"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Vergelijk met de Delta60 van infinityspeakers.com

Dus het enige verschil is de extra low-midrange driver? Volgens mij klinkt die Delta60 veel beter. Om nou een GOED 4 weg systeem te creëren rond die prijs lijkt mij te moeilijk.
Hoe duur is die Delta70 trouwens? F1000,- ofzo? Hij ziet er wel geil uit. Klinkt die NOG beter dan de Delta60 ja? Ik ben niet beter gewend
Waarom heeft de Delta70 deze gevoeligheid terwijl de Delta60 "maar" een gevoeligheid van 90dB heeft. Hoe kan dat nou, alsof de gevoeligheid omhoog gaat als je een extra driver toevoegt in een speaker... Ik snap daar geen zak van.91 dB Schalldruck (1Watt/1m)
Op zaterdag 19 januari 2002 17:34 schreef Yokozuna het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dus het enige verschil is de extra low-midrange driver? Volgens mij klinkt die Delta60 veel beter. Om nou een GOED 4 weg systeem te creëren rond die prijs lijkt mij te moeilijk.
'k denk dat je helemaal gelijk hebt. Ik zat te twijfelen tussen een 2-weg en een 3weg speaker. 3-weg lijkt veel breder dat 2-weg, misschien wordt dat ervaren als minder rustig. Verder denk ik dat als je het woord in het Duits leest, je qua gevoeligheid ook iets van 'druk' moet zien. Een extra dinkie zou meer lawaai kunnen produceren. Mijn Delta 30's zijn 89db en mijn vorige speakers waren 94. Kan het verschil horen in het feit dat mijn ouwe speakers pas veel later op gang kwamen, zeg maar op het moment dat het voor de buren ondragelijk werd...
Hoe duur is die Delta70 trouwens? F1000,- ofzo? Hij ziet er wel geil uit. Klinkt die NOG beter dan de Delta60 ja? Ik ben niet beter gewend
[..]
Waarom heeft de Delta70 deze gevoeligheid terwijl de Delta60 "maar" een gevoeligheid van 90dB heeft. Hoe kan dat nou, alsof de gevoeligheid omhoog gaat als je een extra driver toevoegt in een speaker... Ik snap daar geen zak van.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
haha beetje teleurgesteld?Op zaterdag 19 januari 2002 15:31 schreef nigelator het volgende:
[..]
Riskant onderschrift heb je met die link naar die lelijke site van je.. beetje nep.
heb ook nooit gezegd dat het een mooie site is btw.
edit: nee jij hebt een mooie site!
This too shall pass
Die uit me profile? Niemand is slim genoeg om em te snappenOp zaterdag 19 januari 2002 17:55 schreef sharkyOnline het volgende:
[..]
haha beetje teleurgesteld?
heb ook nooit gezegd dat het een mooie site is btw.
edit: nee jij hebt een mooie site!
Nou ik was ook niet teleurgesteld.. IE heeft een functie waarmee je netjes de link ziet, dus wist ik dat het je eigen site is. Vond het eigenlijk erg flauw... goedkope en sneue manier om aan hits te komen..
Moet je zelf weten trouwens..
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Met elke extra driver extra wordt er zo'n 3db winst gemaakt.Waarom heeft de Delta70 deze gevoeligheid terwijl de Delta60 "maar" een gevoeligheid van 90dB heeft. Hoe kan dat nou, alsof de gevoeligheid omhoog gaat als je een extra driver toevoegt in een speaker... Ik snap daar geen zak van.
Verwijderd
Beetje terug on topic aub.Op zaterdag 19 januari 2002 18:08 schreef nigelator het volgende:
[..]
Die uit me profile? Niemand is slim genoeg om em te snappenTis trouwens nauwelijks een site meer, maar een soort app
Offtopic however.
Nou ik was ook niet teleurgesteld.. IE heeft een functie waarmee je netjes de link ziet, dus wist ik dat het je eigen site is. Vond het eigenlijk erg flauw... goedkope en sneue manier om aan hits te komen..
Moet je zelf weten trouwens..
Volgens mij heeft ze het prima door hoorOp zaterdag 19 januari 2002 11:47 schreef nigelator het volgende:
[..]
ze snapt alleen al dat gedoe niet om nieuwe te kopen. 'Die andere maken toch ook mooie muziek?'
Riskant om dat zo te stellen:Op zaterdag 19 januari 2002 18:46 schreef mweert het volgende:
Kom op jongens wij praten hier niet over website's maar over AV stuff.
[..]
Met elke extra driver extra wordt er zo'n 3db winst gemaakt.
Een extra driver geeft door z'n oppervlakte 3dB winst.
Echter: dan gaat de electrische aansluiting meespelen: in serie aansluiten betekend een verdubbeling van de impedantie. Dus 3dB verlies; ergo: resultaat=nul. In parallel aansluiten, betekend een halvering van de impedantie, dus 3 dB winst; ergo resultaat is +6dB. YMMV
(Your Mileage May Vary)
Ok, je impendantie verhaal is waar, maar je hebt natuurlijk wisselfilters ertussen, die dat allemaal voor je oplossen, bovendien spelen ze dus allemaal op een andere freq.Op zaterdag 19 januari 2002 19:17 schreef Lampje het volgende:
[..]
Riskant om dat zo te stellen:
Een extra driver geeft door z'n oppervlakte 3dB winst.
Echter: dan gaat de electrische aansluiting meespelen: in serie aansluiten betekend een verdubbeling van de impedantie. Dus 3dB verlies; ergo: resultaat=nul. In parallel aansluiten, betekend een halvering van de impedantie, dus 3 dB winst; ergo resultaat is +6dB. YMMV
(Your Mileage May Vary)
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Gevoeligheid is de output van een speaker bij een bepaald vermogen. Als je er meer drivers in pompt gaat de output bij HETZELFDE vermogen niet omhoog das onzin, anders zou je met 100 drivers in een speaker zo een gevoeligheid van 125dB kunnen kweken bij 1 watt/1meter.Op zaterdag 19 januari 2002 18:46 schreef mweert het volgende:
Kom op jongens wij praten hier niet over website's maar over AV stuff.
[..]
Met elke extra driver extra wordt er zo'n 3db winst gemaakt.
Ik heb het over gevoeligheid, jij over max dBspl.
Zó mag ik het zien

Aanzicht vanaf m'n de deuropening van mijn dakterrasje m'n hokje in.

Maar hier gaat het toch om

Hier doe ik het nu mee. Allemaal Philips. Ben er zeer tevreden over. Geen high-end, maar uiterst acceptabel. Volgende stap is weer naar Marantz stappen en dan wel weer wat high-end spul.. Maar goed, eerst een nieuwe auto... *zucht*.

Ik heb mooie spikes laten maken, massief RVS. Doen hun werk zeker naar behoren en het staat ook nog 's mooi

Jaja, JBL Century 100. Wát een speakers.. Nog steeds.. Strak vermogen.. Heerlijke apparaten.

Aangezien het toch een beetje een tweak-topic is presenteer ik U met trots, verlichting

Als er géén DVD'tje speelt is er wel een chickie dmv MSN op TV

Over audio gesproken, wat een VETTE speakers bij m'n computer he? Jaja, kwijl maar lekker jongens..

Achterin nog een andere thuisbios zichtbaar, een akai 42CM KTV met 1x 3 Watt
Tja, er mist toch iets inderdaad, surroundspeakers en de sub heb ik niet op de foto.. Heb m'n camera ook op kantoor liggen momenteel en kan dus ook niet even wat maken. Maar goed, veel mis je daar niet mee, ik schaam mij er bijna voor om te melden dat ik Bose (141) surround-speakers heb.. Absoluut aan verzwaring toe op dat vlak. Een fatsoenlijke sub moet ook nog komen, die Peerless spreekt mij nog best aan.. Heb nog wel ruimte om die ergens te fratsen.. Alleen niet de tijd om te bouwen
(Over dat offtopic gezeik eerder, dat kwam omdat ik al 2 keer gezeik had met een url in mijn onderschrift, en dat deze gast ook een site van zichzelf als onderschrift met als naam 'Maxima naaktfoto's'. Vinnik lame, that's all.)
Ik merk wel dat de meeste tweakers, in tegenstelling tot de gemiddelde Nederlander, gewoon een berg samengeraapte spullen heeft staan.
* NiGeLaToR ook
Hey, zo'n cdrek hebbik ook
Had ik ook altijd, maar was ik volledig zat, dus alle oude rommel verkopen en nieuw spul neerzettenOp zondag 20 januari 2002 13:13 schreef nigelator het volgende:
Ik merk wel dat de meeste tweakers, in tegenstelling tot de gemiddelde Nederlander, gewoon een berg samengeraapte spullen heeft staan.
* NiGeLaToR ook
Nah, ik heb Pioneer spul en een vage DVD speler, infinity front en center en Jamo rears..Op zondag 20 januari 2002 13:17 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Had ik ook altijd, maar was ik volledig zat, dus alle oude rommel verkopen en nieuw spul neerzetten
Erm, nu ik erover denk.. wel allemaal losse rommel dus
De WAF-factor??Op zaterdag 19 januari 2002 01:24 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Ja, maar wat je vergeet is dat deze mensen te maken hebben met de WAF-factor.
Ik moet ook niets op mijn speakers hebben liggen hoor.
"Woman Aproved Furniture"Op zondag 20 januari 2002 14:33 schreef TimMer het volgende:
[..]
De WAF-factor??
Inmiddels heb ik alweer twee flinke stapels ernaast staan... Schiet niet op zo. Denk dat ik ergens 14 stangen van een meter vandaan frats met schroefdraad intern.. Maak ik dit meubel gewoon een stuk breder. Nu kunnen er nog geen 250 cd's in.. Dan kunnen er ongeveer 700CD's in, kan ik m'n DivX filmpjes er ook in kwijtOp zondag 20 januari 2002 13:13 schreef nigelator het volgende:
Hey, zo'n cdrek hebbik ookMijnes zit ook net zo vol
•

•

•

•

•

•

•

* Baklap denkt dat is beter...
Het is een active sub maar je kan hem ook als pasive gebruiken. Het is dus een sub die op "elke " set kan..Op zondag 20 januari 2002 15:43 schreef mweert het volgende:
Rare input op je subwoofer een speakon wat doet dat daar ?
[edit]
<hervaz...aaahhh betekend het dat...>
Die delta 70 heb ik voor 999 gezien, maar bij correct dacht ik iets van 500 (gulden, per stuk).Op zaterdag 19 januari 2002 17:34 schreef Yokozuna het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
Waarom heeft de Delta70 deze gevoeligheid terwijl de Delta60 "maar" een gevoeligheid van 90dB heeft. Hoe kan dat nou, alsof de gevoeligheid omhoog gaat als je een extra driver toevoegt in een speaker... Ik snap daar geen zak van.
Ik heb die delta 70 uitgebreid beluisterd bij hifistudiocity te enschede, volgens de verkopers net zo goed als mn kappa 6.2 (proest!!!).
Je hebt altijd je broertje nogOp vrijdag 18 januari 2002 01:07 schreef 01V het volgende:
Ik heb gelukkig me kamer helemaal voor mij alleen (vandaar de troep)
hoewel een leuke vriendin nooit weg is, ik ga er nu maar van dromen dan........trusten
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Die kende ik nog niet, maar is ook een leukeOp zondag 20 januari 2002 14:41 schreef Baklap het volgende:
De WAF-factor??
"Woman Aproved Furniture"
Ik dacht altijd het volgende:
WAF=Wife approval/acceptance Factor
SAF=Spouse Approval/Acceptance Factor
Ja dat dacht ik ook meteen. Maar heb je die er zelf op geknutseld?Op zondag 20 januari 2002 15:43 schreef mweert het volgende:
Rare input op je subwoofer een speakon wat doet dat daar ?
Hij is niet te gebruiken als passief hoorOp zondag 20 januari 2002 15:49 schreef Baklap het volgende:
[..]
Het is een active sub maar je kan hem ook als pasive gebruiken. Het is dus een sub die op "elke " set kan..thats why my friend..
[edit]
<hervaz...aaahhh betekend het dat...>
Die speakon-connector is gewoon een high input. Wat alle Rel's bezitten.
I stand corrected... heerlijk als iemand het beter kan uitleggenOp zondag 20 januari 2002 16:32 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Hij is niet te gebruiken als passief hoor
Die speakon-connector is gewoon een high input. Wat alle Rel's bezitten.
En nee JaG ik ben nog net geen "sub modder"
bel rel.comOp zondag 20 januari 2002 16:44 schreef mweert het volgende:
Maar dan nog vindt ik het een vreemde conn voor een huiskamer speaker.
Waarschijnlijk omdat het kleiner is dan vier speakerterminals. Maar idd best een vage, dan moet je dus als gebruiker zelf een speakon ding kopen en aan je speakerkabels monteren, niet echt gebruikelijk.Op zondag 20 januari 2002 16:44 schreef mweert het volgende:
Maar dan nog vindt ik het een vreemde conn voor een huiskamer speaker.
Nou bijna... REL levert standaard een verloop meeOp zondag 20 januari 2002 17:13 schreef Jag het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het kleiner is dan vier speakerterminals. Maar idd best een vage, dan moet je dus als gebruiker zelf een speakon ding kopen en aan je speakerkabels monteren, niet echt gebruikelijk.
prijslijst op tannoy.nl lees.
//edit//
2 late
//edit//
Ze hebben de speakon connector gebruikt omdat het een goede luchtdichte connector is.
Is allemaal in de manuals van Rel terug te vinden.
het is trouwens http://www.rel.net
Maar je hebt dus de quake, eerst dacht ik de Q150, daarna de Q50.. en nu de QuakeOp zondag 20 januari 2002 17:15 schreef Baklap het volgende:
[..]
Nou bijna... REL levert standaard een verloop meehandig he ? Het kost wat maar dan hebbie ook wat...
* tbusquet is confused ...
Nog ff een paar fotootjes van mijn center dan

Je bedoelt denk ik één voor links, één voor rechts en één als nuldraad.Op zondag 20 januari 2002 18:01 schreef tbusquet het volgende:
Ja, je krijgt een hele lange kabel met een speakon connector eraan. En 3 draden, 1 voor rechts, 1 voor links en 1 voor aarde. Rel geeft als rede dat je dan je evt. aarde niet verstoord.
Ze hebben de speakon connector gebruikt omdat het een goede luchtdichte connector is.
Is allemaal in de manuals van Rel terug te vinden.
het is trouwens http://www.rel.net
En een speakon connector is echt niet luchtdicht, ik snap echt niet hoe ze daar bij komen. Beetje onhandig om dit te doen vind ik. Als die speakerterminals er niet oppassen, ok maar zeg dat dan gewoon
air-tight speakon unit..Op zondag 20 januari 2002 18:23 schreef Jag het volgende:
[..]
Je bedoelt denk ik één voor links, één voor rechts en één als nuldraad.
En een speakon connector is echt niet luchtdicht, ik snap echt niet hoe ze daar bij komen. Beetje onhandig om dit te doen vind ik. Als die speakerterminals er niet oppassen, ok maar zeg dat dan gewoon.
Om oxidatie tegen te gaan.

* Baklap heeft wat uit te leggen...Op zondag 20 januari 2002 18:02 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Maar je hebt dus de quake, eerst dacht ik de Q150, daarna de Q50.. en nu de Quake
* tbusquet is confused ...
Ik heb wel 1 week een 150 gehad..
Ik dacht tot voor gisteren dat ik ook een Q50 had
Ik hoop dat ik weer wat krediet terug heb gewonnen met dit betoog
Neutrik speakon connectoren zijn op zich wel redelijk afgesloten, maar dat gaat echt niet helpen tegen oxidatieOp zondag 20 januari 2002 18:27 schreef mweert het volgende:
Speakon chassis is wel aardig luchtdicht hoor Jag
Maar goed, als ze echt luchtdicht zijn is dat wel handig, hoef je niet na een jaar je kabels opnieuw te strippen enzo.
Op zondag 20 januari 2002 18:02 schreef tbusquet het volgende:
Nog ff een paar fotootjes van mijn center dan
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
ik heb ooit nog is een Mordaunt Short center gehad....een klein zwart speakertje die speciaal was gemaakt om zelf te schilderenOp zondag 20 januari 2002 23:12 schreef hervaz het volgende:
Aan de conussen te zien mordaunt short.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
http://members.ams.chello.nl/tbusquet/center/center2.jpg
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dat speakertje is de Mordaunt Short CS-1 (die ik had).
Kan helaas geen pic vinden
Ecodan warmtepomp
Die center is de same as i have, alleen mijn 'woofers' liggen ietsie dieper en mijn hogetonert is goudkleurig. Is dat een ouder model van de Reference 100 serie?Op zondag 20 januari 2002 14:58 schreef Baklap het volgende:
Hmm ik vond de foto's niet echt mooi dus hier een herhaling...
• [afbeelding]
• [afbeelding]
• [afbeelding]
• [afbeelding]
• [afbeelding]
• [afbeelding]
• [afbeelding]
* Baklap denkt dat is beter...
* NiGeLaToR is overigens nog steeds blij met zijn Delta 30's
Eigenlijk al net iets te groot voor mijn huis, maar ach
Alleen merk ik nu wel al die kuttikjes van me cd's gebrand in een kutbrander
Nope, gewoon een waardeloze branderOp maandag 21 januari 2002 13:29 schreef nigelator het volgende:
[..]
Alleen merk ik nu wel al die kuttikjes van me cd's gebrand in een kutbranderBeetje 'analytisch'?
(alhoewel: tikjes worden eigenlijk nooit door de brander veroorzaakt, meer door de lezer)
Ut zijn maar een aantal cd's die het hebben, met name gebrand met me acer brander. Liton doet het beter. Kan trouwens ook door downloaden en copieren komen. Lezer is een nette cdspeler van Pioneer, nix mis mee dus.Op maandag 21 januari 2002 13:31 schreef Lampje het volgende:
[..]
Nope, gewoon een waardeloze brander
(alhoewel: tikjes worden eigenlijk nooit door de brander veroorzaakt, meer door de lezer)
En analytusch betekend toch dat je veel hoor, zoals Grolsch beigels die geopend worden e.d.
Na, ik heb niet veel referentie, alleen een paar luister dagen, maar de instrumenten zijn ruimtelijk goed gescheiden. Ik kan echt bij ouwe housenummers perfect de audiosporen tellen en bij accoustisch hoor ik heel goed welke instrumenten ze hebben. * NiGeLaToR is een junior audiofiel, dus een beetje lief tegen em doen
Ecodan warmtepomp
Ahha, da doe ik meestal ook, maar nu je het zegt zijn dat ook de cd's met pauzes, die een DAO niet hebben. Thx JTOp maandag 21 januari 2002 13:42 schreef JT het volgende:
Als je last heb van tikejes, probeer dan is op DAO te fikken
FF normaal heOp maandag 21 januari 2002 13:44 schreef nigelator het volgende:
[..]
Ahha, da doe ik meestal ook, maar nu je het zegt zijn dat ook de cd's met pauzes, die een DAO niet hebben. Thx Jt
Ecodan warmtepomp
Hey dat staat er toch JTOp maandag 21 januari 2002 13:59 schreef JT het volgende:
[..]
FF normaal heTis JT, niet Jt
![]()
Even on topic:
Als ik op de bank zit, is er weinig bass, sta ik er naast, achter of voor, is er veel bass. What the #$#$% komt dat? Dat had ik met me ouwe speakers ook, maar ik vindt het zo vaag..
Dat heet kameracoustiek. En je zal dat dus met elke speaker hebben. Ik heb ook meer laag achter mijn bank en in de hoeken van mijn kamer, dat is ook behoorlijk normaalOp maandag 21 januari 2002 14:09 schreef nigelator het volgende:
Even on topic:
Als ik op de bank zit, is er weinig bass, sta ik er naast, achter of voor, is er veel bass. What the #$#$% komt dat? Dat had ik met me ouwe speakers ook, maar ik vindt het zo vaag..
Dis de ondertitel van Kluif_DBZfreakJT heerscht, hij is echt slim
Thanx
Ecodan warmtepomp
Tjonge, lick it up peopleOp maandag 21 januari 2002 15:45 schreef JT het volgende:
[..]
Dis de ondertitel van Kluif_DBZfreak
Thanx
JT.. je bent echt fantastisch [censuur] ook meteen
Heel vaag, maar het is eigenlijk ook nog eens zo dat iedere kamer dat heeft, kan het ook niet verklaren (kan wel een lulverhaal ophouden over dat de buiken in de buurt van de muren vallen, zoiets zal het wel zijn, maar ik weet het niet zeker).Op maandag 21 januari 2002 14:41 schreef JvS het volgende:
[..]
Dat heet kameracoustiek. En je zal dat dus met elke speaker hebben. Ik heb ook meer laag achter mijn bank en in de hoeken van mijn kamer, dat is ook behoorlijk normaal
Overigens valt het nog best tegen hoeveel laag je krijgt als je de sub naast je op de bank zet
Niet alles geloven wat je zietOp maandag 21 januari 2002 17:30 schreef Yokozuna het volgende:
Yeah, Nigelator valt op mannen!
Woon al een tijdje samen met een beeldschone jongedame, en daar kan geen JT tegenop.
Mijn oom heeft zijn sub onder de bank gezet, hij heeft een vrij hoge grote bank en dat paste pcies.. geluid is.. erm .. apart.. bass... zit in je aars na een film .. en het klinkt.. niet. Magoed, kwam erachter dat een behulpzame vriend een draadje + / - had omgedraaid bij me speakers.. en dat scheelt een stuk .. niet eens zo veel trouwens.. is het niet zo erg als je de + en de - om draait ofzo?Op maandag 21 januari 2002 17:54 schreef Jag het volgende:
[..]
Heel vaag, maar het is eigenlijk ook nog eens zo dat iedere kamer dat heeft, kan het ook niet verklaren (kan wel een lulverhaal ophouden over dat de buiken in de buurt van de muren vallen, zoiets zal het wel zijn, maar ik weet het niet zeker).
Overigens valt het nog best tegen hoeveel laag je krijgt als je de sub naast je op de bank zet.
Hmmm.. viel wel meeOp maandag 21 januari 2002 18:27 schreef Nikel het volgende:
Als je de plus en de min aan beide kanten omdraait maakt het niets uit. Als je links en rechts anders doet, dan staan je speakers dus precies uit fase, en dat zal vreemd maar erg "ruimtelijk" klinken.
Ecodan warmtepomp
Welk merk heb je ?Op maandag 21 januari 2002 14:09 schreef nigelator het volgende:
[..]
Hey dat staat er toch JTHoe kun je nou denken dat IK jouw naam verkeerd zou schrijven ?
Even on topic:
Ik weet van bepaalde merken dat ze erg 'vreemd' klinken, alsof ze uit fase staan. Als audiofiel wordt ik dan helemaal gek.
net zoiets als: Bose, stereo in uw hele kamer... behalve waar je het hebben wilt.
Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Verwijderd
kon het niet laten even een paar shotjes van mijn speelgoed te posten

JVC 82cm breedbeeld, Rotel RSX972, Rotel RDV985, Front+Rear speakers Blueroom Minipods, Blueroom sub, Humax sat receiver, MIT5 speakerkabel, QED S-video kabel, NBS Dragon/Fly interlink. Binnenkort: Centre speaker van Blueroom, dempende panelen aan de wand en gordijnen (ook voor de demping)
mzzl
JE laat niets aan het toeval over he?
Je hebt zelfs een bankstel wat bij je spullen past, ipv andersom
JT, jaja, we hadden het gezien, we zijn trots op je
Ow en ik heb Infinity, dus audiofiel mogelijk verantwoord
Wil van de week een Marantz SR 7200 halen. Nu moet er dus nog een center en een stel rears bij. Ik lees hier en daar dat een center redelijk goed moet zijn. Rond FL.300 piek wel okee(een van Canton gezien)? En heb nu nog een paar oude stereo speakers van mijn ouders en wil die als rears gebruiken en door sparen voor een stel betere., slim idee?
Hebben jullie suggesties?
p.s. heb al een stel hele goede front speakers
no comment
Neehoor, goed bezig herman, ga kritisch luisteren naar centers, er zit veel lelijks tussen!Op maandag 21 januari 2002 20:09 schreef Martinus het volgende:
Als we nu toch zo bezig zijn. Heb een prob.
Wil van de week een Marantz SR 7200 halen. Nu moet er dus nog een center en een stel rears bij. Ik lees hier en daar dat een center redelijk goed moet zijn. Rond FL.300 piek wel okee(een van Canton gezien)? En heb nu nog een paar oude stereo speakers van mijn ouders en wil die als rears gebruiken en door sparen voor een stel betere., slim idee?
Hebben jullie suggesties?
p.s. heb al een stel hele goede front speakers
PS: die marantz ga je toch wel voor €770 bij Raf/Staffhorst scoren he?
Neehoor, goed bezig herman, ga kritisch luisteren naar centers, er zit veel lelijks tussen!Op maandag 21 januari 2002 20:13 schreef JvS het volgende:
[..]
Neehoor, goed bezig herman, ga kritisch luisteren naar centers, er zit veel lelijks tussen!
. Ik raad weer de good old chario syntar dialogue aan, mooi warm en helder 'los' geluid. De Mordaunt Short is een stukkie goedkoper, maar is ook een heel stuk minder warm en 'bioscoopachtig', wel goed verstaanbaare stemmen die een tikkie hees zijn, kan veel geluidsdruk neerzetten
.
PS: die marantz ga je toch wel voor €770 bij Raf/Staffhorst scoren he?.
What's up met Herman en leg UIT! ajb
PS: die marantz ga je toch wel voor €770 bij Raf/Staffhorst scoren he?
euh nee......... Kan erg veel voor mijn oude versterker en tuner krijgen.
no comment
Da's een uitdrukkingOp maandag 21 januari 2002 20:37 schreef Martinus het volgende:
[..]
Neehoor, goed bezig herman, ga kritisch luisteren naar centers, er zit veel lelijks tussen!![]()
What's up met Herman.
Ah, dan moet je dat doenPS: die marantz ga je toch wel voor €770 bij Raf/Staffhorst scoren he?.
euh nee......... Kan erg veel voor mijn oude versterker en tuner krijgen.
2 linkjes over supwoeferpleesment (met dank aan Rel):Op maandag 21 januari 2002 14:09 schreef nigelator het volgende:
[..]
http://www.smr-home-theatre.org/Sub-woofer-Set-Up/index.html
lange link
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Heb geen soepwoefer, maar gewoon twee frontspeakers.. is opzich geen probleem, als ie harder staat heb je altijd en overal zat bas in dat kippenhok van meOp maandag 21 januari 2002 20:58 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
2 linkjes over supwoeferpleesment (met dank aan Rel):
http://www.smr-home-theatre.org/Sub-woofer-Set-Up/index.html
lange link
Very nice verhaaltje..
Ik heb nog wel een leuke link naar de website van iemand die echt iets te ver is gegaan met zijn home theater: http://www.flippedbit.net/theater/theater.htm
Op dinsdag 22 januari 2002 00:10 schreef Funk het volgende:
Ben even wezen bladeren door de "my system" foto's op audioreview.com en moet zeggen dat het nu erg moeilijk is om nog onder de indruk te raken van de plaatjes die in dit topic gepost worden. Al moet ik zeggen dat ik dat minipod systeem wel erg mooi vind, maar of het ook mooi klinkt weet ik natuurlijk niet. Vette tv en Rotel versterker en DVD trouwens. Er zit tenminste ook een strakke kamer omheen, ik kom hier namelijk veel te veel burgerlijke interieurtjes met van die afgezaagde tierelantijntjes tegen (zal wel het werk geweest zijn van de vrouw des huizes, maar ik zou het gewoon wegflikkeren die troep). Maar een echte tweaker zal wel geen tijd hebben voor interieurdesign (als zijn desktop er maar strak uitziet). Wij hebben thuis ook een beetje een design home theater setje, namelijk dat zogenaamde space technologie systeem van Kef. Ik weet niet hoe ze heten maar het zijn die kleine zilveren satellietjes. Het uiterlijk is geweldig maar het geluid valt wel mee (al zit er wel een vette 150 watt sub bij).
Ik heb nog wel een leuke link naar de website van iemand die echt iets te ver is gegaan met zijn home theater: http://www.flippedbit.net/theater/theater.htm
We spreken elkaar later wel weer..Geb. datum: 04 juni 1983
Over....20 jaar ?Op dinsdag 22 januari 2002 00:41 schreef Baklap het volgende:
[..]
[..]
We spreken elkaar later wel weer..
Er zit B&W Nautilus technologie in....dat helpt je een beetje op wegAl moet ik zeggen dat ik dat minipod systeem wel erg mooi vind, maar of het ook mooi klinkt weet ik natuurlijk niet.
Ach ja, niet iedereen heeft dezelfde perfecte smaak als jijEr zit tenminste ook een strakke kamer omheen, ik kom hier namelijk veel te veel burgerlijke interieurtjes met van die afgezaagde tierelantijntjes tegen

Op deze manier kan jij een vrouw wel vergeten. Behoorlijk aso om niet met haar wensen rekening te houden.(zal wel het werk geweest zijn van de vrouw des huizes, maar ik zou het gewoon wegflikkeren die troep).
Hoezo generalisatie en overdrevenMaar een echte tweaker zal wel geen tijd hebben voor interieurdesign (als zijn desktop er maar strak uitziet).
Een design set is volgens mij wat anders dan een design kamer....niet ?Wij hebben thuis ook een beetje een design home theater setje, namelijk dat zogenaamde space technologie systeem van Kef. Ik weet niet hoe ze heten maar het zijn die kleine zilveren satellietjes.
Ok, als jij het geluid niet super vind, kwestie van smaak. En die subwoofer is ook behoorlijk. Maar om nou te zeggen dat hij erg krachtig is ? Nee.Het uiterlijk is geweldig maar het geluid valt wel mee (al zit er wel een vette 150 watt sub bij).
Ecodan warmtepomp
Het ziet er zeker mooi uit.. maar audiofielOp maandag 21 januari 2002 19:36 schreef nigelator het volgende:
W00TU really audiophyllic
Waar basseer je dat op ?!
Dacht ik eerlijk gezegd ook al aan.....met een home cinema setup is de ongelukkigste positie voor je tv een hoek...Op dinsdag 22 januari 2002 14:06 schreef tbusquet het volgende:
[..]
maar audiofiel
Ecodan warmtepomp
Signature van JT: "Een relatie bestaat uit geven en nemen. Zij geeft, ik neem."Op dinsdag 22 januari 2002 09:19 schreef JT het volgende:
[...]
Op deze manier kan jij een vrouw wel vergeten. Behoorlijk aso om niet met haar wensen rekening te houden.
Mag ik u even wijzen op "En hoe ziet jou(w) desktop eruit?" deel 1 t/m 20.Hoezo generalisatie en overdreven
Sorry, maar ik begrijp niet wat je hiermee wilt zeggen. Wat ik bedoel met "wij hebben ook een design setje" is dat wij net zoals de jongen met de minipods, ook luidsprekers hebben die uitblinken wat uiterlijk betreft. Dit staat los van of wij wel of niet Jan de Bouvrie met onze meubels hebben laten schuiven.Een design set is volgens mij wat anders dan een design kamer....niet ?
Is inderdaad een kwestie van smaak (ga je nu iedereen die in dit forum zijn mening geeft op dezelfde manier van repliek dienen). Als ik had gezegd dat ze wel super klonken, was je dan ook over een kwestie van smaak begonnen?Ok, als jij het geluid niet super vind, kwestie van smaak.
Bovendien resoneren de speakertjes ontzettend, waarschijnlijk door de manier waarop je ze aan de muur moet bevestigen en ik kan me niet voorstellen dat iemand dat mooi vindt klinken, maar dit terzijde.
Tuurlijk kan het altijd groter en harder, waarschijnlijk heb je zelf een 300 Watt subwoofer en vindt je dat pas vet (volgens mij heb ik het woord krachtig niet in de mond genomen, vet is vele malen subjectiever dan "krachtig").En die subwoofer is ook behoorlijk. Maar om nou te zeggen dat hij erg krachtig is ? Nee.
Ben benieuwd hoe jouw huiskamer eruitziet, maar ik heb na deze post wel zo een vermoeden. Afgaande op je wat overbodige en geirriteerde reacties krijg ik het idee dat je zelf ook niet zo tevreden bent met je interieur.
["laten we weer lief en aardig doen" mode]Ik snap het best hoor dat je het slecht trekt als een broekie van 18 (die niet eens zijn eigen woning heeft en niet weet waar hij het over heeft) kritiek uit op andermans interieur, maar denk gewoon als Baklap bij jezelf "we spreken elkaar later wel weer". Een stylie interieur vind ik gewoon mooi, misschien ligt dat aan mijn leeftijd, maar volgende keer zal ik het voor me houden wanneer ik iets niet al te stylie vind.[/"laten we weer lief en aardig doen" mode]
maar denk gewoon als Baklap bij jezelf "we spreken elkaar later wel weer".
Dat jij mijn humor niet snapt kan ik ook niks aan doen.[quote]]Op dinsdag 22 januari 2002 15:30 schreef Funk het volgende:
Signature van JT: "Een relatie bestaat uit geven en nemen. Zij geeft, ik neem."
Mag ik u even wijzen op "En hoe ziet jou(w) desktop eruit?" deel 1 t/m 20.
Dus omdat ze dat topic openen hebben ze niks anders te doen en vinden ze dat alleen belangrijk ? Slaat nergens op.
Je moet is weten hoeveel ik er kenIs inderdaad een kwestie van smaak (ga je nu iedereen die in dit forum zijn mening geeft op dezelfde manier van repliek dienen). Als ik had gezegd dat ze wel super klonken, was je dan ook over een kwestie van smaak begonnen?
Bovendien resoneren de speakertjes ontzettend, waarschijnlijk door de manier waarop je ze aan de muur moet bevestigen en ik kan me niet voorstellen dat iemand dat mooi vindt klinken, maar dit terzijde.
Krachtig of vet word niet gemeten naar vermogen. En wat bedoel jij dan met vet ? Ik ging daar vanuit omdat de meeste mensen dat met vet bedoelen, helemaal als er een vermogen word bijgezet dat niet gering is.Tuurlijk kan het altijd groter en harder, waarschijnlijk heb je zelf een 300 Watt subwoofer en vindt je dat pas vet (volgens mij heb ik het woord krachtig niet in de mond genomen, vet is vele malen subjectiever dan "krachtig").
Ben benieuwd hoe jouw huiskamer eruitziet, maar ik heb na deze post wel zo een vermoeden. Afgaande op je wat overbodige en geirriteerde reacties krijg ik het idee dat je zelf ook niet zo tevreden bent met je interieur.
Weet je wel waar je het over hebt man...Ik heb nog geen eens een huiskamer
Dat zeg ik allemaal niet. Het enigste wat ik bedoel is dat jij zo minderwaardig doet over andermans interieur terwijl diegene er misschien heel erg blij mee is en er erg z'n best op heb gedaan.["laten we weer lief en aardig doen" mode]Ik snap het best hoor dat je het slecht trekt als een broekie van 18 (die niet eens zijn eigen woning heeft en niet weet waar hij het over heeft) kritiek uit op andermans interieur, maar denk gewoon als Baklap bij jezelf "we spreken elkaar later wel weer". Een stylie interieur vind ik gewoon mooi, misschien ligt dat aan mijn leeftijd, maar volgende keer zal ik het voor me houden wanneer ik iets niet al te stylie vind.[/"laten we weer lief en aardig doen" mode]
Ecodan warmtepomp
En niet mekaar lastig te vallen met de smaak of mening die jij of zij heeft over het al gehele interieur van de bezoekers hier het gaat nog steeds om een Homecinema plaatjes feest en niet een interieur check (toch
We willen toch niet dat JvS of Jag de boel moeten gaan sluiten vanwegen een paar meningsverschillen omtrendt de inrichting.
Zo en dat was mijn mening deze kan geheel fout zijn maar hij staat er toch
Ecodan warmtepomp
Niets fout aan, helemaal okOp dinsdag 22 januari 2002 16:19 schreef mweert het volgende:
Mijn volledige support heb je ! Ik heb dit topic niet gestart om gezever te krijgen over of je iemand zijn huiskamer wel of niet mooi vindt. Ik vind wat ik hier gezien heb allemaal op zijn eigen manier mooi !Op dinsdag 22 januari 2002 16:19 schreef mweert het volgende:
Nogmaals jongens we zijn hier bezig om opbouwende kritiek te geven aan de medetweakers,
En niet mekaar lastig te vallen met de smaak of mening die jij of zij heeft over het al gehele interieur van de bezoekers hier het gaat nog steeds om een Homecinema plaatjes feest en niet een interieur check (toch)
We willen toch niet dat JvS of Jag de boel moeten gaan sluiten vanwegen een paar meningsverschillen omtrendt de inrichting.
Let's get back to business !! Gimme them pictures !
Zie je de ironie dan niet JT? Dit zijn geen opmerkingen waarmee ik iets probeer te bewijzen. Ik wil alleen een beetje bijdehand reageren. Misschien moet ik meer met smiley's gaan werken om mezelf duidelijk te maken. Dit zal wel de ironische smiley zijn:Op dinsdag 22 januari 2002 15:30 schreef Funk het volgende:
Signature van JT: "Een relatie bestaat uit geven en nemen. Zij geeft, ik neem."
Mag ik u even wijzen op "En hoe ziet jou(w) desktop eruit?" deel 1 t/m 20.
Hierbij laat ik het want ik wil dit leuke topic niet naar de klote helpen.
Mijn oprechte excuses voor mijn off-topic miereneuken.
* Baklap houd er mee op... iedereen weer terug naar 1
Verwijderd
Even over het wel of niet audiofiel zijn, ik vind zelf dat ik audiofiel ben omdat ik een instalatie heb gekocht om puur van muziek te genieten en daarbij een mooi film geluid, ik heb deze cinema versterker gekocht omdat er een pure stereo schakeling in zit, dus mijn cd geluid gaat niet via de DSP chip, en ik heb de DVD-speler gekocht omdat deze bekend staat om zijn zeer goede kwaliteiten als CD-speler, even als de speakers die bekend staan om hun goede geluid! Aangezien ik probeer zo'n perfect mogelijke instalatie te hebben (binnen mijn budget) vind ik me zelf dus audiofiel. Wat betreft de opstelling van de hele mikmak heb ik weinig keus, aangezien ik dus met een schone jonkvrouw samen woon, die toch ook nog een klein beetje te vertellen heeft
Zo nu nog een plaatje van me huisdier, deze kat heb ik gekocht omdat tie zo lekker bij m'n bank past en omdat de ze accoustisch zo lekker klinkt....

peace
Woooo wijsheid is een machtig ding... * Baklap denkt er over deze quote in zijn sig te zettenAangezien ik probeer zo'n perfect mogelijke instalatie te hebben (binnen mijn budget) vind ik me zelf dus audiofiel.
LOLZo nu nog een plaatje van me huisdier, deze kat heb ik gekocht omdat tie zo lekker bij m'n bank past en omdat de ze accoustisch zo lekker klinkt....
Dat vind ik nou een mooie verklaring.. Dan mag ik mezelf ook audiofiel noemen.. (of dat wel zo positief is weet ik ook nietOp dinsdag 22 januari 2002 17:36 schreef PF77 het volgende:
Even over het wel of niet audiofiel zijn, ik vind zelf dat ik audiofiel ben omdat ik een instalatie heb gekocht om puur van muziek te genieten en daarbij een mooi film geluid, ik heb deze cinema versterker gekocht omdat er een pure stereo schakeling in zit, dus mijn cd geluid gaat niet via de DSP chip, en ik heb de DVD-speler gekocht omdat deze bekend staat om zijn zeer goede kwaliteiten als CD-speler, even als de speakers die bekend staan om hun goede geluid! Aangezien ik probeer zo'n perfect mogelijke instalatie te hebben (binnen mijn budget) vind ik me zelf dus audiofiel.
Mensen die meer dan gemiddeld nadenken en geld uitgeven aan audio apparatuur (En evt ook video apparatuur) vallen meteen onder het hoofdstukje audio enthousiast. Mocht je dan ook nog apparatuur kunnen beoordelen op het kunnen van zo'n apparaat (in meerdere of mindere mate) dan ben je redelijk de richting van audiofiel op. Ik denk dat je daar onder valt, mede dankzij je keuze in apparaten die hebt gemaakt. Was niet rot bedoeld, maar ik denk dat het zo wel een beetje zit.Op dinsdag 22 januari 2002 14:06 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Het ziet er zeker mooi uit.. maar audiofiel
Waar basseer je dat op ?!
Kijk, ondanks al het geflame wat in opkomst was in dit forum zie je toch dat mensen weer aardig kunnen doen. En er zijn zelfs mensen die een buitengewoon gevoel voor humor hebbenOp dinsdag 22 januari 2002 17:36 schreef PF77 het volgende:
Zo nu nog een plaatje van me huisdier, deze kat heb ik gekocht omdat tie zo lekker bij m'n bank past en omdat de ze accoustisch zo lekker klinkt....
[afbeelding]
peace
Jaja, misschien wil ik wel bij de audiofielen 'horen' (
* NiGeLaToR 's kat is niet erg passend in mijn stereo setje helaas.. daarom sturen we em altijd weg als we film of muziek op zetten
Is het erg dat ik 17 ben ?Op dinsdag 22 januari 2002 18:29 schreef nigelator het volgende:
Jaja, misschien wil ik wel bij de audiofielen 'horen' () omdat in dat forum gebruikers zitten die nog iets van mensen weg hebben. Ook zijn ze gem. wat ouder dan de oc-ende pubers
Ecodan warmtepomp
Hou op hoor.. je moet niet alles zo persoonlijk opvatten.Op dinsdag 22 januari 2002 18:40 schreef JT het volgende:
[..]
Is het erg dat ik 17 ben ?En dat ik soms wel is casemod ?
Sjek me smiliesOp dinsdag 22 januari 2002 18:50 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Hou op hoor.. je moet niet alles zo persoonlijk opvatten.
Ecodan warmtepomp
Ik heb er ook aan gedacht een kat als sub in te huren, die beesten maken grof lage geluiden soms! Nee zonder gein, katten zijn koel zoals vele tweakers het met me eens zullen zijn, die van ons doet trouwens nooit moeilijk, films/bpmstudio, maakt hem niet zoveel uit.
[ja, lekker on-topic ja]
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Click to enlarge

Specs
Frequency Response
Flat to below 20Hz
Woofer
12.5" (318 mm) diameter cast frame.
Aluminum cone. Very large magnet.
Dual suspension. 3" diameter 4-layer coil.
Almost 2" of linear excursionPower
Amplifier
400 Watt, high current, fully symetrical, all discrete design.
Less than 0.05% THD.
Large toroid and power supply.
Large heat sink.
Dimensions
(hwd) 25.0" x 14.0" x 23.0" / 635mm x 356mm x 584mm.
Rear heatsink adds 1.5" / 38mm depth
Weights
130 lbs / 59 kg. 170 lbs / 77 kg packed.
Stands add 27lbs / 12kg
Price
$4500 - $5200, depending on finish
Fl 8710 - 10.066
Euro 3953 - 4568
Fashionably sensitive, but too COOL to care
Maar wat een prijskaartje !!! OMG denk niet de beste voor zijn geld.
Als ruimte en geld geen rol speelt zou ik voor deze gaan:
http://www.bagend.com/infrasub18.htm

Hij is alleen ERG groot, en kost zo'n 3400 piek.
Wanneer ben je voor het laasts bij je dokter geweest ?Op dinsdag 22 januari 2002 23:02 schreef Esger het volgende:
[..]
Ik heb er ook aan gedacht een kat als sub in te huren, die beesten maken grof lage geluiden soms! Nee zonder gein, katten zijn koel zoals vele tweakers het met me eens zullen zijn, die van ons doet trouwens nooit moeilijk, films/bpmstudio, maakt hem niet zoveel uit.
[ja, lekker on-topic ja]
Plaatjuhz weg?Op woensdag 23 januari 2002 00:01 schreef JoeCool het volgende:
Aerial SW 12
Click to enlarge
KNIPZ
Bedoelde ook gem.Op dinsdag 22 januari 2002 18:53 schreef JT het volgende:
Sjek me smilies
Dit topic is gesloten.