Peerless Sub af! & discussie over home-cinema sets

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 18.563 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Op donderdag 17 januari 2002 09:40 schreef willemj het volgende:
Kheb eergisteren een nieuw setje besteld, maar als ik die pics zie heb ik er al weer spijt van :9
Watvoor setje ? :)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Ok, de final setup :)

Nieuwe stereo-kast en final opstelling.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/f1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/f2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/f3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/f4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/f5.jpg

reacties ? :P

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

:9~

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Reacties?
Ja.. Waarom staan er 2 waterkokers in je vensterbank?

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op donderdag 17 januari 2002 12:36 schreef Sjoko het volgende:

[..]

1 is een waterkoker... de andere is een koffie-zet-apparaat.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op donderdag 17 januari 2002 12:36 schreef Sjoko het volgende:

[..]

LOL staat er een geweldige set gaat ie lopen mieren over waterkokers.. LOL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:07

Sharky

Skamn Dippy!

sjees volgens mij geef jij best veel geld uit aan audiostuff. die sattelieten zijn toch b&w's?

balen dat die subs altijd zo duur zijn. zijn er eigenlijk ook zelfbouw subs van rond de 700 á 800 piek?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1933

Op donderdag 17 januari 2002 14:31 schreef sharkyOnline het volgende:
balen dat die subs altijd zo duur zijn. zijn er eigenlijk ook zelfbouw subs van rond de 700 á 800 piek?
die zijn er wel hoor... kijk hier maar eens! daar komt de peerless sub ook vandaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
sjees volgens mij geef jij best veel geld uit aan audiostuff. die sattelieten zijn toch b&w's?

Hehe, hoe DURF je het sattelieten te noemen ;) Bij sattelieten denk ik aan die Bose Accoustimanss van die dingen die OF met mid-laag OF met hoog moeite hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet

Satelieten zou ik het niet willen noemen, het zijn 602's van B&W...

Een goede sub kost nu eenmaal een hoop geld. En ik ken geen zelfbouwsubs voord dat bedrag. Kan je beter een kant en klare sub voor kopen. Denk dat je pas echt performance winst gaat halen als je zo boven de 1500 piek komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42404

Wat is het nut nou om er een te maken .. :? koop er gewoon een in de winkel [grapje] nee maar ziet er wel strak uit //.

|[in-put Out-put]|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Waarom zitten je achterspeakers zo raar tegen de muur?
Heeft dat een reden, of kan ik aan de foto de orientatie niet opmaken (dus hoe ze in verhouding met de rest geplaatst zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op donderdag 17 januari 2002 15:37 schreef Taco het volgende:
Waarom zitten je achterspeakers zo raar tegen de muur?
Heeft dat een reden, of kan ik aan de foto de orientatie niet opmaken (dus hoe ze in verhouding met de rest geplaatst zijn)
Omdat dat de enige plaats is waar ze het beste kunnen hangen in mijn ruimte.. ze zijn op de luisterpositie gericht.. en deze manier gaf de beste prestatie in mijn ruimte.
Wat is het nut nou om er een te maken .. koop er gewoon een in de winkel [grapje] nee maar ziet er wel strak uit //.
Omdat je zo een veel betere prijs/performance krijgt. Een sub zoals deze is veel duurder als je hem helemaal in elkaar in de winkel zou moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Hele vette opstelling. Ik vind het wel leuk al die foto's. Lijkt me leuk om een heel topic vol met foto's te zien, van audio/video/computer opstellingen.

Zo kom je ook nog eens leuke dingen te weten, bijvoorbeeld dat iemand menthol peuken rookt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op donderdag 17 januari 2002 16:16 schreef Funk het volgende:
Hele vette opstelling. Ik vind het wel leuk al die foto's. Lijkt me leuk om een heel topic vol met foto's te zien, van audio/video/computer opstellingen.

Zo kom je ook nog eens leuke dingen te weten, bijvoorbeeld dat iemand menthol peuken rookt ;).
HAHAHA, ik vind het zelf ook altijd erg leuk om iemand anders zijn setup te zien, en menthol rook ik maar heel afentoe, wel eens lekker.. normaal gewone Marlboro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Jee, wat loert toch iedereen op die foto's zeg, om die menthol peuken en waterkoker te zien moet je toch echt wel iedere pixel aftasten.

Maar alsnog, erg mooi gedaan, mooie opstelling hoewel de rear speakers nog iets naar achteren "mogen", maar helaas niet kunnen in jouw geval..heb er thuis ook last van.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:50

BrZ

Wat is dat groene geval op je tv? :+

Enne, ligt aan mij misschien... maar zijn die 602's van JvS niet een stuk groter :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op donderdag 17 januari 2002 17:28 schreef BrZ het volgende:
LOL >:)
Enne, ligt aan mij misschien... maar zijn die 602's van JvS niet een stuk groter :?
DIe foto van JvS is van tbusquet alleen dan 2 op elkaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 18:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou, dan gaan we er toch een gezellig foto topic van maken? :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/JvS/pics/kamer/hifihoek.jpg

Ze zijn precies evengroot dus. Hooguit ietsje kleiner zelfs, want het laag van die nieuwe loopt ietsiepietsie dieper door.
(En jah, ik drink wijn, ben ferrarifan en eet bij vlagen veel fruit :P).

En dat groene geval op de TV is volgens mij een boekenlegger :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
En dat kleine ding tussen de speakers moet een tv voorstellen? :)

(ik heb nogal en afkeer van tv's onder de 82 cm beelddiagonaal, sorry :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op donderdag 17 januari 2002 17:28 schreef BrZ het volgende:

Dat groene is een muis..

En ja, dat ligt zeker weten aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 17 januari 2002 17:52 schreef Nikel het volgende:

achja, en ik heb weer een afkeer van Fl 2000+ voor een TV uitgeven, dus heb ik voor een heel schappelijk bedragje een 72cm philips matchlinetje gekocht.. Mij stereo kostte (met TV) totaal maar iets van 4500 piek ofzo :). Ik ben slechts een student he en DVD films zijn ook leuk :). Liever 500 voor deze TV en 3000 piek aan films, dan voor 3000 piek een 82cm 100Hz en 10 DVD'tjes in mijn collectie :o ? ;).

Life's all 'bout priority's >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op donderdag 17 januari 2002 17:52 schreef Nikel het volgende:

Hoop niet dat je het over mijn toestel hebt :P

Want dat is toch echt een 82cm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Neen ik had het over die van jvs uiteraard :). Maar is mijn fout, ik had die tv 60cm geschat, boeien ook :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ

BrZ

Op donderdag 17 januari 2002 17:44 schreef JvS het volgende:

[afbeelding]

Ze zijn precies evengroot dus. Hooguit ietsje kleiner zelfs, want het laag van die nieuwe loopt ietsiepietsie dieper door.

Hmmm, op die foto vind ik jouw 602's kleiner dan in het echt... dussuh, zal wel aan de foto's liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15332

Op donderdag 17 januari 2002 17:44 schreef JvS het volgende:

[afbeelding]

w00t JvS, die lamp hebben wij ook ergens hier in huis staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
JvS heb jij nou ook al een sony amp staan :? ben ik nou antiek met mijn sony vooroordelen }:O ?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ

BrZ

Op donderdag 17 januari 2002 17:36 schreef Baklap het volgende:
DIe foto van JvS is van tbusquet alleen dan 2 op elkaar :+
Ehmz, ik had het niet over die eerste foto van JvS hoor, maar ehmz.. zijn 602's die ik met mijn eigen ogen heb gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 17 januari 2002 19:34 schreef ernst het volgende:
JvS heb jij nou ook al een sony amp staan :? ben ik nou antiek met mijn sony vooroordelen }:O ?
Yep, de AV receivers van QS zijn voor het geld zowiezo goed, zitten in dezelfde klasse als een Denon of een Onkyo versterker. Smaakverschil is hier het enige wat een beetje meetelt. Verder bedient zo'n sony gewoon beter.

Mijn versterker is een SonyES dolby prologic ding, wat ik destijds voor 700 piek kon kopen. Ik blijf een arme student, dus dat deed ik :). DD decoder van 400 piek erbij en ik had de mooiste DD versterker die je toen onder de 2000 kon kopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op donderdag 17 januari 2002 19:34 schreef ernst het volgende:
Ow, omdat JvS het heeft staan is het goed ? |:(

Sony maakt in de hogere prijsklasse best goede versterkers.
Heb zelf de 830, waarvan ik de eindversterker niet echt mooi vond klinken, dus heb ik er een Rotel eindtrap achter gehangen, vind de voor en de DD/DTS decoders er wel mooi van klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
Op donderdag 17 januari 2002 20:54 schreef JvS het volgende:

[..]

Yep, de AV receivers van QS zijn voor het geld zowiezo goed, zitten in dezelfde klasse als een Denon of een Onkyo versterker. Smaakverschil is hier het enige wat een beetje meetelt. Verder bedient zo'n sony gewoon beter.

Mijn versterker is een SonyES dolby prologic ding, wat ik destijds voor 700 piek kon kopen. Ik blijf een arme student, dus dat deed ik :). DD decoder van 400 piek erbij en ik had de mooiste DD versterker die je toen onder de 2000 kon kopen :).
LOL ik heb een oud Yamaha DPl'ejte gekocht voor €75 en ik had al een bagger 5.1 setje met DD decoder voor € 100 8-)
Nu nog mooie kassies maken en ernst heeft ook een echt budget sysje (die decoder wordt door videologic ook los verkocht :o )

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
Op donderdag 17 januari 2002 22:25 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Sony maakt in de hogere prijsklasse best goede versterkers.
Heb zelf de 830, waarvan ik de eindversterker niet echt mooi vond klinken, dus heb ik er een Rotel eindtrap achter gehangen, vind de voor en de DD/DTS decoders er wel mooi van klinken.
volgens mij staat er OOK `het viel mij op dat er dus meerdere audiofielen zijn die een Sony ampje hebben en aangezien ik nog steeds een beetje (boel) op Sony :r wilde ik wel eens weten of stugge ik mijn vooroordele maar eens moest afschaffen (de ervaringen die ik heb zijn :r )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 17 januari 2002 22:37 schreef ernst het volgende:

[..]

volgens mij staat er OOK `het viel mij op dat er dus meerdere audiofielen zijn die een Sony ampje hebben en aangezien ik nog steeds een beetje (boel) op Sony :r wilde ik wel eens weten of stugge ik mijn vooroordele maar eens moest afschaffen (de ervaringen die ik heb zijn :r )
Moah, de 3x 5x 6x en 7x (in mindere mate) series van de versterkers zijn zowiezo niet echt bijzonder fijn ofzo. Ze doen het prima en zien er grappig uit, maar echt mooi is het niet. Maar het is altijd beter dan een miniset enzo :). CD, MD enzo kunnen ze wel ok :).
Op donderdag 17 januari 2002 22:25 schreef tbusquet het volgende:

Jah, natuurlijk :P. Wat denk jij dan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Die Es lijn vind ik vooral qua cd spelers klasse, daarom speel ik er zelf ook mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
Op donderdag 17 januari 2002 22:47 schreef JvS het volgende:

[..]

. Maar het is altijd beter dan een miniset enzo :). [..]
dat betwijfel ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op donderdag 17 januari 2002 22:56 schreef ernst het volgende:

[..]

dat betwijfel ik :+
Jij bent gek :P
Op donderdag 17 januari 2002 22:47 schreef JvS het volgende:

Jah, natuurlijk :P. Wat denk jij dan ;).
Dat jij ook gek bent :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1795

Ik ben zo aardig geweest om als opslagruimte voor Thijs' z'n oude speakers te bieden

Zoals wel vaker gebeurt ga ik weer z'n 'afgedankte' rommel kopen :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img2/mission1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img2/mission2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img2/mission3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img2/mission4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img2/mission5.jpg

Mijn 2x 40 watt Pioneer houten kistjes vonnik opeens niet zo mooi meer klinken sinds ik die 602's gehoord had :P
Uit speakers kunnen ook andere geluiden dan pieptoontjes komen

Ik ga nu ff een topic openen over hoe jullie deze speakers vinden klinken en waarom mijn achterspeakers het niet doen met mijn soundblaster live (maar je hebt geen sb live Sint! Weet ik, ik maak ook een grapje ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op donderdag 17 januari 2002 23:04 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Ik ben zo aardig geweest om als opslagruimte voor Thijs' z'n oude speakers te bieden

Zoals wel vaker gebeurt ga ik weer z'n 'afgedankte' rommel kopen :P
En vise versa :D :P
Zo blijft het goed in evenwicht :P
... waarom mijn achterspeakers het niet doen met mijn soundblaster live (maar je hebt geen sb live Sint! Weet ik, ik maak ook een grapje ;))
Phew, anders kom ik samen met JvS je doodschoppen, 6x een bloedneus op één dag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 17 januari 2002 23:06 schreef tbusquet het volgende:

[..]

En vise versa :D :P
Zo blijft het goed in evenwicht :P
[..]

Phew, anders kom ik samen met JvS je doodschoppen, 6x een bloedneus op een dag :P
Stil he? Anders post ik die foto's van je die ik net gemaakt heb >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
zijn dat de 700's ? hmm toch nog ff verder zoeken naar dat 'refresh' knoppie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op donderdag 17 januari 2002 23:07 schreef ernst het volgende:
zijn dat de 700's ?
701.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:07
Op donderdag 17 januari 2002 12:16 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Watvoor setje ? :)
Onkyo 595 receiver
Onkyo 555 dvd-speler
Mission M74 front
Mission M73 (of evt. M72) surround
Mission M7C1 center

Vind ik opzich een super setje, maar als ik die van jou zie... :9
Maarja, ik heb gewoon geen geld voor wat duurders. Volgens mij is de AV-wereld wel een beetje een vicieuze cirkel; ik begon met een budget van 2000 gulden, inmiddels is het ruim 2000 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op donderdag 17 januari 2002 23:08 schreef tbusquet het volgende:

[..]

701.
Ben wel nr 2 he >:)

edit:
Ik zie Cdonia >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img2/mission6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Laatst online: 27-07-2020
Goh die 701 heb ik ook gehad, alsook de 702e :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op donderdag 17 januari 2002 23:12 schreef willemj het volgende:

[..]

Onkyo 595 receiver
Onkyo 555 dvd-speler
Mission M74 front
Mission M73 (of evt. M72) surround
Mission M7C1 center

Vind ik opzich een super setje, maar als ik die van jou zie... :9
Maarja, ik heb gewoon geen geld voor wat duurders. Volgens mij is de AV-wereld wel een beetje een vicieuze cirkel; ik begon met een budget van 2000 gulden, inmiddels is het ruim 2000 euro :)
Opzich een mooie set !! Alleen vervang alsjeblieft die center.. de 70C1 die ik eerst had was een mooie center speaker, maar ik vind de Mordaunt Short 905c die ik nu heb toch een stuk beter (is ook iets duurder).

Maar de nieuwe center van die M7x.. is waardeloos imho..
Een plastieke doos die niet aansluit op de andere speakers die je gaat kopen, ( die ik wel goed vind trouwens, netjes en degelijk gebouwd en mooi geluid ).

Denk nog maar eens heel erg diep na over die center, ik kan je vertellen dat die MS 905c op alle fronten een betere keuze zal zijn.. hij gaat kwa klank ook erg goed samen met Mission en B&W. Anders zou je de Chario Syntar Dialogue nog kunnen overwegen, JvS gebruikt deze icm met 2 602's en 2 303's. En dat klinkt ook erg prettig :)

Voor de rest een mooie set ! Ga d'r voor ! En vergeet zeker ook de sub niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 17 januari 2002 23:21 schreef tbusquet een hoop geouwehoer
Mij een beetje een rotte center verpatsen he?

Het is dat Pioneer geen centers maakt, anders had ik hem wel ff op je hoofd stukgeslagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sinterklaas: staat leuk op die kartonnen doos :P
gaan ze beetje hard??

ik zal ook maar ff foto's van mijn set posten...

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/w.v.d.veen/olympus/linksachter.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/w.v.d.veen/olympus/rechtsachter.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/w.v.d.veen/olympus/subwoofer.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/w.v.d.veen/olympus/center.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/w.v.d.veen/olympus/totaal.jpg

wat extra info...
voor: mission m73
center: sony nogwat (moet je aan tbusquet vragen :P )
achter: mission m72
sub: paradigm pdr 10

onder m'n frontspeakers liggen 2 stoeptegels en onder m'n subwoofer ligt een grindtegel (omgekeerd)
tevens zit er in elke frontspeaker 12,5 kilo zand :)
hierdoor staan ze steviger en in combinatie met de tegels (waar m'n speakers met spikes op staan) dreunt het een stuk minder naar beneden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 17 januari 2002 23:25 schreef Eddo het volgende:
sinterklaas: staat leuk op die kartonnen doos :P
gaan ze beetje hard??
Ja, maar dat doen die Pioneerdingen ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:07
Op donderdag 17 januari 2002 23:21 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Opzich een mooie set !! Alleen vervang alsjeblieft die center.. de 70C1 die ik eerst had was een mooie center speaker, maar ik vind de Mordaunt Short 905c die ik nu heb toch een stuk beter (is ook iets duurder).

Maar de nieuwe center van die M7x.. is waardeloos imho..
Een plastieke doos die niet aansluit op de andere speakers die je gaat kopen, ( die ik wel goed vind trouwens, netjes en degelijk gebouwd en mooi geluid ).

Denk nog maar eens heel erg diep na over die center, ik kan je vertellen dat die MS 905c op alle fronten een betere keuze zal zijn.. hij gaat kwa klank ook erg goed samen met Mission en B&W. Anders zou je de Chario Syntar Dialogue nog kunnen overwegen, JvS gebruikt deze icm met 2 602's en 2 303's. En dat klinkt ook erg prettig :)

Voor de rest een mooie set ! Ga d'r voor ! En vergeet zeker ook de sub niet !
Ik heb inderdaad al vaker negatieve dingen gelezen over die center... Maar het is toch wel belangrijk dat de klankkleur overeen komt? Als ik de M7 center koop ben ik daar natuurlijk zeker van.

Ik zal eens bij RAF naar die MS 950c vragen, maar is die niet veel duurder? Ik zit namelijk al iets over m'n oorspronkelijke budget heen :)

Ik ben nog niet van plan direct een sub te kopen; uit de M74's komt redelijk wat bas. Ik denk dat ik over een half jaartje ofzo een keer ga vragen of ik er 1 een dag mee kan krijgen om es te horen of het nou echt zo'n verschil is, en er dan evt. een te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op donderdag 17 januari 2002 23:12 schreef Baklap het volgende:

[..]

Ben wel nr 2 he >:)
Uiteraard ! ;)
edit:
Ik zie Cdonia >:)
Wazzeg u ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 17 januari 2002 23:27 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Uiteraard ! ;)
[..]

Wazzeg u ?
CDonia staat op mijn versterker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op donderdag 17 januari 2002 23:28 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

CDonia staat op mijn versterker :P
Gooeeeddd... (ben meer van Krimson ..) maar eeuuhh ik blijf een beetje achter... zit te twijvelen of ik de moeite ga doen om dat ouwe zooitje van mij nog even te laten zien...

Op zich wel leuk maar geen digi cam :( wel DV cam maar geen software voorhanden... Probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 17 januari 2002 23:31 schreef Baklap het volgende:

[..]

Gooeeeddd... (ben meer van Krimson ..) maar eeuuhh ik blijf een beetje achter... zit te twijvelen of ik de moeite ga doen om dat ouwe zooitje van mij nog even te laten zien...

Op zich wel leuk maar geen digi cam :( wel DV cam maar geen software voorhanden... Probleem..
Op mijn versterker staat wat veiliger dan op de grond, ik heb 2 weken geleden Wiske onthoofd per ongeluk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op donderdag 17 januari 2002 23:27 schreef willemj het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad al vaker negatieve dingen gelezen over die center... Maar het is toch wel belangrijk dat de klankkleur overeen komt? Als ik de M7 center koop ben ik daar natuurlijk zeker van.

Ik zal eens bij RAF naar die MS 950c vragen, maar is die niet veel duurder? Ik zit namelijk al iets over m'n oorspronkelijke budget heen :)

Ik ben nog niet van plan direct een sub te kopen; uit de M74's komt redelijk wat bas. Ik denk dat ik over een half jaartje ofzo een keer ga vragen of ik er 1 een dag mee kan krijgen om es te horen of het nou echt zo'n verschil is, en er dan evt. een te kopen.
Die M7x center is veel te duur voor het geld.. de 905c heb je nu in de aanbieding voor zo'n 400 piek (gok ik). De klankkleur zou ik niet zo over inzitten, aangezien we het hier over een center speaker hebben, de center heeft de taak om vooral stemgeluid weer te geven, iets wat de M7x center niet goed doet. Klankkleur van de M7x center is absoluut ook niet gelijk aan de M73 of de M74..

Zou voor dezelfde setup kiezen als Eddo hierboven, front M73, rear M72 en dan center MS 905C. Dan houd je nog wat over voor een sub, die imo zwaar noodzakelijk is voor het film gebeuren, aangezien je fronts de bass uit het LFE kanaal anders weergeven dan een goede sub.

Als je naar RAF hilversum gaat moet je maar eens vragen naar Vincent, die weet er echt veel vanaf, en zal je altijd een eerlijk en goed onderbouwd antwoord geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Me ff poulair maken...

Jag, mag hiet een slotje op? Dit gaat toch nergens meer over! Als het nou nog over vrouwen ging of zow :)

Wacht maar tot ik een digicam heb, dan post ik al de hoeken van mijn kamers (+ de vuile vaat op het aanrecht)

edit: en dan stiekum terwijk ik deze post "formuleer" wel weer over audio gaan posten he, misselijk hoor :)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Maarja, dit is inmiddels een chat topic geworden. Dat is niet de bedoeling van het forum... Moesten maar eens afspreken :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Genoeg geplaagd :). Een beetje gezelligheid tussen de tips door moet kunnen :). Beetje plagen ook >:). (ik ken ze dus ook).

Topicje maar weer open ;). (actie BTW volledig onafhankelijk van post van Duck-Twacy (die mij eens een ICQ nummer moet doorgeven ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit topic gaat weer open, persoonlijke vetes vecht je niet op deze manier uit JvS, dat hoor je te weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 17 januari 2002 23:46 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Dit topic gaat weer open, persoonlijke vetes vecht je niet op deze manier uit JvS, dat hoor je te weten ;)
Wat eet jij altijd na de maaltijd? >:)

<font size=1pt>Oh, toch mosterd</font>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op donderdag 17 januari 2002 23:45 schreef JvS het volgende:
Genoeg geplaagd :). Een beetje gezelligheid tussen de tips door moet kunnen :). Beetje plagen ook >:). (ik ken ze dus ook).

Topicje maar weer open ;). (actie BTW volledig onafhankelijk van post van Duck-Twacey (die mij eens een ICQ nummer moet doorgeven ;)).
Duck-Twacey is zeker je alter-ego :P

Ja, heb vanmiddag Psycho zitten kijken weet er alles van nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff de topictitel wat getweakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 17 januari 2002 23:35 schreef tbusquet het volgende:
Zou voor dezelfde setup kiezen als Eddo hierboven, front M73, rear M72 en dan center MS 905C. Dan houd je nog wat over voor een sub, die imo zwaar noodzakelijk is voor het film gebeuren, aangezien je fronts de bass uit het LFE kanaal anders weergeven dan een goede sub.

Als je naar RAF hilversum gaat moet je maar eens vragen naar Vincent, die weet er echt veel vanaf, en zal je altijd een eerlijk en goed onderbouwd antwoord geven.
ik heb dus een sony center van tbusquet overgenomen en die vind ik voorlopig prima! heb ook naar die mission center zitten kijken, maar dat is meer plastic dan speakers :'(
en hij was behoorlijk prijzig (als je kijkt wat je ervoor krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op donderdag 17 januari 2002 23:55 schreef Eddo het volgende:

[..]

ik heb dus een sony center van tbusquet overgenomen en die vind ik voorlopig prima! heb ook naar die mission center zitten kijken, maar dat is meer plastic dan speakers :'(
Koop een boot... werk je dood...

Doe mee met A/V ... en leeg is de portomonais... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 17 januari 2002 23:58 schreef Baklap het volgende:

[..]

Koop een boot... werk je dood...

Doe mee met A/V ... en leeg is de portomonais... :+
ik heb al een boot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op donderdag 17 januari 2002 23:34 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Op mijn versterker staat wat veiliger dan op de grond, ik heb 2 weken geleden Wiske onthoofd per ongeluk :(
Jij bruuuut !!! Schande...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op donderdag 17 januari 2002 23:58 schreef Eddo het volgende:

[..]

ik heb al een boot :)
hmm ik ook nog ergens in Loosdrecht... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 18:36
Leuk topic dit heerlijk alle interresse in de AV wereld, ik schaam me bijna dood als ik al die apparatuur zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 18 januari 2002 00:02 schreef mweert het volgende:
Leuk topic dit heerlijk alle interresse in de AV wereld, ik schaam me bijna dood als ik al die apparatuur zie.
wrom dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op vrijdag 18 januari 2002 00:02 schreef mweert het volgende:
HEb je die van mijnog niet gezien... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Gewoon al die moeite die wordt gestopt in het vinden van de juiste componenten,

Terwijl ik meestal effen naar de winkel ga en als ik wat in mijn hoofd heb dan gaat het mee naar huis wat het ook mag kosten.

Maar hier is iedereen zorvuldig aan het zoeken naar de juiste klankkleur en de perfecte kabel.

ik ben dan ook meer een PA boer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 18 januari 2002 00:05 schreef mweert het volgende:
Gewoon al die moeite die wordt gestopt in het vinden van de juiste componenten,

Terwijl ik meestal effen naar de winkel ga en als ik wat in mijn hoofd heb dan gaat het mee naar huis wat het ook mag kosten.

Maar hier is iedereen zorvuldig aan het zoeken naar de juiste klankkleur en de perfecte kabel.
Ik niet hoor, ik koop van de eerste de beste dwaas zijn speakers. 2e keer al realiseer ik me nu, die Pioneerpiepkistjes komen ook bij hem vandaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op vrijdag 18 januari 2002 00:06 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Ik niet hoor, ik koop van de eerste de beste dwaas zijn speakers. 2e keer al realiseer ik me nu, die Pioneerpiepkistjes komen ook bij hem vandaan :)
LOL !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 18 januari 2002 00:06 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

vergeet je tv niet :P

ik haal trouwens ook veel zooi bij die tbusquet vandaan hoor... m'n center speaker en afgelopen week een 56k modem!

vraag hem ook vaak voor advies over beeld en geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 23:25
Als de nieuwe HT kamer eenmaal af is (en er een nieuwe tv staat) zal ik ook eens wat foto's maken van m'n setup. Maar dat duurt nog wel ff :{

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

die missions van sinterklaaas rulen..eg waar..ik vind mission qua goedkopere boxen echt perfect geluidgeven op een iets hoger geluidsniveau
jammer dat ik geen pics heb van men zelf gemaakt Subwoofer :P
tis niet veel bijzonders..maar ben er trots op dat ik dat ding had gemaakt (me eerste bouwerk)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Dit is de enigste foto die ik nu heb.

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.nl/tw/huiskamerl.jpg

* Big-Foot zit ook altijd te klote met images

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.nl/tw/huiskamerl.jpg

deze dus :P
(je moet [img]en[/img] gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23911

Nou, afgaande op de nieuwe topic titel, hier ook maar ff mijn home-cinema setup(je): 8-)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dellen/foto's/kamer1.JPG
B&W 602 S2 + CCS6 Center op een Sony STR-DB 940 :)
Ook nog 2 x 15" JBL op een Dynacord mosfet eindtrap voor het LAAG >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dellen/foto's/kamer3.JPG
B&W 601 S2 surround, staan 8er me op de kast.

Ik heb hier al een aantal ZÉÉR mooie setjes zien staan, mijn complimenten!! (btw veel B&W speakers)
nou vraag ik me af wat jullie van mijn setje vinden :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Beetje kabel zooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, afgaande op de nieuwe topic titel, hier ook maar ff mijn home-cinema setup(je):
wow! dat is veel apparatuur...

heb je daar ook een tv staan? of gebruik je die surround voor je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Laatst online: 21:29

spok9

Groen...

Phat! Als ik ooit geld genoeg heb wil ik ook zelf wel dit soort ongein gaan uithalen... Nu ligt dat nog een klein beetje buiten het budget :(

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 18 januari 2002 00:16 schreef 01V het volgende:

Ik heb hier al een aantal ZÉÉR mooie setjes zien staan, mijn complimenten!! (btw veel B&W speakers)
Dit is een B&W topic geworden :P. Je set is gewoon mooi hoor :). Wel heel standaard (sony 940 met 600 surround :P), maar dat is niet echt erg ofzo. Ik doe ook aan standaard.

Mweert: ik heb mijn speakers gekocht toen ik nog bose301 had liggen (die liggen). Toen hoorde ik bij een huisgenoot van een vriend deze speakers en was gelijk verkocht. Huisgenoot van vriend werd kennis en ik hoorde ze vrij regelmatige en na een periode was ik overtuigd dat ik deze moest hebben :). Gewoon stug gekocht zonder in de luisterruimte te zitten :).

Nooit spijt van gehad, zelfs na 1,5 jaar in precies diezelfde luisterruimte gewerkt te hebben niet. Mede omdat ik het voor home-cinema en muziek gebruik. Voor puur muziek had ik misschien toch liever een chario syntar200T gekocht, maarja die zijn weer een stukkie duurder :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GdeKeijzer
  • Laatst online: 21-06 18:42

GdeKeijzer

Asjemenou?

Tja.. dat wordt toch niet echt relaxed een DVD-tje kijken... (waar het topic mee startte). :)
Wel een coole setup.

Wat voor muziek maak je?

Straks een pic van mijn setup
- Denon AVR1801
- Denon DVD1500
- Front Quadral Aurum 7
- Center Quadral Aurum Base
- Rear Sony Lo-Fi (moet ik nog upgraden na verhuizing over 2 maanden)
- Cables: vdHul Clearwater

Iemand overigens suggestie voor kleine doch strakke Rear's ?

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op vrijdag 18 januari 2002 00:16 schreef 01V het volgende:
Nou, afgaande op de nieuwe topic titel, hier ook maar ff mijn home-cinema setup(je): 8-)

[afbeelding]
B&W 602 S2 + CCS6 Center op een Sony STR-DB 940 :)
Ook nog 2 x 15" JBL op een Dynacord mosfet eindtrap voor het LAAG >:)

[afbeelding]
B&W 601 S2 surround, staan 8er me op de kast.

Set is goed in orde ! Hoe is die center ?
Alleen die kamer :D OMG moet je niet eens opruimen !?! Zie ik daar een O2R van Yamaha btw. ? Of een O1V ? Prachtige mixers met een geweldige prijs/performance ! :)
Dit is de enigste foto die ik nu heb.
[afbeelding]

* mweert zit ook altijd te klote met images
Erg mooi tv-meubel heb je daar ! Waar bestaat je set uit ? Center ziet er ook groot uit !
ik heb dus een sony center van tbusquet overgenomen en die vind ik voorlopig prima! heb ook naar die mission center zitten kijken, maar dat is meer plastic dan speakers
Die center is gewoon erg goed, is een Sony-ES-nog-wat. Is dus niet eens door Sony zelf gemaakt ! :D Want Sony mag alles maken, behalve speakers imo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Dat tv-meubel is eigen design en dus ook de center daarin is eigen ontwerp en ja dat meubel is monsterachtig groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GdeKeijzer

GdeKeijzer

Asjemenou?

OK.. ff snel een slordig plaatje gevonden

Afbeeldingslocatie: http://24.132.16.93/setup.jpg

TV wordt vervangen door LG 83cm BreedBekBak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 18 januari 2002 00:21 schreef Eddo het volgende:

[..]

wow! dat is veel apparatuur...

heb je daar ook een tv staan? of gebruik je die surround voor je pc?
Alleen voor me PC/muziek :{ Heb geen ruimte + €€€ voor TV ;(
Op vrijdag 18 januari 2002 00:19 schreef mweert het volgende:
Beetje kabel zooi :)
Die foto is van een paar weken terug, het is nu nog véél erger... :P
Op vrijdag 18 januari 2002 00:24 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Set is goed in orde ! Hoe is die center ?
Alleen die kamer :D OMG moet je niet eens opruimen !?! Zie ik daar een O2R van Yamaha btw. ? Of een O1V ? Prachtige mixers met een geweldige prijs/performance ! :)
[..]
Het is een 01V *D en die center bevalt uitstekend, heb alleen het 'mid' iets opgetrokken voor beter spraakverstaanbaarheid en aansluiting met de 602's)

opruimen :? waarvoor ;)
zegt mijn moeder ook altijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op vrijdag 18 januari 2002 00:28 schreef DutchBoy2000 het volgende:
OK.. ff snel een slordig plaatje gevonden

[afbeelding]

TV wordt vervangen door LG 83cm BreedBekBak :)
Nice :)

En TV is idd zo te zien het eerst aan vervangen toe.. je center is breder dan je TV :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Ik heb het zelf af en toe een stuk erger dan kan je amper door de voordeur het huis binnen want dan staat er weer een geluidsset in de weg of je struikeld over de versterkers opweg naar het toilet

Maar verder wel mooi spul zeker die O1V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 18 januari 2002 00:23 schreef DutchBoy2000 het volgende:
Tja.. dat wordt toch niet echt relaxed een DVD-tje kijken... (waar het topic mee startte). :)
Wel een coole setup.

Wat voor muziek maak je?

Straks een pic van mijn setup
- Denon AVR1801
- Denon DVD1500
- Front Quadral Aurum 7
- Center Quadral Aurum Base
- Rear Sony Lo-Fi (moet ik nog upgraden na verhuizing over 2 maanden)
- Cables: vdHul Clearwater

Iemand overigens suggestie voor kleine doch strakke Rear's ?
Had je het tegen mij... :?...... :P

Ik ben maar een (arme) student, ikke geen geld hbb voor grote breedbeeldbak en bovendien, 't past niet op mijn IKEA meubeltje ;)

Ik maak alles 8-) van Dance tot rock, you name it!! B-)

Leuke setup hebbie daar btw, ken niet w8ten op pics... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 18 januari 2002 00:33 schreef mweert het volgende:
Ik heb het zelf af en toe een stuk erger dan kan je amper door de voordeur het huis binnen want dan staat er weer een geluidsset in de weg of je struikeld over de versterkers opweg naar het toilet

Maar verder wel mooi spul zeker die O1V
Dank *D

Mijn garage (van me pa) staat btw ook vol met van die PA troep (W-bins, Glijbanen etc...) >:)
garage van me pa, spullen van mij ;)

Maar dat past niet op mijn kamer.... (20 m2) :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op vrijdag 18 januari 2002 00:42 schreef 01V het volgende:

[..]

Maar dat past niet op mijn kamer.... (20 m2) :{
Ken het probleem ! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Ik heb gewoon een loods voor de opslag maar soms heb ik wat
spul thuis staan en dan test ik het meestal ook wel effen.
(vrijstaande woning)

Nog maar 1 keer ruzie gehad met de buren wonen ook maar 500 mtr verder op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GdeKeijzer

GdeKeijzer

Asjemenou?

Op vrijdag 18 januari 2002 00:39 schreef 01V het volgende:

Leuke setup hebbie daar btw, ken niet w8ten op pics... :9
Zie een paar posts terug.. ff een snel kiekie...

Dit zijn me units:
Afbeeldingslocatie: http://24.132.16.93/aurum7.gif
Afbeeldingslocatie: http://24.132.16.93/aurumbase.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op vrijdag 18 januari 2002 00:45 schreef mweert het volgende:
(vrijstaande woning)

Ik ben jaloers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 18 januari 2002 00:45 schreef mweert het volgende:
(vrijstaande woning)

:9

Hdd we allemaal maar zo'n vrijstaande woning :z

thuis de PA testen blijft leuk..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ok dan ook maar ff
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/jurgen.ludolph/hifi.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/jurgen.ludolph/hifi2.JPG

Let maar niet op de plantjes anders moet het hele zootje het huis uit :P(vrouwen zucht......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GdeKeijzer

GdeKeijzer

Asjemenou?

Op vrijdag 18 januari 2002 00:53 schreef Jur het volgende:
Ok dan ook maar ff
[afbeelding]
[afbeelding]

Let maar niet op de plantjes anders moet het hele zootje het huis uit :P(vrouwen zucht......)
Hahaha... same here !!
'Moet dat, zulke grote speakers ?' |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op vrijdag 18 januari 2002 00:57 schreef DutchBoy2000 het volgende:

[..]

Hahaha... same here !!
'Moet dat, zulke grote speakers ?' |:(
Ja, of "moeten die speaker-kappen er niet voor ?!"
Als je ze er dan stiekem afgehaald hebt, "ownee ! dat ziet er veel te agresief uit !" Moet je na gaan, ze woont nog niet eens hier :D

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.