Peerless Sub af! & discussie over home-cinema sets

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 18.652 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 18 januari 2002 01:03 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Ja, of "moeten die speaker-kappen er niet voor ?!"
Als je ze er dan stiekem afgehaald hebt, "ownee ! dat ziet er veel te agresief uit !" Moet je na gaan, ze woont nog niet eens hier :D
Hetziet er ook zwaar aggressief uit man. Dat is in het begin heel gaaf, maar gaat (mij) irriteren.

Nu gaan ze er alleen af om te showen of voor een foto :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gelukkig me kamer helemaal voor mij alleen (vandaar de troep) :P

hoewel een leuke vriendin nooit weg is, ik ga er nu maar van dromen dan... :z.....trusten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 06-08 11:23
Op vrijdag 18 januari 2002 01:06 schreef JvS het volgende:

[..]

Hetziet er ook zwaar aggressief uit man. Dat is in het begin heel gaaf, maar gaat (mij) irriteren.

Nu gaan ze er alleen af om te showen of voor een foto :P.
Nou, ff kijken hoe lang ik het volhoud dan..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op donderdag 17 januari 2002 23:45 schreef JvS het volgende:

Topicje maar weer open ;). (actie BTW volledig onafhankelijk van post van Duck-Twacy (die mij eens een ICQ nummer moet doorgeven ;)).
Jammer, ik dacht net: ik wou dat ze me op mijn werk zo serieus namen...

ICQ gevuld in profile (maar staat niet standaard aan, lastig tijdens UT spelen)
Op donderdag 17 januari 2002 23:48 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Duck-Twacey is zeker je alter-ego :P
Het is Duck Twacy, van Loony Tunes waarin Daffy Duck droomt dat ie Dick Tracy is (1 van de beste afleveringen, zoek m nog steeds als avi/mpg). Dat streepje zit erin omdat een spatie niet ging :(

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Op vrijdag 18 januari 2002 00:12 schreef mweert het volgende:
Dit is de enigste foto die ik nu heb.

[afbeelding]

* Jag zit ook altijd te klote met images
Jezus, wat heb jij een mooie (als in visueel mooi) opstelling/kamer! Heb je dat rack zelf gemaakt?
Op vrijdag 18 januari 2002 00:16 schreef 01V het volgende:
Nou, afgaande op de nieuwe topic titel, hier ook maar ff mijn home-cinema setup(je): 8-)

[afbeelding]
B&W 602 S2 + CCS6 Center op een Sony STR-DB 940 :)
Ook nog 2 x 15" JBL op een Dynacord mosfet eindtrap voor het LAAG >:)

[afbeelding]
B&W 601 S2 surround, staan 8er me op de kast.

Ik heb hier al een aantal ZÉÉR mooie setjes zien staan, mijn complimenten!! (btw veel B&W speakers)
nou vraag ik me af wat jullie van mijn setje vinden :? ;)
Aaahhh, een 01V :P. * Jag heeft een 01V fobie

Ik heb ff geen foto's van mijn opstelling, maar ik ga die wel proberen te maken over niet al te lang. Ik wil ook wel eens showen met mijn spulletjes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-09 11:43
Op donderdag 17 januari 2002 23:35 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Die M7x center is veel te duur voor het geld.. de 905c heb je nu in de aanbieding voor zo'n 400 piek (gok ik). De klankkleur zou ik niet zo over inzitten, aangezien we het hier over een center speaker hebben, de center heeft de taak om vooral stemgeluid weer te geven, iets wat de M7x center niet goed doet. Klankkleur van de M7x center is absoluut ook niet gelijk aan de M73 of de M74..

Zou voor dezelfde setup kiezen als Eddo hierboven, front M73, rear M72 en dan center MS 905C. Dan houd je nog wat over voor een sub, die imo zwaar noodzakelijk is voor het film gebeuren, aangezien je fronts de bass uit het LFE kanaal anders weergeven dan een goede sub.

Als je naar RAF hilversum gaat moet je maar eens vragen naar Vincent, die weet er echt veel vanaf, en zal je altijd een eerlijk en goed onderbouwd antwoord geven.
Ik had de mission center al besteld, maar bij RAF doen ze niet moeilijk over ruilen volgens mij :)

Ik ga nu echt niks extra meer uitgeven; als ik nu 2x M74 en 2x M73 koop en over een half jaartje ofzo een sub, heb ik dan natuurlijk wel een cool setje 8-) Ik probeer het gewoon een half jaartje zonder sub. Misschien heb ik er dan genoeg verstand van om er zelf een te bouwen :Y) Als het nog zover komt vraag ik nog wel wat tips, ok?

Ik ga naar RAF Kampen, Hilversum is iets te ver weg ;) Over de verkopers in Kampen ben ik super tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 13:26
Jezus, wat heb jij een mooie (als in visueel mooi) opstelling/kamer! Heb je dat rack zelf gemaakt?
Dank je :)

En nee dat rack/meubel is gewoon een keer gekocht maar ik wil binnenkort wel een meubel bouwen voor mijn stereo
maar dan moet eerst weer eens wat tijd over hebben.
Aaahhh, een 01V :P. * Jag heeft een 01V fobie

Ik heb ff geen foto's van mijn opstelling, maar ik ga die wel proberen te maken over niet al te lang. Ik wil ook wel eens showen met mijn spulletjes :).
Ik wil ook inderdaad wel eens wat foto's van jou opstelling zien en vooral dat rack gevuld met crest's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

OOohhhhhhhhhh * Baklap komt aanstormen van heeeeel ver en denkt oh neee niet weer dat |:( bedrijf dat begint met een R en eindigt met een F en er zit een a in en het bestaat uit 3 letters..

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 08:41 schreef willemj het volgende:

Ik had de mission center al besteld, maar bij RAF doen ze niet moeilijk over ruilen volgens mij :)

Ik ga nu echt niks extra meer uitgeven; als ik nu 2x M74 en 2x M73 koop en over een half jaartje ofzo een sub, heb ik dan natuurlijk wel een cool setje 8-) Ik probeer het gewoon een half jaartje zonder sub. Misschien heb ik er dan genoeg verstand van om er zelf een te bouwen :Y) Als het nog zover komt vraag ik nog wel wat tips, ok?

Ik ga naar RAF Kampen, Hilversum is iets te ver weg ;) Over de verkopers in Kampen ben ik super tevreden!
RAF is gewoon een hele goede zaak! ik heb er m'n versterker, tv, dvd en speakers (behalve sub en center) vandaan :)
over het ruilen van speakers doen ze zeker niet moeilijk, want zoals zij ook zeggen: "je kan toch nooit in 1x weten dat iets mooi klinkt in je kamer!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Ik heb ook een heel origineel setje geloof ik :)

Receiver: Sony STR-DB930
Minidisk: Sony MDS-JB930
CD speler: Sony CDP-XB930
DVD speler: Sony NS400D (had geen eurotjes meer voor NS900)

En hier komt ie dan, de speakers:
Front: 2x B&W 602S2
Center: B&W CC6S2
Rear: 2x B&W 602S2

Kabelshit: IXOS toslinks, Oehlbach speakerkabel.

Aangezien me kamer erug klein is heb ik geen ruimte meer voor een 82cm tv(er staan ook 2 comps) maar daar komt verandering in aangezien ik ff van kamer ga swappen :)
Ook moet ik nog een sub kopen, wordt denk ik een REL Q150 of een B&W ASW1000.

Al met al veel Sony + B&W combinaties... ik vraag me af of men die gekocht heeft op aanraden, of dat met zelf te luisteren is geslagen, bij mij was het het laatste :)

Als ik alles heb(TV,sub) maak ik wel een foto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 09:08

GdeKeijzer

Asjemenou?

[quote
Al met al veel Sony + B&W combinaties... ik vraag me af of men die gekocht heeft op aanraden, of dat met zelf te luisteren is geslagen, bij mij was het het laatste :)
[/quote]

Inderdaad... vroeger had ik ook B&W's i.c.m. Luxman versterker. Klonk erg goed.
M'n huidige versterker is ook erg mooi. Over de speakers (mijns inziens het belangrijkst) heb ik ruim 2 maanden over gedaan om te beslissen welke het moest worden.
De Quadral klonk erg goed en waren op moment van beslissen toevallig in de uitverkoop :9 . Dus dat scheelde aanzienlijk in prijs.

Iemand nog suggesties voor mooie, kleine doch strakke rear's ? Die van quadral zijn nl. € 450,- en dat vind ik knap veel voor rear's.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de B&W's gekocht om hun :9 geluid. De sony versterker heb ik gekocht omdat ik het verschil niet echt kon horen tussen die sony en andere versterkers in die prijsklasse. De bediening en aansluitmogelijkheden van die sony zijn gewoon super!! :) (het geluid natuurlijk ook..)
en ik vond het er gewoon errug mooi uit zien ;)

BTW, Jag, ik kan niet w8ten op je pics, want volgens mij heb jij toch ook een heel errug lekker setje staan :9~
hoezo hebbie een 01V fobie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Op vrijdag 18 januari 2002 09:50 schreef 01V het volgende:
Ik heb de B&W's gekocht om hun :9 geluid. De sony versterker heb ik gekocht omdat ik het verschil niet echt kon horen tussen die sony en andere versterkers in die prijsklasse. De bediening en aansluitmogelijkheden van die sony zijn gewoon super!! :) (het geluid natuurlijk ook..)
en ik vond het er gewoon errug mooi uit zien ;)

BTW, Jag, ik kan niet w8ten op je pics, want volgens mij heb jij toch ook een heel errug lekker setje staan :9~
hoezo hebbie een 01V fobie :?
Omdat ik op mijn werk ook wel eens een 01V moet gebruiken (zo'n "grote" K3 is ook niet altijd even handig), en dat is dan altijd het idee krijg dat de mixer mij onder controle heeft ipv andersom :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:15
Op donderdag 17 januari 2002 17:44 schreef JvS het volgende:
Nou, dan gaan we er toch een gezellig foto topic van maken? :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/JvS/pics/kamer/hifihoek.jpg
a-a-u-u--t-t-t-o-o-o-o-w-w-w-a-a-ash

>:)

* Raymond 's chello doetut weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 06:30

FFF

Op vrijdag 18 januari 2002 00:46 schreef DutchBoy2000 het volgende:

[..]

Zie een paar posts terug.. ff een snel kiekie...

Dit zijn me units:
[afbeelding]
[afbeelding]
heb je die receiver op het5 oor gekocht? wil er ook 1 kopen, icm mijn quadral shoguns. Twijfel nog tussen onkyo of denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GdeKeijzer

GdeKeijzer

Asjemenou?

Op vrijdag 18 januari 2002 10:56 schreef FFF het volgende:

[..]

heb je die receiver op het5 oor gekocht? wil er ook 1 kopen, icm mijn quadral shoguns. Twijfel nog tussen onkyo of denon.
Yep.. de combi Denon-Quadral klonk erg lekker. Shogun heb ik ook geluisterd, maar Aurum 7 klonk ff lekkerder, wat fijner in het midden/hoog. Maarja, hij is ook natuurlijk duurder :) .
Koop ook een mooie kabel erbij, doet wonderen. M'n vdHul Clearwater is mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op vrijdag 18 januari 2002 11:10 schreef DutchBoy2000 het volgende:

[..]

. Shogun heb ik ook geluisterd, maar Aurum 7 klonk ff lekkerder, wat fijner in het midden/hoog. Maarja, hij is ook natuurlijk duurder :) .
Zit ook van die mooie hoog units in :)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GdeKeijzer

GdeKeijzer

Asjemenou?

Op vrijdag 18 januari 2002 11:36 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Zit ook van die mooie hoog units in :)
Indeed... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 10:32 schreef Jag het volgende:

[..]

Omdat ik op mijn werk ook wel eens een 01V moet gebruiken (zo'n "grote" K3 is ook niet altijd even handig), en dat is dan altijd het idee krijg dat de mixer mij onder controle heeft ipv andersom :P.
[off-topic]
Dat je denkt dat die mixer jou onder controle heeft ipv andersom kan wel kloppen, de schuifjes bewegen nl vanzelf! >:)

En ik vind het zelf idd ook lekkerder werken ook een grote mixer (ala K3) maar die is niet zo klein en multifunctioneel :9
[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op vrijdag 18 januari 2002 12:20 schreef 01V het volgende:

[..]

[off-topic]
Dat je denkt dat die mixer jou onder controle heeft ipv andersom kan wel kloppen, de schuifjes bewegen nl vanzelf! >:)

En ik vind het zelf idd ook lekkerder werken ook een grote mixer (ala K3) maar die is niet zo klein en multifunctioneel :9
[/off-topic]
En relatief zo goedkoop ! :D Bovendien kan hij ook heel makkelijk voor digitale bronnen gebruikt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Hee tbusquet, ik zie bij jou van die blokken onder je speakers staan. Hoe heb je die gemaakt?
Nu weet ik wel hoe je een blok van MDF maakt, maar heb je ze open of dicht aan de achterkant en heb je er ook nog verzwaring in?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Op vrijdag 18 januari 2002 12:23 schreef tbusquet het volgende:

[..]

En relatief zo goedkoop ! :D Bovendien kan hij ook heel makkelijk voor digitale bronnen gebruikt worden :)
Maar aangezien ik die dingen toch niet zelf hoef te kopen is dat niet hetgeen waar ik me zorgen over maak :). Overigens gaat de ssu hem weer verkopen, niemand trekt dat ding :P. Overigens kan die 01V wel ontzettend veel, en als je heel weinig geld hebt kan ik me goed voorstellen dat je wel wat erin ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op vrijdag 18 januari 2002 12:39 schreef Esger het volgende:
Hee tbusquet, ik zie bij jou van die blokken onder je speakers staan. Hoe heb je die gemaakt?
Nu weet ik wel hoe je een blok van MDF maakt, maar heb je ze open of dicht aan de achterkant en heb je er ook nog verzwaring in?
Zijn gewoon volledig gesloten MDF blokken.. een gaatje aan de bovenachterkant en helemaal gevuld met zand om resonanties naar de vloer te dempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik dank u ;)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool!!!!:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op vrijdag 18 januari 2002 12:46 schreef Jag het volgende:

[..]

Maar aangezien ik die dingen toch niet zelf hoef te kopen is dat niet hetgeen waar ik me zorgen over maak :). Overigens gaat de ssu hem weer verkopen, niemand trekt dat ding :P. Overigens kan die 01V wel ontzettend veel, en als je heel weinig geld hebt kan ik me goed voorstellen dat je wel wat erin ziet.
Helemaal mee eens...Ding kan veel voor niet al te veel €uro's... Zelf heb ik meer met analoge tafels.. (ik weet gewoon te weinig van al die digi dingen 8-) )

Komt omdat ik oooooiiit een zaalversterkings technicus was en dat daar soms op het laatste moment 10 wijzigingen moesten gebeuren en dat gaat nou eenmaal sneller met knoppen en pluggen dan met rolmenu'tjes en geautomatiseerde schuiven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We gaan weer errug off-topic :P
ik ook nog maar ff ;)

Die 01V die ik heb gebruik ik voornamelijk prive. De mogelijkheden zijn eindeloos!! :9 vooral in combinatie met een pc. :)

Voor mijn werk werk ik meestal met de wat grotere Soundcraft mixers (analoog) omdat vooral live je niet snel genoeg kun reageren met een digitale tafel vanwegen de menutjes enzo. :{

Voor het geld is de 01V gewoon een supertafeltje omdat alles er op en er aan zit. *D

2x multi-FX
Een compressor, gate, parametric EQ per kannaal.
En een digitaal in/uit voor me SB Platinum.
hoe wisten die mensen bij Yamaha dat ik een SB Live! had? :+

Zullen we nu maar weer on-topic gaan :? of wordt de topic titel gewoon ff veranderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Ik wil gewoon home cinema foto's :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Ik zal het vanavond weer eens proberen.. leen ff een camera.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op vrijdag 18 januari 2002 14:36 schreef Baklap het volgende:
Ik zal het vanavond weer eens proberen.. leen ff een camera.. :+
Ja nou wil ik jouw set ook wel eens zien !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Jag regel eens een camera ik wil nu ook wel eens foto's zijn van die set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op vrijdag 18 januari 2002 16:06 schreef mweert het volgende:
....
Die stereokast met die glazen-deur heb ik ook nog gehad ! :D
Totdat hij van ellende uitelkaar viel.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Rot ding is het hij is ook een beetje zwaarbeladen en rijdt lang niet zo goed meer :) maar als ik tijd heb ga ik een meubel bouwen voor mijn setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op vrijdag 18 januari 2002 16:20 schreef mweert het volgende:
Rot ding is het hij is ook een beetje zwaarbeladen en rijdt lang niet zo goed meer :) maar als ik tijd heb ga ik een meubel bouwen voor mijn setje.
Dat weet ik idd nog van die kast.. echt een rottig ding vond ik ook..

Glazendeur wilde ook altijd verzakken.. of hij lazerde eruit ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Op vrijdag 18 januari 2002 16:23 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Dat weet ik idd nog van die kast.. echt een rottig ding vond ik ook..

Glazendeur wilde ook altijd verzakken.. of hij lazerde eruit ! :D
Nou daaar heb ik nog nooit geen last mee gehad gelukig maar
als het zou gebeuren meestal ligt mijn 1,50 mtr x 1,50 mtr grote zitzak in de buurt dan valt het glas tenminsten niet kapot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op vrijdag 18 januari 2002 16:05 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Ja nou wil ik jouw set ook wel eens zien !
oops wat heb ik nu weer beloofd... ff naar R*F om mijn "Frontech" 13487 watten RMS Krachtstroom powered (zet de straat zonderlicht) active blafwaffers in te ruilen voor een echte speaker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op vrijdag 18 januari 2002 16:32 schreef Baklap het volgende:

[..]

oops wat heb ik nu weer beloofd... ff naar R*F om mijn "Frontech" 13487 watten RMS Krachtstroom powered (zet de straat zonderlicht) active blafwaffers in te ruilen voor een echte speaker :+
Ja nu ben je het lul ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Foto's Foto's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Ik ook altijd met mijn grote mond.. |:(

edit:
Hier trappen jullie niet in he ???

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/JvS/pics/kamer/hifihoek.jpg

Dan maar grof de layout verkloten....

Zou dit hem zijn :?

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/ccrim/home-theatre/med/DSCN0767+.JPG

:+ Wishfull thinking....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op vrijdag 18 januari 2002 16:49 schreef Baklap het volgende:
Ik ook altijd met mijn grote mond.. |:(

edit:
Hier trappen jullie niet in he ???

[afbeelding]

Dan maar grof de layout verkloten....
Je hebt al net zo'n bout tv als JvS :) :P

[afbeelding]

Hahaha ! Mocht je willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 02:20
Op vrijdag 18 januari 2002 16:49 schreef Baklap het volgende:

[afbeelding]

ik zie nog nèt geen THX Plaque :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.l.r.vanweeghel/files/ht.jpg

Wat is dat toch met die opera scene ut Fifth Element?

Doe dan aub de de a-a-u-u-t-t-t-t-o-w-w-a-s-s-s-h-h scene :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op vrijdag 18 januari 2002 18:20 schreef -ScuL- het volgende:

[..]

ik zie nog nèt geen THX Plaque :P
Ik wil nog wel een DTS plaque.. ding is alleen zo tiefus duur als je de verzendkosten erbij optelt..

Geloof dat hij dan op 200 gulden incl. verzenden komt.. :(

Ga hem wel een keer jatten bij de bios bij mij om de hoek, OWNEE ! die hebben alleen maar Dolby Pro Logic |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Handig, als het glas al van te voren een gaatje heeft:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.l.r.vanweeghel/files/5e2.jpg
Maar goed, daar had ik het niet over, hier wel:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.l.r.vanweeghel/files/5e1.jpg

au-t-t-t-t-o-o-o-w-w-w-was-s-s-s-h >:)

lief koppie he? O+

Btw: deze plaatjes zijn niet helemaal offtopic, mijn HT opstelling staat nu niet ogesteld!! Als ik een filmpie wil kijken, kan dat eigenlijk alleen maar op de pc ;( (videobanden huren doe ik niet aan)

Voor de mensen die helemaal niet snappen waar dit nu weer over gaat:
klik hier

even een berichtje of 10 lezen. Mensen zonder HK toegang: Jammer voor je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op vrijdag 18 januari 2002 19:14 schreef Lampje het volgende:
Handig, als het glas al van te voren een gaatje heeft:
[afbeelding]
Maar goed, daar had ik het niet over, hier wel:

[afbeelding]

au-t-t-t-t-o-o-o-w-w-w-was-s-s-s-h >:)

lief koppie he? O+

Btw: deze plaatjes zijn niet helemaal offtopic, mijn HT opstelling staat nu niet ogesteld!! Als ik een filmpie wil kijken, kan dat eigenlijk alleen maar op de pc ;( (videobanden huren doe ik niet aan)
Laat me dit ff begrijpen.. je hebt wel een HT.. maar hij is niet opgesteld ?!! OMG hoe kom je de week door ;) Owja sommige mensen werken ook nog.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op vrijdag 18 januari 2002 19:29 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Laat me dit ff begrijpen.. je hebt wel een HT.. maar hij is niet opgesteld ?!! OMG hoe kom je de week door ;) Owja sommige mensen werken ook nog.. :)
Geniet er nog maar van >:)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/m.drenth4/tweak/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/m.drenth4/tweak/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/m.drenth4/tweak/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/m.drenth4/tweak/4.jpg

Bij deze... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

FF helemaal terug on-topic, ik heb die sub nu gehoord en hij is heftig. Echt lekker droog en lekker :). Echt bioscooplaag wat lekker doorloopt en lekker integreert met het signaal :). Mijn sub is ook lekker, maar toch nog best een stukje 'zompiger' om er maar een term aan te geven :P.

Ow, deze gaat ook een stuk harder zonder gekke dingen te doen, maar zo hard speel ik toch niet :o.

Ow, en hij is GROOT... Mijn sub is lekker compact en past in m'n hifi meubel, heeft het nadeel ook weer een voordeel :P.

Almetal toch jaloers :o. (en nu ik het gezegd heb is het ook officieel >:)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op vrijdag 18 januari 2002 23:21 schreef JvS het volgende:

Almetal toch jaloers :o. (en nu ik het gezegd heb is het ook officieel >:)).
ff helemaal off-topic... Daar zaten we nu allemaal op te wachten ...op die paar simpele woorden :P (nu ben ik toch bang dat ik niet meer wil luisteren...gaat weer geld kosten :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 12-09 19:57
Owkee, hier mijn wannabee thuisbios:

(Hoe maak ik me plaatjes snel en simpel een slagje kleiner?)

M'n teevee'tje e.d.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/n.van.houten/DSCF0510.JPG

Centertje is de Infinity Reference MKII 100.
Frontspeakers zijn de Infinity Delta 30's.
(Don't mind the mess.. )

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/n.van.houten/DSCF0511.JPG

Dit gebruik ik nou als surround speaker. Dat zijn Jamo LS800's.. 80watt 3weg dingen die ooit heel duur waren. Dis dus al zonder kap. Geen idee of dat goeie zijn, ze doen nu hun werk prima als surround speaker.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/n.van.houten/DSCF0507.JPG

Dis de Infinity front speaker zonder frontje... erg mooi.. heel aparte tweeter.. soort membraam met een draadje erop ofzo?

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/n.van.houten/DSCF0513.JPG

Centertje.. (hijs huge en weegt echt > 10kg) .. op cd hoessies.. moet nog een knappe oplossing daar voor verzinnen.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/n.van.houten/DSCF0514.JPG

M'n app's .. beetje budgetair mogelijk :) een Pioneer 409RDS, een cd spelertje die erbij hoort en een Provision DVD speler van de Blokker (ook bekend als Revoy, Lenco, Deawoo, Home Electronics en nog wat vage merkjes). Geen sub.. geen ruimte ook voor.. en niet echt nodig ook in mijn kleine huisje :)

Nah, tis zeker niet verkeerd zo, helemaal niet voor een studentje :P

Gebruik OFC/HFC extra schoon en fijne 4mm2 koperdraad voor de fronts, en 2mm2 voor achter en center btw. Werkt uitstekend en was nog binnen de prijsklasse die ik zocht (< 10,- p/m).

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 23:21 schreef JvS het volgende:
<font size=+4>Almetal toch jaloers</font> :o. (en nu ik het gezegd heb is het ook officieel >:)).
Sorry, kon het niet laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op zaterdag 19 januari 2002 00:43 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

'k schrok me de pleures :P was net een wijziging en mijn replie aan het maken krijg ik dit toen de page refreshte :P

LoL :) MAar je hebt wel gelijk :)

Maar hier onderaan:
[topic=376748/7]
staan de plaatjes van mijn spul, weet iemand iets over die Jamo speakers? De rest weet ik wel, ben wel benieuwd naar die Jamo's die ik eigenlijk al jaren heb.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op zaterdag 19 januari 2002 00:48 schreef nigelator het volgende:

... weet iemand iets over die Jamo speakers? De rest weet ik wel, ben wel benieuwd naar die Jamo's die ik eigenlijk al jaren heb.
Ja ik ken ze wel, mijn broer had ze jaren geleden die dingen zijn echt vet oldskool >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op zaterdag 19 januari 2002 00:56 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Ja ik ken ze wel, mijn broer had ze jaren geleden die dingen zijn echt vet oldskool >:)
'Oldskool' is dat 'bad' of is dat 'mwoaah, vroeger waren die dingen iig nog oke' ? >:)

'k vond ze altijd wel oke iig.. ze maken alleen relatief weinig geluid.. moet ze altijd flink +-en vergeleken met de rest. (Front speakers zijn 6 ohm nu en die Jamo's zijn 8, ik had 4 ohm front, 6 ohm center en 8 achter.. zal ook wel uitmaken denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op zaterdag 19 januari 2002 00:58 schreef nigelator het volgende:

[..]

'Oldskool' is dat 'bad' of is dat 'mwoaah, vroeger waren die dingen iig nog oke' ? >:)

'k vond ze altijd wel oke iig.. ze maken alleen relatief weinig geluid.. moet ze altijd flink +-en vergeleken met de rest. (Front speakers zijn 6 ohm nu en die Jamo's zijn 8, ik had 4 ohm front, 6 ohm center en 8 achter.. zal ook wel uitmaken denk ik).
Oldskool alsin oud..
Als jochie van 10 vond ik ze altijd zwaar kewl..
Weet niet meer hoe die dingen klinken, wat ik wel wil zeggen is dat Jamo vroeger wel beter was dan nu :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ze zijn idd wel al redelijk oud :)
Denk een jaar of 15-17. Kosten toen Fl 400,- p/s volgens mijn pa. Zijn vrij zwaar en hijs goed gevuld enzo.. dus daar kunnen ze bij Jamo nu nog wat van leren. Wat me wel op viel is toen ik de basspoort eruit haalde (zit een soort stoffiltertje voor) dat de magneet op de woofer onwijs is. Echt net zo groot als de woofer zelf :)

Magoed.. moet eigenlijk nog even films testen met me nieuwe frontspeakers, misschien gaan deze nu ook beter (of eigenlijk relatief meer) lawaai maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Jamo maakt nog steeds wel goede luidsprekers alleen wat je het meeste tegen komt zijn de goedkopere serie's.

Ik moet het wel verdedigen want ik heb zelf ook Jamo en dit is vrijwel het enige wat ik zorvuldig heb uitgezocht in mijn set ik heb verscheidene luidsprekers thuis getest maar deze kwamen persoonlijk het best uit mijn test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op zaterdag 19 januari 2002 01:09 schreef mweert het volgende:
Jamo maakt nog steeds wel goede luidsprekers alleen wat je het meeste tegen komt zijn de goedkopere serie's.

Ik moet het wel verdedigen want ik heb zelf ook Jamo en dit is vrijwel het enige wat ik zorvuldig heb uitgezocht in mijn set ik heb verscheidene luidsprekers thuis getest maar deze kwamen persoonlijk het best uit mijn test.
Dat geloof ik ook wel. Ik hoorde een THX 7.1 setje van Jamo en da was toch ook niet slecht :)
Vond persoonlijk alleen de E470 (oid) erg jammerlijk klinken. Heel doozerig en leeg.. was een fantasieloze speaker naar mijn mening. HEt punt is dat ze door slechte en goede producten aan te bieden hun naam een beetje te grabbel gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Noem eens een merk dat dit niet doet.

Vrijwel elk merk doet dit en moet dit doen om dat de markt toch wel aardig is ingestort bieden bedrijfen goedkopere producten aan deze voldoen voor de meeste mensen goed maar voor de iets kritische persoon algauw niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op zaterdag 19 januari 2002 01:14 schreef mweert het volgende:
Noem eens een merk dat dit niet doet.

Vrijwel elk merk doet dit en moet dit doen om dat de markt toch wel aardig is ingestort bieden bedrijfen goedkopere producten aan deze voldoen voor de meeste mensen goed maar voor de iets kritische persoon algauw niet meer.
Zit wat in, al komt ik nog geen el cheapo Mission of Infinity tegen. Zou ook jammer zijn als ze dat deden.. maar das een keuze.. tis moeilijk om daar doorheen te prikken, dat je dus duidelijk onderscheid maakt tussen de afdeling 'crap' van een merk en de voor de audioidioten wel acceptabele producten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op zaterdag 19 januari 2002 01:11 schreef nigelator het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook wel. Ik hoorde een THX 7.1 setje van Jamo en da was toch ook niet slecht :)
Vond persoonlijk alleen de E470 (oid) erg jammerlijk klinken. Heel doozerig en leeg.. was een fantasieloze speaker naar mijn mening. HEt punt is dat ze door slechte en goede producten aan te bieden hun naam een beetje te grabbel gooien.
Ik vind persoonlijk dat THX setje van Jamo niet erg mooi.. THX betekent natuurlijk niet automatisch dat het mooi klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
je ziet wel redelijk snel of het crap is of dat het de duurdere serie is de afwerking van de goedkopere serie's zijn toch minder afgewerkt en je zal het ook aan de speaker units kunnen zien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Baklap & Nigelator: ... PLANTEN OP JE SPEAKERS?????!!!!??!!! :o

Hoe verzinnen sommige mensen het toch? Ik hoef het hier niet te proberen, liggen er binnen 10 seconden vanaf... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op zaterdag 19 januari 2002 01:20 schreef mweert het volgende:
je ziet wel redelijk snel of het crap is of dat het de duurdere serie is de afwerking van de goedkopere serie's zijn toch minder afgewerkt en je zal het ook aan de speaker units kunnen zien denk ik.
Dat is waar.. maar ik ken ook een heleboel hele dure speakers die ik niet mooi vind klinken.. Ben bijv. absoluut geen fan van Infinity die ook hele dure speakers maken, echte amerikaanse speakers.. en daar houd ik niet zo van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ik vind persoonlijk dat THX setje van Jamo niet erg mooi.. THX betekent natuurlijk niet automatisch dat het mooi klinkt.
HEt was erg overweldigend en het stond loehard tussen een hele berg andere speakers en subs te blazen. Uit de basgaten van alle speakers kwam lucht, terwijl er 1 set aan stond.. zei mij dus nix verder :) alleen de prijs was iig wel high-end : 15.000,- voor 7 speakers.
mweert
Jupz.. haalde de kap van die specifice Jamo af en ik had het idee dat de woofer van kladpapier was.. magoed, das 1 speaker van alle Jamo's die mijn beeld over Jamo een beetje verstoorde. Vindt mijn eigen Jamo's (Als surround) echt prima :)

* NiGeLaToR is slapen en spammed morgen weer.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op zaterdag 19 januari 2002 01:22 schreef TimMer het volgende:
Baklap & Nigelator: ... PLANTEN OP JE SPEAKERS?????!!!!??!!! :o

Hoe verzinnen sommige mensen het toch? Ik hoef het hier niet te proberen, liggen er binnen 10 seconden vanaf... >:)
Ja, maar wat je vergeet is dat deze mensen te maken hebben met de WAF-factor.

Ik moet ook niets op mijn speakers hebben liggen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 19 januari 2002 01:16 schreef nigelator het volgende:

[..]

Zit wat in, al komt ik nog geen el cheapo Mission of Infinity tegen.
Nou vind ik infinity een beetje een slecht voorbeeld, want die maken ook gewoon blaas-speakers, naast de wat mooiere lijnen. De oevertures bijvoorbeeld. Popi-jopi-speaker pur-sang, en de modellen met veel te groote woofers en 'faast-glassfff tweeter' zijn ook alles behalve audiofiel verantwoord :o. JBL doet het ook :o. Bose (alleen maar? ;)). Chario B&W Mission Tannoy en nog wat anderen zie ik het inderdaad niet doen, maar een merk als JM Lab heeft met de tantal serie wat mij betreft zelfs ook iets popi-jopi's neergezet :).
Op zaterdag 19 januari 2002 00:43 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Mag hoor :). Die sub is gewoon superwijs en klinkt met films echt geweldig! Met muziek draait-ie ook goed mee, maar dan stoor ik me toch aan je kamer (sorry Thijs :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 14-09 10:26
bijna twee uur geleden de laatste post(was 4.23, nu 6.17), tijd om te slapen en te dromen van m'n toekomstige DTS setje, laterz

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op zaterdag 19 januari 2002 01:22 schreef TimMer het volgende:
Baklap & Nigelator: ... PLANTEN OP JE SPEAKERS?????!!!!??!!!
Wacht maar ...
Hoe verzinnen sommige mensen het toch?
Dat verzint ook geen mens dat zijn vrouwen.. >:)
Ik hoef het hier niet te proberen, liggen er binnen 10 seconden vanaf... >:)
Dan zou ik ze beter fixeren..(mischien iets met zand doen) zonde dat al die energie verloren gaat in een mee-trillende kast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
JVS, vind je de Delta serie ook blaasspeakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op zaterdag 19 januari 2002 10:19 schreef Yokozuna het volgende:
Ghehe, dat denk ik niet, ze zijn juist lekker klein :)
Als ie dat blaasspeakers vindt moet ie even kopje koffie komen halen bij me.. ze zijn juist heel gedetailleerd en 'breed' (heb het idee dat er een veel groter spectrum weergegeven wordt dan me ouwe speakers). Al moet ik wel bekennen dat ik de kleinste uit de delta serie heb en dat de grootste vrij.. erm .. groot zijn :) Die kunnne wel redelijk 'blazen' denk ik zo.. dus in dat opzicht weer wel.

Afbeeldingslocatie: http://www.harman-deutschland.de/dmedia/Infinity-Home/delta_series/delta70.jpg

Zoals deze zijn wel benadrukt met bassss wooferende toestanden.. dis de Delta 70.

* NiGeLaToR heeft die nog niet gehoord ergens.
Baklap & Nigelator: ... PLANTEN OP JE SPEAKERS?????!!!!??!!!
Hoe verzinnen sommige mensen het toch? Ik hoef het hier niet te proberen, liggen er binnen 10 seconden vanaf...
Erm .. :) Die planten staan daar prima :) Speakers, zijn, als je het goed doet, een deel van je interieur. Als je een slaapkamertje met spullies heb moet je vooral de nadruk op al die electrische troep leggen, maar als je een huis hebt, zelfs zo klein als die van mij, dan wil je dat niet. Tenzij je de uitstraling van de showroom van de BCC wilt hebben in je huis offcourse :) En die plant is geen vrouwelijk invloed, dat heb ik gedaan. En die komen er niet af hoor, die Delta's hebben een eigen gewicht van 19kg, staat stabiel genoeg :)

Iemand nog een oplossing voor mijn centerspeaker probleem op de teevee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

En die plant is geen vrouwelijk invloed
Dat doe je goed... Bij mij is het geen eigen keus...
Iemand nog een oplossing voor mijn centerspeaker probleem op de teevee?
Je zou 2 of 3 zakjes (washandjes bijvoorbeeld) kunnen nemen en die vullen met zand (uiteraard wel goed afsluiten :P ). Op die manier kun je ze onder je center leggen ook al is het schuin of on-effen daaronder.. Mischien een idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op zaterdag 19 januari 2002 11:39 schreef Baklap het volgende:

[..]

Dat doe je goed... Bij mij is het geen eigen keus...
[..]

Je zou 2 of 3 zakjes (washandjes bijvoorbeeld) kunnen nemen en die vullen met zand (uiteraard wel goed afsluiten :P ). Op die manier kun je ze onder je center leggen ook al is het schuin of on-effen daaronder.. Mischien een idee..
Jah, idd, dank je.. es kijken hoe ik dat ga aanpakken :)

Nah, die plant heb ik van een oom en tante gekregen toen we hier gingen wonen.. en als je er water en pokon in blijft gieten blijft ie ook groeien :)

Ut zijn ook zo'n beetje de enige plekjes waar ik nog wat neer kan zetten.. heb helemaal geen planken of dressoirs (of ruimte) om dingen op te zetten :)

Ze hellen wel iets achterover die speakers :P mag wel uitkijken :)

Enne wil jou meis per se allerlei dingen erop zetten dan, of vindt ze je speakers niet mooi? Mijnes vind de speakers iig wel mooi, dat scheelt.. ze snapt alleen al dat gedoe niet om nieuwe te kopen. 'Die andere maken toch ook mooie muziek?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Enne wil jou meis per se allerlei dingen erop zetten dan, of vindt ze je speakers niet mooi? Mijnes vind de speakers iig wel mooi, dat scheelt.. ze snapt alleen al dat gedoe niet om nieuwe te kopen. 'Die andere maken toch ook mooie muziek?'
Nou ze vindt ze niet lelijk en ze waardeert het geluid en begrijpt dat daar wat groters voor moet staan. Zo vond het alleen zo saai zonder iets erop. Het is zoals jij ook zo mooi zei... In een kamer moet het techie lijken in een huiskamer moet het er een beetje netjes uitzien ..

Ik vind het allemaal niet zo erg, als ik mijn 6 speakers maar kwijt kan en zo af en toe eens wat nieuws kan kopen ( ja maar deze doen het toch ook goed ? >:) ) dan ben ik alweer tevreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op zaterdag 19 januari 2002 11:52 schreef Baklap het volgende:

[..]

Nou ze vindt ze niet lelijk en ze waardeert het geluid en begrijpt dat daar wat groters voor moet staan. Zo vond het alleen zo saai zonder iets erop. Het is zoals jij ook zo mooi zei... In een kamer moet het techie lijken in een huiskamer moet het er een beetje netjes uitzien ..

Ik vind het allemaal niet zo erg, als ik mijn 6 speakers maar kwijt kan en zo af en toe eens wat nieuws kan kopen ( ja maar deze doen het toch ook goed ? >:) ) dan ben ik alweer tevreden...
Whehe.. vrouwen.. tis ook altijd hetzelfde verhaal.. :)

Nah mijn meis waardeert het geluid ook, maar zag het nut er niet van in .. dat doet ze overigens bijna met geen enkele aankoop .. (de teevee, de oven en de vriezer vernieuwen daargelaten :P ). Das typisch mijn vriendin, niet materialistisch :) En ik wel, en dat weet ik. Heb me wel voorgenomen even te stoppen met kopen.. dit werkt, is mooi en ik moet nu niet steeds weer in winkels gaan kijken en luisteren of voor de pc.. het blijft feest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GdeKeijzer

GdeKeijzer

Asjemenou?

Zo, nu ook een paar goede kiekje gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://24.132.16.93/home/HT1.jpg
De opstelling

Afbeeldingslocatie: http://24.132.16.93/home/HT2.jpg
Aurum 7 detail

Afbeeldingslocatie: http://24.132.16.93/home/HT3.jpg
Aurum Base (center) detail

Afbeeldingslocatie: http://24.132.16.93/home/HT4.jpg
Het setje, Denon AVR1801 en DVD1500

Zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
* Glival heeft z'n nieuwe setje binnen :9 8-)

Klopt het trouwens dat Pearl Harbour problemen kan geven bij sommige DVD-spelers? Ik kan 'm wel kijken, maar af en toe stopt het geluid voor een halve seconde ofzo.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GdeKeijzer

GdeKeijzer

Asjemenou?

Op zaterdag 19 januari 2002 11:58 schreef willemj het volgende:
Klopt het trouwens dat Pearl Harbour problemen kan geven bij sommige DVD-spelers? Ik kan 'm wel kijken, maar af en toe stopt het geluid voor een halve seconde ofzo.. :'(
Klopt, dit is een bekend probleem. Heb het tot nog toe alleen bij een Onkyo gehoord/gezien, maar wel veel van horen zeggen. De film zelf krijg ik volgende week pas binnen. Dan kijken wat m'n Denon er van bakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
Op zaterdag 19 januari 2002 12:00 schreef DutchBoy2000 het volgende:

[..]

Klopt, dit is een bekend probleem. Heb het tot nog toe alleen bij een Onkyo gehoord/gezien, maar wel veel van horen zeggen. De film zelf krijg ik volgende week pas binnen. Dan kijken wat m'n Denon er van bakt.
Ja, ik heb idd een Onkyo DVD-speler. Ik heb nu een 'showmodel' mee (DV-S535) omdat de 555 nog niet binnen was. Volgende week ruil ik 'm om voor de 555, zou dat nog uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

* Baklap vind dat dit een hele leuke draad is

Ik ga hopelijk snel even luisteren bij tbusquet.. zal wel weer resulteren in een consult bij de lokale HIFI boer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GdeKeijzer

GdeKeijzer

Asjemenou?

Op zaterdag 19 januari 2002 12:02 schreef willemj het volgende:

[..]

Ja, ik heb idd een Onkyo DVD-speler. Ik heb nu een 'showmodel' mee (DV-S535) omdat de 555 nog niet binnen was. Volgende week ruil ik 'm om voor de 555, zou dat nog uitmaken?
Misschien durf ik zo 1,2,3 niet te zeggen. De loopwerken van die machines zijn hetzelfde. Misschien iets andere software ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op zaterdag 19 januari 2002 12:02 schreef willemj het volgende:

[..]

Niet om te flamen, maar er zijn veel DVD's die dwars liggen he? Mijn Blokker DVD spelers, speelt alle DVD's, inclusief MI2, Pearl Harbour en noem maar op perfect af. Zelfs die beveiliging die voorkomt dat je een regio dvd op een volledig regiovrije speler afspeelt werkt niet op mijn speler... ben der eigenlijk heel erg blij mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op zaterdag 19 januari 2002 11:57 schreef DutchBoy2000 het volgende:

[afbeelding]
De opstelling

[afbeelding]
Aurum 7 detail

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo...
Zodeju, je center is groter dan je teevee m8 :P Whoei :)
Zijn dat alu conussen?
Op zaterdag 19 januari 2002 12:03 schreef Baklap het volgende:
* Baklap vind dat dit een hele leuke draad is

Ik ga hopelijk snel even luisteren bij tbusquet.. zal wel weer resulteren in een consult bij de lokale HIFI boer :D
Ghehe, dat probeer ik juist te voorkomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op zaterdag 19 januari 2002 12:04 schreef nigelator het volgende:

[..]

Niet om te flamen, maar er zijn veel DVD's die dwars liggen he? Mijn Blokker DVD spelers, speelt alle DVD's, inclusief MI2, Pearl Harbour en noem maar op perfect af. Zelfs die beveiliging die voorkomt dat je een regio dvd op een volledig regiovrije speler afspeelt werkt niet op mijn speler... ben der eigenlijk heel erg blij mee :P
Mijn flipsje heeft eigenlijk ook nooit last van DVD's die het niet en/of niet goed doen.. Zal wel orinaire pech zijn denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op zaterdag 19 januari 2002 12:06 schreef Baklap het volgende:

[..]

Mijn flipsje heeft eigenlijk ook nooit last van DVD's die het niet en/of niet goed doen.. Zal wel orinaire pech zijn denk ik..
Denk het, ken mensen met Pioneer, Revoy, Onkyo, Sony en nog wat vage merken die allemaal met andere DVD's problemen hebben. Ik met alles niet.. en jij met jou Philips ook niet dus.. heb mijn ouders met hun Pioneer ook nog nergens over horen zeuren dus het zal best ook nog type afhankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op zaterdag 19 januari 2002 11:57 schreef DutchBoy2000 het volgende:

[afbeelding]
De opstelling

[afbeelding]
Aurum 7 detail

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo...
Goeie set hoor... (lastig he kinderen.. kan je niet meer zo hard spelen :P weet er alles van...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GdeKeijzer

GdeKeijzer

Asjemenou?

Op zaterdag 19 januari 2002 12:08 schreef Baklap het volgende:

[..]

Goeie set hoor... (lastig he kinderen.. kan je niet meer zo hard spelen :P weet er alles van...)
Tja... zo af en toe toch even de volumeknop naar rechts is toch wel lekker. Neem bv stukje van Independence Day dat die schotels over komen vliegen !!! Hubba hubba hubba !!
Dan mis ik nog wel een subje...

Maar 's avonds als de kids onder zeil liggen kan het inderdaar niet te hard... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GdeKeijzer

GdeKeijzer

Asjemenou?

Op zaterdag 19 januari 2002 12:05 schreef nigelator het volgende:

[..]

Zodeju, je center is groter dan je teevee m8 :P Whoei :)
Zijn dat alu conussen?
Haha... in nieuwe huis (2 maanden) komt ok een breedbeeld (83cm). De conussen zijn niet van alu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op zaterdag 19 januari 2002 12:11 schreef DutchBoy2000 het volgende:

[..]

Tja... zo af en toe toch even de volumeknop naar rechts is toch wel lekker. Neem bv stukje van Independence Day dat die schotels over komen vliegen !!! Hubba hubba hubba !!
Dan mis ik nog wel een subje...

Maar 's avonds als de kids onder zeil liggen kan het inderdaar niet te hard... :(
Ben zelf nogal onder de indruk van de DTS versie van U571 en met name het stukje met de dieptebommen.. :9~ Dat merkte ik wel zeg toen mijn subje er bij kwam. Nah naar rechts met de knop gaat maar zelden en bij 4 is het al zo hard dat de buren zich afvragen waar de pleuris nu weer uitgebroken is >:) .. Nee niet weer ik wil :z ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 19 januari 2002 10:19 schreef Yokozuna het volgende:
Nooit gehoord :). Ik ken alleen de oevertures en wat el cheapo dingen, waarvan ik niet eens meer weet hoe zet heten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op zaterdag 19 januari 2002 12:17 schreef JvS het volgende:

[..]

Nooit gehoord :). Ik ken alleen de oevertures en wat el cheapo dingen, waarvan ik niet eens meer weet hoe zet heten :P.
Die overtures crossed my mind omdat daar al een sub inzit. Ik heb dus nu geen sub en geen ruimte voor eentje ook. Alleen leek het mij maf dat je je sub dan niet kan afstellen en dat ie altijd aan staat.. dan worden het inderdaad blaasluisprekers.

Wat zijn dan el cheapo dingen van Inifinity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gebruik ik nou als surround speaker. Dat zijn Jamo LS800's.. 80watt 3weg dingen die ooit heel duur waren. Dis dus al zonder kap. Geen idee of dat goeie zijn, ze doen nu hun werk prima als surround speaker.
Die hadden wij op de basisschool. Zijn wel heel erg oud, maar klonken toen wel fijn. Waren 200 piek ofzo op het laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op zaterdag 19 januari 2002 11:58 schreef willemj het volgende:
* tbusquet heeft z'n nieuwe setje binnen :9 8-)

En en en ?? klinkt ie lekker ?
Hoe vind je de center ?

En op mijn Pioneer speelt Pearl Harbour zonder problemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
Op zaterdag 19 januari 2002 12:04 schreef nigelator het volgende:

[..]

Bij RAF vertelden ze me dat Pearl Harbour problemen geeft op de 'duurdere' DVD-spelers... :?

En een niet-flame sluit je niet af met :P

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
Op zaterdag 19 januari 2002 12:48 schreef tbusquet het volgende:

[..]

En en en ?? klinkt ie lekker ?
Hoe vind je de center ?

En op mijn Pioneer speelt Pearl Harbour zonder problemen :?
Klinkt goed, maar niet zo goed als in de luisterruimte. Maar alles komt zo van Schiphol, ik heb op verschillende plaatsen gelezen dat het een 'inwerktijd' ofzo nodig heeft, klopt dat?

Ik heb 'm nog niet genoeg beluisterd om de center goed te kunnen beoordelen. Verder heb ik geen vergelijkingsmateriaal, omdat dit de enige center is die ik beluisterd heb. (beetje dom he ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op zaterdag 19 januari 2002 12:35 schreef cmdr_sm het volgende:

[..]

Die hadden wij op de basisschool. Zijn wel heel erg oud, maar klonken toen wel fijn. Waren 200 piek ofzo op het laatst.
Op de basisschool :P
Op zaterdag 19 januari 2002 12:17 schreef JvS het volgende:

[..]

Magoed, niet alles wat duur is is dus ook audiofiel verantwoord? Die overtures worden overal wel redelijk aangeschreven had ik zo het idee.. aan de andere kant wil je wel als je net een paar duizend piek betaald hebt voor een paar speakertjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op zaterdag 19 januari 2002 13:06 schreef willemj het volgende:

[..]

Klinkt goed, maar niet zo goed als in de luisterruimte. Maar alles komt zo van Schiphol, ik heb op verschillende plaatsen gelezen dat het een 'inwerktijd' ofzo nodig heeft, klopt dat?
Alle mechanische componenten van je set hebben tijd nodig om in te spelen, en dus soepeler te worden. Dit geldt dus vooral voor speakers, ze zullen zeker beter gaan klinken, maar verwacht geen schokkende verschillen.

Een luisterruimte klinkt vaak beter omdat deze gemaakt is om te luisteren, vaak zijn het mooie gedempte ruimtes.
Maar iedere ruimte klinkt weer anders.
Ik heb 'm nog niet genoeg beluisterd om de center goed te kunnen beoordelen. Verder heb ik geen vergelijkingsmateriaal, omdat dit de enige center is die ik beluisterd heb. (beetje dom he ;) )
Een klein beetje wel ja, je moet wel goed luisteren naar alle opties die je hebt.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Hmm .. dat heb ik met elke speaker hier tot nu toe gehad...
als ik op de bank zit, dan hoor je wel bas, maar dan is het niet zo warm en diep. Als ik dan naast de bank, of erachter sta, of in een hoek van de kamer is het lekker warm en vol. Hoe krijg ik dit bij mijn bank ook?

Ik heb geprobeerd, speakers van de muur, tegen de muur, onder 30 of 45 graden naar of van de bank af gericht.. helpt allemaal nix. Iemand idee'tje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:42

Sharky

Skamn Dippy!

Op donderdag 17 januari 2002 15:12 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Satelieten zou ik het niet willen noemen, het zijn 602's van B&W...

Een goede sub kost nu eenmaal een hoop geld. En ik ken geen zelfbouwsubs voord dat bedrag. Kan je beter een kant en klare sub voor kopen. Denk dat je pas echt performance winst gaat halen als je zo boven de 1500 piek komt.
ik noem alles in een 4.1 opstelling wat geen sub is een satteliet...excusez moi :)
maar goed, ik vond het al heel wat dat ik zag dat het 602's zijn.
wat is dan een aardige sub voor rond de 600-700 piek die niet zelfbouw is dan?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op zaterdag 19 januari 2002 15:14 schreef nigelator het volgende:
Hmm .. dat heb ik met elke speaker hier tot nu toe gehad...
als ik op de bank zit, dan hoor je wel bas, maar dan is het niet zo warm en diep. Als ik dan naast de bank, of erachter sta, of in een hoek van de kamer is het lekker warm en vol. Hoe krijg ik dit bij mijn bank ook?

Ik heb geprobeerd, speakers van de muur, tegen de muur, onder 30 of 45 graden naar of van de bank af gericht.. helpt allemaal nix. Iemand idee'tje?
Met een sub :D
De regel voor een goede plaats vinden is normaal met een sub de sub op je luisterplaats zetten.. en dan door je kamer gaan lopen.. en waar het het beste klinkt zet je dan de sub neer.. Maar je hebt dus geen sub.. wordt lastig met alleen fronts en rears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op zaterdag 19 januari 2002 15:26 schreef sharkyOnline het volgende:
hakbreekscheurknip
Riskant onderschrift heb je met die link naar die lelijke site van je.. beetje nep.

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.