Peerless Sub af! & discussie over home-cinema sets

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 18.665 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Op zaterdag 19 januari 2002 15:26 schreef sharkyOnline het volgende:

[..]

ik noem alles in een 4.1 opstelling wat geen sub is een satteliet...excusez moi :)
maar goed, ik vond het al heel wat dat ik zag dat het 602's zijn.
wat is dan een aardige sub voor rond de 600-700 piek die niet zelfbouw is dan?
Het is 5.1 :P

Hmm.. lastig voor dat budget.. hoor wel goede verhalen over Yamaha. Je zou eens kunnen gaan luisteren bij RAF daar hebben ze een Mordaunt Short sub die volgens de verkoper erg ok moest zijn.
Anders is misschien een Paradigm PDR-10 iets voor je.. Eddo is er erg tevreden over, kost ca. 600 piek bij Richersounds.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Afbeeldingslocatie: http://www.harman-deutschland.de/dmedia/Infinity-Home/delta_series/delta70.jpg

Vergelijk met de Delta60 van infinityspeakers.com

Afbeeldingslocatie: http://www.infinityspeakers.com/homeaudio/products/images/small_2/DELTA60BK.jpg

Dus het enige verschil is de extra low-midrange driver? Volgens mij klinkt die Delta60 veel beter. Om nou een GOED 4 weg systeem te creëren rond die prijs lijkt mij te moeilijk.

Hoe duur is die Delta70 trouwens? F1000,- ofzo? Hij ziet er wel geil uit. Klinkt die NOG beter dan de Delta60 ja? Ik ben niet beter gewend :)
91 dB Schalldruck (1Watt/1m)
Waarom heeft de Delta70 deze gevoeligheid terwijl de Delta60 "maar" een gevoeligheid van 90dB heeft. Hoe kan dat nou, alsof de gevoeligheid omhoog gaat als je een extra driver toevoegt in een speaker... Ik snap daar geen zak van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:33
Op zaterdag 19 januari 2002 17:34 schreef Yokozuna het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Dus het enige verschil is de extra low-midrange driver? Volgens mij klinkt die Delta60 veel beter. Om nou een GOED 4 weg systeem te creëren rond die prijs lijkt mij te moeilijk.

'k denk dat je helemaal gelijk hebt. Ik zat te twijfelen tussen een 2-weg en een 3weg speaker. 3-weg lijkt veel breder dat 2-weg, misschien wordt dat ervaren als minder rustig. Verder denk ik dat als je het woord in het Duits leest, je qua gevoeligheid ook iets van 'druk' moet zien. Een extra dinkie zou meer lawaai kunnen produceren. Mijn Delta 30's zijn 89db en mijn vorige speakers waren 94. Kan het verschil horen in het feit dat mijn ouwe speakers pas veel later op gang kwamen, zeg maar op het moment dat het voor de buren ondragelijk werd... :)

Hoe duur is die Delta70 trouwens? F1000,- ofzo? Hij ziet er wel geil uit. Klinkt die NOG beter dan de Delta60 ja? Ik ben niet beter gewend :)
[..]

Waarom heeft de Delta70 deze gevoeligheid terwijl de Delta60 "maar" een gevoeligheid van 90dB heeft. Hoe kan dat nou, alsof de gevoeligheid omhoog gaat als je een extra driver toevoegt in een speaker... Ik snap daar geen zak van.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-10 16:06

Sharky

Skamn Dippy!

Op zaterdag 19 januari 2002 15:31 schreef nigelator het volgende:

[..]

Riskant onderschrift heb je met die link naar die lelijke site van je.. beetje nep.
haha beetje teleurgesteld? >:)

heb ook nooit gezegd dat het een mooie site is btw.

edit: nee jij hebt een mooie site!

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op zaterdag 19 januari 2002 17:55 schreef sharkyOnline het volgende:

[..]

haha beetje teleurgesteld? >:)

heb ook nooit gezegd dat het een mooie site is btw.

edit: nee jij hebt een mooie site!
Die uit me profile? Niemand is slim genoeg om em te snappen :P Tis trouwens nauwelijks een site meer, maar een soort app :P Offtopic however.

Nou ik was ook niet teleurgesteld.. IE heeft een functie waarmee je netjes de link ziet, dus wist ik dat het je eigen site is. Vond het eigenlijk erg flauw... goedkope en sneue manier om aan hits te komen.. :)

Moet je zelf weten trouwens..

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 16:33
Kom op jongens wij praten hier niet over website's maar over AV stuff.
Met elke extra driver extra wordt er zo'n 3db winst gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 18:08 schreef nigelator het volgende:

[..]

Die uit me profile? Niemand is slim genoeg om em te snappen :P Tis trouwens nauwelijks een site meer, maar een soort app :P Offtopic however.

Nou ik was ook niet teleurgesteld.. IE heeft een functie waarmee je netjes de link ziet, dus wist ik dat het je eigen site is. Vond het eigenlijk erg flauw... goedkope en sneue manier om aan hits te komen.. :)

Moet je zelf weten trouwens..
Beetje terug on topic aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 21:38
Op zaterdag 19 januari 2002 11:47 schreef nigelator het volgende:

[..]
ze snapt alleen al dat gedoe niet om nieuwe te kopen. 'Die andere maken toch ook mooie muziek?'
Volgens mij heeft ze het prima door hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Op zaterdag 19 januari 2002 18:46 schreef mweert het volgende:
[..]

Riskant om dat zo te stellen:

Een extra driver geeft door z'n oppervlakte 3dB winst.
Echter: dan gaat de electrische aansluiting meespelen: in serie aansluiten betekend een verdubbeling van de impedantie. Dus 3dB verlies; ergo: resultaat=nul. In parallel aansluiten, betekend een halvering van de impedantie, dus 3 dB winst; ergo resultaat is +6dB. YMMV

(Your Mileage May Vary)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op zaterdag 19 januari 2002 19:17 schreef Lampje het volgende:

[..]

Riskant om dat zo te stellen:

Een extra driver geeft door z'n oppervlakte 3dB winst.
Echter: dan gaat de electrische aansluiting meespelen: in serie aansluiten betekend een verdubbeling van de impedantie. Dus 3dB verlies; ergo: resultaat=nul. In parallel aansluiten, betekend een halvering van de impedantie, dus 3 dB winst; ergo resultaat is +6dB. YMMV

(Your Mileage May Vary)
Ok, je impendantie verhaal is waar, maar je hebt natuurlijk wisselfilters ertussen, die dat allemaal voor je oplossen, bovendien spelen ze dus allemaal op een andere freq.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Op zaterdag 19 januari 2002 18:46 schreef mweert het volgende:
[..]

Gevoeligheid is de output van een speaker bij een bepaald vermogen. Als je er meer drivers in pompt gaat de output bij HETZELFDE vermogen niet omhoog das onzin, anders zou je met 100 drivers in een speaker zo een gevoeligheid van 125dB kunnen kweken bij 1 watt/1meter.

Ik heb het over gevoeligheid, jij over max dBspl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
De geluidsdruk gaat per speaker unit wel degelijk om hoog en daarmee dus ook de total gevoeligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 07:57

Obi

Hee wat leuk, deze peerless subthread is geevalueerd tot een ware Home Cinema topic :)

Zó mag ik het zien :)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.orgut/003.jpg
Aanzicht vanaf m'n de deuropening van mijn dakterrasje m'n hokje in.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.orgut/010.jpg
Maar hier gaat het toch om :) Beetje oude foto, hier staat mijn Marantz voorversterker nog de dienst uit te maken (ProLogic). Te zien onder m'n tvtje, twee groene tekstjes.. Helemaal onderaan een heerlijke eindtrap van technics, heb ik momenteel niet in gebruik,, Moet ik tóch nog 's iets mee doen. Heerlijke amp.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.orgut/011.jpg
Hier doe ik het nu mee. Allemaal Philips. Ben er zeer tevreden over. Geen high-end, maar uiterst acceptabel. Volgende stap is weer naar Marantz stappen en dan wel weer wat high-end spul.. Maar goed, eerst een nieuwe auto... *zucht*.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.orgut/008.jpg
Ik heb mooie spikes laten maken, massief RVS. Doen hun werk zeker naar behoren en het staat ook nog 's mooi :)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.orgut/009.jpg
Jaja, JBL Century 100. Wát een speakers.. Nog steeds.. Strak vermogen.. Heerlijke apparaten.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.orgut/002.jpg
Aangezien het toch een beetje een tweak-topic is presenteer ik U met trots, verlichting :) Wat is er speciaal zie ik U afvragen? Nou, dit was eerst een doucheslang.. Een mens moet creatief zijn... :D

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.orgut/007.jpg
Als er géén DVD'tje speelt is er wel een chickie dmv MSN op TV :) Links van m'n TV meubel staat de Centerspeaker, da's een Mirage.. Beetje crappige Center, maar voldoet voor nu. Moet nog vervangen worden. Past helaas niet in m'n TV meubel, als ik een DVD ga kijken zet ik die dus op een krukje voor m'n TV. Geen doen... Maar ik heb nog een briljant idee voor m'n TV-meubel, ik ga een winkelwagen ontdoen van top-mand en het onderstel gebruiken als meubel :) Is dat niet 'industrial'? :D Lijkt me een cool gezicht. Staat nog stabiel ook..

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.orgut/006.jpg
Over audio gesproken, wat een VETTE speakers bij m'n computer he? Jaja, kwijl maar lekker jongens.. :P

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.orgut/005.jpg
Achterin nog een andere thuisbios zichtbaar, een akai 42CM KTV met 1x 3 Watt :)

Tja, er mist toch iets inderdaad, surroundspeakers en de sub heb ik niet op de foto.. Heb m'n camera ook op kantoor liggen momenteel en kan dus ook niet even wat maken. Maar goed, veel mis je daar niet mee, ik schaam mij er bijna voor om te melden dat ik Bose (141) surround-speakers heb.. Absoluut aan verzwaring toe op dat vlak. Een fatsoenlijke sub moet ook nog komen, die Peerless spreekt mij nog best aan.. Heb nog wel ruimte om die ergens te fratsen.. Alleen niet de tijd om te bouwen :( Maar goed, verzinnen we wel wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Sjow :) Da ziet er leuk uit.. he hebt wel een leuke inrichting zo .. :) Maar je woon dus nog thuis? :P

(Over dat offtopic gezeik eerder, dat kwam omdat ik al 2 keer gezeik had met een url in mijn onderschrift, en dat deze gast ook een site van zichzelf als onderschrift met als naam 'Maxima naaktfoto's'. Vinnik lame, that's all.)

Ik merk wel dat de meeste tweakers, in tegenstelling tot de gemiddelde Nederlander, gewoon een berg samengeraapte spullen heeft staan.
* NiGeLaToR ook :)

Hey, zo'n cdrek hebbik ook :) Mijnes zit ook net zo vol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op zondag 20 januari 2002 13:13 schreef nigelator het volgende:

Ik merk wel dat de meeste tweakers, in tegenstelling tot de gemiddelde Nederlander, gewoon een berg samengeraapte spullen heeft staan.
* NiGeLaToR ook :)
Had ik ook altijd, maar was ik volledig zat, dus alle oude rommel verkopen en nieuw spul neerzetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op zondag 20 januari 2002 13:17 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Had ik ook altijd, maar was ik volledig zat, dus alle oude rommel verkopen en nieuw spul neerzetten :D
Nah, ik heb Pioneer spul en een vage DVD speler, infinity front en center en Jamo rears.. :) Dus valt mee.. :) en een Sony televisie.. :)

Erm, nu ik erover denk.. wel allemaal losse rommel dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Op zaterdag 19 januari 2002 01:24 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Ja, maar wat je vergeet is dat deze mensen te maken hebben met de WAF-factor.

Ik moet ook niets op mijn speakers hebben liggen hoor.
De WAF-factor?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op zondag 20 januari 2002 14:33 schreef TimMer het volgende:

[..]

"Woman Aproved Furniture" :?

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Laatst online: 02-09 07:57

Obi

Op zondag 20 januari 2002 13:13 schreef nigelator het volgende:
Hey, zo'n cdrek hebbik ook :) Mijnes zit ook net zo vol :P
Inmiddels heb ik alweer twee flinke stapels ernaast staan... Schiet niet op zo. Denk dat ik ergens 14 stangen van een meter vandaan frats met schroefdraad intern.. Maak ik dit meubel gewoon een stuk breder. Nu kunnen er nog geen 250 cd's in.. Dan kunnen er ongeveer 700CD's in, kan ik m'n DivX filmpjes er ook in kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Hmm ik vond de foto's niet echt mooi dus hier een herhaling...

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/m.drenth4/tweak/001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/m.drenth4/tweak/002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/m.drenth4/tweak/003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/m.drenth4/tweak/004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/m.drenth4/tweak/005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/m.drenth4/tweak/006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/m.drenth4/tweak/007.jpg

* Baklap denkt dat is beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Rare input op je subwoofer een speakon wat doet dat daar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op zondag 20 januari 2002 15:43 schreef mweert het volgende:
Het is een active sub maar je kan hem ook als pasive gebruiken. Het is dus een sub die op "elke " set kan.. ;) thats why my friend.. ;)

[edit]
<hervaz...aaahhh betekend het dat...>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 21:31
WAF: Wife acceptance factor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Op zaterdag 19 januari 2002 17:34 schreef Yokozuna het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[..]

Die delta 70 heb ik voor 999 gezien, maar bij correct dacht ik iets van 500 (gulden, per stuk).

Ik heb die delta 70 uitgebreid beluisterd bij hifistudiocity te enschede, volgens de verkopers net zo goed als mn kappa 6.2 (proest!!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 14:58

Mad_Demon

de dokter

Op vrijdag 18 januari 2002 01:07 schreef 01V het volgende:
Ik heb gelukkig me kamer helemaal voor mij alleen (vandaar de troep) :P

hoewel een leuke vriendin nooit weg is, ik ga er nu maar van dromen dan... :z.....trusten ;)
Je hebt altijd je broertje nog :P

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Op zondag 20 januari 2002 14:41 schreef Baklap het volgende:

"Woman Aproved Furniture" :?
Die kende ik nog niet, maar is ook een leuke :P
Ik dacht altijd het volgende:
WAF=Wife approval/acceptance Factor
SAF=Spouse Approval/Acceptance Factor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 18:10

Jag

Op zondag 20 januari 2002 15:43 schreef mweert het volgende:
Ja dat dacht ik ook meteen. Maar heb je die er zelf op geknutseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op zondag 20 januari 2002 15:49 schreef Baklap het volgende:

[..]

Het is een active sub maar je kan hem ook als pasive gebruiken. Het is dus een sub die op "elke " set kan.. ;) thats why my friend.. ;)

[edit]
<hervaz...aaahhh betekend het dat...>
Hij is niet te gebruiken als passief hoor :)
Die speakon-connector is gewoon een high input. Wat alle Rel's bezitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op zondag 20 januari 2002 16:32 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Hij is niet te gebruiken als passief hoor :)
Die speakon-connector is gewoon een high input. Wat alle Rel's bezitten.
I stand corrected... heerlijk als iemand het beter kan uitleggen :P

En nee JaG ik ben nog net geen "sub modder" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Maar dan nog vindt ik het een vreemde conn voor een huiskamer speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op zondag 20 januari 2002 16:44 schreef mweert het volgende:
bel rel.com >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Op zondag 20 januari 2002 16:44 schreef mweert het volgende:
Waarschijnlijk omdat het kleiner is dan vier speakerterminals. Maar idd best een vage, dan moet je dus als gebruiker zelf een speakon ding kopen en aan je speakerkabels monteren, niet echt gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op zondag 20 januari 2002 17:13 schreef Jag het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat het kleiner is dan vier speakerterminals. Maar idd best een vage, dan moet je dus als gebruiker zelf een speakon ding kopen en aan je speakerkabels monteren, niet echt gebruikelijk.
Nou bijna... REL levert standaard een verloop mee ;) handig he ? Het kost wat maar dan hebbie ook wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Rel levert die kabels geloof ik kant en klaar als ik de
prijslijst op tannoy.nl lees.

//edit//
2 late ;(
//edit//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Ja, je krijgt een hele lange kabel met een speakon connector eraan. En 3 draden, 1 voor rechts, 1 voor links en 1 voor aarde. Rel geeft als rede dat je dan je evt. aarde niet verstoord.

Ze hebben de speakon connector gebruikt omdat het een goede luchtdichte connector is.

Is allemaal in de manuals van Rel terug te vinden.

het is trouwens http://www.rel.net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op zondag 20 januari 2002 17:15 schreef Baklap het volgende:

[..]

Nou bijna... REL levert standaard een verloop mee ;) handig he ? Het kost wat maar dan hebbie ook wat...
Maar je hebt dus de quake, eerst dacht ik de Q150, daarna de Q50.. en nu de Quake :?

* tbusquet is confused ...

Nog ff een paar fotootjes van mijn center dan

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/center/center1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/center/center2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/center/center3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Op zondag 20 januari 2002 18:01 schreef tbusquet het volgende:
Ja, je krijgt een hele lange kabel met een speakon connector eraan. En 3 draden, 1 voor rechts, 1 voor links en 1 voor aarde. Rel geeft als rede dat je dan je evt. aarde niet verstoord.

Ze hebben de speakon connector gebruikt omdat het een goede luchtdichte connector is.

Is allemaal in de manuals van Rel terug te vinden.

het is trouwens http://www.rel.net ;)
Je bedoelt denk ik één voor links, één voor rechts en één als nuldraad.
En een speakon connector is echt niet luchtdicht, ik snap echt niet hoe ze daar bij komen. Beetje onhandig om dit te doen vind ik. Als die speakerterminals er niet oppassen, ok maar zeg dat dan gewoon :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Speakon chassis is wel aardig luchtdicht hoor Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op zondag 20 januari 2002 18:23 schreef Jag het volgende:

[..]

Je bedoelt denk ik één voor links, één voor rechts en één als nuldraad.
En een speakon connector is echt niet luchtdicht, ik snap echt niet hoe ze daar bij komen. Beetje onhandig om dit te doen vind ik. Als die speakerterminals er niet oppassen, ok maar zeg dat dan gewoon :P.
air-tight speakon unit..

Om oxidatie tegen te gaan.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/sony/stereokast.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op zondag 20 januari 2002 18:02 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Maar je hebt dus de quake, eerst dacht ik de Q150, daarna de Q50.. en nu de Quake :?

* tbusquet is confused ...
* Baklap heeft wat uit te leggen...

Ik heb wel 1 week een 150 gehad.. :Y) Die is weer terug naar de eigenaar gegaan omdat dat niet was wat ik zocht.....

Ik dacht tot voor gisteren dat ik ook een Q50 had :D tja.. Ik had ooit al eens tegen tbusquet gezegd dat ik nooit type of merken weet.. :+ Ook weet ik sinds gisteren dat ik Ref 31 i's heb.. :P Ik ben zo'n }:O die iets koopt omdat... alles behalve naam .. dat boeit niet (bij mij dan)...

Ik hoop dat ik weer wat krediet terug heb gewonnen met dit betoog 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Op zondag 20 januari 2002 18:27 schreef mweert het volgende:
Speakon chassis is wel aardig luchtdicht hoor Jag
Neutrik speakon connectoren zijn op zich wel redelijk afgesloten, maar dat gaat echt niet helpen tegen oxidatie :).
Maar goed, als ze echt luchtdicht zijn is dat wel handig, hoef je niet na een jaar je kabels opnieuw te strippen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 22:50

JT

VETAK y0

Op zondag 20 januari 2002 18:02 schreef tbusquet het volgende:
Nog ff een paar fotootjes van mijn center dan

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
:9~ Zo hee, ziet er bruut uit, wat voor merk ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Aan de conussen te zien mordaunt short.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 20 januari 2002 23:12 schreef hervaz het volgende:
Aan de conussen te zien mordaunt short.
ik heb ooit nog is een Mordaunt Short center gehad....een klein zwart speakertje die speciaal was gemaakt om zelf te schilderen :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 13:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat kon je ook op de foto's aan het merk zien :P
http://members.ams.chello.nl/tbusquet/center/center2.jpg

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb is ff de Home Entertainment - Beginners Guide To Home Cinema van Mordaunt Short opgezocht - ik wist dat ik hem nog ergens had :)

Dat speakertje is de Mordaunt Short CS-1 (die ik had).

Kan helaas geen pic vinden ;(

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op zondag 20 januari 2002 14:58 schreef Baklap het volgende:
Hmm ik vond de foto's niet echt mooi dus hier een herhaling...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

* Baklap denkt dat is beter...
Die center is de same as i have, alleen mijn 'woofers' liggen ietsie dieper en mijn hogetonert is goudkleurig. Is dat een ouder model van de Reference 100 serie?

* NiGeLaToR is overigens nog steeds blij met zijn Delta 30's :)

Eigenlijk al net iets te groot voor mijn huis, maar ach ;)
Alleen merk ik nu wel al die kuttikjes van me cd's gebrand in een kutbrander :P Beetje 'analytisch'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Op maandag 21 januari 2002 13:29 schreef nigelator het volgende:

[..]

Alleen merk ik nu wel al die kuttikjes van me cd's gebrand in een kutbrander :P Beetje 'analytisch'?
Nope, gewoon een waardeloze brander :P

(alhoewel: tikjes worden eigenlijk nooit door de brander veroorzaakt, meer door de lezer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op maandag 21 januari 2002 13:31 schreef Lampje het volgende:

[..]

Nope, gewoon een waardeloze brander :P

(alhoewel: tikjes worden eigenlijk nooit door de brander veroorzaakt, meer door de lezer)
Ut zijn maar een aantal cd's die het hebben, met name gebrand met me acer brander. Liton doet het beter. Kan trouwens ook door downloaden en copieren komen. Lezer is een nette cdspeler van Pioneer, nix mis mee dus. :)
En analytusch betekend toch dat je veel hoor, zoals Grolsch beigels die geopend worden e.d. ;)

Na, ik heb niet veel referentie, alleen een paar luister dagen, maar de instrumenten zijn ruimtelijk goed gescheiden. Ik kan echt bij ouwe housenummers perfect de audiosporen tellen en bij accoustisch hoor ik heel goed welke instrumenten ze hebben. * NiGeLaToR is een junior audiofiel, dus een beetje lief tegen em doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Als je last heb van tikejes, probeer dan is op DAO te fikken

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op maandag 21 januari 2002 13:42 schreef JT het volgende:
Als je last heb van tikejes, probeer dan is op DAO te fikken
Ahha, da doe ik meestal ook, maar nu je het zegt zijn dat ook de cd's met pauzes, die een DAO niet hebben. Thx JT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 21 januari 2002 13:44 schreef nigelator het volgende:

[..]

Ahha, da doe ik meestal ook, maar nu je het zegt zijn dat ook de cd's met pauzes, die een DAO niet hebben. Thx Jt ;)
FF normaal he :( Tis JT, niet Jt :D :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op maandag 21 januari 2002 13:59 schreef JT het volgende:

[..]

FF normaal he :( Tis JT, niet Jt :D :P
Hey dat staat er toch JT ;) Hoe kun je nou denken dat IK jouw naam verkeerd zou schrijven ? ;)

Even on topic:
Als ik op de bank zit, is er weinig bass, sta ik er naast, achter of voor, is er veel bass. What the #$#$% komt dat? Dat had ik met me ouwe speakers ook, maar ik vindt het zo vaag.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 21 januari 2002 14:09 schreef nigelator het volgende:
Even on topic:
Als ik op de bank zit, is er weinig bass, sta ik er naast, achter of voor, is er veel bass. What the #$#$% komt dat? Dat had ik met me ouwe speakers ook, maar ik vindt het zo vaag.. :P
Dat heet kameracoustiek. En je zal dat dus met elke speaker hebben. Ik heb ook meer laag achter mijn bank en in de hoeken van mijn kamer, dat is ook behoorlijk normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet die sub op de bank naast je >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

JT heerscht, hij is echt slim
Dis de ondertitel van Kluif_DBZfreak

Thanx :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op maandag 21 januari 2002 15:45 schreef JT het volgende:

[..]

Dis de ondertitel van Kluif_DBZfreak

Thanx :)
Tjonge, lick it up people :P

JT.. je bent echt fantastisch [censuur] ook meteen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Yeah, Nigelator valt op mannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Op maandag 21 januari 2002 14:41 schreef JvS het volgende:

[..]

Dat heet kameracoustiek. En je zal dat dus met elke speaker hebben. Ik heb ook meer laag achter mijn bank en in de hoeken van mijn kamer, dat is ook behoorlijk normaal
Heel vaag, maar het is eigenlijk ook nog eens zo dat iedere kamer dat heeft, kan het ook niet verklaren (kan wel een lulverhaal ophouden over dat de buiken in de buurt van de muren vallen, zoiets zal het wel zijn, maar ik weet het niet zeker).
Overigens valt het nog best tegen hoeveel laag je krijgt als je de sub naast je op de bank zet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op maandag 21 januari 2002 17:30 schreef Yokozuna het volgende:
Yeah, Nigelator valt op mannen!
Niet alles geloven wat je ziet :P
Woon al een tijdje samen met een beeldschone jongedame, en daar kan geen JT tegenop. :P Sorry JT ;)
Op maandag 21 januari 2002 17:54 schreef Jag het volgende:

[..]

Heel vaag, maar het is eigenlijk ook nog eens zo dat iedere kamer dat heeft, kan het ook niet verklaren (kan wel een lulverhaal ophouden over dat de buiken in de buurt van de muren vallen, zoiets zal het wel zijn, maar ik weet het niet zeker).
Overigens valt het nog best tegen hoeveel laag je krijgt als je de sub naast je op de bank zet :).
Mijn oom heeft zijn sub onder de bank gezet, hij heeft een vrij hoge grote bank en dat paste pcies.. geluid is.. erm .. apart.. bass... zit in je aars na een film .. en het klinkt.. niet. Magoed, kwam erachter dat een behulpzame vriend een draadje + / - had omgedraaid bij me speakers.. en dat scheelt een stuk .. niet eens zo veel trouwens.. is het niet zo erg als je de + en de - om draait ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je de plus en de min aan beide kanten omdraait maakt het niets uit. Als je links en rechts anders doet, dan staan je speakers dus precies uit fase, en dat zal vreemd maar erg "ruimtelijk" klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op maandag 21 januari 2002 18:27 schreef Nikel het volgende:
Als je de plus en de min aan beide kanten omdraait maakt het niets uit. Als je links en rechts anders doet, dan staan je speakers dus precies uit fase, en dat zal vreemd maar erg "ruimtelijk" klinken.
Hmmm.. viel wel mee :P alleen in het midden van de kamer was het verdacht stil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Jongens....lees f de sig van Kluif_DBZfreak >:)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GdeKeijzer
  • Laatst online: 04-10 18:15

GdeKeijzer

Asjemenou?

[..]

Hey dat staat er toch JT ;) Hoe kun je nou denken dat IK jouw naam verkeerd zou schrijven ? ;)

Even on topic:
Welk merk heb je ?

Ik weet van bepaalde merken dat ze erg 'vreemd' klinken, alsof ze uit fase staan. Als audiofiel wordt ik dan helemaal gek.

net zoiets als: Bose, stereo in uw hele kamer... behalve waar je het hebben wilt. :)

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey...
kon het niet laten even een paar shotjes van mijn speelgoed te posten :)
Afbeeldingslocatie: http://www.vanroonenzoon.nl/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vanroonenzoon.nl/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vanroonenzoon.nl/6.jpg

JVC 82cm breedbeeld, Rotel RSX972, Rotel RDV985, Front+Rear speakers Blueroom Minipods, Blueroom sub, Humax sat receiver, MIT5 speakerkabel, QED S-video kabel, NBS Dragon/Fly interlink. Binnenkort: Centre speaker van Blueroom, dempende panelen aan de wand en gordijnen (ook voor de demping)

mzzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
W00T :) U really audiophyllic :P

JE laat niets aan het toeval over he? :)
Je hebt zelfs een bankstel wat bij je spullen past, ipv andersom ;) Errug mooi allemaal hoor :)

JT, jaja, we hadden het gezien, we zijn trots op je ;)

Ow en ik heb Infinity, dus audiofiel mogelijk verantwoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 01-10 21:37
Als we nu toch zo bezig zijn. Heb een prob.
Wil van de week een Marantz SR 7200 halen. Nu moet er dus nog een center en een stel rears bij. Ik lees hier en daar dat een center redelijk goed moet zijn. Rond FL.300 piek wel okee(een van Canton gezien)? En heb nu nog een paar oude stereo speakers van mijn ouders en wil die als rears gebruiken en door sparen voor een stel betere., slim idee?
Hebben jullie suggesties?
p.s. heb al een stel hele goede front speakers

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 21 januari 2002 20:09 schreef Martinus het volgende:
Als we nu toch zo bezig zijn. Heb een prob.
Wil van de week een Marantz SR 7200 halen. Nu moet er dus nog een center en een stel rears bij. Ik lees hier en daar dat een center redelijk goed moet zijn. Rond FL.300 piek wel okee(een van Canton gezien)? En heb nu nog een paar oude stereo speakers van mijn ouders en wil die als rears gebruiken en door sparen voor een stel betere., slim idee?
Hebben jullie suggesties?
p.s. heb al een stel hele goede front speakers
Neehoor, goed bezig herman, ga kritisch luisteren naar centers, er zit veel lelijks tussen! :o. Ik raad weer de good old chario syntar dialogue aan, mooi warm en helder 'los' geluid :). De Mordaunt Short is een stukkie goedkoper, maar is ook een heel stuk minder warm en 'bioscoopachtig', wel goed verstaanbaare stemmen die een tikkie hees zijn, kan veel geluidsdruk neerzetten :).

PS: die marantz ga je toch wel voor €770 bij Raf/Staffhorst scoren he? ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:14
Ik wil trouwens de NAD C320 halen, maar ik zie enorme prijs verschillen?? voor fl. 550,- gezien. en opeens weer voor fl. 900,- hoe zit dit? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 01-10 21:37
Op maandag 21 januari 2002 20:13 schreef JvS het volgende:

[..]
Neehoor, goed bezig herman, ga kritisch luisteren naar centers, er zit veel lelijks tussen! :o
. Ik raad weer de good old chario syntar dialogue aan, mooi warm en helder 'los' geluid :). De Mordaunt Short is een stukkie goedkoper, maar is ook een heel stuk minder warm en 'bioscoopachtig', wel goed verstaanbaare stemmen die een tikkie hees zijn, kan veel geluidsdruk neerzetten :).

Neehoor, goed bezig herman, ga kritisch luisteren naar centers, er zit veel lelijks tussen! :o
What's up met Herman en leg UIT! ajb

euh nee......... Kan erg veel voor mijn oude versterker en tuner krijgen.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 21 januari 2002 20:37 schreef Martinus het volgende:

[..]

What's up met Herman.
Da's een uitdrukking :)
euh nee......... Kan erg veel voor mijn oude versterker en tuner krijgen.
Ah, dan moet je dat doen :). Daar willen ze er nog weleens bijzonder weinig voor geven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

[..]

2 linkjes over supwoeferpleesment (met dank aan Rel):
http://www.smr-home-theatre.org/Sub-woofer-Set-Up/index.html

lange link

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op maandag 21 januari 2002 20:58 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

2 linkjes over supwoeferpleesment (met dank aan Rel):
http://www.smr-home-theatre.org/Sub-woofer-Set-Up/index.html

lange link
Heb geen soepwoefer, maar gewoon twee frontspeakers.. is opzich geen probleem, als ie harder staat heb je altijd en overal zat bas in dat kippenhok van me :)

Very nice verhaaltje.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Ben even wezen bladeren door de "my system" foto's op audioreview.com en moet zeggen dat het nu erg moeilijk is om nog onder de indruk te raken van de plaatjes die in dit topic gepost worden. Al moet ik zeggen dat ik dat minipod systeem wel erg mooi vind, maar of het ook mooi klinkt weet ik natuurlijk niet. Vette tv en Rotel versterker en DVD trouwens. Er zit tenminste ook een strakke kamer omheen, ik kom hier namelijk veel te veel burgerlijke interieurtjes met van die afgezaagde tierelantijntjes tegen (zal wel het werk geweest zijn van de vrouw des huizes, maar ik zou het gewoon wegflikkeren die troep). Maar een echte tweaker zal wel geen tijd hebben voor interieurdesign (als zijn desktop er maar strak uitziet). Wij hebben thuis ook een beetje een design home theater setje, namelijk dat zogenaamde space technologie systeem van Kef. Ik weet niet hoe ze heten maar het zijn die kleine zilveren satellietjes. Het uiterlijk is geweldig maar het geluid valt wel mee (al zit er wel een vette 150 watt sub bij).

Ik heb nog wel een leuke link naar de website van iemand die echt iets te ver is gegaan met zijn home theater: http://www.flippedbit.net/theater/theater.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op dinsdag 22 januari 2002 00:10 schreef Funk het volgende:
Ben even wezen bladeren door de "my system" foto's op audioreview.com en moet zeggen dat het nu erg moeilijk is om nog onder de indruk te raken van de plaatjes die in dit topic gepost worden. Al moet ik zeggen dat ik dat minipod systeem wel erg mooi vind, maar of het ook mooi klinkt weet ik natuurlijk niet. Vette tv en Rotel versterker en DVD trouwens. Er zit tenminste ook een strakke kamer omheen, ik kom hier namelijk veel te veel burgerlijke interieurtjes met van die afgezaagde tierelantijntjes tegen (zal wel het werk geweest zijn van de vrouw des huizes, maar ik zou het gewoon wegflikkeren die troep). Maar een echte tweaker zal wel geen tijd hebben voor interieurdesign (als zijn desktop er maar strak uitziet). Wij hebben thuis ook een beetje een design home theater setje, namelijk dat zogenaamde space technologie systeem van Kef. Ik weet niet hoe ze heten maar het zijn die kleine zilveren satellietjes. Het uiterlijk is geweldig maar het geluid valt wel mee (al zit er wel een vette 150 watt sub bij).

Ik heb nog wel een leuke link naar de website van iemand die echt iets te ver is gegaan met zijn home theater: http://www.flippedbit.net/theater/theater.htm
Geb. datum: 04 juni 1983
We spreken elkaar later wel weer.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 22 januari 2002 00:41 schreef Baklap het volgende:

[..]

[..]

We spreken elkaar later wel weer.. >:)
Over....20 jaar ? >:)
Al moet ik zeggen dat ik dat minipod systeem wel erg mooi vind, maar of het ook mooi klinkt weet ik natuurlijk niet.
Er zit B&W Nautilus technologie in....dat helpt je een beetje op weg :P
Er zit tenminste ook een strakke kamer omheen, ik kom hier namelijk veel te veel burgerlijke interieurtjes met van die afgezaagde tierelantijntjes tegen
Ach ja, niet iedereen heeft dezelfde perfecte smaak als jij :Z
(zal wel het werk geweest zijn van de vrouw des huizes, maar ik zou het gewoon wegflikkeren die troep).
Op deze manier kan jij een vrouw wel vergeten. Behoorlijk aso om niet met haar wensen rekening te houden.
Maar een echte tweaker zal wel geen tijd hebben voor interieurdesign (als zijn desktop er maar strak uitziet).
Hoezo generalisatie en overdreven :D :+
Wij hebben thuis ook een beetje een design home theater setje, namelijk dat zogenaamde space technologie systeem van Kef. Ik weet niet hoe ze heten maar het zijn die kleine zilveren satellietjes.
Een design set is volgens mij wat anders dan een design kamer....niet ? :P
Het uiterlijk is geweldig maar het geluid valt wel mee (al zit er wel een vette 150 watt sub bij).
Ok, als jij het geluid niet super vind, kwestie van smaak. En die subwoofer is ook behoorlijk. Maar om nou te zeggen dat hij erg krachtig is ? Nee.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op maandag 21 januari 2002 19:36 schreef nigelator het volgende:
W00T :) U really audiophyllic :P
Het ziet er zeker mooi uit.. maar audiofiel :?
Waar basseer je dat op ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 22 januari 2002 14:06 schreef tbusquet het volgende:

[..]

maar audiofiel :?
Dacht ik eerlijk gezegd ook al aan.....met een home cinema setup is de ongelukkigste positie voor je tv een hoek...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funk414
Op dinsdag 22 januari 2002 09:19 schreef JT het volgende:

[...]

Op deze manier kan jij een vrouw wel vergeten. Behoorlijk aso om niet met haar wensen rekening te houden.
Signature van JT: "Een relatie bestaat uit geven en nemen. Zij geeft, ik neem."
Hoezo generalisatie en overdreven
Mag ik u even wijzen op "En hoe ziet jou(w) desktop eruit?" deel 1 t/m 20.
Een design set is volgens mij wat anders dan een design kamer....niet ? :P
Sorry, maar ik begrijp niet wat je hiermee wilt zeggen. Wat ik bedoel met "wij hebben ook een design setje" is dat wij net zoals de jongen met de minipods, ook luidsprekers hebben die uitblinken wat uiterlijk betreft. Dit staat los van of wij wel of niet Jan de Bouvrie met onze meubels hebben laten schuiven.
Ok, als jij het geluid niet super vind, kwestie van smaak.
Is inderdaad een kwestie van smaak (ga je nu iedereen die in dit forum zijn mening geeft op dezelfde manier van repliek dienen). Als ik had gezegd dat ze wel super klonken, was je dan ook over een kwestie van smaak begonnen?
Bovendien resoneren de speakertjes ontzettend, waarschijnlijk door de manier waarop je ze aan de muur moet bevestigen en ik kan me niet voorstellen dat iemand dat mooi vindt klinken, maar dit terzijde.
En die subwoofer is ook behoorlijk. Maar om nou te zeggen dat hij erg krachtig is ? Nee.
Tuurlijk kan het altijd groter en harder, waarschijnlijk heb je zelf een 300 Watt subwoofer en vindt je dat pas vet (volgens mij heb ik het woord krachtig niet in de mond genomen, vet is vele malen subjectiever dan "krachtig").

Ben benieuwd hoe jouw huiskamer eruitziet, maar ik heb na deze post wel zo een vermoeden. Afgaande op je wat overbodige en geirriteerde reacties krijg ik het idee dat je zelf ook niet zo tevreden bent met je interieur.

["laten we weer lief en aardig doen" mode]Ik snap het best hoor dat je het slecht trekt als een broekie van 18 (die niet eens zijn eigen woning heeft en niet weet waar hij het over heeft) kritiek uit op andermans interieur, maar denk gewoon als Baklap bij jezelf "we spreken elkaar later wel weer". Een stylie interieur vind ik gewoon mooi, misschien ligt dat aan mijn leeftijd, maar volgende keer zal ik het voor me houden wanneer ik iets niet al te stylie vind.[/"laten we weer lief en aardig doen" mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

maar denk gewoon als Baklap bij jezelf "we spreken elkaar later wel weer".
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

]Op dinsdag 22 januari 2002 15:30 schreef Funk het volgende:

Dat jij mijn humor niet snapt kan ik ook niks aan doen.[quote]
Dus omdat ze dat topic openen hebben ze niks anders te doen en vinden ze dat alleen belangrijk ? Slaat nergens op.
Is inderdaad een kwestie van smaak (ga je nu iedereen die in dit forum zijn mening geeft op dezelfde manier van repliek dienen). Als ik had gezegd dat ze wel super klonken, was je dan ook over een kwestie van smaak begonnen?
Bovendien resoneren de speakertjes ontzettend, waarschijnlijk door de manier waarop je ze aan de muur moet bevestigen en ik kan me niet voorstellen dat iemand dat mooi vindt klinken, maar dit terzijde.
Je moet is weten hoeveel ik er ken :o En ik vraag me af of je dan geen productiefout hebt ofzo....die ik heb gehoord hadden daar iig geen last van....of misschien dat je je receiver nog niet zo heb ingesteld dat de bas alleen naar de sub gaat ?
Tuurlijk kan het altijd groter en harder, waarschijnlijk heb je zelf een 300 Watt subwoofer en vindt je dat pas vet (volgens mij heb ik het woord krachtig niet in de mond genomen, vet is vele malen subjectiever dan "krachtig").
Krachtig of vet word niet gemeten naar vermogen. En wat bedoel jij dan met vet ? Ik ging daar vanuit omdat de meeste mensen dat met vet bedoelen, helemaal als er een vermogen word bijgezet dat niet gering is.
Ben benieuwd hoe jouw huiskamer eruitziet, maar ik heb na deze post wel zo een vermoeden. Afgaande op je wat overbodige en geirriteerde reacties krijg ik het idee dat je zelf ook niet zo tevreden bent met je interieur.
:D

Weet je wel waar je het over hebt man...Ik heb nog geen eens een huiskamer :D
["laten we weer lief en aardig doen" mode]Ik snap het best hoor dat je het slecht trekt als een broekie van 18 (die niet eens zijn eigen woning heeft en niet weet waar hij het over heeft) kritiek uit op andermans interieur, maar denk gewoon als Baklap bij jezelf "we spreken elkaar later wel weer". Een stylie interieur vind ik gewoon mooi, misschien ligt dat aan mijn leeftijd, maar volgende keer zal ik het voor me houden wanneer ik iets niet al te stylie vind.[/"laten we weer lief en aardig doen" mode]
Dat zeg ik allemaal niet. Het enigste wat ik bedoel is dat jij zo minderwaardig doet over andermans interieur terwijl diegene er misschien heel erg blij mee is en er erg z'n best op heb gedaan.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Nogmaals jongens we zijn hier bezig om opbouwende kritiek te geven aan de medetweakers,
En niet mekaar lastig te vallen met de smaak of mening die jij of zij heeft over het al gehele interieur van de bezoekers hier het gaat nog steeds om een Homecinema plaatjes feest en niet een interieur check (toch :? )

We willen toch niet dat JvS of Jag de boel moeten gaan sluiten vanwegen een paar meningsverschillen omtrendt de inrichting.

Zo en dat was mijn mening deze kan geheel fout zijn maar hij staat er toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Wie heeft wel is de Marantz DVD 7010 gehoord of gezien ? Tering hee...ongelooflijk wat die voor beeld en geluid heeft....Me pa heeft em gekocht, maar nou is hij alleen geinteresseerd in stereo geluid en niet in home cinema :'(

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op dinsdag 22 januari 2002 16:19 schreef mweert het volgende:

Niets fout aan, helemaal ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op dinsdag 22 januari 2002 16:19 schreef mweert het volgende:
Nogmaals jongens we zijn hier bezig om opbouwende kritiek te geven aan de medetweakers,
En niet mekaar lastig te vallen met de smaak of mening die jij of zij heeft over het al gehele interieur van de bezoekers hier het gaat nog steeds om een Homecinema plaatjes feest en niet een interieur check (toch :? )

We willen toch niet dat JvS of Jag de boel moeten gaan sluiten vanwegen een paar meningsverschillen omtrendt de inrichting.

Mijn volledige support heb je ! Ik heb dit topic niet gestart om gezever te krijgen over of je iemand zijn huiskamer wel of niet mooi vindt. Ik vind wat ik hier gezien heb allemaal op zijn eigen manier mooi !

Let's get back to business !! Gimme them pictures !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funk414
Dit is het laatste wat ik te melden heb en dan hou ik mijn mond er verder over:
Op dinsdag 22 januari 2002 15:30 schreef Funk het volgende:

Zie je de ironie dan niet JT? Dit zijn geen opmerkingen waarmee ik iets probeer te bewijzen. Ik wil alleen een beetje bijdehand reageren. Misschien moet ik meer met smiley's gaan werken om mezelf duidelijk te maken. Dit zal wel de ironische smiley zijn: ;)
Hierbij laat ik het want ik wil dit leuke topic niet naar de klote helpen.

Mijn oprechte excuses voor mijn off-topic miereneuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Die niet av diehards ook altijd, en maar tegendraads doen s :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Zullen we een "Het grote interieur topic" gaan maken :P

* Baklap houd er mee op... iedereen weer terug naar 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey jongens, jullie lopen toch geen ruzie te maken over mijn huiskamer he?! :)
Even over het wel of niet audiofiel zijn, ik vind zelf dat ik audiofiel ben omdat ik een instalatie heb gekocht om puur van muziek te genieten en daarbij een mooi film geluid, ik heb deze cinema versterker gekocht omdat er een pure stereo schakeling in zit, dus mijn cd geluid gaat niet via de DSP chip, en ik heb de DVD-speler gekocht omdat deze bekend staat om zijn zeer goede kwaliteiten als CD-speler, even als de speakers die bekend staan om hun goede geluid! Aangezien ik probeer zo'n perfect mogelijke instalatie te hebben (binnen mijn budget) vind ik me zelf dus audiofiel. Wat betreft de opstelling van de hele mikmak heb ik weinig keus, aangezien ik dus met een schone jonkvrouw samen woon, die toch ook nog een klein beetje te vertellen heeft :) en doordat mijn huiskamer niet ruim bemeten is, moest de tv wel de hoek in, want 2,5 meter van een 82cm tv zitten is niet echt plezierig :)
Zo nu nog een plaatje van me huisdier, deze kat heb ik gekocht omdat tie zo lekker bij m'n bank past en omdat de ze accoustisch zo lekker klinkt....
Afbeeldingslocatie: http://www.vanroonenzoon.nl/poez.jpg

peace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Aangezien ik probeer zo'n perfect mogelijke instalatie te hebben (binnen mijn budget) vind ik me zelf dus audiofiel.
Woooo wijsheid is een machtig ding... * Baklap denkt er over deze quote in zijn sig te zetten
Zo nu nog een plaatje van me huisdier, deze kat heb ik gekocht omdat tie zo lekker bij m'n bank past en omdat de ze accoustisch zo lekker klinkt....
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op dinsdag 22 januari 2002 17:36 schreef PF77 het volgende:
Even over het wel of niet audiofiel zijn, ik vind zelf dat ik audiofiel ben omdat ik een instalatie heb gekocht om puur van muziek te genieten en daarbij een mooi film geluid, ik heb deze cinema versterker gekocht omdat er een pure stereo schakeling in zit, dus mijn cd geluid gaat niet via de DSP chip, en ik heb de DVD-speler gekocht omdat deze bekend staat om zijn zeer goede kwaliteiten als CD-speler, even als de speakers die bekend staan om hun goede geluid! Aangezien ik probeer zo'n perfect mogelijke instalatie te hebben (binnen mijn budget) vind ik me zelf dus audiofiel.
Dat vind ik nou een mooie verklaring.. Dan mag ik mezelf ook audiofiel noemen.. (of dat wel zo positief is weet ik ook niet :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op dinsdag 22 januari 2002 14:06 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Het ziet er zeker mooi uit.. maar audiofiel :?
Waar basseer je dat op ?!
Mensen die meer dan gemiddeld nadenken en geld uitgeven aan audio apparatuur (En evt ook video apparatuur) vallen meteen onder het hoofdstukje audio enthousiast. Mocht je dan ook nog apparatuur kunnen beoordelen op het kunnen van zo'n apparaat (in meerdere of mindere mate) dan ben je redelijk de richting van audiofiel op. Ik denk dat je daar onder valt, mede dankzij je keuze in apparaten die hebt gemaakt. Was niet rot bedoeld, maar ik denk dat het zo wel een beetje zit.
[afbeelding]

peace
Kijk, ondanks al het geflame wat in opkomst was in dit forum zie je toch dat mensen weer aardig kunnen doen. En er zijn zelfs mensen die een buitengewoon gevoel voor humor hebben :)

Jaja, misschien wil ik wel bij de audiofielen 'horen' ( :) ) omdat in dat forum gebruikers zitten die nog iets van mensen weg hebben. Ook zijn ze gem. wat ouder dan de oc-ende pubers :P

* NiGeLaToR 's kat is niet erg passend in mijn stereo setje helaas.. daarom sturen we em altijd weg als we film of muziek op zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 22 januari 2002 18:29 schreef nigelator het volgende:
Jaja, misschien wil ik wel bij de audiofielen 'horen' ( :) ) omdat in dat forum gebruikers zitten die nog iets van mensen weg hebben. Ook zijn ze gem. wat ouder dan de oc-ende pubers :P
Is het erg dat ik 17 ben ? :o En dat ik soms wel is casemod ? :D

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op dinsdag 22 januari 2002 18:40 schreef JT het volgende:

[..]

Is het erg dat ik 17 ben ? :o En dat ik soms wel is casemod ? :D
Hou op hoor.. je moet niet alles zo persoonlijk opvatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 22 januari 2002 18:50 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Hou op hoor.. je moet niet alles zo persoonlijk opvatten.
Sjek me smilies :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Maar goed na al dat "gezever" :P idd kom op met die foto's !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

[afbeelding]

peace
Ik heb er ook aan gedacht een kat als sub in te huren, die beesten maken grof lage geluiden soms! Nee zonder gein, katten zijn koel zoals vele tweakers het met me eens zullen zijn, die van ons doet trouwens nooit moeilijk, films/bpmstudio, maakt hem niet zoveel uit.

[ja, lekker on-topic ja] :+

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeCool
  • Laatst online: 03-10 17:44

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Aerial SW 12
Click to enlarge

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/king88/ASW12/Asw1s.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/king88/ASW12/Asw2s.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/king88/ASW12/Asw3s.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/king88/ASW12/Asw4s.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/king88/ASW12/Asw5s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/king88/ASW12/Aswsides.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/king88/ASW12/Aswdrives.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/king88/ASW12/Aswbacks.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/king88/ASW12/Aswremotes.jpg

Specs

Frequency Response
Flat to below 20Hz

Woofer
12.5" (318 mm) diameter cast frame.
Aluminum cone. Very large magnet.
Dual suspension. 3" diameter 4-layer coil.
Almost 2" of linear excursionPower

Amplifier
400 Watt, high current, fully symetrical, all discrete design.
Less than 0.05% THD.
Large toroid and power supply.
Large heat sink.

Dimensions
(hwd) 25.0" x 14.0" x 23.0" / 635mm x 356mm x 584mm.
Rear heatsink adds 1.5" / 38mm depth

Weights
130 lbs / 59 kg. 170 lbs / 77 kg packed.
Stands add 27lbs / 12kg

Price
$4500 - $5200, depending on finish
Fl 8710 - 10.066
Euro 3953 - 4568

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Wat een prachtig apparaat om te zien !

Maar wat een prijskaartje !!! OMG denk niet de beste voor zijn geld.

Als ruimte en geld geen rol speelt zou ik voor deze gaan:

http://www.bagend.com/infrasub18.htm

Afbeeldingslocatie: http://ww2.bagend.com/bagend/infrasub18_sb.jpg

Hij is alleen ERG groot, en kost zo'n 3400 piek.
Op dinsdag 22 januari 2002 23:02 schreef Esger het volgende:

[..]

Ik heb er ook aan gedacht een kat als sub in te huren, die beesten maken grof lage geluiden soms! Nee zonder gein, katten zijn koel zoals vele tweakers het met me eens zullen zijn, die van ons doet trouwens nooit moeilijk, films/bpmstudio, maakt hem niet zoveel uit.

[ja, lekker on-topic ja] :+
Wanneer ben je voor het laasts bij je dokter geweest ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op woensdag 23 januari 2002 00:01 schreef JoeCool het volgende:
Aerial SW 12
Click to enlarge
KNIPZ
Plaatjuhz weg?
Op dinsdag 22 januari 2002 18:53 schreef JT het volgende:
Sjek me smilies :)
Bedoelde ook gem. :P uitzonderingen daargelaten.. laat ik het dan ook anders stellen. De mensen in dit forum gedragen zich wat volwassener.. iets wat ik wel prettig vind.

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.