Toon posts:

15" LCD: Eizo, iiyama, ViewSonic, NEC?

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.751 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 23:38
Bij Mediamarkt hebben ze nu een Gericon 15" LCD in de aanbieding voor euro 366 (incl. 50 euro subsidie). Ik vond het beeld niet slecht (goede kleuren, scherp). De responsetijden zullen wel niet geweldig zijn, maar ik speel toch geen games met deze monitor (Heb nog wel een LG 19" boven staan). Heeft iemand deze monitor gezien?

Ik overweeg trouwens de monitor in antraciet over te spuiten. Heeft iemand ervaring met het spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt deze jongen vanmidag in de Mediamarkt, de ranzigste winkel ooit, en heb ik daar eens even een tijdje naar de TFT's staan kijken.

Wat mij opviel: ik vond ze allemaal een beetje hetzelfde. Nu ben ik zelf ook niet helemaal helder, wat "weinig" geslapen, maar toch merkwaardig. Ik noem even de merken die erbij stonden en die ik me nog kan herinneren: NEC 1550V, Samsung 151S (wit), Hercules, een Sony(strak design!) , een grote LG, een gekke Packard Bell, een aantal Neovo's en nog wat zooi. Op elk scherm was een soort ranzig concert te zien, geen idee wie het waren, maar het signaal was niet zo lekker denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.neovo.com/products/X-img/x-view1.jpg

Deze Neovo viel mij als enige op die echt lekker stil leek. Gewoon rustig, en superstrak. Knopjes van vooraf onzichtbaar aan de zijkant, (van die *** knopjes) kleur zwart. Hij was ook wel behoorlijk duur, ongeveer € 720 geloof ik. Dit scherm deed mij denken aan onze TV op afstand (Philips 100Hz Breeedbeeeld blackline enzo). Heerlijk rustig dus, helder, strak, en als je je hoofd beweegt, zie je het beeld niet anders.

Iemand ENIG idee waarom dit scherm zo lekker lijkt?
Net even een onderzoek gedaan op internet: Volgens mij heb ik de X 215 (15"TFT) gezien. Die staat helemaal niet op de pricewatch! Ik snap het even niet meer... Volgens mij was het echt niet de X 174 (17.4"TFT) en kost hij €720. Weet iemand meer van deze beauty's??

Ik ben eigenlijk op zoek naar een scherm waar je GEEN last van krijgt, als ik een avond achter mijn Iiyama 8617 T Vision Master zit, dan krijg ik last van vermoeide ogen. (ik heb het NU al, zit er nog maar net achter.) Blijft dit met een TFT scherm zo? Dat Iiyama electronenkanon is overigens behoorlijk goed, dotpitch 0.26 aangesloten met BNC op Matrox G450 DDR Dual. Enig probleem dat ik er mee heb: hij is in de hoeken minder helder dan op de rest van het scherm, er interfereert iets, heb altijd een aantal lichte strepen, verticaal, niet echt storend. Als ik een goeie tik geef, zijn ze even weg, degaus maakt geen donder uit. Weet niet of hij dat op PC van vader ook doet. Mijn PCkast interfereert wel met de TVantenne van de huiskamer tv.

Weet u antwoord op de gestelde vragen, schroom dan niet te posten! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

Van het kijken naar een TFT monitor krijg je absoluut geen hoofdpijn.
Beetje vreemd dat gamen niet goed gaat op een TFT monitor met een response van 25ms. Ik heb in ieder geval nergens last van.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah, dit schermpie kom ik nu net tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.progress.nl/productinformatie/illustraties/Monitoren/ag-neovo_x174v.jpg

Ze noemen hem: X-150 en hij kost € 629.00.

Over een X-150 is op de site www.neovo.com niets te vinden! En de link van het plaatje in deze post luidt: [url="htp://www.progress.nl/productinformatie/illustraties/Monitoren/ag-neovo_x174v.jpg"]htp://www.progress.nl/productinformatie/illustraties/Monitoren/ag-neovo_x174v.jpg[/url]
Wordt ik hier voor de gek gehouden?? Ik had vanuit de Mediamarkt ook: X-150 onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Pretpik

Ik denk toch dat er wat mis is met je TFT'tje. Ik heb nl nergens last van, ik speel dagelijks Unreal Tournament op hetzelfde scherm als jij en het loopt echt als een tierelier. 8-) Niks geen last van ghosting oid.
Ik ben er in ieder geval erg blij mee, en heb zeker geen spijt van mijn aankoop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 20:55 schreef Coolcase het volgende:
Nah, dit schermpie kom ik nu net tegen:
[afbeelding]

Ze noemen hem: X-150 en hij kost € 629.00.

Over een X-150 is op de site www.neovo.com niets te vinden! En de link van het plaatje in deze post luidt: [url="htp://www.progress.nl/productinformatie/illustraties/Monitoren/ag-neovo_x174v.jpg"]htp://www.progress.nl/productinformatie/illustraties/Monitoren/ag-neovo_x174v.jpg[/url]
Wordt ik hier voor de gek gehouden?? Ik had vanuit de Mediamarkt ook: X-150 onthouden.
misschien op:

www.neovo-usa.com
www.agneovo.nl
www.neovo.co.uk

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 20:55 schreef Coolcase het volgende:
Ik heb die Neovo X-150 hier voor me staan, bij media-markt gekocht.
Ben er zeer tevreden over. Op de een of andere manier geeft die glasplaat inderdaad een NOG rustiger beeld.

Ik kan alleen NERGENS meer informatie vinden over dit scherm. Heb al aan neovo gevraagd maar blijft angstvallig stil.
Of het nou nog te nieuw is, of dat ie uit produktie is genome..ikke niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 23:47 schreef ReseT het volgende:

[..]

misschien op:

www.neovo-usa.com
www.agneovo.nl
www.neovo.co.uk
Al deze sites even bezocht, geen spoor van de mysterieuze X-150. Er was zelfs maar één site bij met een search engine, en die gaf het scherm niet eens op zoekopdracht: "150".

Net even op www.google.com gezocht op: "x 150 Neovo". Daar komen wel een aantal links met informatie, zei het dan niet al te uitgebreid.

Aha, deze site http://www.centenna.nl/neovo/prices.phplevert al iets:

Neovo X-150, 15 inch , edelstalen behuizing, glasfilter, Svideo-in SXGA 1024 x 768, Fujitsu panel inside € 699.00

Op de site van de www.mediamarkt.nl ook niets gezien (vage site!) en op de Duitse site bieden ze helemaal geen Neovo.
Op zaterdag 09 maart 2002 00:17 schreef Pilletje het volgende:

[..]

Ik heb die Neovo X-150 hier voor me staan, bij media-markt gekocht.
Ben er zeer tevreden over. Op de een of andere manier geeft die glasplaat inderdaad een NOG rustiger beeld.

Ik kan alleen NERGENS meer informatie vinden over dit scherm. Heb al aan neovo gevraagd maar blijft angstvallig stil.
Of het nou nog te nieuw is, of dat ie uit produktie is genome..ikke niet weten.
Ja, het blijft zeer raadselachtig ja. Specificaties van de X-174 zijn wel normaal verkrijgbaar. (die is duuuur!!)

Welke Mediamarkt heb je hem gehaald?
[indiscreet]Enn, voor welke prijs? :Y) [/indiscreet]

WIE weet er meer van deze X-150??

En nog een speciale vraag aan Rick2001: wist jij dat dit scherm bestond? Wat vind jij ervan?

Dit vond ik net nog op een Griekse site http://www.demos.su/equipment/price/siemens2.htm:

15 LCD Monitor NEOVO X-150===15 TFT, 1024x768/85Hz, Disp.Colours 16M, Contrast 400:1, Brightness 250 cd/m2, Viewing Angle 160(H) 160(V)

En op www.progress.nl verkopen ze hem voor €629.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 10:39 schreef Coolcase het volgende:

Mediamarkt bij Amsterdam ArenA
Prijs : € 725 (daar gaat nog € 50 af)

Specs uit het boekje:

• Screensize = 15.0"
• Pixel pitch = 0.297mm x 0.297mm
• Horz. freq = 30kHz-60kHz
• Vert. freq = 50Hz-75Hz
• Max pixel clock = 80MHz
• Color depth=18 bit
• Contrast ratio=400:1
• Brightness=250 cd/m2
• Viewing angel=160/160
• Inputs=VGA-in/Video-in

En volgens deze site heeft ie een response tijd van 25 ms (als mijn russisch nog goed is :D)

edit:
€ 725 inclusief btw, maar dat is al weer een maandje geleden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahe! Spexxx! Dank je wel!

Nu mensen, zeg maar wat je ervan vindt!

Ik vind hem echt prachtig. Volgens mij is hij nog een tikje duurder dan de Eizo, die ik nog niet live gezien heb. Maar Ik vrees dat dit schermpje de Eizo toch ver achter zich laat. Of denkt daar iemand anders over? Ze hadden bij de Mediamarkt de Eizo niet staan.

Mijn algemene indruk van de LCD's ten opzichte van de AG Neovo X-150: hij is gewoon de beste die er bij stond, een speciaal soort staaltje kwaliteit! (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online

[..]

Dat is exc. BTW. Reken maar op ongeveer €700 :(

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 12:21 schreef ReseT het volgende:

[..]

Op zaterdag 09 maart 2002 12:21 schreef ReseT het volgende:

[..]

Het is nog erger: Als je hem in de winkelwagen kickt, dan staat er: € 748.51 ;(

Bij de mediamarkt kost hij €729 volgens mij, dus dat is dan in ieder geval goedkoper!

Maar, wat vinden we van het scherm, kwalitatief?? Rrreacties graag! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

Naar aanleiding van dit topic heb ik mijn drang naar een TFT-schermpje maar weer uit de koelkast gehaald en ben ik ook gelijk alle winkels hier in dordt afgeweest.

Die Samsung 151s heb ik een paar keer gezien ,maar de beeldkwaliteit was echt droevig.
De Nec 1550 V en M heb ik ook gezien ... tja ...verdeelde mening, omdat ze soms wel en soms niet scherp waren.

Nu heb ik zelf ook al eens een paar Iiyama's geleverd bij klanten en heb daar niks dan goeie dingen over gehoord.
Dat was de Iiyama AX3817UT 15" en de Iiyama AX3819UT 15".
Maar nu ben ik een wat intensievere gebruiker van die dingen (wat meer 3D en rendering prut) en ik had zoiets van : zal ik dan ook maar een Iiyama halen ?
Help, ....wordt er gek van !
Wat kost + - 500 euro en gaat mij blij houden (zelf met CS)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 16:39 schreef pretpik het volgende:

[..]

Heb mijn keuze ook laten vallen op dit bovenstaande scherm,heb het net tien minuten aan staan en wil er nu alweer van af.Dit scherm is echt een ramp voor een echte gamer.In de Specs staat een reactiesnelheid van 25Msec,maar als ik hallife speel dan weet ik niet wat ik zie .Hier word ik echt scheel van.Vraag me af of een echte snelle game wel goed te spelen is op een TfT.In ieder geval zet ik mijn oude crt weer snel terug,en probeer ik dit 700euro kostende stuk schroot snel te dumpen. :( :(
Gelukkig..... >:) >:)

Ben vandaag terug geweest naar de winkel met mijn TFT scherm(Iiyama AX3835UT),en heb mijn probleem voorgelegd.Ze hadden gelukkig nog een exemplaar staan ,zodat ik meteen een nieuwe mee naar huis kon nemen.
Heb hem nu aangesloten ,en deze werkt dus gewoon 200%beter :) :).Dus bij deze neem ik al mijn bovenstaande woorden van mijn eerdere bericht weer terug,en kan ik iedereen dit scherm met een gerust hart aanraden. *D

Dus T-bird je had dus toch gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fault
  • Laatst online: 27-09 13:13
Als jullie moeten kiezen tussen de Eizo L565 en de AG Nevovo x174 welke wordt het dan?
Prijsverschil is te verwaarlozen op zo'n bedrag, beide 17" 1280x1024 en de specs zijn ook beide goed te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe eens ruig, en volg je gevoel: Neem de Neovo! Die zien er gewoon te geil uit man! Heerlijk strak, lekker exclusief, en gewoon vet goed.

Ik heb dus zoals gezegd de X-150 gezien, ik krijg hem gewoon niet meer slap sindsdien! :D :o

:r

Nou, even serieus: op de een of andere manier, heeft die Neovo zo'n apart scherm ervoor, dat hij helemaal rustig is, heerlijk gewoon! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

[..]

Al deze sites even bezocht, geen spoor van de mysterieuze X-150. Er was zelfs maar één site bij met een search engine, en die gaf het scherm niet eens op zoekopdracht: "150".

Net even op www.google.com gezocht op: "x 150 Neovo". Daar komen wel een aantal links met informatie, zei het dan niet al te uitgebreid.

Aha, deze site http://www.centenna.nl/neovo/prices.phplevert al iets:

Neovo X-150, 15 inch , edelstalen behuizing, glasfilter, Svideo-in SXGA 1024 x 768, Fujitsu panel inside € 699.00

Op de site van de www.mediamarkt.nl ook niets gezien (vage site!) en op de Duitse site bieden ze helemaal geen Neovo.
[..]

Ja, het blijft zeer raadselachtig ja. Specificaties van de X-174 zijn wel normaal verkrijgbaar. (die is duuuur!!)

En nog een speciale vraag aan Rick2001: wist jij dat dit scherm bestond? Wat vind jij ervan?

Dit vond ik net nog op een Griekse site http://www.demos.su/equipment/price/siemens2.htm:

15 LCD Monitor NEOVO X-150===15 TFT, 1024x768/85Hz, Disp.Colours 16M, Contrast 400:1, Brightness 250 cd/m2, Viewing Angle 160(H) 160(V)

De specificaties zijn zeker goed te noemen van dit scherm. Er zit dus een MVA panel van Fujitsu-Siemens in, netzoals in het X174 ook het geval is.

http://www.neovo.de/pdf/X-150.PDF

Dit is de volledige spec list van het X-150 scherm van NEOVO.

Mijn mening over de NEOVO's is dat de F serie echt een low-cost product is en ook niet echt aan de verwachtingen kan voldoen kwa kwaliteit. De X serie is een iets ander verhaal vanwege de betere panels die erin zitten.
Op zaterdag 09 maart 2002 17:50 schreef Fault het volgende:
Als jullie moeten kiezen tussen de Eizo L565 en de AG Nevovo x174 welke wordt het dan?
Prijsverschil is te verwaarlozen op zo'n bedrag, beide 17" 1280x1024 en de specs zijn ook beide goed te noemen...
Ik zou denk ik toch voor de EIZO gaan in dit geval.
Zelf heb ik diverse monitoren van EIZO gehad en deze zijn ook altijd iets beter geweest dan andere merken.
Dit is dan natuurlijk een smaak kwestie. Het NEOVO is een mooi design, maar toch zou ikzelf voor de EIZO kiezen.
Het zijn zeker beiden goede monitoren.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:53
Op zaterdag 09 maart 2002 15:01 schreef Talon het volgende:
Naar aanleiding van dit topic heb ik mijn drang naar een TFT-schermpje maar weer uit de koelkast gehaald en ben ik ook gelijk alle winkels hier in dordt afgeweest.

Die Samsung 151s heb ik een paar keer gezien ,maar de beeldkwaliteit was echt droevig.
De Nec 1550 V en M heb ik ook gezien ... tja ...verdeelde mening, omdat ze soms wel en soms niet scherp waren.

Nu heb ik zelf ook al eens een paar Iiyama's geleverd bij klanten en heb daar niks dan goeie dingen over gehoord.
Dat was de Iiyama AX3817UT 15" en de Iiyama AX3819UT 15".
Maar nu ben ik een wat intensievere gebruiker van die dingen (wat meer 3D en rendering prut) en ik had zoiets van : zal ik dan ook maar een Iiyama halen ?
Help, ....wordt er gek van !
Wat kost + - 500 euro en gaat mij blij houden (zelf met CS)?
Al is gedacht aan de Iiyama 3818UTC, ik werk er nu al ruim 2 maanden mee en ben er vanaf dag 1 erg tevreden mee :)
specs:
response time 35ms
contrast 350:1
brightness 250 cdm2
horizontal 150 vertical 140
in de pricewatch staat ie voor €550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over Neovo. Ben van plan binnenkort een monitor van de X-serie aan te schaffen, maar weet nog niet welke.
Wat ik wel weet, en hopelijk is dit nuttige info voor een aantal van ons, is dat er in feite 3 X-type's bestaan, nl:

Neovo X-150 15" zonder DVI
Neovo X-215 15" met DVI :)
Neovo X-174 17,4" met DVI

De X-215 staat alleen op de Asia site, maar ik heb dd 19-02 telefonisch contact gehad met Centenna en die vertelden me toen dat met 1-2 maanden de X-215 op de Nederlandse markt zou komen. Hij is exact gelijk aan de X-150, maar dan wel met een DVI-D aansluiting. Ik weet overigens niet of die de X-150 gaat vervangen, maar het lijkt me van wel. Prijs was nog niet bekend. Het zou me niet verbazen als deze monitor tijdens de Cebit gepresenteert gaat worden en (hopelijk) snel daarna in Nederland te koop zal zijn. Als iemand al iets weet over de prijs en verschijningsdatum, dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon

Talon

Booooom !

Op zaterdag 09 maart 2002 23:08 schreef Xplosive het volgende:
[..]
Al is gedacht aan de Iiyama 3818UTC, ik werk er nu al ruim 2 maanden mee en ben er vanaf dag 1 erg tevreden mee :)
Is dat ding ook een beetje te doen met CS bijvoorbeeld ? Of eeh ... UT ?
Tja ...da's toch we het enige waar ik me nog wat druk over maak.
Misschien als ik mijn baas lief aan kijk dat ik de 3835UT kan halen ( moet ik wel heel lief kijken en hopen dat tie homo is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 14:10 schreef Talon het volgende:

[..]

Misschien als ik mijn baas lief aan kijk dat ik de 3835UT kan halen ( moet ik wel heel lief kijken en hopen dat tie homo is ;) )
Als je dan toch voor een Iiyama gaat,dan zou ik toch voor de AX3835UT gaan. >:)
Heeft een response van 25 msec en heeft ook nog eens een super strak design.Heb hem zelf ook en ben er dik tevreden mee.Zelfs een snelle games zoals bijv. halflife is hier goed op te spelen. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 17:50 schreef Fault het volgende:
Dan ga ik zeker voor de Eizo.
Ik heb de Eizo L685 en de Neovo X-174 naast elkaar gezien en ik moet zeggen dat qua beeldkwaliteit de Eizo er met kop en schouders bovenuit steekt.

De Neovo heeft dan wel zijn design mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Pretpik

Ben blij voor je dat je monitortje het nu wel goed is, waarschijnlijk een exemplarisch probleem. Ik als een fervent Unreal speler kan dan ook erg tevreden zijn.
Werkelijk als flueel, deze Iiyama 3835. :+

Ik kan um dan ook echt aanbevelen. Heb jij trouwens bij de monitor de @Pivot software gekregen ?? Ik niet trouwens, zoja dan moet ik ff terug naar de leverancier, want volgens mij heb ik er wel recht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:53
Op zondag 10 maart 2002 14:10 schreef Talon het volgende:

[..]

Prima beeld hoor, met UT en RTCW heb ik nog geen ghost effecten kunnen ontdekken. Maar als je het geld hebt zou ik voor de 3835UT gaan aangezien deze toch weer wat betere specs heeft.

Toen ik me monitor kocht was de 3835 hier nog niet verkrijgbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 17:46 schreef Tbird het volgende:
Hoi Pretpik

Ben blij voor je dat je monitortje het nu wel goed is, waarschijnlijk een exemplarisch probleem. Ik als een fervent Unreal speler kan dan ook erg tevreden zijn.
Werkelijk als flueel, deze Iiyama 3835. :+

Ik kan um dan ook echt aanbevelen. Heb jij trouwens bij de monitor de @Pivot software gekregen ?? Ik niet trouwens, zoja dan moet ik ff terug naar de leverancier, want volgens mij heb ik er wel recht op.
Nee,vroeg mezelf hetzelfde af.Heb ook al geprobeerd het te downloaden op de Iiyama site,maar de link naar de software is dood. :( :(
Zal morgen eens bellen met Iiyama,want kan mijn scherm nu wel draaien ,maar heb de software nodig om het beeld om te draaien .En dat zou dan ook wel even fijn zijn. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo, ik heb een meisje van school, die werkt bij een zeker concern, bereid gevonden, daar Neovo X-150 op zijn hoofd te tikken! *D

Iemand enig idee wat de marge zal zijn? Ik denk dat het nog wel wat scheelt!

Duzz, even aanpappen met die mensen! B-) Hardstikke leuk!! Ik ben heel blij dat ze het doen wil!!! Zit ik misschien binnenkort wel achter een TFT! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al wat meer info over de Hercules Prophetview 920DVi ??
dit is het 17" model van de Prophetview 720. Ben benieuwd of ze het Brightness probleem opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 18:54
Kan iemand mij vertellen of de Philips 150MT wat is? Deze heeft ook een tv tuner. Ik hoorde dat het samsung scherm met tv tuner een erg slechte tv weergave had, hoe zit dat met dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 18:55

mutsje

Certified Prutser

Op het werk hebben we een kleine test gehouden met 3 15 inch TFT schermen te weten HP, Iiyama en Eizo. De specs doen er niet zo toe want het enige wat opviel is dat de mensen het reuze irritatnt vonden dat de resolutie niet hoger kon dan 1024*768 wat op den duur gaat irriteren.
De leverancier van Eizo kwam later nog even langs met een 16" die meer kwa specs neigt naar de 18" en de prijs neigt meer naar de 15" kant op. De keuze is nu dus ook gevallen op het nieuwste model 16" van EIZO. weet ff het nummer niet meer maar omdat de randen rond het scherm zo verdomd klein zijn er een analoge en digitale ingang opzit een goede keuze vind ik persoonlijk.

cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou gewoon gaan voor de nieuwste eizo 17" tft
is gewoon veel beter dan een 16" model en is niet veel duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik ben ook opzoek naar een nieuwe monitor en mijn oog is gevallen op de nieuwe samsung 171P Porsche design
Ik had al een nieuwe topic geopend voor deze monitor maar dit leek me een betere plek aangezien iedereen er hier over bezig is...

tjek maar eens

specs: http://monitor.samsung.de/detail_tft_syncmaster.asp?171P-TFT

Hij heeft gewoon super specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zondag 31 maart 2002 10:35 schreef X-iT het volgende:
Hoi, ik ben ook opzoek naar een nieuwe monitor en mijn oog is gevallen op de nieuwe samsung 171P Porsche design
Ik had al een nieuwe topic geopend voor deze monitor maar dit leek me een betere plek aangezien iedereen er hier over bezig is...

tjek maar eens

Wauw :9~ die specs zien er idd erg goed uit. Beetje overdreven contrast ratio imho.
Response time is ook netjes, alleen de prijs denk ik niet :+.
En design is ook zwaar mooi vindt ik zelf 8-)
(en Sub-D/DVI-D, ook leuk :))

Die high-res pics zijn :9~ :9~

Alleen :
erhältlich ab 2.Quartal 2002
Hij's dus nog niet uit denk ik , hij staat ook nog niet in de PW :(

Ik begin nu gelijk alweer te twijfelen want ik ben nu aan het sparen voor de Eizo 565 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

http://www.tigersasia.com

hebben ze ook goedkope tft

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb die samsung al wel in een prijslijst op internet gezien en daar wordt hij aangeboden voor rond 1200 euro

ok dat is veel geld maar ik denk dat als je veel achter (voor) je bak zit dat het dan een goede inverstering is
plus het design past mooi in mijn interieur :)

oja nog ff wat links naar de highres plaatjes:

vooraanzicht: http://monitor.samsung.de/downloads/pictures/171p_front.jpg
zijaanzicht: http://monitor.samsung.de/downloads/pictures/171p_frontside.jpg
achteraanzicht: http://monitor.samsung.de/downloads/pictures/171p_back.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Is 1280x1024 voor een 18.1" tft niet wat weinig???

Wat is eigenlijk een normale resolutie voor een 18,1 tft??

zoals 1024*768 bij een 17" crt

Rick is deze een goede koop voor 700 Euro incl, nieuw met garantie???

Sony SDM M81

LCD Type:
a-Si TFT Active Matrix

Color Filters:
RGB Vertical Stripes

Pixel Pitch:
0.2805mm

Screen Treatment:
Anti-Glare/Hard Coating

Colors:
16.78 million (approx.)

Active Display Size:
Diagonal: 18.1"
Horizontal: 14.1"
Vertical: 11.3"

Maximum Resolution:
1280 x 1024

Horizontal Scan Range:
28kHz 92kHz

Vertical Scan Range:
48Hz 85Hz

Preset Timings:
Factory Presets: 13 modes
User Presets: 18 modes

Luminance:
200cd/m2

Contrast Ratio:
300:1

Color Temperature:
5000 Kelvin
6500 Kelvin
9000 Kelvin

Viewing Angle:
Horizontal: 160°
Vertical: 160°

Video Connector:
15-pin mini D-sub
DVI-I (accepts both digital and analog)

Audio Input:
Input Connector Stereo Mini-jack
Headphone Connector Mini-jack
Headphone Output: 1W x 1W
Speaker Output: 1W x 1W

Tilt Range:
0°-70°

Power Requirements:
100-240VAC, 50/60Hz

Power Management:
Normal: < 45-50 watts (w/ AC adapter)
Suspend: < 3 watts
Active Off: < 3 watts

zie http://www.sonystyle.com/vaio/popup/specs_sdm_m81.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10-2021

JSI

Da's een redelijke prijs. Ik heb zo'n zelfde scherm wel eens gehad maar dan 16", gekocht voor € 350 nieuw.
Dus het lijkt me wel redelijk gezien de winkelprijs.
Kreeg wel koppijn van het scherm, intussen weer verkocht.

1280x1024 is een mooie resolutie voor dat scherm, nog hoger
heb je een vergrootglas nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 10:38 schreef ken het volgende:
Is 1280x1024 voor een 18.1" tft niet wat weinig???

Wat is eigenlijk een normale resolutie voor een 18,1 tft??
1280x1024 is de normale resolutie voor een 19" CRT scherm (dus ook voor een 18,1" LCD scherm).
Sommige mensen werken liever op 1600x1200 maar toch wordt 1280x1024 aangeraden
Op maandag 01 april 2002 10:38 schreef ken het volgende:
Rick is deze een goede koop voor 700 Euro incl, nieuw met garantie???

Sony SDM M81

...
Het is zeker geen slecht scherm maar die NEC 1830 die je ook naar vroeg in je topic die gesloten werd is toch een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Is dat zo??

die is wel een stuk goedkoper

het gaat dus om deze monitor

nec The 18.1" LCD1830
Image Contrast Ratio 300:1
Image Brightness 200 cd/m2
1280x1024 @ 60 Hz resolution
0.28mm dot pitch

deze is iets minder dan 600 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 11:49 schreef ken het volgende:
Is dat zo??
Op vlak van specificaties zijn ze gelijk maar in verschillende tests kwam de NEC 1830 er als beste LCD scherm uit.

Hou er wel rekening mee dat geen van beide hele nieuwe schermen zijn. Beide zijn al een hele tijd uit.

Ik heb ook in een oud topic gelezen dat de Sony schermen een heel mooi design hebben maar dat de kwaliteit wat tegenvalt voor hun prijs (ik denk dat het een post van Rick2001 was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Het sony scherm is een mooi scherm, afgezien van de responsetijd van 50ms.
Zelf denk ik dat het nec scherm inderdaad iets beter zal zijn door zijn lagere responsetime.
Voor de rest zijn het gewoon koopjes voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:08
Morgen (en hopelijk niet later) zal ik mijn nieuwe Viewsonic vg175 in ontvangst kunnen nemen :9~

Size 17.4"
Brightness 220 cd/m²
Contrast Ratio 400:1
Response time Up / Down 15ms / 10ms
Viewing Angle 160° horizontal, 160° vertical
True Resolution 1280 X 1024
Signal 15-pin, mini D-sub x2
SPECIAL FEATURES Portrait/Landscape Pivot

Hij kostte mijn € 1055 (exl. 21% btw wel te verstaan)
Als jullie op zoek zijn naar die Eizo L365 moet je misschien eens een kijkje nemen op www.redcorp.com die leveren ook in Nederland dacht ik (niet voor particulieren zeggen ze :) maar dat is met een korreltje zout te nemen)

In ieder geval, als ik mijn Vg175 heb zal ik mijn bedenkingen (over ghosting enzo) hier posten samen met wat pics...
Ik heb, voor ik besloot deze monitor te nemen, HEEL wat opzoekwerk gedaan en veel meningen van mensen in me opgenomen... en ik moet zeggen dat deze monitor (op basis van mijn opzoekwerk) waarschijnlijk heel goed zou moeten zijn ... het enige (heel spijtige) nadeel is dat hij geen DVI-I of -D aansluiting heeft :( maar (gelukkig) hij handelt het analoge signaal heel goed af en je krijgt een heel scherp beeld (bijna geen verschil met gelijkaardige LCDs MET DVI aangestuurd). Hij is ook een tekstkampioen (wat niet gezegd kan worden van sommige samsung LCDs die wel goed waren voor het gamen, maar die dan weer niet zo scherp waren als het om tekstweergave ging).
Moest je ook interesse hebben in deze viewsonic, dan moet je maar eens een kijkje nemen op de volgende links :) :

http://computers.cnet.com/hardware/0-2295747-418-3634793.html?tag=st.co.2295747-404-3634793.dir.2295747-418-3634793
(kijk naar de user reviews ... minder naar de review van cnet zelf)

http://www.zdnet.com/supercenter/stories/ratings/0,12072,465938,00.html
(de review hier is beter)

http://groups.google.be/groups?hl=nl&q=vg175+games
(Ook hier heel wat positive kritieken)

http://www.gamepc.com/reviews/hardware_review.asp?review=vg175&page=1&mscssid=&tp=
(goeie review .. leuke pics, maar ze zeggen dat hij niet geschikt is voor het gamen (wat andere reviews en gebruikers dan weer tegenspreken))

en tenslotte de pdf file over de monitor zelf..
http://www.viewsonic.com/pdf/vg175.pdf
deze monitor heeft hetzelde display als de volgende LCDs (waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar)
- VA800 (identiek hetzelfe als de vg175)
- ELSA ECOMO 460 LCD
- iiyama AS4431D
- Neovo X-174
- ...?
Het scherm / de MVA technologie zelf is ontwikkeld door Fujitsu dacht ik

Als je op zoek bent naar een LCD om te gamen is het moeilijk om af te gaan op de indrukken van gebruikers wat betreft de ghosting etc. ... de ene merkt het op en vindt het storend, de andere weer niet en heeft er geen last van op datzelfde scherm...
Ik heb hier een oude notebook staan (Toshiba 4000CDT met 12.1" TFT) en die is redelijk goed kwa weergave van bewegende beelden ... dus 'erger' als dat kan het toch moeilijk zijn :)
Hehe, hopelijk morgen meer informatie (of later, al hoop ik van niet). Denk aan mij en laat ons hopen op ZERO dead pixels :P

PS: op tomshardware hebben ze zoals jullie waarschijnlijk wel al wisten nog wat meer LCDs getest bovenop die die ze een tijdje geleden al hadden getest...
http://www4.tomshardware.com/display/02q1/020322/index.html
De (heel goedkope!!!) HP L1520 (15") bleek een heel goede LCD-monitor te zijn voor gamers (en voor gewoon gebruik natuurlijk ook) + hij heeft een pivot functie die misschien wel eens handig kan zijn.

En voor de mensen die zo'n samsung 151s SILVER willen hebben:
http://www.redcorp.com/products/11222241.asp
let vooral op de tekts bovenaan: 'Large quantity of stocks Available. Delivery within 3 working days.' :)
Ze leveren in België en ook in Nederland dacht ik... (gewoon bestellen en niet zeggen dat je particulier bent!)
De prijs? ja dat weet ik niet :) dat maak je zelf maar uit... ;) (tel er wel nog 21% BTW bij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
:( Mijn lekker schermpje wil maar niet geleverd worden :(

:'(

Ik zal maar wat geduld hebben zekers ;(

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_tWiStEr
  • Niet online
Op zondag 31 maart 2002 10:35 schreef X-iT het volgende:

tjek maar eens

Hij staat in de PW >:), voor het schattige prijsje 1203,- euro (8> :Y) (aldan niet op voorraad)

Maartoch, tis maar 100 euro verschil met de Eizo 565-K :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik al een tijdje een NEC MultiSync LCD 1525M.
Ik heb totaal geen problemen met het scherm. Alles draait perfect, spelletjes Unreal etc lopen allemaal prima. Ben super blij met NEC schermpje alleen is de resolutie max 1024x768.

Daarom ben ik nu aan het kijken naar de NEC LCD1850E of de X. De X is nog wel een behoorlijk stuk duurder (€500). Daarom denk ik toch gewoon de E te kopen. Heeft iemand ervaring met dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 31 maart 2002 13:51 schreef ken het volgende:
http://www.tigersasia.com

hebben ze ook goedkope tft
VOlgens iemand op Ebay is deze zaak niet te vertrouwen....zelf geen ervaring mee..maar het stond er met grote koeienletters....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Nee ik vertrouw het ook niet

daarom gewwoon in de winkel

zit nu te twijfelen tuusen de samsung Porsche design of de eizo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiburg
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een 17 of 18 inch scherm. Wat ik tot nu toe gezien heb (Samsung 171s) was dat de 17 inch modellen en 18 inch (NEC 1850 E) qua scherpte (zwarte letters op een witte achtergrond, windows desktop) een stuk minder waren dan de 15 inch modellen.
Is dit nu altijd zo, maw is een 15 inch model altijd beter dan de 17/18 inch versie van dat merk ?
Of waren deze schermen verkeerd afgesteld etc ?

Anders denk ik dat ik kies voor de NEC 1550M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet waar je het gezien hebt, maar je hebt vaakt dat ze niet de optimale resolutie hebben gekozen. En dat bijvoorbeeld alle monitoren op 1024x768 staan. Terwijl 17/18 inch op 1280 horen te staan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiburg
Op dinsdag 09 april 2002 23:17 schreef juriaan het volgende:
ik weet niet waar je het gezien hebt, maar je hebt vaakt dat ze niet de optimale resolutie hebben gekozen. En dat bijvoorbeeld alle monitoren op 1024x768 staan. Terwijl 17/18 inch op 1280 horen te staan...?
Dat zou heel goed kunnen, denk ik nu, want de schermen stonden aangesloten via een schakelpaneel dat ook 15 inch schermen aanstuurt. Ik ga nog even rondkijken en dan ga ik kijken hoe ze op 1280 *1024 (de native resolutie) presteren.
Is er iemand die bijvoorbeeld kan zeggen dat de 171s van Samsung net zo goed (scherp) is als de 151s ?
Of is die 151s dan toch beter ?
(En dan bedoel ik de scherpte van de letters van een windows desktop bijvoorbeeld, de lettertjes onder de icoontjes, en in windows explorer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Jippie :) ik zit hier nu al een half uur voor mijn Viewsonic VG175 (je weet wel die met hetzelfde MVA panel als de Viewsonic VA800, de ELSA ECOMO 460 LCD, de iiyama AS4431D en de Neovo X-174)

:) geen enkele dode pixel (hopelijk komen die ook niet meer bovendrijven)

Ik dacht heel weinig last te hebben van ghosting met mijn response tijd van 25ms, maar blijkbaar is dit niet zo... het valt echt wel op... in het begin stoort het wel, maar ik denk wel dat ik er aan zal wennen... :(
Misschien eens met die vsync dingen prutsen ofzo we zien wel :) ik laat wel iets weten als het opgelost geraakt :)

Op http://www.fnl.nl/ct-nl/ctscreen/index.htm kan ik de X in het lichte witte gedeelte zien maar de donkere X niet (wat ik ook verander aan mijn contrast /brightness) maar het is geweten dat LCDs donkere vlakken slechter weergeven. Op http://www.fnl.nl/ct-nl/ctscreen/index-2.htm heb ik bij de grijstinten/helderheid dan weer helemaal geen probleem... als je met je LCD bij dynamisc/sprite gaat kijken en een vinkje zet achter LCD support, dan zag ik de eerste keer een duidelijke waas in de figuur en de letters 'ct' waren nog maar net te lezen... Nu ik het een 2de keer probeer werkt het raar genoeg prima, alleen beweegt het nu en dan met een schok (het beweegt iets sneller en dan terug trager... maar dat heeft denk ik niets met het LCD te maken)? Raar dat nu ineens die 'ct' heel duidelijk is en er daarjuist erg veel sleep op zat... zou het zijn omdat ik mijn fase wat heb veranderd? In ieder geval in de games is er nog altijd dezelfde vervelende 'sleep'...

In windows zelf is deze monitor zalig :) zeker de pivot functie ziet er leuk uit !!! ook al denk je "ach dat zal ik wel nooit gebruiken" toch denk ik nu dat ik het veel meer zal gebruiken :)
Bij het scrollen van text kan ik het niet vergelijken met andere schermpjes (het is het enige LCD scherm dat ik ooit in mijn leven eens deftig heb kunnen bekijken) behalve dan dat van mijn oude notebook (een toshiba 4000CDT met tft scherm) waarop toch ietsje meer sleep zat bij het scrollen... maar ik heb er in ieder geval geen last van bij het scrollen van text (ik heb het nu over echt snel scrollen wel te verstaan, als je normaal scrolled valt het amper op!!)

Contrast is zalig :) hieraan kan mijn ouwe aldi monitor niet tippen (ook de duurdere nec schermen met trinitron enzo waarmee ik ooit veel gewerkt heb niet)!

Ik heb nu in mijn WinXP cleartype aanstaan... het is iets vetter nu en meer afgerond, maar ik weet niet of ik het ga laten aanstaan... het went misschien wel :)

Games zijn dus echt een ramp... ik heb juist Tactical Ops (UT mod) gespeeld en Urban Terror (Qauke3 mod) allebij met OpenGL met mijn Asus 7700T Geforce2 GTS op de aanbevolen resolutie van 1280x1024... TO was ONSPEELBAAR, het was nacht in de map die ik speelde en ik zag dus echt NIETS lol :) en als ik zeg niets is dat ook niets behalve heel vage contoeren (horizon) en als een mannetje met een wit pakje bewoog zag ik het nog net :)
erg spijtig dus :( (zelfs als het geen nachtmap was zag ik amper iets !!!)
UT was ook in een nachtmap maar ik heb daar de Gamma wat hoger gezet en het was perfect speelbaar (behalve dan de sleep)
Ik heb ook de vsync afgezet voor zowel Direct3D als OpenGL... maar het haalt niets uit...
Als ik TO dan in Direct3D speel dan is het 'nacht' probleem opgelost maar dan zijn er weer andere problemen... TO in Direct3D is onspeelbaar (schokkende/hangende beelden enzo, had ik vroeger ook al) daarom geen TO meer dus voor mij :(

Mijn conclussie na het eerste uur samen met dit scherm:
- zalig als je niet gamed
- als je gamed... laat het zo !
Spijtig dus voor mij, want ik game regelmatig :'(
Maar kom ik geef niet op ... het is nog maar het eerste uurtje :) misschien kan één vinke ergens in de instellingen van Direct3D ofzo wel een hemel van verschil zijn :)
(tips?)

Een meer uitgebreide review over dit scherm zal ik schrijven na mijn examen maandag ;) met fotootjes en filmpje ofzo + tegen dan zijn er misschien al een paar problemen opgelost...

Edit: Filmpjes kijken gaat gelukkig wel heel goed :) raar toch ... games niet, films wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

ik zag hem zo snel niet staat maar er is nu wel een tft-schermen vergelijkend review (25 stuks)
http://www.hardware.info/reviews.php?id=261
Viewsonic vx500 is de grote winnaar gevolgd door
Nec-Mitsubishi lcd 1550M
LG LCD 563 LE

Eizo L365 deed ook mee btw.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Laatst online: 22-09 23:38
Hmm.. Hardwareinfo gaat kennelijk op de paper tour met hun magazine. :( Zo heb je niet veel aan zo'n review. Wat folderpraat en een onhandige technische tabel. Waarom de Viewsonic VX500 de grote winnaar is ontgaat me dan ook. Ik vind het wel een mooi scherm, maar ook duur. Zag trouwens dat er ook een mooi nieuw scherm van Viewsonic uit is: de Viewsonic ve 150mb voor 579 euro, geen MVA panel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
------------------------
Door Thommy - donderdag 28 maart 2002 21:29

Ik was zelf ook aan het twijfelen tussen beide schermen.
De NEC 1880 SX is wel een stuk duurder dan de Eizo 565.
Ik heb echter enkele goede reacties gehoord van mensen i.v.m. de 1880SX en over mijn huidig scherm (NEC 1700M+) ben ik zeer tevreden dus ben ik weer voor NEC gegaan.

Ik heb hem gisteren besteld maar daar er een beetje leveringsproblemen zijn (schijnt meer en meer het geval te worden met grotere LCD schermen) zal ik hem pas midden april (normaal 17 april) hebben.

Als ik hem heb zal ik weten te zeggen wat ik ervan denk
------------------------

Hey Thommy, heb je je monitor al? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe hij bevalt. Ik wil namelijk ook de NEC 1880SX gaan kopen. Ik ben voornamelijk benieuwd of de response time een beetje goed is om te gamen enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van een nieuwe videokaart (dualhead matrox)voor mijn desktop werk wil ik een tweede scherm aanschaffen. Eerst wilde ik gewoon weer eenzelfde Neovo F15 aanschaffen, twee dezelfde LCD's staat nou eenmaal mooier.
Ben me maar eens gaan orienteren op wat er zoal te verkrijgen valt.

Ik heb dus wat research gedaan en ben dus op deze (zeer lange en interessante) draad uitgekomen. Hier wordt de Eizo en Samsung veel aangeraden. Hierdoor ben ik zelf maar eens deze schermpjes eens in het echt gaan bekijken. En inderdaad het zijn mooie schermpjes waarbij mijn Neovo helemaal in het niet valt.

De Eizo vindt ik wel duur, de Samsung valt nog mee. Nou heb ik hier in Eindhoven ook een Samtron 51s zien staan, waarvan de beeld kwaliteit zeker niet onder doet voor de Samsung 151s.

Thuis ben ik maar weer eens op het net wat gaan searchen over die Samtron 51s. Op de site van Samsung Duitsland
staan beide schermen. Waarbij de specs PRECIES(!) hetzelfde zijn.. Ben nog een keer terug in de winkel geweest en heb beide schermpjes eens goed en uitvoerig onderzocht. Ze komen beide uit dezelfde fabriek in Korea, althans dat staat erop 'made in Suwon Korea'

Waar ik nu mee zit is het volgende. De Samsung 151s heeft volgens de Nederlandse site een contrast ratio van 300:1
De duitse site meldt dat deze 330:1 is dit geldt ook voor de Samtron 51s. Leveren ze in duitsland nu een scherm met een nieuwer panel met betere specs? Of is dit een foutje, iemand die daar uitsluitsel over kan bieden?

Ik wil nl. de silveren Samsung aanschaffen en ik heb HIER vernomen dat dit een verjaard model is, en eigenlijk niet meer door Samsung nederland geleverd wordt. Dus de kans is dan groot dat ik eventueel een scherm koop die mindere specs heeft. Terwijl ik voor minder geld eigenlijk die Samtron (ook in het zilver) kon krijgen.

Sorry voor het lange verhaal, maar we zijn hier wel wat gewend.

[Edit]
De Samtron is naar mijn weten niet officieel leverbaar in Nederland, maar het is wel bekend dat gote ketens weleens in het buitenland inkopen.
-typo's
[Edit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

De SAMTRON 51S is inderdaad identiek dezelfde monitor als de SAMSUNG 151S.
Over de specs...Ik heb de datasheet van het panel en je kunt hier zien dat de specs nog zelfs anders zijn als te vinden op de sites.
Je krijgt geen nieuwer of ouder panel, het is gewoon een en hetzelfde panel van TORISAN (SANYO).
Volgens de specs van het panel zelf zou deze een brightness level van 350 hebben gemiddeld en een contrast ratio van 400 gemiddeld. Dat is toch meer als er door SAMSUNG wordt opgegeven.

PANEL SAMSUNG 151S/SAMTRON 51S

Oh, en het panel is in productie gegaan vanaf 25 april 2001, dus zo erg oud is die technologie nu ook weer niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 23:12 schreef juriaan het volgende:
Hey Thommy, heb je je monitor al? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe hij bevalt. Ik wil namelijk ook de NEC 1880SX gaan kopen. Ik ben voornamelijk benieuwd of de response time een beetje goed is om te gamen enzo...
Ja, hoor ik heb hem al. Hij bevalt me heel goed, hij was kostelijk maar ik heb het me nog niet beklaagd. De response time is niet echt een probleem, ik heb de laatste tijd wat Medal of Honor zitten spelen en heb niet echt last gehad van ghosting. Ook een dvd/divx bekijken is geen probleem.
Hij ziet er echt goed uit ook, veel mooier, steviger dan je zou denken als je de foto's ervan ziet. Echt een klasse scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg bedankt voor de informaie Rick,

Ik ben vanmiddag nog eens gaan kijken, zowel de Samsung als de Samtron waren uitverkocht, van beide waren alleen nog het showmodel over. Voor dat geld wil ik toch liever een nieuw exemplaar. Zeker om ook nog de mogelijkheid te hebben om hem om te ruilen i.v.m. dode pixels.
Wel was de Samsung 151BM nog volop in voorraad dat was dan hetzelfde panel alleen met speakertjes (wilde ikzelf toch eerst eens even controleren), wel weer een stuk duurder.

Ik denk dat het deze dan maar wordt. De Samsung stond vandaag naast een iiyama AX3835UT LCD en een iiyama LM704UT CRT 3D Mark 2001 SE te draaien op een ASUS V7700 TI, ik moet zeggen de Samsung doet absoluut niet onder voor de CRT. Ik heb zelf nu ook maar even mijn Neovo F15 en iiyama LA702UT CRT naast elkaar staan. Als ik de Neovo zou zijn zou ik me schamen :( zeker als daar binnenkort nog eens de Samsung B-) naast komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Kwanie: Ik wil dus een iiyama AX3835UT aanschaffen, maar ik heb deze nog niet echt kunnen testen.

Hoe vond je deze scherm?? vergeleken met die Samsung (beter, slechter of bijna gelijk)

Ik ben namelijk van plan om 2 x 15 inch tft te kopen en aangezien die iiyama niet zo'n dikke frame heeft lijkt het me een prima scherm.

Zit trouwens een MVA panel in, dus de specificaties zijn vrij goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me aan de iiyama AX3835UT opviel was dat ie vrij donker was bij de laatse tests van 3D Mark 2001 SE.

Als je zou vergelijken met de Samsung dan zou ik zeggen zoiets als het verschil tussen een Sony Wega en een Philips Matchline CC kleuren TV. Waarbij de kleuren van de Sony net wat 'feller' en vooral rood wat rooder lijkt dan bij een de Philips tv welke wat natuurlijker overkomt, net iets rustiger voor de ogen. Beter weet ik het ook niet te vertellen ik raad je aan om ze zelf eens te gaan bekijken.

Vooral van een afstandje geeft de Samsung een mooier beeld, voor als je ooit een dvd-tje wilt afspelen.
De kijkhoek was heel goed net als bij de Samsung trouwens, ik heb ze vanuit zo'n beetje elke hoek bekeken.
Wat de reactie tijd betreft heb bij beide niets kunnen ontdekken wat ook maar op ghosting leek, mijn Neovo heeft daar heel erg veel last van.

Een voordeel van de iiyama is dat deze een DVI ingang heeft maar daar betaal je dan ook gelijk veel meer voor, en voor die prijs.... EIZO misschien?
De iiyama was net nieuw uit de doos dus ze konden me niks vertellen over het al dan niet vaak voorkomen van dode pixels.

Ik weet dat de iiyama een MVA panel heeft, volgens de specs van iiyama een contrast ratio van 400:1 en een brightness van 250 [cd/m^2].
Tegenover de Samsung 300:1 en 250 respectievelijk, maar als je kijkt naar de de data sheet die Rick heeft gepost (thanks Rick) dan kun je zien dat het Samsung panel eigenlijk een contrast ratio heeft van 400:1 en een brightness van zelfs 350 [cd/m^2]. Dat zou kunnen verklaren waarom de Samsung wat lichter overkomt.

Dat dun frame valt wat tegen zeker met die grote voet, persoonlijk vindt ik, dat de Samsung gewoon mooier oogt net iets breder zeker het model met de speakers, net zoiets als een breedbeeld t.o.v. een conventioneel 4:3 TV.

Nogmaals zelf een keer gaan kijken is het beste, in juni begint altijd het officiele nieuwe model jaar, dan zal die iiyama denk ik wel overal goed leverbaar zijn, succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ok thnx voor je info

Ik zal deze scherm zeker in de winkel willen zien

Hoe zit het met t beeld in windows zelf of heb je dat niet kunnen testen??

Met dunne frame bedoel ik dus 't zijkant van je scherm, zodat ik dus 2 schermen naast elkaar kan plaatsen

Bij de iiyama lijkt die heel dun te zijn op de foto
Bij de Samsung is die heel was dikker (ruimte voor knopjes)

Ik ga ze volgende week in de winkel bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua 2d in win XP omgeving vondt ik dat het niet zoveel scheelde eigenlijk.

Win XP is opzich al wat lichter, ik denk dat verschil in beeld kwalteit vooral zichtbaar kan worden gemaakt door een beetje te scollen in grote tekst bestanden of de layout van sommige internet sites.

Ik kon niet echt veel verschil opmerken qua scherpte van beide schermen. Wel was het beeld vel stiller vergeleken met een CRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerios
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05-2023

qwerios

Digital Pizza Crew

Nou ik heb het hele topic nu dus door gelezen en...mijn complimenten. Heel informatief.

Ik ben zelf ook op TFT jacht en ik zit ernstig te twijfelen tussen de volgende modellen.

Samsung 151S :
--------------
Heel veel lof in dit topic, spec en prijs zijn prima.

Liyama AX3835UT :
-----------------
Zeer goede specs en de mensen die hem hier hebben zijn erg enthousiast. Tevens voorzien van zowel DVI als analoog. Heeft deze nog steeds dat wit=geel probleem?

Hercules VP720:
---------------
Anderen vinden hem speels ik vind hem :9~ Daar en tegen denk ik als ik heel eerlijk ben dat de samsung een betere koop is.

Advies is welkom! :)

Tevens ben ik heel erg benieuwd wat voor grafische kaarten jullie hebben hangen aan je TFT. Ik kan me voorstellen dat het beeld (en dan vooral 2D) mooier is met een Matrox dan met een Geforce. Zelf heb ik een Geforce 2 GTS (Asus v7700) en ik was nog niet van plan die te verwisselen. Dus zou ik graag willen weten of dat een beetje lekker beeld zou geven.
De hele discussie over welke grafische kaarten met welke monitor heb ik hier nog niet gezien. Misschien interessant?

How many software programmers does it take to screw in a lightbulb? None, that's a hardware problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerios

qwerios

Digital Pizza Crew

Schop!

Ik heb ondertussen de Prophetview al uit het lijstje gegooid. Informatique blijkt op het moment een aanbieding te hebben met de Samsung 151S, E527,-. Iets duurder als wat er aan het begin van dit topic werd betaald, maar zeker niet slecht. De Liyama doet momenteel minimaal E660,-. ZOu het het prijs verschil waard zijn?

En nogmaals ik ben erg benieuwd naar welke grafische kaarten jullie gebruiken samen met jullie TFT schermen.

How many software programmers does it take to screw in a lightbulb? None, that's a hardware problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een Samsung 171P met een ATI Radeon 8500 (DVI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 08:57 schreef Qwerios het volgende:
...
En nogmaals ik ben erg benieuwd naar welke grafische kaarten jullie gebruiken samen met jullie TFT schermen.
Ik gebruik voor mijn 17" en 18" LCD scherm een Matrox G550. Waar ik heel tevreden over ben, het beeld is echt zalig scherp.

Ik ben nu aan het wachten om te zien wat die Parhelia (nieuwe Matrox) zal brengen en als die goed meevalt zou ik die kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerios

qwerios

Digital Pizza Crew

Ik heb zelf het vermoeden dat het 2D beeld met een Gefroce tegen gaat vallen. Matrox staat erom bekend strak beeld te hebben en over de Radeon heb ik ook veel goeds gehoord.

Iemand ervaring met een Gefrorce? Liefst GF2 GTS (Asus v7700 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerios

qwerios

Digital Pizza Crew

Niemand meer info? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor je uitgeprobeerd, de Samsung op een Asus V7100 GF2MX400, de 2D kwaliteit is prima, niets op aan te merken.

Matrox is net iets beter, niet merkbaar bijna, om verschil te zien moet je wel heel goed kijken.

Schaduw van mijn muis pijltje ziet er net iets beter gedefinieerd uit en de kleuren mijn taskbar icoontjes zijn net iets scherper.

Maar Matrox staat er natuurlijk ook om bekend een betere 2D kwaliteit te bieden, en Dual Head natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerios

qwerios

Digital Pizza Crew

Kwanie, harstikke bedankt. Dat is precies de info die ik bedoelde. Merci.

Ik heb even bij informatique het dode pixel beleid opgevraagd, ze zeiden het volgende:
--
Het aantal dode pixels die in het scherm mogen zitten is per fabrikant weer
verschillend. Over het algemeen wordt het minimum van 4 genomen. Dus als u 1
of 2 dode pixels in het scherm heeft kan deze niet geruild worden.

Het is dus zaak om een leverancier te vinden die de beste voorwaarden heeft
op het gebied van dode pixels. Dit zijn op dit moment Philips en Iiyama.

Philips heeft met de 150B2 de garantie dat als er een dode pixel in zit het
scherm teruggebracht kan worden. Dit geldt overigens niet voor dode
subpixels.

Kortom, het is vrij ingewikkeld, maar als u echt een perfecte beeldbuis wilt
komt u eigenlijk toch weer bij een CRT scherm terecht.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.
--

Erg interessant dus....zijn er nog mensen met en Liyama AX3835UT in de zaal? Ik begin heel hard richting deze TFT te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist mijn Prophetview 720 toegekregen.
Ziet er goed uit, geen enkele dode pixel te vinden. In tegenstelling tot wat ik hier in andere draadjes heb gelezen is dit een zeer helder scherm. Het verschil met mijn vroeger CRT-scherm is aanzienlijk.

Heb ook geen enkel probleem gehad om het te instaleren, gewoon aankoppelen en 't werkte zonder problemen(W2K).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Heb sinds dit weekend 2 iiyama ax3835ut

Zeker een prima scherm. Ben er erg tevreden over

Deze 2 monitors hangen aan een Matrox G550 dual head

1 VGA
1 DVI

De DVI geeft een iets scherper beeld, Vind het verschil niet echt groot. Als je goed kijkt dan zie je het verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Hoe zit het eigenlijk met de energiepremie. Krijg je die alleen als je een LCDtje in Nederland koopt of ook als je het ding in Duitsland hebt gekocht.

Op de site van Mediamarkt in Duitsland staat nl. de Samtron 15S te koop voor 499 euro. Naar wat ik heb begrepen is dat dezelfde als de Samsung 151S. Als je daar nog eens 50 euro premie vanaf haalt kom je op 449 euro; niet gek voor een goed LCD scherm.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ook ik ben in de race voor een LCD scherm. Heb al veel gelezen, gezocht en vergeleken, maar ik kom er nog niet echt uit.

Ik ben op zoek naar een 17-inch scherm (oeps, ben ik nu niet TE off-topic? ;) ). Geld speelt niet echt een rol, alles tot de 1500 euro is een optie wat mij betreft.

Nu kwam ik zelf uit op de Eizo L565, ziet er prachtig uit en belooft heel wat kwa beeldkwaliteit. Is deze monitor nog steeds top-of-the-bill op 17-inch LCD gebied? Of kan ik toch beter voor de Samsung 'Porsche' monitor gaan? Iemand die beide gezien heeft en een vergelijking kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 12:06 schreef Jarno het volgende:
Ook ik ben in de race voor een LCD scherm. Heb al veel gelezen, gezocht en vergeleken, maar ik kom er nog niet echt uit.

Ik ben op zoek naar een 17-inch scherm (oeps, ben ik nu niet TE off-topic? ;) ). Geld speelt niet echt een rol, alles tot de 1500 euro is een optie wat mij betreft.

Nu kwam ik zelf uit op de Eizo L565, ziet er prachtig uit en belooft heel wat kwa beeldkwaliteit. Is deze monitor nog steeds top-of-the-bill op 17-inch LCD gebied? Of kan ik toch beter voor de Samsung 'Porsche' monitor gaan? Iemand die beide gezien heeft en een vergelijking kan maken?
Zowel de Eizo L565 als de Samsung 'Porsche' zijn van dezelfde generatie van LCD schermen, de nieuwste op dit moment.

Van het Eizo scherm kan je 100% zeker zijn dat het in orde zal zijn want die hebben een hele goede naam hoog te houden.
Over de Samsung schermen wordt er ook veel goeds verteld maar het scherm met 'Porsche' design heb ik nog niet aan het werk gezien.

Ik zou je dus aanraden de Eizo te kopen, dan heb je zeker één van de beste van het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Op donderdag 30 mei 2002 15:15 schreef Thommy het volgende:

Ik zou je dus aanraden de Eizo te kopen, dan heb je zeker één van de beste van het moment.
Ik heb (na wat vergelijkend warenonderzoek vanmiddag) idd besloten om toch te gaan voor de Eizo. Die wint het met een neuslengte verschil, als ik 'm naast de Samsung zet.

Nu nog een winkel vinden die dat ding op voorraad heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiburg
Ik heb (na wat vergelijkend warenonderzoek vanmiddag) idd besloten om toch te gaan voor de Eizo. Die wint het met een neuslengte verschil, als ik 'm naast de Samsung zet.

Nu nog een winkel vinden die dat ding op voorraad heeft!
Heb je een winkel gevonden die de samsung en eizo naast elkaar had staan en ze zo kon vergelijken ?
Ik heb dat niet kunnen doen namelijk en heb de Eizo 565 in het zwart besteld bij een winkel waar ik vaak kom.
De beeldkwaliteit van de Eizo vind ik erg goed en ook het design is erg mooi. Geen dooie pixel of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Op donderdag 30 mei 2002 21:41 schreef hiburg het volgende:

[..]

Heb je een winkel gevonden die de samsung en eizo naast elkaar had staan en ze zo kon vergelijken ?
Nee, helaas niet. Sowieso zijn er (volgens de pricewatch) maar 2 winkels in Nederland die dat ding verkopen. Beide zijn web-winkels zonder showroom. Bij de ene (waar ik 'm waarschijnlijk ga kopen) kan ik langs komen om e.e.a. te bekijken, dat scheelt alweer. Alhoewel je weer niet mag speuren naar dode pixels, het blijft een Klasse II scherm.

Eigenlijk bizar. Je koopt een scherm van 1000 euro (!), maar vooraf bekijken is er niet bij. Alsof je een auto koopt zonder een proefrit te maken.

Of weet iemand een winkel waar de Eizo 565 netjes staat opgesteld? (liefst omgeving R'dam of Utrecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Overigens snap ik best dat het voor verkopers ondoenlijk is om klanten hun schermen van te voren te laten controleren op dode pixels, je blijft dat met een onverkoopbare voorraad zitten, aangezien het voor de fabrikant geen garantie-werk is. Dat vind ik ook niet het ergste, ik neem aan (of beter, hoop!) dat de kans op dode pixels bij zo'n scherm erg laag is.

Wat ik wel vervelend vind is, dat je ze amper de kans krijgt om je scherm in actie te zien. Persoonlijk zou ik 'm graag naast een Samsung TFT zien (die Porsche editie, zeg maar). Schijnt ook een beestachtig goed scherm te zijn. De kans om te vergelijken krijg je amper.

Maar goed, don't get me started on that one. De PC-verkoop business is nog steeds een achtergebleven gebied wat dat betreft. *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 22:52 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk een standaard antwoord.
Als je eens logisch nadenkt, dan had je kunnen begrijpen dat als er geen topics zijn als deze, je met de search natuurlijk nooit up-to-date informatie zult vinden, dus ik vind dit een verkeerde uitspraak voor dit topic.
Goed antwoord Rick,ik heb al 2 keer een slotje van Courage gehad omdat ik van andere Tweakers wou weten wat ze van de Liteon U170 TFT scherm vonden,maarja gelijk op slot dus nu weet ik nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:06

Rico

Wie dit leest is gek....

Ik heb hier zo'n beruchte Compaq 7020m staan.
Die je overal voor rond de 600 euro tekoop zag staan.
Ding is heel mooi...zat in gesealde doos. Heb met compaq gechecked en zit gewoon tot mei 2005 garantie op.
Heb geen enkele defecte pixel. En dat allemaal voor die prijs....
En ghosting heb ik nog niet kunnen zien. DVD, games alles perfect.
Zit op mijn DVI aansluiting nu en is haarscherp, maar heb dus ook nog een heel mooi 19" scherm staan...gewoon CRT en ik weet nog niet welke ik ga houden. Beide is teveel van het goede.
Tot op heden denk ik nog dat de CRT zal winnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Laatst online: 25-09 12:45
Jarno,

Ik vind het juist onacceptabel dat je niet naar dode pixels mag speuren. Mischien vinden zij 1100 niet duur, maar ik vind het een verdomd hoog bedrag en daarvor mag je best eisen dat je 0! dode pixels hebt.

Als ze niks willen verdienen, dan halen ze het geld maar bij iemand anders vandaan.

En anders koop je gewoon bij de mediamarkt waar binnenkort geloof ik ook eizo's komen en als je een dode pixel hebt ruil je hem binnen 8 dagen om. Oftewel, je brengt hem terug bij de balie en pakt een andere van de grote stapel. Dat zal hun een worst zijn. Dat is weer het voordeel van die winkel. :)

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:39
Op vrijdag 31 mei 2002 11:10 schreef basset het volgende:
Jarno,

Ik vind het juist onacceptabel dat je niet naar dode pixels mag speuren. Mischien vinden zij 1100 niet duur, maar ik vind het een verdomd hoog bedrag en daarvor mag je best eisen dat je 0! dode pixels hebt.

Als ze niks willen verdienen, dan halen ze het geld maar bij iemand anders vandaan.

En anders koop je gewoon bij de mediamarkt waar binnenkort geloof ik ook eizo's komen en als je een dode pixel hebt ruil je hem binnen 8 dagen om. Oftewel, je brengt hem terug bij de balie en pakt een andere van de grote stapel. Dat zal hun een worst zijn. Dat is weer het voordeel van die winkel. :)
Daar ben ik het 100% mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon

Talon

Booooom !

Nog even over de iiayama AX 3835 UT :
Ik heb eindelijk een beetje mogen testen met dat ding en ben even wat van jullie vragen afgegaan.

{ geel-wit } :
CRT ernaast gehouden en met photoshop wat verschillende wit geeltinten gedraaid. Op CRT en LCD gelukkig geen vertekening.

{ 2d met verschillende videokaarten } :
vooral al met de standaard 15 pins vga is natuurlijk belangrijk en heb ik dus weer getest met een matrox G400 en een geforce 2 GTS. In beide gevallen errug scherp doch de geforce liet soms een steekje vallen (onscherp en soms zelfs echte vertekening).

{ Games! } :
Tja... wat kan ik zeggen ...
Scherp .... goed zichtbaar, zelfs met lichte velden
geprobeerde games waren : UT, Quake3 , RTCW, Porche unleased, Counter-Strike.
Wel 1 opmerking ... je moet flink met je instellingen klooien om het voor elkaar te krijgen ...maar als ie goed is ...dan is ie dat echt.

Ik kan nog wat meer testen hiero ...dus als je nog vragen hebt : Posten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Enig idee wat binnenkort is v.w.b. de Eizo's bij de Mediamarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net even bij de Mediamarkt in A'dam wezen kijken en zag daar de Samsung voor 549,-,vind hem alleen wat hoog op z'n poten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Op vrijdag 31 mei 2002 13:13 schreef rjw het volgende:

Ik ben net even bij de Mediamarkt in A'dam wezen kijken en zag daar de Samsung voor 549,-,vind hem alleen wat hoog op z'n poten staan.
Welk type was dat? En hadden ze ook Eizo schermen??

Trouwens, JMW (no spam intended) verkoopt ook de Eizo schermen. Levertijd 2 a 3 werkdagen en wederom geen mogelijkheid tot bekijken: bestellen is kopen. On-ge-loof-lijk. Ze verwachten echt dat je met een blinddoek om 1000 euro uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Correctie op bovenstaande:

Ik heb nog even heen-en-weer gemailed met JMW, en het blijkt wel degelijk mogelijk een scherm op zicht te laten komen, zonder verdere aankoopverplichting. Een winkel mag (kennelijk) per week 3 'zicht-schermen' laten komen van meneer Eizo, daar zaten ze voor deze week al overheen, maar volgende week kon dit weer wel. Vandaar de verwarring.

Needless to say, ben ik volgende week daar te vinden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Laatst online: 25-09 12:45
Op vrijdag 31 mei 2002 12:28 schreef Jarno het volgende:
Enig idee wat binnenkort is v.w.b. de Eizo's bij de Mediamarkt?
Helaas niet, ik zag in rotterdam een bordje bij de monitoren staan waarbij men dit vermelde. Ik heb ook een hekel aan het woord binnenkort, want dat kan soms heel lang duren. Sorry

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was de 151S en ze hadden geen Eizo schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Nou, ondertussen wacht ik al ruim een week op mn Eizo L565 scherm. Bij jmw kon ik 'm dus eerst bekijken voordat ik kocht, daar heb ik er dus 1 besteld. Zou 2 tot 3 dagen duren en Eizo krijgt het voor elkaar om nu al tot 2 keer toe het verkeerde scherm op te sturen!!!

Als het goed is komt ie nu maandag binnen, helaas kan ik pas zaterdag naar jmw toe. Als k 'm heb zal ik jullie zeker laten weten hoe ie bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ok, even een korte impressie van de Eizo L565-K die ik zaterdag gekocht heb: :9~.

Wat een mooie monitor zeg! Allereerst complimenten voor de winkel waar ik 'm gehaald heb, ik zal verder geen reclame maken maar ze zitten in ieder geval in St. Oedenrode :). Toen ik aankwam stond de monitor (geen showroom exemplaar maar dus echt een nieuwe) al netjes aangesloten op een pc, werkend en al zodat ik 'm netjes kon bekijken en controleren op fouten. Ik werd zelfs aangespoord om hier 'toch vooral de tijd voor te nemen omdat het niet niks was, zon uitgave!'. Geweldig. Men had zelfs de Logitech Cordless Desktop set die ik mee had besteld al klaargelegd ter keuring. Hulde.

Nouja, de monitor is gewoon erg goed. Gelukkig heb ik geen fouten kunnen ontdekken, hopelijk blijven alle pixeltjes leven. In combinatie met de cordless desktop staat het allemaal erg strak, alles netjes zwart (leuk, met zon lian li PC71 onder je buro!).

Het beeld is erg helder en strak. Als je na 10 minuten weer op een CRT kijkt, ziet dat er wazig en somber uit. Kortom: ik wil niet anders meer! Tot nu toe alleen nog maar met een 'gewone' VGA kabel geprobeerd, als ik vanmiddag tijd heb haal ik nog even een DVI kabel om ook dat te proberen.
Maar veel beter kan het volgens mij niet worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Weet iemand of de Mediamarkt (R'dam centrum) DVI kabels verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Samsung 151S aangeschaft maar met zeggen dat het wel even wennen was,moest me contrast en brightness terug regelen tot 20 en 10%,geen dode pixels maar wel twee lichten vlekjes waarvan gisteren een dode pixels uit kwam(groen),heb een licht tikje op het puntje gegeven en was weer weg(ergens gelezen in deze topic) zit er toch over te denken om hem weer in te ruilen voor een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:00
Ik ga die 151S nu ook zo aanschaffen voor ~500.

Het is een kado voor me pa. Echter voorzover ik weet zit hij achter een verouderde PII met ik weet niet wat voor louche videokaart.

Is dit een probleem? Spelletjes gaat hij er niet op doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Ik heb dit weekend op een panparty gezeten naast iemand met een lcd scherm. Hij had een LG LCD FLATRON 563LE 15" scherm, een goedkoop dingetje in feite. Ik heb een Viewsonic Vg175 17.4" lcd scherm.

Kwa specs (op papier dus) klopt mijn scherm dat lg scherm gewoon makkelijk (veel hoger contrast, hij 60ms ik 25ms reactietijd).

Maar wat blijkt nu, ik vond zijn scherm veeeelllll mooier om naar te kijken, veel beter contrast enzo.
Maar de grote klap kwam toen ik zijn scherm in actie zag, tijdens games dus. NO GHOSTING AT ALL !!!! mijn scherm is gewoon vreselijk slecht in vergelijking met het zijne. Bv. in counterstrike in de_dust om maar iets te zeggen (woestijnkleurige grond met donkere mannetjes) ghost het bij mij heel duidelijk. Op mijn scherm hebben de mannetjes een heel duidelijke sleep achter zich aan en de benen kan je amper herkennen (is gewoon een hoop donkere massa). Nu bij hem was dat totaal niet het geval, NIKS GHOSTING (even goed als een crt monitor, ik meen het!) ik voelde mij opeens vreselijk bedrogen! ik 25ms hij 60ms en dan zoiets zien ... conclussie ik geloof nooit meer wat ze mij wijs proberen te maken op hun websites enzo!

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 17:23
Op zondag 07 juli 2002 13:11 schreef -NuKeM- het volgende:
Maar wat blijkt nu, ik vond zijn scherm veeeelllll mooier om naar te kijken, veel beter contrast enzo.
Maar de grote klap kwam toen ik zijn scherm in actie zag, tijdens games dus. NO GHOSTING AT ALL !!!! mijn scherm is gewoon vreselijk slecht in vergelijking met het zijne. Bv. in counterstrike in de_dust om maar iets te zeggen (woestijnkleurige grond met donkere mannetjes) ghost het bij mij heel duidelijk. Op mijn scherm hebben de mannetjes een heel duidelijke sleep achter zich aan en de benen kan je amper herkennen (is gewoon een hoop donkere massa). Nu bij hem was dat totaal niet het geval, NIKS GHOSTING (even goed als een crt monitor, ik meen het!) ik voelde mij opeens vreselijk bedrogen! ik 25ms hij 60ms en dan zoiets zien ... conclussie ik geloof nooit meer wat ze mij wijs proberen te maken op hun websites enzo!
Daarom ben ik ook uitermate tevreden met mijn 576LU van LG:

http://www.lg.ca/product/576lu.asp

Ik heb meerdere TFT monitoren goed bekeken, Iiyama, Philips, Samsung, etc. En ik vond LG kwa beeldkwaliteit er het beste uitkomen (zeker vooral kwa kleurweergave!). Mijn LG heeft een response tijd van 45ms, en ik zie ook geen ghosting in games.

Ik heb al eerder gezegd dat specs op zich niet veel zeggen omdat dit maar net afhangt hoe de fabrikant ze gemeten heeft en onder welke condities. Het beste is gewoon de monitor te bekijken voordat je 'm koopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Op maandag 17 juni 2002 09:07 schreef Jarno het volgende:
Weet iemand of de Mediamarkt (R'dam centrum) DVI kabels verkoopt?
Heb je niet nodig zit bij je TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:43
ja even een schop naar boven.
Heb net die hele zooi door gelezen en vind het erg informatief. Ik was zelf al aan het kijken naar het :9~ scher 171 porche van samsung. Mijn vraag is eigenlijk of iemand een plek rond leiden weet waar dit scherm staat?

Of heeft iemand ervaring met dit scherm, Ik heb al gezocht op got hoop info gekregen maar vond het zonde als deze zeer informatieve beina faq verloren gaat :)

Ik heb trouwens op de leidsche universiteits bibliotheek (ub) hun lg monitoten gezien, maar dat is brak als je kijkt naar de kleurovergangen. Is dat nog tseeds zo met 24bit schermen.

Als je bijvoorbeeld naar bureablad overige kleuren instellen gaat. Zie je dan een heel erg geblokte overgang?? of is dat al verholpen?

thnks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog veranderingen op dit gebied?? Ik ben van plan een 15 " tft scherm te gaan kopen maar ik wil er niet zo erg veel geld voor uitgeven.
Max 450 euro.
Ik had de Lite on en de hercules prophetview in gedachte.
Hebben jullie nog tips voor mij?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Voor "welke monitor moet ik kopen vragen": http://gathering.tweakers..._messages/610591#ervaring
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.