"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Hmm .. allemaal rooie kruisjes, inclusief de groters ..Op woensdag 23 januari 2002 01:37 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Nee ik zie ze gewoon hoor
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
zou ik dezeOp woensdag 23 januari 2002 01:21 schreef tbusquet het volgende:
Als ruimte en geld geen rol speelt
deze
MX-5000 MK II
THX 2 X 12" MX-5000 SPECIAL
400 WATTS 16
Hz - 200 Hz
maar het liefst deze

Weighing in at 420 pounds, with a footprint of less than four square feet, the massive yet compact Master Reference Subwoofer (MRS) houses an extraordinary amplifier that produces 650 Watts of pure Class A power - a total of 2600 Watts! The subwoofer is capable of reproducing an incredible 20 Hz at 120 dB. The one-inch machined aluminum chassis encases two 15-inch woofers, a sophisticated digitally controlled crossover network, and remains totally inert under all operating conditions.
Ik weet hetlaat ik het dan ook anders stellen. De mensen in dit forum gedragen zich wat volwassener.. iets wat ik wel prettig vind.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Jij bent ook DVD-forum bezoeker?Op woensdag 23 januari 2002 01:21 schreef tbusquet het volgende:
Wat een prachtig apparaat om te zien !
Maar wat een prijskaartje !!! OMG denk niet de beste voor zijn geld.
Als ruimte en geld geen rol speelt zou ik voor deze gaan:
http://www.bagend.com/infrasub18.htm
[afbeelding]
Hij is alleen ERG groot, en kost zo'n 3400 piek.
[..]
Wanneer ben je voor het laasts bij je dokter geweest ?
(de sub van garmt en kdacht ook jaco)
Overigens inderdaad een erg interessante sub. Als ik de verhalen er zo over hoor valt de prijs nog zeker mee. Alleen de afmeting en de verkrijgbaarheid vallen tegen...
Ja, idd dvd-forumOp woensdag 23 januari 2002 10:46 schreef ShittyOldMan het volgende:
[..]
Jij bent ook DVD-forum bezoeker?![]()
(de sub van garmt en kdacht ook jaco)
Overigens inderdaad een erg interessante sub. Als ik de verhalen er zo over hoor valt de prijs nog zeker mee. Alleen de afmeting en de verkrijgbaarheid vallen tegen...
Klopt die hebben hem idd. Jaco heeft er geloof ik zelfs 2 staan
FrankD heeft ze ooit geimporteerd en daar hebben zij hem gekocht.
Verkrijgbaarheid gaat nog wel hoor heb de importeur eens gemaild, kan je hem gewoon kopen daar.
Alleen hij kost 2x wat mijn Peerless sub gekost heeft. Dat had ik er toch nog net niet voor over. Bovendien is hij errug groot.
Ja, maar ik had het een over een reeel betaalbare en voor HT geschikte sub, kom jij met dit soort beestjes.. tja..Op woensdag 23 januari 2002 10:45 schreef JT het volgende:
[..]
zou ik deze
deze
MX-5000 MK II
THX 2 X 12" MX-5000 SPECIAL
400 WATTS 16
Hz - 200 Hz
maar het liefst deze
[afbeelding]
Weighing in at 420 pounds, with a footprint of less than four square feet, the massive yet compact Master Reference Subwoofer (MRS) houses an extraordinary amplifier that produces 650 Watts of pure Class A power - a total of 2600 Watts! The subwoofer is capable of reproducing an incredible 20 Hz at 120 dB. The one-inch machined aluminum chassis encases two 15-inch woofers, a sophisticated digitally controlled crossover network, and remains totally inert under all operating conditions.
[..]
Ik weet het![]()
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Jij zei als geld en ruimte er niet toe doetOp woensdag 23 januari 2002 11:17 schreef tbusquet het volgende:
Ja, maar ik had het een over een reeel betaalbare en voor HT geschikte sub, kom jij met dit soort beestjes.. tja..
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Me vriending ziet me aankomen .. 120Db @ 20hz is wel ranzigOp woensdag 23 januari 2002 12:12 schreef JT het volgende:
[..]
Jij zei als geld en ruimte er niet toe doet
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dat wil ik ook hebbeh, maar dan op 15 hz, voel je alleen maarOp woensdag 23 januari 2002 12:21 schreef nigelator het volgende:
[..]
Me vriending ziet me aankomen .. 120Db @ 20hz is wel ranzig
Ecodan warmtepomp
je vriendin een vrienDING noemen is ook een manierOp woensdag 23 januari 2002 12:21 schreef nigelator het volgende:
vriending
no comment
Katten zijn best koel, maar niet als ze het nodig vinden hun nageltjes in je frontjes te zettenOp dinsdag 22 januari 2002 23:02 schreef Esger het volgende:
Ik heb er ook aan gedacht een kat als sub in te huren, die beesten maken grof lage geluiden soms! Nee zonder gein, katten zijn koel zoals vele tweakers het met me eens zullen zijn, die van ons doet trouwens nooit moeilijk, films/bpmstudio, maakt hem niet zoveel uit.
Och.........[ja, lekker on-topic ja]
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Dan moeten ze dood !Op woensdag 23 januari 2002 13:46 schreef LangTall het volgende:
[..]
Katten zijn best koel, maar niet als ze het nodig vinden hun nageltjes in je frontjes te zetten
[..]
Deze link is wel leuke subwoofer vergelijking (van voornamelijk amerikaanse typetjes)
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
ERm.. gelukkig komt ze hier nog niet zo vaak.. anders had ik vast ruzieOp woensdag 23 januari 2002 13:09 schreef Martinus het volgende:
[..]
je vriendin een vrienDING noemen is ook een manier
Owneej.. tis gewoon een lekker Ding
Mijn kat valt niets aan.. alleen het tapijt.. hijs dan ook vrij oud en bijziend als de pest..
Magoed..
Verwijderd

U ziet hier :
1x JVC 72CM 100Hz Breedbeeld
1x Pioneer VSX-D710S
1x Pioneer DV-535
2x Tannoy MX3
1x Niet geheel bijpassende miniatuur mariachi set.
Dit staat allemaal op me slaapkamer. Ik ben alvast aan het sparen voor als ik op me zelf ga. Boeit me niet als ik op een ouwe rotbank zit als ik maar leuk een film kan kijken.
De WAF is bij mij nog niet van toepassing en dat willik ook nog even zo houden totdat ik alles heb
Is het trouwens geen goed idee om een nieuw topic te openen voor home cinema piccies?
Mooi begin Herman !Op donderdag 24 januari 2002 09:38 schreef Super-aarS het volgende:
Owkeee leuk topic dit ! ik zal ff een piccie van me homecimema in aanbouw posten :
[afbeelding]
U ziet hier :
1x Pioneer VSX-D710S
1x Pioneer DV-535
2x Tannoy MX3
Dit staat allemaal op me slaapkamer. Ik ben alvast aan het sparen voor als ik op me zelf ga. Boeit me niet als ik op een ouwe rotbank zit als ik maar leuk een film kan kijken.
De WAF is bij mij nog niet van toepassing en dat willik ook nog even zo houden totdat ik alles hebIk wil er nog een Tannoy MXC Center bij kopen en als surround speakers zat ik te denken aan de Tannoy MX1.
edit:
Is het trouwens geen goed idee om een nieuw topic te openen voor home cinema piccies?
no comment
Verwijderd
Trouwens wie is Herman ?
Herman=stier=uitdrukkingOp donderdag 24 januari 2002 13:29 schreef Super-aarS het volgende:
ja goed de meeste topics waarin ik reageer sterven meteen af na mijn post dus ik denk dat iemand anders beter zo'n topic ken openen
Trouwens wie is Herman ?
Ziet er netjes uit hoorOp donderdag 24 januari 2002 09:38 schreef Super-aarS het volgende:
Owkeee leuk topic dit ! ik zal ff een piccie van me homecimema in aanbouw posten :
[afbeelding]
U ziet hier :
1x Pioneer VSX-D710S
1x Pioneer DV-535
2x Tannoy MX3
De WAF is bij mij nog niet van toepassing en dat willik ook nog even zo houden totdat ik alles hebIk wil er nog een Tannoy MXC Center bij kopen en als surround speakers zat ik te denken aan de Tannoy MX1.
edit:
Ecodan warmtepomp
klik
Je bent beroemd
HahahaOp donderdag 24 januari 2002 15:14 schreef Lampje het volgende:
ik kijk net voor het eerst in 3 maand weer eens op het hifi.nl forum en wat zie ik in het derde berichie dat ik lees:
klik
Je bent beroemd
Wordt weer wat harder draaien dan normaal
Je hebt alweer antwoord. wat doe je je zelf aanOp vrijdag 25 januari 2002 01:50 schreef tbusquet het volgende:
[..]
HahahaIk heb meteen ff een berichtje gepost..
Heb die DV7010 hier staan. Het is inderdaad een ongelofelijk apparaat. Heb 'm aangesloten op de Marantz SR7200 receiver en een Loewe breedbeeld en da's wel efkes wat anders dan een videobandje.Op dinsdag 22 januari 2002 16:24 schreef JT het volgende:
Wie heeft wel is de Marantz DVD 7010 gehoord of gezien ? Tering hee...ongelooflijk wat die voor beeld en geluid heeft....Me pa heeft em gekocht, maar nou is hij alleen geinteresseerd in stereo geluid en niet in home cinema
Het is mijn eerste DVD-speler, maar als ik dit geweten had
Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies
Helaas is dat met elke DVD speler wel, het beeld is nagenoeg altijd mooier dan VHSOp vrijdag 25 januari 2002 17:33 schreef Ettie het volgende:
[..]
Heb die DV7010 hier staan. Het is inderdaad een ongelofelijk apparaat. Heb 'm aangesloten op de Marantz SR7200 receiver en een Loewe breedbeeld en da's wel efkes wat anders dan een videobandje.
Het is mijn eerste DVD-speler, maar als ik dit geweten had...hollen naar de winkel!
met 3 cyrus av5
specs cyrus dvd-7
dvd-video/dvd-r/dvd+rw/videocd/cdaudio/cd-r/cd-rw
dual-laser pick-up
12 fully regulated power supplies
upgradable dac
composite/s-video/RGB(scart) outputs
optical/coaxial en stereo output
mc-bus system
cyrus av5
dolby digital/dts/pcm decoding
4 coaxial inputs
2 optical inputs
3 analog inputs
microphone calibration
mc-bus system
smartpower
2*60W (stereo)
1*105W !!!!! (mono)
Bi/Tri-amping options!!!
triamping
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Ik heb vandaag de mijne afgemaakt, moet alleen nog een likje verf over. Ze zijn precies in het verlengde van de speakers zelf, en ik heb ze (als het goed is..) luchtdicht gelijmd/geschroefd. Het geluid klinkt wat "directer" zo op oorhoogte, en ik kan die kisten niet betrappen op resoneren of meegalmen op de speakers.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Esger,Op zaterdag 26 januari 2002 17:59 schreef Esger het volgende:
Tbusquet, hoor jij verschil als je je blokken onder je speakers gevuld hebt of zonder?
Ik heb vandaag de mijne afgemaakt, moet alleen nog een likje verf over. Ze zijn precies in het verlengde van de speakers zelf, en ik heb ze (als het goed is..) luchtdicht gelijmd/geschroefd. Het geluid klinkt wat "directer" zo op oorhoogte, en ik kan die kisten niet betrappen op resoneren of meegalmen op de speakers.
Het ligt aan je ondergrond.
Ik heb het meer voor de zekerheid en stabiliteit gedaan. Zo'n zak zilverzand van 25kg kost 4 gulden, dus daar hoef je het niet voor te laten.
Ik wil wel foto's zien van je stands hoor !
Een goeie sub moet je niet horen.. een goeie sub moet aanwezig zijn.
Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Als ik de beschikking over een digicam heb maak ik pics..
Dan is mijn sub het beste als ie uit staat. Je hoort nix maar hij is er wel.Op zaterdag 26 januari 2002 19:43 schreef DutchBoy2000 het volgende:
Ik wilde even de volgende stelling in de groep gooien:
flauw he
Een goeie sub moet niet overheersen, boomen, dreunen of klapperende geluiden maken. Een goeie sub vult de bass aan op de nauwelijks hoorbare freqenties en valt daarmee niet de muziek lastig. In films gaat dit niet altijd op omdat in het audiospoor wat ze daarvoor gebruiken soms hele spannende geluiden hebben verstopt die dus wel nadrukkelijk klinken. Maar een slechte sub valt meteen op als je mensen hoort praten en die sub die klappert mee op een mannenstem. Teminste, dat vindt ik slechte subs. Ik ben er van overtuigd dat een sub een aanvulling is en niet het middelpunt van je hifi setje. REL sub's doen dit allemaal precies, dus ik denk dat die wel een goeie sub te noemen isOp zaterdag 26 januari 2002 22:55 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
Dan is mijn sub het beste als ie uit staat. Je hoort nix maar hij is er wel.
flauw he
Je kunt een goede sub ook verkeerd afstellen (te hard, te hoge frequentie). Maw met een goede sub alleen ben je er nog niet. Ik kan mijn Canton A50 (een "redelijke" sub) laten dreunen dat t een lieve lust is, maar dat is zeer vermoeiend.Op zondag 27 januari 2002 13:26 schreef nigelator het volgende:
[..]
Een goeie sub moet niet overheersen, boomen, dreunen of klapperende geluiden maken...
Er zijn overigens ook nag andere criteria voor een goede sub (geluidsdruk bij lage frequenties, vervorming, snelheid)
Verwijderd
Moet deze bij je front speakers staan of bij je rear speakers.
Heeft iemand hier schema'tje van met de juiste opstelling van je speakers voor home cinema???
tbusquet schreef ergens eerder al de enige juiste manier van het plaatsen van een subwoofer.Op zondag 27 januari 2002 15:34 schreef AleSyS het volgende:
Wat is nou eigenlijk de beste opstelling voor je subwoofer.
Moet bij je front speakers staan of bij je rear speakers.
Heeft iemand hier schema'tje van met de juiste opstelling van je speakers voor home cinema???
Het is wel wat werk maar het loont de moeite.
Je zet de subwoofer op de plaats waar je normaal zit om van je HT set te genieten. Dan ga je de kamer doorlopen en op de plek waar je subwoofer het "beste" te horen is of het beste klinkt dat is de plek waar de sub moet komen. Suc6
[topic=376748/19/25]Op zondag 27 januari 2002 15:34 schreef AleSyS het volgende:
Wat is nou eigenlijk de beste opstelling voor je subwoofer.
3e van onder
Ik moet zeggen dat je het netjes hebt gedaan
Maar heb ff een vraagje, je hebt de sub zelf gebouwd, maar waarom ook de versterker niet zelf gebouwd?
Elektuur heeft mooie versterkers staan, en velleman heeft een mono 300watt mosfet versterker, die ik ook heb.
Specifications
music power : 300W / 4ohm ; 200W / 8ohm
rms power : 155W / 4ohm ; 100W / 8ohm
harmonic distortion : 0.005%
damping factor : > 600
input sensitivity : 1Vrms
signal-to-noise ratio : 112dB (A-weighted)
frequency response : 3Hz - 120kHz
speaker switch-on delay and protection
thermal and short-circuit protection
dimensions : 270 x 90 x 140mm (10.6" x 3.5" x 5.5")
weight : 4.8Kg

Reality beats fiction by far!
Leuk versterkertje btw, wat zijn de bouwkosten??
Wie heeft hier ervaring met de betere elektuur versterkers?
Reality beats fiction by far!
Sluit ik me bij aan ...Op zaterdag 26 januari 2002 19:43 schreef DutchBoy2000 het volgende:
Een goede sub intergreerd met je andere speakers, je moet hem in principe niet horen. Pas als je hem uitzet moet je voelen, dat je iets mist.
Omdat ik zeker wilde weten dat de versterker goed bij de sub aan zou sluiten. En overal werd deze combo gebruikt. Dus het leek me de juiste keuze, vond het relatief wel een dure versterker.. 800 gulden..Op zondag 27 januari 2002 16:19 schreef E-MANs het volgende:
He tbusquet,
Ik moet zeggen dat je het netjes hebt gedaan
Maar heb ff een vraagje, je hebt de sub zelf gebouwd, maar waarom ook de versterker niet zelf gebouwd?
Elektuur heeft mooie versterkers staan, en velleman heeft een mono 300watt mosfet versterker, die ik ook heb.
Specifications
music power : 300W / 4ohm ; 200W / 8ohm
rms power : 155W / 4ohm ; 100W / 8ohm
harmonic distortion : 0.005%
damping factor : > 600
input sensitivity : 1Vrms
signal-to-noise ratio : 112dB (A-weighted)
frequency response : 3Hz - 120kHz
speaker switch-on delay and protection
thermal and short-circuit protection
dimensions : 270 x 90 x 140mm (10.6" x 3.5" x 5.5")
weight : 4.8Kg
[afbeelding]
Maar ik moet zeggen dat vooral het filter erg goed is.
Waarschijnlijk niet de beste versterker voor de prijs, maar hij doet zijn werk goed.
De trafo moet een stabiele en goede zijn..Op zondag 27 januari 2002 16:35 schreef E-MANs het volgende:
ik wil een andere sub + versterker gaan bouwen, maar waarop welke specs moet ik dan letten? nu weet ik wel dat specificaties niet alles zegt, maar met slechte specs kan het nooit veel goeds betekenen.
Wie heeft hier ervaring met de betere elektuur versterkers?
Verder schijnt de kwaliteit van de Elco's ook nog erg belangrijk te zijn.
Kent iemand deze ?
http://www.geocities.com/rsmlabs/801_s80a.jpg
Dit zijn ze iig.
Je link is nog steeds gaar..Op zondag 27 januari 2002 21:37 schreef tbusquet het volgende:
Pas hadden we het in een ander draadje over B&W 801's.. Ik wist toen niet precies welk model het was.. Maar het zijn dus Series 80's..
Kent iemand deze ?
http://www.geocities.com/rsmlabs/801_s80a.jpg
Dit zijn ze iig.
Wat is de vraagprijs 2ehands voor een paar ?Op zondag 27 januari 2002 23:10 schreef hervaz het volgende:
Ik vind ze echt gaaf, helaas zo zelden 2dehands in mint status.
Er zitten 2 knopjes voorop,. net onder de bovenste kap, 1 met een icon van een lampje, en 1 met een icon van een lampje met een streepje erdoor, daarnaast zit een led. De knopjes doen helemaal niets, heeft iemand een idee waarvoor dit zou kunnen dienen ? Of waar het voor gediend heeft ? Op het net heb ik niets kunnen vinden over deze speakers. Ik hoop dat ik ze heel misschien binnenkort wel kan overnemen.
Type: 801 Series 80Op zondag 27 januari 2002 23:21 schreef hervaz het volgende:
2dehands,tja dan moet ik het typenummer en jaartal en staat van de speaker weten
Jaartal: begin 80's
Conditie, kwa unit's in goed spelende staat.
Kwa kast, aardig wat krassen op de kast zelf, speakerdoek is ook niet helemaal 100%. Maar voor de rest zien ze er nog netjes uit.

Bron: Audiofriends.Een indicatie geven wat geluid betreft is dat ook onmogelijk. Een prijs voor deze diverse types 801 is met benadering wel mogelijk. Voor deze oer-801 gemaakt van 1979 tot en met 1985 zou ik niet meer als 850,- (slechte staat en uit 1979) en 1650,- (uitmuntende staat en uit 1985) betalen.
Daarbij geldt dus door natrekking van de serienummers bij de importeur: lage prijs voor een in 1979- en een hoge prijs voor een in 1985 gefabriceerde 801.
Thnx Hervaz, maar ik dacht dat deze puppies zo'n slordige 10.000 piek per stuk moesten kosten begin jaren 80.
De oer 801 is volgens mij ook een stuk kleiner dan de matrix, en de nautilus is weer een stuk groter en veel duurder.
De matrixen zien er zo uit:

Hij is zeker zo groot als die helemaal rechts..Op maandag 28 januari 2002 15:21 schreef hervaz het volgende:
Ik weet wel dat de matrix 801, 6000 per stuk heeft gekost, daar ben ik naar op zoek.
De oer 801 is volgens mij ook een stuk kleiner dan de matrix, en de nautilus is weer een stuk groter en veel duurder.
[afbeelding]
Maar zonder bass-reflex-poort.
Ze zijn wel lelijkOp maandag 28 januari 2002 15:44 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Hij is zeker zo groot als die helemaal rechts..
Maar zonder bass-reflex-poort.
Jazeker zijn ze oer spuug en ontzettend lelijkOp maandag 28 januari 2002 15:21 schreef hervaz het volgende:
[afbeelding]
Enne, is dat gedruk op gewoven kevlar ofzo?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Jij vindt ze lelijk, ik vind ze juist mooiOp maandag 28 januari 2002 22:02 schreef JvS het volgende:
[..]
Jazeker zijn ze oer spuug en ontzettend lelijk. Net als de nautilus 801, dat is ook een wasmachien
.
Enne, is dat gedruk op gewoven kevlar ofzo?. (/me is in commentaarmodus
).
Tja, tijdschriften

Descreen opties in scanprogramma'sOp maandag 28 januari 2002 22:51 schreef tbusquet het volgende:
Tja, tijdschriften![]()

ik wil ook een home-cinema set maar voor de rear speakers heb ik niet veel ruimte.
hoe staan jullie tegenover deze opstelling:
front = vloerstaanders.
rear = satelietjes. (of gewoon zeer kleine speakers die makkelijk op te hangen zijn)
de satelietjes worden dan natuurlijk alleen gebruikt voor DVD's, die schakel ik dan uit als ik muziek luister in stereo.
en welke satelietjes vinden jullie goed genoeg voor DVD weergave?
Wat is je budget? Als je weinig te besteden hebt zijn 303'tjes een goede keus wat mij betreft, maar als je veel geld hebt kan je ook bijvoorbeeld de surround speaker uit de 800-serie kopen. Dat is een speciale versie van de 805 die makkelijker op te hangen is. En hij is in de aanbieding op het moment bij Staffhorst.Op dinsdag 29 januari 2002 14:17 schreef Leipo het volgende:
ik wilde graag eens jullie mening weten over het volgende:
ik wil ook een home-cinema set maar voor de rear speakers heb ik niet veel ruimte.
hoe staan jullie tegenover deze opstelling:
front = vloerstaanders.
rear = satelietjes. (of gewoon zeer kleine speakers die makkelijk op te hangen zijn)
de satelietjes worden dan natuurlijk alleen gebruikt voor DVD's, die schakel ik dan uit als ik muziek luister in stereo.
en welke satelietjes vinden jullie goed genoeg voor DVD weergave?
voor de receiver ben ik aan het denken in een prijsklasse tot € 500 (yamaha, marantz etc)
voor de front dacht ik ook aan € 500 per 2 (mission, B&W.. ben nog aan het kijken voor goede. suggesties zijn welkom).
ik ben er bij de fronts ook nog niet helemaal uit of ik nou vloerstaanders neem (zoals missions m74) of bijv fronts zoals de B&W 602s2...
dan kan ik daarna lekker doorsparen voor de rest van de boxen maar ik wilde al wel alvast een paar surrounds gaan luisteren om te zien of ik een goede combo kan maken met de fronts en receiver.
Ja, als je een GROOT budget hebt.. 805's als rears OMG die dingen kosten nu in de aanbieding 1500 gulden per stuk !Op dinsdag 29 januari 2002 14:49 schreef Jag het volgende:
[..]
Wat is je budget? Als je weinig te besteden hebt zijn 303'tjes een goede keus wat mij betreft, maar als je veel geld hebt kan je ook bijvoorbeeld de surround speaker uit de 800-serie kopen. Dat is een speciale versie van de 805 die makkelijker op te hangen is. En hij is in de aanbieding op het moment bij Staffhorst.
Wat dacht je van 2x 602 S3 als fronts.. en dan 601 als rears. Liever geen Yamaha bij deze speakers. Liever NAD of HK.Op dinsdag 29 januari 2002 16:24 schreef Leipo het volgende:
ik heb niet echt een budget. ik ga eerst een receiver kopen met 2 fronts.. pas later koop ik de surrounds en center omdat ik op dit moment niet genoeg heb om EN een goede receiver te kopen EN alle boxen in 1 keer.
voor de receiver ben ik aan het denken in een prijsklasse tot € 500 (yamaha, marantz etc)
voor de front dacht ik ook aan € 500 per 2 (mission, B&W.. ben nog aan het kijken voor goede. suggesties zijn welkom).
ik ben er bij de fronts ook nog niet helemaal uit of ik nou vloerstaanders neem (zoals missions m74) of bijv fronts zoals de B&W 602s2...
dan kan ik daarna lekker doorsparen voor de rest van de boxen maar ik wilde al wel alvast een paar surrounds gaan luisteren om te zien of ik een goede combo kan maken met de fronts en receiver.
Dan nog een goede center.
Heeft iemand ervaring met de LCR60 S3 center, ik hoor slechte verhalen over de S2.. Maar heeft iemand de S3 al gehoord ?
ik zie trouwens net ook op de B&W site de DM600s3, die is net iets kleiner dan de 601.
die zou dan nog beter passen in mijn kamer (kamer is maar 220cm bij 400cm ofsow)
Heb zelf 4x 602 S3, vind het hoog wat beter dan de S1 en S2.Op dinsdag 29 januari 2002 17:11 schreef Leipo het volgende:
weet iemand eigenlijk al de verbeteringen van de s3 serie tegenover de s2 serie van B&W??
ik zie trouwens net ook op de B&W site de DM600s3, die is net iets kleiner dan de 601.
die zou dan nog beter passen in mijn kamer (kamer is maar 220cm bij 400cm ofsow)
hmm heb het een tijdje niet meer gevolgd hier, maar mijn laatste ervarng was in de FNAC (antwerpen) met een niet echt audiofiele Yamaha sub. van € 500 eerst vroeg ik me af of ie wel aanstond maar toen ik nog eens goed luisterde was het toch duidelijk dat de muziek iets extra's had. Ik had echt het ID van hmm dus dit is basOp zaterdag 26 januari 2002 19:43 schreef DutchBoy2000 het volgende:
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Maar ik wil nog steeds foto's zijn van de Crest setup van Jag.
Ja helemaal mee eensOp woensdag 30 januari 2002 19:11 schreef mweert het volgende:
Jammer dat zo'n topic langzaam stil valt,
Maar ik wil nog steeds foto's zijn van de Crest setup van Jag.
En Jag ! fotos !
ik ben bijv. erg geinterreseerd in B&W speakers en dan kan ik met zo'n databaseje snel opzoeken welke versterkers de mensen op dit Forum gebruiken met dezelfde speakers.
als mensen er dan ook nog een indicatie bij geven van hoe duur hun set was dan kun je zelfs naar die database verwijzen als iemand een bepaald budget heeft, zodat hij kan zien wat andere mensen met hetzelfde budget gekocht hebben.. dat kan dan helpen bij z'n beslissingen..
Verwijderd
B&W DM 603 S2 front
B&W DM 602 S2 rear
B&W LCR 6 center
voor 950 €
Wat denken jullie, leuke deal ?
Hoe krijg je dat voor elkaar voor dat geld ?Op woensdag 30 januari 2002 22:24 schreef RWaC het volgende:
Ik wil zelf deze set gaan kopen
B&W DM 603 S2 front
B&W DM 602 S2 rear
B&W LCR 6 center
voor 950 €
Ik heb dat voor 4x 602 S3 betaald.
Maak van de 603 trouwens 602 en doe er een subje bij
Verwijderd
Stassen per mail een prijsopgave gevraagd, ik denk ook dat het een foutje isOp woensdag 30 januari 2002 23:14 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar voor dat geld ?
Ik heb dat voor 4x 602 S3 betaald.

Maar klinken die S3's veel beter ?
Subje komt later wel, ik wil eerst op mijn gemak wat goeds uitzoeken en het mag ook best wat kosten.Maak van de 603 trouwens 602 en doe er een subje bij
Ja, moet bijna wel, maar misschien omdat de S3 er nu is, maar dat is wel ZIEK veel korting, misschien moeten ze er vanaf..Op donderdag 31 januari 2002 01:04 schreef RWaC het volgende:
[..]
Stassen per mail een prijsopgave gevraagd, ik denk ook dat het een foutje is
Maar klinken die S3's veel beter ?
[..]
Subje komt later wel, ik wil eerst op mijn gemak wat goeds uitzoeken en het mag ook best wat kosten.
En als het kan voor dat geld, dan zou ik ook maar geen seconde nadenken over S3...
Verwijderd
Yamaha RX-V 620 receiver
Philips DVD 711 (optisch/coaxiaal)
Denon DCD-655 (optisch)
Met welke kabels kan ik nou het beste mijn cd-speler en dvd-speler aanluiten op mijn receiver.
Op mijn rceiver zitten 1 coaxiale & 3 optische ingangen die per input kan definieren.
Ja, ik denk dat je mazzel hebt en dat ze de 'uitlopende' serie van B&W hebben opgekocht. Die LCR6s2 is echt een goeie center (mooi als speaker ook!) en voor die 2100 piek is dat gewoon echt een mooie aanbieding!Op woensdag 30 januari 2002 22:24 schreef RWaC het volgende:
Ik wil zelf deze set gaan kopen
B&W DM 603 S2 front
B&W DM 602 S2 rear
B&W LCR 6 center
voor 950 €
Gelijk doen, zou ik bijna zeggen (eerst even luisteren
Hoeft dus geen foutje te wezen hoor.
Verwijderd
Ik heb ze besteldOp donderdag 31 januari 2002 14:05 schreef JvS het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat je mazzel hebt en dat ze de 'uitlopende' serie van B&W hebben opgekocht. Die LCR6s2 is echt een goeie center (mooi als speaker ook!) en voor die 2100 piek is dat gewoon echt een mooie aanbieding!
Gelijk doen, zou ik bijna zeggen (eerst even luisteren). Het verschil tussen de S series is niet echt dramatisch, volgens mij. De s2 en s3 kan ik niets over zeggen want die heb ik nooit naast elkaar gehoord, maar de verschillen zijn echt op detailniveau... Voor dat geld krijg je in ieder geval geen betere S3 speakers
.
Hoeft dus geen foutje te wezen hoor.
Very nice !! 2100 piek voor 2x 603, 2x 602 en een LCR6 S2 dus ?!Op donderdag 31 januari 2002 19:36 schreef RWaC het volgende:
[..]
Ik heb ze besteld
Das echt heel erg cheap.. is de prijs voor 2x 603..
Beetje jaloers
Vandaag trouwens de B&W LCR60 S3 center gehaald, kan ik iedereen aanbevelen.. Mooie center...
Verwijderd
Yamaha RX-V620 receiver
Tannnoy Revolution R2 (front)
Tannoy Mercury M2 (rear)
Tannoy Mercury mC (center)
Wharfedale SW-10 (subwoofer)
Ik zou op zichzelf een wat kleinere subwoofer willen hebben. Wie heeft er een goede advies voor wat kleinere subwoofer i.c.m. bovenstaande cinema set.
Verwijderd
Mag het wel hopen dat dit voor 2x 603 is. 1 geeft zo moeilijk stereo en dan moet ik hem weer doormidden zagen enzoOp donderdag 31 januari 2002 20:22 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Very nice !! 2100 piek voor 2x 603, 2x 602 en een LCR6 S2 dus ?!
Das echt heel erg cheap.. is de prijs voor 2x 603..
Ik heb ook nadrukkelijk gevraagd naar een set 603's.
Ik bel ze morgen wel ff, om te vragen of het allemaal wel echt klopt.
Lijkt mij ook wel dat je tevreden mag zijn en zeker met zo'n subBeetje jaloersnee hoor.. ben heel tevreden
Vandaag trouwens de B&W LCR60 S3 center gehaald, kan ik iedereen aanbevelen.. Mooie center...

En niet te vergeten de kinderkamer....
In mijn dromen....
Daar kan ik nou nog wel een harde van krijgenOp maandag 04 februari 2002 23:35 schreef Mr.David het volgende:
Dit is mijn kamer....
[afbeelding]
En niet te vergeten de kinderkamer....
[afbeelding]
In mijn dromen....
Iedereen zit alleen nog maar in het "post je speakers" topic.Op maandag 04 februari 2002 21:01 schreef nigelator het volgende:
Praat verder heren, anders verveel ik me![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kijk dan wat er op die TV te zien isOp maandag 04 februari 2002 23:35 schreef Mr.David het volgende:
Is weer eens wat anders dan the fifth element
Niet fokken met Toy Story heOp dinsdag 05 februari 2002 00:33 schreef Lampje het volgende:
[..]
Kijk dan wat er op die TV te zien is
Is weer eens wat anders dan the fifth element
Is mooi demo materiaal, vooral het beginstukje van Toy Story 2.Op dinsdag 05 februari 2002 00:53 schreef Jag het volgende:
[..]
Niet fokken met Toy Story he?
Buzz Lightyear to the rescue........
Fashionably sensitive, but too COOL to care
Geen idee...Op dinsdag 05 februari 2002 00:11 schreef Death996 het volgende:
Hey david, die bovenste kamer is het luisterhok bij sony in badhoevendorp, toch ???
Ik wil ze kopen, maar ik moet nog ff (een boel) sparen...

Een plaatje (alleen weet ik nog niet welke kleur ik ga nemen...
Klinken ze goed?Op dinsdag 05 februari 2002 19:32 schreef Mr.David het volgende:
[..]
Geen idee...ik kwam het zomaar tegen toen ik zocht naar B&W Nautilus 80# speakers
Ik wil ze kopen, maar ik moet nog ff (een boel) sparen.... Ik wil 803 als fronts HTM1 als center en 805 als rear
. Dat is nog te realiseren, alleen het probleem is dat ik dan ook weer een andere verserker moet hebben en dat kost ook weer bakken met geld (en dan moet m'n vriendin het nog goed keuren)
Een plaatje (alleen weet ik nog niet welke kleur ik ga nemen... [afbeelding]
Ze zien er namelijk niet uit
Tenminste, dat vindt ik
Jezus zeg, ik wil alleen maar 803's, en die zijn al onbetaalbaarOp dinsdag 05 februari 2002 19:32 schreef Mr.David het volgende:
[..]
Geen idee...ik kwam het zomaar tegen toen ik zocht naar B&W Nautilus 80# speakers
Ik wil ze kopen, maar ik moet nog ff (een boel) sparen.... Ik wil 803 als fronts HTM1 als center en 805 als rear
. Dat is nog te realiseren, alleen het probleem is dat ik dan ook weer een andere verserker moet hebben en dat kost ook weer bakken met geld (en dan moet m'n vriendin het nog goed keuren)
Een plaatje (alleen weet ik nog niet welke kleur ik ga nemen... [afbeelding]
Wat kosten die krengen dan? (N802, N803, N805)Op woensdag 06 februari 2002 03:00 schreef Jag het volgende:
[..]
Jezus zeg, ik wil alleen maar 803's, en die zijn al onbetaalbaar.
Dit topic is gesloten.