Ik heb nou win2k alles draait lekker, maar wat ik eigenlijk nog steeds niet weet is of winxp nou beter is. Voorzoevr ik weet was win2k de beste, maar waarom ? Mijn vraag is dus wat kan ik er beter op zetten win2k of winxp ?
TA
TA
LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
musica | fotografica | amalia
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
🌞🍃
Verwijderd
dat gebrek aan drivers is idd beroerd. verder is de aanlog (klikken op je eigen foto) wel aardig als je 'm multiuser wilt gebruikenOp donderdag 10 januari 2002 18:03 schreef linus-1 het volgende:
W2k.
XP is niet zo'n grote sprong voorwaarts tov W2k en zeker nog niet zo uitgerijpt (ook XP drivers matig beschikbaar). Ik wacht nog minimaal een half jaar.
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
NT 4.0 heeft een totaal gebruikers onvriendelijke gebruikers interface en heeft naar mijn mening ook zijn tijd gehad (als werkstation os). Maar voordat ik 2k(nt5) draaide, draaide ik nt en daar was ik erugh tevreden over. 2k is trouwens ook sneller dan nt4.Op donderdag 10 januari 2002 18:02 schreef Alarmnummer het volgende:
Ik heb xp er even op gehad maar ik vond het niet prettig aanvoelen en heb mijn oude vertrouwde win2k er weer op gezet. En waarom het nou interessant is dat je pc in een paar seconden opstart? Ik start hem 1 keer per dag op en dan zal mij het een worst zijn dat het 1 min ipv 10 sec duurt![]()
Wil je pretpaleis => xp anders 2k
Verwijderd
Veel bedrijven werken nog met NT 4.0 icm. Office 97. Werkelijk niets mis mee als je niet gaat multimedia 'en enz.Op donderdag 10 januari 2002 18:06 schreef Alarmnummer het volgende:
[..]
NT 4.0 heeft een totaal gebruikers onvriendelijke gebruikers interface en heeft naar mijn mening ook zijn tijd gehad (als werkstation os). Maar voordat ik 2k(nt5) draaide, draaide ik nt en daar was ik erugh tevreden over. 2k is trouwens ook sneller dan nt4.
ps: altijd leuk om jezelf te quoten
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Onze server draaid ook nog op nt en er is ook helemaal niets mis met nt tov 2k. Alleen de gebruikers interface is een stuk onvriendelijker (zo nu en dan moet ik er nog wel eens achter zitten).Op donderdag 10 januari 2002 18:10 schreef linus-1 het volgende:
[..]
Veel bedrijven werken nog met NT 4.0 icm. Office 97. Werkelijk niets mis mee als je niet gaat multimedia 'en enz.
En op een oud pc tje draait ie nog soepel ook. Het is maar net welke pc je hebt en waar je het voor gaat gebruiken maar zowel NT 4.0 als W'98 voldoen nog steeds prima.
Geef dan ook even uitleg! Want hier heb je ook 2x niets aan.Op donderdag 10 januari 2002 18:13 schreef Terayonnetje het volgende:
2k PRO ENG
Ik zou zeggen MS-DOS...waarom....'t werkt altijd..bootte binnen 10 sec (ehh..op een PIII dan hehe) enneh..het was reette stabielOp donderdag 10 januari 2002 18:06 schreef Alarmnummer het volgende:
Wil je games => XP of 98se
Wil je games + pretpaleis => XP
Wil je crashes => ME
Ben je gek => 95
Ben je die hard => 3.11
Ben je die hard + wereld vreemd => dos
Ben je serieuze gebruiker dan 2k
Wie?Op donderdag 10 januari 2002 18:18 schreef naadnek het volgende:
Crash-Override, jou ken ik denk ik, je zat op het Helinium toch?
Crash Override is een naam uit de film Hackers. Veel mensen hebben deze nick, dus ik zou zeggen: Ga de film eens bekijken, dan zie dat wel meer mensen een nickname uit die flauwe grappige film kiezenOp donderdag 10 januari 2002 18:18 schreef naadnek het volgende:
Crash-Override, jou ken ik denk ik, je zat op het Helinium toch?
ach...in een volgend leven lach je er om!
Verwijderd
Ik heb hackers laatst nog gezien en wauw ik wist niet dat dat hacken zo spannend wasOp donderdag 10 januari 2002 18:26 schreef 0siris het volgende:
[..]
Crash Override is een naam uit de film Hackers. Veel mensen hebben deze nick, dus ik zou zeggen: Ga de film eens bekijken, dan zie dat wel meer mensen een nickname uit die flauwe grappige film kiezen
Is XP gratisOp donderdag 10 januari 2002 18:36 schreef ducatist het volgende:
Ik ben na NT4 met veel plezier overgestapt op W2k.
Waarom veel plezier? Zeer stabiel, USB ondersteuning en het ziet er strak uit.
Wanneer je XP installeerd dan ziet dit er als een teletubbie achtig OS uit. En wanneer je dan op zoek gaat naar de toegevoegde waarde ten opzichte van W2k.....dan vind ik heeeel weinig. Het is ook eigenlijk niet iets nieuws, in een NT4 servermanager heet het gewoon NT5.1
Duszzzz.....gratis en hou je van een kleuter GUI => XP
Moet je er voor betalen en wil je een zakelijke GUI => W2k
sinds wanneer is XP gratis??Op donderdag 10 januari 2002 18:36 schreef ducatist het volgende:
Ik ben na NT4 met veel plezier overgestapt op W2k.
Waarom veel plezier? Zeer stabiel, USB ondersteuning en het ziet er strak uit.
Wanneer je XP installeerd dan ziet dit er als een teletubbie achtig OS uit. En wanneer je dan op zoek gaat naar de toegevoegde waarde ten opzichte van W2k.....dan vind ik heeeel weinig. Het is ook eigenlijk niet iets nieuws, in een NT4 servermanager heet het gewoon NT5.1
Duszzzz.....gratis en hou je van een kleuter GUI => XP
Moet je er voor betalen en wil je een zakelijke GUI => W2k
Verwijderd
Ja, bijna. Bij de buurjongen voor € 5.-. Maar dat doet natuurlijk niemand. Je gunt de hard / software winkel in je dorp ook wat hè.Op donderdag 10 januari 2002 18:37 schreef YT-Croc het volgende:
[..]
Is XP gratis
Kan toch met 2k ook?Op donderdag 10 januari 2002 18:39 schreef linus-1 het volgende:
[..]
Ja, bijna. Bij de buurjongen voor € 5.-. Maar dat doet natuurlijk niemand. Je gunt de hard / software winkel in je dorp ook wat hè.
Verkopen van gejatte software? Dat is helingOp donderdag 10 januari 2002 18:39 schreef linus-1 het volgende:
Bij de buurjongen voor € 5.-.
maar wel goedkoopOp donderdag 10 januari 2002 18:43 schreef robbb het volgende:
[..]
Verkopen van gejatte software? Dat is heling
[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 16:53 ]
.... Ik weet het ook niet
Verwijderd
Op donderdag 10 januari 2002 18:48 schreef hdd het volgende:
• WinXP => Voor een serieuze pc, games, word, inet, kan er allemaal goed op, maar na een half jaar flink erachter gezeten te hebben word het zo traag als stront door een rietje.
Verwijderd
Verwijderd
PLZ do NOT f*ck with my nickOp donderdag 10 januari 2002 18:26 schreef 0siris het volgende:
[..]
Crash Override is een naam uit de film Hackers. Veel mensen hebben deze nick, dus ik zou zeggen: Ga de film eens bekijken, dan zie dat wel meer mensen een nickname uit die flauwe grappige film kiezen
[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 16:53 ]
Bij mij crashed die hard als ik limewire een nachtje aan laat staan. (Heb er thuis geen last van).Op donderdag 10 januari 2002 19:13 schreef Jeep het volgende:
En W2k op mijn bp6 loopt nu al 2 jaar, maar loopt vrij regelmatig vast met een stoperror.
Ik vind Linux Mandrake installatie erugh goed, daar heb ik geen klachten over. Maar het ziet er gewoon niet uit.Op donderdag 10 januari 2002 19:19 schreef hdd het volgende:
[..]
Linux is alleen de kernel van een OS, de GUI word door windowmannager's enzo gemaakt. Het zou wel handig zijn als ze een normale installer maakten die in 1 keer een normale werkbare GUI maakte.
[..]
Apache kan ook op Windows.
Als ik die wolken na tuur beleeft zij zo een nat uur in de natuur.
Verwijderd
Verwijderd
LOL @ AnkaboutiOp donderdag 10 januari 2002 19:39 schreef Ankabouti het volgende:
Maar ik vraag me af wie Microsoft heeft ingehuurt voor het maken van XP, Dat kan nooit door hunzelf gemaakt zijn!
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Verwijderd
Verwijderd
2 problemen met Linux Mandrake:Op donderdag 10 januari 2002 19:22 schreef Alarmnummer het volgende:
[..]
Ik vind Linux Mandrake installatie erugh goed, daar heb ik geen klachten over. Maar het ziet er gewoon niet uit.
ride on
woei!
Verwijderd
Human Bobby
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp
There are two theories to arguing with women. Neither one works.
Verwijderd
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 10:52 ]
Verwijderd
Op donderdag 10 januari 2002 18:06 schreef Alarmnummer het volgende:
[..]
NT 4.0 heeft een totaal gebruikers onvriendelijke gebruikers interface en heeft naar mijn mening ook zijn tijd gehad (als werkstation os). Maar voordat ik 2k(nt5) draaide, draaide ik nt en daar was ik erugh tevreden over. 2k is trouwens ook sneller dan nt4.
ps: altijd leuk om jezelf te quoten
Wil je games => XP of 98se
Wil je games + pretpaleis => XP
Wil je crashes => ME
Ben je gek => 95
Ben je die hard => 3.11
Ben je die hard + wereld vreemd => dos
Ben je serieuze gebruiker dan 2k
Verwijderd
Verwijderd
Wat is er in godsnaam boeiend aan de gebruikers interface van een server? Daar laat je toch geen cluebies aan zitten hoop ik?Op donderdag 10 januari 2002 18:14 schreef Alarmnummer het volgende:
Onze server draaid ook nog op nt en er is ook helemaal niets mis met nt tov 2k. Alleen de gebruikers interface is een stuk onvriendelijker (zo nu en dan moet ik er nog wel eens achter zitten).
Je gebruikt dus AS om gewoon 8r te werken?? Heel slimOp zaterdag 23 maart 2002 14:10 schreef Bierkameel het volgende:
Windows 2000 Advanced Server
Ik speel nooit games en dit OS is perfect voor mij
Ik heb wel een dual boot met XP Pro maar die gebruik ik nooit
Win2K AS is wel een beetje duur om aan te schaffen als je het legaal koopt
Jaja:Op zaterdag 23 maart 2002 14:21 schreef whoeks het volgende:
Beste OS van Microsoft:
Microsoft Windows NT 4.0
Waarom draai je het dan nietPC1: AMD 1200 MHz, 768 MB (+ECC), 40 GB, (7200RPM), 3COM LAN, Windows 2000, XP en Linux PC2: (Laptop) Pentium 266 MHz. 128MB, 4GB, 3COM LAN, Windows 98SE + 2000 Pro PC3: Pentium 166 MHz. 96 MB, 4 GB, Windows 95+2000
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum
Verwijderd
Waarom ME? Wat is daar toch mis mee?Op zaterdag 23 maart 2002 15:02 schreef vyruz het volgende:
Win2k roelt!!!
WinMe is voor mij het slechte OS.
maar ik vind dat het eigenlij alleen maar meningen zijn.
het is maar net wat je het fijnst vind
WinMe heeft een geheugenlek, is genoeg over in de search te vinden.Op zaterdag 23 maart 2002 15:09 schreef --viper-- het volgende:
[..]
Waarom ME? Wat is daar toch mis mee?
Op m'n 1.5Gig AMD draait dat supersonisch
En wat bedoelde TheNetRunner met die Geheugenlek???
Dat klopt helemaalOp zaterdag 23 maart 2002 15:11 schreef GaMbiNo het volgende:
[..]
WinMe heeft een geheugenlek, is genoeg over in de search te vinden.
Kortgezegd komt het hier op neer:
* Je opent IE
* IE reserveert het nodige geheugen
* Jij sluit IE
* IE geeft het gereserveerde geheugen niet weer vrij, wat hij wel moet doen.
het 1 en ander kan je hier <= nalezen.Op zaterdag 23 maart 2002 15:09 schreef --viper-- het volgende:
En wat bedoelde TheNetRunner met die Geheugenlek???
Hehe ik ben systeembeheerder dus ik weet wel waar ik mee bezig ben, AD heb ik niet draaien want dat draait op mn serverOp zaterdag 23 maart 2002 14:17 schreef Sn3akz het volgende:
[..]
Je gebruikt dus AS om gewoon 8r te werken?? Heel slim
Gebruik dan proffesional, veel lichter, zelfde functionaliteit. Zoals je het nu heb staan gebruik je een kraanwagen om een papiertje op te rapen. Slaat nergens op. Bovendien is je compu veel trager als bij Prof.
Als je AD heb geinstalleerd duurt het opstarten een eeuwigheid..
Niet echt bijdehand dus als je het mij vraagt.. maargoed.. jouw feestje..
Voor de rest ben ik het een beetje zat over de topix tussen XP en 2K.. zijn er 100en van geweest!! Conclusie: (Na 100 topics) Allebei goed..
Hou er nou eens een keer over op
Verwijderd
Op zaterdag 23 maart 2002 13:26 schreef -RMW- het volgende:
Ik zou bepaalde dingen uit Win XP Prof. al niet meer willen missen (klein voorbeeldje gpedit.msc, zit niet in 2k voor zover ik me kan herinneren)
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq