win2k all the way hiero

Wel met SP2 en SRP + hfnetchk, en wat reg-tweaks eroverheen, maar het draait als een Speer (zowel server als WS).
No fancy XP shit nodig, vreet alleen maar onnodige geheugen + ruimte.
NT4 sp6a --> ook erg fijn voor een ouder beessie (p200 - p2-333's zeg maar).
win95 = zwaar verouderd, maar wel goed te gebruiken voor echt ouwe zut (IBM p60 met 24MB)
win98 1e editie: enige versie die op m'n ouwe celly 266 wilde draaien, staat er dus al 3 jaar op (orginele install nog

) omdat m'n Nøkia software het niet onder 98se wil doen..
win98SE is een flinke verbetering van 98, draait hier retestrak op een AMD 1100 met 512MB, Game-OS bij uitstek.
WinME maak ik geen woorden aan vuil, dat was IMO een vroege XP-alpha op 9x - basis die nooit gereleased had mogen worden
WinXP Home slaat eigenlijk ook nergens op, je gaat toch geen NT-based OS aan jan met de pet verkopen?
Services? wasdah?
Ik ben te vaak een XP systeem tegengekomen waar verkeerd geinstalleerde games, apps en drivers (winTV anyone? ) voor zoveel ellende hebben gezorgd dat de boel vernield was, daar hielp geen XP guide voor dummies tegen.
Driver-ondersteuning is dus nog niet op het nivo waar het zijn moet, al ligt dat duidelijk niet aan MS. Ik ben best te spreken over driver-certificering eigenlijk, goede zet imo.
WinXP pro ben ik wel benieuwd naar, die zal ik binnenkort wel een keer gaan testen..