systeempje met Epox 8KHA+ samengebouwd, met een XP 1700+, 512 MB Dane-Elec reepje, Hercules GF 2 Ti, 60 GB Maxtor. Draait nu al een uur of 6 zo stabiel als een huis (het is nog geen garantie natuurlijk, maar tot nu toe gaat die erg lekker. :))

Ik was nogal huiverig om een mainbord met Via chip te kopen, en al helemaal om dan een Epox bordje te halen (ik had zoiets van, zo goedkoop (136 EUR), kan toch nooit zo goed zijn als een Abit van 180. Maar tot nu toe ben ik er supertevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

heb je hem bij computerhome gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bios ondersteuning is ook heel goed.
Ook als je vragen hebt en je mailt ze naar epox.nl, krijg je antwoord, wat je ook vaak mist bij andere.
Ik hoop dat Epox deze betaalbare service en goede producten kan voort zetten.
Want al vaker zijn fabrikanten zo begonnen.
Kijk maar naar Asus, is nog steeds goed maar wel duur en trager met bios ondersteuning geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het moederbord bij graficall in Leiden gehaald.
Ook zij leveren nu systemen af met Epox.
Vermoedelijk om zo weinig mogelijk klachten terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
heb hem vrijdag gehaald
tot nu toe stabiel tot 143mhz
mijn proc is nog niet unlocked
die 180 van rick 2001 wil ik ook wel halen :9

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Ik kwam tot de 153, maar ik denk dat daarna mijn geheugen me in de steek laat. Dit was namelijk op standaard voltage en als ik 155 probeer doet ie het niet(ook bij 1.85v) omdat er dan corrupte files te voorschijn komen. Zou het helpen om het voltage van het geheugen te verhogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ligt aan je merk geheugen.
Bij Corsair en crucial kun je erg ver gaan.
Is ook bij de andere moederborde zo.
Dus echt dit zijn de enige twee die echt ver komen.
Is ook een keer getest in het blad CT totaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik nog wat meer over het bios weten om in te stellen, want na de laatste bios is er zoveel bij gekomen dat ik het meeste maar laat staan zoals het staat.
Mocht iemand van jullie weten of er een belangrijke tussen staat om te veranderen, dan graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Ja, wat wil je dan nog meer weten ?
Memory timings op maximaal is eigenlijk al de grootste boost die je kunt krijgen.
Dus,

System performance: TURBO
DRAM Clock: 133MHz
DRAM Timing: Manual
SDRAM Cycle Lenght: 2
Bank Interleave: 4 Bank
DRAM Burst Lenght: 8
DRAM PreChrg to Act CMD: 2T
DRAM Act tp PreChrg CMD: 5T
DRAM Active to CMD: 2T
DRAM Queue Depth: 4 Level
DRAM Drive Strength: Auto
DRAM Command Rate: 1T
DCLKI/O Timings: 0ns
Fast R-W Turn Around: Enabled
Continuos DRAM Request: Enabled

CRUCIAL of CORSAIR geheugen mag bij hoge snelheden best een hoog voltage hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 22:16 schreef IvoB het volgende:

[..]

En ze zitten op 2 Km van mijn huis, in Waddinxveen >:)
cool ik heb ook in waddinxveen gewoont. Op de Boezemweg nr 17. (al bijna 5 jaar geleden hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foutje verkeerd scherm gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Past hier ook een Noisecontrol Silverado op eigenlijk?
Want het lijkt me dat die condensatoren redelijk in de weg zitten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 20:30 schreef Reino het volgende:
Past hier ook een Noisecontrol Silverado op eigenlijk?
Want het lijkt me dat die condensatoren redelijk in de weg zitten :(
mijn alpha pal 8045 paste met 2 mm veilen op een hoekje (van me alpha :+ ) net,

neem aan de die silverado ook wel zal passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De meeste koelingen passen wel
Zelf heb ik een coolermaster.
Wel twee goede kast coolers.
Hij blijft nu ook stressed onder de 50 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Op dinsdag 22 januari 2002 19:52 schreef Rick2001 het volgende:
Ja, wat wil je dan nog meer weten ?
Memory timings op maximaal is eigenlijk al de grootste boost die je kunt krijgen.
Dus,

System performance: TURBO
DRAM Clock: 133MHz
DRAM Timing: Manual
SDRAM Cycle Lenght: 2
Bank Interleave: 4 Bank
DRAM Burst Lenght: 8
DRAM PreChrg to Act CMD: 2T
DRAM Act tp PreChrg CMD: 5T
DRAM Active to CMD: 2T
DRAM Queue Depth: 4 Level
DRAM Drive Strength: Auto
DRAM Command Rate: 1T
DCLKI/O Timings: 0ns
Fast R-W Turn Around: Enabled
Continuos DRAM Request: Enabled

CRUCIAL of CORSAIR geheugen mag bij hoge snelheden best een hoog voltage hebben.
ik heb die setting ook met crucial 2100 maar nog steeds niet boven de 143,hij looptnu van 1466@1573.
het kan zijn dat de processor niet verder kan(moet nog unlocken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Hoeveel voltage geef je je memory dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Op zaterdag 26 januari 2002 00:59 schreef Rick2001 het volgende:
Hoeveel voltage geef je je memory dan ?
kwas ff weg.....3.2v max dus, maar op 2.6 v doet ie hetzelfde,
kheb ook mijn lan eruit gehaald en mijn geluid disabled
zou het nog aan mijn harde schijf of dvd rom kunnen leggen.
zoals ik zei ,ik moet eerst unlocken ,dan weet ik waar de bottleneck is
ga ik vd week doen ,dan post ik hier wel weer...
thx sofar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Op zondag 20 januari 2002 23:32 schreef IvoB het volgende:
heb je hem bij computerhome gehaald?
Ja, opgebeld en we konden ze een paar uur later ophalen.

Wel een beetje vreemd allemaal, geen echt bedrijf maar een kantoortje van een ander bedrijf ofzo.

Maarja, het was goedkoop, dicht bij huis en het werkt uitstekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg mijn xp1700+ niet stabiel vanaf 147 fsb, op 146 gaat het allemaal net , maar hoger kan ik helaas vergeten :(. Hij is weliswaar niet unlocked, maar ik had wel verwacht een fsb van 150 te kunnen halen locked.
Het schijnt de processor te zijn :( . Of heeft iemand nog nuttige tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
nou heb ik dus ook nog een vraagje over de Epox 8kha+:

die 3/4 ram/cpu divider hoe zit dat nou pcies?
Wat is dan de maximale fsb als ik mijn pci bussnelheid op 40mhz wil houden (ik heb een realtek NIC, en die komt niet zo hoog)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op zaterdag 26 januari 2002 23:40 schreef PASware het volgende:
nou heb ik dus ook nog een vraagje over de Epox 8kha+:

die 3/4 ram/cpu divider hoe zit dat nou pcies?
Wat is dan de maximale fsb als ik mijn pci bussnelheid op 40mhz wil houden (ik heb een realtek NIC, en die komt niet zo hoog)?
Je kunt in je bios gewoon de setting DRAM clock op 100MHz of 133MHz zetten waardoor je dus de 3/4 divider kunt gebruiken.
Maw. je processor loopt op 133MHz en je memory kan dan asynchroon op 100MHz lopen.
Er is geen extra PCI divider of AGP divider, dus als je je PCI op maximaal 40MHz wilt houden, dan kun je dus niet hoger dan 160MHz met je FSB gaan. Als je de 3/4 memory divider op 160MHz gebruikt, dan loopt je memory dus gewoon op 120MHz. (Schiet niet op dus)
Er is in ieder geval geen manier om je PCI speed omlaag te halen bij een hogere FSB snelheid. Dan moet je het IWILL XP333 board kopen, want die heeft wel de 1/5 en 1/6 divider op 166 resp. 200MHz FSB en uiteraard de bijbehorende AGP dividers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op zaterdag 26 januari 2002 23:29 schreef epo het volgende:
ik krijg mijn xp1700+ niet stabiel vanaf 147 fsb, op 146 gaat het allemaal net , maar hoger kan ik helaas vergeten :(. Hij is weliswaar niet unlocked, maar ik had wel verwacht een fsb van 150 te kunnen halen locked.
Het schijnt de processor te zijn :( . Of heeft iemand nog nuttige tips ?
Het is inderdaad niet gemakkelijk om een gelockte XP processor boven de 150MHz te krijgen. Ik zeg niet dat het niet kan, maar de meeste willen dit gewoon niet.
Is unlocken dan een probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Op zondag 27 januari 2002 00:27 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Het is inderdaad niet gemakkelijk om een gelockte XP processor boven de 150MHz te krijgen. Ik zeg niet dat het niet kan, maar de meeste willen dit gewoon niet.
Is unlocken dan een probleem ?
Idd, unlocken en mp ietsje omloog > FSB omhoog :)
Pagina: 1 2 3 Laatste