Jippie

ik zit hier nu al een half uur voor mijn Viewsonic VG175 (je weet wel die met hetzelfde MVA panel als de Viewsonic VA800, de ELSA ECOMO 460 LCD, de iiyama AS4431D en de Neovo X-174)

geen enkele dode pixel (hopelijk komen die ook niet meer bovendrijven)
Ik dacht heel weinig last te hebben van ghosting met mijn response tijd van 25ms, maar blijkbaar is dit niet zo... het valt echt wel op... in het begin stoort het wel, maar ik denk wel dat ik er aan zal wennen...

Misschien eens met die vsync dingen prutsen ofzo we zien wel

ik laat wel iets weten als het opgelost geraakt
Op
http://www.fnl.nl/ct-nl/ctscreen/index.htm kan ik de X in het lichte witte gedeelte zien maar de donkere X niet (wat ik ook verander aan mijn contrast /brightness) maar het is geweten dat LCDs donkere vlakken slechter weergeven. Op
http://www.fnl.nl/ct-nl/ctscreen/index-2.htm heb ik bij de grijstinten/helderheid dan weer helemaal geen probleem... als je met je LCD bij dynamisc/sprite gaat kijken en een vinkje zet achter LCD support, dan zag ik de eerste keer een duidelijke waas in de figuur en de letters 'ct' waren nog maar net te lezen... Nu ik het een 2de keer probeer werkt het raar genoeg prima, alleen beweegt het nu en dan met een schok (het beweegt iets sneller en dan terug trager... maar dat heeft denk ik niets met het LCD te maken)? Raar dat nu ineens die 'ct' heel duidelijk is en er daarjuist erg veel sleep op zat... zou het zijn omdat ik mijn fase wat heb veranderd? In ieder geval in de games is er nog altijd dezelfde vervelende 'sleep'...
In windows zelf is deze monitor zalig

zeker de pivot functie ziet er leuk uit !!! ook al denk je "ach dat zal ik wel nooit gebruiken" toch denk ik nu dat ik het veel meer zal gebruiken

Bij het scrollen van text kan ik het niet vergelijken met andere schermpjes (het is het enige LCD scherm dat ik ooit in mijn leven eens deftig heb kunnen bekijken) behalve dan dat van mijn oude notebook (een toshiba 4000CDT met tft scherm) waarop toch ietsje meer sleep zat bij het scrollen... maar ik heb er in ieder geval geen last van bij het scrollen van text (ik heb het nu over echt snel scrollen wel te verstaan, als je normaal scrolled valt het amper op!!)
Contrast is zalig

hieraan kan mijn ouwe aldi monitor niet tippen (ook de duurdere nec schermen met trinitron enzo waarmee ik ooit veel gewerkt heb niet)!
Ik heb nu in mijn WinXP cleartype aanstaan... het is iets vetter nu en meer afgerond, maar ik weet niet of ik het ga laten aanstaan... het went misschien wel
Games zijn dus echt een ramp... ik heb juist Tactical Ops (UT mod) gespeeld en Urban Terror (Qauke3 mod) allebij met OpenGL met mijn Asus 7700T Geforce2 GTS op de aanbevolen resolutie van 1280x1024... TO was ONSPEELBAAR, het was nacht in de map die ik speelde en ik zag dus echt NIETS lol

en als ik zeg niets is dat ook niets behalve heel vage contoeren (horizon) en als een mannetje met een wit pakje bewoog zag ik het nog net
erg spijtig dus

(zelfs als het geen nachtmap was zag ik amper iets !!!)
UT was ook in een nachtmap maar ik heb daar de Gamma wat hoger gezet en het was perfect speelbaar (behalve dan de sleep)
Ik heb ook de vsync afgezet voor zowel Direct3D als OpenGL... maar het haalt niets uit...
Als ik TO dan in Direct3D speel dan is het 'nacht' probleem opgelost maar dan zijn er weer andere problemen... TO in Direct3D is onspeelbaar (schokkende/hangende beelden enzo, had ik vroeger ook al) daarom geen TO meer dus voor mij
Mijn conclussie na het eerste uur samen met dit scherm:
- zalig als je niet gamed
- als je gamed... laat het zo !
Spijtig dus voor mij, want ik game regelmatig

Maar kom ik geef niet op ... het is nog maar het eerste uurtje

misschien kan één vinke ergens in de instellingen van Direct3D ofzo wel een hemel van verschil zijn

(tips?)
Een meer uitgebreide review over dit scherm zal ik schrijven na mijn examen maandag

met fotootjes en filmpje ofzo + tegen dan zijn er misschien al een paar problemen opgelost...
Edit: Filmpjes kijken gaat gelukkig wel heel goed

raar toch ... games niet, films wel